Skip to content


       Szűrés lista

Jogszabályok vs. valóság

Mikor a bürokrácia tágranyílt szemekkel tekint a mindennapokra, az pedig csúfosan kikacagja, akkor.......iszonyú nagy baj van.

A budapesti West Balkánban tegnap történt tragédia kapcsán az illetékes terézvárosi önkormányzat által kiadott közlemény szépen összefoglalja, mennyire nincs még köszönőviszonyban sem egymással a hivatalos és a valóságos út:


"A szombat éjjel történt tragikus diszkóbaleset miatt az önkormányzat, valamint a polgármesteri hivatal vezetése a helyi rendőrkapitányság illetékeseinek bevonásával 2011. január 16-án délelőtt tanácskozást tartott. Ezt követően Hassay Zsófia polgármester asszony és dr. Sajtos Csilla jegyző asszony tájékoztatta a sajtó megjelent képviselőit a terézvárosi önkormányzat épületében.

 

Innentől nézzük szépen sorjában:

1, "Volt nyilvántartásba vételi száma a Nyugati téren működő West Balkán szórakozóhelynek, ám ennek értelmében mindössze 300 fő tartózkodhatott volna az 1238 négyzetméter alapterületű épületben és csupán este 10 óráig."

Ezt mégis hogy gondolhatták komolyan? Hogy egy ekkora szórakozóhely csak este 10-ig, és csak 300 fővel fog üzemelni? Mert megígérték, becsszóra?

Tegnap este egyébként a szervező NNL szerint "A rendezvényre 2881 db karszalagot vásároltak meg." Na ennyire vette komolyan ezt a papírt az, aki kapta.

2, "A nyilvántartásba vételi számot ugyanakkor kötelező volt kiadni a polgármesteri hivatalnak, miután az üzemeltető november végén csatolta a szükséges dokumentumokat. A jogszabályok alapján ezt követően kezdődtek meg a szakhatósági vizsgálatok, amelyek jelenleg még folyamatban vannak."

Jogszabályok vs valóság.......

3, "Az üzemeltetőnek – az előzőeken túl – legalább öt nappal korábban be kellett volna jelentenie, hogy ilyen nagyszabású rendezvényt kíván tartani. Ám ilyen bejelentés nem érkezett sem a polgármesteri hivatalhoz, sem a rendőrséghez, így a hivatalos szerveknek nem volt semmilyen tudomása erről a rendezvényről."

Hivatalosan lehet, hogy nem volt tudomásuk róla, de valószínűleg látták az itt-ott kirakott plakátokat, a járőrök pedig a szórakozóhely előtti/környéki gyakori embertömeget mindenképp.

4, "A szórakozóhely üzemeltetője egyébként tavaly tavasz óta több ízben kérte a nyilvántartásba vételt, majd ezeket vissza is vonta, mielőtt még befejeződtek volna a hatósági vizsgálatok."

Hm......talán megért volna egy vizsgálatot, hogy vajon miért is játssza ezt a macska-egér játékot a tisztelt hivatallal, nem? Csöppet sem gondolkodtak el rajta?

5, "A hivatal hatóságai rendszeresen vizsgálták a helyszínt, legutóbb december 11-én éjjel egy órakor. Akkor 180 vendég tartózkodott a helyszínen a megadott határidő után, így a hivatal dolgozói intézkedtek a szórakozóhely kiürítéséről."

Tyű, micsoda fogás! A rendszeres egyébként lehet napi, heti, havi, vagy akár negyedévi is. Most én csak egyszeri alkalommal néztem meg a WestBalkán oldalát, és mégis ennyi eseményt találtam december 11-e óta:

 

 

Természetesen egy polgármesteri hivatal vagy a rendőrség nem köteles a Facebook-ot nézegetni, de azért hahóóó, 2011 van! Ki kell használnia a modern vívmányok adta lehetőségeket a hivatalos szerveknek is, hogy úgymond versenyképesek legyenek, ne csak egy formai, impotens izé.

6, " Az önkormányzat és a hivatal vezetése mindent megtett és a jövőben is megtesz annak érdekében, hogy a kerületben működő szórakozóhelyek törvényesen működjenek. Ugyanakkor a jelenlegi jogszabályok alkalmatlanok arra, hogy hatékonyan fel lehessen lépni a rendelkezéseket megsértőkkel szemben, miután a nyilvántartásba vétel gyakorlatilag automatizmus szerint működik. Ezért a terézvárosi önkormányzat élni kíván felterjesztési jogával, hogy változtassák meg a jogszabályokat úgy, hogy csak az érdemi hatósági vizsgálatok elvégzése után működhessenek ezek a szórakozóhelyek. Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal vezetői ezúton is részvétüket fejezik ki az elhunytak hozzátartozóinak."

 

Szomorú, hogy három fiatal lánynak kellett meghalnia ahhoz, hogy felébredjen a tisztelt hivatal. De talán jobb későn, mint soha.

Törekvésüket támogatjuk, kőkemény, kikerülhetetlen, életszagú szabályokat, és szigorú ellenőrzést a szórakozóhelyeknek!

Címkék: budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr662587940

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Európa vagy nyugat-balkán? 2011.01.19. 00:27:34

Ténytár A közigazgatás mozgástere a szórakozóhelyek felügyelete kapcsán   A vonatkozó európai uniós szabályozá

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 16:35:03

Az az igazán szép, hogy a meghirdetett programok közül nem egy este 10-kor vagy utána kezdődik - az elvileg éppen záró vagy már be is zárt WB-ban...

Baszki, az államigazgatás működésének minőségi változása akkor fog bekövetkezni, amikor megértik, hogy ha egy infó megjelenik az adott szervezet FB- vagy a weboldalán, akkor az hivatalosnak tekinthető, elvégre az a kuncsaftok tájékoztatására van, vagyis tessék nyugodtan építeni rá. Amíg viszont holmi elektromos huncutságként kezelik és mindaddig nem veszik komolyan, míg a FB központjából 3 példányban, aláírva, pecsételve (cégkivonat, aláírása címpéldány csatolva), illetve maga a WB hasonló formában meg nem erősítik az infót, addig itt semmi sem lesz.

Ha este tízkor be kellene zárnia, akkor mi a pöcsöm akadályozza az önkormányzatot, hogy egy este 10-re meghirdetett buli napján 22:05-kor megjelenjenek és megkérdezzék: ezt akkor most mégis hogy? Ha pedig más alkalommal nem derogál nekik éjjel egykor megjelenni, akkor mondjuk kontrollként visszamehetnének 2 óra múlva, hogy biztos bezártak-e.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 16:36:44

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Szerintem még akkor sem kezdenének eljárást, ha a tanácsnál, a Pógár Jenő ajtajára tennék ki a WB-os plakátot...

tmolni 2011.01.16. 16:38:18

amit itt írsz, szó szerint igaz, de nem a megfelelő papírok hiánya okozta a tragédiát, az "csak" a wb üzemeltetők gazdasági működését jellemzi.
ami pénz befolyt abból építgették a helyet folyamatosan, (még mindig nem 100%os minden), de a megnyitott terek a végleges tervekhez igazodtak, szóval megkapták volna az engedélyeket.

tmolni 2011.01.16. 16:42:01

visszaolvasva kicsit olyan mintha védeném őket, ez nem igaz, elnézést ha rosszul fogalmaztam.

csak azt akartam ezzel mondani, hogyha mindent legálisan intéznek és vannak engedélyeik akkor is megtörtént volna ugyanez.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2011.01.16. 16:43:34

Palmas: Az megvan, hogy jön a csóka, mosolyogva kezet fog veled és azt mondja: "Welcome to Hungary, have a nice day!"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 16:48:44

@orcface:

"nem a megfelelő papírok hiánya okozta a tragédiát"

Nem is mondtam. Csak azt, hogy a (jog)szabályok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, be van gyöpösödve a hivatal, és fényévekkel lemaradt.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 16:51:34

@orcface:

Azért a két szitu közt van némi különbség.

