Skip to content


       Szűrés lista

Adnak is vasutat, meg nem is

Hát kérem, ezt a Gyurcsány-Kóka duó sem csinálhatta volna jobban.

2010. május 2.: "Egyes vonalakon már idén, sőt, elképzelhető, hogy néhány szakaszon már nyáron újraindulhat a vasúti közlekedés abból a 29 vonalból, amelyet a Bajnai-kormány zárt be 2009-ben."

2010. június 22.: "A vasútnyitás nem vállalati ügy, hanem társadalompolitikai kötelezettség - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkár hétfőn az MTI-nek annak kapcsán, hogy július 4-én öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást. (...) Fónagy János elmondta, hogy nem végeztek utasszámlálást, hiszen az nem mutatószám, hogy egy lepusztult, megbízhatatlan menetrend mellett mekkora a forgalom. A közszolgáltató vasutat azért kell helyreállítani vidéken, hogy évek múlva lényegesen többen vegyék igénybe. Cél, hogy az emberek minél nagyobb számban vegyék igénybe a közösségi közlekedést, ezen belül is a kötöttpályást, mert környezetkímélőbb és energiatakarékosabb a közúti közlekedésnél."

Tegnap, június 30-án végre elkészült az újranyitandó vonalak menetrendje. Egyik sem lett olyan utasbarát, mint a VEKE javaslata, de ez nem meglepetés. Az Indóház jól értesült korábban: napi két-három pár vonat fog közlekedni a vasárnap újrainduló mellékvonalakon.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye:


"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonnali intézkedésekkel kívánta kifejezni a vasúti mellékvonalak mielőbbi újranyitása melletti elkötelezettségét. A vonatok a helyi igények felméréséig átmeneti menetrend szerint közlekednek. Az utasok kezdetben napi 4-6 járatra számíthatnak az öt mellékvonalon. A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak.

A menetrendek a minisztérium (www.nfm.gov.hu) és a MÁV-START honlapján megtekinthetők. A vasúttársaság megkezdte az állomásokon a hirdetmények kihelyezését is.

A szaktárca a későbbiekben a helyi igényeknek megfelelő menetrendeket alakít ki. Ennek érdekében széles körű és alapos egyeztetésekbe kezd az érintett önkormányzatokkal. A megbeszélések tárgya lesz a vasútvonalakkal párhuzamos, részben azok kiváltására elindított buszjáratok további sorsa, menetrendje is.
 
E vélemények ismeretében vonalankénti módosítás akár már augusztus végével elképzelhető. Legkésőbb a decemberi menetrendváltás után a végleges járatszámban és gyakorisággal közlekednek majd a vonatok az újrainduló szakaszokon. A menetrendi egyeztetéseken figyelembe veszik a társadalmi, szakmai szervezetek javaslatait is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elkövetkező hónapokban a szünetelő vasútvonalak  újranyitásához további hasonló lépéseket tervez. A közeljövőben a tárca a korábbi évek közlekedéspolitikáját számos ponton felülbíráló döntésekre készül. A kormány a hatékonysági szempontokon túl tekintettel lesz a társadalmi igényekre is. A vasutat a vidék lakosságmegtartó képességét erősítő eszközként, a gazdasági felzárkózás alapfeltételeként kezeli.


Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály"

 

Nézzük három vonal menetrendjét az ötből, szigorúan szem előtt tartva a munkába járás programpontot:

1) Pápa-Csorna: napi 3 vonat oda-vissza, az első Csornáról 9:05-kor indul
Milyen munkahelyre lehet bejárni vele?

2) Karcag-Tiszafüred: napi 3 vonat oda-vissza, az első Tiszafüredről 7:05-kor indul, és 8:11-re ér Karcagra
Milyen munkahelyre lehet bejárni vele?

3) Székesfehérvár-Komárom:napi 2 vonat oda-vissza, az első Komáromból 8:30-kor indul augusztus 30-ig, utána 14:25-kor
Milyen munkahelyre lehet bejárni vele?

Klasszikus esete az adtunk is meg nem is példamesének, meg a józan paraszti ész hiányának. Vajon a menetrendkészítő tisztában van vele, hogy létezik egy olyan misztikus fogalom, hogy kötött munkaidő? Tudja, hogy ez nagyon kevés helyen kezdődik délelőtt 10-kor illetve délután 4-kor? Érdekli egyáltalán?


"Felelőtlenség lenne most azt számon kérni, hogy miért nem lesz sűrű vonatközlekedés azokon a tavaly decemberben leállított mellékvonalakon, amelyek vasárnaptól újra megnyílnak. Amit a Fidesz és a kormány ígért, azt most betartja, s ahol műszakilag erre lehetőség van, ott megnyitják a vonalakat a vasúti személyszállítás előtt" – mondta a Magyar Hírlapnak Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.

Fónagy János hangsúlyozta: egyelőre alapváltozattal nyitják újra a vonalakat, mert indokolatlan lenne most ennél bővebb menetrendet kialakítani. A megnyitás után tárgyalnak a térség polgármestereivel az esetleges bővítésről. Az államtitkár elmondta: az igényekhez mérten – így például a szeptemberi iskolakezdéskor – sűríthetik a járatokat. Közölte: ezzel a döntéssel többek között azt kívánták jelezni, hogy szükség van a vasúti közlekedésre és a magyar nemzeti vasútra.

A vonalak megnyitása elsősorban társadalompolitikai szemléletváltás, nem vasútforgalmi és nem is financiális kérdés. Hozzátette ugyanakkor, a döntés-előkészítéskor külön figyelmet fordítottak arra, hogy vonalmegnyitás címén az üzemeltető ne hivatkozhasson indokolatlanul magas kiadásokra. A vasút ügye akkor szolgál jó célokat, ha a realitáson alapul."

 

Ígéret betartva, a hogyan nem érdekes. De ha Fónagyéknak ez az ideiglenes menetrendnek nevezett borzalom a realitás, akkor komoly bajok vannak....Ugyanis nem az az elsődleges probléma, hogy kevés vonat megy: ha ennyire van utas és pénz, ez a helyes döntés (egy gyönyörű, mesebeli országban, ahol nincsenek finanszírozási problémák, lehetne kísérletezni sűrű járatokkal, hátha sikerülne a Zembereket autótól, busztól elcsábítani....nálunk erre esély sincs). A nagy-nagy gondot az ésszerűtlenség jelenti.

Komolyan mondom, mintha direkt szívatnák magukat.
"Újraindítjuk a vonalakat" --- hülye menetrend, kevés utas --- "Köcsög Fidesz"
Megy majd a köpködés, hogy lám, megnyitották, elfolyt rá egy csomó pénz tök feleslegesen, nincs ott utas, jól mondta a snájdig Feri és Jani annak idején.
Ezt akarják, vagy csak nem gondolkodnak? INKÁBB NE CSINÁLTAK VOLNA SEMMIT, mint ezt a vacakot.

Nem lehet valaki annyira cinikus, hogy ezt normális dolognak tartsa.

2010:

1943:

 

Vajon örülnek most az ottani lakosok? Mennyire lesz őszinte a mosolyuk az újranyitás előtt egy nappal tartott ünnepségen (ami a friss menetrend fényében enyhén szólva is ironikus) ?

 

Címkék: politika fidesz idióta

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr942121979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.01. 08:32:32

Faszom, tényleg a jobbikra kellett volna szavazni. Már TGV lehetne Jászkarafaszától Bikkfafürdőig.

Dzsentrisvihák 2010.07.01. 08:33:06

Újabb tipikus önszopatás Fidesz módra. "Ígéret betartva, a hogyan nem érdekes." Ez itt a lényeg, akár az összes többinél. Lehessen mivel befogni a Zemberek arcát, és kezdhessünk végre mi is milliárdokat gyűjtögetni... Nagy kaland lesz.

Kartal (rezervált) 2010.07.01. 08:36:49

Nyilvánvaló volt, hogy ezt a megoldást választják. Ők betartják amit ígértek. Legalábbis csinálnak valamit gyorsan, amire rá lehet mondani, hogy betartották.

eszkep 2010.07.01. 08:45:41

Mégha nem is 2 óránként indítanak vonatot, ahogy a VEKE javasolja, legalább a délutáni, reggeli időpontokat célszerű lett volna figyelembe venni. A VEKE amúgy elég kompetens brigádnak tűnik, nagyobb beleszólást kellene engedni nekik a menetrend kérdésbe amúgy is. Az igért járatsűrítésre kíváncsi leszek.
Lehet, hogy azt vették fiygelembe, honnan hová járnak dolgozni az emberek? Kisbéri ismerősöm van, oda jó a Kisbér-Komárom reggeli szakasz, csak a délután szívás...

eszkep 2010.07.01. 08:47:22

@El Topo (Sgt. Elias): Muhaha, el sem merem képzelni kire szavzhattál? Azt nem hiszem, hogy a FIDESZ-re...

fogash 2010.07.01. 08:47:30

@Kartal (jogsértő fekete mellényben): nem ugyanennyibe került volna, ha a reggeli vonatok 7.30-ra érkeznek a célállomásra? És a MÁV az ország legnagyobb foglalkoztatója. Ennyi okos embert egy helyen...

eszkep 2010.07.01. 08:48:42

@Kartal (jogsértő fekete mellényben): Miért volt nyilvánvaló? Hisz ez lesősorban szakmai kérdés (lenne), amiben a VEKE azért kompetens. Tényszerűen nézve a dolgot, valóban betartották az ígéretet, ezen nincs mit ragozni :-)

dr. Aullah 2010.07.01. 09:04:16

@El Topo (Sgt. Elias): Bírom, amikor nem tudsz valamit megmagyarázni, belököd a random jobbikos dumát. De elárulok valamit. Ez a poszt nem rólu(n)k szól!

Donna (Cara)mba 2010.07.01. 09:05:29

Ez a Fónagy sohase megy nyugdíjba?;-DDD
Hüle is meg vén is, megérdemelné:)))))))
Én támogatom nyugdíjbavonulását:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.01. 09:07:09

@Aullah:
Neked úgy tűnik, mintha bármit meg szerettem volna magyarázni?

Tapmancs 2010.07.01. 09:15:42

Itt miért nem lehet semmit ésszerűen megcsinálni? A pumpa meg kurvára felmegy bennem amikor olvasom a politikusi nyilatkozatokat. Mintha másik bolygóról beszélne.

Donna (Cara)mba 2010.07.01. 09:15:53

@El Topo (Sgt. Elias): Hja, kérem, a haladás, a haladás...megállíthatatlan:)

Most vettem elő Daudet "Levelek a malomból", isten tudja hanyadszor olvasom ezt is. Ott a szép provanszi szélmalmokat áldozta be a haladás, a gőzmalom.
Sajnos nem jártam Provence-ban, pedig de érdekelne a táj is és a provanszál nyelv is!

Annyit tudok a francia vidékről, amit olvastam vagy filmen láttam. Volt egy mozifilm, nem emlékszem sajnos a címére, mely annyira átlátszóan propagandisztikus volt, mégis jó volt nézni. Fiatalokat mutattak be, akik városi létükre vállalták a régi, kihalt, alpesi tanyák újraélesztését. Oktatásszerűen tanítottak nekik előzőleg: traktor vezetést, disznóvágást, nyúltartást, kecsketartást, juhtartást, birkanyírást, sajtkészítést. A tanyákat ingyen kapták meg az államtól azzal a feltétellel, hogy működtetik.

Nem hiszem, hogy ez a franciáknak egy nemzetmegváltó programjuk lett volna, nem ismerem a kísérlet kimenetét, DE: komolyan foglalkoztak vele, mint egy lehetséges megélhetési formával. Hiszen a tanyák festői tájak kellős közepén voltak szétszórva. Kár lett volna értük. Ezt az állam megértette és cselekedett.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.01. 09:22:53

'palmas: részben igazat adva az indulási időpontok - hogy is mondjam - furcsaságait feszegető kérdéseiddel kapcsolatban, azért lássuk be, hogy manapság már nem a 7.30-kor bent kel lenni a gyárban/irodában, akárhol a mérvadó. Szóval olyan megoldást találni, ami MINDENKINEK egyformán jó, kb lehetetlen. Teszem azt, aki 9-re jár dolgozni (azért van ilyen), annak nem biztos hogy jó, ha 7.45-re beér a vonat, és 9-kor kezdődik a munkaideje /hacsak nem elhivatott, és ronan be túlórázni :))) /

Ettől függetlenül - 3 vonattal számolva - azért egy korábbi reggeli, egy délutáni, és legalább egy kora esti vonat értelmesebb megoldás lett volna.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.07.01. 09:27:31

Attól félek, hogy ezek is ugyanolyan világtól elrugaszkodott, félimpotens hülyék lesznek, mint az elődeik. :(

"A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak."

Na ja. Látjuk. Sajnos beugrott egy híres, történelmi jelentőségű mondat: "Nincs kenyerük? Akkor miért nem esznek kalácsot?"

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.07.01. 09:31:26

Attól félek, hogy ezek is ugyanolyan világtól elrugaszkodott, félimpotens hülyék lesznek, mint az elődeik. :(

"A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak."

Na ja. Látjuk. Sajnos beugrott egy híres, történelmi jelentőségű mondat: "Nincs kenyerük? Akkor miért nem esznek kalácsot?"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.01. 09:32:54

@Donna (Cara)mba:

A franciák most is csinálnak ilyesmit.

Donna (Cara)mba 2010.07.01. 09:41:13

@El Topo (Sgt. Elias): Igen, ők asszem nem restek tanulni:)

De velük szemben elfogult vagyok:( (hiába Trianon, nem tudom nem szeretni a kultúrájukat:(

Off
Mit olvasol? Van valami jó könyvajánlatod? Mindent már századszorra olvasok:(
On

Most elmék:( Muszáj:(

Talán majd este meggyüvök:)
Addig is szia neked és a Vbőrnek is!

Kicsit Karcos 2010.07.01. 09:46:10

Nem vagyok jó ismerője az érintett települések igényeinek, inkább csak a megérzéseimet tudnám mondani.

Adott volt néhány vonat, amin a masinisztával és a kalauzzal együtt átlagosan 3-an utaztak, részben nyilván az idióta menetrend míján. Ez így nyilván tarthatatlan volt, hiszen ennél olcsóbb lett volna taxit fizetni az érintetteknek. Csináltak egy jellegzetes ballib félmegoldást, bezárták a vonalakat, helyette meg nem gondoskodtak semmiről. A Fidesz sipítozott, ahogy szokott.

