Skip to content


       Szűrés lista

A Malév nem mehet csődbe

A Gyurcsány-kormány a 2006-os választások után egyből "piacra dobta" a Malévot, melyet 2007 februárjában a sokadik próbálkozás után sikerült is eladni. A vevő,  az AirBridge Zrt. 51 százalékban egy magyar magánszemély, 49 százalékban pedig az orosz állami Vnyesekonombank (VEB) tulajdonában van.
(Kormányhatározatban rögzítették, hogy "a Magyar Köztársaság - a mindenkori jogi rendelkezések által lehetővé tett mértékben - biztosítsa a Malév számára a nemzeti légitársasági státuszt és az ehhez kapcsolódó jogokat." A nemzeti légitársaság státusza ebben az esetben azt jelenti, hogy a Malévet 50 százalék plusz 1 szavazat erejéig magyarországi bejegyzésű társaságnak kell birtokolnia.)

Az orosz kaland nem volt sikeres, mert 2010 tavaszán a Bajnai-kormány visszavásárolta a Malévot, az állam 25,4 milliárd forint tőkeemeléssel 95 százaléknyi részvény birtokosa lett, míg a fennmaradó hányad az orosz állami Vnyesekonombank kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-é maradt. Ebből 20,7 milliárd forint készpénz volt, a többi pedig adósság tőkévé alakítása.

A tavaszi visszavásárlás óta ennyibe került nekünk a Malév:
- 2,16 milliárd forint tulajdonosi kölcsön
- tőkeemelés 15 milliárd forint
- a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. hitele 5,7 milliárd forint
- a Malév tőkeemelésére 13,75 milliárd forintot irányoz elő a 2011. évi költségvetési törvényjavaslat


A Malévhoz miniszteri biztost neveztek ki még a nyáron, aki december 3-án azt nyiltakozta, hogy "a jelenleg 112 millió eurós adóssággal rendelkező Malév két-három év alatt nullás eredményt érhet el, s ha már így működik, akkor megéri az államnak megtartania, hiszen akkor 50-60 milliárd forint bevételhez juthat."

Egy állami megrendelésre készült elemzés viszont más megállapításra jutott. Ezek szerint az optimista üzleti terv optimista, nem lesz 2012-re nullszaldós a Malév. Csökken a bevétel, csökken az utasszám ... 2010-re 90 milliárdos bevételt várnak, de a bevétel évről-évre csökken.

Szóval felmerül az emberben a kérdés, hogy miért van szükség nemzeti légitársaságra, ami csak viszi a milliárdokat?

Van elég légitársaság, ami elvisz a kívánt városba ... 

A Malév viszont nem csődölhet be, kerüljön akármennyibe is az államnak. Az okot amúgy már szeptemberben megszellőztette a Figyelő, amely azonban semmilyen visszhangot nem kapott.

A Gyurcsány-kormány még 2005-ben eladta 464 milliárd forintért a Ferihegyet üzemeltető Budapest Airport Zrt.-t. (Azóta is érdekel, hogy hova tűnt ez a pénz.) A privatizációs szerződésben azonban érdekes dolgok vannak ...


"A Malév – a hangoztatott egyéb érvek mellett – leginkább azért nem dönthető be, mert a Budapest Airport (BA) Zrt. 75 százalék mínusz egy szavazatának privatizációs szerződése ebben az esetben nagy terhet róna az államra. Az MSZP–SZDSZ kormányzat alatt a Kincstári Vagyoni Igazgatóság a 2005-ös reptéri privatizáció kapcsán több, egymásra épülő szerződést is kötött. Ezek ismerői szerint az államnak akkor kellene fizetnie, ha a BA „külső körülmények miatt” a felszámolás sorsára jutna. A 464,5 milliárd forintos vételár és az eddigi ferihegyi fejlesztések összege mellett többéves ügyleti kamatot is figyelembe kellene venni a kompenzációnál, tehát a végső összeg legalább 500 milliárd forint, de könnyen elérheti a 600 milliárdot is.

Egyes vélemények szerint a Malév forgalmának kiesése nem feltétlenül idézné elő a repülőtér fizetésképtelenségét, ugyanakkor a BA árbevételének közel 45 százaléka a Malév forgalmához köthető, a két tényező közötti kapcsolat szorossága tehát elgondolkodtató. Az ilyen „viszontgaranciával” kötött szerződéseket az uniós szabályok szerint meg lehetne támadni, tehát ezért sem biztos, hogy az államnak fizetnie kellene. Viszont ha így van, felmerül a kérdés, hogy a magyar állam miért kötött jogszerűtlen szerződést, illetve miért nem bontja azt fel immár öt esztendeje.

A BA-ban főtulajdonos Hochtief-csoport képviselői állítólag már korábban tisztázták, és a félreértések elkerülése végett a kormány felé egyértelműen és nyomatékosan jelezték, hogy a megállapodás burkolt részleteit hogyan kell „magyarra fordítani”.

Álláspontjukat jogilag is védhetőnek gondolják: ha a Malév bedől, szerintük jár nekik a pénz.


Vagyis ha a Malév csődbe menne, akkor a Budapest Airport is becsődölne, és az államnak vissza kellene fizetnie a vételárat, valamint ennek kamatait ... (Apropó, van olyan privatizáció, melyet szocialista kormány kötött, és utána nem szopunk, mint a torkosborz?)

Mi csak tisztelettel és udvariasan azt kérdeznénk Fellegi miniszter úrtól, hogy valóban tartalmaz ilyen kitételt a privatizációs szerződés? És ha igen, akkor ez így Önök szerint ez így rendben van?

Címkék: politika malév

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr92517179

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az online repülőjegy foglalás új korszaka a MALÉV-nál 2011.07.10. 18:07:10

Mindenki szeretne olcsó repülőjegyeket foglalni… viszont gyakran nehézkes és frusztráló folyamat lehet az akciós járatok megtalálása. Ennek orvoslására régen várt funkcióval bővítette weboldalát a magyar légitársaság. Könnyen kezelhető utazásterv...

Trackback: Gyilkosságlimit 2010.12.15. 14:37:29

Bréking van , mert a jobbikos honatyák beterjesztettek egy apró módosító indítványt ami szerint a 20%-ban maximálnák a bűnügyi híreket a híradókban."A két jobbikos képviselő javaslatát azzal indokolta, hogy a nagy befolyásoló erővel rendelkező méd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.15. 14:24:29

@kej:

hát, az biztos, hogy elég szövevényes ez a Malév-szori, szerintem nem véletlenül :)

1116001 2010.12.15. 14:25:31

A Malév-Budapes Airport összefüggés több éve nyílt titok. Ez nem tudom miért ért téged meglepetésként. De ha a szerződés ezen pontja nem is kerül nyilvánosságra, teljesen nyilvánvaló az ok-okozat. Tudniillik a Malév adja Ferihegy forgalmának elég jelentős részét!
A pénzt benyelte az államkassza feneketlen bendője. Szerintem sosem derül ki mire is lett fordítva.

Kb 1.5 éve volt a Kossuth rádióban egy érdekes hosszabb riport a Malévról. Hogy mi a baja. Miért veszteséges, stb.. Ott a szakértők azt mondták, hogy a nemzeti légitársaságok ideje lejárt. Ahhoz túl kicsi. Csak az óriások maradhatnak fent. Lásd: Lufthansa, British. Kicsi nemzeti már nincs is. Mindet felvásárolták már. Ugyanakkor fapadoshoz képest magasak az üzemeltetési költségek. Plusz valamiért betegesen ragaszkodunk ahhoz hogy márpedig kell egy nemzeti légitársaság. Igaz évi több tízmilliárdot dobunk ki az ablakon veszteségként...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 14:30:51

@kej: Hát igen ez a Veres egy címeres gazember.
A Kádár villát is privatizálta az akkor feleségével bozonyos Geszler Dorottyával.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.12.15. 14:32:19

Az alábbi írás már lassan tíz éve készült, de még ma is aktuális. Egy 2001-es HVG-ben jelent meg, sajnos az eredeti szöveget nem leltem fel a neten, csak ezeket a hivatkozásokat:

"Pete Péter közgazdász szerint (Kell-e nekünk Malév?, HVG, 2001. október 11.) a válasz a cikke címében feltett kérdésre az, "ha mint komolytalant, eleve elvetjük azokat a megfontolásokat, amelyek a nemzeti repülőcég létének szimbolikus jelentőséget tulajdonítanak (mint mondjuk a nemzeti futballválogatottnak), be kell látnunk, nem sok hasznunk van belőle. Kárunk annál inkább." Pete szerint a Malév sokmilliárdot vesz ki az adófizetők pénzéből, miközben, monopolhelyzetével megszűnteti annak lehetőségét, hogy más légitársaságoknál, hasonló árért jobb szolgáltatást vehessünk igénybe.

Pete szerint a Malévvel kapcsolatban született "számtalan privatizációs elképzelésnek, egymást váltó vezetőgarnitúrák újabb és újabb koncepcióinak mindig az volt a közös vonásuk, hogy egyszeri állami segítségnyújtás fejében hosszabb távon nyereséges működést ígértek, ám ez sohasem sikerült. Az ismert forgatókönyv jelen fejezetében talán csak annyi az újdonság, hogy az összegek kezdenek riasztóan nagyok lenni."

Pete szerint a Malév felszámolására kevés esély van, ezt valószínűsíti az a "9,2 milliárdos tőkejuttatás pedig, amiről a minap döntött a kormány". Pedig, a "Malév sohasem lesz nyereséges, és ez nem az érintett szakértők erőfeszítéseinek kritikája." Ez az iparág jellemzője, ahol néhány nagy vállalat nagy versenyében a kicsik nem tudnak sikeresek lenni. "A kisebb európai országok nemzeti társaságai még abból az időből maradtak ránk, amikor a repülést helyi monopolhelyzeteket teremtő állami adminisztrációs szabályozás uralta. A piac liberalizálása óta ezek is csak küszködnek, időről időre kormányzati segítségre szorulnak - sokkal inkább presztízs okán, mint gazdasági megfontolásból."

A Malév úgy veszteséges, hogy a magyar légtér még nem is liberalizált. "Az európai uniós (EU) csatlakozással ez a piacvédelem azonnal megszűnik, hacsak el nem fogadják a magyar kormány ezzel kapcsolatos derogációs kérelmét. Hogy ennek mekkora az esélye, nem tudom, a kérelem ténye azonban az adófizetőkén túl az utazni vágyók érdekeit is sérti."

Pete szerint, amennyiben elfogadják a magyar kormány derogációs kérelmét, akkor "a hatalmas veszteségeket felhalmozó Malév fenntartásáért megfosztjuk magunkat az egymással versenyző repülőtársaságok szolgáltatásai közti szabad választás előnyeitől (...) Miután a légi forgalom irányítása és a földi kiszolgálás szervezetileg teljesen elválasztva működik a repülőtársaságoktól, jegyének áráért az utas a Malév nélkül is eljuthat a céljához más társaságokkal, legfeljebb a repülőn csak angolul figyelmeztetik, hogy kapcsolja be a biztonsági övét. Ennél több kényelmetlenség azáltal érhetne még magyar utasokat, hogy egyes - kevésbé nagy forgalmú, de nekünk talán fontos - városokba nem volna közvetlen járat, oda csak a többi légitársaság központi légikikötőjének érintésével lehetne eljutni."

Pete szerint azonban ahhoz képest, amit a 9,2 milliárdos adópénzből kisegített Malév elvesz a magyarok emberektől, sokkal jobban megérné, ha "ezentúl esetleg csak Bécs vagy München érintésével repülhetnék Bukarestbe". "

Ez volt 2001-ben. Vajon mennyi pénz úszott el azóta?

Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2010.12.15. 14:32:58

Basszus, nekem is ki kell találni valami hasonló konstrukciót a lakás eladásához....

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2010.12.15. 14:35:08

tévedés, hogy malév nélkül is élne a BA.
Bécs, Pozsony másf'él óra vonattal, de pl. szegedtöl Belgrad sincs sokkal messzebb.
Egy csomó cégnél is már Bécsből repültetik az alkalmazottakat pl. belgiumba is.

Commandante Jayasuriya 2010.12.15. 14:36:24

@Roltii:

Úgy bizony...!
Találós kérdés következik:
Valaki okos mondja már meg, miért kerül egy repjegy Ázsiába 30 ezerrel többe Budapestről, mint Schwechatról. Ja, mielőtt elfelejteném, ugyan annál a légitársaságnál, ráadásul a köztes megállásnál az átszálláskor egy és ugyan arra a járatra pakolnak fel.
Szabad a gazda, megmondom:
A reptéri illeték olyan példátlanul elrugaszkodott Ferihegyen, hogy ilyen nincs még egy Európában. Ráadásul egy jó nagy darab kaki amit nyújtanak ezért.
Úgyhogy menjenek csak szépen tönkre, az lesz mindenkinek a legjobb.

norbi2k 2010.12.15. 14:37:03

kukába vele... nálunk gazdagabb országok szenvednek a légitársaságaikkal, akkor nekünk mégis minek? ja igen, pénznyelőnek jóóó....

kej 2010.12.15. 14:39:16

@Noname Cowboy: ezt nem tudtam, de a citadella-terasz ügyet egész közelről szemléltem, mivel vmiféle újságtermékben én csinálgattam róla a riportokat. de még fiatal voltam, s nem kötöttem össze minden pontot, minden ponttal:)))) (talán féltem, hogy akkor kiderül: ez egy szögegyenes ország, szögegyenes érdekekkel, két tucat család befolyás alatt:(((()

Balogh Ádám Software 2010.12.15. 14:40:15

Mindenki lehurrogott, amikor évekkel ezelőtt, ha hosszútáv megszüntetésekor megmondtam, hogy utasszám zuhanni fog, és emiatt a veszteség is nő. Mindenki azt mondta, hogy a hosszútáv a pénznyelő, és a regionális légitársaságnak van jövője. Pedig hát a hosszútáv, ha magában nem is volt nyereséges - első sorban a kis flottamérethez társuló fix költségek miatt -, hálózati szinten mindenképp nagyon fontos volt, mert a fél Balkán azzal ment az USA-ba meg Kanadába. A balkáni járatok telítettsége rögtön elkezdett zuhanni, és meg is lett az eredménye. Európán belül miért mennének Malévval, amikor egyre több helyről lehet Kelet-Európából Nyugat-Európába eljutni fapadossal, fillérekért? Ahonnan meg nem, ott meg konkurrencia az Austrian, aki több felé jár Keletre és Nyugatra is, és van pár hosszútávú járata is. Miért választanák tömegesen a Malévot? Már a minőség sem a régi, catering egy szar szendvics, rendszeresek a késések a flottacsökkentések és a gépek kilízingelése miatt. Mi a vonzó a Malévban?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 14:41:06

@kej: Hát azért a Citadella ügyért nem csak a Verest hanem egy két állami alkamazottat is fel kellett volna lógatni a Szabadság szoborra!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.12.15. 14:41:07

@Commandante Jayasuriya:

Nem tudom biztosan, de neve alapján szerintem a reptéri illetéket nem a Malév, hanem a repülőtér kapja.

hivatásos naplopó 2010.12.15. 14:42:02

a malév amúgy is egy fos, online chek-ines jegyet ki kell nyomtatni, volt már olyan is, hogy az online lefogalt helyemet kiadták másnak, a 0 segítőkészségű stewardessek meg csak hümmögtek, hogy ez van

a repterünkről meg csak annyit, hogy még a ryanairnek se kell, pedig annak nem igazán nagyok az igényei

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.12.15. 14:42:13

@Commandante Jayasuriya:

Nem tudom biztosan, de neve alapján szerintem a reptéri illetéket nem a Malév, hanem a repülőtér kapja.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 14:42:58

@Balogh Ádám Software: Azért a rövidtávú járatokon minden légitáraság catering-je lófasz!
Konkrétan valami snack szerűség.

Gontar 2010.12.15. 14:43:46

Azt nem értem, hogy egy olyan cég, aminek csak 20 millió HUF a jegyzett alaptőkéje hogyan vásárolhatta meg Ferihegy 51%-át. :-D Mondjuk a székhely címe sokmindent elárul: 1054 Budapest, Széchenyi rakpart 3.

kej 2010.12.15. 14:45:25

@Noname Cowboy: de hát ez valahol egyértelmű: ilyen volumenű dolgot nem lehet saját kúfőből/zsebből összehozni.

Commandante Jayasuriya 2010.12.15. 14:45:30

@Kiszámoló:

Csak a nagyon hülye repül Ferihegyről!
Az EUROLINES-Volán busz (ingyen wi-fivel!) 3900 ft-ért oda-vissza hoz, visz a Schwechati reptérre a Népligetből, 2 óra 40 perc alatt. Nézd meg a repülőtér honlapját, a reptéri kisbusz egy útra többe kerül a XI.ker.-ből. Azt már nem is merem leírni, hogy még az is előfordul, tovább is tarthat, ismerve a gyorsforgalmi úti közlekedési viszonyokat.
Az repülőjegy árról meg már írtam fentebb.

Balogh Ádám Software 2010.12.15. 14:48:35

Ha egy külföldi befektető csak átszállással tudna ide eljutni, lehet, hogy nem itt fektetne be. Nemzetközi cégeknél fontos, hogy az egyes országokbeli leányvállalatok között viszonylag gyorsan lehessen közlekedni.

Nem felszámolni kellene a Malévot, hanem eladni, de nem orosznak vagy kínainak. Ha mást nem érdekel, akkor előbb rendbe kell tenni. Jelenleg OneWorld tag a Malév, így leginkább a British jöhetne szóba. Korábban tettek is ajánlatot, de angolszászok révén csak az amerikai modellt tudták elképzelni, miszerint egy név, egy logo, semmi nemzetieskedés. A KLM-Air France és a Lufi ennél rugalmasabb, nem véletlenül lettek nagyobbak, mint a British. A British most kezdi belátni, hogy hibásan gondolkodik, az Iberia-val való merge-nél már nem akarják őket British Airways Spain-re átnevezni, mint a Malévval tették volna. Most kellene rendbekapni a Malévot, és eladni a közeljövőben létrejövő British Airways-Iberia holdingnak.

tryclops 2010.12.15. 14:48:39

A Wizzair meg úgy tudom nyereséges. Miért nem azt hívjuk Nemzeti LégiTársaságnak?
f.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 14:49:09

@hivatásos naplopó: Na a Lufthamsa online check-in is érdekes. Én spec 2 hete emiatt maradtam le a gépemről Lisszabonba. Megvolt az online check-in. Csak a bőrönd leadásához nem jelezték, hogy hol kell. Aztán jött a last call én meg az előcsarnokban a párommal meg a bőrönddel. Persze, hogy itt hagytak. A Lufthansánál meg lebasztak. S még mi voltunk a hülyék. Közben kiderült, hogy a gépet előtte este törölték. De kiirva nem volt. Aztán 3 percre kiirták, hogy törölve aztán meg hogy fél óra késéssel menni fog. Kiderült, hogy a Lufthansa-nal online check-in után a fix pultjuknál kell leadni a bőröndöt. De erről egy kurva szó sincs sehol.

2010.12.15. 14:49:42

Ahhoz képest hogy a máv vagy bkv mibe kerül, az az aprópénz a Malévban nem akkora gond... viszonylag sikeresnek mondható...:)
Sajnálni sajnálnám.

Commandante Jayasuriya 2010.12.15. 14:49:43

@bogancs:

Nyilvánvalóan a B.A. kapja.
De mivel a posztban a két cég viszonyáról is szó van, ezért bátorkodtam a fentiekben megejteni, a tönkremenést biztatóan serkentő mondataimat.

gastro vazze 2010.12.15. 14:52:49

a hosszabb távú járatok kihúznák a szarból a Malévot, nem jól tudjátok, de egy óriási probléma van!
Mégpedig a rosszemlékű Pákay malév vezérigazgató alatt sikerült olyan 767-eseket vennie a cégnek, amelyik a legkisebb a tipusában és ezért nem tudott nyereséget realizálni a Malév - ugyanis a hosszútávú utakon az első és business osztályú jegyeken kivűl, a cargoval lehet keresni. Na ez a 767-es cargot nem tud szállitani a méreteinél fogva..:(
Az már egy más tészta, hogy az ÖSSZES állimalag odarakott vezérigazgató a saját pecsenyéjét sütögette a Pákaytól kezdve a Dérin át a wizzairesig...
Véleményem szerint be kellene dönteni a céget és a romokon egy újat épiteni, ahogy azt a Swiss-nél csinálták.
+info: a belgák valahogy kibirják a nemzeti légitársaság nélkül (Sabena)

hivatásos naplopó 2010.12.15. 14:53:16

Noname Cowboy · www.lmpvs.hu 2010.12.15. 14:49:09

nem akarlak megsérteni, de van. meg is kérdezi közben, hogy kívánsz-e bőröndöt leadni. a törlésről pedig a lufinak nem volt információja, azt a reptér balfaszkodta el. egyébként meg ha megadod a lufthansanak a mailcímedet/telefonszámodat akkor értesítenek ha valami gebasz van a járatoddal. szóval ők európa egyik legjobban szervezett légitársasága, a malév a lábuk nyomát sem csókolhatja meg azzal ahol tart...

tryclops 2010.12.15. 14:53:34

@Noname Cowboy: Portugáliába csak TAP-pal repülj. Kicsit drágább, de legalább közvetlen járat. Meg itt se hagytak. :)
f.

