Skip to content


       Szűrés lista

Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Bevallom, közel 2,5 év és 1100 poszt után már fásultan szoktam átpörgetni a Netvibes RSS-olvasóban a címeket ... egész egyszerűen ez az ország több "hírt" (botrányt) termel, hogy azt egyáltalán be lehetne ép ésszel fogadni.

Nézzük csak a tegnapi napot, március 10, szerdai nap.

Bajnait tanúként hallgatták meg Sukoróról
Hmmm, máshol napokig zabálná a sajtó a sztorit, hogy pár hónapon belül már a második szocialista miniszternek kell tanúskodni a bíróság előtt. Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Őrizetbe vették az Eclipse Zrt. vezetőjét

Hoppá, hoppá .... de érdekes. Pintér Sándor volt és leendő belügyminiszter lánya, mint az érintett cég projektvezetője, és a cég 20 milliárdnyi közbeszerzést nyer el, titkosított közbeszerzésen, erős MSZP-s és Fideszes kapcsolatok, micsoda sztori (lenne). Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Hagyó: Nem menekülök Budapestről

Ó, Hagyó az év sztorija, hogy össze lehetne rakni a felemelkedésének és bukásának történetét, sokkal nagyobb a sztori, mint anno a Tocsik-ügy volt, erre az újságírók copypastelik az MTI-t. Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Szlovákiának harmadáron van Sávolya

Ejnye, de kínos lebukás, miért nem verjük a kedves miniszter, MFB-elnök, beruházó és úgy mindenki orrát ebbe bele? Harmadáron, baszdki, harmadáron? Érted?! Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó? Itt meg kell említeni Bodoky tényleg remek munkáját a Balatonring ügyében, de baszdki, ez a munkája, oknyomozó újságíró. Hadd ne nyaldossam már körbe, mert végzi a munkáját, amiért a fizetését kapja.

Öt éve tart a leszakadásunk az eurózónától

A betyárját, azok a makacs számok. Elővettük már a volt és jelenlegi pénzügyminisztert? A volt és a jelenlegi miniszterelnököt? Megszakítjuk Nyakó, Lendvai vagy Mesterházy dicshimnuszát az elmúlt csodálatos 4 évről, és kőkeményen az orruk alá dörgöljük ezeket a számokat? És nem engedjük nekik, hogy eltereljék a szót? Nem hagyjuk, hogy csak mikrofonállványok legyünk a sajtótájékoztatójukon?! Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Több száz milliót fizethet a MEH a Red Bull helyett

Klassz. Az adófizetők pénzéből egy magáncég egész napos promóciót rendezett a Főváros kellős közepén egy állami ünnepen a kibaszott termékéről. Jézusom, más országban egy ajándékkosár elfogadása miatt úgy rászáll a sajtó az illetőre, hogy pár nap alatt megeszi és kicsinálja, az a legkevesebb, hogy lemond, itt meg még a felelőst sem találják. Eszem megáll. Holnapra elfelejtjük. Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

Az utcai reklámért fizetnek legtöbbet a pártok

Ekkora ziccert, mint ez, el sem hiszem, hogy ezt is ki lehet hagyni. Lopott pénzből kampányolnak, ott van feketén-fehéren. És történik valami? Pont most nézem a West Winget (Elnök emberei), ott egészen egyszerűen nem is engedik másról beszélni a szóvivőt, mint amiről kérdeznek az újságírók. Minden érintett párt sajtótájékoztatóját meg kellene szakítani, hogy a sajtóközleményt majd szépen elolvassuk a honlapról, inkább válaszoljanak arra, hogy költöttek 2-3 milliárdot (!) reklámra a bevallott 386 millióból? És nem hagyni, hogy tereljen, nem hagyni, hogy tereljen, és nem hagyni hogy tereljen. Nálunk meg mi van? Linkeljem a Fidesz és az MSZP honlapját a sajtótájékoztatós videókkal? Szégyen, basszák meg, szégyen. Tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó?

És ez csak 1 nap termése. Más (szerencsésebb) országban (mondjuk Kolumbiában) egy hét alatt sem gyűlik össze ennyi forró sztori...

Talán el kellene gondolkodni azon, hogy mekkora szerepe van a magyar sajtónak abban ami az elmúlt 4 (8) évben történt. Hogy következmények nélkül mertek milliárdokat lopni.  és ne is a BKV-ra gondoljunk csak, ert ez csak aprópénz, elterelés. Strabag.Völgyhíd.Alagutak az M6-osnál.Grippen.MÁV-Cargo.Sukoró.Kalasnyikov-felújítás.Soroljam? Hiszen pont a sajtónak kellett volna buldog módjára utána menni a "nagy sztoriknak", és "szétmarcangolni" az enyveskezű pofátlan senkiházi politikusokat, de a magyar sajtó inkább egy beszari, seggnyaló ijedt chihuahua módjára a gazdija löttyed golyóit nyalogatta.

Pörgessük már végig a neveket Aba Botondtól Veres Jánosig: Kit csinált ki a sajtó?  Hát, egy ilyet tudok mondani: Demcsák Zsuzsa: belőle nem lett kormányszóvivő, mert abban a csodálatos 3 napban a teljes sajtó "sajtó" módjára viselkedett, és mindenki mindenkit csak erről a témáról kérdezett. Demcsáknak egyszerűen nem volt más választása, mint visszalépni.

Ennyi. Ennyit tud felmutatni a "nyilvánosság ereje", a magyar sajtó. Egy Demcsákot. Mikor megünneplitek a sikereitek, és koccintotok a pezsgővel az éves szerkesztőségi bulin, akkor minden évben erre koccintotok?
 
Na, most térjünk arra, hogy miért akadtam ki ennyire....

A tegnapi nap sztorija volt, hogy "már 2006-ban jelezte a BKV egyik belső ellenőre Demszky Gábornak, hogy a tömegközlekedési vállalatnál „lopnak, csalnak, sikkasztanak, fiktív számlákat” fogadnak be." A HVG hozta le, melyet szépen átvett minden újság. Demszky is reagált, szokása szerint erről sem tudott. Pedig nagyon tanulságos Csányiné Demszkynek írt levele, olvassuk csak el.

Erre az egészre kiad a Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodája (Nyáry Krisztián) egy közleményt.

Idézek belőle:


A BKV revizora a következőket állította levelében: lopás, csalás, sikkasztás, ÁFA, SZJA és TB-csalás folyik a BKV-nál, de erre vonatkozóan egyetlen konkrét bizonyítékot (vagy legalább példát) nem hozott.

(...)

A levél leginkább konkrétnak nevezhető állítása az volt, hogy fegyelmi eljárás folyik ellene, amelynek célja szerinte az, hogy végkielégítés nélkül távolíthassák el a vállalattól.

(...)

Mivel a levél érkeztekor még nem volt új városüzemeltetési főpolgármester-helyettes, a Főpolgármesteri Iroda a levelet a közlekedési ügyosztályért felelős aljegyzőre szignálta. A hivatal munkatársai tájékozódtak a BKV-nál és úgy találták, hogy alapvetően a levélíró és közvetlen felettese közötti személyes konfliktusról van szó. Mivel a levélnek sem közlekedésszakmai relevanciája nem volt, sem konkrét bejelentést nem tartalmazott, további intézkedés nem követte.

Csányiné ezt követően újabb e-maileket írt a főpolgármesternek, amelyben azt kérte, hogy adja meg korábbi levelének iktatószámát, mivel azt a folyamatban lévő Munkaügyi Bíróságon zajló eljárásban kívánja felhasználni, és újra érdemi választ sürgetett előző levelére.

A levelekre illetékességből Hagyó Miklós válaszolt 2007 december 21-én, aki megismételte, hogy a munkaügyi vitában nincs szerepe a fővárosnak. Csányiné ezt követően az ombudsmanhoz és a Magyar Hírlaphoz fordult. A lap 2007. november 12-én számolt be Csányiné esetéről, szintén konkrét szabálysértések, bűncselekmények ismertetése nélkül („Utcára került a revizor”).


Tessék, itt a Magyar Hírlap cikke, 2007.11.11-ről. A Magyar Hírlapnál lusták(?), hanyagok(?) voltak előveni a saját cikküket, mikor kirobbant tavaly nyáron a BKV-botrány, felkeresni a revizort, utánajárni a sztorinak.

De a hétszázát, mi megírtuk a sztorit KONKRÉTUMOKKAL, még tavaly nyáron! 2009.08.27-én jelent meg a poszt: BKV, a színfalak mögött (IV.rész) - Hagyó és Demszky mindenről tudott?

Ha mi képesek voltunk erre, hobbiból, meló után, otthon, család mellett, akkor akinek ez a munkája, az miért nem képes erre?!

Idézném saját magunkat, Nyári Krisztián, Demszky, HVG meg a többiek, figyelem.

Lassan mondom, hogy Ti is megértsétek: Nem a revizor LEVELÉBEN voltak hiányolt a konkrétumok, hanem a JELENTÉSBEN! Akkora mocskos csúsztatás a levélre mutogatani, hogy még mindig szétvet az ideg.

Hogy a legalja különböző fokozatain vegetáló hazai sajtóorgánumok nem képesek a legelemibb szövegértésre sem, azzal tisztában vagyunk. De hogy az egyik legszínvonalasabb hazai újságnál, a HVG-nél sem képesek erre, az több mint döbbenetes.

Demszky, Nyári, újságírók, rendőrség! Vegyük el, kérjük ki Csányiné revizor JELENTÉSÉT....
Ne a kibaszott levelet lobogtassuk, hanem a revizor hivatalos jelentését vegyük/vetessük elő az irattárból.
 


Való igaz, volt ez a revizor, aki nagyon durva dolgokat állapított meg 2006-ban:

- a BKV takarítási megbízásainak (Renomé Kft.) több milliós pazarlásai (HÉV-vonalak graffititlanításának kiadása duplán, a valósnál 3x nagyobb takarítandó felület a vonalak mentén)

- a haveri Jeho Bt. megbízása szintén takarítási munkákkal

Idézet a revizori jelentésből:

"Megállapítható, hogy a Jeho Bt. mindenfajta referencia nélkül, nagy mértékben személyi kapcsolatának köszönhetően jutott hozzá a BKV hét hónapra szóló bruttó 24 millió forintos megrendeléséhez." .... "Arra lehet következtetni, hogy a vállalkozás kizárólag a BKV megrendeléseire alapozva, a még kigazdálkodható költségkeret megszerzésére jött létre."

- több kilométernyi sínnek, több tonna rézkábelnek, vasúti váltónak veszett nyoma a Bartók Béla úti villamos vágányainak felújítása során

- ehhez kapcsolódva fiktív számlák, mázsajegyek, szállítólevelek, kimutatások sokasága ---> áfa-, személyi jövedelemadó- és tb-csalás gyanúja


Először pedzegették neki, hogy ezt nem kéne ("A szakember sikertelenül próbálta jóváhagyatni jelentéseit a belső ellenőrzési főosztály vezetőjével."), aztán mivel maga nem volt hajlandó, kihúzták központilag a necces részeket a jelentéséből. Ekkor ő nagy naivan levelet írt a Főváros atyaúristenének, hogy vesse be magát, tegyen valamit, mert bizony erősen lopnak a BKV-nál. De Gáborunk elfelejtett válaszolni, a revizor válaszlevél helyett útilaput kapott. Természetesen a munkaügyi bíróságra vitte a dolgot, a per még mindig tart.
 


Szegény Csányiné. Kicsinálták. Tény és való, hogy leszázalékolták idegi alapon, de AZUTÁN, hogy leszarták a jelentését, és kirúgták, kiröhögték.
Azért gondoljuk már végig, hogy ki lehet csinálni egy egy dolgozót a munkahelyen... És hogy milyen bátorság kell, hogy miután a BKV-n belül nem történt semmi, egyenesen Demszkyhez forduljunk. És nem hagyta magát Csányiné, és nem belerúgni kellett volna, hanem kitüntetni. Ja, amúgy így tegyél bejelentést, ha korrupcióval találkozol.

Szóval Demszky lepasszolta Hagyónak (igen, neki!) az "ügyet" aki meg továbbpasszolta a felügyelőbizottságnak. Hagyó levele Csányinénak a posztunkban.

És a legkeményebb, hogy a revizornő még ezután sem hagyta annyiban, 3 év meghurcolás után, 2009 júliusában (Szalainé-botrány kirobbanása előtt 1 hónappal) még egy levelet írt Hagyónak.
Ez is benne volt a tavaly augusztusi posztunkban:
 

Hagyó Miklós Főpolgármester-helyettesnek!

