Takács "Vasútgyilkos" Lászlóról pár szó annak, aki esetleg még nem ismeri:
- Aba Botond (ig.: 1993-2006) vezérigazgatói főtanácsadója volt a BKV-nál, majd Antal Attiláéktól vállalkozási szerződést kapott, és 2007-ben stratégiai tanácsadóként alkalmazták (az FB Vitézy Dávid javaslatára vizsgálatot rendelt el ezügyben, Kocsis pedig ezt a szerződést is beadta a rendőrségre).
- 2006-ban elnöki főtanácsadóként alkalmazták a MÁV-nál (illetve említik a MÁV általános vezérigazgató-helyettesének műszaki-gazdasági tanácsadójaként is), ahol "A személyéhez fűződnek a Kóka János minisztersége alatti vonalbezárásokhoz mellékelt háttértanulmányok, amelyek számos hamis adatot tartalmaztak." írja az MNO.
- Ő írta tavaly áprilisban az Indexre a Kisszénás-Kondoros közti vasútvonalról a hatásvadász, néphergelő cikket, aminek burkolt üzenete az volt, hogy milyen drága a vasút, járjanak inkább buszok minél több helyen. (Csúsztatásaira Pongrácz Gergely mérnök-közgazdász reagált.)
- Hónigék idejében a minisztériumnak dolgozott, sőt, ő vezényelte valójában a Bajnai-kormány vasútleépítési programját és adta az utasításokat a kormány nevében a MÁV-nak
Takács László a mai napig aktívan kommentel az Index-fórumon is, hozzászólásaiban nagy többséggel a buszközlekedést favorizálja.
Ez a "kiváló" referenciákkal rendelkező szakember időt és fáradtságot nem kímélve összeállított egy anyagot, amit tegnap elküldött számos politikusnak, újságírónak, szakembernek.
A 170 oldalas tanulmány a szövegezése (új kormány feladatai, stb.) és a látványosan odatett trikolor-csík (ahogy a jobboldali képviselőt a kommancs elképzeli tipikus esete) alapján egyértelműen a Fidesznek íródott. Többször oltja is őket, persze csak sejtelmesen, hogy "bizonyos politikusok ezt vagy azt nyilatkoztak", illetve van egy külön bekezdés is célzatosan nekik (106.o.):
"A polgári értékrend nincs antagonisztikus viszonyban az értelemmel.
Egy polgári politikus nem építheti teljes képviselői munkáját nosztalgiára, számok, tények, adatok nélküli érzelmi kitörésekre.
A konzervativizmus és a korszerű (kor szerű) gondolkodás, nem egymást kizáró fogalmak.
A következő, belátható időben (10-20 év) csak az a politikus lehet sikeres, aki nyílt adatokkal alátámasztott hozzászólásaival, megnyilvánulásaival hiteles marad.
Az elmúlt 10 év közösségi közlekedési mutyi finanszírozását lecserélni egy másmilyen színű mutyi finanszírozásra, ahol a számok, tények nem játszanak döntéselőkészítő szerepet, politikai öngyilkosság lenne."
Ezt ugyan a MÁV-val és a bezárt vonalak újranyitásával kapcsolatban írja Takács, de a bicskanyitogató stílus ("mindent az újak nyakába varrunk") és az erőszakos befolyásolás szándéka végigkíséri az egész tanulmányt. Nem hazudtolta meg önmagát: a buszközlekedés iránti rajongása, és erős vasútgyűlölete kézzel fogható szinte minden mondatában. Ennyi szakértelemmel, ráfordított idővel, és ekkora elszántsággal rengeteg mindent építhetett/újíthatott volna már, de sajnos ő a legkártékonyabb típus: erejét, hatalmát rombolásra használja.
A 170 oldal röviden így foglalható össze:
- a vasút drága, és rossz állapotban van --> csukjuk be
- a busz jóval olcsóbb, de rossz állapotban van -->adjuk el
- a helyi közlekedést finanszírozzák az önkormányzatok
Az a kedvenc részem a tanulmányban, ahol megmagyarázza, hogy milyen jó üzlet volt nekünk, hogy eladtuk a MÁV Cargot (41.o.). És ez a kedvenc mondatom belőle, tisztára költői (58.o.):
"A politikus hitelességéhez hozzátartozik, hogy megszólalásai komolyabbak, mint játszótéri gyerekek álmodozásai során elhangzó mondatok."
Ez pedig egy olyan bekezdés, ami biztos, hogy nem igaz:
Dolgozik közeli, jó ismerősöm olyan mellékvonalon, ahol december óta szünetel a személyszállítás, csak tehervonatok vannak. Az ő állomásukra egy MÁV-val szerződött cég emberei heti egy alkalommal kimennek körülnézni, ellenőrizni, és minden egyes alkalomról feljegyzést készítenek. Ismétlem: nem rendőrök/polgárőrök/pályamunkások, hanem egy magáncég alkalmazottai. Hogy pont Takács László ne tudna erről? Mu-ha-ha....
Végezetül egy névtelen szakember véleménye a műről:
"A szakmai tartalma nem megfelelő, a MÁV kontrollingadataiból kilométerköltségeket számolni ordas kamu, ahogy az anyag számításai, logikai levezetései is általában azt az egyébként szintén hálózati taktikázást követik, mely szerint valós problémafelvetésből valós részadatokkal hogyan lehet valótlan, de felületes olvasónak logikusnak tűnő érvelést levezetni."