Skip to content


       Szűrés lista

Nagy biznisznek tűnik: havi 1000 forint 20 ezer voksért

A Fidesz kevés konkrét választási ígéreteinek egyike volt, hogy a nők 40 évnyi munkaviszony után nyugdíjba vonulhassanak.

"A Fidesz egyik első lépése lesz, ha kormányra kerül, hogy újragondolja a nyugdíjrendszert. Mielőbb az új parlament elé terjesztik majd, hogy a nők 40 év munka után - életkortól függetlenül - nyugdíjba mehessenek. A nők sokkal hátrányosabb helyzetben élték/élik az életüket. A nők biztosítják az otthoni háztartási dolgokat." - nyilatkozta a fideszes Iván László 2010 január 15-én.

A lator szocialista Szociális és Munkaügyi Minisztérium már akkor jelezte, hogy ennek megvalósításához járulékot kell majd emelni ...

A kormány szerdán döntött: kedvezményes nyugdíjba vonulhat minden olyan nő, aki 40 év munkaviszonnyal rendelkezik. A rendelkezés 2011-től érvényes. A munkaviszonyba beleszámít a gyermekneveléssel töltött időszak is, vagyis amikor az érintett nő gyermekgondozással kapcsolatos ellátásokat kapott, de nem számít bele sem szakiskolai, sem felsőfokú képzési idő.

A számítások szerint ha az érintettek 75-100 százaléka él ezzel a lehetőséggel, és nyugdíjba megy, akkor ez az első évben, azaz 2011-ben 18-24 ezer nőt érinthet az új szabály. Ez hozzávetőleg 30-35 milliárd forint kiadást jelent.


Ezt a 30-40 milliárdot pedig a Zemberekkel fizettetik meg.

"Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy azok a hölgyek, akik 40 évet dolgoztak, nyugdíjba vonulhassanak. Ahhoz, hogy ennek a lehetőségét megteremtsük, szükség van a nyugdíjjárulék minimális emelésére" -  magyarázta Szijjártó Peti.

Sokat nem maszatolt a kormány: a T/1376-es számú, október közepén megismert adósalátatörvényhez november harmadikán benyújtottak módosító javaslatot. A 39 oldalból álló bizottsági módosító javaslatban eldugva, a 24. oldalon szereplő 45. pont rendelkezik az eddigi 9,5 százalékos járulék 10 százalékra történő emeléséről:

"a) 19. § (2) bekezdésében a "9,5 százalék" szövegrészek helyébe a "10 százalék" szöveg, ... lép"

A KSH adatai szerint szeptember végén 3,8 millió munkavállaló átlagban 194 ezer forintot keresett. Vagyis ennek a bértömegnek a 0,005 százaléka havi szinten 3,7, éves szinten pedig 44,5 milliárdot tesz ki.

Bár az érintett nők csak 2011-től élhetnek ezzel a lehetősséggel, a járulékemelés már novemberben életbe lépett.

Most el lehetne azon vitatkozni, hogy miért csak a nők élhetnek ezzel a lehetőséggel, hogy Európában emelik a nyugdíjkorhatárt, míg nálunk ezek szerint akár 57 évesen is nyugdíjba lehet vonulni, hogy az átlagéletkor a nőknél 5 évvel magasabb, mint a férfiaknál, vagyis a nők hamarabb mennek nyugdíjba, és tovább veszik igénybe a nyugdíjellátást ...

Itt most inkább arról van szó, hogy a kurva nagy, radikális, sosem látott, egyösszegű adócsökkentés egy kibaszott nagy nulla.

Ha nincs gyereked, akkor bruttó 293 500 forintig TE kevesebbet fogsz keresni, mint most.

Mutatom, illetve nyugodtan kalkulálja ki mindenki magának a 2010-2011-2012-2013-as bérét.


Egy fiatal párnál, akiknek nincs gyermekük, és mindketten bruttó 180 ezret keresnek, az egykulcsos 16%-os szja ellenére mindketten havi nettó 1500 forintot buknak jövőre az idei bérükhöz képest.

Az adótanácsadók számításai szerint a tervezett járulékemelés csökkenti az adócsökkentés valódi mértékét, ami így nem éri el az egy százalékot sem . Vámosi Nagy Szabolcs, az Ernst & Young adópartnere számolt úgy, hogy az szja-csökkentés 1,3 százalékkal mérsékelte volna a nem kirívóan magas keresetűek nettóját, ám ebből a járulékemelés 0,5 százalékot elvesz.

Vagyis marad 0,8%.

És aztán januártól jöhet a gázáremelés (újabb őszinte szavak: "Völner Pál elmondása szerint a válságadó is nyilvánvalóan egyfajta költségelem, így azt az árképzésnél is figyelembe kell venni."), áramdíjemelés, víz és csatornadíj emelés, szemétszállítási díj emelés, telefondíj emelés, a boltok pedig már most sunyin és titokban apránként emelik fel az árat ...

Nem értem ... 20 ezer nő vs. az ország versenyképessége.

Ja, a nyugdíjasok nagy barátja, az MSZP is kénytelen volt reagálni:
"Az MSZP a bejelentés után üdvözölte a döntést, de azt javasolták a kormánynak, hogy a lehetőséget teremtsék meg a férfiak számára is."

Kevés ez a 3 millió nyugdíjas, most fognak elmenni egyszerre nyugdíjba a Ratkó-korszakban születettek, de adjunk még hozzá pár tízezer nőt meg akkor mér férfit is.

Belefér, hiszen az 1 millió új munkahely annyi, de annyi bevételt termel ...

Címkék: fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr232432417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smatte 2010.11.12. 11:40:33

"Mindenki jól fog járni!"

kovacskoko 2010.11.12. 11:46:17

1. 40 év munkaviszony után mindenkinek kijár a nyugdíj.
2. A sok főállású (értsd: kamu) rokinyuggernek és hivatásos segélyesnek kellene jól beinteni, aztán máris lenne pénz erre.

Rwindx 2010.11.12. 11:51:23

Vajon hány perc múlva lesz index címlap a poszt?

Marcellusca 2010.11.12. 11:51:51

Rohadt diszkriminatív bagázs!

A férfiakat is nyugdíjba 40 év munka után!

tkgabor 2010.11.12. 11:56:48

Színjáték az egész... magánnyugdíj pénztár mizériával, stb. mennyi zsét fognak kilopni a zsebünkből (tényleg, nem az fog menni az IMF törlesztésre???)? Egyik kezükkel elvesznek egy zsáknyi pénzt, a másikkal adnak 2 garast és a hülyék még örünek is neki. És tényleg diszkriminatív!

DArchAngel 2010.11.12. 11:58:11

Ez a kalkulátor csak 9,5% nyugdíjjárulékkal számol. tehát még kevesebb lesz a nettó.
Öröm, és boldogság. Nagyon örülök, hogy sikerült pirosról narancs színbe csomagolni a szart.
Boldogság tölti el szívemet, hogy egyre több magyar testvéremről tudok gondoskodni, akik biztosan megérdemlik, hiszen csakis szépen és tisztességesen adóztak és dolgoztak eddigi életükben, és biztosan nem fognak fusizni a nyugdíj mellett.
Röhej, hogy ennyire hülye és rosszindulatúan számító politikusok jutnak csak nekünk. Amit Gyurcsány/Bajnai kabinet még nem adóztatott meg, azt gyorsan megtették. Vidám hátraarcot csinálva egyoldalúan lenyúlták a magánnyugdíjpénztárból a pénzünket.
S immáron egy világosabb, hogy csak magukon és a talpnyalóikon nem spórolnak nominálisan, a beszedett hatalmas összegeket pedig továbbra is számolatlanul öntik az állami újraosztó rendszerbe és a rosszul strukturált, korrupt és fostaliga hatásfokkal működő állami intézményekbe, vállalatokba. Kibaszottul örülök, ilyen geci sok pénzünk van, amit ész nélkül szórhatunk. De azért hadd kérdezzem meg: kedves képviselők, kedves FIDESZ! Mi lesz, amikor - a jelenlegi ütemmel számolva - négy év múlva elfogy az a nyugdíj vagyon, amit 12 év hordtunk össze. Ja, és állítólag azt még egyszer vissza is kapjuk...

tkgabor 2010.11.12. 11:59:04

Ja és aki leszázalékolva dolgozott annak az az idő hogy számít bele? A leszázalékoltság arányában?

minimalista 2010.11.12. 11:59:51

"Itt most inkább arról van szó, hogy a kurva nagy, radikális, sosem látott, egyösszegű adócsökkentés egy kibaszott nagy nulla.

Ha nincs gyereked, akkor bruttó 293 500 forintig TE kevesebbet fogsz keresni, mint most."

Ezt bizony már jó előre látni lehetett, itt már késő meglepődni...

A legszebb az egészben, hogy egy szimpla, két bizottsági hellyel rendelkező O.GY.i képviselő fizetése viszont közel 200 ezer nettó(!) Ft-al nő. Új fényben vizsgálhatjuk itt az állami vezetők bérplafonját is: a bruttó max. 2 millió bizony ténylegesen nagyságrendileg akkora fizetéseket fog eredményezni, mint az mszp regnálása idején.

Erről ( és a nemzetközi tendenciákról) eszembe is jutott egy nóta, jó hallgatást!
www.youtube.com/watch?v=6duQntv_sQk

minimalista 2010.11.12. 12:02:51

@DArchAngel:
"Röhej, hogy ennyire hülye és rosszindulatúan számító politikusok jutnak csak nekünk. "

Sajnos (?!) ez nem egyedi jelenség...( Fall of the republic, Endgame, stb. filmek megtekintése erősen javallott)

smatte 2010.11.12. 12:03:35

@DArchAngel: Ha megengeded, válaszolnék helyettük! Azt fogják mondani, hogy a közérdek előrébbvaló a magánérdeknél! Szóval csak ne sírj a pénzed után, mikor arra az országnak szüksége van!:/

mim 2010.11.12. 12:03:52

Azt nem vitatom, hogy nehéz a nőknek, de a korhatár módosítására legfeljebb "méltányossági" indok van. Az etikát pedig páros lábbal illik taposni manapság.
Gondolom itt inkább annak a néhány konkrétabb igéretek a betartása a szempont amit a megválasztásuk előtt tettek - bármi áron.

bobsys 2010.11.12. 12:05:53

En speciel eleg jol jarok az adocsokkentessel, de elmegy a fidesz a verbe. Faszom jarulek emeles, meg korengedmenyes nyugdij. A kiadas oldalat kene csokkenteni sebtiben. Gondolok itt a tobb szazezer kamurokkantra, a sok kamu minimalberesre stb.
A 40 ev munka utani nyugdijrol meg az a velemnyem, hogy most meeee nem sikitanak a noi szervezetek, hogy egyenjogosultsagot akarnak?

mim 2010.11.12. 12:13:41

Rokkant nyugdíjasokról: ismerősöm annyától most vonták meg. Balesete volt és csípő protézist kapott. Járni nem tud és fájdalomcsillapítón él. 4 év műtétekben dús év után gyógyultnak nyilvánították és ezért a státusz megvonása. Szóval vannak szigorítások a nem protekciósoknál.

Inner Circle 2010.11.12. 12:16:30

Bár már látnám, hogy a 40 évet ledolgozottak tömege okoz elviselhetetlen terheket az országnak.