Jelen helyzetben megvoltak a jogszabályok, melyeket a jogalkalmazó cseszett betartatni. Amennyiben a WB működési engedélyt kap - és most tegyük fel, hogy minden engedélyt azért kap meg, mert megfelel nekik, nem pedig a boríték miatt -, és azok után következik be ugyanez a katasztrófa, akkor sem a WB, sem az önkormányzat nem lenne felelős, mert a tevékenységük megfelelne a hatályos előírásoknak, és csak a jogszabályok elégtelen voltát lehetne okolni, ami változtatással orvosolható. Itt az én szememben elsősorban a WB üzemeltetői, másodsorban az önkormányzat a felelős.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 16:53:38

@laspalmas:

Nem feltétlenül a jogszabályokkal van baj, hanem a betartásukkal, azaz az önkormányzattal. ha van a 300/10-es szabály, rendben, akkor tessék megmutatni, mikor, hányszor ellenőrizték, és ehhez képest hányszor volt meghirdetett buli a WB-ban. A jogszabály minősége mindaddig nem derül ki, míg ténylegesen nem alkalmazzák, itt viszont nem is alkalmazták, a korlátozást egyetlen alkalommal ellenőrizték.

tmolni 2011.01.16. 16:58:06

@Lesből Támadó Szárítókötél: ez nekem már csak jogi csűrés csavarás :(

hogy papíron ki volt a hibás, illetve hogy a valóságban ki volt a hibás, illetve hogy kit fognak ténylegesen felelősségre vonni az ebben az országban sosem mutatott semmilyen kapcsolatot...

engem jobban izgat, hogy a gyakorlatban -a valóságban- mi történt és ki hibázott

Zsombor78 2011.01.16. 16:58:25

Gyerekek 4 honapja varom hogy mikor tuznek ki egy hagyateki targyalast az 5kerben !Nem mondom el hanyszor hivtam fel oket ,es hogy mik tortentek kozben.Eleg annyi hogy ez sem mukodik kis hazankban nagyon nem..Tudom tudom kulfoldon elek 5 eve de innen k..vara latszik hogy mekkora a fejetlenseg.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 17:04:51

@orcface:

Hogy ki hibázott a valóságban, az a jogszabályok alapján fog eldőlni, mert meg kell nézni, hogy ki mennyire teljesítette a rá vonatkozó jogi előírásokat. Hogy ennek ellenére kit fognak felelősségre vonni, az egy másik kérdés, ezt már láthattuk a vörösiszapnál is: miközben a MAL-t ízekre szedik, egy szó sem esett a felügyelő hatóság ellenőrzéseinek minősítéséről, vagyis hogy mennyiben voltak alkalmasak az aktuális állapot felmérésére, és mennyiben csak a jogszabályoknak való megfelelést próbálták meg minimális munkával elérni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 17:08:07

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Szerintem nem túl realista dolog kiadni egy szórakozóhelynek egy este 10-ig szóló engedélyt. Hány éves szabály lehet ez?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 17:09:55

Egyébként meg:

West Balkán Kft.
A képviseletre jogosul(tak) adatai:
Szalontay Győző ügyvezető
Arató Gábor ügyvezető
A tag(ok) adatai
u.a.

(ingyenes céginformáció)

tmolni 2011.01.16. 17:13:55

"Hogy ki hibázott a valóságban, az a jogszabályok alapján fog eldőlni, mert meg kell nézni, hogy ki mennyire teljesítette a rá vonatkozó jogi előírásokat." szerintem meg pont ez az ami hibádzik, mert a jogszabály pont szarik a valóságra...

Horizont 2011.01.16. 17:15:33

@laspalmas: A poszt nagyon jó! Igen sok mindenki "összehangolt munkájának " köszönhetően lett meg a tragédia. Több százan is meghalhattak volna, csak szerencse kérdése volt.
Az állam és önkormányzat szerepe. Ez jó téma. Vagy a jogszabály nem jó, vagy nem tudják alkalmazni, vagy nem is akarják alkalmazni, és nem ellenőrzik helyesen, és ha jogszabályszegést találnak nincs megfelelő hatásos szankció. Mindenki mossa kezeit és ha történik kiugróan nagy tragédia akkor egy kicsit tessék lássék látványosan tütymütyölnek valamit aztán egy kis idő múlva minden visszaáll az eredeti kerékvágásba és megy tovább a szarban dagonyázás. Ahol vagyunk onnan nehéz már visszajönni, ha akarnánk visszajönni egyáltalán!

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 17:15:58

@laspalmas:

Az lehet, hogy nem túl reális, de attól még ez a szabály. Ha keresztbe pisáljuk a szabályokat, akkor sosem fog kiderülni, hogy mennyire rosszak, mert senki sem tartja be őket.

Mellesleg azért hozzátenném, hogy a nyitvatartási kérdés nagyon egyszerűen megoldható: tessék működési vagy mittudoménmilyen engedélyt kérni, és akkor nincs a 10 órás kötöttség.

tmolni 2011.01.16. 17:17:44

a wb-t remélem jól megb@sszák a törvénysértéseik miatt (én spec azt se bánnám a ha olyan büntetésbe szaladnak bele ami a hely megszünését eredményezné), de a lányok haláláért nem ők a felelősek

2011.01.16. 17:18:30

Úgy látszik az elefánt dübörgésnek soha nincs vége, 3 halott, és még Love Parade sem kellett hozzá.

Nem tudom elképzelni, hogy mi az ami ennyire vonzó egy rendezvényben, hogy bemenjen - és fizessen is érte - egy olyan helyre, ahová 300 jó ha befér?

Horizont 2011.01.16. 17:27:55

@orcface: Tévedsz! Ők IS felelősök!

Alf (törölt) 2011.01.16. 17:30:01

a jogszabályokat egy korrupt, fél lábbal a sitten ülő közgyűlés hozta, akik a nyuggerek szavazatai és a befolyó kenőpénzek reményében este 10-es bezárással (= vég) fenyegette meg az összes kerületi szórakozóhelyet, budapest tulajdonképpeni soho-ját.

itt egy hatalmas hibát követtek el, a szervező arc videója talán elmond erről mindent.

de ezért büntetni jazzklubokat - hát nem tom.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 17:38:39

@Alf:

Ez igaz, viszont október óta más a brigád, illetve az az új brigád (nem) tartotta be a korrupt bagázs által hozott szabályokat. Bele lehet keverni a politikát, de értelmetlen, mert csak kisiklatja az egészet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.16. 17:40:19

Hm, valószínű lett volna ott eljárás eddig is, csak töketlenségből, balfaszságból, mutyizásból éppen nem lett betartatva...
B+ ha nem megfelelő a mosogatás, akkor tud az ÁNTSZ büntetni. Na ne már, hogy egy rendszeresen szabályt sértő helyet a rendőrök ne kóstolgattak volna maguktól rendszeresen... Ha az autósokat tudják basztatni, akkor sztem erre is lenne, hiszen nagy büntiket lehetne szórakozóhelyeken is kaszálni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.16. 17:42:14

@Lesből Támadó Szárítókötél: "Mellesleg azért hozzátenném, hogy a nyitvatartási kérdés nagyon egyszerűen megoldható: tessék működési vagy mittudoménmilyen engedélyt kérni, és akkor nincs a 10 órás kötöttség. "

Na igen, ha nem volt engedély, akkor hogyhogy működhetett? Elég sok helyen hirdettek... nem tűnt fel a yardnak?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.16. 17:45:25

Ja sajnos az sem újdonság, hogy a szabályoknak köze nincs a valósághoz :(

Alf (törölt) 2011.01.16. 17:46:06

@Lesből Támadó Szárítókötél: jaja, de sajnos ez a jogszabály (valójában rendelet) legszebb példája annak, hogyan lehet olyan intézkedést hozni, amely a korrupciót növeli. nem lehet erről nem beszélni, ha a betartatását kérjük számon. A más brigád nem mindig más brigád, csak a többség másé benne... tehát rossz intézkedés, korrupt rendőrök, korrupt tönkormányzat (pártfüggetlenül), és itt egy hülyegyerek, akinek megengedték ezt. új korszak kezdődik, az tuti, és félek, hogy nem a pénzes partiszervezők, hanem a kis kávézók, klubok kapják először a feketelevest.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.01.16. 17:53:06

Amúgy sok program nem is a nagy Balkában van. A legtöbb a WB Café-ban. Nem kötekedésképp.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 17:53:41

@ColT:

FB-kal meg világhálóval ők nem foglalkoznak, azt nem lehet kinyomtatni és iktatni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 17:55:48

@Horizont:

"Mindenki mossa kezeit"

Itt most ezt látjuk, mindenki a másikra mutogat.
Várom már, hogy a WB-sek is nyilatkozzanak valamit.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 17:57:48

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Szerintem meg szar szabályokra nincs szükség.
"Diszkónak" este 10-ig engedélyezett nyitvatartás? Vicc.
Adjanak rendes vagy semmilyen engedélyt.
Ez a 10 órási csak amolyan "énmegtettemakötelességem-denemnézekoda" megoldás. Pfujj.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.16. 18:01:18

@Noname Cowboy:

A postba berakott 12 közül egészen pontosan kettő van a Kávézóba hirdetve.

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.01.16. 18:01:49

Magyarorszagon szinte mindenre van mar egy tobbe kevesbe jo jogszabaly. A korrupciora, a bunozesre, a csalasokra, az iskolakerulesre, a hivatali hatalommal visszaelesre, es meg orakig sorolhatnam. Ujabb par szazat hozni meroben folosleges, amig a meglevok is kozrolhely szamba mennek.

A baj ott van, hogy ezeket NEM tartatjak be. Nem vonatkoznak mindenkire egyforman. Hiaba a jogszabaly. A rendor nem intezkedik, es/vagy korrupt. Az ugyeszseg nem indit eljarast es/vagy korrupt. A biro igazsagtalan iteletet hoz, ami koszonoviszonyban sincs a torvennyel es/vagy korrupt.

Hany szaz cikk szuletett csak itt a Vastagboron mocskos bunokrol a legdurvabb fajtabol? Ezermilliardos lopasokrol (ami a tomeggyilkossag egy kifinomultabb formaja), hazaarulasrol, maffia buncselekmenyekrol. Ha itt mindannyian olvastuk, az a szo eredeti definicioja szerint azt jelenti, hogy ezek koztudottak. Megsem lattam letartoztatast, vademelest, es itelkezest, amit pedig meg egy zsebtolvaj eseten is elvar az ember jo kozbiztonsag eseten.

Roviden es tomoren, Magyarorszagon nincs jogrend.

A gyevi torveny ugyanis nem jogrend. Marpedig itt az uralkodik, de sehol egy Matyas, nemhogy Igazsagos, de meg Igazsagtalan se. Orszagunk allamformaja Ideiglenes Alkotmanyos Anarchia.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.01.16. 18:02:54

@laspalmas:

Én inkább arra gondolok, hogy azért adtak meg ilyen abszurd limiteket, hogy ne érje meg a szórakozóhelyeknek ezzel trükközni, ez egy amolyan erősen átmeneti állapot. Csakhogy ez magában hordoz egy ki nem mondott alapfeltevést: mégpedig azt, hogy ezt ellenőrzik, ha kell, büntetnek, és ennek folyományaként nem próbálkoznak be ezzel. No, ez a jogalkotó szándék most bukott meg látványosan és tragikusan.

2011.01.16. 18:04:10

Ebben az országban történnnie kell valami tragikusnak, hogy rájöjjenek, hogy valami nem biztonságos. sajnos ez van. és ilyenkor mindig jó a mi sajnáljuk, és részvét meg minden, és mostantól felülvizsgálat, és újragondolás, de ez a lányokat nem támasztja fel.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.01.16. 18:05:37

@laspalmas: Ok. Felületes voltam! Sorry. A lényeg, hogy szeretném a felelősöket elítélve látni!

jozicsenko 2011.01.16. 18:16:17

@Lesből Támadó Szárítókötél: jaja, a lendvai ildikó is kinyomtatta anno a kuruczot a parlamentben...

de olvasni azért tudnak...

Horizont 2011.01.16. 18:53:11

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Tökéletesen igazad van be kéne tartani mindent. De ez a hajó már elment. Az emberek a kiskapukat keresik és nem kell sokáig keresgetniük, még meg is mutatják nekik hol van! Ha az lenne itt is mint Kínában amikor a tápszerhamisítókat (akik miatt kisbabák meghaltak) kivégezték na akkor talán megváltoznának az emberek, de csak talán.....

remiz (törölt) 2011.01.16. 19:05:55

Pintér "2 hét alatt" Sándor rendet tett, így rend van. Ismét köszönjük a hatóságok áldozatkész és hatékony munkáját!

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.01.16. 19:52:21

Nos hozzatennem meg, hogy amig egy borzalmas, felelemkelto elemiszerosztasan a gardanak szazszam nyuzsognek a "rend" orok, amig egy spontan tuntetesre is percek alatt odaer a rebisz, addig ne vinnyogjanak nekem, hogy "nincs kapacitas".

Hogy a rossebbe ne lenne. Csak a Partorseg nem igazan er ra. Lekoti oket a "rend" vedelme. Az meg aztan mindegy nekik, melyik part. Hat az, amelyik epp fizet. Ha meg valamelyik rendor megtevelyedik, es hivatastudatbol nekiall rendet csinalni, az nyomban megy a levesbe.

Hat ugyan miert is razziaznanak egy par ezer fos drogpartin, ha megoly illegalis is. Meg ha a resztvevok izzadsagabol kiloszam lehetne leparolni a partydrogokat, es a tuc-tuc ritmusokra ugrabugralok atlageletkora nem eri el a 17-et. Ha egyszer gyilkosokat sem uldoznek, amikor az nem "polkorrekt", akkor miert pont ezen akadna font barki is.

Mondjuk egy tizenot eves lany eseteben aput es anyut is beideznem egy szurosan nezos, nyalat frocsogve orditozos, fenyegetodzos kihallgatasra (csak hogy ne maradjanak ki a jobol), ahol is az lenne a fo tema, hogy kicsi szemuk fenye mi a pallott otvart keresett ejfel utan egy nyilvanos szorakozohelyen. Meg esetleg odavagnek egy kiskoru veszelyeztetese vadat is, csak hogy szeppenjenek meg. A birosagon pedig, ha az derulne ki, hogy ez rendszeres, ki is szabnam a buntetest, ahogyan kell. Hamar egyszer rendrakasrol van szo. Ne felejtsuk el, hogy azoknak a csitriknek oda is kellet menni, nem a csoda ropitette oket a lebujba a pihepuha agyikojukbol, miutan lefekudtek otthon csucsukalni.

