Skip to content


       Szűrés lista

Totális égés: unclear magyarok az EU-ban

Nehéz eldönteni, hogy ki miatt, de a Ferihegyről EU-ba repülők mindenképp szívni fognak. Nagyjából 6-12 hétig. Szinte világít a homlokunkon a bélyeg: "unclear". Roppant megalázó.

A hírek szerint a magyarok hibáztak:

"A hét végén tájékoztatta a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – mint a közlekedésért is felelős tárca –, hogy az Európai Unió (EU) úgy döntött: a Budapestről érkező járatok utasait úgy kell kezelni, mintha unión kívüli, azaz egy harmadik világbeli országból érkeznének. Ez a következménye annak, hogy átfogó biztonsági ellenőrzést végzett a Ferihegyi nemzetközi repülőtéren a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organization, ICAO), az ENSZ repüléssel foglalkozó ügynöksége. Mint arról beszámoltunk, az illetékesek egy átfogó audit utóellenőrzését tartották Ferihegyen, és megállapították: a repülésbiztonság általuk feltárt hiányosságait nem javította ki a repülőtér üzemeltetője.
A BA a legfrissebb belső hírlevelében közölte: számos területen azonnal orvosolták a dolgozókkal együtt a technikai jellegű hiányosságokat, az érintett magyar hatóságok értékelése szerint további lépésekre van szükség, különösen az utasbiztonsági és a biztonsági ellenőrzés területén." - MH

Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivőjének tájékoztatója után az a benyomás alakul ki az emberben, mintha direkt szívattak volna meg minket a nyugati hatóságok:

"Szilágyi Károly emlékeztetett, hogy április 29-től több új uniós rendelet született a repülésvédelem érdekében, és az EU illetéket auditorai ezeknek a bevezetését vizsgálták. A szóvivő hozzátette: a legtöbb európai repülőtéren egyáltalán nem vezették még be ezeket az új szabályokat. Ferihegyen viszont ez viszonylag hamar megtörtént, és az Európai Unió hatóságai itt tesztelték elsőként az új rendszert. Amikor példát kértünk a szóvivőtől arra, hogy milyen problémákat találtak az auditorok, Szilágyi Károly azt mondta, a biztonsággal, illetve a repülésvédelemmel kapcsolatos szabályoknak, technológiáknak egyik része sem nyilvános. „A saját érdekünkben azt mondhatom, hogy nem is nagyon baj, hogy nem a rádió, illetve a sajtónyilvánosságán keresztül üzengetünk a potenciális terroristáknak arról, hogy milyen szabályok vannak” – fogalmazott.

Szilágyi Károly azt is elmondta rádiónknak, hogy az ellenőrzésről a ferihegyi repülőtér üzemeltetője hivatalosan semmiféle tájékoztatást nem kapott, csak szóban tudatták, hogy az auditon, illetve az utóellenőrzésen hiányosságokat tártak fel. A Budapest Airport azonban a mai napig vár arra, hogy a hatóságok közöljék: pontosan milyen hiányosságokról van szó." - MR1

Csöppet sem ellentmondásos, hogy "nem tudják, milyen problémákat tártak fel", de "számos területen azonnal orvosolták a hiányosságokat"...

Ami a lényeg, a leminősítés hatásai:

- Budapestről induló utasokat átszálláskor a schengeni övezethez tartozó országok repterein újból ellenőrzik, akár a csatlakozásukat is lekéshetik

- a kellemetlenségek (csatlakozás lekésése miatti kártérítések) miatt előfordulhat, hogy némelyik légitársaság nem indít járatokat Ferihegyről

Remek lesz minden, köszönjük szépen!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr32181448

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hanyag ellenőr miatt bukott az auditon Ferihegy? 2010.07.30. 09:34:01

Akár egyetlen ellenőr hanyagsága is okozhatta a Ferihegyi repülőtér biztonsági leminősítését. Egy névtelenül nyilatkozó szakértő szerint jelen esetben is így történhetett - írja a Népszabadság.

Trackback: Mit érdemelnek az enyveskezű reptéri dolgozók? 2010.07.28. 15:13:38

Meg ne próbáljátok bedumálni nekem, hogy létezik olyan ember, aki őszintén képes volt meglepődni azon, hogy a Ferihegyi Repülőtéren lopnak! Ez a kockázati tényező már évek óta ugyanolyan szerves része a repülőutaknak, mint a leszállás sikere által kivá...

Trackback: A közellenség 2010.07.28. 09:41:53

A minap a tv-n lapozgatva az egyik csatornán leragadtam egy picit, mert az egyik kendvenc filmem ment. A közellenség.Tisztán megmutatja, hogy mire képes a hatalom, és a hozzá kapcsolódó technika, ha valaki nem azt akarja, amit ők. Tudom, tudom. Összese...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztrovacsek 2010.07.28. 12:01:08

Lehet, hogy biztonsági személyzetnek nem azzal kéne foglalkozni, hogy az "ismerősöket, protekciósokat" bekísérjék soron kívül, nehogy má lekésse a gépet, mert képtelenek időben kiérni. Sőt még a géppityus kommandósokat is láttam, hogy protezsálták az ismerőst.

TGV 2010.07.28. 12:01:59

Akkor egy praktikus kerdes:

mostanaban megyek haza Budapestre, utlevelem lejart, ugyhogy szemelyivel utazom. Okozhat ez barmilyen gondot? Es visszafele?

ha valtoznak a szabalyok, akkor ez azt is jelenti, hogy az EU repteren mas terminalra rakjak at a Bp-rol jovo gepeket?

netreader 2010.07.28. 12:05:27

@sterimar:
A kapunál az ellenőrzés elmaradása valóban személy szerint csak potyautasi kényelmetlenség lenne, de biztonsági szempontból óriási hiba.

Lakatlevágás: akár el is tudnám fogadni, ha egyrészt megfelelő tájékoztatás lenne róla előzetesen, akár a reptéren, másrészt tapasztalnám ezt a mennyiséget és barbarizmus szintet más felszállási pontoknál is (pl. szíj levágása lakat helyett?? come on..). (Az csak zárójel, hogy én még egyetlen egyszer sem láttam az általad említett nyithatósági kritériumot, talán az online jegyvásárlás folyamatából hiányzik. Legközelebb külön megnézem. A Malév oldalán mindenesetre szintén nem szólnak róla.)

Vidéki 2010.07.28. 12:07:43

"Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivőjének tájékoztatója után az a benyomás alakul ki az emberben, mintha direkt szívattak volna meg minket a nyugati hatóságok:"

Szilágyi úr védi a mundér becsületét, ezért úgy tesz, mintha a nyugati hatóságok keménykednének a Budapest Airporttal.
A titoktartásra hivatkozva semmiféle részletet nem tudhatunk meg tőle.

Más híradásokból viszont értesülhettünk arról, hogy az ellenörző szervnek (inkognitóban) sikerült veszélyes tárgyakat felcsempészni repülőgépre a magyar biztonsági ellenőrzés nem túl éber figyelmét kijátszva.

sterimar 2010.07.28. 12:08:50

@TGV: "mostanaban megyek haza Budapestre, utlevelem lejart, ugyhogy szemelyivel utazom. Okozhat ez barmilyen gondot?"

Nem. Itt nem a budapesti security-vel van gond, ez az útlevél/nem útlevél kérdést nem érinti.

Vidéki 2010.07.28. 12:09:37

"Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivőjének tájékoztatója után az a benyomás alakul ki az emberben, mintha direkt szívattak volna meg minket a nyugati hatóságok:"

Szilágyi úr védi a mundér becsületét, ezért úgy tesz, mintha a nyugati hatóságok keménykednének a Budapest Airporttal.
A titoktartásra hivatkozva semmiféle részletet nem tudhatunk meg tőle.

