Most aztán lesz, de még milyen.
Első körben végre valahára bevezetik a regisztrációs jegyet a helyközi vonatokon és buszjáratokon, hogy képet kapjanak az ingyenesen utazókról. Ebbe a körbe ugye a 6 év alattiak és 65 év felettiek, menekültek, hadigondozási igazolvánnyal rendelkezők tartoznak. A kormány reményei szerint a rendszer "Adatokkal szolgál majd a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról, így bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is. A regisztrációs jegy alkalmazása alapozza meg a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit."
Vagyis remek alapja a későbbi buszjárat-ritkításoknak, újabb vasútvonalak "szüneteltetésének", elvégre amin kevesen utaznak, pláne ingyen, az biztos felesleges, menjenek inkább kocsival a parasztok.
Persze az ötlet maga tényleg nem hülyeség, valóban kéne valami nyilvántartás arról, hogy mégis hányan utaznak "ingyen", illetve súlyos milliárdokért.
"Az idei büdzsében összesen mintegy 66-70 milliárd forintot áldoznak az adófizetők fogyasztói árkiegészítésre a helyközi közösségi közlekedésben. Az előző évhez hasonlóan csak az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók. Ez a költségvetési tétel fedezi tehát a díjmentesen utazók közlekedését."
Most ugyanis normatív alapon fizetik ki ezeket az "ingyenes" utazásokat, viszont ha lenne egy JÓL MŰKÖDŐ regisztrációs rendszer, akkor át lehetne térni a teljesítményarányos finanszírozásra, amivel lehet, hogy jobban járnánk (kevesebbe kerülne).
Tehát az ötlet jó, viszont a kivitelezés a megszokott:
"Tavasztól a díjmentes utazásra jogosultaknak térítésmentes jegyet kell váltaniuk a jegypénztáraknál vagy a járműveken. A regisztrációs jegy meglétét az egyéb jegyekhez és bérletekhez hasonló módon ellenőrzik majd. „Regisztrációs bérlet” azonban nem lesz, a jegyet minden utazáshoz meg kell váltani (menettérti utazásnál külön az odaútra és külön a visszaútra). Az érintett korcsoportokba tartozók jellemzően nem hivatásforgalomban (iskolába vagy munkahelyre) utaznak, így ez várhatóan csak kevesek számára jelent napi többletfeladatot."
Kevesek számára??
1, iskolába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló
2, munkába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló
3, jegypénztárosok/kalauzok/buszvezetők, akik kiadják a regisztrációs jegyet
Tényleg idióták, valószínűleg kevesen fognak köpködni rátok.
Ja és hogy mennyibe kerül? Csekélység.
"A regisztrációs jegy bevezetése (eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása) összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak. A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára. Mértéke ezért leginkább a regisztrációs jegyet váltók számának függvénye. Az előzetesen becsült teljes üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint lehet."
Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyenutazás.
Mi ez nekünk, megbírjuk. Keressenek csak a haveri nyomdák, dübörögjön a gazdagság!
Az utolsó 100 komment: