Skip to content


       Szűrés lista

Nagy a felháborodás, a Népszabadság üzen az olvasóknak

A január 10-i nyomtatott Népszabadságban megjelent két fizetett politikai hirdetés, mit ad isten, ugyanarról a témáról. Egy az MSZP-től, egy a Fideszt-ől.

A Magyar Nemzetben nem találkozhatunk MSZP-s hirdetésekkel, ott figyelnek, hogy ne zavarják össze az olvasóikat.

A Népszabi nem figyelt, ezért tegnap már Révész Sanyi magyarázkodott:


"A kedves olvasó bízhat benne, hogy tájékoztatni fogjuk a kampányban elhangzó legkevésbé értelmes állításokról is, közölni fogjuk a legkevésbé értelmes politikai hirdetéseket is, és ehhez mind viszonyulni is fogunk valahogy. És mindezt éppen azért tesszük, mert az a hiú ambíciónk, hogy a lapnak a szerkesztőség által betöltött és a mi felelősségi körünkbe tartozó felülete az értelmes beszéd terepe maradjon. 


Ennek pedig az az egyik legfontosabb feltétele, hogy a lap ne függjön politikai követelményekhez kötött pénzektől. Ehhez az olvasókból és a hirdetőkből kell megélni. Olyan hirdetőkből, melyeknek a lapunkban szabadon ellentmondhatunk, és olyan olvasókból, akik nem keverik össze a szerkesztőséget a hirdetőkkel. Ez a két dolog egymást feltételezi."
 


A folytatás a tökös Népszabiról, aki mindenkinek nekimegy és ízekre szed, erre található.

Ez még szintén nagyon idézet Révész Sanyitól:


"2002-ben az Orbán-kormány nagy hirdetéssorozatban méltatta önmagát. A lap pedig a hirdetések összes sandaságát, csúsztatását sorra vette, és keményen megrótta az Orbán-kormányt, amiért közpénzen beszáll a pártkampányba. Kóka miniszter kampányát sem kíméltük 2005-ben.

Ez így volt, így van, így lesz. Mert így van rendjén."


Közpénzből pártkampány? Skandalum! Azóta sem mert ilyet tenni egy kormány sem! Hiszen akkor a Népszabadság keményen megrótta volna azt a kormányt!
Ja, hogy 2002 óta az MSZP a kormány ... ?

Szóval a lényeg a "politikai követelményekhez kötött pénzek" ....

Népszabadság Zrt. tulajdonosi köre:
Ringier AG (67,7%)
Szabadsajtó Alapítvány (26,5%)
szerkesztőségi tagok (5,8%) 

A Szabad Sajtó Alapítvány az MSZP alapítványa. Vagyis a Népszabadság kisebbségi tulajdonosa az MSZP. 

A Szabad Sajtó Alapítvány (micsoda név, már 1990-ben is volt vastagbőr) 1990-ben alakult - ekkor ruházta át a Magyar Szocialista Párt a Népszabadság tulajdonjogát a Szabad Sajtó Alapítványra. Nyers Rezső akkori pártelnök szerint az MSZP nem kívánta saját lapjaként felhasználni az újságot, az volt a célja, hogy a Népszabadság szocialista szellemű, demokratikus néplappá váljon.

A Népszabadság cégtörténetében azonban csak ennyi olvasható a Szabad Sajtó Alapítványról: "1990 márciusában az állampárt jogutódja lemondott a Népszabadság tulajdonjogáról, az új lapgazda a Szabad Sajtó Alapítvány lett."

Az alapítvány elnöke Földes György. Földes az MSZP volt választmányi elnöke.

Az MSZP még törvényt is módosított, hogy az alapítványa továbbra is a Népszabadság tulajdonosa maradhasson.

Szóval garantált, hogy ízekre lesz szedve minden MSZP-s hír és kampányígéret is, hiszen ezt csinálta már 2006-ban is a derék Népszabi, szétkapták Gyurcsányt, Verest, a trükkök százait. Mindent, kőkeményen ...

