Skip to content


       Szűrés lista

A söralátét-bevallást tényleg megcsinálták

Elkészült a prototípus a söralátét méretű adóbevalláshoz, tegnap a parlamentben Matolcsy húzta elő a zsebéből, és akkor nézhették meg a képviselők is.

Le a kalappal, Orbán megmondta, hogy ilyen lesz, és valóban ilyen lett.
Tényleg söralátét méretű, 2012-ben egy ilyet kell kitölteni, oszt' csókolom. De vajon mi lesz a könyvelőkkel?


A prototípust az origo kapta lencsevégre:


Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr592390021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2010.10.22. 08:36:36

bár igazi lenne :)

f.m.j. 2010.10.22. 08:37:44

én nem értek hozzá, de ez csak valami nyilatkozat arról, hogy adóznom kell, nem maga a bevallás, nem?

Virág et. 2010.10.22. 08:44:09

"De vajon mi lesz a könyvelőkkel?"

Mi lenne? Semmi. Ez csak az SZJA, emellett a vállalkozók (akik a könyvelőket alkalmazták eddig is) fizetnek kismillió egyéb adót, ami miatt továbbra is kell majd könyvelő.

f.m.j. 2010.10.22. 08:46:20

@Virág et.: szerintem úgy értette, hogy mennyit kell még dolgozniuk rajta, mert hogy ez csak amolyan nyilatkozat, ami addig többoldalas volt, a bevallás attól még bonyolult, ugyanúgy, mint eddig

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.10.22. 09:06:39

Photoshop!!! XD

Nem... tényleg jó lenne, végül is erre választottuk meg őket.

öööö...izé 2010.10.22. 09:17:39

@Virág et.: Nem is volt másról szó, hanem arról, hogy az SZJA bevallást leegyszerűsítik.
Logikátlan is minden szart ráíratni, ugyanis a vállalkozók kivételével mindenkinek a járulékai be vannak fizetve, így az APEH pontosan tudja, hogy ki után mit fizettek és mennyit, minek akkor ezt évente egyszer még egyszer leírni....

öööö...izé 2010.10.22. 09:19:35

Ha meg végre integrálnák az adatbázisokat, akkor az összes kedvezmény is automatikussá válhatna, hiszen a MÁK is külön tárol adatokat, az APEH is, meg az Önkormányzatok is...

Énbagoly 2010.10.22. 09:25:01

@öööö...izé: Na, ez az igazi faszság különben. Hogy mindig minden adatváltozást mindenhol külön be kell jelenteni, mert az állami szervek külön adatbázisból dolgoznak. Na, ha ezt megoldanák, akkor máris nem kevés emberrel lehetne csökkenteni az aktatologatók számát.

Különben tényleg ideje lenne már egy egyszerű adóbevallásnak. De erre szokták azt mondani, hogy hiszem,ha látom. :) Hát, örülnék, ha látnám.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 09:50:57

Jajjdeszaaaar :D

Matolcsy miért égeti magát ezzel? :D

Amúgy baszhatom, tavaly amikor volt némi jövedelmem ingatlaneladásból, néztem, hogy az egyszerűsítetten be lehet vallani. Aztán 2 hét után, mikor még mindig nem tudta az APEH megmondani, hogy ez így jó-e, egy könyvelő megsúgta, hogy ingatlaneladás csak akkor vallható be egyszerűsítetten, ha mozgáskorlátozott,özvegy,vudu varázsló vagy...

Szeretünk APEH!

lcutti 2010.10.22. 09:56:00

Gyönyörű. Végre bevezetik az adóZazonosító jelet.
(Utolsó ablak első sor.)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.10.22. 09:59:08

Jól néz ki pedig erről tényleg azt hittem hogy csak amolyan túlzás...

Persze valószínűleg a nagy cégeknek és 25 luxusautóval rendelkező gazdagoknak nem ilyen lesz de az átlag magyar dolgozónak tökéletesen megfelel majd. Mi is múltkor annyit tettünk hogy beírtuk ami kell aztán maradék 10 oldalon mást sem csináltunk csak húzogattuk le a lapokat mert az nem tartozott ránk...

jozicsenko 2010.10.22. 10:25:10

tetszik :-)))

nu, a fanyalgóknak: a legtöbb (átlag) ember csak bért keres: a bérszámfejtő megcsinálja helyette az adóbevallást: egy munkahely, egy adókulcs, csókolom: nem kérek vissza adót, nem fizetek be adót: az apeh eddig is megcsinálta helyetted, ha kérted (igaz, csak az utóbbi pár évben)
Ha meg valamiért eltérnél ettől, akkor majd jön a másik változat: a régi iszonyat nagy boríték, vastagon megpakolva mindenszéppel: akár őstermelő, akár egyéb munka, adókedvezmény, stb, stb, stb: legalább pár fa megmenekül a papíripartól...
@ColT: jaja, de nem adsz el házat minden évben, ugye?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 10:35:44

@jozicsenko: Nem, de miután megnéztem az egyszerűsített bevallást, azon csak annyi volt, hogy adhat be egyszerűsítettet, aki
- dolgozott
- alkalmi munkát vállalt
- .
- .
- ingatlant adott el

És akkor örültem. Aztán csak nem fogadták el, de az APEH-nál sem tudták megmondani, mi a nem jó benne (nem tudtam, mit kell írni az egyik egy sorba, illetve, hogy jól írtam-e).

Amúgy pl. nekünk amióta egyszerűsítettre van lehetőség, melóhely nem csinálja meg. De amúgy amikor kiderült, hogy nem egyszerűsített kell, akkor már összeraktam magamnak, de ezt jobb lett volna, ha nem 2 hétig tart kiderítenem.

MNOP 2010.10.22. 10:56:05

Szerintem örülni kell az egyszerűsítésnek, nem a könyvelőket siratni...
igaz, nem teljesen jó minőségű a kép, nem látom rajta a gyermekek számát, és a kiváltó adóelőleg csökentést, de lehet, nem voltam elég figyelmes...

2010.10.22. 10:59:33

Ja, ez a bevallás, de lesz még hozzá 15 pótlap is. ;-)

2010.10.22. 11:06:27

@Énbagoly: Most már azért alakul... már amikor három éve költöztem, akkor is simán az új tanácstól jött ki a gépjárműadó, pedig se a réginél, se az újnál nem jelentettem be.
Más kérdés, hogy nem biztos, hogy az nekünk jó lesz, ha a közigazgatásban összedrótozzák az adatbázisokat... ez azért felveti az orwelli totális kontroll előképét... csúnya lenne, ha a tanács építési osztályáról lekérhetné az adóhivatal van-e medencéd, és mindjárt küldené is az ingatlanadós csekket, meg ilyesmi... percek alatt megfolytanának mindenkit a sok idiótasággal.

Marcellusca 2010.10.22. 11:19:02

@gaijin: LOL

Tennap óvastam az origós cikket.
Közben nézem Dancsó fényképeit, hamár földim.
És a végén mit látok?
Ez az 50-nek kinéző, jólszituált képviselő/polgi alig pár hónappal idősebb, mint én. :)
Most fogja tölteni a 41-et. :)

Akkor vagy én tartom magam qrva jól, vagy ő nagyon lestrapált. :D
Mégiscsak embert próbáló, strapás munka a képviselőség+polgármesterség /bár az előző 4 évben nem volt polgi!/? :DDDD

tkgabor 2010.10.22. 11:28:16

Tuti kamu, aláírásnak sincs rajta hely. Azért egy szinvonalat tartsunk már itt a bőrön is!

arlequin 2010.10.22. 11:28:18

@öööö...izé: ez az integrálás fogós kérdés. csak a külön adatbázisokkal lehet elkövetni a folytatólagos nagymértékű rablást/tolvajlást.
ha egyesítik őket akkor sok-sok pirosbetűs állomány keletkezne.
és nem. nem az ünnepnapokra gondolok.

loláb 2010.10.22. 11:30:55

Egy alkalmazottnak, (akinek a munkáltatója fizetett minden közterhet), és csak a munkajövedelme volt, eddig sem kellett több sort kitöltetni az SZJA bevalláson, mint ami ezen a söralátéten van. Szóval azért ez az adóbevallás az alkalmazottak 80-90%-ának különösebb könnyebbséget nem fog jelenteni. (Aki viszont csak munkajövedelmet szerzett, a munkáltatója levonta az adóelőleget, járulékokat, és nem tudta kitölteni az szja bevallását, és könyvelőhöz ment, az menjen, ismételje meg az általános iskola 1-2. osztályát, olvasni ugyanis ott kellett volna megtanulni.)

Viszont ha volt más jövedelme (különadózó, osztalék, árfolyamnyereség, OTC piacon elért nyereség, stb), akkor vadászhatta, hogy melyiket melyik sorba kell beírni, és hány százalékos kulccsal adózik. Az tényleg nem volt egyszerű történet.

2012-re elvileg MINDEN jövedelem 16%-kal fog adózni, így akkor már annyi lesz az adóbevallás, bármiből is származik a jövedelem, hogy:
-adóköteles jövedelem (minden együtt)
-ennek 16%-a (a megállapított adófizetési kötelezettség)
-befizetett adóelőleg
-a befizetendő adó (megállapított-adóelőleg).
Plusz az azonosító adatok, 1%-os rendelkező nyilatkozat, aláírás.

civilkontrol 2010.10.22. 12:14:14

Off

Zero, elnézést a múltkori szopást kilátásba helyező kommentért, de elgurul a gyógyszerem, ha olyat olvasok, ami a szittyanépekben buzgálkodó irigységet erősiti, kiváltképp Tőled, akit eléggé becsülök.

On

eszkep 2010.10.22. 14:15:10

Muhaha...
Szegény szocik, liberálisok, ha ez már valóban a final verzió, megint tökön szúrhatják magukat..

Apropó! Zero, ha normális hírportálokról informálódnál általában nem blamálnád magadat index-es baromságokkal, mint múltkor
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101022-matolcsy-nem-cafolta-a-10-szazalekos-letszamleepitest.html

Anti Anyag (törölt) 2010.10.22. 14:25:26

@Énbagoly: Ez a személyi számok tiltása miatt van, továbbá adatbázisokat sem lehet összekapcsolni. Ami szerintem is marhaság, mert én összekapcsolnám. Viszont az adattal való visszaélés büntetési tételeit megdupláznám.

kacsa! 2010.10.22. 14:50:38

Teljesen jó. Valaki írta már előttem, hogy ehhez valóban lesz egy pótlap. Abrosz méretű :D

Kicsit Karcos 2010.10.22. 15:22:43

@kacsa!: ez annyira biztos, mint a Matolcsy kirúgásáról szóló hírek voltak, mielőtt elfogadta volna a kormány a teszkókra kimért válságadót?

gramercy 2010.10.22. 16:00:11

adorendszertanbol volt egy tanulsagos mese: lehetne annyi az adotorveny hogy "mostantol mindenki 10 forintbol 3-mat leadozik."

ezutan megjelennek a parlament elott a traktorosok meg a sokgyereksek, hogy DE.....

na, ezert nem fog soha elferni egy soralatetre

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 16:36:41

@Anti Anyag: Szerintem is össze kéne kapcsolni.
Adatokkal visszaélni így is lehet, viszont jó sok szopást eredményez.

Ld. még azt a faszit, akinek ellopták a személyijét, és évente sok bűncselekményt követnek el a nevében, és nem tud tenni semmit.
Asszem itt volt a VB-n post belőle.

tudi 2010.10.22. 17:01:27

Ígéret szép szó, ha betartják úgy jó, remélem ez lesz a valóságos adóbevallásos papír.

Higany 2010.10.22. 17:05:53

Ez két söralátét.
Vmelyik showder klubban poénkodott ezzel talán Csenki, összetekercselt és összegumizott vagy 100 lapot és ráállította egy söralátétre. ;) Ráfért...

2010.10.22. 19:03:48

ÁCSI! HOVÁ KELL ÍRNI EZEN A BEVALLÁSON, HOGY HÁNY GYEREKEM VAN???

abandi 2010.10.22. 19:33:56

@csernaja obca:
Dikk, Tezsvírem!
Ráadásul kis rubrikát fognak betenni, hogy a legutóbbi kis Leoncióm ne férjen bele!
Hogy a devla húzogassa ki a az összes fanszőrit annak aki kitanyálta!

zsoltix 2010.10.22. 19:44:42

Na de hogy soralatet meretu? Csak teruletre, vagy vastagsagra is? Ha csak teruletre, abba meg be lehet rakni egy csomo fiszfasz lapot, hogy vastagsagra is olyan legyen:)

eszkep 2010.10.22. 19:54:17

@csernaja obca: Szerintem az adóazonosító szám alapján tökéletesen tudják.

zsoltix 2010.10.22. 20:04:52

A postasokat mar elore sajnalom, ahogy soralatet teruletu 400 lapos jegyzettomboket kell majd gyomoszolniuk a postaladakba, amibol 350 lap csak az utmutato, a maradek meg a bevallasi fecni:)

martonx 2010.10.22. 21:11:59

Azon gondolkozok, hogy minek személyes adatok egy adóbevallásra? Nem azért van az adószám, hogy arról beazonosítsanak? Ha meg valaki olyan hülye, hogy még az adószámát sem tudja rendesen leírni, az vélhetőleg bajban van a neve és a lakcíme leírásával is.
Esetleg ha tényleg nagyon tutira akarunk menni, akkor legyen egy adószám, és egy személyi igazolvány szám rubrika. És akit erről sem lehet beazonosítani, annak fogadjuk el érvénytelennek a bevallását.

martonx 2010.10.22. 21:13:33

Ráadásul hogyhogy nincs még 2011-ben sem egy online felület, ahova fellépve kitöltöm szépen azt a 4 mezőt, amit az adózók 90%-a használ, és le lenne tudva az egész?

Vidéki 2010.10.22. 21:51:32

@Énbagoly:
Írod: "mindig minden adatváltozást mindenhol külön be kell jelenteni, mert az állami szervek külön adatbázisból dolgoznak. Na, ha ezt megoldanák, akkor máris nem kevés emberrel lehetne csökkenteni az aktatologatók számát."

A probléma az, hogy nagy jogtudósok ennek keresztbe fekszenek, adatvédelem címén.
Attól tartanak ugyanis, hogy az adatok egyesítése diktatúrához vezethet.

A New Yorki ikertornyok ellenei merénylet ráébresztette az amerikai hatóságokat, hogy különböző intézményeknél sok olyan információ állt korábban rendelkezésre, amelyeket ha egyesíthettek volna, el lehetett volna kerülni a katasztrófát.

Ők azóta észretértek és valamennyit visszavettek az "emberjogászatból".

marklovassy 2010.10.23. 02:39:00

@loláb: a 16% melle mi a fenenek az 1%-os bohockodas? Annak csak magas adozas mellett van ertelme, mert mutat egy lehetoseget, de arra epitenek hogy a legtobb ember lusta es nem tolti ki (vagy csomo egyeb eshetoseg miatt visszautasithatja az APEH, pl ha szerintuk valamivel kesel akkor nem utaljak tovabb).

2010.10.23. 08:13:36

@abandi: há de nem úgy van áz, há a cserkeszek után kegyvezsmín jár, akkó csak rá kell írni váláhová, hogy a hivátál is tudhassa, hogy nekem kegyvezsmínt kell aggyon!

2010.10.23. 08:14:28

@eszkep: Ha a hivatal úgyis mindent tud, akkor tulajképpen mi a franc szükség van a bevallásra?

