Skip to content


       Szűrés lista

A láthatatlan kormánybiztos

Egy árvíz sosem jön jókor, de pont egy kormányváltás kellős közepén jött rendkívüli helyet a lehető legrosszabb ... az apparátus lebénulva, mindenki helyezkedik, az új államtitkárok  még keresik az irodájukat, miközben mondjuk Borsodban emberéletek forognak veszélyben.

Tegnap egy érdekes levelezésbe bonyolódtam egy kedves ismerősömmel. Arról ment  a levelezés, hogy vajon miért nem nevez ki a kormány egy kormánybiztost?

Aki megfelelő hatalommal és anyagi kerettel felvértezve irányítaná a különféle szerveket (katonákat, rendőröket, tűzoltókat, katasztrófavédelmet, mentőket, árvízvédelmiseket, civileket), a nyersanyagot, gépeket, járműveket (homokzsák, homok, sóder, teherautók, csónakok, kétéltűek, helikopterek), biztosítaná, hogy mindenhol a megfelelő számú ember védekezzen, azoknak meglegyen a váltásuk, tudjanak pihenni, enni, aludni, irányítaná a kitelepítéseket, gondoskodna a kitelepített emberek ellátásáról és még hosszan lehetne sorolni mennyi tennivaló van ...

Ez a kormánybiztos irányítaná a közvetlen védekezést, majd az árhullám után a kármentesítést, takarítást, fertőtlenítést.
Ha ezzel végeznek, akkor sem maradna munka nélkül: egyfelől neki kell állni a védművek tervezésének, megépítésének (gátak, záportározók, mederkotrás stb.) másfelől meg kell kezdeni a házak újjáépítést, ahogy a Fidesz tette 2000-ben. Vagyis a kormánybiztosnak minimum 4 évre szóló, embert próbáló és embertelenül sok munkája lenne ... ha lenne egy ilyen ember - gondoltam én.

Na, erre jött a meglepő válasz: van ilyen kormánybiztos!


A Magyar Közlönyben bukkantunk az igazságra:


Csak egy picit furcsa, hogy rólam több találat dob ki a Google, mint Dr. Bakondi Györgyről ...

Bakondi amúgy tapasztalt szakember, az Orbán-kormány alatt a Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője volt, e tisztségében nyilatkozott 2002 nyarán:


– Sokak szerint a Dunán megjelenő magas víz indokolttá tette volna, hogy most is kinevezzenek egy kormánybiztost, aki a védekezési munkálatokat koordinálja.


– A katasztrófavédelmi törvény az előző parlamenti ciklus alatt, 2000. január 1-jén lépett hatályba. Ennek megfelelően az állami fővédvonalak védelméhez szükséges erők és eszközök biztosítása a vízügyi tárca feladata. Az önkormányzatoknak pedig a nyári gátak és a lakosság védelmét kell ellátniuk. Ez utóbbi munka csúcsszintű koordinálása a megyei közgyűlés elnökére van bízva, az egész védekezést pedig egy tárcaközi kormánybizottság irányítja, amit a belügyminiszter vezet. A mostani árvízveszélyes helyzetben minden önkormányzat mellé hivatásos katasztrófavédelmi tisztet rendeltünk, hogy segítse a polgármester munkáját. Ezenkívül a nehéz helyzetbe került Visegrádra, Kisorosziba és még néhány Duna-kanyarban található településre a vízügyi minisztérium külön árvízi szakembert is vezényelt. Szerintem jól vizsgázott ez a kétlépcsős védekezési rendszer. "
 


Bakondi beszélt a tervekről is:


" Fontosnak tartom, hogy tovább kell szigorítani az árterületekre és a hullámterületekre kiadott építési engedélyeket. Mivel 1965 óta a Dunán a mostanihoz hasonló árhullám nem vonult le, ezért az itteni emberek katasztrófatudata a Tisza mentén élőkéhez képest érthetően csökkent.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon jelenleg szakértők bevonásával azon dolgozunk, hogyan lehet továbbfejleszteni a magyarországi katasztrófavédelem rendszerét. Ehhez az elmúlt három év kiemelkedő katasztrófái bőséges tapasztalatot nyújtottak. Bővíteni szeretnénk az önkéntesek bevonásának lehetőségét, és a biztosítók szerepvállalását.

Azt is szeretnénk, hogy a katasztrófavédelmi törvény szorosabb kapcsolatban legyen a vízügyi törvénnyel. Ezen kívül a polgári védelmi szervezetek reformját is fontosnak tartjuk. További tervünk, hogy minden megyében létrehozzuk a megyei rendeltetésű, gyors reagálású polgári védelmi erőket."

 


Nos, a tervek ide, tapasztalat oda, a Medgyessy-kormány 2002. decemberében kirúgta Bakondit...

Ezután Bakondi folytatta ügyvédi munkáját, és többek között az UD Zrt. felügyelőbizottságának volt a tagja

Az UD Zrt. kontra Magyar Állam perben pedig az UD Zrt. jogi képviselője dr. Bakondi.  "Csak" két milliárdra perlik az államot.

Most pedig Pintér Sándor kormánybiztosnak nevezte ki. Vagyis egyfelől perlik az államot, másfelől pedig a kormánytisztviselő lett ... Érdekes.  

A kinevezése óta pár hírben szerepelt a neve: részt vett a belügyminiszteri sajtótájékoztatón, elkísérte Pintér Sándort a Nemzeti Helyzetértékelő Központban működő Kormányzati Koordinációs Bizottság Operatív Törzsét meglátogatni.



És ennyi ...

Miközben a helyzet egyre súlyosbodik.

A Független Rendőr Szakszervezet nyílt levéllel fordult Pintér Sándorhoz, ugyanis szerintük a katasztrófa sújtotta területekre vezényelt rendőri állomány igénybevételével, ellátásával és pihentetésével kapcsolatos logisztikai feladatok végrehajtása nincs megfelelően összehangolva. A koordináció hiánya miatt: 

- egyes helyiségekbe a szükségleteket jóval meghaladó élelmiszer ellátmányokat szállítottak ki, míg más helyiségek védelmét ellátó kollegáink számára nem vagy csak igen szűkösen biztosítottak élelmet és sok helyen hiánycikk az ivóvíz is;

 - az állomány igénybevétele hasonló szervezetlenséget mutat. Egyes helyiségekbe a szükségest akár duplájával is meghaladó létszámú állományt vezényeltek, akik tennivaló hiányában tétlenkedésre vannak ítélve, miközben eredeti szolgálati helyükön alig maradt hadra fogható állomány;

 - a Hajdú-Bihar megyei kollegákat 24 órás szolgálatba rendelték be, a váltás azonban elmaradt, miközben hosszú órákon keresztül nem kapnak feladatot;

- a koordináció hiányára utal, hogy az Ongára vezényelt, pihenőjét megkezdő állományt az éjszaka közepén csak azért keltették fel, hogy vonuljanak át egy Miskolcon kijelölt szállásra, ami két órával rövidítette meg a pihenőidőt. Ezt követően az előre kijelölt időpontnál hamarabb riadóztatták őket, hogy vonuljanak vissza eredeti bevetési helyükre, melynek következtében szombatról vasárnapra mindössze 4 órát tudtak aludni, miközben az előző éjszaka is csak 2 óra pihenőidőt kaptak;

- a tisztálkodási lehetőségek siralmasak, még mobil illemhelyiségből sincs elegendő;

- tábori ágyak helyett szivacson, a földön alszanak a kollegák;

- ez ideig az eső nehezítette a védekezést, most viszont már a hőség és a napsugárzás káros hatásai ellen nincs meg a kellő védelem és a szúnyogok ellen sincs semmiféle védőkrémmel ellátva az állomány;

- nincs összehangolva a védekezésben résztvevő különböző szervek Rendőrség, Honvédség, katasztrófavédelmi és polgári védelmi szervek tevékenysége, mindegyik szerv csak a saját állománya ellátásával foglalkozik, ahelyett, hogy ésszerű munkamegosztással gondoskodnának a kollegák ellátásáról.

Nem erre a feladatra nevezte ki Pintér a kormánybiztost? A koordinálásra? Most akkor mit csinál vagy mit nem csinál dr. Bakondi? Látta egyáltalán valaki dolgozni?

Helló, halló, jó reggelt ügyvéd úr, ez már nem az UD Zrt. fb!


A miskolci Jégcsarnokban 600 rendőr van elszállásolva. Nincsenek kollégiumok Miskolcon? Vizsgaidőszak van, a diákokat hazaküldeni, a rendőröket beszállásolni. Vagy nincs laktanya Miskolcon? Esetleg üres szálloda? Nem éri meg Miskolcnak, hogy rendes körülmények között aludjanak azok, akik a seggüket védik?

Bár Káli Sándor polgármesternek is megvannak a saját problémái:
"Nincs elég és megfelelő eszköz a védekezéshez, a gátakon helyt álló egységek - például a rendőrök - egyszerű gyakorló ruhában állnak a vízben. A polgármester  kritikával illette a katasztrófavédelmet is, mondván: ezen a területen hiányoznak a képzett és nagy tapasztalatokkal rendelkező vezetők, ami érezhető is a mentési-védekezési munkálatok során.
A vízzel elárasztott területeken, valamint a kitelepített embereket befogadó szállásokon felerősödtek az etnikai feszültségek, egyre súlyosabbak az együttélési problémák. Ennek oka főleg az, hogy higiéniás problémák jelentek meg az ideiglenes szálláshelyeken. A gyerekek egy része tetves, mások pedig nem akarják rendeltetésszerűen használni a tisztálkodási eszközöket és helyiségeket.
"

Illetve: Hol vannak az "Út a munkában" dolgozó közmunkások? Borsodban a legnagyobb a munkanélküliség, és már a rendőrtiszti szakközépiskolásokat is ki kellett vezényelni a gátakra? Nincs elég ember? Nincs váltás? Hogy lehet ez, kérem szépen?

Képek (HVG).

Névtelen hősök:









Képek (Origo):

Az FRSZ képei:

 

Frissítés: Bakondi úr válaszolt a felvetésekre

"Az árvízi védekezés irányítására kinevezett miniszteri biztos politikai indíttatásúnak tartja azokat a kifogásokat, amelyek a katasztrófavédelmi erők szervezetlenségére, az emberek magára hagyottságára utalnak.

Bakondi György az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottságának keddi ülésén azt mondta: két oldalról hallani a szervezetlenségre utaló megjegyzéseket. Egyrészt azoktól az emberektől, akik értékeiket hátrahagyva kényszerültek elhagyni otthonaikat, és bizonytalanok a jövőjüket illetően, mert sem ők, sem a szakemberek nem tudják, mikor térhetnek vissza megrongálódott, vagy romossá vált házukba, másrészt vannak olyan támadások, amelyek politikai ízűek és indíttatásúak - fogalmazott a miniszteri biztos, aki hat hónapos megbízatással látja el az árvízi védekezés irányítását.

Közlése szerint az ár levonulta után azonnal megkezdik a károk felmérését, majd azt követően - a mostani és az elmúlt évek tapasztalatai alapján - áttekintik a katasztrófavédelmi törvényt. Bakondi György azt mondta: az a cél, hogy egységes vezetés alatt, gyors döntésekkel lehessen koordinálni az ilyen rendkívüli helyzeteket, s a katasztrófavédelem működése, az irányítás, a finanszírozás, illetve a jogi szabályozás biztosított legyen. 

Az árvízzel érintett települések polgármestereinek felkészültségét ért kritikára utalva Bakondi György úgy fogalmazott: a települések vezetői az árvízi védekezés során megállták a helyüket, nemcsak formális, hanem informális vezetőknek bizonyultak. Hozzátette: a közösségek vezetőit korábban is kiképezték arra, mit kell tenniük ilyen helyzetekben. A mostani védekezések során vízügyi és katasztrófavédelmi szakembereket vezényeltek ki a polgármesterek mellé, akik szakmai segítséget nyújtottak számukra - tette hozzá." 

 

Címkék: fidesz rendőrség társadalom válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr882065298

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 58. Minősített időszakok az országvédelemben 2010.06.08. 15:54:12

Egy kicsit jobban ráértem, így legyenek a minősítetett időszakok a téma. Mik is a minősített időszakok? Például a rendkívüli állapot, a szükségállapot ilyen. Ezekről lesz bővebben szó ebben a bejegyzésben. Elsőként, mi is az a minősített időszak?...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 12:37:58

Jaaj már,annyi teendőjük van!Hogy tudnának erre figyelni.Egyébként tény,hogy most minden összejött nekik.:((

Johnny336 2010.06.08. 12:44:19

A rendvédelmi feladatok ellátását is kéne koordinálni, és nem olyat nyilatkozni, hogy nincsenek fosztogatók, de mutatják a rendőröket, ahogy ácsorognak vállukon az AMD-vel...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 12:46:23

@Johnny336: Az a krokodilok meg a cápák ellen van.Tudod felúsznak odáig.Meg a varjak ellen....:))

Kicsit Karcos 2010.06.08. 12:46:51

Ez is egy olyan kormánybiztos, mint amelyik az elszámoltatásért "felel".

eszkep 2010.06.08. 12:55:44

"Most pedig Pintér Sándor kormánybiztosnak nevezte ki. Vagyis egyfelől perlik az államot, másfelől pedig a kormánytisztviselő lett ... Érdekes. "

Ebben mi az érdekes?
Zero, már megint hülye vagy. Az UD Zrt. perli az államot, nem Bakondi.
El tudom képzelni, ha egy mára bizonyítottan koncepciós eljárásban, politikai okok miatt csődbe menne egy jól menő céged, mekkora "lojalíitást" muattnál az állammal szemben. Oylan hangosan vernéd a nyáladat, hogy abba rossz belegondolni...

jozicsenko 2010.06.08. 13:00:02

@eszkep: offshore péter is megtette a könyvvizsgáló cégével, buktunk is rajta pár mrd Ft-ot (a postabankot átvilágító könyvvizsgáló vezetője volt ugye korábban, oszt nem igen éltek a lehetőséggel...)

Zero: te már legalább voltál a Heti Válaszban (ráadásul rögtön a 3. oldalon, nem az utolsóelöttin!), még szép hogy ismertebb vagy -bár tény, hogy ez Orbánékról állít ki szegénységi bizonyítványt: kommunikációból megint elégtelen?

Kicsit Karcos 2010.06.08. 13:03:09

@eszkep: na most Oszkónak a Deloitte-tel éppen hasonló ügye volt, amikor miniszter lett.

"A bíróság végleges ítélete szerint nem felelősek a Postabank könyvvizsgáló cégei azért, hogy a magyar állam képviselői nem vették észre a bank rendellenes működését. Az 50 milliárdos kárt senki sem téríti meg, viszont a magyar állam több mint 900 millió forint perköltséget fizet."

És igen, a lojalitás, jó, hogy felvetetted.

eszkep 2010.06.08. 13:03:17

@jozicsenko: Nem todom, te mit tudsz az UD Zrt ügyről, lehet hohgy kicsit le vagy maradva. Kicsit morbid a hasonlatod.

Egyébként Zero nem tudom milyen böngészőt használ a Google hatvannyolcmillió találatot dobott ki a pacákról.

jozicsenko 2010.06.08. 13:09:30

@eszkep: azt nézem, közben kicsit karcos is leírta amit gondoltam:

nem vitatom, hogy az UD zrt ügye ciffra: állam vs cég: ok, perelnek, nyernek (mi fizetünk), elfogadom (almási kornél is ebbe bukott bele, egy céget gyurcsányék simán tönkretettek, stb: ocsmány és undorító történet)

a postabank hasonlat ott áll meg, hogy egy korábbi és leendő cégvezető most a kettő között állami pozicióban van, munkatársa az, akivel pereskedik: egyértelmű színjáték, aminek a végén MI fizetjük a cehhet...

eszkep 2010.06.08. 13:11:19

@Kicsit Karcos: Úgy látom ma nagyon alacsony az értelmi szinvonal a blogon.
Retardált hülyék kedvéért nézzük a Deloitte esetét:
A pert még a FIDESZ kormány indította, és elsőfokon meg is nyerték. Csakhogy közben a szoci kormány vélhetően SZÁNDÉKOSAN nem tett eleget a bíróság által KÉRT bizonyítási kötelezettségnek sem másod- sem harmadfokon. "El sem tudom képzelni", hogy Oszkó miniszterúrnak érdeke származhatott-e volna, hogy saját cége ellenében elveszítse a pert az állam.

hvg.hu/itthon/20100209_postabank_deloitte

eszkep 2010.06.08. 13:13:23

@jozicsenko: Az UD Zer ügyén neked még moi cifra??? Az elmúlt három évben nem olvastál híreket?
Egyébként itt a Vastagbőrön is volt szó a "meh könyvtár" félrehallásról...

Kicsit Karcos 2010.06.08. 13:14:28

@eszkep:

Az UD Zrt. is megnyeri a pert az állam ellen. Akarsz fogadni? A vezetői már megkapták a "kártérítést", az egyik miniszteri biztos lett, a másik a katonai titkosszolgálatok egyik vezetője.

Tudod, nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani, és ez akkor is igaz, ha egy becstelen kommunista mondta.

Egy becsületes ember irtózik attól, hogy ilyen történetekkel összefüggésbe tudják hozni a nevét.

b0z0 2010.06.08. 13:14:56

OFF

nézitek Orbánt?

ON

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.08. 13:16:58

@eszkep:

Bakondi az UD fb tagja, és az UD jogi képviselője az állam elleni perben.

dr. Aullah 2010.06.08. 13:19:17

Nem tudom mit értetlenkedtek. Van fontosabb is ennél: ez a helyzet még később is fenn fog állni, viszont a kis pénzecskéket most kell begyűjteni, különben elkallódnak / máshoz kerülnek,

eszkep 2010.06.08. 13:20:06

@Kicsit Karcos: Mi a fenét fogadjak erre? Az UD Zrt. az ÁLDOZAT Szilvássy koncepciós ügyében, melynek célja Dávid Ibolya politikai ellenfelének félreállítása volt. Persze, hogy meg fogja nyerni!

eszkep 2010.06.08. 13:21:23

@zero: Köszi, hogy leírtad mégegyszer, tudok olvasni.
Viszont most megint frankón meg kell kérdeznem: Mi a fenének írsz blogot olyan dolgokról, amiről abszolút semmi fogalmad sincs, mint az kiderült?????????????

vallalkozas.blog.hu/2007/12/12/jogi_szemelyek

b0z0 2010.06.08. 13:23:45

@zero: majd írom, ha van valami érdekes :)

egyelőre csak annyi, hogy a spekulatív kapitalizmus helyett, termelő kapitalizmus felé mozdulunk....okos -.-'

eszkep 2010.06.08. 13:27:15

@zero: Egyébként válaszolj erre a kérdésre?
Ha szerinted egy szakember, tagja volt korábban egy cég felügyelő bizottságának (tehát még csak NEM is tulajdonos vagy alkalmazott a cégben!!!!!!!)
cegvezetes.cegnet.hu/2004/9/a-felugyelobizottsag-szerepe-a-tarsasagok-mukodeseben
és ezt a céget egy koncepciós eljárás folyamán bedöntik, úgy, hogy közben bizonyítást nyert, hogy VÉTLEN, akkor az az ember többet nem vállalhat politikai szerepet?????????

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.06.08. 13:29:33

Ez nagyon témába vág. Ismerős mesélte, szolgálatban volt.
Levezényelték őket Borsodba úgy hogy nem szóltak nekik, hogy miért kell bemenniük azonnal, volt aki egyszerű utcai ruhában ment vissza a kijelölt helyre ahol közölték hogy irány BAZ megye. Úgy guberáltak innen onnan gyakorlót (mivel az illető civil ruhás munkakörben dolgozik), hogy azért ne saját ruhájában menjen már zsákolni. A BRFK a BKV-tól bérelt (Forintokért hajolgató Nyakó elvtárs bezzeg ingyért kapja) buszokkal vitte le őket amik padlógázzal lejtőn 65km/h órás végsebességre képesek, volt aki 3 órát végig állt a buszon, aztán neki álltak volna segíteni. Igen ám csak álltak volna, mert kóvályogtak több órát a falvak között, ugyanis senki nem tudta megmondani, hogy merre kell menni, hova és mennyi emberre lenne ott szükség. Nem volt ott egy vízügyes aki együtt dolgozott volna a helyi erőkkel és a rendőri vezetőkkel. Az ellátmányuk 2 db szendvics volt fejenként, ezt a BRFK "biztosította", ez volt az ellátmány. No felszerelés, no kaja, no innivaló. A Vöröskereszt látta el őket alapvető élelmiszerrel mert amúgy nem tudtak volna mit enni.
A szolidaritásról annyit, hogy kocsma sok helyen nyitva volt ahol a helyi kisebbség nagyon örvendezett hogy "Pestről jönnek megmenteni őket", persze összeszólalkozás lett a vége. Sok faluban a magasabban fekvő területeken kertipartiztak az emberek, közben lent katonai teherautókkal mentették az embereket. Számtalan helyen magánszemélyek átvágták a gátakat, hogy ne az ő házuk felé menjen a víz. És arról nem beszélnek, hogy nem a Sajó öntötte el Felsőzsolcát, hanem egy kis patak amit visszaduzzasztott a Sajó, ott senki nem védekezett, nem tudom hogy van-e rajta zsilip, amit ilyen esetekben el szoktak zárni, vagy rég ellopták azok akik rögtön csónakkal nekiálltak "szétnézni".
Magyarország 2010.

