Skip to content


       Szűrés lista

Egy világváros, ahol senki sem irányítja az óriásberuházásokat

Még Demszky Gábor a főpolgármester, de már egy olyan jelentés született, ami egész egyszerűen elképesztő ...
A 30 milliárdos hídfelújítás vagy a 500 milliárdos metróépítés? Egy kutya mindkettő, nincs vezetője egyik projektnek sem!
 
A Nagy Értékű Beruházásokat Vizsgáló (NÉBEV) Bizottságnak a jelentése 3 fővárosi beruházást vizsgált, a Margit híd felújítást (a Margit hidat az eredeti tervek szerint a jövő héten kellene átadni), a 4-es metró építését, és a Kossuth téri mélygarázst.
Annyit már ez a bizottság is kiderített, hogy csak eme 3 projekt kapcsán összesen 60 milliárd forint kár érte a Budapestet.  (Az 1000 új busz beszerzése 50 milliárd forintba kerülne, semmi baj, télen majd mindenki villamosozik és metrózik.)

 

"Mindhárom beruházással kapcsolatosan általánosságban elmondható, hogy

-    valamennyi projekt előkészítetlen vagy hiányosan illetve hibásan előkészített volt,
-    a projekteknek nem volt irányításra alkalmas megfelelő szervezete, és a működési rendje sem igazodott a projekt megvalósításához,
-    nem volt megfelelő felelős vezetője, továbbá az egyes szervezeteken belül, illetve az egyes szervezetek között hatásköri kompetenciazavarok jelentkeztek, amit gyakori személyi és hatásköri változások is kísértek. Így a zavarok a projekt szervezetében és működésében állandósultak,
-    a projekt célkitűzései és hatásai közötti összhangot nem teremtették meg. Valamennyi projektnél előforduló tevékenységek kockázatait előre nem mérték fel. Így kockázatelemzés hiányában a megfelelő tartalékokat sem képezték meg előre. Ezért teljesen hiányzik például a határidők túllépése esetére az időtartalék képzés.
-    általában véve a tevékenységekhez nem rendeltek bruttó fedezeti hányadot, ami a beruházások biztonságos szakmai végrehajtását szolgálják, egyúttal a bizonytalanságot állandósították,
-    Megdöbbentő, hogy hosszabb beruházási időszak után sem tekintik át az adott beruházás lényeges ismérveit, eseményeit még akkor sem, ha a kedvezőtlen jelenségek a határidőt, finanszírozást érintik.

Az előkészítetlenség, illetve a szervezet strukturális, működési és hatásköri zavarai miatt szinte előre megjósolható
-    az egyes projektek határidőinek túllépése,
-    a költségek megnövekedése,
-    beruházás finanszírozási forráshiánya
-    az EU-s támogatások elvesztésének kockázata.

Az egyes projekteknél kockázatelemzés, gazdasági, műszaki értékelemzés időben nem készültek. A kockázat kezelésének nincsenek felismerhető módszerei, jelei. Teljességgel esetleges az intézkedések előfordulása, racionalitása, okozatossága, bizonytalan a hatása és eredményessége.

A beruházással érintett ingatlanok jogi státuszának rendezésére szinte mindegyik projektnél utólagosan, a teljesítés megkezdését követően került sor.

A kaotikus viszonyokban időről időre - szakmai (műszaki, gazdasági, beszerzési, jogi) megfontolásokat semmibe véve - politikai ráhatások jelentek meg.

A nagy beruházások előkészítésének és megvalósításának hiányossága eredményeképpen fellépő költségnövekedés hatalmas, még a főváros mintegy 500 milliárd forintos költségvetéséhez képest is meghatározó.

Különösen növeli a pénzügyi kockázatot, hogy az EU-s szabályok megsértése - egy-egy közbeszerzési eljárás szabálytalansága, Kbt. - be ütköző módon történő lefolytatása - miatt az EU-s támogatások részleges elvesztése elviselhetetlen terhet jelenthet a Főváros számára.

A Fővárosi Önkormányzat nagy presztizzsel bíró szervezetként jelenik meg a piacon, ennek a szervezeti sajátosságnak ellentmondva teljességgel közömbösséget mutat a beruházásai alakulását illetően, az összes lényeges esemény iránt csak utólagosan, az események bekövetkeztét követően próbálja meg az intézkedéseit meghozni, utasításait kiadni, és ez által, mint megrendelő az események alakításában nem vesz részt, inkább „sodródik” azokkal.

A vizsgálat során nem lehetett megállapítani, hogy a beruházások, fejlesztések során előforduló és egyértelműen bizonyítást nyert tények bekövetkezéséért, az események ilyetén alakulása kinek és milyen természetű magatartására, illetve mulasztására vezethető vissza.
Alappal vethető fel a személyi felelősség, ez azonban a rendelkezésre álló adatok alapján személyre szólóan nem bontható le.
Az sem állapítható meg, hogy a szakmai szabályok követésének mellőzése vagy azok tudatos megkerülése okozhatta az egyértelműen és nyilvánvalóan kedvezőtlen eseményeket."

A teljes jelentés doc formában olvasható.

A jelentés még csak tervezet, és nem is a teljes leltár vagy a teljes feltárás. A jelentéstervezetet szerdán fogja tárgyalni a Fővárosi Közgyűlés. Ahol már se koalíció, se MSZP-SZDSZ többség sincs ...

Demszkynek már rég le kellett mondania, ez a jelentés csak  összeszedi azt, amit már úgyis tudtunk: Demszky teljesen alkalmatlan, dilettáns, hanyag és pofátlan.

Címkék: budapest bkv demszky botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr192228715

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: BKV: Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el! 2010.08.18. 10:07:00

Történt a napokban, hogy Budapest belvárosában akadt dolgom. Általában nem használom a BKV-t elvi és költség takarékossági okokból, de most rákényszerültem. Hat alkalommal kellett volna eljutnom a Nyugati pályaudvarról a Ferenciek terére, és vissza. ...

Trackback: BKV: Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el! 2010.08.18. 09:34:53

Történt a napokban, hogy Budapest belvárosában akadt dolgom. Általában nem használom a BKV-t elvi és költség takarékossági okokból, de most rákényszerültem. Hat alkalommal kellett volna eljutnom a Nyugati pályaudvarról a Ferenciek terére, és vissza. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hubert J. Farnsworth 2010.08.18. 08:34:56

Miert is nem tudok ezen megelpodni....

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.08.18. 08:38:56

Egyre jobban áll az a tétel, hogy nagyfaluban lopják el a pénzek 90 %-át.

Paradigma 2010.08.18. 08:43:37

Ebben a 60 milliárdban nincs benne az, ami kézen- közön eltűnik, ha jól sejtem. Ez csak a hanyagság. Persze az is lehet szándékos, de nem feltételezek ennyi hozzáértést tőlük.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 08:52:19

@Paradigma:

Ez a 60 milliárd csak az, amit ez a bizottság ismert és összeadott.

nagyon_buta 2010.08.18. 08:53:18

csupa-csupa versenyszférában keresett vezető (a fizetésük a csillagos égben...), elemi hibák az irányításban, szervezésben vajon hol fognak dolgozni és mennyiért, ha esetleg már a butapesti választók is megértik, hogy hülyének nézték őket?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.08.18. 08:53:42

Sajons a végére kiderül, hogy felelősök nincsenek. Ez a legnagyobb baj! Senki nem lesz felelősségrevonva!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.18. 08:54:16

Igen ebben csak az van amit a balfaszkodás miatt bukik a főváros. Ebben nincs benne amit kibékávéznak ezekből a projektekből, persze szerintem nem véletlen hogy ilyen kupleráj van, valakiknek ez így nagyon fasza.
Amúgy meg a jelentésben leírtak egyáltalán nem meglepőek, igazából aza fura hogy idáig nem nagyon boncolgatta senki sem, miközben főleg a 2006-os önkormányzati választások előtt hirtelen elkezdett, szinte bejelentés nélküli (ergo kb. ennyire volt előkészítve is) metróépítés, meg a város széttúrása egyértelművé tette már akkor hogy ez így kibaszot működésképtelen. Aki már csinált egy dolgot is amit a 0-ról kellett, az tudja hogy előkészület nélkül még egy félistenzseni sem tudja ezeket lekoordinálni, és akkor még nem vettük ebbe bele a budapesti demszky-faktort.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 08:54:43

" Ria, Ria Hungária
A tengerpart nélküli Bulgária"

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.18. 08:57:54

@nagyon_buta:
No igen, ezek a híres szakértők meg menedzserek, átlagember több éves fizetéséért nem csinálnak semmit havonta, ill. ha csinálnak is kb annyit is ér mintha egy laikus állna hozzá, de meg merem kockáztatni hogy egy lelkes laikus (most konkrétan valami műszaki végzettségű mérnökre gondook akinek nincs tapasztalata konkrétan metroépítkezésben) szimplán józan paraszti ésszel, hatékonyabban tudna dolgozni mint ezek. (lsd vis maior-alstom szerződés)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.08.18. 09:01:14

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Hát igen. S ezek a semmitérő magukat szakembernek nevezők osztották az észt. Itt az eredmény!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 09:05:10

Nekem az tetszik, hogy itt a sajtó mindenkit szétszed mindenért, de egyszer nem láttam volna, hogy Demszkynek nekiugrotak volna: Mi az, hogy semmiért nem felelős? Nem is értem ezt a mondatot? Akkor mit csinál egy főpolgármester??????

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.18. 09:06:16

Összefoglalom a jelentést: ész nélkül vágtak bele mindenbe sokmilliárdért

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:07:46

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

A magánszektorban ha valaki "így" vezet egy projektet, páros lábbal basszák ki.

De hát honnan tudná ezt Demszky, meg Ikvai-Szabó meg a többi senkiházi, mikor sosem dolgoztak a magánszektorban ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:08:41

@laspalmas:

Pontosabban:
ész nélkül vágtak bele mindenbe sokmilliárdért ÉS utána sem foglalkoztak vele ... "majd lesz valami" ..."egyszer biztos elkészül"

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.08.18. 09:13:53

Azért szerintem ez minden résztvevő részéről kimeríti a nagy vagyoni hátrányt okozó hűzlen kezelés fogalmát!

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.08.18. 09:13:54

@laspalmas: ...és ez hiba volt, aminek valószínűleg ők fogják meginni a levét.

@Noname Cowboy: Viszont lesz egy jól meghatározott kör (a folyamatosan váltott projektmenedzserek), akiken jobb esetben le lehet verni a balhét - ők meg majd delegálják az illetékeseknek.

zsírgyík 2010.08.18. 09:15:31

Én már egy jó ideje csak nézem ezt a demszky gyereket. 16 éve a főváros első embere, midenki számára egyértelmű, hogy szétloptak mindent és ő soha semmiért nem felelős, soha semmiről NEM TUD! Ez elképesztő és ezeket az indokokat van pofája rendszeresen mondani. Áll a kis ártatlan, és ő semmit sem tud, nagyon remélem, hogy ez a rohadt, hazug, szemét, egykori maoista szarkupac felelősségre lesz vonva. Esküszöm misét rendelek arra a napra. Az egész rendszerváltás jelképe lehetne, a sitten ülő demszky!

lyken 2010.08.18. 09:17:37

@nagyon_buta: Erről a szituról valahogy ategnapi flood jut eszembe: flood.blog.hu/2010/08/17/vezetoi_oneletrajz

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.18. 09:25:07

@zero:
Demszky és a magánszektor..szadeszeseknek annyi elképzelésük volt mindig is a magánszektorról hogy állami pénzeket hogyan kell magánzsebekebe jutattni. ill. pártkasszába, persze kifejezetten csakis a verseny nevében. Mutassatok egyetlenegy szadeszes maszopos politikust aki saját erőből nem az állammal üzletelve tett szert a vagyonára. Így kibaszott nem nehéz hogy a piaci ár többszöröséért mással megcsináltatom a melót, egy olyna szerződés alapján ami szerint nekem semmi de semmi felelősségem nincs.

lyken 2010.08.18. 09:25:18

@Noname Cowboy: Ha le van írva valahol, hogy mi a kötelességük, akkor igen. Valahogy nem hinném, hogy bárki kőbe véste volna:

Zero, Laspalmas: Nem lehetne szerezzni munkaköri leírást a ezető pozíciókhoz? Csak hogy tudjuk, mi is az elvárás ezekkel az emberekkel szemben.

@DexterMorgan78/Séfbácsi: "No igen, ezek a híres szakértők meg menedzserek, átlagember több éves fizetéséért nem csinálnak semmit havonta,"
nagyon rákattantam tegnap floodra. :D flood.blog.hu/2010/07/27/a_tanacsado_guru
Szerintem kb így zajlik nálunk a tanácsadás.

@zsírgyík: "16 éve a főváros első embere"
20 éve.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 09:25:23

@zero: Gyakorlatilag, előre szétvet az ideg, hogy senki nem fog ezért ülni. Szanyi kapitány meg azt mondja, hogy Hunvald ártatlan. Csak egy zokniba krumplis verés segítene ezeken, mert annyira el vannak rugaszkodva a valóságtól. Közben meg röhögnek rajtunk a kis "ugribugri parasztokon"...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:27:24

@lyken:

szerintem semmilyen elvárás nincs, akit a budapesti választópolgárok megválasztanak, az lesz a főpolgármester

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:28:51

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Engem azért ver szét az ideg, hogy ennyi pénzből egy kis hozzáértéssel és figyelemmel mennyi mindent meg lehetett volna csinálni Budapesten .... Csak az elmúlt 8 évben mennyi pénz ment el? 1000 milliárd? 2000 milliárd?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 09:28:54

@zero: Bárcsak lenne eszük a fiataloknak és betolnák a 2 farkú kutyát...

Jobbágy 2010.08.18. 09:32:04

Tegnapi, de nagyon is idevág! A metrókocsis balhén röhögcsél az szdsz és rettegnek a szocik, hogy az ügyvédkék ezt is a nyakukba varrják. Ezt az esetlegesen elbukható 30 milliárdocskát is hozzá csaphatjuk... www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=335243

lyken 2010.08.18. 09:33:23

Van itt egy alapvető félreértés. Az a feltételezés, hogy zavaros van véletlenül és elúsznak a pénzek. Ez a gondolatsor hibás. Zavaros van, mert ez felel meg a főváros döntéshozói mögött álló érdekköröknek. Zavarosban ugyanis feltűnik, hogy eltünt 60 milliárd. Az nem tűnik fel, hogy 13 milliárd helyett 30-ra megy fel egy hídfelújítás ára. Az se tűnik fel, hogy ha a 4-es metro kezdeti reálértékét vesszük, akkor hasonló, 250% feletti drágulás következett be.
Adó terén ugyanez a helyzet. A pénzügyminisztereink mindannyian a 4 nagy adótanácsadó cég alkalmazottai voltak/lettek. Ők azért keresnek most havonta sok pénzt, mert nem szüntették meg a zavaros adórendszert és így még mindig rengeteget számlázhatnak ki adótanácsadásra az ügyfeleiknek.
Ha a játékszabályok kőbe lennének vésve, akkor nem lenne költségnövekedés és nem lennének külföldi számlákra odapakolt 100 milliós "jutalékok". Vagy nevezzük inkább nyugdíjalapnak. Ez nem érdeke egyik pártnak sem.

