Skip to content


       Szűrés lista

Újabb hangzatos pozíció

Január 1-i hatállyal a Szerencsejáték Zrt. megvásárolta az ő érdekeltségébe tartozó Las Vegas Casino s.a.r.l.-nek a Belvárosi Kaszinó Kft-ben meglévő, kisebbségi üzletrészét. Az állami vállalat tájékoztatása szerint a vételár az üzletrész névértékével megegyezik, vagyis 245 millió forint volt. A Belvárosi Kaszinó Kft. 2009-ben 2,127 milliárd forintos árbevételt ért el, nagyjából 600 millióval kevesebbet, mint az előző években. A csökkenő bevétel elkoptatta a nyereséget is: a korábbi esztendők 50-140 milliós adózott eredményével szemben 2009-ben 176 milliós mínusz jött össze.

Vajon ki lehet ő?

Tizenkét évesen hagyta el Magyarországot, de rendszeresen visszajár, több filmet forgatott itt. Dobó Kata neve feledhetetlenül összekapcsolódott az övével.

Vajon ki lehet ő?

Demján Sándor többségi tulajdonos mellett a 2007-ben nyílt etyeki filmstúdió társtulajdonosa. A Korda Stúdió azonban nem túl sikeres, 2-3 játékfilmet és egy sorozatot tud felmutatni. Az amerikai részesedéssel is bíró, 2010-ben nyílt rákospalotai Raleigh stúdió a nagy konkurens: a Magyarországra érkező amerikai produkciók nagy részét elvitte a Korda elől, és már 2011-re is sok előjegyzése van.

Vajon ki lehet ő?

Az országgyűlési választás mindkét fordulóján ott volt a Vörösmarty téri fideszes eredményváró rendezvényen, a vasárnapi győzelem után pedig VIP-bulit szerveztek az egyik kaszinójában a Fidesz vezetőinek.

Vajon ki lehet ő?

A Robert de Niro érdekeltségébe tartozó Nobu-étteremlánc szeptemberben nyílt budapesti tagjának tulajdonosa. A megnyitóra érkezett amerikai hírességeket elkalauzolta a Parlamentbe is, a miniszterelnökhöz.

Vajon ki lehet ő?

Nem csigázom tovább a kedves olvasókat,  bemutatom.......

.......tatatatam......

a magyar nemzeti filmszakma kormánybiztosát, Andrew G. Vajnát!

Tavaly áprilisban röppentek fel hírek arról, hogy lobbizás indult a Fidesznél filmes körökben annak érdekében, hogy helyezzék az ő felügyelete alá a magyarországi filmipart, és mostanra valóság lett belőle (ehhez talán a a Liszt Ferenc életéről szóló filmötlet is hozzájárult).


"A nemzeti filmszakma megújítása érdekében kormánybiztosként tevékenykedik a jövőben Andrew G. Vajna magyar származású amerikai filmproducer. Feladata a magyar film megőrzésére, fejlesztésére, állami támogatására és az ezzel kapcsolatos kormányzati tevékenység összehangolására irányuló stratégia kidolgozása lesz. A kormánybiztos munkáját a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium segíti majd.

A nemzeti filmszakma kormánybiztosa felméri, elemzi, értékeli a mozgóképszakma jogi, gazdasági és intézményi feltételrendszerét, majd ezt követően javaslatot tesz ezek módosítására, beleértve a támogatási rendszer átalakítását és annak intézményi rendszerét. Kidolgozza az állami és közalapítványi tulajdonban lévő filmstúdiók és filmgyártási infrastruktúra hatékony hasznosítását, valamint javaslatot tesz a filmszakma hosszú távú fejlődését biztosító képzési rendszer kialakítására.

Feladatkörébe tartozik, hogy részt vegyen a filmszakmát és az audiovizuális politikát érintő kormányzati döntés-előkészítésben, és az ilyen jellegű kormány-előterjesztéseket véleményezze.

A kormány célja, hogy a nemzeti kulturális örökség részét képező hazai mozgóképkultúrát tisztességes körülmények között megőrizze és fejlessze.

(...)

Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság"

 

 

 

Címkék: fidesz kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr92585275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.01.15. 12:21:05

"Ő" legalább ért hozzá :-) Ha minden területre ugyanilyen szakértelemmel rendelkező embereket tennének, lehet, nem itt tartanánk. Két példa így hirtelen: budapesti ügyvédből lett agrárminiszter, jászsági alkoholistából lett honvédelmi miniszter.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.15. 12:33:43

@Droli:

Csöppet azért kilóg a baráti lóláb :)

jozicsenko 2011.01.15. 12:54:57

hajrá

a wermer andrás lehet épp most tanul buliwoodban, nem? :-)

törcsi 2011.01.15. 13:04:22

wermer egy par honapja meghalt...

bandika gazdája 2011.01.15. 13:04:53

Csak a kurvák változtak, a kupleráj ugyanaz!

Dr Smit Plagius 2011.01.15. 13:13:28

most miért is kellett költségvetési pénzből megvenni a veszteséges üzletrészét?

nyos 2011.01.15. 13:14:12

Szarul all nalunk a filmgyartas? - ketsegtelen
Ert hozza? - johogy

Azzal, hogy egy ilyen nagy nevet sikerult megnyerni, nem kis reklamot is kapott. Feltehetoleg nem csak itthon vannak kapcsolatai.
Lenne itthon szakember (Digic Pictures/Colorfront), szinesz, technika, helyszin, meg rendezo is, par nagyobb filmet forgattak is nalunk. Ennek ellenere a hazai produkciok megrekedtek a senkit nem erdeklo muveszfilmek, es a propagandafilmek (Sorstalansag, ciganyos fantasy) szintjen.
Vegre egy szakember, aki latott mar filmet eleteben.

kamasuka 2011.01.15. 13:21:19

@jozicsenko:
Panelokat kéne frissíteni haver.Wermer ugyanis tavaly szeptemberben meghalt.

kamasuka 2011.01.15. 13:23:52

@laspalmas:
Miért, te a jó koponya, de általad gyerekkorod óta utált, szépfiú, okostojás ellenségedet vennéd be a cégedbe inkább? Vagy ha már választhatsz, akkor olyat, aki tudja, bírja és meg van a kapcsolata is, plusz még ért is hozzá? :)

kamasuka 2011.01.15. 13:26:34

@laspalmas:
Nem lehetne értelmes posztokat generálni? Fletóék bukása óta több a tízezer forintos zongorabérlési "panama" szintü ügy, a Kósa bedönttötte a forintot, meg hasonló bullshitek, mint a tisztességes, értelmes poszt.

minimalista 2011.01.15. 13:28:52

Kétlem, hogy Vajna ilyen - számára, minden bizonnyal - jelentéktelen összegű ügyletekkel próbálna az állam kárára spórolni. Ha megint fellendülés jön, megint nyereséges lesz a kaszinó és jó üzletnek bizonyul.
hu.wikipedia.org/wiki/Andrew_G._Vajna

Ha végigszaladunk filmográfiáján észrevehetjük, mennyi klasszikus akciófilm producere volt ő! Személy szerint kb. a filmjeinek 80%át láttam már és minimum ezer véres gyilkosság televíziós interpretációjának élményével lennék szegényebb munkássága nélkül! :)
Az ő vezényletével végre elkészülhetnek olyan nagyszabású alkotások, melyek méltóképp állítanak mozgóképi emléket a magyarság vérzivataros századainak! :D

Vicc nélkül, én támogatom, hagy próbálja meg, még jó is kisülhet belőle.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.01.15. 13:29:05

Szerintem csak azért vállalta el, mert meglátta az Üvegtigrisben Szabó Erika seggét és ugyanúgy bele akar fektetni (..) az ifjú tehetségbe, mint anno Dobó Katába..

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 13:29:08

a szakmai rálátása a témakörökre vitathatatlan, no de ha ezzel foglalkozik napi 24 órában (kutat - elemez - modellez - elemez - kutat - elemez -hatástanulmányt készít - elemez - modellez - javaslatot tesz - kidolgoz) akkor 32 011 májusára készen meg is lesz az eredmény.

mert ugye a feladatkör:

Feladata a magyar film megőrzésére, fejlesztésére, állami támogatására és az ezzel kapcsolatos kormányzati tevékenység összehangolására irányuló stratégia kidolgozása lesz. A kormánybiztos munkáját a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium segíti majd.
A nemzeti filmszakma kormánybiztosa felméri, elemzi, értékeli a mozgóképszakma jogi, gazdasági és intézményi feltételrendszerét, majd ezt követően javaslatot tesz ezek módosítására, beleértve a támogatási rendszer átalakítását és annak intézményi rendszerét. Kidolgozza az állami és közalapítványi tulajdonban lévő filmstúdiók és filmgyártási infrastruktúra hatékony hasznosítását, valamint javaslatot tesz a filmszakma hosszú távú fejlődését biztosító képzési rendszer kialakítására.
Feladatkörébe tartozik, hogy részt vegyen a filmszakmát és az audiovizuális politikát érintő kormányzati döntés-előkészítésben, és az ilyen jellegű kormány-előterjesztéseket véleményezze.

ehhez a tevékenységhez szakemberek tucatjai kellenek, gazdasági, szociológiai, művészettörténeti, művészeti témakörökből, stábbal, a szükséges infrastruktúrával és ezeket koordinálni kell, ellenőrizni és felügyelni.
No most nem látom említve, hogy hol (melyik) ez a már meglévő testületi szervezet amely ezt elvégzi, illetve ha még nincs, akkor mikorra lesz meg és minek vezető neki míg nincs.

Meglátásom szerint, van rá esély vastagon bármennyire is kompetens a témakörökben Vajna, hogy ez egy humbug pozíció.
No de majd meglássuk, mert szükség valóban lenne a témakörök rendbetételére. De arra a jelenlegi szervezetek nem alkalmasak. Új kell.

Még kérdés, hogy mennyibe fog kerülni ez, és nem-e kiderülnek olyan aknák a menet közben amelyek miatt többe kerül a dolog, mint ha hagynánk ahogy van, elfolyni a pénzt. (mert bizony ez a terület az, ahol az aknák (személyi érdekek, kapcsolódások, nemzetközi szinteken is), bizony nagyon könnyen padlóra küldhetik a szakmai területet.

De míg ez nincs felmérve, legalább előkészítve és megalapozva az intézmény/szervezet amely majd a "reformokat" végigviszi, nem értem minek rá kormánybiztos.

Én szeretnék egy kormánybiztosi kinevezést magamnak az űrkikötőink rendjéért tisztaságáért felelős szaktárcánál. Voltaképpen realitása nagyjából ugyanannyi.
Lesz rá szükség valamikor, a terület már megvan amit majd felügyelni kell, csak még nem tudjuk hol, még nem tudjuk mennyi lesz a forgalom rajta így a szemetelés, piszkolás sem, de fel kell rá készülni állami szinten. Szakértője vagyok a témának, sok sci-fit olvastam, fejben van mos-eisley teljes térképe, szerintem bárkinél jobban értek a témához e hazában.

minimalista 2011.01.15. 13:30:08

@kamasuka:
Kósa tényleg bedöntötte a forintot. De ne félj, akinek szóltak előtte, az jól járt!

Petrow 2011.01.15. 13:30:46

@bandika gazdája: igen, viszont most egy sokat látott "mádám" került ennek az élére, aki talán még pénzt is tud belőle varázsolni :)

terensz szpenszer 2011.01.15. 13:31:05

Na helyezkednek már. Előbb a bizniszt telepítik "haza", aztán a pereputtyot.
Az első telepek már állnak.

ucsacsu 2011.01.15. 13:40:03

@bandika gazdája: A kurvákat kell cserélni ha nem megy a kupi,nem?

bandika gazdája 2011.01.15. 14:10:24

Nem is lenne nekem ezzel semmi bajom, csak megint azt nem látom tisztán, (de ez biztos az én hibám) hogy hogy is van itten a fontossági sorrend?! Állítólag április 15. után kb. 1.000.000 ember veszíti el az otthonát, a koraszülött mentőkre koldulják a pénzt... Nem akarok demagóg lenni, de biztos, hogy most a legsürgősebb kaszinókat venni, meg a magyar filmgyártást fellendíteni államilag? Azt meg már meg sem merem kérdezni mert megint megesztek, hogy ha olyan nagy spíler, miért jött haza (vagy mondjam úgy ide?!) ebben a bazinagy válságban. Igaz, akciófilm gyártásban szarul áluunk, de valahogy majdcsak kibírtuk volna még egy kicsit nélküle.

FSchleck 2011.01.15. 14:26:19

@bandika gazdája: " Nem akarok demagóg lenni..." Ahhoz képest sikerült.

Max. 2011.01.15. 14:47:51

@nyos: "Ert hozza? - johogy"

Nanebasz. Ha jól rémlik, a fickó keze alatt az arany is szarrá változik. Nézd meg a Terminator 3-at. Egyik legnagyobb foschtaliga, amit az elmúlt tíz évben volt szerencsétlenségem látni.

Béla Bácsi 2011.01.15. 14:48:26

@bandika gazdája: "ha olyan nagy spíler, miért jött haza (vagy mondjam úgy ide?!)" Először is: olyan spíler! Hidd el! A második Terminator filmje az akkori minden idők kasszasikerét döntötte meg! Saját pénzén leforgatta (majd sikerre vitte) a Children of Freedom c. filmet, amit a magyar 56-os szabadságharc emlékére forgatott. A legelső vetítés a Fehér Házban volt president és Barbara Bush előtt, akik könnyekig hatódtak az eseményektől.
Annyi kampósorrú, országrabló gazembert láttunk már Magyarországon lopkodni, hogy beidegződésből gyanakszunk mindenkire. Vajna úr remélhetőleg gatyába rázza ezt a (vízilófosok melletti) másik nagy zsidó panama-területet, ahol huszadrangú kis senkik raccsolva nyúlták le a magyar adófizetők pénzét, hogy az ilyen "világhírű" jancsómiklósok fércelményeivel "gazdagítsák a magyar kultúrát".
Jancsó filmjeit pl. a kutya se nézte volna meg, ha Gulág-szigetek módjára, kötelezően nem hajtottak volna ki minket gyerekeket az általános iskolából a moziba, hogy nézzük meg. Mondjuk, mindig volt benne meztelen nő, így ez egy "fair trade off" volt akkoriban nekünk, de a története a filmeknek sorra az volt, hogy Bujtor István kakstollas kalapban (régi Magyarország zsidóellenes, faszista szimbóluma) pofozgatja Madaras József cigányszínészt, aki Jancsó úr szerint a leghűebben szimbolizálta a szegény magyar népet. Sokat elgondolkoztam gyerekkoromban ezen: ránéztem édesapámra, akit szintén a magyar szegény néphez sorolhattunk, de nem láttam semmi hasonlóságot (még képletesen se!) küzte és Madaras Józsi között. Annál inkább a faluszéli cigányokban! Hát kell ez nekünk, drága Bandika Gazdája, hogy a pénzünkért pesti zsidók (objektíven!) cigányozzonak bennünket? Vagy a Magyarok Istenéről gúnyrajzfilmet forgassanak és a "magyar" TV-ben bemutassák mindenkinek, főleg a gyerekeinknek, akik vonzódnak az animációs filmekhez, hogy itt mi csak pálinkázunk, nőink meg pornós kurvák?
Isten áldja Zorbán fejedelmünket, aki lassan megszabadít (talán) bennünket ezektől az "európai" művészektől és világhírű filozófusoktól és végre felnevelhetünk egy egészséges magyarságtudattal rendelkező generációt! Uff.

Zuzu Petals 2011.01.15. 15:11:50

@Conv: Az a helyzet, hogy faszságokat írtál most. Remélem, ma csak kákániscsomót kedvedben vagy, mert ez a terület igenis segítségért kiállt, és van múltja (ha össze akarnám hasonlítani az űrutazós hülyeségeddel, akkor a kettő csak abban az esetben lenne egyenértékű, ha nekünk annyi közünk lenne a filmgyártáshoz, h egyszer tóthbéla volt a főszereplő egy szovjet háborús filmben). Amúgy nem biztos,h a jelenlegi apparátus egy-az-egyben alkalmatlan, csak épp eddig mondjuk leszarták az egészet nagy ívben.

@bandika gazdája:
Nézd, itt pár milliárd Ft-ról van szó csupán. lehet, hogy Te lefosod a kultúrát, de lehet, hogy nekem fontos ez a terület 1., 2. ki mondta, hogy erre óriási pénzeket szánnak? Honnan tudod, hogy nem pont inkább a piacra akarja majd kitolni a területet?

@Max.:
Igaz is, a T3 akkora fos volt, hogy én a 2-t is kitöröltem az elmémből. Idióta! Mindenki hibázik, de talán nem kellene ennyire kicsinyesnek lenni, hanem meg kellene nézni,mit ért el saját erőből...

Amúgy meg szerintem ez az ember elért már mindent, gatyába rázni a hajdanán nagyhírű magyar filmgyártást, igenis kihívás lehet. Valószínű, a kaszinót haveri alapon vették meg, de én azt is leszarom, ha végre a jelenlegi tolvajbanda csak egy részét eltakarítja.

bandika gazdája 2011.01.15. 15:37:23

@Béla Bácsi: Könnyekig meg vagyok hatva, hogy barbara Bush könnyekig meg vót hatva. Ennél jobban már csak akkor lennék meghatva, ha 56-ban nem hagytak volna szarban bennünket! De adja Isten, hogy neked legyen igazad! Majd ha nem lesz, akkor háborgok egy sort. OKÉ?!

csak_csendben 2011.01.15. 15:43:19

@bandika gazdája:

Ez tetszik.
Kimegy sikeres lesz, akkor miért nem itthon csinálta. És mindenki sír, hogy aki ért hozzá elmegy.
Visszajön, akkor meg egyesek verik magukat, miért jön vissza, maradjon kint.

El tudom képzelni, ahogy Új-Zéland is veri magát, hogy Peter Jackson a sziget közelébe se tegye a lábát, vagy ahogy a spanyolok kapálóztak, hogy nem kell nekik Del Toro, ne csináljon és ne támogasson spanyol filmet, maradjon csak az USA-ban. Wait! Wat?

csak_csendben 2011.01.15. 15:44:18

@bandika gazdája:

Apropó, mit szólnál hozzá ha Antal Nimród visszajönne Magyarországra filmet forgatni. Maradjon az USA-ban ő is?

bandika gazdája 2011.01.15. 15:44:48

@Zuzu Petals: Csak hogy tudd! (Bár semmi közöd hozzá!) több mint 3000 kötetes könyvtáram van! Nem biztos, hogy mindenki hülye aki nem ért veled egyet! Amúgy meg nekem a film Bergmant, Kuroszavát meg Antonionit jelzi, nem az akciófilmeket. De neked is azt mondom amit Béla Bácsinak: legyen igazatok!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.15. 15:48:43

Na akkor.

Vajna hollywoodi filmproducer, vagyis összeszedi a filmre a lovettát a magánbefektetőktől, leforgattatja a rendezővel és minél nagyobbat próbál utána kaszálni belőle.

Ehelyett idehaza van az állami csöcs, amin a belterjes filmszakma lóg (lásd Groó Diána:Vespa).

"Feladata a magyar film megőrzésére, fejlesztésére, állami támogatására és az ezzel kapcsolatos kormányzati tevékenység összehangolására irányuló stratégia kidolgozása lesz."

Vajna és a stratégia kidolgozása?

"felméri, elemzi, értékeli a mozgóképszakma jogi, gazdasági és intézményi feltételrendszerét, majd ezt követően javaslatot tesz ezek módosítására, beleértve a támogatási rendszer átalakítását és annak intézményi rendszerét."

Nm tudom mennyire ismeri Vajna a magyar filmgyártás jogi, gazdasági helyzetét ...

stb.

Mindenesetre már tavasszal pletykálták, hogy Orbán Vajnára bízza a magyar filmgyártást, bejött a tipp.

Béla Bácsi 2011.01.15. 15:50:29

@bandika gazdája: Ja. Hát jó magyar szokással leszarozunk mindent, mindenkit. Azért mert most (igen sok joggal!) leköcsögölik Georgit Amerikában, nekünk otthon nem kéne úgy sietni vele. Azért mégis az USA elnöke volt, aki egy kicsit nagyobb hatalmú volt, mint Furcsány Feri and the gang. (Én a legnagyobb hibájának azt rónám föl, hogy tudatlanságát kihasználva az amerikai zsidó lobby ideküldette vele ezt a gyönyörű "kis fekete asszonyt", April Foleyt, aki a legvéresebb szájú zsidó a teremtés kezdete óta. Ahhoz képest, hogy őasszonysága az Egyesült Államokat képviselve magas rangokkal kitüntette az összes hazáruló, országrabló, volt kommunista zsidót Pesten (csak hogy megtanítsa a magyaroknak, hol lakik az Úristen), mellőzvén a büdösmagyar 56-osokat, igen Vajna úr könnyeket csalt ki az elnök szeméből, aki elismerte, amit kiskegyed is méltóztatott említeni, hogy biza nagy geciség volt nem segíteni ezt a forradalmat! Jobb későn, mint soha! Pl. mi lenne velünk magyarokkal, ha nem áldoznánk folyamatosan a meghurcolt ártatlanok emlékének és nem szerveznénk állandó megemlékezéseket és fáklyásmeneteket, meg nem állítanánk vascipő emlékműveket? Lessüllyednénk az oblivionba! (Apropó: ha olyan derogáló ez a magyarszerető Vajna, naccsád kire teccene gondolni, hogy jobb lenne erre a posztra, a Koltay fiára?)

bandika gazdája 2011.01.15. 15:53:25

@zero: Maj most megvizsgájja, oszt akkor má tudni fogja!!!! (Majd kapsz Te is rajongóktól ne félj!)

2011.01.15. 15:54:21

Könyörgöm, valamelyik kúrmány foglalkozzon már végre azzal a kurva gazdasággal is, ne csak politikai és társadalmi lózungokkal! Leszarom a magyar filmet meg a feltalálókat meg trianont meg mindent, ha közben éhenhalnak, megfagynak a honfitársaim, mert hiányzik vagy egymillió munkahely.

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2011.01.15. 15:55:48

Persze, ért hozzá meg minden, DE valahogy mégis azt érzem, h ez neki és pajtásainak sokkal-sokkal jobb lesz, mint nekünk. Eleve az időzítésből is kitűnik, elvégre mikor lenne jobb alkalom állami pénzből pár ócska milliárdot elszórni kaszinókra ha nem most?!
Jó volna egyszer olyan döntésről olvasni, ami TISZTÁN az állam és a zemberek érdekeit szolgálja és nem elsősorban az aktuálisan kinevezetteket.

bandika gazdája 2011.01.15. 15:57:46

@Béla Bácsi: Bocs a dupláért! Amúgy tényleg nagy embör. Már a vacsoracsatában is volt! Jappánt főzött!

bandika gazdája 2011.01.15. 16:01:12

@Hajszás Láncos: Jóvan, Te is műveletlen bunkó vagy meg demagóg mint énkiskegyem!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.15. 16:01:20

Szerintem AV letett már dolgokat az asztalra. Valószínű, hogy lesz pénz filmekre, meg hogy tenni is fog valamit, csak könyörgöm, tehetséges rendezőket engedjenek rendezni...! És Sas tamást oda nem engedjék még egyszer...!

Na persze ha nem mutyizzák el az egészet, ami azért nem lepne meg. :(

dr. Aullah 2011.01.15. 16:05:04

Palmi (bocsi, hogy így hívlak, ha zavar, akkor szólj) nyugtass meg, hogy a kép photoshop... nagyon hülyén néz ki ott a kép szélén. Mint amikor valaki az utolsó pillanatban ugrik be :D
A magyar filmgyártás a béka segge alatt van. Köszönhető pontosan annak, amit zero is írt. Na most ő is beáll a sorba...
Szóval van egy ember, aki ennyire fityisz rajongó, viktátor kedvence és milyen érdekes... már régóta lehetett sejteni, hogy egy pártkatona kapja a kinevezést... na most ez véletlenül egy híres, valaha szebb napokat megélt rendező. Ha annyira sikeres lenne, akkor kint lenne és ott csinálná a jó filmeket... de nem, ő hazajött, hogy a zállam csecsét és v****r f***át szopja.

Még valami. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ÉN nem tudom tisztelni az olyanokat, akik nem azért csinálnak egy filmet, mert van egy jó ötletük, hanem azért, mert valaminek épp az évfordulója van. Pl volt az a szabadságharcos film. Az is évforduló miatt készült. Most meg ez.
-Te Andy, régen csináltunk már filmet, kéne valami újat nem?
-De... már én is gondolkoztam...
-Van egy jó ötletem... a jövőben játszód...
-Uncsiiiiiiii.
-Hát akkor mi legyen?
-Van valaminek most az évfordulója, vagy éve?
-Asszem valami zeneszerzőnek... valami magyarnak...
-Erkel?
-Nem... valami lisz... igen LISZT FERENC.
-Remek... és akkor lehet reklámozni a filmet azzal, hogy az ő éve van, Meg kapunk állami támogatást... hogy én mennyire zseniális vagyok!

Béla Bácsi 2011.01.15. 16:06:13

@zero: Meg rendező is, meg operatőr. Most már inkább tényleg producer, de azért van akkora "művész", mint a "világhírű" jancsómiklós volt!

Béla Bácsi 2011.01.15. 16:09:41

@bandika gazdája: Jajj, ha már lealacsonyodott a magyar TV-hez, akkor csakis kis jelentéktelen senki lehet! (Magácska volt már valamiben egyáltalán? Vakeroláson kívül?)

bandika gazdája 2011.01.15. 16:16:54

@Béla Bácsi: Azzal a tévével meg azzal a műsorral nem az a baj, hogy magyar ha jól gyanítom!

guma 2011.01.15. 16:33:04

@Zuzu Petals: nem kell minden védhetetlent védeni - az iróniát meg illik észrevenni, ha már olvasunk valamit :) D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.15. 16:40:27

@Aullah:

fotó innen:
http://www.facebook.com/?ref=home#!/album.php?aid=294896&id=298090296092

bandika gazdája 2011.01.15. 16:45:02

@Darkwill: Miért gondolom pont azt amit Te?!

Béla Bácsi 2011.01.15. 16:46:26

@bandika gazdája: Ja. De akkor mi itt a baj? Szerintem ez a horribilis "attitude" (alaphozzáállás a dolgokhoz) Magyarországon. Ez a hit nélküli, ócsárló, kisstílű cinizmus, ami a jóistent is befeketítené kies hazánkban öt perc alatt. Itt (Magyarországon) egy a biztos: aki kidugja a szarból a fejét akár egy centire is, azonnal ferde, gúnyos mosolyok fogadják. Olyan sokat sejtetők... Nem akarok érzelgősbe átmenni, de ahogy szegény Szörényi Levente dalolta anno: "Nem lehet, nem lehet. Értsétek meg: Hit nélkül se élni, se halni nem lehet..." A magyar nép -szerintem- az összes vezető statisztikák ellenére ami az öngyilkosság nagy számára utal hazánkban, a legreziliensebb a világon: ennyi, sűrű, savas, fekete negativitás, ami itthon van az emberekben egy vízilovat is elvinne öt perc alatt.
Mi meg élünk(?) benne!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.15. 16:54:26

@Béla Bácsi: "aki kidugja a szarból a fejét akár egy centire is, azonnal ferde, gúnyos mosolyok fogadják"
Az a baj, hogy a legtöbb ilyen embernek van is vaj a füle mögött. Ki kéne próbálni egy feddhetetlen embert. Már ha van.

tkgabor 2011.01.15. 17:07:36

Egyáltalán magyar állampolgár? Vagy anélkül is lehet valaki kormánybiztos?

Béla Bácsi 2011.01.15. 17:07:40

@ColT: De nincs! És nem is lesz a magyarnak sohase, mert velejéig cinikus és negatív! Talán erről nem ő tehet, így nevelték. tessék emlékezni Wass Albert egyik novellájában (most ne menjünk bele művészeti értékekbe!) a haldokló jegyző megvilágosodik: " Itt mindennek az ellenkezőjét kell venni, mint amit mondanak!" ezért kéne csínján bánni ezekkel a "vaj van a füle mögött" beszólásokkal, mert élesek, vágnak és a gyanún kívül a kommentelő nem tud konkrét bizonyítékot hozni, de hát ez a csekélység nem zavar senkit: sunyin, sokat sejtetően összevigyorodunk: "Mondhatsz már akármit! Ilyen pofont csak Fülig Jimmy tud adni!"

bandika gazdája 2011.01.15. 17:08:47

@Béla Bácsi: Ha rendesen körülnézünk jó hosszan visszamenöleg is oka van annak Béla Bátyám! Akik meg "kidugják a szarból a fejüket" itt élnek velünk. Nem kell Amerikáig menni, hogy gúmyosan mosolyogjunk!

guma 2011.01.15. 17:08:52

@Béla Bácsi: szeretnék hinni, és bízni! :)
de ha valakinek a világ túlsó felén vendége voltam, aki fogadásról-fogadásra cipelt, kormányzónak bemutatott, stb azt nem állami pozicióval fizetem meg.
most szerintem ez a látszat...
nem lehetne valamit igazán tisztán kezdeni, indítani?

Zuzu Petals 2011.01.15. 17:13:33

@bandika gazdája: Nézd, én csak azt próbáltam kifejteni, hogy a kultúrára igenis kell pénzt áldozni, mert engem pl. megnyugtat/kikapcsol egy kellemes zene, egy film, egy elgondolkodtató kép. Most a tehetség nem jut pénzhez, csak a haverok meg a pereputty. Lehet ez az ember seggnyaló, de igazából én nem tudok senki mást megnevezni, akire rá lehetett volna ezt a feladatot bízni. Eddig senki meg sem próbálta a piacra vinni legalább egy részét a magyar filmkészítésnek, hátha ez az ember megteszi, mert ért hozzá,és ezt bizonyította is. Ráadásul gyanítom elég fasza kis kapcsolati hálóval rendelkezik, ami megintcsak nem elhanyagolandó tényező. Nyilván ő, amikor saját zsebre játszott, akciófilmeket támogatott, mert arra van nagyobb igény. Ez nem jelenti azt, hogy nem szeretheti az értelmes filmeket. Én úgy gondolom, ez egy jó döntés, de kíváncsi vagyok a véleményedre, mert eddig semmi értelmes érvet nem hoztál fel, csak rosszindulatú fikát olvastam tőled. Szerinted, ki alkalmasabb erre a posztra, mert az nemkérdés,hogy ezt a problémát meg kel oldani, mert min. 30-40 éve leszarják a filmfinanszírozás rendbetételét, és sajnos egy költségvetés sem olyan, hogy most egymillió ember vett fel kölcsönt, és fogja elveszíteni a házát, akkor amíg meg nem marad a lakhelyük, addig senki nem kap semmit....

bandika gazdája 2011.01.15. 17:16:29

A minap üjból elolvastam a Rokonkat.: Isten bizony, ha nem tudnám, hogy Móricz mikor írta, azt hinném ma játszódik. Mi okom lenne arra, hogy ne legyek gyanakvó meg cinikus drága Béla Bácsi amikor sehogyse látom a tisztulást. De ha más látja és tévedek, annak öszintén mondom örülök!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.15. 17:20:04

"Nagy megtiszteltetés számomra Magyarország Kormányának felkérése a magyar filmipar feltérképezésére. A nemzetközi filmgyártásban szerzett több évtizedes tapasztalatomra támaszkodva fogom végrehajtani ezt a megbízást. Az elkövetkezendő hetek feladata az, hogy a legapróbb részletekig bezárólag felmérjük és értékeljük a magyar filmipar jelenlegi helyzetét és struktúráját. Ez a munka elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenki számára átláthatóvá és világossá váljon, hogy hol tartunk most. A cél az, hogy egy összefoglaló tanulmány elkészültét követően terv szülessen a magyar film meglévő értékeinek fenntartása mellett a szakma teljes körű megújítására" - közölte a neves producer.

2011.01.15. 17:25:47

@bandika gazdája: Én már csak ilyen vagyok, hogy tök mindegy nekem, hogy piros-fehér-zöldben vagy kék-fehérben döglünk éhen. Van a dolgoknak egy fontossági sorrendje: hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis

bandika gazdája 2011.01.15. 17:28:43

@Zuzu Petals: Mégegyszer mondom, nem vagyok Vajna ellen, csak most elég sok a baj, de igazad van! A kultúrára is költeni kell, csak ne feneketlen kútba follyon, mint eddig. Azt is mégegyszer mondom, szívből kívánom legyen igazatok! De azt tanácsolom kiránduljatok egyszer-kétszer egy szabolcsi vagy borsodi kis faluba! Az emberek nagyon kedvesek, könnyű velük szóba elegyedni. Én megtettem! Akkor majd megérted miről beszélek!! És attól, hogy én hála Istennek nem nélkülözök, attól még van szemem a látásra. És a politikusoknak méginkább kéne hogy legyen. Én csak azt mondtam (és mondom is) hogy itt és most nem a magyar filmgyártás problémáinak megoldása a legégetőbb kérdés.

2011.01.15. 17:31:26

@Béla Bácsi: Erről jut eszembe egy vicc: kis nyű kidugja a fejét a szarból, körülnéz, és elámul. Kérdezi az anyját: mama, mi az a nagy fényes ott fennt? - Az a Nap, kisfiam. - És mi az a sok képk körülötte? - Az az ég, kisfiam. - És mi ez a szép zöld itt alatta? - Az a fű, kisfiam. - Mama, ha itt minden ilyen gyönyörű, akkor mi miért élünk a szarban? - Mert ez a hazánk, kisfiam! ;-)

2011.01.15. 17:32:25

@ColT: Én itt vagyok feddhetetlennek, adjatok nekem 2/3-ot, aztán majd meglássátok, milyen jó lesz! ;-)

bandika gazdája 2011.01.15. 17:33:11

@Hajszás Láncos: Mintha csak magamat hallanám. Kapok is hideget, meleget!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.15. 17:42:10

@Béla Bácsi: Az a baj, hogy a legtöbb "nagyemberünkre" nem csak gyanú van.

@Hajszás Láncos: Simán, valószínű jobban csinálnád, mint az előzőek, vagy a mostaniak.

Béla Bácsi 2011.01.15. 17:45:07

@guma: Dehogynem. Tegyünk fel hirdetést, hogy erre a pozícióra keresünk valakit a XXIII. ker.-ből. Az majd tiszta lesz!

Béla Bácsi 2011.01.15. 17:46:49

@bandika gazdája: Nem is én mosolygok! (gúnyosan)

Béla Bácsi 2011.01.15. 17:54:50

@ColT: De kitől származik a gyanú? Mert mi mindig gyanakszunk... teccik ismerni a régi komcsi viccet: Odasétál a rendőr a hirdetőoszlophoz és belerúg: "Ácsorgunk, ácsorgunk és közben továbbítjuk a híreket?"

Kartal (rezervált) 2011.01.15. 18:00:48

@bandika gazdája: Én nagyjából neked adok igazat. Amíg egy országban az állampolgárok tömegét fenyegeti munkanélküliség, utcára kerülés, közbiztonságon a béka ücsörög, kórházak összedőlés és csőd szélén... szóval akkor talán ezzel kellene elsősorban foglalkozni, és amikor minden rendben, akkor lehet művészetre és egyebekre pénzt szórni. Maslow-szükséglethierarchia, ha mond valamit...

Horizont 2011.01.15. 18:08:11

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: :DDDDDDD
@Béla Bácsi: Jancsó itthonról lett világhírű és ez nem mindegy!

Szükség lenne a kultúrára természetesen,a filmre is. Vajna 70 felé ballag, bár jól tartja magát. Senki nem vitatja, hogy letett már az asztalra sok mindent. Amerikában élt 1956-tól, amerikai ésszel él,
(milyen szívvel azt nem tudom) kint sikeres volt, nem biztos, hogy itt is sikerül. Ez
Magyarország!Egyedül nem képes csodát csinálni akikkel meg körül lesz véve ugyanazok!! Sikeres étterme van, MINDIG csinos fiatal barátnője,híres emberek a barátai,haverjai, jóban van Orbán és családjával, oké minden. De nem hiszem, hogy járatos lenne ebbe a szarban dagonyázásban ami itt van.Ő sem varázsló. Meg nem is magyar állampolgár szerintem (ezt csak mellékesen).
Fontos a kultúra, de amikor ez van ami itt van, fontossági sorrendet kéne felállítani. Demagógia nélkül!!!

2011.01.15. 18:27:39

@Béla Bácsi: a gyanú azért van, mert az a csúnya híradó csupa gonosz bűntényt mutogat, de most már az új médijatörvénynek hála nem mehet így tovább úgyhogy nem lesz gyanú sem, és ha mindenki úgy tesz, mintha minden rendben lenne, akkor az úgy is van, hiszen orwelltől tudjuk, hogy amiről nem beszélünk, az nincs is. Végkiárusítják a CBA-ban a megmaradt Abszurdisztán köteteket, pedig szerintem korai még, mert nagyon úgy néz ki, hogy megyünk tovább a lenini úton, csak ezúttal vörös helyett narancssárga pántlikával átkötve. :-(

@ColT: Másképp csinálnám. Hogy jobban-e... hát nem tudom. Minden esetre ha azt akarjuk, hogy az óra járjon, akkor valamerre meg kell lökni az ingát. Hogy balra-e vagy jobbra, az tulajdonképpen mindegy is, lényeg, hogy szélsőség legyen. :)

@Kartal (fekete mellényben): A viktátor most akarja megnyirbálni a munkanélküli segélyt is. Nem tudom, már hova, én már 2006-ban is csak 2,5 hónapig kaptam havi 26e-t, de már akkor sem lehetett ennyi idő alatt elhelyezkedni és ennyiből akár csak minimális szinten is ellenni. Mostantól az a nóta lesz, hogy akit kirugnak, és nem kap másik munkát, az dögöjjön meg? hir.ize.hu/click.php?id=99932&categ_id=11&url=http%3A%2F%2Fvponline.hu%2Fbelfold%2F2011%2F01%2F13%2Fvege-nagylelku-es-hosszantarto-munkanelkuli-juttatasok-korszakanak.html

szmoker (Homo Trollicus) 2011.01.15. 18:31:17

Bréking nyúz, posztot kérünk róla: mindenki kedvenc Verocchiója ellen indul a banzáj :D
index.hu/belfold/2011/01/15/az_rendorseg_vademelest_ker_verokekra/

2011.01.15. 18:37:20

@Horizont: Szerintem Jancsó egyáltalán nem gáz. Nem azt monom, hogy napi betevőm a munkássága, de néha bizony rámjön a Jancsófilm-nézés, és nincsen helyettesítő terméke a Besthollywood Kft. kínálatában. Szerintem a magyar film éppen akkor és attól kezdett el hanyatlani, hogy egy idegen szerepbe kényszerítették: a könnyed szórakoztató műfajba, illetve a politikai propaganda műfajába. Ezzel elvesztette egyetlen értékét: a realitásábrázolását.

Béla Bácsi 2011.01.15. 18:40:50

@Horizont: Nem ez volt a legelső törvény, amit a komcsik után elfogadtak, hogy mindenki, aki magyarnak született (vagy magyar szülőktől született) az magyar állampolgár és nincs olyan "bűncselekmény" ami miatt ezt el lehetne venni. (Lásd Péter Gáborék így akarták elkobozni a "disszidensek jogi alapját mindenféle visszakövetelési perekre)? Akkor magyar állampolgár kell legyen!
:))) Nem tudtam ezekről a fiatal barátnőkről, de egyre jobban tetszik nekem ez az ember! :)))

Béla Bácsi 2011.01.15. 18:46:50

@Hajszás Láncos: Azért mert egy film vontatott, depressziós és dögunalmas, attól még lehet hamis és értéktelen!

Horizont 2011.01.15. 19:02:10

@Béla Bácsi: Nem tudtál?? Dobó Katáról se hallottál? Hallatlan:))))

@Hajszás Láncos: Sokan becsmérlik le Jancsót! Pedig nem érdemli meg! Igaz művész filmeket készített, igaz sok volt a meztelen nő a filmjeiben, de aki akkor még nem élt, nem is tudja, hogy milyen sok fontos mondanivalója volt 1-1 filmjének olyan korban amikor nem igazán lehetett kimondani azt amit gondoltak. Magyar témában magyar filmek. Egy mai fiatalnak ugyan mit is mondhatna, jelenthetne az 1963-ban készült (fekete-fehér!!) "Oldás és kötés" c. film, Latinovits és Ajtay Andor főszereplésével, vagy egy 1965-ben készült "Szegénylegények", vagy később a "Fényes szelek"? Ezeket a filmeket mi a '70-es években láttuk, és abban a korban értékeltük!
Nagyon tetszett Vajna: Szabadság szerelem filmje is. De nem lehet párhuzamba állítani mégse őket! És nincs is erre szükség, se nekik, se nekünk. Másról szól itt most minden!

bandika gazdája 2011.01.15. 19:05:18

@Hajszás Láncos: Az semmi, a nyugdíjasokat elóttyák!

Max. 2011.01.15. 19:08:29

@Zuzu Petals: Elnézésedet kérem. Igazad van, Andrew Vajna a legalkalmasabb ember mindenre. Nagy jövő alatt állunk az ő irányítása alatt. Mostantól pedig mindenről elismerően nyilatkozom majd, aminél még nem csináltam jobbat. Méltatom majd kommentjeimben a 4-es metrót, a Vuk 2-t, a kommunizmust, és mindent, aminél még nem csináltam jobbat.

Gondolkozz már el rajta, ki az idióta, köszönöm. Ezt az ultimate érvelést meg, hogy "csinálj jobbat", hagyd meg a libsiknek, ez az ő ütőkártyájuk.

Béla Bácsi 2011.01.15. 19:17:32

@bandika gazdája: Nem "elóccsák" helyesen (vagy stílszerűen)?

Béla Bácsi 2011.01.15. 19:26:12

@Horizont: Sajnálom, hogy ebben különbözik a véleményünk. Én Jancsóban a kommunista-internacionalista-cionista törekvés megtestesítőjét láttam, akiknek a pajzsukra az a jelszó volt írva, hogy "DEHERIZÁLÁS". (Tessék csak emlékezni Nemeskürty Istvánra, meg a "modern" mozgalomra, hogy Gábor Áron nem is, meg Dózsa se, meg Dugonits Titusz tulajdonképp nem is...) Én semmi "művészit" nem láttam a Hideg Napokban, amiben a pofánkba dörgölték, hogy büdös-bunkó faszisták vagyunk mindannyian magyarok és "kéjjel gyilkoltuk" az egyetlen kincset, ami még ezen a megátalkodott, elátkozott földön maradt: a kifinomult, emberekért aggódó és élő zsidó értelmiséget (aki még a tetejébe még az emberiség krémje is volt: KOMMUNISTA!). nem akartam tudni Nemeskürty "valóságfeltárásáról, és nem szerettem nézni Jancsó filmjeiben, ahogy a magyarokat reprezentáló cigányt, Madaras Józsefet pofozgatja a sárban kakstollas kalapban Bujtor István szép szál magas nyilas-faszista magyar ember ( a hortysta-faszista nyilas magyarok reprezentánsa).

2011.01.15. 19:30:41

@Horizont: Hát fölnőtteknek való filmeket csinált a bácsi, az már biztos. Bár speciel a történelmi témák, mint példul a Szegénylegények, fiatalabbak számára is értékelhetők - megfelelő történelmi ismeretek birtokában. Ezt a hátteret azonban nem a Jancsó filmből kell megszerezni. Ugyanez vonatkozik a Fényes Szelekre is. Akinek fogalma sincs a korról, az öt perc után menekül a moziból, mert nem érti, kik ezek a fiatalok akik össze-vissza bóklásznak és közben ócska komenyista dalokat énekelnek. :) És éppen ezért gyorsan hervadó az ő életműve, a valóságsókon fölnőtt bugrisok sosem fognak megérteni egy Szegénylegényeket, nekik max egy Hortobágy legendája való, aztán egy sörözőben jól megbeszélhetik, hogy "hahaha, hogy elverte az oroszokat a karikással az a bajuszos." Bár azért az Anyád a szúnyogokat vagy a Nekem lámpást adott az urat szokták ismerni a kortárs fiatalok is, szóval azért Jancsó nem egy betokosodott, múltba ragadt valaki, fogja ő a korszellemet, csak egy bizonyos színvonal alá nem megy le. Éppen ezért látnám szívesebben a poszton őt, mint ezt a hollíwoodból szalajtott fingtónit, akinek egyetlen érdeme megint csak az, hogy ő is a viktátor személyes barátja és bizalmasa. Én legalábbis nem hiszem, hogy a magyar filmnek az lenne a jövője és a szent feladata, hogy a hollywoodi akciófilmekkel konkurrenciaharcba kezdjen, ez hülyeség. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy ezekre a szarokra a magyar közönség sem nagyon kíváncsi. Legalábbis amióta csak ilyeneket vetítenek, döglődnek a mozik, már a plázákban is sorra zárnak be, mert a kutya sem ad ilyen ócska, fantáziátlan hatásvadászatért 1500 Ft-okat jegyben. A magyar filmnek azt kéne fognia, hogy mi az, ami hiányzik? Mondjuk musical! Hát a Madách színház szinte már full musical színház lett, és teltházaknak játszik 6000-es jegyárral, a moziból meg teljesen kiszorult a műfaj. Vagy sportfilm. Az OTP lovaskupán szintén nem gyenge pénzekért beültek az emberek, miért ne lehetne megpróbálkozni ilyesminek a felvételével, oktató-nevelő célzatú szakkomentárral moziba, vagy legalább tévébe küldésével. Ja, és apropos, TV, hát szerintem a közszolgálati tv-nek kutya kötelessége lenne a kortárs magyar filmeket műsorra tűzni, hogy megismerje őket a közönség. Legalább hetente egyszer. Gondolom, neked, mint vidékinek, nem kell magyarázzam, hány jut el ezek közül abba a néhány véletlenül megmaradt kisvárosi moziba... Nem ámerikai filmmágus kell ide, lófaszt, ebből semmi értelmes nem fog kisülni, azt most megjósolom!

