Skip to content


       Szűrés lista

A karakán OVB kielemezte a vasárnapi eseményeket

Lassan összeáll a kép, hogy zajlott le egy átlagos OVB-tag vasárnapi napja:

Az "átlagos OVB-tag" reggel szépen felkelt, megreggelizett, elment szavazni, ahol örömmel észlelte, hogy minden überfaszán megy, pár perc alatt végzett, valószínűleg fontoskodott is egy keveset a választókörben, elvégre ő egy OVB-tag (átlagos). Otthon megnézte ebéd előtt a "Két TestŐR" életmód magazint a TV2-n, a déli híradót azonban kihagyta, ahol már beszámoltak a baszott nagy sorokról, mert be kellett segítenie az asszonynak a rántott hús kisütésében. Délután előbb aludt egy keveset, mert hosszú éjszaka várt rá, majd megnézte 3 órától az olasz bajnokit a Sport1-en. Ezután szépen felöltözött, majd elindult a választási központba, ahol a szintén akkor érkező társaival cseverészett, hogy milyen nyugodt nap volt, nem volt semmi gond...
18:30-tól együtt megnézték az esti Híradót, ahol döbbenten látták, hogy még több ezer ember áll az utcán szavazásra várva, és innentől elszabadultak az események ...
 
Miután több millió néző döbbenetére élő adásban szénné égették magukat (soha éltemben nem láttam élőben ilyen bizottsági ülést, és perceként hüledeztem és röhögtem),  hideg fejjel tegnap megpróbálták megfejteni a Vasárnapi Rejtélyt, ki vagy mi lehet a felelős a történtekért (nem ők), és le mond-e valaki (nem mond).

Lássuk, van-e következménye annak, hogy több ember 04.12-én hétfőn szavazott 6 órás sorban állás után, és hogy 2,5 órás élő "stand up comedy"-t sugároztak a tévék (vagy a Garfieldet, bár a Végtelen történet is be volt készítve!) az eredmények közlése helyett. Na meg hogy aljas szándékkal felfuttatták és lerohasztották a Mandinert és rövid időre a blog.hu-t.

1. Az OVB valamennyi tagja egyetértett, hogy nem az OVB a felelős a történetekért. (Nagykoalíció!!! Nagykoalíció!!! Nagykoalíció!!!)

2. "Felvethető, hogy az OVB vasárnap bizonyos döntések esetében alulinformált volt. Akkor, amikor 16 órakor értelmezte a szavazókörök előterének fogalmát, a testület alulinformált volt, a 19 óra előtt nem sokkal hozott döntést pedig téves információs helyzetben hozta, mivel úgy tudták, a probléma csak néhány szavazókört érint, és ott is egy-másfél órán belül befejeződik a szavazás." - Szigeti Péter

Szigeti úr & tsa., ha nem tudtátok mi a helyzet az országban, akkor azért takarodjatok, ha pedig tudtátok, de lapítottatok, akkor meg azért. Már a déli híradó is ezzel volt tele, minden hírportálon vezető hír volt, Önök úgy supportálják a választást, hogy a Süket Szobában (ahol se TV, se rádió, se fax, se internet, se térerő) ülnek és amőbáznak?

Az pedig külön örömmel tölt el, hogy Önöknek együtt, csapatmunkában sikerült definiálni a "szavazókörök előterének fogalmát". Kemény menet volt, OVB?
 
3. Halmai Gábor sem tudta megállni, hogy ne szólaljon meg: "a vasárnapi 16 órás információ is lényegesen elkésett. Fontosabb az, hogy a választók befolyástól mentesen szavazhassanak, mint hogy este 19 óra után a választók a voksok 2-3 százalékos feldolgozottságát megismerhessék. Ha a voksolás előtt egy héttel tudják, hogy ilyen probléma várható, akkor azt teljes egészében meg lehetett volna oldani."

Nagy mókamester ez az OVB, nem? 18:55-kor úgy döntenek, hogy még tart a kampánycsend, mert még több ezer ember áll a sorban, hogy szavazhasson, majd 22:30-kor ugyanaz az OVB úgy dönt, hogy érjen véget a kampánycsend, mikor ugyanúgy több ezer ember áll még sorban, hogy szavazhasson. Ugyanaz a szituáció, ugyanaz az OVB, két ellentétes döntés. Ilyenkor sajnálom, hogy az egyik OVB-tag nem ragaszkodott jobban a Nagy Ötletéhez, hogy oldják fel a kampánycsendet, de szedjék össze a sorban állóktól a mobiltelefonokat, hogy ne kaphassanak információt.

Azonkívül pontosan lehetett tudni már hetekkel ezelőtt is, hogy gond lesz, csak senki sem rakta össze a az információkat:
a, egy szavazókörre 800-1200 szavazó jut
b, minden igazolással rendelkezőt egy szavazókörre osztottunk (+ a helyi lakosok)
c, több helyen több ezer igazolással rendelkező fog szavazni

Nem sikerült az egyszerű matematikai művelet: a+b+c > 1200.

4. Halmai finoman közölte, hogy jövő vasárnap is ez a helyzet várható, és "javasolta a nyilvánosság tájékoztatását arról, hogy mire számítson a második forduló eredményeinek megismerésénél."

Jelenleg ott tartunk, hogy sorok ugyanúgy lesznek, és az OVB jelenleg az ombudsmannal vitatkozik, hogy mikor lehet eredményt közölni. Az ombudsman azt javasolja, hogy már este 7 órától, az urnazárás hivatalos időpontjától közzé lehessen tenni az eredményeket.

Halmai szerint "az adatvédelmi biztos szakértelem hiányában mondta, hogy sérült a választók közérdekű adathoz való joga a későbbi adatszolgáltatás miatt. Közérdekű adatról akkor beszélünk, amikor a választásnak vége van, amíg nincs vége, addig nem közérdekű adatról van szó, hanem titoksértésről. Amíg nem szavaz le mindenki, nem lehet közzétenni adatokat."

Szegény Jóri, a Google-t pár nap alatt kicsinálta, most meg egy senkiházi Halmai alázza. Gábor, vasárnap is ennek a szellemében történtek az események, ugye? Most akkor ezzel beismeritek, hogy vasárnap este titoksértést követettek el?

A nagy kérdés, hogy 2010-ben a Magyar Állam képes-e megoldani, hogy minden állampolgára leszavazhasson 19 óráig, és 19 óra után értesüljön az eredményekről?

Jelenleg "2x nem" a válasz.

Köszönjük szépen OVB!
Felejthetetlen!

Virág elvtárs (OVI) csak jó tanácsokkal tud szolgálni:


 

Címkék: választás botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr791919774

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy jogállam választ 2010.04.14. 14:35:16

Már sokan, sokfelé megemlékeztek az Országos Választási Bizottság vasárnapi heroikus küzdelméről, így hát én nem is vesztegetném arra a szót, hogy újfent leírjam, mi is történt azokban az elhúzódó órákban. Ráadásul, azóta már fejlemények is va...

Trackback: Hülye törvényhozók, hülye végrehajtók 2010.04.14. 09:56:37

Két kérdés a mi kedves sorállásos botrányunk kapcsán:1) Kedves törvényhozók!Mi a fenének kellett (nagyjából) választókörzetenként egy szavazókörre korlátozni az igazolással szavazókat?Az alkotmánybíróság csak azt kifogásolta, hogy a két forduló között ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 09:28:15

Nem csoda, ha nem nagyon járnak be a bizottsági tagok az ilyen ülésekre vizet gereblyézni. Persze a zsetont nem lökik vissza.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.04.14. 09:29:13

Le merem fogadni, hogy a második körben egy csomó "átszavazó" direkt este 7 előtt pár perccel esik majd be a szavazókörletbe, már csak a balhé kedvéért is. Amikor megtudtam, hogy 11-én az utolsó szavazó egy BME hallgató volt, már visongva röhögtem, mert biztos voltam benne, hogy ő is brahiból állt ott 7 órát.

Mourinho már nem a király 2010.04.14. 09:29:16

Vagy 7-kor legyen vége a választásoknak, aki bejutott bejutott, aki nem nem.
Vagy csak másnap reggel közöljék az eredményeket.
Rocketscience ftw!

CyberPunK 2010.04.14. 09:29:32

Ilyen álláshoz hogy lehet jutni? :)

Zigi 2010.04.14. 09:32:25

Talán még sem lesz ugyanaz a helyzet jövő vasárnap, mint 3 napja. Ennek az oka az, hogy csak azok az "átszavazók" voksolhatnak másfél hét múlva, akiknek az eredeti választókörzetükben (ahova a lakcímük be van jelentve) is lesz második forduló. Mivel az ország kb. 2/3-ában nem lesz 2. forduló, így úgy számolok, hogy kb. az átjelentkezők 2/3-a sem fog voksolni.

CyberPunK 2010.04.14. 09:33:44

@Zigi: Igen, de vicces kedvű egyének is át fognak jelentkezni, már csak brahiból is. :)

Kicsit Karcos 2010.04.14. 09:34:39

Én örülök, hogy borítékolni lehet, hogy jövő vasárnap is ugyanez lesz a helyzet, veszek sok szotyit, tötyit és árulom a sorokban, jól meg is gazdulok belőle, főleg, ha megkapom az OVB-től a megbízást, hogy a mobilokat is én kobozhassam majd el.

Kicsit Karcos 2010.04.14. 09:35:57

Egyébként felháborító, hogy a választók ilyen kalamajkát okoznak! Miért nem mennek reggel? Meg kellene büntetni azt, aki délután megy, hogy még egyszer ne történhessen ilyen eset. Ugyanezt kellene bevezetni mindenhol.

Zigi 2010.04.14. 09:36:06

@CyberPunK: Átjelentkezni csak az első forduló előtt lehetett, épp azért, hogy a "voksturizmust" megakadályozzák.

CyberPunK 2010.04.14. 09:36:07

Tényleg, alapítsunk mozgalmat: szavazzon mindenki a XI. vagy a XIV. kerületben. Kíváncsi lennék egy cc 7 órai adásra, ahol az OVB azon vitatkozik, hogy mit csináljon az ott lévő pár százezer szavazóval, és hány hétig tarthat a választás. :)

CyberPunK 2010.04.14. 09:36:39

@Zigi: Francba, elrontották a szórakozásomat. :(

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 09:44:48

@CyberPunK: Az első feltétetel, hogy bárminemű értékes munkára képtelen legyen az ember.

quorum 2010.04.14. 09:48:12

Nem igaz, hogy mindezt nem lehetett előre látni. Tavaly az EP választáson igazolással szavaztam a VIII. kerben. Már akkor is sorba kellett állnunk és várni kellett vagy egy negyed órát, pedig akkor a mostani választáshoz képest kevesen szavaztak.

Az OVB ülésén különösen tetszett, amikor a Halmai mellett ülő hölgy (nem tudom a nevét sajnos) elmondja, hogy napközben egy órát vitatkoztak azon, hogy amikor valaki másvalakinek e-mailben agitált, ez kampánycsendsértés-e vagy sem. Ilyen hülyeségeken vitatkoztak, közben pedig már régen lehetett tudni, hogy este gondok lesznek a sorokkal.

Gratulálok OVB.

Homeoffice 2010.04.14. 09:50:52

@quorum:

Az rohadt nagy baj, hogy a hazai jogrend nem alkalmazkodott az internethez. Ennyi.
Kampánycsend, mint olyan már nem is létezik, csak papiron:)

arlequin 2010.04.14. 09:54:02

poszt jó

@zero: figyelj már oda a hejesírásra lécci! legalább tedd be wordbe előtte! köszönöm!

Helló Leó! 2010.04.14. 09:56:24

És ez még semmi!
Most még lassabban fog menni az átigazolásos szavazás, mert még azt is meg kell nézni náluk, hogy az eredeti lakhelyükön eredményes volt-e a szavazás.
Tehát bemegy Gipsz Jakab átigazolást kérő szavazó állampolgár, ugyanaz a procedúra lefut, ami eddig is (személyi, aláírás, szavazólap átvétele) és még meg is kell nézni, hogy hol is tetszik lakni? Heves megye xy választókerület. Rendben, megnézem, hogy ott már bejutott-e valamelyik jelölt... pill... nézem... nézem... pillanat... jó, még nem jutott be senki, akkor ön szavazhat. Tehát plusz egy perc tökölés mindenkinél.

dr. Aullah 2010.04.14. 09:58:40

Esetleg ha valaki tudja, hogy megvan a kabaré felvétel valahol... akkor azt is be lehetne linkelni hírbe.

loop80 2010.04.14. 09:58:52

Totálisan off, de ezt nektek is olvasnotok kell! :D

portal.c-press.hu/201004136674/belfold/mi-az-oka-hogy-itt-tartunk-a-ciganykerdesben.html#comments

Nem is a cikk a lényeg, hanem "Bulcsú" dumái a hozzászólások között! Szó szerint sírtam a röhögéstől, amikor olvastam a kommentjeit... Kicsit lealázta az "ottaniakat". XD XD

Kicsit Karcos 2010.04.14. 10:00:09

@Helló Leó!: röhej, hogy miután leellenőrizték, hogy Heves X-ben még nem dőlt el a választás, utána megengedik leszavazni Kispesten (ha kivárja a sorát).