lyken 2010.08.18. 09:35:48

@zero: Persze, de bármelyikünk elkezd dolgozni, aláír egy ilyet. Mi a feladata; mik a felelősségei; milyen policy alapján köteles szerződéseket írni, kötni; projekt esetén miket köteles biztosítani, stb...
Nehogymár ne legyen ilyen. Az lenne az igazi vastagbőr.

jozicsenko 2010.08.18. 09:35:56

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": jaja, büntetni akartam ezért vacilláltam a jobbik és lmp között, de inkább megy a kétfarkúnak a cetlim (a jobbik szalonrasszista lett, besimultak orbán háta mögé, az lmp meg tisztán szdsz2.0 lett)

@zero: amikor megyó újraindította a négyesmetrót, még 225 mrd-ról szólt a fáma, mára azért nem lett a háromszorosa, mert az eu megszabja a felsőhatárt a támogatásoknak és nem lehet többet kilopni mint 370 mrd Ft--ot (nameg ugye a maximalizált állami támogatás után a fővárosnak sincs mit beadnia...)

demszkynek meg innen is a qrva anyját, amiért tönkretette a fővárosunkat...

azért még arra kiváncsi leszek, hogy ha lesz egyszer busztender, akkor azon a magyarokat támogatják-e, s ha igen, vajon tényleg magyar lesz-e, vagy kinai mint a németnek cimkézett mozgólépcső a metróban...

Hófehérke hét kicsi törpéje 2010.08.18. 09:36:18

@zsírgyík: Azt is tegyük hozzá, hogy ezt az embert valakik megválasztották. Valakik 3x-4x-re is elhitték, hogy most már tényleg rend lesz, tényleg lesz 4-es metró, várost elkerülő körgyűrű, panelprogram, stb.
Sőt, a birkapesti képes volt egy pótSZDSZ-t is beszavazni idén a Parlamentbe.

Én csak azt sajnálom, hogy Budapest az ország fővárosa, így az ember kénytelen itt élni, ha nem vidéken akar vegetálni.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.18. 09:39:08

@zero: " nem volt megfelelő felelős vezetője, továbbá az egyes szervezeteken belül, illetve az egyes szervezetek között hatásköri kompetenciazavarok jelentkeztek, amit gyakori személyi és hatásköri változások is kísértek. Így a zavarok a projekt szervezetében és működésében állandósultak,"
ÖÖÖÖÖ. Akkor miért is kapott a Klados Gusztáv több mint 8 millát havonta? Ennyi pénzért azért már lehetne valamiért felelősséget vállalnia, nem?

Kicsit Karcos 2010.08.18. 09:42:00

@Hófehérke hét kicsi törpéje: így van, 4 év semmittevésért jogos Demszky baszogatása, de a többi 16 évvel már elszámolt, a szavazók pedig elfogadták az elszámolását.

Nem úgy van az, hogy a szavazó nem felelős semmiért, mert ő csak egy kisZember.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 09:43:05

'napot náczi csőcselék!

"Örömmel" láttam, hogy az elmúlt héten sok mindenről nem maradtam le :)))

Miért érzem mégis azt, hogy a cirkusz az ugyanaz
Ugyanaz a bűvész és a trükkje ugyanaz
Ugyanaz a rossz bohóc csupa olcsó poénnal
És a vicc is arról szól, hogy mától minden ugyanaz

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.18. 09:46:05

@Seduxen: Pedig három hónapja már új országban élünk !

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:47:42

@jozicsenko:

4-es metró ELSŐ SZAKASZ árváltozás:

1998. április: 130 milliárd
2004. július: 190 milliárd
2005: 236 milliárd
2006. november: 295 milliárd
2009. április: 353 milliárd
2009. október: 366 milliárd

Most mit lehet tenni, ha senki, de senki nem kérdezett rá, hogy ugyan miért nőtt 10 év alatt a HÁROMSZOROSÁRA az ár? És ezalatt kétszer újra is választották Demszkyt ...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 09:47:55

@Ásómaci: az lehet, hogy az ORSZÁG új, de hogy a FŐVÁROSA a régi, az hétszentség...

passaran 2010.08.18. 09:48:43

Tartok tőle, hogy ezek a repkedő 10-50-100 milliárdok csak a jéghegy csúcsa.... mennyi lehet az az összeg amiről minden oldal mélyen hallgat mert közösen benne vannak nyakig?
Ha az is kiderülne (nem fog), akkor elképzelhető hogy hiánycikk lenne a lmpvs.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:49:48

@Ásómaci:

DBR Metró Projektigazgatóság a BKV-hoz tartozik, a Főváros részéről senki sem irányítja a projektet ...

Alikam 2010.08.18. 09:50:09

A metróépítésnek volt értelme. Jó kis forgalomletereléseket meg dugókat csinált, azon kívűl semmi...

Érintetteknek halálbüntetés, gödröket betemetni, esetleg parkosítani és ennyi.

Alikam 2010.08.18. 09:50:41

@zero: "És ezalatt kétszer újra is választották Demszkyt ... "

Ez a legnagyobb tragédia amúgy...

zala 2010.08.18. 09:56:45

@laspalmas:

szerintem ez nem így van. én úgy látom, hogy teljesen tudatosan, már-már zseniálisan alakították ki ezt a zavaros környezetet, amiben aztán könnyen halásztak.
józan paraszti ésszel nézve teljesen nyilvánvaló pl. Demszky felelőssége az egészben, ám jogilag (fordítom is magyarról abszurdra: jogpolitikailag) még számára ennyire erős ellenszélben sem fognak olyan fogást találni rajta, hogy a személyre lebontott felelősségével arányosan be tudják büntetőjogilag árazni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 09:59:21

@Alikam:

Nézd, Demszky ÖTSZÖR kampányolt a metróval, ÖTSZÖR meg is választották. Erről ő tehet?
Ha ilyenek a budapesti szavazók ....ez van.

Kár hogy nem indul el, örömmel nézném hogy kap-e legalább 1%-ot ....

Lehet össze kellene neki gyűjteni a 30 ezer kopogtatócédulát. Budapest nem maradhat egy ilyen nagy formátumú világváros-építő nélkül !!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 10:00:48

@zero: "Kár hogy nem indul el, örömmel nézném hogy kap-e legalább 1%-ot ..." - hiszed Te. Ha elindulna, GARANTÁLOM, hogy újra nyerne!! Hidd el, még ezek után is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 10:04:36

@Seduxen:

neeem, nem tudom elhinni, hogy megint nyerne ..... ENNYIRE nem lehet ostoba 1,2 millió budapesti választópolgár..... (vagy igen?)

Marcellusca 2010.08.18. 10:06:40

Minek ehhez bizotságosdi?
Kérdeztek volna engem! :)))

Vagy csak olvassák a V'bőrt! :D

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.18. 10:07:01

Vidéki emberként csak azon töröm a fejem, hogy ennyi pénzből-becsületesen- egész országrészeket lehetett volna átalakítani, munkahelyeket létesíteni,természeti energiaforrásokat kiaknázni, stb. Nem lehet felelőst találni! Van: az én fityfiritty kutyám. Szemetek!

Gyulimali 2010.08.18. 10:09:08

Szerintem sokkal olcsóbb lett volna nekünk, ha Demszky egy 5 m magas arany lovasszobrot álmodik meg élete fő művének, egy Carrarai márványból épült saját oltárral egy belvárosi háztömb helyén. és nem a teljességgel felesleges, soha meg nem étrülő 4-es metrot.

Marcellusca 2010.08.18. 10:14:34

@Paradigma: Ez "csak" 3 - vizsgált - nagyberuházás.
A kisebb, apróbb dolgokat (még) nem is nézték.

