Skip to content


       Szűrés lista

Rosszul aláírt titkos szavazat

Titkos szavazás? Csak itthon! (Bár az adatbázisépítő csapatok élénken figyelnek.)

A külképviseleti szavazók megszívták adatkezelési szempontból. A 6851 fő nagyvilágban szavazó magyar tulajdonképpen az ujjlenyomatát küldte haza az OVB-nek. Meg kell mondjam, bátrak! (Bár azzal nem tudok egyetérteni, hogy nem csak a pár napot, hetet, hanem akár több évet is külföldön töltők is dönthetnek az ország jövőjéről, de ez most csak egy mellékszál.)

A külföldön szavazóknak a következő instrukciókat kell követniük:

1, Azonosítás után megkapja a szavazólapokat és egy kis borítékot.

2, A szavazólapokat lepecsételik előtte, a fülkében rájuk teszi az ikszeket.

3, A kitöltött szavazólapokat a kis borítékba helyezi, amelyet le kell ragasztania. (érvénytelenek a szavazólapok, ha a boríték nincs leragasztva)

4, A külképviseleti választási iroda tagja kitölti a szavazásról szóló nyilatkozatot, amely a szavazó nevét, lakcímét, személyi azonosítóját tartalmazza. Az adatok ellenőrzése után ő ezt aláírja, majd ezt követően a külképviseleti választási iroda tagja hitelesíti.

5, A szavazólapokat tartalmazó lezárt kis borítékot a szavazásról szóló nyilatkozattal együtt egy nagy borítékba kell helyezni (amelyen fel van tüntetve, hogy a szavazó melyik választókerületben rendelkezik lakóhellyel), a borítékot le kell zárni és a szavazónak a leragasztáson alá kell írnia, majd az urnába kell dobni.

Vagyis névvel, címmel, személyi számmal kell vállalnia a szavazatát. Ez így jogos? Miért nem kiabál ezért az ombudsman? Adja magát a helyzet egy kis adatbázisépítésre, párezer ember is fontos, megér(het) a szavazatuk picit magasabb telefonszámlát, kövérebb postaköltséget....

Az idei urnák már kedd délután, határidő előtt két nappal megérkeztek Magyarországra, és a beharangozó szerint csütörtök este dúskált bennük az OVB. Szétválogatják a borítékokat a 176 egyéni választókerületnek megfelelően, hogy majd később bele lehessen keverni az egyik ottani szavazókör voksai közé őket. Persze biztos minden rendben, pöpecül megy az OVB-ben, szortírozás közben talán még dúdolgatnak is, hogy "Egy sima, egy fordított"...

Erre a szétválogatásra és belekeverésre egyébként azért van szükség, mert a választási törvény így védi a szavazatok titkosságát. Azokét a szavazatokét, amiket előtte  tulajdonosuk névvel, címmel, személyi számmal, aláírással vállalt. Nem kell az álnaivkodás, hogy de azt a papírt úgyse nézi meg senki. Hiszi a piszi!

A tokioi választási iroda mukatársai egyébként ezt a fenti ötlépcsős rendszert sem tudták követni. Vagy mert nekik is adatvédelmi aggályaik voltak, vagy mert csak odafele a repülőn olvasták el a tudnivalókat. A Külügyminisztérium néhány napra, kifejezetten az ügymenet lebonyolítására kiküldött - NOL szerint alacsonyabb beosztású, adminisztratív feladatokat ellátó - munkatársa a nagy helyet a kicsi borítékot íratta alá az emberekkel, emiatt érvénytelen lett mind a 48 Tokióban leadott szavazat (vajon milyen lehetett sz  MSZP-Jobbik-Fidesz arány?), és ablakon kidobott pénz az ottani voksolásra kiadott pármillió forint.


"Az Országos Választási Bizottság sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy a külképviseleti választási iroda munkatársának téves tájékoztatása következtében a választópolgárok szavazatai vélelmezhetően a Ve. 73/A. § (2) bekezdés b) pontjának rendelkezése alapján érvénytelenek lesznek és ezáltal nem gyakorolhatták jogszerűen választójogukat.

 
Az Országos Választási Bizottság a jogsértésre tekintettel a Ve. 90/A. § (4) bekezdésének l) pontjában foglalt jogkörével élve fegyelmi eljárást kezdeményez."

 

 

Címkék: választás abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr771905968

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megszereztük a Fidesz adatbázisát, ilyet csak a Rákosi-rendszerben láthattak 2010.04.09. 14:18:13

A mai napon az Egyenlítő TV birtokába került a Fidesz titkos, törvénytelen adatbázisának használati útmutatója és annak egyes részletei. Az adatbázis létezéséről egy zártkörű megbeszélésről kiszivárgott hangfelvételen beszél Kubatov Gábor, a párt igazg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.04.09. 16:01:15

@belzebubó: Ez az ingatlantól, annak tulajdonlásától teljesen független.
Magyar állampolgárnak kell lenni, szavazati joggal.
A külföld meg maga egy nagy szavazókör :)

1hurka 2010.04.09. 16:02:11

Szerintem meg hülyék ne szavazhassanak!
Aki a jelenlegi körülmények között is otthon marad az hülye!
Tehát ...

KoboldMatyas 2010.04.09. 16:06:42

A Financial Times szerint 10%-ot kap a Jobbik, 10%-ot az Mszp és 45%-ot a Fidesz, bár nem írnak a külföldön szavazásról de egy nagy náci keresztes kopaszt sikerült betenni az ujságcikk közepére.

www.ft.com/cms/s/0/c99a60ee-4328-11df-9046-00144feab49a.html

belzebubó 2010.04.09. 16:10:47

@BálnaUhr: Értem, ott csak egy kör van tehát, nem kétszer mennek, mint Mo-on.

is 2010.04.09. 16:12:11

nem tudom, hogy más már leírta-e előttem, de olyan hülye vagy, mint a segg. mert nem figyelsz.

KÉT BORÍTÉK VAN.

a külsőt írod alá, ezzel igazolod, hogy szavaztál. ez megfelel az itteni aláírásnak, amikoris aláírod a szavazat felvételekor a választási jegyzéket. ezt a külső borítékot kibontják, és találnak benne egy anonim, lezárt bortékot. ez utóbbit keverik bele, és ezután már nem tudni, hogy melyik anonimhoz melyik aláírt tartozik. nem is ugyanazok csinálják, nem is ugyanott, nem is ugyanakkor.

annyit lehet tudni, hogy ki szavazott, amit a magyar oldalon is lehet tudni. azt nem, hogy mit.
ha nem érted, játszd végig otthon.

mondjuk nem véletlen, hogy ilyen sületlenségeknek a Vastagbőr blog ad otthont.

1hurka 2010.04.09. 16:22:51

@is: Amikor kinyitják az aláírt borítékot akkor szerinted mi az ami megállítaná az illetékeseket hogy kinyissák azt a legolcsóbb tipusú fehér borítékot is, clik save, majd visszarakják a szavazólapot egy ugyanolyan legolcsóbb fehér borítékba amit természetesen leragasztanak? Ki a fasz fogja tudni megmondani hogy azt a lezárt borítékot valóban én zártam le?
Akkor most ki a hülye te segg?