2006. október 30-án közérdekű bejelentést tettem Demszky Gábor Főpolgármester részére.. Erre a levelemre 2007. december 21-én kelt válaszát megkaptam. Ebben Ön közölte velem, hogy az általam tett bejelentések közvetlenül nem érintik a Főpolgármesteri Hivatalt. Ön mindezt le bírta írni 14 hónapos késedelem után.

Majd 2008. március 19-i keltezéssel arról tájékoztatott, hogy a BKV Zrt. Felügyelő Bizottságának hatáskörébe tartozik az általam tett bejelentések kivizsgálása. Elrendelésre került tehát az ügy (a személyemet ért erkölcsi, morális, szakmai ellehetetlenítés valamint az általam felfedett sikkasztás, lopás, csalás, stb.) FB általi kivizsgálása, melynek eredményéről én közvetlen tájékoztatást fogok kapni. Az Ön ígérete szerint.

Nos emlékeztetőül néhány példa:

Belföld 2007-11-11
Utcára került a csalásokat leleplező BKV-revizor

Két héttel az után, hogy levelet írt Demszky Gábor főpolgármesternek, elbocsátották a BKV egyik revizorát. A szakember a társaságnál folyó lopásokról, csalásokról, sikkasztásról, fiktív számlákról akarta tájékoztatni a főpolgármestert.

Belföld 2007-11-16
Eltűnt sínek nyomában a BKV-nál

Több kilométernyi eltűnt sín, rézkábel, áron aluli hulladékértékesítés, megduplázódó, majd elillanó elektromos váltó, hamis bizonylatok. Egyebek között ezekre lelt a BKV revizora. Demszky Gábor főpolgármesternek írt levele után elbocsátották az állásából.

Belföld 2007-12-09
Nagy baj van a BKV Renoméjával

A BKV állásából eltávolított belső ellenőre nemcsak az ellopott több kilométernyi rézkábelről, villamossínekről, fiktív számlákról, bizonylatokról, adócsalásról akarta tájékoztatni a főpolgármestert

Belföld 2007-12-11
Nem vizsgálja a gyanús BKV-s pályafelújítást a főváros

A Fővárosi Önkormányzat nem kíván foglalkozni az állásából elbocsátott BKV-revizor jelentéseivel, amelyekben több tízmilliós visszaélésekre, csalásokra derített fényt.

https://www.youtube.com/watch?v=bt9bJuXb9pI

Belföld 2007-12-13
Egy volt BKV-s csapolja meg volt cége takarítókasszáját

Egy volt BKV-s cégeinek jutottak túlszámlázással, versenyeztetés nélkül, duplán kiadott takarítási megbízások.

http://hvg.hu/itthon/20081204_bkv_ellenor_verekedes_brutalis_nyomozas.aspx

http://velvet.hu/sztori/bkv081109/?main&rnd=188

 

Nos : Immár harmadik éve sem kivizsgálás, sem tájékoztatás nem történt. Az időhúzás nyilvánvaló oka lehet(ett), hogy az általam felfedezni vélt szabálytalanságok(?) vétségek (?) bűncselekmények (?) nyomai eltűntethetőek legyenek és az elévülés intézménye is jótékony  hatást  gyakoroljon a számon kérhetőségre. 

Levelem kézhezvételétől számítva 7 nap áll rendelkezésére az ígért kivizsgálásról történő tájékoztatásom megtételére. Ezt a tájékoztatást azért is köteles számomra biztosítani, mert a köztem és a BKV Zrt. között folyó bírósági eljárásokban perdöntő bizonyítékul szolgál a felelősök megnevezése. Annál is inkább, mivel közérdekű adatokról kérek felvilágosítást, nem pedig üzleti titokról. 

A BTK 171. § értelmében véleményem szerint önök 2006. októbere óta bizonyíthatóan folyamatosan mulasztásos jogsértést követnek el, ami bőven kimeríti a bűnpártolás tényállását is. 

Amennyiben a meghatározott időpontig érdemi választ nem kapok, vagy a válasz semmitmondó mellébeszélés, úgy kérdéseimet nyílt levélben fogom megismételni. A megújuló baloldali politikába és erkölcsbe vetett mélységes bizalmam jeléül. 

2009. 07. 6.

A BKV-s Csányi Józsefné (minden kapcsolatot a jogi képviselőm útján fogadok)"
 


És ha bármelyik, magát újságírónak nevező humanoid kopipésztes mikrofonállvány vette volna a fáradságot, és beírja a Google-bam hogy "csányi demszky bkv" akkor már az első oldalon megtalálja a mi tavalyi posztunk a találatok között.  

Innentől jönne most az őszinte és kendőzetlen véleményem, de inkább kicenzúráztam magam.
 
Inkább idemásolom Vitézy Dávid (BKV FB) közleményét 2008 tavaszáról. Mai szemmel és a mai tudásunk birtokában ugye milyen érdekes?!


Alkalmatlan feladata ellátására a BKV megmaradt menedzsmentje

A BKV Felügyelő Bizottsága a használtbusz-tender vizsgálatának végeredményeként – több más megállapítás mellett – arra kérte fel a BKV vezérigazgatóját és Igazgatóságát, hogy a kommunikációs területen vonja le a személyi konzekvenciákat. Emlékezetes az, hogy Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes milyen rezzenéstelen arccal tagadta le az akkori vezérigazgató fiának kapcsolatát az Alfabusszal, illetve milyen gátlástalanul fordult ellenkezőjére napról napra a BKV kommunikációja a napvilágra került információk alapján.

Az elmúlt hetekben az FB határozatának végrehajtása nem történt meg, mivel Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató arra hivatkozott, hogy nincs munkáltatói jogok birtokában. Úgy látszik, a tegnapi napon ez megváltozott, azonban érthetetlen, hogy az első munkáltatói intézkedés miért nem az FB határozatát betartva Regőczi Miklós értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettes menesztése volt.

Mára kimondható: a BKV Balogh Zsolt vezetésével új korszakában lépett, ugyanis sem Aba Botond, sem Antal Attila vezetése idején nem volt elképzelhető, hogy a társaság vezető testületeit, így Felügyelő Bizottságát semmibe vegyék, határozatait ne hajtsák végre. Elképzelhetetlen lett volna, hogy egy korrupciógyanús ügyben megállapított felelősök továbbra is vezető pozíciót tölthessenek be. Nincs kételyem abban, hogy mindez Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes tudtával, sőt, bátorítására történik.

Balogh Zsolt vezetői megbízása óta a cég menedzsmentje immáron harmadik esetben sérti és veszi semmibe a Felügyelő Bizottság döntését. Bár már egy hónapja lejárt a határidő, Balogh Zsolt továbbra is eltitkolja a BKV érvényben lévő tanácsadói szerződéseit a Felügyelő Bizottság elől, még azt a kimutatást sem hajlandó átadni, ami legalább felsorolja: kivel és hány tanácsadói szerződést kötöttek meg az AAM-szerződéseken túl 2007-ben? A tanácsadói szerződések eltitkolása a nyilvánosság és az FB elől csak alátámasztja azt a feltételezést, hogy a BKV tanácsadás jogcímén kétes körülmények között költött el százmilliós, sőt, akár milliárdos nagyságrendű összegeket. A menedzsment mulasztását egyébként az FB határozatban mondta ki.

Szintén megsértette az FB határozatát Balogh Zsolt, amikor a kifejezett kérés ellenére a 2008. évi Üzleti terv mellékleteként nem adott beszámolót a 2007-es stabilizációs program eredményeiről. Az FB ezesetben is határozatban mondta ki, hogy döntését nem hajtotta végre a menedzsment, illetve deklarálta, hogy nem látja igazoltnak az oly sokszor hangoztatott 11 milliárdos megtakarítás valóságalapját.

A BKV öt felsővezetői posztjából kettő üres, a megmaradt menedzsment pedig láthatóan alkalmatlan feladata ellátására. A társaság nagyon súlyos működési zavarát jelzi, amikor az FB határozatait sorozatosan sérti meg a cég vezérigazgatója, akinek egyébként nincs is vezetői felhatalmazása a Fővárosi Közgyűléstől, csak megbízottként látja el feladatát.

A város vezetésének lépnie kell: a BKV történetének legsúlyosabb vezetési válságát éli, szakmailag alkalmatlan és korrupciógyanús ügyekben besározódott emberek vezetik a céget, akik adatokat titkolnak el az FB elől és már a vezetői testületek határozatainak betartására sem ügyelnek; eközben pedig a tegnapi napon az utolsó közlekedési szakember is távozott a közlekedési cég menedzsmentjéből. A kialakult helyzetre egyetlen megoldás látszik: Balogh Zsoltnak, Regőczi Miklósnak és a nevükkel fémjelzett cégvezetésnek távoznia kell, és helyüket közlekedési szakemberekből álló, a BKV-t a mély gödörből kivezetni képes vezetőknek kell felváltania.

Vitézy Dávid
a BKV Felügyelő Bizottságának tagja


És Demszky Gábor nem tudott semmiről ...

Címkék: politika sajtó bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr691830301

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.11. 09:53:36

zero s ha összeszámoljuk, hogy ebben a csemegében mennyi adóforint lapul! kinyilik a bicska!

f.m.j. 2010.03.11. 09:59:50

Milyen magyar sajtóról beszélsz? :)
Már rég tudjuk, hogy a pártok megvették a médiákat, azt írhatnak, és mondhatnak, amit ők engednek meg, lakájok szolgálnak, nem igazi újságírás, közvetítés folyik, hanem ferdítés, eltussolás...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.03.11. 10:01:37

"Hiszen pont a sajtónak kellett volna buldog módjára utána menni a "nagy sztoriknak", és "szétmarcangolni" az enyveskezű pofátlan senkiházi politikusokat, de a magyar sajtó inkább egy beszari, seggnyaló ijedt chihuahua módjára a gazdija löttyed golyóit nyalogatta."

Pont ez történt a szocializmus alatt is. A főnökök ma is jól bevált sémát használják, az ő érdekeik mentén születnek a cikkek, hírek. A chihuahuák meg akkora szaftos cubákot kapnak érte, hogy nagyobb mint a fejük. A nép hangja? A nyilvánosság ereje? Ez amolyan demokratikus "bullshit".

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.11. 10:02:04

Nagyon jó írás. Igen, a sajtó felelőssége óriási.

Csak egy következettés: Nyilván az újságírók nem hülyék. Nyilván tudnának ők turkálni...mégsem teszik.

Mindenki zsebben van. MINDENKI.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.03.11. 10:03:34

@f.m.j.:
Amúgy meg ez annyira egyértelmű, hogy már a Harry Potter 5. része is vastagon foglalkozik ezzel a kérdéskörrel, hogy a politika hogyan képes a sajtón keresztül ferdíteni a valóságot.

órarugógerincű felpattanó 2010.03.11. 10:07:52

Szerintem ráborultak a demszki irodájában lévő, üres nokiás dobozok a jelentésre, azért nem talált konkrétumokat a főpolgármester úr.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.11. 10:14:12

Én azon akadok ki, amikor beírom a gugliba "a mi éveink" keyword-öt, kíváncsian kutatva a reakciókat.

A blogbejegyzések mellett van kb a Gondola és a hirtv.hu cikke, és ezek többezer másolata itt-ott. Amit ma újságírásnak neveznek, az a CTRL+C és CTRL+V billentyűk nyomogatása, külön megdöbbentő számomra amikor azt látom, hogy banális helyesírási hibával vesznek át cikkeket egymástól a kedves "újságíró" kollégák.

Aki ma Magyarországon újságírónak nevezheti magát, az kb a Vastagbőr csapata, és a Hír TV-s Célpont stábja.

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 10:16:04

zero

Amikor engem ilyen kérdésben megkérdeztek azon az állásponton voltam, hogy a kevesebb esteleg sokkal több lenne. Ugyanis olyan mennyiségű ügy van, ha mindegyiket fel kívánják "tárni", az a hétköznapi ember számára feldolgozhatlan mennyiségű információt jelent. Nem fognak emlékezni rá, egy ilyen szétfolyó katyvasz marad meg.

Tehát ki kéne választani egy-két emblematikus ügyet, amiben minden benne van (tehát nem 100 egyformát) és azon dolgozni, azt nyomni heteken, hónapokon keresztül. (mint annak idején a Tocsik ügyet). Akkor megmarad a zemberekben, esetleg a szavazófülkéig is.

Nem ez lett az irány.