b0z0 2010.06.08. 13:29:34

Gyurcsány kinevette Orbánt, miközben az adózás átalakításáról beszélt :D

b0z0 2010.06.08. 13:32:41

megszüntetik az adójóváírést.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.06.08. 13:34:00

@b0z0:
Egyébként szerintem az Ultimate vastagbőr annak a rohadéknak a pofáján öregszik, ha lenne egy icipici hajlama az önértékelésre, szépen meghúzná magát. A nagy progresszív programalkotó gondolkodó....

eszkep 2010.06.08. 13:35:05

@b0z0: miért, milyen adójóváírás volt ediig? Az önkéntes nyugdíjpénztári befietésre gondolnak?

b0z0 2010.06.08. 13:37:47

@eszkep: nem részletezte még

amúgy nem mond hülyeségeket, jobbikos létemre is eléggé egyetértek most vele, csak mi a faszomért ültek ezelőtt 8 évig bent ...?

streszi 2010.06.08. 13:39:06

Sólyom hozta a formáját:

"A polgármestereket el kell küldeni árvizes továbbképzésre"

Azokat akik négyévente cserélődnek...
Nem ám a vízügyet erősíteni mert azok lehet értenének hozzá....

b0z0 2010.06.08. 13:39:08

legyen újra szabad gyümölcspárlat-készítési jog :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.08. 13:39:22

@b0z0: Azért amiért most majd a maszop! A jóváírások és kedvezmények rendszere lejárt. Kiváe a családösztönző kedvezményeket. A többit a kukába

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.08. 13:40:31

Bakondi úr válasza:

"Az árvízi védekezés irányítására kinevezett miniszteri biztos politikai indíttatásúnak tartja azokat a kifogásokat, amelyek a katasztrófavédelmi erők szervezetlenségére, az emberek magára hagyottságára utalnak. "

Szerintem azért mondta ezt, mert tegnap Káli Sándor, Miskolc szoci polgármestere fordult Orbánhoz panasszal a fejetlenség miatt, korábban meg a jobbikos gárdisták mondták az egyik polgira, hogy részegen fetreng, míg ők zsákolnak.

Az tény, hogy ez a mostani rendkívüli helyzet a nyakába szakadt Bakondinak, és pár nap alatt nem lehet csodát tenni, de törekedni kell rá. Nem tagadni a helyzetet.

Takika 2010.06.08. 13:41:21

"egyes helyiségekbe a szükségleteket jóval meghaladó élelmiszer ellátmányokat szállítottak ki"

Csak kotozkodom, de: "Helyes, kedves helység Bonyhád, hol a konyhád helyiség. "

eszkep 2010.06.08. 13:42:59

@b0z0: én is jobbikos vagyok, de legyünk tárgyilagosak:
Nem tudom, miért vergődtek a balosok Orbán azon kijelentésén, amikor kivonult az MSZP az Orbán kormány regnálása alatt az Országgyűlésből, hogy: "a Parlament ellenzék nélkül is működik". Pedig ez tökéletesen igaz megállapítás. A magyar parlamentarizmusban (is) lehetetlen az obstrukció (szerencsére).
hu.wikipedia.org/wiki/Obstrukci%C3%B3
Tehát tök mindegy volt eddig is, hogy Orbánék ott ültek a parlamentben, vagy kivonultak volna, az ellenzékből nem lehet elhozni a tavaszt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.06.08. 13:43:03

@eszkep:
Nem volt, hanem jelenleg is a tagja a fb-nek és emellett az állam elleni perben jelenleg is ő a jogi képviselője a cégnek.

eszkep 2010.06.08. 13:44:23

@laspalmas: Azért megjegyzem, hogy az ügyvivő Bajnai kormánynak 240 katonát sikerült kivezényelnie (mint azt megírtátok), ahhoz képest jól állunk...

eszkep 2010.06.08. 13:45:33

@Conv: Te is megválaszolhatod Zero-hoz intézett kérdésemet:

"Ha szerinted egy szakember, tagja volt korábban egy cég felügyelő bizottságának (tehát még csak NEM is tulajdonos vagy alkalmazott a cégben!!!!!!!)
cegvezetes.cegnet.hu/2004/9/a-felugyelobizottsag-szerepe-a-tarsasagok-mukodeseben
és ezt a céget egy koncepciós eljárás folyamán bedöntik, úgy, hogy közben bizonyítást nyert, hogy VÉTLEN, akkor az az ember többet nem vállalhat politikai szerepet????????? "

Homeoffice 2010.06.08. 13:51:33

@eszkep:

adójóváírás...

Adójóváírás alapjául továbbra is a bérjövedelem szolgál és e kedvezmény érvényesítése továbbra is a jogosultsági határtól függ. Az adójóváírás összege az adóévben megszerzett bér és az arra tekintettel megállapított adóalap-kiegészítés együttes összegének 17 százaléka, de legfeljebb jogosultsági hónaponként 15 100 forint, feltéve, hogy a magánszemély összes jövedelme (Szja-törvény 3.§ 75. pontja szerinti összeg) az adóévben nem haladja meg a 3 millió 188 ezer forintot.

www.adonet.hu/hirek/ado-hirek/adojovairas_2010-ben100118

Nah most, ez nekem 15100 ft bukó páromnak szintén....
Jó kompenzálva leszünk rlészben, de akkor is ez a kisebb keresetüeket szivatja.

Kicsit Karcos 2010.06.08. 13:53:03

@laspalmas:

"Az árvízi védekezés irányítására kinevezett miniszteri biztos politikai indíttatásúnak tartja azokat a kifogásokat, amelyek a katasztrófavédelmi erők szervezetlenségére, az emberek magára hagyottságára utalnak. "

Bakker, ennyit tud kinyögni a tényszerű, pontokba szedett kritikára, hogy "politikai indíttatású" kifogások? Valódi vastagbőr, szoci módra. És akkor arról még nem is szóltam, hogy mennyire nincsenek tisztában egyes politikusok a 'politikai' jelző jelentésével.

EasyRight 2010.06.08. 13:53:07

@streszi: A vén hülye. Menjen inkább madarakat menteni.
Komolyabb árvíz meg 20-30 évente van.

Minden tiszteletem az övé VOLT pár éve. Aztán mikor pl. fosott átmenni az ún. szlovákiába (Mér', micsináltak volna vele? Tán letartóztatják? Azt meg hogy?) szépen lassan már csak egy balfasz öregúrrá vált a szememben.

A kibaszott medreket kotorják ki, az üledékből meg hozzákevert anyagból magasítság a töltést. Közhasznú munkás annyi, hogy gátat lehetne építeni belőlük (nem velük), minden nagyobb településnek van traktora, aszt' hajrá.

fire_szergej 2010.06.08. 14:03:09

Forrás tuzoltosag-siklos.hu/cikkek/egyeb/20100606-az_okf_egykori_vezetoje_koordinalja_az_arvizi_vedekezest

Pintér Sándor első belügyminiszteri utasításával 2010 június 5.-től miniszteri biztossá nevezte ki a Katasztrófavédelem egykori vezetőjét, Bakondi Györgyöt.
A miniszteri biztos feladata az árvízi védekezés és az újjáépítés koordinálása - olvasható a Magyar Közlöny hivatalos értesítőjében.

Bakondi György 2002-ig volt az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója. Vezetői tevékenységét több bírálat érte: a testület költséggazdálkodása számottevő hiányt eredményezett, a martinsalakból épült házak újjáépítése kapcsán pedig a közbeszerzési eljárást mellőző kormánydöntés előkészítésében állapították meg a volt főigazgató felelősségét, ezért felmentették tisztségéből - írta az MTI 2002 decemberében.

corpuscular chiroptera 2010.06.08. 14:04:31

Hogy egy kicsit cigányozzunk is:
Tegnap a hírtvben mutatták valamelyik sportcsarnokot, ahol a fedél nélkül maradtakat szállásolták el. A kancigány ott fekszik a szivacson, pihenget, ahelyett hogy menne ki a gátra segíteni. Ott sírnak a kamerának hogy a házukat elvitte a víz, nincs pénzük, segélyből élnek, de tenni valamit még ilyenkor sem képes, hanem fekszik bazdmeg.

Jurganov 2010.06.08. 14:05:12

@eszkep: ne igyál ma már többet. ez is látszik rajtad :)

b0z0 2010.06.08. 14:08:15

itt van az idiai alsóház delegációja

eszkep 2010.06.08. 14:12:03

Teljesen jókat javasol Orbán, amennyire pancserek kommunikációban, olyan jók (még mindíg) gazdaságpolitikában.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 14:14:30

@eszkep: Én az Indexen követtem,beleolvasgattam a javaslatokba.Még a végén én is fideszes leszek...:)) Amúgy nem tűnik rossznak.

eszkep 2010.06.08. 14:14:52

Muhaha! Végre dagad a májam!!!

"Orbán Viktor bejelentése szerint a közpénzből gazdálkodó cégek és intézmények vezetőinek bérét havi bruttó kétmillió forintban maximálják."

Szegény Simor elbukja a 8 milliós fizetését!!! Muhaha...

eszkep 2010.06.08. 14:15:59

@Tigeri: Fogalmazzunk pontosan. Jelen kondíciók meleltt maximálisan jók!
Videót én sem tudok nézni, a hírportálokon követem nyomon, az Inex-et is nézem.

kej 2010.06.08. 14:16:58

ez most off, de nem legalább nem vicces:

Az OTP közleményt adott ki

Az OTP Bank Nyrt. a saját nevében, valamint Csányi Attila megbízásából a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvénynek megfelelően az alábbiakban teszi közzé: Csányi Attila, mint dr. Csányi Sándor , az OTP Bank elnök-vezérigazgatójának közeli hozzátartozója, a Patria Finance a.s. igénybevételével a Budapesti Értéktőzsdén 2010. június 4-én 5.330,-forint/darab átlagáron 39.000 darab OTP törzsrészvényt értékesített.

ha már a nagy focirajongó barátjának fia sem bízik bennük:(

b0z0 2010.06.08. 14:18:49

LOL Schiffer mit oszt :D:D:D

a fideszt szdszezte :D

eszkep 2010.06.08. 14:19:59

"Nyolc évig vittek be az erdőbe" [adóságspirál], egy-két évre a kilábaláshoz is szükség lesz."