Jött a csere, a Fidesz kénytelen volt valamit virítani, hát lényegében visszaállította a status quo-t, ami ugye szintén szar volt, de legalább valami ilyesmit ígértek. Gondolom egyébként, az a rákfenéje a munkaidőhöz igazított menetrendeknek, hogy nagyon szűk a reggeli-délutáni keresztmetszet, beugró, napi 1 órában foglalkoztatható mozdonyvezetők meg kevesen vannak.

Lehet, hogy inkább busz kellene oda?

Mert egyébként jól hangzik, hogy kötöttpálya, meg környezetvédelem, de azt a RoLa, vagyis a teherforgalom felől kellene megfogni elsősorban. Az meg ugye sokba kerül, még ha jó is lenne, így meg olcsón lehet adni (a szart)... és még az ígéretet is betartják.

Egy gondolat még, talán lehetne gondolkodni a 8 órás kezdés helyett (iskolák, közhivatalok, stb.) rugalmasabb megoldásban, pl. fél 8 és fél 9 között elteríteni azt, hogy kevésbé legyen szűk a keresztmetszet.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.07.01. 09:57:21

Szentimréről és szőlősről pikkpakk be lehet érni tiszafüred gyártelepre reggel hétre, gyár nem nagyon működik de igény lenne rá az tuti, madarasról is negyed óra alat reggel nyolcra bent vagy karcag-ipartelepen, de nem tudom hogy megy az ipar ott.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.07.01. 10:08:20

Azért nem kicsit jellemző, hogy hol nyitották meg újra a vasutat: ott, ahol a leghangosabban verték az asztalt a helyi erők, és nem ott, ahol nagyobb léptékben is volna rá igény.

Most komolyan azt gondolja bárki is, hogy a Pápa-Csorna vonalnak akkora világmegváltó feladata van? A fenét, csak ott lobbiztak igen erősen. (Valószínűleg a Karcag-Tiszafüred és a Lajosmizse-Kecskemét esetében sem lehetett más.) A Veszprém-Zirc esetében jogos, hogy e két település között legyen vasút, és a továbbmenésre is van értelme... de így ugyanolyan kiherélt, mint a Fehérvár-Komárom vonal, amelynek lenne átlós szerepe... de csak a hiányzó Fehérvár-Sárbogárd vonallal együtt, ami viszont nem került fel a listára...

Na kérem, ez az igazán jellemző miránk... ugyanott van helye a tárlón majd, mint a köztársasági elnökünknek...

Csatmar (törölt) 2010.07.01. 10:21:55

Pálinkapolitika.
Az MSZP elkúrta, a Fidesz meg megitta.
Ez is csak egy olyan szimbolikus népbutítás. Ha már csinálnak valamit, akkor csinálják meg rendesen, mert ez a 'nesze semmi, fogd meg jól' kategória.

Terézágyú 2010.07.01. 10:24:58

Emberek, nekem a munkába járáshoz mind vasúton, mind buszon utaznom kell. És az a tapasztalatom, hogy marha kevés utas van. A vonat végállomásán (nem mellékvonal, nem falu!) alig szállunk le páran, és az a pár ember is mind kocsival megy tovább. Hiába jön a busz 10 perc múlva, vagy ott várja a kocsi a továbbutazókat, vagy (tanúja voltam) telefonált az illető, hogy "gyere már be értem, nehogy már itt várjak a buszra tíz percig"), ebből következően a buszon is alig vannak... Mellesleg mind a vonatok, mind a buszok, a modern új fajtából valók...

Csoda, hogy nem kifizetődő még talán a busz se?

Annak idején a gaskósztrájk idején írta le egy blogger, hogy valójában egyáltalán nem okozott fennakadást, hogy nem jöttek a vonatok! 2010 van, mindenki meg tudta oldani máshogy...

eszkep 2010.07.01. 10:27:00

@Kicsit Karcos: A RoLa maximum a balfasz MÁV-nál kerül sokba, pont az lenne a lényege, hogy kevésbé környezetszennyező, MERT gazdaságosabb (vagyis olcsóbb). Ez kb olyan, mint Budapesten autóval menni munkába annyiba kerül (de csak a jelenlegi magas üzemanyagárak miatt, amúgy olcsóbb), mint tömegközlekedéssel. Nonszensz.
Remélhetőleg hamarosan a BKV-nál és a MÁV-nál is megindul a kirúgási hullám.

eszkep 2010.07.01. 10:32:36

@Csatmar: A pálinkapolitika még csa érintőlegesen volt téma a Vastagbőrön, de már akkor említettem az ebben rejlő lehetőségeket. Példaként nézzük meg Cognac példáját (vagy ámblokkk a francia hozzáállást).
Az MSZP egyébként nem is foglalkozott a problémával (házi pálinkafőzés), Magyarorrszágon ez sokkal régebbi probléma. Ők csak csináltak egy elcseszett, bürokratikus, teljesen nonszensz jövedéki szabályozást a bérfőzetéshez. Ez kb. oylan idióta szabályozás, mint a Horn-érában a jövedéki, zárjegyes paprikaörlemény. Elmebaj, ekkora kárt még ők is ritkán okoztak Magyarországnak...

