Skip to content


       Szűrés lista

Kell egy jelölt

Először is módosítsuk egy picit az alkotmányt, hogy az legyen alkotmánybíró, akit mi szeretnénk.

Hagyjunk egy kis időt, míg mindenki lenyeli a békát, hogy mostantól így választunk alkotmánybírókat: Felállítunk egy 15 tagú eseti bizottságot, amelybe mi 10 tagot, az ellenzék meg 5 delegál. 8 bizottsági tag támogatása kell, hogy "aspiráns" hivatalos jelöltté válhasson, ezután pedig az Országgyűlés kétharmados többsége megválasztja a jelöltet alkotmánybíróvá.

8 tagunk a bizottságban csak nekünk van.
Kétharmadunk az országgyűlésben csak nekünk van.
Gond nem lehet.

Hát nem édesek ez az ellenzéki pártok, hogy ők is igyekeznek, próbálnak jelölni? Az LMP-nek egyenesen hátom jelöltje is van,  Bándi Gyula, Lehoczkyné Kollonay Csilla és Tóth Mihály! Sok sikert nekik ...

De nézzük, hogy ki lehet a mi jelöltünk:

1. Legyen velünk a kezdetek óta.
Sajnos a kolis szobatársak vagy nem jogi végzettségűek, vagy ha mégis akad ilyen, akkor az egyikből házelnöket csinálok, a másik meg kurvapecér Brüsszelben. Bibó kolis kapcsolat megvan, pipa.

2. Legyen pártállami kötődése.
Gondolni kell a folytonosságra, gondolni kell a baloldali szavazókra is. Még a végén kilógna a Szűrős-Pozsgay-Matolcsy csapatból. Magyar Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsának elnöke 1988-1990 között, pipa. Hazafias Népfront utolsó elnöke 1989-1990 között, remek, pipa.

3. Legyen legalább jogi diplomája, emiatt ne kelljen már a szegény Tóninak újra módosítani azt a kibaszott Alkotmányt. Jogi diploma megvan, pipa.

4. Legyen olyan aki már bizonyított.
Ez is pipa, 1998-2002 között a Miniszterelnöki Hivatalt vezette, mint kancelláriaminiszter.

5. A jobboldalra megfelelő szellemi befolyással bírjon, személye tekintélyes legyen. Századvég Alapítvány, kell ennél több? Pipa.

6. Gyakorlati oldalról találkozzon az alaptörvénnyel.
Mivel tagja az új alkotmány koncepciójának kidolgozására felkért tanácsadói testületnek, ez is megvan. Nem baj, hogy most az alkotmány felülírásán dolgozik, alkotmánybíróként pedig a betartásán fog. Ismeri azt a kurva 30 oldalt? Ismeri. Akkor pipa.

7. A jobboldali üzleti birodalomban is megfelelő súlya legyen.
Az Infocenter.hu résztulajdonosa, megvették a Nyerges Zsoltival cirka 20-25 milliárdért az RTL Klub 31%-át, jól mutat a portfólióban a Heti Válasz, Lánchíd Rádió és a Class FM mellett. Pipa.
 
8. Nem parlamenti képviselő, önkormányzati testület tag, nem érdekképviseleti szerv vezetője és nem tagja politikai pártnak. Pipa.

9. Tudományos, oktató, irodalmi és művészeti tevékenység kivételével más kereső foglalkozást nem folytathat. Megoldjuk okosba. Pipa.

10. Kiemelkedő elméleti tudású, vagy legalább húszéves szakmai gyakorlattal rendelkező jogász legyen. Elméleti tudás megvan, igaz nem jogból, hanem politológiából, necces pipa. 20 éves jogi szakmai gyakorlat ... hmm.  A Szíjjártó majd kitalál valamit. Amúgy, ha ennyi pontnak megfelel a jelölt, akkor nehogymár ez a picike apró pontocska számítson ...
 
Ezek alapján, íme, a forradalmi kormány új alkotmánybírója, aki nem is lehetne más, mint:



Stumpf István,
gratulálunk!


Remekül be fog tudni illeszkedni a csapatba:

Dr. Balogh Elemér
Dr. Bragyova András
Dr. Kiss László
Dr. Kovács Péter
Dr. Lenkovics Barnabás
Dr. Lévay Miklós
Dr. Trócsányi László
Dr. Bihari Mihály (ő a tuti befutó másik jelölt, köszi Misikém a szociális népszavazást, nem felejtettem el!)
 

Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr492159254

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A megfelelő ember V. : alkotmánybíró(k) végzettség nélkül 2010.07.20. 11:04:36

Bár a konkrét apropót ezúttal is a FIDESZ szolgáltatja, de most nem csak nekik szól a kritika, hanem az összes korábbi parlamenti pártnak. A FIDESZ Stumpf Istvánt, Orbán egykori mentorát, tanácsadóját, miniszterét alkotmánybírónak jelöli (aki valószínű...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.07.19. 12:04:58

TeCCettek volna FORRADALMAT csinálni! (pipa)

Kicsit Karcos 2010.07.19. 12:10:58

Elnöknek is alkalmas. Pipa.

Homeoffice 2010.07.19. 12:13:03

Kérem az öveket bekapcsolni! Ha jól érzem itt megint elszabadulnak az indulatok:)

Énbagoly 2010.07.19. 12:15:27

@Gunther: Indulat, ugyan...
Az nem szokott lenni. Bár úgy látszik, most már az sem "szok lenni", hogy az alkotmánybíró művelje a jogot. Esetleg napi szinten, és ne az újságban, vagy a pártkörlevelekben olvasson csak róla.