KoboldMatyas 2010.04.09. 16:29:43

@is: Annyira ostoba ez a takonypóc, hogy a piros bögrén tul biza már nem is lát.

kacce 2010.04.09. 17:03:33

@1hurka: Ezzel vegul is az otthoni szavazas tisztasagat is megkerdojelezted, hiszen akkor ott is felbonthatjak a feher boritekokat, nemcsak a kulfoldon leszavazottak eseteben.

Azert bizzunk a legjobbakban, en azt mondom :)

ZöldszemM2 2010.04.09. 17:07:23

@Egy_Újságíró: Hogy te mennyire ráérsz !
olyen hosszú szöveg !

Naszta · http://naszta.hu 2010.04.09. 17:10:52

Én Tokióban szavaztam. Én azon kevés emberek közé tartozom, aki többszörösen is fizetett egy szavazatáért, most mégis érvénytelen. A szavazás áthelyeztetése tértivevényes levélben volt szükséges: Japánból ez cirka 1.000 yen - 2.000 Ft. Mivel kb. Yokohamában lakom, az utazás kb. 2.000 yen- 4000 Ft-omba került. Tehát kidobtam 6.000 Ft-ot és 2 szabad órát az életemből azért, hogy valaki ne bírjon elolvasni 3 sor szöveget. Gratulálok!

(Mielőtt valaki véridiótát játszana arról, hogy ő fizette a szavazatomat: az itteni napra pontosan egy éves tartózkodásom nem esik egybe az adóévvel - nyilván. Ezért a két adóévben annyival növekedik az adóalapom, hogy cirka 600.000 Ft-ot fogok befizetni, for fun. Van kettős adóztatásról szóló megállapodás. Mi lenne, ha nem lenne?! Na mindegy.)

picur3ka 2010.04.09. 17:28:58

@Csurár apuka:

Van ez maganak annyira fontos, hogy hajlando egy egesz napjat es vagy 60,000 Ft-ot arra aldozni, hogy szimplan szavazhassek?

Akkor lehet okoskodni.

picur3ka 2010.04.09. 17:31:38

@belzebubó:

Ketto van, de ugye, ha valaki bejutott, akkor senki nem megy sehol, s a tavolsagok/koltsegek okan talan akkor sem, ha nem. Listan szvaztak. De vanni, van.

1hurka 2010.04.09. 17:34:04

@kacce: otthon nem tudják beazonosítani kihez tartozik az úrnába bedobott fehér boríték, de a külfödről jövő szavazatoknál mielőtt azokat belekeverik az otthoni úrnákba fel kell bontaniuk a barna borítékot amin ott virít a nevem ...

arlequin 2010.04.09. 17:40:05

@a27: 30-40 év...

EZ NOOOOOOOOORMÁLIS?!?

picur3ka 2010.04.09. 17:56:48

@a27:

Valami igen aljasan foldalatti eletforma munkalta meg ezt a klippet. Mennyi ilyen barom szoci propaganda agymosott vegleny van az orszagban, aki a fityiszt teszi felelosse az elmult 8 evert? Vagy 70-ert? mindenki elmebeteg?

Csak mennyire kell ehhez sotetnek lenni? Miert nem vandorolnak az ilyenek ki E-Koreaba, kerem szepen? Mennyivel jobb orszag lenne ez, ha ezek a tomeny sotet allatok mennenek el es nem azok, akik az elmult evszazadban folyamatosan, kisebb-nagyobb megszakitasokkal elmentek.

Facepalm... Teljesen tonkreteszik az orszagot, eluznel mindenkit, aki kepes nyelveket beszelni, sokfele szakmaja van es barhol meg tud elni, gondolom, a sok alantas fereg meg buszke is magara, hogy lam, mar alig van az orszagban, aki termel valamit. Bravo, bravo.

Higany 2010.04.09. 17:59:25

De könyörgöm, a 48 tokiói szavazó közül SENKI sem tiltakozott, hogy "és ezt így hogy' "?!?! Az egy dolog, hogy a vogonok idióták, de hogy senki nem akadt akinek a fejében sorakozni kezdtek volna a kérdőjelek, amikor a szavazatot tartalmazó lezárt borítékra íratták rá az adatait az elég durva.

Salata · http://www.forintgyengules.blog.hu 2010.04.09. 18:03:18

Balfaszok!!!! Foleg te okos ujsagirokam, meg hogy te nem vagy barmelyik part elkotelezettje?
NAgyon jol ismered a politikat? Meg ujsagiro vagy? Hol a nepszabadsagnal?!

Talan ra kellene jonnotok, hogy a 2/3 os tobbseg a legjobb mert akkor mindent megtudnak valositani amit szeretnenek, barki is legyen hatalmon. Koalicio miert lenne jobb? Hogy evekig a koalicio kisebb partja zsarolja a nagyobikat, hogy felbontja a koaliciot, mert nem azt csinalja amit az a 19-20 ember szeretne? Ne is csodalkozzatok, hogy idejutottatok meg az orszag is ahol van. Lasd elmult 20 ev mszp-szdsz koalicio. Tok rohej, hogy 19 ember dirigal a kormanynak, hat meg lett az eredmenye koszonjetek magatoknak meg a hulye gondolkodas modotoknak. Egy teny barki is lesz most hatalmon, ha nem oldja meg a dolgokat s nem lesz valtozas, nem indul meg a felelossegre vonas stb. akkor Magyarorszag eltemetheti magat, sajnos. S sosem fog megvaltozni, s akkor mindenki magara vethet.

A kulfondon levo szavazasnal az alairassal en sem ertek egyet, mert igy akkor mar nem nevtelen a szavazat szerintem. Meg miert nem lehet a kovetsegen is megszamolni a szavazatokat s majd az otthoni szamolassal osszeegyeztetni? Egy hetig utaztatjak az alatt barmi tortenhet vele, meg kitudja, hogy bekerult e a dobozba vagy sem. :( A masik furcsasag amit nekem nem tiszta a 11-ei szavazas aprilis 3-4 volt kulfoldon, de viszont a 25-ei az ugyaznap lesz a legtobb kulfoldi nagy varosban, Amerikat kiveve meg egy par orszagot. De 25-en a masodik fordulon, hogyha lesz, akkor nem olyan fontos mar gyorsan hazakuldeni a szavazatokat vagy mi a fene? Emlekezetem szerint aznap este 22-23 ora fele mar tudni kellene az elozetes adatokat s par nap van 1 het mulva a hivatalos eredmenyt. Akkor ebben az elozetes adatokban a kulfoldi szavazat mar nem lesz benne, hogy hogyan jutttatjak el s mikor Magyarorszagra a szavatokat. Amugy kulfoldon is nagyon sokan szavaznak, mert igen nekik is annyira fontos mint az Otthon eloknek, talan most mindenki akarja, szeretne a valtozast, mert a tobbseg ugy latja eljott az utolso esely erre. Ugyhogy bizzunk a legjobbakban, lesz ami lesz, de legyen lathato es kezenfoghato eredmenye s jojjon el a valtozas!!!! Tudod lehet kulfoldon elunk dolgozunk, de sokkal jobban szeretnenk otthon lenni. Csak hat a korulmenyek, ha tudnad mi van kulfoldon, tobb ralatatasod lenne az otthoni dolgokra es tudnad, mi lenne jo mit lenne erdemes otthon megvalositani. Kulfoldon legalabbis abban az orszagban amelyikben en vagyok itt olyan jo a szocialis hatter a megelhetes, hogy egyik ember sem aggodik mindennap a befizetetlen szamlai miatt mint otthon, s nem is latszik rajtuk hogy gond terheltek, s a minimalberbol is megelnek rendesen! :(

Marcellusca 2010.04.09. 18:07:21

@Salata:
"Talan ra kellene jonnotok, hogy a 2/3 os tobbseg a legjobb mert akkor mindent megtudnak valositani amit szeretnenek, barki is legyen hatalmon." - Na, pont ezzel van a probléma.
Hol marad akkor a kontroll, a "fék"?