Valandil 2010.07.01. 10:40:13

@eszkep: Pedig voltak még jó ötleteik: többször is belengették az otthoni disznóvágás betiltását, mert az nem illeszkedik az európai jogrendbe.

Valandil 2010.07.01. 10:40:51

A blogmotornak LMPVS!

DArchAngel 2010.07.01. 10:56:08

@fogash: A legnagyobb szolgáltató a legsötétebb emberekkel.
@Terézágyú: Igen, kevesen használják a vonatokat, de amerre én járkálok, a buszok ki vannak használva. Az meg szomorú, hogy hogy két teljes áru jegy áráért megjárjuk kocsival ugyanazt a távot. (Ha nem emelkedik tovább a benzin.)
Nem értem, miért van ez a vonat mizéria, a busz sokkal gyorsabb, és jobban kihasználható, általában a településeken több helyen megáll, nem csak a település szélén van egy megálló. Ráadásul eléggé pazarlás egy motorkocsi-vagon párost tucatnyi ember miatt járatni.

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.01. 11:04:50

Hát ennek így tényleg nem sok értelme van. Pedig reménykedtem benne, hogy képesek egy rendes menetrendet is kiagyalni, ha már visszaállítják a vonatközlekedést, mert amúgy teljesen vasútpárti vagyok. (Azt nem lehet tudni, hogy a nyíregyházi kisvasúttal mi lesz, nem akarják mégis újraindítani?)

esef 2010.07.01. 11:35:18

Ahol nem indítják újra a személyszállítást (meglevő teherforgalmi használat mellett), ott véletlenül sem azért, mert kommunista a polgármester, ugye?

SzaGyu 2010.07.01. 11:39:22

FIDESZ: "... Kormányra kerülés esetén azonnal visszaállítjuk ... azonnal módosítjuk...stb..."
Ki nem emlékszik rá? A FIDESZ !
Mit tesznek cserébe és sürgősséggel: Szabaddá teszik a szeszfőzést.
Ezek csak az első de nagy lépések egyike!
1998 ban is megígértek mindent, aztán 4 év múlva meglepődtek, meglepetésükben meg választási csalást híreszteltek.
Hát igen. Így jár az (4 év múlva) aki hazudik és ígérget.

Marcellusca 2010.07.01. 12:08:49

Hehe!
Mint a mesében: Hoztak is ajándékot, meg nem is.

De megy a PR ezerrel, hogy millen jól dógoznyak űk a Zemberekér'!

Idióta banda!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.07.01. 12:40:56

@Kicsit Karcos: Pontosan, egy-két minibusszal is sokkal jobban jártak volna, esetleg letárgyalják a munkáltatókkal a közeli nagyobb városban, hogy a műszakkezdést igazítsák az első reggeli busz beérkezéséhez. Csak hát akkor el kellett volna ismerniük, hogy a "vasút helyett busz, ahol kihasználatlan a vonat" elképzelés önmagában nem volt faszság, csak a megvalósítást kúrták el az urak az előző kormányban.

2010.07.01. 13:06:27

"Azemberekért" teszük mindent - kimondott mondatok jelzik azt ,hogy a kampánynak vége. Mert mint egyik illetö mondotta volt--"más a kampány és más a kormányzás". Ott azt mondtunk amit hallani akartak, most pedig azt teszünk, amit akarunk. Ez ilyen egyszerü, de igaz.

2010.07.01. 13:09:00

Ostobaság ez a vonatozás, adjanak mindenkinek egy használt suzukit, aztán oda mennek vele, ahova akarnak. Állítom, hogy olcsóbb lenne, mint fenntartani a vasutat az összes pályával, állomásfőnökkel, sorompóőrrel, remizessel, kalauzzal, meg a jóég tudja még mi minden pénznyelő léhűtővel. Mikrobusz kell ide, sűrű menetrenddel, nem napi kettő százötven férőhelyes vicinális!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.01. 14:05:34

@Ásómaci: Hm, igazán "kellemes" videó. De miért a szőkék nyertek? a másik csapat sokkal "szimpatikusabb" :)))

trojka 2010.07.01. 14:48:01

Mátyás király és az okos lány: "hozzál is ajándékot, meg ne is..."

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.01. 14:54:29

@Seduxen: Hát, igen :-D A vesztes csapatot megvigasztalnám :-P

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.01. 14:58:37

@Ásómaci: nem kizárásos alapon a vesztest megvígasztalni, a győztesnek pedig gratulálni :)))))

guma 2010.07.01. 15:13:33

Kedves laspalmas!

Finom és nőies megfogalmazás!

Kicsit sok témát adnak a fiúk. De sajnos a munka nem látszik, ami előre vinné az országot.

