Skip to content


       Szűrés lista

Egyszerűen eltűnt

Tegyük fel, hogy Te egy céget irányítasz, és történik egy nem várt, és igen kellemetlen esemény, és rávilágít arra, hogy még ha nem is történt emberi mulasztás, akkor is valami nem jól működik a folyamatban, mert ennek így nem lett volna szabad megtörténnie.

Mint egy okos és normális cégvezető, szeretnéd, ha ez soha többet nem történne meg, így higgadtan kivizsgálod a történéseket jó alaposan, majd nekifeküdtök, és kidolgoztok egy olyan új folyamatot, hogy egy ilyen esemény lehetőleg ne következzen be.

Mindez hogy működik, ha állami gépezetről van szó?

Hát így: 2008-ban a bíróságról, az ítélethirdetés közben szöktek meg a Farkas testvérek, mivel nem volt szimpatikus nekik az öt év letöltendő, amit kaptak. Egyszerűen kisétéltak a bíróságról.

Eltelt két év, gondolom minden szervezet és illetékes elvtárs megvizsgálta, hogy mi történhetett, hogyan történhetett, és faszán kidolgozták, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő. Jelenleg ugyanis csak az ítélethirdetés után veszik őrizetbe a szabadlábon védekező gyanúsítottat. Nagyon vicces jelenet volt a Koszi-klán ítélethirdetése az esti híradóban, amikor 8 vádlottra rakták fel a bilincset az ítélethirdetés után. A bolond maffiózók, birka módjára megvárták, pedig akár példát is vehettek volna a Főnökükről, a klánvezérről, aki a háziőrizetéből távozott külföldre, nem várva meg az életfogytiglanról szóló ítéletét.

No, ezek után mi történik ma?


Fővárosi Bíróság, elsőfokú tárgyalás, ítélethirdetés Földesi-Szabó László (Egymásért Alapítvány) közel 1,1 milliárd forint értékű csempészés és sikkasztás ügyében, de Földesi-Szabó László az ellene folyó per vége előtt, a bíró szóbeli indokolásakor elhagyta a bíróság épületét, vagyis megszökött.

A bíróság ugyanis 7 év letöltendő börtönre ítélte.

Ez nem a Coen-fivérek új filmjének abszurd forgatókönyve, hanem a Fővárosi Bíróságon történtek leírása:

"Az ügyész fellebbezett az elítélt vádlottak büntetésének súlyosbításáért, illetve a többi vádlott felmentése ellen. Földesi-Szabó a bíró kérdésére bejelentette, hogy szintén fellebbezni kíván a felmentésért, majd - miközben a többi vádlottat kérdezték a fellebbezésről - elhagyta a tárgyalótermet. Helyszíni tudósítónk szerint az ajtóhoz legközelebb ülő Földesi-Szabó egyszerűen eltűnt, miközben mindenki a többi vádlott nyilatkozatára figyelt, ez először az ügyésznek tűnt fel. A bíró kérte ügyvédjét, hogy hívja fel telefonon, de ez sikertelen volt, majd elküldte a bírósági fogalmazót a biztonsági szolgálatért. A portán azt mondták, hogy pár perce a férfi egyszerűen kisétált.

A bíró ezek után elrendelte Földesi-Szabó előzetes letartóztatását, mint megjegyezte: nem kell különösebben indokolnia, hogy fennáll a szökés, elrejtőzés veszélye. Földesi-Szabó ügyvédje a tárgyalás után azt mondta: védence szerinte rosszul lett, mert látszott rajta, mennyire megviseli az ítélet. Eddig mindig részt vett a tárgyalásokon, és együttműködő volt - tette hozzá. Szerinte védence jelenleg nincs szökésben, mert az előzetes letartóztatást elrendelő végzés ellen is fellebbeztek."

Egyszerűen eltűnt, mi?  Biztos hoppanált ...

Navracsics közigazgatási és igazságügyi miniszter pedig jó lenne, ha nem szopná az erest a frakcióüléseken, hanem kiosztana egy-két faszkorbácsot, meg nekiállna rendet tenni.

Friss:

Videón is megnézhető a fantasztikus jelenetsor, köszönjük "Valahol máshol"-nak a tippet!

Címkék: botrány abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr462532494

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ítélethiredtés közben lépett le az elítélt 2010.12.22. 15:28:29

 Kutya legyek, ha értem, pedig már nem először történik meg az a dolog, hogy a vádlott ítélethirdetés közben feláll, és elhagyja a tárgyalótermet.   2008. novemberében az olimpiai bajnok birkózó, Farkas Péter ment ki az ítélethirdetés közb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Homeoffice 2010.12.22. 16:11:21

Szerintem eza faszi egy Sith nagyúr.
A rendőröknek:
"Ti nem ezeket a droidokat keresitek"
Portásnak:
"Én vagyok az Apád..."

szkeptikus vagyok 2010.12.22. 16:21:01

Azért a következő közvetlen izraeli járatnál remélem jobban figyelnek az elvtársak. (Természetesen nem az arcvonásai miatt írom, hanem mert pont azzal az országgal szemben nincs kiadatási egyezmény...)

De az is lehet, hogy hamarosan Földesi-Szabó Lászlóról és O. Viktorról is előkerül egy régi, persze semmit nem jelentő, közös fotó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 16:22:42

"az ajtóhoz legközelebb ülő Földesi-Szabó egyszerűen eltűnt, miközben mindenki a többi vádlott nyilatkozatára figyelt, ez először az ügyésznek tűnt fel. A bíró kérte ügyvédjét, hogy hívja fel telefonon, de ez sikertelen volt, majd elküldte a bírósági fogalmazót a biztonsági szolgálatért. A portán azt mondták, hogy pár perce a férfi egyszerűen kisétált."

Miért vannak a rendőrök a bíróságokon?

Geréb Ágnest persz elhetett bilincselni...