Címkék: közélet népszabadság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr331687130

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Népszabadság olvasóihoz 2010.01.21. 13:00:01

Hétfői számunk címlapján hirdetett a Fidesz. Ettől sok olvasónk fölháborodott.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek 2010.01.21. 11:08:39

Egy pártlapban függetlenségről és tisztességről pofázni?
Milyen szarházi egy féreg lehet ez is...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.01.21. 11:13:58

ööö ..., ez nem a piramis énekese, ugye, ez a seggnyaló révész ? :DDD

sorokinV 2010.01.21. 11:16:56

Majd kell hozni hamar egy törvényt, hogy pártkiadványokat nem vásárolhatnak állami és önki szervek - legyenek azok bármilyen áttételesen is egy adott párt tulajdonában. Rögtön mínusz 30 e előfizetés a Népszabónál :)

picur3ka 2010.01.21. 11:25:04

Az az edes borzongas, Nyers Rezso, na rola nem beszeltunk mar egy ideje...

Marcellusca 2010.01.21. 11:28:45

Én ezt most (megint) nem értem.
Az egy dolog, hogy milyen módon, szemszögből nézve írnak. Elvégre el vannak kötelezve valamelyik oldalnak. (Melyik újság nincs? Léteik még egyáltalán függetlenm szabad sajtó?)
De!
És most a de-n van a lényeg.
Közlik a másik fél pol. hírdetését is.
Nem-e véletlen-e a Magyar Nemzetet kellene-e vekzálni, hogy ők miért nem közlik (és utána cincálják szét!) a maszopos hírdetéseket?

Lake 2010.01.21. 11:35:14

Ufó bazmeg, legyeb eszed!... :)
Ja, üdvözlet Szlotakiából: www.pluska.sk/slovensko/politika/jan-slota-blabotal-vyplazoval-jazyk.html
Nem kell érteni szlovákul, sőt így még autentikusabb is :))) 2videó indít! Jó szórakozást! Nekem meg itt a Felvidéken ez kormányoz mazmeg!!!....puff a tarkóra...

Tündér_Lala 2010.01.21. 11:38:37

@Marcellusca: Igazad van.
A probléma az, hogy függetlennek adja elő magát, ami nyilvánvalóan nem igaz. Azt kívánja elhitetni, hogy ők függetlenek (középen állnak) és aki más irányvonalat képvisel, az már szélsőséges. Tipikus ballib technika.
Vagyis mégiscsak vastagbőr ez !

derelyegrádi szellem 2010.01.21. 11:38:40

Minen helyes ami a posztban rögzítésre került, így csak pusz infóka megemlítettekről.

Elöször is Földes György:

Ő nem csak a megemlített tisztségeket viseli, viselte, hanem a rendszerváltás előtt a Pártörténeti Intézetet is vezette, ha emlékeim nem csalnak.

A papája pedig egy őskommunista felső vezető volt. Testvére egyébként a Hobo néven ismert zenész, akit Földes Lászlónak hívnak, vagy egy harmadik fiú is, ő legidősebb, ő nem közéleti szereplő, ha jól tudom egy autószerelő műhelyt vezetett, talán még most is.

Révész Sándor

Na ő volt az a pali, aki egy interjúben a Beszélő (Szadesz lap ízig vérig) című újságban beszélgetett Kuncze Gáborral (ha jól emlékszem '98 októberi szám), ahol is a következő kérdést bírta feltenni, majdnem szó szerint:

Hogy Ön lett a Szabad Demokraták listavezetője, abban szerepet játszott, hogy Ön NEM ZSIDÓ, és szülei nem volt kommunisták?
Válasz Kuncze "ciántabletta" Gábortól: Igen, ez is benne volt.

Na, ezek után ők náciztak, nyilasoztak másokat, rádasául minden alap meg ok nélkül, mert máshol ilyet megjelenni soha életemben nem láttam. Hogy egy újságíró nyilvántartja pártelnökök faji/vallási hovatartozását, és ami a csúcs, hogy egy magát liberálisnak kikiáltó párt szintén nyilvántartja, és ennek alaján választ pártelnököt, mint azt Kucze "ciántabletta" Gábor meg is erősítette. Majd ezt kinyomtatják, és ki is adják.

Ez pont olyan, mint amikor cusli a "soha többet fasizmus" pólóban a Terror Háza előtt viccelődik az áldazatokon. Vagy még durvább.