zolika78 2010.12.15. 14:54:05

Pedig szerintem mindenkinek jó lenne, ha az állam nem öntené az adófizetők pénzét (és nyugdíját) egy teljesen értelmetlen cégbe.
A szlovák "nemzeti" légi társaságot már rég megvette a Lufthansa. Ha jól tudom, a lengyelt is. Az osztrák is régóta a tulajdonában van. Egyik országnak sem okoz ez a helyzet problémát.
Csak nekünk kell valami miatt egy teljesen működésképtelen "nemzeti légitársaság". Minek??? Aki megnézi az árakat, a legtöbb esetben nem malévval repül.
A BA sem menne csődbe malév csőd esetén, ha nem akarna európa egyik legdrágább reptere lenni. Akkor jönnének ide bőségesen a légitársaságok (a Ryanair is visszajönne). De nem csoda, hogy nem tolonganak, ha másfél-kétszer annyiba kerül, mint más reptér (a repülőjegyen a Germanwings tételesen teltünteti, így tudom, hogy kb 50%-al drágább, mint Stuttgart).
De az a sejtésem, hogy az egész mögött megint valami pártkifizető hely van...

gastro vazze 2010.12.15. 14:54:43

@Noname Cowboy: bocs, de ez mindenhol igy van... általában ki van irva, hogy "Baggage drop off", persze ezt nem szemrehányásként irom..

gono 2010.12.15. 14:55:55

@Kiszámoló: való igaz. a balkáni járatok utasainak átszállítása budapesten is jelentős üzlet. a BA-nak.

venszivar 2010.12.15. 14:55:55

A Malév is ,mint a BKV,Metró,MÁV , MIND arra is jó,hogy a közös pénzét lopják,csalják,kirabolják!!!Ez már vagy 20 éve folyamatosan így megy,ment s menni is fog.Nem fog ez változni.Miért is változna......

mortadella 2010.12.15. 14:56:13

Nem a Malév biztosítja a BA bevételeit, hanem azok a személyek és cégek, amelyek szolgáltatás akarnak vásárolni, amelyet, jelen pillanatban, egy MALÉV nevű cég végez el.

Ha nem lesz MALÉV nevű cég, majd ugrik rá más - feltéve, ha nem adópénzünkből finanszírozza az állam ma is.

A BA pedig nem garantáltan üzemelő saját pénzgyárat vett a Ferihegyi Reptér megvásárlásával, hanem üzleti lehetőséget, aminek természetes velejárója, hogy a gazdálkodási feltételek változnak, beleértve a gazdálkodó szereplőket is.

Meglepődnék azon, ha egy bíróságon nem az derülne ki, miután összevetették a környező repülőterek működésével, benne a költségekkel, árakkal, hogy nem felelős a csődhelyzetéért.

A MALÉV név egyébként is - állítólag - a magyar állam tulajdonában maradt, tehát a jelenlegi céget fel kell számolni, a piacképes üzletágakat más szervezetekben tovább kell működtetni vagy eladni.

És akkor majd nem kell évenként 10 milliárdokat minden magyar adófizető zsebéből erre költeni.

A Wizzair az ékes példája annak, hogy lehet jól gazdálkodva Magyarországon légitársaságot üzemeltetni.

majomkutya 2010.12.15. 14:56:38

"Apropó, van olyan privatizáció, melyet szocialista kormány kötött, és utána nem szopunk, mint a torkosborz?"
Na ez a jó kérdés! Továbbá: Van olyan szocikhoz köthető privatizáció, ami hazánknak nem előnytelen/nem áron aluli eladással valósult meg?

Haragosi 2010.12.15. 14:57:04

Miert kell felnie a repter uzemeltetonek? Ha a Malev becsodol, akkor kevesebb utas lesz?

Balogh Ádám Software 2010.12.15. 14:58:22

@gastro vazze: A Sabena után létrejött az SN Brussels Airlines, abból később Brussels Airlines lett, és a Lufi megvette. Még hosszú távú járatuk is van, főleg Afrikába, pl. volt Belga gyarmatokra. Kell nemzeti légitársaság, de csak egy nagy és komoly (nem Kras Air!!!) légitársaság tulajdonában.

Commandante Jayasuriya 2010.12.15. 14:59:19

@Balogh Ádám Software:

Szállunk rendelkezésére, a'la MALÉV.
-Milyen szendvicset kér?
-Milyen van?
-Sonkás, és sajtos.
-Akkor egy sonkásat kérek.
-Az sajnos elfogyott, csak sajtos van.
-Köszönöm szépen.

Mindez úgy, hogy 35-40 utas ült a B 737 -en, több alkalommal, jó sok pénzért.
Na többek között ezért is felejtős az egész nemzeti légitársaság úgy, ahogy van.

sas70 2010.12.15. 15:00:14

Ez egy nagyon szép történet a pénznyelő automatára. A MÁV és a BKV is ilyen, csakhogy azokat nem lehet megszűntetni, ellenben egy repülőtársaságot simán. Azt is ki kellene számolni, hogy ha BA-nak nincs bevétele a MAlév után, akkor veszítünk-e kevesebbet, vagy ha toljuk a lóvét tovább. Ez a törtnet szerintem már nem a nyeresgről, hanem a veszteség minimalizálásáról kellene, hogy szóljon.

Winston Smith 2010.12.15. 15:00:50

Nekem az tetszett, hogy a MALÉV-os pilóták nemrég magasabb fizetésért tartottak figyelmezető sztrájkot.

Amikor

1) hazai összehasonlításban amúgy is baromi magas a fizetésük (átlagosan havi bruttó 2-2,5 millió)
2) ezt a magas fizetést az adófizető fedezi, mert a cég ugye messze nem tudja kitermelni.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 15:01:57

@gastro vazze: @hivatásos naplopó: Háát Budapesten nincs. Semmi.
Minden szaros járat check-in pultja a géphez ki volt írva.
Csak mint mondtam előtte este a Lufthansa törölte a jártatot és az indulás előtt kb háromnegyed órával döntött úgy, hogy menni fog. Csak ki tudja miért ez nem jelet meg sehol. Illetve az indulás előtt egyszer pár percig.
Szóval itt Bp-en tutti nincs infó arról, hogy bármikor leadhatod a poggyászt. Nincs Baggage drop off felirat sehol sem. Nem először repültem.
A check-in-t mi neten csináltuk s nem reptéri termináljuknál.

Balogh Ádám Software 2010.12.15. 15:04:23

@Winston Smith: Nem miattuk veszteséges a cég, ők kitűnően végzik a dolgukat, mellesleg óriási felelősség is van rajtuk. Én akkor már inkább a sportolóktól meg zenészektől sajnálom ennek a százszorosát, ezerszeresét. Amúgy meg tudomásom szerint nincs ekkora fizetésük. Olyasmit hallottam, hogy elsőtiszt 1, kapitány 2 milliót keres. Oktató kapitány lehet, hogy még többet, de hogy 2-2,5 az átlag, az túlzás.

Winston Smith 2010.12.15. 15:13:23

@Balogh Ádám Software: A zenész meg a sportoló emberek akár millióinak, de lehet hogy százmillióinak szerez felejthetelen perceket. Szóval lehet, hogy pofátlanul sokat keresnek, de valamilyen szinten értéket teremtenek cserébe.