2010.10.23. 08:19:35

@marklovassy: mondjuk évi 2M 16%-a 320e, ennek az egy százaléka 3200 Ft. Nem azt mondom, hogy egy egetverő összeg, de azért kjön belőle egy rákos gyerek heti gyógyszere, vagy két kiló kutyatáp a menhelyen, vagy akármi.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.23. 15:05:31

@martonx:

vagy legyen egy adóbevallási szám is xD

Kicsit Karcos 2010.10.23. 15:50:16

@marklovassy: én eltörölném az 1%-os felajánlásokat, mert ha lúd, akkor legyen kövér, hagyjuk azt a pénzt is az adózóknál. Másrészt látjuk, milyen vircsaft épült fel az 1%-okra, azt is pont ideje lenne lefejezni.

Én már egy ideje amúgy is csak oktatási-nevelési intézményeknek ajánlom fel az 1%-aimat, akiknek amúgy magamtól is adnék, a második 1%-ot meg olyanoknak, akiknek magamtól soha nem adnék, de inkább nekik adtam, mint gyurcsányiéknak. Annak viszont látnám értelmét, hogy az adófizető kitanításában-nevelésében résztvevő intézmények megkapják a befizetett adó egy adott százalékát, viszont akkor ez ne legyen fakultatív, ne a leghangosabb kapja, hanem aki évek munkáját beletolta korábban.

Horizont 2010.10.23. 17:16:10

@laspalmas:
Basszus ez csak 2,5 éve volt !!!??
"A kormányfő véleménye szerint lassan kézzelfoghatóvá válnak az eredmények"
Hahahahahaha nesze semmi fogd meg jól:))))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.10.23. 20:25:48

a zapehtől lehet kivágni a nép 3/4-ét. mint macskát szarni.

csendesbob 2010.10.24. 09:23:51

a könyvelők segítenek szétlopni ezt az országot, szóval pont leszarom, hogy mi lesz velük...

Roxvox 2010.10.24. 16:53:39

Közhasznú munkát végző könyvelők, hehehe............

2010.10.24. 17:23:35

@Roxvox: A közhasznot már vagy húsz éve úgy definiálják, hogy a közhasznú az, ami a tőkés burzsoázia hasznára van, mert akkor majd nevezett teremt munkahelyeket. Na persze, minimálbérért... ;-)

Roxvox 2010.10.24. 17:58:59

S ha még mérlegképes is az a szegény, akkor azt is le tudja mérni, mennyi kutyaszart szedett össze a közterületen. :DDD

antiblogger (törölt) 2010.10.24. 20:30:09

@tkgabor: Akkor az ott a hátlapon vajon mi hogy "az adózó vagy képviselője (meghatalmazottja) aláírása"?

Kodomo 2010.10.25. 08:21:07

Az a kérdés, eléggé nedvszívó-e? A pohár oldalán legördülő cseppek miatt annak kell lennie. Másképp használhatatlan.

engem gyíkká változtatott 2010.10.25. 11:08:50

nekem az itt fentebb említett ingatlan-eladás miatti jövedelemadó a legnagyobb rejtély évek óta, azaz hogy vajon miért számít jövedelemnek, ha eladom a saját ingatlanom.

ez kb. olyan, mintha a bankautomatából levett pénzért újra kéne adóznom, mert "pénzhez jutottam".
vagy a boltban a visszajáró akkor miért nem jövedelem?

Kodomo 2010.10.25. 11:21:12

Eladtam a házam, leadóztam. Egy év múlva építtettem egy másikat (ill. akkor lett kész), visszaigényeltem a pénzt (Apehes ismerős mondta hogyan).
Rá két évre behívtak revízióra. Okés lett, mert számszakilag rendben volt, de nem azon az űrlapon kellett volna. Azt hogy melyiken, azt nem tudta az ügyintéző megmondani. Egy másik osztályon talán tudták volna, de nem érdeklődtem, mert annyira nem voltam kíváncsi.

süti beállítások módosítása