Skip to content


       Szűrés lista

Lehet, hogy Biszkut csak elítélik végre?

A magyar abszurd csúcspontja lesz, ha a kommunista belügyminisztert csak elítélik végre, de nem ám azért, amit 1956. október 23. után művelt, hanem mert - megtörve hallgatását - nyilatkozott a Duna TV-nek és ellenforradalomnak minősítette az 1956-os forradalmat, valamint igazságosnak és jogszerűnek tüntette fel a megtorlások idején lefolytatott koncepciós büntetőeljárásokat, így a meghozott halálos ítéleteket is.

A törvény a sokat támadott holokauszt-tagadásról szóló jogszabály, amelyet a Fidesz terjesztett ki a kommunizmus bűneinek tagadására.

"Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista vagy kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjed ő szabadságvesztéssel büntetendő."

A feljelentést -ki más?- a Jobbik tette, akik amúgy nem is szavazták meg a törvénymódosítást. De legalább van annyi eszük, hogy ha már van egy ilyen törvény, akkor használják.

Ha a törvény segítségével kapják el Biszku elvtársat, akkor elnézzük Sólyom Lászlónak, hogy csont nélkül aláírta ezt a törvényt.

Egy per keretében a Tisztelt Bíróság és a Tisztelt Ügyészség sokat tehetne a múlt feltárása érdekében. No meg a Rózsadombon élő Biszku elvtárs nyugodt élete ellen.

Vár a vádlottak padja, "Béla bácsi"!

Az interjú megtekinthető a DunaTV honlapján.

(A Mandiner is hasonló állásponton).

A feljelentés pontos szövege a Barikádról:



 

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr12203930

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádár mosolya 2010.08.07. 14:03:15

Biszku Béla egy aljas, hazaáruló gyilkos, akit rég meg kellett volna büntetni az 1956-ban és később elkövetett tetteiért. Ahogy Pozsgay Imre - Orbán Viktor barátja - párttársa, Péter Gábor is megérdemelte volna a kivizsgálást és a büntetést - erre egés...

Trackback: Demokrata vagyok. Tehát holokauszttagadó. 2010.08.07. 13:38:15

   "megvetem az ön nézeteit, de az életemet adnám azért, hogy kifejtehesse" Voltaire, a liberalizmus atyja     "Megtörtént. Mélységesen megalázott bennünket a magyar országgyűlés. Parlamenti képviselőink – a szo...

Trackback: Biszku Béla nyílt levele a Csucsu blognak 2010.08.06. 20:59:29

RE: Húsrágó hídverők (okt. 27.) Tisztelt Csunderlik Péter úr! Bár se a tiszteletre, se az urazásra nem jogosult. Nagyszájú nyegle nyikhaj. Csendőr-pertu, pofon és bikacsök, az járt volna magának a régi világban, ahol én még felnőttem, és hogy azt eltör...

Trackback: Biszku Béla felelni fog 2010.08.06. 20:02:29

 A Jobbik feljelenti Biszku Bélát, mert nagy nyilvánosság előtt tagadta a kommunizmus bűneit és 1956-ot ellenforradalomként emlegette. Azt hiszem, hogy a hatályos törvények alapján erre minden lehetősége megvan. Azonban felmerült bennem az a kérdé...

Trackback: Felkínálom 2010.08.06. 18:47:40

No, a következő közszolgálati műsorötletem volna: Legyen egy heti közéleti magazin főműsoridőben, ahová az aktuálisan frekventált politikusokat hívják be, majd őket poligráf készülékre kapcsolva kérdezi a ravasz, kiképzett és persze

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.08.06. 16:52:16

Bravó! Fogadjunk, hogy Novák Előd ötlete az egész. Ha a Fidesznek lenne 3 Novák Elődje, 100%-ban vinnék a következő országgyűlési választást. Meg úgy minden választást is.

Kurt S. Earp 2010.08.06. 16:58:49

Nem fogják elítélni. Soha. Feljelentés. Feljelentés kiegészítés. Kerület. Főváros. Legfelsőbb. Atyaúristen. Eljárási hiba. Új eljárás. A Schwarcz-Sziklai-Köves és Goldstein ügyvédi iroda meg még azt is bebizonyítja, hogy az Ügyész egy haláltáborban volt lágerparancsnok. Ekkor írnak 2054-et.

z666 2010.08.06. 17:03:16

Esetleg elítélnek egy tömeggyilkost a VÉLEMÉNYE miatt.... Kissé abszurd...

Másrészt, nem is tagadott semmit, tehát ez a törvény nem biztos, hogy vonatkozik rá.

Fell Bandi 2010.08.06. 17:11:17

@Szekuriti Blogger: de a Fidesznek szerencsére nincs Emőkéje, csak a Jobbiknak. (vagy a maszopnak??) -ezt még nem tudtam eldönteni, pedig sok éve személyesen ismerem Emőkét..

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2010.08.06. 17:13:15

Teljesen igaz, és + még néhány ezer sebből vérzik az egész...
Egyfelől, kapitális öngól valakinek egy olyan törvény alapján feljelentést tenni, amit elvi okokból elutasít és a véleménynyilvánítási szabadság csorbításának tart.
Másrészt, abba belegondolt a t. politikai agytröszt, hogy a film elkészítése nem csekély időbe telt, egy ideje már vetítik, és igen szép eséllyel Biszku et. jóval a törvény születése előtt nyilatkozott?
Arról már nem is beszélve, hogy a nagy nyilvánosság elé kerülését elég vehemensen ellenezte, valahonnan úgy rémlik...

Horizont 2010.08.06. 17:15:28

Ha el akarták volna ítélni megtették volna már 20 évvel ezelőtt, akkor is a mostani politikusok voltak!
És azóta egyfolytában ugyanazok hol kormányon hol ellenzékben!
Nem lesz ebből már semmi.... Mint sok minden másból se!

Marcellusca 2010.08.06. 17:15:36

Őőőőő, izé, valahol, valamikor kimondták, törvénybe foglalták, hogy az '56 utáni koncepciós perek alapján elítéltek kivégzése népírtás vagy emberiség ellenes cselekedet volt?

Mert, ha nem, akkor bukta már a legelején.

Szóval, nem biztos, hogy olyan forrón eszik ám azt a kását!

Fell Bandi 2010.08.06. 17:16:09

@Adrienne-Éva: a feljelentés nem a filmben tett kijelentések okán, hanem a Duna Tv-interjú kapcsán született..

Fell Bandi 2010.08.06. 17:17:27

@Horizont: mindezt köszönhetjük Sólyom et-nak, aki AB elnökként elmeszelte a Zétényi -Takács törvényt.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 17:20:47

Ha jól hallottam, Biszku elvtárs azt nyilatkozta a Duna TV-ben, hogy nem hogy nem avatkoztak bele az igazságszolgáltatásba, hanem néhány esetben kimondottan enyhíttettek ítéletet. Tehát beavatkoztak.

Amúgy Biszkut azért kellene elítélni, amit tett; a Bűn és büntetlenségen ott a doksi, szépen aláírva, amiatt kellene feljelenteni.

A véleményét hadd mondhassa el, azzal semmi bajom, undorító volt a holotörvény is, meg ez a fideszes kiegészítése is.

A tetteiért viszont felelnie kell.

Egyébként amikor arra hivatkozott, hogy a törvényt tartatták be és kérték számon, akkor olyan érzésem volt, mintha egy mai rendőri vezetőt vagy belügyminisztert hallanék. Nem sokat változtak sajnos. Hiszen ha megtámadja az embert egy tank, és belerúg, az nyilván garázdaság meg rongálás, hatósági intézkedésnek ellenszegülés, lázítás stb., talán még alkotmányos rend elleni erőszak is, amiért súlyos ítélet jár. Hogy jogtalan volt-e a tank támadása? Az másik ügy, azt majd eldöntik a hatóságok, de hát ők is tévedhetnek, ami emberi dolog, mit tehet erről egy miniszter, ő csak azt kérte a rendőrségtől, hogy védjék meg a rendet mindenáron, honnan gondolta volna, hogy ennek százezrek esnek áldozatául a nemmegtorlásnak, amit amúgy is sajnál meg tragédiának tart.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 17:22:38

@Marcellusca: a sortűzpereknél nem játszott az elévülés, meg a nácifasiszták pereinél sem. Ha van akarat, nincs elévülés, ha nincs akarat, van elévülés. Ez egy ilyen játék.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.06. 17:23:09

@Adrienne-Éva:

nem a dokumentumfilmről van szó, hanem a Duna TV interjúról!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.06. 17:24:46

@Marcellusca:

a Bíróság előtt a ügyész szépen sorban bebizonyítja (ha szükséges) hogy az volt

Marcellusca 2010.08.06. 17:27:20

@Kicsit Karcos: Nem elévülésről beszélek.

@zero: Akkor előbb azt a "meccset" kell lejátszani, hogy legyen megfelelő jogalapja Biszku perbefogásához.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.06. 17:30:17

@zero:

időskori elhülyülésre, miegyébre fog hivatkozni, közben sírnak majd a jogvédők, hogy ne hurcoljanak meg egy öregembert, Fideszék a játszótéri ellenszenv miatt nem fogják támogatni a feljelentést, tehát röviden összefoglalva nem lesz ebből semmi, nemhogy börtönbüntetés

Kicsit Karcos 2010.08.06. 17:31:49

@Marcellusca: ja jó, azt hittem, az elévülés miatt kérdezed.

Majd jön vele, hogy nem is kommunizmus volt, hanem szocializmus, demokrácia meg népköztársaság.

Szar ez a törvény, nem lett volna szabad hivatkozni rá.

A másikra kéne, ami a mészároltatásokat tiltja.

Fell Bandi 2010.08.06. 17:35:06

@laspalmas: érdekes, ez a nácziak esetében nem szokott eredményes védekezés lenni.. Csak nem kettős mércére gyanakszunk? A törvényben más van.

Horizont 2010.08.06. 17:36:57

@Fell Bandi:
Ki tudja mi volt a háttérben? Ki mit kapott, adott cserébe? Milyen egyezkedés volt?
A Kerekasztal tárgyalásokról se sokat tudtunk és azóta se tudunk.
Biszku most 89 éves lesz. De '89-ben "csak" 68 éves volt. Akkor kellett volna megcsípni.
Azon csodálkozom, hogy az elmúlt 20 évben kutatók se keresték fel?? Meg senki soha?
Ennyire tabu volt? Ő az a meggyőződéses komcsi aki ha kibeleznék se mondana mást.

