Skip to content


       Szűrés lista

A 300 milliós felüljáró - lezárva

Birján egy 492 fős kisközség Baranya megyében. Egy igazi zsákfalu. És mellette fut a vadiúj M60-os autópálya.



Birjánba a beruházás előtt egyetlen út vezetett a Pécs–Mohács között futó 57-es főútról. A polgármester szerint a sztráda építését irányító Nemzeti Infrastruktúra Zrt-vel (NIF) 2005-ben megállapodtak arról, hogy a régi mellett egy új bekötőút is épül, így eggyel több ki-, illetve bejárata lesz a falunak.

Vadonatúj híd épült ugyanis az új M6-os autópálya felett, az egykilométeres új bekötőúton frissen terített aszfalt van - de csak 50 méterig. Ettől kezdve ugyanis csak murva fedi az új bírjáni bekötőutat, ami a polgármester szerint így használhatatlan. 

Mint Novreczky János mondta, ha így ráengedik a traktorokat, két hónap alatt tönkremegy az út. Az önkormányzat ezért hatalmas betontömbökkel zárta le az utat, ezért hiába helyezte forgalomba a közlekedési hatóság, jelenleg csak a régi bekötőt használhatják az autósok. 

Az új felüljáró a bekötőúttal együtt 300 millió forintba került.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő álláspontja szerint ugyanis az új út forgalmi adatai nem indokolják az aszfaltburkolat kiépítését, így ha ilyen utat akar az önkormányzat, akkor azt a hiányzó 800 méteres szakaszon magának kell megépítenie.
 


"Kb. két hónapja beautóztam Birjánba, mert nem értettem, mi a fene miatt kellett pluszba még egy felüljárót építeni a semmi közepére iksz millió forintért 1 km-re az eredeti birjáni bekötőúttól.

Birján: kb. másfél utcából álló, egy km hosszú település. Ha hetven házban lakik ott 500 ember , akkor sokat mondok.
Ennyi embernek nem elég csak egy felüljáró???" - írta egy hozzászóló.

 



Az M60 autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszának hossza 30,2 km. Az autópálya 2x2 sávos, osztott pályás út burkolt leállósávokkal. A szakaszon 4 csomópont, 32 db műtárgy (ebből 2 völgyhíd), 2 pihenőhely és egy autópálya-mérnökség épül.

2037-ig törlesztjük a részleteket.

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr381920218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2010.05.03. 11:09:03

Remek ötlet, mivel úgysem fogják használni, senki sem veszi észre, hogy a felét kilopták.
Remek egy ország ez, ahol akkora a jólét, hogy a hasznossági és megtérülési mutatókat magas ívben le lehet szarni...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.05.03. 11:09:59

magyar valosag. ennyi.
de legalabb epitettek a szocik autopalyat, meg volgyhidat meg alagutakat.
legalabb fejldodik az orszag.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:10:29

Értem én, meg igaza is lehet mindkét félnek, de nem lehetett volna ezt előre letisztázni? Vagy a bekötőút kérdése nem került szóba a 300 milliós tárgyaláson, csak a felüljáróé?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.05.03. 11:11:36

Gondolom a polgi nagyon szerette volna, ha újraválasztják, és a plakátra ki lehet írni, hogyaszongya eztet is elintéztem neketek, lássátok?

J3sus (törölt) 2010.05.03. 11:11:57

Lőni kéne azt/azokat aki ezt így engedélyezte.Kezdem azt hinni, hogy nem lenne elég lámpavas, ha mindenkit akasztanánk. Valakinek biztos jól jött a plusz 1 hidacska, az adózók pénzébe meg tudjuk hogy minden belefér.....

sorokinV 2010.05.03. 11:12:20

Bazmeg @zero:
Kitehetted volna a "kávé helyett" prefixet, mert véletlen koffein után olvastam és szívdobogást kaptam!

PublicEnemy 2010.05.03. 11:13:20

Most akkor építettek egy olyan utat,amire traktorral nem lehet ráhajtani,mert gallyra megy,de leginkább csak mg.-i gépjárművek járnak arra,és ezért lezárták?És mindezt 300millából,de azt is csak 50m-ig?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 11:15:04

Nem ismerem a helyzetet, de el tudom képzelni, hogy a porfészek képviselőtestülete revolvert nyomott a konzorcium homlokának, hogy nem engednek kisajátítani öt méter földet, ha nem építik meg a felüljárót. Megépítették.
Mondom, a konkrét esetet nem ismerem, de sokszor megtörtént már Magyarországon.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:15:13

"megállapodtak arról, hogy a régi mellett egy új bekötőút is épül"

Olvasom ezt, de ha ezt írásba foglalták volna, akkor most perelne az önkormányzat, nem pedig betontömböket hordana az útra.

Szóbeli ígéret nem játszik addig soha kapcsolatban álló felek között.

(Elnézést, ha a videón elhangzik olyan, ami a feltételezéseimet cáfolná, nem tudom most megnézni.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.05.03. 11:35:02

Én azt sem értem, hogy ha már volt egy bekötőút, akkor minek kellett mégy? A 492 fős falunak?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 11:36:08

@zero:

Mert fagyizóra nem lehetett levenni az autópálya társaságot, csak felüljáróra.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.05.03. 11:36:29

Másrészt meg talán azért is ilyen drága az autópálya, mert a 30 km-es szakaszon 32 műtárgy van ... vagyis kilométerenként 1.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.05.03. 11:37:52

@El Topo (Sgt. Elias):

Hehe ...ez igaz :-)
A betonlobbi ereje hatalmas ...

-Szeretnétek egy új felüljárót?
-Köszönjük, már van.
-Szeretnétek egy új felüljárót.
-Ja, igen ... tényleg szeretnénk.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:40:28

@zero: nekem sem tiszta, hogy miért kell kilóméterenként 1+ műtárgy. Az én városomban is van autópálya, de kb. 5 kilométer, míg feljutok a legközelebbi felhajtóra, és nem sokallom.

Egy falusi ember vajon sokallja, ha csak a szomszéd faluból tud rámenni a pályára? Nem hinném.

Csúnyán hangzik, de szerintem alig győzik rátukmálni ezeket a műtárgyakat a falvakra, és nagy szarban lennének az útépítők meg a politikusok, ha ey polgármester azt mondaná, hogy köszi, jó nekünk a szomszéd falu lehajtója is, ne fáradjatok miattunk.

dr. Aullah 2010.05.03. 11:41:15

Ezért kell mindig írásban rögzíteni. Főleg ha autópálya építésről van szó!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 11:42:41

@zero:

A betonlobbi IS ott van a szeren, meg a zemberek is. Ugyan miért kell az ÖSSZES autópályánkon minden baromfiudvarhoz külön lehajtót építeni?
Ahogy így tájékozódom, egyre inkább az az érzésem, hogy a Magyar Köztársaság mindenkori kormánya és az állampolgárok nagyon is megérdemlik egymást. Majd még megbasznak ezért itten többen is, de akkor is ez a véleményem.

Marcellusca 2010.05.03. 11:44:20

@zero: Az az.
Én elhiszem, hogy a gazdáknak el kell jutniuk a földekre, de miért kell km-enként egy műtárgy?
Nem lehet kb. 3-4 km-t kerülni?

Egyébként meg szép, magyar történet.
Olyan Mátyás királyos.
Építettünk utat meg nem is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:44:43

Én a polgitól egy dolgot kérdeznék csak:

"Mint Novreczky János mondta, ha így ráengedik a traktorokat, két hónap alatt tönkremegy az út."

Mi alapján gondolja azt, hogy a falubeliek TRAKTORJAINAK bármi keresnivalója lenne az autópályán?

Kresz 37. § (1)
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."

1. számú függelék II. b) pont
"Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek."

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:46:19

@Seduxen: mert remélem jól értelmezem, hogy a bekötőúton az M60-as felé szeretnének mönni a zembörök a mezőgazdasági vontatóval (traktor) a polgármájszter szerint...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 11:47:06

@Seduxen:

Gondolom nem az autópályára akarnak a traktorokkal felhajtani, hanem az autópálya túloldalán levő földjeikre.

Marcellusca 2010.05.03. 11:47:38

@Seduxen: Hüjjjje. :)))
Nem a zótópályára akar rámenni, hanem felette a földjére.
Mer' a pályaépítők (jópézé) ketté vágták a fölgyit.

Inner Circle 2010.05.03. 11:49:24

Autópálya építésénél általános, hogy az átvágott (meglévő) mezőgazdasági utakat hídon viszik át a pálya fölött. Ha megnézitek Google Maps-en, az autópálya még nincs rajta, de ugyanilyen mezőgazdasági út látszik az új felüljáró nyomvonalában. Valószínűleg az autópálya építésénél erre is terveztek egy felüljárót, a helyiek meg úgy gondolták, hogy egyúttal upgrade-olják a vacak utat bekötőúttá. Az építők meg nem így gondolták.
Ettől még lehetne mezőgazdasági útként tovább használni. Valószínűleg aki eddig traktorral járt arra, az most hangosan anyázik, mert neki jó lenne így is (ahogy eddig volt, sőt, most már murvával). Őket most mellőzik, hátha sikerül kitaposni az aszfaltos utat.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:49:56

@El Topo (Sgt. Elias): áhá. ez esetben egy eccerűnek tűnő megoldás lett volna: hogy traktor a földeken kint hagy --> személyatóval (terepjáró) föld megközelít --> hazafelé személyautóval.

megjegyzem "Ugyan miért kell az ÖSSZES autópályánkon minden baromfiudvarhoz külön lehajtót építeni?" - ez a 40 milliós kérdés. de asszem mindannyian tudjuk a választ is rá.

reKorrekt 2010.05.03. 11:51:31

Mi a tököm az a műtárgy? :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:51:55

@Marcellusca: bóócccsáááánat herr Oberst, én eztetet nem gondúútam elsőre, a bunkópösti tehenet is csak a milka-reklámban látott, nem gondúúúútam, hogy ez lenne a haditerv, hogy a főőgyirre akar kimőőőnni :)))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 11:52:17

@Seduxen:

Hát a traktor önmagában ugye szart sem ér, arra különböző dolgokat kell szerelni, hogy földet lehessen művelni vele. Az is maradjon kint?
És akinek az autópálya innenső felén is van földje, az vegyen még egy traktort, még egy vetőgépet, még egy boronát, még egy kombájnt?

Inner Circle 2010.05.03. 11:52:47

Mindenkinek üzenem, hogy itt (a rendelkezésre álló adatok alapján) nincs lehajtó, csak híd. Nem úgy kell elképzelni, hogy 130-cal kisorolsz Birjánnál a külsőbe, jobbkanyar, aztán jön az 50m aszfalt, murva, betontuskó :-) A jó Ég tudja, hol van hozzájuk a legközelebbi lehajtó.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:52:49

@reKorrekt: az csak elírás: műtrágya az, na :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 11:56:08

@El Topo (Sgt. Elias): na például! valamiből a traktor-forgalmazóknak is meg kell élni :))

mondjuk az jogos, hogy ha meg kint hagyja a földön, akkor esetleg lába kél... mentőötlet: Lothárd felé kell egy valamilyen út, és akkor úgy át tudnak kelni a sztrádán. Bár az meg így dupla út. faszsetuggya mi lenne itt a jó.

mert az gyanús, hogy a falu önerőből nem tudja leaszfaltoztatni a murvás bekötőutat.

Marcellusca 2010.05.03. 11:57:38

@Seduxen:
"traktor a földeken kint hagy " - Na, mán itten el b@sztad! :)))
Azon felül, amit @El Topo (Sgt. Elias): is írt, szerinted másnap reggel egyben megtalálná a traktorát? :)
És mekkora súlyt nyom mán egy borona, tárcsa vagy vetőgép? :D

Marcellusca 2010.05.03. 12:00:20

Egyébként, én a térképen azt látom, hogy van egy bekötőút az 57-es főútról, a zótópálya felett, de nincs végigaszfaltozva.
Más út meg csak föld (düllő) út.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 12:00:35

@Seduxen:

Ha valahol épül valami, az biztos, hogy valakinek az útjában van.
Magyarország pedig olyan ország, hogy a zemberek tüstént azt gondolják, hogy elég nekik megzsarolni azt, aki építene valamit, és életükben soha többé nem kell dolgozniuk, annyi pénzt lehet fejni.
Tehát, ha bármilyen út épül, az összes környező település nekiáll az építtetőt lehúzni a kisajátítások során. Van aki a közműhálózatát készítteti el velük, van akinek saját lehajtó kell a polgármester házáig, van aki felüljárót akar. Így megy ez.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 12:01:58

@El Topo (Sgt. Elias): és nem lehetne ezt ott helyben megoldani? Pl. földcserével, ilyesmivel.

Valamit valamiért, az autópálya egy ilyen dolog. Nem lehet mindent kiszámlázni, valahol meg kell húzni a határt. Különben én is mennék az ombudsmanhoz minden környékbeli útépítésnél, hogy nagyobb lesz a szmog, de ha jól megfizetnek, akkor elviselem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 12:03:37

@Kicsit Karcos:
Nem tudom, ennyire nem értek a földműveléshez. Lehet hogy lehetne földet csencselni egy az egyben, lehet hogy nem.
A többire meg már előre reagáltam!:D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.03. 12:03:40

@El Topo (Sgt. Elias): azért a kisajájításoknál elsősorban nem a település fejesei kaszálnak nagyokat. sokkal inkább a "jólértesültek", akik "véletlenül" megtudják előre, hogy arrafelé megy ottópálya, és kisajájítások lesznek. megveszik szaré'-hugyé' a földeket, és busás a haszon a kisajátításkor.

ettől még igaz, hogy a - bocsánat - legtöbb fingszita kis falunak nem kicsit túlzóak az igényei, ha az építtetőt kell lehúzni.