Hát ennyit ezekről a faszikról...

freehckr 2010.01.21. 11:44:08

Áh, dehogy pártlap: engem havi átlag egyszer törölnek a Népszabó oldaláról, az addigi kommentjeimmel együtt. Gyárthatom a freemail-es címeket ha ott akarok véleményezni. :) Pedig még Gyurcsány elvtárs Őszödről ismert primitív szókincsét is kerülöm, igyekszek kimérten, visszafogottan megfogalmazni a véleményemet. Már korábban rájöttem, hogy bár a moderálási elveikben nincs benne ez a passzus, de a szocialisták ostoba hazugságaira nem lehet a Népszabó kommentjeiben rávilágítani, mert hamar eltűnnek az ilyesféle vélemények az oldalról. :)

Szóval azzal nincs probléma, ha egy napilap politikailag elfogult. Sőt, ez így van a "civilizált nyugaton" évtizedek óta, lehetne sorolni hogy a nagynevű külföldi sajtótermékek melyik politikai ideológia oldalán állnak. DE! Ne úgy legyen piacvezető egy ilyen lap, és ne úgy próbáljon "megélni", hogy tucatszám fizet elő a lapra "kedvenc kormányuk" a közintézményekben. Amennyiben kormányváltás után az efféle kiadásokat racionalizálná a kormányzat, és mondjuk lecsökkentenék a Népszabó előfizetéseket a napi legfeljebb egy példányra/közintézmény, gyanítom a Népszabó piacvezető státusza azonnal elszállna, és talán még a magyar Hírlap is lenyomná őket eladott példányszámban. Szóval ideje lenne ha a Népszabó a "piacról" próbálna megélni, kíváncsi lennék egy ilyen végletekig elfogult pártlap mennyire lenne népszerű... :)

derelyegrádi szellem 2010.01.21. 11:45:18

OFF
"Nemcsak a józsefvárosi rendőrkapitányságon, hanem a Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészetén is házkutatást tartott a főügyészség hivatali visszaélés gyanújával - írja az egyik kormányközeli napilap.

A Népszabadság rendőrségi informátora azt mondta: "piti, de nagyon ciki esetről van szó". A hatóságok közben továbbra sem nyilatkoznak arról, hogy a józsefvárosi rendőrkapitány és a II. kerületi rendőrkapitány menesztése összefügg-e a házkutatással, illetve a két menesztés között van-e kapcsolat.

Pedig jó lenne a hatóságok részéről ,mert a "hatóságok" meg a két rendőrkapitány is az adómból kapja a fizetését, így ez az én érdeklődésemre feltétlenül számot tart, és közöm is van hozzá.
ON.

mind2 (törölt) 2010.01.21. 11:49:57

@Tündér_Lala: fordul a szélirány kedves Lala, ha csak a Népszabadság középre tolódását figyelem ( amit nagyon ügyesen csinálnak, kicsit középre, kicsit vissza balra, ha sok lecseszést kapnak az ősrajongóiktól ) szóval azt nézem, ennek simán pénzügyi okai vannak. A politikai garnitúra váltással majd jönnek a másik oldal pártközeli cégei, és nagy baj lesz, ha nem hirdetnek.
Ha megszűnnek olyan kiváltságok, hogy a pl. a minisztériumokba milyen újságokra fizessenek elő, stb. Kinn is vagyok, benn is vagyok. Színeváltozás, az életben maradásért vívott gyomorforgató színjáték. Az írott sajtó kereslete egyre kisebb, és ha azt nézem, hogy ezek az őskövületek rettegnek az apanázs megvonásától, akkor érthető hogy csak a szokott formájukat hozzák.Klub Rádió, Heti Hetes ( műsoronként 500.000 Ft díjazással, ) ATV,Mikroszkóp Színpad, vannak ilyen szigetek ahova összegyűltek és közösen rettegnek ugyanazok az arcok évtizedek óta. Ők a szájukból élnek. És az sem zavarja őket ha a sok seggnyalástól évek óta szaros. Elvégre tehetségük sem a film- színházi szerepekhez, sem a minőségi publikáláshoz nincs, tehetségtelen, fizetett prosti mindegyik. Csak egy vigasztal, hogy kiöregedőben vannak.

Marcellusca 2010.01.21. 11:53:21

@Tündér_Lala: Én értem.
Szerintem aki olvassa az újságokat (és 2 bitnél több van a koponyájában) az úgy is tudja, hogy mit olvas, milyen "szájíz" szerint írnak. A begyepesedetteknek pedig tök mindegy, azok úgyis csak egyfélét hajlandók meghallgatni.
Arra utaltam, hogy mindettől függetlenül megjelentetik a másik fél hírdetését, mig a másik oldalon erre sem hajlandók. Arról nem is beszélve, hogy nem veszik a fáradtságot, hogy azt ők is szétcincálják, ezáltal megerősítve a saját 1 bites szavazóikat.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.21. 12:00:04

Mióta van párt semleges média? Mert szeritnem nincs. Nem is lehet. Aki foglalkozik a politikával úgyis húz valamerre. Nem lehet jót csinálni érdektelenül. Szerintem.

molaris 2010.01.21. 12:11:21

Ti, minden bizonnyal, türelmesebbek vagytok mint én.
Csak egy kérdés, és lehet moderálni:

Ezt a begyökeresedett, mocskos ál- kommunista bandát, hogy lehetne végre elhallgattatni??????? Mert az csak mégis égbekiáltó, hogy az 1987- ben , a Horn - kormány hozta törvényeket, a mai Fidesznek számolják be. Az is vérforraló, ha azt olvasom, hogy a főváros vezetői közül, senki, semmiről nem tudott.

Könyörgöm: ki az aki ennyire hülye, hogy ezt elhiszi?
A média annak fütyül, aki fizet.
A mocskosok még mindig jobban állnak. Többet loptak, van tartalék.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

picur3ka 2010.01.21. 12:11:54

Off: Bajani meg feljelenti Pestyt... Ez erdekes csorte lesz.

molaris 2010.01.21. 12:16:59

@molaris:
folyt.:
Amíg valamelyik igazi nagykutya nem kerül be, és nem kezd el énekelni, nincs remény a jobbulásra. És ebben a Fidesz is sáros, mert az ő soraikban is van, aki nyerészkedik csak. Ha nem áldozzák be őket, "14- ben a jobbik tarolni fog.

spájdernecc 2010.01.21. 12:18:08

Tisztelt Háborgó Olvasók!
Kevesen vagytok,.
A lap árát sem emelhetjük, mert akkor még kevesebben lesztek.
Ha nem vágjuk meg a Fideszt a hirdetési díjjal, lehúzhatjuk a rolót.
Tehát drukkoljatok, hogy továbbra is hirdessenek nálunk, különben szar kerül a palacsintába.
Elftársi üdvözlettel!
a realitás

Kartal (rezervált) 2010.01.21. 12:24:25

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Jól hiszed. A blogjában erről dumáltan Hajek Csabával: hiába írsz jól, hiába írsz igazat, a kutya nem fogja lehozni a cikkeid, ha nem szolgálsz ki valamilyen pártérdeket. Ha meg kiszolgálsz, akkor hol a függetlenség és az igazság?
És itt az igazság: a független sajtónak nincs jövője, mert senkit nem izgatnak a tények. A jó szaftos pletykák, rágalmak, azok igen...

paranoyd86 2010.01.21. 12:36:01

Kiszólt a lyuk a gödörből...

JKLM 2010.01.21. 12:53:50

Ugyan kérem!
nincs már ember ebben a kurva országban, akinek ezt a maszlagot be lehet adni

neeskens 2010.01.21. 12:57:26

Földes a renszerváltás után egyébként maradt a pozíciójában, csak a Párttöténeti Intézetet nevezték át Politikatörténeti Intézetté.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.21. 12:57:43

@Kartal (aki beleszól): És ezzel váltak értelmetlenné a választások. A nagy demokrácia szimpátia szavazássá silányult :F Az nyer aki pontosabban eltalálja mit akarnak hallani az emberek...
Szerintem 100 emberől jó ha 1 olvasgatja a Jobbik honlapjait (bazi sok), de közben megézi az LMP híreit is és tájékozódik az MSZP,Fidesz, MDF irányából is.
Ha követnek is valami kampány anyagot biztosan csak azt akivel szimpatizálnak. Aztán mennek szavazni.

arlequin 2010.01.21. 13:29:29

teccik. aranyos ez a sanyi.

