Skip to content


       Szűrés lista

Hende ötlete, hogy tutira fizessenek

A vörösiszap-ügy legfrissebb történései:

a védőgát épül, Illés Zoltán sk. vezette fel a nemzetközi sajtót a tározó repedéseit 10 cm-ről bámulni; a MAL Zrt. vezetése bocsánatot kért, tagad valamit és másvalamit megerősít; a slaggal csapatós Bakonyit letartóztatták, Hende Csaba honvédelmi miniszter pedig előrukkolt egy törvényjavaslattal. 

Őrizetbe vette a rendőrség az iszapkatasztrófában érintett Mal Zrt. igazgatóját és kezdeményezte az előzetes letartóztatását - közölte Orbán Viktor hétfőn a parlamentben napirend előtti felszólalásában. Orbán bejelentését a képviselők megtapsolták. - origo

A miniszterelnök arra kérte a parlamentet, hogy fogadja el Hende törvényjavaslatát.

Eszerint az állam honvédelmi érdekből felügyelet alá vonhatna bármilyen gazdálkodó szervezetet, betekinthetne annak vagyoni helyzetébe, és jóváhagyási joga lenne az anyagi döntéseiben. Gondolom így akarják elkerülni, hogy a tározótulajok sajnálkozó kéztárogatással szálljanak fel valami trópusi országba tartó repülőre holnapután.

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr882362717

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Pétereknek és Páloknak 2010.10.13. 13:14:15

"Péter és Pál (tudjuk) nyárban, összeférnek a naptárban"Arany János hőseinek elszánt vitája jól jellemzi jelenleg az ország lakosságát. Ugyanis a MAL Zrt. állami kezelés alá vonása (államosítása) legalább annyira megosztja hazánk - pártprefer...

Trackback: Két csak látszólag nem összetartozó hír 2010.10.12. 11:57:19

Államosítás -- egy jogállamellenes álom beteljesülése, avagy kommunista-e az, aki csak úgy ad hoc közösségi tulajdonba kíván venni mindent, amit csak lehet? 1) "Hugo Chávez venezuelai elnök elrendelte legkevesebb hat

Trackback: MOL részvényeket eladni! 2010.10.11. 22:15:13

Új törvényünk van. Itt van. Ízlelgessük gyorsan! Mivel feltételek jelenleg nincsenek, az állam tulajdonképpen önkényesen átveheti a cégek irányítását. Bárkiét! Kicsit fura, hogy a cégtulajdonosok nem tüntetnek azonnal a parlament előtt. Értem én, hogy ...

Trackback: Napi kérdés: Vörösiszap, Kolontár. Adomány? 2010.10.11. 17:34:32

Kispénzű kommentezők harapják át egymás torkát azon vitázva, ki az, aki valóban hívta már valamelyik adományvonalat, és ki az, akinek csak a szája jár. Ugyanezen kispénzű kommentezők harapják át egymás torkát azon vitázva, hogy a három mobilszolgáltató...

Trackback: Illésahibás! 2010.10.11. 17:24:58

Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni...

Trackback: Vörösiszap - az új Hungarikum 2010.10.11. 17:24:26

Olvastam, hogy Illés Zoltán az MTI-nek azt nyilatkozta, ilyen katasztrófa még sehol a világon nem történt, mert ugyan vörösiszap ömlésre már volt példa, de nem lakott területre. Elképesztő felvételek, megrendítő hírek, értő és kevésbé értő hozzászóláso...

Trackback: A vörös végül győzött a krómiszap fölött? 2010.10.11. 17:23:54

Kísértetváros élő problémákkal   Simontornya, egy hely, ami külföldi természetvédők szerint Európa legszennyezettebb területei között eddig magáénak dobogós helyet mondhatott.   Tiszta horror, nyilván ezen nincs mit magyarázni. Az ember...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 18:39:34

@Ironfist: Nos nem fogod elhinni de erre a berendezkedésre gondoltam. Olvastam másokról is:) Van jobb de bizonyos rétegnek erre van szüksége.

scorpioscorpio 2010.10.11. 18:41:40

.... mert a multik aztán baromira megoldották a munkanélküliséget, ugye??? Pluszban még behozták az eladhatatlan és egészségtelen élelmiszert és minden szart ami ott már nem eladható...az itthoni termékeket pedig EU-s szabályozás címszóval - adókkal-terhekkel stb. - eladhatatlanná tették kint...a droidok meg dolgozzanak 58 ezer ft-ért a Tes....ban???

Steppenwolf 2010.10.11. 18:41:48

@Nagykorú: Mondhatod ezt a sok birkának, hogy ettől még nem fogják államosítani a boltját a büdös kommunistanáci Viktátorék, mert rendkívüli intézkedés és nem alkalmazható bármire (ezért nem fúrta egyetlen parlamenti párt sem) most legalább kiretteghetik magukat.

Martian (törölt) 2010.10.11. 18:41:57

@yahoo12: a 12 millió román bevándorlót kihagytad... :)

Ironfist 2010.10.11. 18:43:29

@flippant:
Ezt nem fogja megtenni, mert ez kommunista módi, és akkor elkötelezné magát egy oldalnak. Ő pedig nem az az elkötelezős fajta, inkább csak azt mondja, amit a nép hallani akar.

scorpioscorpio 2010.10.11. 18:43:34

@yahoo12: menjen csak a multi de gyorsan!!! és az a bank is akinek nem tetszik h nem csak ő sarcolhat...lásd:Ers...e

Kravver 2010.10.11. 18:45:59

@Kukori és Kotkoda:

jaja
pl a Fityesz végigugatta az elmúlt 8 évet
vonyítva
láncon

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.10.11. 18:46:42

@Chalmers: amikor olvastam a hírt, nekem is detto ugyanez ugrott be. Már semmin nem lepődnék meg...

Ironfist 2010.10.11. 18:47:46

@Kravver:
Ehez nincs is mit hozzáfűzni. Így van.

@scorpioscorpio: Miért nem lehet kimondani, hogy Tesco, meg Erste bank?

Steppenwolf 2010.10.11. 18:52:07

@Réka ‎: Jah, a repedések pedig úgy keletkeztek hónapokkal ezelőtt, hogy személyesen a Zorbán úszott be a tározóba és mint Búvár Kund, meglékelte a falát.
Mindig mondtam, hogy ez maga a kénköves leheletű patás ördög. :P
Azok a dolgozok, akik pedig azt mondták, hogy hetek óta sejteni lehetett hogy baj lesz, azok meg a Fidesz beépített bérencei.

Paralelepipedon 2010.10.11. 18:56:59

@flippant: "A nép forrong, dühös és áldozatokat akar."
Nem tudom melyik országban élsz, itthon, Magyarországon nem ezt tapasztalom. Sőt, képzeld: a kormányváltás óta nem volt tévéostrom, gumilövedékek, stb. sem. Persze tudom, hogy vannak akik nagyon szeretnék, ha lenne, de a mantrázás csak belső változásokat idézhet elő, külsőket nem.

Nagykorú 2010.10.11. 19:00:44

@Steppenwolf:
Az a gyanúm, hogy a birkák ráadásul nem is értik a módosítás szövegét, erre utal a "meddig" és "milyen események" meg "kapkodva összedobált egy A4-es jogszabály", viszont lelkesen harsogják az alattomos ellenérdekelt kommentelők által tálcán kínált könnyen emészthető "államosítás" és "Éljen Rákosi" jelszavakat.
A magyar felső párezer, akik jellemzően mszp-szdsz kötődésűek most rettegnek, mert a Simor és IMF heccekkel nem sikerült a közvéleményt visszahóditaniuk, most próbálnak Orbánon fogást keresni, mert ha nem sikerül, akkor bizony itt van esély komolyabb számonkérésekre is...

Steppenwolf 2010.10.11. 19:02:42

@flippant: A nép csak azt akarja, mint minden normálisan működő demokráciában; hogy egy 8 áldozatot és több száz sérültet szedő, több milliárdos anyagi, és felbecsülhetetlen természeti és erkölcsi kárt okozó mulasztásnak legyen felelőse, és lehetőleg ne a portás.

Laciii 2010.10.11. 19:07:53

@Iustizmord:
"magyarul MINDENBEN az állami aparatcsik dönt. még akár a jogutód nélküli megszűnést, összeolvadást"
Az összeolvadásnak mi a faszom köze van a rendkívüli helyzet megszüntetéséhez / enyhítéséhez???

Ha nem érdekel ami le van írva a te dolgod, de én a te tévképzeteiddel nem fogok vitatkozni. Hőbörögj csak tovább.

2010.10.11. 19:12:11

Itt nem arról van szó,hogy XY saját erőből létrehozott egy kisboltot,majd az utcára öntött 2 liter tejet ezért államosításra kerül,ezért indokolatlanak tűnik az a "hisztéria",miszerint minden vállalkozásnak félnie kell.

Ez a törvényjavaslat kényszerből jött létre,egy ÁLLAMI TULAJDON rosszul sikerült privatizációjából fakadó , az indoklásban feltüntetett KATASZTRÓFA helyzet kezelésére.
A tulajdonos letartóztatása ,és esetleges elítélése esetén -ha senki nem szeretné a gyár bezárását,és a dolgozók elbocsátását - vajon kinek kellene átadni a működtetést ?

soproni1 2010.10.11. 19:19:56

Az emberek még egy hülye parkolás büntetést sem akarnak elismerni, de követelik egy nagy baleset vélt tetteseinek lecsukását ?

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 19:22:26

@Steppenwolf: Nem ne legyen felelőse! El se lehessen követni.

mindenOK (törölt) 2010.10.11. 19:31:28

Nem tudom, hol maradnak ilyenkor a NE AZ ÉN ADÓMBÓL FIZESSÉK KI A DEVIZÁSOKAT!, mivel jelenleg leginkább a ti adótokból mentik a trutyiban ragadtakat. A cég pofátlanul felajánlott 55 milliója nem arra utal, hogy a tulajok nagyon ki szeretnék venni a részüket a mentésben. Úgyhogy legyetek igazságosak, és törvényesek ha tudtok! Lehet, hogy a Fidesz most túlságosan előrerohant, de ez is előfordulhat, hogy még időben lépett. A fene se tudja.