Marcellusca 2010.08.06. 17:42:28

@laspalmas: Úgy, úgy.

@Kicsit Karcos: Erről beszélek. :)
Ha az megvan és benne kimondták, hogy az '56-'57-es kivégzések népírtás és .... voltak, akkor lehet Biszkut is elítélni.
Csak, addigra (+lásd: L'Palmas!) az öreg már nem fog élni.

turcsány karcsi elvtárs 2010.08.06. 17:45:13

@Horizont: kerekasztal tárgyalás LOL
fentről leszóltak a "magyar" vezetőknek esetleg

Horizont 2010.08.06. 17:54:47

@turcsány karcsi elvtárs: Az lehet, de ez volt a neve és minket akkor ezzel (is) etettek!!

@Marcellusca: Az öreg már nem fog élni?? Na, na túl él minket:) Nem látod milyen jó karban van tartva? Jó élete lehetett, gondja egy szál se....

2010.08.06. 18:05:16

Ítéltek már el valakit a kommunista diktatúra alatt elkövetett népellenes bűncselekmény miat?
Elvileg ezek nem évülnek el, tehát lehetne mondjuk 1-2 tanú, mondjuk mint a Zentainál.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.06. 18:12:58

akkor elnézzük Sólyom Lászlónak, hogy csont nélkül aláírta ezt a törvényt."

sólyom lászló nem ezt a törvényt írta alá , heló

sólyom volt az ab elnöke, a zétényi törvénynél, az ő vezetésével nem fogadták el a kommunista tömeggyilkosok, tömegbelövők elítélését célzó törvényt.

sólyom lászló kommunista kutya

a magyarok soha nem bocsátanak meg neki

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.06. 18:17:29

amúgy kíváncsi leszek h menti ki a fidesz biszkut. mert ma nem csak gréci fogja sírva a párnára helyezni a fejét. viki is kamillázik most.

ez elvileg sakk-matt a jobbiktól

gramercy 2010.08.06. 18:20:51

ugyan mar,

elobb meghal mint a targyalas lemegy

addig meg kapja az evi 6-8 milkat

genyamagyar 2010.08.06. 18:21:36

Magyarországon sosem volt kommunizmus, így tárgytalan az egész... *** legyint ***

Kurt S. Earp 2010.08.06. 18:23:45

@tesz-vesz: "sólyom lászló kommunista kutya"

Hagyjuk ki ebből a kutyákat. Csodálatos, őszinte, hűséges állatok. Ha egy alkoholista, ócska gané üti-rúgja őket, még akkor is sírva bújnak a lábához mert azt gondolják, biztosan ők csináltak valamit rosszul. Ez a beteges muszlim gyalázkodás - "Gyaur kutya! Hitetlen kutya!" -annak a 150 évnek az egyik legborzasztóbb nyelvi átka.

kajajegy 2010.08.06. 18:28:16

majd akkor fogják elítélni, amikor a Zentait is sikerül hazacibálni...

Kelly és a szexi dög 2010.08.06. 18:29:50

Már 20 éve a börtönben kellene rohadnia!

Valaki1 (törölt) 2010.08.06. 18:31:08

az viszont tuti hogy Gaudi írja az ilyen papírosokat, a többinek se esze se végzettsége hozzá.

sárkányfő 2010.08.06. 18:36:05

A Jobbik ugyanazon a napon megy el egy volt komcsi köztársasági elnöki beiktatására, és jelent fel egy másik volt komcsit.

Utóbbit még jól is teszi, de az előbbi miatt valahogy mégis oly hiteltelen...

Harald Sigurdsson 2010.08.06. 18:47:13

Dehogy fogják elítélni, és ha a széljobb politikai nyomására mégis akkor majd az unió picsánrúgja orbánékat a szólásszabadság korlátozásáért és kártérítik valamint felmentik Biszkut nagyon helyesen. Az az ember egy hős.

gramercy 2010.08.06. 18:52:07

@ó jaj: es mindezt egy altaluk "elvi" (LOL) alapon ellenzett torveny alapjan

lehet más a handa-banda 2010.08.06. 18:52:08

Béla bácsival hetente találkozom az utcán, korához képest kiváló egészségben van, mindig snájdigul öltözött. Róla még azt se lehet mondani hogy a rendszerváltás mozdította el a hatalomból már régóta élvezheti a pihenést. Mostanában divatba jött beszélni róla, majd ez is elmúlik egyszer mint minden kampány

Rókakígyó 2010.08.06. 19:00:55

A Holokauszttal szemben viszont nem tudjuk melyek voltak a kommunizmus bűnei.

Fell Bandi 2010.08.06. 19:02:14

@lehet más a handa-banda: ha már a sitten rohad a vén geci, akkor meg a Blikk és a hasonlók fognak rajta csámcsogni, mint egykor Zalatnay művésznőn..

VHB 2010.08.06. 19:03:04

Miért lenne abszurd? Al Capone -> adócsalás. Na ugye.

Lúdtalp 2010.08.06. 19:07:40

Sajnos kizárt hogy bármit is kapjon.

arlequin 2010.08.06. 19:08:48

@tesz-vesz:
"ez elvileg sakk-matt a jobbiktól"

elvileg igen.
meglátjuk a gyakorlatot. de mindenképpen kiugratják vele a nyulat a 'bokros'-ból.

Lúdtalp 2010.08.06. 19:08:48

@VHB: De az az USA. Ott még fegyvert is használhatnak a rendőrök, pl.

Coffeyville (törölt) 2010.08.06. 19:10:27

Harald Sigurdsson: szíveskednél kifejteni, mire alapozod biszku hősségét?

VHB 2010.08.06. 19:13:14

@Lúdtalp: Ennek semmi köze a rendőrökhöz. Bírósági ítélet. Nem volt elszámoltatás 89-90-ben, akkor legalább fogják be a pofájukat. Különösen a Rózsadombon legyen nagy a csend.

Rókakígyó 2010.08.06. 19:13:59

@VHB: Akkor most nem lenne senki a parlamentben

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.06. 19:19:53

Én nemtom, de a Jobbiknál van egy 300 fős jogászcsapat, aki mindég a hatályos jogszabályokat bújja? Választáskor is volt egy apró zűr, telefon, és már jött is a törvényi alátámasztás. Ész megáll.

Amúgy roppant fifikás. Ilyet se mondtam még, de Gratula!

Kicsit Karcos 2010.08.06. 19:21:01

@Harald Sigurdsson: toppant is majd az ejrópunió a lábával, ha el merészelne ítélni a bíróságunk egy komcsi mészárost?

Nem hinném, az ejrópunió következetesen fellép az önkényuralom ellen és az emberi jogok mellett, jól mondom?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.08.06. 19:25:29

és valahol már biztos licitálnak a koponyájára és felsőtestére is... Elvégre Kádárból csak egy volt a sírban...

na, amilyen abszurd hogy még nincs siten, próbáltam olyat kommentelni. üdv.

arlequin 2010.08.06. 19:29:33

@neccharisnyás útonálló:

tudtommal van nekik egy külön jogászcsapatuk igen. és elég ügyesek.

Fell Bandi 2010.08.06. 19:34:12

@arlequin: van ott pár jogász valóban, de ehhez nem volt erre szükség. Én is megírtam volna ezt a feljelentést, még aznap este hívtam is barátaimat ez ügyben. Igaz, nem úgy mint Gaudi...

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.06. 19:35:27

Mondom én,hogy csak egy normális párt van.
Szerintem kérhetné a Jobbik a Simon Wiesenthal Intézet segítségét,ők profik ilyen ügyekben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.06. 19:39:53

Ezt már minek elítélni...
Rohadjon meg a 600 ezres nyugdíjával együtt.

90-ben kellett volna lelőni. Azután már minden intézkedés csak kirakat lenne.

Fell Bandi 2010.08.06. 19:40:54

@ColT: jobb későn mint soha...

smartdrive 2010.08.06. 19:41:55

semmi olyat nem mondott, amitről az a törvény szól. eleve a törvény nem a forradalomról, hanem a diktatúráról szól

megint lesre futott szegény Jobbik :D

Kristl 2010.08.06. 19:46:30

@tesz-vesz:

nem hiszem hogy "a magyarok" alannyal megállja ez a helyét.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 19:48:32

@szamárfül/pável: szerinted Magyarországon úgy alapvetően melyik évben történt az az esemény, ami a kommunista terror csúcspontjaként jellemezhető?

Kristl 2010.08.06. 19:48:57

@smartdrive:
a forradalom ami a "diktatúra" ellen kélt, és amit a "diktatúra" vert le és nyomott el. Ergo arról is szól. Melyik oldalhoz kötődsz? Csak hogy tudjuk ki futott most lesre.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 19:49:36

@smartdrive: szerinted Magyarországon úgy alapvetően melyik évben történt az az esemény, ami a kommunista terror csúcspontjaként jellemezhető?

(elnézést, elugrott a lap a címzéskor)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.06. 19:50:58

@smartdrive:

1956 leverése, 300 ember kivégzése nem a kommunizmus bűne? Nem népirtás? Nem emberiség elleni cselekmény?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.06. 19:51:22

@Fell Bandi: 9x évesen meg már úgyis minnyá meghal... lófaszjóska senki...

@zero: Ó. Mindjárt megsajnálom, csak van még egy kis dolgom.

Decsibácsi 2010.08.06. 19:57:23

Szerencsére hamarosan eljő az az ünnep, amikor ez a bácsi feküdni fog, a többiek meg állni. És ha azok akik ott álltak, majd szépen hazamennek, na akkor jövök én, és állok oda.
És hugyozok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.06. 19:59:54

Remélem senki nem meg el a temetésére.
A másik lehetőség, egy megvető, anyázó tömeg.
Igazad van.
Megölni kicsinyes lett volna.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.06. 20:01:13

@ColT: Akkor a százéves náci bűnösöket minek zaklatják egyes fasz zsidók,haver??

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.06. 20:07:46

@Cuppanj a végére!: Zaklassák. Azok is megérdemlik, pedig nem vagyok egy zsid fan.
Mások a megoldási módszereik.