Kicsi Kacsa 2010.11.12. 12:19:58

@smatte: Óóóóó, igen, szarban van a haza, nosza mentsük meg, mi dolgozók.

DE: emlékszem 2 éve volt a vasutas sztrájk, akkor azért nem jártak a vonatok karácsony előtt, mert a gaz MSZP eladta a MÁV-cargot ugyi, oszt jól elosztották a pénzt maguk közt. Akkor a lelkes Fideszesek azt mondták, jogos a sztrájk, igenis adják vissza azt a pénzt az államnak, dolgozóknak. Most is hasonló a szitu, üres az államkassza, de nem ám elvenni az előző ciklusban megtollasodott gazdagoktól teljes a vagyont, hanem szarban a haza, üres a kassza, nosza segítsen rajta a nép.

Akkor sztrájk, most birka?

B.P.M. (törölt) 2010.11.12. 12:23:05

Egy dolog kimaradt.
Az utazási ktgtérítés után tudtommal jövőre a munkavállalónak kell majd SZJA-t fizetnie.
Ez még kivesz éves szinten egy laza 5 számjegyű összeget a zemberek zsebéből.

smatte 2010.11.12. 12:23:30

@Kicsi Kacsa: :) Végülis erről szól a NER, vagy mifene...

Kicsi Kacsa 2010.11.12. 12:25:18

@tkgabor: tegnapi hír, hétfőn megszavazhatják az új törvényt, miszerint 5 évre visszamenőleg aki állami juttatásban részesült (fizetés, gyes, csp, nyugdíj, stb), attól bármikor visszakérheti az állam a pénzt!
Úgyhogy hallgass a leszázalékolásról, ha jót akarsz magadnak!

Kicsi Kacsa 2010.11.12. 12:27:35

@smatte: bocsi, nem vettem meg nyomdai minőségben, nem kereteztem be, és nem akasztottam ki se a nappalimba, se az összes szobában.
Ergo, nem olvasom minden nap, minden órában és minden percben.

Megyek a sarokba, kukoricára térdepelni.

B.P.M. (törölt) 2010.11.12. 12:28:16

Egyébként meg tele a hócipőm ezzel a nagy forradalommal. Tudtam, hogy bárki is nyerjen az MSZMP-SZDSZ gittegyleten kívül, iszonyú nehéz dolga lesz és legalább 2 ciklus kellene folyamatosan ugyanazon erő kormányzása mellett, hogy valami érezhető javulás legyen az első ciklus végére, a második kezdetére.
Nem vártam csodákat, mindössze annyit, hogy végre 20 év után kezdődjön már el a rengeteg eltartott ingyenélő és munkakerülő járandóságának megnyírása, a k*rva nagy állami szféra leépítése a bürokráciával együtt, azaz KIADÁSCSÖKKENTÉS legyen.
Nos, ez nem lesz jelen állás szerint, hanem tovább bővítik a nyugdíjasok táborát! Hurrá!
El lehet menni... Tényleg, mert amíg a magukat rendszerváltóknak nevező ex-KISZ-es, ex-MSZMP-s, ex-ügynök politikai elit és azok leszármazottai irányítanak, itt nem lesz semmi.
A magán és versenyszférában dolgozók nem tudnak ennyi ingyenélőt és nyugdíjast eltartani!!!

Énbagoly 2010.11.12. 12:36:02

Pont most emelni a nyugdíjasok számát?
És még valami, amiről nem beszélnek. Tudjátok kik fognak elmenni nagyszámban nyugdíjba 40 év munkaviszony után? Hát pl. a kórházi ápolónők. Anno ők már 17-18 évesen a pályára kerültek, és ha azóta folyamatosan dolgoztak, akkor bizony megvan nekik a 40 év. És ráadásul ők tényleg elhasználódtak a munkában, az éjszakázásokban, az ügyeletekben. Tényleg rájuk férne a pihenés.
De ki a fene fog a helyükre állni?

Kicsit Karcos 2010.11.12. 12:40:41

Egyetértek vele, hogy abban az országban, ahol 37 évesen mennek nyugdíjba rendőrök, katonák, és 30-35 év szolgálati viszony után sokan mások, ott legyen kalapja is a dolognak. Azzal viszont nem, hogy ez egyoldalú legyen, ha emitt felülről korlátoztak, akkor máshol korlátozzanak alulról is, mert később már nem lesz könnyű ezt elfogadtatni. Azzal sem értek egyet, hogy csak a nőkre vonatkozik ez a szabály. Nem sajnálom tőlük, hanem méltánytalannak érzem az életüket hasonló módon végiggürcölő férfiakkal szemben.

Tapmancs 2010.11.12. 12:56:38

"Mindenki jól fog járni."

Hát ja. Csak azt nem tudom hogy járhat mindenki jól amikor közgáz első órán azt tanítják hogy "a szűkösen rendelkezésre álló javak elosztésa". De mondhatnám csomóponti törvénynek is aki fizikus vonalon mozog. Tehát amit valaki megkap, azt valahonnan el kell venni. Ha meg nem veszik el sehonnan, hanem "nyomtatják" a pénzt: infláció, ergo ugyanott van mindenki a magasabb fizetésével mint előtte.

kyncza 2010.11.12. 12:57:11

Semmi bajom nincs a nőkkel, de valóban, állandóan egyenjogúságot akarnak, és ahogy Zero mondta, bizony a férfiak előbb halnak, tehát nemsokára eljutunk oda, hogy a férfiak nem fogják megérni, hogy nyugdíjat kapjanak!

Másik dolog, hogy beleszámít a gyerekneveléssel töltött idő. Ennek megint kicsit olyan íze van, mint füstöséknél, ahol amúgy is kevés a munkával töltött idő, Fekete István szavaival élve: "40évi heverés után mennek nyugdíjba".

KEDVES FITYESZ! ÉS FITYESZRE SZAVAZÓK!
MIÉRT NEM A BÜDÖS, NAPLOPÓ, TETVES CIGÁNYOKTÓL VESZIK EL AZ EDDIG SEM MEGÉRDEMELT SEGÉLYÜKET???
KI A FASZOM FOGJA ELTARTANI AZ ORSZÁGOT, HA MÉG TÖBB CIGÁNYPURUTTYA ÉS NYUGDIJAS LESZ?

Rwindx 2010.11.12. 13:02:29

@kyncza:
"KEDVES FITYESZ! ÉS FITYESZRE SZAVAZÓK!"

Ez annyira gáz már, miből gondolod hogy a fidesz szavazók mindenben automatikusan egyetértenek a kormánnyal? Ha ilyen kérdésed van küldd el a kormánynak, vagy a fidesz központi akármilyébe. Nagyságrendekkel több értelme van még akkoris ha az életben nem kapsz rá választ.

Kicsit Karcos 2010.11.12. 13:03:33

@Tapmancs:

"Csak azt nem tudom hogy járhat mindenki jól amikor közgáz első órán azt tanítják hogy "a szűkösen rendelkezésre álló javak elosztésa""

Régi lehet az a közgázkönyv, a kormány a magyaroknak ígérte ezt, forrás rá meg nem csak nálunk van, hanem szerte az egész világon. Egyáltalán nem képtelenség, hogy mindenki (é.: minden magyar) jól járjon, még ha le is vonjuk a mindenkiből a bűnözőket meg az adócsalókat.

Más kérdés, hogy ez a lépés ezt a célt szolgálja-e.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.12. 13:05:09

Nem baj zero. A ti hathatós segítségetekkel is majd jön az LMP-MSZP kormány, és lesz újra 38%-os kulcs az átlagbérre belőve. Már alig várom.

2013-ra, már tényleg 16%-os lesz a kulcs a minimálbérre is, ez volt Bokros álma. Addig meg nősülni, gyereket nemzeni, szülni. Hajrá!! 2014 után meg majd megint elveszi a ballib kormány az adókedvezményt és duplájára emeli családi pótlékot, mint 2004-ben.

Egyébként valószínűleg rossz a kalkulátor. Nekem idénre 10 000- rel kevesebbet számol nettóban.

kyncza 2010.11.12. 13:07:50

@Rwindx: azért, mert én mindenben egyetértek a JOBBIKKAL, ezért szavaztam rá!!! És a kimutatások alapján a narancsosok támogatottsága még mindig nő! Sőt, nem nagyon hallom egyik narancsos szavazót se, hogy: 'húú...hát én nem erre szavaztam'

Mellesleg az általánosítás akkor elég jól szokott menni, amikor a szélsőjobbról, náczikról, gárdáról van szó!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.12. 13:10:47

@DArchAngel:

2011-re már 10%-kal számol.
Látod a képen, felmegy 27 883-ról 29 350-re

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.12. 13:11:29

@Őrnagy Őrnagy:

Aha, tehát akkor mindenki kussoljon, mert különben jön az MSZP kormány? Te hülyének nézel?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.12. 13:13:46

@zero: Igen.

Nem kell kussolni, de a túl gyakori index címlap megárt. Lassan már nem különböztök a Hírszerzőtől. Már csak a szegény cigányok támadását kéne befejezni, és beillenétek a klubba.

Samott 2010.11.12. 13:14:19

Edesanyam erintett az ugyben, es minden bizonnyal elni is fog vele. Nem surgos neki, mert jo munkahelye van, de ennyi idosen nem biztos hogy talalna ujat ha ez a mostani megszunne.

Amiert megis nyugdijba fog menni hamarosan, az az hogy 2013-tol drasztikusan meg fog valtozni a nyugdijszamitas modja. Most, aki 40 evet dolgozott es nyugdijba vonul az a fizetesenek 80%-at kapja meg nyugdijkent (aki hamarabb az evente minusz 2% aki kesobb az evente +2%). Viszont 2013-tol ebbol a 80%-bol 66% lesz (es a 2%-bol pedig 1,65%). Na o ezt nem akarja megvarni.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700081.tv

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.12. 13:18:12

@Samott: Zero posztot ír holnap, hogy szegény nyugdíjasoktól elveszi a kormány a nyugdíjat!!

Akkor itt van lényeg, elmehet 40 év után, de kevesebbet kap majd.

Rwindx 2010.11.12. 13:19:03

@kyncza:
Az hogy te egyetértesz mindig a Jobbikkal, a te dolgod, bár kissé hihetetlen hogy soha semmi gixer nincs ami ne tetszene, de ez most nem érdekes.
Én a fideszre szavaztam, és támogatom, attól függetlenül hogy vannak dolgok amivel nem értek egyet, köztük most ezzel a 40 éves női nyugdíjkorhatárral sem. Ezt nem is szándékozom megvédeni, de azt sem fogom hajtogatni mindegy egyes esetben hogy 'húú...hát én nem erre szavaztam', több okból sem. Egyébként majdnem olyan hülyén mutatna mintha mindent helyeselnék.

"Mellesleg az általánosítás akkor elég jól szokott menni, amikor a szélsőjobbról, náczikról, gárdáról van szó! " - Szerintem te kevered a szezont a fazonnal, és finoman fogalmaztam.