A MALÉV pilóták fizetésére a forrás amúgy a hvg.hu/gazdasag/20100913_elvandorolnak_a_Malev_pilotak

Haragosi 2010.12.15. 15:17:42

A repter pedig talan ne csak tartsa a markat hanem tegyen is valamit - hany szalloda van a repteren (ahova gyalog el lehet jutni)? Mekkora a konferencia kozpont a repteren - hol lehet kisebb targyalasokra helyseget berelni? Mit tettek azert, hogy Ferihegy egy kozep-europai hub legyen?

mert a foldrajzi helyzet alapjan lehetne egy atszallo-konferencia kozpont ahonnan el lehet erni a kozeli varosokat es tarthatnak itt a nemzetkozi cegek a megbeszeleseiket (ehelyett mennek Zurichbe, Becsbe, mert ott ezek adottak)

hivatásos naplopó 2010.12.15. 15:20:28

Noname Cowboy · www.lmpvs.hu 2010.12.15. 15:01:57

már nem azért, de a társaság bármelyik pultjánál leadhatod a bőröndöt, szóval ezt nem értem. én arra gondoltam, hogy online is be lehet billenteni, hogy igen, adok le bőröndöt. bár az, hogy ferihegyen nem megy valami az nem csoda, kollegámnak pár hete csúszott a repülője és hamarabb tudta meg az infókat a lufthansa weboldaláról és az infosms-ből, mint a pultnál levő kislányok azt közölték...

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.15. 15:21:15

Huszonnégy órás általános sztrájk van Görögországban. Húszezer ember tiltakozik Athénban a kormány gazdasági megszorító intézkedései miatt.

A feldühödött tömeg a parlament előtt összeverte Kosztisz Hacidakisz volt közlekedési minisztert. A kormányt szidalmazva kővel dobálták és botokkal verték, míg végül az erősen vérző férfi bemenekült egy közeli épületbe.

Az idén ez a hetedik, a megszorító intézkedések miatt meghirdetett általános sztrájk Görögországban. Nem közlekednek a vonatok, repülőgépek és tengeri kompok, Athénban óriási fennakadások vannak a tömegközlekedésben.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.15. 15:29:05

@hivatásos naplopó: Na azért ez nem így van.
Azt, hogy a társaság mindegyik pultjánál le lehet adni ez honnan kell, hogy kiderüljön???
Mert voltak a Lufthansa pultnál check-in-ek De minden más járatra. De azok ki is voltak írva a táblára. Nos ezek után Te minek hiszel?

London2010 2010.12.15. 15:31:56

Budapest reptér ,tudom nem a MALEV de nagyon összefügg a két dolog. Ritkán utazom Budapestről viszont kb 6-7 alkalommal Bécsből. Most beleszaladtam Budapestbe,oda érkeztem.....ellopták az összes pénzemet,sokat, nagyon sokat.....képesek voltak,hihetetlen ügyesek -

és még elővigyázatos is voltam,elhihetitek

olyanokat gyanusítok akik reptéri dolgozók és ezért ellenőrzöttek......más országban ez egy védett reptéren elő nem fordulhat...a nyílt utcán talán,de Bécsben kizárt és én egy vagyok
na hát ezeket is rendbe kell tenni
rendőrségen az ügy,tudom nem lesz meg a pénzem ,de ez olyan mélység ahonnan biyzony nehéz felkapaszkodni

Roltii 2010.12.15. 15:33:42

@Winston Smith: ezt tényleg ne keverd ide, mert baromság. Magyarországon ráadásul baromság a négyzeten. Itt mire nagygépes pilóta leszel, olyan 10-15 millát költöttél el a saját pénzedből, nagyjából feladva mindent, és hatalmas kockázatot vállalva (pl egészségügyi kritériumok). Hidd el, nem magas ez a fizu ezért.

Pharaoh85 2010.12.15. 15:39:32

Nem hiszem hogy a malév nélkül a BA becsődölne ,hisz az embereket így is el kell vinni, így a malév járatok nagy részét más légitársaságok kiváltanák, max a nagyon veszteséges járatok szünnének meg.

Axum 2010.12.15. 15:40:39

Nem azért kell nekünk Malév, hogy nyaranta hamarabb lejussunk Görögbe meg Spanyolba, arra tényleg jó lenne a Wizzair is. A Malévra azért van szükség, hogy a délnémet utas haza tudjon utazni Hamburgból Damaszkuszba, és azt ne frankfurti vagy prágai átszállással tegye. Ha ugyanis Budapesten keresztül jön, akkor a jegyének árából ebben az országban fog részesedni sok mindenki, a Malévon kivül az állam, az ACE, az Airport, a Hungarocontrol, a MOL és igy tovább a fogpiszkáló beszállitójáig.

(Én is jártam, már úgy, hogy Afrikába utaztam, mégis először északra, Amszterdamba kellett repülnöm, mert onnan volt csatlakozásom. És talán ezzel van összefüggésben, hogy az amszterdami reptér a holland GDP kb. 6 %-át adja. )

A Malév éves bevétele 130 milliárd forint körül van, ennek kb. 80%-a külföldről származik. Ezzel a 60. legnagyobb bevételü cég az országban. E mellett az összeg mellett nem vészes az évi 5-10 milliárdos veszteség, okos emberek mindig kiszámolták, meddig lehet elmenni a cég összeomlása nélkül. (És tudjuk, 2006-ban választások voltak, 2007-2008-at meg nem kommentálom.) Egy jó könyvelő simán ki tudna mutatni ugyanakkora nyereséget is, de Magyarországon hála a vállalkozásbarát adópolitikának amúgy sem éri meg nyereségesnek lenni.

A Malévnak ugyanakkor jelentős tartalékai vannak, pl. a nehézkesen müködő weboldal, a felduzzasztott, és a szocializmusban szocializálódott menedzsment, a szükségesnél nagyobb és állitólag a piaci árnál drágábban bérelt irodaház, a "senki nem felel a döntéseiért" company policy, teltházas útvonalak megszüntetése, üresházas útvonalak beindítása, az üzleti utasok elüldözése és így tovább.

Szerintem ezek megváltoztatása akár egyik napról a másikra eltüntetné a veszteséget, sőt biztos nyereséget (és biztos munkahelyeket) generálna.

2010.12.15. 15:45:54

Valaki számolja már össze, hogy mennyibe kerül nekünk--adófizetöknek, a MALÉV, a BKV, a MÁV . Nem kéne már felszántani és behinteni sóval még az irodaházuk környékét is? Vagy a megoldás az, hogy adjuk oda a kinaiaknak és tegyenek ők rendet?Mert ugy látszik, hogy képtelenek valaha is rendet rakni ezeknél a cégeknél!

moncayo 2010.12.15. 15:49:44

@Droli: Ha Brüsszelbe fapadossal mész tervezhető útra, tehát az utazási nap előtt 30-40 nappal veszed a jegyet, egy retúr már 30 ezerből is kijön. A Malévval és 150-180 ezer. Ennek ellenére a Brüsszelbe kirendelt több száz magyar diplomata és tisztviselő kötelezően Malév jegyet kell, hogy vegyen. Tehát a bukta még nagyobb csak több fele van elrejtve.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.15. 15:49:51

Ezt az ominózus tanulmányt honnan lehetne megszerezni? Elég nagy szükségem lenne rá.

gastro vazze 2010.12.15. 15:51:34

nem lehetne az S7-nek eladni? Ruszkinak ruszki, de elég modern és elég feltörekvő:)

TGV 2010.12.15. 15:52:21

Parizs-Budapest viszonylatban az air france es a malev codeshare jaratokat uzemeltet, tehat mindegyeik tarsasag repteti a sajat jaratait es elfogadja a masik jegyeit. Csak azt nem ertem, hogy az air france miert olcsobb? Szinte mindig... Tehat veszek egy air france jegyet 50 €-val olcsobban es a repteren beszallok egy malev gepbe. Atszallassal pedig meg ennel is olcsobb...