Taktikai Atompingvin 2010.07.19. 12:15:43

Eddig relatíve toleráltam a kinevezési gyakorlatukat, mert úgy állok ehhez mint a többség:
Ha kenyér van, elnézem a cirkuszt. Na de most épp ez van :
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/19/zuhan_a_forint_esik_a_bux/

eszkep 2010.07.19. 12:16:00

Zeroval továbbra semértünk egyet személyikérdésekben...
Mégis mit várt Zero, kit jelölnek a posztra??? Továbbra is pártállami besúgókat???
Egyébként nagyon megható a tíz pont, igaz a másik jelölt eléggé borítja zero gondolatmenetét. Arról miért nem szól a poszt?

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.19. 12:17:10

Majd megmagyarázzák hogy miért jó.
Egy topicon már osztották az észt a HIV-ek hogy az hogy oktat az egyetemen az majdnem olyan mint az egyetemi tanár, a politológus is ért a joghoz, stb.
Nekünk náczifasiszta bolsevik libeálisoknak el lesz magyarázva polgári módon hogy mért Ő a legjobb jelölt :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 12:17:28

baszdmeg zero, azért az utolsó fotóra odafotóboltolhattad volna Stumpfot, kurva jól mutatna.

KÉTHARMAAAAD-KÉTHARMAAAAD!!! :)))

Kicsit Karcos 2010.07.19. 12:21:53

@eszkep: Bihari elvtárs is alkalmas jelölt. Főleg Stumpf elvtárssal párban, a NER keretei között.

Pozsgay elvtársat hiányolom még, ő nem alkotmányban utazik mostanában? Ő talán még a hagyományos baloldali táborban is elfogadható lenne, csodálkozom is, hogy nem ők jelölték.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 12:25:37

@eszkep: ha jobban utánanézel Bihari életrajzának - vagy ismered az életpályáját - láthatod, hogy mikor lett az AB tagja. Arról nem is beszélve, hogy köztudottan - pártállami kötődésének ellenére, vagy éppen emiatt? - nem ápol rossz viszont a jobboldallal.

"Mégis mit várt Zero, kit jelölnek a posztra??? " - bazze, ne akarj már - meg senki sem - hogy "jobboldali értelmiségi" körökben NINCS SENKI, aki alkalmasabb jelölt lenne, mint Stumpf?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 12:26:51

@Seduxen: viszont =viszonyt

ne akarj már=ne akarj már meggyőzni

loláb 2010.07.19. 12:31:51

"köszi Misikém a szociális népszavazást, nem felejtettem el!"

Erről igazán leakadhatna a sok idióta blogger. A szociális népszavazást ugyanis még mindig a 11 tagú alkotmánybíróság engedte át, nem egyedül Bihari Mihály.

A feje tetejére is állhatott volna, ha a 11 tagból hat ellenzi, akkor baszhatja a véleményét.

Valamelyik fasz elkezdte ezt, és azóta az egész magyar blogszfére ezt a baromságot fújja.

Zigi 2010.07.19. 12:37:08

Ez van akkor ha bármelyik, ismétlem bármelyik politikai oldal kezébe 2/3-os többség kerül. S ezért még nem is igazán hibáztatható a magyar választópolgár. Ilyen hitvány választójogi törvény mellett az a csoda, hogy az eddigi 20 év alatt nem volt ilyen. Az egyedüli reményünk az lehet, hogy általában az ilyen óriás létszámú frakciók nem sokáig szoktak egyben maradni, mindig akad valaki aki sértve érzi magát, mert nem jutott neki bársonyszék, államtitkári poszt vagy éppen egy apró kis bizottsági hely. Látok is egy ilyen, egyelőre még csak kicsi törésvonalat a frakcióban, ami legutóbb a köztársasági elnökválasztáskor jött elő Kövér és Orbán közt. Egyelőre még sikerült Kövér száját befogni a házelnöki poszttal, de nem hiszem, hogy sokáig megelégszik ezzel az alapvetően csak reprezentatív és a dolgokba csak kevés valódi beleszólást lehetővé tevő poszttal. Ha pedig az ország tényleges bajaira nem születik gyors, radikális és hatékony megoldás( márpedig úgy tűnik eddig csak a kapkodás van), akkor nem adok neki 1 évet és az Orbán-kormány elveszti a 2/3-os parlamenti támogatottságát, és nem tehet majd meg mindent amit csak akar. Addig meg csak kihúzzuk valahogy.

minimalista 2010.07.19. 12:39:38

ebből a névsorból két bíra is volt tanárom, Balogh doktor kifejezetten jófej és család centrikus, ha jól emlékszem hét gyermek édesapja - egy anyától!

Stumpf István pedig...jaj...
Eleve hogy a viharba van pofájuk egy milliárdost kinevezni egy olyan testület élére, ami elvileg a nép alapvető jogait kell hogy érvényesítse az OGY-el szemben? Ismertek olyan milliárdost, aki a népért tesz, esetleg ebből gazdagodott meg?

Marcellusca 2010.07.19. 12:43:03

@Zigi: Mit gondolsz, miért (volt) ilyen sűrgős a 2/3-os törvények módosítása?
Mindet kutyafuttában, átgondolatlanul, erővel?
Mert az a 6 fő (amennyi a 2/3-ot jelenti) bármikor kidőlhet a sorból.
Akár betegség, akár sértettség okán.