Az, hogy kinek volt igaza nehezen dönthető el, ha a 2006-os eredményt nézzük, akkor úgy tűnhet nekem, ha mostani helyzetet akkor lehet, az ellenvéleményen lévőknek. Az más kérdés, hogy ez 4 év mennyibe került a zembereknek, meg az országnak

f.m.j. 2010.03.11. 10:17:34

@csabapayne:

az 5. részt utáltam a legjobban :)

vomit 2010.03.11. 10:17:34

uj postot, azonnal.
vicces beszelgetes volt reggel a klubradioban.
a simabeszedu feketeoves rettegok sirattak a szdsz-t, es egymast biztatva fejtegettek, hogy cozma kocsmai verekedesben rossz emberbe kotott, es ezert kultusza lett. ebben nyomban az elejen van a cozma-bashing:
klubradio.hu/klubmp3/klub20100311-082905.mp3
az elotte levo fel oraban 3:00-nal mutatjak be a ven motyogot, 15-nel jon a szadesz, 24-nel a ciganytema:
klubradio.hu/klubmp3/klub20100311-075905.mp3

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 10:17:46

@Gery.Greyhound:

Na ja, ne is mond, akkorát néztem, a hogy a videód a Subbán ("mindennapi mocsok") volt kint az Index címlapon.

Ez kb. a leszarom kategória az Index részéről.

Steve the Great 2010.03.11. 10:18:14

Jó írás ez nagyon.
A miértek meg... Ha idézhetem Gyurcsányt: "És egyszerre kell megpróbálni előrevinni ezeket az ügyeket, fenntartani közöttünk az együttműködést, a jóhiszeműséget, biztosítani a koalíciós partner támogatását, fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba. "

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 10:18:44

@Gery.Greyhound:

egyetértek. A videóhoz meg gratulálok. Profi munka. Lenne egy kérdésem is (ami egy megérzésen alapul), de azt privátban kérdezném meg. Válaszolsz rá? Köztünk marad.

f.m.j. 2010.03.11. 10:19:54

@zero: lehet, de akkor is öngól, mert az indexet is, meg a subbaszart is sokan olvassák :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 10:19:55

@derelyegrádi szellem:

Igazad van, de a sajtó is versenyez. Nézetsség, látogatottság, eladott példányszám. Vagyis mindenki valami olyat kellene feltárni, ami "exclusive", másnál nincs.

No, ez nincs, csak az MTI hírek szerkesztése.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 10:20:40

@Steve the Great:

Igen, bele akartam írni, hogy valahol itt lehet az a csivava elásva ...de aztán kitöröltem az idézetet.

Steve the Great 2010.03.11. 10:22:42

@zero: Érdekes módon a nagy példányszámú nyomtatott lapok közül majdnem hogy a Blikk jelentette meg a legtöbb gázos politikai ügyet (nyilván a saját bulváros módján), mint pl. Veresék utazásai.

b0z0 2010.03.11. 10:23:05

sok-sok nokia-doboz...

Marcellusca 2010.03.11. 10:23:36

Az a tennepi nap nem március 10 vót, úgy véletlen? :)

Na, jova, nem kekeckedek, inkább elóvasom a posztot. :)))

Steve the Great 2010.03.11. 10:24:03

@b0z0: meg Strabag-hirdetések magyar nemzetnél...

Marcellusca 2010.03.11. 10:24:16

KBM!

Vagy egyből banánt kaptam a kommentért? :)))

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.03.11. 10:24:41

"magát újságírónak nevező humanoid kopipésztes mikrofonállvány"

LOOL, ez tetszik! Nagyon tetszik! :D

A poszt pedig remek. Végre valaki összeszedte, összetett, szabatos mondatokba öntötte, és kimondta! Köszönöm, Zero!
Azért köszönöm, mert eszembe juttat egy írást, ami anno villámcsapásként ért, és azóta alapjaiban alakította át a szemléletemet. index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/

A cikkből pont idevág (bocs a hosszabb idézetért):
"A magyar elit tagjainak döntő többsége, bizony, konzerválta a nyolcvanas évek világát. Nem tények, hanem benyomások alapján formálnak véleményt; imádják a nagy ívű elképzeléseket, de képtelenek kidolgozni a részleteket hozzájuk; univerzálisan fogalmaznak, de szinte semmit sem ismernek a közvetlen környezetükön kívül; folyton terveket és programokat gyártanak, de soha nem sikerült valamit igazán jól megvalósítaniuk. (...) Ma ők a Politikusok, az Írók, a Tévés Személyiségek, a Nagy Nevettetők, a Színészek, a Filozófusok, a Tudósok és a Szakértők. És dicsérik egymást megállás nélkül. Egymás szemében ők a világszínvonal. Ezek a pozíciók lehetővé teszik, hogy ideig-óráig még ők szabják meg a játékszabályokat, ezzel is meghosszabbítva saját hatalmukat. Ez a tudás ehhez tényleg elég volt."

Eddig főként arról beszélt mindenki, hogy a politikai elit leszerepelt. Vegyük végre észre: nem CSAK a politikai elit szerepelt le az elmúlt 4-8-20 évben! Mindenhol eljött az ideje a frissítésnek, a régi székkoptatók kicsapdosásának, a jól bevált, hű emberek elzavarásának, az összefonódások felszámolásának.

A Hagyó-ügy bepillantást enged kicsit abba a torz és rémisztő világba, amiről eddig csak sejtéseink lehettek... belegondoltatok ti már abba, hogy "oké, a Hagyóék ezt csinálták (valszeg), csendőr kalapja, meg tartótiszt, Nokiás doboz meg tagdíj" - de ez nem valami gagyi olasz maffiafilm, hanem így működik az ország, ki tudja hány éve?!
Engem megrémiszt ez a gondolat.

És megrémiszt az, hogy a hétesi néni gyerekek általi agyonverésével nem MERT foglalkozni a sajtó. Mondom, nem mert, ugyanis azt még szomorúbbnak érezném, ha azért nem nyúltak volna a témához, mert nem láttak benne sztorit...

Egyszóval: a megkövesedett újságíró elit is mehet szépen a politikai elitünk után, vissza a munkaerőpiacra. Aztán követhetik őket még sokan, nagy nevettetők és szociológusok, ilyen-olyan szakértők és hivatásos "meghívottvendégek", közírók és szürke eminenciások.

Köszönjük, elég volt.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.03.11. 10:25:38

@f.m.j.: a subba már nem a régi nem mernek semmi komolyabb szart ki rakni

eszkep 2010.03.11. 10:26:24

@f.m.j.: Az Index egy nagy rakat szar. Csak azért nincs már (érezhető) cenzúra, mert ezt a mocsokáradatot nem lehet már eltitkolni. Hosszú évekig hazudtak, manipuláltak, ferdítettek (Ez utóbbi persze még most is megvan). Érdemes megnézi a blog-ajánlót...

f.m.j. 2010.03.11. 10:26:52

@f.m.j.: elírtam, nem médiákat, csak médiát

f.m.j. 2010.03.11. 10:29:19

@derelye vágó:
@eszkep:

egyetértek, én nem is állítottam, hogy ezek jók, vagy minőségeik lennének, csak azt, hogy akkor is sokan olvassák. Szarnak szar, de olvassák, ők is tudják, mi is tudjuk, akik írják, azok is tudják, de most ez van :)

Kartal (rezervált) 2010.03.11. 10:31:45

@Gery.Greyhound: éééén EGYETÉRTEK :)

@f.m.j.: egy újságíróval beszélgettem egyszer így neten, ő is azt mondta, hogy ha ma Magyarországon valaki független újságíró akar lenni, az éhen hal. Be kell állni egy párt csapatába, és a kijelölt irányba menetelni, különben nem hozzák le a cikkeit, nem keres semmit. A politika mindenhová beette magát, mindent irányítani akar, minden arról kell szóljon. Mire emlékezteti ez a kedves olvasót?

f.m.j. 2010.03.11. 10:31:46

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): az a cikk (csak tunnám ki írta:)) nekem is személyes kedvencem, el is van mentve a gépemen, és egyszer megmutatom a gyerekeimnek, hogy sose felejtsék el mi volt Magyarország 1990-2010-ig, vagy még tovább is... elmondani úgyse tudom majd

Hosszúlépés 2010.03.11. 10:31:47

Áh, megfájdult a fejem, míg olvastam. Engem a melóban (már amikor épp dolgozok:D) már azért lebasznak, ha nem köszönök elég hangosan, ezek meg annyit lopnak, amennyi pénz csak a számtanpéldákban van. A sajtó meg nem tudom, miért meglepő. Mindenkinek van egy főnöke, annak meg érdekei. A szenzáció a példányszám miatt kéne nekik, mert az vonzza a hirdetőket, a hirdetőknek meg mije van? Igen, főnökük, meg érdekeik. Ennyi.

öööö...izé 2010.03.11. 10:32:36

@Gery.Greyhound:

Nem célszerű a Hírextra-színvonalú kopipésztet újságírásnak nevezni, ahogy sok "neves" nyomtatott médium webes felülete is sajnos sokszor erre a szintre degradálódik. Ezeket nem újságírók írják, hanem szimpla betanított munkások.

Szerintem az újságíró (legyen tényfeltáró vagy nem, mindegy) dolga az, hogy egy adott témát körüljárjon (oknyomozás, újabban internetes keresések, riportok, folyosói pletykák), majd a szerzett információk alapján a SAJÁT szájíze szerint a SAJÁT véleményét tálalja.

Emiatt fértelmetlen a PC beszéd túlzott alkalmazása, a kopipészt, az MTI citálása, mert az NEM újságírás. Ezzel az erővel akár a tőzsdén futó stock-tickert is újságíró írja...

Egyszóval egyetértek: az itt posztoló srácok/lányok nem újságírók szakmájuk szerint, de munkájuk alapján egyértelműen igen. Tévedhetnek is, hülyeségeket is írhatnak, azért jó a blog-forma, mert a történet a kommentekkel kiteljesedik, hiszen óhatatlanul idekeveredik valaki, aki mélyebben belelát a témába, mint egy külsős.

k.o._laci 2010.03.11. 10:33:53

jó kis post, legközelebb még kevésbé fogd vissza magad (és a véleményed)

(nem akarom nagyon a radikál oldalakat reklámozni, csak a napi betevő csalás, korrupció, mutyi mellé még befigyel pár "elvágta a torkát 2000Ftért", "komába verte", "megerőszakolta", "szamurájkarddal támadtak" ... szóval néha 1 nap olyan termés jön össze, hogy már nekem kellemetlen végigolvasni)

f.m.j. 2010.03.11. 10:36:45

@Kartal (mindenbe beleszól):

én mindent megértek, de hogy törli tisztára a tükrét nap, mint nap? A sok önköpettől (persze a jobbérzésűek, eleinte, aztán az is elmúlik csendesen) egyre homályosul a tisztánlátás, a végén már maguk is elhiszik, amiről írniuk kell, mert igaznak kell hinniük, mert nem lehet hazugságban élni... így aztán hazugságok igazsággá válnak, az igazság elferdítése pedig nem szúr már senkinek szemet, (mert a tükör életlen...) bele kell ebbe zavarodni

Kartal (rezervált) 2010.03.11. 10:43:53

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): ez így sajnos nagyon igaz. És ami engem elrémít, hogy nem egy hagyó van ma az országban, hanem ezrével nyüzsögnek a húsosfazék körül. Az egyik volt főnököm, egy cég ügyvezetője pontosan olyan, mint hagyó. Manipulál, üvöltözik, lop, csal, erőszakos mint az állat, személyi szimpátia alapján vesz fel és rúg ki embereket, és csodálkozik, hogy a cég a csőd szélén táncol. Talán nem azért kellene valakit felsővezetőnek kinevezni, mert szőke, csöcsös, és nagy a segge, hanem mert a TELJESÍTMÉNYE ÉS SZAKÉRTELME ezt indokolttá teszi...
Bassza meg, az egész rohadt ország így működik, magánszektorban és államiban egyaránt, és itt tényleg nem csak az újságírókat, minden más szakmát ki lehetne emelni.

@zero: a cikkedhez annyit tennék hozzá, hogy szerintem sokan nem is mernek nagyon ugrálni, mert félnek. Nem a lófejtől, hanem a betonkockától. Amiről írtál, az ugyanis rendes, valódi maffia, annak minden hozadékával, még ha ez nem is nagyon kerül nyilvánosságra (kivétel pl. a Veres-Draskovics-Petőfi kábszeres ügy). Persze ne legyen igazam, de a véleményem ez.

arlequin 2010.03.11. 10:47:38

köszönöm a posztot.
a "mi éveink" videó jó ütős lett. az ifás részen megszakadtam ;-)
a többin sírtam.
egyszerűen annyira tragikus ez az ország, hogy...
magánvéleményt már nem is mondok, legfeljebb a holokausztot támogatom, hiszen ez közvélekedés és már törvény is van rá... a mai naptól gulágtagadó leszek. szolzsenyicin pl. nem is élt soha.