Ilyen után az igazságügyi miniszternek lehetősége lenne lemondani, de 1-2 fejest kirúgni is.

Marcellusca 2010.12.22. 16:25:43

@ColT: Na, már vártam, mikor jön az első gerébező. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 16:26:02

Ja hát egyébbként meg GIGALOL.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 16:27:02

@Marcellusca: Érted, nem mondom hogy a nőt nem kellett volna őrizni, de ha azt meg lehetett bilincselni, akkor ezt a csókát miért nem? Szimplán röhejes.

tudi 2010.12.22. 16:28:55

B+ ez durva na, maffiavezérek és csalók csak úgy kisétálhatnak a bíróság épületéből, miért vannak ott a rendőrök, kávézni vagy mi.

szlan 2010.12.22. 16:36:33

@tudi: a rendőrt nem fizetik meg eléggé ahhoz, hogy megfogjon egy ilyen nagykutyát. Vagy épp jól megfizetik érte.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 16:38:26

@szlan: Ennek a megfogása már nem lett volna veszélyes...

Marcellusca 2010.12.22. 16:41:35

@ColT: Értem.
És megértem a kérdésed/felháborodásodat is.

Más a "státuszuk".
Sajnos.

belzebubó 2010.12.22. 16:42:38

@ColT: Geréb háziőrizetbe vonult ennek meg eddig csak lakhelyelhagyásija volt. Konkrétan mellettem koktélozott egy szórakozóhelyen akkor olvastam utána, ezt azért teheti meg, mert nem háziőrizetben van csak nem hagyhatta el Bp. területét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 16:44:38

@Marcellusca: Igen, az egyenlőbbek.

@belzebubó: Az is nonszensz, hogy ennyit megengedtek neki... Azért ekkora nagyokutyáknak már csak kijárna pár rendőr a lakásba.
Tudom, hogy nincs rá kapacitás, de attól még nem ártana!

belzebubó 2010.12.22. 16:58:27

@ColT: Háziőrizetnél nem konkrétan a lakásban van a rendőr, hanem betechnikázzák a lakást. Csak az felesben számit. 2 hónap háziőrizet a letöltendőben csak 1 hónapnak számit. Sokszor birói engedély nélkül a hatóság a saját szakállára technikázza be, mert annak beszerzése hosszú idő. De aki itt büntetőzik, majd elmondja pontosan. Geréb saját lakását sem tudták betechnikázni ezért megy valami ismerőséhez, mert annak lakása erre alkalmas. Nem kell ehhez rendőr a lakásba ez a lényeg.

2010.12.22. 17:28:43

nem már rég rendnek kéne lennie, Pintér ígérete szerint? Mi ez a lazaság akkor?!
Fejeket akarok hullani látni, egy ilyennek vannak felelősei.

Secnir 2010.12.22. 17:31:49

@Gunther:
"Szerintem eza faszi egy Sith nagyúr.
A rendőröknek:
"Ti nem ezeket a droidokat keresitek"
Portásnak:
"Én vagyok az Apád...""

pontosabban:

Szerintem eza faszi egy Sith nagyúr.
A rendőröknek:
"Ti droidok nem ezeket a droidokat keresitek"
Portásnak:
"Én vagyok az Apád..."
Portás:
"Magához a kémcsőhöz van szerencsém?"

Secnir 2010.12.22. 17:35:57

amúgy annyi volna az egész ügy megoldása, hogy a t. ház hoz egy jogszabályt:
aki folyamatban lévő büntetőeljárás alatt engedély nélkül külföldre távozik (gyk: megszökik), annak
1.) magyar állampolgársága azonnal megvonatik,
a.) és ötven évig nem folyamodhat magyar állampolgárságért
b.) Magyarországra történő belépésekor állampolgárságtól függetlenül azonnal kitoloncolást érdemel
2.) teljes vagyonelkobzás illeti az állam javára,
a.) a Magyar Köztársasággal kiadatási egyezménnyel élő országokban elhelyezett banki számláira vonatkozólag is

ennyi. oszt lehet futkosni.

Fell Bandi 2010.12.22. 18:01:53

@szkeptikus vagyok: "De az is lehet, hogy hamarosan Földesi-Szabó Lászlóról és O. Viktorról is előkerül egy régi, persze semmit nem jelentő, közös fotó. "
No és az a fotó mit jelentene? Nekem is van fenn a neten több gyurcsányival közös fotóm, igaz nem koccintás közben készültek. De mindig is őt tartottam a humán civilizáció legaljának, akibe a cipőmet sem törölném - hacsak nem léptem előtte kutyaszarba..

Sokorai_Atala 2010.12.22. 18:54:35

Én csak azt nem értem, hogy ez a személy eleve miért nem a sittről ment a tárgyalásra. Vagyis tudom, hogy előzetes meg ilyesmi, csak azt nem tudom, mi tartott ennyi ideig. Volna egy történetem, hogy haverom gyerekét távollétében egy autó átírása miatt, pikk-pakk elítélték felfüggesztettel, kb 3 hét alatt. Na az se szép dolog, csak az várhatott volna, és az ügy helyett ezt hamarabb is tárgyalhatták volna. Vagy ilyesmi.

venszivar 2010.12.22. 18:58:19

Rendőr még a volt rendőr szemét sem vájja ki !Nemsokára nyugdíjba mennek s akkor jó lesz a volt főtisztek ismeretsége.A 280 000Ft-os nyugdíj mellé kell még vagy "annyi"........Most a mi közös pénzünkön 111 rendőr "keresi" 111 napig.........

Kelly és a szexi dög 2010.12.22. 19:06:54

Se pénze, se összeköttetése, fogalma sincs arról, hogyan működnek a nyomozó hatóságok... hamar el fogják kapni! :)

Zozi79 2010.12.22. 19:11:11

Amikor a Fidesz valamilyen téren nekiáll rendet tenni, akkor ti hetekig picsogtok, meg nyavajogtok, meg játsszátok a szegény üldözött, elnyomott, diktatúra elnyomása alatt sínylődő értelmiségit. Úgyhogy ezt a részét hagyjuk.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.22. 19:17:35

mivel nem nézték gerébnek ezért cserébe ő nézte a bíróságot verébnek.. és ahogy igaz az, hogy amíg szar van veréb is lesz, a fordítottja is nagy igazság: amíg veréb van, szar is lesz!