Marcellusca 2010.07.19. 12:46:21

@minimalista: Hát, a Csányi nemszínész Sándor, vaze. :)))

NDX 2010.07.19. 12:47:25

a 8. pontot én módosítanám: "Nem parlamenti képviselő, önkormányzati testület tag, nem érdekképviseleti szerv vezetője és
NEM TAGJA A PÁRTNAK.
Pipa."
ld. Alkotmány 32/A. § (5) bekezdésének hatályos szövege.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.19. 12:49:50

én alig bírom kivárni h Zimány Linduskáá megérkezzen ide..
h pár éven belül be/felszopja magát alkotmánybírónak, vagy akár pali bá leváltójának

hál égnek Viktor és a 2/3-ja, az új pártmódi alkotmánybírójelölőőősss
akár ezt is lehetővé teszi.

csak Viktornak kell vigyáznia magára, hogy a szopók ne szívják ki belőle az maradék életet (=hímivarsejtjeit).

minimalista 2010.07.19. 12:50:07

@Marcellusca:
Igazad van, a népből, az biztos! :D

Kicsit Karcos 2010.07.19. 12:51:05

Szerepelt néhányszor a Magyar Hírlapban egy neves alkotmányjogász, Bonavent (Bonaventura) Pál.

Na őt szeretném már látni, azóta is:D Jelölhetnék... olyan mindegy amúgyis.

kej 2010.07.19. 12:51:49

@eszkep: szerinted a pártállam idején kijárt bibó kollégium szellemi atyjának mi volt a dolga? csak nem hogy rajta tartsa a szemét a "másként" gonolkodókon?

Homeoffice 2010.07.19. 12:52:26

Egyébként egyértelmű hogy miért veszik elő az ismert neveket ilyen poziciókra.
Nagyon sokan csatlakoztak az utóbbi években a fideszhez. Ezeknek a megbizhatósága szinte 0. Viszonylag kevesen vannak közel a törzshöz.
Ezért.
Egyébként nem érdekelne hogy ki van milyen pozicióban. Csak lenne már JOBB!!!

kej 2010.07.19. 12:54:21

@loláb: de ha nem értett volna egyet a többségi döntéssel különvéleményt kellett volna megfogalmaznia. nem tudom így tett-e.

Kicsit Karcos 2010.07.19. 13:03:48

@kej: aki nem ért egyet az előterjesztéssel, annak NEM-mel kell szavaznia. A különvélemény másra való, az a döntést indokolja. Ebből következően, az IGEN szavazat mellé is csatolható különvélemény, amivel azt fejezheti ki egy alkotmánybíró, hogy egyetért a döntéssel, de nem az indoklással.

Szavazni kell, ha jól tudom, de a különvélemény csak csatolható, de nem csatolandó.

LiberGon 2010.07.19. 13:04:41

Elég unalmas ez a post. :(

kej 2010.07.19. 13:08:12

@Kicsit Karcos: így legalább tök világos, hogy egyetértett a kérdésekre adott válasszal

Kicsit Karcos 2010.07.19. 13:14:21

Felkészül: Zimány Linda, Drazsé, Forgács Imre, Dávid Ibolya.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 13:23:08

@Kicsit Karcos: "Felkészül: Zimány Linda, Drazsé, Forgács Imre, Dávid Ibolya. "

ez esetben - REMÉLEM - módosítani kell majd az AB-törvényt. Jelenleg az 5. § (1) bekezdésének hatályos szövege ez:
"Az Alkotmánybíróság tagjává minden olyan jogi végzettségű, büntetlen előéletű magyar állampolgár megválasztható, aki 45. életévét betöltötte."

ha minden igaz, az egyik kitétel Ibinél hamarosan megdől, és NEM az életkorára gondolok :))))))

Terniak 2010.07.19. 13:27:11

@kej: ajánlom Stumpf apósának beosztását megtekintésre a pártállam idején. Ha már a pártállami kapcsolatokról beszélünk. Azt meg, hogy ez milyen viszonyban volt vagy lehetett a FIDESZ akkori tevékenységével, valószínűleg sosem derül ki...

Terniak 2010.07.19. 13:28:08

@loláb: jogos, szegény Biharit folyton ezzel támadják, holott az Alkotmány vonatkozó szakaszának több legitim értelmezése is elképzelhető.

Terniak 2010.07.19. 13:29:56

@Seduxen: nekem is ez a problémám. Jelöljön konzervatív jogászt. Na de nehogy már Stumpf legyen a jobboldali konzervatív jogászok krémje...

Egyébként az LMP-s jelölt, Tóth Mihály, az Orbány-kormány helyettes államtitkára volt. A büntetőjogárt felelt. Pl. Ő.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 13:33:06

@Teremszolga: igazából én Kilényi nevét akartam bedobni, de nem tudom, hogy ő "milyen színű".

"Na de nehogy már Stumpf legyen a jobboldali konzervatív jogászok krémje" - így van, magam is ezt gondolom.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.07.19. 13:34:40

a chf meg 214... most meg...

kerem szepen, elbasszak az onkormanyzatit? elbasszak?

a zemberek meg le vannak szarva? tudom a forradalom, meg magyarorszag, meg orban vviktor..

kej 2010.07.19. 13:36:08

@Teremszolga: pedig nem ártana, ha kiderülne. de attól tartok: nem csak a politikai, de a gazdasági "elit" váltásának története is örök homályba vész...