Homeoffice 2010.04.14. 10:00:12

@Helló Leó!:

Nah ezt meg ultimate f*szságnak tartom. Ugyebár egyéni szavazás lesz. Akkor meg, mondjuk egy edelényi lakos miért szavazzon Bpen?
Hiszen a "Saját" képviselője helyett (és ott szükség van minden vote-ra, nagy a barna veszély:) )
mondjuk Bpen szavazhat egy majdnem lefutott meccsre..:)

soniq 2010.04.14. 10:08:37

Mennyiből állt volna betolni még 2-3 asztalt abba a szavazókörbe ahol igazolással lehetett szavazni, odaültetni még pár droidot (jó magyar módra egy csomóan a választási bizottságból csak sétálgattak meg kávézgattak) és rögtön 3x gyorsabban ment volna a sor? A választói névjegyzéket feloszthatták volna ABC szerint több részre, aztán nesze.

Amúgyis döbbenet lassan dolgoztak, 10 perc volt mire megsasolták a személyim+lakcímkártyám, aláíratták a jegyzéket meg megkaptam a lepecsételt szavazólapot.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:09:06

@Gunther: "és ott szükség van minden vote-ra, nagy a barna veszély" - Edelény kapcsán adja magát a kérdés, hogy a barna eső alatt Molnár Oszit, vagy a Jobbikot kell -e érteni? :))))

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 10:11:03

@Seduxen: Hehe, mind a két oldal a barna veszélytől tart :D

Homeoffice 2010.04.14. 10:11:12

@Seduxen:
IS!
Nem érted te ezt:)
A Haza nem lehet ellenzékben.

loláb 2010.04.14. 10:11:48

Gittegylet.

A Bizottsági ülésen egyébként az volt a legdurvább, hogy van olyan OVB tag, aki a választási törvényt sem ismeri, és nekiáll azzal erősködni, hogy a törvény szerint 19:00-ig tart a kampánycsend. (Holott a törvény betűje szerint, ameddig az utolsó szavazó le nem szavazott)

Krikri 2010.04.14. 10:13:11

Ennek az átjelentkezésnek hol lehet utánanézni? nálunk is lesz második forduló és ott is ahová mennék...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:14:21

@Gunther: @órarugógerincű felpattanó: faszt! :)

"A haza nem létezhet ellenzék nélkül" !

ne, ezt ki mondta?

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:15:13

@arlequin:

a harmadik is jó:

"Szakszi vagy komplett?"

XD.

De a pálmát a more nevű kommentelő viszi el ezzel a beírással:

"Bulcsú, kérlek mond el a többi okos tojásnak is, hogy kuldus nélkül nincs emberi megkülönbböszttettés, de főleg te jegyezd meg, mert te már kavarod itt a szart amit nehezen ki szarttá, néha mindig szarsz ide akkorát hogy a kerékpárt neki lehet támasztani, kicsit modellizáld magad"

Különösen a megkülönböztetés szó meglehetősen sajátságos írásmódja tetszik, meg az, ahogy óvakodik szóismétléstől.

A "modellizáld magadnál" pedig sírva fakadtam. :-)

Homeoffice 2010.04.14. 10:16:25

@órarugógerincű felpattanó:

Tőlem nyugodtan:) Egyébként Viktornak meg lesz a 2/3-ad. 1 helyet visznek a szocik majd, a többi fideszes lesz. :)
Tudom, magas labda volt:))))

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:18:20

@Seduxen:

szerintem ez a kédés inkább úgy merül fel, hogy ellenzék haza nélkül létezhet-e? :-)

Homeoffice 2010.04.14. 10:19:11

@órarugógerincű felpattanó: @Seduxen:

Egyébként láttam most T. Jóskának az új plakátját.
Majdnem lehidaltam.
Piros-fehér-zöld alap. Nemzeti jelszavak, szoci logó valahol 4es betűmérettel a sarokban.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:19:18

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: így van!

és ki mondta ezt:

"Én még ilyen szétcseszett kuplerájt életemben nem láttam!!"

Homeoffice 2010.04.14. 10:20:02

@órarugógerincű felpattanó:

Szerintem tuti. :D
Nah akkor nő meg a környék alkoholfogyasztása.:)))

spájdernecc 2010.04.14. 10:20:24

@órarugógerincű felpattanó:
humortörténet szempontból szomorú lenne :)
bár, ha belegondolok, ezt az áldozatot még bevállalom

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:21:02

@órarugógerincű felpattanó: sajnos az állampolgárságtól megfosztás intézménye már nem létezik, pedig a legtöbb szocinál ez egy életképes elgondolás lenne. vagy nem erre gondoltál? :)))

@derelyegrádi szellem: lásd fent :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:21:41

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: majdnem kedves NETBohóc! :)))

Medgyessy Péter, László Csaba pénzügyminiszternek a költségvetés benyújtásakor, Budapest 2003.

spájdernecc 2010.04.14. 10:21:49

@Gunther:
sütheti
a szavazólapon ott van a neve mellett az XXL-es szekfű

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 10:22:28

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: @Seduxen: de ez persze csak egy régi vicc, de valamiért eszembe jutott :)))

itt az egész:

Az iskolaév első napján egy amerikai középiskolában a tanárnő új diákot mutat be: Sakiro Suzukit Japánból.
Kezdődik az óra: "Lássuk, ki tud többet Amerika történelméből." Mondja a tanárnő. "Ki mondta: 'Szabadság vagy halál!'"
Síri csönd az osztályban, csak Suzuki jelentkezik: " Patrick Henry 1775 Philadelphiában."
"Kiváló Suzuki, és ki mondta: 'Az állam a nemzettel egyenlő, ezért a nemzet nem halhat meg."
Suzuki feláll: "Abraham Lincoln 1863 Washington." A tanárnő végigméri az osztályt és így szól: "Szégyellem magam miattatok, Suzuki Japánból jött és jobban ismeri Amerika történelmét, mint ti!"

Hátulról egy csendes hang: "Nyald ki a seggem, büdös Japó!"
"Ki volt az?" kérdi a tanárnő. Suzuki jelentkezik és mondja: "McArthur tábornok 1942 Guadalcanal-nál, és Lee Iacocca 1982 a Chrysler cég közgyűlésén."
Az osztályban teljes a csend, egy hang hátulról: "Elhányom magam!" A tanárnő kiabál: "Ki volt az!" Suzuki azonnal válaszol: "idősebb George Bush, Tanaka japán miniszterelnöknek a munkaebéd alatt, Tokió 1991."

Az egyik diák feláll és unottan odaveti: "Szopjál le!" A tanárnő hisztérikusan: "Elég! Ez most ki volt?" Suzuki rezzenéstelen arccal: "Bill Clinton Monica Lewinsky-nak, 1997 Washington, Fehér Ház, Ovális Iroda."

Még egy diák feláll és elordítja magát: "Ez a Suzuki egy nagy rakás szar!" Suzuki ismét nyugodt hangon: "Valentino Rossi 2002 Brazil Motoros Nagydíj."

Az osztályon eluralkodik a káosz, a tanárnő elájul, nyílik az ajtó és belép az igazgató: "Én még ilyen szétcseszett kuplerájt életemben nem láttam!!" Suzuki: "Medgyessy Péter, László Csaba pénzügyminiszternek a költségvetés benyújtásakor, Budapest 2003."

Stoney Hill Billy 2010.04.14. 10:23:32

Rytkó Emilia valószínüleg nem véletlen mondott le. Érkezhetett egy ilyen kérés az elvtiktől, hogy kicsit el kéne majd halasztani valahogy az eredményhirdetést, de ő ezt ne mvállalta fel. Találtak hát egy ilyen bohócot ennek a levezénylésére.

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:23:48

@Gunther:

akkor néz meg ha alkalmad lesz rá Molnár Gyuláét. Arról bazmeg már piros szín is lekerült, kék fehér zölda plakát. Mintha nem is az mszp indította volna

De azért sokan vághatták mégiscsak hogy ki ő, mert nagyon kikapott. :-)

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 10:26:37

Szockó listát lehet valahol olvasni? Kiváncsi lennék kik azok, akik bejutottak már tutira.

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:26:37

@Seduxen:

amikó írtam az még nem volt ott tesóm.

Horizont 2010.04.14. 10:28:18

Olyan mintha az OVB tagjai egész nap egy pánikszobában ültek volna. Se kép, se hang a külvilágról.
Valaki szólhatott volna nekik, hogy már a XXI. században élünk!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.04.14. 10:28:42

Itt az a legmókásabb, hogy legkésőbb április 9-ig ugye kellett szerválni igazolást. Gondolom én hülye, hogy az átjelentkezőket nyilvántartják, tehát pontosan tudták mennyi emberre számíthatnak. Volt rá idő hogy összeadják azokat a csúnya egész számokat. Én ha 2000 emberrel számolok egy rendezvényt, akkor biztos vagyok benne hogy nem a Gól-presszóban fogom megtartani, pedig benne van a pakliban hogy húszan sem lesznek. :D
Nem is értem...

arlequin 2010.04.14. 10:28:47

@derelyegrádi szellem: és a válasz?

'1:1-hez jó lesz?'
;-DDD

Országos Vazelinkezelő Bizottság - "csak úgy kicsúszik a felelősség a kezük közül!"

ucsacsu 2010.04.14. 10:29:17

Ahol a halmi félék ott vannak ott ez történik egyként, másként.

Marcellusca 2010.04.14. 10:32:21

Én azt nem értem, hogy egy borsodi, Pesten tanuló diák, miként szavazhat egy pesti listára?
Nem a saját lakóhelyének képviselő-jelöltjeire kellene szavaznia?
Mit tud egy ózdi a budapesti viszonyokról, jelöltekről?

Itt érvényesül a jelmondat: "Csak a Fidesz!", mert nem tudnak. Csak a pártlogókra tették az ikszet.
Ez így hogy demokratikus?
Többszáz vidéki tanuló eldönti, hogy ki legyen a XIII. ker. ogy. képviselője? (Nem Szanyit védem!!!!) A helyi lakosok meg qrvára le vannak szarva?

Ezért is rossz ez a szabályozás, hogy csak egyetlen választókörben szavazhatnak.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 10:34:39

Molnár Gyusza szerintem már sajnálja, hogy beleegyezett az ötvenkilencedik helybe. Vagy az még összejöhet töredékszavazatokból?

Homeoffice 2010.04.14. 10:35:05

Figy kinek kell a szoci lista? Országos?:)))

CyberPunK 2010.04.14. 10:36:22

@Marcellusca: Mit tud egy ózdi a budapesti viszonyokról, jelöltekről?

Mit tud egy budapesti a budapesti jelöltekről? Nálunk az öregek dicsérték az aktuális szoci polgármestert, mert felújította az utat. Az, hogy az fővárosi kezelés alatt áll, már más kérdés...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.04.14. 10:38:16

@CyberPunK: ez egy dolog és van is igazságod, de marcellusca jól mondta, pártlogóra szavaztak. Ennyi...és hogy ez hol demokratikus? Sehol.

Marcellusca 2010.04.14. 10:38:23

@Gunther: Helló!
Figyejjémán, segíccsé egy csöppet! Lécci, lécci, lécci! :)))

Mijaf.....csináljak a 2. fordulóban? Hova tegyem az ikszet?
Tóth Jóskára? - Dehát ölég vót a maszopból;
Fideszesre? - Nem tartom jónak a 2/3-os többséget, ebben nem segédkeznék;
Az LMP-sre? - Ammegki? Hunnan gyütt? Kik támogatják? És egyáltalán mit akar?.

Szóval tudsz (vagy bárki) segíteni? :)

Éjjen a demokrácija! :D

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 10:40:38

@Marcellusca: Ha a másik kettőben biztos vagy, hogy nem akarod, akkor a harmadik, akiről nem tudsz semmit logikus választásnak tűnik :-)

CyberPunK 2010.04.14. 10:41:42

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: pártlogóra szavaztak. Ennyi...és hogy ez hol demokratikus? Sehol.

Miért, ügyrendi szavazásnál mióta demokratikus pártutasításra szavazni? :)

Marcellusca 2010.04.14. 10:43:29

@CyberPunK: Na, erre céloztam. :)
A helybéliek többsége is tök hülye (tisztelet a kivételnek!) :)))
És akkor egy (többszáz) idegen mondja meg, hogy ki legyen az adott választási kerület képviselője?
Nekem valahogy nem kerek.