Reggel volt valamelyik kanálison az egyik (asszem) vizsgálódó és azt mondta, hogy ez a szám után mindenki, érzése szerint tegyen egy szorzószámot!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 10:15:32

@zero: "Nézd, Demszky ÖTSZÖR kampányolt a metróval, ÖTSZÖR meg is választották. " - szerinted ha ÖTSZÖR bejött neki, HATODIK nekifutásra nem jönne be? Eccerű képlet ez: Metró+egy kis patásorbánozás+egy kis szélsőségesezés, és voila :))))

2010.08.18. 10:16:23

@zero:
azért megvédeném a budapestieket, nézd meg az ellenfeleit demszkynek az elmúlt 20 évben, továbbá nem a lopást szavazták meg. 98-02 között pedig ha a fidesznek lett volna esze, már akkor kihúzhatta volna a talajt a gazemberek alól, csak nem kellett volna olyan rosszul kommunikálni, és semmivel se törődve keresztülvinni minden hülyeséget(lásd Gödör, amit ma jobb oldalon erkölcsi fertőnek néznek, pedig a fidesz miatt van ott, talán mégis csak jó lett volna oda a Nemzeti Színház)
Demszky egy mocsok senkiházi, ez nem kérdés, szerintem nem fogja ezt csak úgy megúszni

Kicsit Karcos 2010.08.18. 10:16:31

@Seduxen: nyerne bizony, mint ahogy eddig is.

Horthy Miklós:

"A magyar nemzet szerette Budapestet, és el is kényeztette: mégis az utóbbi időben ez lett a város veszte. Most itt a Duna partján tetemre hívom a fővárost. Ez a város megtagadta ezer éves történelmét, ez a város porba rántotta a szent koronát, meg a nemzet színeit és vörös rongyokba öltözött. A nemzet legjobbjait börtönbe vetette, vagy kiüldözte hazájukból. Ezen felül még mindenünket el is tékozolta. "

Elhatárolódom.

morden2 2010.08.18. 10:16:54

@Gyulimali: a 4-es metró költségvetéséből józan paraszti ésszel kiszámolva kb az egész budapesti tömegközlekedést meg lehetett volna csinálni f*szásan, erre lett nekünk egy párhuzamos metrónk, sajnálom Budapestet és a budapestieket ( kivéve a vezetőket és a pajtikat)

Marcellusca 2010.08.18. 10:17:03

@Noname Cowboy: Há', mán hogy a rossebbe ne! :)
Az uccsó, építésvezető mérnök, mer' mé' nem szo't, mikor látta, hogy ez így nem lesz gyó? :D

Marcellusca 2010.08.18. 10:21:12

@nagyon_buta:
@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Úgy, úgy.

És ez a legfelháborítobb az egészben.
Havi milliókat vesznek fel, közben meg olyan hibákat vétenek, melyeket józan, paraszti ésszel észre lehetne venni és még megoldást is találni.
De ezek olyan magasan kvalifikált senkiháziak, akiket qrva jól meg kell fizetni a balf@szkodásaikért és azért, hogy letolják magukról a felelősséget.

moncayo 2010.08.18. 10:22:27

Most mondjátok, nem mindegy, hogy melyik politikus lopja el, szarja el a pénzünket: Mert, hogy itt eddig is, eztán is ellopják, elszarják. Ne fizess adót, vásárolj külföldön (ezzel se fizetsz itthon áfát) és nem lesz mit ellopni.

Marcellusca 2010.08.18. 10:23:00

@laspalmas:
@zero:
Ja, ja.

Valamire majdcsak jó lesz. :D

anarcho78 2010.08.18. 10:23:16

szerintem ilyen nincs, hogy nem lehet senkit felelősségre vonni. vki felügyelte, nem? vki aláírta, nem? vki felvette az EU-tól a pénzt, nem? vki továbbadta, nem? (most hagyjuk, hogy milyen dobozban:)) csak könyörgöm, ne a segédtakarító legyen, aki börtönbe megy!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 10:24:16

@Kicsit Karcos: juuuuj, náczi! látom semmi nem változott ebben a fertőben az elmúlt másfél héten :)))))

ki kicsoda 2010.08.18. 10:28:36

... üljetek fel a biciklire és tekerjétek, addig sem fárasztjátok, azt az okos agyatokat. Még ezt is meg kéne szerezniük, segítsetek nekik. Most is megszívattak benneteket, lassan beledöglötök, mert nem bírjátok fizetni a hiteleiteket, mert megérdemlitek, csak így tovább!

Amikor nyilvánvalóvá vált, az elkerülhetetlen, 177 Ft/CHF-nál minden mozdítható forintból alpesi valuta lett. Minden ötödiket elkölthetem úgy, hogy a forint tőkém érintetlen marad, mert én tudtam, mi következik. Ti a csodát vártátok és meg is kapjátok, mert megérdemlitek. Gondoljátok csak végig, ki az aki csalódik? Mert ti, akik lassan mindeneteket elveszítetek, győzelemhez segített imádottaitokat szolgáljátok, ha éhen vesztek is, mert megérdemlitek, tehát nem csalódhattok. Én sem csalódtam, ezt vártam. Így teljes a NeNyi. Míg fel nem ébredtek! Segítségetekkel, az árfolyamkülönbözet engem eltart. Titeket megszívatott, engem segített a vezér, mert megérdemeljük. Oszt jónapot!

2010.10.23.

2010.08.18. 10:29:21

@anarcho78:
teljesen igazad van, de a papírokat szépen eltüntetik, és semmi bajuk nem lesz
mégse ártana egy tüntetés most már a Városháza előtt, én ott lennék, az biztos
ja és senki ne feledje, Demszky mellett az MSZP a felelős ezért, csak szólok a választások előtt :):), bizti ami bizti

jozicsenko 2010.08.18. 10:32:08

@zero: sajnos a wikipedia nem teljes, mármint nem írja, hogy mennyi a maximálisan adható eu-s támogatás (végülis igaza van: a múlt a tények, a jővőről meg minek írjanak...)

na: az eddig megítélt támogatás az első szakaszra kb 180 mrd Ft (több lett volna, de ugye 11 szabálytalan tétel miatt buktunk 47 mrd Ft-ot)

hogy a 380 MRD-os max uniós támogatást hol olvastam, már nem tudom, de sokkolt, mert annyi volt kb a teljes magyar tömegközlekedésre szánható uniós támogatás: márpedig ennyit elszórni csak a metróra igazi szdsz-s pazarlás (lopás): nemhogy a vidéki tömegközlekedést hagyták ki belőle (akkor) hanem bp egyéb közlekedését is...

szerencsére valakinek eszébe jutott brüsszelben, hogy magyarországon 10 mllióan élnek, nem 2millióan...

2010.08.18. 10:32:21

@ki kicsoda:
höhö, jó, hát ez is igaz, egyébként én is ezt csináltam, bár én 2007 óta gyűjtögettem a frankocskát :):)

jozicsenko 2010.08.18. 10:36:06

a frászba, most látom, hogy idén is van goldenblog...

neveztetek már, vagy nekünk kell?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 10:36:51

Egyébként bocs, ha ezzel bárki lelkébe belegázolok, de 5x megválasztani Demszkyt...nos, el lehet gondolkodni, hogy akkor, hol is laknak az igazi "parasztok"...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 10:39:49

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "nos, el lehet gondolkodni, hogy akkor, hol is laknak az igazi "parasztok"" - Székesfehérvárott? :))))))

nagyon_buta 2010.08.18. 10:41:30

Ilyen kérdések visszhangzanak üres fejemben, kampány idején kit hívott fel, hogy merre tart a metro projekt, kitől kért infót?
Más:
Ne kenjük a felelősséget a jelöltekre, a budapesti választók eddig (és talán ezután is) őt választanák, mert milyen jól hangzik a putris városukról, hogy világváros, meg metró, meg .....
A problémák jó részét maguknak köszönhetik és mindenkit érint.