Terniak 2010.07.19. 13:41:30

@Seduxen: szerintem ezer másik lehetne. A jogász szakma alapvetően konzervatív, és érdekes módon nálunk nem divat a gyakorló bírák közül jelölni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.19. 13:44:33

@eszkep:

talán egy olyan embert aki ért hozzá, amit fog csinálni és nem volt miniszterere Orbánnak?

szerintem (!) ez két nagyon picike kitétetel ...úgymond elvárható lett volna

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.19. 13:45:18

@Seduxen:

sajnos ahhoz az ördögi programhoz nem értek ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.19. 13:47:47

@loláb:

ha jól emlékszem - de cáfolj meg nyugodtan - Bihari, mint az Alkotmánybíróság elnöke érvelt amellett, hogy kiírható a népszavazás, és ez "erősen hatott" ....

kej 2010.07.19. 13:52:38

@zero: de ez tökéletesen beleillik a kinevezési gyakorlatukba, amiben most már - sajnos - egy rendszer felfedezhető: a lehető legnagyobb mértékben kiiktatni a kontrollt a kormányzat felett. hogy aztán ezt milyen célra használják, most még nem igazán látható. egy biztos. a szimbolikus politizálás az feszt megy, de a gazdasági intézkedések még váratnak magukra...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.19. 13:55:25

@zero: jó, majd itt a munkahelyen rajzolok neked egy fotóbolt-progit :))))

rolika 2010.07.19. 13:56:31

Kétharmaddal, gyerekek, bármit! Mi akartuk, nem? :-)
Abból, hogy szép sorban picsánrugdossák az összes komcsi csinovnyikot, nagy baj nem lehet.

greybull 2010.07.19. 13:59:32

Az alkotmánybírók nagy része különféle jogi karokon feszt oktat, szaladgál egyikről a másikra - valójában alig jut ideje az ALKOTMÁNYBÍRÁSKODÁSRA.
Na most: nekem, azóta, mióta van AB nem fér a fejembe, hogy a legfőbb szuverén, azaz az Országgyűlés felett hogy lehet egy még Leg-legfőbb-bb szuvenír (sic!)?
Ez minden államjogi koncepcióval ellentétes.
Azonkívül én még emlékszem a 90-es évek közepére, amikor az Alkotmánybíróság hipp-hopp UTÓLAG megváltoztathatónak minősítette az OTP által egyoldalúan, és a világ minden kincséért sem az ügyfelek javára, a gengszterváltás előtt felvett lakáskölcsönök feltételeit!
Egyébként azok a következtetések, szillogizmusok és dedukciók, ahogy valamilyen jogszabályról "bebizonyítják", hogy az az Alkotmány milyen - amúgy idióta, homályos, zavaros - előírásával vannak "ellentétben", az egyenesen hajmeresztő!
Hagyjatok békén az Alkotmánybíróságon való vekengéssel - szerintem, ha a kormány egy süldő malacot nevez ki alkotmánybírónak, aki két különböző jelölésű kukoricacső közül választja ki, hogy épp melyik törvény "Alkotmányellenes", hát az sem hozna rosszabb eredményt, mint ez a 11 vagy hány himpellér...

Terniak 2010.07.19. 14:07:38

@greybull: felvetésed nem új, mióta az USÁ-ban az 1800-es évek elején kitalálták az alkotmánybíráskodást, könyvtárnyi irodalom született a témában.

en.wikipedia.org/wiki/Marbury_v._Madison Ez az eset a kezdet.

Egyébként remélem, hogy a FIDESZ nem így tekint az alkotmánybíráskodásra. Az meg, hogy hogyan történik egy levezetés, komoly szakma és jogászi teljesítmény. Az, hogy kívülről nehezen érthető, nem biztos, hogy "idióta, homályos, zavaros".

Terniak 2010.07.19. 14:09:41

@greybull: ajánlom még Toqueville-nak az Amerikai demokrácia című művét. Szemléletesen leírja az általad feszegetett problémát.

Énbagoly 2010.07.19. 14:17:25

@Conv: ez jó. :)
@zero: ki lehetne cserélni a képet. :)

minimalista 2010.07.19. 14:17:59

@Kicsit Karcos: rosszul emlékszel, amiről te írsz az a párhuzamos vélemény:

Határozathozatal

45. § (1) Az Alkotmánybíróság a határozatát szavazással hozza meg.

(2) Az alkotmánybírák a szavazásnál nem jogosultak a döntéstől tartózkodni.

(3) Szavazategyenlőség esetén az Abtv. 30. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezés az irányadó.

46. § (1) A szavazásnál kisebbségben maradt alkotmánybíró az ülés által megvitatott eltérő álláspontját, indokaival együtt - különvélemény formájában - írásba foglalhatja és a határozathoz csatolhatja.

(2) A döntés érdemével egyetértő alkotmánybíró a többségétől eltérő és az ülés által megvitatott indokait - párhuzamos indokolás formájában - írásba foglalhatja és a határozathoz csatolhatja.

(3) A különvéleményt, illetőleg párhuzamos indokolást az írásba foglalt döntés kézbesítésétől számított négy munkanapon belül kell írásban az iratokhoz csatolni.

(4) A különvéleményt és a párhuzamos indokolást a határozattal együtt kell közzétenni.