Kharn 2010.12.22. 19:17:47

Annyira azért mégsem viselte meg az ítélet... ha egyszerűen kisétált a bíróságról.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.12.22. 19:34:15

RTL-es hírekben mutatták! Nagyxszerű képsor volt. A bírónő közölte, hogy 7 év letöltendő, a faszi zsebredugott kézzel közölte, hogy ügyvédjével fellebbeznek, a bírónő erre elkezdett tovább beszélni, mire a koma megfordult, nyugodt léptekkel kiment és becsukta maga mögött az ajtót. Utána iszonyat gáz volt a bírónőt látni ahogy, Hol a vádlott? kérdéssel tekint körbe-körbe, az ügyvéd meg megejt egy laza telefonálást, majd jön a lótifuti, hogy exrendőr urat látta a fogdmegszolgálat öt perce kilépni a főbejáraton.

Komolyan mondom ez az anyag aranyat ér. Sajét szemmel látni a töketlen magyar bíróság működését. Aki teheti az rtlklub oldalán nézze meg, a hírműsor elején volt, az elsők között.

f.m.j. 2010.12.22. 19:37:04

így volt ez kitalálva... mert máshogy hogyan lehetséges ilyen?

de naív voltam, hogy azt képzeltem, hogy a legutóbbi 8 évet (abból 3-at itt töltve a vastagbőrön) így valahogy kibírom... de életem végéig függőnek kell maradnom? :):):)

Rwindx 2010.12.22. 19:47:46

@Secnir: Ez nem lenne rossz, de szerintem lenne akit nem tartana vissza.

Horizont 2010.12.22. 19:52:10

@Valahol Máshol: Most néztem meg az MTV-n. Őszintén ez annyira gáz volt, hogy én röhögtem. És nem ez az első eset, lásd. Farkas Péter. És mégse változtattak semmin azóta se. Én betenném a bírónőt( és még pár illetékest) a cellába a vádlott helyére:)
Az egész világon keresik Földesi- Szabót mondta a riporter. Szánalmas... nem a riporter.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 19:57:01

@belzebubó: Ehhez képest nemrég még arról volt szó, hogy nem nagyon lehet megoldani a házi őrizetet rendesen...

Horizont 2010.12.22. 20:04:53

@belzebubó: Miért nem alkalmazzák már a karperecet? Jobb lenne nem? Tudom az is pénzbe kerül:(

BKV reszelő 2010.12.22. 20:09:23

Ezt a postot el sem olvastam. Minek? Tudható a forgatókönyv. Jövő ilyenkor majd kiszáll a forrónyomos csoport a BRFK-tól a bíróságra rögzíteni a szökevény szagmintáit a keresőkutyák részére. Pintér elvtárs/keresztapa rendet rakott....és ez ugye ex kolléga...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 20:12:40

Most nézem a riportot róla. Hallod, tele a terem TV-sekkel, fotósokkal... Senki nem vette fel, ahogy kiment? :D

Amúgy meg mi az hogy nem követett el semmit? B+ nem kéne törvényt módosítani?

Frank99 2010.12.22. 20:18:31

ha ezt engedték, nem neki volt igaza bakker????
simán elsétálni?????
röhej.....
tényleg!!!!!
:-)))

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.12.22. 20:27:23

@Horizont: Karperec sem kell, egyszerűen egy őr az ajtóban, aki csak azt engedi ki akinek a távozása lényegtelen az ügymenet szempontjából. A vádlott pedig tudtommal lényeges személy egy büntetőügyben zajló tárgyaláson. :) Egy nagy vicc az egész, kíváncsi vagyok ezt a csókát honnan kell majd hazahozni, amikor valamelyik külföldi szerv szivességet téve a magyar hatóságoknak elkapja. .

Lone Wolf 2010.12.22. 20:27:31

Na... BAZZE!!! Ha meg változtatnak az eljáráson, vaj'h! Miből lesz a szirénázás "értelmiségi" körökben?

Az első 3 helyes megfejtő között kisorsolok 3 eltaláltad vállveregetést. :)

pizo 2010.12.22. 20:34:12

Bíróknak érdems lenne megnézni a 'Gázolás' c. magyar filmet. Emlékeim alapján 1955-ben készült. A női sofőr (Ferrari Violetta) gázol, ezt vizsgálják bírósági eljárásban. Szabadlábon védekezik. A BV-sek a tárgyalóterem előtt állnak, és a bíró ítélethirdetés előtt behívja őket. Ahogy elhangzik az ítélet, kattan a bilincs. Iü-ban dolgozóként érdekes számomra film.

Zoli

petimegmondja 2010.12.22. 20:36:50

1.) Alapvetően, amíg valakit JOGERŐSEN el nem ítélnek, ártatlannak tekintendő.
2.) Minden vádlottat nem lehet előzetes letartóztatásba helyezni, mert nem lenne hol tartani őket és különben is ellentétes az "1.)" ponttal. Elég pontosan szabályozott, hogy milyen esetekben lehet elrendelni. Ez most nem az az eset volt.
3.) Azért mert pénzt sikkasztott, adót csalt, az állam a társadalom nevében bosszút áll, további költségekbe verve a társadalmat az elrettentés kedvéért, de nem azért zárja be, hogy megvédje tőle a társadalmat, mint egy erőszakos bűnözőtől.