Steppenwolf 2010.10.11. 19:32:09

@soproni1: Te komolyan egy parkolási büntetést állítasz párhuzamba a világ egyik legnagyobb gondatlanságból bekövetkezett ipari katasztrófájával?

flippant 2010.10.11. 19:39:31

@mindenOK: Zárolni kellett volna még a balhé elején a vörösbárók magánvagyonát is, aztán utólag lehetett volna osztani-szorozni. Lehet, hogy már rég svájci vagy ciprusi offshore cégekben, számlákra menekítették ki az összemutyizott vagyont. Ezektől a vörösbáróktól minden kitelik. Ennek a kis bakonyinak még a szemei se állnak jól...

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 19:45:41

@Steppenwolf: Nos én igen. Attól a pillanattól kezdve hogy nem érzed a hazád sajátodnak és elhitted azt amit sugallnak(ordítanak a képedbe) hogy egyedül vagy csak te számítasz köpj le mindent és mindenkit, az erkölcs csak egy visszahúzó tényező. EZ VAN.

Remete 2010.10.11. 19:47:08

Megszületett Marx kommunista kiáltványának magyar változata. A mai Orbán beszédet annak tartom. Emberek visszajött a kommunizmus. Ezek szerint nem is fülke, hanem vörös forradalom volt. Sokan pedig azt hitték, hogya jobboldalra szavaztak.

Steppenwolf 2010.10.11. 19:52:13

@Remete: Nagyon okos vagy.
Vagy ész nélkül írogatsz baromságokat te is, vagy funkcionális analfabéta vagy és nem vagy képes értelmezni a fenti törvénymódosítást, hogy kizárólag milyen egyedi rendkívüli esetekben kerülhet állami hatáskör alá egy cég.

Nagykorú 2010.10.11. 19:52:25

@Remete:
Annyira nevetséges vagy! Hol volt ebben a beszédben kommunizmus? Történt egy katasztrófa, amely nem természeti eredetű volt, amelybe belehalt nyolc ember, és belenyomorodott testileg és lelkileg több ezer, és most a kormány lépéseket tesz a felelős megfogására, a fedezet elvonásának megakadályozására, valamint megpróbál emellett kb 3000 munkahelyet is megtartani. Ebben hol a kommunizmus? Mit kellene tenniük? Mit tenne ebben az esetben pl Gyurcsány, vagy Bajnai, vagy Meggyesi, vagy Horn?

Szűcslaci 2010.10.11. 20:10:48

Ne sikkadjunk el ama tény felett, hogy minden vállalkozás - légyen az Kft, Zrt, Nyrt, vagy akár egyéni vállakozás - soha nincsen társ nélkül, mely társnak a neve: ÁLLAM. Az állam biztosítja az infrastruktúrát, jogi hátteret, báregyebet a működéshez, csendestársként a működésbe közvetlenül bele nem szól, de megfogalmaz direktívákat és részesedés fejében adót szed. Mint társnak, joga lehet arra is, hogy a a "társa" által elkövetett hibákért - melyekért neki is jót kéne állni - a kvázi közös vállalkozás irányítását átvegye, adott esetben a tulajdonosi közösséget úgy szüntesse meg, hogy a "társát" helyezi kívülre a vállalkozásból. Ez nem kommunizmus, ez bizony kőkemény kapitalizmus. De ha valakinek a látóköre nem terjed tovább orbánpatásozásnál, annak hiába minden érv.

inebhedj - szerintem 2010.10.11. 20:16:17

Két szempontból érdemes vizsgálni a jogszabályt: etikai (erkölcsi) és jogharmonizációs (szokásjogi).

Az etikai megalapozottságát nehéz elvitatni, kétségkívül, ha valaki a nemzetgazdaság, illetve a nemzet számára kárt okoz, akkor a nemzetgazdaság kezelésével megbízott állam jogosan lép fel vele szemben. Ebbe a fellépésbe beletartozik az is, hogy az állam jóval szélesebb körben vizsgál, képvisel érdekeket és hosszabb távon gondolkodik, cselekszik, mint egy (vagy több) magánszemély, tehát a jogszabályban leírt meghatalmazással rendelkeznie kell.

A jogharmonikusságát és a magyar jogrendszer szokásrendszerébe való beilleszthetőségét szintén nehéz vitatni, a magáncégek efféle (bármiféle) államosítása, reprivatizálása semmivel sem jogtalanabb, szokatlanabb, problémásabb, vagy károsabb, mint maga a privatizáció (volt). Ezt nem csak a MAL, de fentebb említett "rémisztő" példák is megerősítik (T-mobil, MKB, OTP, stb.). A jogszabály tehát jogharmonikus, és teljes mértékben követi az elmúlt 22 év tulajdon-átruházási hagyományait.

Összegezve: a jogszabály jelen állapotunkban teljesen rendben van, ebben minden oldal (kommunista, szociáldemokrata, liberális, konzervatív, stb.) fenntartások nélkül egyetérthet.

Bonsai99 2010.10.11. 20:17:19

Ez az egész szintén egy 3 csapás! Először régi vagyonos magyar vállaltokat vissza, fedezze csak az állam veszteségeit vagy kinyúlásait, azután a multiknak is megmutatják merre a határ és lehet haladni kérem... már várom mi lesz a 3. húzásuk (a forintgengülést okozó napi beszólásaikról ne is beszéljek!)! Csak azt felejtik el, hogy pl. a multik rendesen bejelentik az embereiket és nem zsebbe adják a dellát (legyen az a fizu bármekkora összeg)! Magyaroszág jövedelem adóiból befolyt összeg kb30%-a a teljes állami bevételnek ilyen téren!!!!

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.11. 20:30:14

@Remete: a jobboldalnak mindig is az volt a baja a 40 évcucializmussal, hogy nem ők valósították meg. most csinálnak sajátot, egy olyan nemzeti maszlaggal nyakon öntött valamit.

én is csak mosolygok azon, hogy a konzervatív (muhaha) jobbódali fiatalok hogy örvendeznek a államosításnak. eddig csak lépésben haladtak az elvtársak, de ez má igazi tökös kommusita tempó ;)

és itt is van hozzá a sok éljenző bolsi :))
(lásd pl. itteni kommentek mandiner.hu/cikk/20101011_orban_orizetben_a_mal_vezere )

"A sokunk szívéből beszéltél,az Isten áldjon Orbán Viktor !"

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 20:34:41

@Bonsai99: Nos el kell keserítselek a forint a rendszerváltástól kezdve nincs Magyar kézben. Pontosan ezért voltak a külföldiek számára vásárolható értékpapírok.

eszkep 2010.10.11. 20:36:39

Mókás, ahogy a szocik, meg liberálisok vergődnek. Ezzel csak az a gond, hogy mást nem tudnak, csak azt megmondani, miért nem lehet valamit. Ez a gondolkodásmód tetten érhető a 2006-tól kezdődő "kiigazításnak", melynek eredményeként sosem tudták elérni a kitűzött hiánycélt.
Az észosztás most is megy, de konstruktív javaslat zéró, arra vonatkozóan, hogyan akadályozzák meg, hogy a cég eltűnjön egy végelszámolással.
Akik az "államosítás rémével" kelnek-fekszenek, azt már elfelejtik hozzátenni, hogy az EU-ban a franciáknál a legmagasabb az állami tulajdonhányad (micsoda kommunizmus...).

eszkep 2010.10.11. 20:37:29

@Remete: A franciák nemrég államosítotték vissza az energiaszektor jelentős hányadát. Ott is kommunizmus van?

Steppenwolf 2010.10.11. 20:38:18

@.Pierre Bezuhov.: Ki akar itt államosítani? Hülye-e vagy?

Arról van szó, hogy rendkívüli helyzetekben, amikor egy cég, mint pl. a MAl gondatlanságból óriási károkat okoz az államnak és más magánembereknek, az állam részlegesen és ideiglenesen az irányítása vonhatja, amíg nem rendeződik a helyzet.

Persze jól hangzik az a demagóg populista faszság, hogy Orbán az új Rákosi és mindenkitől elvesz mindent, csak éppen nettó hazugság.
Egyébként az MSZP is megszavazta, és Ajka MSZP-s polgármestere, valamint a munkaadók, a Kereskedelmi és Iparkamara és még számos szervezet üdvözli a törvényt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 20:41:09

Tudjátok mit? Támogatom. Ugyanígy esetleg ha Orbán, Bajnai, Simor, Schmitt... tudjátok, az összes... cégéről merülne fel ilyen gyanú, abban az esetben is...

Azt azért sajnálom, hogy a MAL elnökére nem szakadt rá ott helyből a gát, mert a vörös iszap úgysem ártalmas. Mondjuk akik vele voltak, azokat sajnálnám.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 20:43:30

@.Pierre Bezuhov.: A jobboldalon kívül még elég sokaknak volt baja a 40 év szopcializussal. Köszönjük, többet nem kérünk.
De amúgy ha a maszop faszán csinálta volna a dolgát, akkor szerintem újraválasztották volna őket, meg sztem ha lenne egy kormány, amelyik nem csinál iszonytató faszságokat, hanem legalább látszólag foglalkozik az országgal, már azt is. Csak ennyi kéne.

Ironfist 2010.10.11. 20:45:13

@.Pierre Bezuhov.: Amúgy is: HEIL VIKTOR!

De amúgy meg, ezen eléggé lehet nevetni, de a privatizációért küzdő "bal"oldal, meg az államosítani akaró, és minden hatalmat állami kézbe adni akaró "jobb"oldal hogy tudja gyilkolni egymást. Legalább aki a Balabbikot elhelyezte a parlamentben jól helyezte őket - véletlen-e, vagy sem, nem tudom. (gy.k.: a balszélen ülnek...)