Roltii 2010.12.15. 15:53:56

@moncayo: ha idióta vagy, legalább ne terjeszd. A MALÉV árképzése nem durva, nagyon sok helyre elég baráti ár jön ki. Használd a kiba weboldalukat, és számolj ki egy példa utazást, és rájössz. Ráadásul mivel központi reptérre megy (míg a fapadosok nem) lehet hogy jobban is jársz jópár szempontból (pl idő...pénzbe pedig minimálisan drágább, ha az egyáltalán)

Friedman 2010.12.15. 16:00:18

Hmmm. Hát ez elég gáz. Én azon az állásponton voltam mindig, hogy hagyjuk bedőlni a Malévot, mert egy rosszul működő, veszteséges céget nincs értelme tartogatni, van elég másik cég (pl. Wizzair), ami ellátná a feladatot. A egy elég hülye érv, hogyha a Malév csődbe megy, akkor csődbe viszi a Budapest Airportot is, mert a Malév adja az utasforgalom nagy százalékát. Utazni utána is annyian akarnának, csak elvinné az utasokat a konkurencia, akár olcsóbban is (pl. Wizzair). Ez olyan érv, hogy nem engedhetjük, hogy a sarki bolt csődbe menjen, mert akkor éhen halunk...

Node így ezzel a szerződéssel - ha tényleg van ilyen - már egész más a helyzet. Így tényleg nem szabad hagyni csődbe menni, ha már az ősök ilyen ügyes szerződést kötöttek. Amin csodálkozom, hogy a BA-nak erre mi érdeke volt. Ők is értelmesek, és tudják, hogy az utasforgalomnak nincs köze a Malévhoz, utazni akkor is annyian akarnának, ha van Malév, ha nincs. Egy dolgot tudok elképzelni, azt, hogy a Malév sokkal magasabb díjat fizet a BA-nak, mint a versenytársak, ezért nem hagyhatja csődbe jutni a fejős tehenét. Én kíváncsi lennék arra a szerződésre is, amit a Malév a reptérhasználatra kötött. Szerintem ott van a kutya elásva. Ez megérne egy vizsgálatot.

A lényeg, hogy így nem szabad csődbe engedni a Malévot, mert nem akarunk feleslegesen többszáz milliárdot kifizetni. A megoldás, beültetni egy veterán Wizzair-es vezérigazgatót a Malév élére, letörni a szakszervezetek teljhatalmát, és megcsinálni a szükséges hatékonyságjavítást (kirugdosni a nem odaillő, túlfizetett alkalmazottakat, átnézni a beszállítói szerződéseket, racionalizálni az útvonalakat - ha kell fapados társasággá alakítani a céget). Ha a Wizzair el tud érni egy költségszintet, akkor a Malévnak is el kéne tudni azt érni. Ennyi.

Haragosi 2010.12.15. 16:01:58

@moncayo: ma mar nincs nagy kulonbseg fapados es nem fapados jarat kozott - ha idoben megveszed mind a ketto olcso, ha utolso pillanatban akkor mind a ketto draga

a brusszeli politikusok pedig nem tudjak 30-40 nappal elore tervezni a hazautazasukat (kiveve ha magan utra mennek)

es egy masik szempont - sokat utaztam london-bp kozott es furcsa mod az utazo kozonseg sem ugyanaz a fapadoson es a 'normal' jaraton (itt nem csak a magyar utasokra kell gondolni) es gyerekkel inkabb mentunk malevval vagy british-sel

YZ 2010.12.15. 16:05:12

@Noname Cowboy: Vajon miért nem KÉRDEZTÉL meg valakit? Hátha meg tudta volna valakit. A legjobb a Lufthansa egy embere lett volna. Egyébként egy hónapja repültem Lufthansával utoljára, akkor a két pultjuk közül a jobb oldali fölé ki volt írva, hogy Baggage drop-off for online check-in. Ez azóta eltűnt?

Friedman 2010.12.15. 16:08:53

@Kiszámoló: Én ezzel nem értek egyet, BA működne Malév nélkül, max csökkenteni kéne a reptéri illetékeket. Azért mindenkinek nem éri meg Bécsből vonatozni Pestre, illetve vissza. Ha így lenne, akkor nem innen menne pl. a Wizzair, hanem Bécsből.

Viszont, ha nem működne a BA Malév nélkül, akkor ez arra utalna, hogy nincs értelme fenntartani a repterünket sem. De ezt nem hiszem, hogy egy 2 milliós városnak nem lenne szüksége rá. De felesleges állami támogatást pazarolni rá (mert így a Maléven keresztül a BA magas díjait is az állam, azaz mi adófizetők fizetjük).

smartdrive 2010.12.15. 16:10:59

milyen manipulatív már az az első grafikon? levágnám a kezét, aki ilyet csinál

gastro vazze 2010.12.15. 16:13:36

@London2010: penzt poggyaszba tenni?!:D
a zsebedbol kezipogyobol nem tudjak kivenni...

London2010 2010.12.15. 16:23:46

@gastro vazze: kézipoggyászban volt,kitudják

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.15. 16:25:26

@Winston Smith: amikor én finoman, kulturáltan, csendesen megjegyeztem, hogy khm... amikor egy szakorvos fizetésének 20-szorosát kapja ma egy Malév pilóta és százával vannak munkanélküli pilóták az országban, akik boldogan dolgoznának ingyen is, akkor egy kicsit visszatetszőnek tartom, hogy a kolléga urak kiállnak tünteni egy ilyen helyzetben lévő országban, még magasabb fizetésért, akkor kitoltottak a releváns fórumból és azóta is ahol csak lehet gyalázzák a nevem egyesek.. szép, nem?

bagolybagoly 2010.12.15. 16:32:55

Azt már feltárta valaki, hogy az iwiw reglapok tanusága szerint a Malév alkalmazottak egymás ismerősei?

Csak azért kérdezem, mert én egy fizetett BKV-s kommentelő vagyok, amit itt már korábban szintén feltárt egy igényes dokumentarista. (Gondolom, az iwiw reglapom alapján.)

London2010 2010.12.15. 16:34:12

ki tudják venni és felszállásnál nem gondolsz arra,ami egy utazás sorén történhet veled,ezért mondtam hogy viszonylag előrelátó voltam...mégis ,a tény attól tény , a kérdésem továbbra is az , hogy milyen emberek dolgoznak ott amikor ez nem egy utca,ez egy védett terület,átvizsgált dolgozókkal

felszállásnál utolsó pillanatban útlevél ,pénzzel nem tudod felrakni a fejed fölé és indulna a járat és az a megoldás hogy kb 10 utas cuccával a csomagtérbe rakd a kézitáskádat,...közben eszedbe jut hogy az útlevél is benne van ,de az is hogy be tudsz más okmánnyal is lépni ezért nem jut eszedbe ebben a helyzetben semmi rossz dolog..aztán míg megkapod a csomagot átforgatják az irataidat és ellopják ami ellopható

is 2010.12.15. 16:35:32

van egy oriasi logikai tevedes. ha a Malev bedolne, akkor pl. a WizzAir, vagy akarki 5 perc alatt belepne elvinni az utasokat. a MALEV arain a Wizzair siman nyeresegesen szallitana. a ferihegyi utasletszam semmivel nem csokkenne, es ezert a Hochtief semmit sem perelhetne. csak persze a WizzAiren nem lehetne evente milliardokat atmosni...

a 2009-es adat pontosan az mnyp-vel megegyezo, ott ha jol emlekszem szoltatok, hogy mekkora bullshit mar, itt meg agyatlanul beszopjatok. 2009-ben MINDEN ennyit csokkent, 2009-et ki kell hagyni minden trendbol, nem lehet hivatkozasi alap.