Manatwork (törölt) 2010.11.12. 13:21:48

A fiam 23 éves, a barátnője 22. A sulijuk befejezése óta dolgoznak mind a ketten folyamatosan. 100-120 körüli bruttót keresnek fejenként. Most még mind a ketten otthon élnek, de gondolkodnak erősen házasságon + gyereken. Nem rég beszélgettünk és nagyon el vannak bizonytalanodva, hogy ennyi pénzből merjenek-e gyereket vállalni? Nem hülyék, tudják hogy a forradalmi adócsökkentés után ők kevesebbet fognak kézhez kapni + ellopják a manyupos pénzüket is + emelkedik a járulék. Nem volt könnyű mondanom nekik, hogy az első adandó alkalommal menjenek el külföldre dolgozni, mert jól beszélnek angolul mind a ketten. És amikor átértek a határon akkor vissza se jöjjenek többet :( Talán külföldön lesz némi perspektiva és jövőkép előttük. Nagyon szomorú ez higgyétek el nekem.

Samott 2010.11.12. 13:21:56

@Őrnagy Őrnagy: neki mar most 41 eve van, de a regi szabalyok szerint csak 2013 utan mehetett volna nyugdijba. De mivel most 2013 elott megy nyugdijba, meg kevesebbet se fog kapni, szoval mindenkeppen jobban jar a korabbi nyugdijbavonulassal, mintha dolgozna meg 3-5 evet.

kyncza 2010.11.12. 13:23:05

@Rwindx: vannak dolgok, amikkel nem értesz egyet...
Akkor mondj olyant, amivel egyetértesz, kérlek!

Az általánosítás témába nem megyek bele, ha akartad volna, már megértetted volna.

hoplita 2010.11.12. 13:24:12

@Rwindx:
A felelősséged ebben 1 per 2700000......ne tagadd, nem érdemes.:))

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.11.12. 13:28:09

@B.P.M.: Az állami szféra leépítését megkezdték, pl. az önkormányzatoknál akár 45000 embert is érinthet (hirszerzo.hu/belfold/20101110_helyi_onkormanyzatok_leepites) de a közszférában is 25-30.000 embert akarnak elbocsátani (www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101030-matolcsy-bemutatta-a-2011es-koltsegvetest.html)

A poszthoz: önmagában azzal, hogy 40 év munkaviszony után nyugdíjba mehetnek a nők, semmi gond nincs, sőt, én kiterjeszteném a férfiakra is, abból kifolyólag, hogy 40 év munkaviszony után azért elég sok adót és járulékot befizetett már az illető. Szóval én nem sajnálom tőlük, szívesen fizetek-fizetnék azért többet, hogy szüleim nyugdíjba mehessenek 40 év munkaviszony után. Ha már itt tartunk, pl. nem szívesen fizetek a megélhetési gyerekgyártásért vagy a katonák korai nyugdíjaztatásáért...

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.11.12. 13:30:25

Lehet, hogy sokaknak nem tetszik majd, de bárcsak anyu elérné már ezt a 40 éves korhatárt. Vidéken dolgozik, szakmunkás képzettséggel, kb. 38 év után nettó 70000 Ft-ot visz haza. Tanult kertész, persze a környéken sehol semmi lehetőség a kertészeknek .. emellett nem hogy a háztartást látja el, de még kapál, disznót etet, fát hord be, stb, mint kb. még pár százezren.

Ha meg elmenne nyugdíjba akkor mennyit is kapna? 35000-et, többet? Még ha csak 35000-et, akkor is jobban megéri otthon elüldögélni vele, mint 70000-ért folyamatos műszakban, gyakran hétvégén és ünnepeken is dolgozni...

A sok cigány rokkantnyugdíjasra fújoljatok, ne a normális dolgozó, tönkrement emberekre!

Rwindx 2010.11.12. 13:33:09

@hoplita:
Na, akkor keresek is egy jó erős kötelet... :P

@kyncza:
Társasági adó csökkentése
Banki és egyéb különadók
Azok a szabályok melyeket a devizahitelesek védelmére hoztak
Kettős állampolgárságról szóló törvény
Egykulcsos adó
A mnyp-k jelenlegi rendszerének felrúgása
Nyugdíjrendszerben egyéni számla bevezetése
stb, stb

Az általánosításos megjegyzésedet csakúgy tudom értelmezni hogy én és azok akik hozzám hasonlóan gondolkodnak a Jobbik, Magyar Gárda esetleges kritikája kimerül azok lefasisztázásában. Erre tökéletes válasz volt amit írtam.

hoplita 2010.11.12. 13:41:34

@Szekuriti Blogger:
Én tudom miről beszélsz.....
A lényeglátás hiányzik itt sokakból....sajnos oldalfüggetlenül.
Atomizálódott, szolidaritásra-empátiára képtelen társadalom.(((

hoplita 2010.11.12. 13:43:56

@Droli:
"....katonák korai nyugdíjaztatásáért..."

Katonák?????
Na hiszen......kibaszott ávósok....!!!!! Az nekem jobban csípi a szemem....
Még kétszer annyian is vannak....akúúúúúúrvaéletbe.:(

martonx 2010.11.12. 13:51:30

@Szekuriti Blogger: Maximálisan egyetértek. Két példát mondanék:

1. Ott van anyukám, 56 éves, betegre dolgozza magát, de közben már itt vannak az unokák és nagyon nagy szükség lenne egy ráérős nagymamára is. Mégis éjt nappallá téve dolgozik, mégsem keresi magát betegre. A jelenlegi nuygdíj rendszer vicce azonban, hogy ha óvónőként nyugdíjba megy, Forintra ugyanannyi lesz a nyugdíja mint most a fizetése. Azaz jelenleg túl magasak a nyugdíjak.
2. Ott van anyósom és apósom. Tizen-huszon éve rokkantnyugdíjasak. Idén volt felülvizsgálatuk, ám annak ellenére, hogy kutya bajuk, valahogy megint sikerült elintézniük a rokkanttá nyilvánítást. Egész nap TV-t néznek, nyugdíjas kirándulásokra járnak (na jó apósom néha feketén dolgozik is mellette), a család nem érdekli őket, az unokák három havonta egyszer ha látják. Legutóbb még a gyerekek születésnapjára sem vettek ajándékot. Azaz felesleges pár százezer ember rokkantnyugdíjazását fenntartanunk, ezek a társadalom söpredéke (tisztelet nyilván annak a pár tízezer valódi rokkant kivételnek).

Zero, nagyon látszik hogy nincs gyereked, hirtelen felértékelődne benned a családod, és rögtön más szemmel néznél, számolnál mindent. Persze nem hibáztatlak ezért, teljesen érthető az álláspontod.

DArchAngel 2010.11.12. 14:05:47

@zero: Hopsz, nem vettem észre, leszállt a lila köd kicsit...
@Őrnagy Őrnagy: Kevesebbet számol? Kajacsekket, ilyesmit levontad a bruttóból?
Amúgy nem értem, hogy miért jönne MSZP-LMP (már eleve, így együtt) kormány, ha ezek leszerepelnek? Jöhet a Jobbik is. Vagy a Zöldpárt, vagy a Has Párt, vagy akárki, aki megnyeri a választásokat. Nem kell ennyire egysíkúan gondolkodni.

karloszky 2010.11.12. 14:11:54

Nekem nagyrészt tetszettek az eddig meghozott kormányztai intézkedések a Fidesztől, de ez nem tartozik közéjük. Nem azért mert nem érdemlik meg a nők a 40 év utáni nyugdíjba vonulás lehetőségét, hanem mert most a gazdaság beindítása az elsődleges feladat, azt meg az ilyen pluszkiadások nem segítik.
A fentebb szólókkal maximálisan egyetértek a sok kamu rokkantnyugdíjast illetően, továbbá a rendőrök korkedvezményes nyugdíját is megszüntetném, a felsőoktatási büfészakokkal együtt,a segélyeket meg hasznos közmunkához kötném (mezőgzdaságban bőven lenne lehetőség, a terményeket meg be lehetne számolni a segély összegébe) - na, ha ezekből finanszíroznák a nyugdíj költségeit, egy szót nem szólnék.

DArchAngel 2010.11.12. 14:15:08

@martonx: A társadalom söpredéke az politikai elit, akik kihasználják az emberek rövidlátását és megveszik (vagy legalábbis megpróbálják) a szavazataikat kilóra, hogy minél tovább maradjanak a hatalom közelében. Mindeközben ezt a hatalmat felhasználni valami jobbra nem tudják, csak kihasználják a saját önös érdekükben.

Pukker 2010.11.12. 14:28:23

30e ember nyugdija hogy a pékbe lehet 30 milliárd évente? 800e havonta, ekkora nyugdij nincs is.

Beer Ninja 2010.11.12. 14:37:22

Egyetértek a Fidesszel, hogy meglépték végre ezt, a mikéntjével viszont nem. Már megint a kevés dolgozó hülyét (pl. engem) szívatnak. Lehetővé kell tenni a becsületesen dolgozó nőknek, hogy 40. munkaév után nyugdíjba mehessenek, de én inkább a rokkantnyugdíjaktól vonnék el pénzt. Ideje pár százezer rokkantnyugdíjast kiszórni a rendszerből!
Úgy gondolom, hogy a jelenlegieknek kb. a negyede a valóban rokkant, a többi meg csak élősködik rajtunk. Ezek pénzét roppant hasznosan lehetne elkölteni, még akkor is, ha hirtelen drasztikusan nőne a munkanélküli statisztika. Meg a Fidesz veszítene jó pár tízezer szavazót.

bakszakáll 2010.11.12. 14:38:14

Azért arra kiváncsi lennék, hogy a népesség hány százaléka ért ezzel egyet. Tippem: 60-70 %.

mutant · http://universal.blog.hu 2010.11.12. 14:42:10

Nem leépíteni kell a bürokráciát,hanem a fizetésüket drasztikusan csökkenteni! Vannak 6-800(és még jóval nagyobb) ezres havi fizetések, amiket meg sem érdemelnek. Tessék azt csökkenteni 200-ra és ennyi! Mert sokan akik bár minisztériumokban, hivatalokban melóznak,stb...nem mindig kapnak közalkalmazotti státuszt, vagy ha mégis, jóval kevesebbet is keresnek. Mégis őket fogják elküldeni, nem a bent tespedő Jolikát, akit a Béla túrt be,stb...
Ha kidobnak egy rakat embert(20-30 ezret terveznek elküldeni), megint csak nő a munkanélküliek száma. És valljuk be, hogy a közszférában dolgozó nyannyereknek sok helyen meg lesz a 40 év munkaviszony... Azok nem fognak új melót keresni, mert úgyis zsíros nyugdíjat kapnak majd jövőre.

Marcellusca 2010.11.12. 14:42:46

Áhhh, hüjjjék vagytok! Nem értitek.

Köll a hely a zegymillió új do'gozónak.

Ígéret az ígéret. :D

szkeptikus vagyok 2010.11.12. 14:43:05

@kyncza: Nem kell ezt erőltetni, mert vannak emberek, akik sohasem látnak tovább, mint amit a párttv-jük mond, és továbbra is szent meggyőződésük, hogy a Jobbik az MSZP kreálmánya, stb. stb, vagyis úgyis te jösz ki ebből rosszul. Az nem zavarja őket, hogy ami jó megvalósult, az nem a Fidesz programjában volt benne, hanem a Jobbikéban, mert ezt a HirTV soha nem mondta be nekik. A Tom Lantos intézet, Izrael behozása az EU-ba, cigányok további tutujgatása, felelősségre-vonás elmaradása (ami a Fidesz valóságos arca - szerintem) az nem kap akkora súlyt a számukra, mint amekkora jelentősége van a látszatintézkedésekkel szemben az ország sorsára nézve.
Sajnos ez a hajó már elment, és minél inkább szeretnéd, hogy belássák hibájukat, annál betegebben ragaszkodnak Viktorukhoz, és annál inkább az MSZP által küldött bomlasztót látják benned. A propaganda ellen csak ellenpropagandával lehet küzdeni, mert az ész érvek más társadalmi csoportban érhetnek csak el hatást.