Ezt már, ha bevarrnák, mennyit ülne? 1 évet? Kettőt, aztán meghal?
Büntetés lenne ez neki? Faszt, röhögne.

Az talán büntetés lett volna, ha a rendszerváltáskor megkínozzák-megverik, és bevarrják, hogy éljen még 20 évig valami durva börtönben. Esetleg lelövik.
Ez már, tök mindegy. Kicsinyesség lenne 2 évre leültetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.06. 20:08:50

@Cuppanj a végére!: Amúgy ez már azoknak is mindegy. Valamelyik 98 éves... pár éve van annak is.

lifelike 2010.08.06. 20:11:56

az egész mostani magyar politikai rendszer alapja, hogy az ÖSSZES egykori kommunista bűnös büntetlenséget, energiaszektorban üzleti érdekeltséget + magas nyugdíjat, nyugodt életet kapott, ezért adták át annak idején a hatalmat, de úgy hogy tövig benne is maradtak
az szdsz, fidesz, mdf ennek az el sem hunyt kommunista rendszernek a sírján nőtt virág

ha érdekel hogy volt: kibulizottorszag.net

TheQuestion 2010.08.06. 20:20:54

Jobb későn, mint soha...

Csak meg ne ússza, akkor tényleg eldobom az agyam. És erősen figyelni kell azt is, ki is miért kell majd a védelmére.

2010.08.06. 20:27:29

Egyí kicsit egysíkúan látjátok 56-ot. Hős forradalom? Amikor börtönből szöktetett köztörvényes bűnözők és háborús bűnösök ki tudja mi módon az országba került nyugati gyártmányú fegyverekkel lődöztek fegyvertelen járókelőkre? És ebben a harcban csak néhány ezren vettek részt, köztük sokan nagyon fiatalon, akik vakon hittek a Szabad Európa Rádió kitartásra buzdító jelszavainak. - írta K Hermann a Stern magazin 1976 évf 46-47 oldalán. Szó szerint idézem: "A SZER ösztönzésére konzervatív csoportok gyűltek össze, amelyek szövetségre törekedtek Mindszenty és a Kilián Laktanya védője, Maléter Pál között, céljuk idővel egy jobboldali diktatúra volt." 1956-ban azok a liberális politikai tömörülések és pártok, amelyek nyugati típusú demokráciát akartak, kisebbségben voltak! A zavargások résztvevőinek névsorában viszont nem kevés volt földbirtokost, horthysta tisztviselőt, -katonatisztet, csendőrt, a 45 előtti jobboldali és szélsőjobboldali pártok számos vezetőinek ott a nevét megtalálhatjuk. "A magyar forradalom nem volt makulátlan. Szélsőséges, nacionalista, fasiszta és antiszemita jelszavak hangzottak néha Budapest utcáin." (Bill Lomax: Hungary 1956, Allison and Busby, London, 1976)
Ami pedig a terminológiát illeti: "egy felkelés, amely egy forradalmi, haladó osztály hatalmának megdöntését célozta, amely elősegítette a korábbi, reakciós uralkodó osztályok politikai képviseletének újraszerveződését és hatalomhoz jutását: ellenforradalom volt." (Hollós-Lajtai: Hidegháború Mo. ellen Kossuth 1982) Mint ahogy a The Nation c. new yorki lap 1956 november 1-i száma is következetesen ellenforradalomról beszél, miközben azért érvel, hogy "Az amerikai kormánynak minden befolyását latba kell vetnie, hogy hatalmora juttassa azokat az emigránsokat, akik az elmúlt 7-8 év során "úri gazdálkodók" voltak Washington közelében."

loláb 2010.08.06. 20:32:53

A Biszku sztori a jó kis magyar gumicsont. Ize, bűze semmi, de legalább lehet rajta rágódni.

is 2010.08.06. 20:33:28

@tesz-vesz: a "magyarok" csak ehhez értenek, hogy mindenkit ellenségnek nézzenek. a paranoia tankönyvi definíciójába bele kell venni, hogy "magyar".

vérmajom 2010.08.06. 20:34:59

A feljelentésben idézőjelbe tett szöveget végigolvasva sehol sem látom, hogy hol tagad benne a feljelentett emberiség elleni bűnöket.

azAttis 2010.08.06. 20:37:04

@csernaja obca: az országot megszállás alatt tartotta a szovjet hadsereg. A pártokat felszámolták bevezették a diktatúrát. Az ávh rémlik neked? Tanárokat, papokat, orvosokat öltek halomra azzal, hogy a rendszer ellenségei. Egy olyan rendszeré amit senki nem választott. Te szivesen élnél diktatúrában? Szerinted aki a diktatúra ellen felkelt és fegyverrel ellenált az nem forradalmár? Te bizony hülye vagy

Kicsit Karcos 2010.08.06. 20:37:26

@csernaja obca:

"Szélsőséges, nacionalista, fasiszta és antiszemita jelszavak hangzottak néha Budapest utcáin."

Hát ez aztán elég gáz, lezsidózták a tömegbe lövő, gyerekeken átgázoló szovjet tankokat? Hallatlan...

Tulajdonképpen akkor Biszkutól kellene elnézést kérnünk?

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.08.06. 20:41:40

Dontsetek mar el gyerekek, hogy mit akartok! Csinaljon valamit a jobbik, de ne legyen tul radikalis. Menjen szembe a torvenyekkel, de kozben tartsa be oket (wft?). Ragaszkodjon az elveihez, legyen becsuletes, nyilt sisakos, es 100%-osan feddhetetlen (ezt mondjuk csak egy 100%-san feddhetetlen ember szajabol fogadnam valos kritikanak), de ugyanakkor manoverezzen okosan, hasznalja ki a helyzeteket, es legyen a legfobb szoszolo a parlamentben es a kozeletben (totalis elhallgatas es hazudozas mellett persze). Ez az orszag a 10 millio Virtualis Leonardo Da Vinci orszaga. Csupa reneszansz ember, akik mindenhez jobban ertenek, mint aki eppen csinalja, csak epp csinalni nem hajlandok soha... hogyis ne, meg idobe es penzbe kerulne, sot, akar a korme is berepedhet az illetonek egy neccesebb szituban.

Voltam egy cegnel. Muszereket fejlesztettek. Volt egy rahedli otletem. Nem tudtam mondhatom e, mert nem mindenhol szeretik am a mindenbe belepofazo okostojasokat. Hogy feloldjam a dilemmat, odaballagtam a fonokhoz, es megkerdeztem arcbol arcba, lehet e beleugatni a ceg ugyeibe. Azt mondta, hogy nem. Csinaljam meg, es ha jo, akkor busasan megjutalmaznak. Az ures pofazast viszont ki nem allhatjak. Nos, ennyi.

Nem tudom, mikeppen politizalhatna a jobbik ennel sikeresebben ugy, hogy mind a parlamentben, mind a nemzetkozi politikaban, de legfokeppen a "vilagsajtoban" gyakorlatilag csak konyortelen es gerinctelen ellensegei vannak. A pofazok tobbsege meg a munkahelyi fonoke ele sem merne kiallni olyasmivel, amit itt milliok elott munkalkodo jobbikosoktol teljes termeszetesseggel elvar.

A cikkrol. A Jobbik mindent, ami tobbe kevesbe torvenyesen megteheto, megtett a szajkosartorveny ellen. Mindenki tud rola, a tobbseg eliteli. Azert ez sem semmi. Azonban ha mar megvan, ugyan miert ne hasznaljak azok ellen, akik ellenuk akartak hasznalni? Az nem becsuletesseg lenne, hanem sima hulyeseg. Rendpartiak? Tartsak be a torvenyt? Akkor tartsa be mindenki. Nemde ezt hivnak jogrendnek? Ha meg valaki barom torvenyt hozott, akkor ne szivogassa a fogat, ha rajta is szamonkerik. Ez egy nagyon szep huzas. Annak ellenere, hogy sajnos szerintem is el fog bukni a velejeig zullott es korrupt torvenykezesi apparatuson.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 20:48:37

@Meleardil Eressea Iluvadan: ezzel egészen egyet tudok érteni. A játékszabályok megváltoztatásához általában meg kell nyerni előbb a játékot a régi szabályok alapján.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.08.06. 21:00:13

56 mellesleg ellenforradalmi kísérlet volt, ebben igaza van Biszkunak.

Dr.White(man) 2010.08.06. 21:02:02

Teljesen felesleges itt ítéletről álmodozni. Az emberjogi aktivisták (valószínűleg valamelyik ügyvédi irodában szorgoskodó vérbíró védené a saját vérét, - mert ilyen is csak nálunk lehet, hogy rohadt gyilkos vérbírók dolgozhatnak ügyvédként tovább, rendszerváltás ide vagy oda) már nyálazzák a paragrafusokat, hogy mossák ki a mocskos rohadt komcsikat, ha bárki rossz szót is szól róluk.
A megoldás sokkal egyszerűbb: nem kell itt börtönbüntetés (úgysem lenne), hanem kényszerlakhely-kijelölés, mivel sokak érzékenységét sérti a vén komcsi levegővétele is. Unikumként be lehetne emelni a jogba.
Odaküldeni a Rózsadombra egy költöztető céget, szép deli szekrénnyi emberkékkel, összepakolni a vén komcsi motyóját (csak az 1 bőröndnyi személyes tárgyat, ahogy a komcsik csinálták) és elvinni a görényt Borsodba, valamelyik falu szélére a komcsik kedvencei közé. Éljen ott elfelejtve, telefon, villany, víz és egyéb luxus nélkül élete végéig minimálnyugdíjon. Nem ám az adófizetők pénzén luxuscellában, ahol írhatná a memoárjait, jó pénzért. Aztán jöhet a többi rohadt gyilkos is. És minél jobban tiltakozik, annál keményebb környékre kényszerkilakoltatni. Csak ahogy ők csinálták. Ugyebár ismert hazánkban is némelyek körében a szemet-szemért elv.
És rohadtul nem érdekelne senkit a jogvédők vonyítása. Mert ez lehet hogy, nem európai. Sőt biztos. Hanem magyar. Sajátosság. Amihez joga van egy nemzetnek. Rendbetenni a saját történelmét.

ketroot 2010.08.06. 21:06:56

OFF:

Nem is olyan rég volt ebből post itt, a NOL már elemében van... És csodálkozunk, hogy tényleg semmibe veszik a rendőrséget!

nol.hu/belfold/rendorkutya_harapott_a_mellkasaba_-_videok

Hánynom kell ezektől lassan!

vérmajom 2010.08.06. 21:14:45

Mivel nem ismeretlen tettes ellen szól a feljelentés, Biszku is feljelentést tehet majd rágalmazásért. Mivel a feljelentő képviselő, érdekes lesz, hogy hogyan szavaz az OGY a mentelmi joga felfüggesztéséről. Lehet, hogy erre spekulálva csinálják az egészet?

sanya64 2010.08.06. 21:14:51

Tessenek mondani, ez a Béla bácsi ez valami nemzeti hős, hogy havi negyedmilliós nyugdíjjal jutalmazzák munkásságát?...
Jövőre meg 90 éves lesz...
Ebből az alkalomból majd még Kossuth-díjat is kap talán, hisz megérdemli, ezek szerint...