SPYD3RM4N 2011.01.16. 20:10:44

@Meleardil Eressea Iluvadan: Érdemes ilyenkor felidézni a Jobbikos náci mantrát, mi szerint nem véletlen, hogy tele vannak cigányokkal a börtönök... Ja, hogy a fehér urakat az ezermilliárdos nagyságrendekért szinte soha nem ültetik le, csak a kis cigó halakat tartják börtönben?

Volt is erről egy érdekes cikk a Háló (társadalomtudományi folyóirat) egyik év végi számában, hogy milyen társadalmi csoportokból kerülnek ki a börtönlakók. Hát konkrétan a szegények kerülnek nagy többségben börtönbe.

dr. Aullah 2011.01.16. 20:27:33

"Death-Disco Gangbang..."

Most is ez volt, úgy látom

Lány a Holdról 2011.01.16. 20:38:14

Úgy látszik a VI. ker-i önkormányzatnak ez a gyengéje. Az egyik - igen látogatott - szórakozóhelynek nem csak engedélye (regisztrációja) nincs, de a működtető céget is törölték már...

Mylady 2011.01.16. 21:24:52

@Zsombor78: 4 hónap? Még várhatsz.
Én több mint 6 hónapja várok, eddig egy hagyatéki leltárfelvétel volt, meg egy nyilatkozatot tettem, hogy elfogadom a törvényes öröklést, nem vitatkozom. Kíváncsi vagyok, mikor lesz vége.
A legutóbbi ilyen esetünknél kb 6-7 hónap alatt zárult le az ügy.

Roltii 2011.01.16. 21:42:16

@Meleardil Eressea Iluvadan: nem vitatom a felelősöket, és örülök, hogy felhoztad a szülők témáját. Igenis felelősek ők is, mit keres ott ennyi fiatal gyerek?
Nem vagyok álszent, én is ittam 17 évesen, de megvolt mondva, hogy éjfélre érjek haza. Békáson ittunk egy kocsmában sokat, diszkóba egyébként nem engedtek. Utólag ezért hálás is vagyok... Hogy lehet elengedni egész éjszakára őket? Régebben gyakran néztük, hogy a nyugati környékén anyucik jönnek este 10-re a tinidiszkó után hazaszállítani a csemetéiket, akik szarrá festve, sokszor berúgva várták őket...nevetséges.
Ebben az esetben lehetett volna mind3 halott nagykorú, tudom. De akkor is rendet kéne tenni már egy kicsit, mert ez nem járja
A jogszabályokat pedig nem kell szigorítani, elég szigorúak most is, inkább lazítani kéne rajtuk, bár ez se számít, ha nem tartatják be őket, mert ez a legfőbb probléma...

2011.01.16. 22:00:53

teljesen igazatok van! pont ilyesmit kommenteltem egy másik helyen. Kb az önkorm semmit nem tud arról mi folyik a kerületében, nagyjából erről szól. hetente megszegték a szabályokat. az önkormnak naponta 10 után arra kellett volna küldeni egy járőrt, mert nem igaz, hogy nem látták, mi van. A nyugatinál amúgy is mindig kell rendőr, nem? az egyik elsétál arra, azt bezáratja 10-kor, ha ez a szabály!

eccerüvagyok 2011.01.16. 22:04:30

@Roltii:
Szép- szép, de tudjuk jól, hogy ez így 2011 magasságában már-már utópia. Sajnos.
De ha már nem megy erről az oldalról, azért a másik oldal még mindig ott van. Rendeletek, azok betartatása, megszegése esetén pedig megfelelő retorzió.
Csak az a baj, hogy ez a mi korrupt, idióta, jog (és nem igazság-) szolgáltatással bíró országunkban szintén már-már utópia. Sajnos.

majomkutya 2011.01.16. 22:06:42

Ellenőrzést végeztek? Ugyanmár! A délelőtti válságtanácskozás is szerintem legfőképpen arról szólt, hogy "na és akkor most hogyan vakarjuk ki magunkat a szarból, mert mondani kell valamit."
Csak nem gondolja senki hogy a magos hatóságot nem vette meg a West Balkán és a hasonlók kilóra, ha éppen ahhoz volt kedvük?
Olyan bulikat hirdetnek, ahol az utolsó előadó fél órával a hivatalos (engedélyezett) nyitvatartási idő vége után kezdi a föllépést. De a magos hatóságnak "nincs tudomása" az eseményről. Nem hinném, hogy az önkormányzat 5 perc sétánál messzebb van a West Balkántól, csak át kellett volna sétálni és kérni egy programfüzetet.
OFF: most láttam a híradóban, hogy a Mégiahatóság szóvivője nem más, mint maga Kiricsi Karola, a BKV legdurvább botrányaiban hősiesen helytállt szóvivő (akit a BKV figyelőn egy troll rendszeresen csak Benyeli Karolaként emlegetett). Ezen azért meglepődtem, de lehet, hogy semmi jelentősége nincsen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.16. 22:09:38

@laspalmas:
en is eerol beszltem odaat
nem jok a torvenyek
sokszor be nem tarthatok
plusz meg nem is igazan mennek utana
lehet a kozteruletfelugyelok nezhetnek a nyitvatartasi idot is nem csak az autokat

/amugy sok helynek adnk ki 10-oraig engedelyt, miert ne, foleg ha lakoovezetben fekszik, az ugye megint mas kerdes, hogy a kiadoja eleve tudja, szarnak ra, de torveny szerint addig kiathatja/

robin a hód, aki sőrvúdi lakos 2011.01.16. 22:12:54

Először is nagyon sajnálom a történteket,
másodszor pedig napokon belül ki fog derülni mi is történt.A lányok szülei,hozzátartozói majd nyilvánosságra hozzák, hogy volt-e szúrt seb vagy sem.

Grafithuszar 2011.01.16. 22:23:03

@laspalmas: Most nem akarom az önkormányzatot védeni, de gondolj már bele hogy hány szórakozóhely van a kerületben? Most persze könnyű utólag megtalálni az egyet ahol baj volt, de 2 nappal ezelőtt még nem ez volt a helyzet. Vagy talán állítson fel minden kerület egy bizottságot, ami napi 8 órában figyeli a szórakozóhelyeket, összevetve egy adatbázissal, hogy mennyi az engedélyezett létszám? Mondjuk szerinted pl.: Macskafogónak van engedélye? A jegyző valószínűleg nem egy 20 éves diák, tehát fogalma sincs hogy név alapján mekkora a hely.

A dolog másik része sajnos teljesen igaz. Arra gondolok, hogy van ez az ismert kiskapu, és gyakorlatilag minden szórakozóhelynek csak nyilvántartási száma van amit 30 naponta "megújít" Ez tényleg sz@r így, ezzel egyértelműen kell valamit tenni.

2011.01.16. 22:30:57

@Grafithuszar:
szia, ugyan nem nekem szólt, de mégis hozzá kell tennem a magamét! azért hibáztatom az önkormányzatot, mert szabályosan működő helyeket nagyon sokszor vegzálnak, itt pedig hetekig hagyták 10 után működni. S az a dolguk, hogy tudjanak a dolgokról. Tudták mekkora a hely, látták, hogy tavasz óta trükköznek, tudta mindenki, hogy 10 után is működnek. Ez a dolguk, ezért kapják AZ ADÓFIZETŐK PÉNZÉT, hogy tudjanak róla. nem hiszem, hogy sok ekkora hely trükközött ebben a néhány hónapban, hogy engedélyt kapjon. Tovább nem egy sarki presszórol van szó! Nagyon is van felelősségük, nem tartatták be a szabályokat. Pedig ez a dolguk.

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.01.16. 22:33:53

@Grafithuszar: Laza ket hete lejart az engedelyuk, Ami mellesleg tizig szolt, es toredeke emberre, mint amire a bulit terveztek. Ja, es nem ez az egy buli volt, hanem folyamatosan bulik. Hirdettek uton utfelen, a honlapjukon, facebook-on, talan csak Holdra nem volt rapingalva. A kerulet legnagyobb es legforgalmasabb terenek legnagyobb szorakozohelye.

Teljesen igazad van... gyanithatoan a kutyanak fel nem tunt, amiyen jelentektelen kis senkik, es amilyen ugyesen lepleztek az egesz muveletet. :P

Grafithuszar 2011.01.16. 22:52:03

@Meleardil Eressea Iluvadan: Persze nekem biztos feltűnt volna, de hidd el az 50 éves Manci néninek aki csak akkor mozdul ki otthonról amikor reggel bemegy a munkahelyére, az önkormányzatba annak qrvára nem tűnik fel. Nem azt mondom hogy nincs igazatok, mert tényleg égbekiáltó a dolog, csak azt hogy amíg nincs ez külön kiadva egy csoportnak hogy ezt figyelje, addig mindig lesznek ilyenek hogy elsiklanak felette....és akkor a korrupciót még nem is kalkuláltuk bele.....

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2011.01.16. 23:12:06

értem, hogy olvashatna fácsét meg plakátot a polgármester, de ha a törvény szerint be kell jelenteni a kurva tömegrendezvényt, akkor azt _be_kell_jelenteni_.
akár van róla thread vagy plakát, akár nincs.

én spec a razziát hiányoltam. mert az ugye nem bejelentésre indul.

2011.01.16. 23:31:27

@denever:
persze, csak épp ugye akkor kapásból el is kell utasítani, tekintve, hogy max 300 ember 10-ig. Ezek trükköztek, az önkormányzat előtt pedig egy halom tény terpeszkedett, akkorák mint egy mamut, és nem vették észre. Kamu. Szemet hunytak. Mint minden másban. Fasz, betarthatatlan rendeleteket hoznak, közben azt se tudják mi van a kerület (sőt Budapest)egyik legfrekventáltabb, leginkább szem előtt lévő helyén? (Nyugati). Tehát igaz, be kell jelenteni, csak azt meg alapból elutasítják. S így kellett volna történnie. Az önkormányzat vastagon benne van ebben a tragédiában. Nem végezte a munkáját rendesen.

lendvai attila 2011.01.16. 23:37:21

a sok jogszabaly csak arra jo, h valakinek jo bevetelt hozzanak a boritekok.

hatalmat adunk egy maffianak, ami aztan vedelmi penzt szed (ugyanis donthet arrol, h lesz-e buli, vagy sem). ez akkor is igy van, ha ennek a maffianak az emberei az onkormanyzat rendeleteire hivatkoznak, nem a jovobeni spontan tuzgyulladas lehetosegere.

de ha mar ragaszkodunk hozzajuk a jozan esz helyett, akkor ki kene hagyni az onkormanyzatot ugy, ahogy van, es a tuzoltoknak kene velemenyezniuk a helyszineket.

ha a WB emeletenek a feljaratat meglatta volna egy tuzolto, akkor reflexbol azt mondja, h max 30 ember.

az ilyen szituaciokat nem lehet elore kivedeni, inkabb az utolagos felelossegrevonast kell erositeni. igenis adja hozza egy szakember a nevet, aztan ha baj van, akkor mehet a birosagra megvedeni a velemenyet. aztan ha leboritekoltak az engedelyt nala, es nem sikerul megvedenie egy fuggetlen birosag elott, akkor johet a szemelyes buntetes.

2011.01.16. 23:40:01

@lendvai attila:
igen, így kéne, de nézve az önkormányzat röhejes védekezését, ugyanaz, mint mindig: NEM TUDTUNK RÓLA, SEMMIT SE TEHETTÜNK. Nagy sz@rt, már bocsánat.

suski 2011.01.16. 23:59:44

Hát erről nekem csak az jut eszembe, hogyha az önkormányzat az összes szabályt betartaná, netán hoznának újakat, akkor meg arról sírna az index-től a new york times- ig mindenki, hogy Mo-on épül a fasizmus és vegzálják a szórakozó fiatalokat holmi drogok és tűzvédelmi szabályok ürügyén.
Annyira tipikus magyar, tragikus sztori ez. A szabályok betarthatatlanok, de nem is gondolja senki, hogy be kéne tartani, és mindenki szarik bele egészen addig, amíg vmi olyan beüt, mint a tegnapi. Aztán kezdődik az egymásramutogatás , a politikai cirkusz, kurucék meg mennek a maguk cigányozós -zsidózós vonalán. Vörösiszap 2.
Az engedélyek és pecsétes papírok világában a józan észre már nincs is szükség?

suski 2011.01.17. 00:03:27

@lendvai attila: jó, hogy említed a maffiát, mert az is nyílt titok, hogy minden vendéglátóhely fizet vkiknek védelmi pénzt. (Most nem az önkormányzatra gondolok...) Az is elképesztő, hogy ezt teljes kussban tűri mindenki, ahelyett hogy felszámolnák.

2011.01.17. 00:10:30

@suski:
de, ezt kérem számon az önkormányzaton. A szemük előtt zajlott a trüközés, és semmit se tettek. és itt nem a drogokról, és tüzoltókészülékekről van szó. Hanem arról, hogy 10 után ez a hely nem működhetett volna, és nem ennyi emberrel. Kinek a felelőssége, hogy betartassa a szabályokat? Gondolom, az övéké többek között. Tavaly bezzeg volt egy csomó emberük, akik járták a kerületet a csendrendeletre hivatkozva. 10 után. Most érdekes nem volt egy se.

Scala 2011.01.17. 00:14:10

@suski: és ha folytatod a gondolatot, na ki volt az éjszakai élet főmuftija?
Innentől már nagyon pikáns az egész.

Ezt Las Palmas írta:
West Balkán Kft.
A képviseletre jogosul(tak) adatai:
Szalontay Győző ügyvezető
Arató Gábor ügyvezető
A tag(ok) adatai
u.a.

És a monogrammok:
Az öt ember közül ketten a rendezvény szervezői, ketten a helyiség bérbeadói, egy ember pedig a programsorozat főszervezője. A rendőrség közleménye szerint az őrizetbe vett személyek monogramjai: Sz. Gy., A. G., K. T., F. B. G. és P. L..

F.B.G. ki?
P.L. a dj palotai ugye?

és én hülye fejjel ma nem hallgattam radio 1-et, ahol nyomatja a sok agymentes dj... néha az arató is. A palotai sztem rendszeresen.

Ha tudjuk ki fbg érdekelne, egyébként még lenne egy megjegyzésem (zs gén), de ez rasszista fúj. és a kapzsiság meg végképp nem jellemző fúj.

Scala 2011.01.17. 00:17:29

@Belpo: látszott a két nő fején, hogy be vannak tojva, nehogy valaki elkezdje ezt feszegetni, Búbos Banka kör módjára.
A Sajtos Csilla külön fogalom egyébként is, csak úgy süt a határozatokból az értelem...