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:44:32

@Marcellusca:

az általad leírtak és ez egy szavazókörben szavazhatnak nem függ össze. az utóbbi csak annyit jelent, hogy a választókerületen belül egy szavazókörben lehet menni, nem bármelyikbe.

A felvetés viszont jogosnak tűnik, ha valaki abba is bele kíván szólni, hogy a választókörzetnek ki legyen a képviselője, az menjen haza és szavazzon ott. Én ne döntsem már el, ki legyen az ózdi képviselő, miközben nagyjából semmi közöm ózdhoz.

De tudod mit, mindjárt átjelentkezem és rászavazok a Tóthra, hogy kibasszak a günterrel. Őt csak képviselje egy szoci. :-))

Marcellusca 2010.04.14. 10:44:50

@órarugógerincű felpattanó: Ja, azt elfelejtettem, hogy őt sem igazán akarom, mert szadesz2.0.

Melyik ujjam harapjam? :)

szakal006 · http:\\www.kispestszovetseg.org 2010.04.14. 10:46:44

@CyberPunK: további jó szórakozást ajánlok :D
A mozgó urna igényt nem kell különösebben indokolni, tehát ha elküldenek az aktuális körzetekben sok levelet, amiben annyi van, hogy Én xy. szemszám cím alatti lakos mozgó urnát kérek, (mert röhögni akarok) mert rosszullétem miatt nem tudok a választóhelyiségbe lemenni,
dátum (szavazás napja) aláírás, akkor a bizottságból két embert már ki is kapcsoltunk. :)
Ha sok igény van, akkor ráadásul, még a mozgó urnázás elcsúszhat zárás utánra.
Ezzel nem csak az átjelentkezős körzeteket lehet megölni.

Marcellusca 2010.04.14. 10:48:49

@derelyegrádi szellem: Nem értem. Mi nem függ össze?
Az átjelentkező borsodi diák nem az X BAZ megyei listát kapja a kezébe, hogy szavazzon, hanem az x kerületit.
Vagy tévedek?

Egyébként meg nem csak Güntherrel b@sznál ki! :)))
Lásd: @Marcellusca: és utána Marcellusca 2010.04.14. 10:44:50
xD

Homeoffice 2010.04.14. 10:49:18

@Marcellusca:

LOL
Röhej az egész
DR. TJ. 41 hely országos listán
Spaller is befutó.:)))

CyberPunK 2010.04.14. 10:51:08

@szakal006: Sajnos ez nem szórakozás, valószínüleg nekem is kérnem kell, mert torokmandula műtétem lesz köv héten és egy hétig nem hagyhatom el a lakást. Amúgy ha jól tudom, azt külön emberek végzik.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 10:52:50

@Gunther: Jaja. És ha befut egyéniben, akkor mögötte a lista egyet előre mozdul?

Homeoffice 2010.04.14. 10:54:11

@órarugógerincű felpattanó:

Éppen azt számolgatom:)))
LOL Szanyi nincs is a listán ha jól láttam:)))

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 10:54:57

@Marcellusca:
akkor téged is. :-)

Ha bármelyik szavazókörben lehet a választókerületen belül (ennek van egy egyéni jelöltje, nem a szavazókörnek) szavazni az igazolással, akkor a helyzet pont ugyanez a vonatkozásban, miszerint az ózdi budapesti listára szavaz az igazolással.

Érted, vagy magyarázzam tovább?

Marcellusca 2010.04.14. 10:56:25

@Gunther: Asztat ne mongyad, hogy tegyem a zikszet az LMP-s zs..., kö...-re! :))))))

(Még mielőtt nekem támadtok: zs..., kö...= zsíros, kölyök) :DDDDDD

CyberPunK 2010.04.14. 11:00:50

@Marcellusca: (Még mielőtt nekem támadtok: zs..., kö...= zsíros, kölyök) :DDDDDD

Picsába, már reméltem, hogy végre zsidózunk egy picit. :D

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 11:05:41

@Gunther:

Torgyán indult? És pont nálatok?

Marcellusca 2010.04.14. 11:06:06

@derelyegrádi szellem: Nem a listással van problémám.
A listára leadott szavazat az mindenhol a listára leadott szavazat.

Én az egyéni jelöltekről beszélek.
Szóval!
A miskolci diák nem szavazhatott a miskolci fideszesre (feltételezés!), mert nem a miskolci papírokat kapta. Itt, a XIII. ker-ben szavazott a fideszes jelöltre (merthát a mi kutyánk kölke).
Ezért nem jutott be Szanyi, holott az itt élők őt akarták bejuttatni (sajnos). Így nem érvényesülhetett a helyi lakók akarata, mert helyettük a vidéki átszavazók döntöttek.

Vagy nem jól látom?

Marcellusca 2010.04.14. 11:08:18

@CyberPunK: Nem lehet. :)
Csak pol. korrekt módon szabad fogalmazni. :)))
Az igazságot nem lehet kimondani. :D

cotti 2010.04.14. 11:11:28

@Marcellusca: "Nem a listással van problémám. "

Azért ez sem olyan egyértelmű, területi listára lehet szavazni. Mi köze pl. ahhoz egy átjelentkező békési egyetemistának, hogy a budapesti listáról ki kerüljön be a Parlamentbe?

Ez az egész átjelentkezősdi csak akkor lenne korrekt, ha mindenki az állandó lakcímén található jelöltre ÉS területi listára szavazhatna. Persze ezt itt 2010-ben lehetetlen kivitelezni. :)(

...persze bárcsak ez lenne a legnagyobb bajunk...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.04.14. 11:14:06

a közvetítés volt a legeslegsirályabb. mszmp kb pb ülés reloaded. megadomaszót... ahelyett, hogy megoldást kerestek volna a problémára, csak fosták a szót. egyik sem mert felelősséget vállalni semmiért. és a rájuk bízott feladattal sem voltak tisztában - nem néznek tévét, nem hallgatnak rádiót, nem interneteznek. biztos, hogy csak orbán kell gyalulni azért, mert nem tudja mi az az sms?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.14. 11:17:08

@Marcellusca:
@derelyegrádi szellem:

Vajon aki külföldön szavazott, az kire szavazott? A saját eredeti lakcímén található jelöltreM

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 11:19:45

@órarugógerincű felpattanó:

tudom, csak güntert hecceltem. :-)

@Marcellusca:

De jól látod, csak ez nem függ össze azzal, hogy a választókerületen belül (ennek egyik jelöltje a szanyi) csak egy szavazókörben (ebből sok van egy választókerületen belül) lehet igazolással szavazni vagy a válazstókerületen belül bármelyikben.

Könyörgöm értsed, mert nagyon fáj a fejem, és ezt mégegyszer nem akarom leírni! :)

Solmenir 2010.04.14. 11:22:02

Szóval a második forduló is ugyanúgy lesz, mint az első? Nagy poén. Kíváncsi vagyok, azok, akik több órát álltak sorban az elsőnél, elmennek-e másodikra? Mert én biztos nem.

Parajpuding 2010.04.14. 11:22:26

Na ezzel az irománnyal egyet tudok érteni. Most már tudjuk - mert eddig nagyjából megfoghatatlan és tán még misztikus is - , hogy miféle banda az OVB. Amilyen sok van az országban. Haszontalan. Pontosabban az alkalmatlan vezetője és tagjai (tisztelet a kivételnek) teszik azzá. Azt nem nevezném hasznosnak, hogy egy elvileg komoly testület megmutatja, tudnak ők bohócok is lenni. Szóval felelősséglesöprésben, vállvonogatásban, semmirőlvitában, fejvakarászásban, sőt sz-rcsapkodásban is topon vannak. Ma ebben merül ki egy bizottság tevékenysége. Ismerős. Nem ez az első és nem is az utolsó.

betyár bandi 2010.04.14. 11:22:58

én tényleg nem értem,

ha egy bergebardóci gyerek aki, kis szülői segítséggel (anyu postásként tud borítékot címezni) bekerült a Kiszel Tünde Főiskola életművész szakára az miért szól bele a kerület életébe, miért nem takarodik haza és miért avatkozik bele a mi életünkbe,

értem én, hogy rossz a szabály, de annak a kis bunkónak nincs annyi agya, hogy ezt felfogja,
na ezért tart itt ez az ország :DDD
a mai egyetemisták fele olyan, mint a dédapám töke, bezzeg az én anno :DDDD

nevemszep 2010.04.14. 11:23:28

többen megjegyezték, hogy na majd a következő fordulónál már csak poénból is átjelentkeznek az emberek. nos, kapaszkodjatok meg, az első fordulónál tömegével mentek arcok az utolsó pillanatban a helyszínekre, még persze pont hét előtt. ők nyilván át voltak jelentkezve (sanszos, hogy az átjelentkezésüket is a legutolsó pillanatra időzítették). a 13 kerbe pl állítólag busszal vitték az átjelentkezett népet. furi nem?

a másik, hogy olvasgatom itt mindenfelé a blogokat, cikkeket, kommenteket e témában, és azt kell mondjam rémisztő, hogy milyen kevés ember veszi észre azt, hogy ma Magyarországon teljesen természetes elvárás mind a média mind a nép részéről, hogy a vezető beosztásban lévő emberek szegjék meg a törvényt.

Lehet azon lamentálni, hogy a törvény szar, és erről beszélni is kell, mert ez okozza az egész haccacárét. Ugyanakkor törvény. Egy jogállamban úgy gyanítom, nem lehet "kreatívkodni", "ügyeskedni" "valahogy mégis úgy csinálni, ahogy a törvény nem engedi". Ez nonszensz. MÉgis mindenki teljesen természetesen felveti, mi több, kifogásolja, hogy a választás levezényléséért felelős szervek betartották a törvényt. (ami ismétlem, úgy szar ahogy van. de van.)

Az OVB lassan döntött, ez nyilvánvaló. Hogy miért volt ez a huzavona, számomra azért elég fontos kérdés. ugyanis a tilikus sunnyogás és felelősség tologatás mellett (e kettő igencsak időigényes tevékenység, beláthatjuk), azért itt meglehet az is, hogy egyesek részéről tudatos időhúzás folyt. Nem tudom, de vajon meg fogom tudni valaha is? Ezzek együtt a törvényről nem tehetnek ők sem. (Ha bár az OVB pártdelegáltakból áll, vagyis közvetve jobbára többségében azon pártok képviseltetik magukat ott, akik az elbaltázott törvényt (2/3-os!) megszavazták, és akik aztán nem módosították)

Az OVI vezetőjét ért támadásokat totálisan méltatlannak látom. A szervezet élén egy (nemrég kinevezett) szakember ül, aki teljes mértékben betartotta a rá vonatkozó szabályokat, és mindent megtett a választások tisztaságáért. Azért őt nyaggatni, mert szar a törvény, amihez igazodnia kell, vagy mert hibák vannnak a rendszerben, amiben működnie kell, hát nem tudom, szerintem nem túl fair.

Persze az egész balhé alapjában azért is alakulhatott így, mert a kedves média nem tett azért, hogy a nép tájékozódhassék arról, hogy tulképp milyen szervezetek hogyan vezénylik a szavazást, és milyen törvények szabályozzák azt. Ha tett volna érte, egy csomó felesleges kört megspórolunk, persze ez esetben nem tudnának olyan sokan nevetségesen buta és tájékozatlan egórobbantó írásokat közölni jobbra-balra, és a nép sem háboroghatna olyan felhőtlenül.

Én mondjuk jelen helyzetben annyival beértem volna, ha az OVB nem 7 után tájékoztatja a médiát. Erre módjuk volt, és ebben egyértelműen ők a hibásak. Minden más tekintetben olyan embereket szapulunk napok óta, akik nem tehetnek arról, hogy szar törvényt kell betartaniuk.

Kicsit Karcos 2010.04.14. 11:24:14

@Solmenir: eleve nem értem, minek kell utazgatni. Ha Budapestről indul naponta 1000 utas Szegedre, és Szegedről 1000 Budapestre, akkor nem lenne egyszerűbb, ha maradna mindenki a fenekén? Csak bonyolítják, nehezítik, szabotálják a Hatóságok munkáját. (Persze, hogy ugyanígy lesz.)

Port Kennedy(Australia) 2010.04.14. 11:24:37

@derelyegrádi szellem:" egyéniben? Parancsolj:

......... "
Vagy esetleg így,:Egyéniben ? Parancsolj: 00.

Marcellusca 2010.04.14. 11:27:40

@cotti: Persze, persze, nem ugyanazok szerepelnek a területi listákon sem. csak egyszerüsítettem. :)

Hová gondolsz?
2010-ben, mikor péntekre megvan, hogy ki, honnan, hova jelentkezett át, még nyomtatgassák azokat a papírokat is, hogy mindenki a saját lakhelye szerinti jelöltekre szavazhasson????
Abszurdisztánban?
xD

@derelyegrádi szellem: OK! Felfogtam. Értem.

De az aggályaim továbbra is fenn állnak.

