Nehéz eldönteni, hogy ki miatt, de a Ferihegyről EU-ba repülők mindenképp szívni fognak. Nagyjából 6-12 hétig. Szinte világít a homlokunkon a bélyeg: "unclear". Roppant megalázó.
A hírek szerint a magyarok hibáztak:
"A hét végén tájékoztatta a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – mint a közlekedésért is felelős tárca –, hogy az Európai Unió (EU) úgy döntött: a Budapestről érkező járatok utasait úgy kell kezelni, mintha unión kívüli, azaz egy harmadik világbeli országból érkeznének. Ez a következménye annak, hogy átfogó biztonsági ellenőrzést végzett a Ferihegyi nemzetközi repülőtéren a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organization, ICAO), az ENSZ repüléssel foglalkozó ügynöksége. Mint arról beszámoltunk, az illetékesek egy átfogó audit utóellenőrzését tartották Ferihegyen, és megállapították: a repülésbiztonság általuk feltárt hiányosságait nem javította ki a repülőtér üzemeltetője.
A BA a legfrissebb belső hírlevelében közölte: számos területen azonnal orvosolták a dolgozókkal együtt a technikai jellegű hiányosságokat, az érintett magyar hatóságok értékelése szerint további lépésekre van szükség, különösen az utasbiztonsági és a biztonsági ellenőrzés területén." - MH
Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivőjének tájékoztatója után az a benyomás alakul ki az emberben, mintha direkt szívattak volna meg minket a nyugati hatóságok:
"Szilágyi Károly emlékeztetett, hogy április 29-től több új uniós rendelet született a repülésvédelem érdekében, és az EU illetéket auditorai ezeknek a bevezetését vizsgálták. A szóvivő hozzátette: a legtöbb európai repülőtéren egyáltalán nem vezették még be ezeket az új szabályokat. Ferihegyen viszont ez viszonylag hamar megtörtént, és az Európai Unió hatóságai itt tesztelték elsőként az új rendszert. Amikor példát kértünk a szóvivőtől arra, hogy milyen problémákat találtak az auditorok, Szilágyi Károly azt mondta, a biztonsággal, illetve a repülésvédelemmel kapcsolatos szabályoknak, technológiáknak egyik része sem nyilvános. „A saját érdekünkben azt mondhatom, hogy nem is nagyon baj, hogy nem a rádió, illetve a sajtónyilvánosságán keresztül üzengetünk a potenciális terroristáknak arról, hogy milyen szabályok vannak” – fogalmazott.
Szilágyi Károly azt is elmondta rádiónknak, hogy az ellenőrzésről a ferihegyi repülőtér üzemeltetője hivatalosan semmiféle tájékoztatást nem kapott, csak szóban tudatták, hogy az auditon, illetve az utóellenőrzésen hiányosságokat tártak fel. A Budapest Airport azonban a mai napig vár arra, hogy a hatóságok közöljék: pontosan milyen hiányosságokról van szó." - MR1
Csöppet sem ellentmondásos, hogy "nem tudják, milyen problémákat tártak fel", de "számos területen azonnal orvosolták a hiányosságokat"...
Ami a lényeg, a leminősítés hatásai:
- Budapestről induló utasokat átszálláskor a schengeni övezethez tartozó országok repterein újból ellenőrzik, akár a csatlakozásukat is lekéshetik
- a kellemetlenségek (csatlakozás lekésése miatti kártérítések) miatt előfordulhat, hogy némelyik légitársaság nem indít járatokat Ferihegyről
Remek lesz minden, köszönjük szépen!
Az utolsó 100 komment: