Skip to content


       Szűrés lista

Mi nem volt még? Jegyreform!

Most aztán lesz, de még milyen.

Első körben végre valahára bevezetik a regisztrációs jegyet a helyközi vonatokon és buszjáratokon, hogy képet kapjanak az ingyenesen utazókról. Ebbe a körbe ugye a 6 év alattiak és 65 év felettiek, menekültek, hadigondozási igazolvánnyal rendelkezők tartoznak. A kormány reményei szerint a rendszer "Adatokkal szolgál majd a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról, így bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is.  A regisztrációs jegy alkalmazása alapozza meg a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit."

Vagyis remek alapja a későbbi buszjárat-ritkításoknak, újabb vasútvonalak "szüneteltetésének", elvégre amin kevesen utaznak, pláne ingyen, az biztos felesleges, menjenek inkább kocsival a parasztok.

Persze az ötlet maga tényleg nem hülyeség, valóban kéne valami nyilvántartás arról, hogy mégis hányan utaznak "ingyen", illetve súlyos milliárdokért.


"Az idei büdzsében összesen mintegy 66-70 milliárd forintot áldoznak az adófizetők fogyasztói árkiegészítésre a helyközi közösségi közlekedésben. Az előző évhez hasonlóan csak az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók. Ez a költségvetési tétel fedezi tehát a díjmentesen utazók közlekedését."

 

Most ugyanis normatív alapon fizetik ki ezeket az "ingyenes" utazásokat, viszont ha lenne egy JÓL MŰKÖDŐ regisztrációs rendszer, akkor át lehetne térni a teljesítményarányos finanszírozásra, amivel lehet, hogy jobban járnánk (kevesebbe kerülne).

Tehát az ötlet jó, viszont a kivitelezés a megszokott:


"Tavasztól a díjmentes utazásra jogosultaknak térítésmentes jegyet kell váltaniuk a jegypénztáraknál vagy a járműveken. A regisztrációs jegy meglétét az egyéb jegyekhez és bérletekhez hasonló módon ellenőrzik majd. „Regisztrációs bérlet” azonban nem lesz, a jegyet minden utazáshoz meg kell váltani (menettérti utazásnál külön az odaútra és külön a visszaútra).  Az érintett korcsoportokba tartozók jellemzően nem hivatásforgalomban (iskolába vagy munkahelyre) utaznak, így ez várhatóan csak kevesek számára jelent napi többletfeladatot."

 

Kevesek számára??

1, iskolába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló

2, munkába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló

3, jegypénztárosok/kalauzok/buszvezetők, akik kiadják a regisztrációs jegyet

 

Tényleg idióták, valószínűleg kevesen fognak köpködni rátok.

Ja és hogy mennyibe kerül? Csekélység.


"A regisztrációs jegy bevezetése (eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása) összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak. A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára. Mértéke ezért leginkább a regisztrációs jegyet váltók számának függvénye. Az előzetesen becsült teljes üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint lehet."


Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyenutazás.

Mi ez nekünk, megbírjuk. Keressenek csak a haveri nyomdák, dübörögjön a gazdagság!

Címkék: kormány társadalom idióta

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr331706399

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

667 - A Sátán szomszédja 2010.01.28. 11:06:11

"Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyen utazás." Ez a legszebb mondat! Benne van minden, amit a szakértők szakértéséről tudni lehet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.28. 11:08:07

Igazi Magyaros megoldás.Szokás szerint.:((

arlequin 2010.01.28. 11:15:20

köll a zilyen az idegembereknek, mint pistikének a nyalóka...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 11:15:50

Háát minden jó ötlet a kivitelézesn bukik. Ez már nálunk hungarikum

667 - A Sátán szomszédja 2010.01.28. 11:26:58

@laspalmas: Megadom felesbe mindkettőtöknek ! :D

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.28. 11:28:12

azt a ket milliardot leszamitva nem lenne szar a dolog.
mi a fasz kerul ezen ketmilliardba??

2010.01.28. 11:29:56

Mellesleg a járatkihasználtság mérésére egy időben a járművek tengelyterhelését mérő műszereket használtak a bkv-nál. Csak ki kellene belőle vonni a bérletesek számát meg az eladott jegyeket, és máris megkapható lenne az ingyen utazók száma.
Ha netán tönkre is mentek a meglévők, harmincmillióból legalább harminc ilyet lehetne venni, egy-két hónap alatt körbe mennének az összes viszonylaton az ilyenekkel felszerelt buszok, és nem kellene ennyit adminisztrálni.

zrobasé 2010.01.28. 11:32:52

csak 2 milliárd ? há' mé' nem szóltak...én megcsinálom okosba 15 milliárdból, visszaosztok 13-at, és mindenki jól jár !
röhej az egész :(

Mighty 2010.01.28. 11:43:38

Aztán miért nem lehetne eltörölni az "ingyen" utazást, ami több, mint 10 milliárdba kerül??? Elvégre szarban van az ország, a kiadásokat kéne csökkenteni, nem növelni (2 milliárd számolásra)...

Mr. Acid 2010.01.28. 11:44:30

Távolsági buszjáratokon, meg MÁV és Volán jegypénztárakban lesz ez igen fasza... :(

Tapmancs 2010.01.28. 11:56:53

Legalább kérjék el annak a k*rva jegynek az árát. 10-20 ft-ba nem hiszem hogy bárki belehalna. Amúgy nem hiszem hogy a pénztáraknál ez akkora problémát okozna. Az iskolásoknak és dolgozóknak bérletük van, nem kell sorban állniuk naponta.

Tapmancs 2010.01.28. 11:57:39

@Mr. Acid: Ja, buszon tényleg okozhat tumultust. Hacsak nem engedik fel a bérleteseket előre.

Mr. Acid 2010.01.28. 12:02:39

Nagyobb távolságra menő járatokon (pl.: vidéki nagyváros-Budapest, Vásárosnamény-Letenye...) ritkán vannak bérletesek. Az lesz, hogy amíg egy beszállás eddig tartott kb. 7-10 percig, most 20 percig fog tartani. De gondolom, erre nem gondoltak, mert a drága szakértő urak buszt, meg pénztárt is csak fotón láttak. Vagy 20 évvel ezelőtt.

nagyon_buta 2010.01.28. 12:02:46

Ami engem zavar: most akkor 66 vagy 70 milliárd szerintem nem mindegy.
Aztán ez az összeg tartalmazza-e az egyéb kedvezményes jegyek árkiegészítését (diák, nyugdíjas, 26 év alatti stb. lásd ártájékoztatók), mi alapján osztják el, melyik cég (Volán,MÁV, BKV) mennyit kap belőle (mennyi ártámogatásra szorul az eladott kedvezményes jegyek, bérletek alapján) vagy az egész egy mutyi.
A regisztrációs jegy a legjobb megoldás az "ingyenutazók" felmérésére, vagy nem is próbáltak ezen gondolkozni?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.28. 12:02:56

Nos nézzük. Az egész felesleges. Miután be lesz vezetve ez a rendszer, ezután sem lehet majd tudni, hogy melyik vonaton és vonalon mennyien utaznak. A jegykiadó csak darabszámot rögzít, semmi egyéb információt. Persze aki nem váltja meg, annak 500 pézzel lesz rövidebb a pénztárcája. Ez a jegy midnenre jó csak arra nem amire kéne. Nem lehet majd menettérti utazásra sem használni.

Lesz egy drága beruházás, ahol majd a győztes cég kaszál, a beszállító papírgyár, meg a nyomda.

..és ki fog szívni? Hát persze hogy az utasok. Így is néha katasztrófa ami mondjuk a Keletiben van, majd ezután mégizgalmasabb lesz.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.28. 12:05:52

"Vagyis remek alapja a későbbi buszjárat-ritkításoknak, újabb vasútvonalak "szüneteltetésének", elvégre amin kevesen utaznak, pláne ingyen, az biztos felesleges, menjenek inkább kocsival a parasztok."

Így van majd lehet erre is kenni, meg a vonaton üldögélő utasszámlálók becsületes munkájára, akik csak üldögélnek és basznak az egészre. Ismét mondom, ez a regisztrációs jegy maximum arra jó, hogy darabra megmondja egy hónap bontásában mennyien utaznak ingyen. Csókolom.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 12:10:46

Busszal járok haza.A busz 15 perccel indulás előtt áll be, és éppen felszáll mindenki 15 perc alatt, pedig
- a 65 év felettiek csak személyit mutatna
- az előreváltott jegyesek csak odaadják a jegyet

Képzeljük el, ha a busz utasainak kb. felét kitevő idősek is nekiállnak ingyenjegyet venni ... jézus, micsoda idióta szókapcsolat

És ugye vannak még a kedvenceim, akik a sofőrtől ÁFÁ-s számlára veszik a jegyet, és a 3 sornyi cégnevet diktálják ...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.28. 12:13:17

@Mighty: Oké, akkor állj ki a nép elé, és meséld el nekik. A választási plakátokkal már nem is kell bajlódnod, spórolsz egy csomó pénzt.
Egyből indulna a siratóasszony-kórus:
Migthy Elveszi A Nyugdíjasoktól Az Ingyen Utazást, Amit Az MSZP Vezetett Be!
Migthy Ellopja A Zemberek Nehezen Megkeresett Pénzét!
satöbbi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 12:13:36

A Keletiben pedig óriási botrány lesz, mert hiába van 15 ablak, ha csak 2 pénztáros van ...

Nincs ingyenjegy és kész, ha utazik, fizessen érte.
20%-ot, 33%-ot, 50%-ot, 75%-ot, nekem mindegy, de fizessen.

Krikri 2010.01.28. 12:15:41

És hol lehet majd jegyet venni, pl BKV-ra? Nyáron sokat tömegközlekedtünk, a felkészülés erre úgy zajlott, hogy autóval kellett egy csomó helyre elmennem a harmadik kerülteben, mire beszereztem a jegyeket.... Mert Posta nem árulta, végeken nincs jegypénztár, metróaluljáró meg nem esik útba....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 12:16:24

Aki nem veszi meg az ingyenjegyet, azt július 1-től megbírságolják - 500 forintra!

dzseebee 2010.01.28. 12:16:52

@667 - A Sátán szomszédja:

Minden benne van, csak nem teljesen pontosan.

Ugyanis a volánok és a MÁV is 10-15 százalékos bérlet és jegyáremelést tervez. Ebből fedezik majd a regisztrációs jegyet.

Tehát a történet egészen pontosan úgy hangzik, hogy mi - fizető utasok - fogjuk kifizetni az ingyen utazók regisztrációs jegyét, hogy megtudjuk, hányan utaznak ingyen.

Ami még érdekes az az, hogy miután bezártak ( szüneteltetnek ) pár ezer km vasutat, utána jut eszükbe megvizsgálni, hogy egyáltalán hányan utaznak a járatokon...

Rwindx 2010.01.28. 12:18:23

Ez a 2 miliárdos üzemeltetési költség nekem hasonlónak tűnik mint amikor a privatizáció teljes bevétele 3000 miliárd Ft, a privatizáció költsége meg 1500 miliárd Ft volt.

A 30 milla része az reális lehet, de a 2 miliárd üzemeltetési költség az nonszensz.

Mighty 2010.01.28. 12:20:23

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Persze, eleve halálra itéli magát, aki ilyet meglépne, ezért kell a választási győzelem után azonnal kiállni a nép elé: kérem szépen, üres a kassza, nem lehet finanszírozni az "ingyen" utazást a továbbiakban.

qwertzu 2010.01.28. 12:20:51

Az igazi gond az, hogy vannak akik ingyen utaznak. Az ingyenesség pedig mindig túlfogyasztásra ösztönöz. Nem bánnám ha 90%-os kedvezményt kapnának, de 100% az röhej. Ami ingyen van annak nincs értéke.

667 - A Sátán szomszédja 2010.01.28. 12:23:57

@Pannonpuma: Mondom én, hogy benne van a szakértők szakértelme... ha van is néha kilengés, azért hozzák azt a 0-t erősen.

synthesizer 2010.01.28. 12:25:10

2 milliárd?? Mi a lfasz? Miért nem kérik meg a regisztrációs jegy árát, hogy nullszaldós legyen? Akkor is csak 50-100 forint lenne, ami messze van a teljes jegyártól, és legalább az egész nem kerülne semmibe.

OkoskaTo:rp 2010.01.28. 12:34:04

Mondok jobbat. Egyrészt valószínűleg lehet majd automatából is "venni" regisztrációs jegyet.