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 18:10:14

@Naszta: Gaz. Sajnos. : (

Nem is az adoalap novelessel van gond, teljesen jogos szerintem, mindenhol igy csinaljak.
Hanem a mertekevel. Es ahogy felhasznaljak. Nem eri meg Magyarorszagon adozni.
(feltetelezem ez a 600e novekmeny a mar Mo.-n es a majd Mo.-n megkeresett ber utan ertendo, amit mar kisebb alappal leadoztal, vagy kisebb alappal adoznal ha nem lenne Japan. A japan jovedelmed utan mivel tobb mint 180 napot vagy kint, itthon egy fillert sem kell adoznod - ellenben Japanban igen. Es itt most megint csak feltetelezek, hogy a japan kettos adoztatasi egyezmeny hasonlo az angolhoz. Az angolnal utana neztem - hivatalos allasfoglalasom is van, amivel mint tudjuk ki is torolhetem mert jogi kovetkezmenye rajuk nezve nincs -, 180 nap kinttartozkodas alatt Mo.-ra, a folott kintre kellett adozni. Semmikepp nem ket helyre. Persze akarhova is adozik az ember, a jovedelme, akarhonnan is jon a vilagban, mindenkepp beleszamit az adoalapba, itthon is, kint is)

picur3ka 2010.04.09. 18:12:02

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Abbol most itt semmi nem kell, sajnos, ezt sokan nem latjak, ez fogja potencialisan megszivatni vegul az orszagot, touch-puff, kesz, nincs meg 4 ev, mardoglottek vagyunk. Egyetlen legfobb cel a tulelesert a kommunista networkkel valo leszamolas, nagy , igen nagy tobbsegi tamogatas nelkul ez nem fog menni. Albania is regen tul fog bennunket szarnyalni. Gyarmat orokre, ennyi.

picur3ka 2010.04.09. 18:15:38

@Higany: @Salata:

Es akkor mi lenne, ha tiltakoznanak, meg a masodik fordulo kerdese is.

Leszarjak a kulfoldon szvazokat nagyjabol, sajnos, valahonnan tudjak, hogy a legtobb jobbra szvaz....

Az amerikai magyar zsidok sorozatban reklamaltak, hogy szombaton van es mi lett? Semmi. Szoval reklamalhatnak Japanban is akar.

arlequin 2010.04.09. 18:56:52

@picur3ka/beleallos kampany:

- CSEND -

remélem érted. de attól félek nem.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 18:59:14

@picur3ka/beleallos kampany:
a kommunista networkkel ugy lehet leszamolni, hogy elfelejtjuk ezt a hulyeseget.
Teljesen mindegy milyen cimket akasztunk a tisztessegtelensegre, komcsi, zsido, zsidesz, maszop, blablablabla.
Az onerdek mindig onerdek lesz, akar diktatura, akar demokracia van.
A kozszolgakat kellene elovenni ha beallnak barmifele onerdek halozatba. De komolyan elovenni.
Azert kapjak a penzuket, a kozossegtol, hogy a kozosseget szolgaljak, nem a kis stiklis halozatukat. Jol megfizetni es jol elovenni oket, ha direkt szarul vegzik a munkajukat (nehez ugy, nehez meghatarozni mi a kozerdek, plane hosszu tavon).

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.09. 19:21:33

nézzétek meg, a dn.se, a legnagyobb svéd napilap, milyen képet mellékelt a magyar választásokról szóló cikke mellé:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1075351.1270817782!images/2100098302.jpg

arlequin 2010.04.09. 19:34:45

@Rékuc: és? ez a legkevesebb ami elvárható. én örülök neki. ez a 'svéd' pedig olyan, mint a 'belga'. természetesen elhatárolódom magamtól annak ellenére, hogy a svéd, illetve a norvég az egyik legsikeresebben agymosott társadalom. csak azt tudnám, hogy a szövegszerkesztő miért húzza alá pirossal az agymosottat...

belzebubó 2010.04.09. 19:52:00

@Rékuc: Most ezzel azért jönnek, mert ők is félnek attól, hogy ősszel bejut a svéd újnáci párt, mert évről évre erősödik. De ezt Te biztosan tudod. Sőt ugyanazt skandálják, Svédország a svédekért.

Francekellregisztralni 2010.04.09. 20:00:38

@Rékuc: Azt hogy néhány hangember a neten hülyeségeket beszél ne mosd azzal össze hogy a követségen milyen mosolyogva és kedvesen vették át a szavazatodat. (hülyék meg mindenhol vannak)

Nekem is mosolyogtak épp csak hamubasült pogácsát nem kaptam. A szavazók meg hivatalból ott ülők is jókedvűek és kedvesek voltak.

Aki itt a neten pattog, hogy ne szavazzon aki külföldön van az az a (jó) néhány koma akik rohadtul elmennének már a pokolba is, sőt úgy gondolják hátra se néznének többet ... csak hát gyávák elindulni...vagy tudják hogy valójában ott is kiröhögnék őket.

Amúgy az otthoni választókörzet szerinti jegyzőnek kellett egy kérvényt benyújtani (állítólag a neten is intézhettem volna), hogy hol akarok szavazni ... aztán 4.-én meg bemenni a követségre szavazni. Ennyi.

arlequin 2010.04.09. 20:00:51

@belzebubó: borzalmas nem? svédország a svédekért. ez rettenetes. iszonytató.

Francekellregisztralni 2010.04.09. 20:12:17

Az óriásplakáthoz: Ez most valami leleplezés? Ha egy hangverseny plakátra horogkeresztet rajzolok akkor náci lesz a karmester?

m.blog.hu/ke/kepviselofunky/image/200905/teljeszili.JPG

belzebubó 2010.04.09. 20:14:44

@arlequin: Ott is vannak klubrádiós rettegők :)) főleg olyanok, akik nem született svédek, hanem megkapták az állampolgárságot bevándorlóként (nem nehéz) ők a főrettegők meg a szocik.
Az újnáciknak az a svéd aki született svéd és most a bevándorlók ezen görcsölnek, mert ez a jobboldali párt nem sziveli a mostani multikulti rendszert. Szerintem egy ilyen rettegést hallhattunk.

Marcellusca 2010.04.09. 20:22:36

@Rékuc: És akkor mondod, hogy a Svédországban élő hazánkfia tisztában van mindennel, mi?
Tudom, hogy ma már könnyű a neten szétnézni, de ha állandóan ezt nyomják a képükbe, egyszer csak (csak egyszer) elhiszik.
Addig szajkózzuk a hazugságot, amíg igaz nem lesz.