Thresher 2010.08.18. 10:42:19

Aki nem látja ebben a korrupciót, az vak, vagy nem is létezik....

Ha jól emlékszem dönteni kellett hogy vagy az M0-ást fejezik be a pénzből, vagy csinálnak új metrót... naná, hogy az utóbbi, hadd viduljanak csak a bpestiek, az meg ki a faszt érdekel hogy a metrónak nem lesz autó csökkentő jelentősége, pláne úgy, hogy a torzó körgyűrű miatt át kell evickélni a várost... Emlékszem, egyszer anno kocsival mentünk a Tátrába: Pécs-Budapest 3 óra, Budapest 2.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.18. 10:43:55

@Seduxen: Ott is vannak rendesen, de egy Demszky kaliberű embert ott már meg lmpvs-aztak volna!:D

igazságos 2010.08.18. 10:44:11

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Itt nem csak Demszkyről van szó, hanem az összes BKV-s nagykutyáról. Ha valaki odakerül, mindjárt érdeklődik arról, hogy s mint lehet minél többet lenyúlni úgy, hogy ne legyen utána nyom! Ezt csinálták eddig is, bárki is volt a hatalmon! S ezt csinálják most is!

De sajnos rá kell jönniük arra, hogy ez nem folytatható a végtelenségig, mert a BKV összeomlik! Egyszer csak elzáródik a pénzcsap, akkor aztán senki semmit se kap!
Lehet 1000 új buszt venni horribilis áron, mikor külföldön a feléért meg lehet őket venni! Papíron ennyibe kerül, de a különbözetet zsebre teszik! Aztán, mikor kiderül, hogy nem jók a buszok, javítani kell, vagy valami, akkor ott már nincs reklamálás, mivel olyan szerződést kötnek, hogy az eladó jár jól!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.18. 10:47:07

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "Ott is vannak rendesen" - Te már csak tudod, mi? :))))))))))

azAttis 2010.08.18. 10:58:58

Ez nem véletlen, ahol nincs felelős irányítás onnan lehet sokat lopni. Ha már van feje a bulinak aki átlátja és tartja a hátát akkor sokkal kevesebbet lehet ellopni a közvagyonból. Ezt pedig az mszp/szdsz nem engedhette meg. Érthető nem?

ucsacsu 2010.08.18. 11:00:16

Kév- metros ismerősök mesélik,hogy a főmertost amikor velük dolgozott, vagy legalábbis imitálta a munkát arra sem lehetett használni,hogy a terv tárba küldjenek vele egy kész tervet,mert azt soha többé nem találták meg,most meg ő a nyolcmillás boss röhej.

OmegaMale 2010.08.18. 11:01:28

'A Fővárosi Önkormányzat nagy presztizzsel bíró szervezetként jelenik meg a piacon, ennek a szervezeti sajátosságnak ellentmondva teljességgel közömbösséget mutat a beruházásai alakulását illetően, az összes lényeges esemény iránt csak utólagosan, az események bekövetkeztét követően próbálja meg az intézkedéseit meghozni, utasításait kiadni, és ez által, mint megrendelő az események alakításában nem vesz részt, inkább „sodródik” azokkal.'

Hát igen, ezek a liberálisok a nevükben horodzzák, hogy:
1. Nekik mindent szabad.
2. Nekik semmi sem tehető kötelezővé..

Joguk van semmit nem tenni és joguk van hülynek nézni másokat és az ártatlanság *védelme* is övék, sőt ők mondják me,g hogy ki ártatlan és ki nem az.

És mivel engem nem lehet túlzott empátiával megvádolni, ezért én biztos a következőképpen járnék el.
Mivel állítólag a személyi felelősség gyanúja megalapozott, de a konkrét személyek nem azonosíthatóak, így a bizonyítottan veszteséges ill. bűncselekmény (gazadasági v. köztörvényes) gyanúja alapos, ott a szerződéseken végig kell menni, az aláírások gazdáit (hiszen biztos nem kéne az aláírásuk a papírra, ha nem lennének illetékesek...) szépen előzetesbe tenni, a feltárt kárt az aláírók számával osztani és perbe fogni őket. Nem kellene sok idő és énekelni kezdenének a madárkák (kiknek gyűjtötték a zsét stb.), talán még a zsé egy része is előkerülne. Ha egy-két emberke sokáig büntiben maradna, az sem lenne nagy baj, legalább addig sem játszanak közpénzes képviselős pénzeltapsolósat.
Pl. ha egy 10 milliárdos szerződésre van 5 ember, akkor fejenként 2 Mrd. Vagyonelkobzással meg lehet belőle 20-50 miska (nem életszerű, hogy a ballibsi 20 éve panelban lakik és aláírhat milliárdos projektet), további 20-30 milliót meg leüli a sitten nap x HUF-fal. Valszeg időközben a egy-két svájci bankszámlát is le lehetne nyomozni. Legalább a rendőröknek is lenne elég dolguk, *igazi* bűnözőkkel.

Steve the Great 2010.08.18. 11:09:37

@Marcellusca: A Heti Válasz egyik újságírója volt, őt szokták hívni fővárosi beruházásügyben. Egyébként még azt is mondta, hogy kicsit pesszimista, mert mintha a BKV-ügyben is csökkenne a nagy kivizsgálási láz.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.08.18. 11:12:27

Szerintetek nagyon az ördögtől való ötlet azt mondani, ha egy projektnek (vagy bármi másnak) nincs felelőse, akkor automatikusan az a felelős, aki nem jelölte ki a felelőst, és aki teljes vagyonával felel az ilyen jellegű múlasztásért? Ezt akár törvényben is meg kellene határozni, hogy mindig az adott szervezet feje, aki aláírási joggal bír. Az autósoknál már bizonyított objektív felelősség alapján még akkor is a szervezet feje a felelős, ha nincs megnevezve más felelős, ha egyébként semmi köze a dologhoz (ami szerintem elképzelhetetlen, adott értékű beszerzés, megrendelés fölött mindenképpen kell valami vezető jóváhagyása). Ha a konkrét esetet nézzük, akkor a főváros, mint megrendelő, vezetője a felelős, vagyis Demszky (de lehet felőlem a hagyó, mesterházy, ikva-szabó is, meg az ég tudja még, kik voltak benne a projektben).

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.08.18. 11:17:17

Nosztalgiaval gondolok vissza a 80-as evek kis mozikban bovelkedo, tiszta es nem osszegrafitozott autoktol nem tulzsufolt Budapestjere. Mindenre lett volna megoldas az elmult 20 evben de ha ezeknek a gazembereknek csak azon jar az eszuk, hogy szivessegeket tegyenek bunozo tarsaiknak es maguk is kilopjak mindent amit lehet, nem csoda, hogy semmi nem javult, csak leamortizalodott, eltunt, lepusztult.

A metrorol pl. nem reg jelent meg egy cikk egy kinai beruhazasrol...

"A busz ára a bjnews.com.cn [1] szerint 500 millió yüan (nagyjából 15 milliárd forint, a budapesti 4-es metró 520 milliárdjához képest), a 40 kilométer hosszú pálya kiépítési költségével együtt, ami a mostani kínai viszonyok alapján a tizede egy hasonló hosszúságú metró építési költségeinek."

ergo egy 40km-es metro pekingben 5 mrd jüan ami 150 mrd forint.a 4es metro 8 km és 520 mrd.
pekingben 3,75 mrd/km, budapesten 65 mrd/km a metroépités.

nyilván az eltérő talajviszonyok miatt van 18x-os árkülönbség"

Magyaran ha demszky bunozo gabor nem ugyeskedni akart volna, ahogy tette az elmult 20 evben buntetlenul, hanem siman megbizta volna ezeket a kinai krapekokat, akkor most ebbol a penzbol amit elszortak, nem egy hanem maximum 18!! de legalabb 10 uj metro vonal letesulhetett volna Budapesten. Azert az nem volna semmi fejlodes ugye?! Belefert volna.