Baz', ha a ciklus végéig sikerül legalább megfelezni az állaadósságot, rájuk fogok szavazni. :-)

Marcellusca 2010.06.08. 14:20:26

@laspalmas: Ha már politikai támadás: Négy év alatt talán most mondott értelmeset Sólyom.
Tudni illik, valami olyat fogalmazott meg, hogy nagy a káosz, szervezetlen az egész. És felháborító, hogy a gátak állami, önkormányzati és vízügyi kézben van. Aztán megy az egymásra mutogatás.

Egyébként meg lóf@szt kormánybiztost! Nincs rá szükség!
Íme:
autozz.blog.hu/2010/06/07/most_van_szukseg_a_segitsegetekre
autozz.blog.hu/2010/06/07/utnak_indulunk

Teljesen spontán és civil összefogás!!!!

Tud valaki szabad teherautót?
Albertírsáról kellene 6-7 raklap, a gyártó által felajánlott ásványvizet levinni Sajóecsegre, Edelénybe!

eszkep 2010.06.08. 14:24:46

@b0z0: Na, ez volt az első magukra nézve szégyenletes (ugyanakkor szánalmasan nevetséges) megmozdulása az Országgyűlés megalakulása óta az LMP nek. Jegyezzük meg emberek!
Otthon megnézem az egészet.

eszkep 2010.06.08. 14:28:27

@b0z0: Egyébként ez új. Az SZDSZ lekommunistázta, az MSZP lefasizstázta, lepopulistázta a FIDESZ-t, SZDSZ (liberális) még nem volt...

Marcellusca 2010.06.08. 14:28:56

@eszkep: Ezmiez egyébként?
m2, vicc-csatorna? :)))
Hol lehet majd megnézni?

Homeoffice 2010.06.08. 14:31:43

Egyébként a programpontokból 2 dolgot hiányolok de nagyon
30. Rokkantnyugdíjak átfésülése
31. Szociális segélyek azonnal optimalizálása

Krikri 2010.06.08. 14:31:51

@eszkep: a prémium 98%-os megadóztatása se kutya :)

eszkep 2010.06.08. 14:32:23

Megjegyzem ellenzéki pozícióban "lepopulistázni" valakit nem olyan nagy kunszt, hisz az ellenzéknek úgyis csak a beszéd jut. Na de MIUTÁN a miniszterelnök ismerteti 39 pontos intézkedéscsomagját, Schiffer-re nézve kicsit kompromittálónak tűnik a "populistázás"...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 14:33:02

@Gunther: NÁCZI VAGY! NÁCZI VAGY! NÁCZI VAGY! :))))

eszkep 2010.06.08. 14:34:42

@Krikri: Mindíg is vicces volt egy állami cégnél a prémium, ügye amikor az nem "teljesítményorientált" szféra. Azért kapni prémiumot, mert bemegyünk ddolgozni, enyhén nonszensz a magánszférából nézve (mindkét odallon ültem már).

eszkep 2010.06.08. 14:35:50

@Gunther: Hu', tényleg! Azért remélen nem felejtődik el és a ciklus első harmadában erre is sor kerül.

eszkep 2010.06.08. 14:37:15

@Marcellusca:
index.hu/belfold/2010/06/08/orban_valamit_bejelent/

teveim szerint délután a HírTV videotárában meg tudom nézni az egészet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 14:37:40

@Gunther: A kőkemény jobbikos, fasiszta alapvetéseid miatt.:))

Homeoffice 2010.06.08. 14:39:10

@Tigeri:

:D:D
Nem... Csak reális.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.08. 14:44:43

@Gunther: Azért a 750 ezer rokkantnyugdíjas kicsit sok.Mondjuk le kéne redukálni a felére.Azonfelül sgélyosztás hetente.Úgy étrem a havi segélyt kéne részletekben adni.:))
Liszt cukor stb.+ némi zsebpénz.

eszkep 2010.06.08. 14:45:27

Vona is jól megmondta a lényeget:

"Önöknek [MSZP frakció] nem bekiabálnia kellett volna, hanem síri csendben hallgatni. A magyar gazdaság oroszlánját, amit önök pumának neveznek, önök döglesztették meg, Kósa Lajos bűne csupán az, hogy a dögöt az egész világnak mutogatta"

vviktor 2010.06.08. 14:50:59

Szerintem azokat is ki kéne vezényelni a gátakra, akik felveszik a rendfokozati illetményt, és a veszélyességi pótlékot, meg 1, 2-1,5-ig szorozzák a "munkával" töltött éveiket, ÉS MÉGIS IRODÁBAN növesztik a seggüket. Akkor lenne kint magas rangú tiszt is, nem csak egyszerű beosztott. Akkor lenne rend, megoldás, és akarat, mert az aktakukacok, akik a semmiért kapják a pótlékokat érdekeltek lennének abban, hogy NORMÁLIS körülmények legyenek, és mindenki hazajusson.
De ez abszurdisztán. Innen a görög erdőtüzekhez is tisztek mentek "oltani", amikor meg szívás van, és tényleg katasztrófa, akkor megy a prosztó...
Vészhelyzetben, katasztrófahelyzetben a tiszteket, és a teljes állományt, MINDENKIT, aki ezért is kapja a pénzt egyaránt a gátakra KELL vezényelni. Rendfokozattal ne legyen már irodista! Ne kapja az illetményt, ha nem csinál érte semmi pluszt! Akkor legyen polgári alkalmazott, és kapja a közalkalmazotti bértábla alapján a fizetését....