@arlequin: Addig jó, amíg ott és ők mondják. Nem pedig itt és az idézőjelesek. :)))

belzebubó 2010.04.09. 20:23:25

@Rékuc: Múltkor is rettegtél egyet egy posztodban micsoda állatkinzók a magyarok és tele a svéd sajtó azzal, hogy mit kinozzák a magyarok az állatokat. Jó cimet adtál, hogy Megint a világ szégyene vagyunk! vastagbor.blog.hu/2009/02/03/allatkinzas_eu_penzbol
Akkor is rettegtél egyet, hogy jaj de borzalmas a magyar, azóta kiderült jó nagy kamu volt az egész, a svédek azóta sem kértek bocsánatot, szerintem most próbálj kicsit a dolgok mögé is látni, nem pedig folyamatosan a magyarokat ostorozni (egyébként magyarként) mert lassan kinos vagy.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 20:30:11

@Francekellregisztralni:
Ha huzamosabban kulfoldon elsz kotelezve vagy ezt bejelenteni a jegyzonel.
Mellesleg el is veszted a szavazati jogod ezzel - mas orszagokkal ellentetben.

Francekellregisztralni 2010.04.09. 20:33:01

@belzebubó: Hozzátenném, hogy a hírekben szereplő emberekről én sejteni szoktam, bevándorló-e vagy sem mert roppant finoman manővereznek a svéd / svéd állampolgár kifejezésekkel ... vagy csak én vagyok paranoiás.
@Rékuc , ehhez örülnék ha hozzászólnál, mégiscsak te vagy a svéd :) Én csak kontárkodok.

Francekellregisztralni 2010.04.09. 20:40:21

@neurotikk!: "Mellesleg el is veszted a szavazati jogod ezzel - mas orszagokkal ellentetben." ezt fejtsd ki bővebben ha áérsz, mert nem értem. Azon kívül mi a huzamosan? (jó jó tudom nézzek utána én)

Már otthon sem feltétlen értettem a ki-be jelentkezősdit, de legkevésbé az ellenőrzését...

picur3ka 2010.04.09. 20:42:58

@arlequin:

Persze, hogy nem ertem. Sokan elmondtak mar nekem itten, hogy olyan nagy hulye vagyok, hogy csak na. Hogy is mondtad te magad? Nincs eleg barazda az agyamon, vagy valami ilyesmi. Hogy ertene a magamfajta fideszdroid?

Szep, szep, szep. Hogy van pofajuk embereknek, akik a MDF-RE MEG SZOCIKRA szavaztak regen ilyen stilusban osztani az eszt? Egyetlen valasz van: lumpen proletar. Semmihez nem ert, azt hiszi o az isten, 40-es evek ota basszak szet az orszagot, renduletlenul.

Jo egeszseget hozza! Meg szebb faszomat, pumpaban!

belzebubó 2010.04.09. 20:47:56

@neurotikk!: Ha elvesztené valaki a szavazati jogát akkor ha huzamosabb ideig kint él, akkor miért görcsölnének ennyit a külföldön élők választójogával?
Pl.: Tokióban 48-an szavaztak. Az nem mind ott nyaral éppen, ráadásul regisztráltan kint lakik, hiszen tud róluk a követség, mivel végigjátszották azt amiről @picur3ka/beleallos kampany: itt ir. Kérvény meg miegymás.
A szavazójog az állampolgárság kérdése, nem pedig annak függvénye hol élsz.

ati27 2010.04.09. 20:49:22

@belzebubó:
Bizony-bizony.. De itt van szélsőbalos párt is.. Egy évtizedek óta itt élő szerint egész jól elszórakoztatják egymást.. :) Hol ezek verik meg azokat, hol azok ezeket.. :) Tetszés szerint behelyettesíthető.. :)

ati27 2010.04.09. 20:50:31

@belzebubó:
Azért nem olyan egyszerű megkapni azt a svéd állampolgárságot..

picur3ka 2010.04.09. 20:53:32

@neurotikk!:

'Ha huzamosabban kulfoldon elsz kotelezve vagy ezt bejelenteni a jegyzonel.
Mellesleg el is veszted a szavazati jogod ezzel - mas orszagokkal ellentetben.'

LOL. mas orszagokkal ellentetben, mint kulfold... Egyebkent is mirol beszel?

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 20:56:26

@Francekellregisztralni:
epp igyekeztem utananezni az aktualis infoknak. Ugyanis mar par eve kaptam az infot a polgarmesteriben, hogy ha 3 honapnal huzamosabban kulfoldon tartozkodom, akkor ezt a tenyt be kell jelentenem.
Es ekkor figyelmeztettek, hogy amennyiben hazakoltozom ujra jelentsem be, kulonben nem leszek jogosult valasztani.
Tehat amit mondtak: kotelezo bejelentenem a kulfoldre tavozast, es ekkor nem leszek jogosult valasztani, amennyiben hazakoltoztem jelentsem be rogton, hogy jogosult legyek valasztani.
Ez par eves info, lehet mar valtozott.

picur3ka 2010.04.09. 20:59:02

@neurotikk!:

Maganak szovegertesi problemai vannak. De ne aggodjek, minden rendben lesz.

belzebubó 2010.04.09. 20:59:21

@ati27: Ez relativ persze, de mondjuk a svájcihoz vagy a szingapúrihoz képest gyerekjáték :))

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:01:03

@picur3ka/beleallos kampany:
Idiota!
Amerikai allampolgarok szvazhatnak lakcimtol fuggetlenul.
Errol beszeltem. Mas orszagokban a lakcimtol fuggetlenul is szavazhatsz. Mo.-on nem. Ha magyar allampolgar vagy, de kulfoldon elsz, akkor le vagy szarva.
Nagyjabol jogosan, de nem ez volt a tema.
Mas orszagok kivancsiak a kulfoldon elo allampolgaraik velemenyere is, csak ennyit szerettem volna mondani.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:02:44

@picur3ka/beleallos kampany:
meg csak nem is ugatod a temat, nem huznal el a faszaba inkabb?!

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:05:22

@belzebubó: pedig a lakohely fontos a szavazati jogban itthon.
Legalabbis ezt az infot kaptam.
Hogy valaki nem jelentkezik ki Magyarorszagrol az egy masik dolog. A kovetsegnek nem kotelessege figyelni ki az aki csak epp arra jar, es ki az aki ott is lakik.

Francekellregisztralni 2010.04.09. 21:07:25

@neurotikk!: Erről tudok és ennek kapcsán fizethettem volna 10000 forintot három felmonásban ... mert ez elvileg élő szabály országon belül is. Szóval annó jelentkezhettem volna be/át a városba ahova elkerültem egyetemre majd pár hónap múlva ki (4 hónap ösztöndíj) majd megint vissza. Végül úgy döntöttem, hogy majd szólnak ha valahova kell ez a papír ... 8 év alatt nem kellet.
Azt azért kétlem hogy ennyire véletlenül el lehetne veszteni a szavazó jogot, max. adott varosban nincs jogod addig amíg oda nem vagy bejelentkezve.

belzebubó 2010.04.09. 21:13:00

@picur3ka/beleallos kampany: @neurotikk!: Minden esetre itt érdekes dolgot irt a Választási Információs Szolgálat, értem miért nem tiszta: zugugyved.blog.hu/2010/03/18/kulfoldon_elok_valasztojoga?fullcommentlist=1#c9125724
"A fentiek alapján az országgyűlési választásokon a választójog gyakorlásának nélkülözhetetlen
feltétele a magyarországi lakóhely, a magyar állampolgárság és a nagykorúság együttes megléte."
Választási Információs Szolgálat

belzebubó 2010.04.09. 21:25:40

@neurotikk!: Nekem is az szerepel a lakcimkártyámon, hogy "külföldi cim" a cim nincs regisztrálva, csak ez a két szó. Bálna azt mondta mindegy, az állampolgárság a fontos és az, hogy ne legyek eltiltva a közügyektől, legalábbis fent erre a kérdésre ezt válaszolták nekem is. Rosszul tudják, legalábbis a fenti link szerint.