Azt lattam az elmult 20 evben, hogy voltakeppen semmit nem csinaltak....

Graffitik? mibol allt volna egy elkapas eseten 10 ev (konstans) bortonnel fenyegetni az elkovetot? Rogton visszaszorult volna. Idiota jogallam. Akkora buntetest kell szabni ami aranyban van a felderites lehetosegevel.

Dugo? Na abool a penzbol amit elloptak 20 even at teljesen a fold ala vihettek volna a forgalmat. 14-15 eve olaszok pl. felajanlottak demszkynek, hogy egy rakas melygarazst epitenek uzleti alapon a belvarosban, amit o visszautasitott, (hat nem gonosz kis konok geci? :)) mert akkor futott az exfelesege sarga lopos autos biznisze. (amiben nyilvan o is erdekelt volt) Ez abban az idoben volt amikor szanyi tibor tizmilliokat sikkasztott a margitszigeti europa hazbol...

Parkolasi rendszer? Nos, tudjuk, hogy a magan ceg amit egy minden parthoz kozelallo gengszter futtat csak morzsakat csepegtet vissza az onkormanyzatokhoz (hozzank ill. ha nem lopnak azt is el) voltakepp ha ingyen lenne sem veszitenenk semmit, csak legalabb nem szopatnank magunkat. Parkolhatnak az "olaszok" melygarazsaiban, a varosban korozes helyett... Pechukre ezek az olaszok nem voltak olyan szerencsesek mint azok az izraeli befektetok akik jellegtelen plazzakkal hazavaghattak a kiskereskedelmi boltokat a belvarosban.

Parkok? Lepusztultak, gondozatlanok, sokukbol luxus lakopark lett.

Dunai csonakhazak... o kellett a hely a lakoparkos ismerosoknek, kit erdekel a regen viragzo evezosok es kajakosok a Romain.

Idosek szorakoztatasa? Itt Pekingben nem nagy ugy, hogy minden nagyobb lakohaz kozelebe telepitettek egy oregeknek hasznalatos torna parkot, kissebb mint egy jatszoter, masszirozo allvanyok, nyujto es tornasztato gepek vannak, afele tonkretehetetlenek. Nem nagy penz.

Mozik...? Lekellett oket epiteni, mert a multik, a plazasok meg a sok globalis moziuzemelteto akik lefizettek ezeket a dogreehes politikusokat, nem szereteik a konkurenciat. Csak annyit kellett hazudni, hogy nem nyeresegesek. Meg sem kellett probalni azza tenni oket. Mi volt a baj az Atrium mozival? Felujjitva ott rohad miota?

Szinhazak? Horribilis jegyarak. Persze, vegul is mit varhatnank az adoinkert cserebe, ha egyszar mar mindenert fizetnunk kell piaci arat, tomegkozlekedes, starndok, stb. hol a szocialis resze a dolognak? Hol az ado amit befizettel ha meg a kultura sincs tamogatva, ill. ha igen az sziget modra maganzsebbe megy, de te nem latsz olcsobb jegyet belole. Mire fizetsz akkor adot a fovarosban? Hogy ellopjak, mi masra. Megjegyzem Kanadaban nem csak a gyogyellatas ingyenes, de az uszodak is. Valamire fizeted azt az adot. Nincs kiralysag, hogy sarckent elvigyek.

Tomegkozlekedes? Vicc, mar a 90-es evekben csodalkoztam, hogy Aba Botondban 20 nal is tobb igazgato helyettese volt, soha nem nyultak hozzajuk, egy elburjanzott szocialista lopogepezett volt. A fent emlitett penzekbol csak ennek az egy metrovnal arabol 18 masikat lehetne epiteni, akkor mire jutott volna az elmult 20 evben?

Koztisztasag? Nos, itt is a grafitivel hasonlatos szingapuri szigort kellett volna bevezetni, a kutyasetaltatokkal, szemetelokkel szemben. 50.000 Ft ha tetten ernek, nem fogsz kockaztatni. Autopalyan 1000.000 haha. Persze mit varjunk ha a 90-es evek elejen az oreg askenazi komcsi igazgato a mult rendszerbol, meg csinalt egy meredek kapitalista huzast, hogy az allami beszerzest (100 millios nagysag rend) a sajat kis KFT.-jen keresztul vitte at papiron busas jutalekkal? Tud errol valaki? Nem? Na latjatok, ezer mas ilyen lehuzasrol sem tudtok.

Kozbiztonsag? Nos, I. keruleti lakoskent szerencses voltam, bar megesett, hogy hulyesegekert bevittek par orara (ketten ultunk egy zsakutcaban a robogomon?) mikozben komoly feljelentesemet felvallrol vettek es nem csinaltak semmit csak sajnalkoztak. Persze ha ket hirt hallottam a kapitanysag ugyeirol, az elso esetben az egyik nyomozojukat rajtakaptak amint zsarolassal keresi apenzet Ujpesten munkaidon kivul. Maffiaskodik magyaran. A masik nyomozojuk par evvel kesobb azert kerult ahirekbe, mert okiratokat hamisitott. Elfoglaltak az urak. Es ez csak az I. keruleti kapitanysagon tortent, van meg 22 masik ilyen lebecolos haszontalan kapitanysag.

Szivesen megosztom tovabbi otleteimet es sok sikert kivanok az uj fopolgarmesternek!

Post script: lesz meg ez a demszky srac is oreg mint a biszku bela es biztos lesz valaki aki felismeri es parszor fejbe rugja majd levizeli, mert megerdemli.

z666 2010.08.18. 11:24:58

@zero: "ENNYIRE nem lehet ostoba 1,2 millió budapesti választópolgár..... (vagy igen?) "

Hát, tavasszal még mindig 43%!!! százalékot kaptak a vörösök, szóval nem is teljesen lefutott a dolog...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.18. 11:27:31

@lyken:

Ennyit találtam így gyorsan, figyelmedbe ajánlom az "Etikai kötelmek" c. záró részt.
www.budapest.hu/engine.aspx?page=mukodesfeltetelei

Amúgy a Szmsz-t kéne előkeríteni szerintem.

z666 2010.08.18. 11:27:51

@morden2: "a 4-es metró költségvetéséből józan paraszti ésszel kiszámolva kb az egész budapesti tömegközlekedést meg lehetett volna csinálni"

A 4-es metró költségvetéséből a 4-es, 5-ös és 6-os metrót is meg lehetett volna építéni értelmesen. Ja, és régen készen lehetnének...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.18. 11:31:19

Erről igen nagy a csönd, úgyhogy gondolom, nem Budapest nyert / jutott tovább

vastagbor.blog.hu/2010/01/29/europa_zold_fovarosa_lehet_budapest

brainy_peter 2010.08.18. 11:39:56

@Chaoyang: És még a szanyitibor kéri ki maguknak, hogy korruptnak és kommunistának nézi őket a nép, holott ők a megtestesült becsületesség! Komolyan, ilyen ország nincs is. Mi a franc fog ennek véget vetni? Mert ugye annyira senki nem naív, hogy viktorékban bízik...?

pakesz (törölt) 2010.08.18. 11:40:43

legjobb tudomasom szerint a metroberuhazasnak egyszer volt gazdaja!!!
az a 12 milla/ho urge...
ja hogy Orban szerint nem erdemli meg?
persze minek szakerto kossenek csak szar szerzodeseket az ugyvedek megvedenek oszt jo napot

Gyarló Hintaló 2010.08.18. 11:50:36

Komolyan mondom én szégyellem magam.......
Hány évnek kell eltelnie, hogy ezek a simlis városvezető politikusok kikopjanak?
Vagy a következő nemzedékek ugyanezt a példát fogják követni?
Nagyon szomorú, hogy ennyi pénzből nem sikerült létrehozni semmit se.....
Lehet még mélyebbre süllyedni??? :( :( :(

Viktus 2010.08.18. 11:54:10

Logikus senki sem felelős semmiért, így nyugodtan lehet lopni ...