@ColT:

Geréb Ágnes előzetes letartóztatásban volt, amikor is egy korábbi ügyben meg kellett jelennie a bíróságon. Az előzetes letartóztatásban lévőket a fogvatartás szabályai szerint kell őrizni. Hogy szükséges-e ilyen mértékben, az egy másik kérdés.
Ez az ürge nem volt előzetesben, önállóan ment a bíróságra, nem elővezették Nem is biztos, hogy az ítélethírdetés után letartóztatták volna. Sőt, lehet, hogy a jogerős, másodfokú ítélet után sem. Többnyire késöbb értesítik, hogy hol és mikor kezdheti meg a büntetése letöltését.

@Secnir:

Az állampolgárság nem olyan dolog, amit pikk-pakk megvonhatsz valakitől, főlegm ha születési jogon állampolgár az illető. Senki Alfonz csak Rejtő mesélyében létezhet a legnagyobb titokban a földön, mert a világ minden országából kiutasították már. A nemzetközi jog szerint a saját lelenced a te koloncod... Akár tudod hol van, akár nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 20:43:35

@petimegmondja: "Hogy szükséges-e ilyen mértékben, az egy másik kérdés."
Igen, inkább a szükségessel volt a bajom.
Ettől függetlenül nonszensz, hogy csak kisétálhat.
Különben kurva egyszerű lenne, a tárgyalás alatt nem hagyhatja el egyik vádlott sme a termet, két rendőr az ajtóba, csók.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 20:44:53

@petimegmondja: Meg tudod életemben egyszer voltam bíróságon, szabálysértési ügyben, de próbáltam volna kisétálni...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.22. 20:46:46

@petimegmondja:

egyetértek mind a 3 pontoddal, te a bíróság nem egy Meki, ahol ki be lehet sétálni, őrök, rendőrök, fémdetektor ...
Egyszerűen csak okosan meg kell oldani, hogy ne tudjon kimenni az épületből ... pl. minden belépő kap egy chipes beléptetőkártyát, ami nyitja befelé és kifelé a forgóajtót. A szabadlábon lévő vádlott bemegy a bíróságra, felveszi a kártyát, a számítógépbe rögzítik : Gipsz Jakab, 897-es kártya. Ítélethozatal előtt szépen leadja a kártyát, amit le is tiltanak, és felmentik, visszakapja a kártyát, és mehet haza, ha meg elítélik, akkor m,ár úgysem kell neki a kártya.
Ennyi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.22. 20:56:24

@Valahol Máshol:

Köszi a tippet, beletettem a videót :)

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2010.12.22. 21:04:47

Én nem ismerem a bírói gyakorlatot, de a bírónő abban a percben találja ki az ítéletet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 21:08:06

@Valahol Máshol: "a töketlen magyar bíróság"
Igen, első gondolatom ez volt :D

petimegmondja 2010.12.22. 21:10:17

@zero: @ColT:

Olyan országokban, amelyekről azt gondoljuk, hogy az igazságügyi intézmények jól működnek, ugyan úgy ki lehet sétálni. A bíróság nem börtön.
Többnyire, a szabadlábon védekező vádlottak egzisztenciájuk arányában igen komoly letét/óvadék ellenében sétálhatnak ki-be. Akinek nincs saját - szökés esetén - veszni hagyandó pénze, az meg lemond minden (még az élethez való) jogáról az óvadék-kölcsönzők javára.
Emellett, többnyire igen komoly büntetéssel fenyegetik a bíróság megsértését, amibe pl. az ilyen ítélethirdetés közbeni kisétálás is beletartozik.

2010.12.22. 21:16:54

@zero: hát igazán csak be nehéz sétálni, pár éve volt dolgom a Markó utcában, otthon hagytam az idézést, alig tudtam bejutni.. Úgy látszik kifelé könnyebb.. Főleg ha vádlott vagy. Meg talán akkor is, ha 900 milliót nyúltál le.

Plaxi 2010.12.22. 21:21:27

@petimegmondja: Ez eddig rendben is van, nagyjából annyit mondtál el, hogy a kenyeret kemencében sütik. A kérdés (mint legtöbb esetben a Vastagbőrön) az, hogy szerinted ez rendben van-e így. Mert szerintem lámpavas.

v.putin 2010.12.22. 21:32:35

Kedves kommentelők,azt tudjátok,hogy ez a patkányember nem ezredes,ahogy titulálják a médiában,hanem őrnagyként ment nyugdíjba és levelekkel bombázta a szocialista Bm-Igazságügyet,hogy léptessék elő ezt a nagyszerű embert,persze nem a saját nevét irta a kérelem alá,hanem mások nevében.Igy nyugdíjasként léptették elő,természetesen a nyugdíja is ilyen mértékben nőtt.A Belügyminiszter Úr intézkedhetne,hogy megvonják tőle a rangját,tanulságként,hogy bűnözőket nem toborzunk a rendvédelmi szervek munkásai közé.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 21:33:39

@petimegmondja: "Emellett, többnyire igen komoly büntetéssel fenyegetik a bíróság megsértését, amibe pl. az ilyen ítélethirdetés közbeni kisétálás is beletartozik. "
És ennek itt mi akadálya lenne?
Ja igen, úgysem kapják el a magyar yardok :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.22. 21:34:54

@chemicalshop:

Jogos kérdés .... ha már meg van legépelve az ítélet, miért nem áll a vádlott mellett 2 rendőr?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.22. 21:37:09

@petimegmondja:

Én értem, de azért aki 7 évet kap, az így nem mehet(ne) el őrzött-védett közintézményből .... ráadásul nem először fordul elő.

2010.12.22. 21:42:14

A bíróságra nem lehet bevinni mobil telefont, a kapunál le kell adni, kis kosárkában őrizgetik .
Csodálkozom, hogy ezt a bíró nem tudja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 21:44:56

@Frengi: Érdekes, tőlem sem kérte a kutya sem (Komlói Városi Bíróság)

2010.12.22. 21:45:27

2007-ben írták:

"A hivatalosan az alapítványt vezető Földesi-Szabónak sem volt teljes rálátása arra, pontosan mekkora pénzeket szedtek be. Ennek tudója, Jakubinyi Róbert, aki ellen nemzetközi elfogatóparancs van érvényben a közhasznú szervezet és a Herba közös ügyletei miatt. Jakubinyi állítólag valahol külföldön bujkál, talán Svájcban, ahol kiterjedt kapcsolatokkal rendelkezik, de egyelőre nem akadtak nyomára."
A hvg.hu által megkérdezett rendőrségi szakértők kizártnak tartják azt a lábra kapott feltételezést, hogy az Egymásért Alapítvány valójában az NBH fedőcége lett volna."

Blue_Angel 2010.12.22. 21:55:31

@zero: Ha jól értem, _nem_ volt jogerős ítélet, hisz fellebezték egyből. Eszerint kisétálhatott...?

Mylady 2010.12.22. 22:03:58

@Secnir: nagyon szép, csak icipicit szembemegy a nemzetközi jogi normákkal
persze, tudom, hogy ez manapság nem érv...

Secnir 2010.12.22. 22:06:12

@éberség elvtársak:
"A hvg.hu által megkérdezett rendőrségi szakértők kizártnak tartják azt a lábra kapott feltételezést, hogy az Egymásért Alapítvány valójában az NBH fedőcége lett volna.""

ja, általában napilapokban szokták megjelentetni, hogy melyik cég az NBH fedőcége, és melyik nem. Sőt, néha bele kell tenni a cég nevébe is, hogy egyértelmű legyen...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.22. 22:07:42

@Blue_Angel:

Első fok volt, az ítéletet is megfellebbezték, meg az előzetes letartóztatást is :)

pizo 2010.12.22. 22:09:42

@chemicalshop: Nem, már előre megfogalmazza az ítéletet (főleg egy ilyen bonyolult ügyben) max. a bűntetés mértéke változhat még. A többoldalas indoklást ott a tárgyalóban nem is tudná azonnal megfogalmazni.

Zoli

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 22:10:30

@Secnir: Nem jó ez. Minek akarna hazajönni? A vagyona meg offsór cégekben lenne, mit koboznak el?
Szóval csak a büntetés maradna el.

petimegmondja 2010.12.22. 22:20:40

@zero:

Ez ELSŐFOKÚ, NEM JOGERŐS ítélet volt. Alapesetben ezután nem szokás azonnal előzetesbe helyezni. Még hét év (nem jogerős) ítélet után sem.

Megsértette a bíróságot. Egyértelmű. Szemtelenség! Hírértéke azért van, mert korábban rendőrtiszt volt és voltak politikai kapcsolatai, ami mostanában rossz ómen. Amúgy, naponta három+ ilyen ügy van a bíróságok mindegyikén. Sokan el se mennek az ítélethírdetésre. ott az ügyvéd helyettük.

Másodfokon még bármi lehet. Főleg Magyarországon. Felmenthetik, új eljárásra kötelezhetik az elsőfokon eljáró bíróságot, Akármi.

Kicsit műfelháborodás ez egy - vélhetően - a pénzügyi fegyelmet megsértő, talán sikkasztóval kapcsolatban. Kulcsár mióta szabadlábon van már?! Az sem fáj senkinek. A milliárdokat elsikkasztó politikusok ellen még nyomozást sem indítottak, pedíg azok a pénzek tényleg mindannyiunknak fájnak...

Nem egy tömeggyilkos rohant ki a teremből. Persze-persze az elkapott adócsaló menjen börtönbe, hogy lehessen mutogatni, hogy íme: minden (százezredik) adócsaló börtönbe kerül, de, hogy többen már a guillotine-t követelik, meg a terrorelhárítást a bíróság kapujába, az bőven túlzás.

venszivar 2010.12.22. 22:23:11

A bírónő lelkén fog száradni,ha ez a derék ember ,ijedtébe világgá megy s ott fog bolyongani az idők végezetéig.

flippant 2010.12.22. 22:38:22

Kiment egy cigit elszívni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 22:56:52

@petimegmondja: Ja persze nem gyilkos, de ha pl. a jogerős ítélethirdetésről szökik meg? Gondolom onnan ugyanígy kisétálhatna...

Ja meg a Farkas asszem a jogerősről lépett le.

vasgyuszi 2010.12.22. 22:59:45

Welcome to Hungary....

KenSentMe 2010.12.22. 23:06:55

Szerintem meg ez az ember kurva zseniális..

nem véletlen, hogy el tudott sikkasztani többszáz milliót, vannak tökei. Gondoljatok bele.. ha 10 percig állva marad, akkor most csücsülne a cellájában és basznák a rabtársai. Ő viszont azonnal felismerte a helyzetet, és kapcsolt.

Nem, egyébként ilyet nem olyan nehéz csinálni, mármint így lelépni, viszont marha jó helyzetfelismerőképesség kell hozzá.. nem tudom, milyen emberek figyelnek tárgyalás közben a vádlottakra, de rájuk fókuszálni kell, és ha adódik egy holt tér, akkor rögtön lépni.. határozottság is kell hozzá, mert akkor a körülötted állók nem szólnak..

szerintem ez egy zseniális jelenet, és tanítani kellene.

amize 2010.12.22. 23:18:06

Kellene már változtatni ezen a fordított szituáción, hogy bármely bűnözőnek több joga van mint az őt üldöző hatóságoknak.
Akkor nem lennének ilyen esetek, és nem lenne ekkora felháborodás.
Ja, csak a legkisebb szigorításnál meg jönnek a ballib rettegőbrigádok. Itt a diktatúra, mert végre rend lesz, és nem halászhatnak a zavarosban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.22. 23:26:54

nem helyeztek elozetesbe
itelet meg nem volt
tehat meg szabad emberkent kisetalt, nem megszokott
mostantol gondolom mar ki lehet adni a korozest
eleg hamar meg lesz
bar ha mindenki tudja el lesz itelve, erthetelen miert nem all mellette 2valaki

Mr Garrison 2010.12.22. 23:34:27

ilyen rusnya pofával nem fog sokáig szabadlábon kószálni... remélem

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.12.22. 23:38:40

@VRbagoly:

Meglepne, ha erre nem készült volna fel előre.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.12.22. 23:40:40

@Frengi:

Az ügyvédeknél szerintem lehet mobil.

venszivar 2010.12.22. 23:46:08

@tiboru: Persze,hogy felkészült!!Pont ő ne tudta volna,hogy ezt így meg lehet csinálni!!Mindenki TUDTA,TUDJA . Picit megállt az idő,kicsit másfelé fordították tekintetüket s jé huss eltűnt az el ítélt.NEVETSÉGES !!De szomorú is......

Orvenyhivo 2010.12.22. 23:47:39

@Frengi: A bíróságra nem lehet bevinni mobil telefont, a kapunál le kell adni, kis kosárkában őrizgetik . Csodálkozom, hogy ezt a bíró nem tudja.

Budapesten nincs ilyen bíróság. A PKKB-n és a Fővárosi Bíróságon átvilágítanak ugyan, és arra az időre ki kell rakni a mobilt a zsebből, de amint átsétáltál a detektoros kapun, visszakapod. E

A legtöbb kisebb kerületi bíróságon még ez sincs.

(Büntetésvégrehajtási intézménybe, na, oda tényleg tilos mobilt bevinni.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 23:55:47

@hagyma: "eleg hamar meg lesz"
Magyar yard... Meglesz mi? :D

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.23. 00:49:55

szerintem nem attól akadt ki igazán, hogy 7 év börtönben, hanem a 7 év közügyektől eltiltástól. letelik a kiszabott, nyilván harmadolt (hacsak nem csavarodik be) büntetés és akkor még 7 évig nem szavazhat az msz(m)p-re. (meg hát ugye volt ő választandó polgár is..) de viccet félretéve. a titkos céges dolog (akármilyen nyilatkozatot is adnak ki) igaz lehet. a fidesznek nem az első esete, hogy véletlenségből egy fedőcéget baszogat, mert szemet szúrt neki, hogy a szocialisták titkosai valami ügyködnek. azzal, hogy a földesi-szabó azt amit a ke nem tudott hivatalból elérni, tehát a szegedi papucs - férjtől elhozza a zavarodott karcsikát*, nagyon is reflektorfénybe került. akkor erősített rá a vámhatóság is.

elkövették a mondott dolgokat, és hogy kiderült, valamit lépni is kellett. ezzel a fidesz kétharmaddal tojt be a mutatvány, idáig viszonylag szépen meghúzta magát a földesi. bár voltak róla hírek, amiket elkerülhetett volna, de a karcsikás eseten kívül nem voltak ezek annyira emlékezetesek. többnyire az ott felhorgadt médiaérdeklődések miatt nem tűnt, tűnhetett el teljesen. nem éppen egy zseni, főleg nem bűnöző-zseni. a 7 év sok, hogy ennyi lett, abba kicsit belejátszik, hogy alapítványon keresztül ment a móka. ha történetesen mszp kormány van, akkor kevesebb a büntetés egy kis ráhatással. most meg ráhatás nélkül annyi, amennyit a bíró jónak látott, tehát nem nyomta meg erősen az egyébként azért nem hb-s ceruzát. (nem is kellett volna.) így fidesz kormáynzással ezt tényleg kell ülje. (nem lesz azért olyan hamar a kormányváltás, börtönben meg hülye aki "lakni" szeretne. bár az ő lebukása elég idióta volt.)

voltaképpen kifizethette volna az összeget. na persze egy kisebb büntetés kijárt volna neki akkoris. (nagyon minimális büntetést akkor kaphatott volna, ha a vámhatóság előtt bevallja a dolgokat. pedig biztosan hallotta, hogy ez menni fog az alapítvány ellen, csak inkább bízott abban, hogy ha kap valamit egyáltalán az sem sok lesz és kikerül a szanatóriumból hamar.

5 év és három hónap múlva szabadulhatott volna a jó magaviseleti harmadolás következtében. úgy látszik belátta, hogy "túl sok" ez neki. ezután a (le)lépése után már nem fogja ezt a kedvezményt megkapni, ha tényleg nem kezdi meg majd annak idején a büntetése letöltését. amiről majd kiértesítik.

a bíróságot nem kell szapulni. ilyen a törvény, és nem is hülyeség. az nem érdem persze, hogy nem a szállítását kell megszervezni, mint egy rablógyilkosnak, vagy, hogy megjelent bíróságon önként; de ez önként betartott kötelezettség. nem szükséges hozzá karhatalom. nyugodtan kisétálhatott. a hiba abban van, hogy ez a kisétálósdi a sok mélának fel kellett volna tűnjön legalább egy kérdés erejéig. a hírből már nem derül ki a többi ítélet (hát ugye az nem volt érdekes a médiának..) de nem valószínű, hogy az előzetes letartóztatást bárkinél elrendelte volna a bírónő. még a földesi-szabónál se feltétlenül lett volna erre szükség. van még fellebbezési lehetősége, lehetne csökkenteni is a büntetést, bár egy két évvel kevesebb büntetéssel is 3 év 9 hónapot ülhetne a sitten. viszont az mégsem 5 év 3 hó. és mehetne vissza milliárdosként tengődni..

*karcsika meg, hogy elintézte a zapjával együtt, hogy aggódó anyuka meg újapuka mind a mifelénk inkább szokásos és mind az ortodox karácsonyt úgy két éve szabadkán töltse. (valami 3 hónapot töltöttek el ott, mert a kis rohadék az apja kérésére majd félszázezer forintnyi ecstasyt csempészett a kocsijukba..) :-O kis takony.. anyuka se volt teljesen komplett (ezt gondolom belátta azóta), de a volt férje igazán eredményesen faragott a saját képére egy kis szociopatát.. francért nem olyat hoznak egyszer haza, akinek legalább az egyik szülője nem kerge.

vagy belerúghatnának már egy itt halálosan gázoló külföldibe is. akad.. ehhez az elsétáláshoz is kapcsolódik. ciaran tobin a két gyereket halálra gázoló ír. még mindig nem ülte le a 18 hónapra(!) (3 évről) csökkentett büntetését.. több ideig a gyerekek voltak anyjuk méhében, mint amennyit ennek a szemétládának ülnie kellene hivatalosan (de még ezt sem intézték el a derék magyar és ír igazságszolgáltatásban).. a magyarországi várható élettartam (férfi és női számtani középpel), mínusz a 3 év (kettejük korátlaga) lehetne megfelelő büntetés.. hogy rohadna meg..

Salata · http://www.forintgyengules.blog.hu 2010.12.23. 01:02:24

Na hat ilyet, ez is csak Magyarorszagra jellemzo, egy vadlott akit elitelnek tobb ev bortonbuntetesre, csak ugy kisetal a birosagrol. Kesz rohej.
Egyre jobban az az erzes tamad bennem, mikor azt mondjak Magyarorszag jobb mint Amerika, hisz ott tenyleg mindent megtehetsz. Magyarorszag az almok orszaga nem Amerika, hogy ez mind IGAZ!!! Ebreszto Magyarorszag!

Latjatok ezert kell sok mindent megvaltoztatni, a mdeiat is azert, hogy csakis az igazat irjak le a dolgokrol kozeleti emberekrol, stb. Ez nem diktatura! Gyurcsany es kollegai mivel otthon nem tudjak lejaratni az Orban-kormanyt, ezert keresztbe tesznek nekik az EU ban. :( S ez igy igaz, hiszen felnek, be vannak szarva, hogy sittre kerulnek, meg nem lesz mibol lopni a milliardokat.
A mostani modositasoknak, uj fegyelmi torvenyeknek nem most fogjatok latni a jo oldalat, hanem majd evek mulva jottok ra, hogy Orban Ur nak igaza volt van lesz. Hogy csesznetek meg azt a begyepesedett poszt kommunista magyar agyatokat! Ebredejetek fel, nem veszitek eszre, hogy 20 evig, foleg az elmult 8 evben teljesen tonkre tettek csodszelre allitottak az orszagot, s mind azert tudtak megcsinalni, mert teljesen hulyenek neztek a lakossagot, mert amit latok az ujsagban tvben azt mind elhiszitek. HA mondjuk en csinaltam volna ezt amit ez a kisetalo ur, akkor valszeg 8 bilincsben lett volna kezem meg labam s sehova nem tudtam volna menni. Na ezert kell valtoztatni!!!! Vagy meddig akarjatok nezni, hogy te hulye magyar paraszt te rab***ol, akinek meg penze van az szabadon rohangalhat. Itt a pelda tessek, ha ez nektek jo igy, akkor vessetek magatokra!!!
Index: orulnenk, ha mindne hirhez lehetne kommentelni!!! Koszonjuk

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.12.23. 02:32:49

index szerint: "ezért a bíróság elrendelte előzetes letartóztatását. Nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki ellene"

Sztem. Azt rontotta el a bíróság, hogy nem nemzetközi, hanem NEMZETI elfogatóparancsot kellet volna kiadnia :-/ Akkó minden rendbe lenne :-)

Marcellusca 2010.12.23. 09:54:51

@petimegmondja: Erre utaltam, mikor írtam, hogy más a státuszuk.

Marcellusca 2010.12.23. 10:05:25

Nem tudom, igaz-e, de én azt hallottam, hogy amennyiben a kiszabandó büntetés eléri az 5 évet, akkor automatikusan előzetesbe kell venni a vádlottat. Ott, a helyszínen. Aztán jöhetnek a fellebbezések. Addig is kaptár.
Ha ez így van, akkor nagyot hibázott a bírónő (akiről így, ránézésre is megvan a véleményem), hogy nem kért/rendelt oda rendőröket/fegyőröket, hogy egyből őrizetbe vegyék!
Ezek alapján simán kisétálhatott.
Ha igaz a fenti infóm, kíváncsi leszek, a bírónőt megfingatják-e. :D

venszivar 2010.12.23. 10:40:15

Rendes a bírónő,gondolta legyen szabad karácsonya,új éve! A továbbit meg a jó ember ügyességére bízta......

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.23. 11:33:32

"Egyszerűen eltűnt, mi? Biztos hoppanált ..."

LOL!!!!!!!! :))) De rég nevettem ilyen jót! :))

Marcellusca 2010.12.23. 12:21:03

Tessék:

www.fn.hu/belfold/20101223/birosag_nem_vizsgal_foldesi/

Jogszerűen, jogosan (?) távozott.

Akkor miért is kell ellene körözést/letartóztatásit kiadni, ha nincs (még) jogerős bírói ítélet ellene????

Valerya2 2010.12.23. 13:21:09

Kiváncsi lettem volna arra a tragikomikus jelenetre, amikor a biztonságiak "észlelték", hogy Földesi-Szabó távozik...Mit léphettek vajon?

Integettek is neki?

Sírok és nevetek...de inkább sírok...

Örkény, Monthy Python és a Besenyő család összes családtagja elbújhat a tárgyaláson megrendezésre kerülő Való Világ show tegnapi jeleneteit látva.. Kiváncsi lennék, ilyen csak nálunk létezik? Azaz ez egy hungaricum??

:(((

(a cikk viszont nagyon ott van...gratula

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.12.23. 13:56:45

Én teljesen überbefostam a HarryPotteres kifejezés láttán, így nem tudom mit hozzátenni.

Mike36 2010.12.23. 20:31:57

nálunk a maffiózókat nem, csak szülésznőt vezetgetnek pórázon

venszivar 2010.12.23. 20:58:16

A híradóba elmondták,hogy a bírónőnek semmi joga......
Az elítélnek,meg joga van úgy tenni,hogy lófasz mindenki seggébe.......
Velem az a "baj",hogy még egy gyerek kúp sem megy be.habár nekem ez NEM baj.

Iustizmord 2010.12.24. 23:02:57

lehet h már írták de múlt héten NEM a koszhi-klános (czibere attila és társai, emberölés bűntette és más bcs, alias érdi kettősgyilkosság et al) hanem a fekete sereg ( magyar róbert és 30 társa, emberölés és más bűncselekmények) c opusban volt elsőfokú ítélet.

nevek storyból: medve, állat, jackson, kettes, pufi.

pufit tán felmentették.

Iustizmord 2010.12.24. 23:06:00

@belzebubó: Háziőrizetnél nem konkrétan a lakásban van a rendőr, hanem betechnikázzák a lakást. Csak az felesben számit. 2 hónap háziőrizet a letöltendőben csak 1 hónapnak számit. Sokszor birói engedély nélkül a hatóság a saját szakállára technikázza be, mert annak beszerzése hosszú idő

marhaság. 3-4-5nap számít 1 napnak háziból töltősbe, fegyház-börtön-fogház szerint. a többi marhaság.

belzebubó 2010.12.25. 06:44:00

@Iustizmord: Na neked is szép Szentestéd lehetett, ha szerencsétlenségedre bloghszekbe kötsz bele.

terensz szpenszer 2010.12.26. 16:29:30

Azért félelmetes, hogy minden hazai susmusban benne van a zsidók keze.
Most már tényleg antiszemita leszek.

Horizont 2010.12.26. 17:38:50

@terensz szpenszer: Ebben a susmusban ki a zsidó? Neveket ha lehet.Okosodni szeretnék:)

@Marcellusca:
Akkor kirabolok egy bankot, elkapnak, és amikor kihirdetik az ítéletemet, mivel nem jogerős kisétálok, előszedem az eldugott zsozsót és röhögve odébb állok:) Ennek a pasinak is állítólag 1 milliárdja van külföldi bankokban. Annyival luxus élet lehet a bujkálás is.

fokabacsi 2010.12.26. 17:53:59

Érdekes. Másik halandót elkapnak jóval kevesebbért is egyből üldögél. Ez meg csak úgy kisétál?! Jó helyen kenegette a csúszdát.

fokabacsi 2010.12.26. 18:01:26

Most hallottam biztos helyről, hogy a legkorszerűbb nyomozati eszközöket vetették be ellene !

Hosszú botokkal ütik a nyomát !!! Nyihhhahahhhaaahhhaha!!!!

terensz szpenszer 2010.12.26. 19:23:34

A vádlott, a bíró, az ügyész, az ügyvéd...
Te már elérted a korlátaidat, nem lehet neked újat mutatni.
Csak ujjat, azt a bizonyos középsőt.

Horizont 2010.12.26. 19:32:04

@terensz szpenszer:
Mivel ma még karácsony van ami a szeretet ünnepe is, ezért én csak annyit üzenek neked, mutatás helyett, hogy csókoltatlak drágám:)

fokabacsi 2010.12.26. 19:37:23

@terensz szpenszer: Nem fog az menni neked! Túl nagy hozzá az orrod.

Horizont 2010.12.27. 08:59:01

Beindult már a móka:) Lehet, hogy mégis jobban járt volna a cella védő, őrző magányában??:)

"Számtalan közéleti személynek és politikusnak okozhat fejfájást Földesi-Szabó László, aki azt tervezi, hogy kitálal mindenről, amit a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) titkosított."
"– Én személy szerint tudok néhány olyan magas beosztású emberről, akiket kellemetlenül érinthetne ügyfelem azon vallomása, amelyet a titoktartási kötelezettsége alól való feloldása után tett volna. Nem tudni miért, hiába kérvényeztük, a bíró még csak kísérletet sem tett arra, hogy az NBH a teljes felderítés érdekében feloldja a titoktartást – fejtette ki a Blikknek Berényi András, Földesi-Szabó László ügyvédje."

Samott 2010.12.27. 11:07:35

"A Blikknek egy az ügyet ismerő rendőrtiszt azt mondta, hogy ha Földesi-Szabó beszél, nem csak a hatóságok fogják keresni."

index.hu/belfold/2010/12/27/politkusokra_vallana_foldesi-nagy_laszlo/

Horizont 2010.12.27. 11:51:23

Egymásért Egy-másért!! Hát ők másért!!!:(
Remélem kinyitja a száját, és azt is remélem, hogy sok mindenki fog a nyakában lihegni, és azt is remélem nem fogja sokáig élvezni a pénzét, és a szabad életét.Nem is értem minek fenyegetőzik, miért nem húzza meg nagyon csendben valahol magát?
"Az Egymásért Egy-másért Kiemelten Közhasznú Alapítvány ellen a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága indított nyomozást 2007-ben....A kuratóriumban szerepet vállalt a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) egyik volt főosztályvezetője és az alapítvány szintén ex-NBH-s jogtanácsosa – ellenük nem indult büntetőeljárás. A sajtóban ezért elterjedt a gyanú, hogy a VPOP a Nemzetbiztonsági Hivatal egyik fedőszervét buktatta meg"
De már meg is jelent az újabb milliárdos lopóka, csalóka a Koltai fiúka!
Jó kis ország ez, a korlátlan lehetőségek hazája!
Már akinek.... mert volt akinek a Blahán a Krisnások ételosztó helyén a Rókusnál volt a sorvége:(

ampierre 2010.12.27. 12:31:40

@Frengi: Nem őrizgetik a telefont kis kosárkában.. csak beleteszik a kosárba, futószalagon átvilágítják a táskával, tárcáddal, kulcsokkal együtt, hogy a fémérzékelős beléptetőkapun ne csipogjon be. a szalag másik végén visszaadják..
Fegyver, meg szúró-/vágóeszköz nem lehet nálad..

süti beállítások módosítása