Minden fiatal kommunista amúgy, csak van aki nem tudja. És mert rá van kenve egy nemzetieskedő maszlag, attól még az baloldali, sőt szélsőbal marad. Kis eelemzés azoknak, akik akkora "nácik" esetleg. A náci szó a nazionalsozialistischen, azaz a nemzetiszocializmus szóból ered. Beza, a SZOCIALIZMUSból. Mindössze annyi a különbség, hogy a nemzetiszocializmus az soviniszta, míg a kommunizmus meg internacionalista - MÁS NEM.

Bár a globalizmus jelszóval tán még a mi életünkben megvalósul az internacionalizmus...

Hű, de eltértem Hende bácsitól :D Bár, ő is egy populista-baloldali kormány tagja, szóval mindegy :D

Steppenwolf 2010.10.11. 20:48:49

@Ironfist: Elég lett volna annyi is, hogy Orbán a nácikommunista patásördög, aki Hitler és Sztálin együtthálásából született.

Ironfist 2010.10.11. 20:51:02

@Steppenwolf: Orbán se nem náci, se nem kommunista. Orbán populista. Ennyi. Ördög meg nincs, mivel isten sincs, ezért lázadó angyala sem lehetett, akit egy mesekönyv ördögnek nevez.

Tóth Ágas 2010.10.11. 20:52:53

nagyon helyes, hogy anyagilag is felelőssé teszik a felelősöket. miért az általunk befizetett adóból fedezzék ennek a költségeit is? nem zavar, ha a MAL tulajdonosainak a vagyona erre rámegy. pont őket sajnáljam? (különben meg nem valami erős érv, hogy tömegkatasztrófa-okozás bárkivel előfordulhat)
ha meg ez csak a kezdet, annál jobb! rettegjenek csak az az undorító szar privatizációs szélhámosok. a "szaktudásuk" nem fog hiányozni sehonnan

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.11. 20:56:05

@eszkep: @Steppenwolf:
Előre elvtársak, üssük azt a tőkét! :)
-------

"Az észosztás most is megy, de konstruktív javaslat zéró..."

Ezt ugye mindenki vette !!?? :D A fidesznyik hiányolja a konstruktivitást ..
MUHAHA :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
(Gondolom ki kéne vonulnia a többi pártnak a Parlamentből, hogy ne zavarják PÁRTUNKAT az alkotmányozásban :) )

Steppenwolf 2010.10.11. 20:57:34

@Ironfist: Nem rajongok kimondottan Orbánért, de tény, hogy el tudja adni magát és megvannak a vezetői kvalitásai. És ahhoz mindenképp kell némi populizmus, hogy valaki hatalomra tudjon kerülni. Így volt ez elődjénél is, aki egyben utódja is volt.

Az, hogy szerinted létezik-e Isten vagy sem, tartsd meg magadnak. Nem ez a téma.

2010.10.11. 20:57:37

Na, szóval.
Egy egyszerű kis állatmese: Azt mondja a farkasfiú a rókafiúnak
– de figyeld meg, politika, egy szó nincs benne – azt mondja a farkasfiú
a rókafiúnak, hogy
"Te, verjük meg a nyulat!" – "Áh, majd holnap megverjük."
– "De ma verjük meg!" – "De ma mér’ verjük?" – "Ha sapka van rajta,
akkor azér’ verjük meg, ha meg nincs rajta sapka, akkor azér’!" – Odamennek,
páff! Agyba-főbe verik a nyulat. Azt mondja a farkas másnap megint a
rókának: "Te, megin’ verjük meg a nyulat!" – "De tegnap már megvertük." –
"De ma még . . ." – "De ma mér’ verjük meg?" – "Kérünk tőle cigarettát. Ha
ad füstszűrőst, akkor azér’ verjük meg, ha meg ad nem füstszűrőst, akkor
meg azér’!" – Odamentek: "Te, nyúl . . . adj egy cigarettát!" – "Há’ milyet parancsoltok?
Füstszűrőst, vagy nem füstszűrőst?" – "Nézd az anyja szentségit,
megin’ nincs rajta sapka!" – Ugye, hogy semmi politika nincsen benne?

Virág et. 2010.10.11. 21:03:41

Na csak sikerült a végén visszacsempészni egy pici Kádár-rendszert nekünk. Ha valami, egy ilyen jogszabály biztos serkenteni fogja a befektetési kedvet Magyarországon.

Ironfist 2010.10.11. 21:07:08

@Steppenwolf:
"És ahhoz mindenképp kell némi populizmus, hogy valaki hatalomra tudjon kerülni. "
Ja, csak, hogy ott is tudj maradni, ahoz már más is kéne, de más meg nincs.

"Az, hogy szerinted létezik-e Isten vagy sem, tartsd meg magadnak. Nem ez a téma."
Te hoztad fel.

Nagykorú 2010.10.11. 21:31:20

@Virág et.:
" Ha valami, egy ilyen jogszabály biztos serkenteni fogja a befektetési kedvet Magyarországon."
Mert a befektetők eleve úgy tervezik, hogy a befektetésük katasztrófa helyzetet fog okozni az országban. Mostantól, ha a katasztrófa országos jelentőségű, akkor honvédelmi célból, adott esetben a vállalkozás felügyeletét átveheti a Magyar állam.
Ez tényleg tiszta kádárizmus, ettől most minden befektető összecsinálta magát, és hanyatt-homlok menekül.

Bár szerintem inkább a hazai privatizátorok sírnak, de főleg a gyurcsány-apró klán és csatolt részeik, meg a csecseiken lógó média - az aluminium ipar érzékeny terület nekik... kádkő...
Nem véletlen, hogy itt is milyen aktívak lettek a szokásos egyszerű hívószavaikkal oly ügyesen operáló nickek...

Ferenc testvér korábbi ügyei véletlenül pont elévültek, a zuschlág ügyben bár mindenki vallott rá, az ügyészség behúzta a féket, de lehet, hogy most elhasal...
Al Caponét se sikerült megfogni ott, ahol a legkézenfekvőbb lett volna - de megbukott adócsalással... :D

Virág et. 2010.10.11. 21:32:43

Azért valahol megható, mekkora örömet tud okozni az embereknek az államosítás. Úgy értem, az állam már számtalanszor bebizonyította 45 és 90 között, hogy milyen jó gazda tud lenni. Ennek köszönhetően virul a magyar gazdaság ma is. Még gátőrből is lehetett gyárigazgató, ez az igazi esélyegyenlőség. Remélem az Auchan lesz a következő (ugye emlékszik még mindenki mit meg nem mertek tenni ezek az arcátlanok Morvai Krisztinával, az ártéri építkezésről nem is beszélve) !

Egy dolgot viszont nem helyeslek: én a MAL élére Zay Andreát javasoltam volna. Ő már bizonyított.

Virág et. 2010.10.11. 21:37:39

@Nagykorú: Aha, mert ez a jogszabály csak az Apró-klán ellen alkalmazható. A megfogalmazás is olyan konkrét és még véletlenül sem hagy helyet kiterjesztő értelmezésnek. Szeirntem nem egy szöveget olvasok. Ráadásul a tendencia/hozzáállás sem zavaró, hogy ha valamit nem lehet, akkor csak módosítsunk majd jogszabályt és akkor onnantól már lehet.

Vannak olyan iparágak, ahol történhet katasztrófa a legnagyobb tisztesség és alaposság mellett is. Pl. lezuhanhat egy repülő is akár, lakott területre is akár, több száz halottal, tűzvészt-erdőtüzet is okozhat. Az a megoldás, hogy akkor államosítsuk azokat is?

Miért van az, hogy Gyurcsánynál nem lát tovább senki? A magántulajdon sérthetetlensége a jogállam első és legalapvetőbb pontja. Ha ez sem számít semmit, akkor az nem egy, hanem kétszáz lépés vissza az időben.

Nagykorú 2010.10.11. 21:40:17

@Virág et.:
"Azért valahol megható, mekkora örömet tud okozni az embereknek az államosítás."

Ez a törvény a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvényt fogja módosítani, és ezt a szakaszt a III. részbe (Rendkívüli intézkedések), a XIV. fejezetbe (Megelőző védelmi helyzet, rendkívüli állapot, szükségállapot, az alkotmány 19/e. §-a szerinti eset és veszélyhelyzet idején alkalmazható szabályok) közé fogják beilleszteni.

Tehát nem bármikor lesz alkalmazható, ez nem államosítás, hanem csak a fenti rendkívüli helyzetekben.

Valószínűleg nem olvastad a jogszabály tervezetet, viszont végrehajtod az utasítást: Az "ÁLLAMOSÍTÁS" szót be kell emelni a közbeszédbe! Ugye, Rózsa Misi e.t.?

picur3ka 2010.10.11. 21:41:04

@Virág et.:

A gyogyszered keznel van remelem, mert a java meg csak most jon.

Virág et. 2010.10.11. 21:45:11

@Nagykorú: És az állami felügyelet alá vonás milyen lényeges elemében különbözik az államosítástól? Egyébként a szót nem én használtam, hanem kb mindenki, aki eddig megszólalt ezügyben ideértve az összes cikket a címlapokon.

Hol állítottam, hogy bármikor alkalmazható lesz? Biztos az én hozzászólásaimat olvasod?

Virág et. 2010.10.11. 21:46:31

@Nagykorú: Egyébként a jogszabálytervezet másfél oldal és BE VAN IDE ILLESZTVE A BEJEGYZÉSBE. De igazad van, tényleg nem olvastam.

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ne is mondd.

Nagykorú 2010.10.11. 21:47:28

@Virág et.:
"ha valamit nem lehet, akkor csak módosítsunk majd jogszabályt és akkor onnantól már lehet."
Effektíve a jogalkotás így működik.