A spanyolok is akarták ezt korlátozni, hogy a külföldön élők ne szavazhassanak, csak a szenátus tagjaira, az OGY-n ne, szóval van ilyen máshol is. Németországban annyi a feltétel, hogy 1949 után 3 hónapot egyhuzamban Németországban legyenek bejelentve. Aki sosem volt ott bejelentve de német,nem szavazhat. Ott sem állampolgárság függvénye. Biztosan vannak hasonló restrikciók más országban is.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:26:20

@Francekellregisztralni: jah, ha nem koveted a szabalyozast, akkor nem lehet elvesziteni a szavazati jogot.
Ha torvenykoveto az ember, annal konnyebben.

picur3ka 2010.04.09. 21:26:47

@neurotikk!:

Jajj, egy nagyon okos megint lehulyezett, hogy nem lepodok meg! Szavazhatsz kulfoldon, ha magyar allampolgar vagy is, errol szol az egesz kibaszott cikk, apam.

Amerikaban meg ugy cimhez vagyon kotve a valasztas, hogy csak 1-2 eve okloztek arrol, hogy beirhatjak-e a hontalanok a padot, ahol alszanak, hogy szavazhassanak. Egyeb kerdesed, te nagyon nem idiota, tolem, hulyetol, esetleg van-e?

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:30:06

@belzebubó: szoval kulfoldi cim szerepel a kartyadon? Es szavazhatsz? Fel vagy veve a listara az utolso bejelentett lakohely szerinti onkormanyzatnal? Szoval ha elmesz szavazni a korzetedben nem fognak elzavarni?
Csak kivancsi vagyok.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:32:25

@picur3ka/beleallos kampany: ugy szavazhatsz kulfoldon, hogy a lakohely szerinti jegyzonel kervenyezed. Ha a lakohely szerinti jegyzo elutasit, mert mondjuk kijelentkeztel onnan, akkor okoskodhat barki.
Nincs kerdes idiota testver! : )

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:34:31

@picur3ka/beleallos kampany: ... bevallom, nincs naprakesz informaciom amcsi szavazasrol.
Tobb mint 4 eves, akkor mindket amcsi ismerosom szavazhatott Magyarorszagrol.
Bocsanat ha tevedtem, idiota. : )

picur3ka 2010.04.09. 21:36:34

@belzebubó:

Hah, en soha nem jelentkeztem ki. Ettol tobbet errol a maceras reszletrol nem tudok. Minden heten hoztak egy uj torvenyt mostanaban, ki tudja ezt kovetni? Semmi problemam nem volt a regisztralassal. De mint utaltam ra, engem az APEH is zaklat rendszeresen.

A 23 millio roman utan azt nem nehez belatni, hogy valoszinuleg neheziteni akartak a rendszert, nekik nem erdekuk, nem nagyon van szoci szavazo kulfoldon.

picur3ka 2010.04.09. 21:39:36

@neurotikk!:

Koszonom, de nem kerdeztem semmi ilyet. most szavaztam kulfoldon, de ertekelem az ertelmetlen segitseget. Jobbikos esetleg? Vagy csak be van baszva, ezert idiotaz le allandoan?

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 21:44:50

@picur3ka/beleallos kampany:
nem kerdezted, de ugy nem voltal tisztaban vele mint a kezdo furdoskurva a behatolassal, attol fuggetlenul hogy vaginad is volt es mar hasznaltad is, valahogy, esetlegesen.
Persze, en, Jobbikos. Hehe. : )))
Egyeb cimke ami segit a tajekozodasban?

belzebubó 2010.04.09. 21:48:29

@neurotikk!: Nálam elég furcsa a helyzet mert kettős állampolgár vagyok (magyar-német alanyi jogon mert az apám német, nem disszidálás miatt vagyok az,anyám magyar) és abban az országban ahol élek nem ismerik el a kettős állampolgárságot (Szingapúr). Vannak országok ahol nem ismerik el, akkor sem, ha alanyi jogon kaptad mindkettőt, azaz mert vegyes házasságból származol. Nem ismerik el, punktum.
Választanom kellett melyik állampolgárságot irják be az itteni szingapúri tartózkodási engedélyemre,a nationality rovathoz és melyik útlevelet fogom használni,mivel ha 30 napnál többet vagyok itt a tartózkodási vizumomat bepecsételik az útlevélbe és kettőbe nem pecsételik be csak az egyikbe. Mivel a német útlevéllel sok helyre nem kell vizum ellentétben a magyarral (pl.Ausztráli,Új-Zéland,stb.), igy azt használom, engem a német követség tart számon itt, az itteni lakcimkártyámon is német állampolgárság szerepel.
Mivel amikor elköltöztem Mo-ról bementem az önkormányzatra és erről tájékoztattam őket igy kaptam egy "külföldi cim"-es lakcimkártyát. Úgy látszik nem kellett volna. Én speciális eset vagyok igy nem tudok neked mit mondani. Én meg nem akartam az én esetemmel gyötörni az ilyen nagytudásúakat, hogy akkor én szavazhatok-e,mert van egy magyar útlevelem is, nem különbek ám mint Tókióban itt sem a kövin.

picur3ka 2010.04.09. 21:50:40

@neurotikk!:

A cedulas, jo lesz, tul sok ilyen fordul itt meg mostanaban. Koszonom, hogy felvilagositott. Jobb keson, mint soha.

belzebubó 2010.04.09. 22:03:51

@picur3ka/beleallos kampany: Az APEH-ot én egy adóilletőség igazolással leállitottam még anno kamatadó miatt,amikor még volt és vonni akarták, pedig nem kellett volna, ott ugyanis nem a lakcim és az állampolgárság a mérvadó, hanem az adóilletőség, azaz hol adózol.Ha nem vagy magyar adóilletőségű akkor nem Mo-on fizetsz adót, kamatadót sem, többek között ezért is jelentkeztem ki, hogy ne kelljen minden évben ilyen ügyekben bizonygatnom, hogy hol fizetek adót, mert megzavarta őket a magyar lakcimkártya, legalábbis nekem ezzel jöttek.
Kamatadó szerintem még most is van Mo-on. Próbáld meg egy adóilletőség igazolással, hátha neked is sikerül leállitani őket.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 22:11:08

@belzebubó:
hat kar, erdekes lett volna tudni hogy megy a szavazas ott.
Kellemes tartozkodast! Annak hangzik. : )

