Nekem ne mondja senki, hogy nem a MÁV tudatos tönkretétele zajlik. Látványosan háttérbe szorítják a Volán-érdekekkel szemben, s ha ez még nem lenne elég, belülről is szívják a vérét. Ugye nincsenek senkinek kétségei, hogy ha a budapesti közlekedési vállalatnál megtörténhetettek dolgok, akkor az országosnál még durvábbak is?
Emlékszünk, mit mondott Tóth Gábor, Budapest rendőrfőkapitánya a Kontrasztban? "Kísértetiesen hasonlítanak a MÁV ügyei a BKV-nál történtekhez"
Bizony, egy-kettő már kipattant.
A MÁV Informatika Zrt.-nél is a tanácsadói szerződések, az ügyvédi megbízások és a végkielégítések sérthettek törvényt a gyanú szerint. A rendőrségi közlemény szerint "A feljelentés és az eljárás eddigi adatai alapján gyanú merült fel arra vonatkozóan, hogy a MÁV Informatika Zrt. jelenlegi vezetőjének döntései, humánpolitikája, valamint a cég gazdálkodása jelentős kárt okozott a Zrt-nek és a MÁV-nak is." Hosszú Sándort egyébként 2003-ban Kóka János minisztersége idején nevezték ki a cég élére.
Nemrég robbant a Hídépítő botránya, hat régi munkatársat "hűtlen kezeléssel" (=pofátlan lopás) gyanúsítanak. A rendőrök 2006. augusztusa óta nyomoztak a MÁV Zrt. feljelentése alapján, és 2009. szeptemberében készült el a több száz oldalas igazságügyi mérnöki szakértői vélemény.
Ez már önmagában nonszensz kategória.
Feljelentés -> nyomozás vége = 3 év
Nyomozás vége -> gyanúsítás = 1/2 év
Per kezdete -> ítélet = (várhatóan) 3-5 év
Így nem lehet dolgozni, eredményt várni. Mire egyet nagy nehezen elkapnak, lecsuknak, addig száz másik lop, csal, menti külföldre a pénzt.....De térjünk vissza a fősodorba, hogy mi is az ügy.
A rendőrség közlése szerint több szabálytalanságra bukkantak, az egyik legérdekesebb a fiktív számlázás, a másik pedig az, hogy több ideiglenes hídelem legyártására kapott a kft. megrendelést, azonban az újak gyártása helyett a régieket festették át és számlázták le, mintha újak lennének. A bűncselekményekkel okozott vagyoni hátrány meghaladja a 207 millió forintot.
Két Szalainé. 13,8 nokiásdoboz. 2004-ben. Ez a nem semmi. Mik lehettek azóta?
És akkor néhány kapcsolódó hír:
Kétmilliós közbeszerzési bírság a MÁV Zrt.-nek
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a MÁV Zrt. "Távközlési üzemeltetés támogató rendszer kialakítása" című tenderének lezáró döntését, és 2 millió forintra bírságolta az ajánlatkérőt (a MÁV Zrt.-t). A KDB azért marasztalta el az ajánlatkérőt, mivel az nem tartotta magát - az általa vállalt - értékelési szempontokhoz.
Milliárdos bírságot kaphat a MÁV
A közbeszerzési törvényt sértheti az, ahogyan a MÁV egy éve használja a nagyjából ezer autóból álló flottáját. Az eljárás alapja az Indexen január közepétől megjelent cikksoroza, ők írták meg, hogy a MÁV tavaly április óta szabálytalanul, lejárt szerződés alapján használta nagyjából ezer személy- és teherautóból álló gépjárműflottáját.
A MÁV Zrt. 2004 és 2009 között összesen 46 szerződéssel vásárolt szolgáltatásokat a száz százalékig saját tulajdonában álló leányvállalatától, a MÁV Informatika (Informatika) Zrt.-től. Igen, attól a cégtől, ahol most nyomoznak.
A MÁV nem kaphat az 50 milliárdból, pedig ráférne
Felfrissíthetik járműparkjukat a tömegközlekedési cégek:a Magyar Fejlesztési Bank 2013-ig százmilliárd forintos hitelprogramját a közlekedési tárca kidolgozta, a kormány jóváhagyta. Az idén elkölthető 50 milliárdból a MÁV nem kaphat. A MÁV-Start előtt azért marad „zárva” az MFB kapuja, mert az állami személyszállító vasút államháztartási körön belüli gazdálkodó szervezet. A személyszállító eszközök többsége felett rendelkező MÁV Zrt. és a vontatással foglalkozó MÁV Trakció Zrt. pedig nem közszolgáltató. Így rájuk a kormány döntése nem vonatkozik. A közlekedési tárca szakértői szerint ezek a cégek csak az Európai Bizottság jóváhagyásával, a hitellehetőségek alvállalkozókra történő kiterjesztése után kerülhetnek képbe. Ez pedig júniusnál előbb nem várható.