"Vannak olyan iparágak, ahol történhet katasztrófa a legnagyobb tisztesség és alaposság mellett is. Pl. lezuhanhat egy repülő is akár, lakott területre is akár, több száz halottal, tűzvészt-erdőtüzet is okozhat."
És ha veszélyes üzemek működési kockázata így csökkenthető, akkor különösen hasznos a jogszabály, hisz lehetséges, hogy az eddigi felelősségvállalás nem volt elég elrettentő.

"Az a megoldás, hogy akkor államosítsuk azokat is?"
NINCS SZÓ ÁLLAMOSÍTÁSRÓL! Ezen át kellene lendülni. Viszont szó van a dokumentumok, és vagyon eltüntetésének megakadályozásáról, az üzem átmeneti vezetéséről, amelyet egy katasztrófa helyzet igenis indokolhat.

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 21:48:44

@Virág et.: Az állami felügyelet alapból működik minden esetben. Erre vannak a felügyeleti szervek.

Nagykorú 2010.10.11. 21:52:36

@Virág et.:
"az állami felügyelet alá vonás milyen lényeges elemében különbözik az államosítástól?"
tulajdonlás=/=kezelés Kb sajátautó - bérautó háztulajdonos - kertész stb.

"Egyébként a szót nem én használtam, hanem kb mindenki, aki eddig megszólalt ezügyben ideértve az összes cikket a címlapokon."
Mert föl vagytok pörögve, nyomni kell a államositásozó, narancsuralmozós marhaságokat, főnök is írkál a blogjába csacskaságokat, aztán óránként javítgatja... :D

Virág et. 2010.10.11. 21:56:51

@Jégvihar(aha csak ez van): Azért itt egy picit ennél többről van szó. Konkrétan betekinthet a vagyonában, rendelkezhet felette, ügyvezetői döntéseket hozhat - lényegében az egész vállalat vezetését átveszi.

@Nagykorú: Azzal a pici különbséggel, hogy a kezelés vége jelen esetben eléggé homályos. Amikor ugye a vészhelyzet véget ér. Amit ugye az állam állapít meg - ugyanaz az állam, aki ideiglenes átveszi a cég kezelését. Nem hiszem, hogy nem látod ezzel a problémát.

Jégvihar(aha csak ez van) 2010.10.11. 22:02:06

@Virág et.: Nyilván bármely rendszerben az a fontos hogy milyen mértékű legyen a hatalmi beleszólás és mely esetben.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.11. 22:02:27

A szakember ugyanakkor kifejtette azt is, hogy álláspontja szerint a tározó rossz elhelyezése önmagában (1980) még nem feltétlenül vezetett volna gátszakadáshoz. Az ország számos tározóját töltötték már fel, fedték be földdel, ültették be fákkal és eddig kisebb, teljesen veszélytelen repedésektől eltekintve nem történt semmi. A MAL Zrt. esetében a negyedszázaddal ezelőtti szakszerűtlen tervezés mellett a katasztrófa oka lehetett még valamiféle rendkívül nagy mértékű és eddig ismeretlen eredetű váratlan, hirtelen erőhatás, amely közvetlenül kiváltott a gátszakadást. Ennek jellegére vonatkozóan a szakember nem kívánt találgatásokba bocsátkozni, mint mondta, ez már könnyen lehet, hogy nem is az ő szakterülete.

www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-385044

ebbol mindenki olyan kovetkeztetest von le, amilyet kivan...
en mindenesetre nagyon kivancsi lennek, hogy mi lehetett az a "valamiféle rendkívül nagy mértékű és eddig ismeretlen eredetű váratlan, hirtelen erőhatás, amely közvetlenül kiváltott a gátszakadást"...

martonx 2010.10.11. 22:09:33

Nekem tetszik az új törvény. Amerikában a szabadság hazájában mindig is életben volt egy hasonló. Mégse rohan egyik amerikai se külföldre sírni az ottani diktatúráról.

Bee-zony 2010.10.11. 22:27:39

Nagyon beindult itt is a vörös(iszap) áradat; a 4/5 jól a tyúxemükre lépett...
Remélem lesz ez még további is.
Le kell küzdeni a vörös bárókat, Apró-klánt, az öszödi böszmét, és az összes hasonszőrűt. Hajrá Fidesz, és a 4/5-öd!
(A többi hasonszőrű = a saját soraikban is tisztogatniuk kell.
A 4/5-öd = akik megszavazták ezt a törvényt.)

Akinek félelmei vannak: vagy jobb törvényt kellene írni, vagy megtalálni a jogorvoslatot, ha visszaélés történik, és nem úgy használják, ahogy kellene.
Hogy mikor melyik eset van, azt azért nagyjából, átlagemberi igazságérzettel is el lehet dönteni; és ha a rossz eset van, az visszaüt. Lehet hogy csak a legközelebbi választáson, de mindenképpen visszaüt.
Nem vagyok jogász, úgyhogy nem én fogok ebbe beavatkozni; a jogászok országának sok jogászára vár ez.
Én egyrészt nem igazán vagyok ebben a kérdésben érintett, másrészt pedig még mindig a kínai módszer híve vagyok. Ők nem molyolnak ennyit a gordiuszi csomón, hanem rapid módon (ha kell, karddal) megoldják, és haladnak; és ez azért elég jól bevált náluk.
Már eljutottak oda, hogy virágozzék száz virás, és hogy mindegy, hogy milyen színű a macska, csak fogja meg az egeret.
Vannak jól működő példák a világban; erről a mostani lerohasztós szabadrablósról át kell valamelyikre váltani.

Bee-zony 2010.10.11. 22:35:59

@fakof: „Tényleg akarjátok tudni, vagy csak vért akartok látni a kövön?”
Mester, mondd meg nékünk; név szerint, és felelősség-arányosan, ha lehet.
Az nem ér hangszórót, hogy majd a bíróság megmondja…

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.12. 02:22:14

@Bee-zony: Sok dologban tévedsz. Egyfelől, ha visszaélnek a 2/3-dal nem lehetsz biztos benne, hogy lesz szabad választás, a "lehet forradalmat csinálni" pedig nem jó vigasz. Ha megostromlod a pártszékházat, biztos lehetsz benne, a titkárnőt, takarítónőt megerőszakolják, felakasztják, a politikus közben külföldre menekült. Pont ezért várható kemény rendőri fellépés, kemény megtorlás.

Ha a ház ahol laksz ledől, mert a tervező, az építési vállalkozó átver, biztos téged kell érte börtönbe zárni és nem őt? Nem a kivitelezőt, tervezőt, s nem azt akinek felelőssége ellenőrzni, hogy olyat ami veszélyes ne adhassanak át...

Ugye rögtön megvan pár felelős, aki nem kis pénzért vállalta, minden ilyen helyzetben 100%ig ő a felelős, ez a munkája.

Na ezek közül jelenleg egyet sem vettek elő.

S nézzük tovább a felelősök listáját. Nyílván aki a asszisztált ahhoz, hogy a fejlesztés ne ilyen esetben is hatékony védelmi vonalat jelentsen, hanem a monitorozás, monitorozását, együttműködve a rendszer kiépítőivel. Azt tudod, hogy ez mikor történt? Hol van az illető? S mi köze van ahhoz, hogy a lecserélt vezetőjű hatóság a gát állapotára nem figyelt?

Tudod nem azért zavar a MAL vezér elleni kemény fellépés, mert őt féltem. Nem tartozik azok közé akiket nagyon sajnálnék. De lehet, hogy azok a cégek akik ennek a tározónak építéséért felelnek, holnap a te házadat, életedet veszélyeztető projektbe fognak, de az én családom is lehet veszélyben, vagy bárki más. Hogy arra találtak bűnbakot, balekot, hogy helyettük vigyék el a balhét.

És hidd el, hogy sem ők, sem pl. a bányászatban érdekelt üzletfeleik sem a "privatizáció vesztesei" közé tartoznak, inkább a nagyvállaltokat ügyesen privatizálók közé.

S tudod ha egy eljárásban ez felmerül, hogy kit mentenek, ki a bűnbak, és a politikának előbb van koncepciója az üggyel kapcsolatban, minthogy ismerhetnék a vonatkozó tényeket (meglenne egy tudományos vizsgálat arról mi és miért is történt) megvannak érdekből a feltevések...

Na abban a helyzetben nem meglepő, ha valaki a demokráciát félti.

Még akkor sem, ha a kormány amúgy ügyesen és jól kezeli a katasztrófát, Akkor sem, ha nem sajnálom a MAL vezetését, hiszen, ha minden szabályt betartottak is (ezt sokszor ellenőrizték, valószínűleg betartották a szabályokat) akkor is ők vállalták ezt a kockázatot, bármit elvesztenek jogos.

Ha feldolgozták volna a vörösiszapot, ha azt mondják a "törvény szempontjából éppen megfelelő biztonság nem elég, mert a lelkiismeretünk szigorúbb ellenőr", stb. akkor más lenne a helyzet. Ha hiszek benne, hogy az a gát sérthetetlen, akkor is kéne legyen egy B terv.

Pl. a gát bármely jelentős sérülése esetén automatikus riasztás, ami a környékbeli településeken is mindenkit figyelmeztet, s lehet mindenkit oktatni mi a teendő, ha a sziréna szól.

A környező terület jelentős részén földmunka, az legyen mélyebben, ha a tározó megsérül a vörösiszap ott gyűljön össze. (Nyílván ez nem alkalmas tartós tárolásra, de nincs ekkora katasztrófa sem).

Tudod az elmúlt 20 évben senkinek sem jutott eszébe, hogy úgy kell adóztatni a cégeket, hogy az adókedvezmények, az ilyen lerakatokat érintő adók, stb. kapcsán ne tárolni, hanem feldolggozni, hasznosítani akarják a vörösiszapot. Tudod akár vörös, akár narancssárga, ha valaki ezzel jár jól, és nem tározókat építettetnek a haver cégével, akkor nem zavarna, hogy "már megint ő járt jól közpénzből".