Petyat 2010.08.06. 21:31:35

Valaki említette a kibulizott országot. Igen magyarországon a komcsik nagyon jól jártak. Kurvára senki nem vonta őket felelősségre. A rendszerváltáskor kellett volna őket felelősségre vonni, most mit csinálsz egy 90+ éves vénséggel. Mindenesetre egyet mondok, ha a törvény alapján nem ítélik el biszkut, akkor aláírásokat fogok gyűjteni, hogy a felesleges törvényt vonják vissza. Azért is fura most a helyzet, mert a törvényt nem a politikus haverok megregulázására találták ki, hanem arra, hogy a nép fogja be a pofáját. Bélabácsi érinthetetlen, majd meglátjátok!

Egy kis Monty Python, a végén van az ONTOPIC rész:
www.youtube.com/watch?v=kbXjvJtJL80
Kb ez fog történni, pár hét múlva mehetünk teázni.

Kristl 2010.08.06. 21:33:30

@csernaja obca:
Igen, ez jól illeszkedik a biszku félék 56 utáni propagandájába.
ellenben nem magyarázza meg azt az esetet salgótarjánban, mikor a tarjáni sortűzben meghalt annyi ember, és még egy kisgyerek iskolatáskáját is sikeresen átlőtték a tetőről lövő avosok amit a fején cipelt akkor.
Bizonyára a nyugati imperialisták mesterlövésze volt, és a avosok is csak őt akarták lelőni.

Kristl 2010.08.06. 21:39:41

@TaTa86.:
Már amennyiben a forradalmakat megszálló hatalmak és azok hadserege hajtja végre választási csalások igénybevétele mellett.

Kicsit Karcos 2010.08.06. 22:03:21

@vérmajom: nem hiszem, hogy tenne Biszku feljelentést hamis vád és rágalmazás miatt, ha felmentik. Sok rosszat lehet rá mondani, de szerintem egyenes ember. Egyenes gazember. Semmit nem bánt meg. Nem fog hülyét csinálni magából, ha elítélik, nem fog sírni, ha felmentik, nem fog visszatámadni.

A Jobbik képviselői pedig nem spekulálhatnak a mentelmi jogukra, mert megígérték, és eddig tartották is magukat hozzá kivétel nélkül minden esetben. Nem hinném, hogy ilyen helyzetbe akarnák hozni az országgyűlést; ahogy eddig is, ha valami ügyük van, lemondanak a mentelmi jogukról, az országgyűlés pedig ellenszavazat nélkül ezt jóváhagyja.

2010.08.06. 22:07:56

@azAttis: Mondom, hogy el vagy tévedve. A kormány szabadon volt megválasztva, az AVH meg nem öldösött halomra senkit, max internált, aminek jogalapjául a 4352/1920., a 3035/1920. és a 3000/1922. BM. sz. rendeletek szolgáltak, kiegészítve az 1939:11. tc 150.§-ával valamint a 8130/1939. ME. sz. és a 760/1939. BM. sz. rendeletekkel. Ezek egyikét se a Béla bácsi találta ki, mind Gömbölini mocska. És kiket érintett? InternáIni kellett a szélsőjobboldali szervezetek tagjait, a volt horthysta katonatiszteket, csendőröket, B- listásokat, azokat a feljelentőket, besúgókat, kocsmárosokat, trafikosokat, borbélyokat és mindazokat, akik ˝a közösséggel közvetlen kapcsolatuk során elsődleges terjesztői voltak a fasiszta propagandának˝. Ezen kívül internálták azokat az ipari munkásokat, kisparasztokat és földmunkás nyilasokat, akik a Nyilaskeresztes Pártba 1944. Március 19-e előtt léptek be, vagy onnan kiléptek. A korábbi rendszer kormányainak, pártjainak, ezek vezető személyiségeinek és a háborúnak a ˝feldicsérése˝ is ˝ref˝-et (rendőri felügyeletet) vont maga után. Aki mindezzel nem foglalkozott, azt a kutya se bántotta. A sokat emlegetett recski kőfejtőben összesen 1500 (ezerötszáz!) fogvatartott volt, és amikor 1953-ban Rákosi megbukott, azokat is mind hazaengedték, aki 56-ban ez ellen akart lázadni, az már három éve nyitott kapukat döngetett. Történelmi tények. Ha nekem nem hiszed el, elmehetsz a Terror Házába, ott is ezt mondják majd.

@Kicsit Karcos: Ebben a történetben nincs fekete és nincs fehér.1956-ban alig 11 évvel voltunk a második világháború után, a fehér terrornak áldozatul esett kommunistákat, a fasizmusnak áldozatul esett zsidókat fűtötte a bosszúvágy, ellenzéküket viszont az illegitim horthy-diktatúra félreállított csahos kutyái valamint a nemzetközi imperializmus beépített ügynökei képezték. Hetekig el lehetne rajta vitatkozni, hogy melyik csapattal jártunk volna jobban... de az igazság az, hogy volt vaj mind a kettő füle mögött rendesen, a két szuperhatalom meg támogatta őket. Az egyiknek győznie kellett, és a győztesnek tisztogatnia kellett, ez ilyen egyszerű. Biszku Béla nem rosszabb, mint bárki más, és én becsülöm benne, hogy máig hű az elveihez, nem egy gennyes köpönyegforgató, mint annyi politikus.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.06. 22:22:27

@Kurt S. Earp: én is szeretem a kutyákat. de aki megkínozza őket, ahhoz ne bújjanak. amúgy se teszik ám.

Petyat 2010.08.06. 22:24:28

Na még egy videó, majdnem aktuális, és ebben is zseniáis John Cleese:
www.youtube.com/watch?v=mOEJH0cPwEo

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.08.06. 22:36:11

@Kristl: Úgy van, és ezt történt.
Legyünk büszkék ellenforradalmainkra, 19ra és 56ra.

FAbian 2010.08.06. 22:58:19

Ez a törvény jól megérdemelten az elszabotált jogszabályok sorát gyarapítja.
Ugyanis szembemegy a normális igazságérzettel.
"Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista vagy kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel..." - az nem bűncselekményt követ el,hanem véleményt nyilvánít!
Melynek szabadságát korlátozni - bármilyen indokkal is- förtelmes.
Abcug törvény!

Kristl 2010.08.06. 23:03:40

@csernaja obca:
A szabad választásnál bukik amit írsz. Lásd fent, nincs kedvem újraírni.

Kristl 2010.08.06. 23:10:59

"Aki mindezzel nem foglalkozott, azt a kutya se bántotta. "

Kivéve a polgári réteget, az iparosokat, üzlettulajdonosokat, az értelmiséget úgy egészben orvostól a tanárig... a párt azon tagjait akik kritikát fogalmaztak meg, sok esetben akik katonák voltak a II vhban, akiknek külföldi rokona volt, vagy aki valamelyik szomszédos államból érkezett is megkaphatta a maga felügyeletét.. és a lista még nem teljes.

A horthy diktatúra csahos kutyáiról meg mintha rémlene egy korabeli pesti vicc a cigányprímásról, akit megkérdez a neje, mér nem tagadta le a vizsgálói előtt hogy húzott ő a náciknak is annó.. "hogy tagadhattam volna, mikor mind ott volt".

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.06. 23:11:22

@csernaja obca: Ahogy olvasom az agymenésedet,bizony neked is börtönben vagy elmegyógyintézetben lenne a helyed.

brazileiro 2010.08.06. 23:12:47

Szerintem ez a törvény - jelenlegi módosított formájában - simán alkotmányellenes. És nem azért, mert korlátozza a véleménynyilvánítás szabadságát, az ugyanis amúgy is korlátozva van. Nem mondhatod (nagyon helyesen) például azt, hogy X.Y-t meg kéne ölni, ezt vagy azt a csoportot deportálni kéne, stb.
A probléma ott van, hogy a törvény nem húzza meg a határt, hogy mit nem lehet átlépni. Nem nevezi ugyanis meg, hogy mik a nemzetiszocializmus és a kommunizmus bűnei. Ha azt mondaná, hogy tilos tagadni a holokausztot, tilos tagadni a zsidók Dunába lövését, tilos tagadni Recsket, tilos tagadni, hogy 56 forradalom volt, azzal (szerintem) lehet nem egyetérteni, de nem lenne ab ovo alkotmányellenes,
Így viszont az, hiszen ki mondja meg, mik a nemzetiszocializmus/kommunizmus bűnei? Bűn-e például a bősi szerződés megkötése? Bűn-e ennek tagadása?

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.08.06. 23:16:44

@Kicsit Karcos: "A játékszabályok megváltoztatásához általában meg kell nyerni előbb a játékot a régi szabályok alapján."

Vagy ez, vagy nyiltan felrugod az osszes jatekszabalyt. Kozeput nemigen akad. A jatekszabalyok felrugasa viszont csak akkor, ha semmi mas valasztasod nincs, mert amikor nincsenek tobbe szabalyok....

Bona Fides 2010.08.07. 00:22:54

Az a bibi, hogy "Béla bácsi" (?!) a törvény hatályba lépése előtt tette ezt a nyilatkozatot., visszaható hatály nincs, ezért ezen tényállás alapján nem büntethető.
Szerintem.

regression 2010.08.07. 00:38:12

Istenem, de jó hogy van szűrés opció! Így nem kell foglalkoznom a sok szarrágóval aki ilyenkor előkerül.