UFF!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.08. 15:12:47

@eszkep:

"Nem volt, hanem jelenleg is a tagja a fb-nek és emellett az állam elleni perben jelenleg is ő a jogi képviselője a cégnek."

Én csak azt írtam, hogy "érdekes" ... ha már minden szóba belekötsz.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.06.08. 15:50:20

@Johnny336: "de mutatják a rendőröket, ahogy ácsorognak vállukon az AMD-vel... "
Mocskos enyveskezű zsaruk lopják a processzorokat..."

(bocs, nem tudtam kihagyni :DDD )

:ON:
"miniszteri biztos politikai indíttatásúnak tartja azokat a kifogásokat, amelyek a katasztrófavédelmi erők szervezetlenségére, az emberek magára hagyottságára utalnak."

Most mindenre ez lesz a válasz? Jaajnemár...
Sólyom meg a polgikat akarja katasztrófavédelmi oktatásra? Nah, ő is pont jó lenne homokzsáknak. :S

@Gunther: Egyetértek. Főleg a 30. ponttal, mondjuk egy X életkor alatti rokinyugikat nyugodtan átnézhetnék.

vontod75 2010.06.08. 16:45:57

@vviktor: Voltak kint kapitányok. Ugyanúgy rakta a zsákot az osztályvezető meg a null kilométeres őrmester is.

tudi 2010.06.08. 16:50:18

Szegény Viktorékat még az árvíz is húzza. Bár azért az ég ne szakadjon rájuk azért jobban is lehet szervezni a dolgokat és igenis mint New Orleans-ban először lőni aztán kérdezni azokat, akik fosztogatnak.

vontod75 2010.06.08. 16:52:55

@tudi: Néven nem nevezhető magyar állampolgárok egyik csoportja azt a buszt akarta feltörni, ahol a védekezésben résztvevő kollégák pihentek. Tüneti kezelésben részesültek. :D

lótumfaktum 2010.06.08. 18:19:10

@vontod75: KÖSZÖNJÜK a kezelést,helyettünk is!!!!
Tényleg miért nincs kihírdetve statárium ilyen helyzetben,a retinensek ellen,a lakosság védelmében?

vontod75 2010.06.08. 19:32:50

@lótumfaktum: Elvileg súlyosító körülmény, ha bizonyos bűncselekményeket közveszély helyszínén követnek el. Sajnos a magyar jogrend nem olyan mint az usákoknál. Itt nem lehet lelőni a fosztogatókat.

ravaluf 2010.06.09. 07:32:37

Pár gondolat:

nem vagyok biztos benne, hogy fegyveres testület tagjainak rinyálnia kellene tábori körülmények miatt. Ha látták volna mi, sorkatonaként milyen körülményeket kaptunk 2002-ben, hálásak lennének azért a sziklakertes palotáért, tiszta Four Seasons.

Tegnapi napon felhívtam a HM-et, hogy létezik-e olyan, hogy egy árvízet látott tartalékos tiszthelyettest, saját kérésére, behívnak, és így munkáltatója kénytelen elengedni, hogy menjen zsákolni. Konkrétan magamra gondoltam. A nagyon kedves hölgy azt a választ adta, hogy a sorozás eltörlésével annak is megszűntek a törvényi feltételei, hogy tartalékos állományból bárkit behívjanak, kivéve a különleges állapotot, de ez nem az. Akkor mi a különleges állapot, ha ez nem? Abszurdisztán. Saját kérésemre nem tudnak behívni, hogy mehessek törvényi védelemmel a hátam mögött homokzsákot pakolni. Abszurdisztán. Vagy ezt már mondtam?

Fosztogatások: statáriumot azonnal, akinél csak egy üveg tescos whiskeyt megtalálnak menekülés közben, ott helyben a tesco falánál főbelőni. Nem érdekel a bőre színe, nem azért, mert cigány, hanem mert az nem ember, csak egy darab szar.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.06.12. 07:53:49

Dr. Bakondi György nyá. határőr altábornagy, ügyvéd, hivatalos közbeszerzési tanácsadó. stb. stb. 57 éves, bizalmi ember. Bírálatnak nem lehet helye.

Yeto 2010.06.28. 11:51:56

Az árvízi védekezés irányítására kinevezett miniszteri biztos politikai indíttatásúnak tartja azokat a kifogásokat, amelyek a katasztrófavédelmi erők szervezetlenségére, az emberek magára hagyottságára utalnak."

Fordítok: Aki kritizálja az állam/kormány tevékenységét, az hazaáruló. Na, megérkeztünk.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.06.30. 09:40:51

A cikk jó. És az elmúlt 20-22 év fejmosása is jó. Ezért van az, hogy árvíz idején rendér, tűzoltó, katona, katasztrófavédelem, kormánybiztos, önkéntes jut mindenkinek az eszébe.

Nem pedig a terület és az esemény (akárhol árvíz) egyetlen szakértő gazdája a Vízügy.

süti beállítások módosítása