azt mondja, hogy a kurva ne dolgozzon pénzért. és ne is nézzék kurvának.

naggyon jó. nap vicce. írástudók árulása. na ez AZ

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.21. 14:06:24

Most az egyszer meg kell védeni a szocikat, a népszabi sokkal kevésbé nyíltan szolgálja őket, mint a hírlap vagy a nemzet a fideszt

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.21. 14:23:24

@latte:

Egyetértek.
De a szolga akkor is szolga

drkovax 2010.01.21. 14:35:14

@latte:

Nem értek egyet. Az igaz, hogy az MH és az MN is erőteljesen és nyíltan támogatja a fideszt, de Teller-levelet mégiscsak a NSZ kreál a kritikus pillanatokban ...

krtek 2010.01.21. 15:24:08

@mind2: tökéletesen megfogalmaztad a politikai médiakurva fogalmát.

Szánalommal vegyes düh fog el mindig, pl.amikor meglátok egy Májkroszkóp szimpadi igazi Sas vagy Heller (asszem az a másik default deqrvanagyművészvagyok szerencsétlen ) féle kínlódást, és a kamera belepáztáz a közönségbe. Ragyogó arcú, életen átt hülyérevett, agyhalott stabilszavazó telitenyérrel tapsol és röhög azon, amivel szívatják idiótáját. Aztán a produkció végén csattanóként jön egy aktuális pártbaszogató béna csasztuska, amiben szarházi kispolgárok ostoba beszólásai vannak megzenésítve, de a mi a végére semmi más nem lesz, mint benyalás a meleg fekáliáig. Aztán lehet menni támogatásért, az erre vevő buta közönség felé meg eljátszani a bátor megmondóembert.

marós 2010.01.22. 08:35:28

Aki a kezébe veszi még a mai nap is a népszabit, az már teljesen le van butitva.

arlequin 2010.01.22. 09:33:50

@marós: miért? gyújtósnak kíváló. igaz nem olyan, mint a kartonpapír, de megfelelő.

szasza2 2010.02.05. 21:46:23

Csak, hogy tisztán lássák!

Egy szelet aljasság a törvényeinkből!
És kire szavazzunk? Felmerül a kérdés.
Mert amit művelnek manapság megválasztott képviselőink a törvények mögé
bújva, az már ............... határán is túl tesz!

Az első aljasság:
Alkotmánybíróság 2/1993. (I. 22.) sz. határozatára (ABH 1993., 33. és köv. old.), amelyben az Alkotmánybíróság megállapította: "A képviseletnek - a képviselő és a választó egymáshoz való viszonya, a mandátum jellege szempontjából - történetileg két alapformája alakult ki: a kötött mandátum és a szabad mandátum.

A kötött mandátum azt jelenti, hogy a képviselő és a választó között jogi függőség marad a választást követően is. Ez elsősorban az utasítási jogban, a képviselő véleménykérési kötelezettségében ölt testet. Általában ilyen képviselet jellemzi a rendi képviseletet.

A szabad mandátum lényege, hogy a képviselő és a választók közötti jogi függőség a választás után megszűnik. A képviselő tehát nem utasítható és a képviselő egyetlen kérdésben sem köteles a választók véleményét kikérni.
A képviselő a parlamentben szabadon, meggyőződése és lelkiismerete alapján foglal állást, adja le szavazatát.
Tevékenységéért és szavazatáért a választók a megbízatás ideje alatt felelősségre nem vonhatják, azaz mandátuma a parlament teljes idejére szól, a választók által meg nem rövidíthető. A képviselő és a választók kapcsolata politikai természetű, azaz a felelősség csak a választások során jelenhet meg abban a formában, hogy a választók bizalmát elvesztő képviselőt nem választják meg újból, illetőleg a mögötte álló pártot nem támogatják szavazataikkal. [...]
Az Alkotmányban rögzített szabad mandátum elvéből következik, hogy megbízatásának időtartama alatt sem az egyes képviselővel, sem a képviselők testületével, a parlamenttel szemben nem érvényesíthető a választók előtti felelősség." A Magyar Köztársaságban az országgyűlési képviselők politikai felelősségre vonása 4 évente, az országgyűlési választások során valósul meg.

Nos, mikor olvastam, csak kapkodom a levegőt! Én úgy tanultam, anno, hogy ez a képviselő meghatározása: A település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit!
De a Magyar törvények szerint ez nem így van! Egyáltalán nem kell csodálkoznunk azon, hogy a honatyák, így csupa kisbetűvel, kizárólag az önös érdekeiket képviselik, hiszen ezt törvényes keretek biztosítják!
Nem vagyok biztos abban sem, hogy ennek az állásfoglalásnak a tartalmát valaha, is közszemlére tették volna.
Esetleg kifüggesztették volna a szavazó irodák falára.
Ezek után nem igazán érthető minek az a drága cirkusz, felhajtás a választásokra költött milliárdok, mind-mind az ablakon kidobott pénz. Hiszen értelme semmi! Csak a nevükben képviselők, de semmi közük a választóikhoz!
Vagy ez volt az első lépés a Lordok háza megalakítására? Mert ugye oda csak születni kell!

Az is fontos lehet, hogy mikor is készült ez az állásfoglalás 1993! Azaz az első demokratikusnak nevezett kormány idején. Azóta egyik kormányzatnak sincs ellenvetése ez ellen. Ehhez, azért lehet gratulálni!

Tisztelt olvasó, addig nem kell semmilyen változást sem elvárni az ország vezetőségtől, amíg ilyen szabályokkal vannak körülbástyázva! Ebből adódóan minden képviselőt nevezhetünk bűnözőnek, csalónak!

A második aljasság:

Még felháborítóbb, hogy az Alkotmányban benne van az is, hogy a népakarat nem módosíthatja az Alkotmányt, az Alkotmányról, részeiről, módosításáról nem lehet népszavazást kiírni !
Megint csak ott tartunk mi választópolgárok, hogy nem lehet egy politikust se felelősségre vonni! Értelmiségi elit kitett magáért !Ügyes! Ez még csak két törvény! A mentelmi jogokról már ne is beszéljünk.
Ennyit az eddigi politikusokról legyen az jobboldali, vagy baloldali! És ne is várjunk változásokat amíg ilyen, és hasonló törvények uralkodnak. Honatyáink többsége megvásárolható marad a milliárdos gazemberek számára!

Akkor mit csinálhatunk, kire szavazzunk?
Én megtaláltam az orvosságot erre a rákfenére!
Mert szavazni kell, különben minden marad a régiben!

Egyetlen párt választási programjában találtam számomra megnyugtató, radikális lépéseket a Honatyáink bűnözési hajlamainak visszaszorítására.
Ez a JOBBIK. Bár nem minden programjukkal értek egyet, a 64. oldalon szereplő változások ígéreteiben, becsületes kormányzásra sarkalná általunk megválasztott vezetőinket, képviselőinket.
Sajnos, higgyék el nincs más kiút! Radikális változás kell!
Lehet utoljára megyek szavazni, mert ilyen szép hasonló programot olvastam sok-sok párt tollából. Meg kell adni az esélyt, hogy ezeket a törvényeket, és a megélhetési politikusokat, végleg eltöröljék.

Szó szerint így hangzik.

VI.1.1. A politikusbűnözés felszámolása
Az elmúlt húsz év:
A politikusi hivatást az elmúlt évtizedek végletesen lejáratták. A politikus szó szinonimájává vált a gazembernek, nem ok nélkül.
A politikusok, miközben az ő feladatuk a törvényalkotás, rendre áthágták a törvényeket, saját büntetlenségüket pedig hol az ügyek kölcsönös eltussolásával, hol a média cinkos felhasználásával, hol pedig mentelmi joguk mögé bújva biztosították.
Miközben a pártok a parlamenti padsorokban látszólag komoly vitákat folytattak, azok gazdasági háttere szinte összenőtt, és a nagyberuházások során egymás pártérdekeinek megfelelően, maffiaszerűen kezelték a közpénzeket.
A politikusok saját védelmi rendszerüket olyan mértékben körülbástyázták jogi, kommunikációs és biztonsági bástyákkal, hogy szinte érinthetetlenekké váltak. A számonkérés ezért eddig - néhány jelentéktelen vagy éppen elterelő szándékú - kirakatpert leszámítva rendre elmarad.