Viszont: Mivel a Mávnak semmibe nem kerül, ha minden egyes járatra "elad" ötszáz fiktív regisztrációs jegyet, ellenben erre hivatkozva kuncsoroghat majd több állami kiegészítésért, illetve erre hivatkozva feküdhet keresztbe vonalmegszüntetéseknek, akkor szerintetek mennyi értelme van az egésznek? Vagy akár egy falu összes nyugdíjasa "vehet" naponta regisztrációs jegyet, csak hogy megmaradjon a senki által nem használt szárnyvonal.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.28. 12:34:37

kiegészíteném még a felsorolást

4, bérletesek akik 6 éven alulival utaznak. nekik nagyon hiányzik, hogy egy két kisgyerekkel sorba álljanak.

jozicsenko 2010.01.28. 12:35:32

kommunisták, phej! (köp)

mit nem loptak még el ezek a gazemberek?

kuki123 2010.01.28. 12:42:27

@laspalmas: "amivel lehet, hogy jobban járnánk (kevesebbe kerülne)."

Kurva nagy tévedés az állami bársonyszékből meg a Horn korszakbeli nyuggerek ingyen utazhatnak a malévon féle agymenéseik

igen is nagyon is jó dolog hogy bevezetik VÉGRE VALAHÁRA
kifejtem:
1. ahogy mondtátok normatíva szerint.megy az ár kiegészítés...ezt úgy képzeljétekl el: itt a hasunk hol a hasunk elv alapján ráütöttek a hasukra ....ennyi ...és ez mindig a valós szám alatt volt legtöbbször

2. na most mivel mindig alatta volt a dolog ezért mindig veszteségesek voltak a volán társaságok....az állam kötelezte őket arra hogy szállítsanak...DE a jegy árat is az állam határozza meg...ergó ha veszteségesek a volán társaságok akkor eladják a meglévő vagyonaikat...a buszok leamortizálódnak stb

3. a szar buszokon az emberek munkások nem utaznak vagy legalább is kevesebben ...na most ők azok akik teljes árú jegyet vesznek és ténylegesen pénzt termelnek a volánoknak
DE nem ők kocsiba ülnek csökken a teljes árú jegyesek aránya.
Még veszteségesebbek a volánok->spirál

4. tehát ha most felmérik végre hogy hányan is vesznek jegyet és valójában hányan utaznak teljesen ingyen akkor kiderül hogy a járatok 80-90%-ka kurvára veszteséges....volt eddig XD

5. miért eddig? mert a volán cégek most benyújtják a számlát a kedves állambácsinak és az menten szívbajt fog kapni :) ezt garantálom

6. ki fog derülni hogy a nyuggerek utaztatása nagyon...NAGYON sokba kerül az államnak
mert eddigi becslések szerint egy jól menő járaton az átlag úgy 2-4-6 fizető és 10-15-20 nyugger NEM VICC na most ebből jó ha eddig 5-6 nyuggerre adott pénzt az állam...
képzeld el hogy most 3xor annyit kéne kifizetnie az államnak utánuk :) baráti összeg lesz
ÉS EZ Egy jó járat gondold el milyen egy tök szar 2 falu közt csak nyuggerek mennek rajta meg 3 fiatal bérlettel meg 1 sima felnőtt bérletes meg egy rendőr(aszem neki is ingyenes)

7. emellett az összeg mellett el fog törpülni az a papír és festék amit a volán tásaságoknak ki kell fizetni(vagy is az is adófizetői pénz)

8. eredmény: lesz pénze a volánnak új buszokat venni, továbbá lesz esély esetleg külső vállalkozók bevonására is
(ami nem tudom hogy jó e vagy sem de még nem tartunk ott)
továbbá a pártok nem fognak ingyenes utaztatással kampányolni mert 100-200 milliárdos tétellel nem jó viccelődni..hova tovább lehet megszüntetik vagy szűkitik a kört

"A regisztrációs jegy bevezetése (eszközbeszerzések,"
mégis mit? eddig is adtak jegyet baszki

"üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint lehet."
VALAKI ITT NAGYON JÓL JÁR többe kerül a hús mint a leves
a boltokban is adnak számlát és az még nagyobb is(hosszra) még sem hiszem hogy milliárdokat költenének csak papírra laspalmas nézz már utána ennek a dolognak végül is ti vagytok az újságírók vagy mi a szösz

kuki123 2010.01.28. 12:43:47

@zero: majd rá fognak szokni a bankkártyára végre

hááááát 2010.01.28. 12:44:10

Megoldás:Nyiss egy ablakot minden pályaudvaron ahol csak reg jegy van.Kiadása igazolvány ellenében 2 sec.tartson mondjuk jún-szept.-ig.félmilliárd és meg is van az adat amire szükségünk volt.A maradék mehet fejlesztésre.köszönjük Emese.

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2010.01.28. 12:46:49

Az egyik műsorba egy nyugdíjas néni betelefonált az ingyenes utazással kapcsolatban (BKV) és azt mondta: "nyugdíjas vagyok, nem termelek semmilyen jövedelmet, gyerekem nem születik már, némelyik társam elveszi a fiatalok elöl a munkát, ingyen utazom mindenhol. Miért ne lehetne fizetni minden nyugdíjasnak egy jelképes az összeget az utazásért- mondjuk 500Ft minden hónapban."

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 12:50:04

@OkoskaTo:rp:

Tényleg, a híres magyar kreativitás! Remek visszaélések lesznek.

dr. Aullah 2010.01.28. 12:50:23

@Pannonpuma: Majdnem jó, de valami hiányzik:
"Tehát a történet egészen pontosan úgy hangzik, hogy mi - fizető utasok - fogjuk kifizetni az ingyen utazók regisztrációs jegyét, hogy megtudjuk, hányan utaznak ingyen." És közben a haverjaiknak fizet az állam egy csomó pénzt.

isti77 2010.01.28. 12:52:52

"...beáll a regisztrációs jegyet vásárló" Vásárló????? Talán maradjunk az "átvevőnél". A "vásárlás" azt jelenti, hogy fizetsz azért, amit megveszel. Az, hogy bemutatod a személyidet, és ezért cserébe ingyen hozzádvágnak egy jegytömböt, az valami más.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 12:52:54

@qwertzu:

Hidd el, a 90% se sok, de a nyomorgó minimálnyugdíjasoktól nem is sajnálom. Valami összeghatárt kéne szerintem bevezetni, mondjuk 50e Ft/hó nyugdíj alatt 90%, 50-70e Ft/hónál mondjuk 30%, fölötte 100%, oszt jónapot.

pavor nocturnus 2010.01.28. 12:55:35

@nagyon_buta: Egészen pontosan 106 milliárd forint 2010-ben a fogyasztói árkiegészítés összege ... Azért ennyi pénzért már megéri, hogy valamilyen módon mérhető legyen a kedvezményes/ingyenes utazások száma...

tom sailor 2010.01.28. 12:56:06

A jelenleg is meglévő 90, 50, 33, 20 %-os és teljesárú jegyek mellé be kell vezetni a 100%-osat. Ez minimális programozói munka (százezres tétel lenyúlás nélkül), és onnantól az idők végezetéig beavatkozás nélkül működik.

A kétmilliárd úgy jön ki, hogy valamiből finanszírozni kell a választási kampányt, meg bizonyos embereknek is jól kell járniuk.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.28. 12:57:37

Na ez a biznisz nulláért 2 milliárd:)

Daihelyon 2010.01.28. 12:58:14

Laspalmas:

Még valamivel ki kell egészíteni, ami az agyrém kategória (a veke-s cikk végén lévő szép rész):

"Antali Károly hétfői sajtótájékoztatóján elejtett félmondata szerint a Budapest-bérlettel utazókra is kiterjesztenék. Tehát a bérletüket teljes áron megváltó utasok is minden egyes alkalommal sorba állhatnának regisztrációs jegyért, ezzel egyébként tönkre téve a közös BKV-MÁV-Volán bérlet értelmét."

Tehát: a bérlet nulla előnyt jelent. Najó, olcsóbb mintha jegyeket külön külön megvennéd. Eredmény? Baromi hosszú sorok. Mert nem csak a 6 év alattiak és 65 felettiek, de még a bérleteseknek is sorba kell állniuk. Ezt a híradóban is elmondták.

isti77 2010.01.28. 12:58:55

És azt hogy fogják elérni, hogy az ingyenjegyre jogosult biztosan érvényesítse is a jegyét, amikor felszáll egy BKV-járműre? Meg hogy egyáltalán "kiváltsa"? Hogy fogják ezt ellenőrizni? Minden járaton lesz egy állandó ellenőr?
Szerintem sehogy, mert ha ezt el tudnák éni, akkor értelemszerűen egyúttal azt is, hogy senki ne lógjon.

tom sailor 2010.01.28. 12:59:22

A legszebb benne, hogy jelenleg az állam a vasutat részben a fantomutasok kedvezményén keresztül támogatja. Ha ezeket az utasokat megszámolják és ezért az állam kevesebbet fizet, akkor nagyobb lesz a vasút vesztesége, azt meg úgyis a tulajdonos állam állja. Szóval sokat nem érdemes erre költeni.

Kamee 2010.01.28. 13:03:07

Ez nagyon hasonlít a nulla Ft-os ic-pótjegyre, amit ugyancsak meg kellett venni, annak hiányában büntettek. (Emlékszik még rá valaki)
Namármost, ha ott működött a nulla ft-os jegy kiadása, akkor mi kerül az informatikai rendszer átállításakor 30 millióba, hiszen a nulla Ft-os számlázási lehetőség benne van a rendszerben?

Már látom a lelki szemeim előtt a következő lépést:
- családi nyugdíjas jegy ( 2 gyerek, 2 szülő, 2 nagyszülő, amennyiben a 2 gyerek 6 évesnél fiatalabb, és a 2 nagyszülő 65 évesnél idősebb)
- ingyenes nyugdíjas bérlet (csak a menettérti útra érvényes, az oda utat érvényes, 0 ft-os jeggyel kell igazolni)

Avatar 2010.01.28. 13:05:44

@OkoskaTo:rp: @laspalmas:
Az ingyenes magyar egészségügyben is éppen így elszámolhat az orvos/kórház akármennyi fiktív teljesítést. Orvos bácsinak nem megy elég jól a rendelője, hopp, a teljes rokonsága megfázott, bokaficamot vagy gyomorrontást kapott papíron, és persze mindegyiket kivizsgálta, kezelte, ellátta bölcs orvosi tanácsokkal, amikért az állambácsi fizet mint a katonatiszt.
De amikor felmerült, hogy a zemberek is fizessenek önrészt, abból igencsak balhé lett.

qwertzu 2010.01.28. 13:08:18

@laspalmas: Nem vagyok híve az ilyen sávos rászorultsági alapon történő trükközésnek. Egy 49900 Ft kapó nyugdíjasnak a bérlet megvásárlása után több pénze marad, mint egy 50100 Ft kapó nyugdíjasnak stb... Állapítsanak meg egy fix összeget vagy százalékot oszt jónapot. A bonyolultabb adminisztráció betesz az egésznek.

suski 2010.01.28. 13:08:26

oszt olyankor mi van ha özv. Fatáné gondol egyet és kér a pénztárban 3 hónapra elôre minden napra mondjuk Bp-Miskolc , vagy mondjuk körbe az országban mindenféle jegyeket és egy táska jeggyel hazamegy, hátha jó lesz az még vmire...tüzelô megoldva legalább. Szoci nyomdák dübörögnek, Kóka biztos legyártja majd az ingyenjegyautomatát is, 800 e db/áfa...

Geza 2010.01.28. 13:12:33

Gyerekek, megint csak beköszön a visszaosztás arányosságának a problémája: mennyivel legyen olcsóbb a jegy a nyugdíjasnak, merthogy kevés a nyugdíja és így kell támogatni?
Válasz: semennyivel! Ha kevés a nyugdíja, akkor nem az a megoldás, hogy neki olcsóbban adjuk azt, amire költ (és vagy eltaláljuk, hogy mi az, vagy nem), hanem _rendes_ nyugdíjat kell adni, hogy fussa belőle.
Ez a 'kevesebbet adok nyugdíjba, de majd adok valamennyit a volánnak és megkérem, hogy vigyen ingyen' ez csak plusz két fölösleges vargabetű, amin átzavarva ugyanazt a pénzt, kéz-közön elkopik annak legalább a fele.
Ugyanaz, mint 'mennyivel kevesebb pont legyen elég a halmozottan kátrányos helyzetű fiatalok felvételijénél, mint a normálisnak': elb@$znak valamit az egyik helyen és máshol akarják azt kompenzálni.
Most döntsük el: kommunizmus van, ahol minden állami és nincs magánvagyon de magánkiadás se, vagy kapitalizmus, ahol mindennek piaci ára van és a kereslet/kínálaton kívül más ebbe nem ugat bele!