Jurganov 2010.05.03. 12:15:59

@El Topo (Sgt. Elias): jaja, józsi bá ott sír-rí, hogy az ő gyümölcsöséhez IS legyen már külön lehajtó... hihető és reális :) nemám az építőnek származik előnye:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 12:19:14

@Jurganov:

Az építőnek IS előnye származik belőle, meg Józsibácsinak IS. Csak az építtető, jelen esetben az adófizetők szopnak.

Jurganov 2010.05.03. 12:21:23

@El Topo (Sgt. Elias): józsibának kb eszébe sem jutna.

Zuzu Petals 2010.05.03. 12:25:56

@Jurganov: Nem, nem. Nem lehajtókra utaznak, mikor mire. De az tény, h Mo.-n aza a bevett szokás,h föld államosításánál kurva sok pénzt kap a gazda, bármiféle beruházásnál meg rí az összes környékbeli,h az építkezés miatt roggyant meg a háza, szürke lett a fala, tönkrement a kerékpárút, belvíz lett vagy aszály. Ez így van a magánberuházásoknál is. Pl. ha építesz egy bevásárlóközpontot, akkor anak környezetét értelemszerűen rendbehozod, eddi ok. De a szarul alapozott süllyedő házak felúítását már nem végzed el, hanem inkább hívsz egy szakértőt, aki megmondja az akadékoskodó tulajnak, h "na elmész te a picsába". persze mindezt finoman, mert ha az illető a szomszéd telken van, akkor kell a hozzájárulása a működésedhez.
Ezt sokan nem tudják, de amint egy nyomorult lámpaoszlopot fel akarnak húzni előttük, máris keni-vágják a jogaikat, sőt többet is.
Persze állami beruházás esetén ezek az igények még jól is jönnek, m "mekkel csinálni na, ércsétek meg".

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 12:27:39

@Jurganov:

Ördögöt nem. Miért pont Józsi bá lenne kivétel mutyiországban?

Marcellusca 2010.05.03. 12:41:29

@Jurganov: Ne nézzed mán le a Józsibácsikat! :)
Megvan nékik a józan, paraszti eszük. :D

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.03. 12:43:44

Hölgyeim, Uraim,

Mit fáj maguknak az a 300 millió forint?

Komolyan, nektek még a szar is büdös.

reKorrekt 2010.05.03. 12:50:52

:Off - Mit várhatunk Matolcsytól?
"...Egy olyan szociális piacgazdálkodási modellben hisz, amelynek nem a költségvetési egyensúly, hanem a foglalkoztatás javítása az alapja. Nem híve sem a költségvetési, sem a magas kamatokban megtestesülő monetáris szigornak... a magántulajdonnak a köztulajdon fölé rendelését – alapjaiban elhibázottnak tartja.... emellett 2011-től a családi adózás bevezetését ígérte."

Hát most egy kicsit elkedvetlenedtem...
:On

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 12:59:41

Ha Birján így nem akarja használni a felüljárót, akkor ne használja. Feltételezem, eddig se nagyon ment senki a szaros érdektelen kis koszfészkükbe, ezután se fog (Wiki szerint az egyetlen nevezetességük egy horgásztó :D). Gondolom, átlagéletkor 80 év, mint a legtöbb mikrofaluban.

BTW ha legközelebb valaki nekiáll nekem okoskodni, hogyaszongya "a vidékizemberek fizetik a lustabunkó pestieknek a négyes metrót", azt végigrugdosom a birjáni felüljárón oda-vissza. De azt is, aki rábólitott erre a kamu-beruházásra...

Zuzu Petals 2010.05.03. 13:11:32

@reKorrekt: Miért is kedvetlenedtél el? Ezt már 1-1,5 hónapja lehet tudni. És nincs is vele különösebb ba. Szerintem.

reKorrekt 2010.05.03. 13:11:49

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): "a szaros érdektelen kis koszfészkükbe"
Ha mondjuk a te szülőhelyed aposztrofálnák így, az vajon szarul esne neked?

reKorrekt 2010.05.03. 13:13:18

@Zuzu Petals: Mert én személy szerint a költségvetési és monetáris szigor híve vagyok. És nem mellesleg egyedülálló is :)

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:16:44

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): a vidékizembereknek sem kéne beszállnia a négyes metróba, meg a zállamnak sem a kilométerenkénti műtárgyakba. A gond az áttekinthetetlen oda-visszakompenzálós finanszírozás az állami működés minden területén, ami lehetetlenné teszi a valódi igények és a költségviselők meghatározását.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:17:16

@reKorrekt: Ha az én szülővárosom (nem, nem Bp) kapna ekkora pénzt a költségvetésből a nagy büdös semmiért, akkor én magam aposztrofálnám így!

300 millió forint 492 főnek = 609756 Ft/fő

Bp lakossága: 1 712 210 fő

A birjáni felüljáró költségei Budapestre vetítve:
609756 * 1712210 = 1 044 030 320 760

Vagyis 1044 MILLIÁRD forint.

Ez 2-2,5 négyes metró...

Hiába: "a számok makacs dolgok, mert tények"

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:23:04

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): a felsorolt számaid inkább makacskodók, nem makacsok. Mivel autópálya a jellegéből adódóan nem jut el minden falu határába, de az attól nem messze fekvő településeknek is származik belőle előnye, sőt akár a világ másik végén bejegyzett cégeknek is (pl. a British Petrol, hogy csak egyet mondjak, és ami aztán ráadásul Budapesten fizeti be az ÁFÁ-t, hogy tudjon rá hivatkozni Horváth Csaba is), ezért ez a kivetítés akár több nagyságrendi eltérést is magában hordozhat.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.05.03. 13:23:05

az összes falu-város kihasználja azt, hogy az útépítéseknél zsarolhatja az építtetőt (államot, koncesszort, stb.) vagy a kivitelezőt, azzal hogy nem adja meg szakhatósági hozzájárulását a tervre/forgalomba helyezésre.
hol egy bekötőút, hol egy híd, hol a falu összes utcájának aszfaltozása, hol csatornaásás - kifogyhatatlan a tárház. minden útépítésnél eljátsszák ezt a táncot.

mckmester 2010.05.03. 13:25:38

@Zuzu Petals: Ja és a köztulajdon túlsúlya? És a "dógozzon mindenki, a költségvetésnek meg mindegy? Az mikor is volt utoljára jelszó?