Rwindx 2010.11.12. 14:43:57

@Pukker:
Az én számításom szerint a legrosszabb értékekkel számolok, azaz 24.000 fő és csak 30 milliárd Ft-vel, akkor havi kb 104.000 Ft nyugdíjjal számolt aki számolt.
Ha fordítva nézem, azaz 18.000 fő és 35 milliárd Ft, akkor havi kb 162.000 Ft jön ki.
Tehát valahova a 2 összeg közé kellene esni a havi juttatások átlagának, ellenben tavaly az átlag öregségi nyugdíj 88.000Ft volt.
Ez fura, hacsaknem a rájuk eső TB-vel is számolnak.

Rwindx 2010.11.12. 14:47:03

@szkeptikus vagyok:
"Nem kell ezt erőltetni, mert vannak emberek, akik sohasem látnak tovább, mint amit a párttv-jük mond,"
Mivel ez az egész velem kapcsolatban történt, mondhatnék tömören valamit, de inkább úgy kezelem hogy az olvasás részedről nehézségekbe ütközik.

Kicsit Karcos 2010.11.12. 14:51:29

@Rwindx: bizony, ha nyugdíjba mennek, akkor a járulékok, adók is kiesnek utánuk, már amit nem tölt be másik, olyan dolgozó, aki amúgy munkanélküli lenne enélkül.

Van amúgy a kormány intézkedéseiben mindig egy nagyobb ráhagyás, nem centizik ki a dolgokat. Ennek nyilván lehet többféle magyarázata.

Marcellusca 2010.11.12. 14:52:45

Ja, vagy avvan a dolog mögött, hogy a közszférában tervezett elbocsájtások mijatt a gizikék és lujzikák ne rontsák a munkanélkülségi mutatókat!

Plusz még szavazatokat is lehet szereznyi, mer millen f@sza gyerök ez a viktorka, nem a zuccára tett, hanem lehetővé tette, hogy eemehessek nyugdíjba.

Énbagoly 2010.11.12. 14:53:23

Csak nekem tűnik úgy,hogy ma különösen sok itt a pártduma? Meg az egymás mellett elbeszélés?

DArchAngel 2010.11.12. 14:55:23

@bakszakáll: Senkinek sem azzal van baja, hogy 40 év rendes, igazolt munkaviszony után elmenjen valaki nyugdíjba. Tegye, megérdemli 40 év hosszú idő, simán elhasználódik, kiég az ember.
DE! Erre, és más szépen szóló ötletekre a kormány megint olyan módokon szerez pénzt, hogy az megint legjobban az átlagos dolgozó embereken csattan. Miért? Nem szoptunk már így is eleget? Meg aki már 15-20 éve becsületesen dolgozik, és minden kormányváltáskor csalódottan köp egyet, hogy "rohadt gecik, az egyszerű melósra megint basztatok gondolni, az én szavazatom kevés". Neki nem járna semmi???

Énbagoly 2010.11.12. 14:55:43

@Marcellusca: Jórészt nem aktatologatók fognak itt nyugdíjba menni.

Marcellusca 2010.11.12. 15:00:09

@Énbagoly: Tudom.

De, tessen mán érteni jazta kis iróniját, Kiskeziccsókolom! :DDDD

Kicsit Karcos 2010.11.12. 15:01:34

@DArchAngel:

"Erre, és más szépen szóló ötletekre a kormány megint olyan módokon szerez pénzt, hogy az megint legjobban az átlagos dolgozó embereken csattan."

Nem mindig, de erre igen. Ezt, plusz a férfiakra kiterjesztést azzal kellene fedezni, hogy a fegyvereseknél eltörlik, hogy 37 évesen nyugdíjba mehessenek, legalább felmenő rendszerben, de egyidőben bevezetve vele, addig is valami csábítást kieszközölni a maradásra, ami nem feltétlen kerül közvetlenül pénzbe.

Ettől függetlenül a kamurokkernyugger-vircsaft felszámolását is örömmel látnám, hallom én, hogy mennyit szigorítottak már rajta, de a számokon nem látom.

Rwindx 2010.11.12. 15:07:31

@Kicsit Karcos:
Én ezt a 40-es dolgot nem forszíroztam volna, senki esetében.
A fegyveres erőknél pedig egy máshol már teljesen jól bevált módszerrel lehet maradásra bírni az ott dolgozókat. Egyrészt a kedvezményes korai nyugdíjazást tényleg el kell törölni a francba, de helyette lehet az hogy x szolgálati idő után (mondjuk 10-20 évenként, vagy akár nyugdíjazáskor) egy szép summát írnak az egyéni nyugdíjszámlájukra. Ez meg is oldaná a dolgot, igaz pénzbe kerül de még mindig olcsóbb mint kivágni a szakembereket és újakat képezni helyettük, és még a korai nyugdíjukat is fizetni. Ja, és ők sem járnak rosszul.

karloszky 2010.11.12. 15:08:11

Ez a poszt amúgy egészen szánalmas: egyszerre fáj a posztírónak az egyes rétegeknek kedvező de a versenyképességnek nem használó nyugdíjmódosítás, meg az "igazságtalan", de az ország hosszú távú versenyképességét elősegítő adóátalakítás.
A lényeg, hogy fikázni lehessen...

Kicsit Karcos 2010.11.12. 15:18:50

@Rwindx: most már muszáj volt, megígérték. A többi megfontolandó.

OFF

"Az új metrókocsikat gyártó Alstom Transport beperelte a BKV-t egy nantes-i bíróságon, ezért a magyar közlekedési cég nem tud hozzáférni a 37 milliárd forintos bankgaranciához, ami a metrókocsi-szerződés felmondása után járna neki."

index.hu/belfold/budapest/2010/11/12/nem_fizet_az_alstom_ezert_inog_kocsis_szeke/

Nem szokták kikötni pl. egy véreshurka-vásárlási szerződésben, hogy melyik ország joganyaga és bírósága az illetékes jogvita esetén? Vagy kikötötték a franciát?

Rwindx 2010.11.12. 15:30:17

@Kicsit Karcos:
Tudom hogy megígérték, de ettől függetlenül. Megígérni hülyeség volt, ugyanis lehetett rá számítani ha megteszik azért kapnak, ha nem teszik meg, akkor meg azért.

OFF:
Én még egy 8KHUF-os webtárhely szerződésnél is kikötöm...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.11.12. 15:31:14

Sok segg aki a fideszre szavazott, most nyavajog. Megérdemli mindegyik agyamosott.

A Jobbiknak és az Lmp-nek kellett volna összesen 80%-ot kapniuk, hogy a sok régi szarevő komcsi hulladék végre eltakarodjon.

kovacskoko 2010.11.12. 15:35:19

@Rwindx: Én nyugdíjba csak x évnyi munkaviszony után engednék bárkit is (pl. x=40). Ugyanis az azt jelenti, hogy x éven keresztül pakolta be a zsét a közösbe. Magyarul neki már valami visszajárna jogosan. A sok ingyenélő meg dögöljön éhen!

Rwindx 2010.11.12. 15:37:35

@anti_troll:
akkor neked is:
Ha a fidesz szavazónak valami nem tetszik, akkor nyavajog a segg.
Ha a fidesz szavazó egyetért, akkor naridriod vagy fityisz zombi.

Köszi, az épületes filózófiai észrevételed, az emberiség nevében. Én fogom finanszírozni a kőtáblába vésését, had elmélkedjenek rajta századok múltával is.

Rwindx 2010.11.12. 15:39:22

@kovacskoko:
Alapvetően egyetértünk, talán az x-ben nem biztosan.

Marcellusca 2010.11.12. 15:42:23

@Rwindx: Nem mindegy, miről beszélünk, Naridriod!

kovacskoko 2010.11.12. 15:48:31

@Rwindx: nem vagyok makroközgizdász, ezért írtam ezt a mostanában is emlegetett számot. Amúgy magánemberként sokallom a 40-et is. A születéskor várható élettartam itthon férfiaknál 69 év. Mivel 19 éves korom óta főállásban dolgozom, ezért szeretnék majd 10 évet unokázni.

Rwindx 2010.11.12. 15:51:49

@Marcellusca:
"Marcellusca 2010.11.12. 10:23:58
@Gunther: Inkább az utóbbi.
Meg túl sok a naridriod. :)
Főleg, mikor báncsák a Viktort meg a Fityiszt. :)))"
:P

@kovacskoko:
Ezt alapvetően a rendszer rendbetételével lehet elérni, egyelőre most elég nagy gány van itt. Lásd bődületes számú rokkantnyugdíjas, szintén rengeteg előrehozott nyugdíjas stb.

kovacskoko 2010.11.12. 15:53:51

@Rwindx: Igen. Pont ez a dühítő. A láblógatásért több jár a közösből, mint a munkáért.

karloszky 2010.11.12. 15:55:40

@anti_troll: hát ha a Jobbik szerzett volna 80%-ot, akkor most biztos nem nyavajogna itt senki, mert az első fikázó poszt után ledózerólták volna a vastagbőr székházát xD

NewWay 2010.11.12. 16:22:34

@Inner Circle:
"Bár már látnám, hogy a 40 évet ledolgozottak tömege okoz elviselhetetlen terheket az országnak. "

Csatlakozom!
Miért nem arra a rendőrre irigykedtek, aki 40 éves korában már nyugdíjas???
Az jó, ha 22 évet ledolgozott!

Vagy a 800 ezer rokkantnyugdíjasra? Mi lenne, ha 30-40 ezer rokkantnyugdíjast (csalót) kivennének a rendszerből? Akkor nem kellene emelés.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.12. 16:29:17

"A nők sokkal hátrányosabb helyzetben élték/élik az életüket. A nők biztosítják az otthoni háztartási dolgokat."
Ez mióta axióma, baszus?! Még ha a "hagyományos" értékeket vesszük, akkor is a nő főzött - takarított, a férfi pedig szerelt. Ja kérem, akkor a férfiak defaultból lusta disznók, akik otthon annyit csinálnak, hogy pörköltszaftos atlétában nézik a focit sörrel a kezükben? Vagy mit akar takarni ez a megállapítás?
"A munkaviszonyba beleszámít a gyermekneveléssel töltött időszak is, vagyis amikor az érintett nő gyermekgondozással kapcsolatos ellátásokat kapott, de nem számít bele sem szakiskolai, sem felsőfokú képzési idő."
Tehát ha egy nő elvégez egy egyetemet és csak utána vállal gyereket / munkát, akkor 63 éves korától mehet nyugdíjba. Jelenleg nem 62 a korhatár?

Kicsit Karcos 2010.11.12. 16:34:06

@NewWay:

"Mi lenne, ha 30-40 ezer rokkantnyugdíjast (csalót) kivennének a rendszerből?"

Nem 300-400 ezret akartál írni?

Vagy mi lenne, ha az összes segíjkézettnek meg kellene jelennie minden nap 2 órára az önkormányzatnál, hogy megkérdezze, miben segíthet? Munkájuk nincs ugyebár, azért kapják a segíjkét, idejük tehát lenne rá.

Mint ahogy gyereket nevelni is, mi lenne, ha munkanélküli szülők gyerekeinek nem járna bölcsőde, nem hogy még előnyt is élvezzenek. Aki dolgozik, a két kezét összetenné, ha módja lenne 3 éves koráig otthon maradni a gyerekkel, vagy legalább be tudná adni a bölcsibe.

Rögtön kevesebb helyen szelelne a rendszer.

Horizont 2010.11.12. 17:17:35

Na ez a posztocska nem igazán sikerült jól Zero. Igazság soha nincs természetesen, és valami mindig fáj valakinek! De talán ez a 40 év munkaviszony után nyugdíjba engedett nők esete ne fájjon már senkinek. Nem is éltetek még ezen a földön annyit amennyit egy egy "ilyen" nő már ledolgozott és mellékesen járulékot is fizetett. Nincs egyenjogúság nagyon sok mindenben most pont ebben mi nők járnánk jobban. Na puff neki:) Egy minimum 57 éves nő olyan korban élt amikor nem volt félkész kaja, automata mosógép, autó a segge alatt, eldobható pelenka,bébiétel,háztartási gépek, mosogatógép stb. És dolgozni kellett. 40 évet ami inkább tiszteletre méltó! Nem mindenki ült irodában, nem menedzserek voltak, meg nem butikban műkörmökkel unatkozó elárusítók. Ápolónő, takarítónő, szalag mellett dolgozó nő, élelmiszerboltban dolgozó nő, tessék ebben gondolkozni!
Sokan mintha nem is ismernék az édesanyjuk életét.
Van jó pár szemét dolog amin lehetne rugózni!!! Azt, hogy az Orbán kormány honnan ad rá pénzt az nem a nyugdíjba menők sara!!!
Higgyétek el, ha tisztességesen ledolgozva meg lesz a 40 év munkaviszonyotok hálát adtok majd a sorsnak, hogy megéltétek! És büszkék lesztek rá, hogy végig dolgoztátok!

Anti Anyag (törölt) 2010.11.12. 18:18:15

Ez egy marhaság. Egyrészt ez valójában ez kb. 40.000 új munkahelynek is felfogható, másrészt hová helyezkedik el egy kb. 58-60 éves nő, ha kirúgják? Jóval többet ér a társadalom számára is, ha ezek már inkább a családjukkal foglalkoznak.

tudi 2010.11.12. 18:27:53

@Horizont: Maximálisan egyetértek, akik ezzel a lehetőséggel élni fognak, azok főleg fizikai munkát végeztek, pl anyám cégénél akik vannak, azok közül sokan 14-16 éves koruktól fogva dolgoztak (a baromfitenyésztésben) porban, mocsokban. Ja mindenki panaszkodik, hogy nem tudja hova tenni a gyereket stb, na most mivel a nők elmehetnek 40 év munkaviszony után, már lesznek, akik vigyázhatnak a gyerekre és az anyuka mehet vissza dolgozni.

Horizont 2010.11.12. 18:42:48

@tudi: Ezen kéne kiakadni inkább! Nem is sejtjük mennyi pénzt basztak el a közösből egymásnak adogatva!És akkor 40 év meló után.... eh!

Csak 2 esetet írnék ide!!!
"Komor Levente honvédelmi helyettes államtitkár 2006-ban 14 milliós végkielégítést, hatmilliónyi felmentési pénzt és 3,7 milliós szabadságmegváltást kapott, ami csaknem 24 millió forint. Pordán Endre egészségügyi államtitkár is jól járt: 2006-ban a végkielégítése 15 millió volt, a felmentési időre még 7,2 milliót, a ki nem vett szabadságok okán pedig további 2,3 milliót, vagyis majdnem 25 milliót számfejtettek neki."

nigel 2010.11.12. 19:00:18

Orbán Viktor: "Mindenki jól fog járni." Mindenki, kivéve engem. Ebből is látszik, hogy Én egy senki vagyok.

nigel 2010.11.12. 19:02:35

Érdekes, hogy a nagypofájú jogvédő szervezeteknek ehhez a diszkriminációs intézkedéshez egy kurva szavuk nincs.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.12. 19:44:11

@Horizont:

Nem arról van szó, hogy megérdemlik vagy nem érdemlik meg a nyugdíjat.
Persze hogy megérdemlik.

Csak miért pont CSAK a nők? Akik 3-6-9 évet gyerekneveléssel töltöttek.
És mikor minden arról szól, hogy növelni kell a nyugdíjkorhatárt 65 évre, akkor most ebben az esetben 57 évesen elmennek nyugdíjba.

karikaV43 2010.11.12. 20:07:38

Anyu 14 éves kora óta dolgozik,mert a nagyfater nem engedte tanulni.Ez 1968-ban volt szerintem jár neki a nyugdíj,nagyon belefáradt a napi harcba.Amúgy nem nagyon értek egyet ezzel a döntéssel,de most meg hasonlok és félkézzel tapsolok.A másikkal beintek.Egy biztos orbán Takarodj!

Horizont 2010.11.12. 20:11:46

@zero: Mivel nem vagy nő, elárulom neked, hogy a gyerekkel otthon töltött idő nem wellnes hétvége. Ráadásul a hazának fontos (kéne lenni) az utódok vállalása és felnevelése. Tehát ne mondjuk már, hogy "csak" otthon volt a gyerekével, gyerekeivel! Ki lehet próbálni csak 2 hétig:DDDD
Érdekes most megy a miért pont "csak" a nők?? És máskor nincs ilyen mondat miért pont "csak" a férfiak? Lehet, hogy nem arról van szó, hogy megérdemlik -e vagy sem, de a poszton az jött át, hogy nem is érdemlik meg és mintha a nyugdíjba menő nők tehetnének arról, hogy Orbán hogyan tartja be az ígéretét. Én csak 3év múlva "leszek" 40, de majd szólok neki: hé Vitya ilyen áron kösz nem kell, maradok 65 éves koromig:DDDDD

Bruhahaha 2010.11.12. 20:18:16

Nekem csak egy bajom van ezzel az egésszel, hogy azok a nők, akik egyetemet végeztek, nagy valószínűséggel sokkal többet adnak a köz számára (több adót stb. fizetnek, magasabb "színvonalon" nevelik a gyerekeiket, stb.) nem fogják tudni kihasználni a lehetőséget (pedig ők is magasabb %-ot fizetnek), ellenben egy 8 általánost végzett nővel, aki 15-16 évesen elmegy dolgozni és vígan elmegy 55 évesen nyugdíjba...Hol itt az egyenlő bánásmód, hol a tisztelet azok iránt, akik tettek valamit azért, hogy jobb életük legyen...

2010.11.12. 20:28:32

"A zemberek fülkeforradalmilag hatalmaztak fel bennünket,és mi teljesítjük a nép akaratát"

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.11.12. 20:31:04

@Horizont:
Szerencsétlen magyar férfiak....Lót fut hajt a legtöbb hogy eltartsa a családját, aztán 40 éves kortól már úgy hullanak mint a legyek.

Nekem ne sajnálja senki a nőket, a környezetemben pl minden férfi főz, mosogat, segít takarítani, (én is) mindamellett hogy előteremti a pénzt is, valamint nem kocsmázik, nem kurvázik, példásan neveli a gyerekeit.

Szerinted ezek a nők megbexcsülik a férjeiket? (nem)

f.m.j. 2010.11.12. 20:31:47

@Horizont:

engem mindig szégyenkezéssel tölt el, hogy itthon maradtam a 3 gyerekkel
nem kellene, de mégis érzem, hogy nincs ennek társadalmi megbecsültsége
igaz, nem is kellene, mert mi akartuk őket, szóval nem kérek ovációt, mert idepottyantottam őket (bár szegényebb lenne nélkülük ez a fránya világ:):)) de a lenézést se szeretném...

sok ez?

pakesz (törölt) 2010.11.12. 20:34:02

az a kerdes amugy hogy a gyereknevelessel eltoltott ido hogyan szamit bele...
a GYES utan nem szamit bele, az annyi mintha 0 lett volna a jovedelme

Kicsit Karcos 2010.11.12. 20:34:25

@Bruhahaha:

"Nekem csak egy bajom van ezzel az egésszel"

Így van, ezért nem érdemes kivételezni, mert mindenkinek csak egy baja van az egésszel. Aki kap, hogy miért csak ennyit kap, aki nem kap, hogy ő miért nem kap (ld. még hoplita hozzászólását, de a Kónya-Pető vitában Kónya említette, hogy a kárpótlásról anno Orbán is így gondolkodott), akit meg nem érint, az meg az újabb bonyolítástól mászik falra.

Mondom az én programomat:

1. Át kell fésülni a teljes állami és önkormányzati jogrendszert. Ki kell válogatni belőle mindent, amiben szerepel a segély, támogatás, hozzájárulás, kiegészítés, jóváírás, kedvezmény, engedmény, kompenzáció, járadék, ingyen, féláron, negyedáron, százalékos áron stb. kifejezés, és azokat egy tollvonással el kell törölni, és alkotmányba foglalni + kőbe vésni, és a követ beépíteni a Parlament falába, hogy többet ilyet jogszabályba csempészni tilos. Igen, a nyugdíjra is vonatkozna.

2. Be kell vezetni a magánszemélyek csődvédelmét, amit azok igényelhetnének, akik tönkrementek, vagy úton vannak afelé. Aztán majd a csődbiztos felméri egyedileg a helyzetet, és vele együttműködve vissza tudná tornázni magát a bajbajutott. Minimumellátás mindenkinek: koszt, kvártély, ruha, oktatás, TB, világítás, fűtés 18 fokig, napi 1 óra internet, és kalap. Ennyit kapna az, aki önhibájából került a csőd szélére, pl. nem gondoskodott magának a nyugdíjáról, stb. A többiek a csődbiztos megítélése alapján kaphatnának segítséget, de a vissza nem térítendő támogatás teteje nagyjából a létminimumnál lenne mind vagyon, mind jövedelem tekintetében, illetve hitel jöhetne még szóba, alacsony kamattal (infláció), de kőkemény feltételekkel.

Nem, nem várok rá szavazatot, ez nem lenne népszerű, de szerintem ésszerű.

pakesz (törölt) 2010.11.12. 20:36:55

@Anti Anyag: "Jóval többet ér a társadalom számára is, ha ezek már inkább a családjukkal foglalkoznak."

ez igy igaz...
akinek az unokaja az ilyen nonek el akarna menni bolcsibe vagy ovi elso ket evebe annak ki kell szamlazni a fullos koltsegteritest...
elvegre mar a csaladjukkal foglalkoznak :)

2010.11.12. 20:50:25

Szerintem csak a Hoffman Rózsit akarja a Fidesz nyugdíjazni, ennyit se láttok

anchor 2010.11.12. 20:51:20

@Horizont: Önnél egy nagyon, nagyon, nagy pirospont kőbevésve!

Bruhahaha 2010.11.12. 20:54:25

@Kicsit Karcos:
annyit kiegészítésként, hogy:
segély helyett (köz)munkát, ha valaki nem akar dolgozni, annak nincs segély, se támogatás, se semmi. Ha valaki képtelen a munkára, akkor segélykártya, amivel csak élelmiszert, ruhát lehet vásárolni, illetve közművet fizetni.
Ha adósságba keveredett, akkor azt nem elengedni, hanem (köz)munkát adva oldja meg a bajbajutott. Ha képtelen maga megoldani, akkor lakáscsere vagy valami olyan megoldás, ahol kisebbek a költségek és marad másra is.
Ez nem irreális és meg is valósítható, itt a lehetőség, igaz ez biztos néhány 100ezer szavazat elvesztését jelenti, de most megcsinálható. És ez egy MINDENKI számára előnyös megoldás.

anchor 2010.11.12. 20:54:32

@nigel: Vagyunk itt kérem ilyenek, vagyunk.

Marcellusca 2010.11.12. 20:56:32

@Horizont: Bocs (minden tiszteletem, szeretetem a NŐké), de miért kell megint különbséget tenni?
Állítólag egyenjogúság van. Ezért harcoltak a női mozgalmak.
Akkor legyen mindenben egyenjogúság!
Amikor a gyerek pici, akkor azt a férfiak észre sem veszik? Mindent ugyanúgy csinálnak, mint azelőtt?
Mert én nem.
Éjszakákat virrasztottam, hogy párom tudjon aludni, mert a nappalok jórésze az övé volt. Én meg alvajáróként közlekedtem, dolgoztam a munkahelyemen.
Kezdem unni az általánosítást.
És kezdem úgy érezni, nem is vagyok férfi.
Mert nem abból áll az életem, hogy dolgozom, majd hazajövök, lepofozom a gyereket, bele rúgok kettőt az asszonyba, követelem a vacsorámat és utána sörrel a kezemben tespedjek a tévé előtt.
Mert a nagy általánosításból ez következik. Hogy otthon a férfiak nem érnek semmit, csak nyűg és here mindegyik.
Pedig nem így van.
Hazajövök, foglalkozom a gyerekkel, asszonnyal, segítek. Főzök, mosok, mosogatok, vasalok, takarítok, bevásárolok és még a szemetet is leviszem.
Akkor most mi van, szegény, elnyomott feleségemmel?
És a mai világban egyre több család így működik.

Délelőtt csak viccesen jeleztem, hogy így lehet nemrontani a munkanélküliségi adatokon, pedig annyira nem vicces.
Statisztikailag nem lesz több munkanélküli, segélyt nem kell fizetni nekik.
Csak nyugdíjat.
Azaz másik zsebből fizetik.

Abban igazad van, hogy nem mindenki fog íróasztal mellől nyugdíjba menni.
Nagyon igaz.
És a fizikai munkát végzők abszolút megérdemlik, hogy még "időben" élvezhessék a nyugdíjas éveiket.
De a - ebben a kérdésben, most - miért másodlagosak a férfiak?

2010.11.12. 20:56:33

Belefér, hiszen az 1 millió új munkahely annyi, de annyi bevételt termel ...

nekem elég 1 régi, használt munkahely is :):):), pl egy bkv sajtóosztályos aktatológatos

Bruhahaha 2010.11.12. 20:57:56

@pakesz: azért a gyerekeknek nem árt, ha saját korosztályával játszik és megtanulja, hogy más embereknek más szabályai vannak. Ezt hívják szocializációnak és a lényege, hogy az adott személy minél jobban be tudjon illeszkedni a társadalomba. Ha korán megkezdődik a szocializáció, az nem biztos, hogy rossz a gyereknek, no meg az sem, ha kortársaival játszik...

2010.11.12. 21:04:18

Minnél több embert küldenek nyögdijba, annál több új munkahely lesz :):) (a helyükön), tehát sztem az 50 éveseket mind el kéne engedni, nemre való tekintet nélkül :):) az rengeteg úk munkahely ám, sztem mindenki jól jár

anchor 2010.11.12. 21:10:17

@anti_troll: No lám, vagyunk itt olyanok!

Horizont 2010.11.12. 21:10:35

@f.m.j.: Ne törődj senkivel legyél nagyon, de nagyon büszke!!!! Én is magamnak szültem mindet nem vártam kivételezést, de azt se, hogy lekicsinyeljék! Egyrészről ez megy, másik oldalról meg megy a rinyálás, hogy jaj nem szülnek eleget jaj mi lesz, a cigányok bezzeg... El kéne már dönteni mi kell(ene)!

@anchor: Nagyon köszönöm.

@anti_troll: "Szerinted ezek a nők megbexcsülik a férjeiket? (nem)"
Jól kell tudni párt választani (is). Semmi nincs ok nélkül.
Abban, hogy úgy hullanak mint a legyek sok minden más is benne van.
Pia, cigi, mozgásszegénység, problémák nem kibeszélése.

@Bruhahaha: Hát most nagyon gyorsan és nagyon mélyen szégyelld el magad!!Mégis ezt hogy gondolod?? Nem is megyek bele a taglalásba, hogy milyen szemétséget írtál le! És te beszélsz egyenlő bánásmódról????? Kikérem mindenki nevében aki nem végzett egyetemet és hasznos tagja a társadalomnak (lehet hasznosabb mint te)!!!!!!

anchor 2010.11.12. 21:12:15

@anti_troll: Bocs mármint a második bekezdésre.

kps 2010.11.12. 22:00:38

@Marcellusca: qurvára egyetértek. férfiként és családapaként én is csak azt várom hogy egyik hónapban majd nekem is megjön az asszonnyal együtt. (amúgy fura, de a hagyományos férfi munkák, mint fahordás, szemétkivitel, szerelés, elemcsere, fűnyírás, stb ezek továbbra is az enyémek, csak a pelenkázás, fürdetés, mosás, mosogatás stb, ezek lettek mindkét nem által végzendők itt nálunk :) bocsi az offért. Azt akartam mondani, hogy munkám során (családgondozó) általában a legaljával foglalkozom, igen, kisebbségiekkel meg a gyerekeikkel. Na ott azt tapasztalom, 90%ban, hogy anyuka aki otthon van az 5-6-7 gyerekkel, csinál mindent, de fullra mindent. Annyira, hogy a család ügyeiben az apuka nem is nyilatkozik, elő se mászik a barlangjából, ha otthon is van. Ha nincs böriben, nagy ritkán valamit dolgozgat alkalmi jelleggel, semmi komoly. A gyereknevelés, háztartás egyazegyben az asszonyé. Ha a barom ittasan vezet, az asszonyt küldi hogy irasson velem kérvényt stb. És a vicc, hogy ezt megtehetik, mert elnézik nekik a nők. Örülnek ha apa jókedvű azt nincs saller. Szoktam is mondani feleségemnek, hogy összeteheti a két kezét, hogy utána is én pakolok, de nem hiszi el. :)

flippant 2010.11.12. 22:03:06

@Kicsit Karcos: Ez kivitelezhetetlen és a Jobbikon kívül egy se merné felvállalni mert másnap kitörne az éhséglázadás mint Szlovákiában mikor megfelezték a segélyeket. Ott még a hadsereget is be kellett vetni. Gondold el ugyanezt Borsodba ahol már most vannak olyan falvak ahová még a rendőrautó sem mer bemenni.

anchor 2010.11.12. 22:03:41

@anti_troll: Bocs mármint a második bekezdésre.

Horizont 2010.11.12. 22:12:41

@Marcellusca: Na de Marcellusca külön malomban őrölünk:) Osztályozzuk, hogy akinek a férje mindent megcsinál az nem mehet el nyugdíjba, akinek meg nem segített az mehet?Itt a munkaviszonyról a munkában eltöltött időről beszéltünk nem a házimunkában ki végez többet játékról!
Nem is értem mit görcsölsz ezen az egyenjogúság kérdésen. Olyan nincs, és olyan sincs, hogy igazság! Ahány ház annyi szokás:)
"És kezdem úgy érezni, nem is vagyok férfi. " Ennyire betett neked ez a 40 év? :DDD
"Mert a nagy általánosításból ez következik. Hogy otthon a férfiak nem érnek semmit, csak nyűg és here mindegyik." Lóhere? :DDD Jó bocs. Nem hiszem, hogy erről írtam volna. Amiről te írsz egy másik posztba való téma. És nem ehhez passzol!

pakesz (törölt) 2010.11.12. 22:13:32

@Horizont: alljal le mert hulyeseget beszelsz...
akik MOST mennek nyugdijba azok 40 evvel ezelott vegeztek, az 1970 volt
akkoriban igenis az egyetemet csak az ELIT vegezhette el a 10 - 15%, azok igenis nagy tobbsegben sokkal tobbet tettek ezert a krva orszagert mint azok pl. akik kapun beluli munkanelkuliek voltak oszt csak soprogettek pl.

ugye azt nem kepzeljuk hogy a mai generacionak is meglesz ez?
most lesz 3-5 evnyi generacijo aki megkapja oszt jo napot....

Horizont 2010.11.12. 22:22:27

@pakesz: Nem állok le!! Tudsz olvasni? És értelmezni amit írtam? Na akkor fussál neki még egyszer:
"Kikérem mindenki nevében aki nem végzett egyetemet és hasznos tagja a társadalomnak "
Hangsúly és kiemelve: akik HASZNOS tagjai... Nem a kapun belüli munkanélküli söprögetőkről beszéltem.
Mellesleg 56 éves vagyok, úgyhogy nekem ne magyarázz,ha nem éltél akkor!Nem csak az elit végezhetett egyetemet akkor hanem mindenki aki jól tanult és megfelelt a magas követelményeknek! Honnan szedsz ilyen hülyeséget???

dr. pretender 2010.11.12. 22:23:16

az a baj, hogy a hivatalos nyugdíjkorhatár semmi sem jelent, mivel 90% feletti a korhatár előtt nyugdíjba vonulók aránya...

pakesz (törölt) 2010.11.12. 22:28:27

@Horizont: az elitkepzes es a tomegkepzes az egy elterjedt kifejezesi forma
aminek az a lenyege hogy regen 15% alatt volt az egyetemet vegzettek aranya ma meg 40%

szerintem igy hivjak
amugy meg dede

ne abbol induljunk ki ami napjainkban van, kommunikacijo meg menedzsment szakokbol hanem abbol hogy azok az ertelmisegiek akik 1970 kornyeken vegeztek az orszagot vittek a szo szoros ertelmeben

gabest1 2010.11.12. 22:38:14

"a) 19. § (2) bekezdésében a "9,5 százalék" szövegrészek helyébe a "10 százalék" szöveg, ... lép"

Mindig kicsit ledöbbenek, amikor ezeket így leírva látom és nem egy központi adatbázisban update-elik meg.

fidesz friend 2010.11.12. 22:39:08

a fidesz intézkedése egy baromság, de nem ok a nyuggerezésre és nyannyerezésre. vagy akkor hívjuk a gyeses-gyedes anyukákat egyszerűen szavazatukért lefizetett bérpicsáknak.

a mai nyugdíjak után mindekni fizetett járulékot, és az ellátás annak mértékével arányos. a bérpicsák viszont tisztán az adókból kapnak apanázst, ráadásul egységes mértékben, és időben jól elosztott három kölökkel sokszor hosszabb ideig, mint némelyik nyugdíjas. a gyerekelltásokat kellet volna vágni, de ehhez végképp gyáva minden politikus.

anchor 2010.11.12. 22:39:32

@Horizont:Na ja, ezeket,mondom, hárommésféllközépiskolával.

Horizont 2010.11.12. 22:42:17

@pakesz: Azért megnéztem volna ha csak a 15% értelmiségi tett volna ezért az országért akkor mi lett volna. Én azt gondolom mindenkinek meg van a maga csavarja a gépezetben! És ott jól kell megállnia a helyét. Ha egy szakmunkás akkor ott, ha egy takarítónő akkor ott, és ha egy kutatóorvos vagy szívsebész akkor ott. Gondolj bele ha holnaptól nem lennének takarítónők:( Az ilyen osztályozás félelmetes. Egy dologban igazad van. A 15% -ban. Az volt az egészséges! Csak az jutott be aki megfelelt. Volt is respektje az egyetemi végzettségnek. Felhígították! De könyörgöm ne osztályozzátok már így az embereket.Például azért se amit írtál: ne abból induljunk ki ami napjainkban van!

Fufo 2010.11.12. 22:44:38

@Kicsit Karcos: Alapíts egy pártot ezzel a programmal, egy szbiztos szavazód már van :)

pakesz (törölt) 2010.11.12. 22:45:02

@Horizont: az akkori 15% -nak sokkal nagyobb volt az orvos mernok kozgazdasz aranya mint manapsag
en csak erre probaltam celozni, hogy ne a mai helyzetbol induljunk ki :)

pakesz (törölt) 2010.11.12. 22:47:36

@fidesz friend: vannak trendek amik az olyan tipusu tarsadalmakban mint a mienk mennek
pl. az hogy ne legyen az anyuka otthon 3 evig az allam penzen, illetve hogy ne menjenek mar el 60 ev elott nyugdijba

nem gond hogy nalunk mas van, csak akkor nem kene nagy pofajunak lenni akkor amikor a fizetest a nyugatihoz hasonlitjuk

anchor 2010.11.12. 22:52:37

@kps: No, valaki, a valóéletből?

GGG77 2010.11.12. 22:57:20

Srác egy évvel idősebb, mint én azaz 34 éves. Már nyugdíjas, 100%-os nyugdíjjal. Rendőr volt.
Na, ez a röhej.

dr. HáziMacska 2010.11.12. 23:01:19

Najo, es mi van ha en 39 ev munkaviszony utan nove operaltatom magam? (akkor mar nem mindegy ugyis? :)

kisa 2010.11.12. 23:02:41

Hümm.
Ehhez képest

www.blikk.hu/blikk_aktualis/extra-nyugdij-soron-kivul-2029011

az, hogy egy nő 40 év munka után nyugdíjba mehet, kismiska...

anchor 2010.11.12. 23:03:06

@Bruhahaha: Persze, na ja, majd én fizetem"lófaszmama"

jet set 2010.11.12. 23:44:30

Nem igaz, hogy nem fogják fel, hogy a nyugdíjrendszer fenntarthatatlan így!

987 2010.11.12. 23:45:37

hol vannak a feminista

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.11.13. 03:37:25

biztosan leírták már vagy 50en, de ez nem a pénről szól, hanem a gyerekről, a családról és arról, hogy 15 év múlva ne csak fekete gyerekek szaldgáljanak a házad ablaka előtt.
az országba új lehelletet lehelni pénzbe kerül. ebben legalább van perspektíva.
zero fiatal férfi, akinek nincs gyereke.

2010.11.13. 06:41:01

Bocs, hogy közbeszólok, de a 40 év utáni nyugdijazás, csak a 3 vagy több gyerekeseket érinti. A 2 gyereket szülő nőkre, és az 1 gyereket szülő nőkre, ez nem vonatkozik. Itt már meghosszabbodik a nyugdijba menés időpontja.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2010.11.13. 07:22:23

1. Nem értek egyet a nyugdíjkorhatár ilyen mértékű fellazításával.
2. Szerintem nagyon fontos volt bevezetni, hogy a gyermekek után kapjanak adókedvezményt a dolgozók. Mondom ezt úgy, hogy ugyan a 4. gyermekünket várjuk, de én személyesen nem fogom tudni igénybe venni a kedvezményt, mert cégtulajdonosként osztalékjövedelmem van elsősorban.
3. Nagyon jó lépés volt a nyereségadó csökkentése, tényleg gazdaságélénkítő.

A legfontosabb: a munkahelyek és a fizetések kapcsán mindenki sír, hogy milyen borzasztó a helyzet, árnyalnám a képet. Mérnök informatikust, gépészmérnököt, villamosmérnököt, nyelvtudással illetve CNC esztergályost és maróst egyszerűen alig lehet találni. Pedig elég jó fizetések vannak mindegyik említett szakmában.
Persze olyanról beszélek, akik VALÓBAN ért ahhoz, amiben munkát keres. Ja hogy nekem nincs ilyen képzettségem, ja hogy nem tudok angolul? Igen, tanulni kell hozzá, és nem csak sírni, hogy itthon semmit sem lehet csinálni, na de nyugaton. Tessék valamit csinálni is a jövőért. Hogy nehezek az említett szakok?
Igen nehezek (nem Gábor Dénesről beszélve), ezek többségében nem diplomagyárak (kommunikáció és hasonló himi humi szakokkal), munkával fog járni az elvégzésük, de utána tisztességes megélhetéshez fogja juttatni az embert.

Horizont 2010.11.13. 07:57:48

@vero: Na igen valahol ez is lehet a szándék.....

@jános515: Rosszul tudod!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.13. 07:58:27

AZ MÁR VOLT HOGY A MAGÁNNYUGDÍJPÉNZTÁRAK MIATT A KÖLTSÉGVETÉSNEK HITELT KELL FELVENNI HOGY A NYUGDÍJKASSZA HIÁNYÁT FIZESSE??
AMIT PEDIG MINDENKI FIZET KÖZEL 10%OS KAMATTAL.
A MAGÁNNYUGDÍJPÉNZTÁRAK EGYSZERŰ PÉNZMOSÓ HELYEK .

öcsi55 2010.11.13. 09:09:39

A NŐK nagyon megérdemlik!
Nők nélkül, az élet nem érne semmit,én bevállalom a 65 évet!

Auris 2010.11.13. 09:22:19

Nem értek sok embert.

Ez a kormány még egy éve sem működik. Mégis többet tett a társadalmi igazságosság területén, mint az előző 8 év szociális transzferekkel vesztegető kormánya, mely nem törekedett semmilyen stratégiai társadalmi cél megvalósítására, csak a saját potenciális szavazóbázisának alamizsnákkal történő kábítására, példátlan megszorítások terhe mellett.

Most acsarkodtok, mert 35-40 e embernek jobb lesz. Nyugi, lassan mondom hogy mindenki megértse!!!!! MINDENKIRE SOR FOG KERÜLNI!!!! Ha ezt nem látjátok vakok vagytok.

Természetes és teljesen normális, hogy először azokat engedték levegőhöz jutni, akik a legtöbbet szívtak az elmúlt nyolc évben. A bérből és fizetésből élők azon csoportját, amely nemcsak saját magát tartja el. Mert náluk minden elvett forint 3-4-szer számít. Aki nem nevel gyereket az persze nem értheti. Mindamellett ez az a réteg, ami a társadalmi "továbbélést" is beteljesíti. Ez a réteg pedig az összes köcsög bérkalkulátort lobogtató köpkölődése ellenére is jól jár ezzel a kormánnyal.

De ismétlem, mindenki nyerni fog, mert végre olyan erők vezetik az országot, akik komolyan akarnak tenni annak felemelkedéséért, és ennek érdekében bárkivel szemben (IMF, EU,Orosz oligarchák, nyugati multik, stb) keményen kiállnak és képviselik az ország érdekeit.

Emellett mindaz amiről vitatkoztok, apró részletkérdés. 0,5 % járuléktöbblet? Felőlem nyugodtan levonhatják (nyíltan és büszkén vállalom mint kétdiplomás, gyerekes családapa, hogy többet kapok vissza ettől a kormánytól SZJA kedvezményben). És ezt legalább azoknak adják oda, akik végigdolgozták az életüket, és emellett még gyerekeket is adtak az országnak. Én nem sajnálom tőlük, és nem sajnálom senkitől sem, aki hasznos tagja a társadalmunknak és ezáltal neki több marad.

Mindig is utáltam az irigységet....

belekotty 2010.11.13. 09:33:24

@Auris: Jajajaj....
"Most acsarkodtok, mert 35-40 e embernek jobb lesz. " - Persze, aki Fideszes. Visszamenőleges adó törvények a világ minden jogállamában elfogadhatatlanok.

Kristl 2010.11.13. 09:36:38

@Auris:
Elfelejted azt, hogy a fiatal párok, akiknek nincs x év munkaviszonya lehet még a gyermekvállalás ELŐTT állnak, és saját otthonra még csak GYÜJTENÉNEK... ergo most tennének félre hogy vállalhassanak. Na ők is többet fizetnek, csak hogy a fidesz szavazatot vegyen.

Amúgy ebből az intézkedésből is látszik hogy a fidesz alapvetően nem konzervativ, hanem sután reakcós.
Az intézkedés erősen anakronisztikus, olyan "nőideálnak" felel meg ami 50 éve dívott. Teljesen figyelmen kívül hagyja a szociológiai-biológiai valóságot és az emancipációt. "Kegy" de sértő.

Id. Lencsés István 2010.11.13. 09:39:35

@Marcellusca: Az egymillió munkahely csak úgy érhető el, ha 2 órás munkaidőt vezet be a kormányunk. Az unónak, most 400 000-et igértek. Ebben lesz ám egy kis csavar. Mint tudjuk évente kb 90-95 ezer gyermek születik, korábban ez 100 000 volt, tehát valószínűleg ezek a gyerekek 18-25 év korukban elhelyezkednek, mint újak, tehát új munkavállalók, de persze időközben sokan elmennek nyugdíjba is.

Meglátjuk a munkanélküliség alakulását. Elküldenek inkább embereket nyugdíjba, minthogy munkahelyet teremtsenek.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.11.13. 10:47:00

@kereso:
Gratula a bejegyzéshez.

Ezt kéne mindenkinek szépen a kis agyába vésni.

Nem sírni, hanem TENNI is valamit....

bierkamp 2010.11.13. 11:13:33

Ez is a szavazatokért megy:
Parlamenti ülés a közel jövőben:
1. Reggel Székely himnusz
2 Ebéd: Székely káposzta,
3. Délutáni ülés: Székely Népmesék
4. Vacsora Székely gulyás,.
5. Parlamenti ülés befejezése ellenzék nélkül:
Fidesz tagok a szavazatokért: mindenki 1-1 székely ember seggét nyalja ki...

bierkamp 2010.11.13. 11:14:53

A Nemzeti Bárdok!
Orbán király, magyar király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A magyar tartomány.

Van itt folyó és földje is jó!
A házelnök már Kövér!
Használt a sok győzködés:
S, hogy mindig többet ígér!

Teremni fog munkahely!
Több mint egy millió!
Mindenkinek lesz kenyér;
S nem lesz földönfutó!

S a nép, az istenadta nép, boldog
Hisz' nem sejti a bajt!
Mint a barom, langymatagon,
Némán fejet hajt.

Felség! Már van koronád,
Az Országházban vár!
Király vagy! A legnagyobb!
Hízelgett S. Pál.

Sch-mitt szeretnél kérni
Tőlem "kedves" Pál?
Tette fel a kérdést
Az újdonsült király.

Felség! Posztot! Elnökit!
Nekem az dukál!
Mondá roppant szerényen
Az elnökjelölt Pál.

Orbán király, Gonosz király
Léptet narancs beteg lován:
S felsejlik pár apró ránc
Királyi homlokán.

Sinatra piano a bár neve,
Hol aznap este szállt;
H. Krisztián a bár ura,
Vendégli a királyt.

Vadat és halat, s mi jó falat
Szem-szájnak ingere,
Sürgő csoport, száz szolga hord,
Hogy majd megszakad bele.

A talpnyaló had hangulata
Tetőfokra vált,
Egyszer csak az új király
Emígyen kiált!

Ti urak, ti hölgyek! Hát senkinél
Sem koccan értem pohár?
Ti urak, ti hölgyek!... ti hun ebek!
Hát ne éljen a király?

Ti urak! Ti hölgyek! Hitvány ebek!
Nekem több hála jár!
Hol van ki zengi tetteim?
Kérdi az új király.

S a nép, az istenverte nép, boldog,
Nem tudja rá mi vár;
Ordít mint a vadbarom!
Éljen Orbán király!
Hát itt tartunk, de megnyugtat, hogy a Diktatúrát leverik mindíg!

Vidéki 2010.11.13. 11:35:30

@bierkamp:
Benned egy nagy költő veszett meg.

Horizont 2010.11.13. 13:39:38

@bierkamp:
Nem rossz:) De ha már ilyen jó kis költői vénád van énekeld már meg az elmúlt 8 évet is.
Csak az igazságosság kedvéért:)

kuckucmadar 2010.11.14. 10:06:26

Ne sírjatok! Tanuljatok! Menjetek tapasztalatcserére ...receptet kérni...a rózsadombi,hármashatárhegyi paloták lakóihoz...nem holmi 40 évi munka után járó nyugdíjon nyűglődni...

Presszós Laci 2010.11.14. 11:35:52

Nem lenne ilyen súlyos a helyzet, ha az álrokkantnyugdíjasokat (értsd: cigányokat) kiirtanánk, vagy legalábbis megvonnánk tőlük a rokkantnyugdíjukat, és kényszermunkára fognánk őket. Persze ettől még úgy faszság mind a Zsidesz, mind a Maszop ötlete, ahogy van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.14. 12:10:52

Amúgy tudja valaki,hogy mi van ezzel a 3 gyerek után nem családi,hanem adókedvezmény-törvénnyel?Mikor vezetik be, vagy már be van vezetve,vagy nincs róla szó?

Horizont 2010.11.14. 14:19:48

@Lekoid: A tájékozatlanságodat csak az elfogultságod múlja alul. Rokkantnyugdíjas csak az lehet, akinek volt munkaviszonya. A 800 ezer rokkantnyugdíjas között elenyésző számban vannak a cigányok. Magyar annál több. Őket is kiirtanád????? Kényszermunkára küldenéd őket? Rendes segédmunka is elég lenne, de nincs!! Amúgy gratulálok neked, jól átlátod a nehéz kérdéseket és rövid tömör megoldást is tudsz nyújtani.Kiirtani! Írd meg Orbánnak, Schmittnek.

trojka 2010.11.14. 16:05:32

Ezek nem normálisak. A hulyeség ha fájna, ordítanának. elengednek 28 ezer nöt nyugdíjba, ennek fejében kicsesztek 280 (vagy több) ezer novel, akik akár föiskolán, vagy egyetemen tanultak. számoljunk csak: ha 3-4 négy évet tanult érettségi után, 18 meg 3 az 21, tehát ha ekkor kezdett el dolgozni, huszonegy meg negyven az hatvanegy. Ha négy évet tanult, az hatvankettö. Ha öt évet tanult, az 63. Akkor, erdemes volt tanulni? egy fenét. Ráadásul, a padagogusok például miért nem kaphatnak kedvezményt, mint mások (rendörök, tuzoltok, financok, stb). Már leirtam, ha egy tanitonö 61-62 éves koráig örlödik ebben a mai "csodalatos" oktatasi rendszerben, nem sokáig fogja élvezni a nyugdíjas éveket. Miert nem lehetett meghagyni az edigi rendszert, ami azért lehetövé tette a tanult nök számára is, hogy végre idöben békét nyerjenek. erre verik Orbán "urék" a melluket? Hát én szegyelném magamat a helyukben, de nagyon...

Horizont 2010.11.14. 16:47:58

@trojka: Az igazság odaát van!Nem tudtad? Tulajdonképpen beleszámíthatnák a munkaviszony éveibe nem csak az egyetemet, főiskolát hanem az általános iskola első osztályától kezdve minden tanulással eltöltött évet is:) Meg ne csak a pedagógusokat engedjék már el hanem mindenkit!
Mellesleg SENKIT nem kéne elengedni, ha az ország állapotát nézzük!!!De ha senkit nem engednek el, akkor hol helyezkedjenek el a fiatalok? Na melyik ujjunkat harapják meg?
Amúgy már most 64 év a korhatár, ha már annyira elemzed a diplomásokat.
A szocializmusban ez a nyugdíj úgy működött, hogy a nők 55 évesen, a férfiak 60 évesen, és a fegyveres testületeknél szolgáló férfiak is 55 évesen mehettek el nyugdíjba. És slussz!
Én mint érintett (akinek 3 év múlva lesz 40 éves munkaviszonya) azt gondolom, hogyha Orbán "elém állna" (nem papagáj "pitipetikével" üzenne) és azt mondaná, emberek igaz megígértem a nőknek, hogy elmehetnek, de a helyzetünk olyan katasztrofális, hogy ezt sem tudom teljesíteni és senki nem mehet el, csak 65 éves korában. És elmagyarázná. Megérteném. Nem örülnék, de megérteném.(mi mást tehetnék amúgy?). De akkor ELVÁRNÁM, hogy ne menjenek el 37 évesen, ne menjen el a képviselő 5 évvel előbb, ne legyen szabadságmegváltás címén több millió ft. kifizetve amikor a dolgozó át sem viheti a megmaradt szabadságát a következő évre, ne legyenek milliós végkielégítések, amikor 6 hónap a maximális idő, veszteséges állami cégeknél ne legyen milliárdos gépjárműpark csere, ne legyen a minisztériumokban százezres cafeteria kifizetés, hogy pótolják a fizetésüket eccetera, eccetera ...
A lényeg: majd ha látom, hogy minden szinten, szinte minden téren erőteljes spórolást vezetnek be és be is tartanak,és nem lesznek kiváltságosok, akkor talán igazat adok azoknak akik felháborodnak azon, hogy 40 év szolgálati idővel egy nő elmehet nyugdíjba. De addig......

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.11.14. 17:02:49

@Horizont:
Lekoid rosszul írta: rokkantnyugdíjas valóban csak az lehet akinek volt munkaviszonya, viszont nagyon sok olyan ember van (igen, cigány is), aki kérelmezi a 26ezer forintos járandóságot ( munkaképesség csökkenés alapján) aminek nem tudom a pontos nevét.Lekoid erre gondolhatott.

Horizont 2010.11.14. 17:42:40

@anti_troll:
Akinek nincs 200 nap munkaviszonya az rendszeres szociális segélyben részesül, amit most Rendelkezésre Álló Támogatásnak neveznek.
A rendelkezésre álló támogatás havi összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege, mely 2009-ben 28.500 Ft. Szerintem ezt kapják a romák is.

kamasuka 2010.11.14. 21:30:42

@karikaV43:
Akkor te vagy az, akinek semmi sem jó.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.11.15. 00:22:14

Bocs, ha nem olvastam el a kommenteket, mindössze azt szeretném megjegyezni, hogy mi, akik 1975 után születtünk, tuti nem fogunk nyugdíjat kapni, mert nem lesz, aki fizesse a járulékot utánunk. Mindenki úgy oldja meg a nyugdíját ahogy tudja :S

trojka 2010.11.15. 06:47:56

@Horizont:
Tévedés, én azon messziröl sem háborodtam fel, hogy egy nö 40 év szolgálati idövel elmehet nyugdíjbam söt...az, hogy a pedagogusokat emeltem ki, bocsássa meg nekem a világ, de közveztlenul érintett vagyok...aki pedig még nem látott olyan falusi iskolát, ahol csak cigányok vannak, akiknek a fele korrekcios és csak nök tanitanak, mert a fériak otthagyták ezt a valamikor igenis szép pályát, arrol meg nem ök tehetnek...csupán azt szerettem volna leirni, hogy ugyanugy (sot) elfáradhat az a nö is, aki feltette valamire az életét (tudom, ezek ma már nagy szavak) ugyanugy gyerekeket nevelt, esetleg ugyanugy betegeskedik, és ugyanugy tele van a hocipöje, mint annak, aki valamilyen oknál fogva nem tanult olyan sokáig és mégis elmehet nyugdíjba. ezt tartom igaságtalannak, meg azt, hogy itt akárhány uj banda jön, elötte igérnek fut-fát, a hulye nép meg elhiszi s még örul is neki. elém állhatnak aztán "öszintén", mert a fele sem igaz annak, amit mondanak. Mindig csak a nadrágszijhuzás, a "még egy kicsit, márt látjuk az alagut végét", meg a többi szöveg. Közben szépen letargiába és nyomorba sullyed az egész ország, (na, nem mindenki) ma már a kis öröm sem öröm, mert attol is elvették a kedvunket. Akkor is azt mondom, a nök nyugdíjugye igazságtalan, végiggondolatlan blöff csupán, ezzel már megint szembellitják a népet. Pont.

DArchAngel 2010.11.15. 09:52:01

@Horizont: Jól látod a lényeget. Először spórolni kellene, a dolgokat rendbe tenni. Aztán lehetne osztogatni. Talán.

Samott 2010.11.22. 09:55:51

"A törvénytervezet szerint 40 év szolgálati idővel csak azok a nők mehetnek nyugdíjba, akik legalább három gyermeket szültek, és azokat legalább tíz éven át saját háztartásukban nevelték. Kétgyermekes nők esetében az elvárt szolgálati idő 42 év, egygyermekesek esetében 44 év. A tervezett szabályozás egyáltalán nem ad kedvezményt a gyermekteleneknek, valamint az örökbe fogadó és nevelőszülőknek... Azok, akik a kampányban említett módon vonulhatnak nyugállományba (40 ledolgozott év után, teljes nyugdíjjal) – vagyis jellemzően az 57-58 éves háromgyermekesek –, legfeljebb néhány százan vannak.

Hogy ez valójában a kampányígéretek megszegése, és jelentős ellenérzést szül majd, az a kormány számára is nyilvánvaló. Erre utal, hogy a tervezet az előterjesztők szerint speciális kommunikációs teendőket igényel majd. „A nők 40 év szolgálati idővel történő nyugdíjba vonulásával kapcsolatban támadás várható, mert a társadalomban elterjedt, hogy minden nő nyugdíjba mehet 40 év szolgálati idővel. A tervezetben ehhez képest szűkebb a kedvezményezettek köre” – írja erről az összefoglaló. A tervezet legfeljebb 10-15 milliárd forintos kiadással számol, miközben a nemrég bejelentett félszázalékos járulékemeléstől (amelyet éppen a 40 éves szolgálat után járó korkedvezményes nyugdíj költségeivel indokoltak) több mint 40 milliárd forintot remél a kormány."

Szoval ez az igeret is csak olyan "fideszesen" teljesul a jelek szerint.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.22. 10:23:02

@Samott:

Akkor miért is emelték fel a nyugdíjjárulékot fél százalékkal????

Samott 2010.11.22. 10:27:11

@zero: jol latod, ez volt az igazi barba trukk. :)

süti beállítások módosítása