@zero: Igen. Ez is jó kérdés.
Mert a szavazatát a lakhelye szerinti urnába keverik.

Homeoffice 2010.04.14. 11:30:28

@derelyegrádi szellem:

Hát ha indult volna akkor tuti rá:)))
Hallani akartam hogy "Horn izéééé Orbán Viktor Monngggyooonnn le!!!!"
:D

nfgy 2010.04.14. 11:34:38

hetivalasz.hu/itthon/vegallomas-kiszallas-28469/
GŐZFÜRDŐBEN!!! egyeztetett Hagyó és Mesterházy Ernő a BKV-val kapcsolatos "ügyekben"....
A Szadi behívta a Hagyót a gőzbe és választás elé állította: vagy megszoksz vagy leszopsz!
Szép kis dilemma lehetett...

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 11:36:30

@Gunther:

Valahol indult, de nem tudom hol.

"... én a függetlenmagyarkisgazdaésföldmunkáspolgáripárt elnökeként.... "

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 11:38:24

Faszom, most voltam kint a kerítésnél, és nem kolbász. Orbán úr igazán összekaphatná magát. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 11:54:10

@zero: @derelyegrádi szellem: a külföldön szavazó nem csak listára szavaz?

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.04.14. 11:54:41

mar elnezest, de a budapesten vagy szegeden tanulo diak evekig az adott helyen el, es nem az allando lakhelyen, miert ne szolhatna bele a "helyiek" ugyebe?

hasonloan, a rengeteg (max) ideiglenes lakcimre bejelentett, alberletben lako fiatal felnott is az atjelentkezok taborat erositi.

amig nincs elektronikus szavazas, addig nehezen oldhato meg, hogy a lakohelyedtol tavol a lakohelyedre vonatkozo papirt ugy tudjad kitolteni, hogy a szavazatod ne lehessen azonosithato (ez nagyon fontos alapelv) ha ugyanis a vas m. 2. vk-bol 1 db pistike jelentkezik at pecsre, akkor azonosithato az urna kibontasa utan a szavazata.

amugy hulyeseg ez az egesz helyi kepviselos bohockodas, csak kevesen merik bevallani. az orszaggyulesnek elsorban a jogalkotas a feladata es csak masodsorban az aktualis miniszter b@sztatasa a hulye azonnali kerdesekkel (ebbol a legjobb, amikor a kormanyparti kepviselo kerdezi a minisztert, hogy ugye mekkora gazember volt az elozo garnitura, a miniszer ket percben egyetert, majd a kepviselo osszegzeskent megallapitja, hogy a miniszternek igaza volt, es valoban mocsok banda volt az elozo, ezert elfogadja a valaszt - hat ezekre tenyleg nagy szukseg van)

az iranyitast a kormanyzat vegzi ugyis, a teruleti listakkal meg boven meg lehet oldani azt, hogy valamennyire az adott helyhez kotodo majmot kuldj be internetezni az ogy-be

raadasul a szavazasi fegyelem miatt hiaba mondod, hogy ez a kacorjoska jo gyerek, tudja a dorgest, hiaba a lopospart jeloltje; ha ugyis ugy szavaz, ahogyan a partja diktalja. meg egy erv az egyeni jeloltek ellen: egy fordulo eleg lenne.

ez csak az ogy-re vonatkozik, egy megyei vagy helyi kozgyules egy fokkal szemelyesebb (de csak egy fokkal)

Csomorkány 2010.04.14. 11:55:41

@nevemszep: Hogy a törvényt Szanyi, aki megszavazta, megszívta, az világos. Abból a szempontból tényleg rossz a törvény, hogy egy körzetre zúdítja rá a többezer máshol szavazót.

De basszus, hogy ha már ott a névjegyzéken 3000 ember egy választóhelységben, azokat miért nem lehet tisztességgel kiszolgálni? Ezt még ember meg nem magyarázta! Azt sem, hogy miért nem volt ott a bizottsági elvtársúrhölgyeknél egy laptop, vagy egy rádió, amiből tájékozódhattak volna arról, mi folyik az országban. Hallottak ezek az elvtársúrhölgyek már arról, hogy manapság emberek milliárdjai összekapcsolt számítógépeken keresztül híreket tudnak cserélni egymással, és ezt a hálózatot úgy hívják, hogy Internet?

Marcellusca 2010.04.14. 11:56:03

@Gunther:
@derelyegrádi szellem:
Ja, ja. Kapott is vagy 1400 szavazatot. :)))

Csomorkány 2010.04.14. 11:59:51

@Pályaelhagyó autóversenyző: Edmund Burke mondta valamikor a XVIII. században: "Birmingham képviselője vegye tudomásul, hogy megválasztása pillanatától kezdve nem Birmingham képviselője többé, hanem Nagy-Britanniáé."

Ez az, amit azóta se akar tudomásul venni senki, se képviselő, se szavazópolgár. Azért tartunk ott, ahol.

lilácska 2010.04.14. 12:04:28

Skacok! Kelle egy kis segítség. Odáig tiszta, hogy csak szavazhat átjelentkezve, akinek az eredeti körzetében is szavaznak. De! Mi lenne akkor, ha ahova át van irányítva (mondjuk Miskolc 51-es, asszem az volt) ott már eldőlt volna az első körben? És persze az egyéni listás dolog így elég hülyén van megoldva. Azoknál lehet jogos, akik cím szerint nem, de valójában, életvitel szerűen ott laknak. Akkor értem, hogy beleszólást szeretne, és inkább ott szavaz, nem otthon, ahol már sosem fog lakni. Lécci vki okos, hozzáértő világítson föl!

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 12:09:11

@órarugógerincű felpattanó:

én nem kjárogatok, hanem el se mozdulok onnan.. :-)

yafet 2010.04.14. 12:11:26

@betyár bandi: Azért szavazhat Pesten bazd meg, mert ott él-lakik-tanul-dolgozik! Ott fizet tandíjat, ott fizet albérletet, ott veszi a BKV-bérletet, ott költi a pénzét a helyi közértben. ha beteg ott megy orvoshoz.

Attól, hogy nincs oda bejelentve, lehet, hogy havonta max. egyszer megy haza. Az is lehet, hogy ott fog mukát kapni és letelepedni. Mert joga van hozzá. Nem az Angyalföldi Hagyományörző Egyesületet akarja feloszlati, csak ikszelne egy országos választáson.

A hozzászólásodhoz hasonló szűklátókörű, provinciális véleményt még a legeldugottab faluban is csak ritkán hallani.
Gondolom, ha 3.000 Szanyi-fun érkezne 2 hét múlva Salgótarjánból az ellen nem lenne semmi kifogásod.......

Zárszóként egy sablon: Inkább legyek vidéki paraszt, mint pesti köcsög!

kulup 2010.04.14. 12:13:48

@lilácska:

www.valasztas.hu/hu/parval2010/356/356_7_2.html

B. Ha csak a második fordulóra kapott igazolást:
1. az első fordulóban a lakóhelye szerinti szavazóhelyiségben (vagy valamelyik külképviseleten) szavazhat
2. a második fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat, kivéve, ha
a) a lakóhelye szerinti választókerületben nincs második forduló,
b) abban a választókerületben, ahova a második fordulóra kiadott igazolás szól, nincs második forduló.

C. Ha mindkét fordulóra kapott igazolást:
1. az első fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat,
2. a második fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat, kivéve, ha
a) abban a választókerületben, ahova az első fordulóra kiadott igazolás szólt, nincs második forduló,
b) abban a választókerületben, ahova a második fordulóra kiadott igazolás szól, nincs második forduló.

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 12:15:35

@órarugógerincű felpattanó:

és képzeld már majdnem a 2/3-a átalakult. :-)

Most felnézegetek a tetőre is, az meg mintha mézeskalács színű kezdene lenni....:-)

lilácska 2010.04.14. 12:21:30

@kulup: Köszönöm. Így tiszta.

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 12:21:46

off

ezért érdemes volt rugózni a megismételt eljárásért Csapszikám:

"3 év 10 hónap börtönre ítélte, és a 17 millió forintos kenőpénz visszafizetésére kötelezte a Fővárosi Bíróság Kőbánya volt MSZP-s alpolgármesterét. Kaszab Csabát vezető beosztású hivatalos személy által folytatólagosan, üzletszerűen elkövetett vesztegetés bűntettében találták bűnösnek."

on.

Marcellusca 2010.04.14. 12:30:31

@yafet: OK! Igazad van.
De, akkor is miért csak egyetlen helyen szavazhatnak?
Szavazzon ott, ahol életvitelszerűen lakik.
Tudom, tudom, pont ez volt a baj, a sok össze-vissza, itt-ott szavazóval.

"Zárszóként egy sablon: Inkább legyek vidéki paraszt, mint pesti köcsög!" - Ezzel csak az a baj, hogy itt, Nagyfaluban vidéki paraszt vagyok, ha haza megyek szülővárosomba, akkor meg pesti köcsög. :)
És még csodálkoztok, hogy nem tudom, hogy most mi van?! :D

Homeoffice 2010.04.14. 12:39:54

@derelyegrádi szellem:

:)
Mi már Seduval készültünk! Ő vett egy fél kiló hagymát, én egy kétkilós kenyeret:))) Aztán csak egy bicska kell , de ám a jóféléből! Kell a jó magyar kerítésszaggató! Kolbász forever!

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 12:44:52

@Gunther:

akkor sedu e választások kapcsán többször is költségekbe volt kénytelen verni magát. :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.14. 12:51:02

@derelyegrádi szellem: nem baj, volt bevételi oldal is... ezeket a kiadásokat bőven kompenzálták az ajánlószelvény eladá... ööö, miket is beszélek :(((

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 12:56:34

@Seduxen: Csak nem öco tagok vagytok? Bár amióta Faith Balázs is felnyalja a kátrányos helyzetre a támogatást már semmi se biztos... :D

Marcellusca 2010.04.14. 13:01:14

@Gunther: Nékön van egy jófajta Gerber bicskám. :)
És qrvára szeretem a jófajta kóbászt is. :)
Mehetek én is? Vagy várjam meg, amíg nálunk is átváltozik? :)))
Bár az lehet, hogy késő lesz, mer' itten Tóthjóska a nyerőember. :D

Homeoffice 2010.04.14. 13:03:07

@Marcellusca:

Te sem érted a dolgokat. A Haz a nem lehet ellenzékben! Tehát a Fidesznek nincs ellenzéke. ebből az jön, hogy Angelland-ban is kolbiból lesz a kerítés!

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 13:04:22

@Gunther:

de ehhez öltözzetek be csikósnindzsának! :-)

Sunibelisland 2010.04.14. 13:09:02

Az senkinek nem jutott eszébe, hogy a szavazóköröket berendező, felszerelő önkormányzatok jóelőre tudták, hogy melyik szavazókörükben fognak szavazni az átjelentkezők.
Én elég egyszerűen gondolkodom, de úgy vélem, megoldható lett volna, ha a "vendégszavazókat" fogadó szavazóhelyiséget mondjuk egy iskola tornatermében redezik be, 30 fülkével, 4-szeres bizottsággal, és mindjárt jobban pörög a szavazás.
Csak össze kellett volna adni a helyi szavazókat és az átjelentkezőket, és már lehetett volna tudni, hányszoros technikai-személyzeti felkészülés kell.

Horizont 2010.04.14. 13:12:46

@Marcellusca:
"itt, Nagyfaluban vidéki paraszt vagyok, ha haza megyek szülővárosomba, akkor meg pesti köcsög. :)"
Ezen röhögök fél perce! Nagyon tetszik!

Most olvastam:
zipp.hu/belfold/2010/04/13/schmitt_pal_valthatja_solyom_laszlot_a_sandor_palotaban
Jön az olimpia is?:)

nfgy 2010.04.14. 13:15:22

Kohn értesítik,hogy megnyert egy pályázatot mehet a díjkiosztóra.Kohn kicsípi magát és elslattyog a MEH-be.
Bemondja a szíker:
-Harmadik helyezettünk kap egy Mercedes S 500 at.
Kohn nagyon örül mi lesz az elsőé ha ilyet kap a harmadik?
-Második helyezettünk kap egy túrótortát!
Kohn felugrik:
-Maguk normálisak?Az harmadik kap egy Mercit a második meg egy túrótortát?
-Nade Kohn bácsi! Ezt a tortát Lendvai Ildikó sütötte!
-Basszam meg a Lendvai Ildikót!
-Na Kohn bácsi ez a fődíj!

arlequin 2010.04.14. 13:15:34

@derelyegrádi szellem:
csikósnindzsa! ;-DDD

és a betyárszamuráj hogy tetszik?

quorum 2010.04.14. 13:16:08

@nevemszep:

Az OVB akkor járt volna el helyesen, ha már napközben felhívja a figyelmet arra, hogy a kampánycsend addig tart, amíg le nem szavaz az utolsó polgár is, és a kialakult helyzet miatt a szavazásnak este hét órai lezárása nem várható. Ezzel elősegíthették volna, hogy az emberek és a média is fel tudjanak készülni a csúszásra.
Továbbá akkor jártak volna el helyesen, ha már napközben gőzerővel el kezdenek dolgozni a helyzet megoldásán, póttagok bevonásán stb.
Ők a lehető legrosszabb megoldást választották, a kampánycsend körüli bénázással az egész országot szívatták.

nfgy 2010.04.14. 13:19:29

www.youtube.com/watch?v=H4PN7Xbexq4

Nekem meg ez ugrik be az OVB vasárnapi akciójáról!
SABOTAGE!

