Skip to content


       Szűrés lista

A sas nem kapkod legyek után. Kivételek azonban néha vannak.

HírTv vs. Economist, körülbelül mint egy Loki vs. Manchester United meccs, mind a kettő roppant szórakoztató, és nem az angolok szopnak :)

Január 5-én a HírTv kezdte a mérkőzést:
"Nem lepődött meg a miniszterelnök szóvivője az Economistban megjelent manipulált miniszterelnöki fotón. A brit hetilap egy tavaly szeptemberi rendezvényről közölt olyan felvételt, amelyet megváltoztattak, a képaláírással pedig azt sugallták, hogy a magyar kormányfő maga az ördög.

Petromán László kérésünkre egy fényképet – melyen bárányfelhők láthatóak – ugyanezzel a technikával pillanatok alatt viharos égboltot ábrázoló képpé változtatott. Ez az eljárás a szakember szerint portréknál is jól használható, amely az egyszerű mimikát képes fintorrá változtatni. A miniszterelnök szóvivője azt mondta, nem lepődtek meg a felvételen.

"Sajnos megszokhattuk – akár a 1998-2002 közötti időszakra gondolok vissza –, hogy milyen manipulált, hamis, hazug, becsmérlő állítások jelentek meg a miniszterelnökről, tehát meglepődni nem kell.” – fogalmazott Szijjártó Péter."


Balra az AFP eredeti felvétele, jobbra az újságban megjelent fotó:


A sas nem kapod legyek után. Kivételek azonban néha vannak. Az Economist egy remek válaszlevéllel alázta porrá a HírTv-t, melyet John Micklethwait, az Economist főszerkesztője írt:

"Tisztelt Uram!

Azért írok, hogy visszautasítsam tegnapi adásuk teljesen megalapozatlan és lejárató vádját. Riportjukban azzal vádoltak minket, hogy manipuláltuk a magyar miniszterelnökről, Orbán Viktorról készült képet. Ez nem igaz, ahogy azt képszerkesztőnk el is magyarázta újságírójuknak a riport bemutatása előtt.

Riportjuk elfogadja, hogy minden kiadvány valamilyen formában szerkeszti a képeket. Valóban, mint minden más magazin, úgy mi is színkorrektúrázzuk felvételeinket a nyomtatás előtt. A képet meg is vágtuk, hogy hozzáigazítsuk hasábszélességünkhöz. Ezt szintén minden magazin megteszi nyomtatás előtt, és semmi lényegi nem maradt le a fotóról. Ennek ellenére az önök beszámolója azt feltételezi, hogy mi ezeken a rutineljárásokon túlmenően alapjaiban változtattunk a kép tartalmán.

Csatolom az AFP eredeti felvételét és a nyomtatásban megjelent, méretre vágott képet. Nyilvánvaló, hogy semmilyen manipuláció nem történt.

Az önök beszámolója lehangoló színvonalú. Újságírójuk maga is elismerte képszerkesztőnknek, hogy nem hasonlította össze a nyomtatásban megjelentet az eredeti felvétellel, és nem is tudja megmondani, hogy milyen módon manipulálhattuk a képet. Miután letette a telefont, nem telefonált újra, hogy kiegészítse a felületes interjúját, pedig ígéretet tett erre képszerkesztőnknek. Valószínűleg azért, mert továbbra se lett volna képes felmutatni bármilyen, manipulációra utaló jelet. Való igaz, hogy képszerkesztőnk nem hivatalosan nyilatkozott újságírójuknak. De a riportban meg sem említik, hogy elutasította a manipuláció vádját. Önök azóta se keresték szerkesztőségünket hivatalos nyilatkozatért.

Az Economist számára semmi sem értékesebb objektív és tisztességes tudósításaival nehezen megszerzett hirnevénél. Rosszindulatú támadásukkal, amit, úgy tűnik, valamilyen politikai haszonszerzés ösztönzött, a becsületünkbe gázoltak és félretájékoztatták nézőiket.

Hogy ezt helyretegyük, ezt a levelet weboldalunkon is nyilvánosságra hozzuk. Más magyarországi sajtótermékek talán alaposabban fel kívánják tárni az önök tudósításainak objektivitását, mint ahogy önök a miénket.

Tisztelettel,
John Micklethwait
Főszerkesztő "

A teljes sztori olvasható az economist.com-on is, szuper kommentekkel: Viktor Orbán and Hír TV

A HírTv jobban teszi, ha nem merészkedik a Lajtán túlra, a Loki is megtanulta már a leckét. Én mindenesetre köszönöm a HírTv-nek, roppant szórakoztató volt.

Soha jobb héttel nem indult még az új év! :)

Címkék: média vicces

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr602567076

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Önfeláldozásból jeles 2011.01.07. 15:28:10

Nagyon sokan példát vehetnének a HírTV-ről önfeláldozásból, hazaszeretetből és a nemzet iránti elkötelezettségből!Meggyőződésem ugyanis, hogy a HírTV szerkesztői pontosan tudták, tökéletesen tisztában voltak vele, hogy a világ egyik legtekintélyesebb é...