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 13:29:20

Nyugi. Nem csak a traktorok számítanak.

Tessék kikeresni a Pécs-Birján járatot a Volán menetrendjében!

Jelenleg nem megy be busz a faluba, mivel zsákfalu, és oda-vissza tetemes többletet jelentene menetidőben, meg egyébként is, hülye parasztja biciklizzen ki.

A két felüljáróval viszont már lehetséges _áthajtani_ a falun, ami így csak talán két perc plusz, és van remény, hogy végre közlekedést kapjanak. Áthajtási út nélkül kb. nulla alkupozíciójuk van a Volánnal szemben.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:31:44

@reKorrekt: Egyébként igazad van, ezennel szeretnék szülőfalujuk megsértéséért bocsánatot kérni Magyarország lakosságának 0,00492 százalékától! :D

@Kicsit Karcos: Engem természetesen egy percig sem zavar, hogy az adómból olyan helyeket (is) fejlesztenek, amikről eddig nem is hallottam (szép is lenne, ha zavarna!). Azt viszont úgy érzem, joggal várnám el, hogy
1) ne értelmetlen látszat-beruházásokra tapsolják el a pénzt csak azért, mert így többet lehet lopni
2) a vidékiek metrófikázós része ilyen ügyek kapcsán picinnyét szálljon magába, vegyen elő számológépet és papírt-ceruzát.

reKorrekt 2010.05.03. 13:31:53

@mckmester: Nekem ebből összességében az jött le, hogy nem hogy csökkenni, de növekedni fog az újraelosztási arány.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:33:03

@Benbe: az olyasmi kérdés, mint a kis forgalmú vasúti szárnyvonalaké. Ott sem értettem, miért nem 600-as S Mercivel, PÁV II.-es sofőrrel szállítják azt a napi 3 utast, ha egyszer az olcsóbb, mint egy vasútvonalat fenntartani.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:34:51

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): vidéki metrófikázós vagyok. Elővettem a tollat és a papírt, és arra jutottam, hogy nem csak 4-es metró nem kell az adóforintjaimból, hanem kilométerenkénti műtárgy sem az autópályákra központi költségvetésből finanszírozva.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:36:07

@Kicsit Karcos: Kérlek, ne csúsztass. És nézd meg a térképet és a posztot: nem az autópályáról és annak költségeiről van szó, hanem csak és kizárólag egy olyan felüljáró költségeiről, mely összeköt egy 492 lelkes falut az 57-es úttal.

pakesz (törölt) 2010.05.03. 13:39:38

nem kellett volna oda az a hid

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): pontosan

amugy nem ertem az elso hozzasozlok miert olyan hulyek...
ha regioban gondolkodnanank nem lenne ilyen

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:40:24

@Kicsit Karcos: Abban igazad van, hogy biztosan elő lehetne másképp is teremteni a fejlesztésekhez szükséges pénzt - méghozzá igazságosabb módon. Tehát úgy, hogy tipikusan helyi hasznosságú fejlesztéseket a település(ek), a kistérség, a régió stb. finanszírozza.

Egy ilyen rendszer nekem is tetszene. Csak sajnos itthon (egyelőre?) nem így működik a dolog, hanem van egy nagy kalap, és abból épül minden, a metrótól a bekötőútig. Addig pedig bosszant az a hatszázezer forint per kopf...

pakesz (törölt) 2010.05.03. 13:42:58

@Kicsit Karcos: az M4 -nek van ertelme, ennek nincsen...
az M4 az vissza fog jonni 30 ev tavlataban ez SOHA, max a kiadjak pornofilm forgatasra

pakesz (törölt) 2010.05.03. 13:44:32

@El Topo (Sgt. Elias): "Nem ismerem a helyzetet, de el tudom képzelni, hogy a porfészek képviselőtestülete revolvert nyomott a konzorcium homlokának, "
erre szoktam en mindig mondogatni hogy Recsket meg kellene nyitni az ilyeneknek akik terrorizaljak a tobbseget

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:44:59

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): engem a 90 forint per adófizető bosszant...

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:45:58

@pakesz: hol jön vissza nekem, vidéki adófizetőnek az M4-be befektetett pénzem?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.05.03. 13:47:23

@Zuzu Petals: Matolcsyról több mint 10 éve tudjuk, hogy szarik az államháztartás egyensúlyára, csak a győzelmi zászlóként lobogtatható GDP-növekedési % érdekli. Bajnai épp rendberakta, amit 2000-2009 között mindenki elqrt, ez meg rögtön szét fogja cseszni.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.05.03. 13:50:08

Vegyük azt, hogy a faluban 100 ház van. 300 millió / 100 ház =3 millió / ház. Ezt a pénzt el lehetett volna költeni úgy is, hogy minden egyes házat felújítanak 3 millió Ft erejéig. Azzal a falu is jobban járt volna. Ne is beszéljünk arról, hogy milyen jó lett volna, ha simán csökkentik az adókat és kihagyják az ilyen kamuberuházásokat.

hipokrita 2010.05.03. 13:51:16

Egy ekkora faluhoz minek két bekötőút ugyanazon helyről kiindulva?
Egy polgármester miért zár le egy olyan utat, amely használatához nekem is jogom lenne?
Menjenek ezek a fenébe.

jet set 2010.05.03. 13:53:52

A térkép szerint Gyu?pusztánál is van egy felüljáró 0m aszfalttal.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:54:05

@Kicsit Karcos: Tudod, ez az "adjon nekem mindenki 5-5 forintot, és lesz 50 millióm" szabály. :)

@hipokrita: "Egy polgármester miért zár le egy olyan utat, amely használatához nekem is jogom lenne?"

Igen, ez a betontömbözés nekem sem teljesen világos. Tehát egy önkormányzatnak joga van bizonyos utakat csak úgy heccből lezárni? Elég bizarr...

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.03. 13:54:33

Az autópályákat így kell építeni... nézzétek meg Németországban , gyakori hogy néhány százméterenként átviszik a földutakat meg alsóbbrendü utakat az autópálya alatt v. fölött.
Mondjuk gyakoribb hogy alatta megy át... szerintem logikusabb is, jobban tudják használni a vadak is.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.03. 13:56:18

vastag bőr van egyesek pofáján

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 13:57:58

Szerintem amúgy lazán benne van a polgiban a szomszédvár-virtus is. :D Mer' ugyi Lothárnak, ami a szomszéd falu, 300 lakója sincs, de kövezett van a bekötőútjuk (igaz, nekik nincs is, csak egy). "Hát hogy néz mán ki, hogy lepipálnak minket a lotháriak minket, birjániakat?"