Katzenbach 2010.04.14. 13:21:18

Miért nem állítanak fel több urnát és szavazófülkét a szavazókörön belül (és behívhatnák a tartalék választási bizottsági tagokat). Elvégre nem atomerőműről van szó, 2x annyi bizottsági tag 2x annyi embert tud "feldolgozni" egységnyi idő alatt. Van ennek valami törvényi akadálya?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.14. 13:26:04

@quorum:

Igen, ezt kellett volna tenniük, ha figyelték volna a híreket .-)

Sunibelisland 2010.04.14. 13:28:09

@Katzenbach:
Örülök, hogy van még olyan ember, aki ezt az "egyszerű" megoldást favorizálná, aminek egyébként nincs törvényi akadálya, de a rugalmasság, az odafigyelés nem erőssége a közigazgatásnak, az most is kiderült.

De akkor az okosok miről értekeznének már napok óta?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.14. 13:28:41

@Katzenbach:

Nem ezzel van a baj.

Egy könyv van, ahova az igazolásos választópolgár ÖSSZES adatát be kell írni kézzel. Itt megy el a sok idő, és TÖBB ilyen könyv nem lehet.

Képzeld el ha mire beírják KÉZZEL pl. Nagykomárominé Kanizsai Dorottya, Hódmezővásárhely, Alsóbibalypusztád utca 33. 4 em. 25, és ezt ugye még alá is kell írni.

És ezt még 2000-szer.

AkarkiJ 2010.04.14. 13:31:59

@Sunibelisland: de a lebonyolító személyzet száma limitált, törvényben meghatározott, mert normál mennyiségű ember kiszolgáláshoz volt igazítva - amikor elfogadták, hogy egy körbe megy minden átjelentkező, valahogy elfelejtették végiggondolni, hogy a törvényi limit kevés lehet egy normál szavazókör mennyiségénél

Katzenbach 2010.04.14. 13:37:22

Kérdés, hogy az OVB saját jogkörében módosíthatja-e ezt, vagy sem? Ha csak szigorúan végrehajtó szerv, akkor nyilván nem (és akkor ez a lehetőség nem játszik). Ha a törvény csak azt írja elő, hogy MIT kell az OVB-nek csinálnia, de azt nem hogy HOGYAN, akkor még lenne játéktér. (bár gondolom akkor ez az OVB-nél valakinek eszébe jutott volna)

nevemszep 2010.04.14. 13:38:41

@Csomorkány: nekem úgy tűnik, még mindig nem világos a többségnek, hogy itt két szervről van szó: az OVB elnöke Szanyi, ők húzták az időt, az OVI egy különálló iroda, elnöke Virág, ők nem tehetnek mást, mint végrehajtják a törvényt és a szervezet adta keretek között működnek.

az ovb azzal együtt hogy a törvény szar, béna is volt, mert dönthettek volna hamarabb így vagy úgy, lassan már azt mondom mindegy, csak hamarabb, hogy a média még hét előtt képben legyen és ez alapján tájékoztassa a népet. nem tették, ez az ő hibájuk. most információ hiányra meg téves információkra hivatkoznak, ami nekem elég viccesen hangzik.

amit a szavazók kiszolgálásáról írsz, abban egyrészt igazad van, másrészt azt kell megérteni, hogy a szabályozás nagyon pontosan körülírja, hogy mit lehet és mit nem. és ha nincs mozgástér, nem tudsz mit tenni, csak ha törvényt sértesz. akkor meg azért vesznek elő. ezért írom, hogy az OVI részéről teljesen rendben volt a dolog, mindent úgy tettek, ahogy a szabályozás lehetővé tette. (pl nem lehet csak úgy behívogatni plusz bizottsági tagokat, hisz a bizottság összeállításának is meg van a maga menetrendje, törvényileg szabályozva. (ez a sok leszabályozás nem véletlen, eredetileg azt a célt szolgálja, hogy a lehető legjobban kizárja a csalás lehetőségét) ráadásul a helyi bizottságok, szavazófülkék, a szoba stb kérdése a helyi választási irodáé és a jegyzőé. nem oly egyszerű ez sajnos, mint ahogy sokan előadják.

stratez 2010.04.14. 13:38:45

Szigeti úr pofikájának vastag bőre alól az buggyant elő, amikor azt firtatták, hogy lemond-e: Előbb alszom rá egyet. Ezzel valószínűleg új távlatokat nyitott azok előtt a politikusok előtt, akik miután minden elkúrtak, hogy ne kelljen nyilatkozniuk, idáig vagy bezárkóztak a hivatali klotyóba, és elsötétítették a hivatal ablakait /Demszky/, vagy felöklelték a kérdezősködőt /Veres János/, vagy futásnak eredtek úgy, hogy még a kalapjukat is elvesztették közben /Dávid Ibolya/. Nos ezek gondját oldotta meg Szigetink. Ezután csak annyit kell mondaniuk: Megyek egyet aludni...

Katzenbach 2010.04.14. 13:39:24

@Sunibelisland: nem biztos, hogy lehet - én sem hallottam pl. a zero által említett könyvről. Szavazáskor én csak annyit láttam ebből, hogy egy előre kinyomtatott listán aláírom a nevem és kész (de én nem átjelentkezettként szavaztam)

nem_hiszem_el 2010.04.14. 13:48:29

Nem tudom arról értesült-e már az OVB, hogy feloszlott a Beatles?

Az mszp-sek kezdenek visszalépkedni az lmp javára.

gábbor 2010.04.14. 13:51:11

@nevemszep: A törvény szar. De próbáltak megfeleni neki. Nagyon fontos a törvényesség betartása, mert akkor az egész választás támadható. Talán újra szeretnétek az egész cirkuszt?

gábbor 2010.04.14. 13:51:53

Bocs. Megfelelni a törvénynek .

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.04.14. 13:58:23

@zero: Törvénylieg az a baj, hogy az átjelentkezőket nem az Helyi választási bizottság előre összeírja. S nem ott kell regisztrálgatni. A lakhelyi elküldi a kérelmen szereplő választási bizottságnak azok meg szombaton megcsinálják a listát. Csak ezt az okos balfasz képvieslőink kihagyták. Ezáltal nem lett volna tömeg. Egyszerű mint a faék bassza meg!

betyár bandi 2010.04.14. 14:01:02

@yafet: mire ez az indulat?
nem a XIII-ban lakom, nem is érdekel ki az a szanyi
én a középiskolától a diplomáig 6 különböző kerületben laktam (mert vidéki születésű vagyok - a paraszt szót kérném helyesen használni)
1. a tandíjat az iskolának fizetik, a hülyék - az első diploma ingyenes (vagy visszahozták a 2000 forintot)
2. hány főbérlőt ismersz aki adózik?
3. BKV bérletből mennyit kap a kerület? nem találtam adatot a neten
4. szabad háziorvosválasztás van - semmi köze a kerülethez
5. melyik közértben? a kisközértben aki adót csal, vagy a multiban aki kiviszi a pénzét az országból?
te amúgy ebben az országban élsz?
mindenki tudja mire ment ki a vasárnap esti dolog, nem is értelek, mi a bajod

"értem én, hogy rossz a szabály, de annak a kis bunkónak nincs annyi agya, hogy ezt felfogja"

neked sincs

de idővel majd rájössz, hogy azokat a kiskapukat kell kihasználni amitől NEKED lesz jobb és nem azokat amitől azoknak akikre voksolsz (hacsak nem éppen tőlük kapod a fizetésed)
és mindegy kire szavazol, mert minden pártnak meg van a hunvald-ja, kérdés, hogy tudsz-e vele üzletet kötni, vagy csak rászavazol, mert szépeket mond

ez is szép, kár érte, hogy egy "furcsa" ember mondta:
"Harcolni csak azért lehet amit szeretünk, szeretni csak azt lehet, amit tisztelünk, tisztelni pedig azt, amit legalábbis ismerünk. "

te szavaznál rá?

Marcellusca 2010.04.14. 14:02:48

@Gunther: Huhhhh, most megnyugodtam. :D

nevemszep 2010.04.14. 14:03:19

@Katzenbach: az átjelentkezőknek macerásabb volt a regisztrálása. és nem lehetett semmit variálni. max helyben az illetékesek kihelyezhettek több fülkét, de kb itt ki is merült a lehetőségek sora. attól meg, hogy több fülke van, nem lesz több lista, ahová fel kell vinni a szavazót illetve amin ellenőrizni lehet.

Marcellusca 2010.04.14. 14:03:43

Hogy rohaggyon meg ez a KBM!

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 14:03:53

off:

Na csak elkezdődik:

"Utolérte az igazságszolgáltatás a 2006-os véres tömegoszlatásért felelős egyik rohamosztag parancsnokát. Vágó László nyugalmazott alezredest hivatalos eljárásban elkövetett bántalmazás és védekezésre képtelen személlyel szemben elkövetett súlyos testi sértés gyanújával hallgatta ki a Budapesti Nyomozó Ügyészség az Index értesülése szerint."

Spiritmonger 2010.04.14. 14:04:24

@nfgy: a gőzfürdő a legjobb tárgyalási helyszín, mert

1, gyakorlatilag nem lehet lehallgatni
2, gyakorlatilag nem lehet úgy megfigyelni, hogy a megfigyelt ne tudná meg
3, biztonsággal el lehet szeparálni a tárgyaló feleket az "arrajáró jóhiszemű ártatlanoktól"

Spiritmonger 2010.04.14. 14:06:00

@derelyegrádi szellem: végre!
Remélhetőleg nem áll meg itt a menet

Marcellusca 2010.04.14. 14:06:02

@quorum:
@zero:
De hát ők egy süket, pánikszobában ücsörögtek egész nap. :)
Honnan tudták volna, hogy mi van az országban? :D

derelyegrádi szellem 2010.04.14. 14:09:46

@Spiritmonger:

emiatt - legjobb tudomásom szerint - nyugodt lehetsz.

Marcellusca 2010.04.14. 14:12:42

@zero:
"Képzeld el ha mire beírják KÉZZEL pl. Nagykomárominé Kanizsai Dorottya, Hódmezővásárhely, Alsóbibalypusztád utca 33. 4 em. 25, ..." - És eközben háromszor-négyszer visszakérdez a bizottsági tag: Kanizsainé?
- Nem! Nagykomárominé Kanizsai Dorottya.
- Bivalypusztád?
- Nem. BiBalypusztád!
- Bi-baly-pusz-ta.
- Nem, nem. BibalypusztÁD!
- Hetedik emelet.
- NEEEEM, vaze, NEGYEDIK emelet!!!!
- Úúúú, ezt már nagyon elcsesztem. Írok egy másikat. Neve?
xD

Marcellusca 2010.04.14. 14:14:29

@Gunther: Hát, hogy nálunk is kolbászból lesz a kerítés. :)
Meg szalonnából a tető. :)))
És eljő a tejjel-mézzel folyó kánaán. :DDDDD

Blogger Géza 2010.04.14. 14:17:23

@cotti: Csakhogy lehet, hogy a békési egyetemista életében nem fog már Békésbe visszaköltözni, mert ide jár egyetemre, aztán itt kap munkát, ide nősül stb. Számtalan olyan ember van, aki életvitelszerűen nem ott él, ahol az állandó lakcíme van. Kollégium, albérlet, lehet, befogadta egy rokon, de azért nem akarja, hogy oda bejelentkezzen stb. A választójog őket is megilleti.

cotti 2010.04.14. 14:18:49

@Horizont: "Vidám" évek várnak ránk, az biztos. Azzal együtt, hogy minden elismerésem Schmitt Pálnak a sportpályafutásáért...hogy fogalmazzak finoman...nem oda való, nem egy észkombájn. :) Elképzelem őt az Elnöki Palotában, Kövér Lászlót a Parlament elnökeként a pulpituson, Pintért a belügy élén, Szíjgyártót szóvivőként, 2/3-os többséggel és küldetéstudattal megspékelve. Tragikomikus. Asszem nem kell attól félni, hogy nem lesz téma a blogon. :D

eszkep 2010.04.14. 14:22:26

OFF
Egy kis májdagasztó:

index.hu/kultur/media/2010/04/14/40_embert_rugtak_ki_a_nepszabadsagtol/

Hja' befellegzett az állami apanázsnak...

reKorrekt 2010.04.14. 14:23:11

@derelyegrádi szellem:
Ha nem csikják le, akkor minimum:
- fokozzák le aljárőrré
- hozzák vissza aktívba
Bár mondjuk szemkilövetésekért kétlem hogy ne börtön járna. A végén még csak igaza lesz a fasiszta csőcseléknek?

arlequin 2010.04.14. 14:24:28

@cotti: érdekes lesz. de passzintsd még hozzá a hegedűs zsuzsát szociálisminiszterként és kész bach-antifúga bontakozik ki lelki szemeink előtt. ;-)

Kicsit Karcos 2010.04.14. 14:25:08

@Marcellusca: vajon ha elírják, akkor az egész könyvet, a hibás adat kivételével le kell másoltatni a kódexmásolókkal, és onnan folytatni? Nem látom amúgy annak akadályát, hogy a - gondolom - elektronikus névjegyzékből a ctrl+p megnyomásával állítsák elő ezt a könyvet, és abban pipálgassák, ki az, aki megjelent, kanizsainézés helyett.