Más híradásokból viszont értesülhettünk arról, hogy az ellenőrző szervnek (inkognitóban) sikerült veszélyes tárgyakat felcsempészni repülőgépre a magyar biztonsági ellenőrzés nem túl éber figyelmét kijátszva.

sterimar 2010.07.28. 12:10:56

@netreader: A bőrönd felvágása nem itthon, hanem az USA-ban történt.
Mint utóbb kiderült, jogosan.

Itthon nem tudom mi a helyzet, én nem szoktam észrevenni , hogy kinyitják a feladott csomagomat, de ettől függetlenül persze nyugodtan lehet.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.07.28. 12:11:35

Ez az UNCLEAR olyan scientológusosan hangzott :DDDDD

Axum 2010.07.28. 12:15:53

Ami a lényeg, a leminősítés hatásai:

+1 : A Ferihegyen vásárolt piát a csatlakozáskor el fogják venni.
+2 : Az átszálló utasok tekintetében a Malév versenyhátrányba kerül.

marklovassy 2010.07.28. 12:18:20

@greybull: de milyen korrektek mar hogy megoriztek es visszaadtak. Itt az "europai demokraciakban" nem divat elkobzas utan visszaadni barmit is :)

tlvajferi 2010.07.28. 12:19:42

"nehéz eldönteni ki miatt"
???
talán nme kellett volna a gyurcsányéknak elkótyavetyélni és hagyni "körbejárni" a befektetők között
a németek leszarják..,.hogy hogyn minősítették ferihegyet!
az évtized nagymagyar bizniszeinek egyike volt
b*lf*szország!

vomit 2010.07.28. 12:22:12

nem talany ezeknek a naci vizsgalodasoknak a celja. minden informacioval rendelkeztek, innen mar csak ossze kell rakni.

www.lewrockwell.com/roberts/roberts229.html
"Elderly American citizens with walkers and young mothers with children are meticulously searched because US Homeland Security cannot tell the difference between an American citizen and a terrorist.
All Americans should note the ominous implications of the inability of Homeland Security to distinguish an American citizen from a terrorist. When Airport Security cannot differentiate a US Marine General recipient of the Medal of Honor from a terrorist, Americans have all the information they need to know."

megitális rózsa 2010.07.28. 12:22:14

laspalmas annyira jobbos, hogy az már fáj.

Doubledeceker 2010.07.28. 12:25:16

Érthető (azaz anyagi okoból) a fapadot favorizáltam, van is ha nem is sok de elegendő repülési tapasztalatom.

De 1 hónapja Malév gépre tévedtem, na gyerekek azt a szopást, 2 órát álltam sorba úgy mindenestül, de folyamatosan security check és check in együtt, szervezetlen szar volt az egész, és persze az nap renggel minden gép késett.

Szóval 2 óráig vakaróznak és kidrül, hogy azt is szarul csinálják. Szép, szép.

Maradok én inkább a fapadnál, nyilván ott is szar a bizotnsági ellenőrzés, de legalább nem tart csak 20 percig.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.28. 12:25:55

@sterimar: ferihegyen leginkább lopás céljából szokták nyitogatni a bőröndöket :D
a TSA átvizsgálás után pedánsan visszapakolja a bőröndöt (elképzelem ahogy a marcona biztonsági tisztek egyenként hajtogatják a bugyikat) :D és még cetlit is tesznek a bőröndbe, hogy 'az ön poggyászát átvizsgáltuk, XY és XY tiszt végezte a feladatot (pecsét, aláírás), elnézést a kellemetlenségért'.

joerg1234 2010.07.28. 12:26:02

eddig is ujraellenőriztek minket, szal semmi uj nem lesz

A boy named Sue (törölt) 2010.07.28. 12:26:19

Simán szabotázs. A biztonsági ellenőrök és a reptér vezetése nincs jóban egymással, emlékezzünk a múlt évi sztrájkokra. Most vagy a biztonságiak szívatták meg a reptért, vagy a reptér szívatta meg magát, hogy ezt ürügyként használja a renitens biztonságiak eltávolítására.

2010.07.28. 12:34:22

Pofonegyszerű a megoldás: csomagküldés. Kell egy hullazsák, egy út hosszának megfelelő légzőkészülék feltöltve az élethez elengedhetetlenül szükséges eleggyel (de akár mély altatásba is helyezhetjük magunkat), és egy "Vigyázz! Extrém törékeny" matrica. Igény szerint becsomagolhatjuk magunkat nagyobb dobozba melyben berendezhetünk nappalit, hosszabb utakra akár fürdőszabát és konyhát is, vihetünk magunkkal sexújságokat és akár televítiót is. A tapasztalat azt mutatja hogy a nagyjából 1500 km-es Párizs - Miskolc útvonalat 3 repülőtéren keresztül (Charles de Gaulles, Liége, Ferihegy) pár óra alatt megtehető, egy kis raktárban állás után pedig visznek is minket egyenesen a hotelhez/amerikai nagyszülőkhöz/haza. A csúcs eddig 11 óra. Háztól házig. Eddig még csak a csomagjaim élvezhették, de lehet egyszer én is kipróbálom.

Véraláfutás2 2010.07.28. 12:39:41

"- Budapestről induló utasokat átszálláskor a schengeni övezethez tartozó országok repterein újból ellenőrzik, akár a csatlakozásukat is lekéshetik"

Ja persze, de ha a MALÉV kerül hasonló cipőbe, akkor inkább szopjon 60 utas 5 helyett.... Legutóbb a párom járt így. Alapból késésbe került a gép vagy 3/4 órát, de átszálló utasokra vártak a kifuton több, mint két és fél órát pluszként!!! Ahelyett, hogy annak az 5 utasnak, egy másik társcég gépét biztosították volna a továbbjutásra (ott állt mellettük egy olyan gép). Ritka nagy idióták dolgoznak annál a cégnél.

SimiTomi 2010.07.28. 12:48:34

Nem volt elég idő felkészülni, gondolom. Ez a legalja, bár mintha már mondtam volna ezt.

pöttöm anya 2010.07.28. 12:48:41

"azaz egy harmadik világbeli országból"
ez egy kicsit csúsztatás, mert nem világbeli, hanem országbeli. Mint pl USA, Japán, Ausztrália, azért ők mégsem tartoznak oda

_Tom_ · http://blog.cstom.hu 2010.07.28. 12:49:34

@Róma: "magyar állampolgárokat EU-n kívülinek tekintik"
Nem. Bármely állampolgárt, aki BUD-on szállt be...