Trackback: Szijjártó: A Reuters közel sem volt korrekt 2011.01.07. 12:49:01

A Reuters hírügynökség egyetlen mondatot emelt ki a miniszterelnök beszédéből, és adta ki hírként, amikor Orbán Viktor még beszélt - állította Szijjártó Péter a Magyar Televízió Ma Reggel című műsorában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asimov007 2011.01.07. 12:59:41

n sem vagyok Orbán fan,de ha megnézitek a hátteret,ha az egész képre történt szinkorrekció,a zászlók szine miért nem változott:nekem egyértelműen csak arcra történő manipulálásnak tünik.Innen kezdve:
Az Economist mondjon le!!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.07. 13:01:15

@Elftárs:

ezzel az erővel a HVG képszerkesztője is monnyon le, mert minden kép alá ír valami vicceset / alázót.

novalusz 2011.01.07. 13:01:16

@Rettegő: Na igen, az igaz, csak gondoltam legyen olyan komment is, ami a kép módosításáról szól. Azt egyébként végképp nem értem, hogy a mi a franc köze van a miniszterelnök szóvivőjének egy ilyen fotóhoz, miért téma a Hír TV részéről. Gondolom kérdésre válaszolva mondta az egyébként hülyeséget.

dr. Aullah 2011.01.07. 13:01:27

OFF

A HÓNAP VASTAGBŐR JELÖLTJE!

"A köztársasági elnök szerint az igazán független gondolkodóknak nincs szükségük arra, hogy mások véleményére támaszkodjanak, a sajtószabadság pedig maradéktalan Magyarországon."

index.hu/belfold/hirek/2011/01/07/schmitt_teljes_a_sajtoszabadsag/

ON

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.01.07. 13:03:09

@qqriq70: Bazeg! Már nekem sem jön be. Mindjárt feltöltöm valahova. A hanganyagot meg törölték.

Elftárs 2011.01.07. 13:04:50

@zero: nem azt mondtam, hogy mondjon le, sőt így legalább tudod milyen lapot olvasol.
pld. ha megnézzed a mandinert, ott jobboldalon, ha Gyurcsány Ferenctől linkelnek egy cikket, akkor az ő képe sem egy kedveskedő.
nincs ezzel semmi baj, mindenki olyan képet rak ki amit akar

kej 2011.01.07. 13:08:28

@minimalista: csakis a hírtévének. a déli híradóban így hangzott az anyag (nem szó szerint leirat)

az economist elismerte, hogy belenyúlt a színekbe. nem volt hajlandó velünk szóba állni. majd még ezt is letagadták.

még az a szerencse, hogy legalább egyszer elcsuklott a hírolvasó hangja:)))

mim 2011.01.07. 13:08:57

Én nem látom ördögibbnek a módosított fotót. De kiváncsivá tett a téma:
A HírTV szerint szakemerek (milyen szakemberek? grafikus szakemberek? manapság a részletekben sem bízok) ezt máshogy látják. De csak egy valaki vállalta a nevét.
Kiváncsi voltam milyen munkáit találom meg a neten, de csak kettőt találtam. Ami nem feltétlen jelent bármit is - lehet csupán hányos marketing a weben.

Végeredmény: sajnos nem sikerült szimpátiát generálni bennem az "áldozat" irányába. Jelenleg inkább a személyemet és családomat érintő dolgok foglalkoztatnak, nem pedig valami vélt/ valós tekintélyrombolás.

Elftárs 2011.01.07. 13:09:43

@zero: nem azt mondtam, hogy mondjon le, sőt így legalább tudod milyen lapot olvasol.
pld. ha megnézzed a mandinert, ott jobboldalon, ha Gyurcsány Ferenctől linkelnek egy cikket, akkor az ő képe sem egy kedveskedő.
nincs ezzel semmi baj, mindenki olyan képet rak ki amit akar
azt sem tartottam elegánsnak mikor Magyar Nemzet címlapján jelentek meg előnytelen képek Gyurcsány Ferenctől, de ez az ő döntésük
Csak az Economist függetlennek vallja magát:P

minimalista 2011.01.07. 13:11:50

@Aullah:
Ez így kiböffent a száján amivel beszél? epic

minimalista 2011.01.07. 13:13:06

@kej:
Felvették a kesztyűt! ;)

suffener (törölt) 2011.01.07. 13:13:12

@zero: vityával kapcsolatban még mindig a
tied a nyerő nálam. Még most is megmosolygom,
de anno leestem a székről a röhögéstől.
m.blog.hu/va/vastagbor/image/pix/2008_dec/orb%C3%A1n_parlament2.jpg

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.01.07. 13:14:59

rémlik egy poszt a mandíner/reakció nevű polgári gabonakörös blogon, amiben azért kellt ki valamelyyik aktuális pribék mert a NOL le mert hozni egy fényképet amin rajta van a Messiás :DD
mandiner.blog.hu/2010/02/05/agitprop_illusztracio_orban_a_nolon

a hírtv-n ettől csak hülyébbek vannak, úgy hogy ebben nincs meglepetés.
gondolom sokan emlékeznek még, mikor Fletó ajtónyitását úgy kockázták ki, mintha Lucifer bemutatna a 15 miljós magyarságnak ;))

és még ezek a halmozottan szellemi fogyatékos káderek próbálnak manipulációval vádolni egy Economist-et ... erre a már a ROTFL sem is elég kifejező

Petrow 2011.01.07. 13:15:24

Láttam ezt a 21 órás híradóban. Egy teljes 5 perces blokkot kapott, beszarás... elhiszem, hogy meg kell tölteni a megürült bűnügyi híres műsorrészét, de akkor már az ikerelléses albínózsiráfokat is jobban elviselem, mint ezt a majomházat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.07. 13:16:50

@Elftárs:

igen, ezt úgy hívják, hogy "szerkesztő szabadság" .... ahogy a Népszava szar fotót közöl Orbánról, úgy a HírtV meg Magyar Nemzet szar fotót közölt Gyurcsányról.

De mi lenne az Economistnak abban, hogy ördögibbé tegye Orbánt?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.07. 13:17:37

@Elftárs: Egyébként, ez miért is előnytelen kép OV-ról?
Sztem ugyanilyen randa pl. TV-ben is.
A politikusok külseje lényegtelen (Fahrenhet 451-et ki olvasta?), inkább azért kéne "szeretni" őket, amit tesznek.

Csak sajnos errefele nem sok okot adnak rá.

Sátán meg a Jocó 2011.01.07. 13:19:55

Ez az Economist is ugyanolyan hazug k*rva, mint a média többi része, itt nem sas kapkod a legyek után, hanem két döglény gurigázik egymással a trágyadombon.

Elftárs 2011.01.07. 13:21:35

@zero: Ezt szerintem a legjobban az Economist tudja, őket kellene megkérdezni, hogy miért nem egy " semleges" képet társítottak a cikkhez.

Elftárs 2011.01.07. 13:23:27

@ColT: szerintem előnytelen, mint pld a mandineres Gyurcsány Ferences kép is előnytelen
persze ez izlés kérdése, de az meg nem vita tárgya:P

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.07. 13:25:05

@Elftárs:

szerintem nincs ebben a képben semmi előnytelen ... szigorú fejet vág ... majd máskor nem vég ilyen fejet ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.01.07. 13:25:30

@.Pierre Bezuhov.: pontosan! :D

Amúgy meg el kéne olvasni a cikket is, aminél szeretett vezérünket kigyógyították a Photoshop segítségével a sárgaságból, kap benne a baloldal is szépen.

Manipulálás? Tényleg? :D Nálam mindegyik verzión ugyanaz a rém van.

Persze a Heretévének valamivel kellett már támadni, ha már a kabáttolvaj Merkel, meg a kommunista luxemburgiak olyan csúnyán leszólták virágzó kis hazánk királyát. Nem baj, jó a műsor.

Ügyeletes droidok merre vagytok? :D

Elftárs 2011.01.07. 13:27:12

@zero: akkor ezt meg is beszéltük:)
off: For The Horde!?:P

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.01.07. 13:28:04

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ügyeletes droidok merre vagytok? :D

Fél kettő van és péntek. Gondolom a hétvége előtti eligazítás mindig tovább tart. :-D

2011.01.07. 13:34:09

enyhén emlékeztet egy régi ügyre... akkor is technikailag teljesen megalapozatlanul kóstolgatták a nembaráti sajtót:

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=154427&viewprogram_period=third
index.hu/velemeny/jegyzet/0705SS/

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2011.01.07. 13:36:11

Ki fogod húzni a gyufát zero. :)

Elftárs 2011.01.07. 13:36:54

Micklethwait: Yo, Johd, have we already a pic for the Orban article?
John(the Illurstrator): Which one should we pick?
Micklethwait: Ah...I want a "szigorú" one, You know he is the next Putin
(negyedik kép:P www.google.hu/images?um=1&hl=hu&biw=1260&bih=866&tbs=isch%3A1&sa=1&q=putin+angry&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)
John(the Illustrator): What about this one?Hmm...
Michlethwait: WoW(not World of Warcraft!:P) thats great...here-s some "pulykapénz ala BKV":)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2011.01.07. 13:37:21

Megnéztem, ahhoz, hogy ennyivel jobban látszódjanak az arcvonások, ez kell:
+25 lightness
+19 contrast
-14 hue
-38 sat

Ha ezt a teljes képre ráteszem, kicsit lilább lesz a piros, és a kék nyakkendő kicsit zöldebbnek látszik. Ha gondoljátok, csinálok egy screencastot, lényeg h tényleg csak az arcához nyúltak hozzá. Egyik kép sem előnyös, a módosított kicsit rózsaszínebb bőr, lehet, hogy oroszosra akarták, vagy nem akarták azt a látszatot kelteni, hogy szoliban volt, vagy napos helyen töltötte az ünnepeket (akár az összes eddigit)... a fényelés sztem nem számít lényeges korrekciónak, nincs belerajzolva, eltorzítva, de a "Nyilvánvaló, hogy semmilyen manipuláció nem történt." ebben a formában azért nem áll meg...

nyugatioldal 2011.01.07. 13:38:04

Szalai Annamari még nem tiltotta be az Economistot? Botrány! Orbi kiterjeszthetné a Ner-t a Lajtán túlra is.
(egyébként az eredeti képen ijesztőbb a Patás, mint a módosítotton...)

Fatal Error! System Halted! 2011.01.07. 13:39:54

"A szöveg magyarul úgy szól: Orbán eljön érted. A Hír Televízió által szerdán megszólaltatott magyar grafikus egyébként az Economist képszerkesztési eljárásáról azt mondta, hogy alapvetően változtatja a fotó tartalmát."

Lol. Akkor ezentúl hozzanak egy törvényt, hogy nem lehet fotót pl. színkorrekciónak alávetni. Aztán magyarázzák meg a lila fejû megrendelônek, miért olyan amilyen. Alapvetôen megváltoztatja a tartalmát? Végül is nem a fejét cserélték le, hanem csak a ráncos ragyás fejét simították kicsit el + (szarul) korrigálták a színt).
Mégis ki lehet az a magyar grafikus?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.01.07. 13:40:22

@somewhat damaged:
jaja, tudom miről beszélsz. ha jól emlékszem valami tünti volt a duna-parton, ahol a hírtévés kameramen is felkerült valami index-fotójára, és a kabátján a gyűrődés miatt csak az "SS" látszott a PRESS feliratból .. már akkor is komplett hülyék voltak

mindjárt ki is keresem UP reakcióját az akkori esetre... az még az Economist oltásánál is nagyobb :)))

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.07. 13:42:04

@zero: Köszi. Kérdés, hogy kell-e médiatörvény, ha már ilyen hatékonyan működik a cenzúra. Vagy ti hogy látjátok ezt a lépést? Tegnap azt mondtad, hogy riszpekt az Indexnek, hogy címlapra került, ma meg egyenesen koporsóba tették.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.07. 13:42:12

@nosferato: Na persze, kapásból olyan képet csináljon az ember, amit csak úgy ki lehet tenni... :D

@Elftárs: Akkor lenne előnyösebb, ha emenne plasztikai sebészhez, vagy kisminkelnék. De az sem érdekelne, nem nézegetésre való, hanem kormányzásra.

@nyugatioldal: Fú ez már nekem is eszembe jutott :D

Elftárs 2011.01.07. 13:44:50

@Ásó[Mosó]maci: azt azért nem akartam mert még valaki azt kitalálja, hogy irigy vagyok az úriemberekre(ami, amúgy igaz is, csak nem tudom, melyikre jobban?:P)

novalusz 2011.01.07. 13:46:32

@asimov007: Változott a háttér is, bár lehet hogy nem olyan mértékben, nem vagyok szakember. De a zászló pirosa narancsosságából veszített, a fehér meg barnásból inkább szürkés lett, ez utóbbit a Paint nevű programmal tudós módjára ki is tudtam mutatni! :-) De még ha úgy is lenne, hogy csak az arc és a kéz módosult, az sem feltétlen baj: ha a háttér színhelyes (pl. másmilyen lámpákkal volt bevilágítva, vagy csak nem szembetűnő a valóstól való eltérés), akkor maradhat, az arca meg tényleg túl májbeteg színű volt, valamit csak kellett vele csinálni. Egyébként meg, mégis hol éljék ki a képszerkesztők a kreativitásukat, ha nem a munkahelyen? :-)

dr. Aullah 2011.01.07. 13:49:52

Amúgy nem értem hogy a faxba van pofájukat ilyenekt irogatni, amikor ők www.rtlklub.hu/cache/leadimages/348167_1292092472_320x240.jpg <---ezt a képet küldték el a nyuggereknek! Hát ha valami fotosoppolva van, akkor ez. Vagy pedig nagyon régi, akkor meg azért.

Elftárs 2011.01.07. 13:51:18

@Aullah: nem érted is idős embereke lelkét, ez olyan mint egy ballagási kép:P

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2011.01.07. 13:52:44

@Aullah: western filmek végén a feliratok közben néznek ki így a szereplők...

BigBlueI 2011.01.07. 14:01:45

Ráfotosoppolták a patát is. Nem látjátok?:)))))

NewWay 2011.01.07. 14:04:46

Mondjuk tényleg manipulált a kép, ahogy írják: vágva és színkorrektúrázva van.

A vágás pedig úgy történt, hogy a kép nagy részét betöltse Orbán mellkasa, válla, a kezeit le is vágták. Teljesen más benyomást tesz, mint a nagy képen.
A magyar zászlóból se látszik semmi zöld, hanem majdnem egy árpádsávos jellegű hátteret kapott (két csíkkal).

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.01.07. 14:07:37

@asimov007: Hát, ha ennyire értesz hozzá, akkor jobb, ha csöndben maradsz :) A korrekció egyik célja az volt, hogy a zászló fehérje és a szónok fehér ingje tényleg fehér legyen. Ugyanis az eredeti képen nem az. Sárgás. Tehát kivontak belőle sárgát. Ettől szeretett vezérünk feje értelemszerűen rózsaszínűbb lett, a piros zászlóból viszont hiába akarsz sárgát kivonni, nagyon nem fog változni. (Egyébként rózsaszínesebb lett az is, ha nem látod, akkor depláne ne szólj hozzá.) Akár az is elképzelhető, hogy az eredeti is már korrigálva volt, hogy a nekidühödött Viktor ne látszódjon már ennyire dúvadnak, ezért sárgásították. Ebben az esetben csak helyére tette az Economist embere. Kontrasztot is tett rá, mert mi dolog, hogy egy besárgult, beszürkült képet leközöljenek.

Inkább tényleg az a kérdés, hogy miért ezt a képet választották. Nyilván nem az volt a cél, hogy jó fényben tüntessék fel. De miért is kellene, ha rossz a véleményük róla? Az újságírásnak része a vélemény hangoztatása. Nem világos, hogy egy Orbánt lehúzó cikkhez miért kellene szemérmesen fotót választani.

Inner Circle 2011.01.07. 14:09:31

Tévét nem nézek, de a HírTV írott cikkébe nehéz belekötni, az meglehetősen tényszerű. Ami meg Szíjjártót illeti, ha csak ezt mondta: "Sajnos megszokhattuk – akár a 1998-2002 közötti időszakra gondolok vissza –, hogy milyen manipulált, hamis, hazug, becsmérlő állítások jelentek meg a miniszterelnökről, tehát meglepődni nem kell”, akkor ugye teljesen igaza volt, ezért ha a Vastagbőr most őt is ekézte volna, akkor az fail.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.07. 14:13:42

@simonmondja.: Vigo a Kárpátok ostora, Moldávia bánata
www.youtube.com/watch?v=ra72a9Et2Gw

Szerintem ezek ott kint, látták a Szellemirtókat.

Nurrddin 2011.01.07. 14:29:10

egy sima autolevel-t nyomtak rajta a ps-ben meg talán dobtak rá egy kis kontrasztot
elég tré munka, pláne egy ilyen hírű lapnál, de ez nem módosítás, hanem korrekció...
ugyanezt meg lehet csinálni filmmel is, a levilágítás során, különböző anyagokkal, részeket túlhúzva, visszatartva, keményebb lágyabb papírt használva...
nem a digitális világ hozta el a képmanipulálás lehetőségét, csak jelentősen megkönnyítette
a vágáson ne akadjon fent senki, minden képet vágnak, talán csak a nagymama az unokával és a cicával című családi albumba való képeket nem nem
igazából nem tudom eldönteni melyik a rettenetesebb; a májbeteg, vagy a sápadt orbán....

nem kedvelik, előnytelen képet tettek be, ennyi... ez vica verza így működik
szíj peti meg a hírtv ajvékolása megint túlcsusszant egy bizonyos határon...

bandika gazdája 2011.01.07. 14:47:05

Hol van a néni a masírozó narancsnácikkal?! Remélem nincs valami baja! (Már úgy értem valami más baja:)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.01.07. 15:05:39

Miután eszkep még nem futott be, így...

@zero: teljesen lejáratod magadat, és a blogot ezekkel a színvonaltalan postokkal. nem csak az indexről kellene tájékozódni, és akkor nem írnál ekkora baromságokat, hogy az orbáni nézés döntötte be a forintot, és ilyen baromságok. gondolkozz, mielőtt írsz!

kihagytam -e valamit? :)))))

kej 2011.01.07. 15:16:23

@nosferato: az előző blogba betettem a fotós meglátásait a fácséról. (keress rá) senki nem mondta, hogy nem nyúltak bele a képbe. ennyit , sőt ennél többet a printmédiában bármikor belenyúlnak a képbe. de tényleg el kell gondolkodni: a vityát körülvevő szakembereknek épp úgy, mint a narancsharcosoknak. melyik az igazi arca viktornak? a nyugdíjasoknak kiküldött agyonfotostoppolt babapopsi arcú selyemfiú, vagy éppen ez a morc? tartok tőle, hogy az utóbbi közelebb áll a boss lelkivilágához. de persze tévedhetek...