És tudod ezzel inkább lehetne munkahelyeket teremteni mint...

... a közszféra hirtelen leépítésével (a fokozatosabb, lassabb helyett), aminek köszönhetően a korábban itt dolgozók vásárlóereje eltűnik, a hazai vállakozások a válságban piacot vesztenek.
... A KDNP terveivel a vasárnapi nyitvatartás fékentartására, ami sok kereskedő állásának elvesztését hozza magával.
... Hülyeségeket nyilatkozó politikusok gazdasági hatásaival (igen ez is csökkenti a hazai piacon elérhető vásárlóerőt).

És tudod mi a szomorú? Nem csak az, hogy még ezzel együtt is messze a FIDESZ volt a legjobb választás, hanem az hogy "a zemberek" elérték azt, hogy pont erre legyen szüksége az országnak.

Chanyi · http://chanyi.blog.hu 2010.10.12. 02:29:30

@Virág et.: Az igaz, hogy az állam rossz gazda, de ugyanennyire igaz, hogy a termelési eszközök és a tőke nem lehetnek ugyanolyan értelemben magántulajdon, mint egy cipő, ház vagy kocsi. A vállalkozó irányításával hatékonyabban működik a gyár, mint az állam irányításával, és ehhez a vállalkozónak rendelkeznie kell a termelési eszközök felett, de azokat nem sajátíthatja ki annyira, mint egy kiflit vagy tévét, amit a boltban megvesz.

Bee-zony 2010.10.12. 06:35:17

@TheElf: A kommentedet inkább „szalmabáb”-nak (straw man) kellett volna címezned.
A wikipedián árnyékbokszolás címszó alatt:
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rny%C3%A9kbokszol%C3%A1s
„Az árnyékbokszolás sikeres retorikai eszköz lehet, azaz használható mások meggyőzésére, de logikailag hibás, mert nem a másik fél valódi érveit cáfolja meg.”
Én nem írtam olyat, hogy pl. meg kéne ostromolni a pártházat…

Úgyhogy csak nagy vonalakban (de nem felületesen):

„Sok dologban tévedsz. Egyfelől, ha visszaélnek a 2/3-dal nem lehetsz biztos benne, hogy lesz szabad választás…”
A négyévenkénti választás már egy másik nagy téma, amivel máris „Kamcsatkában” vagy. Utána pedig jön pl. a gátszakadás és a globális felmelegedés közötti kapcsolat, mert végső soron minden mindennel összefügg. :) Azt csináld csak egyedül, amíg a véges idő és energia valósága miatt bele nem fulladsz.

„Ha a ház ahol laksz ledől, mert a tervező, az építési vállalkozó átver, biztos téged kell érte börtönbe zárni és nem őt? Nem a kivitelezőt, tervezőt, s nem azt akinek felelőssége ellenőrzni, hogy olyat ami veszélyes ne adhassanak át...”
Ez így egy nagy csúsztatás, ami azt sugallja, hogy jelen esetben az üzemeltetővel minden rendben van.
Ha én mint tulajdonos, túlterhelem a padlót (v. liftet, v. bármit) és az leszakad, és nem kis károkat okoz (még ha nem is éri el az ipari és ökológiai katasztrófa szintjét) azért nem a tervezőt fogják sittre vágni, hanem aki ilyen módon használta, tehát az üzemeltetőt.

„Ugye rögtön megvan pár felelős, aki nem kis pénzért vállalta, minden ilyen helyzetben 100%ig ő a felelős, ez a munkája.”
Ilyen persze nincs, legfeljebb a te fejedben.
Milyen szép is lenne, ha lenne olyan felmutatható papír, amin X. Y. vállalta, hogy ezért és ezért 100%-ig ő a felelős, ahelyett, hogy a felelősség mértékét a vitás kérdésekben a bíróság döntené el.

„Na ezek közül jelenleg egyet sem vettek elő.”
Persze hogy nem vettek ilyet elő, mert ilyen nincs. 1 db Bakonyit vettek elő eddig, és ha nem lenne elég bizonyítékuk ellene, akkor alighanem még most is szabadon mászkálna (amíg kellően felbőszült emberek meg nem lincselik a felelőtlent, úgyhogy lehet hogy így járt jobban).

„S tudod ha egy eljárásban ez felmerül, hogy kit mentenek, ki a bűnbak, és a politikának előbb van koncepciója az üggyel kapcsolatban, minthogy ismerhetnék a vonatkozó tényeket (meglenne egy tudományos vizsgálat arról mi és miért is történt) megvannak érdekből a feltevések...”
Megint csúsztatás. A vizsgálat folyik; azt pedig, hogy mik az előzetesbe helyezés feltételei (okai), és hogy ezek miért vannak meg, már nem írom le (még egyszer).

„Na abban a helyzetben nem meglepő, ha valaki a demokráciát félti.
Még akkor sem, ha a kormány amúgy ügyesen és jól kezeli a katasztrófát, Akkor sem, ha nem sajnálom a MAL vezetését, hiszen, ha minden szabályt betartottak is (ezt sokszor ellenőrizték, valószínűleg betartották a szabályokat) akkor is ők vállalták ezt a kockázatot, bármit elvesztenek jogos.”
A demokráciaféltésről ez jut eszembe:
„Gyurcsány Ferencnek azonban nemcsak a korábbi intézkedései, hanem a jelenlegi nyilatkozatai is rendkívül ellentmondásosak a demokrácia tekintetében. Az Index tudósítása szerint például Gyurcsány a pénteki gyulai rendezvényén, amikor a párt belső demokráciájáról kérdezték, szó szerint azt válaszolta, hogy "demokrácia, ugyan, ha a kedves (újságíró)kolléga nem lenne itt, azt mondanám, lópikula".”
A hírek pedig arról szólnak, hogy a MAL-osok nem tartottak be mindent, amit kellett volna: hogy magasították a gátat, és túltöltötték.
Ha csak 1 db felelőst találnának összesen az ügyben, és 1 db embert ítélne el a bíróság, akkor mondhatod, hogy bűnbak. Most viszont csak azt lehet mondani, hogy 1 felelőst előzetesbe helyeztek, a többi – még – szabadlábon van.

„Ha feldolgozták volna a vörösiszapot, ha azt mondják a "törvény szempontjából éppen megfelelő biztonság nem elég, mert a lelkiismeretünk szigorúbb ellenőr", stb. akkor más lenne a helyzet. Ha hiszek benne, hogy az a gát sérthetetlen, akkor is kéne legyen egy B terv.”
„Pl. a gát bármely jelentős sérülése esetén automatikus riasztás, ami a környékbeli településeken is mindenkit figyelmeztet, s lehet mindenkit oktatni mi a teendő, ha a sziréna szól.”
Mi is lenne az a B terv konkrétan?
Hogyan történne a gát jelentős sérülésének érzékelése konkrétan?
Egyébként ja. Jobb, ha a paksihoz közelít a biztonsági rendszer, mint a béka fenekéhez. Széles Gábor pl. a bekerítést és őrzést propagálja, mert ilyen őrizetlenül hagyott magaslati gátnál könnyű a szabotázs.
Lobbizzál, dobj egy (magas prioritású) emailt a katasztrófavédelmi biztosnak, hogy te megmondtad a tutit, és ha megint valami baj történik, akkor magukra vessenek.

„A környező terület jelentős részén földmunka, az legyen mélyebben, ha a tározó megsérül a vörösiszap ott gyűljön össze. (Nyílván ez nem alkalmas tartós tárolásra, de nincs ekkora katasztrófa sem).”
Ki lett ez már vesézve, hogy mennyivel kerül többe, és hogy az ehhez szükséges mélységnél már feljön a talajvíz és elszennyeződik, stb. (vagy pedig kis mélységnél arányosan nagyobb terület kell hozzá).
Ismétlés helyett inkább olvasd végig az e témában írt hozzászólásokat (4 db post + a hozzászólások), mert különben csak újra rágod a már alaposan megrágott gumicsontot.

Virág et. 2010.10.12. 07:43:05

@martonx: Milyen igaz, például a BP-t is hogy államosították az olajkatasztrófa után.

@Chanyi: A jelen példától eltekintve, általánosságban beszélve: ha én egy gyártulajdonos vagyok és a semmiből (vö. szarból) felépítettem a gyárbirodalmam, emberek ezreinek adok munkát, az életem van az egészben, akkor valami pártfunkcionárius ne pofázzon már bele még akkor sem, ha baleset történik mert az állam 0 ft-tal járult hozzá a cégemhez. Mi a garancia arra, hogy az odatett káder döntései csakis a katasztrófa elhárítását szolgálják majd? És itt nemcsak a nyilvánvaló rosszindulatot értem, hogy ti. a közvetlen elhárítással összefüggésben akár olyan döntést is hozhat, hogy pénzre van szükség gyorsan, ezért bagóért eladja a berendezéseket - mit ad Isten - épp egy "baráti" gyártulajdonosnak, hanem pl. hogy esetleg nem ért a gyárvezetéshez, mert katasztrófavédelmi szakember volt előtte vagy kerületi képviselő, ennek ellenére ő jegyzi ellen és hagyja jóvá az ÖSSZES vagyoni kötelezettségvállalást (ez a döntések kb 90%-ára igaz egy cég életében, még a WC-papír beszerzés is vagyoni kötelezettségvállalás, hogy a termelés működtetéséről és a beszállítók kifizetéséről ne is beszéljek).

Nagykorú 2010.10.12. 07:58:35

@Virág et.:
"ha én egy gyártulajdonos vagyok és a semmiből (vö. szarból) felépítettem a gyárbirodalmam, emberek ezreinek adok munkát, az életem van az egészben,"
De ugye te nem ismered a magyar aluminium ipar múltját és a privatizáció körülményeit?