Fell Bandi 2010.08.07. 01:44:02

@vérmajom: "A feljelentésben idézőjelbe tett szöveget végigolvasva sehol sem látom, hogy hol tagad benne a feljelentett emberiség elleni bűnöket. "
Nem baj. A lényeg az, hogy a bíróság lásson ilyet.

Fell Bandi 2010.08.07. 01:46:47

@Bona Fides: kb. 5-ször ideírták már, de a feljelentés szövegéből is egyértelmű: nem a film, hanem a Duna Tv-interjú a feljelentés alapja. Az meg ugye bőven a törvény hatályba lépése után lett felvéve. Világos?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.08.07. 02:08:21

Ha 1990-ben nem vették elő az öreget, pedig akkor már volt rá lehetőség, akkor most már hagyjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 05:04:22

@csernaja obca: És akkor ha voltak sajtpapíros rendeleteik, akkor az legitimálja a felakasztott emberek sorsát? Azokét, akinek az életét tönkretették börtönnel? Csak azért, mert a háborúban katonák voltak?
Ha Béluskáék oly' nagy hévvel irtották az ő előző rendszerük katonáit, akkor akár az sem lett volna meglepő, ha a rendszerváltáskor őket is kiirtják.
Nem itt tartanánk most, az tuti.

Szabadon választott kormány meg tudod mikor volt... Papírn...
Ellenforradalom meg mi ellen volt? Hol volt itt kommunista/szocialista forradalom, ami ellen lehetett volna?
Mert az oroszok 40 éves itt héderezése természetesen nem megszállás volt, főleg meg nem volt rossz, mert ugye az ország közben felvirágzott.

2010.08.07. 06:37:41

Nem lesz itt semmiféle felelöségre vonás.
1. Valamikor, a" gengszterváltás" hajnalán, történt egy egyezség, anno a kerekasztal tárgyalásokon, amely megköttetett. Az kimondja, hogy a mult rendszer vezetöit, nem lehet felelöségre vonni, teljes amnesztiát kaptak.
2. Lehet hogy én naiv vagyok, de látva és hallgatva a Biszku beszédet, nekem az jött le, hogy nem tagadja le az elkövetett cselekedeteket--mivel nem ö hajtotta végre--és ha nem tagadja, nem kicsinyiti, nem vonja kétségbe annak megtörténtét, már pedig ez nem történt meg--akkor csak más volt a véleménye, másképpen látja, az akkori események tükrében.
3. Ám arról sem kell megfeledkezni, hogy ezek alapján, aki akkor valamely , az mszmp által létrehozott központi apparátusban dolgozott, (kormány, kb, pb, a háttérintézmények, kutatóintézetek,hazafias népfront, szakszervezet,népszabi, népszava, stb), azok minden bizonnyal felelöségre vonhatók lettek volna.Igy ebböl csak a porfelhö van, és ez nem jelent mást, mint hogy a jobbik árnyékra futott.
4. Engem ennél sokkal de sokkal jobban érdekelne az, hogy mi történt a "spontánprivatizáció" idején, ki, mikor, hol, honnan és kitöl, mennyi lóvét kapott, lopott, nyult le. Mert '56 , amelyben édesapám révén érintett vagyok--már történelem.Visszacsinálni nem lehet. A zavaros és véres idök maradjanak meg a történészeknek, akik remélhetöleg kideritik a történteket, annak miértjét.

Jurganov 2010.08.07. 07:11:22

@ColT: jaja, lerombolták az országot- na de most, most aztán virágzik...okos.
@csernaja obca: respect. sajnos ma eléggé kevés az az ember aki gondolkodik nem pedig csak azt szajkózza amit a tvben mondanak neki..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 07:56:46

@Jurganov: Hát ha gondolkodnál, akkor te is észrevennéd az oroszok vendégeskedése meg a mostani színvonal közti összefüggést.
Bár a mostani helyzet persze nagyban annak is az eredménye, amit az elmúlt 20 évben a politikusok műveltek, de ha mondjuk a 60-as évektől nem a KGST-be tartozunk, meg nem a komcsik vannak hatalmon, akkor lehet, hogy lett volna ideje itt is kifejlődni egy nyugati típusú kultúrának.
Avagy csak az iróniát nem értetted az előző kommentem utolsó 2 sorában.

Amúgy meg nemtom. Nagyapám egyszer beszólt valamit a falusi kocsmában (60-as években), bevitték kihallgatni, utána 2 évig hetente meg kellett jelennie a rendőrségen. Természetesen az egy tök jó rendszer volt. Szabad volt a véleménynyilvánítás, és az emberek is.

2010.08.07. 08:52:06

@ColT: Hát igen, ha lett volna rendszerváltás, lehetett volna tisztogatás is. E helyett azonban hatalomátmentés történt, és épp ezért a tisztogatás is elmaradt. Tulajképp csak a papírforma változott, az arcok és módszerek ugyanazok maradtak, mint Grószék alatt. Az oroszok... hát istenem. Az amerikaiak meg ugyanazt a japánokkal. Ilyen volt a korszellem. Ezt hívjuk hidegháborúnak. Sztálin teljesen jogosan volt itt, a Jaltai Konferencián felosztották a világot, és minket neki adtak. Hogy minket erről nem kérdeztek meg? Hát istenem... a sasmadár nem vadászik legyekre. Nem kellett volna lelkesen csaholva részt venni a Barbarossában, és akkor meglehet, hogy innen is elhúztak volna, mint Ausztriából. Mellesleg a ruszki katonák itt nem sok vizet zavartak (azon kívűl, hogy feleannyiért lehetett tőlük színes tévét venni, mint a Keravillban :)), maga a Szovjetúnióval meg nagyon jó kereskedelmi partner volt nekünk, ugyanis a két országnak annyira eltérőek a természeti adottságai, hogy kölcsönösen előnyös üzleteket köthettünk. Értsd: ők élelmiszer behozatalra szorultak, és energiafölöslegük volt, nekünk meg pont fordítva.

wagabound 2010.08.07. 09:02:04

jános515: tökéletesen igazad van. Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy szeretném látni, a sok mostani okosotojás mi tett volna akár Kádár, akár Biszku, akár bármelyik akkori magyar vezető helyében a kőkemény orosz megszállás alatt. Amikor - bocsánat a kifejezésért - fingani sem lehetett az oroszok engedélye nélkül. Akkor, amikor a vezető szocialista országok (Kína, Szovjetunió legalább tízezres kivégzést követelt.

Magyarország orosz gyarmat volt, és gyarmatként is sokkal jobban éltünk, mint a szomszédaink. Kádár igyekezett enyhítani a terrort, amennyire csak lehetett. A (párt)vezetőknek sem engedett meg a szükségesnél keményebb lépéseket, és ez Biszkura is vonatkozott. A "szükséges" alatt azt értem: amit még le lehetett nyomni az oroszok torkán.

Ennek az egész ügynek amolyan "vessünk egy koncot a népnek" szaga van. Előrángattak egy vénembert, akit most olyasmiért csesztetnek, amiről a mostani nagypofájúaknak halvány lila fogalmuk sincs. De mert a jövőrő sincs, megint csak a cirkusz, a cirkusz...

2010.08.07. 09:02:12

@Jurganov: Köszi. Kár, hogy pusztába kiáltott itt minden okos szó, az agymosottak társadalmába nem kellenek történelmi tények, csak túlfűtött érzelmek, mindennapi oktalan gyűlölködés. Tiszta 1984 feeling ami itt van.

Jurganov 2010.08.07. 09:04:14

@ColT: jaja, nyugati tipusú khm..kultúra. az de szép is lehet. mire gondolsz itt? milyen lényegi különbséget látsz aközött, hogy aki neked a munkát adja (cégtulajdonos) azt magyar államnak vagy kohn-nak hívják, az utóbbi javára? milyen hátrányát látod egy kgst-nek (ahol eladtad a dolgaidat vagy legrosszabb esetben elcserélted pl a búzát mondjuk tüzelőre) egy európai unióval szemben ahol kimondottan arra megy ki a játék, hogy ne is termelj, nemhogy eladd amit termeltél.
és még egy kérdés: szerinted ha nagyapád a nagy nyugati kultúrában élt volna, mondjuk a demokrácia legnagyobb fellegvárában, az usa-ban, és ott mond valami olyat ami nyilván szembehelyezkedik az aktuális hatalom álláspontjával, mondjuk McCarthy alatt. megdicsérték volna vajon? a szocializmusnak is voltak előnyei, csak már nem divat ezt beismerni, hiszen egyszerü ösztönlénnyé vagyunk, vannak silányítva a népek akik nem gondolkoznak.

Jurganov 2010.08.07. 09:10:00

@csernaja obca: ha belegondolsz a rendszer zseniális. rámennek a birtoklási ösztönre, azt erősítik és az emberek gondolkodása tökéletesen megszűnik. csak a "KELL" ami irányít.

2010.08.07. 09:23:39

@Jurganov: No igen. Az önzés... amire már olyan, akadémiai definícióval rendelkező műszavak is születtek, mint a "lehúzás" meg az "átgázolás." A sok kis geci mind ebből akar munka nélkül, gyorsan gennyesre gazdagodni, de aztán amikor velük csinálja meg valaki (a főnök, a bank, az állam, vagy éppen egy másik kis geci) akkor égig ér a vernyákolás, hogy "báncsák a szegín madzsart" Ritka gusztustalan okádék lett ebből a társadalomból... de így könnyen irányítható. Divide et impera!

f.m.j. 2010.08.07. 09:31:56

@z666:

Ez tényleg morbid. Emberek halálba küldése nem akkora szám (akarom mondani bűn), mint az, hogy mit gondol bélabácsi az '56-os eseményekről... ki nem szarja le a gondolatatit, hogy ő minek értékeli 56-ot? A tetteket meg hagyni kéne már a francba, 90 éves nácikat, és 80 éves komcsikat akarunk bűntetni? Én spec nem vagyok vérszomjas, nem kívánom a vérüket, bár engem mindig elgondolkodtat, hogy 15 év nácizmus, vagy 90 év kommunizmus tesz-e vajon nagyobb kárt egy társadalomban fizikailag, és lelkileg?...

irrelevant 2010.08.07. 09:46:05

Szánalmas a Vastagbőr (és a Mandiner) érvelése is. Ellenzitek a törvényt, mert zikkájlozni jó, de ha egy mostanában hype-olt komcsi ellen alkalmazzák, akkor rögtön tapsoltok. Következetesség?