és köszönöm a vastagbőrnek és kicsiny csapatának ezt a sok feledhetetlen percet, mikor nem mellébeszélés folyt, hanem a valóság leírása, 'kimondása'

isten áldjon bennetek!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.03.11. 10:48:43

Óriási szerepe van a magyar lakájmédiának.Gyakorlatilag bűntársak.

minimalista 2010.03.11. 10:50:23

Nagyon jó írás!
Mérhetetlenül csalódott vagyok hogy csak azok a szerencsés kiválasztottak vannak tisztában az ország valós helyzetével, akik a Ti és még egy-két mértékadó médium olvasásával elégítik ki információéhségüket. Sajnos rendkívül ezek az emberek kevesen vannak és amíg ez nem változik - természetesen új, hiteles és objektív, problémafelvető és arra megoldást kereső médiumok megjelenésével - ( nem a Vastagbőr média konglomerátum monopolhelyzetével :-) keresztet vethetünk itt alapvető, pozitív értékeink össztársadalmi elfogadására és követésére.
Az erkölcs elveszett.

Marcellusca 2010.03.11. 10:51:13

Huhhhh!
Hosszú, de nagyon jó poszt.
Főleg az eleje.
Sokszor érzem én is azt, hogy a riporternek, újságírónak nevezett lény csak díszletnek van ott, egy tévés interjúban, sajtótájékoztatón.
Ma reggel is. m1-en az LMP listavezető volt a vendég. Elhangzott a kérdés, valami olyasmi, hogy felmérések szerint azért nem áll túl jól a párt, mert nincs ISMERT, húzó emberük, ARCUK. Válasz, hogy itt vagyok én (is).
Aha. De Te kijatököm vagy? Ki ismer téged? Valami Schvzzgadvffer akárki.
Senki nem ismeri, de nem kérdezett vissza (az egyébként sunázandó :D) Jegyes-Tóth Kriszta.

De a sajtótájékoztatókról is lemondható mindez. Általában nem tesznek fel fogós kérdéseket.
Ha mégis, akkor a kérdezett menekül, mint Nyakópityu legutóbb.

És az írott sajtó?
Arról jobb nem is beszélni!
Még jó, hogy van internetem.

A BKV-s részhez nincs mit hozzáfűzni.
Magáért beszél.
Mind a sztori, mind az elintézési mód.

eszkep 2010.03.11. 10:51:19

Másodszor is elolvastam, nagyon jó!
Az egyik legjobb vastagbőrös írás!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 10:52:45

@Gery.Greyhound: HírTV-t azért nézzuk meg a választások után is, ha netán kibukik valami nem szoci buli
Idáig kalap le elöttük, de én itt már nem hiszek semmiféle retorzióban
Ahogy magas szintre csapnak a hullámok, el is ulnek azonnal

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.11. 10:56:45

@Marcellusca: Figyejjémá! Asszonyod üzeni,hogyha otthon nem megy a sunázás,máshol miért erőltetnéd??:))

eszkep 2010.03.11. 10:58:58

"Szlovákiának harmadáron van Sávolya "
Mai cikk:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/11/aranyarban_epulne_a_savolyi_palya/

Ha csak az ár FELÉT irreálisnak tekintjük, az 733 Nokiás-doboz! És akkor még visszafogottan számoltunk...

eric · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 10:59:04

szerintem csányiné örüljön, hogy nem lőtték szarrá:D

jozicsenko 2010.03.11. 10:59:17

azért azt se felejtsétek el, hogy mit írt pl újpéter rólatok, amikor megnyertétek a goldenblogot...

az egész ballib újságíró szakma vinnyogott, mert nem volt a közelben senki

a válaszom most ért meg: dolgozni kell szakik!

dolgozni!

nem copy paste, hanem önálló gondolatok!

-RS- 2010.03.11. 10:59:52

Nagyon jó írás.
Vannak válaszok is: azért ilyen az újságírás, mert nincs újságírás. Politikai propagandamédiumok vannak lakájokkal, akik ezért kapják a fizetésüket. A valódi újságírók akár éhen is halhatnak.
* * *
Basszus mi az isten van itt, hogy ebben a kva országban az állásért, fizetésért, végkielégítésekért, stb. az emberek mindent, ismétlem MINDENT hajlandóak eladni, feladni, ami emberi érték? Mi van ezzel a társadalommal? Mert itt mindnyájan tudjuk, rég nem arról van szó, hogy egyesek bűnözők, itt többé-kevésbé mindenki része a rendszernek...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.11. 11:00:39

Úgy látom Zero megint bevadult.Sajnos úgyérzem a demokrácia megbukott kishazánkban.Az egész bandával azt kéne csinálni hogy egy golyó a lábába,aztán a pisztolyt a fejéhez fogni és megkérdezni hol a pénz? Mert amúgy nekik ügyvédeik vannak a lopott pénzből.
Amúgy ha szerencsétek van, a kurucfingósok talán lehozzák ezt a cikket így sokkal többen láthatják.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.03.11. 11:00:47

A mai magyar valóság az, hogy ha le mersz írni bármit, akkor minden egyes cikk miatt hónapokig-évekig fogsz járni a bíróságra, mert a tisztelt politikus urak azonnal lőnek: sajtóhelyreigazítási per, rágalmazás miatt büntetőfeljelentés. Én csak amatőrként sodródtam az online média közelébe, de túl vagyok 4 ellenünk indított és megnyert sajtóperen, egyszer felmentettek jogerősen rágalmazás vádja alól és még folyik egy rágalmazás miatti eljárás egy olyan cikk miatt amit sajtóperben már jogerősen megnyertünk, de Meggyes feljelentett rágalmazásért is (a sors fintora, hogy a jogerős sajtóper anyaga alapján viszont ellene folyik nyomozás hivatali visszaélés miatt).

Nade vissza ontopik: el lehet képzelni, hogy melyik újságíró fog tényfeltárni, ha a válasz erre ilyen szintű meghurcoltatás a hatalom részéről. És semmi nem védi az újságírókat az égadta világon, sőt. A jogi környezettel is baj van, a sajtó finanszírozásával is baj van, a hazai sajtó szerkezetével is baj van - és amíg ezeket egyesével nem teszi helyre valaki akinek erre rálátása, akarata és pénze is van, addig nem is fog javulni a helyzet. Talán az online bővülése errefelé fog hatni, de kétségeim nincsenek - különösen azzal kapcsolatban, hogy a jogi környezet javulni fog.

Bicskas 2010.03.11. 11:01:06

A széles nyilvánosság is elmondta véleményét a sajtóról amikor Goldenblog győztesnek választotta ezt a blogot. Méghozzá pont abban a kategóriában, olyan témával amit le kéne fednie az újságoknak/híradónak.
Föl kéne kicsit hízlalnotok a stábot és papírra menni! én biztos előfizetnék

arlequin 2010.03.11. 11:01:12

@Tigeri: ;-D

visszatérve a posztra. rendesen ökölbeszorult a talpam. a kérdésfelvetése teljesen jogos, sőt kötelező! ebből is látszik, hogy nincs olyan szelete a magyar rögvalóságnak amit ne itatna át a létrontás mérge. és mit tehetnek azok az emberek, akik napról-napra nem nézik át, nem böngészik a hálót kissebb-nagyobb halak után kutatva. egyszerűen nem tudnak mi alapján dönteni. még az értelmesebb emberek sem.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 11:01:20

A legfontosabb:

Nagyon szépen köszönjük Mindenkinek, aki megosztja/megosztotta velünk az információt BKV-ügyben. Nélkülük mi sem írhattunk volna semmit. Köszönjük.

kuki123 2010.03.11. 11:02:09

hú de hosszú cikk mindjárt elolvasom addig is :

HAJRÁ JOBBIK!
GYŐZNÜNK KELL!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 11:02:22

Na grat! Ez igazán jó kis post lett. Talán kevesebb "őszinte felháborodást" írtam volna bele, mert maguk a száraz tények is "lefőzik a kávét", de így is jó. Az utóbbi néhány hónap - szerintem - LEGJOBB bejegyzése! Csak így tovább! :)

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.03.11. 11:03:55

@Kartal (mindenbe beleszól): Azt hiszem talán Tóta W fogalmazta meg úgy a magyar helyzetet, hogy "korrupciómeghajtású demokrácia". Roppant találó! :S

@eric: Ez nekem is eszembe jutott. Elképesztő, hogy erre is gondolni kell...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 11:04:18

@derelyegrádi szellem:

Tudod az a legszomorúbb, hogy Magyarországon nem is 3, hanem csak 1 nap tartanak a csodák, vagyis ügyek. Mondjuk tény és való, hogy minden napra jut legalább 5, de akkor is. A következménynélküliség roppant dühítő.
Megírja az egyik újság, a többi átveszi, aztán redőny, ennyi.
Szégyen.
Szerintem pl. Franciaországban már rég lángolna minimum a Városháza.

eszkep 2010.03.11. 11:05:08

@Gery.Greyhound: A Célpont tényleg jó, ezért is kár, hogya Hír-TV is lesüllyedt a szánalmas kategóriába.
vastagbor.blog.hu/2010/02/26/a_kiegyensulyozott_media

ZioN 2010.03.11. 11:06:08

Olvassatok zippet index helyett.

doberman 2010.03.11. 11:06:12

És valahol felsír egy holokauszttagadó....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:07:17

A video óriási, jó összeállitás

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.11. 11:07:31

@Bicskas: Vagy mondjuk mindenhol hirdetni a vastagbőrt pl.: szórólapokon.Jobb most nem jut eszembe.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.11. 11:07:41

@minimalista:
MAgunkra kell vállalni egy kis feladatot, hogy ezek a gondolatok szélesebb ismertséget kapjanak.

Én pl email-ben szoktam körbeküldeni az ilyen cikkeket, olyan ismerősökbek, akiknek a munkahelyén nincs net hozzáfárás.

De aki kit tudja nyomtatni tegye meg, és dobjon be pár darabot, legalább az első kocsmába....

arlequin 2010.03.11. 11:07:49

@Bicskas: egyetértek. hetilap lehetne. olcsó papiron. 8-16 oldalban. kevés pénzért. elején szórni ingyen. lenne rá támogató.

@Tigeri: demokrácia megbukott? itt? itt nem is volt soha. az nem megy, hogy egyik napról a másikra ruhát csrélünk, de közben nem mosakodunk meg soha. attól még bűzlik az ember. a demokrácia nyugaton bukik éppen...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 11:08:54

@öööö...izé:

Köszi.
Igen, szoktunk tévedni, de legalább elszántan tesszük :) Vagyis tényleg érdekelnek az ügyek, nem sajnáljuk az időt, fáradtságot, hogy minél jobban utánanézzünk a dolgoknak. Persze a lehetőségeink korlátozottak, hisz csak amatőrök vagyunk. De igyekszünk, és szerintem ez a lényeg. A valódi elszántság hiányzik a hivatalos sajtóból.

arlequin 2010.03.11. 11:11:53

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): ja tótawé. őt is az hajtja, meg a szesz ;-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 11:12:02

@jozicsenko:

Lehet azt elfelejteni??
Folyton az jár a fejemben, hogy "jaj, csak el ne rontsam a guglizást" xD

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.11. 11:12:15

És ezekről az esetekről honnan értesültetek? Saját nyomozóitok vannak, vagy a sajtóból tájékozódtatok?
Hátha mostanában elkezdődik valami a sajtóban is. Nixon szerintem ennél jóval szolidabb dolog miatt került lapátra, aztán az sem sokkal többel kezdődött, mint egy rövid kis hírecske.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.03.11. 11:12:25

Ami még szorosan ide tartozik az pedig a nyomozóhatóságok hozzáállása a felszínre kerülő ügyekhez.

Először is: írhat bármit az online/offline sajtó, de tapasztalatom szerint abból nyomozás nem lesz, csak ha valaki feljelentést is tesz. Nem tudom ez miért van így, de úgy tűnik nincs az ügyészségen valaki akinek az a dolga, hogy a napi online-offline sajtótermést átnézze és ha olyasmit olvas amiből bűncselekmény gyanúja olvasható ki, akkor nyit neki egy aktát. Egyrészt ő a büntetőjogász, neki kéne meglegyen az a tudás, hogy mikortól kezdve megalapozott egy gyanú és meddig lenne hamis vád, ha egy civil az adott sajtóanyagot feljelentésként beküldené a rendőrségre. Másrészt a proaktivitás amúgyis elvárható lenne egy a bűn üldözésére szakosodott állami szervtől.