2010.08.18. 12:01:56

@Gyarló Hintaló:
lehet, és süllyedünk is majd....

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.18. 12:02:09

@Gyarló Hintaló:
Nekem mindig az jut eszembe, hogy anno 2006-os önkormányzati választásokon hihetetlenül nyomták lökték demszkít és bandáját, tök olyan érzésem volt hogy ha Pesten bukik a dolog akkor mindennek vége, élet halál kérdése volt hogynyerjenek, mert ha ez a sok szar 4 évvel ezelőtt nagyjából kibukik..azt hiszem mindenki érzi hogy miről van szó. Emlékeztek hogy Ibolyka akkor feküdt le először a szociknak? Megígérte hogy Katona Kálmán visszalép (azóta már ő is a kegyvesztett emberek közé tartozik), nem lépett vissza és 6%-ot kapott. Mennyivel nyert Demszky?? Kicsivel többel mint 1,5 %. Persze nem biztos hogy mindenki Tarlósra szavazott volna, de sanszos hogy Demszkyék bukták volna a fővárost az MDF nélkül. Te jó ég mennyi pénz ment el itt az utóbbi 4 évben...

is 2010.08.18. 12:04:34

nono. ennek a bizottsagnak az volt a feladata, hogy minel tobb szart kenjen ra a regi varosvezetesre. amit ir, azt minimum ottel, de inkabb 10-zel kell leosztani. aki ezt a jelentest face valuen veszi, az csak a naivsagat bizonyitja.

@pakesz: huha. meg mindig ott van, Klados Gusztavnak hivjak (www.linkedin.com/pub/guszt%C3%A1v-gus-klados/5/243/596, de ehhez angolul kell tudni), es havi 1,9millio (lehet, hogy azota inflacioval megemeltek neki). nyomod itt a leningradi radiot te is...

Tibike15 2010.08.18. 12:04:40

Demszky az utolsó mohikán a hosszú sorban, a dilettáns és alkalmatlan szoci-szadesz vezetők hosszó sorában.
Szerencsére szadesz nincs többet, de még fogjuk átkozni őket sokáig, a Demszkyvel az élen.
Tarlós egy jó városvezető, ért a munkájához, ránézésre kevésbe korrupt, de ezt nem lehet eldönteni, majd kiderül.

is 2010.08.18. 12:05:52

@DexterMorgan78/Séfbácsi: "Te jó ég mennyi pénz ment el itt az utóbbi 4 évben... "

kb. annyi, mint a kovetkezo negyben fog, Tarlos alatt. es erre hajlando vagyok fogadni.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.08.18. 12:13:00

@is: Te vagy nyilvános hülye! Kaldos fizetését hivatalosan bevallották 8millo Ft-tal!

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.08.18. 12:19:48

Annyira nehéz lehetne ezeket kivétel nélkül fellógatni?

jet set 2010.08.18. 12:30:07

Mi az, hogy nincs gazdája a metróépítésnek? Dehogyis nincs! Az ürge felmarkol havi 8-10 millát és szarik az egészbe.
Hogy ez nem projektmenedzsment? Az más kérdés.

igazságos 2010.08.18. 12:39:04

@Floyd: Bizony, nem lenne lehetetlen a dolog. Aztán jönnél te, bedobnád magad, majd ugyanazt csinálnád, mint az elődeid, a saját zsebedet tömnéd meg. Ugye?

Kár ezen fennakadni, ez a jelenség soha nem fog megszűnni, amíg mindenki csak a saját érdekeit nézi.

rezo_O 2010.08.18. 12:58:13

Mi az, hogy nincs szemelyi kompetencia meg felelosseg? Ha nem tudni ki volt a hunyo, akkor feljebb kell menni. Ha keszul egy leltar egy raktarban, es nagy a hiany, akkor nem a raktari dolgozokat basszak meg elso korben, hanem a raktarvezetot, es egyeb vezetoket, akik a raktarvezeto munkajara felugyeltek. Max kirugjak a dolgozokat, hogy fedezzek a hianyt.

Igy van ez itt is. Fel kell tenni egyenesen nyiltan a kerdest: hol a penz? hol vannak a projectek? nem tudod? akkor fizesd ki? Hiaba bujik a fopolgarmester, vagy barmelyik nemes politikusunk a valasztojogi torvenyek, vagy barmi moge, a lenyegen semmit nem valtoztat: hanyagsaguk, kapzsisaguk emberek szazezreinek okozott komoly problemakat, es ha nem is a sajat kezukkel tettek, de nagyon sok ember halalaert is felelosek. Es csak ezek utan jon, hogy nincs kesz a metro, meg nem lesz mivel telen buszozni, stb.

Ezeket az embereket nem eleg pusztan elitelni, peldat statualni rajtuk. El kell oket takaritani ebbol az orszagbol. Le kell baszni oket egy szigetre, szedjek ott maguknak a banant, Magyarorszag genallomanyat es kozhangulatat pedig ne rontsak tovabb.

Az osszes politikustol, aki visszaelt hatalmaval, az orszag valasztopolgarai altal ra ruhazott jogokkal, el kell venni az allampolgarsagot, de meg a szemelyazonossagot is. Fuggetlenul attol, hogy 500 millat rakott el zsebbe, vagy villogoval ment at a Margit Hidon.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.08.18. 13:21:02

nem baj, Hagyóék jól meggazdagodtak. ennyi pénzért én is bevállalnék 2-3 évet

Shadwell 2010.08.18. 13:24:57

5 000 000 000/1000= 5millió
Hol lehet kapni 5 millióért városi buszt? Azoonnal mondjátok meg, veszek hármat!

Bullshit az egész! Hörögni mindenki tud, de számolni......Ez olyan mikor azt mondják, hogy a 4-es metró árából, még három hidat, egy autósalagutat lehetett volna építeni és mége a teljes villamos hálozat felujítása kijött volna..... jajaja.

Fittipaldi 2010.08.18. 13:32:46

@Shadwell: az 50 milliárdban szerinted hány nulla van?