kej 2011.01.07. 15:17:33

@.Pierre Bezuhov.: nincs baj a tesója már ezer éve a magyar nemzetnél van, s időről-időre reggelben kérdez. (kérdez???)

kej 2011.01.07. 15:20:28

@kej: magyar nemzet=magyar hírlap meakulpa, meakulpa, meamakszimakulpa

kej 2011.01.07. 15:30:25

@Androidus: igaz, ami igaz. emlékszel minden idők legelőnytelenebb gyuf fotójára? amikor vmiféle kölykök között, mint egy szellemi fogyatékos, pedofilbuzi üldögél?

a link: motivacioskepek.blog.hu/2010/04/26/mit_keres_gyurcsany_ferenc_egy_motivacios_plakaton

Samott 2011.01.07. 15:37:29

@Aullah: ez a faszi hiradot vezet az m2-on, nem? ;) (Siklós András)

qqriq70 2011.01.07. 15:46:37

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: szia köszi a feltöltést, viszont milyen címemre küldtél mailt?

lyken 2011.01.07. 15:47:14

@ulloiut: Azért tűnt el, mert sérti a bűnözők személyiségi jogait.

lyken 2011.01.07. 15:50:54

Még annyit tennék hozzá, hogy a post letiltásának alapjául szolgáló hangfelvételek törlésre kerültek, tehát nem nagyon sért semmit a törölt cikk.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.07. 16:01:07

@lyken: Naná:-) Meg azért, mert ezek legbefolyásosabb bűnözők Magyarországon. Az összes politikust lehet agyba-főbe gyalázni, akár jogosan, akár nem, de Csányi és tsa. érinthetetlennek. Szvsz ki kellene tenni a posztot még egyszer, úgy mint a titkosított papíroknál: kifeketítve a bűnözők nevét, vagy csak a nevük kezdőbetűit közölve, ahogy a Homár szokta. Mindenki találgathat, hogy kiről van szó. Pl.: "Cs.Sándor, vezető magyar bank elnök-vezérigazgatója, aki véleményünk szerint egy gazember, aki a politikában maffia módszerekkel próbál befolyást szerezni".

Értem én, hogy bizonyos formában nem lehet ezt lehozni, nem is akarnék jogsértésre buzdítani senkit (bár nem vagyok meggyőződve arról, hogy a poszt tényleg sértette valakinek a személyiségi jogát, vagy csak hatékonyan blöffölt valamilyen ügyvéd), de az nem elfogadható, hogy nyomtalanul eltüntetnek egy posztot. Valamilyen formában biztos, hogy meg lehet ezt törvényesen jelentetni. Nagyon remélem, hogy Vastagbőr ezt nem hagyja annyiban és főleg szó nélkül. Legalább egy poszt kellene, amiben elküldik az érintetteket a francba, beleértve a gyorsan meghunyászkodó Indexet.

Alf (törölt) 2011.01.07. 16:06:16

így van, teljesen egyforma a két kép, a vak is látja.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.07. 16:18:06

Az UD ügy megint lezabál egy blogot a címlapról
egyenlito.blog.hu/2011/01/07/miert_nem_buncselekmeny_ami_annak_latszik_az_ud_zrt_ugy_iii_resz
Először csak kommentelni nem lehetett, aztán az ablak is eltűnt, és tegnap pont így tűnt el zero bejegyzése.

Sunder 2011.01.07. 16:29:41

@simonmondja.: nekem ennél még mutat mindent.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.07. 16:33:11

@Sunder: Az ablakot megint látom, de látod a - komment küldését?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.07. 16:36:23

Végülis lehet, hogy a bloger zárta le a kommentelést, mert túl jót írt be Hari.

fogash 2011.01.07. 16:41:16

az orbán színe nem pálya, de hogy az UD-s cucc alig 24 órát élt a neten, az durva...

trojka 2011.01.07. 17:08:23

hát, én sem nézném angyalnak...

Pajtás 2011.01.07. 17:54:34

"Soha jobb héttel nem indult még az új év! :)"

pont ma fogalmazódott meg bennem is:D

Attila64 · www.sagaontour.ca 2011.01.07. 19:04:36

Én nem csípem Orbánt, de ez a retusált kép tényleg nem technikailag van "módosítva", a célja szerint. Sztem. Egyértelműen cél volt az előnytelen képből egy MÉG előnytelenebb képet kreálni.

Az E-Communist túllőtt a célon és most (visszaélve és bízva a médiahatalmukban) ellentámadással porlasztani a kormány méltatlankodását.

Összegezve: túllőttek a célon a képpel, de ŐK megtehetik. Megtehetik?!

pakesz (törölt) 2011.01.07. 19:17:21

"A HírTv jobban teszi, ha nem merészkedik a Lajtán túlra, a Loki is megtanulta már a leckét. "

megis most epul 13 Mrd -t a Loki stadion
a manyup sokmindenre eleg...

Roxvox 2011.01.07. 19:26:53

"Sajnos megszokhattuk – akár a 1998-2002 közötti időszakra gondolok vissza –, hogy milyen manipulált, hamis, hazug, becsmérlő állítások jelentek meg a miniszterelnökről, tehát meglepődni nem kell.” – fogalmazott Szijjártó Péter."
Kedves Péter itt már senki sem lepődik meg, már megszoktuk (az ilyen hozzászólásokat is).

trojka 2011.01.07. 19:27:32

...az arc a lélek tukre...

lyken 2011.01.07. 19:52:44

@ulloiut: "Szvsz ki kellene tenni a posztot még egyszer, úgy mint a titkosított papíroknál:"
Nem lehetne. Volt már olyan tömegközlekedéssel foglalkozó mainstream blog blog.hu alatt, aminek azért kellett elköltözni saját domain alá, mert ki lett osztva, hogy miről írhat és miről nem. A szerkesztője teljesen egyenes gerinccel bevállalta azt a kockázatot, hogy az index nélkül is megéljen az oldala és a továbbiakban cenzúra nélkül tájékoztathassa a publikumot a továbbiakban is.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.01.07. 21:43:26

@kej: Pontosan erről van szó. Egy politikus vigyázzon az arcára. Illetve, feltételezhető, hogy vigyáz is. Ami a vigyázás közben kicsúszik, az általában jellemző, sokatmondó. Érdekes módon Fletóról nem csináltak vicsorgó képet, Oviról meg nyáladzó idiótás képet. Mert nem az a jellemző. Szóval visszatérve a témára: az egy dolog, hogy nem szemérmesen választottak képet az Economist szerkesztői, de tetszett volna nem olyan képet vágni szónoklás közben.

kyncza 2011.01.08. 08:04:15

@zero: Nem tom', valaki szólt-e már, a cím el van írva...sas nem KAPOD... :)

Virág et. 2011.01.08. 08:44:34

Nem értem, hogy láthat itt bárki is retusálást vagy manipulációt. A The Economist egyetlen dolgot tett a képpel (amit le is írt), mégpedig néhány tónussal világosabbá tette Orbán arcát. Mindezt a nyomtatás érdekében (ez ugyanis nyomtatásban jelent meg) - ez nem retusálás, hanem rutineljárás a nyomtatott sajtóban és ettől egy picit sem lett előnytelenebb a kép. Sőt.

Persze tudjuk, hogy a The Economistot is a Jókai utcában mondják tollba, ahogy a El Pais-t, a NY Times-t, a Washington Postos, a Die Weltet és az összes többi újságot is. Meg nem is olvashatták, mert ugye magyarul csak a hivatalos fordítóink beszélnek az egész világon és ők csak a kritikák után adták ki a fordítást.
(ami igazán szomorú, hogy Mo-n az emberek többsége ezt konkrétan így el is hiszi)

Kartal (rezervált) 2011.01.08. 08:58:08

@simonmondja.: nincs az lezárva.

@trojka: pláne amikor ezer watt világít a szemedbe...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.08. 09:18:37

@Kartal (fekete mellényben):
Ja, már mondták.
Asszem ki lettem tiltva.
Most épp sírok.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.08. 10:07:27

Nem kellett volna ingerelni az Economistot.
"„OK, ezt elb**ztuk” – mondta az Orbán-kormány egyik minisztere a médiatörvényről az Economist újságírójának beszámolója szerint némi Tokaji elfogyasztása után. "
www.economist.com/blogs/charlemagne/2011/01/european_politics

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.08. 10:16:17

@Seduxen:

bruttó-nettó államadósság, kaccsolat, bezzeg Gyurcsányék, lejárató propaganda...:)))

jardel 2011.01.08. 13:27:01

Kövezzenek meg, de szerintem az Economist verziója még jobb, mint az eredeti AFP-s, a barnult bőr nekem egy szakadt bolgár neppert idéz. Nyilvánvaló egyébként, hogy nem jó indulatú a fotó, de talán nem véletlenül. A frusztráló az lehet, hogy az Economist-ot nem lehet megbüntetni százmillára, meg amúgy sem éreznék meg olyan nagyon. Esetleg az EU-elnökség alatt ebben a témakörben is lehetne virítani valamit. Amúgy meg jól megágyaztak a további kiváló sajtókapcsolatoknak, gratula. De persze egy önbizalommal teli nemzet nem nyal a Nyugatnak.

jardel 2011.01.08. 13:40:04

@Aullah: szerintem is ez a nyertes! De ebben a tempóban még jöhet jobb is januárban.

gorcsev54 2011.01.08. 13:53:54

@Rettegő: Azért jó lenne ha körülnéznél a világba , hogy kiről milyen képek jelentek meg mielőtt sírva fakadnál "Viktorkád meggyalázásán"Ahogy öregszik úgy lesznek láthatóbbak az erőszakos vonásai, vagyis kiül az arcára a jelleme.

