Skip to content


       Szűrés lista

4-es metró, Keleti pályaudvar - Válaszolt a DBR

Minden reggel van szerencsém a 7-es buszon utazni, és a múlt héten, mikor véletlenül ébren voltam a Keleti-pályaudvarnál, feltűnt, hogy még mindig ugyanannyi daru van az építkezésen, mint egy vagy két évvel ezelőtt, és hogy körülbelül semmi sem változott.

Elővettem hát a 4-es metró Keleti-pályaudvari megállójának a szerződését, és belegörgettem az egérrel.

A szerződést 2006. szeptember 21-én írta alá a BKV és a BPV Metro 4 Konzorcium (Vegyépszer+Bilfinger Berger+Porr AG). Az állomás építésének ára 16,5 milliárd forint.




Az 56. oldalon megtaláltam a határidőt is:




Ez 2,5 év. Ami, ha jól számolok, már 2009 tavaszán lejárt ...

Akkor vajon mit épít a sok daru a Keleti mellett?

A 60. oldalon megtaláltam a kötbéres tételeket:



Milyen rafinált ez a kötbér ... Ugyanis a maximális kötbér, ami kiszabható, az csak a 13,7 milliárd forint 5% (!), ami 685 millió forint. Ez egyenlő 106 napi kötbérrel, vagy a 107. naptól kötbér nélkül csúszhat az építkezés.

Vajon 2006-ban, a szerződéskötéskor ilyen optimisták voltak, hogy maximum 100 napos csúszással számoltak? Vagy építő cégek (Strabag, Swietelsky és a többiek) érvényesítették akaratukat a BKV-val és a Fővárossal szemben?
 
Aztán az is eszembe jutott, hogy a BKV 2008. februárjában azt közölte, hogy 2008. március 16-tól négy hónapra lezárja a Thököly utat a Keleti mellett.

Persze még most is zárva van, ezt meg is kérdezték még tavaly ősszel Lakos Imrétől, aki közölte velünk, örülhetünk ha 2011-ben megnyitják a lezárt területet ...

Úgyhogy írtam egy levelet a DBR-nek.


Tisztelt DBR!

A 4-es metró honlapján (nagyon helyesen) megtalálhatóak az állomások szerződései.
Co-06/C: Keleti pályaudvar állomás szerkezetépítési munkái
http://www.metro4.hu/getfile.php?dir=pdf%2Fszerzodesek&file=bpv_co06c.pdf

A szerződést 2006. szeptember 21-én írták alá, az állomás ára 16,5 milliárd forint, az építés ideje: 132 hét.

Ez 2,5 év, és ez 2009. márciusában lejárt.

Kérdéseim:

1, Mikor kell befejeződnie a szerződés szerint a Keleti pályaudvar metróállomásának?

2, Késés esetén ki és mennyi kötbért fizet?

3, Mikor lesznek átadva a Keleti-pályaudvar körül lezárt részek, mikor önök 2008. február 27-én közölték, hogy csak 3 hónapra zárják le?

Ennek már 2 éve.
Ki  a felelős ezért?
Mikor lesz újra a budapestieké a terület?

Köszönettel várom a válaszait


Nagyon korrekt módon pár óra múlva megjött a válasz:


A Baross téren lesz a 4-es metró első szakaszának ideiglenes végállomása. A téren nemcsak az állomás, hanem a Thököly út alatt egy ún. kihúzó alagút is épül, illetve nagyon jelentős közműkiváltások zajlottak le az elmúlt időszakban a térségben. A kivitelező első körben 2008. március 16-ától kezdődően kérte 4 hónap időtartamra a közúti forgalom korlátozását a Baross tér vonzáskörzetében.

Arra hivatkozott, hogy megkezdődött a résfalépítés a Keleti pályaudvar északi sarkánál, megkezdődött a csatornaépítés, a víz- és gázvezeték fektetés az északi oldali járdánál, a régi aluljáró elbontása a Baross tér és a Bethlen Gábor utca sarkán, és megkezdődött a Bethlen Gábor utca és a Festetics utca vonalában húzódó nagyátmérőjű főgyűjtő csatorna építése is. Akkor a Főváros és a BKV szakemberei kialakítottak egy olyan forgalmi rendet, amely a közösségi és a gyalogos közlekedést megoldotta, de a számos javasolt kerülőút következtében nem alakultak ki jelentősebb fennakadások az autós közlekedésben sem.

Időközben nyilvánvalóvá vált, hogy a kivitelező nem fogja tudni valamennyi feladatát megvalósítani a tervezett határidőre. Ennek a forgalmi rendnek kérte aztán a kivitelező a meghosszabbítását 2008. júliusában 2009. április közepéig. Ezen kívül az alagútépítés is döntő hatással van az állomás befejezésére, hiszen végállomásként itt kell majd kiemelni a pajzsokat. Amíg a pajzsok nem érik el az állomást, addig a felszíni leadónyílásoknak meg kell maradniuk. Ismert tény, hogy a 2007. áprilisában indult alagútépítés több mint egy éves késést szenvedett, a tervezettnél lassabban haladtak a pajzsok, számos követeléssel lépett fel az akkor még a francia Vinci irányítása alatt álló BAMCO konzorcium, sőt többször jogellenes és nehezen értelmezhető lépésként leállította pajzsait is több milliárdot próbálva meg ezzel az adófizetők pénzéből követelésként kiharcolni.