Zuzu Petals 2010.05.03. 13:58:47

@bm613: De most pont az jött a Fideszes elemzőktől,h szarni kell a GDP-re. Én látok fantáziát abban, amit eddig a Fidesz gazdasái vonalon kiszivárogtatott. Amúgy meg Bajnai mit is rakott rendbe? Letiltott mindent, nincs kifizetés, nincs közbeszerzés, nincs meló. Bár az valóban igaz,h a GDP is csökkenhet 1-2 %-ot, de ez sajnos érezhető is. Nekem amúgy ez az ürge nagyon nem szimpi (bár, ha azt veszem, pintérhez képest überkirály figura), szerintem hülye is, de abban reménykedem,h csak bedobták a zsíros helyre, és nem ő dönt majd, hanem végre olyanok, akik értik a munkájukat.

hha96 (törölt) 2010.05.03. 14:06:25

Na most ha eddig is mg. út volt (földút), ezt az építők lemurvázták, akkor ez hogy is megy tönkre a traktoroktól? Újra sáros lesz mint régen?
Értem én a polgi fájdalmát, szeretné leaszfaltoztatni, mert így kényelmesebb lenne a traktorokkal grasszálni rajta. Pécs belterületén családiházas részen lakom és annak is örülnék, ha az utcánk murvás lenne, nemhogy aszfalt... vazz... Ja és errefelé kb. 2 Birjánnyi ember lakik.

Zuzu Petals 2010.05.03. 14:06:31

@reKorrekt: Én is egyedülálló vagyok, de attól még a családi adózás nem fäszság szerintem. Amúgy a költségvetési szigor híve lennék én is, ha lett volna alkalmam az elmúlt huszonx évben megtapasztalni, mi is az. Az,h én dolgozok, a haver meg elteszi a zsét annyira nem ygere be nekem. A magántuladon előnyben részesítésén meg remélem, h az emeszpé által sulykolt az állam rossz gazda idiótaságot értik (cukorgyárak, erőművek bezárása, Máv Cargo - inkábbb nem folytatom, mert ha van karaktermaximum, tuti elérném...)

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.03. 14:07:39

abszurdisztán. kár is lenne ezt elkenni, a polgármester sem tud a szarból várat építeni, még ha a politikus társadalom többsége ezt még le is tudná számlázni.
lámpavasgyárat nyitnék, ötlet van, igény volna, pénz nincs. pályázni hol lehet? nif? itd? nkth?

Jurganov 2010.05.03. 14:08:42

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): hallod, te iszol vagy mi? akkora baromságot írtál, hogy alig bírja el a zinternet :)

pakesz (törölt) 2010.05.03. 14:14:45

@Kicsit Karcos: miert mondod azt hogy videki befekteto?
szerinted most ugy an block nekem Budapestinek mindent amit befektetnek videken az akkor nem kell?
nekem pl a debreceni villamos nem kell
sot az aszfalt sem egesz Debrecenben Miskolcon, jarjanak csak sarban
vagy minek az autopalya egyaltalan?

szerinted ezek korrekt gondolatok? szerintem nem, igy a 4es metroval ezt a feluljarot osszehasonlitani az demagogia

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.03. 14:17:43

@Jurganov: Azt a baromságot úgy hívják, hogy matematika.
Furcsa, hogy még nem hallottál róla...

Helótageci 2010.05.03. 14:18:55

@Zero. Ennek a dolognak nézz utána jobban. Ha jók az infók akkor az az út korábban is mezőgazdasági út volt, tehát arra használták, hogy a gazdák kijuthassanak a földekre. A helyi polgárjenő valószínüleg beigérte, hogy itt lesz egy újabb bekötő út.

A másik, hogy az M6 nem NIF projekt ők csak a szakmai felügyeletet biztosítják a beruházó ugye a híres PPP nevű vállalkozó.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:21:28

@pakesz: nézd, én Debrecenben sem szeretnék villamost építeni az adóforintjaimból. Megnyugtatlak, Tőled sem kérem, hogy fizesd a városom buszaiba a dízelt meg a spriccnibe az ablakmosót.

Amit írtam, azért írtam, mert azzal próbáltál megnyugtatni a 4-es metró kapcsán, hogy megéri nekem belefeccölnöm az adóforintjaimat, mert 30 éven belül visszajön az ára. Ezért kérdeztem, hogy akkor nekem milyen előnyöm származik belőle, ha kb. 2 évente járok Budapesten, és akkor sem BKV-val járok?

Ezzel a felüljáróval viszont nem az a gondom, hogy benne van az én pénzem is. Az a bajom, hogy túl sűrűn épülnek ezek a műtárgyak az autópályákra, kilométerenként a mondjuk 5 helyett. Ahogy a 4-es metróra 1 forintot is sajnálok, mivel semmi hasznom sincs egy általam nem látogatott város helyiérdekű funkcionalitásábül, ezekre a felüljárókra nem sajnálom azt a párszázmilliót, amibe kerül darabja, a darabszámot sokallom. Autópályahálózatra szükség van, ez országos ügy, ami országos pénzeket kíván, csak nem ennyit.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.03. 14:22:19

@Kicsit Karcos:

Remek gondolkodásmód!
Én a második emeleten lakom. Az én lakásom akkor sem ázna be, ha egyáltalán nel lenne tető a házon, tehát nem adok bele a tetőfelújításba! És a lifetet is csak teherszállításra használom, úgyhogy a lift karbantartásra költött pénz legalább nyolcvan százalékát is visszakérem.

Sendmailto 2010.05.03. 14:25:20

a lenyeg A vege

Az M60 autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszának hossza 30,2 km. Az autópálya 2x2 sávos, osztott pályás út burkolt leállósávokkal. A szakaszon 4 csomópont, 32 db műtárgy (ebből 2 völgyhíd), 2 pihenőhely és egy autópálya-mérnökség épül.

ez a lenyeg.minden szava igaz.es felhaborito is

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:27:40

@El Topo (Sgt. Elias): nézd, én évente mondjuk 15 ezer forintot fizetek a BKV-be (50 milliárd forint / 3 millió adófizető).

Te mennyit fizetnél szíved szerint az én városom tömegközlekedésébe?

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:30:35

@Kicsit Karcos: mert ha én fizetek Neked 15 ezret, és Te is nekem ugyanannyit, akkor felesleges átfolyatni a pénzt a ragadós kezeken.