A polgármester asszony kedves, kirándulásszervezés, mozi a nyugdíjasklubnak ... hosszú, és érdekes, de inkább hagyjuk.

suski 2011.01.17. 00:21:07

@Belpo: nézd, nekem ez az egész engedélyekkel foglalkozó rizsa abszurd. Fogalmam sincs, hogy az önkormányzatnak mi egy ilyenben a szerepe. De azt tutira meg tudom állapítani, hogy aki egy nm-re 4 darab embert tervez a bulijába, az egy felelőtlen barom. Az meg a másik barom, aki egy órát sorbanáll, hogy a messziről teltházas buliba még befurakodjon. Mo-on nem az állam vigyáz rád, magadnak kell, a szabályokra mindenki magasról szarik, mert ha akarnánk se lehetne betartani.

2011.01.17. 00:22:26

@Scala:
remélem, lesz valaki, aki ezt elkezdi feszegetni valami nagyobb médiánál, és nem csak itt a vb-n jut eszükbe(na, most jót smúzoltam, de mindegy).

suski 2011.01.17. 00:24:43

@suski: azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a tipikus magyar sztori természetesen úgy kerek, hogy felelős nem lesz most sem.

2011.01.17. 00:29:00

@suski:
hát, nem nagyon tudok ezzel vitatkozni. igaz. de ezért van az állam(kéne, hogy legyen), hogy az ilyen felelőtlen b-ket valahogy kordában tartsa. De látjuk, ez nem megy. Ehelyett betarthatatlan rendeleteket hoz, és ahol tényleg a felelős jelenlétére lenne szükség, ott nem csinál semmit. Ez a targédia megelőzhető lett volna. De nézd meg, ugynez van a focinál, 20 éve nem tudnak rendet tenni, megy a balhé mindig, a stadionok életveszélyesek stb, évek óta mondják, hogy tragédia lesz a vége ott is, azt semmi se történik.

Scala 2011.01.17. 00:32:14

@Belpo: Az ÁNTSZ és a mosogatók példája tényleg jó, valahogy nem fér a fejembe, hogy miért nem ellenőrzik a szórakozóhelyeket...
Ez a VI. kerületben nem új keletű dolog! Nem egy hónap alatt nőttek ki a földből ezek a helyek! A 80% Terézvárosban működik.
Persze most 'élni fognak a felterjesztési jogukkal'. :-)))

Egyébként SRY a Rádió 1 djknek nincs köze a szutyok Arató, Palotai vonalhoz, valahogy külön kasztnak is képzeltem...
www.discoshit.hu/category/dj-k
Az Aratónak viszont régi és jó (magas) a beágyazottsága, afelől ne legyenek kétségeitek...

suski 2011.01.17. 00:42:56

@Belpo: nem is fog , amíg nem történik vmi borzalom, igen.

Scala 2011.01.17. 00:52:33

@suski: "Mo-on nem az állam vigyáz rád, magadnak kell, a szabályokra mindenki magasról szarik, mert ha akarnánk se lehetne betartani."
Tökéletesen egyetértek!

Én most találnám megfelelőnek az alkalmat, hogy megszabaduljak Sajtos Csillától a polgármester helyében! Úgy ő még mentheti a menthetőt. Jelentkező lenne bőven.
Csilluka nagyon be volt ágyazva Veróknál is, és hát utóbbi szénája a hírek szerint nem áll valami fényesen... legalábbis elindult valami...

Ez a Sajtos Csilla volt akit őrizetbe is vettek tavaly egy kerékbilincs leszedése telefonhívásra téma miatt, sztem itt a blogon is van post.
www.origo.hu/itthon/20091126-jegyzo-es-alpolgarmester-is-gyanus-a-terezvarosi-kerekbilincsugyben.html
No meg ez is:
zolivagyok.blog.hu/2009/10/21/jegyzo_vi
És főként egy határozat,amit egy blogról szerettem volna linkelni, de nem találom... :-(

Radiohead82 2011.01.17. 00:55:53

Oké, nem a leghitelesebb források, de azért elgondolkodtató, nem? agyiszint.hu/bypost/2011/01/16/A_beszelo_szappan_szinre_lep
kuruc.info/r/6/72628/

Jó, nem bizonyít semmit, de tény, hogy az egyik elhunyt lánynak elvették/ellopták a mobilját, és a tragédia után pofátlanul még facebookra ír a nevében egy ilyen üzenet, "Csicska vagyok elvesztettem a telefonomat..."

Scala 2011.01.17. 02:05:26

dj. Palotai Zsolt...
kultura.hu/main.php?folderID=1181&ctag=articlelist&iid=1&articleID=272267
nem stimmel az elméletem...
F.B.G.
És P.L. kik?

molaris 2011.01.17. 07:33:21

@orcface:
""orcface 2011.01.16. 16:38:18
amit itt írsz, szó szerint igaz, de nem a megfelelő papírok hiánya okozta a tragédiát, az "csak" a wb üzemeltetők gazdasági működését jellemzi.
ami pénz befolyt abból építgették a helyet folyamatosan, (még mindig nem 100%os minden), de a megnyitott terek a végleges tervekhez igazodtak, szóval megkapták volna az engedélyeket.
""

Egyetlen hatósági engedéllyel sem rendelkeznek. Tudom! Se Tűzoltóság, de ÁNTSZ!!
A cirkusz több mint másfél éve megy.

Kartal (rezervált) 2011.01.17. 08:12:33

@Scala: @suski: még annyit, hogy ha te magad vigyázol magadra, könnyebben börtönbe kerülsz, mint azt hinnéd. Mert az, hogy az állam nem vigyáz rád, egy dolog, de te sem vigyázhatsz magadra, mert nincs hozzá jogod, hogy keményen fellépj a támadóval szemben.

Valandil 2011.01.17. 08:59:17

@Horizont: Egyszerű a megoldás: aki állami vagy önkormányzati hivatalnokként (kormány- és köztisztviselő, rendőr, bv-s, stb.) korrumpálódik, az nem jogosult állami nyugdíjra.

ucsacsu 2011.01.17. 10:08:57

Az egy ablakos, nagy pénzért éppen most segíti elő a szigort ::::::)))))))))))
Valaki mindig jól jár.

MagyarZizzi (törölt) 2011.01.17. 10:22:26

Akkor mégsem én vagyok a hülye, hogy arra gondoltam, az önkormányzat igenis odafigyelhetne, mivel van teleplakátolva a kerület meg a Fészbúk. Az a baj, hogy a hivatalos szervek az internetet még mindig játszótérnek nézik, és képtelenek felfogni, hogy érdemi infók is megjelenhetnek rajta, amiket megérné figyelemmel kísérni. Ha a munkatársaik adatlapját tudják nézegetni, és feljelentgetni egymást pucsítós képek miatt, igazán odafigyelhetnének a rájuk bízott emberekre is...

kyncza 2011.01.17. 10:31:15

Ez rendben van, hogy vizsgálják az engedélyeket, mulasztás, de azért ki kéne deríteni az okot, hogy miért indult meg ennyi ember. Nem tudom, ki hogy van vele, de azért, mert valaki felkiált, hogy kés, vagy szúrás, vagy akármi, nem hiszem, hogy mindjárt mindenki fejvesztve menekül...tapasztalatom szerint az ittas emberek kicsit még bátrabbak is, szóval nem tudom elképzelni, hogy kimondottan riasztó látvány(pl. véres, leszúrt személy), tűz nélkül megindult volna ennyi ember. Még ha egy verekedés van, akkor se özönlenek ki emberek így...szóval szerintem kicsit meg kéne kapargatni az OKOT, h MIÉRT indult meg 3000ember kifele ilyen fejvesztve!

fokabacsi 2011.01.17. 10:51:43

@Radiohead82: "Csicska vagyok elvesztettem a telefonomat..."
Ez a duma egy népcsoport szavajárására emlékeztet. Rásszisták vágyok, tudom.

fokabacsi 2011.01.17. 10:56:22

Árulja már el valaki, (nehogy hülyén haljak meg) miért nincs ilyen agyontaposás a Magyar Állami Operaház rendezvényein?? Esetleg komolyzenei koncerten??

Héttörpe (törölt) 2011.01.17. 11:04:36

egy szó: ügyeletes tűzoltó
ennyi

Attila64 · www.sagaontour.ca 2011.01.17. 11:08:56

Nem értem, miért állítjátok, hogy az államigazgatás nem nézi az FB-t, internetet, elektrolevelezéseket?!

A tegnapi pákozdi gárdarendezvényre, facekontrollra, ruházatkontrollra, miegymás például tökéletesen felkészültek!

f.m.j. 2011.01.17. 11:09:51

azon még senki nem feszegett, hogy Kecskemétitomi ki a hókom?

gyugyó 2011.01.17. 11:48:31

Most volt késelés vagy nem? le vagyok maradva

f.m.j. 2011.01.17. 11:50:13

@f.m.j.: pardon kecskés

amúgy értem én, hogy nagy partiszervező, de mégis hogy nőtte ki magát a kis pöcs?

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.17. 12:33:57

@kyncza: @fokabacsi: 1. Győrfi Pál benyilatkozta a Metropolnak, hogy furcsállja ő is meg a kollégái is, hogy egy ilyen tömegpánik esetén a halottakon kivül 1db sérült sincs. 2. A rendőrség kb. olyan gyorsan kiadta a közleményt, hogy nem történt késelés, mint ahogy Paja bátyánk törvényt ir alá.

Szvsz a sündőrség MÁR MEGINT cigányfajvédő módon fedez egy bűncselekményt, nehogy megint kórusban orditsák a Kossuth téren, hogy aszongya: "AKKOR IS VAN CIGÁNYBŰNÖZÉS!!!"

kyncza 2011.01.17. 12:43:00

@James Onedin (aka Zöld Ember): igen, iszonyat fura minden. 3000ember megindul, 3 halott és nincs sebesült!! El nem hiszem, hogy ilyenkor nincs egy kéz-, ujj-, akármi törés, zúzódás, agyrázkódás, horzsolás, akármi! Ha valakin csak egy horzsolás lett, akkor is sebesült, mert VALAMI külső ok miatt sérült meg.

Komolyan mondom, elkeseredésemben már azt "kívánom", hogy legyen politikus, rendőr a késelés áldozata, hogy a rendőrök is végre tudják, hol a helyük. És ne jöjjön senki azzal, hogy parancsot teljesít és fél a rendőr! Fél a francokat, a 2006os ostromkor nem féltek? Vagy amikor a gárdistákat kellett ütni vágni, lefújni, akkor nem féltek megtorlástól?

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2011.01.17. 12:47:57

ezt olvastam egy srác facebookoján:

"Én nem az ismerősömet hozom fel példának hanem MAGAMAT!:( Ott voltam, ismertem is Kingát és Emesét, velük voltak mikor történt a tragédia, pár méterre tőlük vergődtem a tömegben. :(:(:( LÁTTAM hogy késelés történt (csak Kingát szúrták hasba, Emesénél nem láttam mitörtént)Nagyon gyorsan letakarták a lányok holtestét, így körülbelül senkinek nem volt ideje arra, hogy lefényképezze, nem is engedték. kordonokat raktak ki köréjük, és ordibáltak a rendőrök is meg a biztonsági őrök is hogy húzzunk innen, semmi látni való. ott volt Kinga hasát a szúrás :'(

vallomást tettem, de senkit nem érdekel az igazság :'(

Nyugodj Békében Kinguci, Emese nagyon szeretlek benneteket! RIP :("

"Persze, szeretném ha minél többen tudnák a valóságot. Úgy kezdődött az egész, hogy már sorban állásnál feltűntek többeknek a kisebbségi emberek mögöttünk, hangosak voltak. A hely nagyon tele volt, tényleg szinte heringként éreztük magunkat, de annyi embert engedtek be egyszerre, hogy már meggondolni se lett volna időnk magunkat, áradtunk befele a tömeggel. Hátranéztem, egy idő után megállították a tömeget, aztán újraindult. mögöttem lökdösődtek az emberek, hallottam hogy be akartak jönni a cigányok, de a biztonságiak nem engedték be őket, túlzsúfoltságra hivatkozva. ekkorra Kingáék kicsit lemaradtak tőlem, de még láttuk egymást. A cigányok nagyon felháborodtak, hogy nem engedik be őket, és kést vettek elő. nem tudom mennyien lehettek, 5-10-et láttam belőlük. Bárki aki meglátta a késeket náluk sikitozni kezdett, ezzel törtek utat maguknak. Hadonásztak, láttam egy srácot, akinek megvágták a karját, mindenki menekült amerre tudott, ekkorra már közelebb került hozzám Kinga és Emese is, próbáltam mindkettőjüket magam felé húzni de nem értem el őket. Emese elesett, a másik pillanatban Kinga hangját hallottam odafordultam, a kés szúrás már ott volt, fogta a hasát, és összecsuklott, a cigányok elkezdtek kifele hömpölyögni, de az információ nagyon gyorsan előrejutott, hogy cigányok késelnek, és mindenki sirni, rodibálni kezdett, hogy menjetek már kifelé, hallod, húzzatok ki, siess máár, engedj ki, had menjek előre. mindenki lökdöste egymást, nagyon sok midnenkit a földre löktek, legalább 20 embert húztam fel a földről. Ekkorra elvesztettem szem elől Kingáékat, ugy vitt kifele a tömeg esélyem nem lett volna megállni hozzájuk, többször elestem közben, mindenki sirt, orditott. már a kijárat felé mentünk, amikor két pasi egy lányt vitt kifelé a kezeiben, nagyon megijedtem, mert láttam hogy Kinga van a kezükben, teljesen kétségbe estem, síró görcs jött rám, alig láttam valamit a könnyeimtől, fulladni kezdtem. Mikor végre kijutottunk, már rengetek rendőr autó és mentő állt a disco előtt. tele volt minden rendőrökkel mentőkkel, cigányoknak nyoma se volt sehol. a biztonsági őrök és a rendőrök ordibáltak mindenkivel, hogy húzzunk kifele, takarodjunk onnan, kérdezgettük hogy legalább a kabátjainkat had vegyünk ki..azt mondták meg lehet várni a helyszínelés végét, aztán bemehetünk. több százan fafgyoskodtunk topban, szoknyában, rövidujjőban. mindenki sírt, telefonált. és kihoztak még 2 lányt, és egy fiú is meghalt. nagyon sok mindenkihgez mentek oda mentők, volt akit lélegeztető palackra tettek. körbeállták a lányokat a mentők rendőrök hogy minél kevesebbet lássunk belőlük, az egyik lányt próbálták újraéleszteni, Kinga hasát ott volt a szúrás, de a rendőrök kordonokat hoztak, és ujfent ordibáltak velünk, hogy hőzzunk onnan, semmi látni való inncsen..olyan hamar letakarták a holtesteket, hogy esélye se lett volna senkinek lefotózni a szúrást kingán, de nem is engedték, akinál ilyen eszközt találtak,e gyből elkobozták. nagyon sokat felhívták a szüleiket és azok jöttek értük, a kabátkaunkat csak ma vihettük el. :(:(:(:(:(:("

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.01.17. 12:50:15

18 éven aluliak százait (ezreit?) pörgetik be a helyre, szolgálják ki szeszesitallal, látják el katival/ekivel/mindennel a belváros közepén hosszú-hosszú évek óta. bassza meg az illetékes hivatal magát, ha ezt nem tudták eddig.