Francekellregisztralni 2010.04.09. 22:31:25

@neurotikk!: "jah, ha nem koveted a szabalyozast, akkor nem lehet elvesziteni a szavazati jogot.
Ha torvenykoveto az ember, annal konnyebben. "
hát ahogy gondolog ... szerintem csak megspóroltam nekik és magamnak némi papírmunkát...nem okoz ez kárt senkinek....a full semmiért meg had ne fizessek extrát.
Persze a hozzászólásod második fele izgibb. Milyen törvénytisztelő polgárnak veszik el találomra a szavazati jogát?

belzebubó 2010.04.10. 06:47:44

@Francekellregisztralni: Olvasd el az általam fent belinkelt zugügyvédes posztot, akkor megérted.
Én is azért jelentkeztem ki Mo-ról, mert éltem más országban is és az a rend,ha már nem élek ott kijelentkezem. Nem ideiglenesen,pár hónapra mentem el,hanem évekre. Szerintem ez igy oké. Viszont ott nem vesztem el ezzel a szavazójogomat ellentétben Mo-gal.
Eladtam a lakásomat, nem élek ott, nem is tartózkodom ott, pár hetet max., miért lennék bejelentve? A TB-vel meg nem élek vissza, mint sok külföldön nem EU országban élő magyar, van biztositásom, nem magyar de mindenhová érvényes, Svájcba is akár.

Sokan azért maradnak bejelentve akik nem EU-s orszgában élnek,mert nincsen az adott országban ahol élnek társadalombiztositásuk mert nagyon drága (USA,Ausztrális,Szingapúr,stb.) és fizetnek 6-7000 forintot kb. Mo-on és ha bejelentett lakcimük van, igénybe vehetik a magyar egügyi rendszert, ha nagy baj van. Jogviszonyt szereznek,mert maguk után fizetnek TB járulékot. Mert mondjuk egy rákkezelést külföldön csak akkor fizetnek, ha jó biztositásod van olcsó biztositás ott sem fedezi ezt, Mo-on pedig akkor,ha fizeted azt a minimum összeget és van bejelentett lakcimed. Én legalábbis sokaktól ezért hallottam,hogy nem jelentkeznek ki, nem a választójog miatt.
Nem tudom pontosan mennyi ez a minimum összeg amit fizetgetnek havonta, de ha ezt befizeted kapsz TB kártyát TAJ számot és van bejelentett lakcimed is, akkor kezelnek. Ez persze EU-n kivüliekre vonatkozik, az EU-n belül dolgozóknak csak nyomtatvány kell. Ezekből nem lehet olyan sok, de szerintem nem fair, hogy mig az otthon élők fizetnek egy csomó TB járulékot, addig akik nem EU országban élnek külföldön,sokkal magasabb jövedelemmel rendelkeznek,befizetik a 6-7000Ft-ot a magyar TB-nek maradnak bejelntve Mo-on emiatt TAj számuk is lesz és kezeltetik magukat ha nagy a baj.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 17:04:04

@Kamee:

Nehezen tudom elhinni, hogy soha senkinek nem remegett meg a keze....
Ha kirakok egy zsák pénzt az utcára, azt 99,99%-ban elviszik, mert "kelleti magát"...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 17:07:27

@Scarlet Crusader:

"Ezt hogyan kellene ertelmezni? Aki nem szop itthon bo nyallal faszt, az mar ne is szavazzon?"

Szerintem ne. Úgy könnyű ám, hogy szavazunk, aztán ha tetszik az eredmény, akkor hazajövünk, ha meg, akkor maradunk még kint. Lószart, mama! Aki dönteni akar, az viselje is a következményeket.

picur3ka 2010.04.10. 17:25:58

@laspalmas:

Haha! Az emberek azert mennek el, mert nem jo a rendszer, nem gondolod?

Aki erre a hulye rendszerre szavaz, szopjak ok, koszi!

Kulonben, nyugodtan vedd le a 6000 valahany szavazatot a jobb oldalrol. Nem lepodnek meg, ha orulnel, hogy ekkor vesztettek, es szopjad a hazai szavazok szociait, nyugodtan.

Meg lehet igy forditani, nem? Mit faj az a 6000 szavazat neked, most komolyan? Ennyire bugris, utalatos, irigy, sajat maga ellenes viselkedest, komolyan elkepesztoen undorito. Es milyen ostoba! Orulj, a millio segelyes, nyugdijas szavazatoknak, meg a tobbi ilyen okostojasenak....

Lone Wolf 2010.04.10. 17:53:18

AZ a fene nagy helyzet, hogy itt Laspalmasnak vagyon egy nagyon nagy igazsága!

Aki elhúzott innen a susnyásba, és ezzel kivonta magát a magyar életből, az ne akarjon Magyarország sorsáról dönteni! Ugyanis, már semmi köze hozzá! Ha haza akar jönni, mert csak ideiglenesen van külföldön, vagy még külföldről is kiveszi a részét, a magyar közélet alakításában, vagy tesz a hazájáért, akkor már más a leányzó fekvése!

És ugye tudvalevő, hogy kibicnek kuss a neve! Méghozzá nem véletlenül... Ugyanez megy azokra akik >NEM< hajandóak szavazni!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 18:06:27

@picur3ka/beleallos kampany:

Ó, aki nem ért veled egyet, az komcsi? És még te szidod a jobbikosokat, mama?
Hát izé...., nem fogok itt jelzőcserébe belemenni, de néha nézzél tükörbe, rádférne.
Nem az a legokosabb, aki azt hiszi magáról....

picur3ka 2010.04.10. 18:39:58

@laspalmas:

Emlitettem a komcsi szot egyaltalan? Mutasd meg! Mirol beszelsz? Hol mondtam, hogy barmi modon egyet kellene velem erteni? Mutasd meg! Mivel vitatkozol, mer nem az en posztommal, az tuti.

Koszi a mamat es nezzel a tukorbe magad meg a hozzad hasonlok, akik azt hiszik, hogy nemelyek kirekesztesevel megoldjak a problemakat. Sok problema lehet, mindenfele kisebbseggel, s ugy utalhatod oket, ahogy akarod. Nekem peldaul megtakaritas, ha elveszed a szavazati jogomat, nem gondolom, hogy okos, szep, vagy aranyos vagy, de laszarom.

Es ha te komolyan azt gondolod, hogy a zsido, cigany es kulfoldi (6000) szavazat, ami egyutt vagy felmillio a kb 5-6 milliobol, fog teged boldogga tenni, vedd el, ki nem szarja le a hulyeseget.

Sajnos, az a masik, hazai, nem kisebbsegi 5 millio magyar donti el, hogy ki van kormanyon. Ez a szomoru valaosag, ha tukorbe nezesrol ertekezunk.

'Nem az a legokosabb, aki azt hiszi magáról.... '

Ezt nyugodtan terjeszheted a blogon, igen jogosan, de azert kosz, hogy nekem dobtad fel. Belenezek, s nem szavazok, ha megis, szocikat es kerek segelyt, meg lopok adot es korruptalodom, megfelel? Ez a kep a hazaiak tobbsegerol, szoval gondolod, akarok tanulni?