Ez a törvény egy szégyen, úgy, ahogy van. Senkit sem szabadna elítélni a véleményéért. Senkit sem szabadna elítélni azért, mert bizonyos hangokat bizonyos sorrendben formál a beszélőszerveivel, mert bizonyos szavakat bizonyos tiltott sorrendben ejt ki magából. Ez egész egyszerűen abszurd.

Biszkut ítéljék el a tetteiért, de ne a véleményéért. A Jobbik feljelentése egy szánalmas pótcselekvés. Mi lesz, ha a holocausttörvénnyel sem lehet majd elítélni? A Jobbik feljelenti majd tilosban dohányzásért, hátha azért végre megbüntetik tíz rugóra?

f.m.j. 2010.08.07. 10:00:25

@otvospeter: igazad van. Ha olvastad a kommenteket, nem egy helyen benne van, hogy a törvény szar, és botrány, értelme se sok, de ha már van (mert megszavazták, sok ember véleménye ellenére is) akkor ki lehet használni...
Amúgy én leszarom Biszku Bélát, meg a véleményét is. Engem nem zavar, hogy mit gondol a dolgokról. Mostmár súlytalan, mint sok minden ebben az országban. Az elszámoltatás lehetősége elúszott, amúgy is túl sok ártatlan ember életébe került volna, vér és mocsok maradt volna utána, most csak maradt a mocsok, de legalább élünk :)
(én ezekért úgyse halnék, abból se én, vagy a gyerekeim "profitálnának")

f.m.j. 2010.08.07. 10:01:48

kimaradt egy nem az utolsó szó elött :)

Biztonságos Pista 2010.08.07. 10:08:58

Hála az Isteneknek a Béla ˝bácsi˝ megy a sittre.Vigyen magával egy kis vazelint nehogy a gazsik meg repesszék az ánuszát.
:)

irrelevant 2010.08.07. 10:22:04

@f.m.j.: "a törvény szar, és botrány, értelme se sok, de ha már van (mert megszavazták, sok ember véleménye ellenére is) akkor ki lehet használni..."

Én ezt következetlenségnek tartom. Aki ellenzi a törvényt, az ne használja ki, ha mégis átviszik akarta ellenére. Persze a Jobbik sportot űz ebből, tudjuk, hogy ők a feljelentés és pereskedés bajnokai, miközben pult alatt meg nem ismerik el a jelenlegi alkotmányos berendezkedést. Takonygerinc.

Következetlenségnek tartom azt is, hogy ha egy vén nácit húznak a deresre 50 évvel a bűnei után, akkor itt hörgés van a blogon, de Biszku persze más, mert ő komcsi.

Én úgy gondolom, hogy ezek a bűnök nem évülnek el soha, amíg életben van és bizonyíthatóak a bűnei, el kell ítélni. De akkor ítéljük el a tetteiért. Ha pedig nem lehet, akkor hagyjuk békén.

A Jobbiknak sem jutott volna soha eszébe Biszku, ha a Mandiner nem szedi elő a szennyes legaljáról. Persze rögtön hadováltak egy sort 600.000-es nyugdíjról, aztán beégtek vele. Biztos Pörzse kisujjából szopta Novák az összeget, vagy valami hasonló forrása lehetett az adatnak. Most pedig feljelentik, hogy ők legyenek a parlament Biszku-ellenes ökle. Valahogy meg kell állítani az országgyűlésben kényelmesen pöffeszkedő egykori forradalmárok láttán gyengülő szavazótábort.

irrelevant 2010.08.07. 10:24:35

Ha a kommentemet megölte a blogmotor, mérges leszek.

dr. Aullah 2010.08.07. 10:33:36

"Én ezt következetlenségnek tartom. Aki ellenzi a törvényt, az ne használja ki"

Miért ne? Miért nem lehet egy szar törvényt szar emberek ellen fordítani? Megszavazták a törvényt? Igen. Mondott olyat, ami törvény ellen szól? Igen. Akkor nem tudom miről beszélsz?
Ja, hogy az fáj, hogy a jobbik tette...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 10:37:24

@csernaja obca: "Hogy minket erről nem kérdeztek meg? Hát istenem... a sasmadár nem vadászik legyekre. "
És akkor ez még legitim?
Meg nem az okokat fejtegettem, ami oda vezetett.

@Jurganov: Nem dícsérik meg, de nem viszik el... s ahogy most téged egy nyugati típusú demokráciában sem visznek el azért, amit mondasz. Ha a rendszer ellen beszéltél a szoci érában, főleg az elején, tuti felnyomott valami mocskos besúgó. Ja meg az USA-ban azért ha jól tudom nem végeztek ki ennyi embert, mint itthon akár. Nem hogy a Szovjetunióban.

Jurganov 2010.08.07. 11:51:11

@ColT: azért ennek nézz utána...fekete listák, McCarthy, boszorkányüldözés, hasonló kulcsszavakat használj :) az is evidens, hogy SZERINTED nem végeztek ki annyi embert-és ez mérvadó. azt meg, hogy a szovjetunioban mennyi embert végeztek ki, nos ott a sztálin-ukrajna kulcsszavakat használd .
amúgy meg most is elvisznek ha mondjuk a holokauszt-holokamu dolgot feszegeted, igaz-e, miért fizetünk vagy ilyesmi. tehát annyira nem változott a világ mint te gondolod-egyszerűen csak a nevek változtak, és a kötelező igazságok mások. tehát inkább nézz utána mielőtt ekkora f*szságokat írsz :) köszi

WT 2010.08.07. 11:51:31

Azoknak az okosoknak akik ekézik a Jobbikot, mert kihasználja a holokauszt stb törvényt.
Szóval ezen logika alapján, ha én nem értek egyet egy törvénnyel, akkor ez rám már nem is vonatkozik? Érted, nekem nem tetszik, de köteles vagyok betartani, különben megbüntetnek. Ergo az állam kényszerít. De ha én fordulok hozzájuk hasonló ügyben, akkor nem ugassak mert nekem nem tetszett? Elég kifordított logika, olyan igazi komcsis:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 12:05:24

@Jurganov: He?
Most akkor minek hiszel?
Szeretnék akkor hiteles forrásokat látni, ami szerint Oroszországban a munkatáborokban nem öltek meg embereket.

Tudom, hogy voltak elég durva időszakok az USA-ban is. Nem azt mondom, hogy az ott jó volt. De azért lényegesen kevésbé volt rossz, mint a KGST-ben.
Egyébként, most így holokamunál maradva, nyugodtan leírhatsz ilyet a bvlogodon, a kutyát nem fogja érdekelni. Nem hogy a rongyőrséget.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 12:12:36

@Jurganov: Te teényleg, ha olyan fasza volt a szopcializmusban itthon, akkor mi a faszért nem a nyugati világból akartak ide dezertálni tömegével az emberek, hanem innen oda?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.07. 12:18:55

Szerintem max. akkor ítélik el,amikor lesz Vastagbőr-blogtalálkozó.Lehet tippelni.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.08.07. 12:29:36

Nehogy az legyen, mint a Simon Vizestál Intézet vs SS-zombi, hogy 9x évesen feldobta a pacskert az öreg, oszt a vizestálék csak felháborodott tiltakozó nyilatkozatot tudtak kiadni, hogy milyen már hogy egy háborús bűnös fogja magát és meghal, mielőtt ország-világ előtt meghurcolnák.
Na.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.07. 13:37:48

Ha biszku papa nem a komcsikat hanem a nácziakokat szolgálta volna anno, már sok évvel ez előtt eljött volna érte egy szálymon vízentál-kommandó, és egyenesen Palesztínába (sic!!!izraelbe) hurcolták volna, haditörvényszék elé.

2010.08.07. 14:41:28

@ColT: Disszidáltak. Na és? Most már kapitalizmus van, oszt mégis tömegesen disszidálnak az emberek, többen is, mint a Kádár rendszerből. Akkor most ez minek is a mutatója? Semminek.

@WT: Azért tegyünk különbséget egy törvény betartása és betartatása között! Az, ha betartom az 50-es sebességhatárt, ne legyen már ugyanaz, mintha nevesített feljelentést írok azokról a rendszámokról, akik megelőztek. Előbbi állampolgári kötelességem, utóbbihoz meg semmi közöm nincsen, a törvény betartatása a rendőrség dolga, nem az enyim. Különösen gyomorforgató, hogy ha a feljelentést valamilyen anyagi vagy politikai előny megszerzése végett írtam. Szemen is köpném magam! De Magyarországon ez valahogy mégis elfogadott, mindig vannak patkányok, akik följelentik a Kohn bácsit, és utána kiigénylik a lakását, vagy belépnek a 3/3-ba, és buzgón jelentgetnek, hogy a hivatali ranglétrán előrébb jussanak szolgálataikért cserébe, Ezeknek a sorába állt bele a Jobbik is, amikor a közmegvetésnek örvendő holo-törvény segítségével akar magának tőkét kovácsolni. Ezek papolnak moralitásról? Vicces.

picur3ka 2010.08.07. 15:00:48

@Cuppanj a végére!:

Erre mar rajottunk nehany mas topikban is. Remelem, a Jobbik ot is feljelenti.

arlequin 2010.08.07. 15:04:36

@csernaja obca:

ahogy a múlt századi julius evola megmondotta volt:

"a kapitalizmus és a kommunizmus egyazon harapófogó két pofája, ami az európai népek megroppantására készült"

(nem szó szerinti idézet)

és bizony nagy igaza vagyon. ezt kb 60 évvel ezelőtt írta le. lehet röhögni...

2010.08.07. 16:13:19

@arlequin: És ő mire gondolt mindezek helyett?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 16:16:53

@csernaja obca: Csak most legális, és nem lőnek le a határon. Gondolj bele, ez már valami.
Persze gondolom te nem szeretnél külföldre menni, avagy internetezni.
Gondolj bele, Kínában milyen a net.

James L2 2010.08.07. 16:34:52

A minap mondták a buszon:
"Hallottad, hogy Biszkut elítélik holokauszt-tagadásért?"
OMG

arlequin 2010.08.07. 16:52:03

@csernaja obca:

tessék utána nézni. csak óvatosan. négy világ fog benned összeomlani.