Rózsa Misi mai körlevelében mit kért tőletek, intenzíven menteni kell a cégvezetőket, és lehetőleg minden vállalkozót folyamatosan veszélyeztető "államosítás"-sal kell riogatni?

Virág et. 2010.10.12. 08:12:48

@Nagykorú: A "jelen példától eltekintve, általánosságban beszélve" mondatrész melyik részének értelmezése okozott nehézséget?

Ki a fene az a Rózsa Misi? Már másodszor hivatkozol rá.

mik-sa 2010.10.12. 08:41:12

Milyen alapon rendelkezik egy állami alkalmazott - élősködő, parazita - magánvagyon felett???
GY.K.: ha a kocsiból elfolyik az olaj, szépen ki a fűre, jön állambácsi és elkezd rendelkezni a pénzed, lakásod, kocsid, asszonyod, gyereked sorsa felől...Békaphassák a kukimat!!!!(tövig, bőnyállal)

jozicsenko 2010.10.12. 09:12:28

@mik-sa: jaja, de vissza kérdeznék: egy magáncég milyen alapon rendelkezik 8 ember élete felett? mióta van joga bárkinek bárkit veszélyeztetni/megölni?
az autód épp nincs egy súly csoportban X százezer m3 lúgos iszappal, ugye?

másrészt szerinted a költségeket ki állja majd? én és a többi adófizető...

nem kell félni: hosszú távon vissza kell adniuk a tulajoknak a céget - de hogy a következő 5-10 évben nem lesz lehetőségük semmire az fix

magyarul: szerinted meddig tart pár Ft-ért eladni egy moszkvai üzletembernek a MAL-t? pár nap: kapcsolat van, repülő van, csókolom...

a moszkvai üzletemberek mögött meg azért csak ott van putyin, oszt beszélgess velük te...

ez messze a legegyszerübb ötlet: takarítás, felújítás/kárpótlás, rekultiváció

japp: anno azért adták el az állami cégeket pici pénzért, mert majd az új tulaj friss tőkével rendbe teszi a cégeket: a gázszolgáltatóknál, áramszolgáltatóknál ez pl meg is állt

szerinted ez a cég az elmúlt 15 évben hány tározót épített? nekem úgy tünik egyet sem, mert jó volt ezt magasítgatni: láttuk mire jó...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.12. 10:11:13

Azért az borítékolható, hogy HA minden rendben lesz ezzel a törvénnyel, eléri a célját, ugyanakkor nem élnek vissza vele, akkor a rettegőkórus átvált a "miért vártak vele egy hetet, összejátszanak?" szólamra. :)

z666 2010.10.12. 10:13:03

Azokat a cégeket, amiket bagóért privatizáltak (jó esetben az értékük 1 %-án), mindenképpen államosítani kellene.

blerocs 2010.10.12. 10:50:07

@Virág et.: igen, ez teljesen igaz, az állami irányítás nem működik, de az sem, ha ugyanolyan magántulajdonnak tekintem a gyárat, mint a boltban kapható árucikkeket. Másképp kellene dönteni a sorsáról: valóban nem az államnak, de nem is azon az alapon, hogy pl. aki többet fizet érte, az megkapja, vagy az örökösök megkapják. Erre az utóbbira tipikus példa a mostanában elhíresült Bettencourt asszony, a francia örökösnő, az egyik leggazdagabb francia, akinek lövése sem volt sose semmihez, ami a gyárával kapcsolatos, de milliárdokról dönthet. Épp a kitartottjának is odaadhatja.
A gyár megalapítója természetesen teljeskörűen rendelkezhet a gyár felől, az övé, ő működteti, de az a kérdés, hogy mikor átadja másnak, ez hogyan történjen: sem az állam, sem a piac nem képes ezt jól megoldani, itt más megoldás kellene (erre pl. Bibó is utalt, aki nem volt a magántulajdon ellen).

picur3ka 2010.10.12. 10:51:23

@laspalmas:

En mar azt se ertem, honnan jon ez a sok siras, meg allamositas, meg mi nem. Tele van a Jobbik is, meg az LMP is jogaszokkal, tamogattak, elfogadtak hozza egy modositot. Amen.

Sok a szoci troll. De tan meg a szocik is megszavaztak.

blerocs 2010.10.12. 11:06:36

@Virág et.: az állam feladata a jogrend megteremtése, ami mindenkire egyformán érvényes, a gazdasági élet megszervezése pedig az egyéni képességeken alapszik, ezért ebben az állam nem kompetens. De valahogy azt kellene elérni, hogy a tulajdonjog megszerzésekor a képességek számítsanak, és ne egyéb, pl. pénz, politikai, családi kapcsolatok. Nem tudom, ezt hogy kellene, de kell lennie vmi megoldásnak, hogy ebben valóban illetékesek dönthessenek.

anarcho78 2010.10.12. 11:29:01

rohadtul remélem, hogy vkik nem direkt nyitották meg a gátat valamilyen eszközzel, hogy ezzel okot szolgáltassanak egy ilyen törvénymódosításra, amit aztán bűrmikor be lehet vetni. mielőtt üldözési mániásnak vagy hülyének titulálnátok, nézzetek körbe a világtörténelemben, volt már nem egy iylen, jellemzően USA...

derelyegrádi szellem 2010.10.12. 13:53:20

@Virág et.:

"És az állami felügyelet alá vonás milyen lényeges elemében különbözik az államosítástól?"

Néhányban. Felsorolok párat, mert úgy látom tőletek (a családodtól) annak idején nem államosítottak semmit.

Az állami felügyelet alá vonás nem jelenti a tulajdonviszony átszállását, ennek következtében például a javait nem a felügyelő szedi, hanem a tulajdonos, és ugyanúgy az viseli a terheket is, mit tulajdonosoknál az szokás. Hasonlóan a kárveszélyhez is. Röviden. Ha államosították volna, akkor az államot a tulajdonosi jogosítványok (Ptk 99. §) megilletnék. Itt erről szó sincs.

Meg ha államosításról lenne szó, akkor pl ha a károk megtérítésére nem elegendő a cég vagyona, akkor bizony az állam viselné a fennmaradó részt, úgy hoyg azts enkin nem követelheté még jogilag sem. Erről sincs szó.

Ha államosításról lenne szó, akkor azonnali, teljes, és feltétlen kártalanítást kellene adni a tulajdonosoknak (abban igazad van, hogy ez legutolsó /1946-1949/ valódi államosítás estén is teljes egészében elmaradt), és abba még az okozott, összegszerűségében egyelőre nem ismert kártérítés sem lenne beszámítható, mert a károk többsége nem az állam terhén jelentkezett. Röviden: Hülyék is lennének államosítani.

Az állami felügyelő nem jogosult a céget eladni, pedig ezt a tulajdonos általában megteheti, míg ha államosítás történt volna, akkor új tulajdonosként az állam azt is megtehetné alaphelyzetben, kivéve ha a dolog egyből a tartós állami tulajdonban maradó vagyontárgyakról szóló jogszabály hatálya alá kerülne. De ez kizárólag az "állam" döntésén múlik.

Elég lesz a különbségekből, vagy írjak még?

Én tudom, hogy tegnap délután fletó kiadta ezt az államosításos hármasbrékót, de te egyébként alapvetően jogász lennél, ugye? :-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.12. 14:38:32

@Paralelepipedon:

"a mantrázás csak belső változásokat idézhet elő, külsőket nem. "

Ez nagyon jó, felírom! :)

Laciii 2010.10.12. 14:47:43

@Virág et.:
"Azért itt egy picit ennél többről van szó. Konkrétan betekinthet a vagyonában, rendelkezhet felette, ügyvezetői döntéseket hozhat - lényegében az egész vállalat vezetését átveszi.""
OLVASD MÁR EL TE IS!!!!
A rendkívüli intézkedést előidéző _helyzettel_kapcsolatos_ teendőkről DÖNT, minden más esetben csak JÓVÁHAGY.
Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a Hawaii igazgatósági üdülő megvásárlását megvétózhatja, de nem rendelheti el, viszont a gát megerősítését elrendelheti. Érzed a különbséget?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.12. 15:49:33

@Bee-zony: Magyarul te nem állítottál olyat, hogy felesleges a demokráciáért aggódni? No comment. Te említetted a 4 évenkénti választást, csak az nem működik, ha a demorkácia alapjait kezdi ki a mindenkori kormányzat.

A te hírecskéid arról szólnak, hogy a magasítás azt jelenti, nem tartottak be mindent? Érdekes, mert érvényes engedély volt a magasításra, aminél ugyancsak megvan a felelős tervező és a felelős kivitelező...

Soroljam még hol csúsztatsz?

Az, hogy ne lenne koncepció előre, mert tényektől függetlenül Orbán megnevezett felelőst, a politika megnevezett állítólagos okokat amik alapján előzetes politikai koncepciót követve folyik egy ügy... Na azt érdekes letagadnod. Kiváltképp akkor, ha pl. a BME szakértőinek, egyetemi tanárainak teljesen más a szakvéleménye kifejezetten érdekes.

Kívánom azt, hogyha az országban a hasonló ügyekből rendszer lesz akkor te és a kedves családod legyen az első akit ilyen eljárásban elővesznek a "kisemberek" közül. Ja, hogy ezen megsértődsz, így már nem tetszik az eljárás? Nem kellett volna csúsztatnod, hazudoznod.

derelyegrádi szellem 2010.10.12. 16:33:34

@TheElf:

ha feltétlenül kell neked valaki, aki azt állítja, hogy felesleges a demokráciáért aggódni, akkor parancsolj:

Felesleges demokráciáért aggódni.

Azoktól, akik öszödi beszéd kapcsán, meg pl 2006 október 23.-ai események kapcsán nem aggódtak semmiféle demokráciáért, gyülekezési, és egyéb alapvető emberi jogokért, még gyormoforgató is, de ez most mellékes, viszont nagyon jellemző.

A zemberek (a démosz) így döntöttek és kész. A valódi demokraták meg tudomásul veszik a démosz döntését.