2011.01.15. 19:32:38

@Max.: Na ja, nem kell tyúknak lennem ahhoz, hogy kijelenthessem, záptojást kaptam reggelire. ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 19:38:19

@Zuzu Petals:
"faszságokat írtál most." "ma csak kákániscsomót kedvedben vagy, mert ez a terület igenis segítségért kiállt, és van múltja"

ma a szokottnál is szőkébb vagy.

idézem:
"mert szükség valóban lenne a témakörök rendbetételére. De arra a jelenlegi szervezetek nem alkalmasak"

emellé elárulok valamit, ha már felhoztad ez eddig funkcionáló apparátust:
az aki a saját szakterületének minőségére, jövőjére szart eddig, miközben azért volt felelős, az alkalmatlan a feladatra. nem fog alkalmas és felelős vezető lenni ez után sem.

lomposfarkas 2011.01.15. 19:54:00

Ez még hogyhogy nem volt?
"A nyomozók szerint Izraelbe szökne Koltai, ha kiengednék"
kuruc.info/r/2/71805/
De ez csak nem reprezentálja a mai filmgyártást, biztosan valami egyedi kisiklás lehet! Ugye egyedi...?

Horizont 2011.01.15. 19:56:58

@Béla Bácsi: Ízlések és pofonok különböznek. Azt kell, hogy mondjam hál istennek! Még jó, hogy nem azonosan látunk mindent! Mondjuk én Madaras Józsefet nem a magyarokat reprezentáló cigánynak láttam!Ja és talán nem voltak a magyarok között fasiszták és kommunisták? Nem tudok magunkra Magyarországra ilyen rosszul "gondolni" semmilyen körülmények között mint te.Ha igaz az avatarod akkor te is nő vagy. Idetartoztak a fasiszták meg a kommunisták is, nem tudunk ezen már mit szépíteni és változtatni se!Ez volt, most meg ez van! Ha most jobb lenne, akkor jó lenne:)

@Hajszás Láncos: Az a baj, hogy eltolódtak az emberek a könnyebb irányba! Való világ, Győzike só!
De az "én időmben" nem volt könnyebb út, nem csábultunk semerre, olyan filmek voltak, hogy na és mentünk néztük, meghaltunk értük. Olasz, francia, szovjet (igen, nagyon jók is voltak:D) és magyar filmek. Csodák.
Nagy színházba járó voltam a '70-es években! Ott is eltolódtak a könnyű műfaj felé. Szerinted élvezné egy fiatal Gorkij: Éjjeli menedékhely drámáját? (nevetek) Olyan színészekkel láttam mint Pécsi Sándor, Gábor Miklós, Mensáros, Domján Edit, Psota. A csilláron is lógtunk:)
A világ rossz irányba fordult, már régebben!
Vajna 66 éves, Jancsó 80. Tapasztalt fiatalabb kéne! Csodát meg senki nem fog csinálni! SENKI!

bandika gazdája 2011.01.15. 20:00:16

Elolvasva néhány kommentet megkövetem Heller Ágnest! Nagyonis sokat dolgoztak ők, és nagyonis jól dolgoztak! (Legalábbis megrendelőik szemszögéből!) Kezdenek rendesen meglátszani rajtunk.Sajnos!

guma 2011.01.15. 20:09:37

@Horizont: mesélheted, sok név már semmit nem mond - nem világ, csak magyar sztárok voltak... :)

Horizont 2011.01.15. 20:18:02

@guma: Igazad van! Én meg örülgetek annak, hogy olyan korban éltem amikor olyan, de olyan színészeket (színészkirályokat, színészkirálynőket) láthattam élőben is.Más világ volt! Másvilág volt?:D

bandika gazdája 2011.01.15. 20:20:26

@guma: Naésaztán! Attól még lehetnek nagyon jók nem?!

guma 2011.01.15. 20:24:13

@bandika gazdája: igen, azok voltak :)
csak fáradságot sem vesznek, hogy megismerjék őket! :(

Béla Bácsi 2011.01.15. 20:24:48

@bandika gazdája: Köszönönöm! De jó is ezt hallani!

bandika gazdája 2011.01.15. 20:31:09

@Hajszás Láncos: Kösz a Maslow piramist! Nem ismertem. Nagyon érdekes!

bandika gazdája 2011.01.15. 20:33:56

@Horizont: Te honnan veszed, hogy Béla Bátyám NŐ (?!) Kedvenc macskáim tenyésztője is férfiembör, mégis szereti a bársonytalpúakat!

Horizont 2011.01.15. 20:38:36

@bandika gazdája:
Én mindig hiszek az avatarnak! Mert azt gondolom (legalább) eme játékban őszinték az emberek.
De azért egy párszor becsapódtam már:(
Béla Bácsi nőnek írta magát....:))

Béla Bácsi 2011.01.15. 20:41:06

@Horizont: Én nem hinném, hogy most arról lenne szó, hogy mostantól Vajna úr csakis kizárólag maga fog filmeket (bóvli filmeket) forgatni, vagy biztosítja, hogy csakis a bóvli filmben utazó "barátai" (a Zorbánék) forgathatnak majd filmeket Győzikével a főszerepben. Arról van szó, hogy föl akarja mérni (a Zorbán parancsára) hogy belterjes kis "filmvilágunk" hogyan is működik, ki kicsoda benne és mire megy el a lóvé? (Épp most volt egy kis sikkasztási "eset" a Koltay úr fiacskájával, nemdebár?) Ezek jogos és valós törekvések, hogy ne lehessen az, hogy bár állítólag ők bitorolják itt az országot, de a jó kis közpénzeket fölemésztő, zsíros gagyi állásokban meg maradnak a régi káderek. Most épp ez van a soron, ha a por leül ekörül, majd jöhet a szölleje...(mármint a Zorbánnak)
Ja. én is nagy filmrajongó voltam, minden Bergman filmet betéve tudok, többször végignéztem, Fellini, Trufaut, Antonioni, stb... De ezek már elmúlt idők kifejezési eszközei, mint ahogy a Vespa robogót és Anita Eckberget sem lehet visszahozni Marcello Mastroiannival...Megöregedtünk :)))

Horizont 2011.01.15. 20:54:05

@Béla Bácsi:
Nem hiszem, hogy tudnál újat nekem már mutatni:)) Ijesztőt esetleg:)))Te írtad oda, hogy :NŐ:)
Egy kicsit más témára csúsztunk át Vajna apropóján. Nem gondoltam, hogy ő csinálna filmeket. Rendbetételre meg egy itt élő az itteni kőkemény magyar viszonyokban járatos ember kéne, egy olyan aki nincs "jóba" amúgy Orbánnal.Csak hivatalosan!:)

bandika gazdája 2011.01.15. 20:55:48

@Horizont: Egy nő nem ír olyat, hogy kiskegyed! Így nevezett mikor leápolt! Persze mindegy! Itt úgyis egyenjogúság van.

bandika gazdája 2011.01.15. 21:02:27

(Na mutasd! ) Amúgy honnan fogja Vajna kideríteni, hogy mi folyik itt filmes körökben?! Kit kérdez meg? A filmeseket? Majd azt mondják neki: lopunk, csalunk, hazudunk, sikkasztunk! Nem a filmeseket? Akkor kit?! Mondjuk, hogy a filmek szarok, ahhoz viszont nem kell Amerikából jönni!

Béla Bácsi 2011.01.15. 21:07:51

@Horizont: Tisztelettel kérdeném, hogy vajna mitől nem itten élő? Fel lett sorolva, hogy több filmes vállalkozásba is invesztált Magyarországon (ergo, adófizető, termelő magyar ember). Mitől rosszabb magyar ő egy budapesti filozófusnál, aki befektetés helyett 53.9 millió kemény magyar forintokat számol egy senki által se olvasott "tudományos" művéért? Meg, mi az, hogy "jóban van a Zorbánnal? Szexuálisan? Valaki tartotta a gyertyát? Vagy együtt szüretelik a Zorbán szöllejét nagyokat kacagva (sátánian) a kisemmizett magyar kisembereken? Egyáltalán, mitől olyan sátáni ez a Zorbán, miután megpróbálja összerakni a világ legaljasabb söpredéke által szarrá rúgott ország cserepeit? Jöjjön ki ötpercenként a TV-ben és szemlesütve, zavartan bazsajogva kérjen elnézést, hogy él meg egyáltalán... az ő kurvaannyát! ? Nem vagyok romantikus, nem értem ezeket a fekete-fehér ellentéteket! Ha Vajna nem jó erre a szerepre, akkor kit javasolsz? Koltay fiát? Vagy a borsodi cigányvajdát? Vagy Csipkerózsikát? Engem ez az alternatívák nélküli, konstans, "olcsó" kriticizmus/cinizmus zavar! "Nem tudok jobbat, de ez biztos szar! Miért? Hát mer magyar, mer itt van, itt meg csak szar lehet minden!" Miért nem lehet nekünk egy csöppnyi jóindulatunk, bizalmunk senki iránt se? Nem értem...
PS. Az enyém az nem csúnya :)))

2011.01.15. 21:08:22

@bandika gazdája: Mindenki ismeri. Maslow csupán rendszerezte a ondolatokat, amelyek bennünk, mindannyiunkban itt kavarognak.

@Horizont: a tapasztalt fiatal fából vaskarika. Még a legjobb szándékú, művelt, hagyománytisztelő fiatal is törvényszerűen híján van a tapasztalatoknak. Azt a pillanatot kell elkapni, amikor a tapasztalatok már megvannak, de a demencia még nem jelentkezik. Ez nehéz. Mindenkinél máskor, mástól.

bandika gazdája 2011.01.15. 21:15:25

Az az érdekes ahogy itt beszélgetünk, hogy mindenkinek van egy kis igaza. (Bocsánat, majdnem mindekinek!)

Béla Bácsi 2011.01.15. 21:18:38

@bandika gazdája: Don't tempt me! :))) Ezek, amiket kérdezel, mind nagyon jó kérdések! Amikre nem tudom a választ. :))) (De szerinte te se!) Engem csak az zavar, hogy rögtön le is írjátok, hogy inkompetens, mert Amerikából jött, tehát csakis gagyi, Győzike-promóter lehet! Ez honnan jön? Lécci-lécci!