Hmm... nem hiszem.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 18:50:45

@picur3ka/beleallos kampany:

Nyugodj meg, senki nem akar tőled semmit elvenni, és minden közvéleménykutató szerint nyerni fog az imádott fideszed. Vegyél egy csomó piát, és lazíts.

picur3ka 2010.04.10. 19:09:07

@laspalmas:

Nagyon ugyesen valaszoltal minden felvetett dologra.... Koszonjuk. Mint mondtam, leszarom. Erre valaszoljal, kirekesztos okos, hogy mitol jobb neked , ha 6000-rel kevesebben szavaznak, szetszorva az orszagban? Azon kivul, hogy utalsz es gyulolsz, mit hoz ez neked? Valaszolj, ha mar irtal egy posztot errol! Legyel tokos es valaszolj! Mi a gyakorlati haszna ennek azon kivul, hogy te elelvezel?

Es mondd, mit latunk a tukorben, mert te azert erre a sajat kerdesedre se valaszoltal. Szard le a Fideszt, te dolgod, csak azert ciki ilyen 'imadott fideszed' szart beszelni, de az osszes ertelmes ember elhagyja az orszagot, 1919 a kezdete kb, miota a prolik faszaskodnak benne.

belzebubó 2010.04.10. 19:20:55

@picur3ka/beleallos kampany: Egyes országokban a külföldi szavazást azért állitották le -erről szól ez a poszt is- mert csaltak a külföldi szavazatokkal. Tehát azon kivül, hogy ez egy elvi kérdés, sokszor az ellenkezőjét érték el vele,mint amire kitalálták.
"A spanyol választójog tervezett reformja értelmében a jövőben a külföldön élő spanyolok nem szavazhatnak az önkormányzati és a parlamenti választásokon, csupán a szenátus tagjaira. A reformmal nem csak azt akadályoznák meg, hogy az akár évtizedek óta külföldön élők szavazhassanak településük polgármesterére vagy parlamenti képviselőjükre, de egyúttal gátat szabnának a Spanyolországban széles körben elterjedt választási csalásoknak is."

picur3ka 2010.04.10. 19:41:17

@laspalmas:

Ja, elfeledtem ezt az aprosagot. Vagy 20 ember legalabb elmagyarazta es leirta miert es hogyan beszelsz, s milyen hulyeseget a posztban. Kertel bocsanatot, beismerted?

Nem, tukroket ajanlasz helyette azoknak, akik kritizalnak. Es te irsz masokrol Vastagbor cikkeket, na ne rohogtess.

picur3ka 2010.04.10. 20:11:59

@laspalmas:

Lattam, hogy itt vagy es posztolsz, de erre nem valaszolsz. Szoval, ezt ugy vehetjuk, mint sok parlamenti kepviselot, hogy enram nem vonatkozik,csak mindenki masra? Szetrohogom magam.

Van posztolo itten, Vastagboron, aki vegzalja a politikusokat ezert, aki valaha is beismerte, hogy hulyeseget beszel? Csakugy kerdem.

Nem sok jogod van kritizalni barkit, soha, ha nem jossz ide vissza azzal, hogy bocs, hulyeseget beszeltem, lemondok. Na, igy kritizaljal a jovoben!

picur3ka 2010.04.10. 20:29:02

Csak varhatunk ra, hogy beismerjel barmit, mint a politikusokkal, nem? Varunk azert....

belzebubó 2010.04.10. 20:41:47

@BálnaUhr: @picur3ka/beleallos kampany: Megtaláltam pontosan, úgy van ahogy neurotikk mondta.
"A jelenlegi választójogi törvény értelmében minden magyar állampolgárnak van szavazati joga, csak akinek nincs Magyarországon állandó vagy ideiglenes lakcíme, az a szavazásban "akadályozva van", vagyis gyakorlatilag nem szavazhat "
Tehát van választójog, de az passziv.

Lone Wolf 2010.04.10. 20:50:02

@picur3ka/beleallos kampany:

Nincsen mese édes fiam! Hülye vagy mint a (_o_) !

picur3ka 2010.04.10. 20:52:33

@belzebubó:
Oh, Edes Uristen! Maga is retardalt? Ugy van ahogy neurotik mondja, megmondtuk ugyanazt maganak 2 oldallal ezelott. Ezzel kezdodott az elso posztja, amit tolem idezett.

Most komolyan kerdezem, minden magyar retardalt, vagy csak a tobbseg?

picur3ka 2010.04.10. 20:53:40

@Conv: @Lone Wolf:

Maguk szerencsere professzorok, szoval az orszag rendben lesz.

Lone Wolf 2010.04.10. 20:56:58

@picur3ka/beleallos kampany:

Professzor? Te most sértegetsz engem azokhoz a túltanult alacsony IQ-jú retardáltakhoz való hasonlítással?

Ennél nálam sokkal rosszabb a helyzet :P Én egy gimiből kibukott idiot salvant vagyok. XD

picur3ka 2010.04.10. 21:00:06

@picur3ka/beleallos kampany:

Csakugy erdeklodes szintjen kerdezem, tudnak maguk mast kommunikalni, mint a 'hulye vagy'?

Csak kivancsisagbol....

belzebubó 2010.04.10. 21:06:46

@picur3ka/beleallos kampany: Ezt a mandineres sznobos magázást fejezd be kérlek, azt majd ott az ottanaiaknak, tegezhetsz nyugodtan bölcsészlányka, vagy német vagy? Mert ez ott nem divat, viszont szokás. Nálad meg felvett manir, nem áll jól.

Nem ezt mondtad, azt mondtad, hogy csak állampolgárságtól függ és csak Amerikában cimfüggő, miközben ez az ideiglenes vagy állandó lakcim függvénye a magyar szabályozás szerint is. Ezért teremtett le neurotikk olyan stilusban, ahogyan te őt , én pedig csak megtaláltam az idevonatkozó hivatalos mondatot és belinkeltem.

Itt a hsz-ed: "ajj, egy nagyon okos megint lehulyezett, hogy nem lepodok meg! Szavazhatsz kulfoldon, ha magyar allampolgar vagy is, errol szol az egesz kibaszott cikk, apam.

Amerikaban meg ugy cimhez vagyon kotve a valasztas, hogy csak 1-2 eve okloztek arrol, hogy beirhatjak-e a hontalanok a padot, ahol alszanak, hogy szavazhassanak. Egyeb kerdesed, te nagyon nem idiota, tolem, hulyetol, esetleg van-e?"

belzebubó 2010.04.10. 21:08:11

@picur3ka/beleallos kampany: Milyen posztom kezdődött és hol? Én itt soha nem posztoltam, az Rékuc lehetett.

picur3ka 2010.04.10. 21:13:34

@belzebubó:

belzebubó 2010.04.09. 15:02:11
@picur3ka/beleallos kampany: "Egyebkent csak az jogosult szavazasra, akinek otthoni ervenyes lakcime van"
Ezt szeretném tudni, ha valaki tudja, magyarázza már el, nekem szefósnak,mert nem értem.
Tehát aki külföldön él és nincs magyarországi lakcime, mivel ugye külföldön él és ottani lakcime van, akkor az nem szavazhat külföldön? Tehát ha nincs lakcimkártyája nem szavazhat?
Mindenhol azt mondták nekem, hogy ha külföldön él valaki ki kell jelentkeznie Mo-ról, a lakcimkártyát el is veszik az önkorinál.Ez most akkor hogy van? Nem kell kijelentkezni, ha valaki külföldre költözik és kész és akkor lehet szavazni?
Válasz erre

Egyeb kerdes az okosoktol, mert memoriaja a varjunak is van,ellenben 'veletek' igy jo lesz?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 21:32:21

@picur3ka/beleallos kampany:

"Emlitettem a komcsi szot egyaltalan? "

Nem, azt épp nem, csak sunyin célozgattál:
"Kulonben, nyugodtan vedd le a 6000 valahany szavazatot a jobb oldalrol. Nem lepodnek meg, ha orulnel, hogy ekkor vesztettek, es szopjad a hazai szavazok szociait, nyugodtan."