A katasztrófára rátérve pedig kérdezném:

Honnan tudod, hogy Orbán tények nélkül nevezett meg valakiket felelősnek?
Az NNYI kezében lévő iratok (amik alapján alapos gyanút is közöltek Bakonyival) nyilván neked is megvannak, jogász is vagy, meg minden....
A birtokodban lévő érdekes BME szakértői véleményeket megosztanád velem is? Köszi.

Eddig egy valami biztos teljesen: a történtekért a MAL a felelős, mert veszélyes üzeme müködése közben következett be a kár. Ez egy objektív felelősségi forma. Ezt érted?

Ami csak alapos gyanú egyelőre: a katasztrófáért személyek is felelősek, mert a vonatkozó szabályokat megszegték. De ez egyébként független a cég Ptk 345. §-a alapján objektíve fennálló felelősségétől.

Laciii 2010.10.12. 16:48:38

@TheElf:
"Kívánom azt, hogyha az országban a hasonló ügyekből rendszer lesz"
Mármint emberek halnak meg ipari katasztrófa miatt, hát ebből ne legyen rendszer.

Ha a politikai koncepciós perekből lenne rendszer akkor Gyurcsány már hazaárulásért ülne börtönben amire beismerővallomás is van.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.12. 17:47:37

@Laciii: idő kérdése, aranybogár, idő kérdése :)

majd ha valami nagyon nagyot kúrnak el Vektorék, valami kibaszott kellemetlent - amit már nem lehet kimagyarázni, még az államosításra csápoló bolsevik birkanyájnak sem - na akkor fogják elővenni Fletót. S jöhet az újabb cirkuszi felvonás.. :)

A NERtársak 1 nap alatt államosították Európa egyik legnagyobb alugyártással foglalkozó cégét, gondolhatod akkor ez mekkora problémát jelentene nekik - főleg ennyi bolsi szavazó mellett, akik bármikor lincselnének egy jót

derelyegrádi szellem 2010.10.12. 17:57:47

@.Pierre Bezuhov.:

neked meg se próbálom elmagyarázni, mi a különbség az "állami irányítás alá vonás", meg az "államosítás" között, aminek két oka van:

-debil vagy
-már évek óta itt rázod az szdszes csörgősipkádat, és ez önmagában bármyilen hasznos információ felvételét meggátolja.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.12. 18:27:39

@derelyegrádi szellem: nyugi, már olvastam más birkáktól az aktuális pártkommünikét :)
formailag valóban ügyesen csinálták meg az elvtársaid, de a hozzád hasonló bigott pártszimpatizánsokon és egyéb neokommerken kívül nagyjából mindenkinek világos, mi az effektív hatása a dolognak ;)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 19:05:54

@.Pierre Bezuhov.: ezzel egy probléma van. Viktor elvtársék nem tudnak olyat elkövetni, hogy azt az agymosott szavazóik ne kezeljék pozitívumként. Sajnos van rá konkrét példa a tágabb családi körömben is. :(

derelyegrádi szellem 2010.10.12. 19:15:00

@.Pierre Bezuhov.:

nyugodt vagyok.

Próbáld meg elolvasni (bár tudom ez a Gizella utcai fiúk esetében nem szokás, meg nehézkes is) a Ptk. 99. §-át. Nem látok rá esélyt, hogy megérted (ebben rejlik a különbség, pl az "effektív hatása" tekintetében többek között), de hátha... kivételesen, valamit.... végre.....

Vagy ne reménykedjek, te mindentől függetlenül gyurcsánnyal együtt fogod bégetni a álllaamosíííították, áááááálllamosííították kórust? :-)

Vagy aki elolvassa és meg is érti tulajdonosi jogosítványokat, és az abból következőket, az "neokommer", vagy egy kék lavórban kimosták az agyát egy kefével? Nem csodálkoznék, csak kérdezem.. :-)

A valódi kommerekkel (D-209, Pufajkásgyula, KISZ vezérek) ki is kormányzott együtt 12 évig? Segíts már...

Bee-zony 2010.10.12. 19:37:56

@TheElf: „Magyarul te nem állítottál olyat, hogy felesleges a demokráciáért aggódni?”
Magyarul: azt írtam, hogy nekem a demokráciáért aggódásról mi jutott eszembe, se többet, se kevesebbet.
Megint a szalmabábut püfölöd, ezt pedig már leírtam az előző kommentben, linkkel, stb.. Persze az neked mit se számít, és folytatod ugyanazt tovább.
Nyilván, ha valakinek a trollkodásért fizetnek, akkor az az marad a végsőkig, mert a zsetonért cserébe ezt vállalta.
Fel kell tenni a kérdést, hogy kinek, miért, mi az érdeke, és meglesz a válasz arra, hogy mi miért történik, és miért pont úgy.
Demokráciailag mindezt most annyival bővítem ki, hogy a büdöskomcsi-kapitalisa-elvtársurak mindig amiatt aggódnak – kizárólag a saját érdekeik szerint –, ami nekik épp nem kedvező. Azok, akik gátlástalanul államosítottak (illetve az ugyanilyen aljas és gerinctelen elődeik), azok mostanra átváltottak kapitalistába és demokratikusba, mert most ez a trend, a polkorrekt főáramlat a környéken és a tágabb judeo-keresztény világban. Ehhez képest a gerinctelen kígyó és a színváltoztató kaméleon sehol sincs. Minden mindegy, csak a hatalom és a pénz maradjon. Az elvtársi lényeg, a többi meg a hazugság, és szemfényvesztés, a hitetés.
Tulajdonképpen most tartanak ott, hogy ők lettek azok a kulákok, akiket annó üldöztek, és elvették mindenüket, mondván, hogy a kulákok milyen rosszak…
Magyarországon a XX. század második felétől legalizált rablás történt két lépésben:
1. A szocialisták mindent államosítottak, és állami vezetőként kvázi tulajdonosként és gyakorlati kiskirályként viselkedtek.
2. Aztán ugyanazok átváltottak „a magántulajdon őszentsége” kapitalistába, és az állami tulajdont, ami addig legalább névleg közvagyon volt, magánvagyonként elprivatizálták maguknak.
Persze az élet itt nem áll meg, bármennyire is szeretnék, és következik a 3. pont, és lépés, ami számukra már nem kedvező: az, hogy fába szorulnak a férgek.
Valamint az is tapasztalható, hogy a Szolzsenyicinnek tulajdonított idézet mindig bejön a benne említett emberfajta tulajdonságait illetően.
A normális országhoz annak az emberfajtának ki kell halnia végleg.
Ez van.

„A te hírecskéid arról szólnak, hogy a magasítás azt jelenti, nem tartottak be mindent? Érdekes, mert érvényes engedély volt a magasításra, aminél ugyancsak megvan a felelős tervező és a felelős kivitelező...”
A „hírecskék” persze nem az én híreim, hanem az írott és elektronikus média szerkesztőié, és bárki elolvashatja ezeket, aki nem dugja a homokba a fejét, mint a strucc veszélyhelyzetben. Láttad, hogy érvényes engedély volt a magasításra? Hol láttad? Ha pedig tényleg láttad, akkor Bakonyiék közvetlen köréhez tartozhatsz, és persze próbálsz kibújni a felelősség alól.
Kívánom, hogy ne sikerüljön. Mert ezt érdemled.

„Kívánom azt, hogyha az országban a hasonló ügyekből rendszer lesz akkor te és a kedves családod legyen az első akit ilyen eljárásban elővesznek a "kisemberek" közül.”
Megint egy brutális csúsztatás. Ha A-ból kiindulva B-n át végül Z lesz, és ha eljön a világvége…
Ezt a logikát végigvezetve – mivel én igen kisember vagyok, és kb. mindenki előttem van a sorban –, érdekes lesz, hogy az ország nagy többsége már börtönben ül…
Olyan vagy, mint Rákosi reinkarnációja, aki aztán tényleg igyekezett mindenkit börtönbe csukni, aki nem volt vele egy hullámhosszon – de abból is mi lett, forradalom (ha úgy tetszik, ellen), és elzavarták a kopaszt.
Nem igazán félek attól, hogy én leszek az a nagy vagy kis kapitalista, akitől ezen törvényre való hivatkozással elveszik minden vagyonát. Az már olyan fokú Abszurdisztán lenne, amit még a büdöskomcsik sem tudtak megvalósítani a „fénykorukban”, pedig igazán kitettek magukért ezügyben.
Rossz hírem van a számukra: most már nem Abszurdisztán felé haladunk, hanem a normális ország felé. Hogy az nekik nem lesz jó, az engem nem zavar. Megkapják, amit érdemelnek, és helyre áll a rend, a normális, sőt az optimális működés.
Valamint azt kívánom, hogy te és az elvtársaid kapják vissza háromszorosan mindazt a rosszat, amit általatok és miattatok a többiek elszenvedtek; és hogy ne a bűnöző, és ne a politikai bűnszövetkezet ítélkezzen a saját bűnei ügyében, ahogy az egy darabig volt (szerényen számolva 2002-től 2010 tavaszáig), „kormány” és „állam” címszó és fedőnév alatt.

„Ja, hogy ezen megsértődsz, így már nem tetszik az eljárás? Nem kellett volna csúsztatnod, hazudoznod.”
Nem tudom, hogy kit győzöl meg azzal, hogy megindokolatlan jelzőket biggyesztesz a végére: „csúsztatsz, hazudozol”.
Persze te „tudod”, hogy én min sértődök meg. Dehogy tudod, csak saját magadat vetíted ki másokra.
A hiba az ön készülékében van, szokták mondani.