Kicsit Karcos 2010.08.18. 13:37:27

Mibe, hogy jövőre Demszky nyitja meg a horvátországi Szigetet?

tonstons 2010.08.18. 13:49:48

Ezek a nagy beruházások.
Ugyan ezeket tudjuk produkálni a bármelyiknél. A kicsiknél is.
És persze vidéken is.

zala 2010.08.18. 13:50:55

@Shadwell:

röhögni mindenki tud, de számolni ...

kisQtya 2010.08.18. 13:52:16

Bör-tön-be!
Olyan nincs, hogy nincs felelős. Akkor az a felelős, aki elmulasztotta kijelölni a felelőst. Ezt minden belső ellenőr tudja. :)
Sajnos a büntetőjogi felelősségre vonás majd még további közpénzt emészt fel, a 60 milliárdos kár (+ ami még kiderül majd) azonban sosem térül meg.
Is! Ha megfogadom a tanácsodat és tízzel elosztom, az 6 milliárd. Szerintem az is sok. Szerintem CSAK 6 milliárdért is sokat lehet ülni.

georg 48 2010.08.18. 13:59:26

Erre nincs mit mondani!
Ő kellett a budapestieknek! Állandóan megválasztották, imádták, nyalták a valagát! Egyáltalán most egy ideje miért rinyálnak?

tudi 2010.08.18. 14:00:35

Engem, mint vidéki, falusi embert ezek a dolgok nem is érdekelnének, hogy mi is történik székes fővárosunkban, de az az igazság, hogy ez a sok pénz, amit itten elkúrtak, azzal vidéken elég sok mindent meglehetett volna csinálni, hát még mondjuk a fővárosban. Az aki azt hiszi, gondolja, hogy csak ilyen hülyék, hogy nem tudják jól megszervezni a dolgokat, az szerény véleményem szerint elég naiv na. Mert ha akarták volna simán jól is megcsinálhatták volna, csak hát közben tömi is kellett a zsebeket szépen.

driopios 2010.08.18. 14:13:40

Szerencsére már nem kell sokáig várni és jön végre Tarlós, a tisztakezű, tiszta múltú, független, őszinte és hozzáértő és majd ő rendet tesz. És ott lesz mögötte egy emberként a Fidesz, akik még sosem hazudtak és még sohasem loptak. És amikor majd munkához látnak olyan dolgokra lesznek képesek, mint még soha.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.18. 16:03:23

Komolyan mondom a legtöbb politikust egyszerűen le kéne tartóztatni.Parlamentben ,önkormányzatoknál,stb.Már az is megérné,hogy nem lopnának és nem tudnának kárt okozni.

Marcellusca 2010.08.18. 17:05:07

@Tigeri: Ja, ja.
Olcsóbban kijönnénk a dologból, az biztos. :)))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.18. 17:24:37

Már a bizottság sem fogadta el a saját jelentését:

"Három igen, egy nem és három tartózkodás mellett nem fogadta el a Fővárosi Közgyűlés nagyértékű beruházásokat vizsgáló bizottságának összefoglaló jelentését a grémium szerdai ülésén.

A szocialista Andó Sándor nemmel szavazott, a szintén szocialista Tüttő Kata, valamint az SZDSZ-es Szabadai Viktor és Várhegyi László tartózkodott a szavazáson. Tüttő Kata azt mondta: azért tartózkodik, mert az általános megállapítások már nem érvényesek feltétlenül a beruházásokra"

Tüttő Kata, bassza meg, Leisztenger nője! És ilyenek vezetik Budapestet.

www.mti.hu/cikk/2010/08/18/nem_fogadta_el_a_metrojelentest_az_esetet_vizsgalo_fovarosi_bizottsag-495609

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.18. 17:52:39

@Kicsit Karcos: Erről eszembe jut egy idézet:

''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán

1ébként nekem mint "vidéjki" pógárnak kb 70ezer forintomba fáj a büdöspesti metró4, csakúgy mint másik nyolcmillió "vidéjki" honfitársamnak, per kopf. Állítólag ezt a 70ezer forintot vissza fogjuk kapni egy kupon formájában, amit majd le lehet metrózni büdöspesten. Amint elkészül a metró4. Kb 2025ben.

1ébként a Psotabank "osztrák-magyar pézintézet"-en keresztül Bécsbe kimentett 150milliárdról is elég mély a kuss mostanában...

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.18. 18:02:25

@zero: És ha 100 milliárdról lenne szó? Vagy ha már 1300 db busz jár büdöspesten, akkor legyen 130 milliárd, (100millió/db) aminek mondjuk 40%-a uniós támogatás?

100milla nem olyan rossz ár egy buszért, ami ennyi pénzért már zéróemissziós hidrogénüzemű is lehetne akár, és az árban benne van mondjuk 5 év teljeskörű szervízgarancia és biztosítás?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.08.18. 18:33:45

@zero:
Sky kapitány azért lett legutóbb is visszahelyezve a fotölybe, mert az a csodálatos Tarlósz Isztván volt a nagy ellenfél. Ha indulna ez a gyógyegér, megint meg lenne választva, mert a zemberek nagy része nem olvassa a vbőrt és nem olvas mást sem, csak látja, hogy itt épül a világváros. Ja, hogy csúszik a metró? Köcsög alstrom. Leképezés vége.

tudi 2010.08.18. 18:51:24

@zero: "Tüttő Kata, bassza meg, Leisztenger nője! És ilyenek vezetik Budapestet. "
Olyanok ezek mind egy szép nagy családi vállalkozás, mindenki rokon/haver mindenkivel csak itten durván 2millió Bp-i és 8 millió vidéki lakos pénzével, valamint nem kevés EU-s pénzel játszadoznak.

nyílméregbéka 2010.08.18. 19:35:40

@tudi: én egy suliba jártam Tüttő Katával annak idején, de belőlem semmi ilyesmi nem lett, hogy rohadna meg ez a diszkriminatív élet. Persze biztos rosszul választottam.

tudi 2010.08.18. 19:46:13

@nyílméregbéka: Azért nyugtasson meg a tudat, hogy nem vagy egyedül, vagyunk így még egy páran ebben az országban.:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:27:57

"a 500 milliárdos metróépítés? Egy kutya mindkettő, nincs vezetője egyik projektnek sem!"
Nem a Nagy Arcú Klados Geci a metrós köcsög, aki a hatalmas szaktudására alapova kap 4 vagy 8 millát havonta?
Aki ha annyira hazaszerető, akkor neki beleférne ingyé' is nem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:29:15

"Alappal vethető fel a személyi felelősség, ez azonban a rendelkezésre álló adatok alapján személyre szólóan nem bontható le."
Na ne! Ja persze ha nincs rányító... Mindegy, aki a problémás szerződéseket aláírta, mehet is börtönbe. Ne legyen már gyakorlat, hogy ebben az országban pár száz millás összeg felett az aláírás mintha nem is lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:30:15

@nyílméregbéka: Az élet fasiszta és diszkriminatív! Büntessük meg!
:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:31:27

@tudi: Te érdekes, pl. nyugatabbra is vannak korrupciós botrányok, de ott mégsem csúszik minden ennyit... Szal igen, csak akarni kell.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:32:27

@Shadwell: Azok már tudják, hogy mennyi lesz a számla vége :D

nagyon_buta 2010.08.19. 07:41:51

Még egy dolgot szeretnék hozzáfűzni, nekem mocskosul tetszik mikor a sok felkent vezetőnk alacsony pénzügyi tudásunkról tart okosítást, hogy így árfolyam kockázat, úgy többlet fogyasztás (megettük, feléltük a kölcsönöket, magasak a fizetések), de a legalapvetőbb tudnivalókat sem alkalmazzák (pl.: építkezéskor kötelező a műszaki ellenőr alkalmazása -felelős-)......

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.19. 09:20:02

"Demszkynek már rég le kellett mondania, ez "

Lófaszt, már rég meg kellett volna halnai ennek a gerinctelen féregnek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.19. 10:39:29

@zero: Azért volt inflácoó is, bár azért nem ekkora...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.19. 22:39:32

NA nálam ez a BICSKANYITOGATÓ:

index.hu/belfold/budapest/2010/08/19/a_tipusengedely_elutasitasat_is_belekalkulaltak_az_alstom-szerzodesbe/

bővebben (itt az eredeti cikk):
nol.hu/belfold/20100819-szerzodes_alstom_modra

.....asszem az ALSTOM és AKIK FELELŐSEK azért, h létrejöhetett ez a helyzet (szerződés magyar oldalán kik voltak) posztot kíván.

KIK A FELELŐSEK ??
KIK ?

/
alkérdés:
Miért a népszabi írja meg/nyomozza ki ezt a cikket ? -- Hol a jobboldal ??
Miért ??
/

süti beállítások módosítása