Birján egy 492 fős kisközség Baranya megyében. Egy igazi zsákfalu. És mellette fut a vadiúj M60-os autópálya.
Birjánba a beruházás előtt egyetlen út vezetett a Pécs–Mohács között futó 57-es főútról. A polgármester szerint a sztráda építését irányító Nemzeti Infrastruktúra Zrt-vel (NIF) 2005-ben megállapodtak arról, hogy a régi mellett egy új bekötőút is épül, így eggyel több ki-, illetve bejárata lesz a falunak.
Vadonatúj híd épült ugyanis az új M6-os autópálya felett, az egykilométeres új bekötőúton frissen terített aszfalt van - de csak 50 méterig. Ettől kezdve ugyanis csak murva fedi az új bírjáni bekötőutat, ami a polgármester szerint így használhatatlan.
Mint Novreczky János mondta, ha így ráengedik a traktorokat, két hónap alatt tönkremegy az út. Az önkormányzat ezért hatalmas betontömbökkel zárta le az utat, ezért hiába helyezte forgalomba a közlekedési hatóság, jelenleg csak a régi bekötőt használhatják az autósok.
Az új felüljáró a bekötőúttal együtt 300 millió forintba került.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő álláspontja szerint ugyanis az új út forgalmi adatai nem indokolják az aszfaltburkolat kiépítését, így ha ilyen utat akar az önkormányzat, akkor azt a hiányzó 800 méteres szakaszon magának kell megépítenie.
"Kb. két hónapja beautóztam Birjánba, mert nem értettem, mi a fene miatt kellett pluszba még egy felüljárót építeni a semmi közepére iksz millió forintért 1 km-re az eredeti birjáni bekötőúttól.
Birján: kb. másfél utcából álló, egy km hosszú település. Ha hetven házban lakik ott 500 ember , akkor sokat mondok.
Ennyi embernek nem elég csak egy felüljáró???" - írta egy hozzászóló.
Az M60 autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszának hossza 30,2 km. Az autópálya 2x2 sávos, osztott pályás út burkolt leállósávokkal. A szakaszon 4 csomópont, 32 db műtárgy (ebből 2 völgyhíd), 2 pihenőhely és egy autópálya-mérnökség épül.
2037-ig törlesztjük a részleteket.