Bővebben itt olvashatsz. www.jobbik.hu/sites/jobbik.hu/down/Jobbik-program2010OGY.pdf

Így Legyen . Radikális Változás! Csak rajtunk múlik Magyarokon, hogy felemelkedünk, vagy elbukunk!

Auris 2010.02.05. 21:54:33

@szasza2:
"A békákat sem kérdezik meg, mielőtt lecsapolják a mocsarat!"
Kóka János országgyűlési képviselő

picur3ka 2010.02.05. 22:25:14

@szasza2:

Ilyenek megvaltoztatasa miatt kell a 2/3, leginkabb. A Jobbik ebben egyenlore nem sokat segit, csak remelni tudjuk, hogy a fityisszel szavaznak, erre persze semmi biztositek nincsen.

szasza2 2010.02.05. 23:27:43

Igen, ez igaz! Mindaddig amíg a lecsapolást követően a békák el nem indulnak az utakon át a következő mocsárig, ezzel megbénítva a közlekedést. Ennek sok béka áldozatául esik, de nagyon sok célba is ér! És ez ellen nem tud tenni semmilyen mostani országgyűlési képviselő! Főleg olyanok nem, akiknek lassan lejár a mandátuma.

szasza2 2010.02.06. 22:02:32

Még egy szelet aljasság, csak hogy tisztán lássák!
Ne legyünk megrökönyödve azon, amit tudunk már régóta?

Először is, a képviselők jó nagy részét nem mi választjuk. Listáról kerülnek be, elsősorban azok, akiket meg sem választanának.

Másodszor: minden képviselő érdeke, hogy a fizetését (vagy minek is nevezzem a milliós tételeket) megkapja, akár tesz érte, akár nem. Általában nem is nagyon tesz érte. És ez a hozzáállás teljesen független a küldő párttól.

Harmadszor: minden párt által küldött képviselőnek arra kell szavaznia, amit a párt elhatározott. Azaz a levél ebben téved: nem a lelkiismerete, hanem a párthoz tartozása alapján szavaz. Zártak már ki pártból embereket, azért, mert nem így tettek.

Negyedszer: ebben az országban alapelv a korrupció. Azaz minél több vagyonhoz jutni, és azt minél előbb kivinni az országból. Az egyes pártok szellemében azért ebben van eltérés, legalábbis nagyságrendben.

Ötödször: sorolj fel tíz olyan törvényt, amely a széles embertömegek érdekében született. Nekem nem menne...

Hatodszor: van vezető párt (és csatlósai), van ellenzék. Ha az ellenzék következetesen nem vizsgálja felül, mi történik, következetesen nem teszi szóvá, és következetesen nem tesz ellene, akkor egyáltalán miről is beszélünk? Mostanában gyakran jut eszembe: "vétkesek közt cinkos, aki néma..." Semmi baj, a jövedelme ugyanúgy megvan.

A továbbiakban: a jelenlegi rendszer szerint az, ami folyik, törvényes. Ha pedig törvényes, felelősségre sem vonható. Bármely párt lesz is vezető, ha a tagjai nem igazán állnak az emberségük magaslatán (márpedig igazán nem állnak az emberségük magaslatán), akkor ki is fogják használni azokat a lehetőségeket, amelyeket kaptak, mégpedig minden szinten. Azaz mindegy, teljesen mindegy, kire is szavaz a többség.
Kaptam viszont egy jó tippet. Nem szabad eszement módon szavazni. Azok közül kell választani, akik mégiscsak becsületesebbeknek látszanak, de lehetőleg úgy, hogy ne érjék el a kétharmados többséget. Mert akkor nem tudnak bármit megszavazni, hanem csak azt, ami a többi párt érdekeivel is összeegyeztethető. Ez valószínűleg több vitára adhat alkalmat, de talán az eredmény is tisztább lesz.

És van még egy megoldás: minden áron azon kell lennünk, hogy a jelenlegi törvények megváltozzanak - mégpedig úgy, hogy a többség érdekét szolgálja.

fokabacsi 2010.02.07. 08:23:18

@szasza2: ""És van még egy megoldás: minden áron azon kell lennünk, hogy a jelenlegi törvények megváltozzanak - mégpedig úgy, hogy a többség érdekét szolgálja.""

Hálaadó nagymisét celebráltatok, mikor ez bekövetkezik!!

süti beállítások módosítása