Dr. No 2010.07.19. 14:22:20

A következő mérföldkő Bayer Zsolti legfőbb ügyésznek. Ha azt is merik, az már poén lenne.

minimalista 2010.07.19. 14:25:14

@greybull: @Teremszolga:
Valószínűleg azért állhat az AB minden felett, mert nincs törvényalkotási jogköre, csupán kontroll szerepet tölt be a jogalkotásban.

Dr. No 2010.07.19. 14:29:55

@eszkep: NINCS pártállami besúgó az alkotmánybírók között, erről jogerős bírói döntés született.

minimalista 2010.07.19. 14:40:22

OFF

Az index megint kitett magáért:
a cím ésa rövid bevezetőjük a főoldalon:
" CNBC: Magyarország a következő
bedőlés előtt álló ország
A gazdasági hírcsatorna vezető híreinek egyike Magyarország, interjú Matolcsy Györggyel."

Majd a cikkben egy árva szó sem esik a címben említett "következő bedőlőről"...

Homeoffice 2010.07.19. 14:48:59

@minimalista:

Látom ezt Te is kiszurtad!

Kicsit Karcos 2010.07.19. 14:56:15

@minimalista:

OFF

Nem véletlenül nem linkelik a forrásaikat.

Hungary Rules Out Austerity to IMF/EU, Markets Fall
www.cnbc.com/id/38304117

Videó: www.cnbc.com/id/15840232/?video=1546893619&play=1

PREVIEW-Hungary risks selloff if IMF/EU deal falls through
www.cnbc.com/id/38278812

www.cnbc.com/id/38102101/
www.cnbc.com/id/38293006

Falmelléki weyerbélázás, annak is a leggusztustalanabb formája.

minimalista 2010.07.19. 15:17:03

@Gunther: @Kicsit Karcos:
thankrisztinázás, dunaimártonozás, reuters...

loláb 2010.07.19. 15:42:23

@kej: Nem az a lényeg, hoyg egyetértett-e. A magyar blogszférában úgy jelenik meg, hogy Bihari azért kapta a jelöltséget ajándékba Orbántól, mert 2008-ban átengedte a népszavazást.
Ezzel konkrétan az a probléma, hogy Ő egyszemélyben semmit nem engedett át.

Bihari Mihály egy borzasztó felkészült alkotmányjogász. Sajnos Orbán jelölte, ezért támadni KELL. A szakértelmét nem lehet vitatni, hát nekiállunk a motivációját kutatni, és abban amortizálni őt.
Ez szerintem gusztustalan, és ebben kb pártállástól függetlenükl osztozik az egész magyar blogger társadalom, a piroslaptól kezdve a vastagbőrig.

@zero: Az az alkotmánybíróság tagjait minősítené, ha akárki, akármilyen érve befolyásolná az egyéni döntésüket. Azért ülnek 11-en egy testületben, hogy mindenki a saját véleménye alapján szvazzon. Ezek felkészült, a témához értő jogászok. Ha az ő alkotmány értelmezésükbe belefér, akkor támogassák. Ha nem, akkor szavazzanak ellene. Ha nem tudják maguktól eldönteni, akkor viszont húzzanak a francba az AB-ból.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.19. 15:43:15

Hm, a parlamenti törvényhozás két gátjaként ismert köztársasági elnöki és alkotmánybírói poszt betöltését követően tényleg fel fog gyorsulni az ország FIDESZ képére formálása. Kédés, hogy jó lesz-e ez...

greybull 2010.07.19. 16:01:17

Semmilyen jogág nincs még olyan, amit jobban gyűlölnék, mint az alkotmányjog és az alkotmányjogászkodás. Jogász vagyok 30 éve, tisztességes, embert-észt-szakértelmet próbáló polgári-gazdasági jogász (és közgazdász is).
Az alkotmány önkényes mesemondás, ábránd, ködkép - baromság!
Semmi szükség Alkotmányra sem. Ehelyett kell egy törvény - maximum - ami felsorolja, hogy melyek azok a törvények, amelyek 2/3-d alatt nem módosíthatók:
Választójogi tv
Btk,
Be
Ptk,
Pp
Családjogi tv.
Gt.
Honvédelem,
Rendvédelem
stb.még néhány...
Államforma? Nem elég a Magyar Állam megnevezés?
A társadalmi berendezkedést illető törvények, bennük a magántulajdon védelme, a vállalkozás szabadsága, a "habeas corpus...", ez a lényeg - de ez iszonyatosan fontos "ördögi" lényeg a részletekben!
Végre megszűnne a baszakodás, hogy így az Alkotmány, meg úgy, és nem kellene egy teljesen felesleges apparátus (Alkotmánybíróság) sem.

Kicsit Karcos 2010.07.19. 17:21:38

@minimalista:

Vajon ezt a cikket is Than Krisztina írta? Olyan, hogy is mondjam, pesties a fogalmazásmód imitt-amott:

www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/07/18/AR2010071802529.html

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.19. 17:40:26

@zero: @loláb:@greybull: @minimalista: @Teremszolga:

szerintem egy demokrácia "foka"
nem pl a pártrendszerben [számok, arányok, minőségek, stb]
látható/mérhető,
hanem [szerintem, saját gondolat, saját kút :) ] leginkább
az egymástól független hatalmi struktúrák/intézmények számában.

és itt jöhet képbe egy AB mint független hatalmi struktúra/intézmény.