Atrox 2010.04.14. 14:25:35

2 idézet Halmaitól:

" Ha a voksolás előtt egy héttel tudják, hogy ilyen probléma várható, akkor azt teljes egészében meg lehetett volna oldani."

Halmai finoman közölte, hogy jövő vasárnap is ez a helyzet várható, és "javasolta a nyilvánosság tájékoztatását arról, hogy mire számítson a második forduló eredményeinek megismerésénél."

MUHAHAHA!!!!

Most akkor van egy hét még hátra, és bármire elég, vagy jövő ilyenkorra sem lesz megoldás? Ez az ember emlékszik arra, hogy mit mondott pár pillanattal korábban? És egy ilyen tölt be felelős pozíciót, ahol persze végül felelősség nincs (legalábbis elbaszott munka után felelősségre vonás), csak a nagy zseton felvétele.

reKorrekt 2010.04.14. 14:26:24

@reKorrekt: Ja, gergényit is börtönben szeretném látni, ahogy azt is, aki neki adott parancsot (engedélyt) még feljebbről (gyurcsány).
- hatalommal való visszaélés
- foglalkozás közben elkövetett veszélyeztetés
vagy tökömtudja még mik...

suski 2010.04.14. 14:28:03

szerintem nem az OVB-t kell ekézni, a szavazókörökben meg kell szervezni, hogy legyen elég adminisztráló ember, most 2 hét van rá.

Kicsit Karcos 2010.04.14. 14:29:34

@reKorrekt: felbujtóként több rendbeli aljas indokból, bűnszövetségben elkövetett súlyos testi sértés?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.14. 14:32:47

Végre egy értelmes Szájbarágó!
index.hu/belfold/2010/valasztas/szavazatturizmus/

-Ha tudták, hogy ilyen sokan jönnek, és ezer perc az tizenhat óra, akkor miért nem állítottak föl több asztalt, hogy párhuzamosan két vagy három embert lehessen adminisztrálni?

-Mert a törvény szerint ezt nem lehetett megtenni. Egy pecsételő van, és egy névjegyzék, így csak egyesével tudták fogadni az igazolással szavazókat.Többen javasolták, hogy névsor szerint állítsák két vagy három sorba a szavazókat, de mivel csak egy névjegyzék van, ezt nem lehetett megcsinálni. Azt egyelőre még az Országos Választási Iroda sem tudja, hogyan lehet majd a második fordulóban gyorsítani a szavazást.

-Ki a felelős azért, hogy ezt így elszúrták?
-Természetesen senki.

Kicsit Karcos 2010.04.14. 14:33:39

Egyébként kezdek arra hajlani, hogy most már maradjon így, és az utolsó ember leszavazásakor érjen véget a kampánycsend - játék közben most már ne változtassuk meg a szabályokat.

Az új országgyűlés pedig az első teendői közé emelje be a választás lebonyolításának ésszerű megszervezését, nem kell kapkodni, van rá összesen fél év, belefér a társadalmi vita is, a gondolkodás is, az illetékesek véleményének bekérése is, a törvényalkotás is, és az esetleges soronkívüli AB-felülvizsgálat is.

cotti 2010.04.14. 14:34:16

@eszkep: Majd megy az apanázs az MH-hoz meg az MNO-hoz, esetleg kirúgott munkatársak is mehetnek oda. :)

@reKorrekt: Gergényit börtönben?! Felejtsd el, Pintér nagy barátja, tuti nem fogja börtönbe dugni. :)

Marcellusca 2010.04.14. 14:34:39

@Kicsit Karcos: Mán korábban írtam: ne várj "csodát"! :)
Főleg Abszurdisztánban ne! :D

Marcellusca 2010.04.14. 14:38:00

@zero: De, vaze, ha a törvény így rendelkezik, hogy egy pöcsét, egy lista, akkor mit csináljanak?
Nincs már senki, aki meg tudná változtatni a törvényt.

Homeoffice 2010.04.14. 14:38:22

@nfgy:

Mindkettő nagyon durva:)

suski 2010.04.14. 14:40:08

@zero: hát akkor nemtom Debrecenben hogy csinálták, de tegnap elmondták a hírtv-ben, hogy ott két sor volt és megoldották a dolgot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.14. 14:41:03

@Marcellusca:

Ja, ez van, tiszta szopás ....most kiderült, 350 down kóros hülye ül a parlamentben akik minden szart mgszavaznak.

nfgy 2010.04.14. 14:41:29

A második fordulóban csak az szavazhat igazolással,akinek a lakóhelyén men dőlt el a választás.Mivel az EVK-k 2/3-ában eldőlt,így gondolom a tömeg is az 1/3-ra fog zsugorodni.Mindenki menjen el aki még elmehet.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.04.14. 14:45:04

@Marcellusca: :) Pont törvényhozókat választunk! Olyanok helyére akik nem tudnak törvényt hozni! :)
Kicsit 22-es csapdája

Marcellusca 2010.04.14. 14:49:25

@zero: Őőőő, izé, 386. :)

Homeoffice 2010.04.14. 14:50:38

@Marcellusca:

Zeronak van igaza 350 kényszerűségből ott lévő Down kóros van ott és a MEGFELELŐ EMBER és BELSŐ KÖRE!

Hogy mered szídni? :)

Marcellusca 2010.04.14. 14:52:47

@Noname Cowboy: Hát, igen. Megvan a dolog pikantériája. :)))
De majd Vityáék megóggyák. Úgyis most nyilatkozott, hogy elsők között - mer' egyébkínt ollan jól áll az ország, hogy ez a legfontosabb - a kisebb parlamentrűl fognak szavaznyi. Mer' ezidáig megvót a szándék mindkét ódarrúl, csak nem vót egység. De majd mostan! Figyejjétek meg!
És gondolom a választási törvény eme hiányosságát is kiküszöbölik.

Horizont 2010.04.14. 14:52:51

@zero: Ne sértsd meg a Down kórosakat!

Egy pecsételő van :DDDD Olyan aranyos!

Marcellusca 2010.04.14. 14:54:01

@Gunther: Úúúú, bakker, jobban meg köll gondónom, hogy mikettet írogatok. :)

Kandabula 2010.04.14. 14:55:03

Aki 6 órát hajlandó sorban állni úgy, hogy bizonytalan volt az OVB döntése a 7 órás zárást illetően, azt küldték.

Marcellusca 2010.04.14. 14:55:28

@Horizont: Nem személyre, hanem eszközre utalt Szigeti. :)))

kulup 2010.04.14. 14:57:18

@nfgy: Szerintem ez nem így van, aki mindkét fordulóra kért igazolást pl. a 13. ker -be, az szavazhat a második fordulóban is, függetlenül attól, hogy az állandó lakhelyén van-e második forduló.

www.valasztas.hu/hu/parval2010/356/356_7_2.html

nfgy 2010.04.14. 14:59:01

@kulup:
Nem szavazhat mert lehúzzák a segédlistáról.

eszkep 2010.04.14. 14:59:06

@zero: Látod zero, ez most megint nagy tudatlanságra utal... (és ez vezet az "összes párt egykutya" elmés megállapításokhoz is)
Ha már blogot írsz, igazán tudhatnád, hogy egy törvény nem definiál minden részletet pontosan (akkor még ovlashatatlanabbak és értelmezhetetlenebbek lennének), ezért a törvényekhez általában tartozik VÉGREHAJTÁSI RENDELET (ami olvasatban is teljesen más, mint egy törvényi szöveg, ugyanis éppen arra való, hogy meghatárzza a törvény végrehajtásának PONTOS szabályait és részleteit). Ennek kidolgozása pedig az ileltékes szakminisztérium az illetékes. Nem tudmom most melyik minisztérium (lenne) illetékes, hisz Belügyminisztérium már nics.

Kicsit Karcos 2010.04.14. 15:03:00

@Kandabula: neked még ugye sosem jutott eszedbe, hogy ragaszkodj a jogaidhoz, és ne mondj le róla előre, puszta feltételezések alapján?

Egy vicc jut rólad eszembe, talán ismered, talán nem:

Nyuszikának elromlik a porszívója. Gondolkodik, mi legyen.

Eszébe jut, hogy a medvének van porszívója, talán oda is adná neki. Elindul a medvéhez. Útközben gondolkodik:

- de mi van, ha nincs otthon a medve?
- á, biztos otthon van, de vajon kölcsönadja-e a porszívót?
- kinézem belőle, hogy nem adja ide...
- sőt egészen biztos vagyok benne, hogy nem fogja ideadni.

Odaér a medvéhez, bekopogtat. Kijön a medve, mondja nyuszika:

- Tudod mit, medve? Baszd meg a porszívódat!!!

kulup 2010.04.14. 15:04:24

@nfgy: Miért húznák le ?

Ez elég egyértelmű, egyik kivétel sem teljesül. Vagy már a valasztas.hu -n is félrevezetnek ? Nem lepődnék meg.

Ha mindkét fordulóra kapott igazolást:
1. az első fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat,
2. a második fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat, kivéve, ha
a) abban a választókerületben, ahova az első fordulóra kiadott igazolás szólt, nincs második forduló,
b) abban a választókerületben, ahova a második fordulóra kiadott igazolás szól, nincs második forduló.

nfgy 2010.04.14. 15:04:33

@nfgy:
B. Ha csak a második fordulóra kapott igazolást:
1. az első fordulóban a lakóhelye szerinti szavazóhelyiségben (vagy valamelyik külképviseleten) szavazhat
2. a második fordulóban az igazoláson feltüntetett településen, az igazoláson feltüntetett szavazóhelyiségben szavazhat, kivéve, ha
a) a lakóhelye szerinti választókerületben nincs második forduló

Ez a te linkedből van idézve. Figyeld a 2 a) pontot!

eszkep 2010.04.14. 15:04:38

@Gunther: És látod Zero, leírsz egy hülyeséget, 50 retardált ugrik rá...

kulup 2010.04.14. 15:07:06

@nfgy: Igen, ha _CSAK_ a második fordulóra kért igazolást. Én arról beszélek, ha mindkettőre kért, szerintem a többség ilyen.

nfgy 2010.04.14. 15:09:13

@kulup:
A linked www.valasztas.hu/hu/parval2010/356/356_7_2.html
B és C 2-es a) pontja KIZÁRJA azt akinek a lakóhelyén eldőlt a nandátum sorsa!

eszkep 2010.04.14. 15:11:03

@Gunther: Csak úgy kíváncsiságból:
Szerinted a "MEGFELELŐ EMBER és BELSŐ KÖRE" az elmúlt 8 évben hány végrehajtsi rendeletet írt a külömböző minisztériumokban? Pontos számot kérek!

Homeoffice 2010.04.14. 15:14:00

@eszkep:

A múltidőt elnéztem főnök!
:)
Ahogy Sedu mondta itt bent, Viktor elkezdett dolgozni (kisütött a nap) és jó kedvem van.
Nem kell leszedned a fejem:)

Marcellusca 2010.04.14. 15:14:24

@Kandabula: Őőőő, izé, háááááát ....

nfgy 2010.04.14. 15:16:22

@kulup:
Igen ezt benéztem akkor szavazhat.A vicc az.hogy én ezt tegnap megkérdeztem az önkormányzatnál azt a nőtől ,aki ott a szavazást jogilag koordinálja.Azt mondta,hogy NEM szavazhat az akinek a lakóhelyén eldőlt a mandátum.Vicc...

kulup 2010.04.14. 15:18:03

@nfgy: Nem zárja ki.