Egy ismerősömmel történt meg az eset, feljelentést tett hivatali visszaélés miatt egy ismert politikus ellen, csak rossz helyen: egy városi rendőrkapitányságon a megyei helyett (utóbbi az illetékes). 2 hónapig toszogatták az aktát két városi rendőrség között, mire valakinek feltűnt, hogy nem is ők az illetékesek. Fél év telt el mire érdemben történt intézkedés az ügyben. Majd bement egy - teljesen egyértelműen - hamis tanú, és magára vállalta az adott dolgot a hivatalos személy helyett. Ezáltal ugyebár nem történt meg hivatali visszaélés - a rendőrség szerint - és zárták az ügyet.

Mondjuk az ismerősöm nem érte be ennyivel, már az ügy irataiból is kiolvasható 80-as IQ felett, hogy a tanú hamis tanúzást követett el, de ugyebár ezt hivatalból senki sem fogja vizsgálni, tegyen a kedves ismerősöm ezügyben is külön feljelentést, és egyből vigyen minden bizonyítékot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 11:13:55

@El Topo (Sgt. Elias):

RSS olvasó, olvasói emailek aztán meg Google.
Ennyi.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.11. 11:17:17

@zero:

<szarkazmus>Majd máskor külön nektek kiemelem, mikor humorizálok, jó?</szarkazmus>

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 11:18:17

@Seduxen:

A jelenlegi kedvencem:

-Mi az a Vastagbőr? Életemben egyszer kattintottam oda, de nem értettem, hogy mi történik ott.
-A v’bőr olyan, mintha a puruttya írói politizálni kezdtek volna."

freevo.tumblr.com/post/356731304/mi-az-a-vastagbor-eletemben-egyszer-kattintottam-oda

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 11:18:42

@laspalmas:

Ez tény. De ez inkább technológiai problémákat feszegető kérdés. Van ügy, van miről írni, van mivel "érvelni". De mit kell és lehet tenni, ha túl sok van. Feldogozhatalanul sok. Ez volt ott a kérdés, én így láttam, mások másként.

A következmény nélküliség egy másik kérdés. Azt nem a közvélemény osztja. Szerencsés esetben. Most arra van szükség, hogy a nyomozó hatóságok, meg a bíróságok levonják (levonassák) a következményeket, különben robbanni fog a felgyűlt feszültség. Meg azért is, hogy az új garnitúra is lássa, ha ezt csinálják, nekik is ez jöhet el. Akik most csinálták azok is azt hitték, hogy érinthetetlenek, és ők is tévedtek. Ez is nagyon fontos tanulság kell hogy legyen. Komoly visszatartó erő, hogy pl a mikiék is 12 év fegyházat kaptak a nokiásdobozokért. Vízválasztó lesz ebből a szempontból hogy zusli mit kap. Ha a Fodor Endre kicsap neki vagy 8-9 évet akkor jó irányban haladunk, és más bírók is meg fogják ezt tenni, de ez részben szignálás kérdése is, és e téren még van előrelépni való.

Marcellusca 2010.03.11. 11:20:40

@Tigeri: LOL!
Panaszkodott? Majd jól ellátom a baját! :)
Csak, hogy tuggya, hogy mikor nyissa ki a száját. :)))))

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 11:20:45

@doberman:

és feröhög egy holokauszt helyeslő......

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.11. 11:23:03

@Marcellusca: Ez jóóó!!!Otta pont.:)) Viszlát a netkávézóban!

dragi · http://digisample.hu 2010.03.11. 11:24:43

Ami igazán szomorú ebben az az, hogy a válasz tök egyszerű: Igen, tényleg csak ennyit tud a magyar sajtó!

Frontin 2010.03.11. 11:25:53

Nagyon ütős a poszt, gratula!!

Szegény Csányiné, le a kalappal elötte, 3 éve harcol ezekkel.
Még jó, hogy nem vádolták meg őt valamivel.

Marcellusca 2010.03.11. 11:26:36

@Tigeri: Én mindenkinek hírdetem, akit kicsit is érdekel a politika (főleg, ha balos beállítottságú, de jobbosnak is ajánlottam már figyelmébe) és tudom, hogy van internyettye.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 11:29:16

@Tigeri: @Marcellusca: ezzel csak az a baj, hogy azok körében, akik használnak internetet, szerintem elég sokan ismerhetik a blogot (hogy egyetértenek -e vele, vagy sem, az más kérdés). Az igazi "áttörés" az szerintem is a papíralapúság lenne.

Mondjuk heti (vagy havi) szinten összeválogatni 1-2-3-akármennyi JÓ postot, és azt kinyomni szórólapként. Ennek ugye meglennének a maga "veszélyei" is :)

Marcellusca 2010.03.11. 11:30:09

@arlequin: Őőőő, izé, van ezzel egy kis porbléma. :)
Ha heti lap, akkor kevés a 8-16 oldal, ha 8-16 oldalas, akkor viszont napilap. :)
Már csak az események és hírek számát tekintve. :)))

sz_ 2010.03.11. 11:32:11

zero, nincs kedved feljelenteni Demszkyt? :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 11:34:00

@sz_:

Nincs.
Nem az én dolgom.
Én úgy érzem, megteszem a magamét.

Marcellusca 2010.03.11. 11:34:05

@Seduxen: Tudom, tudom. A zecceri embörnek az számít, hogy le vagyon-e írva. :)
Mer', ha megítta a zújság, akkó az ugyis van. :)))

redriot77 2010.03.11. 11:34:31

Ma is megspóroltam 70 forintot. (Az ebéd utáni kávé ára.)

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.03.11. 11:38:26

címlap az Indexen. :DDD

Színvonaltalan és korrupt a magyar média?
index.hu/kultur/media/2010/03/11/mediatukor/

"Egy átfogó hazai médiafelmérés szerint az újságírók 61 százaléka úgy véli, szakmáját teljesen befolyásolja a politika, 43 százalékuk szerint pedig a magyar sajtó színvonala elégtelen vagy elégséges."

kuki123 2010.03.11. 11:41:12

@zero: Ha egyszer lesz egy rendszerváltás, ez a blog lesz a vádirat.

de tudod hogy miért ilyen punnyadt a sajtó...
Azért mert ez nem sajtó hanem párt sajtó...a saját ügyeiket nem pedzegetik
a másikét is csak finoman...kerülgetik a forró kását mert tudják ha kemény dolgokat kezdenének írogatni akkor a másik fél is elkezdene és akkor egymásra borítanák a szaros bilit ..az meg nem jó egyik félnek se így inkább kussolnak..

kedden délután a kossuth rádióban volt az index főszerkesztője és éppen ezekről volt szó hogy az oknyomozó újságírás megszűnt létezni mert ...sokszor amikor egy újságíró elkez egy ügyet akkor nem fejezheti be nem foglakozhat az ügyel mert a főisten a lapnál leszól hogy ez nem fontos és valahol csak alsó pársosoros cikk jelenik meg max

Utoljára oknyomozó újságírás az olajügyek alatt és a kajaibrahim ügyek idején volt....
az eset után akinek volt egy csöpnyi józan esze az felhagyott ilyesfajta oknyomozó újságírással...és békésebb vizekre evezett...
jól példázza a dolgot:
barikad.hu/node/44517
barikad.hu/node/47387 pl ha bűncselekményt elfedő államtitkot felfed akkor őt vonják felelősségre...na akkor milyen oknyomozó újságírásról beszélünk...

szerintem lassan áttérhetsz a Jobbik "hívők", szimpatizánsok táborába :)

minimalista 2010.03.11. 11:43:52

@anti_troll:
Én mindig terjesztem, ahol tudom, írásban és szóban egyaránt!
Nem egy ismerősömet maga a blog címe, a "Vastagbőr" is sírva - röhögésre készteti! :-)
Nagyjából sejtik miről lehet szó...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 11:48:17

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

Pedig nem beszéltünk össze az Index-szel ... de jól kijött, ott van benne a lényeg: korrupció, kiadói utasítás stb.

Hosszúlépés 2010.03.11. 11:48:59

index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/11/aranyarban_epulne_a_savolyi_palya/
index.hu/belfold/2010/03/11/a_fidesz_nem_erti_a_balatonring-ugyet/

Tessék, ennél több nem is kell. Ahogy Hofi mondta (azt hiszem):"Magyaroszág aranybánya, aki nem lop, majd megbánja."

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 11:49:06

@zero: bazze, olvastad annak a fasznak (már bocsánat), a lekezelő, "humoros" válaszát?

Nyáry Krisztián
Tisztelt Hozzászólók!

Tisztelettel meghívjuk Önöket dr. Demszky Gábor 12 órától tartandó boldoggáavatási ceremóniájára
a Mátyás templomba. Az ünnepség keretében Őszentségét megerősítjük érinthetetlenségében és
kiterjesztjük 20 éves regnálását az örökkévalóságig.

Az ünnepi misét celebrálja Mesterházy Ernő fővárosi nuncius és Hagyó Miklós a BKV érseke.

A capite foetet piscis. - Fejétől bűzlik a hal.

Megjelenésükre feltétlenül számítunk!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 11:55:19

@Seduxen:

ez nem ő, bármilyen néven lehet kommentelni.

Potyoló 2010.03.11. 12:05:08

Nem csak a politika telepedett rá a sajtóra. Az sem véletlen, hogy soha sehol egy negatív cikket nem találni pl. az OTP-ről, vagy Csányiról.
Ugyanis ha egy újság ilyesmivel próbálkozna, soha az életben nem lenne hirdetési bevétele sem az OTP-től, sem Csányi élelmiszeripari cégeitől - és mivel ő az egyik legnagyobb hatalmú ember az országban, olyan cég sem merne hirdetni többé az adott lapban, akinek az OTP-vel bármiféle üzleti kapcsolat van.

kamasuka 2010.03.11. 12:08:55

index.hu/belfold/2010/valasztas/medgyessy_szerint_az_mszp_miatt_sikeres_a_jobbik/

"Medgyessy Péter, aki 2002-2004 között vezette az MSZP-SZDSZ koalíciós kormányt a Duna Televízió csütörtök reggeli adásában [1] azt állította, hogy Magyarországon az adósság szintje 2005-től kezdett rohamosan megugrani, de ennek semmi köze nem volt sem az ő addigi kormányzásához, sem az általuk meghirdetett száznapos programokhoz (a közalkalmazotti béremeléshez és a nyugdíjemeléshez). „A száznapos programnál lehetett tudni, mire ment el a pénz. Hogy 2005 után mire ment el, nem tudom, kívülről néztem én is a dolgokat, mint sokan mások” - nyilatkozta a volt miniszterelnök."

Kéne egy Vastagbőr riport Megyóval! :D Különösen komolyabban elgondolkodva a "Hogyan értette azt, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel?" részen ...