Greenman-in-greensuit 2010.07.01. 16:32:29

Nincs elég vér a pucájukban ahhoz, hogy azt mondják, jöjjön már a VEKE és segítsen, mer ők tudják mit kell tenni.
De hopp! hiszen akkor ki miért kap fizetést helyettük??

A politikusok olyanok mint a galambok! Amíg lent vannak a kezünkből esznek amikor felrepülnek szarnak ránk.

eml 2010.07.01. 19:31:39

És akkor most holnaptól tele lesznek a vonatok? Vagy ugyanúgy 3 emberrel járnak?

Ez megint csak tüneti kezelés. Az ok az, hogy az elmúlt 60 évben a vasúti infrastruktúra kevés kivételtől eltekintve nem lett még csak karban sem tartva rendesen. Az okot kell megszüntetni.

trojka 2010.07.01. 20:17:52

En javaslom, olvassa el mindenki Moldova Gyorgytol: "Akit a mozdony fustje megcsapott" c. könyvet. Lehet, hogy Moldova nem mindenkinek kedvence, de ezt jol eltalálta. egy volt "susu".

Horizont 2010.07.01. 20:39:11

@csernaja obca: Ez aztán egy okos csernajás megoldás lenne:) Mindenkinek egy suzukit? Van olyan aki bele sem ülne, mert úribb kocsihoz szokott a segge:) Aztán meg gázálarcot is osztanál mellé? Vagy te máshonnan szívod a levegőt? Te csak legyél vasútpárti én is az vagyok amúgy. Csak nem MÁV párti! Nagy különbség!!! Ja és a léhűtők nem ott kezdődnek akiket soroltál! Feljebb, még feljebb!

pacalelvtars 2010.07.01. 21:05:11

Beindult a magyar fikagépezet...:)

A menetrend az full-szakmai kérdés, tehát azokat a döntéseket amik arra vonatkoztak/nak, nem a politika hozza meg, hanem a MÁV, tehát őket kell fikkantani taknyos Emberkék. Ott meg ugye abban érdekeltek, hogy káosz legyen, hiszen odáig még nem ért el a fityeszes takarítás. A VEKE kompetenciájáról érdemes lenne egy külön posztot nyitni, kicsit túl vannak ők is "sztárolva", ez kétségtelen, mert kurvajól kommunikálnak, de szakmailag azért még van hova fejlődniük, többekközött először lekéne tenniük a diplomát, mert legtöbbjük még odáig sem jutott el, de már világot váltanak :)

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.01. 21:36:30

Megható volt, mikor néhány éve nálunk is ott pityergett a helyi fityesz vezérkar a vasútbezáráskor. Még búcsúzót is mondtak, mikor elment az utolsó szerelvény.
Persze mondanom sem kell, azelőtt egyik sem járt vonattal, mert az olyan prolis. Mindenesetre hatalmas eredmény lenne, ha újra indítanák a 20 km/h tempóval száguldó, kerülővel közlekedő, húgyszagú vasutunkat. Biztos ott tolongana mind az öt nyugdíjas, aki fél évben egyszer, jobb híján erre lőtte el az ingyenjegyét.

Pannonpuma reload.

pacalelvtars 2010.07.01. 21:51:35

@Thulsa Doom: a húgyszagra, a szar pályára (sebesség), meg a kihasználtság fokozásának nem a bezárás a megoldása. A vasút egy ALAPszolgáltatás, mint a korház, de gondolom ekkora magassábogba már nem érsz el...

Kurvanagy a közút lobbija, amíg nyugat-eu folyamatosan terel át mindent a vasútra, mert az olcsóbb, környezetbarátabb, GYORSABB, addig mi leépítünk..."logikus".

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.01. 21:56:40

@pacalelvtars: Végre egy vérbeli fityiszes hozzászóló! "A menetrend az full-szakmai kérdés".... "először lekéne tenniük a diplomát"...
Gondolom neked már megvan a humánmenedzserasszisztens + médiakommunikációs diplomád.
Sajnos a vonattal közlekedőknek nincs hasonló, széles látókört biztosító végzettségük, de majd remélhetőleg a jövőben csak úgy ülhet fel valaki a vonatra, ha előtte elvégzett egy vasútmérnöki szakot menetjegy és csatlakozás szakirányon.

Addig is el kell viselni, hogy a sok tanulatlan munkába járó hülye nem érti, miért jó másfél órát utazni harminc kilométeren és megérkezni valahová délelőtt tíz órára.

Horizont 2010.07.01. 22:30:22

@pacalelvtars: "taknyos Emberkék"
Szép belépőt rittyentettél, köszönjük!
Behúzhatnád a kéziféket egy kicsit mielőtt leszarozol itt mindenkit.

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.01. 22:33:02

@pacalelvtars: Ó, tisztelt hölgyeimésuram! "nyugat-eu folyamatosan terel át mindent a vasútra"
Jártál te már egyáltalán a "nyugat-eu" ban? Mondjuk Németországban, ahol az autópályák külső sávja egy összefüggő kamionsor? Bizonyára ők nem jártak abba az iskolába, ahol te azt tanultad, hogy vasúton szállítani olcsóbb. Hát hiába, a magyar közgazdászoknak nincs párja. Elkelne belőlük néhány Németországba is, hogy elmagyarázza a sok alulképzett hülyének a gazdaság és a gazdaságosság lényegét...