Persze lehet a kettőt kombinálni, de az összetettebb rendszer több hibalehetőséget jelent, és a mi töketlen vezetőink mindent eltosznak, amit csak el lehet (meg a többit is), ergo az egyszerűbb dolgokra kellene törekedni.

Minden kerüljön annyiba, amennyibe tényleg kerül, és hagyjuk már végre ezeket a 'nem adok ki valamennyit, de cserébe majd ígérem, hogy odacsorgatom valahogy' ill. 'beszedem, de ha ügyes vagy, hét jogcímen visszakuncsoroghatod egy részét' jellegű dolgokat!

"K.I.S.S. - Keep It Simple, Stupid :) !"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 13:17:20

@hááááát:

Ön nem a magyar állam, ha jól olvasom a hozzászólását, mely tele van praktikus és újszerűnek tűnő ötletekkel :-)

synthesizer 2010.01.28. 13:18:36

@Geza: Egyetlen egy bökkenő van a gondolatmenetedben, méghozzá az, hogy így az állam befolyásolni tudja, mire ad kedvezményt. Ha közvetlenül pénzt ad, akkor az bármire elkölthető, így viszont csak az utazásra (vagy akármire). Viszont teljesen egyetértek veled, hogy ez a módszer a legtöbb esetben felesleges, és arra van kitalálva, hogy minél többet lophassanak a káoszban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 13:19:07

@Daihelyon:

Bérlet mellé jegyet venni?

Hmmmm... erősen esélyes az "Év Ötlete 2010" díjra .... (a tavalyi nyertes a pontonhíd a Dunán)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 13:21:32

@Geza:

Ez nagyon veszélyes folyamatokat indítana el, mert ha mindenki (!) azért fizet azért amit igénybe vesz .... nincs több mentesség, kedvezmény, trükközés, potya .....

united skates 2010.01.28. 13:24:40

"Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyenutazás."

idézendő, letisztult, magas koncentrációjú hungarikum-mondat.
:D

hoplita 2010.01.28. 13:28:17

@volánrulz:
"....Kurva nagy tévedés az állami bársonyszékből meg a Horn korszakbeli nyuggerek ingyen utazhatnak a malévon féle agymenéseik...."

Az egy nagy sztori volt anno.
Amikor a pufajkás hulladék bejelentette ezt az ingyenbulit, szokása szerint be volt baszva és a MAHART helyett mondott MALÉV-et...
A légitársaságnál állítólag hanyatt vágták magukat, amikor meghallották....egy hétig magyarázták, hogy mégse.:DD

is 2010.01.28. 13:28:20

hát nem tudom, vegyük végig a számokat, logikát:

- a rendszer kétmilliárdba kerül, de, és ezt a poszt is világosan leírja, utána fogjuk a tökét a MÁVnak, simán visszajöhet az a pénz. én nem látok itt NETTO kétmilliárdos kiadást. persze kevés posztírót látok, aki két számot, három bekezdéssel odébbről összekapcsolna...
- legyen csak fizetős jegy. legyen, csak akkor most ne panaszkodjunk, hogy az ingyenjegyesek is beállnak a sorba. ha csak fizetős jegy van, akkor is beállnak a sorba. érted: hatalmasan hőbörögsz az új beállók miatt, majd javaslod, hogy mindenki vegyen fizetős jegyet, vagyis álljon be a sorba.

ne haragudj, ilyen számszaki és logikai hibák mellett én szégyellném magam, nem pedig magamat meg másokat dícségetnék.

julius7 2010.01.28. 13:31:16

A kalauzoknál van jegygép. Csak be kéne ütniük egy regjegyet, és kezébe nyomni az öregeknek. Miért kéne ehez sorállással szivatni az utast?

havi 2010.01.28. 13:31:50

Szmogriadó lehet Budapesten
Pénteken elrendelhetik Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatát, mert az elmúlt napokban jelentősen megnőtt a levegőben a szálló por koncentrációja.

HIBA OKA A BKV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FORGALMI FELMUTATÁSÁVAL INGYENES AZ UTAZÁS?
Mert külföldön így működik!

@united skates:

kukatr 2010.01.28. 13:33:19

@volánrulz: alá tudod támasztani az egyes pontban szereplő alulárazást?

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2010.01.28. 13:35:53

Szerintem egyáltalán nem hülyeség ez a regisztrációs jegy, csak a nagyobb állomásokon kellene hozzá egy automata is, hogy ne nőjön még tovább a sorban állás. De azért az egy nagyon hülye helyzet, hogy a MÁV nem tud a saját utasairól. Nem tudták eddig, hogy hányan vannak, merre járnak, így egy adott volnal forgalmáról sem tudtak jegyek alapján becsülni. (A bérlettel utazók meg itt nagyon kevesen vannak, nem úgy, mint a BKV-nál.) Amúgy meg simán megszüntetném az ingyenes utazást, 90% kedvezménnyel is röhögve ellennének a nyugdíjasok. A teljes ár 10%-át, azaz a teljes költségük kb. 3-4%-át nehogy már ne lehessen tőlük elkérni.

Dee_ 2010.01.28. 13:37:35

@Daihelyon:
Csak így van értelme a dolognak, különben nem állja meg a helyét, hogy ezáltal felmérik az utazási szokásokat. Egy bérletesnél nem lehet tudni, melyik busszal vagy vonattal és hányszor utazik, vagyis ha csak az ingyen utazóknak kellene regisztrációs jegyet váltani azzal maximum a számukat lehetne megsaccolni, de nem a ténylegesen egy időben utazók számát.
El sem tudom képzelni milyen lesz, ha a 30-40 iskolásnak, akiknek a puszta bérletbemutatásuk és buszraszállásuk is 3-4 perces megállóban várakozást jelent úgy, hogy KÖZBEN akinek jegy kell, éppen nyomtatja a sofőr, ők meg az okmányokat felmutatva mennek el mögötte, hogyan adja majd ki a jegyeket egy falu közepén... Mennyivel nő majd meg éppen a csúcsidőszakban a menetidő...

pakesz (törölt) 2010.01.28. 13:45:27

legyen mindenkinek ingyenes!!!
akkor nem lesz ez a gond
mi az hogy beallnak a sorba es ezzel feltartjak?

mellesleg fizettessek meg a regisztracios jegy dijat azzal aki igenybe veszi es akkor be fognak allitani meg egy penztarost
vagy a Keletiben lehetne kulon regisztracios penztar, ugye tudjuk milyen a TB penztar meg a rendes penztar viszonya a Szechenyi furdoben? pont olyan lenne :))))))))))))))))))))

ja hogy rendes megoldasokat miert nem lehet lehelni ebben a blogban nem tudom, pedig olyan egyszeru, de amilyen agyilag korlatolt a blog iroja o egy jobbitasban is csak a kotekednivalokat latja

mellesleg nem jobbitas, hanem KENYSZER
de mit is tudhatna a paraszt aki csak azt latja hogy a zalam megint valami nepnyuzo kopesagot talalt ki!!!
ugyebar azt lehet tudni, hogy be kel engedni a vasuti vonalakr a konkurenciat, na most ha beengedik, akkor viszont nem haveri alapon fog menni a nyuggerek utaztatasa hanem elszamolasos alapon, aminek az alapja a regisztracios jegy, amugy welcome to EU!!!
tudod nem csak EUs csatorna van a parasztoknak hanem EUs torvenyek, EUs kenyszerek :))))

nemuccaszoc 2010.01.28. 13:56:13

30 millió forint az ilyen szinten annyi, mint nekem egy heti söradagom.

herpa 2010.01.28. 13:57:09

Vajon hol volt szó arról, hogy a regisztrációs jegy nem viszonylatra szól (már több blogon is olvastam ilyen jellegű hozzászólást)? Ugyanúgy rajta lesz, honnan hová akar valaki utazni, vagyis meg lehet mondani, melyik vonalra vették a jegyet.

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 13:58:06

2milliard evente ingyenjegy fenntartasra?
Az hetvegeket is szamolva napi 5.5millio.
Mi a turo ennyi? Hany ingyenutas lehet?
Legyen mondjuk 100e a jatek kedveert. Naponta! Minden nap!
Fejenkent igy 55 HUF a fenntartas utazasonkent.
Biztos elszamoltam valamit, mert ennyibe nem kerulhet egyetlen jegy kiadasa.
Akkor a rovidtavu jegyeket eleg veszteseges kiadni, helykozi utazasnal mondjuk 10km kerul 210 HUF-ba, ennek a negyede csak papirfecni kiadasa?....
Ha ez igy lenne, inkabb hozza kellene dobni meg par milliardkat es elektronikus jegyet bevezetni. (smartcard mint mondjuk az Oyster card vagy/es foglalasi szam - igy mar sikerult utaznom egy kulfoldi vonaton).

endre69 2010.01.28. 13:58:59

LEVEGŐJEGY-NYOMDÁRA KERESEK BEFEKTETŐTÁRSAT most induló vállalkozásomhoz!

kuki123 2010.01.28. 14:00:39

@kukatr:
részben igen....szóval ez a normaíva azért kalkulát, de közelében sincs a valósághoz
valójában a lakosságra vetítve nézik hogy mennyi a nyugger és ebből van számítva a nyugger utasszám és ezáltal a támogatás, de ez kb olyan mint az hogy mennyi kocsi van mondjuk gödöllői vagy szolnoki lakosok tulajdonában...az hogy mennyit mennek vele az nem számít remélem így már érthető a hasraütés kifejezés

persze mondhatnád hogy ennyi erővel fülül is finanszírozhat az állam...na igen de erre nem sok esélyt látok mert akkor már régóta Neoplánokkal és Mercikkel mennének

endre69 2010.01.28. 14:01:30

"Demszky Gábor, és Kocsis István ma ünnepélyes körök közt felavatta a BKV legújabb pénzcsapját az Akácfa utcában, melynek elkészítését a Kossuth-nyomda szponzorálta."

zsitva 2010.01.28. 14:02:38

A fogyasztói árkiegészítés NEM fedezi sem az ingyenes utazók jegyeit, sem a kedvezménnyel utazók jegyár különbségét.
Hibás (tudatlan) alapvetésből butaságot írt a bloggoló.
Miért nem tanul, miért nem kérdez ha valamit nem tud?
Regisztrációs jegy helyett, az ingyenes utasok számát, ami helyközi közlekedésben kb. 22-24% körül van, meglehet állapítani pontos, nagy merítési mélységű, több napos utasszámlálással is. Egy ilyen számlálás már kijön1-1,5 milliárd forintból. Jelenleg van buszon, vonaton 22-24% körüli ingyenes utas, az Ő utazásaikból elismer és kifizet a buszos cégeknek 8%-ot a pénzügyminisztérium, a vasútnak kb. 12%-ot. A volán bukja a 22 ingyenes utasából 14-nek a jegyét, a vasút bukja a 22 ingyenes utasából kb. 10-nek a jegyárát.

endre69 2010.01.28. 14:04:27

@zsitva: és amiatt olyan kibaszottul drága a BKV meg a vasút.
"Éljen a kommunizmus!"

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.28. 14:05:37

ez a rendszer is olyan lesz, mint 10 éve a beléptetőrendszer a futballpályákon. hatalmas pénzekért felépül valami, ami bár ötlet szintjén jó de kiforratlan és jelentős fennakadásokat okoz, aztán 3 hónap után megy az egész szajré egy külvárosi raktárba.

uni1002 2010.01.28. 14:06:02

Mielőtt kitör a forradalom, az ingyenélő nyugdíjasok miatt, a diákjegy mennyibe kerül? Mert azt a kedvezményt is a költségvetés finanszírozza...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:06:30

@is:

Milyen pénz jönne vissza MÁV-tól?