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.07.28. 12:50:32

az igazság az, hogy valamiért nem lepődtem meg. mi mindent szarul csinálunk

_Tom_ · http://blog.cstom.hu 2010.07.28. 12:59:04

@Rékuc: "TSA átvizsgálás után pedánsan visszapakolja a bőröndöt"
Erre csak egy ismerõsömet tudnám idézni:
"Az meg OK hogy a dallasi repteren kinyitottak a borondomet hogy atvizsgaljak miutan becsekkoltam, az is OK hogy levagtak a kislakatomat rola....de hogy a tusfurdore nem raktak vissza rendesen a kupakot es az egesz borondom olyan belul...na az nagyon nem OK!!! grrrr...... %^$@&#@%^#"

Commandante Jayasuriya 2010.07.28. 13:00:18

@Véraláfutás2:

Mondjuk én a másik helyzetben voltam.
Késett a gépünk egy jó nagyot, ezért miattunk várt a tömött gép a kifutón több mint másfél órát. Akkor már 40 órája úton voltunk különböző reptereket, tranzitokat megjárva és mondhatom, igen jól esett hogy megvártak, nem egy következő járattal kellett haza jönnünk. Annyit elmondhatok neked, tele volt a gép utasokkal, és érdekes módon senki nem zúgolódott a várakozás miatt, sőt volt aki együttérzését fejezte ki, amikor megismerték késésünk körülményeit. (Itt jegyzem meg, a gépen elenyésző számú magyar utazott.)
Szóval minden csak nézőpont kérdése, ha téged várnak meg, biztosan nem fogsz idiótázni...

akocsis · http://akocsis.blog.hu 2010.07.28. 13:02:57

Amszterdamban és Londonban az átszállásnál eddig is újra át kellett menni a detektoros kapun meg az útlevél vizsgálaton, nem tudom miben fog mást jelenteni az "unclear" állapot. Sőt mostanában Amszterdamba menve a LESZÁLLÁSNÁL ellenőrzik az útleveleket - vagyis ha átszálló vagy, akkor ugyanazon a reptéren belül 3-szor.
Kíváncsi lennék, hány terroristát sikerült megfogni ezzel a módszerrel.

Amúgy meg átszállásnál rendszeresen kiemelnek, mert a ferihegyi check-in-nél dolgozó hölgyek nem kapták meg a szükséges képzést az adatok EU-kompatibilis rögzítésére, és ezért rosszul rögzítik.

A sztoriról meg az a véleményem, hogy mindenki össze-vissza beszél, kevés a tény. Egyszerűbb lett volna egy újságírót befizetni egy Budapest-Amszterdam-London-Budapest útra, aztán megnézni mit ellenőriznek.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.07.28. 13:03:07

@belaaaa: Na igen, ezt ki kellene emelni, hogy a Ferihegy méregdrága reptér, nem véletlen, hogy normális légitársaság lassan nem is jön ide... Most ráadásul kiderült, hogy drága ÉS nem működik megfelelően. Klassz.

Jópár repülőtéren megfordultam már, de Ferihegyen tapasztaltam a legnagyobb lazaságot, szóval ez a "leminősítés" nem a véletlen műve...

Commandante Jayasuriya 2010.07.28. 13:12:01

@akocsis:

Párizsban, Frankfurtban, sőt még Isztambulban is így van.
Nota bene, tudtommal jelenleg a Kemal Atatürk repülőtér nem EU- országban van, és nem tagja a schengeni egyezménynek.

MEDVE1978 2010.07.28. 13:12:35

Követjük bátran az USA-t a kijelölt úton. Mi is értelmetlen ellenőrzéseket vezetünk be, orrba-szájba szivatjuk az utasokat. Nem vihet be üveget, kést, fegyvert ok. De nem vihet be krémet, vizet, ételt stb. Hamarosan majd hatalmas öltözők lesznek a reptereken, mert meztelenre kell vetkőzni az ellenőrzéseknél, hogy a biztonságiak jól lássák, hogy nem viszel be semmit. Aztán a saját ruháidat se viheted majd tovább, de vehetsz újakat a biztonsági zónában.

Mindezeket annak ellenére, hogy kísérletek szerint kb. semmit nem ér egy csomó tiltás. Az ezt nem alkalmazó országoknál sem több a terrorcselekmény.

2010.07.28. 13:14:52

Nem az a lényeg, hány terrorista robbantott nálunk hanem az, hogy ha egy bejön egy hátizsák bombával, akkor gyakorlatilag az eu-ban már bárhova mehet (pl elviszi és felrobbantja Londonban). Szerintem kb ez a gond (persze biztos nagyon egyszerűsített példa, de na, így ebéd előtt ennyire tellik).

Hurri Kán 2010.07.28. 13:21:19

Ki most a tulajdonos? Ki adta el neki? Eladáskor a vevő milyen kötelezettségeket vállalt? Azt számon kérték rajta? Felelős persze sehol...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.28. 13:21:55

@MEDVE1978: nem kell, Amerikában már van olyan átvilágító berendezés, amely úgymond meztelenül mutatja az utast. Beleállsz és átlátnak a ruháidon. Már üzemelnek az első ilyen berendezések.
Nézzétek meg a linket, durva.
www.jaunted.com/special/full-body-scan-where
google az airport body scan-re dob ki durva képeket.

Homeoffice 2010.07.28. 13:22:48

@eszkep:

Nah végre valami!:)))
Tudod mi ez? Jó kezdet!:)

eszkep 2010.07.28. 13:23:21

OFF
Zero már írt Káel Csabáról és a Munkácsy-filmről egy egyoldalú (Index-re hagyatkozó...) posztot, talán érdekes lehet:

www.origo.hu/filmklub/blog/interju/20100728-kael-csaba-magyarorszagon-minden-mogott-van-politika-interju.html

eszkep 2010.07.28. 13:23:59

@Gunther:
"Nincsenek csontvázak!"
Muhaha...!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.28. 13:27:24

@Kicsit Karcos:

"Magyarországra eddig hány bombát csempésztek a repülőtérre, és a híresen biztonságos USA-ba mennyit?"

Hova mennyit akartak vajon?
Melyik robbantásból lenne nagyobb hír, por?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.28. 13:27:25

@eszkep: egyszerű "gyerekcsíny"... :))))

Homeoffice 2010.07.28. 13:28:24

@eszkep:

Héhéhé.. Ilyet én nem írtam/mondtam:)))
Egyébként az elsődleges bűnös Fletó, Gordonék meg haladtak az árral....

SiKom 2010.07.28. 13:28:59

@www.Bisex.hu:
"az igazság az, hogy valamiért nem lepődtem meg. mi mindent szarul csinálunk "

Mondjuk nem "mi" csináljuk, hanem a reptér, aminek külföldi a vezetősége, a tulajdonosa, a menedzsmentje, stb.
Tehát ha itt valaki felelős, az a külföldi menedzsment!

eszkep 2010.07.28. 13:32:07

@Gunther: Igen, ez Bajnai "klasszikusa". :-)

billy reed 2010.07.28. 13:34:32

@MEDVE1978:
1. Igen, értelmetlen,és nevetséges! Valóban soha nem fordult elő, hogy terroroisták eltérítették, belerepültek, felrobbantották, lezuhantak stb.
Mindez csak a fantázia szüleménye, és az erre adott reakciók is feleslegesek.
És ha te ülnél egy ilyen gépen?

2. Tökéletes biztonság nincs, de ez nem jelent azt, hogy nem is kell megpróbálni.
3. Sokan megint azt gondolják, hogy ez az egész csak egy hülye játék...

SiKom 2010.07.28. 13:35:21

@MEDVE1978:
"Mindezeket annak ellenére, hogy kísérletek szerint kb. semmit nem ér egy csomó tiltás. Az ezt nem alkalmazó országoknál sem több a terrorcselekmény. "

Ez így van.
A terroristák ellen egy hatásos változás történt: az, hogy ha egy terrorista elrabol egy repülőt, akkor az utasok tudják, hogy minden áron meg kell próbálni a terroristát legyőzni a repülőn, mert különben biztos a halál (toronyba csapódás).

Ezen kívül minden más színház. A cipőbombás embert is az utastársai győzték le!