2011.01.15. 21:20:18

@Béla Bácsi: Tudod, nem az a baj, hogy viktátor neki állt rendet csinálni, hanem hogy mi már nem bízunk meg benne, hogy jól csinálja amit csinál. Hamis ígéretekkel választást nyerni az csak egy dolog, de mi járhat vajon orbán fejében most? Azt senki sem tudja! Amit a választás előtt mondott, az hazudozás volt, már a választás eséjén törölték a fidesz.hu-ról, az aktuális terveiről meg egyszerűen nem mond semmit, max néha-néha célozgat rá, hogy "versenyképesek leszünk Kínával" meg hogy "vége a bőkezű és hosszan tartó munkanélküli segélyeknek." A polgárok meg rettegve várják, hogy kijöjjön a közlönyben, merre tart a mindent és mindenkit legázoló narancssárga úthenger.

Horizont 2011.01.15. 21:21:46

@Béla Bácsi: Másról beszélünk! Az írás már csak ilyen!Én nem vagyok olyan aki mindent leszarozna, sőt még ennyi időn után és ennyi csalódás után is maradt optimizmusom. Vajna nem itt élt, sok mindent másképp láthat.Még sajnos azok is másképp látják akik a Rózsadombról látnak minket, nem még az aki Amerikából nézett át ide.Miért írsz ilyen badarságot, hogy szexuálisan van-e jóban Orbánnal? Tudod, hogy nem erre gondoltam:)))Nekem az az álláspontom, hogy egy ország vezetése és a posztokon levő vezetők nem családi vállalkozású zRT, természetesen bizalom kell, hogy legyen de távolságtartással. Láttuk az elmúlt években hová vezetett a nagy bratyizás:(
Orbánt nem tartom sátáninak, igaz hiba nélkülinek se!Kénytelen vagyok drukkolni neki, a családom a magam és a magyarok érdekében!! Ne forgasd ki a szavaimat kérlek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 21:33:30

@Horizont: adatlapnak hiszel, nem az avatarnak az avatarja egy macska :)

bandika gazdája 2011.01.15. 21:34:15

Amúgy megköszönném ha valaki elmagyarázná, hogy hozzáértéséért cserébe miért kell egy nyakon fölül szarban ülő országnak megvenni a veszteséges üzletrészét százmilliókért? És még kérdezitek, hogy miért vagyunk gyanakvók, meg bizalmatlanok?!

Horizont 2011.01.15. 21:40:48

@Conv:
Na basszus holtig tanul az ember! De igazad van szó se róla.
Nem nő, nem férfi = macska:)) Vagy cica:))

guma 2011.01.15. 21:41:58

@Conv: de jó, hogy valaki figyel is :) DDDD

Horizont 2011.01.15. 21:51:46

@Béla Bácsi: Most már tuti, hogy pasi vagy!!!! Egy nő nem írna ilyet, hogy náczicica:DDDDDDDD

Béla Bácsi 2011.01.15. 22:00:45

@Horizont: :))) Azért kérdeztem, hogy megmutassam? (Az örmény bemegy az orvoshoz és minden átmenet nélkül előveszi a farkát: "Nézze meg doktor úr!" A doktor fölteszi a szemüvegét és nézi, nézi, de nem lát semmi különöset. "Nem látok semmit. Mi van vele?" Mire az örmény: "Csak nézze meg doktor úr! Hát nem gyönyörű?") Amúgy, meg mi ez a szexizmus? Miért számít, hogy mi vagyok?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 22:05:35

@Béla Bácsi:
sok félreértést eloszlat, ha az adatlapján az ember a saját nemét jelöli meg és életkorár.
ilyenkor elkerülhető, hogy egy 26 éves kölyök leöcsizzen egy 46 éves nőt, és a gondolatmenetének megértésében is segíthet, ha tudja az ember a beszélgető partneréről, hogy férfi/nő és milyen idős. no meg a hitelességét is javítj a egy egy hozzászólásnak, ha a személyét vállalva mond valaki valamit :)

egyébként a macska neve a képen Leonardo és lengyel cica :)

figyelemmel kísérem a "kitler"-eket :)

www.catsthatlooklikehitler.com

bandika gazdája 2011.01.15. 22:05:54

@Béla Bácsi: Én mondtam, hogy nem számít! De neked se....?

Horizont 2011.01.15. 22:06:42

@Conv: ez jó:DDDDD

@Béla Bácsi: :DDDD
Csak egy férfi képes így dicsérni magát. Gyönyörű?! Hehehehehehe!
Semmi célzat nem volt! Csak becsaptál, mert nőnek írtad magad férfi névvel és én azt hittem mégis előbbi vagy! Nincs jelentősége:) A való életben persze van:))

bandika gazdája 2011.01.15. 22:10:36

Akármi legyek, ha nem tök ugyanígy néz ki az új kismacskám. De ez nem jutott volna eszembe róla. Talán mert lány az istenadta Luca.

Horizont 2011.01.15. 22:12:11

@Conv: Na köszönöm így gondolom én is, csak nem volt bátorságom így megírni:DDDD Mert sokan azt tartják, hogy mindegy!Én mindig megnézem az illető adatlapját akár negatív akár pozitív az indíttatásom!Az életben se mindegy kivel beszélgetek, vitázom. Nem szeretem ha becsapnak, mert én idősen is hiszékeny maradtam:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 22:14:45

@bandika gazdája:
no, de ha valami így néz ki azért már csak eszedbe jutna róla nem? www.catsthatlooklikehitler.com/kitler/pics/kitler5249.jpg :)

ez szerintem a legkitlerebb kitler a világon :)

Béla Bácsi 2011.01.15. 22:16:32

@Conv: Sajnálom, ha túl obszkurus voltam. Aszittem, erről szól ez: nem a külcsín számít, hanem a belbecs. Nem akartam senkit se ezzel lelkileg megkárosítani. Egyébként is: a Béla bácsi az férfinév, akkor miért lennék nő? Meg ki tudja, lehetek én nő férfitestbe zárva...
Kösz a cica eredetéről az infót! :)))

bandika gazdája 2011.01.15. 22:18:35

Megnéztem őket, szerintem is ez a csúcs! De ott vannak lányok is. Lehet, hogy elküdöm a Lucát!

Béla Bácsi 2011.01.15. 22:26:36

@bandika gazdája: Na a végén még lebukok itt, mint Rottenbiller! Már énekelni se hagyják az embert!

bandika gazdája 2011.01.15. 22:31:16

@Béla Bácsi: Az azé meglepne, ha Teriblek úr (most változik vissza menyecskévé) ezt az avatart választaná ha érted mire gondolok!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 22:37:14

@Béla Bácsi:
engem sem nagyon érdekel a dolog, hogy férfi vagy nő az illető a hozzászólásai tartalmát tekintve, de amikor valakivel leállok beszélgetni vagy vitázni, akkor azért már csak az illendőség végett is meg szoktam nézni ki az, hogy nehogy belefussak valami olyanba, hogy kiscsikónak nevezzek egy nálam húsz évvel idősebbet, esetleg ha még ott is van az adatlapján a weboldala amin látom, hogy valóban egy tisztességben megőszült vájárról van szó, akkor nem fogok csodálkozni azon, hogy a nemzetgazdaságot nem abból a szemszögből figyeli mint én, nem állok le neki felhánytorgatni, hogy nem ismeri az inverz függvények szerepét a gazdaságelemzésben, ha már itt beleszól abba miként látja a gazdasági fejlődést, hanem gyakorlati példákkal próbálok érvelni.

guma 2011.01.15. 22:37:50

@Conv: van kép már a "valódi" farmod kedvenceiről :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 22:38:54

@bandika gazdája:
ha teriblek úr volna a nick mögött én nem csodálkoznék semmin, legfeljebb azon, ha ha értené mire gondolsz :)

bandika gazdája 2011.01.15. 22:40:10

Na ennyit a Zendivajnáról. Megyek fürödni, mert a matskák már ágyban vannak. Jóccakát!

guma 2011.01.15. 22:46:31

@Conv: picik voltak a fotózáshoz, csak az előző garnitúráról volt képed :)

Béla Bácsi 2011.01.15. 22:46:35

@bandika gazdája: Hát igen. Asszem értem. De túl belemegyünk itt szerény személyem/személyiségem vájkálásába... Ott tartottunk, hogy a Fekete Zorbán hirtelen felindulásból, előre megfontolt szándékkal kinevezte a magyar filmügyek biztosává szöllőstársát és testi-lelki jóbarátját, Adrew Vajnát, a nagymagyar filmkultára sajátkezű lerombolóját és Győzike sztármenedzserét. Ha jól emlékszem itt keveredtünk bele, hogy én most fiú lennék-e vagy lány? (Mintha mindkettő nem egyformán biztosítaná a jogot, hogy arrogáns és hülye lehessek! :))
Szóval, engem őszintén érdekelne a téma, mert igenis szivemen viselem akáclombos kis hazánk megidvezülését, és bár én se most jöttem le a falvédőről, nincsenek illózióim a politikusokról, de talán az epeszintem egy pöttyet alacsonyabb, mint sok kedves kommentelőnek és szeretnék bizakodni, és nem hiszem, hogy minden amerikás magyar csakis szélhámos lehet, meg hogy lopja a Zorbán a bányát meg a szöllőt... Hinni szeretnék egy erős polgársággal rendelkező Magyarországban, ahol joviális polgárok nem adják el a szavazataikat ingyen sörért, meg 13.-ik havi nyugdíjéert, hanem a szellemharcok tiszta sugaránál vívódnak meg majd e csaták. Elyesmik érdekelnének, nem egymás kurvaannyázása (Bár néha jól jön és mitagadás, néha jól esik :)))

Béla Bácsi 2011.01.15. 22:48:38

@Béla Bácsi: Ja igen! Ebből következik, hogy csakis Náczi lehetek akkor! :)))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 22:55:14

@guma: jah, az már négy hónapja volt azóta már el is vitték mindet :)

guma 2011.01.15. 22:56:47

@Conv: de képet nem csináltál? :(

SSS

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 23:02:57

@Béla Bácsi: Vajna megítélése csak szubjektív lehet a témában, tehát érveknek híján van a téma, lévén a tény annyi, hogy valószínűleg van megfelelő rálátása a témára, tehát megfelelő ember lehet a megfelelő helyen.
ezt írtam is első kommentemben a témában.
viszont az, hogy nem látom az apparátusnak nyomát sem a tevékenységéhez, de ennek megalkotására az utalást sem sehol, már elgondolkodtató :)
mert azért egy ilyen nagy volumenű amerikás magyartól sem tudom elképzelni, hogy egy személyben majd adatot gyűjt, elemez, és konklúziókat von le melyeknek hatástanulmányát elvégzi, elemzi és jóváhagyja a tervezett irányt ennek fényében. :)
mindezt filmművészet, filmipar, jog, gazdaság, és sok más tekintetében egyaránt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 23:04:20

@guma: de igen, vannak képek, be is tettem már bő két hónapja tán.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 23:16:30

@guma: tudja már pöcs melyik posthoz, rég vót. de raktam fel most a kocsmába kettőt

guma 2011.01.15. 23:29:10

@Conv: ja a macskásokra emlékszem, de ott a szülök és a régiek vannak, ha jól emlékszem :)))

ilyen (okos vagy) buta a pöcs - ezt sem tudtam. :) DDDD

2011.01.15. 23:33:29

@Conv: IGEN! MÉG! APPARÁTUST NEKI! Vegyünk föl száz közszolgát. Vagy inkább háromszázat! Béreljünk nekik vissza egy privatizált pártházat! Adjunk nekik vaskos fizetést, ciklus végén fejenként százmilliós kielégítést! Erre van itt szükség, nem másra! :-(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.15. 23:39:28