Persze utána simítottál, hogy ez csak "megfordítás", de a szándék bőven megvolt.
Utána meg minősítgetsz anélkül, hogy egyáltalán m e g é r t e n é d, miről beszélek.
1, szar a rendszer, simán, megerőltetés nélkül belenézhetnek a külföldi szavazatokba
2, kibicek ne szóljanak bele az én sorsomba, hogy majd ők egyszer istenbizony hazaköltöznek, ha...

belzebubó 2010.04.10. 21:33:48

@picur3ka/beleallos kampany: neurotikk ugyanerről beszélt mégis nekiestél, pedig ha a jegyző elutasit vagy nem, az perdöntő az ügyben akkor ha egyszer kijelentkeztél. Ezt nem értem,akkor miért esel neki, de talán mert mindenkivel igy teszel, megszokás.

Külföldön élő állampolgárok szavazását pedig számos ország korlátozza, még Anglia is, Németország is, pedig ők nem ma kezdték. Nem elég csak az állampolgárság. Magyarország a lakcimmel, más ország pedig attól teszi függővé mióta nem élsz ott mint például az angolok, a spanyolok lásd feljebb egyszerűen nem engedik csak a szenátusra szavazást.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 21:37:44

@picur3ka/beleallos kampany:

"Es ha te komolyan azt gondolod, hogy a zsido, cigany es kulfoldi (6000) szavazat, ami egyutt vagy felmillio a kb 5-6 milliobol, fog teged boldogga tenni, vedd el, ki nem szarja le a hulyeseget."

Baromságokat beszélsz, nem értesz semmit, csak fröcsögsz, hol írtam, hogy el akarom venni a zsidók, cigányok szavazatát? Linket! A passzív magyar külföldiekkel kapcsolatban tartom a véleményem, mielőtt megint nekemugrasz, hogy ilyenmegolyan vagyok.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 21:45:21

@picur3ka/beleallos kampany:

Sokat beszélsz gyűlöletről és utálatról. Ahogy olvaslak, szerintem a saját érzéseidet vetíted ki, szeretnéd őket rám húzni valamiképpen, mert nem észből, hanem dühből nyomkodod a billentyűket. Prolizol itt, mert leléptél külföldre, hát nagyon nem kéne, mert mi legalább tartjuk a frontot, míg távolból könnyű okoskodni, és lenézni a "szegény rokonokat".

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 21:49:43

@picur3ka/beleallos kampany:

Figyelj, ha nem fogod fel, hogy kínálja magát a lehetőség a titkos szavazás pofáncsapására ezzel a "nagy nevesített borítékban kis boríték" módszerrel, nos azért kétlem, hogy engem terhel a felelősség.
Bocsánatot meg kérjél te a mocskos szád miatt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 21:57:07

@picur3ka/beleallos kampany:

"Lattam, hogy itt vagy es posztolsz, de erre nem valaszolsz."

Egész pontosan kommenteltem más postokat, mivel a tegnapiakra még nem volt időm, meg csináltam sok mást is, amihez semmi közöd, tudod a netemen nem csak Vastagbőr van.

Végigolvasva az esti ámokfutásodat, alkut ajánlok:
1, nem írsz ma már egy sort sem, relaxálsz helyette
2, holnap este 7-ig kitiltalak

Várom a válaszod!

Horizont 2010.04.10. 21:57:34

Bocsánat, hogy a csapos közbeszól:) Mi ez a pengeváltás kislányok? Eddig ez a fiúk módija volt. Én meg mindennap hiányolom, hogy kevesen vagyunk itt csajok. Bár picur3ka -val mindig becsapódok, mert fiúnak gondolom a stílus miatt:) Szeressük egymást gyerekek, holnap felvirrad a nagy nap (aztán le is nyugszik) Politika soha nem ér annyit, hogy egymásnak essünk.

picur3ka 2010.04.10. 22:09:10

Oh Edes Uristen, erre mondhatta azt Szechenyi, amit.

Elnezest kerek, kedves Palmas, hogy megvadoltam Ont. A mivel is? Nyilvan, en vagyok a hulye, nem te, benne van a lehetosege, hogy csaljanak, nem tettek meg ugyan, es meg csak nem is ez az amirol irtal, hanem elesbe: ujjlenyomat. Ezt irtad, kedves, de bocsanatodat kerem, persze, en vagyok a hulye, nem te nem tudod mirol beszelsz. Eszem megall...

Es mint mindig az okosoktol, belzebubo sem valaszolt az idezetre, ami cafolja ot, ennyit a sok okosrol itten. Akik beismerik a hibajukat, amit ugy elvarnak masoktol. Egyikotok se kepes ra eddig.

Megerted egyaltalan, hogy 6000 szavazat nem valtoztatja meg a sorsodat, vagy lerajzoljam?

Olyan vagy pont, mint Nyako es tarsai, te ott se voltal, mikor ezt a cikket irtad, ennyi korulbelul.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.10. 22:29:48

@picur3ka/beleallos kampany:

"Nyilvan, en vagyok a hulye, nem te, benne van a lehetosege, hogy csaljanak, nem tettek meg ugyan, es meg csak nem is ez az amirol irtal, hanem elesbe: ujjlenyomat. Ezt irtad, kedves, de bocsanatodat kerem, persze, en vagyok a hulye, nem te nem tudod mirol beszelsz. "

vö.

"Erre a szétválogatásra és belekeverésre egyébként azért van szükség, mert a választási törvény így védi a szavazatok titkosságát. Azokét a szavazatokét, amiket előtte tulajdonosuk névvel, címmel, személyi számmal, aláírással vállalt. Nem kell az álnaivkodás, hogy de azt a papírt úgyse nézi meg senki. Hiszi a piszi! "

Egyetértek, te vagy a hülye.

picur3ka 2010.04.10. 22:40:46

@laspalmas:

Figyelj, idezek, toled:

'A külképviseleti szavazók megszívták adatkezelési szempontból. A 6851 fő nagyvilágban szavazó magyar tulajdonképpen az ujjlenyomatát küldte haza az OVB-nek.'

Mekkora bor van a kepeden hulyezni engem, mer engem lehet, ugye?

Elolvastad a kommenteket? Tisztaban vagy vele, hany ember vilagosan elmagyarazta , hogy fingod nincs mirol beszelsz? Lecci, haggyada abba a hulyezest, mert ez egy ilyen faraszto idiotakkal beszelgeteshez kezd hasonlitani.

Felfogtad mar egyaltalan, mirol irtal, csak hogy az alapoknal kezdjuk?

Hulyezd anyukadat, kulonben.

süti beállítások módosítása