Ha mindkét körre kértél igazolást, akkor ugye a C. pont lép érvénybe. Itt a 2. a pont, amit írtál :

a) abban a választókerületben, ahova az első fordulóra kiadott igazolás szólt, nincs második forduló,

Tegyük fel én a 13 ker-be kértem igazolást mindkét fordulóra. Ott (ahová "az első fordulóban kiadott igazolás szólt") VAN második forduló, tehát mehetek szavazni.

kulup 2010.04.14. 15:20:02

@kulup: OK, én meg későn nyomtam a send-re. Ezt megbeszéltük, szavazhat :-)

nfgy 2010.04.14. 15:20:07

@kulup: @nfgy:
FIGYELEM! Ha igazolást kap (akár az első, akár a második, akár mindkét fordulóra), a második fordulóban csak akkor szavazhat, ha az első forduló – abban a választókerületben ahol szavazott vagy szavazhatott volna – nem volt eredményes.

De ez is érdekes a legelején,valaki értelmezhetné.

Marcellusca 2010.04.14. 15:22:09

@eszkep: A jelenlegi törvényt 360valahány szavazattal, egyhangúlag elfogadta a parlament.
Ebben Viktorkáék is benne vannak.
És a törvényre hivatkoztak, nem a végrehajtásiutasításra.

Charybdis 2010.04.14. 15:29:17

Azt a bőgőtokba hegesztett, deszkánbaszott, bagolyszemű öreganyját, hogy cuppantaná le a vacogós cápa!

Homeoffice 2010.04.14. 15:43:04

Tényleg az a Navracsics-interjú megvan, hogy megkérdezték, hogy miért van náluk kevés nő?
Válasz: Hát a politika olyan férfias dolog:)
LOL
Azt hiszem MTV1
Eszkepnek külön üzenem, hogy a linket nem tudom:)

Lone Wolf 2010.04.14. 15:43:47

Na, ez is szép! Nem hiszem, hogy az OVB HA AKARNÁ ne tudná megoldani, hogy gyorsabban le lehessen szavaztatni.

Törvény maximalizálja a bizottsági tagok számát? Ebből nem problémát kellene csinálni, hanem megoldást keresni! A törvény megváltoztatására ugyan, 0 sansz van, de ha beszélnének sólyommal, vagy BÁRKIVEL akinek az országgyűlésben komoly befolyása van, vagy lesz, minden további nélkül össze tudnának hozni egy helyileg, és ideiglenesen tekintsünkmárelettőlamarhaságtól típusú megállapodást... De neeem! Az urak inkább maszatolnak hárítanak, ráraknak még egy lapáttal, az amúgy is gázos szitura. És azt állítják hogy nem fognak rajta változtatni,és ők ugyan nem felelősek! Hát jó...

Majd Vikike a fehér lovon megállapítja hogy azok, és nem kell vesződniük a lemondásuk benyújtásával, hanem nemes egyszerűséggel ki lesznek rúgva!

BTW van ezek után bárkinek is a jelenlevők közül problémája az elvtársak fénysebességgel történő eltávolításának, az állami szervekből, és vállalatokból?

Mert nekem valahogy nincsen... SŐT! MEGKÖVETELEM!

geor dar khordak 2010.04.14. 15:50:45

Bocs ha volt már, most láttam az m1-en a ma reggel ismétlését a Süveges porba alázta a Szigetit, zseniális volt gondolom m1-en fent van nézzétek meg!

Lone Wolf 2010.04.14. 15:57:21

Egyébként azt hiszem hogy már mondtam, de szerintem ez az eset Abszurdisztán királyi koronáján az ékkő!

És most már nagyon nagyon szépen megkérném a sorsot, isten, vagy éppen a mindenható, pártot, és a kommunista mennyországba költözött szentjeit, úgy mint Lenin, és Sztálin. Akármelyik is legyen a felelős érte! Hogy ezt a faszságot lehetőleg már ne próbálják meg űberelni. Az már egy kicsit sok lenne...

arlequin 2010.04.14. 16:40:31

@Gunther: csatlakozom, s majd csalatkozom...

InTheGajd 2010.04.14. 16:45:33

Magyarorszag! Mi igy szeretunk! Amikor lassan 2 evtizede a nem megfelelo emberek van a a nem megfelelo poziciokban.

Lone Wolf 2010.04.14. 16:47:07

@arlequin: Sajnos attól tartok, hogy igazad van. Lesznek visszás esetek, és érdekes bürokratikus húzások még ebben az országban bőven. Na de azt komolyan remélem, hogy nem ez lesz az átlagos.

Egyébként néha-néha már azt hiszem, hogy a hülyeség az emberiség természetes állapota. Vagy legalább is a magyarságé.

mérnök_05 2010.04.14. 17:31:51

Egyetértve azzal, hogy az OVB és az OVI talán nem volt szakmailag a csúcsponton, de azért jó lenne, ha belegondolnátok, mi is az alapvető gond, illetve valaki adna egy jó ötletet a megoldáshoz (leszámítva a több névjegyzéket, meg íródeákot). Dióhéjban: a kiidulási prbléma az volt, hogy ha nem egy helyen lehet igazolással szavazni, akkor egy ilyen szavazó - elvileg - kérhet több papírt, és azzal több helyre is elmehet. Ezt nyilván azzal lehet megakadályozni, hogy egy helyen - a lakóhelye szerint illetékes önkormányzatnál - adják ki az igazolást, és feljegyzik, hogy x.y már kapott. Ez bombabiztos, mert a kiadott igazolás nem pótolható... Tehát elvileg biztosított, hogy egy faszi - egy igazolás. DE: nem nagy ügy egy ilyen papírt kratívan kezlni, így ugye mégis lehet az, ami nem lehet... Na, erre kitalálták, hogy ha egy helyen lehet csak szavazni, akkor ott látszik, hogy másodszor próbálkozik a versenyző... Persze, ha kis esze van, akkor másik címen próbálkozik másodszr, így megint lyukas a rendszer. Létezik ugyan egy nyilvántatás meg egy számítógépes rendszer az un. kétszer vagy többször szavazók kiszűrésére", de azzal aza gond, hogy ugye készül minden ilyen igazolásos polgárról egy külön papír - azért is tart sokáig ez a fajta szavazás - és ezeket a papirokat berögzítik és összenézik, hogy szerepel-e valaki többször. ha igen, akkor - elvileg - el lehet kapni a tökét, lévén minden adata megvan (aztán, hogy ilyen történt-e valaha, azt én nem tom). A gond ott van, hogy tudja a szerv, hogy Gipsz Jakab mondjuk kétszer szavazott - a megoldhatatlan problem az, hogy akkor most emlyik szavazatot semmisítsék meg, mert azt ugye nem lehet tudni, hogy az urnában lévő sok-sok szavazat közül melyiket is dobta be a galád... A vegyünk ki egyet, és semmisítsük meg megoldás lehet, de ha ezzel valakinek a mandátuma veszik, akkor biztos, hogy nem fog örülni, és tényleg nem korrekt.... Akkor hogyan is? Lehetne azt is játszani, hoyg mindneki kap egy saját azonosítót - ami nem a személyi száma - aztán azzal leül egy gép elé, beüti, és szavaz, és a gép ezzel az azonosítóval még egyszer nem engedi szavazni, de egyrészt drága, technikailag sem egyszerű, meg lenne felháborodás, hogy nyilvántatják, ki szavazott, meg ki nem... Szóval ilyen komoly gondokkal kell küzdeni - tud valaki jó megoldást? Szerintem az OVB/OVI megköszönné... Bocs a rőfös hozzászólásért!

suski 2010.04.14. 17:40:35

@mérnök_05: az OVB a néphez fordul az egybites probléma megoldása érdekében?? :))) ez jó...
Ott van egy csomó jogász, ezért fizetik ôket, oldják meg, bakker.

eszkep 2010.04.14. 17:44:22

@Marcellusca: Te most komolyan funkcionális analfabéta vagy??? Ok, te sem tudod, mi fán terem az államigazgatás, úgyhogy egy példa: A Közösségi Vámkódex alapján (Az Uniós vámjogszabály) alapján nem lehet vámkezelni, egy szó sincs benne, arról, hogy nézzen ki egy vámokmány, hogyan kell kitölteni, mert az EP ezzel nem fog foglalkozni. A törvények végrehajtásáról szólnak a Végrehajtási Rendeletek (meglepő név mi???), ami azt szabályozza, hogy kell végrehajtani az adott jogszabály rendelkezéseit (nem várt fordulat, mi???). Vagy szerinted és Zero alapján a képviselőknek kellene megtervezni, hogyan nézzen ki egy CDPS okmány??? Erre valók a szakminisztériumok ügyebár... Az, hogy az illetékes szakminisztérium nem szabályozta ennek a 3 éves törvénynek a pontos végrehajtását, az konkrétan nem az Országgyűlés mulasztása, ezen nincs mit szépíteni.
Azt egyébként megértem, ha valaki nem tanult államigazgatást, de ha már leírtam mire való egy végrehajtási törvény,akkor legalább annyi kevés eszecskéd lehetne, hogy utána olvasol interneten... Vagy az már nem megy??? Vagy ez valami passzió, hogy hülyeséget beszélsz??? Zero is jól tudja használni a netet, ha akarja... Hihetetlen minek ír le akkor ilyen fatális hülyeséget??? Ezt fel is jegyzem Zero legnagyobb baromságai közé, a "bruttó-nettó államadósság fogalomzavar mellé...)

tudi 2010.04.14. 17:45:18

Ez kabaré, igaz én nem néztem a 11.-i műsort, mert az igazak állmát aludtam, ezt lehet egy jó koncert szervezó jobban oldotta volna meg mint az egész OVB. Franz Kafka elsírná magát ezen abszúrd helyzetek hallatán.

suski 2010.04.14. 17:52:44

@eszkep: na jól van, de minisztérium most is van, dolgoznak már az ügyön?

eszkep 2010.04.14. 18:05:50

@suski: Elvileg eddig is kellett lennie, bár a "szakértői kormányzás" címszó alatt sokmindent el tudok képzelni... Szigetvári egyébként már rebesgette, hogy nem lesz változtatás.

suski 2010.04.14. 18:08:55

@eszkep: a fidesz miért nem nyilatkozik, hogy mit kellene csinálni? ( én nem hallottam legalábbis)

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2010.04.14. 18:11:07

Lehet, hogy ezt már előttem felvetette valaki, de:
Adott a szituáció:
Egy csendes vasárnapi nap van, véletlen választás, az egyik szavazókörben elkezd gyűlni a tömeg, majd sor alakul ki. Eljön a du. 3 óra kinézek, és még mindig azt látom, hogy k@rva nagy a sor. Normális esetben egy kis találékonysággal-->vészmegoldás, szólunk az ovb-nek, kérünk embereket, akik jönnek és segítenek bővíteni a szavazófülkéket és a személyzetet, akik segítenek a szavazópolgáraoknak a regisztrációban, hogy lényegesen gyorsabban menjen a sor. És lesz@rjuk, hogy ki a felelős, hogy és miként sikerült ezt ily szépen elintézni, esetleg aznap gondolkodott valaki a megoldáson ujjal mutogatás nélkül??? Lehet, hogy amit írtam nem jó ötlet, de ha akarnak, valamit biztos tudnak csinálni a nagy okosok, persze a cikkből kiderül, hogy már az összeadás és relációk sem erősségük, mit is várok...

Kartal (rezervált) 2010.04.14. 18:22:21

@zero: az még hagyján, de utána velünk etetik meg.

suski 2010.04.14. 19:37:30

@eszkep: na várj , a kérdésem arra vonatkozott, hogy a szavazási káoszt hogyan lehet elkerülni 2 hét múlva, azzal kapcsolatban mit kellene csinálni.
Ezt a sajtótájékoztatót láttam.

Donna (Cara)mba 2010.04.14. 20:07:05

@Marcellusca: Nem mondod? Hiszem most beül 386 ogy képviselő a patkóba, a következő választás meg - ha nem történik semmi rendkívüli, például önként lemond a kormány és időközi választást írnak ki - akkor tényleg, nem éren még rá ez a törvény? Hiszen nem léphet hatályba 2014 tavaszáig:-)
Vagy már megint nem tudok számolni és gondolkodni?

Hát ez vicc! Előterjesztik a törvénytervezetet, persze előtte különféle bizottságokban megrágják, kiköpik, mehet a parlament elé. Ott vitáznak róla a frakciók, benyújtanak 1225 darab módosító indítványt, aztán elrendelik a szavazást, persze, ha nem lesz előtte "házszabály, házszabály" bekiabálás, elkezdik nyomogatni a gombokat, amire kijön úgyis aminek ki kell jönnie 2/3-ad esetében. Kb. röviden valahogy így néz ki egy törvény megalkotása.

Persze, hogy legyen kisebb a parlament, nem mossa már az Adria partjainkat, nem koszorúzza a Kárpátok vonulata országunkat...

Ha a mentelmi jogról folytatnának vitát, na annak lenne bizony sürgősen értelme!!!!!!!!! Hogy leszokjanak a lopkodásról jó előre...

És: másodikként nem a gazdaság gatyába rázásával kellene folytatni? Pénzügyi források után nézni, amivel esetleg lehetne pörgetni a gazdaságon? Elszámoltatni a GDP-tolvajokat?
Ez mind ráér? Tényleg komolyan úgy gondolják?