Rikki Harcos 2010.01.28. 14:06:40

ráadásul a regisztrációs jegyeket nem kilométerre adják ki, mint a pl. a vonatjegyet, hanem darabra...így aztán a támogatás mértékéről SEMMIT sem lehet megtudni

amúgy a vasút nagy veszteségét a kedvezménnyel utazók 90%-os aránya okozza, és hogy az állam nem fizeti ki az ártámogatást

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 14:06:51

@pakesz: Nem is olyan hulyeseg ez az ingyenutazas. Valamelyik part feldobhatna, pont most igy valasztasok elott.
Ha belegondolunk a fizeto utasok 40% fizet nagyjabol teljes arat, az osszes tobbi kedvezmenyeset, raadasul a teljes ar sem fedezi a fenntartast, az allam mar ma kipotolja jopar tizmilliarddal a mavot egyedul. Vagyis hat az adofizetok na, az allamon keresztul.
Szepen leepiteni a koltseges jegyrendszer fenntartasat, penztarosokat, jegyvizsgalokat leepiteni, ezen is jon nem keves megtakaritas, mar nem is kell akkora irdatlan osszeggel kipotolni hogy mindenki ingyen utazzon, tobb marad az emberek zsebeben, mindenki heppi, a kormanypart mellett szimpatiatuntetest fognak rendezni. Gyonyoru alom. : )

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:09:15

@herpa:

A MÁV jegyen csak nap van, és hogy honnan-hova. Azon a napon belül bármikor utazhatsz. Honnan tudják majd, hogy a reggeli vonat zsúfolt, vagy a délutáni?

Manyizga (törölt) 2010.01.28. 14:09:47

Csak nehogy bevezessék a regisztrációs napi/heti/havijegyet! Amit elég havonta egyszer kiváltani. Mert akkor pont az értelmét veszti el a dolog. Én is megszüntetném az ingyen utazást, és mondjuk 90%-os jegyet kellene minden eddig ingyen utazónak váltania. Dehát nálunk a vizitdíj is nagy ellenállást váltott ki...

uni1002 2010.01.28. 14:10:37

Jártam dolgozni vonattal, figyeltem a kalauzt. Egyedül nekem volt 100%-os utazási jegyem, /viszont a cég 100%-ban visszatérítette/, az összes többi vagy diák, vagy nyugdíjas volt, a vagonban...

Marcellusca 2010.01.28. 14:11:16

Én ezt most nem értem, L'Palmas.
A múltkor azért rinyáltatok (ha jól tévedek zero), hogy miért nincs regisztrálva, hogy hányan és mennyit, milyen távolságra utaznak. És, hogy ez felháborító!
Most megtennék, amit Ti is javasoltatok, de ez sem tetszik.
Ja, hogy pénzbe kerül?
Mit gondoltatok, mikor ötleteltetek? Hogy ezt majd valaki csakúgy, ingyé megcsinálja?
És, hogy sorok lesznek a pénztáraknál?
Az ezzel jár.
Viszont mikor erre rávilágítottam, még majdnem lehülyéztetek. De, hogy akkor is kell a regisztráció!
És igazatok is van. Ezt mondtam akkor is.
Mert jogos, hogyha az állam elvár egy szolgáltatást, akkor azért fizessen is.
És az is jogos elvárás, hogy ne csak bemondásra csengessék a lóvét.

Szóval akkor van sapka/nincs sapka? :)
Főleg, ha az szép, piros bézbólsatyi, mi? :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:12:15

@zsitva:

Jelenleg 6,7 millió magyar lakos élvez kedvezményt a közösségi közlekedésben, ami az elmúlt három évben évente mintegy 330 milliárd forint ráfordítást jelentett, melyből a központi költségvetés 260 milliárd forintot "térített meg". A 6,7 millió kedvezményezett mellett további 270-340 ezer azoknak a száma - vasutasok, a családtagjaik, köztisztviselők, valamikor a vasútnál volt alkalmazottak - akik ingyenesen utaznak.
A napi 130 ezer vasúton utazó mindössze 15 százaléka fizeti meg a menetjegy teljes árát, és a 130 ezerből 40 ezren teljesen ingyen utaznak.

A személyszállításra 2009-ben 166 milliárd forintot ad az állam, ami több, mint 30 milliárddal kevesebb a tavalyinál, noha sem a közlekedő vonatok száma, sem a megtett kilométer nem változik idén - mondta Heinczinger István. További 21 milliárd fogyasztói árkiegészítés jut a nyugdíjas ingyenjegyek és a szociális kedvezmények ellentételezésére.

Manyizga (törölt) 2010.01.28. 14:12:53

@zero: nem az a fontos első körben, hogy melyiken utaznak. Arra volt már többször is utasszámlálás. Hanem azt, hogy valójában mennyien utaznak ingyen egy nap. Mert most a MÁV/Volán benyögi, hogy dehát havonta 100.000 ingyenutasa van, lesz szíves az állam adni a rávalót. Közben meg volt 2000.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:15:29

@Marcellusca:

te nem érted ... az a reg. jegy egy jó dolog, csak teljes felesleges. Minek köröket futni? Ingyenesség megszüntetése, és ha mindenki fizet a jegyekért, azok mindjárt regisztrációs jegyek lesznek.

Másrészt pontosan tudjuk, hogy lesz ez bevezetve hétfőtől: magyarosan....

pakesz (törölt) 2010.01.28. 14:16:33

@Beela: persze a 40 fizeti
csak az a gond hogy aki ki tudja fizetni azt a boduletes nagy arat az mar-mar autoval jobban jar, ha meg meloba megy es ketten ossze tudnak fogni akkor mar vastagon megeri az auto!!!
es akkor megint a vasut vesztett 2 fizeto utast, ok viszont nem kell hogy nyuggerekkel kell egyutt utazniuk

uni1002 2010.01.28. 14:17:05

@zero: Hoppá... A köztisztviselők, közalkalmazottak, 50%-os kedvezményt kapnak.

kvadrillio 2010.01.28. 14:19:35

..és a képviselőknek is kell majd venni regisztrációs jegyet ???
..mert ők is ingyen utazgatnak...:O)

..ingyen utaznak, ingyen parkolnak, ingyen esznek....megatöbbi.....:DDD

Utó Pista 2010.01.28. 14:19:40

Fónagy Pistike már nyavalygott, hogy meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy a nyugdíjasoknak ne kelljen sorba állni. Sehol Európában nincs ekkora mértékű utazási kedvezmény.

www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=765

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 14:20:18

@zsitva: tobb mint 20% az ingyenjegyes?! Nagyon soknak tunik. Honnan tudod ezeket a szamokat, hol lehet utananezni?
Ha ez tenyleg igy van, es mondjuk a teljes arat fizeto utasok aranya 38% (fejbol, tevedhetek), akkor a 80% 38%-a, tehat az utasok 30%-a fizet 'teljes arat' (ami meg mindig kevesebb allitolag mint az onkoltseg).
Makent nezve, a kedvezmenyes utasok aranya 48%, vegyuk durvan azt, hogy atlagban felet fizetik az arnak, ekkor 24% lenne a helyettesito teljes arat fizetok aranya, ezt a 30-hoz adva 54%, tehat ha csak ingyenes, es csak teljesarat fizetok lennenk akkor az utasok fele fizetne csak.
Ez lehet teljesen elrugaszkodott is, eleg sok feltetelezes volt utkozben, de ha korulbelul jo, akkor nem jobb lenne mindenkinek alanyi jogon adni az utazast? Igy is sok adoforint kerul bele olyanoktol is akik csak vasuti atjarokban vagy kepeken latnak vonatot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:26:25

@Utó Pista:

Ausztria, a mocskos kapitalisták:

A vasúti közlekedésben a férfiak 65 év felett, a nők 60 év felett az ÖBB-től 45%-os kedvezményre jogosultak II. osztályon, amennyiben rendelkeznek az úgynevezett "Vorteilscard"-dal, amit 26,90 euróért bármelyik vasútállomáson be lehet szerezni, egy évig érvényes és külföldiek is igénybe vehetik.

A bécsi tömegközlekedési járműveken (autóbusz, villamos, metró) az idősek, nők 60 év felett, a férfiak 65 év felett nyugdíjasjeggyel utazhatnak (ez jelenleg 2 euróba kerül és két utazásra érvényes).

Tovább nem is olvasom ...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 14:28:19

@volánrulz:

Távol állunk tőle, de megpróbálok utánajárni, mert tényleg nagyon érdekes.

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 14:28:38

@zero: azt lehet esetleg tudni mennyi a jegyeladasokbol szarmazo bevetel a kiegeszitest kapo kozlekedesi vallalatoknal?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 14:30:19

@isti77:

Igen, ellenőrzik, és akinek nem lesz, azt megbüntetik 500 forintra.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 14:31:34

@Beela:

BKV-t tudom:
110 milliárdos költségvetés, 55 milliárdos jegybevétel.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 14:32:46

@Avatar:

Ne is mondd, mindenki emlékszik a középkorú faszira, akinek elszámoltak valami nőgyógyászati dolgot. De még ha ez legenda is, a saját számláinkon is fel lehet fedezni érdekes dolgokat.
Viszont erre nem a vizitdíj a megoldás, hisz fizetünk (munkáltató is utánunk) elég eü-t.

Marcellusca 2010.01.28. 14:32:52

@zero: Értem én.

Dögöljön meg a szomszéd tehene is!

ksi 2010.01.28. 14:33:14

2 milliárdból kijönne egy országos csipkártyarendszer, ami hóttpontos adatokat szolgáltatna (fel- és leszálláskor pittyegtetni kell, lehet bérletet rárakni, előre feltölteni egy bizonyos összeggel, vagy adott viszonylatra utazási jogosultságot felrakni rá), és visszaélni is nehezebb (ál-ingyenjegyek). Emellett mindenkinek kényelmesebb lenne (számos helyen működik, nálunk fejletlenebb országokban is).
A kedvezmények pedig (a diákjegy kivételével, mert a diák elfoglaltsága kötött) csak csúcsidőn kívül legyenek érvényesek (pl. BKV-n 7-9-ig és 4-6-ig nem; vonaton péntek du. és vasárnap du. nem).

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.28. 14:33:25

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Valóban klafa lenne, és valóban érthetetlen mi kerül rajta annyiban.
Biztos van költség. Új fajta jegy , feldolgozás. 2 milliérd? Nevetséges. Újabb pénz lenyúlás :/

@kvadrillio: 50% a kedvezmény, úgy tudom. De ha 100%, ha törik, ha szakad megyek közalkalmazottnak :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 14:35:42

@pakesz:

Olvastad-e a postot, hamár parasztozol?
Pont arról van szó, hogy az ötlet jó, csak a megvalósítást cseszik el.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 14:37:06

@herpa:

A VEKE írja:

"Bár már a vonatjegyek többsége tartalmazza az útvonalat, a pénztárgépek többsége csak az eladott jegyek darabszámáról vezet statisztikát – már ahol egyáltalán van pénztárgép. A hazug érveléssel ellentétben tehát továbbra sem lehet majd tudni, hogy melyik vonalon hányan utaznak. A statisztikákból legfeljebb annyi látszik majd, hogy hány regisztrációs jegyet adtak el, de hogy melyik vonalra és ott melyik vonatra, az már nem. "

uni1002 2010.01.28. 14:41:35

Azért ne felejtkezzünk meg arról, hogy ahol nem jár ingyenjegy, csak kisebb kedvezmény, a nyugdíjak 3-5X nagyobbak a magyarországinál. Van nekik miből utazgatni.

Rikki Harcos 2010.01.28. 14:48:27

@zero:

és a bécsi nyugdíjasok 65éves kor felett ingyenesen utazhatnak Mo.-on, mert az EU így meg úgy, de viszonosság nincs

a szarevő osztrák nyugdíjas úgy jön Pestre, hogy kéri a jegyet Hegyeshalomig, majd Hegyeshalomban átszáll az ingyenes magyar vonatra

pakesz (törölt) 2010.01.28. 14:53:07

@laspalmas: persze hogy olvastam :) a poszt is parasztozik !!!
sot en a parasztot pont arra ertettem amire a poszt iroja!!!

mellesleg ez a te olvasatod, hogy a megoldas jo csak a megvalositast cseszik el...
nem cseszik el csak a politikusokra van bizva a dolog, ezert ugyan mar ha most a Fonagy rogton ugat a miatt hogy a szegeny kicsi nyuggereknek sorba kell allni(nem az hogy kifizetni!!!), azaz rogton egy bunko nagy parej valaszt ad a fityesz, akkor mi a bubanatert hozna meg a rendes kidolgozott dolgot a most regnalo kormany, hogy a Fonagy nyakorvet tapperolo Viktorkanak 2 Mrd -vel nagyobb legyen a mozgastere?
amugy ez 2-3 even belul le lesz epitve, csak kell atmeneti ido meg beszoktatasi ido a parasztoknak

pakesz (törölt) 2010.01.28. 14:53:59

@Rikki Harcos: persze es ezt a mocsoksagot koszonhetjuk a tisztelt politikusoknak meg hogy a nyuggereknek van szavazati joguk

pakesz (törölt) 2010.01.28. 15:03:54

@Marcellusca: ezzel egyetertek, habar az elozmenyeket nem tudom, de a mostani poszt irasnak az a kicsengese hogyha ilyen "belfesz" modon tudtak csak megcsinalni akkor hagyjak mar ennyiben...
ez pedig nem igaz, sokkal jobb lesz ez igy, hogy a nyuggereknek is sorban kell allni es nem tudjak elfoglalni elolem a helyet!!!

kvadrillio 2010.01.28. 15:06:07

@zero: usztriában egy egyedülálló számára 747 euró a minimum nyugdíj, ha házas a nyugdíjas munkavállaló, akkor minimum 1120 euró illeti meg. Férfiaknak 65 év, nőknek 60 év az osztrák nyugdíjkorhatár - tudtuk meg egy kis előzetesként dr. Fürediné Kerkai Valéria igazgatótól.

Mennyi is ez minnnálunk ???? :O)))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 15:11:50

RFID-is jegyet , berletet mindenkinek.
Igy tobb legy kerul egy csapasra leutesre:
nem all sor, mert csak odaerinti az eszkozhoz, diakigaolvanyba ugyis van chip, azt akar bele is dughatnak valami eszkozbe, hogy ne kelljen lecserelni RFIDsra, igy biztos nem lenne kamufoiskolas kamumatricaval....
Mashol tud mukodni, otthon is tudna

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 15:12:29

ja es nyugdijasok is kapnanak ilyen oyster szeruseget, maris merve lenne, hol utaztak , es hanyan...

emzperx 2010.01.28. 15:14:16

A regisztrációs jegyeket lehetne külön automatából (mit automatából, értéke nulla senki nem lopja el, simán ki lehet rakni egy tasakba mint a postai ajánlószelvényeket) értékesíteni hiszen semmi készpénkezelést nem igényel, de ennyi esze nincs ezeknek az idiótáknak.

Mighty 2010.01.28. 15:17:08

@emzperx: Aha, és ennek mi értelme lenne? Mert, így nem igen tudnák megszámolni, mennyit használtak fel ténylegesen...

pakesz (törölt) 2010.01.28. 15:21:27

@emzperx: hmmm
persze es alakulni fognak nyugger egyesuletek hogy a klubvonatukat el ne toroljek, igy ok 10 -20 jegyet is fognak elvenni, hiszen ingyenes nem? es akkor majd jol betesznek ennek a nepnyuzo kormanynak!!!
ugyebar a masiknal en csalhatok, ha pl egy miskolci voszonylatra veszek 10 jegyet ez lenge 30e -be kerul, de meghekkeltem a rendszert, ugye ez a te nagy otleteddel hogy is lenne? odaallnek es addig huzogatnam amig ki nem fogy a papir :)

wagabound 2010.01.28. 15:29:30

1. Óriási tévedés azt hinni, hogy a nyugdíjasnak mindennapi szórakozása az, hogy ingyen buszozzon-vonatozzon. Ugyan hova és minek? Bivalybasznádra szúnyogot számlálni?

2. Sem a MÁV-nak, sem a Volánnak, sem a BKV-nek nincs beleszólása a jegy- és bérletárakba, azt központilag sózzák a nyakukba, és közben elvárják tőlük, hogy gazdálkodjanak..

3. Amíg lesz ingyenes utazás, igenis szükség van annak pontos felmérésére azért, hogy az állam, mint megrendelő, megtérítse a közlekedési vállalatok ezzel összefüggő költségeit. Ezt hívják veszteségtérítésnek, amit jelenleg hasraütéssel állapítanak meg, és ezt tessék hozzátenni a 2. pontban említett gazdálkodási követelményhez.

4. Jó magyar szokás szerint az elképzelés jó, a végrehajtás csapnivalóan rossz.

ZioN 2010.01.28. 15:31:32

Gyanítom jól feltüzeltek mindenki a nyugdíjasok meg a segélyesek ellen,és a háttérben meg az van,hogy lenne bőven pénz rájuk,ha nem lopnák el.

hááááát 2010.01.28. 15:38:36

@laspalmas: Csak a VEKE ne mondjon semmit.Néha akkora ostobaságokat beszélnek ,hogy az nem emberi.A MÁV nem azt akarja tudni h a 15.16 ic-vel hányan mentek Piripócsfalura ,hanem mennyi ember utazik mondjuk 10,20,30 50,100 ,stb kilométert ingyen.Ami egyébként érthető ,csak a rendszer nem ahogy ezt bevezetik.Ha én lángost árulnék és azt mondanák a nyugdíjasokét kifizetjük mi(állam bácsi).Üsse kavics legyen.Na de hány lángost is adok így el.Mennyi pénzt követelhetek az államtól.HMMM állami lángos.Na megyek pályázatot Írni

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.01.28. 15:39:13

Le a nyugdíjasokkal. Hajrá Magyarország!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 15:43:16

@wagabound: mifelenk ez volt a szorakozasa a nyuggereknek, be videkrola varosba piacra, persze a reggeli nagy forgalomban, amikor a diakok is epp suliba, a dolgozo emebrek meg munkaba mentek
ha szamonkerte oket valaki, akkor azt mondtak, mert berenyben van nagy piac, meg ott tobb mindent kapni, nameg ugyis ingyen utazunk...

kvadrillio 2010.01.28. 15:58:47

Mi adófizetők fizetünk 2 milliárdot ???
Ugyammmmá !
A MÁV Cargo privatizálásakor a Geuronet Bt 7,1 millió eurót vágott zsebre Bt-ként, egy pillanyalat alatt...:)

kvadrillio 2010.01.28. 16:03:38

Egyébként a hozzászólásokban érdekes, hogy egyesek /akik pedig gépkocsival utaznak/ milyen sokkkk öreget látnak utazni, én meg, aki rendszeresen utazom villamossal, metróval, busszal, milyen keveset !

....szerintem megyek szemüveget csináltatni ! :O)

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.28. 16:04:21

Én csak annyit nem értek, hogy a kétmilliárd forintnyi jegynyomtatást miért nem verik rá az ingyenutazókra????? Kellene nekik tiz forintot fizetni a jegyért az fájna, vagy mi van????

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 16:13:54

@kvadrillio: nekem nicns kocsim. Es mind diakkent, mind dolgozokent utaztam eleget mavon, bvn, volanon, es hidd el,a reggeli 6.30as busz fele nyugger volt.

demagofób 2010.01.28. 16:17:22

Tanmese nyugatról
Utasforgalom mérésére szükség van. De komolyan nem tudom, hogy ennyi IQ-val honnan eresztették őket?

Nyugaton ez úgy működik:
Elektromos jegy ellenőrző számolja a jegyeket, a jegyek mágnes csíkosak (bár itthon tuti meg hekkelnék :))
A bérlet egy csipkártyás és mindenkinek húzni kell
Egész pontosan eltalálják mennyi járműre van szükség:
soha nem nyomorogtam és soha nem voltam egyedül egy járaton.
KB 50-70% telítettség mindig.
plusz kiírják, hogy mikor jön a következő és a rákövetkező busz, villamos, metró.

A villamosoknak elsőbbségük van mindenütt.
Pirosra vált a a lámpa ha kereszteződéshez közelednek.

Nyugaton az a mérce, hogy a tömeg közlekedéstől elvárják, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen az autónál.

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 16:17:39

Gondoltam keresek egy kicsit beveteli meg utasszami kerdesekben, az alabbiba botlottam:
statisztika.blogspot.com/2009/05/mav-adatok.html
ASZ jelentesre hivatkozik, nehez kibogozni, ha pontos a banyaszas eredmenye, akkor eleg horror.
Egyezik par szam azzal amit mar mondtatok itt, mondjuk hogy 19% utazik teljes arat fizetve, 30millio (ca 20% teljesen ingyen).
Erdekes, hogy a jegyeladas 21milliard (masik forras 37milliardot ir: www.origo.hu/uzletinegyed/valsag/20090414-vasuti-szolgaltatas-nem-csak-nepszerutlen-a-mav-hanem-piackeptelen-is.html).
Mig evente kap 200milliard koruli tamogtast. Minden allampolgarra vetitve 20e, adofizetokre vetitve nem is merem atgondolni.
Most itt tenyleg egy a bevetelek 5-10%-at kitevo koltsegu forgalomszamlalas folyik, mikor a bevetelek tizszereset kapja tamogataskent a ceg? Ha netan 50%-ot is sikerulne javitani a szamlalas kapcsan a beveteleken, mivel 10-20% a befolyt penz ezen, az ossz penzhez kepest az egesz 5-10% max. Es ez egy irrealis 50%-os jegyeken bejott bevetelnovekedeshez tarsul.

Mi ertelme van az egesznek igy?

Es megint, ha 200 milliard helyett 220milliardot kapna a ceg, akkor nem kellene jegyeket szedni.
Nincs jegyertekesitessel es ellenorzessel kapcsolatos koltseg. Igaz no a kihasznaltsag - ki ne akarna ingyen utazni, auto helyett - igy a lehasznaltsag is, de csokken az utak zsufoltsaga, nem kell mindenaron utakat epiteni soktiz vagy szazmilliardokert.
Persze ez kieses a benzinbeveteleken, regisztracios adon, egyeb autoval kapcsolatos sarcokon.

Ne szenvedjunk mar itt jegyrendszereken, meg szamlalason, vezessuk be az alanyi jogu vonatozast! : )))
Mar ma is eleve jol megtamogatjuk, nem sok hianyzik hozza. : )

Viccelek, de tenyleg hihetetlen mennyire elhanyagolhato a jegybevetel amin ennyit szenvednek a mukodesi es tamogatasi penzekhez kepest.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 16:20:31

@wagabound:

Órási tévedés ..kétnaponat elutazik az unokájához. Mert ingyen van, mit üljön otthon. Hetene a temetőbe. Mert ingyen van, mit üljön otthon.

Győrben a Győr-Budapest buszon még decemberben, mielőtt megszűntették volna, 45 utasból 10 volt teljesárú, kora reggel tele diákkal és nyugdíjassal.
Megkérdezték, hogy hova utazik a mamika.
Ja, fel Pestre az unokákhoz ... mert mit csináljon otthon, hamar felér ...ingyen van ...

egogegó 2010.01.28. 16:22:09

Még jó hogy a buszra való, egyébként is lassú feljutást még ez is lassítani fogja!Én javasolnám hogy számlát is kelljen kérni, fogyjon a számla tömb is.

dancegirl26 2010.01.28. 16:26:56

@chemicalshop: Az a baj, hogy az 10.000ből 1 az ,a ki így gondolkodik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 16:29:10

@egogegó:

Minden 65 év feletti kérjen ÁFÁ-s regisztrációs jegyet? :-)))

dancegirl26 2010.01.28. 16:29:39

@uni1002: most 50% a diákkedvezmény, VISZONT a diák nem szórakozásból utazgat, neki be KELL jutnia a suliba. A nyugger az esetek 90%ban csak unatkozik, és csavarog. Fizessenek ők is 50%-ot, majd leszoknak a csavargásról. Ha kórházba megy, arról meg úgyis van igazolása (beutaló), max akkor mehessen ingyen.

dancegirl26 2010.01.28. 16:37:00

@egogegó: mi köze van a buszra feljutás tempójához annak, hogy mammer elmegy a pénztárba egy szaros papírért? nem értem.