Ha viszont elvárod, hogy én finanszírozzam a városod közlekedését, de Te nem fizetnél az én városom közlekedésére egy fillért se, akkor nem értem, hol hibádzik a gondolkodásmódom.

pakesz (törölt) 2010.05.03. 14:31:51

@Kicsit Karcos: BP a GDP 40 % at allitja elo

MAV fenntartasa: 180 Mrd
mennyit is fizetek en igy a videkieknek evente? kb 50e Ft -t
ahhoz kepest nem is sok a BKV 15e Ft -ja

pakesz (törölt) 2010.05.03. 14:33:02

@pakesz: ezzel alulmultam minden primitiv hozzaszolast, de hat kenyszeritettek :)))

gonosztojás (törölt) 2010.05.03. 14:35:00

Traktort ráengedni?
Egy határral nyugatabbra a parasztoknak külön párhuzamos utat kell építeni maguknak a földek végén a falutól..
Itt boldogan összesározhatják-trágyázhatják az aszfaltot büntetlenül.
Magyarisztán..

dmwd 2010.05.03. 14:35:11

Azért a faluvégi úszómedencés-szivecskés-arborétumos birtok sem semmi. (lásd Google Earth)

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:37:01

@pakesz: ezt Horváth Csabától halottad? Mert akkor üzenem neki, hogy amikor a MOL-nál teletankolom a kocsimat, akkor az azon lévő kb. 10 ezer forint adót azt nem Budapesten fizették be, hanem vidéken, és a benzinkutas sem Budapesten adta hozzá az értéket a benzinhez, hanem szintén vidéken.

A MÁV-val szintén hiába jössz, évek óta nem ültem vonaton, eszem ágában sem volt győzködni senkit, hogy talicskázzon bele sok pénzt, hogy olcsón vonatozhassak.

pakesz (törölt) 2010.05.03. 14:41:25

@Kicsit Karcos:
utana ezt is irtam:
pakesz 2010.05.03. 14:33:02
@pakesz: ezzel alulmultam minden primitiv hozzaszolast, de hat kenyszeritettek :)))

4es metro temaban: kell, minden normalis ember ezt elismeri
draganak draga volt, nem kellettek volna a hozza tartozo presztizsberuhazasok

lehetne metro nelkul is egy vilagvaros, de akkor a videkieknek csak foldut legyen (ezt a peldat csak azert hoztam elo hogy fel tudd fogni agyilag)

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.05.03. 14:43:59

Új nemzeti fizetőeszközünk a Nokiás doboz mellett a kőtömb..

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:50:43

@pakesz: de b+, mi meg tudjuk építeni az aszfaltútjainkat, tudjuk működtetni a buszainkat, sajnálod tőlünk? Egy fillért sem kell beleadnod. Miért várod el, hogy fizessem a helyiérdekű közlekedésedet (felteszem, hogy a munkádból élsz)?

Az autópálya az más, az nem helyiérdekű közlekedés, hanem egy nemzetközi hálózat része. Azt természetes, hogy mindenki fizeti. A helyi tömegközlekedést pedig nem természetes, vagy ha a budapestiekét mindenki fizeti, akkor fizesse mindenki a miénket is - csak arra meg azt írtam, hogy egyszerűbb, ha mindenki fizeti a magáét. Te most amellett érvelsz, hogy a metróba mindenki szálljon bele, de pl. a debreceni villamost a debreceniek fizessék? Ez is lehetne védhető, csak nem az.

is 2010.05.03. 14:50:52

ez a mutyi, hogy minden polgármesternek joga van megtagadni az autópályától a földet, és olyanokat alkusznak ki, mint a völgyhíd, meg az ilyen bekötők. a birjániak buták voltak, hogy nem figyeltek arra, hogy az aszfaltot is kizsarolják, de legalább annyit megtakarítottunk. még az észak-budai zsarolókra (Tarlós és társai) hívnám fel a figyelmet, akik már kilométeres alagutakat zsarolnak ki, de még úgy se jó, évek óta.

ha lett volna közigazgatási reform 2006-ban, és nem szabotálja el a FIDESZ, ez, meg még ki tudja hány 300 milliót nem kellett volna kiadni. reméljük, hogy legalább 5 év késéssel meglesz ez a reform. az 5 évemet, meg a 300milkát pedig kérem, hogy a FIDESZ valahogy kártérítse.

Leslie Iron 2010.05.03. 14:54:28

Arról lehet itt szó, hogy volt egy földút, amit főként mezőgazdasági járművek használtak(ki más?). Ezt átemelték a pálya miatt (híd), ami teljesen jogos (gondolom ha nem teszik, akkor azért megy most az anyázás,h szegényeknek mennyit kell kerülni a földjükhöz). A hidat meg nyilván aszfaltozzák, az a további 50 vagy 30 m meg az ún. sárrázó. Nincs itt semmi rendkívüli.

Az meg nem úgy működik, hogy a kivitelező akar építeni egy plusz lehajtót, aztán kész.. NIF letárgyalja ezeket, ebből lesz egy megbízói diszpozíció, ami alapján a Tervező elkészíti a terveket. A kivitelezők (strabag, stb) majd csak ezután jönnek. Máskülönben ki az aki tényleg komolyan gondolja,h nem harcol minden piszlicsáré önkori egy lehajtóért, egy másik nyomvonalváltozatért, stb. ráadásul az érdekérvényesítéshez komoly eszközökkel is rendelkeznek.

Nyilván van a kivitelezőknél lenyúlás ilyen-olyan módon, de itt most nem feltétlenül erről van szó.

ejha! 2010.05.03. 15:03:08

Kinek lehetnek az autópálya túloldalán a földjei???

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.03. 15:09:15

@PublicEnemy:

Röviden velősen összefoglalva: igen :)

Magóg napján (törölt) 2010.05.03. 15:25:33

Baszki azért ha lehet ne 300 málnáért kössünk már össze termőföldeket...
Mit kell ahhoz ott termelni, hogy bejöjön az évi kamat.... legalább?

pakesz (törölt) 2010.05.03. 15:26:32

@ejha!: haaaaaaaaaaat
lehet hogy megragadtad a lenyeget...
valoszinu hogy 300 millanak a toredekebol el lehetett volna rendezni a viszonyokat hogy az egyiknek ezen az oldalon legyen a masiknak meg a masikon...
csak arra nem lett volna EUs penz

az az EUs penz amit Budapestre is kolthettek volna es itt ment el MEGINT szamolatlanul :)))
demagogia by "Kicsit Karcos"

pakesz (törölt) 2010.05.03. 15:31:43

@Kicsit Karcos: ultraprimitiv felveteseidre nem valaszolnek ok?

a 4es metronal nehany megallo epiteset NEM KELLETT VOLNA megcsinalni mert felesleges penzkidobas, azzal lehet csak parhuzamba vonni ezt a semmibe vezeto hidat
de ha a 4es metrot hasonlitgatni akarod valamihez akkor az M3 as autopalyahoz hasonlitsd legyszi

Kicsit Karcos 2010.05.03. 15:33:28

@pakesz: "ultraprimitiv felveteseidre nem valaszolnek ok?"

