Skip to content


       Szűrés lista

Kibaszott egy Balkán

Szégyellem, hogy ebben a városban élek.
Szégyellem, hogy megsértem a derék Balkánt, hogy hozzájuk hasonlítom ezt a várost.
Szégyellem, a bennünk élő köcsög, lehúzós, átbaszós cigánymentalitást.
Szégyellem a látványt a Keletiben, ami a szerencsétlen turistákat fogadja, akik azt választották, hogy itt költik el az eurójukat.
Szégyellem a pirospaprika-matyóhímzés-gulyás-lecsó gagyitengert.

És a legnagyobb szégyen, hogy semmi mást nem kellett volna ennek a város vezetőjének, ennek a nagy formátumú, világépítő politikusnak, mint felszáll arra a kibaszott vonatra egy jegyzetfüzettel, és elmegy Prágába vagy Bécsbe és megnézi, hogy ott hogy fogadják a külföldi vendégeket, mi fogadja a külföldi vendégeket. Majd elmegy Budakesziről Tatabányára, felszáll a vonatra, és szépen elmegy vele a Keletibe.

Ezután már csak annyi dolga lenne, hogy készít egy szép összehasonlítást, egy még szebb akciótervet, összehív egy kibaszott meetinget az érintett területek vezetőivel (MÁV, BKV, rendőrség, turisztikai hivatal stb.), és közli, hogy a következő hónapban nem azon fog járni az eszünk, hogy hogyan tudunk még kevesebb munkával még több pénzt ellopni, hanem mindenki csinál legalább 3 pozitív változást a saját területén, hogy ez így ne menjen tovább.



"Budapest hajnalban a legszebb, amikor a nap lassan emelkedik fel a síkság felöl. Lágy pasztellfénnyel rajzolja körül Pestet, és mint egy erős reflektor, Buda épületeit pásztázza. Arany szikrát vetnek az ablakok a Várhegyen.

És Budapest éjjel is káprázatos látványt nyújt. A lánchíd lámpafüzért visel, s a középületek, a Parlament, az Opera, a Királyi Palota s a Várnegyed díszkivilágításba öltözik.

Könnyű Budapestnek úgy játszania a fénnyel, mint egy előkelő hölgynek az ékszereivel, hisz minden jól áll neki. A reggel, az este és a nappal is, amikor a város él, lüktet s a más országokból érkezett látogató úgy érzi, minden sarkon történik valami érdekes." - itthon.hu
 
"Kár, hogy az átbaszást nem lehet vizuálisan ábrázolni, mert akkor rá lehetne hímezni a magyar zászló közepére."

Virtuális nagy pacsi az Index-nek a videóért!

Címkék: budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr672185216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.29. 16:40:15

Sok mindenben egyetértek. A BKV, MÁV és sok magán szolgáltatónak is nagyon össze kellene kapnia magát, hogy elérjék az elvárható minimum színvonalat.
De legutóbbi látogatásomkor direkt figyeltem a lehúzásokat. Figyeltem a svéd barátom arcát is, hogy mit szól (akár szavak nélkül) Budapesthez, hogy éli meg. De azt kell mondanom, kellemes meglepetések sora ért, nem találkoztunk kirívó lehúzással (ezt nem lehet csak annak számlájára róni, hogy magyar vagyok, hiszen minket magyarokat is naponta megpróbálhatnak átverni), mindenhol kedvesek voltak, étteremtől kezdve kisboltig. Végig szép arcát mutatta Budapest.
Hozzátartozik továbbá, hogy manapság már vannak olyan értékelő szájtok, mint a tripadvisor és a virtualtourist, ahol a turisták tájékozódhatnak, és tájékozódnak is. Reptéri taxikról, sztriptízbárokról, éttermekről, borravalóról, BKV-ról. Minden részletesen ki van értékelve, a felkészült utazót nem érik nagy meglepetések.

És igen, Stockholmban is megy a lehúzás, itt is vannak méregdrága, vacak ételt felszolgáló éttermek a turista útvonalakon, itt is iszonyat összegeket lehet bukni a taxikon, a városban 3-4 megbízható szolgáltató van, a többi rablóvezér. Tájékozódni kell, felkészülni, ha az ember nagyvárosba megy, ezt ma már mindenki tudja.

Én továbbra is ajánlom Budapestet minden ismerősömnek és az emberek 99%-a nagyon jó élményekkel tér vissza onnan.
Válaszvideó: www.youtube.com/watch?v=e0wkokaybWA

Az igazság valahol a két videó között van...

grupi 2010.07.29. 16:48:23

A város adottságai alapvetően jók.
Demszky uralkodása és a liberális városvezetés sokat rontott és csúfított mindezen, de még nem tette élvezhetetlenné, vagy rommá. Az okozott sebek sajna megmaradnak, de idővel a környezet változni és javulni fog, ha a szemlélet a és vele a várost üzemeltető politikusok is kicserélődnek.

Énbagoly 2010.07.29. 17:00:52

A múltkor várakoztam a Keletinél. Hát, nem a szép arca Pestnek, az biztos. Cirka 20 perc alatt, a kötekedő embertől kezdve, a majdnem verekedésig minden volt. Nem is beszélve az ott mindenféléket áruló emberekről.
Kifejezetten kellemetlenül éreztem magam.

tutti_mc_mondo 2010.07.29. 17:05:09

szerintem rendkívül gyenge performance volt ez, inkább a hogyan csesszünk el 100 EUR-t leggyorsabban.
jelentkezzen az aki
*külföldön az első leszólítónál (mellesleg drogárus) vált pénzt
* a város legdrágább utcájában ebédel és csodálkozik azon, ha drága (42 EUR nem sok egy ebédért külföldön)
* a taxira meg mindenhol oda kell figyelni nem csak nálunk (Koppenhágától Liszabonig)

charlie 2010.07.29. 17:12:44

mellesleg ezer helyen ki van írva ,hogy Mo-n az utcai pénzváltás illegális (emellett a keletiben lehet pl. jól váltani eurót).

2010.07.29. 17:13:52

A múltkor a Keletiben kellett volna pénztváltanom - mert a nemzetközi pénztárban nem fogadnak el €-t bár a jegy ára €-ban van megállapítva, és soha nem lehet tudni, hogy hány euro egy 29€ vonatjegy.
Nézem a táblát: 288, hát jó a városban 290, de mindegy, nem számít. Kicsit rosszul látok, nézem jobban kiderül, hogy 238 az a 288. Hát ez a lehúzás,
Kártáyval fizettem, igy a 29€ - s vonatjegyért csak 32€- t vontak le a számlámról. Nem nagy ügy, relmélem a vasutás árvák javára költik.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.07.29. 17:16:27

Ne bántsátok szegény Balkánt, sokkal különb, mint ez a koszfészek! Szarajevóba menjenek tanulmányútra a nagyjaink!

Kicsit Karcos 2010.07.29. 17:22:40

Jó kis videó, ezek szerint ha jön egy hétre egy turista, akkor érdemes előtte egy felsőfokú magyar nyelvtanfolyamra beíratkoznia, pár nap alatt visszajön az ára. No persze ha nem hiénanyelviskolában csinálja... :) :(

Nem tudom, mit lehet csinálni a lehúzós köcsögökkel. Talán az első vendégkopasztásnál 10 évre száműzni az adott megyéből (fővárosból) + egy méretes pénzbírsággal megkínálni? Betartatható lenne ez, amikor a pályaudvarok állandó pénzváltóit (ld. még térbútor) "sem tudják" a sünök eltávolítani?

TBG-n viszont csodálkozom, hogy svéd turista létére sem ismerte azt a mondást, hogy fűre sör meggyötör. Érdekes mindenesetre, hogy a legális dolgokkal jobban átkúrták a fejüket, mint az illegálissal.

Krapulax_ 2010.07.29. 17:27:33

Nekem is az a véleményem, hogy elég láma túristát alakítottak. Ki az a hülye, aki látja a pénzváltónál az árfolyamot, és ettől függetlenül az ott álldogáló arabtól veszi meg rosszabb árfolyamon? Mert ezek az arabok mindig ott állnak, a kedvencem az, amikor télen a pénzváltó üzlet előterében ücsörögtek, a labuknál hősugárzó, ami bentről kapta az áramot. :)

Egy hete kb. pár perc alatt, amíg ott várakoztam, láttam odamenni egy csajt, aki egy útlevelet mutogatott, aztán kicsit elvonultak, majd jött egy harmadik ember, aki zsebre tette az útlevelet, és elsétált vele, meg két esetben mutogattak nekik telefont, hát nem lennék meglepve, ha azok a telefonok hiányoznának valakinek.

A hiéna taxisoknál az volt a poén, hogy amikor egyszer korábban a Naplóban foglalkoztak velük, akkor másnap felérkezvén Pestre, csak egy ilyen taxis álldogállt a peronon, a kb. tíz helyett, ő biztos nem látta az adást. De a következő héten helyreállt a világrend, mert megint ott volt az összes, bízva a rövid népi emlékezetben.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2010.07.29. 17:30:39

Ideje lenne szétcsapni a taxisok között. Mondjuk aki ezt megpróbálja, azt másnap felszögelik a Lánchídra.

hivatásos naplopó 2010.07.29. 17:31:15

simán van ilyen turista is, nem is kevés, amikor leesik neki, akkor mennyire kelti jó hírét az országnak?

off:

egy előző témához kapcsolódva:

hvg.hu/sport/20100729_egy_evig_szunet_red_bull_air_race

és mi lemondtunk erről a sikersportról? :P

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.07.29. 17:31:39

A Zsindex főoldalán nemrég láttam ezt a videót.. a faszin nem is csodálkozom,hogy nem bírta kihagyni a drogvásárlást,mert neki ez a profiljába vágó módon trendi,ettől lesz még menőbb a hülyegyereke..

Magához az anyaghoz nemigen van mit hozzászólni,itt a Vastagbőrön is volt már pár poszt arról,hogy a saját honpolgáraikat is össze-vissza szívatják a szolgáltatók (a Tékozló Homár blog is tele van ilyenekkel).
Csak annyi a különbség,hogyha külföldit szagol még jobban vérszemet kap mindegyik.Gyorsan nekiállnak az amúgy is pofátlan áraikat még a többszörösére felszorozni.
Még jó,hogy egyesek szerint,akik bársonyszékben ülnek,minden rendben van ebben az országban..

Egyszer elkísértem külföldiek csoportját a Zserbóhoz a Bazilikától,mert éppen volt egy kis feles időm (egyik haveromra vártam).Teljesen le voltak döbbenve.
Másszor a vonaton igazítottam útba egy csoportot,hogy merre van a repülőtér és külön szóltam is nekik,mikor le kellett szállniuk.Megköszönték és kézfogással köszöntek el.Ilyenkor mindig tudatosul bennem,hogy milyen messze is vagyunk a civilizációtól..

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.07.29. 17:33:26

Zserbó (Gerbeaud) mielőtt valaki kijavítana.. ;-)

Fenehorizont 667 2010.07.29. 17:34:04

kicsit elkapkodták ezt a kétségtelenül ütős videót a zindex kommunikátorai, mert pl egy év múlva már fideszes vezetésű szitit alázhatnak volna porrá, és annak a főnökeik is jobban örültek volna.

ezektől függetlenül felháborító, hogy általánosságban beszélhetünk arról, hogy a magyar embernek egyszerűen nincsen megfelelő központ az agyában hosszútávú tervek megszövésére, csak arra koncentrál, hogy minél kevesebb idő alatt minél többet szakítani. lényeg a pillanatnyi haszon. gusztustalan.

Homeoffice 2010.07.29. 17:37:38

Nem akarok senkit sem cseszegetni, de ha jól tudom ezeket a dolgokat MI emberek csináljuk, a pincér a taxis a drogárus a mittomén mögött nem áll M16ossal Sky meg Fletó, hogy ha nem baszod át szétlövi a fejét. Persze könnyű másra fogni. A kedvesség pártsemleges.
Szégyellem magam ezek miatt az emberek miatt.

bonabear 2010.07.29. 17:39:54

Ilyen vendéglátósnál nincs kinn a fogyasztóvédelem, bezzeg a normálisabbat a "Rosszul van kiírva a dohányozni tilos!' meg "Nem elérhető helyen van a vásárlók könyve" meg "Nem volt minden ital feltüntetve az épület falán lévő étlapon" szarsággal szopatják. Mert az egyszerűbb, mint ezekkel a mocskokkal konfrontálódni, ahol tényleg védeni kéne a fogyasztót...

Fenehorizont 667 2010.07.29. 17:49:42

@Rékuc:
nomeghátaztán a magyar lányok biztos jobban szopnak, mint a svédek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.29. 18:03:00

Ez egy kicsit vicces nekem, idegenforgalomban dolgozónak :)

Elmondom akkor gyorsan és röviden, hogy mik a tapasztalatok a Kedves Vendégekkel:

- mindenből legyen kedvezmény
- a szállás szabályai pont csak rájuk ne vonatkozzanak légyszi
- angol, németen kívül beszéljenek a dolgozók legalább egy szláv nyelven is, mert ők lusták megtanulni bármit is
- kapjanak tájékoztatást mindenről min. 5-ször, de fogadja megértés, ha így sem fogják fel
- bármilyen bunkók / büdösek / részegek, akkor is fülig érő mosollyal foglalkozzanak velük

Szóval a turistákat se kell félteni, nagy részük úgy van vele, hogy mivel idehozzák a pénzüket, cserébe bármit megengedhetnek maguknak.

Homeoffice 2010.07.29. 18:06:18

@laspalmas:

Hát persze. Gyarmatra jönnek... Nem tudtad?

Peter. · http://enginedesigns.net 2010.07.29. 18:14:39

Nekem, annak ellenére hogy budapesti vagyok, nincs sok tapasztalatom a lehúzásokkal, megtanultam mire figyeljek meg hova ne menjek. Május végén viszont el akartunk menni a barátnőmmel (aki nem magyar) megnézni a parlamentet belülről, van szervezett túrájuk több nyelven, több időpontban, 1500 forintért (magyaroknak és EU tagoknak ingyenes). Naívak voltunk, odamentünk kora délután belépőt venni, de elég sokan várakoztak bejutásra, a jegyek meg már elfogytak.

A kordon mellett viszont hevenyészett kis papírtáblával állt egy szőke nő és egy cigány férfi, miszerint náluk kaphatóak jegyek a mindenféle nyelvű túrákra. Egy spanyol nő beadta a derekát, vett 4 jegyet, darabját 4500 forintért adták. Budapest közepén, a parlament előtt, katonatiszt előtt. Gyönyörű volt, versbe kéne szedni.

Fenehorizont 667 2010.07.29. 18:18:41

@laspalmas:
ja, mondjuk a mérleg másik serpenyőjébe lehetett volna rakni egy olyan videót, ami a vendégek prosztóságairól ad körképet.
a homárblog is azért faszság, úgy önmagában, mert azt olvasva az embernek olyan érzése támad, mintha a becsületes vásárlót a gonoszok mindenáron át akarnák baszni. pedigpedig... a vásárlók is megérnének vagy 234 misét.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.29. 18:19:39

Amúgy olyan könnyen lehetne egy picit javítani a helyzeten:

-7/24 órás rendőrposzt minden pályaudvaron, a nagyobb aluljárókban (idegen nyelvet beszélő rendőr, természetesen)

-a taxizás engedélyhez kötött, ugye? amit egy hivatal ad ki, nem? nos, ha kiadja, vissza is veheti.

-lehúzós, átbaszós étterem. Én úgy csinálnám, hogy jelzem, hogy nem tűröm a lehúzást. Ha tanulnak belőle, akkor minden nap:
-APEH ellenőrzés (számlák, blokkok)
-VPOP ellenőrzés (zárjegyek stb)
-ÁNTSZ ellenőrzés (konyha, hűtő stb)
-munkaügyi ellenőrzés (kérem a beosztás, jelenléti íveket, fizetési papírokat, fél évre visszamenőleg

Minden nap ugyanezt, újra és újra, amíg lehúzzák a vendégeket. Mit tud tenni az étterem? Panaszt tesz? Kinél? Jobban jár, ha megjavul ...

Oszt' csókolom ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.29. 18:20:29

@fenehorizont:

olyanok mint a vásárlók, mint a kommentelők ... ezer fajtájuk van, de egy része tirpák bunkó köcsög .-)

Horizont 2010.07.29. 18:21:10

Budapest minden embernek másmilyen. Más annak aki mindennap keresztül utazza és más annak aki csak látogató. A film lehervasztó, hiába tudjuk, hogy ez van. Nem kell film sem ahhoz, hogy lássuk ha van két dolog jó, akkor vagy 13 van mellette ami kiábrándító. Nekem innen vidékről "A" fővárosom! Kár, hogy mindig megtépázzák újra meg újra. Nem hiszem el, hogy ne tudna a rendőrség az arab pénzváltókról. Néha lelőnek belőlük egyet. Mégse tesznek ellenük semmit. Vagy az éttermekről ahol így készítik a számlákat. A taxisokról is tud mindenki. Na ez a baj, Mindenki tud mindenről, és minden marad a régiben, senki nem tesz semmit. Vagyis most ezek az indexes fiúk adtak egy fricskát. Igen ez kéne újra és újra bemutatni minden szemétséget. A nyilvánosság ereje. Esetleg. A nyelvtudás hiánya miatt szégyenkezem. Sajnos az én korosztályomnak ez már örökös
lelki ismeretfurdalás, szégyen marad a fránya orosz miatt.
Reméljük azért sokan vannak akik azért jó hírünket is elviszik. Budapest csodaszép főváros. Foghíjakkal:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.29. 18:22:51

Ja, annyira jellemzőek a kommentek a videó alatt:
- milyen nyelvtudásuk van a 2 újágírónak
- füvet vettek

Horizont 2010.07.29. 18:28:00

@zero: Szerintem értékelni kéne ha akadnak olyanok köztünk akik legalább megkongatják a vészharangot és felhívják a figyelmet valamire vagy bemutatnak valamit amiről tudnunk kéne. Én értékelem ezeket a fiúkat és értékelem a párost is akik Biszkuról készítettek filmet. Ha már az oknyomozó újságírás hiánycikk .... (Vastagbőr kivétel:D)

Fenehorizont 667 2010.07.29. 18:32:19

@zero:
ja ja. meg mint a pékek. azok között is van egy csomó bunkó.

2010.07.29. 18:32:59

Kétarcú kicsit a videó, az a turista amelyik mondjuk múzeumozni, galériázni meg jókat enni megy Budapestre az szerintem nem fog csalódni, nem kell egyből lehúzni a várost. Ennek ellenére azt mondom hogy ha valaki szeretné megnézni Magyarországot az ne Budapesten töltse el az idejét, mert a sok látnivaló ellenére turisztikailag még mindig ez a legneccesebb hely. Vidéken is vannak furcsa dolgok, de mondjuk ha az ember egy kicsit is oda figyel arra hogy mire, hol és hogy költi el a pénzét sokkal jobbat tud nyaralni a legtöbb vidéki üdülőhelyen (Hévíz, Siófok, Orfű, Mátraháza) mint a fővárosban.

jozicsenko 2010.07.29. 18:37:38

@Bermuda: külföldi ismerősnek annyit mondtunk: felejtse el Bp-et: nem kell odamennie

ezeregy hely van az országban, ahol jópénzért szállást, kaját kapnak, csak oda kell menni...

tokaj, villány, badacsony: bor, fürdő, stb: a butapesti vendéglátósok meg agyaljanak azon, hogy az ilyeneket hogy lehet maguk közül kiszórni...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.29. 18:53:52

@Énbagoly: ez igaz, valamelyik nap ismerősöm mondta, hogy a Nyugati aluljáró is vészesen gettósodik (csak tudnám, hova süllyedhet még az a hely). Aluljárókba eleve nem megyek le, inkább kerülök a legközelebbi gyalogátjáróig. Biztiőrös Eiffel tér helyett inkább ganézták volna ki a Nyugati aluljárót...

Marcellusca 2010.07.29. 19:22:16

Na, most megnéztem a vidijót.

Nem kellett volna.

Annyira sz@r, hatásvadász, hogy az nem is igaz.

A f@szt csodálkozik, ha a Váci utcában kajál, hogy ennyi a számla? :)
Menjen a Megyeri Csárdába, ott olcsóbb! :D

Homeoffice 2010.07.29. 19:25:31

@Marcellusca:

A fenét! Bedob két gyroszt aztán hello!
Megyeri Csárda.... Már megint ez a hazafias feeling...))))

eszkep 2010.07.29. 19:28:32

"Világvárost építünk"
(Demszky Gábor)

Egyébként nem tudom, miért nem tudja ugyanazt megcsinálni egy pár APEH ellenőr / rendőr,amit ezek a srácok???

Marcellusca 2010.07.29. 19:32:00

@Horizont: Azért, ne vedd készpénznek a látottakat!

Direkt játszották a balf@sz turistát.
Mert egy normális turista a pénzváltóhoz megy, nem pedig kéz alól veszi.
Nem az az elsődleges dolga, hogy leszáll a vonatról és füvet vesz.
A kaját kiemelt helyen, a belváros sűrűjében, a sétálóutcán vették/ették. Nem a legolcsóbb.

Egyedül a taxis lehúzás a legvalószínűbb.
De a taxisok - mint különleges állatfajta (azt is utálom, aki nem utálja őket! - bárkit lehúznak. Ehhez nem kell külföldinek lenni.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 19:32:46

Nekem volt egy olyan érzésem a film kapcsán, hogy a két "hülyegyerektúrista" kifejezetten kereste volna a lehúzós helyeket... (bár az gáz, hogy valószínűleg könnyen meg is találták ezeket)

-Ki az a fasz, aki a peron mellett álldogáló törököknél vált pénzt és nem egy pénzváltóhelyen?

-Ha beülök valahova kajálni, akkor úgy választok, hogy előtte az árakat is megnézem, szerintem sokáig kellett keresgélniük, míg megtalálták azt az "éttermet".

- Szegény külföldieket még a fűvásárlással is lehúzták, na bazzeg, ez a jelenetsor is vastagbőr gyanús egyébként.

- A taxisok a legnagyobb gengszterek Budapesten, azonnal a tökükre lépni, még tegnap! Ha valaki megnézi, hogy mi volt demszkáj foglalkozása a főpolgármesterség előtt, akkor abból messzemenő következtetéseket is le tud vonni...

- Keleti pu. és környéke? No comment

Összességében úgy gondolom, hogy a film direkt a lehúzásokra lett kihegyezve, de mivel tényleg vannak naiv, hülye, gyenge jellemű turisták (mert ilyen emberből mindenhol van), ezért szerintem is az lenne a megoldás, hogy a két sráchoz hasonlóan be kéne öltöztetni a megfelelő hatáskörrel ellátott embereket, és ahol lehúznak ott odavágni egy isteneset. (Az eszközöket nem sorolnám, minden lehúzós köcsögnek meg lehet találni azt a pontját, amire, ha rálépnek, akkor az irtózatosan fájni neki.)

Marcellusca 2010.07.29. 19:35:33

@Gunther: Ne náczujjá', vaze! :)))

Arra céloztam, hogy sokkal olcsóbb, nívós éttermek is léteznek - szép számmal - Pesten.

Nem feltétlen kell a Váci uccán vagy a Mátyás Pincében zabányi! :D

És annak is igaza van, aki azt mondja, hogy temérdek, szép és sokkal olcsóbb helyek vannak vidéken.
De, hát, már csak ilyen vízfejű ez a Zország! :)))

Horizont 2010.07.29. 19:36:06

@Marcellusca: Miért ha valaki a Váci utcában kajál át lehet vágni?? A filmben is az volt, hogy olyat írtak a számlára amit nem is fogyasztottak. Ezért hatásvadász? Na de Marcellusca:))

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 19:38:29

@zero: Nem vagyok nyírségi, de ne tírpákozzál már, mert az nem csak szerintem köcsög, bunkó szokás :o)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.07.29. 19:38:31

De most komolyan?
Miért nem alkalmaz a városvezetés angolul, vagy bármilyen idegen nyelven beszélő diákokat (Csinos lányokat (-:) igazolvánnyal, valami formaruhában, felirattal, hogy information, akármi. Sétálgatnának kettesével, hármasával, segítenének a bizonytalanoknak...
Két hét tréning után megmaradna az alkalmas "gárda" :)
Nem kerülne sok pénzbe, viszont hasznos lenne.

Homeoffice 2010.07.29. 19:38:51

@Marcellusca:

Nesze!!!
A tökéletes választás!!!!!!

Szent Orbán Vendéglő Gerinc utca 125. Budapest Budapest XXII. ker:))))))))))))

kuki123 2010.07.29. 19:40:29

@zero:

csak akarni kéne,,ebben az országban csak ez hiányzik, a felső vezetés akarata....

igaz a lopásra mindig van akarat dögivel a felsőkörökben

Horizont 2010.07.29. 19:41:26

@Marcellusca:
Készpénznek veszem én:) Mert ez létező, persze feltuningolták:)
Mi is végig sétáltunk a Váci utcán és aztán a Petőfi u - Rákóczi út sarkán levő Főzelékfalóba ettünk:))) Isteni volt és olcsó.
De senkit ne vágjanak át sehol. Ha 100 külföldiből csak 5 is csalódik bennünk már az is rossz!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.29. 19:43:42

@Marcellusca:

ne légy már ilyen demagóg ... külföldi turista vagy, hogy a picsába keverednél a a Megyeri Csárdába???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.29. 19:45:40

@Félkupica_Fehér_Főnök:

srácok, ha arról készítek filmet, hogy milyen lehúzások vannak, akkor egyértelmű, hogy ez lesz a filmben, nem pedig az, hogy a seggüket is kinyalják ....

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 19:46:30

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: Leborulok az érveid előtt, egyszerűen biztos vagyok benne, hogy NEKED van igazad!

Ja, már csak egy valamit szeretnék mondani: MASCHINENGEWEHR!

Marcellusca 2010.07.29. 19:50:11

@Horizont: Nem arra gondoltam. Az tényleg gusztustalan.
Azt akartam mondani, hogy nagy valószínűséggel 2 utcával arrébb találtak volna olcsóbb - esetleg nem lehúzós - éttermet.

Feltuningolták, az tény.
De miért kell azt feltételezni az összes turistáról, hogy úgy jön ide, hogy még a pénznemet sem tudja.
A NET világában?
Nekem nem volt még NET-em, mikor Olaszországba utaztunk, mégis tudtam, hogy már nem líra, hanem EURO a fizetőeszköz. Ráadásul még az aktuális árfolyamot is tudtam.
Egyébként meg mindenhol, ahol fizethetsz EURO-val, ott, jól látható helyen ki van függesztve az aktuális árfolyam.
Szóval, a kiskötsögök direkt adták a hülyét.

És, aki hülye, haljon meg! :DDDD

Marcellusca 2010.07.29. 19:51:29

@Gunther: És oda az Istenhegyi úton lehet eljutni? :)))))

Mer', ha nem, megsenem gondolom, hogy oda mennyek! :DDDDD

Marcellusca 2010.07.29. 19:52:53

@zero: Lásd: @Marcellusca:
Szóval, bőven van alternatíva a lenyúlós, váci utcai vendéglők helyett.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 19:57:49

@zero: Értem, hogy mire akarsz kilyukadni, és tökéletesen igazad van.

Én csak arra kommenteltem, hogy a film úgy kezdődik, hogy "ők" akkor letesztelik Budapestet, mennyire lehúzós hely, azután arra utaznak, hogy húzzák már le őket, amit pedig hangsúlyoztak, hogy ők az átlagos "hülye" turisták, nos ez pedig egyszerűen nem igaz.

Odaírtam a hozzászólásomban, hogy mik azok a filmben szereplő dolgok, amit én is reális és durva problémának látok, ennél jobban nem tudok elfogulatlanabb lenni. :o)

Ezek a dolgok a legtöbb eu országban megvannak, és ezzel nem azt akarom mondani, hogy itt is meglehetnek, mert nem, nekem is kinyílt a bicska a zsebembe, elsősorban azért, mert a filmben szereplő lehúzós köcsögök be tudtak rendezkedni erre a szintre és ezidáig senki nem osztotta ki a nekik járó pofont. Innen figyelve én is azt mondom, hogy ez nagyon-nagy gáz.

Marcellusca 2010.07.29. 20:07:48

@Félkupica_Fehér_Főnök: Minden szavaddal egyetértek!!!
Én is erre céloztam.

Lone Wolf 2010.07.29. 20:11:34

@laspalmas:

"Szóval a turistákat se kell félteni, nagy részük úgy van vele, hogy mivel idehozzák a pénzüket, cserébe bármit megengedhetnek maguknak."

Arról már ne is beszéljünk, hogy mit művelnek éjszakánként, pláne itt a balatonparton... Csak én egymagam köteteket tudnák megtölteni azzal amit tapasztaltam a munkámban. És nehogy azt higgyétek hogy a magyarokkal vagy a cigányokkal van elsősorban a gond. A hülyeség és a betintázott hülyegyerekek "jópofizása" nemzetiségtől, és bőrszíntől független dolog.

bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2010.07.29. 20:12:13

Szánalmas az Index.

Menj el Olaszországba, nem le Rómáig, elég Pisáig. A torony tövében 2.75 m-ként feka Rolex, illetve napszemüveg árusok, és elég szemtelenek is. Benzinkúton a turistákat nagyon szeretik, mármint átverni.

Éttermek ott is levágnak, ha hülye vagy.

Viareggio és környéke fényes nappal full tele örömlányokkal, a gyerekeknek nem győztük mondani, csak napoznak, csak ugye akkor minek a napernyő?

Este dettó, kiugrik az autó elé, teljesen be vannak állítva.

Tengerparton mindenféle hülye árus, + egy az elmaradhatatlan Rolex.

Lemész még délebre, az még húzósabb, még pofátlanabb emberek.

Lehet fröcsögni, de Budapest semmivel se lehet rosszabb, mint a nagy átlag, illetve menj el Moszkvába, majd megtudod mi a Balkán, mikor kiderül, hogy turista vagy.

2010.07.29. 20:13:32

@Marcellusca: Hogyha ott van az arab pénzváltó, a lehúzós taxis és a lehúzós étterem az azért van mert már korábban is át tudtak vágni valakiket, nemde? Hogyha feltűnne az embereknek hogy becsapják őket akkor ezeknek az embereknek már nem lenne "munkájuk", pár hét után rájönnének hogy nem megy jól a biznisz és elhúznának dolgozni, talán egy normális munkahelyre, vagy jobb esetben ki az országból. E helyett ezek az emberek még mindig ott vannak és tömik szépen a zsebüket azokból akikből kiszipkázzák a zsét. Szóval annyira nem irreális ez a videó, nyilvánvaló hogy jópár külföldi turistát megkárosítottak már, nem elképzelhetetlen hogy vannak olyan szerencsétlenek akik tömegesen futnak bele az ilyen csalókba, az meg akárhogy is nézem csak nekünk, az országnak rossz, nem?

Marcellusca 2010.07.29. 20:21:24

@Bermuda: Értem én, hogy mit mondotok, de úgy beállítani, hogy CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ez van, az a kamu.
Ilyen mindenhol van. Miért pont Pesten ne lenne?

És ezzel nem azt mondom, hogy így jó!
Mert nem jó!

Látod: @bi2025: , és mégis millióan mennek a taljánokhoz.
Még Magyarországról is.

bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2010.07.29. 20:27:06

@zero:

Ó, b+, ne játszd a naivat, mert nagyon nem áll jól.

Pályaudvaron váltani pénzt, majd belőle repanyagot venni, te is beszívtál?

bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2010.07.29. 20:32:05

@Marcellusca: Még szép, de azért mert az Index leforgat egy kibaszottul hatásvadász videót, és erre elkezdeni rókázni, legalább akkora baromság, mint pályaudvaron váltani.

Pályaudvaron még hivatalos helyen se! Először egy bank, megnézem mennyi hivatalosan, ha már olyan f@sz voltam, hogy nem néztem meg előre, hogy mire számíthatok.

Aki segghülye, azzal nem lehet mit kezdeni.

Horizont 2010.07.29. 20:42:45

Már bocsánat de semmi nem menti fel azokat akik arra rendezkedtek be silány életükben, hogy másokat lenyúljanak és tisztességtelenül kaszáljanak másokat félrevezetve, mégha segghülyék is azok akiket átvágnak.

@bi2025: Ha máshol hülyék nem kell nekünk is annak lenni. Vagy felmentést ad az is, hogy más országokban még szemetebbek?

Senki nem mondta, hogy CSAK az van ami a videóban megy. Igen hatásvadász, vagyis inkább figyelemfelkeltő. Ezek létező dolgok és maradnak is.

dr. Aullah 2010.07.29. 20:43:23

@laspalmas: Ez most ugyanolyan, mint a politika: Attól, hogy a másik is csinálja, attól már rendben van, ha mi is csináljuk?

Marcellusca 2010.07.29. 20:44:20

@bi2025: Ja, ja.

Egyébként nyugodtan lehetett volna készíteni egy hatásvadász filmet, hogy minden milyen OK!
Kb, mint amit Rékuc linkelt. (@Rékuc: )

Tele a hócipőm azzal, hogy Magyarországon nem létezik oknyomozó, hiteles újságírás, objektív tájékoztatás, mert mindig, mindent valamilyen színben fel kell tüntetni, kell a hatásvadászat.

Marcellusca 2010.07.29. 20:47:57

@Horizont: Na, mos' má' ölég legyen, Asszony! Vissza a mosogatóhoz! :DDDDDDDD

Az a helyzet, hogy ennek a hülyegyereknek még nem volt értelmes filmje/videója/tudósítása.
mindig van valami f@szság a "műveiben".
Időnként vicces, de zömmel szánalmas.

Elhiszem, hogy bizonyos dolgokra fel akarja hívni a figyelmet, csak szánalmasan nevetséges a figura.

Marcellusca 2010.07.29. 20:49:11

Na, a rohadék KBM még azt sem engedi, hogy rendet tegyek a hárememben. :)))))))

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 20:54:42

@bi2025: Marcelluca-t most muszáj lesz megvédenem, neki nem kizárólag a videoval volt gondja, hanem a postra reagált, egy olyan blogon, amit rendszeresen olvas és amire rendszeresen kommentel, és most is csak ezt tette.

Zeronak pedig abban van igaza, hogy a pályaudvarokon is(!) vagy normálisan váltsák a pénzt, vagy ne váltsák, ennyi a történet, ezt ott fönt megoldani úgy kb. három percet venne igénybe.

@Bermuda: Nem azért van ott a lehúzós köcsög, mert a zemberek nem tesznek ellene semmit. A zemberek tudják, hogy azok ott lehúzósak és ezért elkerülik őket. Ezek a köcsögök pont a gyanútlan, jellem -gyenge, vagy épp a naiv turistákat vágják le, akik életükben amúgy is csak (maximum) 1-2-3x látogatnak Budapestre, ezekkel szemben csak hatóságilag lehet fellépni, sehogy máshogy.

CD-R80 2010.07.29. 20:55:10

Ez egy lufi már bocsi.
Ugyanezt bárhol meg tudja csinálni bárki. Még a gyönyörű kolbászkerítéses nyugaton is. Persze most lehet megint lejáratni minden magyart az indexen s mutogatni hogy ez egy barbár nép. Van benne igazság de nem túl valóságszerű az egész. Ettől függetlenül a Keleti tényleg egy Harlem. A taxisok között sok a pondró. De ez akkor is csak egy hatásvadász video. Ha külföldön vagyok például én se az idős nénitől fogok németül esetleg nagyon törten angolul kérdezgetni.. Nem biztos hogy, rögtön a vasutállomáson keresnék pénzváltót. S az éttermeknél tudtommal kinn vannak bizonyos táblácskák árlistával.

Kravitz 2010.07.29. 20:56:28

Szerintem ez egy új hiperszuper "valóság"show promóciója.

Októbertől kedd esténként majd igényesen szórakozhatunk azon, ahogy ez a két ál-hülyegyerek átszerencsétlenkedi magát a nagyvilágon.

Reméljük, hogy még ennyire sötéten is képesek lesznek végigvinni a műsort/12 rész/,
és nem adják el a veséjüket, jobb esetben nem ébrednek egy szál faszban a semmi közepén, vagy nem dugják őket 15évre egy börtönbe már a második héten.

bi2025 · http://civilkurazsi.blog.hu/ 2010.07.29. 20:59:46

@Horizont: Valahol egyetértek, csakhogy a poszt címe, Kibaszott egy Balkán. Nos nem, egyáltalán nem. Mert nem jó hogy egy idegent, turistát megpróbálnak átverni, de aki elutazik egy ismeretlen helyre, jó ha felkészül, hogy nem fogad el mindent fenntartások nélkül, mert egyszerűen nem otthon van!!!, és még ezer felkiáltó jel!!! Továbbá ne legyen balek, mert amit a videóban előadtak az valami röhejes, eljött Magyarországra Bill Balek, és haverja Joe Balek.

Jómagam a fiamnak magyarázom, pedig még csak 9 éves, és érti is mi zajlik körülötte, hogy digóknál, éjjel a benzinkúton egyszerűen nem akar visszaadni, mondván nincs aprója, anyád.

Egy kis pult rugdosás, némi hang emelés, és máris meglett a 8 EUR.

Persze a pillangók egy más téma, az alkalmi kapcsolatok ecseteléséről való mesélésről egyenlőre ráérek.

Horizont 2010.07.29. 21:16:34

@Marcellusca: Né má de megszaladt:) Parancsolgatunk? Már én ehhez öreg vagyok édes fiam, hogy egy férfiszóra csak úgy ugorjak:DDDDDDDD

@bi2025: Pillangók?? Na ez jó:)
Oké zero felidegelte magát, kissé túlzásba esett. Nagyon nem jó érzés hazafias lelkemnek a hazámról ilyent látni. Szeretnék büszke lenni Budapestre. De ez is megtalálható székesfővárosunkba és igenis mutassák be. Eltúlozva, kikarikírozva. Hátha illetékes elv.. bocs úr is néz indexet.
És még nem is adták be a Blaha aluljárójából a húgyszagot :(
Mindenki tudja mi a helyzet, de ha soha senki nem beszél róla nyilvánosan?
Pénzváltók (arabok basszus megáll az eszem) taxisok, éttermek. Ezek ellen lehetne tenni.
Elsőt ajánlom Pintér úr figyelmébe:)

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 21:25:41

@Horizont: Az mit jelent, hogy már öreg hozzá Magácska? Egy hölgy sosem lehet öreg, amikor néhány évvel ezelőtt a nagymamámat felkértem táncolni egy esküvőn: "Óhajt velem táncolni ifjú hölgy", akkor fülig ért a szája és csak úgy ropta... pedig akkor is megvolt mát nyolcvan, vagyis néhány évvel fölötte, de ez már részletkérdés. :-P

Azt persze mindig lehet mondani, hogy "piszok fráter" :o)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.07.29. 21:25:43

"Szégyellem a pirospaprika-matyóhímzés-gulyás-lecsó gagyitengert. "

Mondjuk ezeknek nem tudom mi köze van ratyipest-demszky cityhez...na mindegy,a két zindexes még mindég erősen jobb horog ,bal felütés pozitív.

flippant 2010.07.29. 21:34:56

Jöttek volna a srácok ide Miskolcra az Avasra. Még a rejtett kamerájukat is lenyúlták volna még a film elején!

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.07.29. 21:40:52

Hogy a picsaba no a Keleti-Nyugati tavolsag 2,8-rol (3:54) 3,6 km-re (7:12) video vegen? Az is inflalodik, mint az Eurojuk a Vaci utcaban?

Most komolyan...

Horizont 2010.07.29. 21:57:08

@Félkupica_Fehér_Főnök:
Ja csak ehhez vagyok én már öreg: "Na, mos' má' ölég legyen, Asszony! Vissza a mosogatóhoz" Ilyenekre már nem ugrálok:DDDDD Másról meg nem volt szó:)))

Nem tudom figyeltétek-e azt, hogy a vonat ablakból kinézve egészen a Keletiig ami már belváros, milyen ronda a városrész végig!
Én mondjuk gyönyörűnek láttam Budapestet :
www.ittvoltam.hu/ittvoltam.aspx?id=e5302391-edd8-4ee0-a101-e1b6523fcf05
www.ittvoltam.hu/ittvoltam.aspx?id=4918b233-af31-465d-bb27-cfa64d040cd0
Mert csak a szépet akartam meglátni, és úgy is fotóztam :)
Engem a Lánchídon levő koldus is kiborított, közelről láttam egy fiatal nő volt öregasszonynak maszkírozva. Sok arca van Budapestnek.

Auris 2010.07.29. 22:08:19

Ez egy baromság volt. Ha külföldre megyek, ott én vagyok idegen, de eszembe sem jutna a pu-on araboknál pénzt váltani. Taxinál is reklamálnám az órát. Ezek nem külföldiek voltak, hanem balfékek. Ahhoz meg nem kell Budapest.

Amúgy egy West-Balkán élmények, Horvátország, 2010. Zsebre trafizó falusi rendőr, fagyiárus, akivel nekem kell megismertetni a kunát, hogy ne keverje össze a bankjegyeket (persze a káromra), és kétnapos buktát áruló strandárus.

Emellett intézményesen (szerintem államilag) lehúznak az ásványvízzel, pld. a horvát Jana ásványvíz amit itthon szupermarketben 200 körül árulnak, odakint 400 alatt sehol sem kapható, de a Jamnica literje a vacsorához 1000 forint körül van még a legbóvlibb szállodában vagy étteremben is.

Szóval a balfék nem egyenlő a külföldivel, lehúzás meg máshol is van.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.29. 22:26:43

@Horizont: Ehhez sosem lehetsz elég öreg, ha marcellusca a férjed lenne, akkor már két napja éhezne, így viszont ennél sokkal kegyetlenebb eszközöknek is a birtokában vagy :o) Ezen tényleg ne húzd fel magad.

Budapest viszont gyönyörű város, és tényleg sok mindentől / mindenkitől meg kellene tisztítani, a végeredmény akkor is csak az, hogy én mindig ajánlom a külföldi ismerőseimnek, még akkor is, ha fognom kell a kezüket, amikor idelátogatnak :-P

Rusznák Tamás · http://probona.hu 2010.07.29. 23:27:30

Vert már át taxis Stockholmban csúnyán és raboltak ki New Yorkban, míg Budapesten még nem. Mégis egyelőre legtöbbször jobban érzem magam vendégként Ausztriában, Görögországban, Olaszországban akkor is, ha ott is nemegyszer magyar az éttermi, szállodai személyzet. Mert ott a helyi szokásokhoz, elvárásokhoz alkalmazkodnak. Itthon meg az itthoniakhoz. Ellenőrizetlen bevándorlók, tolvaj helyiek mindenütt vannak. Nem érdemesen egyes esetekről beszélni, hanem inkább gyakorlatról, szokásokról, attitűdről, átlagról. Mert az igazi különbség abban van. Az viszont tény, hogy egyetlen európai fővárost sem ismerek, amelyik ennyire lepusztult rozsdaövezetekkel várná a külföldit, mint Budapest. Ahhoz, hogy egy rendkívül erős nemzetközi versenyben az idegenforgalom igazán sikeres húzóágazat legyen, nagyon sokat kell tenni és sokat kell költeni...

vattafakk 2010.07.30. 00:43:36

Én győriként ahányszor felmegyek Pestre, egy putriban érzem magam. Leszállok a Keletinél, és szívem szerint egyből visszafordulnék, olyan szörnyű a látvány.
Persze, aláírom, hogy rengeteg szép hely van a fővárosban, de valahogy el is kell jutni odáig.
Sétáljatok el mondjuk a Keletitől az Astoriáig, de bátrabbak mehetnek metróval is.
Egy külföldi könnyen azt hihetné, hogy rossz városban szállt le a vonatról és véletlenül Bukarestig utazott.

gof 2010.07.30. 00:54:53

Ez valami vicc??
Kiálltak a sarokra jól megbaßatni magukat, és - hüpp-hüpp-hüpp-barbatrükk - meg is történt. Hát ez számomra érthetetlen és szánalmas, mert eszénél lévő ember nem csinál ilyen dolgokat, mint ez a két nyomi balfasz. Az - esetleges valóban - ilyeneknek nem lehúzás járna, hanem golyó, komolyan, ha valamki tényleg ennyire hülye lenne, az már bőven megütné az életképtelenség szintjét.
Ettől függetlenül viszont a lehúzósokat intézményesen és hivatalosan is rendszeresen fingófára kéne húzni. Főleg a Keleti drosztján és a mellette lévő parkolóban rendetvágni. Én nem tudom hogy kinek fizettek ott a füstösök egy kisebb vagyont, de néha olyan mintha saját államot alapítottak volna. A parkoló összes bejáratánál az ő "parkolóőreik" állnak, a pályaudvar oldalsó bejárta előtt meg olyan társaság, hogy egy karói bazári illegális kakasviadal közönségének simán jó lenne. Ja, és lopott telefont, drogot, hasonlókat már tíz éve is lehett ott venni (sőt megrendelni is!!). A kerületi rendőrkapitányság kb. 3 percre van gyalog, a járőrpáros meg messziről kerüli ezt az oldalt...

eszkep 2010.07.30. 07:28:18

OFF
Apropó, balkán, apropó rendteremtés!
Lesz-e így érdemi változás a "rend" és " közbiztonság" kérdésében?
hvg.hu/itthon/20100729_kirugas_rendor_verekedes

Vajon a franciáknál hábny rendőrt rúgnak ki a napokban?
hvg.hu/vilag/20100729_sarkozy_romak_berlusconi

eszkep 2010.07.30. 07:43:46

OFF
Ez a 4-es metró projekt már régóta komédia, szerencsére nem fordult tragédiába:
www.origo.hu/itthon/20100730-felborult-egy-daru-a-baross-teren-osszelapitott-egy-autot.html

Nzoltan 2010.07.30. 08:12:56

@zero:
Zero for President!

Zero for Demszky!

:-D

eszkep 2010.07.30. 08:24:13

OFF
Egy tanúságos cikk:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/30/nyolc_eve_egy_helyben_toporgunk/

(Az első grafikonon a 2000-2002-és évet is tessék figyelni!)

és egy kis sajtófigyelő, ami bitrosan nem lesz rajta az Index-en:
mno.hu/portal/727601

Ebben az egy bekezdésben benne is van az MSZP-s "gazdaságpolitika":

"Óriási lukat ütött a költségvetésben, hogy Medgyessy Péter – aki bankárként is tudhatta volna, hogy ez nem helyes - , majd utódja, a szocialista mezbe öltözött nagyvállalkozó, a neoliberális aspirációival saját pártjában alig-alig érvényesülni tudó Gyurcsány Ferenc választóik egy részét az államkassza áldásaiban részesítette. Hagyták, hogy az egekbe szökkenjen az államháztartási hiány, és amikor adó- és járulékemelésekkel próbálták ezt ellensúlyozni, megbénították a magyar és az országban működő külföldi vállalatokat, amelyek már amúgy is az európai konjunktúra-visszaesés szívóhatásába kerültek."

Nzoltan 2010.07.30. 08:29:22

@vattafakk: Ja. Egyszer véletlenül nem előre, hanem jobbra indulsz és máris egy cigánytelep(szó szerint) közepén találod magad.

Nzoltan 2010.07.30. 08:35:05

@Horizont:
Engem a Lánchídon levő koldus is kiborított, közelről láttam egy fiatal nő volt öregasszonynak maszkírozva. Sok arca van Budapestnek.

Volt, hogy reggel hatkor a vállán vitte a koldus a mankót a hídra. :-D
Sokat járok arra korán reggel.

meg kellene tíltani a koldulást az egész országban. A koldus keresse fel ezt v. azt a szervezetet, amit erre alapítottak. Vannak ilyenek bőven. Aki koldul, azt csukják le, és éljen kenyéren- vízen.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2010.07.30. 08:55:31

ez nem szégyen, ezért nem szabad szégyenkezni, max restelheted magad, hogy azt hiszed hogy ez máshol másképp van

Marcellusca 2010.07.30. 08:57:34

Na, rohadtszemétfotelforradalmárnáczifasisztákok!
Van, aki díjjazza a Ferinket. Íme:

www.hir24.hu/szines/106619/tolerancia-dijat-kapott-gyurcsany-ferenc.html

xDxDxD

Denimm 2010.07.30. 09:02:17

az öregasszonynak álcázott fiatal csajt én is láttam már.Csak akkor az egyik metró aluljáróban imádkozott a földre feküdve.Aztán jött érte egy fickó és akkor hirtelen felpattant az öreg nénike és kiderült,hogy kb 25 éves csaj.
Keleti pu nál meg megyek fel az aluljáróból,full bebaszott nő tolókocsiban kéreget.Egyszer fogja és kinyomja magát a tolókocsiban,és egy kurva nagy szart kitol a földre.Budapest,Budapest Te csodás.
De láttam már a jegypénztárak előtt saját hugyában csigaként csúszó csövest is.Évekig lófaszt sem csináltak ez ügyben.Prága is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik mint Bp. de oda szívesen vissza mennék.Színes fémgyűjtők voltak ott is dögivel,sőt,valami szerencsétlen balfasz magyarnak a táskáját is kifosztották a metrón.De legalább nem voltak ilyen látképek.
Aki meg annyira béna hogy kifosztják tömegközlekedésen meg is érdemli.Engem múltkor két cigány lebaszott a 4-6 on mert az egyik beállt mellém a másik meg mögém én meg fogtam és levettem a táskám és fogtam magam előtt. (amúgy sem volt semmi benne,de ha nem muszáj ne basszák már el).Szóval,lenne mint csinálni.Kíváncsian várom ,hogy világmegváltó Viktor és kormánya mit fog csinálni.Pár hónap múlva többségi fityiszes városvezetés lesz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.30. 09:07:01

@eszkep:

ott jöttem el reggel a piros 7-sel, mikor eldőlt :

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.07.30. 09:14:46

A Keleti p.u. egy kész fertő és amíg nem lesz az országnak egy közbiztonságért ténylegesen tenni akaró kormánya, addig olyan is marad.
A lehúzós étteremben az volt számomra a meglepő, hogy a '80-as évek szintjével egyenértékű cetlit adtak nekik számla gyanánt. A 100€ -nak kb.: a negyede ment el taxira. De hát aki hülye ribancnak öltözik az ne csodálkozzon, hogy ...
Figyelem felkeltésnek nagyon jó.
DE... undorító, hogy ilyenkor nem lehetne legalább az arcokat, az étterem nevét, a taxis arcát rendszámát megmutatni !!!

acel 2010.07.30. 09:25:22

Hol a commentem? csak tudnám miert húzták ki.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.07.30. 09:27:22

... a Tolerancia-díjakat, amit Amanda Elstak transzszexuális műsorvezető hívott életre. :D:D:D

Ez kb.: olyan mintha megalapítanám az "egyetem mája" díjat, amit a leglelkesebben piálók kapnának meg :D. Csak abból a büdös életben nem lenne hír.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.07.30. 09:41:05

Az étteremnél ki lehet indulni abból is, hogy jön a fogalmatlan, együgyű turista, aki csak úgy beül egy ilyen helyre. Majd étlap nélkül elbőgi magát, hogy sört és gulyást szeretne (bármi is az), vagy ahogy a videóban is rákérdez a pincérnél, mit ajánlana neki. És ha étlap nem kerül a kezébe, onnantól már csak az étterem vastagbőre szab határokat. Amúgy ha egy korsó csapolt sör árát számlázzák túl, az egy svéd, finn, német, holland turistának fel sem nagyon fog tűnni, hisz náluk otthon is piszok drága a sör az éttermekben.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.07.30. 09:41:25

a rendőrök kiegyeztek az arabokkal, ezért nem piszkálják öket

blerocs 2010.07.30. 09:50:30

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:
"Miért nem alkalmaz a városvezetés angolul, vagy bármilyen idegen nyelven beszélő diákokat (Csinos lányokat (-:) igazolvánnyal, valami formaruhában, felirattal, hogy information, akármi. Sétálgatnának kettesével, hármasával, segítenének a bizonytalanoknak..."

Igen, normális helyen ezt kéne, vagy legalább a Keletinél egy bódé ingyen térképekkel, programfüzettel... találni kellene valakit a polgármesteri bürokráciában, aki belátja, hogy ez tényleg kéne.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.07.30. 09:56:41

@Rékuc: Konkrétan ezen a videón szoktam szétröhögni az agyam, hogy mekkora parasztvakítás.

Ha nem magyar lennék és nem írnák ki, alig derülne ki, hogy ez BP-n készült. Alig tudtak olyan helyet összeszedni, hogy a romosság és lepusztultság ne látszódjon. A városból gyak. semmit sem mutat meg, Mosolygó embereket muatat és magyar (?) tudósokat és mérnök / feltalálókat sorol fel, akik közül a legtöbb nem is itthon élt vagy alkotott. Az én szememben vicc ez a reklám...

SimiTomi 2010.07.30. 10:11:23

Lehet szidni a városvezetést, kell is, amennyi dolgot szétkúrtak, ugye...

De a taxis halántékához nem Demszky tartja a pisztolyt, hogy kicsit tekerje meg az órát. A pincér mellett nem állnak doronggal, hogy csak paraszt módon viselkedhet. Könnyű mindig mindenre azt mondani, hogy "persze, a vezetés elkúrta". Pedig ennek nagy része mentalitás kérdése lenne.

S egyébként az is igaz, hogy nem seftesnél váltok külföldön, nem a legdrágább utcában ebédelek a 100 eurómból. Persze ha jó kis hatásvadász videót akarok csinálni, akkor igen.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.07.30. 10:11:39

@Rékuc: Imádom ezt a videót! Bármely kockája többet ér és többet használ, mint a mindenféle ötlettelen "állami" országimázs-videók együttvéve. Fú, melyik blogon is fikáztuk szét pár hete az egyik ilyen trágyalevet?... na ott linkeltem be u.ezt a Get Engaged videót.

Marcellusca 2010.07.30. 10:17:30

@vattafakk: Hááááát, van benne igazság.

Már több, mint 65 éve vége a II. vh-nak (Pest ostromának is), de még mindig az akkori (és '56-os) lövedéknyomok virítanak a házfalakon.
Éppen ideje lenne egy nagyszabású felújításnak.

Tessék, Tarlós úr, egy ötlet. :)

Homeoffice 2010.07.30. 10:22:54

@Marcellusca:

jajj Te... az olyan romantikus..:)))))))
Mi bajod van a retrofeelinggel? Inkább ki kéne használni.
Lehetne pl csinálni egy igazán nagyköltségvetésű háborús filmet az ostromról. Még csak nem is kellene helyszineket kreálni. Jah és statiszták meg jönnének!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.07.30. 10:25:52

@Leon Trout: 2007-ben Prágában 100 méterre a folyótól - a város közepe - kb. annyiból ettem és sörözem, mint itthon egy átlagnál picit drágább pizzériában. Ott is voltak drága helyek, csak nem mentünk be oda. 1 hét alatt senki nem próbált meg átverni...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:26:12

@Gunther: valamiér beugrott a Menekülés a győzelembe c. klasszikus, és főleg annak paradox helyszínválasztása, már ami a filmbéli utolsó focimeccset illeti.

Ugye tudjuk, hogy a készítők MELYIK budapesti csapat stadionját aggatták tele náci zászlókkal?! :)))

Homeoffice 2010.07.30. 10:28:20

@Seduxen:

Nah tessék... Náczi!!!!!

Homeoffice 2010.07.30. 10:30:21

@Seduxen:

Mindannyian tudjuk, hogy az MTK "stadion"...

CD-R80 2010.07.30. 10:31:48

@Marcellusca: Ez odabasz:D
Megnéztem kijeza amanda bigyó..
Ők kaptak még díjat:
A díjazottak között volt többek között Gyurcsány Ferenc, Mary Zsuzsi, Marlon Xtravaganza, Bódy Magdi, Sárközi Anita és Szecsődi Karcsi is.
Csupa "híresség":D
De eme nő vagy férfi(ha tudja valaki írja meg:D) csinált "tehetségkutató" versenyt is ratyiknak:D
www.companymedia.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=29:amanda-elstak-tehetsegkutato&catid=35:company&Itemid=5
Mára sikerült viszont új jelentést adni annak a szónak: tolerancia

Marcellusca 2010.07.30. 10:36:33

@Gunther: Az, vaze, romantikus. :)

Csak valakit fejbe ne b@sszon a máladozó vakolat/erkély!

Meg, nekem sokkal jobban tetszettek Padova, Sirmione felújított épületei, mint ez a valóban háborús (vagy már katasztrófa-) film "díszlet" belváros és pályaudvarok.

Homeoffice 2010.07.30. 10:40:20

@Marcellusca:

Ha jól emlékszem, próbáltak pár ilyen épületet lebontani.
Erre megjelent vagy 30 olyan csoport ami ott hisztizett, mert a házak fele védett épület...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.07.30. 10:41:50

@blerocs: Keszthelyen működik valami hasonló bűnmegelőzés néven, de a szórólapok nem terjednek ki a lehúzós éttermekre vagy a hiéna taxisokra, arab csencselőkre. De ezek közül én még egyikkel sem találkoztam.

SimiTomi 2010.07.30. 10:44:34

@molnibalage: Itthon meg 20 forintért egymást is átverik az emberek. Slussz-passz.

Marcellusca 2010.07.30. 10:50:53

@Gunther: Ki mondta, hogy rombolják le, Te szemétnáczi?! :))))

Újítsák fel!
Hogy úgy nézzenek ki, mint fénykorukban.

Áááhhhh, rombolni. :)))
Ezek a mai fijatalok .... :DDDDDDDDDD

Viktus 2010.07.30. 10:52:35

Nem sajnálom a turistát :P nyugatabbra is ennyibe fájnak a szolgáltatások.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.07.30. 10:57:37

Nos, én bennszülött pesti vagyok, és Magyarországon sehová máshová nem költöznék el, még Győrbe vagy Szegedre sem. Ennek ellenére valóban sok mindenben bűzlik ez a város, viszont amiket itt leírtak, az nem morbus hungaricus...

- Krakkóban egy lepusztult aluljáró visz ki a pályaudvarról, és a közeli, hosszú nyitvatartású pénzváltók ott is képesek 3 złoty-t adni egy €-ért a szokásos 4 helyett
- Prágában mindenhol a pofátlan árakkal operáló orosz szuvenyíresek lepték el a Lőportoronytól a Hradzsinig tarttó utcarendszert
- Pozsonyban is azon voltak, hogy átkúrják a fejünket a számlázáskor a közepesen exkluzív belváros széli kajáldában, és csak sok bazmegelés árán sikerült csökkenteni az árakat
- Milano Centrale és a rigai főpályaudvar is egy igen ijesztő hely
- Bécsben is van kutyagumi, sőt, ott még lócitrom is a rengeteg fiáker miatt

És ez még csak az, amit én tapasztaltam, hisz amúgy én mindig inkább a helyi sajátosságokra (múzeumok, közterületek) koncentrálok, és kerülöm a puccos vendéglátóhelyeket meg a taxikat is. Szóval valóban a turizmusnak mindenhol megvannak az árnyoldalai. Ami viszont Pestet lehúzza, azok inkább az olyan dolgok, amiket mi, helyi lakosok is nehezen viselünk. A szar tömegközlekedés, a C kategóriás polgárok, meg a lepusztult házak.

Még egy-két észrevétel az itt elhangzottakra:

@Frengi: Most már lehet €-val fizetni a pesti pénztárakban.

@Bermuda: Orfű, Mátraháza?! Oda nem mennek a külföldiek, mert nincs nekik ott semmi!!! Aki nagyon el akar idegenedni a világtól, az sokkal jobb hegyeket meg tópartokat talál más országokban. Természeti vonalon csak a gyógyfürdőkkel meg esetleg a Balatonnal tudunk villogni, a "Pußta" lejárt lemez. Siófok meg Héviz pedig szerintem azért rossz példa, mert - főleg az előbbi helyen - ott is pont a "hüjetúrista" a fő célközönség, akivel lehet szórakozni. A kulturális jellegű választék pedig Pesten kívül egyáltalán nem populáris a világ számára. Tetszik, nem tetszik, ez van, és Pécs példája is azt mutatja, hogy ezen nemigen lehet változtatni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.07.30. 11:16:35

Nem kell átvenni ezt a zsidó "szégyellem, hogy..." témát!

Egyébként egyedül az étterem volt az amit tényleg kicsit átbaszás, de ott sem láttam, hogy étlapot kértek volna, és a Váci utca azért a lehető legtúristásabb negyede egész Magyarországnak, szóval nem nagyon lehet csodálkozni az árakon. Pozsonyban, Bécsben, Kolozsvárott is kb 10.000 forintba kerül a belváros legfelkapottabb negyedében egy 2személyes ebéd.

"Szégyellem a pirospaprika-matyóhímzés-gulyás-lecsó gagyitengert. "
Na ezen mi a faszt szégyellsz? Szerinted miért jönnek ide a túristák? 4esmetrót nézegetni, McDonaldsban hambit zabálni? A pirospaprika a lecsó és a gulyás finom, a matyóhímzés meg akkor is szép, ha a zsidók folyton röhögnek rajta. A gagyitenger meg mindenhol gagyitenger.

A Keleti még az ami tényleg gáz.

A pénzváltás azért nonszensz, ki az a balfasz, aki egy drogdílernél vált, mikor ott világít a szemébe a Change? Meg is érdemelték, bár azt sem tartom kizártnak, hogy a dealer a haverjuk volt...

A taxis meg előre megmondta az árat, szóval nem vágom mi a gond? Ha a hiéna elmondja, hogy meg akar enni, akkor nem muszáj igent mondani rá. Szóval ez is csak az ő hibájuk.

nowy 2010.07.30. 11:16:53

A római főpályaudvar,a Termini lepukkant környékét láttad már ? Párizsi húgyszagú metróban voltál már ? Prágai vendéglős szervízdíjat,zenés felárat,t couvert díjat számolt már fel úgy,hogy nem volt sehol kiírva ? Osztrák kempinges zavart már el,mert 13 eurót kártyával akartál kifizetni ? Velencében ettél már mirelit pizzát,ami még rendesen meg sem volt sütve ? És akkor a nem európai,de sokkal nagyobb turistaforgalmat lebonyolító országokról,mint Egyiptom vagy Thaiföld nem is beszéltem.
Persze ezek a példák nem mentségek a visszásságokra,de azért még nem kellene temetni a várost.
Azt pedig megjegyezném,hogy a Váci utcában, általában minden fel van tüntetve a vendéglőkben,pont azért,hogy ne tudjanak beléjük kötni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.07.30. 11:19:28

@TaTa86.: Még valami: aki 100 eurót áldoz egy útra, az tájékozódjon előtte, még jó hogy nem kértek limuzint a Hiltonba, hogy aztán sírjanak mennyire átverték szegény külföldi diákokat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.07.30. 11:21:29

@nowy: Az arányokról van szó. Mindenhol előfordulhat lehúzás. Az viszont, hogy itthon kis túlzással folyamatosan át akarják baszni a fejed akár idegen vagy vagy sem na az dühítő...

Lógás Hugó 2010.07.30. 11:25:36

Nincs jó véleményem a taxisokról, viszont ez a taxis a filmben nem baszta át őket hiszen előre mondta az árat. Ők meg belementek.
Egyébként gyűlölöm mostanában azt a divatot hogy leszólják egyesek hogy milyen bunkó a magyar nép, koszos,mocskos...stb.
Elég sok helyen jártam más országokban és semmivel sem különbek nálunk. A Német se tisztább, csak van rá pénz hogy a török eltakarítsa utána.
Mellesleg biztos lehetne egy ilyen videót forgatni ellenkező felhanggal is.

nowy 2010.07.30. 11:36:45

@molnibalage: én nagy túlzásnak érzem ezt a kijelentést.Alapprogram : megérkezés, szállás, városnézés, étterem,buli. Ha van esze, az ember tájékozódik és elkerüli a hiénákat,szállást kiválasztod ajánlás alapján , városnéző busz fix áras, közértben megint csak egyfajta ár van.Étteremben megnézed az árat,eldöntöd kell vagy nem.Szórakozóhelyen (pl. divatos romkocsmában) sem tapasztaltam,hogy külföldi barátaimnak más árat számolnának.Én nem tapasztalom,hogy olyan nagyon más lenne a helyzet,mint külföldön,pedig elég sok külföldit kalauzolok vagy látok vendégül,mint magánember (hangsúlyozva,hogy ez még nem ad felmentést és természetesen lenne bőven min változtatni).

lilike13 2010.07.30. 11:39:08

"Semmi mást nem kellett volna ennek a város vezetőjének" Nos, aki így ír, az először tanuljon meg magyarul, aztán posztolgasson, irkálgasson, káromkodjon és szidja a várost, a város vezetését, a magyarokat és úgy általában mindent és mindenkit.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.30. 11:56:02

@Aullah:

Nem kérlek, tőlem elég távol ez a hozzáállás. Csak azt kívántam jelezni, hogy sokszor hiába kapják a lehető legjobb kiszolgálást, ellenségesen viselkednek. A két okcsoport:
- korábban valakik lehúzták őket
- te a 400-600 eurós fizetéseddel ne dumálj neki, akinek 1.500 - 3.000 a ny_u_g_d_í_j_a

Noname Watanabe 2010.07.30. 12:59:59

Most nem azért, de épeszű turista 1. utazási iroda szervezésében jön Bp-re. 2. kihagyja a fővárost, és elmegy Hajdúszoboszlóra, Tokajra, Hévízre stb.
Ha Londonban/Berlinben/akárhol odamész egy seftelő-sunnyogó zugvalutázóhoz, az jó valószínűséggel át akar b@szni.
Kicsit Kertész Imre-feelingje van a videónak, na.

Noname Watanabe 2010.07.30. 13:02:19

@zero: Külföldi turista vagy, első dolgod füvet venni? :D

Véraláfutás2 2010.07.30. 13:06:44

Azért a nagy nyugat imádathoz egy árnyalat, kint is vannak, ahol ugyanígy lehúznak (még északon is)...

xboxer 2010.07.30. 14:03:27

1. Nem az a baj, hogy turistaként első dolguk füvet venni, hanem az, hogy fényes nappal a város közepén megtehetik, holott állítólag a rendőrség 2 hét alatt helyrehozta a közbiztonságot.
2. az is baj, hogy lefizetett rendőrségünknek köszönhetően az arabok a váci utcában és a pályaudvarok környékén évtizedek óta nyugodtan "csencselnek", csakúgy a hogy a főutak mentén, vagy a gubacsi út környékén vagy a Vávi utcában a kurvák hemsegnek este 9 órától.
3. szervezett keretek közé kéne szoritani (Lásd: Amsterdam!) és akkor abból ami ma szégyen milliárdos, legális bevételeket lehetne generálni. Persze, amíg a képmutató jobboldal van hatalmon, addig itt nem lesz ilyesmi. Bár a töketlen ballib városvezetés se merné/merte meglépni.
4. a magántaxizást egyszerűen betiltanám, mert azok ostoba, kisstílű tolvaj gecik
5. a vendéglátóhelyeket pedig folyamatosan ellenőrizni kéne főleg szezonban és milliós bírságokkal, bezárásokkal jutalmazni.
6. 10 évig vendéglátóztam a belvárosban és rájöttem, hogy minőségi szolgáltatásokkal, nyelvtudással, és korrekt számlázással mindent el lehet érni egy turistánál. Kár, hogy kevés ilyen hely van és kár, hogy bárki nyithat vendéglátót és bárki elmehet pincérnek.
4.

Kartal (rezervált) 2010.07.30. 14:50:40

és akkor erősen csodálkozunk, hogy a magyarokat cigánynak tartják Európában...

m:a.l.p. 2010.07.30. 15:21:55

Nemolvastam végig a kommenteket, viszont remek saját tapasztalatokat tudok megosztani, mivel több, mint egy évig szuvenírsopposként kerestem a kenyerem, hogy az egyetem mellett azért valamit enni is tudjak. Az áraink elég korrektek voltak, bár azért 400HUF félliter vízért elég pofátlan, mégis sokan jöttek és vették, volt, hogy valaki 4 liter vizet vett 3200ért, na az durva. Leszarták kb. Akin látszódott, hogy ránézésre jógyerek, azt egyből küldtem át az Október6ban lévő éjjelnappaliba, mondván, ott azért mégis olcsóbb. Egy év alatt egy ember sokallta ezt az árat. Tapaszalataim szerint a legtöbb turista, aki idejön az azért jön, mert kurva olcsónak talál mindent. Egészségesen működő férfiként elég sok külhoni asszonnyal szűrtem össze a levet, akik mind oda meg vissza voltak, hogy milyen szuper hely ez a város. Én mondtam nekik a hátulütőket, meg hogy vigyázzanak, mert sokan átbasszák őket, de ők már vagy informálva jöttek ide, vagy én okosítottam ki őket. Egyébként szerintem a videó kifejezetten a gyanútlan, hülye külföldiek szemszögéből mutatja be a világunkat, de a belváros és a keletialuljáró azért elég szélsőséges helyek. A paprika-kolbász-matyóhimzés háromszöghöz meg sztem annyit: szuvenrisoppokban a világ minden részén a gagyit lehet venni, mindenhol megtalálható a helyi paprika-gulyás-matyóhimzés, ott azt kapja az ember. Mellesleg vicces összehasonlítani a Váci utca árait a Bazilika környék árakkal, a Váciban minden +50%. Magántaxiba meg üljön az, aki elég hülye.

m:a.l.p. 2010.07.30. 15:25:20

Ja, amugy hallottam kevésbé megfontolt ismerősöktől turistalehúzós sztorikat Londonból, Berlinből, majdnem mindenhonnan Horvátországból, Olaszországból, Spanyolországból, szóval kb mindenhol. A turistákat mindenhol át akarják baszni és meg is teszik, sztem ez nem egy kifejezetten magyar specialitás. A magyarokat is átbasszák itthon. Ez sztem inkább emberfüggő, mindkét oldalról.

Marcellusca 2010.07.30. 17:22:06

@laspalmas: Azbeszt, megb@sz, aszta .... !

Na, oda mé nem mennek ki jópofizni, filmet csinálni?
Mert az már viszont valóban gusztustalan.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.07.30. 19:57:29

Jajjaj..

Szegény indekszesek újabb videója arról, hogy ez egy SZAR ország, SZAR fővárossal, SZAR itt élni, innen el kell költözni, mert itt minden SZAR. Volt már pár ilyen video. És lesz is még pár.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.07.30. 20:35:35

@Rékuc: ezzel egyet is értek

lécci vki segítsen. nagyon fontos lenne, az életem múlik rajta:
www.youtube.com/watch?v=XbcPQP4-ZLg&playnext=1&videos=wFR3ve6ZcoM
itt ki énekel? mi a zene címe?

picur3ka 2010.07.30. 21:08:16

Na, akkor a pozitivumot. Jo helyek Budapesten, tessek sorolni, reg voltam hosszabb ideig Pesten, jelenthetek is hamarosan.

Tutira megnezem a kiba$ott tuzijatekot is.

Ami biztos, az biztos, olcso, kozep arszinten a turistaellatas siralmas, nagyjabol az egesz orszagban.

Peldaul az angolok ahhoz vannak szokva, hogy ha olcson akarnak menni, akkor is a 15-20 font arszinvonal eseten is rendes szallast es reggelit kapnak ejszakankent. Hol kapsz szallast 5-8 ezerert Pesten? Es milyet?

Termeszetesen ebbol a felso arszint es uzlet profital. Nem a kisvallalkozas.

Rwindx 2010.07.31. 00:05:10

némileg off:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/30/nyolc_eve_egy_helyben_toporgunk/

Ezt miért csak most hozza le az index, miért nem tolta mindenki arcába folyamatosan az elmúlt 7 évben? Jobb későn mint soha, de attól még összeszedhették volna magukat.

pecs2010 2010.07.31. 10:31:14

Teljesen egyetértek a cikkel, erre még rátesz egy lapáttal a metrócirkusz, MÉG FEL AKAJÁT ÚJíTANI EZEKET A SZAR IPARI HULLADÉK METRÓKOCSIKAT, HOGY MÉG TíZ ÉVIG, AZAZ AKKOR ÖSSZESEN ÖTVEN KIBASZOTT ÉVIG JÁRJANAK!!!
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.07.31. 17:09:18

@zero: Éltél külföldön? Komolyan kérdezem. :)

Mocsár 2010.07.31. 21:04:52

megfordultam már itt-ott Európában, de még sehol nem basztak át eddig. lehet, hogy csak szerencsés voltam? vagy csak utánanéztem a dolgoknak?

a videó jó, bár a fiúk helyett azért füvet nem vettem volna. max. kommentálják, hogy lett volna lehetőségük rá, 5 perccel azután, hogy leszálltak a vonatról, és kész.

ati27 2010.08.01. 09:19:24

2 hete voltam állásinterjún. (svédország) Beszélgettem az uriemberrel, mondta, hogy ő volt már pár éve Budapesten. Számára az volt a feltűnő, hogy sok-sok minden le van "pukkanva". Persze erre én nem nagyon tudtam válaszolni, persze bedobtam: Ááá azóta biztos soksok minden szépült, megjavitottak. Meg Eu-s források stb. Erre: hát lehet.. Miért, most mit mondjak? 40 cm-es kilátó cirka 1,5 millió euróból? Vagy 3 fatönk letéve "bringás pihenő" gyanánt 4-5 millából? Sűrűen elgondolkodom, mit is kellene mondani mit érdemes megnézni, miért érdemes idejönni?

Más.: Számomra mindig szánalmas, hogy a hozzászólások fele arról szól, hogy ok hogy ez van, de nézzük meg mi van romániában-ukrajnában stb. Persze, ha más témáról van szó akkor meg "bezzeg" könnyű a németeknek osztrákoknak, mert mennyit keresnek! Amig a legtöbben így állnak hozzá (mint látható a bejegyzésekben) addig itt nem lesz változás! Annak idején engem úgy neveltek, hogy voltak bizonyos normák: nem verekszünk, nem vesszük el más játékát, nem kiabálunk stb. ha erre beprobálkoztam azzal "hogy dehát a szomszéd pistike/janika..." Akkor a szüleim azt mondták: "Az az ő dolguk, de te nem ott élsz, vagy, nálunk ezek a szabályok."

Egy szónak is 100 a vége, van még hová fejlődjünk "agyilag"!

ati27 2010.08.01. 11:29:30

@Rékuc:

Már láttam párszor ezt a videót! Mint irtad az igazság a 2 között van. No akkor elemezzük egy kicsit:

-computer 1944 (mármint az elve, neuman) Hol is élt? Hol dolgozta ki? Zsidó volt? El kellett menekülnie? (Ha maradt volna magyarországon el jutott volna eddig?

-Szóda Jedlik, 1826? 200 éve?

-PulitzerJózsef 1917, cirka 100 éve?

-Bíró László: Részletek a wikiről: " 1938. augusztus 20-án Bíró László áttért az evangélikus vallásra."
"A használható golyóstoll előállításához vezető kísérleteket külföldön fejezte be. Ugyanis 1938-ban elkezdődtek a zsidókat korlátozó intézkedések, és Bíró – mint érintett – Párizsba ment."
No komment

-Galamb József "T-modell" Hol is tanult felsőfokon? Németország.. Hol csinálták a T-modellt? Ámerika.. Kérdés?

-Rubik kocka: Végre egy kivétel! És nem is olyan régen..

-Anisits Ferenc BMW-diesel motor: okéoké, de hol is kezdett dolgozni? hol is fejezte be tanulmányait? Itthon lett volna módja hasonlót elérni? Aligha..

-Petzval József:"Bár Petzval német családba született, egész életében magyarnak vallotta magát." Binokulár 1840. Itt kicsit gondban vagyok, a wikipedián nem emlitik. ellenben kidolgozott egy portréobjektívet, amely nagyon sokáig az egyik legjobb tulajdonságokat adta.
Maga a binokulár:"Gyártásra alkalmas kivitelezést E. Abbe 1894-ben szerkesztette meg, amelyet a mai napig is alkalmaznak." Tehát ez is majd 200 éve...

-Szent-Györgyi Albert:"Munkásságát 1937-ben orvosi és élettani Nobel-díjjal ismerték el. Az egyetlen magyar tudós, aki magyarországi tudományos tevékenységéért kapta ezt a magas kitüntetést. " Végre egy kivétel! Persze ennek is több mint 70 éve..

-Asboth Oszkár:Helikopter. Tény, valamennyire, de érdemes elolvasni a wikin: "ellentmondások a munkásságában" Ebből kideról, hogy ennek ellenére a Helikopter mint maga nagyrészt magyar származású emberek munkássága alapján jöhetett létre. Persze ennek is cirka 100 éve..

-Jedlik Ányos:"Jedlik elektrotechnika munkásságából általában, de helytelenül a dinamó feltalálása él a köztudatban. Pontatlanul azért, mert nem magát a dinamót, mint villamos gépet találta fel, hanem az öngerjesztés elvet ismerte fel, és ennek alapján - bizonyíthatóan a világon elsőként - leírta a dinamó elvét." És ez is kb 150-160 éve...

-Irinyi János: Gyufa a ma használatos gyufáknak az elődje! Tehát egy "köztes állapot" Szintén ajánlott elolvasni a Wikipédián. Ebből csak egy részlet: " Találmányát és a gyártási jogokat eladta Rómer István bécsi gyógyszerésznek, aki az Irinyi-féle biztonsági gyufa gyártásán meggazdagodott, míg Irinyi szegénységben halt meg 1895-ben." -Tipikus magyar megoldás..

-Gábor Dénes: "1933-ban, a náci hatalomátvétel után elhagyta Németországot és hazatért Magyarországra. 1933-1934-ig az Egyesült Izzó kutatólaboratóriumában a gázkisülés fizikájával foglalkozott. 1934-ben végleg letelepedett Angliában." Tehát szintén nem itthon..

-Dobos torta: Oké.. Persze ennek is több mint 100 éve..

No, nagyjából ennyi. Utóiratként: amint látható igen kevés találmány valósult meg csak magyarországon. Főleg nem az utóbbi 50 évben! Egyedül a rubik kocka kivétel. Másrészt látható, hogy Nobel-díjasaink szinte kivétel nélkül Zsidó származásúak.. Persze amikor leirom azt hogy a magyarok igenis sokat köszönhetnek a zsidóknak, akkor még a most is csomó gyűlölködő-antiszemita hozzászólást generál. Hozzátéve, nem vagyok zsidó..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.01. 11:40:02

@ati27: jedlik ányos istván a paptanár, a bencés szerzetes, mint zsidó.

jópofa vagy

de rubik se hinném hogy zsidó

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.01. 11:47:43

@ati27: nem vagy zsidó, csak éppen a zsidót nagybetűvel, Magyarországot meg kis betűvel írod, nemcsak a magyar helyesírás szabályainak ellenkezve, ne csodálkozz, ha sok gyűlölködő hozzászólást kapsz, persze lehet véletlen is.

és mégis mit akarsz ezzel mondani? a konzervatív, fideszes teller edével az ég világon senkinek semmi baja sincsen, ő amúgyis gondolom nem zsidónak, hanem magyarnak vallja magát, vagy ez már nálad nem is számít? csak a származás? mert akkor "náci" vagy.

miért járatod le a magyar feltalálókat? mindet magyar találta fel, mégha a világraszóló találmányok egy része külföldön is volt, jedlik csak itthon alkotott, a helikoptert is mintha itthon fejlesztették volna ki asbóthék, eötvös loránd csak és kizárólag itthon alkotta meg a torziós ingát és más világraszóló találmányait.

tán nem kéne lejáratni nagyjainkat, de legalábbis nem ilyen hangnemben és tán nem kapnál annyi gyűlölködő hozzászólást sem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.01. 11:52:49

@ati27: amúgy kertész is nobel-díjas

menachem begin, 1979
yitzhak rabin, 1994
shimon peres, 1994
Mind Nobel Béke-dijas népirtók, aktivan reszt vettek a Palesztin Nép kiirtásában. Persze csak gyáva féreg módjan, fegyvertelen falvakban öltek, főleg gyermekeket, nőket....."

a nobel-díj mára egy zsidó műfaj lett

amúgy dári-bláthy-zipernowsky és a porlasztó még megvan? azok honnan is kerültek ki?

ati27 2010.08.01. 12:18:51

Ha figyeltél volna nem azt irtam, hogy mindenki zsidó. De elég nagy részben az. És pontatlanul fogalmaztam: Mert Zsidó vallású MAGYAR állampolgár! Természetesen refletálhatnák történelmi tényekkel a kelet európai zsidóságról. Egyedül magyarországon "oldódtak" fel a társadalomban, tanulták meg a nyelvünket, és nem zárt közösségeket alkottak. Másrészt a magyar polgárosodás is igen nagy mértékben a magyarosrszági zsidóságnak volt köszönhető. Ennyi

ati27 2010.08.01. 12:27:03

Hm.. Valóban a Magyarországon 2x is kisbetüvel írtam, elnézést! A zsdót meg egyszer nagybetűvel mondat közben. Igen, beismerem nem vagyok helyesírásból perfekt, és soha nem is voltam.. De azért állapodjunk meg, erre az érvre hivatkozni elég divatos, ellenben igen gyenge kifogás..

ati27 2010.08.01. 12:34:11

@tesz-vesz:
Bocsesz.. Nem lejáratni akarom nagyjainkat, félreértesz! Arra szeretnék reflektálni, hogy ezeket az eredményeket nem érhette el volna magyarországon. Egyetértesz? Ha itthon maradtak volna "névtelen" emberek maradtak volna. Másrészt az, hogy valaki milyen származásúként éri el azt a sikert nem biztos, hogy a nemzetiségének köszönheti, mint ahogy te sugalni véled! Másképp: Ha egy trabantot "ferrari" pirosra festesz, műszakilag még nem lesz magasabbrendű.

ati27 2010.08.01. 13:18:39

@tesz-vesz:

Valójában értelek. Mit is kritizálok én? Gondolom ez lenne a kérdésed. A válaszom pedig az, hogy magyarországon nem lehet érvényesülni. Nem éppen innovatív ország vagyunk. Ezen kellene változtatni. Sőt éppen ellenkezőleg, ugye te is fel tudnál idézni sok-sok esetet, amikor éppen keresztbetettek forradalmi ötleteknek. Ugye többen inkább külföldön valósított meg dolgokat ebből kifolyólag, másrészt rengeteg minden "elsikkadhatott" mert sokan inkább feladták a küzdelmet. A másik dolog amit az innovációról tudni kell: 8-10 jó ötletből is max 1-2 "jön be", de lehet, hogy az arány még ennél is roszabb! De azt is be kell látni, hogy az un.: zsákutcák is rengeteg tapasztalatot termelnek, ami később gyümölcsözővé vállhat. Persze akkor ha mindezek a tapasztalatok össze vannak foglalva, és nem vesznek el. Én pl javasolnék egy központi innovációs hivatalt, amely díjakat pályázatokat hirdetne. Más kérdés, hogy hogyan lehetne kizárni a korrupciót/lopást. Na ehhez kell jó esetben is min 50 év..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:29:05

@ati27: erre az érvre hivatkozni elég divatos, ellenben igen gyenge kifogás.. "

érv? kifogás? hivatkozás?

mi van?

A Magyarország, meg a zsidó nem ugyanaz, mint a magyarország meg a Zsidó!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:31:05

@ati27: Másrészt a magyar polgárosodás is igen nagy mértékben a magyarosrszági zsidóságnak volt köszönhető."

bizonyíték? vagy elég amit a mazsihisz oldalán olvasunk? ez a kijelentés elég durván meghamisítja a valóságot, és kijelentője echte filoszemitává válik

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:32:20

@ati27: gyedül magyarországon "oldódtak" fel a társadalomban, tanulták meg a nyelvünket, és nem zárt közösségeket alkottak"

nem igaz. a spanyol és francia zsidók is franciául és spanyolul beszélnek már. kérdés, hogy mikortól, mert régen németül, meg jidishül beszéltek itt is a zsidók. 1700-1800-as években még lazán.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:33:29

@ati27: ezeket az eredményeket nem érhette el volna magyarországon. Egyetértesz?"

nem feltétlenül értek egyet. ezért írtam Eötvöst és Zipernowskyt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:34:55

@ati27: csakhogy a magyar kreatív nép, egyesek a nyelvünk bonyolultságában látják az eredendő okát. Európában a legnehezebb nyelv a magyar

amúgy JEdlik is csak itthon alkotott

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:35:32

@ati27: Ha egy trabantot "ferrari" pirosra festesz, műszakilag még nem lesz magasabbrendű. "

nem értem. ez mire hasonlat?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 10:37:42

@ati27: jó ötlet, de a régi meg a mostani posztkommunista Magyarországot összehasonlítani, nem feltétlenül jó ötlet. régen a kulturális életünk gazdag volt, és a mezőgazdasági színvonalunk Ny-európai szinten volt, arról nem is beszélve hogy minden fontos ember hazafi volt. leszámítva egy-két újságot

ati27 2010.08.02. 13:37:12

@tesz-vesz:
Olvasd el az elötte lévő két három mondatot. És ne csak kiragadj egyegy kifejezést amit írtam, kérlek.. Különben elég jól alkalmazod a régi-új komcsi trükköket.

ati27 2010.08.02. 13:38:17

@tesz-vesz: Valóban pontatlanul irtam: A zsidók beilleszkedését kelet-európai relációban értettem -ukrajna, -balkán félsziget, oroszország, stb.

ati27 2010.08.02. 13:40:02

@tesz-vesz: azt hiszem ennek is már sok sok éve. Probálj meg találni valami olyasmit ami az elmúlt 50 évben volt nagy durranás, és azt itthon is valósították meg.

ati27 2010.08.02. 13:53:03

@tesz-vesz: "csakhogy a magyar kreatív nép, egyesek a nyelvünk bonyolultságában látják az eredendő okát. Európában a legnehezebb nyelv a magyar"
Minden nép valahol kreativ, szerintem nincsen összfüggésben a nyelvi nehézséggel. Rögtön egy példa a románoktól: www.ahet.ro/content/view/1686/
Viszont a népességhez viszonyitott nobel díjasok számában a 10. helyen van magyarország. Ami nem is rossz! Persze ezek a nobel dijasok is "csak" az alapokat sajátították el itt, elmenekültek (származás miatt) és nem itt folytatták le a kutatásaikat. Viszont ez is jelzi,, ha van egy nagyon jó oktatási politika (Klebelsberg Kunó) arra lehet építeni. És ezek az eredmények már viszonylag hamar (10 év) relációban eredményeket hoznak.

ati27 2010.08.02. 14:26:46

@tesz-vesz:

Ebben egyetértünk, de abba is nagy szerepük volt a magyarországi, azaz magyar zsidóknak. írtad: "bizonyíték? vagy elég amit a mazsihisz oldalán olvasunk? ez a kijelentés elég durván meghamisítja a valóságot, és kijelentője echte filoszemitává válik"

Na most gondolkodjunk el a XIX. század XX század elejei magyar társadalom viszonyain. Mondhatnánk azt, hogy feudálkapitalista társadalom. Ugye volt a nemesség, kisebb-nagyobb birtokokkal. Mit csináltak? A birtokok bevételéből tartották fent magukat, meg partiztak., meglehetősen zárt társaság. Nem foglakoztak olyan "rangon" alul dolgokkal mint kereskedelem vagy holmi iparositás. (tisztelet a kivételnek lásd. Széchenyi) A másik "végen" pedig ott voltak a jobbágyok-földművesek. No tehát melyik réteg tölthette be javarész a városi polgárság szerepét (ha nem is az egészet, de meghatározó többségben?) Ugye hogy logikus..
Persze ha nincs ellenedre egy kis művelődés akkor ajánlom figyelmedbe: Lajos Attila: Raoul Wallenberg - mítosz és valóság című kötetét. Nekem volt alkalmam egy több órás előadásához, mit ne mondjak hihető, és logikus érvei voltak.

picur3ka 2010.08.02. 17:11:20

@ati27:

A kommunista diktaturabol, amely az ertelmiseg nagy reszet emigracioba uzte vagy kiirtotta, onnan akarsz talalmanyokat? Egyebkent csak Mecs Imrenek tobb mint 40 talalmanya jegyzett, sose kapott egy rendes allast, bortont annal inkabb.

Hulyeseget beszelsz mas kulonben is. Hogy Nobel-dijas szinten kutatok rendszerint elhagyjak az orszagot, annak semmi lofing koze nincs a szarmazasukhoz. Mo. ipari, anyagi, kutatasi potencialjahoz volt es van koze.

Ezzel a kisebbsegi mitosszal meg, hogy valaki, aki valaha okosat tett mind zsido volt, jobb lenne felhagyni lassan. Olyan ez, mint a felsobbrendusegi elmelet es ha igy haladunk, hamarosan nem csak Gabor Aronrol 'derul ki', hogy cigany volt valojaban...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 21:07:44

@ati27: bakker te kezdted sorolni az elején a régieket, most már nem jó, hogy találtam másokat, akik ott voltak itthon?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 21:12:29

@ati27: ha csak a balkánra vonatkozik, akkor meg mi értelme van? én nem hinném amúgy, hogy a balkánon a magyar zsidók olyan különegesen eltérnének a többi balkáni zsidótól, de fogalmam sincs, nem láttam még ukrán zsidót. nem is értem, miért fontos ez.
ha nem olyan egyedül, mert pl fr. spanyol, usa zsidók is olyanok mint a magyar, miért olyan egyedi mégis a magyar zsidó?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 21:14:47

@ati27: el volt olvasva kérlek, továbbra sem értem, milyen érv.
nem a helyesírásba kötöttem bele, hanem a jelentésébe.
akinek fontosabb a zsidó, mint a magyar, annak nem Magyarországon van a helye, hanem izraelben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 21:15:46

@ati27: a 2. felével viszonylag egyetértek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.02. 21:19:18

@ati27: fenét. a zsidóság az uzsorában és (Prohászka szerint a prostitúcióban is) felülreprezentált volt. mivel nem lehettek nagyon sokáig birtokaik. aztán ez megváltozott, és már voltak zsidó nemesek is, Neumann pl. A németek, svábok, és egyes iparral, kereskedelemmel, céhes műhelyből kinőtt iparos magyarok alkották a városi lakosságot. ennek kis része volt csak zsidó.

ati27 2010.08.03. 13:51:38

@tesz-vesz:
Asszem valamennyire félreértesz. Igen, ezt hozta a kommunizmus. Nem gondoltam, hogy "bukása" után ennyit nyögjük az örökségét. Egyáltalán Lehet bukásról beszélni? Amikor 94-ben az "istenadta nép" visszahozta őket? Majd 2002-2006-ban újra? Most is mi van? A fidesz nyert. De még mindig nem látszik a változás a fejekben. Kezdve az elittől a pórnépig? Egyáltalán kinek kell megváltozni, példát mutatni? A vezetőknek? Akik olyanok amiket a "közember" választott. Tehát tükrözi a közállapotokat. Még mindig a rövidtávú haszon határoz meg mindent. Kit érdekel mi lesz holnap. "B*sszuk át jól aki idejön-itt él" Mikor változik mindez meg? Rossz hírem van, nagyon lassan. Mondok egy példát mennék be egy könyvesboltba gyerekkel. Az ajtóra kiirva: "Babakocsival tilos bemenni!" Jól megnéztem, majd elmentem egy másik boltba, és ott költöttem el olyan 20 ezret... És igen kevés helyen már látom a változást: kedvesek, barátságosak. De fiúk ne álltassátok magatokat! Sokat-sokat kell addig tanulni, dolgozni, mire elérjük a nyugati színvonalat. És nem azzal takarózni hogy: "okos, esetleg magasabbrendű nép a magyar" mert ez csak egy illúzió. Másrészt a legegyszerübb megoldás másokat hibáztatni, a saját gyengeségeinkért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.04. 11:36:39

@Horizont: nem kell ez a szöveg, unjuk.
a végén még előmásznak azok is akik azt mondják hogy nem volt itt fasizmus se, csak hungarizmus, meg a náci meg a fasiszta nem ua.
rohadtul unjuk, mindahármat

Horizont 2010.08.04. 12:12:48

@tesz-vesz: Én meg azt unom, hogy egyes fiatalok annyira nincsenek képben - ezek szerint te sem - hogy azt se tudjátok, hogy NEM VOLT KOMMUNIZMUS. Olyan nehéz ezt felfogni megérteni? Szocializmus volt, és a kommunizmus volt a cél!

trojka 2010.08.05. 21:34:01

...és szégyenlem mindazokat, akik ezt hagyják, pedig tehetnének ellene...

süti beállítások módosítása