Tehát szerintem elég lenne a csomagtéri poggyászokat átvilágítani, plusz a fémdetektor bőven elég az utasoknak. Ennél több már pazarlás és kényelmetlenség.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.07.28. 13:35:24

az a vicces, amikor a magyar turistacharterek színmagyar utasait ugyanúgy vizsgálják végig, mint a nemzetközi gépekét. nem értem, miért nem lehet differenciálni? mert az nem PC?

saját szememmel láttam, hogy Damaszkuszban hogyan bántak velünk európaiakkal, és hogyan bántak a sajátjaikkal (mi végig ültünk a váróban, őket kordonok közt terelgették, nálunk jelképes volt az átnézés, az övéiket alaposan végignézték, plusz beszálláskor még a magyar sztyuvik is). szivassák azokat, akik potenciális terroristák. az egyenlősdi baromságot meg felejtsék el a reptereken.

soniq 2010.07.28. 13:35:54

Ahogy laspalmas írja, ez elsősorban azoknak gáz, akik átszállnának. A schengeni csatlakozás óta simán volt olyan, hogy 40-45 perces átszállási időkkel foglaltam jegyet, és általában (ha nem késett a gép) nem is volt semmi gond, smooth sailing. Most majd jöhetnek vissza a 2-3 órás várakozások, és a plusz ellenőrzés(ek) átszállásnál.

Ferihegynek meg a BA Zrt-nek meg a jó kurva anyját, azt bazmeg, egy valag pénzt otthagyok náluk rendszeresen illetékek címén, és erre bazmeg kikúratják magukat schengenből. Idióták.

Érdemes lenne megtudni egyébként, hogy F1 vagy F2 (vagy mindkettő) bukott -e meg, a 2-esen a kiszolgáló személyzet nekem normálisnak és felkészültnek tűnt, ellenben az 1-es terminállal. Ott legutóbb 2 órába telt a checkin, miközben a kiscsaj 3x hajtotta át az embereket másik pulthoz, technikai probléma (?) miatt.

SiKom 2010.07.28. 13:36:38

@billy reed:
"És ha te ülnél egy ilyen gépen?"

Ha én ülnék egy gépen, amit a terrorista eltérít, akkor arra gondolnék, hogy ha semmit se csinálok, az a biztos halál, tehát rá kell ugrani a terroristára, meg kell próbálni legyűrni!
És szeptember 11 óta nem csak én gondolkozok így!

Tibike15 2010.07.28. 13:38:17

Érdemes volt eladni és utána meg rengeteg pénzért visszavásárolni vagy az nem is az Airport volt ? Már nem is tudom. Van olyan dolog amihez az államnak köze van és ami balhék nélkül működik a korrupción kyvül ebben az országban ??? A korrupció lassan kinövi magát a legnagyobb iparággá, ha belegondolunk végső soron egy termék amiért emberek pénzt adnak, szóval kezelhető egy külön iparágként.

soniq 2010.07.28. 13:42:45

@akocsis: UK nem schengen része, ott mások a szabályok, viszont 2008 óta (schengenhez csatlakoztunk) a Schipholon nincs semmilyen ellenőrzés át- és leszállás esetén.

Ráadásul általában a schengen/nem schengen elkülönítést úgy oldják meg, hogy másik terminálon fogadják a gépet (de mindenképpen egymástól elzárt részekre érkeznek a schengeni/nem-schengeni utasok). Magyarul caplathatsz még 20-30 percet pluszban egy-egy nagyobb reptéren ha schengenbe mész tovább... Köszönjük meg a felkészült és kompetens BA Zrt-nek!

SzaGyu 2010.07.28. 13:43:06

Van itt sok hülyeség!
Az a legnagyobb probléma, hogy a reptér szinte minden biztonsági dolgozója, ( Airport Security Kft.) magáncégeken keresztül minimálbérért dolgoznak napi 24 órát és a kiegészítő jövedelmet zsebből kapják, no meg ott szereznek meg mindent ahol tudnak.
Alig van köztük 1-2 dolgozó aki rendesen ellátja a munkáját. Sok mindenfelett becsukják a szemüket kéz kezet mos alapon. A teljes biztonsági ellenőrzést át kellene venni a reptéri rendőrségnek.

Pistie 2010.07.28. 13:44:54

A fent leírt "kellemetlenségeket" kívül vannak azért itt nagyobb kellemetlenségek is. Csak ugye azokról nem szól a cikk, a cikk írója meg nem igazán akart rendesen utánajárni a dolgoknak, inkább csak összevagdosott 2 cikket, hogy azért mégis írjon valamit. Kicsit nem ártana utána nézni a dolgoknak, mielőtt felbüfögünk valamit a netre, ami aztán az index címlapja által a netező társadalom nagy részéhez eljut..

mozaic 2010.07.28. 13:48:49

Tisztázzunk pár dolgot!
Valaki nem mond igazat vagy nagyon buta a dologhoz. Alapvető auditálási szabály, hogy egy auditon feltárt nemmegfelelőség addig hivatalosan nem létezik, míg azt audit jelentésben, illetve észrevétel listában nem dokumentálták. Az audit zárásakor az auditor az írásos lista, jelentés elkészítése előtt ismerteti, egyezteti az auditálttal az észrevételeit. Ennek alapján a BA Zrt. vagy tud minden észrevételről, vagy nem tud róluk, de akkor más eljárásbeli baki van, illetve akkor az eltéréseket nem neki írták fel, hanem cakk-pakk Magyarországnak, mint az ICAO, az EK (értsd EU), illetve a Schengeni Egyezmény tagjának. Ha eljárásbeli baki (azaz a hivatalos írásos értesítés auditor általi megküldésének elmulasztása az auditált félhez) nem történt, és az auditált ténylegesen a BA Zrt. volt, akkor a BA Zrt. a ludas. Ha ugyancsak eljárásbeli baki nem történt az uaditor részéről, de nem a BA Zrt. volt az auditált fél, hanem a Magyarország, mint különböző szervezetek és egyezmények tagállama, akkor, a magyar állami hivatali gépezetben van valahol a hiba, merthogy ők (talán a kormány, talán az illetékes minisztérium, illetékes hatóság) kapták az audit észrevételt és nekik kellett volna a szükséges javító, illetve megelőző intézkedéseket megtenniük. (Lehet, hogy ennek során olyan intézkedéseket kellett volna - törvényes kereteken belül, vagy akár megfelelő szintű jogszabályok alkotásával - hozniuk, amelyek végrehajtása a BA Zrt. feladata lett volna, és aminek végrehajtását ismét csak nekik kellett volna ellenőrizniük.)
Szóval a nagy kérdés szerintem az, hogy ki is nem tette meg a szükséges javító intézkedéseket és ki miatt szív az utazó magyar és külföldi legalább pár hónapig? Ha a BA Zrt. miatt, akkor felmerül a kérdés, hogy mire is fizeti a budapesten le-, fel-, vagy átszálló utas az európai mércével sem alacsony repülőtéri illetékeket, amelyek a repülőtéri szolgáltatások (benne a biztonsági szolgáltatások) igénybevételének díját jelentik, és megfelelő-e és az utasok biztonságát, és egyben kényelmét szolgáló-e a szolgáltatás? Ha az állam, mint olyan a hunyó, akkor melyik intézménye vagy nevesíthető vezetője viszi el a balhét? És persze kérdés, hogy mivel kompenzálja a hunyó, legyen akár az a BA vagy az állam az utasoknak okozott kellemetlenséget? Amúgy a nagy titoktartás (mert, hogy ne adjunk tippeket a rosszfiúknak) a konkrét feltárt problémák tekintetében lehet akár indokolt is a nagyközönség felé, de az, szerintem, teljesen közügy és teljes nyilvánosságot érdemel, hogy ki, és miért szúrt ki az ország állampolgáraival?

Szóval, ha majd ezekre a kérdésekre megkapjuk a választ, akkor elmondhatjuk, hogy az állam az állampolgárai védelmében működik és van demokrácia, meg transzparencia! Addig csak duma az egész.

JohnHenry 2010.07.28. 13:51:17

pintér majd rendet tesz ferihegyen is.

egyébként meg ferihegynél nagyobb repülőtereken is eljátszák időnként ügyes újságírók, hogy bombának, fegyvernek látszó tárgyat visznek fel a gépre és mégse tiltják le a repteret.

kacce 2010.07.28. 13:51:51

Szerintem ez az egesz nevetseges es a magyarokat szivatjak. Legutobb pl. Amszterdambol sikerult egy terroristanak elindulnia az USA fele, akkor most a schiphol-i ellenorzessel mi van?

Evente tobbszor utazom Amszterdam-Budapest kozott, nem tunt fel a kulonbseg a ket repteren valo ellenorzes kozott, sot telen a Ferihegyen levetettek velem a csizmat, Schiphol-on viszont nem.

Viszont legutobb Amszterdamban kinyitattak velem a kezipoggyaszt par guriga sajt miatt. Nem tudom minek neztek a monitoron, gondolom naponta turistak ezrei tavoznak ilyen sajtokkal Hollandiabol :D

_Tom_ · http://blog.cstom.hu 2010.07.28. 13:55:13

@billy reed: "és az erre adott reakciók is feleslegesek."

Így van.
Gyorsvonatra fel lehet szállni átvilágítás nélkül. Tengerjáró hajóra (azokra a 10-20 emeletes monstrumokra) fel lehet szállni átvilágítás nélkül. A metróra is fel lehet szállni cavity check nélkül. Az összes fajtából volt már "probléma" (vonat: pl. spanyoloknál, hajó: pl. M/S Estonia, metró: London, Moszkva, Tokió), és az áldozatok száma összemérhetõ egy repülõszerencsétlenséggel.
Mégis csak a reptereken szopatják a népet, tökéletesen feleslegesen.

JohnHenry 2010.07.28. 13:55:30

@Commandante Jayasuriya: ó igen, a reptéri sztrájkok a legjobb dolgok a világon, utoljára múlt héten a francia légiirányítók miatt szívott az unokahúgom.
(a második legjobb a vasutassztrájk - franciák ebben is kiválóan teljesítenek)

_Tom_ · http://blog.cstom.hu 2010.07.28. 14:01:31

@Droli: "de Ferihegyen tapasztaltam a legnagyobb lazaságot"
Hát, én Norvégiából Tromso-bõl Osloi átszálással (vagyis kétszer is megnézték) kézipoggyászban hazahoztam egy 2,5decis kólát. Úgy látszik az nem folyadék a röntgen szerint ;-)

BoGyesz 2010.07.28. 14:01:50

En most, kb 15 perce jottem at az ellenorzesen es varok a londoni gepre a Ferihegy 2-n. Utlevel ellenorzeskor nem volt sor, de az utlevelet megneztek. Csomag ellenorzes a szokasos utemben zajlott, nem volt semmi fennakadas. Ovet leraktam, "pittyeges" nelkul mentem at a kapun. Veletlenszeruen kivalasztanak embereket a sorbol es attapogatjak oket.
Lehet csak szerencses idoben voltam, de nem volt semmi fennakadas.

Ez a borond felnyitas viszont most, hogy olvastam rola kicsit idegesit, mivel beepitett zar van benne, igy csak erovel lehetne kinyitni, eltorni.

AteSSz 2010.07.28. 14:19:00

Tok jo lenne ha a sok agyoniskolazott tudna a kulonbseget a harmadik vilag beli orszag es a harmadik orszag fogalma kozott. Szinvonal, az van...

gauche caviar 2010.07.28. 14:20:16

döbbenet, még csak egyszer írta le valaki, hogy: cigány.
Pedig, mit ki nem lehetne hozni relációban a témából...

Esetleg valami zsidó huncutság.
Vagy a gaz imperialisták szivatják a derék magyarokat.
Megvan, az IMF miatt van az egész!
Hogy majd amikor Igazságos Orbán Viktor Herr Miniszterelnök Úr kirepül fapadossal tárgyalni, akkor majd jól belenyúlhassanak a púzókájába, reptéri biztonsági ellenőrzés címszóval.

pi314 2010.07.28. 14:20:38

Néhány apróság:

1. Kézipoggyászban felejtett kisollót simán átengedték Pesten, aztán Londonban elkobozták (pár éve).
2. Pesten simán engedik, hogy átvidd a biztonsági ellenőrzésen a vizesüveget, ha ott a szemük láttára beleiszol. Ilyet máshol még nem láttam (ez tavaly volt).
3. Ugye arra még mindenki emlékszik, hogy a magyar biztonsági ellenőrök görög kollégáik kártyáját használva léptek be a rendszerbe? Ez azért volt fontos, mert így nem lehetett utólag beazonosítani ki hibázott (ez is néhány hónapja volt).
4. Az elmúlt pár évben átlag félévente "véletlenül" nyitva maradt egy ajtó és összekeveredtek a schengeni és a nem schengeni utasok. Terminál kiürít, mindenkit újraellenőriztek, több órás késések. Vajon hányszor maradt az ajtó nyitva úgy, hogy senki nem ment át rajta véletlenül? Vagy nem annyian hogy feltűnt volna?

Ezek után ki szopat kit?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.28. 14:22:49

Falra mászok ettől a "harmadik világból jövők" kifejezéstől. EUn kívüli! A japánok, sőt az amerikai egyesült államok polgárai is EUn kívüliek, ergo a magyarok hozzájuk hasonló bánásmódban fognak részesülni. Japán és az USA marhára NEM a harmadik világ. Szerintem.

Először én is gondolkodtam rajta, hogy valami szankció lehet az IMF-balhé miatt. Aztán hallottam infot, hogy valami biztonsági teszten még az álbombát (!) is sikerült átvinni a szűrőjükön. Már nem azért, de én, személy szerint, nem akarok olyan komplexumban tartózkodni, ahova csak úgy be lehet vinni tömegpusztító fegyvereket. Akkor már inkább végigvárom, míg megröntgenezik a lúdtalpbetétemet a becheckolásnál.

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.07.28. 14:25:18

Van itt (Magyarországon) ellentmondás bőven. Bizonyos szabályokban pápábbak vagyunk a pápánál, ugyanakkor trehány emberekkel, lerobbant technikával, legatyásodott, kifárasztott dolgozókkal bevállaljuk a világszínvonalat.
A légi terroristáktól úgy kell félni (azoknak, akik arra rászolgáltak), hogy gúzsba kötik az egész világot. Ez aztán a fura világ! Igaz itt csak motozgatnak, de magyar katonák rakétákkal kóborognak idegen földön a "világbékéért". Hogy van ez?

Külföldi 2010.07.28. 14:25:24

Elnézést, hogy ezzel idepofátlankodom, de van már ellencsoport is, tehát aki Fáccsézik és szívesen átvizsgáltatná a nyugatiakat is, akkor tessék csatlakozni:
http://www.facebook.com/group.php?gid=136209846419136#!/group.php?gid=136209846419136&v=wall

Ficak 2010.07.28. 14:25:41

Ez is csak azért van, hogy az "új világrend" maradéktalanul tehesse a dolgát (katonák afganisztánban, Északi, Déli Áramlat, Nabucco stb-n keresztül a teljes világurralom megszerzése) és ehhez a pór ném bólogatva statisztáljon.

netreader 2010.07.28. 14:25:47

@sterimar: bőröndfelvágás esetén a saját egyik tapasztalatomra utaltam (olyan esetre, ahol elegendő lett volna lakatot vágni). Hogy pontosabb legyek, az elmúlt évben 2x vágtak szíjat + volt még 4-5 bőröndnyitás, az utóbbiaknál 2x kaptunk alibi matricát is.(Luggage have been checked, de bármi egyedi azonosító nélkül) Mindezt Schengen-en belül, szóval számomra teljesen érthetetlen a dolog... Ha gyanús a csomag, emeljenek ki. Ha ennyire sok csomag gyanús, ennyire sok a hibás bejelzés, változtassanak a folyamaton.