OK.

nfgy 2010.05.03. 15:37:09

Tegnap megszámoltam,hogy az M7-es utolsó átadott szakaszán a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa etapon a 44 km-es távon 36!! műtárgy megy át a pálya felett.Nagyrécsénél pedig az autópálya megy felül.Ebből 7 db!! az olyan híd ami valódi forgalmat bonyolít,vagyis az autópálya keresztez egy már meglévő utat.a többi az vadátjáró mezőgazdasági út stb.Siófoktól Pestig szerintem összesen nincs 30 pálya felett átívelő híd.
Zalában jó most vadállatnak lenni...

Picsasereghajtó 2010.05.03. 15:50:17

@Kicsit Karcos: "hol jön vissza nekem, vidéki adófizetőnek az M4-be befektetett pénzem? "

Én budapesti adófizetőként is fasságnak tartom jelenlegi formájában a négyes metrót.

@pakesz: "4es metro temaban: kell, minden normalis ember ezt elismeri
draganak draga volt, nem kellettek volna a hozza tartozo presztizsberuhazasok"

Négyes metró kell, ez nem kérdés. Pontosabban, mivel a "négyes metró" kifejezés már összeforrt a Baross tér - Kelenföld nyomvonalon futó szörnyűséggel, inkább: kell egy negyedik metró Budapestre. De nem itt, nem ilyen megállósűrűséggel, és nem ilyen elavult technológiával (inkább az elővárosi vonatokat kéne a Keletinél - vagy a Szentendrei hévet a Stadionoknál - a föld alá vinni, mondjuk a Móricz-ig, vagy Kelenföldön át Érdre vagy Budaörsre, a párizsi RER hálózat mintájára.)

Kopi3.14 2010.05.03. 15:52:48

@Kicsit Karcos: "de b+, mi meg tudjuk építeni az aszfaltútjainkat, tudjuk működtetni a buszainkat, sajnálod tőlünk?" Mutass egyetlen példát az országban, ahol a volánt nem szponzorálja az állam, az úthálózatot csak saját forrásból finanszírozzák!

@pakesz: melyik megállóra gondolsz négyes metró ügyében?

Kopi3.14 2010.05.03. 15:56:28

@Sün! balázs: szentendrei hévet a stadionoknál? Mivan? Melyik rendszert kéne eltörölni: a héves felsövezetékest, vagy a metrósalsó betáplálásút? Viszont akkor az összeset arra kéne hangolni. keletinél melyik oldalon képzeled el a föld alá vitelt?

pakesz (törölt) 2010.05.03. 16:06:05

@Sün! balázs: huhh valamit azert kellene a 4es folyaman is csinalni mert az a vonal meg nincsen lefedve, de ebbe ne menjunk bele
@Kopi3.14: Dozsa, Rona, Moricz+Skala osszevonva, MarxKSzabadidoKozpont+Kalvin osszevonva
4 db

amugy a Godolloi HEV atvitele egy tipikus hazugsag, persze rakjuk ra a betaplalast, rakjunk inkabb a metroba ceruzaelemet, azt menjen :)))

Kopi3.14 2010.05.03. 16:12:37

@pakesz: ha közttérre gondolsz: az komoly elövárosi cosmópont lett volna- csak valami kedves döntéssel kihúzták alóla a csatlakozást. Lásd Stadionok plusz két vágánya, s Köbánan a szellemaluljárót.

Girhes Joe 2010.05.03. 16:13:12

@Seduxen:
"miért kell az ÖSSZES autópályánkon minden baromfiudvarhoz külön lehajtót építeni?"
Na kb. én is ezt kérdeztem, amikor megláttam, hogy Dunaföldvárra 2 db kihajtó is van egymástól sacc/kb 3 kilométerre. Az egyik a 61-es úton van, ez persze jogos, de a másik meg a Földvárról Mezőfalvára vezető sokadrangú úton. Nem mintha bármi bajom lenne a derék fídváriakkal, magam is odajárok hetente, na de mindkét lehajtóról pontosan ugyanolyan távolságban van a település, és annyira azért nem nagy, hogy külön kelljen autópályacsomópont az északi résznek. Az M6 felől Fehérvárra meg épeszű autós úgyse Mezőfalva-Seregélyes felé fog menni, hanem a 63-ason vagy a 62-esen.

2010.05.03. 16:48:46

@Seduxen: A bekötőútnak semmi köze az autópályához, a felüljárót azért építették hogy FELETTE menjen el a faluból jövő forgalom az 57es útra. Minek idézed ide a kreszt, amikor totál irreveláns ? Nem tudsz olvasni és értelmezni.

molaris 2010.05.03. 16:58:37

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

"@Kicsit Karcos: Engem természetesen egy percig sem zavar, hogy az adómból olyan helyeket (is) fejlesztenek, amikről eddig nem is hallottam (szép is lenne, ha zavarna!). Azt viszont úgy érzem, joggal várnám el, hogy
1) ne értelmetlen látszat-beruházásokra tapsolják el a pénzt csak azért, mert így többet lehet lopni
2) a vidékiek metrófikázós része ilyen ügyek kapcsán picinnyét szálljon magába, vegyen elő számológépet és papírt-ceruzát."

Ez még logikus! DE!!! Amikor építettek vasúti felüljárót, kiváltva a szintbeli kereszteződést 120 milláért, és az elkészülte után két hónappal megszüntették a vasútvonalat, na az igen. Az már valami!!!!!!!!!

daito 2010.05.03. 17:20:58

4-es metró drága dolog, ez kétségtelen; viszont ebben a városban nincs reális alternatívája. Tudom: villamosvonal, meg troli; csak bakker, aki tényleg ebben a városban él, az tudja, hogy az utak 90%-a így is tele van. Budapesten, ha 2x2 sáv van, akkor körútról beszélünk. Röhej. Egyszerűen, a belváros annyira zsúfolt; hogy nincs honnan elvenni 1-2 villamosvonalnyi helyet. Másrészt, a villamos mindig ki lesz szolgáltatva az egyéb közlekedő járműveknek, bár Pesten még sosem láttam olyat, hogy autó elállta volna villamos útját, és az azért állt volna.

Viszont az hülyeség, hogy ilyen "sűrűn" vannak metróállomások; a Rákóczi téren mire gondolhattak... De: ez nem újdonság; egyszerűen Budapesten a tömegközlekedés a kiskocsis, bottal járó nénikre és bácsikra van szabva. Nem tudsz olyan villamos, buszvonalat mondani, ahol ne lennének ilyen 1-2-300 méteres megállók időnként. Legszebb a 4-6-os, ugye a Boráros és a Mester utca között. De a Nagyvárad tér és a Fradi pálya is akkora táv, hogy 2 megállóért kiabált; vagy az Örs - Pillangó -Stadion? Deák - Arany?