Mert szép és jó, hogy ezerrel ekézik a szocikat, de igazából az egy szem Ernőkén kívül más SZDSZ-es politikusra nem nagyon szálltak még rá. Vagy már én vagyok feledékeny, annyira sok szoci eset került a nyilvánosság elé? :D

Lake 2010.03.11. 12:13:43

Innen a Felvidékről, "kívülről" szemlélni a dolgokat, de természetesen, valahol ezer szálon érintve, nagyon "édeskeserű" érzés (ne tudjátok meg soha!...ennnyi "búsbocskorost" engedjetek meg nekem), de a lényeg: az "elején" átböngésztem az indexet, az mno-t, az origo-t, néha a magyarhirlapot, itt ott a hirszerzőt és ha jó melleket akartam látni akkor a stop.hu-t is :D....nos mostanra maradt a vastagbőr, meg a barikád meg törökgábor (micsoda perverzitás ez a mix....de nekem így teljes a kép)...szóval srácok kurvajók vagytok!
....majd egyszer mesélek a "határontúli felvidéki független sajtóról" is....mi sem vagyunk különbek a Deákné vásznánál....sőtt (azé kétté mer múlttidő)

Higany 2010.03.11. 12:16:41

Tegyük fel, van egy cégünk. Levelet kapunk a belső ellenőrtől, hogy "Főnök úr, lopnak a cégénél!" Mit teszünk? Azonnal felvilágosítást kérünk a levélírótól, hogy pontosan miről is van szó, vagy ignoráljuk a dolgot, mert nem írta le a részleteket? Nagyon életszerű... Ha egyszer a vádlottak padján fog ücsörögni demszkáj, akkor mire fog hivatkozni? Arra, hogy fogyatékos? Ha ennyi esze van, akkor inkább cselekvőképességet kizáró gondnokság alá kéne helyezni, nem a főváros vezetését rábízni...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.11. 12:16:51

@zero: Nem olvastam most se végig a kommenteket, mert megint (tényleg) alig van időm rá:(
Nemrég írtál egy poszot, amelyben "egyszerű állampolgárként" nem csak egy makaói öregecskedő románcról írtál, hanem megtaláltad a mellesleg kellemes kiruccanás mögött az igazi okot: a mongol privatizációt, jelesül: mi kistafírozzuk a mongol állami céget (a mongolok meg nem hülyék, hogy ezt ne engednék meg nekünk, hogyha már ennyi elszórnivaló pénzünk van:( - aztán odapasszoljuk ingyér' Sorosnak. Ez se Mongóliát terheli, mert ismétlem: a mongolok nem hülyék. Ez nem volt hír, csak a Vbőrőn, ott is egy Zero nevezetű fazon nyomozta ki és írta meg. Ha akarom, egy no name valaki (ezt nem pejoratíve írom, hanem a kontraszt kiemelése végett). Hogy másnap hírforrásként nem kisebb sajtó ugorjon a témára, a Vbőrt említve meg hírforrásként. Én is kérdem, Veled együtt, Zero: miféle újságírás folyik itt az állítólag 20 éve szabad, demokratikus médiában? Ez nem tényfeltáró újságírás, hanem ha már külföldön is megjelenik valami Magyarországról, akkor már nem lehet kussolni róla, rá 23 napra talán megnyikkan a magyar sajtó is. Mert gazda-cseléd viszonyban van a média és az ott dolgozó. Ezt merik professzionizmusnak nevezni???????
Magánügyem: már igen régóta nem olvasok semmilyen hírportált, legfeljebb 1x vagy 2x egy héten, azt is nagyon-nagyon megválogatva, tévét vagy 10 éve nem nézek soha, semmikor - csak egy-két blogot olvasok, mert nagyon hamar rájöttem, többet adok a Ti tisztességes amatörizmusotokra, mint akárhány úgymond "profi" hírlapra.
Én idejutottam. Hogy más is eljut idáig? Nem tudom.
Sokszor megköszöntem már Nektek, hogy vagytok, de talán még most sem elégszer:)
Megint megteszem: hálás vagyok azért, hogy írtok.

Off
Benned nem egy újságíró veszett el, mert ott lappang Benned, mint egy téli nátha:)))), nem tehetsz semmit ellene:-D - hanem megfojtottad féluton, elmaradt ezirányú képzésed. Ámbátor így is véleményformáló entellektüel vagy, bár ahogy ismerlek, kikéred magadnak az inzultust;-D
Kikérheted magadnak, de én akkor is fütyülök rá;-DDDDDDDD
Nálam Zero nevezetű fazon véleménye, oknyomozása számít, még akkor is számítani fog, ha nem értek majd mindenben egyet esetleg Veled.
Laspalmas-szal nagyon jó páros vagytok.
Laspalmas kell, mert mindig kell egy izig-vérig nő is. Ugye?
On

Üdv. és gratula:
Donna

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.03.11. 12:18:26

OFF:

Van egy önálló indítványom: legyen az elkürástagadás is büntetendő, három év szabadságvesztéssel. Támogassatok! :-)

tudtad.blog.hu/2010/03/11/harom_ev_borton_elkurastagadasert

ON

arlequin 2010.03.11. 12:22:50

@zero: mi az a puruttya? tényleg. mi az?

Karlitosz 2010.03.11. 12:24:13

1. évente többezer ember tűnik el nyomtalanul magyarországon. csányéni örülhet hogy nem ő az egyik !

2. a sajtó olyan amilyen. DE MIT CSINÁLT A RENDŐRSÉG????? ÉS AZ APEH ????????
ezek bűncselekmények! ha egy revizor összeszedte a bizonyítékot, miért nem vitte be a rendőrségre és tett feljelentést ??????????????????
RENDŐRSÉG DOLGA LENNE FELDERíTENI AZ ILYET! ehelyett gárdistákat meg magyar zászlóba bújt kölyköket vernek.
szégyen! a JOBBIK első dolga lesz hogy a rendőrséget átszervezze.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.11. 12:25:44

@zero: Most látom, Lake ugyanezeket írta. Pedig nem beszéltem össze vele:) Csak amíg bepötyögtem a szövegemet, addig Lake más el is küldte a magáét:)

@Lake
Off
Tegnap voltam a Felvidéken, Lake. Néha az az érzésem, hogy te felvidékiként, én erdélyiként nagyon nagy nyomás alatt éltünk már kora gyerekkoruntól fogva, talán ezért vagyunk ennyire kritikusok, semmit elsőre el nem hívő elmék....Körbecsatangoljuk a problémát és a tudás fáját,, aztán elfáradva lehuppanunk a fűbe, a fa alá, nézünk magunk elé, és elkezdünk erőst gondolkodni. És megint gondolkodni. És ismég csak gondolkodni...Ki tudhatja? Nekem úgy tűnik, van valami közös a gondolkodási módunkban, bár a beszédmodorunk, sítlusunk nagyon eltérő...
On

Karlitosz 2010.03.11. 12:26:23

javaslatom a következő kormány számára: ha a rendőrség nem hajlandó lépni hasonló ügyekben, visszamenőleg is (!!!), rögtönítélő bíróságra kell bízni az ügyet, a halálbüntetés azonnali visszaállításával kínai mintára megkezdeni a kivégzéseket. A Gárda pont alkalmas lesz erre a feladatra.

rolika 2010.03.11. 12:26:55

Azt a tetves mocskos büdös kurva életbe!!!

Karlitosz 2010.03.11. 12:28:27

ha meg sajtóztok:
Ti miért nem mentek el sajtótájékoztatókra és teszitek fel a kínos kérdéseket? ezek ellen csak pofátlanul, erőszakosan lehet harcolni.
nem tudom mennyi időtök van erre az egészre, nem b@szogatásból kérdezem.
tudtommal sajtótájékoztatóra nem kell meghívó, csináltok valami igazolványt azt annyi.
mindent bele.

Bicskas 2010.03.11. 12:32:17

@Potyoló: ha az index tulajanak multjat nezzuk azert ez nem akkora csoda errefele

arlequin 2010.03.11. 12:33:43

OFF?
áll a bál a magyar hírlapnál, megérkezett a zsoci-bumeráng!
"Visszanyalt a fagyi: a Vona Gábort ocsmány módon lejárató egyoldalas cikk megjelenésének napján már százötven előfizető mondta le a Magyar Hírlap előfizetését, egy nappal Pörzse Sándor bojkottra való felhívása előtt. Azóta folyamatosan mondják le az újságot, a szerkesztőségben nem győzik a kiábrándult, fölháborodott és jobbikossá vált olvasók telefonjait...

A barikad.hu belső informátora szerint áll a bál a Magyar Hírlapnál: folyamatosan mondják le az újság előfizetését, megállás nélkül csörögnek a felháborodott telefonok és jönnek az ilyen és ehhet hasonló levelek: "Csalódtam önökben, mostantól nem bízom az önök lapjában. Eddig fideszes voltam, mostantól a Jobbikot támogatom...""
Visszanyalt a fagyi: a Vona Gábort ocsmány módon lejárató egyoldalas cikk megjelenésének napján már százötven előfizető mondta le a Magyar Hírlap előfizetését, egy nappal Pörzse Sándor bojkottra való felhívása előtt. Azóta folyamatosan mondják le az újságot, a szerkesztőségben nem győzik a kiábrándult, fölháborodott és jobbikossá vált olvasók telefonjait...

A barikad.hu belső informátora szerint áll a bál a Magyar Hírlapnál: folyamatosan mondják le az újság előfizetését, megállás nélkül csörögnek a felháborodott telefonok és jönnek az ilyen és ehhet hasonló levelek: "Csalódtam önökben, mostantól nem bízom az önök lapjában. Eddig fideszes voltam, mostantól a Jobbikot támogatom..."

Ismét bebizonyosodott: hiába illetik aljas rágalmakkal a Jobbikot és annak vezetőit, tagjait. Az embereknek még van igazságérzetük.

@Lake: "micsoda perverzitás ez a mix....de nekem így teljes a kép)...szóval srácok kurvajók vagytok! " ;-)))
ezzel én is így vagyok. a 'srácok' meg így vannak vele -és ez tiszteletreméltó-: "Én úgy érzem, megteszem a magamét." (zero)

@Doña ¡Cara(mba)!: igen, írnia kellene szerintem is. egyébként szép napot hölgyem!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.11. 12:34:21

@derelyegrádi szellem: Kontakt a nevem melletti linkre kattintva, jobbra, igyekszem válaszolni bár elég nagy most a levélforgalom, úgyhogy nem ígérem hogy rögtön :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 12:34:23

@kamasuka: Ez kb így nézne ki:

Vastagbőr: Kedves Péter! Tényleg úgy gondolja, hogy az Ön nevével fémjelzett kormányzati intézkedések - 100 napos program, nyugdíjemelés - semmilyen módon nem járultak hozzá az államadósság ugrásszerű növekedéséhez, valamint, hogy az Ön idejében - ellentétben a koalíciós partner liberálisokkal - az mszp valójában a "becsületes emberek értékalapú közössége" volt, és minden egyes forint közpénz útja ismerhető, így a korrupciónak az árnyéka sem vetődhet az Ön miniszterelnökségére?
Megyó: IGEN!
Vastagbőr: Köszönjük az interjút!

Karlitosz 2010.03.11. 12:34:51

A Barikád magazinban biztos nem hirdet se Csányi se a többi sz@rházi, biztos felvesznek szívesen tényfeltáró újságírót.

arlequin 2010.03.11. 12:36:20

@arlequin: hoppá! elnézést... sikerült valamiért kétszeresen másolni. elnéztem. elnézést.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.11. 12:38:17

Különben eszembe jutott még valami:

Voltam már párszor ilyen-olyan politikai és egyéb rendezvényen, ahol fontos személyek is megjelentek.

Kb 15-20 embert látok többszázezres DSLR-ekkel rohangálni, általában összesen nem jelenik meg annyi fotó az egész banzájról ahány objektív mered az alanyokra. Itt van a szélessávú net korszaka, bárki telerakhatná a cikkeit 1000 pixeles brutál minőségű fotókkal, HD videóval és faszom tudja mivel, erre maradnak a buta 200*100-as szarrá tömörített JPG-bélyegek, kivéve mondjuk az Index-Origo-Hírszerző vonalat, ahol valóban jelennek meg színvonalas fotók, de kb ennyi.

Minek ennyi fotós, ha nem is láthatjuk az elkészült képeket? Hova kerül az a rengeteg fotó?

arlequin 2010.03.11. 12:39:31

@Karlitosz: a VB jobb ajánlás nem nagyon van... ha áprilistól megindulna a vastagbőr-mellékletes (16-20 oldallal) barikád, no, azt vinnék mint a cukrot... egy hónap alatt piacelső lenne, az tuti. a sok kiéhezett 'értelmiségi' tucatjával venné és osztogatná.
de szerintem nem lenne érdemes a VB-nek bármilyen pártlaphoz társulni. szerintem.

Karlitosz 2010.03.11. 12:39:32

miért van olyan érzésem hogy kezd összeomlani az elmúlt 20 évben felépített mutyiland, és hogy ezek nem fogják egykönnyen megadni magukat? forró hónapok elé nézünk, forradalomszagot érzek a levegőben. lehet hogy a 20 évvel ezelőtt vér nélkül lezajlott módszerváltás kudarca után most jön el a véres rendszerváltás ideje ?

arlequin 2010.03.11. 12:42:33

@Gery.Greyhound: a kitöltött számlákra gergő... +ÁFA, kifizetés nokiásdobozokban, ráadás az elmaradhatatlan ajándék: a párizsis zsömle

parttitkar 2010.03.11. 12:44:31

Nem akarjátok a blogbejegyzéseket explicit módon creativecommons.org/licenses/by/2.5/hu/ licensz alá helyezni?

arlequin 2010.03.11. 12:45:13

@Karlitosz: nekem is éppen ez suhant át a fejemen.
talán nem lesz véres, talán, de az ifjúság úgy tűnik már internet-szabadságharcot művel és tegyük hozzá piszkosul jól.
grats fiúk/lányok így tovább!
ha ez megvan, lehet szerelmeskedni és gyereket csinálni! huj-huj-huj!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 12:45:15

@Karlitosz:

Már megírtam. Mi ennyit vállalunk. Ezt a blogot.