ő az az illető akit az SS megfigyelt mert 'jobbról' bírálta a nácikat. mondjuk nem volt nehéz a nemzeti- SZOCIALISTÁKAT, fajelméleteseket 'jobbról' bírálni... cöcöcö

2010.08.07. 17:06:57

@ColT: Hát azért Kádár alatt sem kellett cikk-cakkban futni... három évente egyszer lehetett nyugatra utazni az Ibusszal, akinek kedve tartotta, nyugodtan "lekéshette" hazaindulást, nem mentek utána tankokkal. Volt Ausztriában egy nagy láger, oda gyűjtötték össze az ilyeneket, kaptak enni-inni, és fedelet a fejük fölé, sokan ezzel be is érték. A maradék meg dolgozott, mint a güzü, nagyjából ugyanolyan körülmények között, mint amelyek közt itt volt, de azért egy-két évente egyszer bécsben bérelt cadillaccel hazalátogatott egy hétre, és előadta az itthon maradt rokonoknak, ismerősöknek a befutott embert, hadd pukkadjanak, meg kiélvezte, hogy neki, aki új hazájában utolsó senki, itt fényesre nyalják a seggét a vendéglátósok a konvertibilis valutájáért. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 17:33:12

@csernaja obca: "három évente egyszer lehetett nyugatra utazni az Ibusszal, akinek kedve tartotta, nyugodtan "lekéshette" hazaindulást"
Aha... már ha kimehettél...
Azért meg lehet nézni, hogy aki kint maradt, az hogy élt. Az ottani alap életszínvonal azért kicsit jobb mint itt.
Dolgozni meg mindehol kell.
Más kérdés, hogy mit kapsz érte, és mire mehetsz ha igazán akarsz.

Horizont 2010.08.07. 17:56:08

@ColT: A következő történet jutott eszembe erről. 1972-ben a vegyipari 3. osztályában disszidált az osztály KISZ- titkára!!Na az nem volt semmi:) Ügyes volt, 4 napos osztálykirándulásra mentünk, ő beteget jelentett, otthon meg úgy tudták eljött a kirándulásra. De ő máshová "kirándult". 4 napig senki nem kereste:) A capuai disszidens táborba került ahol elég sanyarú volt és végül Svédországban kötött ki, mint utóbb kiderült. Kint voltak a nyomozók az osztályban, jó nagy cirkusz volt. A szüleit nagyon sajnáltuk emlékszem. Aki nem élt abban az időben az nem is tudja elképzelni, minden más volt. Akkor nem volt fő indok a pénz, lehet ezt el sem hiszitek. Akkor még nem a pénz volt az isten:))

2010.08.07. 18:07:48

@ColT: Ki lehetett menni. Igaz ugyan, hogy az útlevélkérelmet a párttitkárnak kellett ellenjegyezni, de kiskapu akkor is volt: a szellemi szabadfoglalkozású saját magának ellenjegyezte az útlevélkérelmét, az pedig bárki lehetett a megfelelő űrlapok kitöltése és ocsmánybélyegek fölragasztása után. Innentől fogva gyakorlatilag bárki bármikor disszidálhatott, ha éppen úri kedve úgy tartotta, akár 1. osztályon egyenesen Párizsig az Orient Expresszel. Csak éppen nem volt olyan rossz itt a helyzet, hogy néhány notorius elégedetlenkedőn kívűl bárki megpróbálkozzon vele. Mindenki kapott munkát (mégpedig olyan, amibe nem kellett beleszakadni), a munkáért pedig mindenki megkapta a megélhetését biztosító bért, osztán ha nem kritizálta a rendszert, akkor nem is érte semmiféle attrocitás. Miért mentek volna ki, ismeretlenbe, ahol se egy rokon, se egy barát, se helyismeret, se semmi? Nagyon elkeseredettnek kell ám ahhoz lenni. Vagy nagyon könnyelműnek. ;-)

nemkellesz 2010.08.07. 19:20:06

@csernaja obca: Átgondoltad, amit írtál, tuti nem éltél még akkor! Szellemi szabadfoglalkozású csak megbízható ember lehetett.
Kérlek, keress rá a határsáv engedély-re. Naná, mindenki mehetett, ahová akart, kivéve,aki mégsem. mert, mondjuk, sitten ült, mert a 2 vezetékneve közül egyikről sem mondott le, vagy a tanterem falára akasztott elvtárs arcképét csúzlival gyalázta meg (mint Virág et-ét a Tanú 2-ben). Nos, a fenti két középiskolást börtönbüntetésre ítélték, az ország összes középiskolájából kizárták.
A faterom "egyéb" származása (menő vendéglős volt a nagypapi) miatt nem kapott határsáv-engedélyt, így a saját rokonait sem látogathatta, míg azokat megbízhatatlanságuk okán ki nem telepítették.
Fater találmányát a pártmufti nem fogadta el, ám a "visszadobott" találmányt eladták Angliába. A titkéár et. ki is ment, ott is maradt. Nyilván elkeseredett volt, vagy könnyelmű.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 19:23:40

@csernaja obca: Azért azt a szellemi szabadfoglalkozásút is eléggé megnézték ám.

"a munkáért pedig mindenki megkapta a megélhetését biztosító bért, osztán ha nem kritizálta a rendszert, akkor nem is érte semmiféle attrocitás. "
Azaz, jó vót a birkának, akik hagyták, hogy tömjék a fejét marhaságokkal.
Azt is megmagyaráznád, hogy a végén miért volt rendszerváltás, és miért volt szétverve a gazdaság?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 19:38:52

Aszonyga a MSZP-s pofa, hogy nem tűri hogy őket lekorruptazzák, lekommunistázzák...
Ezen csak röhögni tudok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.07. 19:52:23

@laspalmas: Nade kérem!Tisztes családanya hogy beszélhet ilyen hangnemben?:))
@neccharisnyás útonálló: Nem tudom.Ő mostanában leginkább a mandineren szokott "barátkozni".:))

arlequin 2010.08.07. 20:55:13

@csernaja obca:

na mi van? elcsendesedtél? vagy csak egyszerűen lusta vagy?

egyébként ölég sötét vagyol. mint a szar a setét lukban. könnyelműen kiröhögöd az üldözötteket. ez lehet szóbeli bravúr, de intellektuálisan rettenően tisztességtelen.

halott ember vagy. nem kicsit, nagyon. feladtad a szíved értelmét. ez nagyon, nagyon szar.

Jurganov 2010.08.07. 21:42:29

tetszenek a kommentek itt, a vége felé. mindenki okos :)
@nemkellesz: "Fater találmányát a pártmufti nem fogadta el, ám a "visszadobott" találmányt eladták Angliába"-ez a rendszer hibája, ofc a gyönyörű kapitalizmusban nem fordulhat elő ilyen :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 21:44:17

@Jurganov: Előfordulhat; de azt elfelejted, hogy a kedves pártfunkci utána elhúzta a belét; azért ha neki olya kurva jó volt itt, hiszen pártfunkci volt, akkor miért lépett le?
S mint láthatjuk a Nyugat azóta is hanyatlik.
Mélyre.

Jurganov 2010.08.07. 21:56:33

@ColT: nyilván nem azért mert ellopta te apád találmányát-és itthon nem tudta/akarta eladni( bármi is legyen az) hanem azért mert szar volt a rendszer és a nagy külföldiában meg kolbászból van a kerítés. a nyugat meg nem hanyatlik ez tisztán látszik abból is, hogy a hozzád hasonlók olyanokat írnak-gondolnak, hogy létezik "nyugati kultúra" és hasonlók :) az a baj, hogy a hozzád hasonlók próbálnak összemosni dolgokat, vagyis a rendszer hibájaként felhozni olyan történéseket amelyek kimondottan az egyes emberek-a rendszer elveivel ellentétes- cselekedetei voltak. az elv jó volt, csak elfajzott. de ezt te úgysem érted, hiszen nem akarod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.07. 22:16:37

@Jurganov: De értem miről beszélsz.
A nyugati kultúra alatt főleg az élhetőséget értem. Ott azért már bőven sok éve van a politikusok felett némi kontroll (itt semmilyen). Van szolgáltatói kultúra. Van az embereknek perspektívája, hogy nem fog 60 évesen is valami sz*r gyárban a szalag mellett robotolni, és egy 20 éves srom autóval járni pl.
Ja, és nem mondja meg a rendszer - jelenleg itthon sem - kire szavazz, és mire gondolj. Szóval akár most is böfögheted a marhaságaidat, és senki nem szól rád, max. hülyének néznek.

Amúgy te melyik blogot olvasod? Találmányt én nem írtam, ellenben @nemkellesz: igen.

"vagyis a rendszer hibájaként felhozni olyan történéseket amelyek kimondottan az egyes emberek-a rendszer elveivel ellentétes- cselekedetei voltak"
Aha. Tehát a rendszer elítélte azt, hogy embereket öljenek a nevében?
Nem mosok én össze semmit. Szeretnéd, ha valaki elhinné neked az eltorzult nézeteidet, de én sem hiszem, hogy egyáltalán tudod, mit beszélsz.
Nem akarsz Észak-Koreába költözni? Ott állítólag eléggé jól fejlódik a kommunizmus.

Lone Wolf 2010.08.07. 22:22:50

/OFF/

www.magyarhirlap.hu/belfold/sziliek_is_ringbe_szallnak_fehervaron.html

"Önálló polgármesterjelöltet indít Székesfehérváron a Szili Katalin vezette Szövetség a Jövőért Mozgalom (SZJM) – értesült a Magyar Hírlap. "

Magyar-magyar fordításban? Az MSZP végvonaglik! :)

2010.08.08. 02:03:34

@nemkellesz: Egyéni történetekről nincs értelme vitatkozni. Faterom egy közismert felvidéki arisztokrata család nevét viselve leningrádi ösztöndíjat kapott, majd minisztériumi tisztviselő lett, sőt, öt évig tartós kiküldetésben volt. Mutterom szintén nemesi családból származik, ennek ellenére nagyapám simán befizette egy párizsi társasutazásra érettségi ajándék gyanánt a hatvanas évek közepén, és simán ki is mehetett, dacára annak, hogy Párizsban disszidens rokona élt, akivel nagymuter rendszeresen levelezett, szóval lett volna alapja annak, hogy disszidálási szándékra gyanakodjanak a hatóságok. De a hatóságok messze nem voltak annyira gyanakvóak, mint ahogy azt manapság, a kapitalizmus felsőbbrendűségét igazolandó lefesteni szokás. Ettől persze még egyéni túlkapások lehettek, és tény, hogy nem volt illő a Lenin szobor fejére fosni... de hát szent tehenek most is vannak, messzire el kell őket kerülni, oszt kész.