én, amióta erre rájöttem, egyre inkább úgy látom h igaz
/ a dolgok amiket én tapasztaltam, alátámasztják a hipotézisemet. /

de cáfoljatok meg, ha tudtok !!

és itt jöhet képbe V, a maga építendő Empire V (egy pelevin könyvtől loptam) birodalmával
és az erre vonatkozó intézkedései...
pl az ehhez a poszthoz passzoló:

az új AB bíró választási módszerrűl....

ugye erről beszélünk, ezért jöhetett létre ez a poszt is

/ enélkül V csak úgy nem tudna benyomni "akárkit" - stumffot &/v késöbb soksok kilóméternyi szopást maga mögött hagyva lindácskát már jogászként- az AB-be..... /

kej 2010.07.19. 17:41:46

@loláb: egyetértek veled. de azért úgy veszem észre,hogy a biharival inkább nincs, mint van baj. a fő ütközőpont a stumpf istván lesz. s, ha igaz, amit egyesek állítanak, hogy csa nagyon nyögvenyelősen fér bele az alkotmánybírókról szóló előírásokba az ő pályafutása, akkor a létező legnagyobb öngólt lőtte (ismét a fidesz). vki, valahol (tán itt írta), hogy az nem is jó jelölt, akiről nincs törvény. sztem egy lex stumpfot már nem nagyon bírnak el

2010.07.19. 18:07:08

Teccetek volna előre hozott választásokat csinálni!
(Vagy a jobbikra szavazni!)
Most nem lenne a FIDESZ-nak 2/3.
Ja, hogy addig is kellett a lóvé? Nehogy a kiccsalád éhen haljon.
Ja, hogy 8 éven át csak muzsikálni tetszett tücsök úr? Hát akkor járja el most hozzá a táncot!

2010.07.19. 18:12:04

@Teremszolga: a többség zsarnokságára gondolsz?

loláb 2010.07.19. 18:23:20

@szorokin:
@kej:
Van egy helyzet. Mégpedig az, hogy a fidesznek 2/3-a van a parlamentben. Tehát az ő támogatásuk nélkül senki, semmi nem lesz. Ez tény, nincs mit szépíteni rajta.

Az AB jelölés szabályai korábban egy paritásos bizottság felállítását szabták meg, amiben frakciónként 1-1 ember ült, és a bizottság 2/3-ával lehetett jelölt valaki. Tehát, noha a fidesz nélkül senkiből semmi nem lesz, nekik, hogy a 2 főből egy "saját" jelöltet megválasszanak, támogatniuk kellene egy szoci/jobbik/lmp-s jelölt állítását is.

Eljátszhatnák azt is, hogy megegyeznek két névről, egy kormánypártiról, meg egy ellenzékiről (itt persze jó kérdés: melyik ellenzéki párt legyen a kiválasztott, akinek az aspiránsa jelölt lehet), aztán a parlamentben megszavazzák a saját jelöltjüket, a másikat meg nem. Akkor lenne 1 fő bíró, de a másikat 2014ig nem lehetne betölteni, hiszen ilyen hozzáállás után az ellenzék jogosan mondaná azt, hogy lófaszt a seggetekbe, de mégegyszer nem ülünk le veletek tárgyalni alkotmánybírókról.
Ehelyett megváltoztatták a szabályokat, és ÖNMÉRSÉKLETET TANUSÍTVA, jelöltek egy JÓ jelöltet, meg egyet a saját embereik közül. Szerintem ez ANNYIRA nem antidemokratikus, vagy gáz, jelölhettek volna két ehte fideszest is.

A lényeg: Stumpf valóban nem jó alkotmánybíró jelölt. Baromi okos ember, valószinüleg az alkotmánybíróságon kívül bármire alkalmas, de jogászként valóban nem tett le eleget az asztalra. De a fidesz-é a döntés joga, ővé a felelősség is.
Egy dolgot kell megérteni: az AB egy testület. Lehet valaki Orbán legszemélyesebb jóbarátja, vagy pincsikutyája, az AB a döntéseit konszenzusosan, testületileg hozza.
Ha valami alkotmányellenes, és 11-ből 10-en annak találják, akkor Stumpf semmit nem tehet ellene. Az öve csak egy voks a 11-ből.
Stumpffal arra van lehetősége a fidesznek, hogy lesz egy olyan ember, akinek egy kicsit közelebb állhat az alkotmányfelfogása a fideszéhez. De ha a maradék 10 emberből hat nem osztja az álláspontját, akkor cseszhetik.

kej 2010.07.19. 18:45:04

@loláb: hát nem tudom. a jelölési szabályok megváltoztatása élve (de inkább visszaélve) a kétharmaddal nekem tűnik olyannak, hogy akkora önmérsékletet tanúsítanának. mint ahogy a domokos-warvasovszky duónál sem, vagy éppen schmitt pál jelölésénél sem tették. a lex járairól, a lex borkairól ne is beszéljünk.

nem vonom kétségbe a kétharmad adta lehetőségeiket, csak innen a partvonalról úgy látom, hogy nem jó irányba haladnak a dolgok. már sokszor leírtam: jogszabályalkotási gyakorlatuk, önkorm. választási tv megváltoztatása sem ad túl sok optimizmusra okot. (mindenesetre jó lenne, ha tévednék.)

Marcellusca 2010.07.19. 19:03:19

@szorokin:
"leginkább
az egymástól független hatalmi struktúrák/intézmények számában." - Én inkább úgy fogalmaznék, hogy az államirányítási/jogalkotási intézményekhez való viszonya a mérvadó.
Azaz, mennyire független valójában.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.19. 19:25:32

@Marcellusca:

mo-n nincs sok ilyen ojjektum egyébként.
AB szerintem talán az egyetlen ojjekt mo-n ami rendesen tette a dógát ebben az országban
/ pl bokros csomag idején, stb.. sokszor.. /
az se lehet véletlen, hogy egy ideje /5-10-15 éve, nemtom pontosan/ az emberek az AB-ban bíztak leginkább.

és Viktor épp ezt rakta új pályára; ... távolodóra a függetlenségtől.
ami eddig a jelölés módjával garantálva volt (bár rosszul működött, stb), az
innentől kezdve pár (vagy csak 1 db) hatalmon levő ember kegyeire/jóindulatára/belátásába lett átpakolva ..

pffffffff.

Viktor a jó/felvilágosult zsarnok.

loláb 2010.07.19. 20:07:16

@kej:
"a jelölési szabályok megváltoztatása élve (de inkább visszaélve) a kétharmaddal nekem tűnik olyannak, hogy akkora önmérsékletet tanúsítanának."
Pedig az, ha belegondolsz. Ilyen szabályok mellett orbán két legkisebb lányát is jelölhették volna bírónak. Ehelyett jelöltek egy minden szempontból alkalmas embert, meg egy pártkatonát.

"mint ahogy a domokos-warvasovszky duónál sem,"
Domokos egy felkészült szakember, akinek a hozzáértését senki nem vitatta.
Különben pedig, lehetett volna Kovács Árpád az ász vezetője, őt tavaly év végén a fidesz támogatta volna. A szocik azt kérték cserébe, hogy a két alelnökről is szavazzanak egyben, ez volt elfogadhatatlan a fidesznek (hogy tudniillik a pofáraesés elött álló mszp jelöljön ász alelnököket), emiatt hiúsult meg Kovács Árpád megválasztása. Warwasovszky pedig nem fideszes, így nem tudom, miért gáz.

"vagy éppen schmitt pál jelölésénél sem tették."
Ha a fidesznek 50%+1 mandátuma lett volna, akkor is Schmitt Pál a KE, ha ők ezt akarják. Így a kétharmaddal való visszaélés ebben az esetben értelmezhetetlen számomra.

"a lex járairól"
A bankadó azon módosítása 8 biztosítót hozott kedvezményes helyzetbe. Ebből 1 Járaié. Most akkor milyen testre szabásról beszélünk?

'a lex borkairól ne is beszéljünk'
Hát, ez speciel tényleg nem szép húzás, jobb lett volna, ha tartják magukat az öt évhez.

'nem vonom kétségbe a kétharmad adta lehetőségeiket, csak innen a partvonalról úgy látom, hogy nem jó irányba haladnak a dolgok. már sokszor leírtam: jogszabályalkotási gyakorlatuk, önkorm. választási tv megváltoztatása sem ad túl sok optimizmusra okot."
Hát, azt, hogy te mit érzel, abba én nem fogok beleszólni.

picur3ka 2010.07.19. 23:15:46

@szorokin:

Arrol az AB-rol beszelsz, amelyik elkaszalta a kommunistak buntethetoseget?

Akkora fuggetlensege volt itt mindennek, mint az akasztott embernek.

Ne gondold egy pillanatig sem, hogy barmilyen demokracia tokeletes.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 00:15:36

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

azokat a dógokat 89/90 ben elszalasztották ...
89/90-ben iszonyatossssan elbaszták sokszempontbúl ..
pl 5% küszön, ügynökök, volt MSZMP és KISZ belső párt tagok, vezetők dolga....

utána máá kb törvényszerű h az AB sem akarta ezt..

szóval én emiatt nem az AB-t hibáztatom, máshol se az AB-k felelőssége volt, hanem ahol politikai akarat v konszenzus megvolt, ott érdekes módon sikeredtek ezek a dógok

nálunk minden párt teli vót ejtőernyősökkel ...
a békés átmenet egyértelmű következménye, ugye
így persze h 20 év alatt sem történhetett semmi de semmi

