Skip to content


       Szűrés lista

Feljelentés a MÁV-nál: kibukott a szendvics-gate!

Magyarország legnagyobb, az "állam rossz gazda" véleményt alighanem legjobban illusztráló vállalata, az örökösen milliárdokat felemésztő MÁV-nál kitört a botrány. Szendvics-gate.

Nem, nem a vezér-szakszervezetis-államtitkár hármasra kell gondolni szerencsére.

A Blikk írta meg a sztorit, amely elsőre vicces, második olvasásra viszont már megkeseríti az ember szájízét, mert benne van egész Magyarország:

- hülye szabályok
- az azokat beosztottján számonkérő, de sk. vígan átugró, majd utólag kozmetikázó főnök
- az igazáért küzdő kisember

"A Blikk birtokába került dokumentumok szerint a történet ott kezdődött, hogy a MÁV egyik külföldi járatán szolgálatot teljesítő utaskísérő elfogadott néhány szendvicset a jólelkű és jóllakott utasoktól. Balszerencséjére azonban egy belső ellenőrzésen lebukott a szolgálati táskájába rejtett sonkás, szalámis zsömlékkel és tasakos kávéval.

Utaskísérő nem fogadhat el semmit, az el nem fogyasztott ételt, italt meg kell semmisíteni – adta utasításba Mészáros András, a MÁV Utasellátó Központjának vezetője korábban.

– Aki a szabályt megszegi, annak azonnal mennie kell – a revizorok erre hivatkozva el is kobozták a szendvicseket a tetten ért és azonnal kirúgott vasutastól, akinek egy éve lett volna még a nyugdíjig"

A feljelentés szerint azonban Mészáros sem semmisítette meg a szendvicseket, hanem szétosztotta kollegái között, majd utólag gyártott egy "Megsemmisítési jegyzőkönyvet", hogy biztosítsa magát.


 

 

 

 

A történet annyira abszurd, hogy bátran igaz lehet.

Címkék: máv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr822468082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.11.24. 09:55:59

12 szendvics, 28 kávéskanál? Ez nekem inkább spejzolásnak tűnik, mint a jóllakott utasoktól elfogadott "maradéknak". Vagy az utaskísérő már akkor tudta, hogy Észak-Korea ágyúzni fog?

sz4sz4 2010.11.24. 09:59:26

És én még azt hittem, hogy csak f.szverés megy a VDSzSZ-nél! :D

(Kb. 8 éve voltam nyári gyakorlaton a MÁV-nál, majd pár évre rá külsősként dolgoztunk pár helyen nekik. Na azóta semmi MÁV-al kapcsolatos dolog nem lep meg, nagyon profin tud mindenki úgy csinálni, mintha dolgozna. S itt most az irodistákra gondolok, ráérős utaskísérővel, vezérrel, "melóssal" nem találkoztam, de biztos van példa ilyenre is.)

Ironfist 2010.11.24. 09:59:34

A blikkes kommentek közt olvastam egy jófélét: Azok, akik hőzöngenek milliárdos lopásokért, most meg a vállukat rángatják, hogy ilyen piti dologban minek nyomozni, azoknak csak annyit, hogy lopják el az autójukat - minek nyomozni az ügyben? Hisz a nyomozás árából vehetne másik autót...

Ironfist 2010.11.24. 10:01:30

@sz4sz4: Ráérős kallerok, akik nem mennek végig az utasokon "jónapotjegyeketbérleteketfelmutatásraelőkészíteniiiii" felkiáltással, azok akkor szoktak lenni csak, ha a szerelvény megáll a semmi közepén mondjuk másfél órára, majd utána minden magyarázat, és észlelt változás nélkül továbbmegy. Ilyenkor egy kaller se dugja ki az orrát a helyéről.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.11.24. 10:09:02

Így is lehet látni a dolgokat, de azért szemmel láthatóan kilóg a lóláb...

Eleget utaztam már hálókocsin, és nem olyan sok az a kaja, hogy a "jólelkű és jóllakott" utasok otthagyják. Ha mégis, akkor sem kínálják fel a kísérőnek, hanem vagy elviszik magukkal (én is azt szoktam, főleg ha Drezdába vagy Münchenbe megyek, mert oda korán érnek be a vonatok), vagy az ágyon hagyják. Ha valaki el is fogadja, azzal szerintem csak magát alázza meg... ilyen "borravalóért" dolgozni még minimálbéren is lealacsonyító lehet. (Ez pedig a vendég oldaláról is igaz, miért égetné magát valaki ilyennel, pláne ha tetszett neki a kiszolgálás.) Hogy a bontatlan kaját miért kell megsemmisíteni, az szerintem is baromság...

Másfelől meg sok utaskísérő nem éppen szent. Nagyon sokszor voltam fültanúja - nemcsak én, hanem a családom más tagjai is - hogy némi felárért akartak saját fülkét adni a jeggyel már rendelkező, de zsúfolt kupéba helyet kapott utasoknak, meg elég érdekes árakat mondtak azoknak is, akik a peronon döntöttek úgy, hogy ott akarnak utazni - és mások is mondják, hogy ezek a bevételek általában nem a vasút kasszájába kerülnek.

De sok mindenről tanúskodik az is, hogy az "árulkodó" levelet melyik szakszervezet keretein belül hozták nyilvánosságra...

sz4sz4 2010.11.24. 10:11:24

@Ironfist: igen, ez ismerős régről, mikor még gyakrabban vonatoztam.

Utoljára idén nyáron a teltházas Keszthely-Siófok "bulivonaton" utaztam, már a kocsik előterében is tömeg, 80%-ban részeg fiatalok, de két kalauz küzdött, jött, nézte/adta a jegyeket, persze b.zdmegelve, de ez érthető volt.

majomkutya 2010.11.24. 10:13:49

Nem értem mi az ügy? HA valaki megeszi a szendvicset, akkor a szendvics megsemmisül. :D
Beszarás, komolyan. Pont ahogy a post végén van, annyira abszurd, hogy még igaz is lehet.

dr. Aullah 2010.11.24. 10:26:09

Elolvastam... nem nagyon értem mi itt a gond. Mindig mindenki panaszkodik, hogy pl amikor valamit elkoboznak, azt megsemmisítik... pl hamis cipőket stb... Vagy amikor a nagy áruházak megsemmisítik a megmaradt pékárút... akkor mindenki panaszkodik, meg "hogyishívjákol".

Végre egyszer nem vész kárba a cucc... erre meg az a baj, nektek semmi nem jó.

Az viszont szomorú, hogy ilyen miatt elküldték.

Énbagoly 2010.11.24. 10:28:43

Ilyesmi miatt kirúgni valakit?
Nagyon a begyében lehetett a vezetőknek, ha azt megtették. És különösen rohadt dolog, ha egy évvel a nyugdíj előtt.
Engem meg különösen irritál az, ha jó ételt kidobatnak. Ez a baromság szerintem. Annyi éhes gyerek van. Adják nekik, basszus!

majomkutya 2010.11.24. 10:30:15

A MÁV egyébként egy olyan csődtömeg, ahol ráadásul a főnökök álítóm direkt olyan szabályokat hoznak, hogy a MÁV-ot méginkább a mélybe taszítsák. Ismerősöm egy nagyon pici állomáson bakter.
Egyszer elmesélte, hogy mi a hivatalos ügymenet (2010 eleji történet, nem hinném, hogy azóta változott) akkor, ha az állomáson kiér egy villanykörte:
1. bakter észleli, hogy kiégett a villanykörte
2. a bakter beszól a kb. 40 km-re lévő "fő" állomásra, a központba, hogy nagy baj van, segítsenek, kiégett a villanykörte
3. a központból jelzik, hogy sürgősen intézkednek a tragédia közeli helyzet elhárítása érdekében
4. a központ riasztja a "KÜLSŐS CÉGET" aki az adott vonalon az állomások villamos berendezéseit karbantartja
5. a "KÜLSŐS CÉG" egy kisteherautóval és 3 emberrel kivonul a helyszínre (oda-vissza kb 80 km-t autóznak) és elhárítják a problémát, azaz kicserélik a villanykörtét
6. mindenki boldog, mert a pici állomáson újra ég a lámpa, a "KÜLSŐS CÉG" pedig kiállítja a többszázezres(!) számlát egy db villanykörte cseréjéért - elvégre másfél órát autóztak, 3 ember + a diszpécser "dolgozott" az ügyön, autót biztosítottak és "rendelkezésre álltak"
Ez azért van így, mert az állomások nem dönthetnek beszerzésről, nincs is erre keretük.
Némileg megnyugodtam, mikor ez az ismerősöm mesélte, hogy az első ilyen alkalommal mindenki megbotránkozott és a munkáltatójukat nem akarják még nagyobb csődbe taszítani, úgyhogy inkább saját fizetésből vesznek villanykörtét.
Itt ugye az is felmerül, hogy ki a "KÜLSŐS CÉG", mi alapján választják ki? (Na vajon... :D )
Ki hozta ezt a döntést, ki írta ezt elő az állomásoknak és az ilyet miért nem láncolták még a sínekhez, de legalábbis miért nem rúgták ki.
Hát igen, ha az állam így kezeli a vagyonunkat, akkor valóban rossz gazda. De meggyőződésem, hogy ennél lehet hatékonyabb vagyongazdálkodást is folytatni, sőt meggyőződésem, hogy a közvagyont is lehetne jó gazda módjára kezelni, csak nem parazitákat kellene a vagyonkezeléssel megbízni, no meg szigorúan kellene az ellenőrzéseket végezni.

Turanga Leela 2010.11.24. 10:44:10

@Pál a postoló: tegyük fel, hogy a hálókocsiban 6 ember utazik. nekik fejenként maradt 2 szendvicsük (6x2=12). A kávékhoz megmaradtak a műanyag kanalaik, ugyanis mindegyikhez jár 1-1 darab. namármost, tegyük fel, hogy nem 30 km-t utaznak... Így már nem tűnik spájzolásnak.

Secnir 2010.11.24. 10:45:18

12 db szendvics - 12*250
2 db croissant - 2*300
15 db tasakos kávé - 15*200
50 db cukor - 50*2
28 db kávéskanál - 28*1
30 db tejszín - 30*20
5 db citromlé - 5*30
az annyi mint 3000+600+3000+100+28+600+150 = 7478
Hétezerötszáz forintos rablás történt a MÁVnál? Ezért én a helyszínen vágattam volna le a kezét egy tolatómozdonnyal.
Hát ha ezt naponta ötven utaskísérő megcsinálja, egy éven át, az 7500*20*365= 54.750.000.- Ft
Fillérre pontosan ennyi a MÁV vesztesége évente.

Ironfist 2010.11.24. 10:50:55

@majomkutya:
Nem semmisül meg, mert anyag nem vész el, csak átalakul =D
@Énbagoly:
De még csak nem is ez a fő probléma, mert ha ellenkezik a szabályzattal, akkor hát ez van, menjen, akármennyire is piti dolog. De akkor rúgják ki azokat is, akik megették azt a szendvicset. Hiszen ők is pontosan ugyanazt a szabálytalanságot követték el.
@Aullah: Ja, megsemmisítik, hogyne. Hivatalosan lehet, de a megsemmisítőhelyre nem sok minden jut el. Amúgy is, az ilyesmit szerintem se megsemmisíteni kell, hanem jótékonyságra felajánlani - kevesebb költség, nagyobb hírnév a cégnek... jaaa, hogy a megsemmisítő külsős cég vezetője sógorkoma? Bocsi...

Kicsit Karcos 2010.11.24. 10:57:16

Tiszta sor. Van az ősbűn, aminek eredményeképpen számtalan kis bűn jő világra, amit fegyelmi tárgyalások, dörgedelmes nyilatkozatok, erkölcsi témák, kirúgások, botrányok, ellehetetlenült családok, megfélemlített dolgozók, helyes viselkedésről leszoktatott utasok követnek.

Mi a faszért kell kidobni a megmaradt élelmiszert?

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.11.24. 10:57:47

@Ironfist: nem megsemmisül, csak tönkre...pontosabban szarrá megy...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.24. 10:58:34

Én szeretnék a MÁV-nál ilyen "megsemmisítési ügyintéző" lenni. Ígérem, hogy a MÉG SZAVATOSSÁGI időn BELÜLI élelmiszereket tisztán BIOLÓGIAI úton semmisítem meg (aka MEGZABÁLOOOOM).

Kérem a T. Máv vezérkart, hogy pontos állásajánlatukat küldjék el e-mailben!

Hasonló munkakört szívesen betöltenék a Zwack, a Dreher, Friesland Hungária cégeknél is :))))

dr. Aullah 2010.11.24. 11:02:01

@Ironfist: Múltkor valami rádióadásban megkérdezték, hogy miért nem lehet az ilyet felajánlani, miért kell megsemmisíteni... és valami jogi blabla, meg presztizsről hadovált... persze ez csak "hivatalos", ahogy te is mondod, ki tudja hova megy el a sok cucc.

Kicsit Karcos 2010.11.24. 11:02:45

Ha egy csepp ésszerűség és nagyvonalúság lenne a MÁV fejeseiben, és ugyanennyivel kevesebb vonalas bolsevizmus, akkor tegnapra kidolgoznák az új szabályzatot a megmaradt élelmiszer további felhasználásáról, és erre tekintettel a dolgozók bűnösségét fenntartva, amnesztiában részesítenék őket.

Secnir 2010.11.24. 11:07:50

ugyanilyen indokokkoal azt is el tudom képzelni, hogy a dízelmozdonyok minden nap végén leadják az üzemanyagot megsemmisítés céljára a vezetőknek...

Secnir 2010.11.24. 11:18:32

ugyanilyen indokokkoal azt is el tudom képzelni, hogy a titkárnők a nap végén hazaviszik az aprósüteményt, amivel a zigazgató úr vendégei meghagytak. abból összejöhetne akár 60.000.- ft hiány is évente!
de ha megsemmisítik, akkor nem lesz hiány.

Secnir 2010.11.24. 11:21:31

én egy tökösebbb beosztott helyében leadnám naponta a vizeletemet a MÁV iroda ajtajába. elvégre az ivóvizet tőlük kapta, és át kell nekik adni megsemmisítés céljából.

Ironfist 2010.11.24. 11:35:15

@Secnir:
És akkor téged, mint tökösebb dolgozót kirúgnának a picsába, mivel te, mint tökös dolgozó egy cégnek senki vagy, egy porszem, akinek a helyére ezernyi porszemet vehetnek fel bármikor.

És pont ez a baj manapság a munkáltatókkal. Ők tesznek szívességet a munkásoknak azzal, hogy foglalkoztatják őket. Ha megfigyelitek, ez a tendencia vissza fog vezetni az első világháború előtt angliához, amikor a bazi nagy munkáltatókartellek, és óriáscégszövetségek szarér' hugyér' dolgoztatták az embereket, ők meg még örültek is neki, mert inkább a kevesebbnél is kevesebb fizetés, mint a semmi.

ketroot 2010.11.24. 11:39:11

@Seduxen:

ja, csak a cég fizesse a májnagyobbodás miatti kezeléseket, vagy legyen pótlék!:D

2010.11.24. 12:01:11

Sokat utazom, és többnyire Ligewagennel, néha hálókocsival. A hálókocsijegyhez jár(na) a reggeli, de újabban nincs a vonaton étkező kocsi. Így a halókocsis utasokat is a hálókocsi kalauz látja el reggelivel, mint a fekvőhelyeseket.

A kiflimet sosem szoktam elkérni - kivéve, ha az utastársak elfogadják - ott hagyom a kalauznál, be van csomagolva, hát ha valaki éhes, miért dobnám a kukába.

Hagy mondjam itt el, hogy állandó utasa vagyok a Kálmán Imrének a Bp-München és viszont vonalon, és a kalauzok mindig nagyon rendesek, kedvesek, segítő készek.

Egyszer fordult elő probléma, mentem a jegyemmel, és közölte a kalauz, hogy ez tegnapra szólt. Muszáj volt elmenni, mert éjfél előtt indult a vonat Münchenből, még a büntetés is jobb volt, mint ott éjszakázni.

Azért amikor felszálltam megnéztem a jegyemet, hogy mégis,hogy lehetek ennyire hülye?
Kiderült, hogy a jegyem 10.08.2010-re szól, de véletlenül a kalauznak a vissza jegyet mutattam meg ami 09.09.2010-re szólt, amire ő azt mondta, hogy ez tegnapra szólt.

Még jó, hogy nem vettem másikat, vagy nem vártam meg a reggeli járatot, hanem az ülőhelyet választottam, bár a tévedés kiderült volna az első jegykezelésnél, végül is volt fekvőhelyem, minden jó, ha a vége jó.

Kicsit Karcos 2010.11.24. 12:13:26

@Frengi:

"A kiflimet sosem szoktam elkérni - kivéve, ha az utastársak elfogadják - ott hagyom a kalauznál, be van csomagolva, hát ha valaki éhes, miért dobnám a kukába."

Kidobhatod, csak vegyél fel róla jegyzőkönyvet, ha ez a szabály. Két tanú az útitársak közül, ellenjegyzés a kalauztól és a legközelebbi állomásfőnöktől, és máris jogkövetően maradtál éhes.

@tesz-vesz: ilyen rövid linkbe besűrítve még sosem láttam azokat, akiket a legjobban lájkolok, faszbúktól bucin át a retekig:)

Ironfist 2010.11.24. 12:14:36

@Frengi: ó, igen, én is ismerem az IC, meg a Railjet minőségét, az valóban olyan a sima gyorshoz, meg személyhez képest(inkább a Railjet) mint egy ötcsillagos hotel a zimmer freihoz képest. Ott a kallerek is normálisabbak, tisztaság van, nincs késés, ilyesmi. Na de egyrészt az nem áll ám meg, csak a legnagyobb helyeken, másrészt meg nem mindenki teheti meg, hogy kifizeti a pótjegyet, ami majdnem annyi, mint a diákjegy. Sőt, inkább úgymondanám, hogy ezekkel az közlekedik, aki tehetős, vagy akinek olyan sürgős dolga van, hogy nem meri rábízni a sima vonatokra - pl én is buktam már be 2 félévemet a máv miatt, az egyik késés miatt, a másik pedig egy BKV-s szimpátiatüntetés miatt...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.24. 13:02:03

Ez tényleg abszurd!Szopjanak lovat!Gyökér banda.

2010.11.24. 13:11:22

Ezek tényleg hülyék! Hiába, akinek 12-re nem jön meg az esze, az 1-re hülyébb lesz--mint a leirt példa mutatja.

julius666x 2010.11.24. 13:28:41

@csernaja obca: igen, ez a téma szerintem is el lett túlozva. MÁV-nál lehetne sokkalsokkal durvább ügyet is találni, szinte 0 keresgéléssel. Az a cég gyakorlatilag külön vastagbőr blogot érdemelne, ha most hirtelen csődbe menne és nem működne tovább, még akkor is évekig lehetne sztorizgatni az ott folyó dolgokról.

Illetve azt sem tudom, honnan vettétek hogy a megsemmisítés mit jelent. Simán lehet hogy segélyszervezetnek/disznóknak megy moslékba (valószínűleg haveri cégen keresztül, de ez most nem ide tartozik), még papíron sem biztos hogy kidobják.

Kicsit Karcos 2010.11.24. 13:54:23

@julius666x:

"Simán lehet hogy segélyszervezetnek/disznóknak megy moslékba (valószínűleg haveri cégen keresztül, de ez most nem ide tartozik), még papíron sem biztos hogy kidobják. "

"A fenti termékek a szemetesbe "kerültek kihelyezésre""

"a mosogatóba "kerültek kiürítésre""

Ott van ízes magyarsággal, hová kerültek és mire a hogyhívjákok.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.11.24. 14:06:36

@csernaja obca: Ezzel csak dolog nem stimmel. Az egyik, hogy ezeken a vonaton nincs étkező- vagy büfékocsi (még ha igény lenne is rá), a másik meg, hogy a kalauztól ritkán vesznek kaját az utasok, inkább kólát meg sört szoktak kérni. Különben is, pár €-t lehetne darabján keresni, ez zsebpénznek akkor is gyenge volna, ha nem lenne bizonytalan üzlet... a témában szereplő mértékben meg nem lehet egy haver büféjét vagy kisboltját sem ellátni vele. (Pláne hogy annyira nem tartós cucc, a kalauzoknak meg csak átlagban 1-2 útjuk van hetente.) De attól még otthon a család vagy a jószág megeszi,..

molaris 2010.11.24. 15:03:45

A hálókocsi kalauzokról:
Anno, Bulgáriába mentünk nászútra (1984). A hálókocsin 3 fülke volt foglalt. Rajtunk kívül két frissen érettségizett lány, és két frissen diplomázott egyetemista utazott itt. A klajzi látta, hogy itt nem lesz üzlet, ki akarta soroltatni a kocsit. Nos ezt némi blöffel sikerült megakadályoznom.
Visszafelé már nem volt a szerelvényben hálókocsi. A botrányt az okozta, hogy ekkor jött haza Bulgáriából a MÁV szimpatikusok válogatottja. Na azok aztán csináltak cirkuszt a Nyugatiban!! Az egész útiköltséget visszakaptuk.XD

A második felére:
"Egy munka csak akkor van elvégezve, ha a papírmunkával is végeztünk."
A papír nem beszél.XD

molaris 2010.11.24. 15:05:25

PS.: az előttem szólónak is: a klajzi kezelte a mozgó büfét!!

fokabacsi 2010.11.24. 15:55:19

A MÁV adóssága PÁR MILLIÁRD HÍJÁN HÁROMSZÁZ MILLIÁRD !! Akik ezt okozták, azokat NEM AKARJÁK KIRÚGNI??? VAJON MIÉRT?

Kartal (rezervált) 2010.11.24. 16:20:15

Egy vasutas havert előzetesbe vágtak, rendőrségi eljárás indult ellene, és természetesen kirúgták a mávtól, mert kettő csomag papírtörlőt elfogadott... no comment.

2010.11.24. 16:21:52

@Ironfist: én nem a rail jetról beszéltem, azt nem szeretem, mert rövidebb ugyan a menetideje, de csak nappal jár.

a Kálmán Imre nemzetközi expresszvonatról, van szó. ami teljesen magyar vonat.
úgy hallottam, hogy sajnos meg akarják szüntetni, ahogy a frankfurti vonatot is megszüntették.

Jöttem már úgy haza, hogy 4x szálltam át, és mind a 3 vonat késett, kivéve a Bécsből induló magyar vonat, csak az volt pontos.

2010.11.24. 16:24:59

@csernaja obca: nem lehet saját zsebre árulni, mert a hálókocsi jegyben benne van a reggeli, miért fizetne bár ki, azért ami ingyenes.

tudi 2010.11.24. 16:42:47

Ez annyira abszurd, és jellemző, hogy akár igaz is lehet, bár engem a MÁV vonatkozásában már semmi nem lep meg, amin már meglepődnék, az a lenne, ha azokat, akik ide juttatták a Mávot, azokat bilincsbe verve vinnék a kőtörőbe.

Ironfist 2010.11.24. 20:25:05

@Frengi:
Előző karácsony előtt valamivel Belgiumban ragadtam pár napra - a repülőtéren. Mivel hóvihar volt, így sokat kellett várni, és a legközelebbi gép is csak Prágáig ment. Ott is szar idő volt, de a rengeteg vonatból, amit az ott töltött másfél nap alatt láttam, mindössze egy vonat volt, ami késett - a MÁVos. Ezen kívül mindegyik percre pontosan indult, hóviharban. Ennyit a MÁV hülye kifogásáról, hogy a hajnali harmat miatt késik öt órát a vonat, meg ilyesmi...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.24. 22:41:54

A MÁV megütötte a mcdonalds színvonalát. Gratula!

Kicsit Karcos 2010.11.24. 23:24:20

@Frengi: nem akarok beleokoskodni az utazási szokásaidba, de miért nem Mitfahrban gondolkodsz? Szerintem gyorsabb, kényelmesebb, olcsóbb, és akár háztól házig is visznek. Ha nincs saját autód, vagy nem szeretsz repülni, szerintem jó alternatívája a vonatozásnak.

Néhány link:

www.kenguru.hu/?p=aktualis_utak
www.mitfahrgelegenheit.de/
www.mitfahrzentrale.de/

2010.11.24. 23:48:43

@Kicsit Karcos: jobb is ha nem okoskodsz bele, a legtöbb ilyen utasszervező jó ha Pestig elvisz, és a vasút 29€-os jegy árárval München Budapest viszonylatban nem verseny képes, ha fekvő hely akkor 49€ és ehhez jön 2 ásványvíz, 2 kroaszan,(kifli) kávé, a háló kocsi 69€-ert már luxus.
Paderbornból 49€-ert jötten haza rail jettel, ami hálistennek késet 2 órát,ezért vissza kaptam 24,50€-et .
Repülővel akkor jövök, ha Dortmund környékén dolgozom, onnan az Easy Jet fapados járataival, vagy Hamburgból a MALÉV-vel, esetleg az Air berlinnel, de azzal Nürbergben át kell szállni, időben már madj nem ott vagy, és akkor még ki kell jönni elém a világvégére Feri hegyre.

Az éjszakai vonat a legjobb, mert a müncheni 23.45-ös indulást az ország minden pontjáról elérem, és a 6.15-ös érkezéshez is mindenhová van csatlakozásom, Kelenföldnél már alszom, és másnap simán tudok dolgozni, ha kell.
Pesten a vonat a keletibe jön be, a családdal az Aréna Pálázában szoktam találkozni, ingyenes parkolás, vécé, kaja, minden van.

Nincs az az autó amivel 10-12 óra alá lehet leküzdeni az utat, ennyit leülni egy seggel nagyon fárasztó, és ugye az ülőhely, ami vonaton mégis csak kényelmesebb 29€-ért.

Azért kössz, kedves vagy.

2010.11.24. 23:55:14

@Ironfist: Ez az éjszakai vonat is gyakran késik, de már tudom, bele van kalkulálva, de nem a MÁV hibája, Salzburgban ugyanis bevárja a Zagráb. Belgrád Bukaresti hálókocsikat, és ott szoktak tökölni órákig. Ilyenkor nincs fűtés sem, mert az osztrákok gecik és nem adnak gépet, egyébként is régóta szeretnék a MÁV-ot erről az éjszakai járatról kigolyózni, mert a Rail Jetjüktól nagyon el vannak szállva, pedig csak a Premium osztáy a jó, de az már megfizetheztelen,

Ironfist 2010.11.25. 00:04:40

@Frengi:
Hát nem tudom, utaztam már párszor Railjettel (oké, nekem könnyű, mert diákbérlet mellé, elég egy 360 forintos pótjegy), de nem hiszem hogy Premium osztály lett volna - de még így is magasan jobb, mint bármelyik mávos. És őszintén szólva mivel napi vonathasználó vagyok évek óta, meg tudom őket érteni, miért vannak elszállva tőle. Ég és föld a különbség.

Ironfist 2010.11.25. 00:06:32

Mellesleg, jut eszembe, a Railjeten olyan hang szokott lenni megállók után, hogy a MÁVstart zrt köszönti önöket a Railjeten =D
De ettől még Railjet>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> egyéb vonatok, amiken valaha is utaztam.

Kicsit Karcos 2010.11.25. 00:08:31

@Frengi: :)

Ha aludni is akarsz útközben, ez a szempont nyilván erőst a vonat mellett szól. Viszont árban a normál vonatjegy 29 eurójával (8000 Ft.) egy súlycsoport a kanguru (8500 Ft.) Budapest és München között.

Belekotty OFF und vielen Dank für die Info.

2010.11.25. 07:16:06

@Ironfist: igen, mert a határon nem csak mozdonyt cserélnek, hanem személyzetet is.
Lehet, hogy belföldi viszonylatban jó, de 7 órát utazni a 2.osztályon (ami egyébként 3.osztály, mert van 1. és Premium) igen csak kényelmetlen. Ennél még a MÁV start vízözön előtti hálókocsijai is jobbak.
Érdekes egyébként összehasonlítani: reggel mikor megérkezünk MÜnchenbe a zágrábi, meg a belgrádi kocsik vannak a szerelvény első részén, kénytelen vagyok elmenni mellettük, hát bizony, nagy a különbség, azok a kocsik teljesen újak, a MÁV-os kocsik meg nem változtak minimum 35 éve, mert amikor még Drezdában dolgoztam akkor is így néztek ki.

2010.11.25. 07:18:43

@Kicsit Karcos: azért kössz, hát ha valakinek jó lesz, elteszem a linket

Ironfist 2010.11.25. 11:44:04

@Frengi:
Na igen, a jó öreg MÁVos vízözön előtti kocsik... Azok kényelmesebbek voltak, mint ezek a modern piros lófüttyök. Ezeken egyszerűen képtelenség aludni, könyökölni az ablaknál, vagy bármilyen pózt felvenni a szabvány vigyázzban ülésen kívül... A kívülről viharvert, de belül egy fokkal ... khm... "jobb" kocsik se semmik, mert amikor nem négyes ülés van, hanem csak szimpla duál, akkor van 10 centi hely a következő ülésig, ahová a lábadat rakhatod, meg ha ablak mellett ülsz, akkor az ablak felőli lábadat meg nem tudod odarakni, mert kilóg a szemetes, és elfoglalja a fél helyet. Akik azt tervezték, utaztak egyáltalán ilyenen, akármikor is? Kétlem. Az meg a másik, hogy minek kell szövetülés? Ilyen választ kaptam rá, hogy mert a műbőr ülésbe régen beleizzadt az ember. Nahát... a szövetülés lenne az ellenszere az izzadásnak? Na ugye, hogy nem. Ráadásul ezt sem takarítják gyakrabban, a szövetüléseken lévő gyanús foltok pedig arról árulkodnak, hogy az emberek bizony ide is minimum (és remélhetőleg, de nem valószínűleg :"csak") izzadnak

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.11.25. 12:18:02

@Frengi: csak néhány pontosítás:

1. csak 1 croissant jár fekvőn
2. a bukaresti kocsit Pesten rakták a vonatra, az is késett sokat, de már nem lesz
3. belgrádi kocsi sincs már, csak Zágráb meg Rijeka felől
4. a horvátok valóban csináltak modern hálókat (6 éve) meg fekvőket is (2 éve), azok viszont mind felújítások...
5. a railjet-en a bemondás gépről megy, és a sógorék döntése, hogy mit raknak bele...
6. a railjet 2. osztálynál kényelmetlenebb nincs, és az is tré, hogy fülke sincs
7. a mitfahrer-szolgáltatást ajánló embertárs nem kalkulálja bele, hogy ott azért nem stószolhat be annyi csomagot, mint a vonaton.

2010.11.25. 13:38:32

@no-night: 1. nem mondtam, hogy két kifli, de 2 viz, meg 1 kávé.

Nem csekkoltam folyton a kocsikat, de legutóbb még zágrábi kocsit voltak, (23.10)

A rail jettel egyetértek, ha nem bulizod ki az asztalnál ülést, akkor nagyon gáz, A bord bistro nagyon tré, legutóbb egy kétes minőségű húsgombóc levesbe szaladtam bele (osztrákok).

Istenem! micsoda boldogság volt nemrég egy magyar utasellátós kocsiban 2€-ért inni a kis Gössert! Igaz a konyakos poharat le kellett volna porolni, de mondtam a kisasszonynak, hogy ne fáradjon vele, megiszom én vizes pohárból is csak ártson. Még egy cigit is eltudtam szívna a magyar szakaszon.
Na többek között ezért szeretem az éjszakai vonatot: amíg alszom nem akarok dohányozni, eszembe jut.

süti beállítások módosítása