@ColT: A gazdaság pont azért volt szétesve, mert Kádár János a szocialista jólét illúzióját a hetvenes évektől fogva hitelekből tartotta fönn. A rendszerváltás meg egy politikai manőver volt, a gazdaságpolitika gyakorlatilag semmit sem változott az elmúlt húsz év során. (Meg is van az eredménye.)

@arlequin: van más dolgom is, mint örökké a képcső előtt kockulni, faszikám. ;-)

szerjóska 2010.08.08. 02:49:24

Biszkut ítéljék el gyilkosságra való felbujtásért és hatalommal való visszaélésért, népirtásért viszont elég nehéz lenne, az a terminus alapvetően olyanokra lett kitalálva, hogy Pol Pot forgolódik az ágyában, rájön a hascsikarás és ezért másnap halálra kínoztat párezer tanárt, mert azok úgyis biztos a rendszer ellenségei. meg Srebrenica, az népirtás, az 56 utáni megtorlások "maximum" gyilkosságok, hatalommal való visszaélések. meg azért tegyük már hozzá ha XY részeg vadbarom megöl mondjuk egy húszéves kiskomcsit brahiból, az ne legyen már forradalmi hős. a szabadságharc ott kezdődött, hogy bejöttek az oroszok, addig ez csak afféle eszkalálódó zavargás volt, természetesen jogos felháborodásból, igaz jó pár éves késéssel. a magyarkodók meg mindig elfelejtik, hogy magyarok egyezkedtek a némettel, osztrákkal, törökkel, megint osztrákkal, orosszal, nagyjából azon nemes célból, hogy honfitársaikkal kibasszanak. a labancok sem osztrákok. Fráter György meggyilkolásának (aki bár horvát-olasz-magyar volt, a korszak legigazabb magyarának tekinthető, sőt tekintendő) meg úgy tapsolt a magyar nádor, belelilult a keze.
amúgy meg jöttök itt, hogy a nácikat elítélik, a komcsikat meg nem, vizestál így meg vizestál úgy: pont itt van a kutya elásva - a Wiesenthal Intézet működik, a komcsikra meg az amcsikon meg a lengyeleken kívül kb. mindenki baszik rá, bár Obamával már az amik sem. tessék Komcsifogó Intézete alakítani, nemzetközileg, aztán akkor a Biszkuk szépen mennek a sittre a nemzet kedélyét csillapító nyilvános tárgyalás után.

szerjóska 2010.08.08. 02:59:15

bocs kicsit álmosodom már, a Jobbik feljelentése pofás, de Biszku kijelentései nem merítik ki a törvényben foglaltakat, csak implicite, azt meg egy közepes ügyvéd darabokra szedi. bár lehet h pont Biszku felmentésére játszanak, hogy lehessen kommancsozni a Fideszt is.

Jurganov 2010.08.08. 06:35:24

@ColT:politikusok feletti kontrol...meg, hogy a nagy fejlett nyugaton van..hát persze :) köszi, ez jó vicc volt :)van perspektíva, a fejlett nyugaton akkor nincs is szegény ember, nem laknak lakókocsiban a peonok,senki nem lakik a híd alatt, hanem öregkorára mindenkinek bejön az élet. értem. amúgy is eléggé sok okosságot írsz, na de a vége...az igen :). tehát mondjuk amennyiben a rendszer ELVEIBEN ellenezte azt, hogy akik feljebb vannak a ranglétrán kitoljanak a kisemberekkel- az szerinted azt jelenti, hogy ellenezte, hogy embereket öljenek a nevében. érdekes. amúgy én úgy gondolom, hogy igen, a rendszer elvileg ellenezte, hogy embereket öljenek a nevében. elvileg. mondjuk úgy: a papíron megalkotott kommunizmusba nem fér bele-ez nem tévesztendő össze azzal amivé mondjuk a koreai rendszer vált, főként külföldi behatásra. amúgy kimondottan érdekes, hogy személyeskedni kezdesz amikor már elfogynak az érvek.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.08. 11:02:27

@Tigeri:
Á, csak szervezi be a népet. Ő, nem "még EGY" embert visz, hanem "még TÖBBET".

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.08. 17:02:38

@szerjóska: "a nácikat elítélik, a komcsikat meg nem, vizestál így meg vizestál úgy"

Nos tényleg pont itt van a kutya elesve. Talán azért nincs Internacionalista Komcsifogó Szentszék, mert a komcsi bűnökért felelős egyének egy szignifikáns hányada dzsuwisssh származék.

***************

Kommentjével együtt IP-címe is rögzítésre kerül!

fokabacsi 2010.08.08. 17:15:45

@csernaja obca: Te esetleg ruszki-e vagy-e ??

ZioN 2010.08.08. 17:22:10

@ColT: Kérdezd meg a mmo játékok üzemeltetőit,milyen a net kínában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.09. 11:09:07

@Jurganov: Hm. Szóval akkor amikor a Biszku nevű belügyminiszternek nem tetszett a "rendszer ellenségeinek" irtásának tempója, az szerinted legitim volt.

Nyugattal meg nem azt mondtam, hogy kolbászból a kerítés. Szegények mindenhol vannak. De voltak itthon is a régi rendszerben is. Annyi, hogy ha egy nyugati típusú demokráciában dolgozol, teszel magadért, akkor nem azon fogsz parázni öregkorodban, hogy kifizesd a gyógyszereidet. Ez az, ami itthon hiányzik, és ez nagyban a kommunista rendszer utóéletének is köszönhető.
Meg nézd meg a nyugatabbra fekvő országok szolgáltatóiparát, meg az ittenit. Lehúzásilag pl.

Jurganov 2010.08.09. 11:32:44

@ColT: ez kissé értelmetlenné kezd válni. amennyiben most történne olyasmi mint akkor ( hatalomátvétel, lázadás, fegyveres harc a jelenleg hatalmon levőkkel szemben) akkor elhiheted, hogy itt sem lenne más a végkifejlet( 2006-ban volt egy kis ízelítő belőle) legfeljebb annyi lenne a különbség, hogy nem kivégeznék őket hanem a börtönben megöltenék.
a nyugati tipusú demokráci(jó) vs szocialista rendszer(nem jó) annyi különbséget vélek felfedezni-ebből a szempontból-, hogy a szocializmusban amennyiben dolgoztál (és "tettél magadért") akkor öregkorodra sem kellett aggódnod mondjuk a gyógyszereidért, míg a nagy fejlett kapitalizmusban előfordulnak mondjuk ilyen esetek: en.wikipedia.org/wiki/Enron_scandal . a móka benne az, hogy ilyenkor a "csődbevivő-haszonélvező" is, és a " szar dolog az állami nyugdíj, csak a magánnyugdíj ami boldoggá tehet" hozzáállású kis pöcs is rongyol állambácsihoz és tartja a markát, hogy ne haljon éhen. akkor ez hogy' is van? befizetni nem nagyon akaródzik, de ha ellopják a pénzét akkor már fizessen állambácsi?

Marcellusca 2010.08.09. 11:35:42

Olyan jó nézni, ahogy elvitatkozgattok. :)))

Osztják az ész olyanok, akik az átkosban max porbafingók voltak, régi-régi (vélt vagy valós) családi sérelmeket hoznak fel igazuk bizonyítására, melyek "csupán" egy-egy kicsiny szelete az egésznek.
Igaz, ebből áll össze az egész, de csak picit kiemelni, nem az egész valóját fogja tükrözni.

Szóval jól elvitatkozgattok, közben meg nem veszitek észre, hogy a történelem ismétli önmagát.
Jelenleg is kiépülés alatt van egy központi irányítás, ami majd megmondja, hogy mit gondolhatsz, mit nyilatkozhatsz!
És igenis az a jó, amit ők akarnak, úgyhogy te is azt akard, mert egyébkéntis, nekik van NER-ük meg NENYI-ük, amiben meg van fogalmazva a lényeg.
És akinek nem tetszik, annak kuss van.

De, nyugodtan vitatkozzatok a múlton! :D

Jurganov 2010.08.09. 11:38:00

@ColT: a szolgáltatóiparról az a video jut eszembe mindig, mikor az egyik Mo-t lejáratni próbáló alkotásban az egyik fickó elmondja, hogy:" jön a külföldi, azt hiszi itt mindent megkap szarért-húgyért és amikor valaminek az ára több mint amit kigondolt akkor csak néz mint a birka és lehúzást kiabál". nézd meg mondjuk a soho-ban mennyi egy sör és itthon.

Jurganov 2010.08.09. 11:42:38

@Marcellusca: észrevesszük. csak tenni nem tudunk semmit.
van az a régi vicc, hogy: az ördög járkál a pokolban. odaér a kondérhoz amiben az oroszok vannak
- minden rendben? kérdezi
-igen, ha valamelyik ki akarna jönni kap egyet a puskatussal és megy is vissza.
megy tovább, odaér az amikhoz
-minden rendben?
-igen, ha ki akarnak mászni akkor megmutatjuk neki a bírósági ítéletet és mászik is vissza.
magyarokhoz ér, az őrök kártyáznak
-hát ti?
-semmi gond, ha egy ki akarna mászni a többi azonnal visszahúzza. :)

Marcellusca 2010.08.09. 11:46:39

@Jurganov: Hát, most nem.
Hogy egy "klasszikust" idézzek: "Elkúrtuk. Nem kicsit. Nagyon."
Mármint, akik a narancsra tettek. A többiek meg szívnak velük együtt.

A viccet ösmerem. És nagyon találó.
Sajnos!

Kicsit Karcos 2010.08.09. 11:50:13

A Fidesz polgármester-jelöltje üdvözli a felvonuló munkásőr elvtársakat:

kuruc.info/r/20/63920/

Marcellusca 2010.08.09. 12:03:05

@Kicsit Karcos: Ne szórakozzá, vaze!
Tudod, Te, nagggyon jól: A mi kommunistánk ...
xD

süti beállítások módosítása