A szinte már a nyilvánosság előtt zajló vita eredményeként - amely majdnem szerződésbontással végződött - végül a Vinci meghátrált és a Strabag vette át a konzorciumon belül a vezető szerepet. Azóta haladási rekordot értek el a pajzsok, de a lemaradást már lehetetlen lett volna behozni, így 2009. közepe helyett csak most, 2010. nyarán érik majd el a pajzsok a tervek szerint a Baross teret. Ezt követően, valamikor ősz elején lehet majd csak a gépezeteket kiszerelni és kivenni az állomásból.

Az alagútépítés elhúzódása magával vonta, hogy később láthat munkához a belső beépítő, a vágányépítő és a majdani áramellátást megvalósító kivitelező is. Az állomás és a kihúzó alagút hozzávetőleg 10 milliárd forintból épül, ennek maximum 10%-a a kötbér. Hasonlóan a többi kivitelezőhöz, itt is folyamatban vannak a kötbértárgyalások, melynek végeredményéről még most nem tudunk többet mondani. Az biztos, hogy lesz olyan tétel, ami a kivitelező felelőssége és lesz olyan, ami a DBR „hibája” az alagútépítés elhúzódása miatt. Ezt természetesen tovább fogja a DBR hárítani az alagútépítőre.

Persze a DBR törekszik arra, hogy a munkaterület mielőbb leszűküljön. Az állomás szerkezetépítése így 2009. közepe helyett 2010. végére fejeződhet be. A jelenlegi ütemtervből következően legkorábban 2010. decemberében kerülhet vissza az autós forgalom egy része a térre, illetve a Thököly útra. 2011-ben kezdődhet el a felszín beépítése és 2012. közepére datálódhat a végleges átadás, járdákkal, burkolatokkal, aluljárókkal és zöldterületekkel. A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem fog változni. Maga az állomás a tér alá kerül, és közvetlen kapcsolata lesz a jelenlegi aluljárórendszerrel. A vonal a későbbiekben meghosszabbítható lesz a Bosnyák tér, illetve Rákospalota felé. Kiszélesedik a Bethlen Gábor utca felé vezető keskeny aluljáró folyosó. Módosul a buszmegállók helye, és a javaslatok szerint növekedhet majd a tér zöldfelületének nagysága is.

Üdvözlettel,
DBR Metró Projekt Igazgatóság

 


Nos:
"Az állomás és a kihúzó alagút hozzávetőleg 10 milliárd forintból épül, ennek maximum 10%-a a kötbér."

Talán a DBR első körben átnyálazhatná a saját szerződéseit. Végül is 10 milliárd helyett 16,5 milliárd, 10% helyett 5% ... apró, úgymond nüansznyi különbség, ugye?

Szóval legyünk türelemmel, előbb-utóbb kész lesz, a kötbérekről mennek a tárgyalások, egyszer a DBR fog fizetni, másszor a DBR-nek fognak fizetni ... még az is lehet, hogy a szumma a kötbérek végén mínuszban lesz.

Update:

Már el is olvasták a posztot a DBR-nél, jött is a levél:


"Olvasva a cikket szeretném jelezni, hogy Ön az állomásépítést kérdezte, a szerződés vonatkozó részében (mellékeltem) a szerkezetépítés (szabadon fogalmazva az állomásépítés) hozzávetőleg 10 milliárd forint, ahogy azt írtuk is. Tény hogy van számos kapcsolódó beruházás, melyek belekerültek a metróbüdzsébe, ez nyilvánvalóan drágította a projektet, noha az is tény, hogy a metró terhére, vagy sem, a Baross teret nem lehetett volna sokáig úgy hagyni, ahogy volt.

A kötbéreket én is kivágtam, ha összeadogatjuk a köztes kötbérekkel a végsőt, 15%, nem is 10%, ahogy a levélbe megszokásból került. Általában ennyi ugyanis. Nem csak nálunk, mindenhol. Ha a kötbér ennél több, nem vállalja el senki a munkát, vagy igen, de akkor nem ennyiért és a kockázatot keményen beárazza. Ez sajnos a világon mindenhol így van."

Kötbérek.jpg
Állomásszerkezet.jpg

 

 

Címkék: budapest bkv metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr391867369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 13:36:09

@jozicsenko:

A 4-es metró szemmel láthatóan nagy falat volt a "jóképességű" elitünknek.

A szakmai ellenérveket (Veke stb) lesöpörtök, foggal-körömmel ragaszkodtak a Tervhez.