A vasút egy ALAPszolgáltatás, mint a korhá

pacalelvtars 2010.07.01. 22:41:15

@Thulsa Doom: Igazán humoros "gyerek" vagy :)

De ki beszélt itt a Népről(?) Én a döntési hierarchiáról beszéltem, még mielőtt mindent politikai síkra terelünk. Persze akkor meg fityesz-védő-mameluk leszek...abból meg nem kérek, köszönöm.

@Horizont: Látom nem érted az érceket, nem kell mindent a lelkedre venni. Lehet erősen kezdek, de az ésszerűtlen fikázást is megelőzhetné olykor egy kis vizsgálódás, annak úgyanúgy kijár a kézifék.

pacalelvtars 2010.07.01. 22:47:58

@Thulsa Doom: Éltem is kint...és álltam is a dugóban miattuk.

Ne direkt költséget számolj, hanem indirektet... Még szerencse, hogy ezt kint nem közgazdászok számolgatják, hanem mérnökök...

Horizont 2010.07.01. 22:51:43

@pacalelvtars:
Érteni értem de nem látom értelmét az ilyen stílusnak. Nem lehet mindenki vasútszakértő! Lehet mindenkinek más véleménye. Nincs ezzel semmi baj! Te így látod, ő úgy, én meg amúgy.
Ettől (is) szép az élet :)))
Bocs ha nem tudom értékelni a mindenkire vonatkoztatott "taknyos emberkék " jelződet. Biztos bennem van a hiba én kérek elnézést.

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.01. 23:05:01

@pacalelvtars: A gazdaságosságot sehol nem mérnökök számolják, hanem az akinek el kell döntenie, hogy az árúját mivel vigye el.
Nyugat-Európában a nagy sebességű személyszállítást valóban támogatják. De ők, ha vasútra gondolnak ezt értik alatta:

www.youtube.com/watch?v=gmbMYTJpAAM&feature=related

Te, meg a többi nagytudású meg ezekért a "nélkülözhetetlen alapszolgáltatásért" rinyáltok:

www.youtube.com/watch?v=dLR59hivUj8&feature=related

Te nem látsz valami különbséget a kettő között?

gramercy 2010.07.01. 23:26:36

a magyar vasutbol kb. 30 evnyi toke hianyzik (~10.000 milliard)

VAGY privatizalassal toket vonunk be VAGY a mi eletunkben mar nem lesz jobb

Laconicus 2010.07.02. 07:56:23

&pacalelvtars:
Valószínűleg a papagájkommandót nem tájékoztatták arról, hogy a VEKE honlapján ott vannak az elérhetőségek. Kis utánaolvasással kiderül, hogy a vezetőség a következő végzettségűekből áll:
villamosmérnök, közgazdász-könyvvizsgáló, villamosmérnök-informatikus, közgazdász, jogász, közgazdász, építőmérnök, építőmérnök, villamosmérnök-informatikus...
Akire te próbálgatsz célozni, akinek meg kéne szereznie a diplomáját, nos az kitűnőre végzett a BME-n területfejlesztési szakirányon, és miután megszerezte a második felsőfokú nyelvvizsgáját, hamarosan kézhez kapja a diplomáját. Van neked ilyen egyáltalán, vagy csak a foximaxira vagy annyira büszke?
Kérdés lehet, hogy miért nincs közlekedésmérnök a vezetőségben. Én úgy emlékszem több alkalommal is kifejtették, hogy igyekeznek a vezetőségbe olyanokat tenni, akik egzisztenciálisan nem függnek a közlekedési cégektől. Mert a komcsi cégvezetők és biztonsági főnökök üldözik őket.
A balos média gyakorlatilag elkönyvelte ezt a csapatot fideszesnek. Namost ehhez képest igen érdekes, amit a Fónagy féle minisztérium művel velük. Látványosan ignorálja őket, sőt, nekik megy a sajtóban.

Attack! 2010.07.02. 08:01:31

Nincs ezen mit szépíteni, Fónagy bácsi valójában egy régivágású kommunista, már Ózdon is MSZMP pártfőember volt, mindig is csodálkoztam rajta hogy a fenébe kerülnek az ilyen alakok a Fidesz közelébe. Sőt ha jól emlékszem kábé annyi köze van a közlekedéshez hogy nyolc évvel ezelőtt két évig miniszter vót és akkor sem csinált semmit. Eredetileg papíron talán kohász vagy mi, de amiben elemében érzi magát az a komcsikkal való energetikai mutyizás, amire számos példa volt már. Mond valakinek valamit az hogy Fónagy-Podolák paktum, vagy hogy Fónagy gyakorlatilag hűbérese egy Kocsis István nevű maffiózónak, mert a felesége húsz évig Kocsis titkárnője volt?
Na ettől a Fónagytól és sosem vártam semmit, sosem hittem el neki semmit mert ahogy kutyából nem lesz szalonna, úgy kommunistából sem rendes ember!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.02. 08:38:48