De ami igazán drágává teszi a beruházást, az Budapest történelméből fakad; egyszerűen a föld alatt tele van műtárgyakkal, közművekkel; sok nincs rendesen jelölve; 100-120 éves, kompletten cserélni kell; a jófajta budai, pesti bérházak, amelyekre felül nem költöttek túl sokat az elmúlt 60 évben; azokra alul még annyit sem. Amikor eljön egy ilyen projekt, akkor mindenkinek eszébe jut, hogy az ő háza, utcája, víz-, áram-, gázvezetéke, szobra, fája, üzlete idáig tökéletes volt, és a beruházás miatt annyit sérült, hogy csak a 100% kompenzáció oldja meg a dolgot.
Szóval egy ilyen 4-es metró projektet nem feltétlenül csak úgy kell nézni, mint egy metróépítést; hanem egy komplett rekonstrukciós programként kellene látni.
Ez persze nem menti azt, hogy az elején direkte úgy kommunikálták, hogy "kijön az 150 mrd-ból, sőt aranybánya lesz az", aztán csak nyomják az újabb 100 mrd-okat; ez így "picit" fals.

Autópálya műtárgyak kérdése meg színtiszta biznisz. Abból, hogy építesz 10 km egyenes utat, sokat nem lehet kivarázsolni; sem pénzügyileg, sem politikailag. Tehát, ha Dunaújváros és Paks között megépül az autópálya, akkor Dunaföldváron nem lehet eladni eredménynek; mert annyira a magyar szavazó sem hülye, hogy ezt betudja helyi "eredménynek" - mégsem fog megállni az autópálya Földvár határában, aztán egy teleportáló átrugdossa a város másik végébe az autókat. Viszont az, hogy nem egy, hanem 2-3 fel-lehajtó van, az már jobb dolog; meg mondjuk ahhoz kell zajcsökkentő beruházás; vagy "olyan telken" menjen keresztül, amit csak 5 millió / négyzetméterért lehet megvenni, stb.
Ilyen a magyar rendszer, egy polgármester, jegyzővel, képviselő-testülettel nagyon alá tud kaszálni egy-egy országos projektnek. Egyszerűen alkupozícióba kerülnek, geográfiai okokból. Ez jó és rossz is egyben. (Lehet ám fokozni - olyan 5-10 éve az önhiki különböző formáiban leledző falu, ahol a lakosság 80%-a nyugdíjas, roma, munkanélküli, átlagéletkor 70 év, és ilyenkor ki tud bulizni valami 2-300 milliós okosságot.)

Ebben nem is ez az idegesítő. Hanem az, hogy minden törvényesen, jogszerűen, lepapírozva megy. :-) Legalább le lehetne valakit ezért köpni, vagy valami. De ilyenért itt jutalom és vállveregetés jár.

Ethar 2010.05.03. 17:39:43

Most lehet, hogy én nem értek valamit, de ez egy híd az autópálya felett, amin átmehetnek a traktorok földet művelni a túloldalra, ugye. Az autópálya túloldalán van az 57-es út is, amihez eddig is volt Bírjánnak bekötőútja. Namost. Ha a hídhoz is aszfalt vezetne, az akkor is ugyanúgy az 57-es úthoz tudna csak becsatlakozni a túloldalon, mert itt szó sincs arról, hogy ez egy lehajtó lenne, nem?
Vagyis Bírjánnak kettő bekötőút kell az 57-es úthoz? Ez most így komoly? Baszki, az én szülőfalumnak is kell egy bekötőút oda, ha az ennyire jó hely. Igaz, hogy 200km-re van, de többen is laknak ott! Pest megyében van a hely, de oda már gyakorlatilag nem is vezet út, annyi a kátyú. Itt meg 500 ember azon parádézik, hogy 300M-ért megépítenek nekik valamit és az nem jó úgy. Meg lezárják betontömbökkel? Meg se kellett volna építeni!

pakesz (törölt) 2010.05.03. 17:42:07

@daito: "De: ez nem újdonság; egyszerűen Budapesten a tömegközlekedés a kiskocsis, bottal járó nénikre és bácsikra van szabva. Nem tudsz olyan villamos, buszvonalat mondani, ahol ne lennének ilyen 1-2-300 méteres megállók időnként."

ez mondjuk nem finanszirozasi kerdes de sajna tenyleg igy van...
nepakarat kellene, aztan bezarni azokat a metrolejarokat es csokolom...
legyen egy gyűjtőbusz ami orankent osszeszedi a botos nenikeket akik nem tudnak elgyalogolni es kesz, azert a 90% tobbsegnek nem kellene csendben szenvednie a metrovonalakon

ja es mielott meg barki megkerdezne, hogy a sajat szulommel is megtennem-e, persze igen!!! vele MEGTETTE a BKV, amikor bevezettek az Ujbuda buszt, akkor tisztelt felmenom inkabb azt az orankent jaro buszt valasztotta a 8 perc seta + 10 percenkent jaro villamos helyett

pakesz (törölt) 2010.05.03. 17:45:17

@Ethar: pontosan!
a tisztelt blog iro azert bejelolhette volna a kepen hogy melyik melyik, de egyertelmu nem EGY hanem KETTO utat kapott!!!

Ethar 2010.05.03. 17:55:00

@pakesz: Hát akkor az én anyámat! :D
Azért egy vicc, hogy emberek miket gondolnak. Nem sajnálom a Bírjániaktól a felüljárót, de leaszfaltozni egy utat, hogy a traktorok ne b@sszák szét, azért egy kicsit luxus, nem? Hozzánk meg már lassan a közúton is csak traktorral lehet elindulni, olyan hiányos az út. 300M-ból a környező falvak úthálózatát is fel lehetett volna újjítani és az nem 500, hanem mondjuk 8000-10000 embernek lett volna jó. De nálunk halasztják az útfelújítást, mert nincs rá keret.

órarugógerincű felpattanó 2010.05.03. 19:08:33

@is: És akkor azt is el lehetett volna lopni, mi?
Mennyivel jobb lett volna, talán neked is jutott volna egy kis prémium.

Roxvox 2010.05.03. 19:36:26

A polginak az újabb 4 évet jelenthet ha kiveri az azfaltot a közútasokból.

Roxvox 2010.05.03. 19:42:42

@Magóg napján: "Mit kell ahhoz ott termelni, hogy bejöjön az évi kamat.... legalább? "

Bodzát. :)

Roxvox 2010.05.03. 19:45:52

Azért azt senki sem gondolta komolyan, hogy a kivitelező(k) a lenyúlt "haszon" egy részét majd aszfaltra költik.

ketroot 2010.05.04. 00:07:59

...most értem haza kb. 800 ,németországi autópálya km után. Jó itthon:)

süti beállítások módosítása