esef 2010.07.20. 08:16:27

Bölcs Vezetőnknek hogyhogy elég a 2/3, és nem 3/2 kell? :D

greybull 2010.07.20. 09:19:10

@loláb: Barátom, fenntartva a véleményemet, amit az AB-ról írtam, azt mondom, hogyha már..., nos akkor Stumpf (is) tökéletesen alkalmas alkotmánybírónak.
Régen volt egy találós kérdés (még az "átkosban"):
Hány fölösleges dolog van a világon?
4:
A pápa pöcse,
Az apáca csöcse,
A szakszervezet és
A Párt.
Na én hozzátenném ehhez még - ma:
Az Alkotmánybíróság!
Volt egy öreg principálisom. A 90-es évek elején, amikor jöttek be a multik, én is résztvettem egy nagy ki-, illetve bevásárlási tranzakción, annak a rendkívül fárasztó tárgyalásain.
Valamikor félidőben, volt egy szünet, kötetlen beszélgetéssel.
Itt valaki elkezdett viccelődni a jogászokkal (érthetően, hiszen egy több tízmilliárdos szerződés-komplexum létrehozásáról volt szó, és tényleg minden szó, vessző számított, ráadásul angolul, úgyhogy a jogászok folyton "akadékoskodtak").
Na egy ideig tűrte a principálisom, aztán amikor egy kis csönd lett, megszólalt. Tekintélyt parancsoló ember volt, úgyhogy mindenki figyelt rá. Azt mondja:
- Hát kérem, vezérigazgató sokféle emberből lehet: focistából, kereskedőből, mérnökből, tanárból, kukaturkálóból, bárkiből! (tudni kell, hogy "csak" 3 vezérigazgató, és vagy 10 vezérhelyettes volt - többek között - jelen).
Majd folytatta:
- Na de kérem! ügyvéd-jogtanácsos nem lehet AKÁRKI: jól kell tanulni az általános és a középiskolában, felvételt kell elnyerni a jogi egyetemre (ez még az az időszak volt, amikor nem hígult fel a pálya, még kevesen tudtak bejutni a jogi karokra), aztán ott le kell tenni vagy 150 vizsgát, szakdolgozatot kell írni, megvédeni, államvizsgázni, utána joggyakorlati időt tölteni, aztán szakvizsgázni, végül kérem szépen: aki vezérigazgató, az nem biztos, hogy ebben a pozícióban éri meg a nyugdíjat (itt a jelenlévő vezérek közül többen kissé elsápadtak...), míg viszont egy ügyvéd-jogtanácsos nagy valószínűséggel ügyvéd-jogtanácsosként megy nyugdíjba.
Több jogász-cseszegetés ezután nem volt.

Szóval:
Az AB-tagság ugyanolyan, mint a vezérigazgatósdi (hiába jogi pálya) - Alkotmánybíró akárki lehet (mármint szakmailag), higgyétek el nekem, sőt még nem is kell feltétlenül nagy jogásznak lennie hozzá.
Úgyhogy Stumpf is tökéletesen alkalmas - vagy alkalmatlan, akárcsak a többi alkotmánybíró, döntsétek el, melyik az igaz.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 10:41:23

@greybull:

én máá a posztho írt legelső kommentemben Lindácskáról beszéltem, ...
azaz h én máá csak reáájaa várok, h mikó szopja be magát ide, stb ...

arlequin 2010.07.20. 10:55:51

@szorokin:

nő kellene néköd ecsém... vagy kettő 1xre. túlteng benned a tesztoszteron.

doberman 2010.07.20. 11:04:24

@loláb: "Bihari Mihály egy borzasztó felkészült alkotmányjogász"

Nagyon igaz mondat, az utolsó két szó kivételével...

Bihari egy rosszindulatú szarházi. Volt szerencsém nála államvizsgázni jögbölcseletből. Ha nem az elvárt, kissé átkozmetikázott balos maszlagot mondtad, hanem a posztkomcsi kánonból kilógó megközelítést, megalázott, gúnyolódott, kiröhögött, tanársegéd-seggnyaló samesza lelkes asszisztálásával.

Szívesen szemen köpném egy nagy adag csulával...

doberman 2010.07.20. 11:05:28

Meg jó szaftos turhával...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 12:02:13

@arlequin:

ez egyébként az istennel való viszonyról is szól.
meg a Viktorhoz való viszonyról.
éés V istenhez való viszonyáról.

a lehető legeccerűbb (ön)kifejezésre törekszem, mindég ..ha lehet
igyekszem
minkettőnél (istenhez való viszonyban is és V-hoz való viszonynál is) a szopás a lehető legegyszerűbb fogalom, ami egyúttal a lehető leghatásosabb is.
...
erre mindéég harap a nép.

arlequin 2010.07.20. 15:57:18

@szorokin:

naná. minden hiány istenre tekint. a nőhiány pedig főleg. linda egy nagyon szép hölgy és talán még nem kurvult el végleg. kellene neki egy valódi ember.

a szopás pedig méltatlan. nagyon. képzeld, ha te nő lennél és ezzel égetnének. nem jó.

légy jó.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 17:09:16

@arlequin:

nem akarsz válaszolni a 2 kérdésemre, amire régóta várom a választ ??

arlequin 2010.07.20. 17:23:06

@szorokin:

na küldd át megint, hátha elfelejtettem.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 17:52:00

@arlequin:

egyébként a személyeskedés is "méltatlan. nagyon.".."nem jó."

te is légy jó !

Horizont 2010.07.22. 20:25:09

@Marcellusca:
Szia! Tudod a forradalom átjárja kis hazánkat, oda-vissza és keresztbe is :)
Stumpf is egy hős forradalmár! Az élet meg olyan szép... Nap mint nap!

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 12:58:52

bigUP a posztnak :D

@minimalista: than krisztina előmászott rejtekéből: most csak be kéne dönteni a forintot szerinte, hogy orbánt el lehessen mozdítani. előre elvtársak!
az index persze ezt úgy tálalja, hogy a Reuters...

Ironfist 2013.03.15. 14:00:37

@Kiszaj Károly:

Mindig elcsodálkozok rajta, hogy hogyan találják meg emberek a három-négy éves híreket, hogy aztán reagáljanak rá :D

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 14:09:18

@Ironfist: lévén kiváncsi természetű vagyok, és teljesen egyértelmű, hogy nem külföldi embernek jut ilyengyalázat az eszébe, megnéztem a cikk szerzőjét: Than Krisztina. google oszt itt is vagyok :D

süti beállítások módosítása