A MÁV pénzével kozmetikázzák a hiányt?
A kormány olyan finanszírozási szerződést kötött a MÁV-val, amely szerint januárban nem, február-márciusban pedig csupán 6-6 milliárd forint költségtérítést kap a vasúttársaság, az áprilisi támogatás viszont csaknem az első negyedévi kétszeresére emelkedik - írta szombati számában a Magyar Nemzet. A Magyar Nemzetnek a MÁV-Start az ütemezés alakulását azzal indokolta, hogy az az idei költségvetés igényeit veszi figyelembe.
Röviden, tömören összefoglalva az eddigieket: NINCS PÉNZ, nem is lesz, de feljelentések várhatók!
Erre kapunk egy ilyet olvasónktól:
Fogalmam sincs, hogy mi ez, a peron.mav.hu nem jön be. Egyedül a tavalyi verseny döntőjének leírását találtam meg.
"Húsz év után ismét műveltségi-szakmai vetélkedőt rendeztek a vasutasoknak, amelynek célja a leányvállalatok kapcsolatának erősítése és a vasútszakma sokrétűségének bemutatása....
Patinás helyszínen, a Törekvés Művelődési Központban rendezte a MÁV Zrt. Belső Kommunikációs Osztálya a Vasutasok Országos Vasútismereti és Műveltségi Versenyét. A hónapok óta zajló küzdelemben négy írásbeli forduló és egy októberi elődöntő után végül a S-TRA-Pabírók, a Hóhányók, a Railjet Szeged és a Dombóvári Gyors elnevezésű csapatok bizonyultak a legjobbnak, így ők mérhették össze erejüket az utolsó összecsapásban, a november 13-i, pénteki döntőben.
A vetélkedő Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, illetve Hónig Péter közlekedési miniszter megnyitó gondolataival vette kezdetét. A játék során a csapatok három fordulóban mérkőztek meg egymással: kvízkérdésekre válaszoltak, neves vasúti személyiségek nevét bogozták ki azok anagrammatikus alakjából, filmek címét ismerték fel a bemutatott részletek alapján, végül képkirakóban és memóriajátékban vetélkedtek egymással. Az izgalmakban bővelkedő, színvonalas kép- és hangtechnikával és látványelemekkel támogatott eseményen végül a „Hóhányók“ győztek, így ők utazhatnak egy egyhetes szakmai útra a francia fővárosba. A második helyezettek egy szilvásváradi hétvégével, a harmadikak egy, a Gyertyafény Expresszre szóló vacsorameghívással, míg a negyedikek egy értékes társasjátékkal lettek gazdagabbak. A nyereményeket Kisteleki Mihály, nyugalmazott MÁV-igazgató – a nyolctagú szakmai zsűri elnöke –, valamint Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese adta át a versenyzőknek."
Azt a leborult szivarvégit neki! Képkirakó, memóriajáték, látványelemek? Mint a tévében?!?!?
Igen, pontosan úgy.
"Az esemény átfogó játékrendszerét és kreatív megvalósítását a Showformer Kft. biztosította a MÁV Zrt. részére. A teljes játékshow alapja a PlayPort rendezvényprogram."
1, Playport
"Felkínálom a lehetőséget Önnek és partnereinek, hogy részesei legyenek egy izgalmas kvíz játéknak. A játékmester a televízióból már ismert Beszeda Gábor, aki egy fergeteges hangulatú vetélkedőt vezényel le bárkinek, bármikor...ráadásul akárhol! A PlayPort játékprogram lényege, hogy bármely rendezvény programszerkezetébe beilleszthető módon nyújt televíziós gameshow-khoz hasonló hangulatot és szórakozást mind a jétékosok, mind a nézők részére egyaránt. Az ismert játékműsorok összes jellemzőjével bír, mely teljes mértékben autentikussá teszi a programot."
2, Showformer Kft.
Bejegyzés ideje: 2009.04.01. Tevékenység: PR, kommunikáció. A cég jegyzett tőkéje: 500.000,-Ft. Ügyvezető: Beszeda Gábor Péter.
3, Szerződés
Nyoma sincs a MÁV Zrt. honlapján, mintha nem történt volna semmi.