Watchman 2011.01.08. 14:17:40

Hát igen.... Magyar média 2010. Még oda is fejlődniük kell, hogy csak részrehajlóak legyenek. :)

toneshit 2011.01.09. 15:10:46

Vigo, Kárpátok ostora

www.cloneshit.hu/content/2011/01/karpatok_ostora.png

Ez az eredeti AFP kép felhasználásával készült, semmi színkorrekció nincs rajta, így egy az egyben ment a festmény tónusához.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.09. 18:12:28

Megszólalt a fotót készítő Isza Ferenc:

"Igazából nem tudok mit hozzátenni... teljesen kiveséztétek a képem és a témát. Talán csak a készítés körülményei... Képzeljetek el egy rosszul világított (sötét) bazinagy termet, ahol a sajtót (a Hír TV stábjával együtt) egy arra teljesen alkalmatlan dobogóra zsúfolták fel ahonnan csak igen nagy teleobjektívekkel (jelen esetben 400 mm) lehetett fotózni.

PMOV (Orbán Viktor miniszterelnök) megérkezett és a rosszul világított csarnokban fellépett a kemény, két oldalról több száz wattos lámpákkal laposan megvilágított emelvényre (nagyításban nézzétek a szemét, látni benne a rosszul elhelyezett világítást). Percekig nem látott. Ekkor vágta ezt az arckifejezést. Szakmai alkalmatlanságomat bizonyítottam volna, ha ez a kép nincs meg, csakúgy ahogy az azt követő összes gesztusa!

A lapos, túlvilágított helyen mindenki rosszul néz ki, ezt látnia kellet volna a sajtóstábjának is ha lett volna ott egy ehhez értő ember. A világítás művészet, mert fotóztam már amerikai elnököt hóesésben, ahol a természetes fényhez állították a világítást fénymérővel az optimális sajtófotózásért, akár félóránként. Nos tehát, ha úgy vesszük, PMOV-t saját stábja intézte el. Bár a fotó betöltötte feladatát, mert beszélnek róla, felhívta a figyelmet, egy érzést fejez ki a néző felé. Mi, ha nem ez egy KÉP feladata.

Egy politikus számolhat azzal, hogy ha nem felügyeli eléggé a mozdulatait, mimikáját, akkor nem túl előnyös képek készülhetnek róla, ha elég ügyes fotósokkal van körülvéve és a magyarok ilyenek! Mellesleg ismerek egy másik magyar fotóst is akinek a mai napig vitatkoznak a képe valódiságán, hogy vajon tényleg pont akkor halt meg a milicista?! Talán egyszer felnövök hozzá... úgy körülbelül maximum a bokájáig!"

www.stop.hu/articles/article.php?id=804043

CDX 2011.01.10. 00:25:42

annyira egy kisstílü, piti banda ez a fidesz, hogy az már fáj. A hülyét onnan ismerni meg, hogy a saját életét teszi nehezebbé.

Kiváncsi leszek majd a következő csörtékre:
Magyar Nemzet vs. Times/Guardian/FAZ/Le Monde
Heti Válasz vs. Spiegel
Járai Zsigmond/Csányi Sándor összeverekedik Jean-Claude Trichet-vel az EKB folyosóján
Szijjártó vesén vágja Barroso szárnysegédjét

Öveket becsatolni, kemény idők állnak előttünk.

trojka 2011.01.10. 07:42:26

@Kartal (fekete mellényben): szerintem ezen egy negyvenes égö sem változtatna...

lujo22 2011.01.11. 06:48:56

Végül is a jobboldal vezére uazt kapta az Ecoomisttól, amit baloldali politikusok a jobboldali sajtótól. A Magyar Nemzetben, Demokratádban, stb. megszokott gyakorlat, megjelenik egy cikk a szocikról, akkor illusztrációként a legrosszabb képeket teszik be róluk, amelyen csak unszimpatkusak lehetnek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.11. 18:32:01

@mavo:

és érdekelne, ha mr. orbanról jelent volna meg ilyen fotó, abból mekkora balhét kerekített volna a hörr tévé

Kodomo 2011.01.11. 21:00:40

@asimov007: "...ha megnézitek a hátteret,ha az egész képre történt szinkorrekció,a zászlók szine miért nem változott:nekem egyértelműen csak arcra történő manipulálásnak tünik."

Nem olvastam az összes hozzászólást, a tied jött fel kb. elsőként. Annyit szeretnék mondani, hogy a zászlók színe is megváltozott. Ám lényegesebb, hogy a kontraszt is. Azzal pedig lehet játszani, hogy az arcvonások is változzanak. A kérdés az, hogy mi baj volt az eredeti színekkel. A két kép alig különbözik. Szvsz felesleges volt belenyúlni.

süti beállítások módosítása