Mert persze, kell(ene) metró, ha azt mondják, hogy

1, 100 milliárdba kerül, 3 év alatt megépítjük -y azt mondjuk, hajrá!
2, 100 milliárdba kerül, de 10 év alatt építjük meg -> azt mondjuk hogy ácsi!
3, 500 milliárdba kerül, 3 év alatt megépítjük -> azt mondjuk erre, hogy ácsi!
4, 500 milliárdba kerül, és ráadásul 11 év alatt építjük meg -> azt mondjuk erre, menjetek az anyátokba ...

CyberPunK 2010.03.25. 13:43:22

Na baszd meg, ebből se lesz hosszabítás. Ha egyszer kiemelik azokat a fémvakondokat, tudjátok mikor fogják megint szétbaszni a Keleti-t és újra visszarakni, hogy picit ásson tovább.

Nem emlékeztet minket ez a 3.-as metró esetére?

Homeoffice 2010.03.25. 13:46:03

Tisztelem a Magyar Gazdaság teljesítőképességét, hogy ekkora lenyúlások mellett is döcögve bár de működik. (van áram, víz, működnek a közlekedési lámpák stb)
Másrészt ekkor ildinénjének feltennem a "Hány életmentő felszerelést..." című kérdést...

Birkesz 2010.03.25. 13:51:02

@CyberPunK: Esetleg elindíthatják a másik irányból őket, akkor még a forgalmat sem kell leállítani a vonalon. Feltéve, ha erre a lehetőségre gondoltak a tervezők (vagy nem húzták ki a kedves miniszter / polgármester urak)

CyberPunK 2010.03.25. 13:53:21

@Birkesz: Aha, akkor meg majd a végén kell megint szétbaszni a Keletit. Vagy visszahúzzák majd? Nem egyszerűbb ott hagyni, aztán mehet tovább? Azt fel se merem hozni, hogy a faszért kell megállítani?

Birkesz 2010.03.25. 13:55:38

@CyberPunK: Elvileg, ha van eszük, most elkészítik az alagút folytatásának a csonkját, mondjuk 100 méter hosszan. Ha ez meglenne, akkor nem kéne szétbaszni egyáltalán a már megépült részeket, csak egyszerűen a síneket összekötni (pl. éjszaka) Persze, ez az ideális verzió.

Birkesz 2010.03.25. 13:57:20

Megállítani pedig azért kell, mert most a folytatásból kevesebb pénzt lehetne lopni, mintha pár év múlva teljesen új projektet írunk ki az egészre.

CyberPunK 2010.03.25. 13:58:39

@Birkesz: Nem vonom kétségbe, hogy van eszük. Ezek kibaszott okos emberek. Nézd meg pl a fent közzétett szerződést! :)

Birkesz 2010.03.25. 13:59:43

@CyberPunK: Igazad van, én írtam rosszul: "van eszük" helyett legyen "ha a köz javát helyezik előtérbe".

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:00:13

@CyberPunK:

nem is kell a hosszabbítás a Bosnyák térig, és nem is lesz, úgyhogy nyugodtan nevezhetjük végleges állomásnak ...

A 2-es szakasz ugyanis belekerülne +160 milliárdba, az utasszám nem indokolja a metrót és TÖBB MEGÁLLÓJA LENNE (!!!!!) mint most a piros (gyors ) 7-esnek (Dózsa Gy. Hungária, Róna, Bosnyák VS. Hungária, Bosnyák)

Azonkívül az Újpalotáról érkezők miért szállnának át a Bosnyákon a metróra, aztán majd a Keletinél a másik metróra?

Bőven elég lenne egy normális, rendes gyorsvillamos a Keletitől Újpalotáig, így átszállás nélkül be lehetne gyorsan jutni a Keletiig, ahol KÉT metróra is át lehetne szállna.
Sajnos Budapesten nincs is iagzi gyorsvillamos, érdemes lenne szétnézni mondjuk Prágában, hogy milyen is ez ....

Megjegyezem, a sinek ott vannak a Thökölyn ....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 14:01:34

"itt is folyamatban vannak a kötbértárgyalások, melynek végeredményéről még most nem tudunk többet mondani." - én ezt nem értem. a kötbér összege, mikortól kell fizetni, ezt nem a szerződésben kellene rögzíteni?

CyberPunK 2010.03.25. 14:02:08

@Birkesz: Nem, a munkát azért kell leállítani, mert ennyi volt. Saját véleményem az, hogy előbb épül ki a 3-as Káposztásig, mint a 4.-es a Bosnyákig, de hány cikluson keresztül kampányolt ezzel a tojásos gabi? Ehhez hozzá kell tenni azt, hogy sac/kb biztosan jön a Fidesz, az meg a 4-es metró ellen van. Szóval nem elég, hogy sokáig tartott, kurva sokba fáj, de még csak be se fejezik rendesen, ahogy valami értelme is lenne. Bocsánat, ezt se.

Birkesz 2010.03.25. 14:03:14

@zero: Ha eddig visszamegyünk, akkor az egész koncepció rossz: inkább kötötték volna össze a Délitől vasutat és a hév-et (ott északon, franc se tudja, hogy hívják :) ) a föld alatt, létrehozva egy rendes agglomerációs vasútszerkezetet.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 14:03:39

@zero: "2, 100 milliárdba kerül, de 10 év alatt építjük meg -> azt mondjuk hogy ácsi!"

ezt a mai tudásunkkal simán elfogadnánk, azt hiszem. sőt még ", 500 milliárdba kerül, 3 év alatt megépítjük -> azt mondjuk erre, hogy ácsi!" ezt is :((

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:03:51

@Seduxen:

De, benne is van, lásd a posztban.
Arról nem tudnak megegyezni, hogy KINEK a hibájából csúszik, vagyis kinek kell fizetni ...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 14:06:22

@zero: " rendes gyorsvillamos " - khm, jut eszembe, az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása körül is voltak legutóbb érdekességek a Városházán (talán ekkor szavaztak horváth e.t. papírlapjai?)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:08:08

@Birkesz:

No igen, valami olyasmit kellett volna, hogy bejön a tatabányai piros előváros vonat a Kelenföldi pályaudvarra, majd lemegy a föld alá, megáll pá helyen, majd mondjuk tovább megy Vácra, Hatvanba meg Ceglédra ... így az agglomerációból érkezők átszállás nélkül tidnának bárhová eljutni.

De ugye Demszky megmondta, ők nem az agglomerációnak építi a metrót, hanem a Belvárost akarja tehermentesíteni....

Nos, kíváncsian várom, mennyivel lesz kisebb az autósforgalom a 4-es metró után ...

És persze Demszky sosem tölt 30-45 percet reggel az M3-as bevezető szakaszán, az M5-ös bevezető szakaszán, az M1-M7 bevezető szakaszán ...

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 14:08:11

"Szóval legyünk türelemmel, előbb-utóbb kész lesz, a kötbérekről mennek a tárgyalások, egyszer a DBR fog fizetni, másszor a DBR-nek fognak fizetni ... még az is lehet, hogy a szumma a kötbérek végén mínuszban lesz."

1./ Kötbérekről normális szerzdőséeseténe gyetlen szót sem kell tárgyalni, kizárólag számolni, ezen belül szorozni.

2./ Hát aki úgy szerződik, ahogy már Fővám téri állomásnál megismerhettük, tehát ha az építő késik fizet napi 5 millió kötbért, de ha emiatt nem készül el az állomás időben a főváros fizet az alagútfúrónak napi 50 milliót (mínusz 45 millió/nap) , az könnyen mínuszban lehet e konstellációban is.

Ilyen demszky szerű faszikra, ideértve az összes többi teljesen dilettáns, csak és kizárólag tolvajlással foglalkozó társát is, egy kutyaól építést sem szabadna bízni. (Én speciel magam a szobanövényeim locsolását sem bíznám rájuk.)

CyberPunK 2010.03.25. 14:09:15

@zero: Megjegyezem, a sinek ott vannak a Thökölyn ....

Ott soha nem fog már villamos járni, legalábbis ahhoz teljesen végig kéne bontani a Thököly-t, de azt meg nem bírná el Zugló. Nem véletlenül úgy újították fel, ahogy. Arról nem is beszélve, hogy most is túlzsúfolt az a szakasz, mi lenne még ott villamossal is?

De tény, hogy ez lenne a jó megoldás.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 14:09:32

@zero: aha, mert normál esetben ez sem egyértelmű. jó tudom, hogy ilyenkor a vétkes félnek a kármentés az érdeke, de ilyen helyzetben kellene egy választottbírósági testület, akit ELŐRE meghatároznak, hogy az jogosult dönteni - ezt szerződésben rögzítik, mint ahogy azt is, hogy ezen szerv döntését az érintettek elfogadják -.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:10:00

@Birkesz:

No igen, valami olyasmit kellett volna, hogy bejön a tatabányai piros előváros vonat a Kelenföldi pályaudvarra, majd lemegy a föld alá, megáll pá helyen, majd mondjuk tovább megy Vácra, Hatvanba meg Ceglédra ... így az agglomerációból érkezők átszállás nélkül tidnának bárhová eljutni.

De ugye Demszky megmondta, ők nem az agglomerációnak építi a metrót, hanem a Belvárost akarja tehermentesíteni....

Nos, kíváncsian várom, mennyivel lesz kisebb az autósforgalom a 4-es metró után ...

És persze Demszky sosem tölt 30-45 percet reggel az M3-as bevezető szakaszán, az M5-ös bevezető szakaszán, az M1-M7 bevezető szakaszán ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:10:35

@derelyegrádi szellem:

Ja, ez nem jutott eszembe, a "vicces" Fővám téri kötbér-eset .... köszi!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.25. 14:14:41

Kedvencem a "haladási rekord" szókapcsolat :)

Az meg nagyon kellemetlen, hogy nem tudják a szerződésben szereplő kötbér-százalékokat.....vagy (BKV-n edződve kérdezem) volt azóta módosítás?

Birkesz 2010.03.25. 14:14:44

@zero: dupla poszt: Viccelődik a blogmotor? ;) :)

Birkesz 2010.03.25. 14:15:47

@laspalmas: Valszeg, csak az már beletartozik a szigorún titkos, 50 évre zárolt dokumentumok közé.

arlequin 2010.03.25. 14:17:44

@tesz-vesz:
levelet küldtem rézangyallal

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 14:21:53

@zero:

"Nos, kíváncsian várom, mennyivel lesz kisebb az autósforgalom a 4-es metró után ..."

Semennyivel bazmeg. Budapesten az elviselhetetlen forgalmat nem azok okozzák, akik átmennek a VI.kerületbőla VII. -be kocsival, hanem az a 300.000 ember aki kiköltözött az aglomerációba, de változatlanul Bp-re jár dolgozni, a gyereke meg az iskolába, következésképpen bejön kocsival a városba. Mivel P+R parkoló Demszky 20 éves igérgetése ellenére sem épült, így a kocsiját sehol sem tudja letenni, így behajt a városba. Nézd meg egyszer mi van reggelente az M1-M7 bevezetőszakaszon. Törkbállintig áll a sor.

A 4-es metronak egyetlen egy esetben lenne valami értelme e téren, ha az Etele téri végállomásnál épülne egy k-va nagy P+R. Van is hely hozzá, de ahogy nézem nem parkoló épül, ikább egy újabb bevásárlóközpontnak tűnik, amire egyébként geci nagy szükség van, mert a XI. kerületben és közvetlen körnényékén alig van ilyen.

Ennek a metronak jelen pillanatban egyetlen előnye van, a gyugdíjasok a Móricról meg a Gellért térről a Nagycsarnokba el tudnak menni majd a 47 és 49-es villamosokan kívül metroval is. Persze csak azok, akik megélik az átadást.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 14:40:38

Jött levél most a DBR-től beletettem a poszt végére

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.25. 14:43:50

@derelyegrádi szellem: Nem bevásaárlóközpont! Metrógarázs meg javító!!!

Krikri 2010.03.25. 14:47:08

wow, népszerű a blog :)
Bár annyira jó cikkeket írtok hogy lassan leszokom rólatok a lelki békém érdekében :(

Birkesz 2010.03.25. 14:49:48

Legalább olvassák a blogot és normálisan reagálnak. Lehet, hogy elindultunk Európa felé?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 14:58:55

Olyan jól haladnak a munkálatok, hogy már Rudolf Péter is írt róla egy darabot, amit kb. tavaly játszottak is. Unokáin is az árokban fognak játszani.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 15:14:47

@Birkesz:

Ja, lassan real-time csetelünk a DBR-rel :-)

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.03.25. 15:23:58

Új szelek fújdogálnak? Már válaszoltak is.

jozicsenko 2010.03.25. 15:28:09

@zero: hmmm, lehet agyalni

1. tényező lett a blog, mert a sajtó nem ér egy kalap sz.rt se, ezért ide is benéznek hírekért
2. az X. menedzser, főnök a DBR-nél stikában ide jár nézelődni, de most épp rájuk fröccsent a khhm. a sár, és gyorsan léptek.
3. seduxen/bezuhov/liberté/elTopo, stb ott dolgozik és jelezte, hogy néémáááá főnök, fenn vagyunk a vbőrön
4. blogmotor, indexcimlap?

mindegy, a végén ha minden jó, kérhetünk egy konteós bejegyzést tiboruéktól, a Vbőrről...

2010.03.25. 15:29:06

Erre mondják azt, hogy a jó munkához idö kell. De akkor a sz@rhoz mennyi kell? És még mennyi pénzt fognak kifizetni ennek a "vakondbrigádnak"? Azt hiszem, itt is megy a lenyulás, meg a hazudozás, Hiába no, ez egy VICCORSZÁG lett !

Kenguru 2010.03.25. 15:30:35

@zero: "Ja, lassan real-time csetelünk a DBR-rel :-)"
Oszt majd hovegen kiszamlazzak mint PR tevekenyseget es kommunikaciot 5 millio HUF+AFA ertekben.
Mellekeleve a kinyomtatott posztodat.

Smacika 2010.03.25. 15:33:28

Ez is a hülye demszki miatt van. Tegnap láttam pár részt a gyerek szobájában valami kacsás meséből. Na abban voltak maszkos rosszfiúk, számmal a mellükön. AZOKAT kellett volna felvenni alagútásónak. Hat epizód alatt vagy 12x ásták ki magukat a tömlöcből, néha irgalmatlan nagy kerülővel, de olyan lelkesen mint az állat. És mindig kijutottak, ergo jól ásnak, ha már bűnözőnek balfaszok is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 15:43:29

@Smacika: Kacsamesék bazze, KACSAMESÉK!!! Hány éves vagy, ha meg nem sértelek?

Mert a 30-as generáció kb azon nőtt fel. '90-es évek eleje-közepe, Királyi 1-es TV, 'A Walt Disney bemutatja' műsorblokkban voltak jópofa mesék...

Dagobert bácsi, Tiki, Viki, Niki (talán ezek voltak az unokaöccsei) :)

Hm, rémlik?

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 15:49:13

@Seduxen:
Hát ha 20, vagy az alatt van, és a gyerek szobájában látta, akkor ....khhm ....hát...izé...hogy is mondjam... :-)

(ha egyből rájössz náczi vagy!)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 15:49:22

@Seduxen: Pontosítanék: a huszasok középső mezőnye is, nemcsak a harmincasok.

Krikri 2010.03.25. 15:50:01

@zero: azért ha nem titkos kíváncsi lennék a vbőr látogatottságára! (tuti magas, pláne a kommentek stb számához képest)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.25. 15:53:59

@Krikri: Áááh,csak néhány unatkozó jobbik-fan látogat ide.meg a kötözködők.:))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.25. 15:54:23

@Krikri:

Publikus, nincs mit titkolni, ott van a számláló jobb oldalt az "Ennyien olvastok most" alatt, "Sitemeter" néven , kattints rá.

www.sitemeter.com/?a=stats&s=s49vastagbor&r=12

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 15:57:45

@derelyegrádi szellem: szdsz-es? erre gondoltál? :)))

@neccharisnyás útonálló: na ebben nem voltam biztos, sorry :))

húú, mik voltak ott: Gumimacik, Balu kapitány kalandjai, Nehéz napok egy föld nevű bolygón, Ausztrál Expressz, Kacsamesék, Chip és Dale.

Kihagytam valamit?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 15:59:09

@derelyegrádi szellem: áá, nem meg van! Ronáldó, Álehándró, vagy ilyesmi keresztnéven fut? :))

Smacika 2010.03.25. 16:01:27

@Seduxen: A harmincon már jócskán túlvagyok, és nem volt tévénk a 90-es évek eleje-közepe időszakban.
Kicsit csórók voltunk na. De volt helyette sok-sok könyv.

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 16:02:49

@Seduxen:

nem arra, inkáb MCF-es hamár párt.

Ki. Amikor két epizód között tisztába tettek...:-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:03:08

@Smacika: remélem semmi sértőt nem írtam, ne vedd zokon, nem azért volt. csak ez a meseblokk nekem meghatározó volt anno.

ja, meg asszem szombat (vagy vasárnap?) reggel szintén az M1-en, a "Hagyd aludni anyut és aput". Ebben az örök klasszikus: Tini-nindzsa teknősök :)))) Ójjjeeeee :))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:03:32

@Seduxen: Zorro...?
Chip és Dale a legjobb. Bejöttek nintendo cuccok, halálig játszottuk magunkat húgival a meséből kreált játékkal.

Antall úr halála...?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:04:06

@derelyegrádi szellem: muhahahaha, azért 14-15 éves korban szerencsére már nem szorultam ilyesmire.

Smacika 2010.03.25. 16:04:08

@derelyegrádi szellem: Nana. Finoman. Mesét néztem vele, mert kicsit megfázott a szentem és fekvésre van ítélve az anyja által.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:05:22

@Seduxen: Tini nindzsákat én még németen bámultam. Szombat reggel 5, kiscsaj szeme kipattan, doboz bekapcs....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:05:25

@neccharisnyás útonálló: ne is mondd!!! Azóta sem adták le azt a részt - asszem Kacsamesékből -, amit emiatt félbehagytak. Pedig azon a 10-15 percen már nem múlt volna semmi, Antall Jóskának akkor már mindegy volt, de egy egész generáció lelkében okoztak komoly sérülést :)))))

Smacika 2010.03.25. 16:06:50

De én vagyok a marha, mert csak azt kellett volna írnom, hogy láttam a mesét és kész.:-)
Bár akkor meg azért szivattok, hogy milyen egy pöcs lehetek ha mesét nézek. :-) :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:07:11

@neccharisnyás útonálló: nekem a cartoon-on (bár lehet, hogy más adón ment, de angolul, az tuti) a Voltron volt a nagy kedvenc :))

lgo.mit.edu/blog/drewhill/files/voltron.jpg

ez meg van?

ui: asszem ebből banán lesz :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:08:18

@Smacika: "Bár akkor meg azért szivattok, hogy milyen egy pöcs lehetek ha mesét nézek." - nem feltétlenül. én simán megnézem a meséket a gyerekkel. sőt, engem jobban érdekel, mint őt. azt mondjuk aggályosnak tartom, hogy a Hupikék Törpikékből MIÉRT Hókuszpók a kedvence? :))))

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 16:11:33

@Smacika:

Nem arra céloztam. Csak felmerült az életkorod meg hogy van gyereked. Kiknek van nagyon fiatalon gyereke? Erre ment a célzás.

De amit te gondolsz, az meg se fordult a fejemben.

De bocs, ha félreérthető volt.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:11:56

@Gunther: na ne bassz fel!

Nekem pl Tréfi. Ja, meg Ügyi :)))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.25. 16:12:23

@derelyegrádi szellem: Hát nem egy metroszerelvény lesz ott tárolva. Mivel a másik oldalon ezt nem lehet megtenni.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:12:49

@Seduxen: Ne-bazz-ki!!!! Transformers és GI Joe!!!!! Ááááá! Na mostmár értem, honnan is jön az a kicsi fiús beütés nálam.
"azt mondjuk aggályosnak tartom, hogy a Hupikék Törpikékből MIÉRT Hókuszpók a kedvence?"
Lehet, közelebbinek érez magához egy olykor törpöket zabáló de EMBERI lényt, mint kicsi, kék, promiszkuitásra kárhoztatott manókat. Felnőtt fejjel szerintem tök normális.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.25. 16:14:05

Áááá,lekkirájabb az igasság ligája.Még az eredeti zenével az elején.:))

Homeoffice 2010.03.25. 16:14:28

@Seduxen:

Jóvanna
Antihős-párti vagyok:)))
Star Wars - Vader
Szikla - Nah vajon ki:))) (Ed Harris Rlz)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:15:01

@derelyegrádi szellem: Harmincévesen nem kevés embernek már min. 5, de akár 10 éves gyereke van, pedig ők még marha fiatalok.

Smacika 2010.03.25. 16:15:10

@Seduxen: @derelyegrádi szellem: Áááá semmi baj, nem vagyok annyira libsi, hogy hisztizzek egy kis poén miatt.
Mikor megláttam a reakciókat a kommentemre, már rájöttem, hogy most tátott szájjal szaladtam neki a fasznak.
:-):-)
A hókuszpókuszt én is ismerem, de sajnálom is nagyon. Olyan sokat fáradozik és mégse eszik törpét.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:15:39

@neccharisnyás útonálló: nem tudom, hogy ő ilyen szempontból közelíti -e meg, de sebaj :)))

ja, meg ez a zene is tetszik neki :))) /legalább nem a szutyok kannibál-zene jön be neki jelenleg/:

www.youtube.com/watch?v=mZM-d2qD15E&feature=fvst

Homeoffice 2010.03.25. 16:16:25

@neccharisnyás útonálló:

Olykor??? Mikor sikerült neki EGYÁLTALÁN elkapni egyet is? (Úgy, hogy megegye:))

derelyegrádi szellem 2010.03.25. 16:17:35

@neccharisnyás útonálló:

különösen az öt éves gyerek számít még nagyon fiatalnak. :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:18:23

@Smacika: "tátott szájjal szaladtam neki a fasznak." - önkritika a köbön :))))

no igen, legalább az utolsó rész szólhatott volna arról, hogy felzabálja az ÖSSZES törpöt :)))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.25. 16:18:40

Bravó, Zero! Erre a cikkre nem is tudok egyebet mondani!
Elismerésem.

Smacika 2010.03.25. 16:18:44

@neccharisnyás útonálló: Sőt! Van olyan is akinek harmincévesen tíz gyereke van, és a legidősebb 15 éves.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:20:56

@Seduxen: :)) Igaz. Mondjuk én is lipótmezei szökevénynek néztem ki, mikor végignéztem felnőttfejjel Jankovics Marcell Fehérlófia förmedvényét, pedig óriási Hétszínyű Kapanyányimonyók fan voltam mindég is.

@Gunther: Lehet, rosszul emlékszem. Annyi rémlik, hogy törpök ketrecben, HP meg kavargatja az üstöt. Mondjuk ez is olyan homály, mint Törppicur apjána kiléte.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.25. 16:22:36

Most akkor kínos az elismerésem, vagy mi? Az előbb még itt volt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:27:49

@Smacika: Nagycsaládosoknak elismerésem, hogy a mai viszonyok között bevállalják, megélhetési Radkó Anna fanokról meg NO COMMENT!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.25. 16:29:49

@neccharisnyás útonálló: sz'tem Törppicurt valamilyen "vegyi" úton éppen HP "állította elő". De lehet, hogy keverem, és ezt a felnőttfilmes verzióban láttam? :)))))

nu shalom nácziakok, holnapi viszontolvasásra :)))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.25. 16:32:05

@Seduxen: Törppicurt a fáma szerint "az erdőben találták". Nade ki csinálta fel Törpillát?

arlequin 2010.03.25. 16:39:01

@neccharisnyás útonálló: nem lehet hogy ez a virslikukis atomdzsobbikos szégyenítette meg még zsengekorában?

tudi 2010.03.25. 17:05:53

Na még egy jó cikk, asszem elkezdek lámpavasakat gyártani hátul a ketben, mert lehet nem lesz elég, ami BP-n van.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.03.25. 17:49:54

@tudi: ... én meg befektetek egy kötélfonó gépbe.
Jó erős kell majd, mert 1-2 példány eléggé túlfejlett. A lámpavasból is szerintem érdemes megerősített változatot gyártani, hogy több nagy rántást is kibírjon ;)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.03.25. 19:33:09

Azért jó dolog,hogy néha ír nekünk néhány érintett.Ha a jobbikról van szó jobbikosok a múltkor a fideszes csávó stb.Ha a pornószínészet lesz egyszer a téma,kérdezzetek bátran.:))
Azért tényleg valami,hogy ha válaszolnak.

arlequin 2010.03.25. 19:58:34

@Tigeri: el ne áruld már a szakmát! micsinász má hé te hélóta! pofád be mert kirúg minket a kovi, oszt mehetünk vissza a blahára hímringyónak... qss

órarugógerincű felpattanó 2010.03.25. 21:03:22

@neccharisnyás útonálló: Még soha egyetlen törpöt sem evett meg. Ő csak így játszik.

órarugógerincű felpattanó 2010.03.25. 21:05:18

Egyébként én a gumimacikat is utáltam. Tódinak meg a Feneséges Henceg-nek szurkoltam.

arlequin 2010.03.25. 21:20:46

@órarugógerincű felpattanó: a gumimacik a legalja, színtiszta agymosás. így utólag azon morfondírozom, hogy az írónak miért nem jutott eszébe egy helyre kis műanyag zacskó, amibe vagonozva a sparban ki lehetett volna árusítani a szereplőket...

Csillagszemű Juhász 2010.03.25. 21:35:09

Tovább a Bosnyákra?! Jó, persze... metró a villamos sín alatt. Valaki tudja a tervezett megállókat? Remélem 100 méterenként lesz (lenne).

charlie 2010.03.25. 22:31:33

@Csillagszemű Juhász: kéregvasútként még nem is lenne értelmetlen...
mondjuk ennyiből (4-es metró) meglenne az Örsön a metró és a HÉV összekötés, a délit bevezethetnék a metróba, és még ezer más...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.26. 02:06:34

Hát a franc tudja, szerintem egy ekkora dolognál OK hogy törvényszerű a csúszás, de ENNYI?
És ENNYIÉRT?
És máshol miért nem?

És az a baj, hogy megírja a csóka, hogy persze tovább fognak hárulni a költségek az alagútépítőre... és az fog fizetni?
És az állam a magyar alvállalkozóknak fog fizetni? Mert nem szokott!

És még mindig nem értem, miért kell egy bármekkora beruházást 25 cégen keresztül csinálni! Amik 5 szinten oszlanak el ráadásul. Ez a piramis csak a pénz nyelésére (mosására) jó... :S

pecs2010 2010.03.26. 09:00:05

Kedves zero!

Nem a drb-nél dolgozom, közöm nincs a 4es metró építkezéséhez.
De 100%-ig meg vagyok győződve. hogy az első levél ami a dbr-től jött neked, az copy-paste.
Ez a negyvenezredik levél amit írtál nekik, tuti külön folderekben vannak már a válaszok 3 éve.

pecs2010 2010.03.26. 09:00:49

@pecs2010: úgy értem, a negyvenezredik vagy, előtted már sokan írtak.

macskafaraok 2010.03.26. 11:23:37

>számos javasolt kerülőút következtében nem alakultak
>ki jelentősebb fennakadások az autós közlekedésben sem.

Egyszer el kellene nézniük a Péterfy Sándor utcába reggel, és gyorsan kiderülne hogy mit is jelent szerintük a ’nem alakult ki jelentősebb fennakadás’…
Kb. 1 km hosszan állnak az autók minden nap, mióta a ’forgalmi rend’ megváltozott…
Az ott lakók nyeli a benzingőzt, nem tudnak aludni, stb…
Csak ennyi…

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.26. 16:28:06

@macskafaraok: 1 utcával a Péterfy felett lakok. Áldom az eget, hogy csak gyalogolnom kell a környéken.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.03.27. 10:33:48

Nos, minden jel szerint a négyes metró meg fog épülni. Igaz hogy 3 (három) milliárd euro-ból, 15 (tizenöt) év alatt, de a miénk! Elvtársak, hurrá!

Egy kétmilliós városban. Egy olyan vonalon, amit kb 800ezren fognak rendszeresen használni. Max.

Most roppant demagóg leszek. Illene egy ezzel arányos tőkeinjekció az ún. "vidékfejlesztési" aka. vidékrombolási minisztériumnak, de még inkább a Budapesten kívüli 3200 település önkormányzatainak. Nyolcmillió embernek kb 12 (tizenkettő) milliárd euro, ami 1500 euro per kopf.

Azt hogy vajon mit is lehetne kezdeni ezzel az összeggel egy háromezer fős községben, vagy egy hatvanezres megyei jogú városban, mindenki fantáziájára bízom. Vannak ötleteim, de valahogy nem ragaszkodnék feltétlenül egy ilyen értelmetlen luxusberuházáshoz.

est komor őre. 2010.03.29. 18:38:47

eddig rohadék kis fidesznyikoknak tekintettelek titeket, de azt kell mondanom, őj, riszpekt!

csak így tovább, tényleg!!

arlequin 2010.03.29. 20:13:17

@est komor őre.: eddig irgalmatlan vérkommunistának gondoltalak, de képes lettem a továbbfejlődésre. köszi! ;-)))

süti beállítások módosítása