Szofia 2010.01.28. 16:37:00

Én örülök, hogy itt mindenkinek hiperaktív nagyszülei vannak és abból indul ki - de tapasztalatom szerint nem is utazik sok nyugdíjas. Az én mintám csak Bp-vidék sárga busz, de azon járatonként 1-2 nyugesz van, jóval több diák és egy rakás trükköző. Gyanítom, hogy a vonatokon is meg lehet oldani a jegyet okosba - a buszokon ez iparilag megy. A felnőttárú jegy oltári drága - a bérlet a jegy árának kb. 40-szerese (szóval, ha nem dolgozol több mint 5 napot, nem nyersz rajta), és sok munkáltató nem járul hozzá semmivel. A buszokon viszont a vidéki utasok és a sofőr sokszor falubeli, és mivel ki ne szeretne kicsit jobban keresni, inkább zsebre dolgoznak. Felnőtt bérlet (40 km) 27 000 Ft, 1 út 700 Ft - okosba 200 a sofőrnek, semmi a volánnak. Ezért is zsúfoltak, és szarok a járatok.

indapass90210 2010.01.28. 16:37:03

@zero: a temetőbe menetre adnak retúr regisztrációs jegyet is, vagy csak egyirányú jár?

pakesz (törölt) 2010.01.28. 16:39:42

@dancegirl26: a temetot kihagytad, persze retur nelkul :))))))))

nehülyéskedj 2010.01.28. 16:43:42

Szerintem az ügy egyértelműen arról szól, hogy szeretnék bevezetni (ha nem is ma), miszerint mindenki fizessen. Én helyeslem is. Nehogy már, tíz-húsz százalékot a jegy árából ne tudjon kifizteni, aki utazik, bárhány éves. A mostani rendszer a nevetséges. Mondom ezt annak ellenére, hogy méág néhány év és én is ingyen utazhatnák.

rewy 2010.01.28. 16:45:08

@zero: "A 6,7 millió kedvezményezett mellett további 270-340 ezer azoknak a száma - vasutasok, a családtagjaik, köztisztviselők, valamikor a vasútnál volt alkalmazottak - akik ingyenesen utaznak." Köztisztviselő mióta utazik ingyen??? Nagyon okos, a "dőzsölő köztisztviselők" átlagban (minisztériumi csókosok és semmittevők nélkül) a tavalyi évhez képest legalább 20%-os jövedelemkiesést kötelesek elviselni, sokan diplomával (jog, közgáz) bruttó 180-ért güriznek. De építsük le mindet, adjuk oda a bérüket a nyugdíjasoknak. Aztán ha összedől az állam, majd a nyugdíjas működteti tovább.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.01.28. 16:49:05

Mindnek kéne jegy, vagy bérlet.
Ha így folytatják, lesz is.
De nem folytatják így.
"A Fidesz visszaállítja ."

Tündér_Lala 2010.01.28. 16:49:59

Azt hiszem, hogy a szájtépés a semmiért megy.
Van egy közösségi közlekedési rendszer, amelyet valahogyan fenn kellene tartani, hogy ha egyszer sikerül elindítani a gazdaságot, akkor az emberek munkába tudjanak menni. Ezek a közlekedési rendszerek 20 vagy még több esztendeje alul finanszírozottak, nem tesznek bele elegendő pénzt, aminek következményeként a (pályák, eszközök) szolgáltatás minősége folyamatosan romlik.
A finanszírozás alapvetően két tételből áll össze (egyszerűsítve) a menetdíj bevételekből és az adófizetők pénzéből (állami vagy önkormányzati pénzekből). Az állam a különböző rétegeknek, kedvezményeket biztosít (egyfajta kafetéria, ha úgy tetszik) és ezzel valamennyi jegybevételtől megfosztja a szolgáltatókat. Viszont ha ez nem volna akkor is fele részben adóforintokkal kellene fenntartani a rendszereket. Azért, mert a jegyárak további növelése alig lehetséges, a munkábajárás költségei ugyanis nem vihetik el a netto bér felét. Ilyen körülmények között a nyugdíjasok utazási költségei lényegében nem osztanak és nem szoroznak, bár a tiszta elszámoláshoz szükség volna regisztrálására, de azonkívül még forgalmi felmérésekre is alkalmatlan.
A kedvezmény rendszerek felül vizsgálata és egységes újrafogalmazása elképzelhető, de ez nem ötletelés tárgya kellene hogy legyen, hanem nagyon gondos tervezés, új technikai megoldások bevezetésének átgondolása után, társadalmi vita eredményeként lehetséges. Valójában erre volna érdemes pénzt áldozni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:03:48

Majd szépen ráeszmél valamelyik fejes a MÁV-nál és a Volánoknál, hogy minél több ingyenjegy megy ki, annál nagyobb az év végi prémium, aztán kiadják szolgálati utasításba a pénztárosoknak, hogy szabadidejükbe gyártsanak olyan ingyenjegyeket, amik egyből mehetnek a kukába... Vagy esetleg rájönnek a pénztárosok erre az egyszerű összefüggésre maguktól is. Ez itt Magyarország, talán nem kéne erről megfeledkezni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:06:55

@Tündér_Lala:
"Ezek a közlekedési rendszerek 20 vagy még több esztendeje alul finanszírozottak, nem tesznek bele elegendő pénzt"

Meg a nagy lófaszt. Nem alulfinanszírozottak, hanem iszonyatosan pazarlóak, kaotikusak, átgondolatlanok, lezüllöttek.

öregkopasz0208 2010.01.28. 17:07:59

Kedves hozzászólók! Határozottan nagyon élvezem a „nyuggerező” hülyéket. Ilyen pl. az egyik kollegám, aki 2 év múlva lesz nyugdíjas, de a „nyugger” szó beszélgetés közbeni mondatsűrűségű használója. Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz! Tehát a kifejezés lebecsülő hangsúlyú használatával már saját jövőbeli énjét degradálja le. Nem mellékesen esetleges nyugger korú szüleit is.
Magam is nyugdíjas vagyok, már három éve. Néhány nap múlva fogom betölteni a 65 éves kort, tehát elvileg térítés nélkül utazhatok a tömegközlekedés járművein. Átgondolva a dolgot és a napi rutinom feladatait, tulajdonképpen rövid távon nincs rá szükségem. Esetleg havonta kétszer hangversenyre villamosozunk feleségemmel két megállót, de ha jobb az idő, szívesebben sétálunk. Volán busszal, mióta élek nem utaztam még, nem is áll szándékomban. Az állam által biztosított MÁV nyugdíjas utazási kedvezményt, mely mindkettőnknek jár, még egy alkalommal sem vettük igénybe. Aktív dolgozó koromban gyakran utaztam MÁV-val, mert nem volt pénzem arra, hogy gépkocsit vegyek, s az ellátandó feladataim kényszerítettek. Édesapám, aki 86 évesen halt meg, nyugdíjas korának megélt 26 éve alatt két alkalommal vette igénybe az ingyenes utazás lehetőségét. Annál is inkább, mert Ő kb. 75 éves kora után lett jogosult. Nem tudom pontosan a bevezetés évét.
Belegondolva abba, milyen gyakorisággal fogom a lehetőségeket kihasználni, azt hiszem, hátralévő néhány évem alatt romlásba taszítom a társadalom anyagi jólétét.
A nyugdíjjárulékot a fizetésemből végig vonta a magyar állam, s finanszíroztam a blogra dühöngve reagáló nyuggerezők ingyenes iskolai tanulmányait, családi pótlékát, menzai étkezésének finanszírozását, tankönyvvásárlási kedvezményeit, családi pótlékát, esetleges térítésmentes kollégiumi elhelyezkedését, stb. Szóval az iskolás korú „ingyenélők” napi létezésének alapfeltételeit. Nem véletlenül volt a fizetésem egész pályafutásom alatt csak a napi megélhetésünkre elég, s gépkocsi vásárlásra kb. 40 éves koromban kerítettem sort, kölcsönnel. Nem BMW volt. Azóta a hosszú-évi 1 db, Szegedre, rokonokhoz- utazásokat gépkocsival tesszük meg. Nem MÁV-val.
A regisztrációs jegy kitalálójáról nem írok le semmit. Valaki megint pénzt kapott egy egészen elb@szott ötletért, aminek semmi köze a napi valósághoz, megvalósítása többe kerül, mint amennyi hasznot hoz. Egy nagy előnye van. Számára. A pénz amit az illető ezért zsebre rak. Ezen nem akadok fenn. Mióta élek ez mindig így volt, s választási kampányában bárki bármit is mond, így is lesz. Valamilyen indokot ki kell találni, hogy a haver zsebe dagadjon. Megkockáztatom, ez független a bármikor h

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:13:44

@tildy:):

Jól szóltál. Az RFID chip nagy tételben csak pár cent. (Bár szerintem a döntéshozók egy részének fingja sincs, hogy mi az.) Az összes kedvezményre jogosító igazolványba be kellene tenni + a nyugdíjasokat is ellátni ilyennel. A kallereknél lenne leolvasó (vagy akár a peronokon is), így a kedvezményesek egyből regisztrálva lennének, csalási lehetőség nélkül (vagy legalábbis jóval kisebb mértékű csalási lehetőséggel).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 17:14:47

ha pénzt kérnének a regisztrációs jegyért, az alkotmánybíróság nyakában ott lihegne az ellenzék, hogy nem is ingyenes, mert pénzt kérnek érte.
Az a vicces, hogy ezzel a rendszerrel megéri félállásban nyuggereket alkalmazni arra, hogy utazzanak, mert az utazásukból több pénzt kap a busztársaság, mint amennyit ki kell fizetnie.
Elviszi Pécsről Szegedre a nyuggert, aztán hazahozza, ez került neki kétezer-négyszáz forintjába, támogatást meg kap rá 6800-at.
Ilyen haszonért érdemes különbuszt is indítani..

pakesz (törölt) 2010.01.28. 17:18:11

@öregkopasz0208:
"Határozottan nagyon élvezem a „nyuggerező” hülyéket. Ilyen pl. az egyik kollegám, aki 2 év múlva lesz nyugdíjas, de a „nyugger” szó beszélgetés közbeni mondatsűrűségű használója. Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz!"

a kezdes a rossz!!!
mi az hogy lehulyezed a nyuggerezoket?
mit tudsz te arrol ki mit ert a nyuggeren???
en pl azt amit a kollegad, az agyatlan zombikat, akik gondolkodni azt nem de savazni azt a szerint mennyi megy a zsebukbe
ennek ellenere nem erzem magam hulyenek

indapass90210 2010.01.28. 17:18:21

@öregkopasz0208: "Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz! "

Ez egy alapvetően elég optimista megközelítés.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:18:28

@öregkopasz0208:

off:
A nyugger szerintem nem becsmérlő, csak a szokásos rövidítő nyelvi lelemény, mai szleng. Vö.: rockzenerajongó --> rocker, jobboldali szimpatizáns választópolgár --> jobber, nyugdíjas --> nyugger.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:19:38

@kolbászoszsömle:

Minek hozzá bárkit is utaztatni? Kinyomtatják a jegyet, aztán megy a kukába.

pakesz (törölt) 2010.01.28. 17:21:51

@dark future: "szabadidejükbe gyártsanak olyan ingyenjegyeket, amik egyből mehetnek a kukába..."

mar egyszer itt irtam de elismetlem...
be kell engedni a kulfoldi vonattarsasagokat is meg a romant is pl.
szoval nem felig meddig onbevallasos alapon kell hogy menjen hanem komoly kontrollokkal, elvegre akkor midnenki inditana sajat buszt es papiron ide-oda utaztatna a fel nyugger tarsadalmat :)
erre lesznek eszkozok meg modszerek nem kell felni, sot a legjobb modszer az lesz, ha legalabb a harmadat be kell fizetnie a nyuggerkedo nyuggerova nyuggernek

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 17:26:54

@dark future: mert ha jön valaki vizsgálni, így nem lehet lebukni.
Mindig fel kell készülni arra, hogy jön egy biliburogató.
Zuschlag is azért bukott le, mert nem volt megtartva az a tábor, amire a pénzt gyűjtött.
Okos ember más hibájából tanul.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.01.28. 17:39:04

Véleményem szerint kéne ide egy jó tanácsadó cég,aki további két milliárdért megmondja, hogyan lehet csökkenteni az eredeti költségeket akár ötszáz millióval is.

kuki123 2010.01.28. 17:42:57

@zero:
AKCIÓ KIÁRUSÍTÁS MINDEN INGYEN VIGYÉK CSAK VIGYÉK
index.hu/belfold/2010/01/28/a_varotermekben_melegedhetnek_a_hajlektalanok/

"az erdőgazdaságoktól pedig azt, hogy a rászorulók ingyenesen gyűjthessenek tűzifát."