Nem az én dolgom elmenni sajtótájékoztatókra.
Dolgozok, mint mindenki más, ha szeretnék sem tudnék elmenni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 12:47:07

@parttitkar:

Vedd úgy, hogy alatta van.
Sosem zavart, ha más hozza le a posztjainkat, csak írja oda, hogy honnan van. Ennyi.

reKorrekt 2010.03.11. 12:47:36

@Seduxen: Vagy vengéd-szerzőként betársulni mondjuk a Barikádba. Kapnának mondjuk egy külön rovatot :) Az is most lett hetilap...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.11. 12:51:22

@arlequin: Szép napot Neked is, Bohóc! Írok egy kedveset, amiért majd elküldesz a francba: Bohóc/Bolond nélkül sem Vbőr a Vbőr:)
Most már elküldhetsz, úgyis megmondtam a magamét:)))))))))
És a Greyhound videó, egyszerűen odameredtem a képernyőre, szám kitátva, férjem már aggódott, talán degenerálódtam, bár nincsenek arisztokrata őseim:-)
Ilyen tehetségek vannak, és nálunk egy valaha tehetséges, de elqrvult Gesztit meg hasonlókat sztárolnak????????????????
Elqurvult a világ is, ha ilyen is megeshet.....

arlequin 2010.03.11. 12:52:35

@Hosszúlépés: barikad.hu/node/48806
pedig ezt is akartam. nem megy ez ma nekem.

arlequin 2010.03.11. 12:55:52

@Doña ¡Cara(mba)!: a videó fasza lett. hatásvadász mit az állat, kellő dramatikával és lássátokbazdmegfeleimmel. ráadásul a tüneteket mutatja be és nem kíván válaszolni arra a kérdésre: mit kell tenni?
bár a végén az "itt az idő" kicsit fideszszagú, de egye kánya, bánja fene, ebben tökéletesen igazuk van.
nekem pedig vastag a monitor a pofámon. de azért szeretlek ;-) téged is.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 12:57:42

@derelyegrádi szellem:

"Most arra van szükség, hogy a nyomozó hatóságok, meg a bíróságok levonják (levonassák) a következményeket"

Nem tudom hirtelen, melyik főnyomozóatyaúristen nyilatkozta nemrég, hogy hiába olvasnak valahol valamit, nem indítanak nyomozást(eljárást), amíg valaki nem tesz feljelentést.
Kissé groteszk.

arlequin 2010.03.11. 12:59:49

ez kérem a magyar sajtó
megmutatják hol az ajtó
pénzzel zsírozzák zsanérjait
betűk alázzák zsanettjait
a pofájukon vastag a bőr
tulajdonos mond ítéletet
mikor kibe vágjanak tőrt
tegyenek tönkre életet
nem is miénk, nem is szeretjük
mikor pusztul, aztat lessük...

trallalala

kamasuka 2010.03.11. 13:00:36

"Eddig fideszes voltam, mostantól a Jobbikot támogatom"

Ez az a bizonyos MUHAHA kategória.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.11. 13:01:06

Itt már csak a neutronbomba segíthet.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 13:03:52

@Seduxen:

Először én is bedőltem.
De a többit valószínűleg tényleg ő írta. Tegnap fél napig ott kommentelt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 13:07:22

@Higany:

A Főváros ugye arra hivatkozik, hogy a revizor nem teljesen ép mentálisan.
Több kérdés fogalmazódik meg bennem ezzel kapcsolatban:

-Ha beteg volt, hogy vehették fel?
-Ha később derült/alakult ki a betegsége, miért nem rúgták ki?
-Vagy a betegsége nem befolyásolta a munkáját, remekül tudott tőle olvasni, számolni?
-Akkor valószínűleg a jelentése is helytálló, nem?!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 13:09:40

@Karlitosz:

Nem nagyon érünk rá, nem is a mi dolgunk, én meg messze is lakom.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 13:11:03

@Doña ¡Cara(mba)!:

Szép hosszú komment lett!
Köszönjük!

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 13:12:22

@laspalmas:

Én dr. Kovács Tamás legfőbb ügyésztől hallottam. És igaza is van, ez nem groteszk.

Mert ugye akkor elő kell írnia a Be-nek (büntetőeljárási törvény), hogy az ügyészek melyik újságot/blogot kötelesek olvasni. Mert ha ez nincs, akkor bizony komoly árnyék vetülhet rájuk olyan esetben, hogy valahol valami megjelenik, elolvassák, eljrást indítanak, aztán máshol (mondjuk egy helyi lapban, amiből sokszáz van) is megjelenik valami, de azt nem olvassák, így ott meg nem. Aztán 2 percenként magyarázkodhatnának, hogy de hát ezt mi nem is olvastuk, de mulasztottak mert bizony ez is megjelent az újságban.

Feljelentést kell tenni. Ennyi. Ha névtelenül akar valaki, mert jó oka van félni, annak is megvan a módja.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.11. 13:12:40

@arlequin:

Nem is szeretnénk. Jó ez a függetlenség.
Igaz, nem kifizetődő, dehát micsináljunk? :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 13:12:41

@laspalmas: igazából mindegy is, ha ezt egy "mezei" kommentelő írta, akkor is végtelenül cinikus, és pofátlan. Azok után, hogy már egészen konkrétan sky szintjéig ér fel a bkv botrány, talán jobb lenne kussolni.

Marcellusca 2010.03.11. 13:12:46

@laspalmas: Ja.
Más, pitiáner ügyekben meg hivatalból indítanak eljárást.
Mert tudomásukra jutott.

Marcellusca 2010.03.11. 13:20:38

@derelyegrádi szellem:
Nem akarok kekeckedni - főleg jogi kérdésben nem -, de nem kellene az összes helyi lapot olvasniuk!
De, ha már megjelenik országos lapban - mindegy melyik oldaliban - , főleg úgy, hogy a rendőrségre is jár sajtó, akkor már a tudomásukra jut. Ne adj' Isten, bűncselekmény gyanúja ...
Fentebb erre (is) utaltam.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.11. 13:25:24

@zero: Á, önmagamhoz képest összefogott, rövid és lényegre törő voltam;-))))))))))))
Amúgy szívesen, az érdem a tietek :) meg a miénk - is:-))))))))))
(Szerény vagyok, min a zibolya. Nem a Dávid, az már talán meg is hótt:((((((

picur3ka 2010.03.11. 13:28:25

@arlequin:

Ez eleg hihetetlenul hangzik. Inkabb kampanyfogasnak saccolnam.

Mit szolt a Jobbik a holokauszt torvenyhez? Ezt ugy mindenkitol, mert en nem hallottam semmit.

@Seduxen:

Muhaha. Pontosan.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.03.11. 13:30:45

@zero: Most esett csak le...
MÁV : egy nulla
BKV: No comment
Magyar foci: -0 a köbön.
Kormány: Muahaha...
...és még sorolhatnám. Pont a sajtótól vársz valamit is :D

picur3ka 2010.03.11. 13:32:08

@laspalmas:

emlekszel ilyenre valahonnan? Politikaiak elmeosztalyon...

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 13:33:00

@Marcellusca:
Nem kekeckedsz, és ez nem is jogi kérdés. Amíg nem szól róla a Be, addig nem.

1./ Miért kéne? Nincs ilyen kötelezettségük, hogy újságot olvassanak.
2./ Ha lenne (beleteszik a Be-be vagy az ügyészségi törvénybe), akkor hol fogják meghúzni a határt. Mert a magyar sajtó spektruma a politikai napilapoktól az irodalmi-, űrfolyóiratokon, horgászmagazinon, gyerekújságokon keresztül a Popó magazinig terjed. Mindezt is olvasniuk kéne, hátha van benne valami?

snorbi 2010.03.11. 13:38:55

Egy rakás szar már ez az ország...
Van pár normális ember, a nagy többség meg párember vagy pártvéder...
:(

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.03.11. 13:39:38

@derelyegrádi szellem:

Egyrészt vannak városi ügyészségek is, megyei ügyészségek is (és akkor a rendőrségről még nem is beszéltünk) - nem olyan bonyolult egy sajtófigyelést megszervezni. Nem kell központi ügyészségi sajtófigyelő szolgálat. Inkább legyen 10 ügyből 9 aminél 2 nap után megszüntetik a nyomozást, mint hogy az az egy elsikkad ahol pedig nyomozni kellene.

Mondjuk az ügyészségről - megyei szintig bezárólag - nekem elég negatív tapasztalataim vannak, sokszor azt érzem, hogy azt keresik hogy lehet a leginkább minimalizálni az elvégzendő munka mennyiségét. Nem tudom, hogy ez szándékos, trehányság vagy csak a túlterheltség okozza-e.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.11. 13:42:29

@derelyegrádi szellem: "a Popó magazinig terjed. Mindezt is olvasniuk kéne, hátha van benne valami? " - na ezt pl a "sima" versenyszférára is kiterjeszthetnék, persze szigorúan CÉGKÖLTSÉGEN :)))

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.03.11. 13:42:51

@derelyegrádi szellem:

"Miért kéne? Nincs ilyen kötelezettségük, hogy újságot olvassanak. "

Lehet, hogy azért tart itt ez az ország, mert a nyomozóhatóságok tagjai még újságot sem olvasnak?

öööö...izé 2010.03.11. 13:43:56

@reKorrekt: Nanehogymá' a barikád a Vastagbőr hátán legyen népszerű... LOL

Lake 2010.03.11. 13:44:13

Doña ¡Cara(mba)!
2010.május 15. Kalonda (Ipolytarnóc mellett, csak a "másik oldalon"): Palóc Székely Összetartozás Ünnepe. Meghívott települések magyarjai: Siklód Székelyföldről, valamint Hollókő, Rimóc, Ipolytarnóc, Garáb, Berkenye és Rétság az Anyaországból....meg minden jószándékú székely, palóc vagy magyar :D
Isten áldjon!

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.03.11. 13:44:46

És még valami:

20 éve vége van elvileg annak a rendszernek ahol mindenkit csak az mozgatott meg, ami kötelező volt, és ami nem volt kötelező az meg tilos volt.

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 13:47:56

@cserepj:

Nem, nem azért.

Hanem attól, amivel az újságok vannak tele. Már minden napilap/híradó olyan, mintha a Zsaru Magazit/Kék Fényt olvasnád/néznéd, nyilván nem ok (értsd: téma) nélkül.

derelyegrádi szellem 2010.03.11. 13:49:53

@snorbi:

ha elolvasom a kommented, attól "ég a zsír"? :-)

Lone Wolf 2010.03.11. 13:51:11

Na most, elnézést. minden tiszteletem a revizor asszonyságnak, de egy naiv idióta módjára viselkedett. Abban a pillanatban, hogy elkezdték kihuzigálni a jelentését, vennie kellett volna a lapot, és szépen fű alatt gyűjteni az információt, aztán amikor már elég van belőle, elsétálni egy rangos sajtóorgánumhoz, és/vagy a rendőrségre. De ezt, legkésőbb akkor meg kellett volna játszania, amikor elkezdték ide-oda lökdösni, meg nemválasz volt a válasz, a levelére...

Ha még ezek után is levelet írogat dempszkynek DEMSZKYNEK WAZZE!!! Akinél korruptabb seggfejet nem hordott még ez az ország a hátán, állítom, hogy a korruptció ilyen kiterjedése, és gyökérverése min 50%-ban az ő felelőssége!

Na szóval, ha még ezek után is levelet írogat, akkor a hölgyben igencsak magas lehet(ett) a naivitási faktor.

arlequin 2010.03.11. 13:52:42

@picur3ka/beleallos kampany:
nem tartanám lehetetlennek, hogy igaz. én is lemondtam a magyar hírlapot. még 1956-ban... ;-))

az meg hogy ezt a holobigyót nem piszkálják... nehéz kérdés ez. az ún. "független értelmiségnek' kellene porig alázni. azokat pedig ismerjük. annyira függetlenek és annyira értelmiségiek, mint a rúdra akasztott kolbász a kamrámban. de az legalább finom és jóillatú. avagy hasonlíthatnánk őket a mélységmérő ólomsúlyhoz: eszük semmi és csak azt mutatják, hogy még mindig van lejjebb..

2010.03.11. 14:04:12

Amit csináltok, azt jól csináljátok. Hogy más mit vinnyog, azzal ne foglalkozzatok, mert tudjátok --savanyu a szölö. Eddig is sok olyan dolgot irtatok le, ami valós volt. Vagy feljelentett valaki titeket --a Vastagbör-t-- a, cikkek miatt? Nem! Tehát amit irtatok , az igaz. A sok bértollnok meg menjen a busba--mindkét oldalon, mert ezek megvehetök, kilóra, mint a malacok.Már irtam, de most megint leirom--az ilyen zsiványok ellen, mint akik nálunk vannak, be kéne vezetni a Putyin-módszert. Tökénél fogva, kampóra felakasztani és ha hazudik-- fejbe löni.Mert ezek már rosszabbak mint a maffia!

Lone Wolf 2010.03.11. 14:08:29

@jános515:

Ezzel csak egy baj van. Az orosz kormány maga a maffia. És nem az az el@szott töketlenfajta, ami nekünk jutott. Ha azt hiszed, hogy ott kisebb a korruptció, kevesebb a hivatali visszaélés, akkor óriásit tévedsz! Kínára is ugyanez áll. Tudod, mind2 helyen ugyanaz az aranyszabály él.

NE LOPJ! A PÁRT NEM SZERETI A KONKURENCIÁT!

ma-a-tegnap-holnapja 2010.03.11. 14:15:07

na erről van szó. ezért írtam anno, hogy itt nem szeretnék fiú lány nyálas szarokat olvasni. gratulálok a cikkhez, nem véletlenül reklámozom a blogot mindenfelé ahol csak járok. szép munka

Vastagbőrt, nyomtatásba!! - akár heti lapként, én megvenném.
hajrá srácok!!!!

Kokas Gergely 2010.03.11. 14:25:10

Zero. Össze kéne gyűjtenetek az összes korrupt senkiházi politikusról / újságíróról / gazdasági szereplőről a meglévő információkat.
Pl.: Ki mikor mit tett, mennyi lóvé van az ügyben, stb.

Gondolom nem vagyok egyedül ezzel, hogy minden cikket elolvasok a vastagbőrön, felbaszom magam az éppen aktuális ügyön, de 2 hét múlva már nem emlékszem pontosan az összes szereplő nevére, cégek nevére, de visszakeresni nehézkes.

Kell egy olyan felület, ahol rákereshetek ügyekre, személyekre, évre, pártra, stb,
tehát egy jól átlátható adatbázis kell.

Üdv,
G3G3

Lone Wolf 2010.03.11. 14:34:38

@G3G3:

HM, létezik egy nemzetközi szintű netes enciklopédiája a korruptciós ügyeknek.

wikileaks.org/

Ha valaki le tudja fordítani angolra az ügyeket, és beküldeni nekik, az nem volna teljesen hasztalan. :)

Vagy itt van a magyar korrupédia.

http://www.korrupedia.hu/index.php/Kezdőlap

Bár, egy kicsit hiányos, és egyoldalú. de ez ugye, wikiről révén szó, csak a freesource szerkesztőkön, és a buzgóságukon múlik.

@ Laspalmas & Zéró ! Bocs, hogy beleszólok a munkátokba, de nem volna érdemes ezeknek a linkjeit kipakolni a honlapotokra? Ezek olyan oldalak, amik megérdemlik az emberek figyelmét. Sokat használna a tisztánlátásuknak. :)

Steve the Great 2010.03.11. 15:09:30

Nos, a fidesz már hivatalosan is tudomást vett a sávolyi ügyről, bár egyelőre még csak nem érti:
index.hu/belfold/2010/03/11/a_fidesz_nem_erti_a_balatonring-ugyet/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 15:14:26

@G3G3:

www.k-monitor.hu/

Ötletem nekem is lenne rengeteg, de a szabadidőmből, munka után jelenleg ez a blog a maximum.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.11. 15:16:06

@Steve the Great:

Istenem, akkor hogy fognak kormányozni, ha ezt sem értik? :-)

Kokas Gergely 2010.03.11. 15:43:13

Zero, Lone Wolf: Ennél a két honlapnál még nem láttam szarabbat :D

Olyanra gondoltam, ahol nem csak ügyekről olvashatunk, hanem az ügyek közti átívelésekbe, összefüggésekbe is beláthatunk.

ma-a-tegnap-holnapja 2010.03.11. 16:28:35

@G3G3: @zero:

okok. ez is több mint amit el lehetne várni. azonban lenne egy olyan kérdésem, hogy pl egy napig vagy kettőig szünetelne a blog, és az idő alatt egy téma egész kerek áttekintése, amit ti "nyomoztatok ki" megjelenne pl bkv akták by vastagb. akkor annak szerintem óriási sikere lenne. de pártra is mehetne.
g3g3 nak teljesen igaza van abban hogy az ember feje nem káptalan, és ha figyel is óhatatlanul kiesnek fontos részletek. ezért pl meglehetne próbálni egy aktás rendszerezés. csak tipp, félre ne értsd nem okoskodni akarok.

minden tiszteletem a tiétek csáó

tudi 2010.03.11. 17:11:19

Zero totál egyetértek, máshol ezek az ügyek már címlapon lennének, vagy bréking nyúzként hoznák le, és min. 500 mikrofon kérdezné egyszerre az érintetteket. De sajnos itthon nincs független sajtó, az összes pártsajtó, vagy valakit támogat.
Ha nekem lenne pár milliárdom, akkor lehet beleinvesztálnám a Vastagbőrbe létrehozva a Vastagbőr média birodalmat, Tv, rádió, hírportál, oknyomozás, rejtettkamera, mikrofon, minden kemény kérdések, csak konkrét válaszokat fogadunk el. Bár lehet akkor lenne itt tényleg lámpavasazás, meg minden.

belzebubó 2010.03.11. 17:25:51

@derelyegrádi szellem: Nekem egy ismerősöm tett feljelentést a legutóbb abban az ügyben,ahol 5 körzeti orvost hivtak ki és egyik sem ment ki, a gyerek meghalt. Jászberényben volt azt hiszem. Nevét is vállalta, most behivják tanúnak! Szolnokra. Ő Bp-en él, sosem járt Jászberényben,csak felháborodott mint jogász az eseten amit a sajtóban olvasott és azon, hogy egy ilyen esetnek semmilyen következménye nincs,legközelebb majd más gyerekéhez nem megy ki 5 orvos. Ezek után még neki kell kivenni szabadságot,mert beidézték. Igy tegyenek feljelentést emberek? Nem beszélve arról, hogy folyamatosan zaklatták újságirók miután leiwiwezték, hogy ugye van köze a gyerekhez,mert azt nem hiszik,hogy csak úgy egy állampolgárban van kurázsi és megfogja a ceruzát, ha ilyen esetről hall. Ezek után legközelebb meggondolja pattogjon-e, nem sunnyogva,hanem nevét vállalva.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.03.11. 18:48:04

Arleguin! A puruttya jelzőt a semmirevaló senkiházi tehetségtelen emberre mondják.

Krikri 2010.03.11. 18:52:38

És a Nokiás dobozt meg már 2008- ban megírták:
cikk: www.fn.hu/hetilap/20080610/napi_betevok/
első bekezdés:
Egy mobiltelefon asztalra helyezett, az adott környezetbe egyáltalán nem illő gyári doboza rontotta el az ünnepélyességet nemrégiben egy nagy értékű szerződés aláírási ceremóniáján az egyik, rendkívül kiegyenlített pártviszonyokkal jellemezhető fővárosi kerületben. Az ott készült fotók némelyikén jól ki is vehető a doboz, amelyről csak a beavatottak tudták, hogy több tízmillió forintnyi kenőpénzt tartalmazott. Az óvatos korrumpáló attól tartott, hogy a pénz korábbi átadásával az erőviszonyok esetleges borulása esetén nem érné el a célját, így csak az aláíráskor volt hajlandó fizetni – az összeg pedig nem fért el egy diszkrét borítékban.

vagyokkk 2010.03.11. 19:01:22

@Krikri: A cikkben keretesként megjelenik a közbeszerzések menete...

Van egy csomó olyan is, ahol a későbbi nyertes készíti el a kiírást(!), és van pár, heccből pályázó "konkurrencia".
De. Ezerből egy esetben megtörtént, hogy a konkurrencia nyert :) Nem tudták kizárni, és egy db nappal pontosabb lett a vállalt határidő kiszámítása: Az eredeti nyertesnek szánt cég elfelejtett számolni február 28-ával...

vagyokkk 2010.03.11. 19:02:31

Ehh, na, feb 29-cel :) ez meg nekem ciki. :)

Lone Wolf 2010.03.11. 19:38:06

@G3G3:

-"Zero, Lone Wolf: Ennél a két honlapnál még nem láttam szarabbat :D"

Kapcsolati fát esetleg nem kérsz? Tudod, a családfa mintájára, csak hogy szép vizuálisan megjeleníthetőek legyenek a dolgok... XD

arlequin 2010.03.11. 19:38:36

@ermi50xn6j2: köszönöm. kedves tőled. szép estét

belzebubó 2010.03.11. 20:16:56

@arlequin: a puruttya ebben az értelemben,miszerint a "puruttya irói" a blogra utal. Úgy mint vastagbőr blog,van puruttya blog is. De nem ajánlom, hogy azzal az idődet töltsed.

Nzoltan 2010.03.11. 20:31:30

Loptak-csaltak, az MSZP bele is bukott. Vajon az érintettek belebuknak-e?

arlequin 2010.03.11. 20:51:31

@belzebubó: rákukkantottam. a kezdőoldal belémrúgott és elment tőle a kedvem.

belzebubó 2010.03.11. 21:03:44

Mégis elér valamit a sajtó, ha ráuszitják a médiát a mutyizókra? Lemondott Suchman a projekt vezetéséről, épp a Kossuthon.
Suchman a TASZ-os gyereknek,hogy nincs kedvem erről beszélgetni...és javasolja a beruházás elhalasztását.
Suchman 55 éve él Sávoly mellett...döntsön az új kormány.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.11. 21:30:45

@belzebubó: Ja, Suchmannál is lógattak már ártatlanabbakat...

Rejtett Változós Elmélet 2010.03.11. 21:39:08

Kedves Zero,
Éppen ma gondolkodtam azon, hogy hogyan létezik az, hogy az elmúlt 1-2 hétben annyi, de annyi mocsok tört fel a felszín alól, hogy észveszejtő, és mégsincs -joggal megkívánt -sajtó visszhang. A vérlázítóbbnál vérlázítóbb korrupciós ügyek, a nyilvánvaló összefonódások, az érdekcsoportok arrogáns menetelése, a saját zsebbe borított adó forintjaink felfoghatatlan összege.... Esküszöm, a dühroham egy hajszálon múlik .
Nagyon örülök az összefoglalásnak, amit itt olvastam! És hogy ezek szerint nem csak nálam veri ki a biztosítékot az elhallgatás, vagy az a tény, hogy nem létezik független sajtó. Egyszerűen nincs egy olyan hiteles, objektív forrás, ahol a tényekről lehetne olvasni,és az erkölcstelen, országellenes, egyénellenes történések- pártállástól, finanszírozástól függetlenül, kritikusan lennének tárgyalva.

Döbbenetes, hogy az általatok dokumentált BKV-s anyag nem került "rivaldafénybe".
És őszinte elismerésem a Revizornak.

Horizont 2010.03.12. 15:31:54

Nekem is őszinte elismerésem a Revizor asszonynak. Nagyon sajnálom, hogy kikészítették. Valaki írta, hogy rosszul csinálta. Lehet, de vannak olyan emberek akik nem tudnak a szar emberek agyával gondolkozni, hanem tisztességesen végzik a munkájukat és ha gubancot találnak úgy látják helyesnek, hogy be kell tartani a hivatalos útját a beljelentésnek. Melléfogott szegény. Most olvasgattam a magyarázkodását Demszkynek a revizori levél kapcsán. Basszus ezt a sunyi, szemét, aljas rágalmazást még most is. A bejelentést nem a portás Józsi bácsi, vagy a takarító Marika néni írta, hanem a REVIZOR akinek a munkájához tartozik. Nem hiszem, hogy van még egy ilyen ország ezen a földön!
Zero gratulálok a cikkhez, nagyon jól összeszedted és kár, hogy igazad van! Mármint az újságírással kapcsolatban.
@belzebubó: Teljesen kiborított ez a történet. Nekem is vannak gyerekeim. A srác agyvérzést kapott 12 évesen.Milyen ember (??) az az orvos (??) aki azt tudja mondani, hogy nem megyek! Nekem ha beszólnának a kapun, hogy odébb összeesett egy ember nem tudnék nyugodtan visszaballagni a házba segítségnyújtás nélkül! Az orvosi esküjükről nem is beszélve!

A majdnem kiábrándult... 2010.03.14. 01:00:01

zero!

becsüllek!
csak így tovább!

Krikri 2010.03.31. 14:54:57

És hogy 5 milliárdért még rossz is a program az már csak a totalcart érdekli, hiába ülnek már a cégvezetők:
totalcar.hu/magazin/hirek/2010/03/31/otmilliardert_hazudni_kell/

süti beállítások módosítása