Nem, ez csak vicc, ugye?

Donna (Cara)mba 2010.04.14. 20:22:54

@eszkep: Én sem tanultam államigazgatást, lehet, funkcionális analfabéta és diszlexiás vagyok eccere;-D

Találkoztál te már a való életben egyértelmű Végrehajtási Rendelettel? Nekem eddig alig sikerült, pedig nem sok dolgom van vele:) Egy egyszerű Apeh igazolás kiadása mondjuk egy Széchenyi kártyához olyan fejtörést okozott mind a Kamaránál, mind az Apehnál, hogy meguntam az ide-oda küldözgetést, és felhívtam saját telefonomon a kamarai ügyintézőt és átadtam a telefont az apehes ügyintézőnek, ugyan interpretálják már a vonatkozó jogszabályt együtt. Jól elordibáltak a saját telefonköltségemen, mire elértem, hogy egy olyan fecnit adjanak, amit a kamarai ügyintéző megigérte az apehosnak, hogy azt már úgy elfogadja:-DDDD Szomorú, mindennapos LOL
Pedig mindegyiknek ugyanabban a tárgykörben ugyanaz a Végrehajtási Rendelete, nem? Vagy szelektív, mint a hulladék gyűjtés?

Tudod mit mondok: ügyvédek képesek ezeken az általad nagybetűvel írt szent tehénszerűségekről vitázni, mert annyira nem egyértelműek.

Magyarország, mi így (is) szerettünk!

Ja, szakértők! Lassan nálam ez a szó a komplett idiotizmust szinonimája lesz.

Én nem vagyok szakember, kikérem magamnak a rágalmat előre is bárkitől, aki ezzel vádolna;-D
Én csupáncsak dolgozok (remélem, jól).

Marcellusca 2010.04.14. 20:28:01

@eszkep: Nem vagyok alfabéta. :)
Arról ugatok, hogy nem a végrehajtási rendeletre/utasításra hivatkoznak, hanem a választási törvényre.
És a törvények is sokmindent pontosan szabályoznak. Azért erősek.
Különben mindent meg lehetne támadni, mert csak egy miniszteri végrehajtási szabályozza.

Nem kellen ám mindenkit egyből lehülyézni, azért, mert nem ért veled egyet!

Donna (Cara)mba 2010.04.14. 20:33:02

@Marcellusca: "Nem vagyok alfabéta. "
Ez teccik:-D

Marcellusca 2010.04.14. 20:38:48

@Donna (Cara)mba: Nem, nem, Drága Donna.
Eztetet nyilatkozta a Nagyvezír, bele a kamerába.

Tudod, Te, mint szavazó, kisvállalkozó már nagy ívben le vagy .... sajnálva.
Szinte már tuti a 2/3, úgyhogy ennyi.
Csá, Bébi!

Én a mai hírekben is felfedeztem egy elgondolkodtató nyilatkozatot.
Ige, persze, megint Fityisz. :)
Aszongya a Szájtátó Petike, hogy a kormány már most felélte a "spájz" tartalmát, azaz szinte elértük az éves hiánykeretet.

Bennem felmerült egy kérdés: Mikor hazudtak/hazudnak?
A kampányban azt mondták, hogy nem tudnak konkrét gazdasági programot prezentálni, mert nem tudják, hogy milyen állapotban van a kassza, a gazdaság. Nem tudnak számokat.
Most meg ez a nyilatkozat, hogy tudják, hogy a kormány a seggére vágott a pénznek.

Mosmiva?
Mi az igazság?
Az, hogy nem tudnak számokat vagy az, hogy pontosan tudják, hogy a hiány 3/4-ét elérte a kormány?

Éjjenek az egybites szavazók!!!!

Donna (Cara)mba 2010.04.14. 20:39:17

@eszkep: Tudod milyen az ilyen törvény és annak végrehajtási rendelete? Amilyenek azok, akik összemontírozták és azok, akik ezt a marhaságot megszavazták, miközben halvány fogalmuk nem volt arról, hogy fog ez kinézni alkalmazása során.
Na ez a baj. Hogy ilyen törvény-szövegezőink és ogy.képviselőink voltak (remélem már kevesebb ilyenek lesznek azért az új ciklusban, és jól átgondolnak egy törvényt valamint annak végrehajtási módját, lehetséges hatásait is megvizsgálva, és csak akkor szavazzák meg, ha világos és egyértelmű mint a 2x2.)

Vagy hiú ábránd?

Donna (Cara)mba 2010.04.14. 20:41:49

@Marcellusca: Jó, éljenek, de ne túl sokáig;-DDDDDDDDDD

suski 2010.04.14. 21:04:03

@Marcellusca: az csak 1 adat. Azonkívül még van egypár...

suski 2010.04.14. 23:10:04

@vomit: majdnem összejött az is, nem álltunk messze tôle..

suski 2010.04.15. 04:00:55

"Tóth Zoltán hozzátette: az Országos Választási Iroda akkori vezetője tiltakozott a módosítás ellen, és benyújtott egy olyan javaslatot, hogy új szavazókört lehessen nyitni ott, ahol az igazolással szavazók száma 30 százalékkal meghaladja az eredeti szavazóköri létszámot. Ezt a pártok elutasították, így állt elő az a törvényi helyzet, hogy egy választókerületben egy szavazókörben lehet csak voksolniuk az igazolással rendelkezőknek. "

www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-346174

suski 2010.04.15. 05:13:55

"Tóth Zoltán hozzátette: az Országos Választási Iroda akkori vezetője tiltakozott a módosítás ellen, és benyújtott egy olyan javaslatot, hogy új szavazókört lehessen nyitni ott, ahol az igazolással szavazók száma 30 százalékkal meghaladja az eredeti szavazóköri létszámot. Ezt a pártok elutasították, így állt elő az a törvényi helyzet, hogy egy választókerületben egy szavazókörben lehet csak voksolniuk az igazolással rendelkezőknek."
www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-346174

eszkep 2010.04.15. 08:21:42

@Donna (Cara)mba: "Találkoztál te már a való életben egyértelmű Végrehajtási Rendelettel"

Amit én ismerek (ismertem) az a régi Vámtörvény (1995 évi C törvény) végrehajtási rendelete teljesen jó volt. A mostani (A Vámkódexé) egyébként egy tragédia.

"Pedig mindegyiknek ugyanabban a tárgykörben ugyanaz a Végrehajtási Rendelete, nem?"
Ezt nem egészen értem, de ha a kérdés arra irányul, hogy egy törvényhez egy végrehajtási rendeletet készítenek, akkor álltalában igen. Egyébként az APEH-nél átalában egy "mezei" ügyintéző képtelen egy indokolást megírni, csak előre elkészített formahatározatokból képesek dolgozni... No comment.

eszkep 2010.04.15. 08:26:07

@Donna (Cara)mba: Tehát mégegyszer: a végrehajtási rendeletet nem szavazza meg senki, azt a törvény elfogadása után az illetékes szakminisztérium készíti el.

"remélem már kevesebb ilyenek lesznek azért az új ciklusban"
Nem akarlak elszomorítani, de egy választás eredményét nem lehet utólag, törbvénnyel "módosítani". Ha elfogadják a törvényt a képviselők számának meghatározásáról (csökkentéséről), annak csak a 2014-ben felálló új parlamentre lesz hatása.

eszkep 2010.04.15. 08:30:40

@Marcellusca: "És a törvények is sokmindent pontosan szabályoznak."
Persze, hogy (elvileg) az a feladatuk, de talán érthető, hogy van egy hiearchikus rend: az országgyűlés mint legfőbb jogalkotó szerv, megmondja MIT kell csinálni, a szakminisztériumok pedig kidolgozzák, HOGYAN kell csinálni.

Marcellusca 2010.04.15. 09:12:25

@suski: De nagyon nem elhanyagolható adat.
Sőt!
Szinte az egész költségvetés alapja.

Most akkor tudnak számokat vagy nem?

Donna (Cara)mba 2010.04.15. 11:42:17

@eszkep: Kedves Eszkep! Mindezt bizisten a magam eszétől is felfogom! Te nem értetted, mit mondtam. A parlamenti képviselők létszámának csökkentése persze, hogy 2014-ben lép hatályba! Illetve ha lesznek időközi választások akkor előbb. Ez annyira evidens, bocs, hogy olyan, mintha hülyének néznéd azt, akinek magyarázod.

A törvényekkel kapcsolatban meg azt a reményemet fejeztem ki, hogy teljesen egyértelműek lesznek, nem lesznek benne különféle jogértelmezésekre módot adó hézagok, mert éppen ezek azok a kiskapuk, ahol az ördög jár-kél;-D
Ki s bé!

A törvény érvényesítésének mikéntjére alkotott végrehajtási rendeletek ennek következtében meg még sokkal közérthetőbbek lesznek. Erre céloztam.
Na, talán most érthető, amit leírtam...(vagy mégse?:(

Kicsit Karcos 2010.04.15. 13:17:26

Ez volt már?

barikad.hu/sites/barikad.hu/files/jegyzokonyv.pdf

Itt van a jegyzőkönyv az ötpárti egyeztetésről Lamperth-tel, Rytkó Emíliával arról, hogy mi legyen az átszavazókkal.

Kicsit Karcos 2010.04.15. 13:46:38

nopaste.voric.com/paste.php?f=fat557

itt van a fenti jegyzőkönyv online OCR-rel szöveges formátumba konvertált változata.

Jegyzőkönyv: barikad.hu/sites/barikad.hu/files/jegyzokonyv.pdf
OCR: www.cvisiontech.com/online-conversion/general/main.html
Nopaste: nopaste.voric.com

nevemszep 2010.04.15. 16:32:51

a cikk írójától kérdezném, hogy Virágnak mégis mit kellett volna tennie azon kívül, amit tett és tesz?
- gyorsan valahogy átírni a törvényt?
- nem betartani a törvényt?
- pár hónap alatt (nemrég nevezték ki ugyanis, mikor Emília nyugdíjba ment) megoldani azt amit évek alatt nem oldottak meg az illetékesek, és gyorsan átalakítani a választási szisztémába ágyazott informácisó csatornákat?
- nem kivárni az OVB döntést vasárnap? (tehát ez ügyben törvényt szegni?)
- esetleg az OVB helyett dönteni? (ismét tvt szegni)
- egyszerre ott lenni az összes választókörzetben és a helyiek helyett felmérni a szitut, átnyálazni minden jogszabályt és bemászni minden kiskapun, és a jegyző jogkörét magára húzva helyi intézkedéseket tenni?
- más egyéb ötlet?

nevemszep 2010.04.15. 16:37:36

félre értés ne essék. affelől nincs kétségem, hogy ismer minden vonatkozó jogszabályt. épp azért szapullod, mert betartja őket. gratula:)))

Lone Wolf 2010.04.15. 18:50:31

Nocsak! mégsem reménytelenül hülyék ezek. csak az a baj, hogy előre kellett volna gondolkozniuk.

mandiner.hu/cikk/20100415_megeloznek_a_szavazokori_tulekedest

nevemszep 2010.04.15. 19:51:03

Lone Wolf, segíts megértenem, miért áll olyan nehezen össze a kép pl neked is?

előre gondolkodtak. már amikor a 2/3-os tv-t megszavazta a parlament, többen javaslatokkal, észrevételekkel álltak elő. de nem ment át egy módosítás sem a két év alatt, és az OVI vezetője fogta magát és nyugdíjba vonult pár hónappal ezelőtt. Az, hogy a jelenlegi OVI rendeletmódosítási dokut nyújt be, azt jelenti, hogy a jelek szerint két hét alatt rendezik azt, amit a kedves politikusoknak két év alatt nem sikerült.

tehát baromi logikus, hogy azokat fikázzuk, akik dolgoznak is.

suski 2010.04.15. 21:55:42

@Marcellusca: nézd, Heim Péter mondta az Index-en, hogy egy hónap kell mire átvizsgálják ( nem ô, hanem a fidesz) az adatokat, szerzôdéseket és utána lehet cselekedni. Azt gondoltad, hogy a hiányadattal már neki is lehet esni vminek?

Marcellusca 2010.04.16. 08:07:09

@suski: Nem érti, Kedves! :)
Engem nem konkrétan a hiányadat érdekel (az is, de ez most mellékes), hanem az, hogy egyszer azt nyilatkozzák, hogy mindent jól át kell nézni, számolni, mert NEM TUDNAK adatokat (pedig a gazd. és költségvetési biz. eln. Varga Mihály), majd pár nap múlva kész tényeket közölnek.
Most akkor melyik az igaz?
Tudják vagy nem tudják? :)

arlequin 2010.04.16. 08:12:07

@Marcellusca: mindkettő igaz. olyan, mint a hazugság: van is, meg nincs is.

süti beállítások módosítása