MINDEN INGYEN VAN TESSÉK, CSAK TESSÉK

index.hu/belfold/2010/01/28/a_varotermekben_melegedhetnek_a_hajlektalanok/

Marcellusca 2010.01.28. 17:44:31

@Dövan: Csak, ha igazoltan próbafekvésre megy. :D

eszterencs 2010.01.28. 17:58:50

Miért utazik ingyen az a nyugdijas, akinek 150 ezer felett van a havi nyugdija?
Miért kap 50 százalékos kedvezményt az a közalkalmazott, akinek 300 ezer felett van a fizetése?
egyáltalán, miért kap bármilyen kedvezményt a közalkalmazott?
miért utaznak ingyen az országgyűlési képviselők? ( ja, ezt tudom, mert ez is része az égből hulló mannának)
miért nem tudja a vonaton kiadni az ingyenjegyet a kalauz az ő kis jegykiadó gépecskéjével?
miért nem lehet 100 forintért adni a regisztrációs jegyet?
miért tekintünk úgy a nyugdijasokra, mint egységes szegényrétegre? nem kevés a 150 ezer feletti havi nyugdijjal rendelkezők száma.
a 45-60év közötti korosztály jelenleg sokkal nagyobb bajban van, mint a nyugdijasréteg - neki nincs munkája, neki muszáj utaznia, pl. állásinterjúra, stb.
a nyugdij, ha kevéske is, de legalább biztos jövedelem - nem véletlenül akar mindenki mielőbb nyugdijba menni - aki dolgozik, annak egyáltalán nem biztos, hogy fizetést is kap érte manapság

Marcellusca 2010.01.28. 18:11:24

@öregkopasz0208: Én köszönöm, hogy megszólaltál (ha nem haragszol/haragszik a tegezésért, így ismeretlenül).
Sajnos az autentikus hang, és főleg az ilyen nyugodt, tárgyilagos.
Hiába próbálom más szemszögből megvilágítani ezeket a nyugdíjas témákat, legtöbbször süket fülekre talál.
És akkor még örülhetek. :)
Könnyen szét is cincálnának.

Viszont megérthető a fiatalok ilyen, vehemens megnyilvánulása.
Még jóformán el sem kezdődött a kampány, de már napról-napra hallható, hogy a pártok miként licitálják túl egymást. Mindezt nyugdíjas témakörben. Mintha csak ők lennének.
Értem én, hogy nagy szavazóbázis, de nem csak ők léteznek.
Mi van a fiatalokkal? A pályakezdőkkel?
Az ő életbenmaradásuk, érvényesülésük le van tojva nagy ívben?
MIÉRT?
Elvégre ők termelik meg mindazt, ami bekerül a "közösbe".
Akkor nem illene velük jobban bánni, megbecsülni a munkájukat?

Marcellusca 2010.01.28. 18:13:14

@Marcellusca: Bocs, de így a helyes:
Sajnos KEVÉS az autentikus hang ...

pandacsökiboborján 2010.01.28. 18:24:17

Ebből 2 új mozdonyt lehetne venni...

easydc71 2010.01.28. 18:36:28

Szegeden jegy nélkül fel se tudsz szállni a buszra. Ha itt ez lehet, akkor Pesten miért nem? Ezt magyarázza már el nekem valaki okos ember.

easydc71 2010.01.28. 18:38:47

Másrészt jegyet a buszon, felárért.

arlequin 2010.01.28. 18:47:56

@öregkopasz0208:
köszönjük öregúr!
- főhajtás -
király uram üdvözletét küldi és kitartást kíván. azt mondja nem olyan vészes a helyzet, mint gondolnánk:
sokkalta rosszabb...

békesség

Rob67 2010.01.28. 18:52:28

Azon csodálkozom miért ennyire kibaszott nehéz ebben az országban, bármit (!!!!!!!!!) is megváltoztatni? Ez elképesztő ország.
Van némi - alig 15 éves - külföldi tapasztalatom.
Például egy olyan kis fingnyi porfészek mint London/Anglia...
Első ajtós felszállás, jegyvásárlás a sofőrnél, regisztrációs jegy.
Egy másik porfészek mint New York...
Első ajtós felszállás, jegyvásárlás a sofőrnél, regisztrációs jegy.
Minden szar városban megoldható, ahol a tömegközlekedésben milliókkal többen utazbnak, csak azon a szép Budapesten, na ott nem.
Vajon mi ilyen kurva nehéz? Ez sokszor nem pénz kérdése, ahogy olvasom a kommenteket, inkább emberi hozzáállásé. Soha semmi nem fog megváltozni, amíg fejben nem sikerül legyőzni azt a rengeteg megszerzett/megszokott dolgot.
Amihez a mocskos/átkos szoktatott hozzá.
Nem is volt annyira átkos?

Tündér_Lala 2010.01.28. 18:59:30

@Marcellusca: Tökéletesen igazad van. Viszont észre kellene venni, hogy (a valódi árokások politikai ostobaságai miatt) nem a nyuggereket, közszolgákat, köztisztviselőket, stb kellene utáni. Különös tekintettel arra, hogy egyelőre a közvélemény kutatások nem igazolják vissza, hogy a propaganda szólamok hatnának ezek az emberekre. Azt sem hisszük el amit kérdeznek, ugyanakkor elérik, hogy egymásnak essenek az emberek.
Itt mindenki - kevés kivétellel - kissebb nagyobb bajban van és ahelyett hogy egymásnak ugranánk inkább egymást segítve kellene kimászni ebből. Ráadásul a baj okozója (legalább részben) az aki a békétlenséget szítja. Fel kellene ismerni.

Marcellusca 2010.01.28. 19:08:28

@Tündér_Lala: Úgy, úgy.
De ezt már mondtam korábban is.
Némi politikai előny érdekében el-el húzzák a mézesmadzagot. Mindig valaki más előtt.
Ettől vérszemet kap az "ellenoldal" és elkezd rájuk fújni, köpködni, holott ők nem tehetnek arról, hogy a prolimókusok éppen őket szemelték ki.
(Hehe! Most látom, hogy a hejjjessírás-ellenőrözgető a prolimókus kifejezést nem húzza alá pirossal, :D)

És ettől is olyan jól működik az "Oszd meg és uralkodj!" elv.
Amíg a különböző csoportok egymást "nyírják" nincs kedvük, idejük a saját és egyéb problémákkal foglalkozni.

Összefogás.
De jól hangzik. Viszont ez Abszurdisztánban csak utópia.
Sajnos.
Mert amíg az egyiknek egy fokkal jobb, két forinttal többje van, addig lehet rá köpködni és nem összefogni vele, még közös érdekekből sem.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.28. 19:09:08

@Rob67: Sokak szerint nem volt átkos. Csak figyeld, most is 4 párt (Munkás párt, Fidesz, MSZP, Jobbik) igyekszik vissza az Oroszok keblére :F
De a sok munkanélküli, otthontalan, alulfizetett, kizsákmányolt is mind visszasírja....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 19:15:09

@kolbászoszsömle:

Micsoda ötlet.....tipikus rendszerellenes! xD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 19:17:16

@Marcellusca: me az összefogás mindig úgy megy, hogy elvek mentén akar összefogódni: gyerünk liberálok, gyerünk keresztények, gyerünk konzervatívok, gyerünk apámfaszámék.
Peig azért kellene összefogni, mert kilóg a valagunk a gatyánkból, legfőképpen a liberálok, a keresztények a konzervatívok meg az apámfaszámék áskálódása miatt.

kuki123 2010.01.28. 19:20:51

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: hát a fidesznek és az mdf-nek köszönhetjük hogy elvesztettük az orosz piacot

az orosz piac azért kell mert bár tudunk jót is termelni sok az olyan minőség ami már pont nem üti meg az európai elvárásokat..(legalább is régen) ellenben a ruszki piacon messzemenően tökéletes ..sokszor jobb volt mint amit ők gyártottak..
de őszintén szólva nekik bármit el lehetett adni :D
a helyzet nem változott csak átalakult
egyedül a Jobbiknak egy kicsit más a taktikája ebben...ők ugyan is az energiahordozót ki akarják zarni ebbl a kereskedelemből= nem kell az orosz gáz és kőolaj általi befolyás van annyi termálhőnk és zöld energiánk(e85) hogy vígan elég lenneha még sem akkor is ott van az atomos villany...és elnézve hogy az autók lassan villannyal fognak menni....hát minél előbb annál jobb leszokni az orosz emlőkről amik fekete tejet adnak....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 19:20:59

@laspalmas: hosszú évek kitartó stratégiai játéka segít abban, hogy észrevegyem a mesterséges rendszerek pozitív visszacsatolásait.
Sajnálatos módon hol pénzem nem volt az igazi megcsapolásra, hol elég vastag bőr a pofámon hozzá.

Eastbay1 2010.01.28. 19:33:50

Gyerekek, fasznak kell itt háborogni? Kurvára megérdemli ez az ország, hogy szopassák ezzel is. Ha ti lennétek a BKV, MÁV, Volán, stb vezetői, ti is ott lopnátok ahol tudnátok. Ennyi. Olyan a vezetés, amilyen az ország.

Veér Farkas 2010.01.28. 19:35:04

@Mighty:
Mert nemhogy 10 milliárdba nem kerül, hanem egy büdös fillérbe sem.
A nyugdíjasok ugyanis az egyébként is járó járművekre szállnak fel (tehát ezek a járművek ugyanúgy zabálnák a benzint/áramot, és ugyanannyit, mert ugyanannyi karbantartást is igényelnének), nem indítanak a kedvükért különjáratokat.
A normálhoz képest semmi különkiadási vonzata nincs.

Most majd lesz.
Most majd tényleg bele fog kerülni 2 milliárdba.
Gratulálok.

szabogyula 2010.01.28. 19:41:09

@kolbászoszsömle: Akkor ez hasonlit a 80-as években kitalált trükkhöz .
1. Ember bemegy a telefontársasághoz , és alapit egy 06 90-es / fizetős / számot . A bevételen az akkori szabályok szerint fele-fele arányban osztozott a telefontársaság , és az " üzemeltető ".
2. Ember vett az utcán / akkor bármelyik aluljáróban kapható volt / tizezer forintért egy kikódolt , végtelenitett telefonkártyát , amit bedugtál az utcai fülkébe , és azt , és annyi hivtál amennyit akartál ...
3. Ember és több " barátja " egész álló nap hivogatta ezt a 06 90-es számot , órákon keresztül . Ez volt a " munkájuk ".
4. " Üzemeltető " hó végén bement a telefontársasághoz , és elvitte a fele pénzt ...:)
Állitólag ......ilyenek történtek .

Roxvox 2010.01.28. 20:08:30

Ha jól értem ez a reg.jegy arra kell, hogy az állambácsi tudja pontosan mennyit is kell visszapumpálni a MÁV-ba. Egyszerű, mint a pofon. A pénztáros elkezdi szarni kifelé a jegyeket, mégha nem áll senki a pénztár előtt akkor is, akár napi több százat-ezret is tényleges utazás nélkül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 20:09:07

@ostoba 8o: jaja! csakhogy abban volt egy bukási lehetőség: a kártya az törvénytelen.
Itt teljesen legális tud lenni minden részlet: kecskeméti munkahelyre felveszel egy pécsi nyuggert, aki a munkába járásra igénybe veszi a buszt, bemegy, eldönti, hogy a kék, vagy a piros szoknya áll-e jobban a Micikének, aláírja a jelenléti ívet, és hazamegy.
Végzett munkát, kifizethető neki a bér, utazott, ezért elkérhető az utas után járó támogatás.

Ez kb olyan, mint amikor megérte csökiket alkalmazni. Pl. gyártottak hulladékbőrből párnát, aztán azt árulták -szintén csökik.
Az állambácsi támogatta a munkahelyüket, a bért, és a beruházást.
A feladat csak annyi volt, meg kellett tartani mind a munkahelyeket, mind az épületet pár évig.
Ott a módszer a következő: az első évben szinte az egész bért meg járulékot kifizette az állam, plusz elég támogatást adott ahhoz, hogy meg lehessen venni az épületet.
Az épület megvásárlása után átszerveződik a munka, és a garázsban, vagy a _akárhol_ gyártódnak a párnák, miközben az épületet ki lehet adni bérbe.
Az épület bérleti díja majdnem a fele tud lenni az összes bérköltségnek, a feladat tehát annyi, hogy három év alatt kitermelj egy évnyi bért, aztán el tudod adni a támogatással megvett épületet.
A bérköltség harmadának a kitermelésében nagy segítséget nyújt az, hogy tudsz hitelt felvenni az épületedre és az a tény, hogy húsz csöki minimálbérének a fele régebben nem érte el az évi 6 millió forintot, míg az ingatlanra kapott támogatás simán tudott 20-40 milliós nagyságrendű lenni.
Aztán az indulás, majd három évi működés után sajnálattal széttárt kézzel meg lehet köszönni a közreműködést, és zsebre tenni az ingatlan eladása után az államtól kapott támogatást.
ÉS ha még párnát is sikerült eladni, az külön jó dolog, tiszta haszon.

persze ez így egyszerű, meg nem pontos, de ez az elv működött. És most is van néhány hasonló játék, lehetőség, amiben _soha_ nem lehet bizonyítani, hogy visszaéltél a rendszerrel.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:11:24

@qwertzu:
Szerinted a 65 év fölöttiek közül hányan utaznak csak azért, mert ingyen van?
Fáj, ha gondolkozol?

Veér Farkas 2010.01.28. 20:13:28

@jozicsenko:
Sajnos, apád faszát nem lopták el, mielőtt még téged megcsinált volna.

Roxvox 2010.01.28. 20:15:05

Az előbb leírtakkal csak az a baj, hogy akkor nekem még többe kerül a MÁV.

Mighty 2010.01.28. 20:23:42

@Veér Farkas: A blogbejegyzést elolvastad?

Idézek neked: "Az előző évhez hasonlóan csak az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók."

Ezt szerinted honnan igénylik és ki fizeti ki?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 20:25:24

@Veér Farkas: Ha egyszer kinyitják a személyszállítás piacát, és az állambácsi fogja fiztni a nyuggerek jegyét, akkor buszos vállalkozót mi fogja visszatartani attól, hogy a fél lakótelepet utaztassa a szegedi piacra krumpliért?

Luxusbusszal. Megy rajta tévén az Izaura, minden fánál megáll pisilni, a port kifújja a fenekéből az utasnak, mert teli járat, fordulónként százezer tiszta haszon, még akkor is, ha ő veszi a krumplit.

Roxvox 2010.01.28. 20:28:09

A Cargo mennyivel szerencsésebb, ott nincs nyugdíjas, 6 év alatti, 50%-os közalkalmazott elegy ami utazik, amennyi utazik (szállítódik), annyi fizet.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:33:36

@zero:
És mennyi is a nyugdíja egy osztrák nyugdíjasnak?

szabogyula 2010.01.28. 20:38:44

@Veér Farkas: E-gyet-értek !!!
Anyám a félig üres villamoson hetente egyszer elmegy a piacra , és hetente egyszer a nyugdijasklubba ....
Nem tudom ebből miért kell vizonálni azt , hogy " a nyuggerek bevárlókocsijaikkal eltorlaszolják a munkába igyekvő budapesti aktiv koruak elöl a peronokat ....tizezrek várnak a metróvonalakon , miközben nyugdijaskommandók elárasztják a szerlvényeket .....
Álljunk már meg egy pillanatra !
De megközelithetem máshonnan is a problémát .
Vegyenek bérletet a nyugdijasok ! De akkor a gázsszámla miatt fognak nyöszörögni szerencsétlenek Ha . egy tortát 6 helyett 8 felé vágunk , attól nem lesz nagyobb .
Az alapkérdés az , hogy miért nem lehet szerény körülmények között megélni valahgogy 40-45 évi munka után ?
Ki kúrta el ? A nyugdijasok ?

Veér Farkas 2010.01.28. 20:40:12

@wagabound:
És ezek a cégek egyébként is mind több tíz- vagy több százmilliárdos állami támogatást kapnak.
Jegyárkiegészítést emellé már nem is adnék nekik, ugyanis nem jár több járat azzal, hogy egyesek ingyen utaznak.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:45:17

@zero:
Hozzád kétnaponta járnak fel a nagyszüleid, akiket egyébként utálsz?
Vagy honnan veszed ezt a baromságot?

egogegó 2010.01.28. 20:46:40

@dancegirl26: Azért babszeg, mert nem minden Magyarország-i településen van jegypénztár!Egy bunkó vidéki!

Veér Farkas 2010.01.28. 20:51:25

@rewy:
Mert a köztisztviselő kurvára működteti, mi?
Egyébként 50%-os kedvezményük van. Ha meg kevés a 180 bruttó, el lehet menni a vállalkozói szférába vagy pláne magáncég alkalmazottjaként dolgozni - és elárulom, sokan ott sem keresnek többet.
Úgyis kurva sok az ingyenélő aktatologató.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:54:17

@Tündér_Lala:
Vagy nem kéne sokmilliós havi fizetésű és százmilliós végkielégítésű vezetőket tartani. Az is hozna évi pár milliárdot cégenként.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:58:06

@öregkopasz0208:
Nagyon egyetértek.
Pedig én még elég soká leszek nyugdíjas (még ha nem emelik is fel a korhatárt, meg ha megérem egyáltalán).

Veér Farkas 2010.01.28. 21:00:00

@pakesz:
Ne fényezd a szart, nyugger = nyugdíjas.
És ezt te is nagyon jól tudod.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:03:53

@eszterencs:
"nem kevés a 150 ezer feletti havi nyugdijjal rendelkezők száma."
De nem is sok. Te konkrétan hány ilyet ismersz?
Mert én pl. egyet sem.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:06:14

@Rob67:
És mi a fasznak jöttél haza?
Pofázni?

csín dressz nőz 2010.01.28. 21:10:40

én ha meghallom azt a szót, hogy reform, feláll a hátamon a szőr, és ütni tudnék!

NE reformáljanak az idióta politikusok, szépen kushadjanak!
A legnagyobb vicc, hogy a sok idióta törvényt hoz. Hát ez komolyan röhej.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:15:17

@kolbászoszsömle:
Tök egyszerű, meg kell mondani, hogy állami támogatás nincs, a nyugdíjasokat viszont ingyen kell vinni. Aki így nem vállalja, nem jöhet.
Ennyi.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:21:23

@ostoba 8o:
Na ja, az én szüleim is - akik szintén jogosultak - évente talán 1x veszik igénybe az ingyenes vonatot, és talán évi 10x az ingyenes Volán-buszt (a szomszéd városig, 7 km).
Ja, és amikor Budapesten vannak, fejenként kb. 5 BKV-jegynyit is elbliccelnek így. Évente.

Pedig ugye megtehetnék, hogy naponta szétutazzák magukat.
Csak hát öregek, nem hülyék.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:22:40

@Mighty:
Az államnak erre kell felmutatnia a középső ujját, hogy kedves BKV/MÁV/Volán, így is kaptok évi X tízmilliárdot fejenként, oldjátok meg abból.

pakesz (törölt) 2010.01.28. 21:43:31

@Veér Farkas: kedves verfarkas!
elegge erdekes a gondolkodasmodod es az ervrendszered, mintha te csak egy politikus ertelmi szintjen leledzenel, nem gond, sok sikered lehet induljal a politikaban!!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 21:49:10

@Veér Farkas: Ezzel az elvvel az a baj, hogy ugye azt mondod, hogy úgyis megy a busz, akkor mindegy, hogy utazik-e rajta a nyugger, vagy sem, mert úgyis megy, ezért nem is kell kifizetni.
Viszont, akkor, ha már úgyis megy, akkor mindegy, hogy _engem_ elvisz-e, meg a Bélát, meg a Janit, meg a Micikét, mert úgyis megy a busz.

Szóval, ha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, akkor azt valakinek ki kell fizetnie. Vagy neki, vagy másnak.
Szívesség alapon meg nem lehet működtetni a rendszert.

Valamint. Az állam feladata, ígérete az, hogy a nyuggernek nem kell fizetnie az utazásért, nem XYZ cégnek a feladata, ígérete.
Fordítsuk ezt le háziorvosra, mint az egészségügyi rendszerünk (magánkézben lévő) zászlóshajójára: úgyis benn van, úgyis fűt, akkor miért kell fizetni azért a TB-nek, mert belenéz Mari néni torkába, amikor ingyenes az ellátás? (és mellesleg miért lehet visszahívni kontrollra?)
Vagy Szerinted ez is butaság, ezt is meg kellene szüntetni?

pakesz (törölt) 2010.01.28. 21:54:45

@kolbászoszsömle: figyelj, egy ilyen evidens dolgot szerintem nem kene magyarazni, mert ugyis jon az hogy "hat de az ovekebol levo adojabol fizettek a tandijadat" meg hogy "hat de felepitettek a haboru utan a zorszagot" meg hogy "de hat te is leszel olyan szenilis ven hulye, hat ertsd mar meg oket hogy nem kepesek gondolkodni" vagy hogy "te egy taknyos kis kolok vagy bezzeg a 90 eves bacsi mi mindent megelt hallgathatnal ra"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 22:05:07

@pakesz: én nagyon hiszek abban, hogy sikerül egyszer elmesélni, megértetni azt, hogy a szolgáltatások nem ingyen vannak a nyugdíjasoknak, hanem mi fizetjük ki helyettük most, cserébe azért, mert régebben meg ők fizették ki helyettünk pl a taníttatásunkat, meg oltásainkat, meg azt, hogy felépítették az országot.
És én nem sajnálok a nyugdíjasoktól semmit. Én a rendszerhibák nyerteseitől sajnálom azt a pénzt, amit tök legálisan ki tudnak szivattyúzni belőle.

Szeretném, ha vége lenne a kommunizmusnak, és rájönnének az emberek arra, hogy nincs ingyen semmi, mert ami úgy néz ki hogy ingyen van, abba valaki vagy tönkremegy, vagy meggazdagszik belőle.

szabogyula 2010.01.28. 22:56:11

@kolbászoszsömle: Erre azt szokták mondani : baráti kölcsön a legdrágább !

szabogyula 2010.01.28. 22:58:51

Egyébként meg elmondhatatlanul szomorú , hogy a nyuggerek vannak megtalálva .
Mint mikor az alkoholista , játékgépező apuka számonkéri a gyermekén , hogy túl sok túró rudit eszik .....Siralmas .....

pakesz (törölt) 2010.01.28. 23:23:06

@ostoba 8o: miert az alkesz jatekgepezo apuka lenne a nyugger?
erdekes ilyen peldat meg nem is hallottam

szabogyula 2010.01.28. 23:26:54

@pakesz: Te ezen mit nem értesz ?

szabogyula 2010.01.28. 23:34:23

@pakesz: Figyu, má sörömpöőr ! Mondtam már , hogy rendelj egy pizzát , és nyugodnyál !

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.28. 23:35:23

Jegyeket, bérleteket, választási lapokat...

kvadrillio 2010.01.29. 12:18:12

@tildy:): nem..., nem hiszem el. Ahhoz jobb agitátornak kellene lenned ! :O)

Avatar 2010.01.29. 12:41:58

@laspalmas: Egyrészt az EÜ kassza ha jól tudom nem fedezi az EÜ ellátások költségeit, hanem adóbevételekből szokták kipótolgatni. Tehát nem fizetünk elég EÜ-t mégsem. Az adóbevételekből kipótolás helyett tisztább lenne ha az EÜ kassza valóban fedezné a ktg-eket, ami ugyebár vagy a bevételek növelésével, vagy a ktg-ek csökkentésével oldható meg.
A vizitdíj, napidíj kismértékben a bevételek emelkedését, valamint a feleslegesen igénybe vett orvosi szolgáltatások egy részének keresletcsökkenését hozta volna.
Pl. a nyugdíjas néni nem megy el az orvoshoz csak azért hogy beszélgessen egy kicsit valakivel (az orvos ezt a TB felé "életvezetési tanácsadás" vagy egyéb jogcímen kiszámlázza, párezer Ft-ot lehívva a kasszából) mert a 300 Ft-ot már nem ér neki a dumcsi;
A kórházban nem fekszik benn 1 hétig, aki 2 nap után haza mehet, és nem fogja aláírni a kórház kedvéért, hogy egy hétig benn feküdt, mert nem mindegy neki sem, hogy 600 Ft-ot, vagy 2100-at kell kicsengetnie; Így a kórház jópár ezer Ft-tal kevesebb pénzt hívhat le a TB kasszából az ő kezelésére...

Na mindegy, már megnépszavaztuk, hogy inkább adóban szedje be az állam az adófizetőktől a TB kassza hiányát, ahelyett hogy az igénybe vevő (aki esetleg egy fillér adót nem fizet) is hozzájáruljon.

pakesz (törölt) 2010.01.29. 19:39:56

@Avatar: hiaba szvaztunk Orban visszavezeti, persze nem a 300 Ft kat hanem hogy a rak utan csak sajat biztosito fizet, ergo az alapellatas ingyenes maradna de az extra draga eljarasok csakis az TB keretein kivul

süti beállítások módosítása