Gerardus A. Lodewijk 2010.07.28. 14:27:37

A szerző csúsztat: a harmadik világbeli ország nem ugyanaz, mint a harmadik ország. Pl. az EU szempontjából Svájc harmadik ország, de nyilvánvalóan nem harmadik világbeli ország.

Ficak 2010.07.28. 14:27:41

Egyébként nemrégiben a kollégám kéipoggyászában az átvilágítás során liszúrták az eldobható borotváját. Hát kívánxsi lenék milyen kockázatot jelentett? Esetleg megborotválhatta volna a kpaitányt :-)

Külföldi 2010.07.28. 14:29:21

ööö... a csoport címe: "Vizsgálják át Ferihegyen őket is, mint harmadik világbelieket"

Egyébként lehet itt moralizálni azon, hogy óh, hát ez vajon milyen folyamatok összességének eredménye, de egy ország vagy része a schengeni egyezménynek, vagy nem. Ez ennyire egyszerű.

hubertusz 2010.07.28. 14:35:50

"Szilágyi Károly azt is elmondta rádiónknak, hogy az ellenőrzésről a ferihegyi repülőtér üzemeltetője hivatalosan semmiféle tájékoztatást nem kapott, csak szóban tudatták, hogy az auditon, illetve az utóellenőrzésen hiányosságokat tártak fel. A Budapest Airport azonban a mai napig vár arra, hogy a hatóságok közöljék: pontosan milyen hiányosságokról van szó."
Ha ezt mondta tényleg, akkor: na ne má'! Az auditokon ugya mindig füstjelekkel tájékoztatják az ellenőrzötteket az eredményről csak most nem néztek vszinű oda.

Vagy valaki nagyot rizsázott megint. Én az utóbbira szavazok.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.07.28. 14:37:32

Elment az IMF, megjelent az ICAO és máris hiányosságokat talált. Ez csak a kezdet, így lesz majd minden szolgáltatással, magyar termékkel egészen addig, míg alá nem írja a kormány az IMF megállapodást.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.07.28. 14:46:38

@neccharisnyás útonálló: más repülőtereken is átvisznek álbombákat időnként, ilyesmi bárhol, bármikor előfordulhat... tökéletes biztonság csak a bezárt repülőtereken van :) ... mégsem szoktak egy egész országot szopatni.. persze azért mi hosszú éveken keresztül nagyon keményen megdolgoztunk, hogy itt tart a légiközlekedés, a béka kicsi segge alatti színvonalon. szomorú, de bízom abban, hogy innen már lassan tényleg elindulunk felfelé.

cindbl 2010.07.28. 15:04:32

@Rékuc: " a Heathrow reptéren _mindenki_ újból köteles átmenni a biztonsági vizsgálaton, akárhonnan érkezik. Pedig az is EU."

eu, de nem schengen.

neurotikk! (törölt) 2010.07.28. 15:05:59

Na ez itt vihar egy pohar vizben.
Tobbszaz hozzaszolas arrol, hogy alig fog valtozni az utazasunk.
Az egesz azokat erinti akik Pestrol indulva az erkezo allomason bemennek az ottani tranzitba.
Leginkabb mert atszallnak, de egyes helyeken, pl. Kopenhagaban egyszeruen azert is mert csak a tranziton keresztul lehet elerni a csomagfelvetelt es a kijaratot. Ott par eve rendszeres volt, hogy megerkezve es kiszallva a repulobol ujra at kellett menni egy detektoron mielott felvehette volna valaki a csomagjat. Eleg idegesito volt, a kovetkezo lepcso az lehetett volna, hogy a levegoben is idorol idore vegigmotoznak. Biztos ami biztos. Tiszta hiabavalonak tunt igy a ferihegyi hercehurca, ha ennyire megbizhatatlannak tartottak mashol.
Az erkezesi motozas egy ido utan megszunt Kopenhagaban, na most gondolom visszajon. Lejatszak a kapunal egyebkent.
De a tobbi repter ahol voltam az nem ilyen, alapbol nem jutunk vissza a tranzitba sima erkezesnel, csak atszallasnal, az atszallokat gondolom ujra vegigsimogatjak majd, ennyi.
A schengeni besorolason egy biztonsagi felulvizsgalatnak nincs igazan hataskore valtoztatni, ugyebar. : ) Az utlevelellenorzest nem fogjak visszahozni ahol ma sincs, ugyebar, csak mert nem eleg alaposak - allitolag - a repteri taperolok.
A legtobb helyen loszart se fog eszrevenni az utasok tulnyomo resze.

Mellesleg en is ugy erzem, tul van porogetve a biztonsagi ellenorzes sokszor. Persze inkabb gumikesztyus zaklatas mint diszintegralodas a levegoben, na de megis sok mar neha.

cindbl 2010.07.28. 15:14:17

@netreader: " Hogy pontosabb legyek, az elmúlt évben 2x vágtak szíjat + volt még 4-5 bőröndnyitás, az utóbbiaknál 2x kaptunk alibi matricát is.(Luggage have been checked, de bármi egyedi azonosító nélkül) Mindezt Schengen-en belül, szóval számomra teljesen érthetetlen a dolog... Ha gyanús a csomag, emeljenek ki."

nekem schengenen belul sosem volt ilyen gondom, de rengeteget utazom irorszagba (ott elek), ugye az shcengenen kivuli. ott egyszer hivtak ki miutan becsekkoltam, es kinyittatak a taskam a borotvahab miatt (pedig nem is volt lezarva). jellemzo modon eletemben eloszor 3 hete lelakatoltam a borondot (altalaban sporttaskaval repulok), mert volt benne rengeteg kabel meg gps tarto, stb, ugyhogy fel is tortek gyorsan. de ketlem, hogy a biztonsagiak lettek volna, szerintem siman lopni akartak belole, csak nem volt semmi ertekes benne.

ja, egyszer hagytam benne a gps-em a taskaban, az dublinban mar nem volt meg...

egy-fo-epitesz 2010.07.28. 15:16:02

és akkor mi van?
pont ez lenne jo itthon?
ha ez vigasztal valakit van ahol nevetségesebb az ellenőrzés csak ahhoz sokat kell repülni és kelet felé
szerintem tanácsadó céget kellene felkérni, hogy mi a gond.
ja egyébként kockázatos pisztolyt robbanószert vinni magaddal,
ellopják a biztonsági őrök, rakodók, vagy határőrök, vámosok

egy konkrét esetem is volt. repcsi feri1ről skótba. a csomag az ellenőrzés miatt lekéste a gépet. (ez azért volt bizonyos mert a bőröndöm szétpakolva pl azt édesítő tablettákat egyesével kinyomkodták és egy zacskóban a dobozzal együtt volt benne:)
na szval megérkeztem csomag nélkül egy hét, ott vettem cuccokat (pár zokni polo stb), visszafelé meg a bőröndöm megkaptam, így a többire meg fizettem a helyszínen plusz sulyt.
gratulálok. jol elkapták megint a bűnt...

egy-fo-epitesz 2010.07.28. 15:18:00

a konfliktus ott van ahol a külső szabályok és alkalmazás és ahazai találkozik.... na ez pont ferihegy
azaz legalább erre figyelhettek volna, akkor most azt hinnénk hogy mi is jogállam vagyunk...

Gerardus A. Lodewijk 2010.07.28. 15:19:44

@soniq: "Ráadásul általában a schengen/nem schengen elkülönítést úgy oldják meg, hogy másik terminálon fogadják a gépet (de mindenképpen egymástól elzárt részekre érkeznek a schengeni/nem-schengeni utasok). Magyarul caplathatsz még 20-30 percet pluszban egy-egy nagyobb reptéren ha schengenbe mész tovább"

Ellenpélda 1: a frankfurti reptéren (a rosszul átgondolt, áttekinthetetlen nagyrepülőtér iskolapéldája) az utóbbi időben a schengeni zónán belüli átszálláshoz általában többet kellett caplatnom, mint schengen-nemschengen átszálláskor (persze ez véletlen és nem is reprezentatív).

Ellenpélda 2: Zürich, ahol minden átszálló utast átvizsgálnak újra, mindegy, honnan érkezett és hova repül tovább.. Sorbanállással együtt sem tart soha 5 percnél tovább.

@dark future: "az a vicces, amikor a magyar turistacharterek színmagyar utasait ugyanúgy vizsgálják végig, mint a nemzetközi gépekét. nem értem, miért nem lehet differenciálni"

Gondolom azért nem lehet nyilvánosan bevallottan differenciálni, mert akkor azt a t_rr_r_sták előbb-utóbb kihasználnák. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy van egy bizonyos differenciálás, csak éppen titokban.

@MEDVE1978: "Hamarosan majd hatalmas öltözők lesznek a reptereken, mert meztelenre kell vetkőzni az ellenőrzéseknél, hogy a biztonságiak jól lássák, hogy nem viszel be semmit. Aztán a saját ruháidat se viheted majd tovább, de vehetsz újakat a biztonsági zónában."

Igen, az ilyen szabályok a természetük szerint kizárólag szigorodni tudnak, senki nem vállalja ugyanis az enyhítésük miatti esetleges kockázatokat. Lesz még itt olyan, hogy meztelenül és mindenféle csomag nélkül kell utazni, később meztelenül és mozdulatlanul rögzítve, majd pedig azt fogják kitalálni, hogy kizárólag narkózisban lévő utas szállítható.

egy-fo-epitesz 2010.07.28. 15:23:09

nem tudom mit kell lihegni ezen
viki ugy is ki fog lépni...
és majd mindenki ide akar jönni letelepedni mint svájcba, főleg ha most lendül a gazdaság.
ÚSZT matolcsy aszondja 3 év alatt 30 ezer munkahely, ugyenebben még az 1millio is ott van, elosztottam évi 10ezer, akkor 100 év. rohadt eu fog még csorogni a nyálatok.
pár (száz) év és megnézhetitek magatokat! addig is reszkessetek

egy-fo-epitesz 2010.07.28. 15:26:25

@Gerardus A. Lodewijk: ez sok előnnyel járna... akkor székek sem kellenek
a poggyásztérbe raknák. de a bőröndöket eléggé doobálják...
és akkor a szúrópróba....
meztelen utas követzkezőgéppel... ráragasztva matrica"szúrópróbázva..."
végülis nem lennének késések stb mert az utasok nem idegeskednek nem érzékelik a várakozást nagyon jooo

2010.07.28. 15:28:20

Marha jót röhögtem azokon a hozzászólásokon, melyek leginkább a durcás, átlagnál kicsit butább kisgyerekre emlékeztetnek, aki állandóan azt nyekergi, hogy engem mindig bántanak. Aha, biztos az IMF Irinája rögtön felemelte a piros telefont a tárgyalások után, és az EU "Magyarország baszogató különleges ügyosztálya" gázt adott. A reptér volt az első csapás. Ha véletlenszerűen fölcsapna az ember egy EU országbeli napilapot a neten, valószínű temérdek hasonló dologgal találkozna, kezdve a Portugáloktól a Lengyeleken át. Pedig halál egyszerű a képlet, a BA dolgozói, vezetői rossz munkát végeztek, és most sumákolnak össze vissza, ahelyett hogy elnézést kérnének, és nyilatkozatban biztosítanák az utasokat, EU-t, atyaúristent, Zeuszt stb, hogy a hibákat kijavítják. De nem, kamuznak, ahogy ebben az országban mindenki. Vagy talán nem ez a következmények nélküli ország????? Ahol soha nincs felelős????? Ugyanez van most is, a felelősséget nem ismeri el senki, hanem másra mutogat.

passenger 2010.07.28. 15:34:36

Londonban simán felment a kisolló a kézipoggyászban a gépre. Tudom, nem schengeni ország, de Heathrow-n állítólag a legszigorúbbak a biztonsági ellenőrzésnél.
A Budapest - Párizs - Budapest utat oda-vissza zaklatás nélkül megtette ugyanaz a -véletlenül a laptoptáskában feledett -csavarhúzó.
Hiányosságok mindenhol előfordulnak, ezt most kiszúrták, hát szívunk egy kicsit. De habzó szájjal a felelősöket keresni egy netes hozzászólásban felesleges. Azt majd megteszik az illetékesek.

Commandante Jayasuriya 2010.07.28. 15:37:48

@Rékuc:
Nem kötelező senkinek sem Ferihegyről utazni!
Én ha tehetem, Bécsből repülök. Hosszú utakra feltétlenül megéri, mert még úgy is olcsóbban jövök ki, ha beleszámítom a Bp. - Bécs, Bécs - Bp. utat. ( ha valakivel meg tudom oldani a Schwechati utat, az még jobb...:) )

A BA csessze meg magát, és az átlag feletti díjért - átlag alatti szolgáltatásait.

Nyomek 2010.07.28. 15:58:19

Ez azért van, mert a magyarországi ellenőrzések (főleg hatóságok által) nem azért vannak, hogy jobb valami jobban működjön, hanem azért, mert pénzt látnak belőle. Nyilván valakinek a valakije a biztonságért felelős részleg. Ha kapja a zsét, akkor alles iO.

nagyon_buta 2010.07.28. 16:03:28

Én úgy gondolom, hogy (eltekintve attól ki, hol, mennyi trotilt vitt fel a repülőre)
1 valaki(EU?) kitalált valami rep. ellenőrzési szabályt
2. Ferihegyi illetékes készre jelentette
3. idejöttek megnézni, mert ilyet még nem láttak
4. megbuktunk
6. szívunk
7. felelős nincs illetve mindenki más
Az érdekes csak az, hogy mind ez egy magántulajdonú (isteni) cégnél Magyaro.-n.......

Gerolsteiner 2010.07.28. 16:33:05

"A hét végén tájékoztatta a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – mint a közlekedésért is felelős tárca –, hogy az Európai Unió (EU) úgy döntött: a Budapestről érkező járatok utasait úgy kell kezelni, mintha unión kívüli, azaz egy harmadik világbeli országból érkeznének"
Én kb 4 hete utaztam unión belül, svájci átszállással. Svájc ugye tagja a schengeni egyezménynek, mégis volt biztonsági ellenőrzés a tranzitnál. Lehet, hogy a svejciek már előbb tudták a dolgokat?