Látszik, hogy itt is világosan kirajzolódnak az erővonalak a normális ország hívei, és az abnormális ország hívei között.
A kettő között az a különbség, hogy a normális ország normálisan működik, az abnormális pedig rohad és gátszakad.
Az abnormális ország híveinek (a korruptaknak, aljasoknak, fehérgalléros és egyszerű köztörvényes bűnözőknek, erkölcsi nulláknak) az az álláspontja, hogy szeretnék továbbra is szétlopni az országot, tehát minden maradjon úgy, ahogy van.
A normális ország hívei pedig nagyon nem szeretné(n)k, ha miden úgy maradna továbbra is (következmények nélküli országként), ahogy eddig volt, vörös bárókkal, és a hasonszőrű társaikkal, akiknek már a külső megjelenésén is látszik, hogy belül rothadtak, és nem is kicsit. Aztán azt adják, ami a lényegük: az aljasságot, a harácsolást, és mindent, ami elítélendő.
Vona szerint a turáni átok nem létezik; én meg azt látom, hogy de még mennyire hogy van, az abnormális ország híveinek formájában; ez a bibliai sáskajárás mai változata. Ezért katasztrófasújtotta terület Magyarország elsősorban; a többi már a következmény, beleértve a gátszakadást is.

Időközben egy azonosságot vettem észre: TheElf = TheTroll
Nyugodtan használhatod a szinonima nicket is.
Talán a Bért(r)ollnok nicket is; ennyire abnormális csak nem lehet valaki spontán... tehát hogy nem született, hanem fizetett rendellenesség az.
(Tudom, hogy nagy luxus manapság, de én a saját véleményemet mondom, nem vagyok senki fizetett zsoldosa, se elkötelezettje, az utóbbit illetően kivéve a józan észt (common sense, stb.) erkölcsöt, és hibátlan logikát; ami csupa olyan dolog, amit nem lehet se megenni, se megvenni, és mégis fontos a világ jó működéséhez. Talán így érthető, hogy nem a vagyon (Mammon) nálam az Isten, és világ közepe, ellentétben azokkal, akik csak egy fontos mértékegységet ismernek, a pénzt.)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.12. 19:44:03

@derelyegrádi szellem:

Te, jogászok gyöngye! >:)
csak 3 dolgot mondanék néked:

1. ez a " Gizella utcai fiúk esetében ..." gondolom valamiféle szadesz-os utalás lett volna, mert én nem tudom miről beszélsz.
azt azért vedd figyelembe, hogy nem mindenkinek van akut szadesz-fóbiája, mint itt neked, gyenge elméjű polgártársam. ez olyasmi mint mikor a kurucos nác.... akarom mondani pokémonok osztják az eszet a zsidó kultúráról, szegény betyárok nagyobb expertek a témában, mint maguk az érintettek =))

2. további rossz hírem a blog házi self made jogászának, hogy a tv.-t a nominális kammanisták, vagyis az MSZP is megszavazta csont nélkül... na most mi lesz !? :D
Sőt, elsőre még Gyurcsány Hókuszpók Lucifer Ferenc is támogatta Mihályt a kommer hevületében, mondván csak így tovább..... Magyarul, kedves derelye, Te most egy platformra kerültél a gonoszakkal..pfujjjjjjjj. Nem tudom, hogy ezt így hirtelen fel tudod-e ezt dolgzni vagy system fatal error lép fel, de mint az átlagnál egy fokkal intelligensebb birkában sztem meglesz a képesség, hogy eme újabb következetlenségen IS túllépj. :-)

Bee-zony 2010.10.12. 23:09:25

„Hírecskéim:”

A talaj vihette magával a gátat
index.hu/tudomany/2010/10/12/a_talaj_vitte_magaval_a_gatat/

Nyáron egy méterrel megemeltette a zagytározó falát a MAL Zrt. - állítja egy csőszerelő
kuruc.info/r/2/67752/

Nem érdekelte a MAL-vezéreket az élet és testi épség megóvása
kuruc.info/r/2/67788/
„A rendőrség az iszapömlés kapcsán azzal gyanúsítja Bakonyi Zoltánt, a Magyar Alumíniumtermelő és Kereskedelmi (MAL) Zrt. őrizetbe vett vezérigazgatóját, hogy katasztrófa esetére nem dolgozta ki a szükséges intézkedéseket, nem gondoskodott a védművek és a riasztórendszerek kialakításáról. Az NNI az összebeszélés veszélye miatt kezdeményezte a vezérigazgató előzetes letartóztatását.”

derelyegrádi szellem 2010.10.13. 10:31:19

@.Pierre Bezuhov.:

Hablatyban jó vagy. Végre valamiben, ha már hülye is vagy, a blogod is olyan volt amilyen, és hát most még udvarias is voltam.

Tényleg, nem akarod újranyitni, hárman most is lennétek talán :-)

A self-made tudod mit jelent, vagy csak használod, mint ahogy ti szoktátok?

Az államosítás kontra állami felügylet alá vonás közötti különbség világos volt azért? Vagy ne reménykedjek.

Az mszp is megszavazta, arra meg azt tudom neked mondani:

1./ Innen látszik, hogy az én álláspontom (jogi meg különösen) független attól, melyik politikai párt szavazta meg, vagy sem.

2./ Szadeszék megszavazták? Ja tényleg, ők már nem. Mert fóbiám ugyan nekem nincs de 20 év alatt én is, mások is kiismerték itt őket, aztán történt ami történt. Ők már csak arról szavazhatnak, ki szaldjon le parizerért. :-)

"Nefürgyélle"

Ez majd a homokos klubban kérjed, ahova jársz, ha szereted ha egy kicsit büdös a bula, vagy a péró.

Bee-zony 2010.10.13. 17:37:23

Megfenyegették a szivárgást emlegető dolgozókat a MAL Zrt.-nél
kuruc.info/r/2/67799/
A Népszabadság információja szerint húsz-egynéhány terhelő vallomás van már a rendőrség birtokában Bakonyi Zoltán ellen. Ezekből az derül ki, hogy a MAL Zrt. cégvezetője és menedzsmentje tudhatta, hogy a vörös iszap több helyen átszivárgott a gátakon.

Iszapömlés Veszprém megyében
Percről percre
index.hu/belfold/2010/10/04/iszapomles_veszprem_megyeben/
Bakonyi szabadlábon
A Veszprémi Városi Bíróság elrendelte Bakonyi Zoltán azonnali szabadlábra helyezését, közölte Bánáti János, a Mal Zrt. vezérigazgatójának jogi képviselője. Az ügyvéd elmondta: a döntés fő indoka az, hogy a bűncselekmény alapos gyanúja sem állapítható meg az eljárás ezen kezdeti szakaszában. Az ügyészség fellebbezett a bíróság döntése ellen. (MTI)

A teljes Nyirkai jóslat
www.yotengrit.com/hu/nyirkai-joslat/a-teljes-nyirkai-joslat
>> A csősz tolvaj, a bakter rabló, a bíró cinkos. <<

Virág et. 2010.10.15. 15:27:07

@derelyegrádi szellem: Szia derelye,

Államosításnak a családom valóban nem volt áldozata - főleg azért, mert amink volt az a világháború végével átkerült a határ másik oldalára. Később ugyan kaptunk kártalanítást, de ennek az összege kb a viccel ért fel.

Amit írtál: valóban nem szállnak át a tulajdonjogok, de a gazdasági döntések 90%-a már igen. Ez ugye már nem is felügyelet, hanem konkrétan irányítás. Tényeleges eladásról tehát valóban nem lehet szó, de az értékek kimentésével, a megfelelő szerződések megkötésével vagy megszüntetésével az állam kivehet szinte mindent, amit akar. Ez a legfőbb gondja a jogszabálynak: nincs korlát, sem konkrétum. Szinte kiált, hogy éljenek vissza vele - ne feledjük, ez egy jogszabály, ami jóval a vörösiszap katasztrófa után is hatályos és alkalmazható marad. A szocik ugye szerették volna, ha csak a MAL Zrt-re vonatkozna a hatálya, Viktorék viszont így akarták. Valahol ez is beszédes, nem?

@Laciii:

"Csak" jóváhagy? Ellenjegyez és jóváhagy. Azaz magyarul semmilyen vagyoni döntés nem születhet, amit ő nem akar. Szerinted ez a gyakorlatban mit jelent? Attól, hogy sok felkiáltó jelet teszel meg nagybetűvel írsz még nem lesz igazad.

És nem, hasonló sincs a nyugati demokráciákban. Tessék csak megnézni az index mai összefoglalóját.

Rwindx 2010.10.15. 18:57:22

inforadio.hu/hir/tudomany/hir-386538

"1987-ben szabadalmaztatta a vörösiszap hulladékmentes újrahasznosítására vonatkozó elképzelését Szirmai Endre. A vegyészmérnök azt mondta: ha a timföldgyártás melléktermékeként képződő anyagot teljes egészében feldolgozzák, akkor egyrészt nem kell óriási tározókat építeni, másrészt a kinyert nyersanyagokat el lehet adni, ami pénzt hoz. "

fokabacsi 2010.10.16. 14:47:27

@Rwindx: A vörös iszap nem azért vörös, mert bolsevista hanem mert jórészt vasoxidból áll !! Ezt a vörös iszapot az ajkai bányák szenével remekül elő lehetett volna készíteni kohósításra ! De a bányák bezárása volt a legelső. Ózdon remekül ki lehetett volna olvasztani !!! A " politikai elit "-nek, én inkább csaló tudatlan gazembereknek tartom ezeket ennyire terjedt a látóköre !Az ország két régiója nem pusztult volna le !!! Ennyi eszük volt. Mint a marhának . Most itt az eredmény. Ja és mellesleg a "veszteséges timföldgyártás"-on páran hamar milliárdosok lettek ??!!?? APEH HOL VOLT??

Rwindx 2010.10.16. 21:18:34

@fokabacsi:
"A vörös iszap nem azért vörös, mert bolsevista hanem mert jórészt vasoxidból áll !!"
Nem mondod komolyan... :)

fokabacsi 2010.10.17. 08:57:13

@Rwindx: No most szólj hozzá ?! :-)))))

süti beállítások módosítása