Igazi "állatorvosi ló" ez a sztori:
A zalaegerszegi ZalaSprint-M Kft. 24 ezer tonna mészkő és töltésföld felhasználásával készítették el az M7-es autópálya munkálatainak részét képező mezőgazdasági utakat. Nem kapták meg a teljes összeget, így a fennálló követelést eladták a Ittasofőr Kft.-nek, akik ma megkezdték az út elbontását, mivel a kft. a kitermelt földet és mészkövet értékesíteni akarja.
MTI Fotó: Varga György
Délelőtt 10 óra előtt a rendőrség is megjelent a helyszínen és leállította a munkálatokat. Az MTI úgy tudja: a rendőrök mintegy háromnegyed órával később azzal hagyták el a helyszínt, hogy a tulajdonjogi vita eldöntése a bíróságra tartozik.
Már ez is éppen elég súlyos, de sokkal keményebb, hogy kapta meg a melót a ZalaSprint-M Kft.:
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megkezdett autópálya-építés nyertese a PVT-M7 Konzorcium volt, amelyben a Porr Építő Kft. a fő résztvevő. A Porr a balatonfüredi Kutas B.B.B. Kft.-nek adta ki a mezőgazdasági utakra vonatkozó megrendelést, de ez a cég közbeiktatta a Mezőbau Invest '09 Kft.-t, azonban még itt sincs vége a láncnak. A Mezőbau ugyanis a nyíradonyi Nyírút Kft.-nek adta tovább a megrendelést, amely végül megbízta a ZalaSprint-M Kft.-t a munkálatok elvégzésével.
A Nyírút Kft. képviselői az utóbbi hónapokban elérhetetlenekké váltak, januárban, éppen hasonló lánctartozásos ügy miatt előzetes letartóztatásba került a cég vezetője.
A ZalaSprint-M képviselői a fővállalkozót is megkeresték, ám a Porr jogi képviselőjétől azt a tájékoztatást kapták, hogy velük nem állnak jogviszonyban, ők a közvetlen alvállalkozóikat kifizették.
Ennyi.
Mint a Megyeri híd, meg a többi ezeregy hasonló ügy esetében. A fővállalkozó sajnálkozva közli, hogy ők mindenkit kifizettek, aki meg a piramis legalján van, az dögöljön meg.
Tényleg olyan roppant bonyolult felszámolni, megszüntetni ezt a rendszert?