Véraláfutás2 2010.07.28. 16:47:51

@Commandante Jayasuriya:
Ez mind szép és jó, de nem véletlen a társlégitársaságokkal való együttműködés. Pláne azt nem veszik sokszor figyelembe, hogy sokan nem turisták, hanem munkájukból adódóan utaznak. Tehát szimpla logisztikai kérdés, amit normális hozzáértéssel, a pár későnek is meg lehet oldani a problémát, és nem többször annyi utasnak okozni hasonlót....

2010.07.28. 16:49:46

"Mi folyamatosan kérjük a minisztériumtól a hibalistát, hiszen elemi üzleti érdekünk, hogy mielőbb ismét tisztának minősítsék a repteret, de egyelőre csak azt a választ kaptuk, hogy még folyamatban van a titkosítás feloldása" - mondta Hardy Mihály

ez a legújabb. Vajon miért nem árulja el a minisztérium? ennek mi az oka?

2010.07.28. 17:38:10

A biztonsági ellenőrzésnél különösen nagy gondot fordítanak arra, hogy véletlenül se legyen nálad még 1 dl iható folyadék sem, mert akkor nem lennél kénytelen Európa talán legdrágább reptéri büféjében vásárolni.

Egyébként meg már nem érdekel, mert Euronigh- Spaarnight utazom, igaz, hogy cakk-pakk 2-3 órával későbbre érek haza, de éjszaka alszom a hálókocsiban, a jegy mellé reggeli is jár az étkező kocsiban, és az egész töredéke egy repülő jegynek.- és minden nap van járat, és mindig van hely, és sosem törlik a járatot a hamu miatt, és Spaar night minden nagyobb városból indul,

belzebubó 2010.07.28. 18:01:21

@soniq: Pont ez lesz a gond, hogy majd a Budapestről induló gépekre eladott jegyek illetéke megnő, mivel olyan csáphoz kell majd álljon ott ahová érkezik, ahol lehetséges a kiszálló utasok az ellenőrzése. Gondolom erre utal az a mondat, hogy a megnövekedett árak miatt nem indit járatot pár légitársaság esetleg. Az egészben az a vicc, hogy az utasok kifizettek egy csomó pénzt illetékekre az utasbiztonság miatt, ezek meg valami nagyon másra költötték és most is konspirációról beszélnek kussanás és problémamegoldás helyett.
@Gerolsteiner: Svájcban nincs cécó, ott mindenkit ellenőriznek akárhonnan jöttél.

Ázsiában nem csak az utast szivatják, de a pilótákat is minden egyes nap, minden egyes repülés előtt átküldik a detektorkapun az egész személyzetet, öv le, cipő le, annyi az előnyük, hogy beelőzhetnek az utasok elé értelemszerűen. Differenciálás? Ugyammá.
Viszont sok utas nagyon együttérzően és csodálkozva pislog, hogy még őket is???

trojka 2010.07.28. 18:59:11

Magyarorszag:Léggömb, zeppelin...kesöbb lehet nehany kétfedeles repulögép is... "Nézd Rozi micsoda, eketeliga, hogy az Isten csodajaba kerult az oda"...ja, es ez a XXI. század...

egy-fo-epitesz 2010.07.28. 20:58:46

ferihegyen legalább az ellenőröket kiszűrhették volna.
akkor meg is lehetett volna korrumpálni őket...
apropó pintérnek, vagy vikinek nincs ott ismerőse
aki kihúzná a papírokat? és átcsusztatná a bukaresti dossziéba?
ugyis mindig keverik, nekik mindegy kit büntiznek...

butatót 2010.07.29. 00:41:30

@Geza:
Bizony, hogy igazad van. 10 dkg éles robbanóanyag volt, amivel a kutyákat tesztelték. Az összes lehetséges szabályt áthágták közben. Nem kívülről erősítették a csomagokra az anyagot, hanem berakták a táskákba. Miután a kutyák megtalálták a mintákat (volt vagy hat), nem számolták meg, hogy mind megvan-e, így maradt a szerencsétlen pasasnál egy adag. Mikor ez kiderült, nem késleltették a felszállást (lett volna idő) és keresték meg a szert, hanem azt hazudták a pilótának, hogy ártalmatlan tesztmintáról van szó, aki megnyugodva felszállt. Utána rájöttek, hogy ez így mégsem lesz jó, faxoltak Dublinba, hogy vegyék el az utastól az anyagot és küldjék vissza (!!!) a következő géppel (lol). A faxot valami teljesen jelentéktelen számra küldték, ahol csak napok múlva találták meg, ráadásul olyan pocsék angolsággal, hogy amúgy sem biztos, hogy megértették volna. Erre nem maradt más hátra, két (!!!) nap múlva értesítették az ír rendőrséget és a kommandósok törték rá az ajtót a mit sem sejtő utasra az otthonában és egy napig vallatták arról, amit nem tudhatott.
A szlovák reptér ettől még nem lett unclear, pedig nem is a pozsonyiról volt szó, hanem a teljesen jelentéktelen poprádiról, amiért Szlovákia akkor sem haragudhatott volna meg, ha örökre bezáratják.
Természetesen a dublini reptér sem lett unclear, pedig onnan simán kivitte az utas a robbanószert.

butatót 2010.07.29. 00:49:51

@eszkep:
"Nem igazi bomba volt, hanem kamu. A vizsgálatot nem az EU illetékesei végezték, hanem a szlovákok "saját szakállra", megelőzendő az olyan beégéseket, mint ahogy mi jártunk. Tényleg beleegyezés nélkül lettek "tesztalanyok" az utasok, ebből volt a balhé."

Erre teljesen rosszul emlékszel, lásd @butatót.
Csak akkor éghettek volna be jobban, ha az anyag felrobban a gépen (az írek szerint komoly kárt okozhatott volna). Ráadásul lehazugozták az ír szerveket, pedig azok tételesen bizonyítottak mindent. A felelős meg valami jelentéktelen határőr alparancsnok lett, pedig már mindenki biztos volt benne, hogy a kutyának kell elvinnie a balhét.

Hipper 2010.07.29. 08:39:29

:) Én kiküldenék tesztelőcsapatokat EU-s repterekre és ahol feljutnak a gépre annál az országnál bevágnám a durcát és órákig várakoztatnám az utasaikat (ellenőrizni sem kell semmit csak várjanak :)). Az indok pedig legyen az, hogy az adott ország repterein a biztonság nem felel meg a MAGYARORSZÁG által elvártaknak. Tényleg jól esne már, ha kicsit mi lennénk az EU óvoda legbosszúállóbb, legdurcásabb kisgyereke. Végül is ez az egész tényleg ugyanaz mint az oviban suliban volt csak ezt felnöttek játszák, de a szándékok, érzelmek teljesen ugyanazok :)

Commandante Jayasuriya 2010.07.29. 09:48:32

@Véraláfutás2:

Költői kérdést teszek fel, amire mindannyian tudjuk a választ:
Kit érdekel az utas...?
Senkit sem! Csak addig érdekes, ameddig ki nem fizette a jegy árát.

Noname Watanabe 2010.07.29. 10:39:17

Na ez az a téma, ami kurtára nem érdekel engem. Először is mert nem utazom repülőn sosem, másodszor pedig mert nem érdekel, hogy abnormális rendszabályokat vezetnek be, normalitássá teszik a magánszféra folyamatos megsértését, az al-kaida (vagy alkaloida) meg röhög a markába.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.29. 16:06:32

@Pistie:

Vártam volna, hogy felsorolod, de sajnos nem...

vomit 2010.07.29. 18:39:59

tovabb is van, bazz, mar szerdan orakat kellett a csokkereknek sorban allni
varosban.blog.hu/2010/07/29/dugo_harmadik_felvonas

süti beállítások módosítása