@Thulsa Doom: Persze! De ha a Madrid-Barcelona vonalat nézzük, akkor Magyarországi megfelelője inkább ez:

www.youtube.com/watch?v=N-E86es6vTg&feature=related

picur3ka 2010.07.02. 11:37:31

Egyszeru hoborogni, de szerintem a menetrendet nem a kepviselok irjak, aztan Komarom nem egy vaganyu peldaul? Meg a szemelyzet, szoval, hogy mikor megy a vonat az tobb tenyezos, nem csak kivansag musor kerdese, gondolom.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.02. 14:56:54

Valóban szakmai kérdésről van szó. De van egy szerelvényed ami jot a vonalra, erre jut ember, és tudod azt is, hol van reggel a szerelvény. Ez elindul úgy, hogy aki abba az irányba megy annak jó legyen az időpont, elér a végállomásra, onnan visszafelé indul... Na ez már késő lesz.

Ráadásul az is adott, melyik végállomásról indulhat a vonat.

pacalelvtars 2010.07.02. 21:48:00

Az egy dolog, hogy mi a végzettségük, de a vasút az többről szól, mint amit a könyben leírtak...én a tapasztalatra próbáltam utalni....Ettől függetlenül elismerem az igyekezetüket, csak szakmai kérdésekben nem mindig racionálisak, legalábbis vasút kérdésben, amire van némi rálátásom.

Aki privatizációról beszélt előttem, az gyorsan húzzon a sunyiba! Többekközött ezért tart ott a MÁV, ahol tart, hiszen az összes nyereséges ágazatát privatizálták (áru, ingatlan, vagyonvédelem egyr észe....) ezekből él a vasút nyugaton is, hiszen a személyszállítás SEHOL se pozitív szaldós.

És arról nem is beszéltem, hogy kiket rakosgat a politika a vezetőségbe ciklusról-ciklusra....kiöregedett bankárokat, pénzügyi szakembereket, nyugdíjas rendőröket, akiket felülről pottyintanak a rendszerbe. A MÁV egy klasszikus nagyvállalat, itt belülről kinőtt emberek látják át a legjobban, végigkell menni egy létrán, hogy átlásd (japán modell). Jelenleg még nagy a csönd, de a fityesz csődszakértő mamelukja nem sok jóval kecsegtet....

Laconicus 2010.07.03. 10:40:48

@pacalelvtars:
Eddig nem volt diplomájuk, az volt a bajod. Kiderül, hogy van nekik, persze ahelyett hogy elrebegnél egy bocs, ezt benéztemet, lerendezed azzal, hogy "az egy dolog hogy van végzettségük". Beszólsz valakiknek, akik elkötelezettek a vasút ügye iránt, csak mert kitudjamért, tán jólesik beszólni, meg hallottad a havertól aki fikázta őket hehe azt okosnak akartál mutatkozni. Aztán hogy kiderült te vagy a nem igazán tájékozott már terelsz is más témára.
Azért ehhez arc kell.
Na azért nézzük csak meg ezt a társaságot kicsit jobban. Szakmai kérdésekben egyrészt egy rakás vasutasra támaszkodhatnak, akik szimpatizálnak velük, csak kénytelenek eltitkolni ezen szimpátiájukat az üldöztetés miatt. Másrészt éppenhogy menetrendi oldalon tettek le nagyon is sokat az asztalra. A BKV eleve jóval bonyolultabb dolog a MÁV-nál, másrészt tavaly május óta kész a VEKE teljes országos ütemes menetrendi javaslata, ráadásul járműgazdálkodással együtt. Én sokat nézegettem, és mások is, igen sokan próbáltak fogást találni rajta, de nem igazán sikerült. Én ezt úgy értelmezem, hogy ezek a srácok képesek a teljes országos közlekedést is átlátni, egy rendszerben a helyközit meg a helyit is és meg kell hogy mondjam senki másnál nem láttam még ilyet. A vasút egy rendszernek a része és ezt nagyon sok vasutas is elfelejti, azt hiszi a vasút az önmagáért van. Én ár nem fogok tudni sokat tenni mert közel a nyögdíj de szurkolok ezeknek a srácoknak hogy sikert érjenek el, mert a jövő különben mélysötét.

Laconicus 2010.07.03. 10:43:07

A másik meg hogy mire valaki végigmegy a létrán a MÁV-nál addigra megcsömörlött vénember lesz, esze ágában nem lesz már javítani az ügyeken, markolja az íróasztalát felveszi a nagy fizetést meg a tuti prémiumot és tesz magasról az egészre mert úgysincs értelme.
Láttam több barátomon is ezt a folyamatot. Egyikük sem boldog. A legtöbbjük iszik is.

süti beállítások módosítása