London2010 2010.12.15. 16:38:01

@gastro vazze: szóval így....ja és persze sok papir között,,,,,,na a pénz sok volt,de a lényeg továbbra is az ha itt nem vagy te és értékeid biztonságban akkor hol
ja és tudom ,én is hallottam hasonló dolgokat de .....azok nem velem történtek ezért nem fordítottam nagy jelentőséget a dolognak

is 2010.12.15. 16:41:41

@hivatásos naplopó: "a repterünkről meg csak annyit, hogy még a ryanairnek se kell, pedig annak nem igazán nagyok az igényei "

sot, nagyon kicsik. marmint nagyon kicsit akar fizetni a hasznalatert. igaz, hogy Ferihegy nagyon draga, de a ryanair az kizsigerel.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.15. 16:43:37

@is: ez csak a szokásos Ryanair taktikázás.. nagy duzzogva kivonul, aztán majd visszajön.. vagy nem :) ettől függetlenül a BA irreális árakkal operál.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.15. 16:45:35

@bagolybagoly: igen. brutálisan belterjes cég sajnos és egyetlen kerítésen belüli jómadárnak sem érdeke ezen változtatni. Ez a belterjesség amúgy kb. mindent meg is magyaráz a cég körül.

batyesz 2010.12.15. 17:11:29

A helyzet az ,hogy hogyan lehet egy nem magyar állampolgár egy nemzeti vállalat vezetője! Pont leszarja,hogy mi a helyzet,megkapja a havi kétmilliót,és ha kirugják megkapja az "EU"-s szintü végkielégitést-mint Karim Maklouff. Aki látta a Malév desztinációit 5 évvel ezelőtt az tudja,hogy mire megy ki a "játék" Szerintem,ha bedől a Malév akkor kb 8000 dolgózónak az állása veszelybe kerül. Nem a céggel van gond hanem a vezetői dilletantizmussal ami évek óta fennáll. Olyan gépeket vásároltak ill. lizengelnek ami ha egésznap a levegőben lenne full utasokkal akkor is veszteséget termelne. Vezető csere szükséges,ejtőernyősők eltávolitása,felelős szakember gárda létrehozása,elszámoltatás szükséges az egész cégnél. Az adófizetők pénzéről csak annyit ,hogy a Máv, Bkv sokkal többet visz el évente de azt megszoktuk már. Ragaszkodjunk ahhoz ami a MIÉNK . Az azért érdekes , hogy minden kormányzó párt csipkerózsika álmot aludt az elmult 10 évben ,és most próbálnak megoldást keresni a Malév és a BA ügyében. Nem igaz,hogy az állam rossz gazda csak hozzáértő vezetők és nem haverok kellenek.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.15. 17:20:09

@batyesz: így van.. meg sem merem kérdezni, hogy mi kellene ahhoz, hogy ezt végre belássa a szakma és a döntéshozók is.. a milliárdos veszteség úgy tűnik senkit sem hat meg eléggé.. pedig a belterjességnek van más veszélye is a nem hatékony üzletmeneten kívül is.. bárcsak megérném, hogy nem arra mutogatnak ujjal és közösítik ki, aki változtatni szeretne és a jó irányba vinni a dolgokat..

gastro vazze 2010.12.15. 17:22:35

@London2010: szép... de én pl. soha nem adom ki a kezemből a "boritékot" ilyen helyzetekben...

hidegchaco 2010.12.15. 17:38:20

@Droli: "Biztos nem készült ilyen statisztika, de kíváncsi lennék, hogy a MALÉV utasainak hány százaléka állami tisztviselő-alkalmazott, akiknek a jegyét az állam (vagy EU), gyakorlatilag az adófizetők fizetik?"

Miért, az jobb, hogy a MALÉV idióta menetrendjének köszönhetően az állami tisztviselők egy jelentős része nem velük, hanem az SN Airlines-szal repül, tehát az állam/ EU ebbe a légitársaságnak fizet? (ha nem lenne mindenkinek egyértelmű: a brüsszeli szakbizottságok üléseire történő kiutazás esetébe az EU 1 vagy 2 jegy árát megtéríti.) Vagy a reggeli MALÉV késői indulása/érkezése miatt ki lehet utazni előző este, csak ilyenkor a szállásdíj mindenképp a magyar állaot terheli.

2010.12.15. 18:23:54

Nem értem, hogy ha a veszteséges MÁV szárnyvonalak megszüntetése annyira fájt mindenkinek, akkor most a veszteséges malév járatok meg nem szüntetése miért fáj ugyanúgy?

Kicsit Karcos 2010.12.15. 18:28:30

"Apropó, van olyan privatizáció, melyet szocialista kormány kötött, és utána nem szopunk, mint a torkosborz?"

Na jó, feladom. Szabad a gazda.

Kicsit Karcos 2010.12.15. 18:43:54

@Sörömpőőr: a szocik még heroint sem tudnának nyereségesen árulni.

venszivar 2010.12.15. 18:57:18

Lehúzhatnák már a rolót ! Még meddig tömjük őket pénzel,amit lenyúlnak??Van bőven másik társaság! Már vagy 15 éve csak nyelik a Milliárdokat !!

nyos 2010.12.15. 19:10:54

Baromi egyszeru. Hagyni kell bedolni, es hozni egy olyan torvenyt, ami minden olyan ceget, amelyik a szocialista kormany privatizacioja miatt 400 es 500 milliard forint kozotti karteritesre jogosult, 150%-os adoval sulyt.

Kata78 2010.12.15. 19:44:30

Valaki említette New Yorkot... anno a mindig dugig tömött corki gép kinek állt útjában? Zárójel jegyzem, ha nem MALÉVval repülök Budapestre, akkor arról nem a MALÉV, hanem a Ferihegy air (aer) port tehet. PONT. Csakiséskizárólag a repülőtér.

lapointe 2010.12.16. 01:14:30

Nem értem, hogy a magyar adófizetőknek (akiknek csak nagyon kis hányada veszi igénybe a MALÉV szolgáltatásait) miért kellene szponzorálnia egy rosszul működő állami cég milliárdos veszteségeit??! "Nemzeti légitársaság", "MIÉNK", 8000 dolgozó elbocsátása" leszarom.8 éve repültem utoljára velük, nagyon drága volt a jegy.A szüleim , nagyon sok barátom SOHA. De évről-évre valahogy az ő pénzük is belefolyik ebbe a pénznyelő sötét lyukba. Miért?! Ezeknek a milliárdoknak nem lenne jobb helye pl. az oktatásban, vagy ezernyi más helyen??! Túl sok alkalmazottal, szar üzleti tervvel működnek, minden vezérigazgató megigéri, hogy "jövóre nyereségesek leszünk", eredményt lásd fennt. Ez nem fog menni. Ja, azért ne hasonlítsuk már a BKV-hoz, ami persze üzleti szempontból mindig veszteséges lesz. De könyörgöm, az a fövárosunk tömegközlekedése, szinte mindenki használja többé-kevésbé, fenntartása-fejlesztése környezetvédelmi, forgalomszervezési célokat is szolgál, stb.