@Hajszás Láncos:
igazad van, nem kell, majd Vajna egyedül megoldja a dolgot :)

vagy nem?

esetleg marad így minden, de akkor voltaképpen minek is a kormánybiztos és a hangzatos duma a tevékenységéről? :)

szóval neked mi a véleményed, ez a vajna dolog most jó vagy sem, kell-e megreformálni a filmvilágot és a hozzá kötődő iparágat itthon, finanszírozási kérdésestől mindenestől vagy sem, ezt egyedül végezze vajna, vagy kell-e mellé új apparátus, esetleg megfelelőek akik eddig voltak, ha kell apparátus?
mondd szépen el a véleményed, ha már hisztiben törtél ki :)

guma 2011.01.15. 23:42:42

@Hajszás Láncos: ez a minimum, ha már ilyen a feladat! DDDDDDDD

2011.01.15. 23:59:11

@Conv: nekem az a véleményem, hogy KÖNYÖRGÖK, VALAKI FOGLALKOZZON MÁR A FONTOS KÖZÜGYEKKEL IS! Ki nem szarja le a magyar filmművészetet, amikor több mint 3 millió ember a létminimum alatt nyomorog ebben a kurva országban? Ezzel foglalkozzon a viktátor, meg hogy miből lesz egymillió munkahely meg minden, és akkor mindenki szeretni fogja, és elnézik neki a hülyeségeit, mint ahogy Hitlernek is sokmindent elnézett a német nép. De viktátor nem egy Hitler, bármennyire is szeretnék úgy beállítani egyesek, háromnegyed éve csak balfaszkodik, meg a pozíciókat osztogassa a haveroknak, de eredményt felmutatni nem tudnak semmit, még csak annyit sem, hogy Hagyó Mikit gyorsított eljárásban elítélték volna, pedig ez tényleg csak egy tollvonásba került volna, és mégis mindenki hogy örült volna neki. Mi van azzal, hogy a fidesznek igenis van gazdasági programja? Hol van? És ha van, akkor miért nem hajtják végre? Hol vannak most az árpádsávos idióták? Nem hallom, hogy orbántakaroggy! Most tényleg mindenki a csodára vár? Hiszen jól látható, hogy nincs is a császáron ruha! Ott a teljhatalom orsós elvtársnál, amire annyira vágyott, de élni vele nem tud, csak visszaélni. Menjen a picsába!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 00:06:53

@Hajszás Láncos: soha nem volt gazdasági programja, nem véletlenül nem mutatták be a választások előtt. amivel nyert az nagyrészt a jobbik programjából átvett duma volt. amiket aztán szépen most elkezd elfelejteni megvalósítani (elszámoltatások) és visszavonni (multik megadóztatása) vagy mellébeszélni (közbiztonság javítása).
A fityiszt egy rakat szarnak tartom, viktort a legnagyobb légynek a tetején.

Az adott kérdésről pedig az a véleményem, hogy igenis kell valamit kezdeni ezzel a dologgal, nagyon fontos nemzeti kérdés a vizuális kultúrát biztosító ágazat rendbetétele.
Inkább most fizessünk ki ennek a vajnának meg a stábjának egy milliárdot és szűnjön meg az, hogy évente százmilliós nagyságrendben fejenként, tucatnyi groó félének osszák a pénzt.

persze természetesen mint minden közpénzből fizetett dolognál, fenntartom a véleményem, hogy, ha már közpénzből él-működik, akkor legyen rajta felelősség, azaz, ha szart csinál, vonják felelősségre anyagilag is, mert az ország vagyonát pocsékolta el a tevékenységére.

Táskás Tóni 2011.01.16. 02:41:17

@Hajszás Láncos: Menjen a picsába a kurvapecér Vajnával együtt.

molaris 2011.01.16. 08:18:29

Kultúra????- itt????
Jogállam??- itttttt???????????????
index.hu/bulvar/2011/01/16/harom_lanyt_megoltek_a_west_balkanban/
Talán meg kellene keresni a tulajt, hogy miként volt rendezvény abban az objektumban, amely nem rendelkezik működési engedéllyel.
Talán magasan van a T. Tulaj??
Az, hogy nem öltek, csak halálra tapostak, lényegtelen. A tudatmódosított állapotban lévő tömeg viselkedését ki tudja prognosztizálni?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 08:54:35

Azért ne feledjük, hogy az elszámoltatásnak is van külön kormánybiztosa, aztán mégis milyen az eredményesség.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 09:13:10

@molaris: nem tudom miféle buli volt, de az biztos, hogy a képeket elnézegetve az átlagéletkor olyan 16 év körül volt.
Mi a faszt keresnek 14-17 éves kölkök éjjel az utcán, szórakozó helyen?
Én a képek alapján szépen amelyik kiskölyök beazonosítható, elővenném a szüleiket és szépen szembe állítanám a halott lányok szüleivel (gyanítom azok sem voltak idősebb korosztály) és nézzék szépen egymást, gondolkodjanak mit basztak el.

A téren posztoló rendőröket ( a nyitás előtt a téren posztoló rendőröket) is szépen oda állítanám melléjük és el kéne magyarázniuk a szülőknek, miért nem jó az, ha ilyen fiatal kölkök az utcán/szórakozóhelyen vannak este 10 után. aztán el kellene magyarázniuk, hogy miért is nem zavarták haza a fiatalkorúakat a nyugati térről és miért hagyták, hogy egy szórakozóhelyre bejussanak

2011.01.16. 09:45:40

@Conv: A magyar filmgyártás belterjes, ez nem vitás, kérdés, hogy mennyire hozza közelebb a magyar lélekhez egy amerikai akciófilmproducer? Muszáj ebből is rtl-klubot csinálni? Inkább hozzá se nyúljanak! Groó Diána túl sok vizet nem zavar, mint "vizuális kultúra" azzal a pár tucat nézőjével. Aki a vizuális kultúrával akar világmegváltani, az kezdje a retekklubbal meg a bioponkettővel, ez az igazi métely! A viktátoron egyáltalán nem csodálkozom, hiszen tíz éve is ugyanezt csinálta, mint most. Azon csodálkozom, hogy hova tették a választók az eszüket? Miért kellett ezt a rég leszerepelt bohócot a nyakunkba ültetni teljhatalommal? Medve-anyám.... már megint a nyuggerek választottak kúrmányt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 09:58:50

@Hajszás Láncos:
az a baj, hogy nem csak egy groó van, hanem tucatnyi, és annak a 97 nézőnek kár egy-egy filmre 90-150 milliós állami támogatást adni.
csak ennyiben zavar vizet a nyomorult, meg abban, hogy ez ilyenek filmjei mennek ki nemzetközi bírálat elé.

jancsó vonalról akartam tegnap még hozzászólni csak elmaradt. a szegénylegények szerintem jó, szerintem a legjobb filmje.
tovább... nekem mondjuk az általad említett bujtor szerep nem szúrta a szemem, maga az alakítás jó volt.
szomjas györgyöt azonban jobban kedvelem és tisztelem mint jancsót.
az eastern vonala a kedvencem, (talpuk alatt fütyül a szél, rosszemberek) de a farfúró és a roncsfilm is űberelhetetlen a maga nemében szerintem

jani888 2011.01.16. 10:56:51

Nem Groó Diána hetvennyolc nézőjével van a baj,hanem a filmhez elpocsékolt állami pénzzel. Ideje lenne nem lenézni a nézőt,és neki (miatta) csinálni filmet.Vajna ezt biztos jobban tudja, mint Groó Diána.Meg még sok minden mást is.

2011.01.16. 11:55:05

@Conv: De, sajnos kell a kultúát támogatni a mai világban, különben nem fog születni semmi, csak valóvilág meg licenszelt vetélkedő, mert az rentábilis. A művészfilm nem rentábilis, sosem volt, és sosem lesz. A sallangoktól letisztított filozófiai kérdés tehát az, hogy vajon a magyar filmiparnak hollywoodi tíusú közönségfilmeket kell-e termelnie, aminek a gyártása (szerencsés esetben) rentábilis lehet, viszont ízlésformáló hatása nem nagyon van, avagy inkább a kulturális és szociális értékeket kell közvetítenie a mai Magyarországról a mai magyaroknak, ami viszont egyelőre deficites, tehát támogatandó? Aztán hogy ezen belül melyik könyvet támogatják, és melyiket nem, az már egy részletkérdés. Egy dolog minden esetre jól látszik: jelenleg a magyar film disztribúciójával is súlyos bajok vannak. A legtöbbnek semmilyen reklámja sincs, a közönség azt sem tudja, hogy egyáltalán születnek művek, spórolásiból kópiát sem gyártanak, max egy-két darabot, párszor pergetik az Urániában és uána megy a dobozba, se dvd, se televíziós közvetítés, se semmi. Egyszerűen nem jut el a közönséghez, akár jó, akár rossz. És innentől fogva tényleg ablakon kidobott pénz az egész.
Egy percig sem állítottam, hogy a magyar filmgyártás kizárólag Jancsóból állna, volt azért még egy pár név, példul Várkonyi Zoltán. Lugossy László stb. De azért Jancsót sem kell leszólni, mert nem volt ő egy tehetségtelen pártkatona, ahogy itt egyesek beállítják...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 12:55:26

@Hajszás Láncos:

hogyne kellene támogatni.
éppen ennek a megreformálásáról lenne szó vajna feladatai közt.
jelen pillanatban az a baj, hogy minden bizonnyal lennének értékes művészfilmek is, csak azok leendő alkotói nem kapnak támogatást/figyelmet, mert van egy belterjes kör és vége.

Félreértettél, mindenféle feléd irányuló szándék mellőzésével említettem meg jancsót, mindössze csak azért mert felmerült a neve, és nem is szóltam le.

2011.01.16. 13:30:37

@Conv: mert ő a terminátor-3-al már bizonyította, hogy ért a kultúrához? ;-)

Béla Bácsi 2011.01.16. 14:27:00

@Hajszás Láncos: Nem kell megijedni, ez az utolsó kommentem, miután tegnap szépen le lettem rázva. Megértem, ez a ti grundotok, itt tietek minden üveggolyó. Csak annyit, hogy annyira szűk és erőltetett ez a kis grundotok. Mindenféle bizonyíték vagy interjú vagy bármi konktét híranyag nélkül konklúziókat vontok le EMBEREKRŐL, akiket politikusnént automatikusan dehumanizáltok (min a szovjet filmben a gaz faszistákat, akik még a varnyúját is lelőtték szegény kommunista szovjet partizánfiúnak). Egyfajta "Kisróka, bazd meg a fűnyíródat!" alapállás. Legyetek vele boldogok!
Vajna sikereket ért el producerségben (ahogy valamelyiktek már korábban leminősítette ide a rendezőségből), tud gyártásszervezésről, egyáltalán látott már logisztikát karón ülni, ezek után arról agyalogni, hogy biztos Győzike show-vá alakítja az 50-es évek izzig-vérig "magyar" "filmművészeinek" hagyatékát egy kicsit gyermeteg. Nem állított ilyet, a közlemény se,és anélkül, hogy én itt a védője lennék, mert (sajnos) nem is ismerem, én nem fedeztem fel ezeket a booby trap-eket (titkos robbanószerkezetek) a pozíciójában.
Megértem, hogy az alapállás, hogy minden magyar politikus rossz. De akkor ki legyen helyettük? Zorbán monnyon le! Ki legyen akkor? LMP? Vagy OCÖ? Vagy a Jobbik? Vagy a Gárda? Vagy ez tényleg csak a grund, ahova anyuci leenged nyavalyogni minden nap egy félórára, aztán fuss haza, itt a vacsora! Jó szórakozást!

csak_csendben 2011.01.16. 14:43:35

@Hajszás Láncos:

A 13. harcos
Nixon
A skarlát betű
Reneszánsz ember
Medicine Man
......

Tényleg ilyen rohadt bonyolult az imdb.com-on keresni vagy csak azért nehéz neked, mert nem érsz el egy bizonyos iq szintet?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 15:09:25

@Hajszás Láncos:

sajnálom, ha csak azt az egy filmjét láttad vagy , ha neked a filmjei közül az volt kiemelkedő filmművészeti alkotás.

2011.01.16. 17:08:48

@Conv: Leszarom a filmjeit, egy Nemzeti Együttműködési Kormánytól a minimum lenne, hogy ne feküdjön le egy rohadt disszidens amerikai producernek. Az elmúlt húsz év minden baját az ehhez hasonló külföldi senkiházik szakajtották ránk, nem igaz, hogy Magyarországon, a zseniális feltalálók és a lehetőségek hazájában nem lehet találni egy alkalmas pártkatonát erre a posztra. :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 17:14:12

@Hajszás Láncos:

:))))) értem én, hogy leszarod a filmjeit, csak akkor minek hozod fel érvként (még ha negatívként is)?

szal tudom én, hogy mindegy miért, de a kurva anyját, hogy legalább ehhez ért a szemétláda :)

2011.01.16. 17:17:55

@Conv: Így van. Le a rohadt külföldiekkel! Pusztuljon a viktátor és a barátai! Nemzetmentő kormányzást akarunk végre, nem ilyen böszme tesztoszaságot. Lasan a ciklus negyede lement, és még csak a szájkarate megy, meg a zsíros pozíciók osztogatása, a háttérben meg valószínűleg a nokiásdobozok vándorlása. Szánalmas. :-(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 17:23:05

@Hajszás Láncos:

várjá bazzeg, ez a szemétláda magyar, nem külföldi :)
fogalmazd át a dolgot, le a rohadt idegenben sokáig élt magyarokkal.... nem, nem jó így sem, rohadzt sok magyar él külföldön, merthogy akár ott született a trianoni határon túl... akkor így: le a rohadtakkal akit külföldinek nevezek mert nem tetszik a pofája!

na, így hiteles :)

2011.01.16. 17:28:19

@Conv: Csak magyar neve van. 50 éve ámerikában él, annak már mi a fasz köze van a mi országunkhoz? Semmi. Nehogy már ő legyen itt a megmondóember! Soros györgy 2. :-(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 17:30:31

@Hajszás Láncos:

képzeld, nagyfaterom 1920 óta romániában élt haláláig. szerinted nem magyar volt?

2011.01.16. 18:48:22

@Conv: Szerintem egy szőröstalpú román volt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 18:52:25

@Hajszás Láncos: :) szerintem a fokost beleerőltette volna a fejedbe még 93 évesen is ezért :)

2011.01.16. 19:00:16

@Conv: Aztán engem hol érdekelnek a külföldiek rögeszméi? ;-) Mit tudhat a mai Magyarországról valaki, aki gyerekkora óta amerikában él? Amikor az ősei elhúztak, még a nagymamáink is gimibe jártak. Még ha netán 12 évesen komplex világképpel is rendelkezett a csávó, az már rég nem aktuális.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 19:28:18

@Hajszás Láncos:

tudod, itt azt hiszem nem vajna kompetenciája a kérdéses ebben a témakörben, hanem amit már jóelébb felvázoltam; nyoma sincs annak, hogy valós tevékenységet szándékoznának a pozíciójában végeztetni vele.

guma 2011.01.16. 19:45:26

@Hajszás Láncos: elképesztően korlátolt vagy!
neked az szájkarate, hogy szebben beszélnek magyarul, tisztelik az ősöket, ismerik a történelmet - na nem sorolom , te "szőröstalpú román "....

2011.01.16. 19:50:18

@Conv: Az egész kérdéskör nem érdemel túl sok figyelmet. Egyszerűen kurvára nem ez a legégetőbb probléma ebben a szerencsétlen országban.

@guma: Szavakkal van tele a padlás. Hát hiába intett a költő: "Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér? Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort; Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"

guma 2011.01.16. 20:09:57

@Hajszás Láncos: itt a szavak játsszák a főszerepet, és sokat elárulnak magunkról!

a tetteket meg megfelelő helyen kell számon kérni, sorolok párat kapásból :
ez a legjobb : csehek pénzt kapnak , mi adunk erre is .
-kaliforniai Bank-bán rongyrázás államköltségen
-magyarasztal.blog.hu/2010/12/13/130_milliard_a_lakitelek_nepfoiskolanak
-semjén szerint ez is fontosabb : "Szeretnék megtalálni az egyházi és állami forrását annak, hogy a magyar zarándokok minél nagyobb számban látogassanak el a Szentföldre, illetve a felszentelés előtt álló kispapok kapjanak egy szentföldi zarándoklatra lehetőséget. A finanszírozásra vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta: ez alapvetően egyházi feladat, ugyanakkor az egyházak támogatása az állam dolga, a kettő így összeér."
és a stadion +nem sorolom, mert stb, stb

2011.01.16. 20:21:49

@guma: Ez a szánalmas. A propagandát ugyanis nem lehet megenni. Előbb-utóbb el fognak szabadulni itt az indulatok...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.16. 20:32:24

@Hajszás Láncos: lehet, hogy az általam jövendölt két év sem lesz meg a fityisznek, ha ezt a tempót és vonalat folytatják

2011.01.17. 10:38:04

@Conv: Az isten mentsen már meg végre ezektől a szarházi zsebkapitalista exkisztitkároktól! Komolyan mondom, ennyi erővel maradhatott volna a maszop is, pont ugyanitt tartanánk.

bandika gazdája 2011.01.17. 17:17:23

@Hajszás Láncos: Hiába áskálódnak, igazad van! (Kivéve a szőröstalpú románt, az nagyon szemét dolog volt Tőled. Szégyelld magad! Élhetnél Te is ott, ha nics szerencséd!)

trojka 2011.01.17. 17:27:52

gyerekek, mégis, mit gondoltok, miért láttuk a TV-ben Staller Ilit? kulön musora lesz a "hogyan éljunk erkölcsösen Hunniában" cím alatt!

2011.01.17. 18:23:06

@bandika gazdája: Élhetnék én is ott, és akkor én is román lennék. Élhetnék amerikában is, és akkor amerikai lennék. Más ország, más szokások. Ennek a Vajnának mi köze az országunkhoz? Mit tud ő a mai panelproli gondolkodásáról, értékrendjéről, problémáiról? Hiszen amikor az ősei kicibálták a nagy vízen túlre, még nem is volt panelház! Ugyanez vonatkozik a széklyekre is. Szép-szép, hogy beszélnek magyarul, de ezen kívűl mit tudnak az országunkról? Legfeljebb voltak itt nyaralni egyszer-kétszer, de inkább csak tudnak valamennyit magyarul. Valamennyit. Mert nagyon sok magyar szót nem is ismernek. Például szakkifejezéseket legtöbbször csak románul tudnak mondani. Az ő magyarjuk megrekedt a negyvenes évek színvonalán. (A csángóknak meg a nyelvújítás előtti állapotban.) És bizony nagyon sok általános műveltségbeli hiányosság is szokott lenni, mert caucescu iskoláiban egyszerűen nem tanítottak nekik sem magyar helyesírást, sem magyar történelmet, sem magyar földrajzot, nem ismerik a kortárs művészeinket, politikusainkat sem, kivéve persze azt a párat, akinek esetleg az a hobbyja, hogy fáradságos munkával beszerzi az ezzel kapcsolatos ismereteket. Ha magyarnak vallják magukat, én nem bánom, miért rontanám ez az örömüket, de nekem csak az magyar, aki itt él az ország közigazgatási határain belül, a többiek legfeljebb tisztelet beliek lehetnek, akiknek nagyjából behozhatatlan hátránya van az ide született magyarokkal szemben. Tudom, tudom, nem tehetnek róla, de ez a nagy büdös helyzet. Én is tudok angolul, mégsem megyek el amerikába az észt osztani. ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 18:33:07

@Hajszás Láncos:

"nekem csak az magyar, aki itt él az ország közigazgatási határain belül, a többiek legfeljebb tisztelet beliek lehetnek"

értem, tehát köves slomo magyar szerinted mint a kolozsvári kovács árpád pedig nem :)

2011.01.17. 18:43:45

@Conv: Nem tudom, kik ezek, de asszem érted már amiről pampogok. Számomra a magyarság az egy bizonyos közös kultúrközeg ismerete, és nem pedig egy nyelv ismerete, vagy egy születési hely. Én példul Moszkvában születtem, mert az őseim éppen ott voltak kiküldetésben (nem röhögni, ott dolgozni akkor ugyanolyan menő volt, mint most Brüsszelben ;-)), de ettől mégsem lettem orosz, nem ismerem sem a nyelvüket, sem a kultúrájukat, sem a szokásaikat, sem semmit belőlük, semmi közöm hozzájuk.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 19:17:12

@Hajszás Láncos:
köves slomo
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ves_Slom%C3%B3

kovács árpád pedig egy egyszerű román állampolgár akinak a szülei még magyarországon születtek trianon előtt, és világ életében magyarul beszélt, magyarnak vallotta magát, bár nincs magyar állampolgársága, és soha nem is járt magyarországon.

bandika gazdája 2011.01.18. 14:14:40

@Hajszás Láncos: Megmondom barátom miért nincs igazad! Nem veheted egy kalap alá azokat, akiket akaratuk ellenére elcsatoltak az országtól a Vajna félékkel (vagy a szüleivel) akik maguktól mentek el egy zsírosabb falat reményében! Ők azok akiket veled együtt én is leszarok, és követelem, hogy ne osszák itt az észt! Hazájukat ők választották, éljenek ott! (Akkor is ha már a fene se kívácsi ott rájuk.) De az elszakított magyarokat ne bántsd (mert nagyon megverlek)! Ők nem tehetnek róla.

2011.01.18. 18:35:40

@bandika gazdája: Hogyne vehetném. Vajnát is akarata ellenére hurcolták amerikába a szüllei, na és? Egyébként a kérdés egyszerűen kezelhető lenne: közhivatalt csak magyar állampolgár viselhessen, aki pedig azzá akar válni, az tegyen le egy hazaismereti vizsgát. Mondjuk az általános iskolás földrajz/irodalom/történelem követelményeknek megfelelően. Aki nem felel meg, az kap egy három hónapra szóló túristavízumot, és utána kívűl tágasabb.

bandika gazdája 2011.01.18. 21:07:44

@Hajszás Láncos: Ami a közhivatalokat illeti, egyetértek! Egyébként nem! Az elcsatolt magyarok magyarok és kész! (Gyere ki a kocsma elé!)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.18. 23:58:22

@Hajszás Láncos: vajna magyar állampolgár, itt született, itt járta az általános iskolát :)

egyébként a magyar állampolgároktól akik soha nem is laktak máshol szintén elvennéd az állampolgárságot, ha elbukna egy általános iskolai földrajz/történelem/irodalom teszten? :)

szívesen megnézném, hogy maradna-e az állampolgárságod akár neked :)

süti beállítások módosítása