belzebubó 2010.12.16. 05:55:42

Pár éve nem követem de akkor volt a Malévnak 28 gépe és 2500 munkavállalója.
Volt közöm egy svájci elit céghez, annak volt 82 repülője és 3500 munkavállalója.
Igy elég könnyű megérteni miért van veszteség. Sok semmittevő ejtőernyőssel tele a cég. Az egész cégvezetésben egyetlen olyan vezető nincs akinek meglenne az MBA-je repülés témában. Egyetlen olyan nincs akit elismernének vagy akár egy átkozott könyvet irt volna a témában.
@Roltii: Azt ne felejtsd el, hogy a Malévnál ezt nem saját pénzből teszik. A mostani pilcsik mind Moszkvában végeztek még a 80-as években az állam költségén. Egyébként egy A320-ig eljutni egészen pontosan 100.000 EUR-ba került nekünk.
@Winston Smith: Ennek a többszörösét keresik Ázsiában, sok is a magyar pilóta mifelénk és olyan hiány van, hogy jelenleg Kinában 17.000 pilóta hiányzik, a világban összesen 25.000. Egy pilóta kolléga csak azt mondta a minap "they treat me in Shanghai like a rockstar". Annyira kell nekik a fehér pilóta. Megrendelt repülők sok helyen állnak, nincs aki vezesse! A Tigernél naponta kell járatot törölni, mert nincs elég pilótájuk! Tehát mehgnyugodhatsz, mivel abszolút hiányszakma a nagy szakmai tudást és felelősséget nem sokan birják, kevesen vannak az igényekhez képest. A fizetéseik rapidan mennek felfelé és ehhez még jönnek az évi átlag 4-6 havi bónuszok Ázsiában ahol a piac hatalmasan bővül és az adómentes ez a jövedelem és nyugdijjárulékot is kapnak, nem magyar szintűt persze. Sok helyen pl. Dubai,Quatar, Abu-Dhabi villát is kapnak máshol fizetik a lakást. Medencés nagy lakóparkokban és villanegyedekben. Irigykedj nyugodtan, ott a lehetőség mindenki előtt csak győzd a vizsgákat és a képzés diját. Most abba nem megyek bele, hogy az átlag magyar 50+ éves Malév pilcsi nem kap ilyen helyen állást, mert nem beszél rendesen angolul. Mondom ezek Moszkvában végeztek az Aeroflotnál, a többség. Általában cargóra mennek a magyar pilcsik a nyelvi hiányosságaik miatt.

2010.12.16. 07:51:14

@lapointe: nem értem, az adófizetőknek, akiknek csak egy kis hányada veszi igénybe a MÁV szárnyvonalait, miért kellene szponzorálnia egy rosszul működő állami cég milliárdos veszteségeit??!

Axum 2010.12.16. 08:55:05

@belzebubó: Mondom ezek Moszkvában végeztek az Aeroflotnál, a többség.

Hát ez egy baromság. A 60-as évek vége óta van Magyarországon professzionális pilótaképzés. Legfeljebb tipusátképzésre mentek ki az emberek. Néhányan tanultak Aktyubinszkban, de az sem Moszkva.

belzebubó 2010.12.16. 09:22:38

@Axum: Akkor Aktyuizében, de ezért megy gondolom a régieknek a mostani 50 felettieknek, jobban az orosz mint az angol. Én ezen csodálkoztam és elmondták, azért mert ott tanultak és a nagy részüknek fizette a cége ezt a képzést.

2010.12.16. 11:05:23

Aki az oroszokkal üzletel 3 dologot feltételen be kell kalkulálnia:

1. Nem nyerhetsz.
2. Nem érhetsz el döntetlent.
3. Az üzletből nem szállhatsz ki.

2010.12.16. 11:52:18

@Frengi: na persze, mert a nyugatiakkal való üzleteléssel olyan kurva sokat nyertünk az elmúlt húsz évben, mi? :-( Amúgy nem választás kérdése, ameddig onnan jön a gáz, az olaj, meg a paksi erőműbe a fűtőelem, addig bizony az orosszal öngyilkosság összeveszni. Antallnak is az volt a legnagyobb hibája, hogy az esztelen oroszgyűlöletét kivetítette a gazdaságpolitikára. Meg is lett az eredménye: most már aztán sem Ikarusz, se Glóbusz, se semmi.

NewWay 2010.12.16. 12:01:00

"A Gyurcsány-kormány még 2005-ben eladta 464 milliárd forintért a Ferihegyet üzemeltető Budapest Airport Zrt.-t. (Azóta is érdekel, hogy hova tűnt ez a pénz.) "

Gondolom kellett a nyugdíjakra, meg a 2006-os választásokig is ki kellett valahogy húzni hazudozással.

Roltii 2010.12.17. 11:56:36

@batgirl: ha van abból, de jópáran vesznek fel erre hitelt is. Egy sima MOVIT képzés 1 milla, és azért a MALÉVhoz nem vesznek fel egy kezdő pilótát. Kell jópár száz óra gyarkolat legalább, tudtommal legalább multiengine kiképzés is. Pontosan nem tudom, nekem csak MOVIT van:D

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2010.12.29. 15:28:13

@fricy: rosszul tudod. meg nem is repjegyek bevételéből él. 100 piszkos forintból lesz 40-45 tiszta forint, és ez egy igen jó arány egy mosodában. ne hasonlítsuk a körtét a zalmával.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.29. 15:31:27

kézenfekvő módon romlik egy szervezet hatékonysága, ha bizonyos szintet elér a belterjesség.. a malév pedig sajnos hírhedt arról, hogy zárt, kirekesztő, belterjes, mindenki rokoni, ismerősi, üzleti kapcsolatban van mindenkivel.. így bizony szinte lehetetlen számonkérni a sumákságokat és normálisan üzemeltetni a társaságot.

tryclops 2010.12.29. 16:00:20

@Tim Pedersen: Huh, pasz, ezzel megfogtál, majd jobban figyelek az ilyen jellegű hírekre. Mindenesetre furcsa volt, hogy ilyen jegyárakkal működőképes lehet a cég.
f.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2010.12.29. 17:44:17

ha belegondolsz: pár ezer forintos repülőjegyek árából a kerozin ára sem jön ki.
pl Londonig egy olyan gép megkajál 4-5 tonna kerozint, 1 tonna keró kb 850 USD, azaz oda vissza 7-8 ezer USD, ez 180 utassal (teltház) fejenként 40 USD, azaz csak a kerozin ára utasonként 8000 Ft. És akkor hol van a lízing díj, a személyzet bére, az alkatrész ára, télen egy jégtelenítés 400 USD, reptéri illeték, stb. na ez lehetett neked furcsa, teljesen jogosan
tp

Horizont 2010.12.29. 17:57:57

Fellegi miniszter úr a Vastagbőrt emlegette:)
"Ismerve a társaság veszteségét és a légitársaságok állami finanszírozását tiltó uniós előírásokat, meddig működhet a jelenlegi módon a Malév?"
"....Egyébként a problémahalmazról van egy laikus, de figyelemreméltó írás a vastagbőr blogon."

index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/29/fellegi/

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.04.18. 12:01:12

@Tim Pedersen: ezért kerülnek 20-40-60 000 forintba jegyek.
te miről is beszélsz?!

amúgy nagyon nincs rendben a malév. és durva hogy a fidesz ott folytatja, elfogadva az előző igazságtalan szerződéseket, ahol az mszp abbahagyta.

süti beállítások módosítása