2011.01.17. 13:08:38

A német rádióban és tévében kiemelt helyen szerepel a 'diskotek' -ban történt eset.
Itt még mindig nagyon érzékenyek Duisburg után az ilyesmire.

Fell Bandi 2011.01.17. 13:11:27

@laspalmas: "Várom már, hogy a WB-sek is nyilatkozzanak valamit."

a sittről kicsit nehéz lesz nyilatkozniuk. remélem ez az állapot sokáig fenn fog állni!

fokabacsi 2011.01.17. 13:35:27

@James Onedin (aka Zöld Ember): A kuruc.info-ra beküldött egyik beszélgetés:

AFeci (nincs) üzenete:
* hello
Chrysto üzenete:
* csáó
AFeci (nincs) üzenete:
* hallottál a tegnapiról nem?
Chrysto üzenete:
* persze
AFeci (nincs) üzenete:
* két lány, akivel mentem
* éppen ott álltak, amikor az egyik lányt leszúrták
Chrysto üzenete:
* szóval akkor igaz a késelős sztori?
AFeci (nincs) üzenete:
* igen
* a ruhatárhoz ment pár cigó és tolakodott
* aztán valaki szóltak nekik és szóváltás volt
* erre elkezdtek ordibálni mindent
* aztán azt kiabálta az egyik, hogy meghalsz meghalsz
* és csönd lett
Chrysto üzenete:
* az igen
* gyönyörű
* ezt te is megerősítheted?
AFeci (nincs) üzenete:
* aztán az ismerősöm melletti csajszi összesesett és elkezdett vérezni mint az állat
* és próbálták élesztgetni
* a cigányok menekültek
* a tömeg meg bevadult mert nem tudták megtámadnak-e másokat is
Chrysto üzenete:
* gondoltam
AFeci (nincs) üzenete:
* és elkezdték egymást letaposni
Chrysto üzenete:
* h ez volt..
AFeci (nincs) üzenete:
* persze, hogy ez volt
* a lányok, akikkel mentem éppencsak megúszták
* mert vagy 10 percig a tömeg alatt feküdtek
Chrysto üzenete:
* de te is szemtanú voltál?
AFeci (nincs) üzenete:
* tele voltak sebekkel minden
Chrysto üzenete:
* vagy csak hallottad?
AFeci (nincs) üzenete:
* nem én egy emelettel feljebb voltam
* a kiabálást meg mindent hallottam
* de gyanítom, hogy a lány aki még életében nem hazudott nekem
* nem most fogja kitalálni azt, hogy késeltek
* ráadásul ő is látta azt, hogy késsel a kezükben menekülnek ki a cigók
Chrysto üzenete:
* világos
AFeci (nincs) üzenete:
* sőt kurvasokan látták
* láttam egy csajszit, akit vittek hordágyon
Chrysto üzenete:
* már megy a mosdatás a liberális médiában
AFeci (nincs) üzenete:
* tiszta vér volt és szúrt seb
Chrysto üzenete:
* csak a szokásos!
AFeci (nincs) üzenete:
* basszus láttad volna mi volt ott
* a két lány még egy órával később is ott remegett meg minden
* a kabátokat persze nem adták ki
* szerencsére volt ott a lépcső alján pár srác
* aki elkezdte kimenteni azokat, akik a földre estek
* de durva, mert mesélt a csajszi, hogy egy csávó ott feküdt a lépcsőn és hallotta, hogy többször is eltört a lába meg ordít
* nagy kiabálás volt
Chrysto üzenete:
* úristen
* nem bánod, ha ez a beszélgetés nyílvánosságra jut?
* szeretném, ha egy újabb bizonyítékként szolgálna..
AFeci (nincs) üzenete:
* mond el mindenkinek nyugodtan, hogy mi történt persze
* ha lehet nevet ne említsél a lányok miatt
* mert a szüleik nem tudtak arról, hogy mennek
Chrysto üzenete:
* nevet amúgy sem tudok..
* ezt viszont elküldöm kurucra is többek közt..
AFeci (nincs) üzenete:
* azt például hallottad-e, hogy valakik visszakartak menni a kabátokért karszalaggal meg ruhatári bilétával
* és a biztonsági őrök nem akarták beengedni őket
Chrysto üzenete:
* persze
AFeci (nincs) üzenete:
* aztán ők erősködtek, hogy nem akarnak pólóban megfagyni és ott verték a gyereket agyba-főbe
* beszéltem sráccal, aki látta és mondta, hogy kb. senki nem mert odamenni leállítani őket, mert nagydarab tahó gecyk voltak

Két újabb (állítólagos) szemtanúi beszámoló a FB-ról, „Paddy Malone” tollából:

„Láttam az egészet tegnap este, pont akkor jöttem ki a Nyugatiból.

HAZUDIK MINDENKI.""

kyncza 2011.01.17. 13:47:32

@fokabacsi: Minél nagyobb nyilvánosságot az ügynek! Remélem a szülőknek az iszonyatos gyászon kívül lesz bátorságuk igazságügyi szakvéleményt kérni, és kitenni minden lehetséges portálra!

fokabacsi 2011.01.17. 13:49:06

""a ruhatárhoz ment pár cigó és tolakodott
* aztán valaki szóltak nekik és szóváltás volt
* erre elkezdtek ordibálni mindent
* aztán azt kiabálta az egyik, hogy meghalsz meghalsz
* és csönd lett""
Ez teljesen életszerű !
Pofátlanok a végtelenségig, és még nekik áll feljebb !
"a cigányok menekültek"
Mint a Cozma gyilkosságnál .

fokabacsi 2011.01.17. 13:51:20

@kyncza: Remélem én is! Hogy fel voltak háborodva a napokban a szegedi postára kirakott matrica miatt! Érdeklődve várom az eredményt. De valami nem kerek az biztos!

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.17. 14:03:35

@Frengi: Az a baj, hogy nálatok se lehetne leirni, hogy cigányok késeltek. Abból is mekkora felháborodás volt, amikor a jó Thilo Sarrazin mester leirta, hogy tán nem kéne, hogy muzulmán többség legyen Németországban...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:12:28

@fokabacsi: ez a negyedik "Én ott voltam láttam" verzió amit olvasok. nagyjából annyi egyezik bennük, hogy lányt szúrtak meg. a hol a mikor és a hogyan mindnél más. van aki esküszik, hogy egy fiú is meghalt, látta saját szemével.

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:13:13

1. részvétem az áldozatok hozzátartozóinak.

West Balkán Kft. h-k: 19-04, sze-szo: 19-05, v: 19-04 óra
Nyugati tér 1. Skála terasz 8-9. pavilon

www.terezvaros.hu/nyitvatartas/nyitvatartas0813.pdf

Valószínűleg a létszámkorláttal (ha volt ilyen) sem volt gond, hiszen legálisan, karszalaggal adták a belépőket, nem okosba, és a szervező is büszkén nyilatkozta korábban, hogy több ezres partikat szervez (és büszke is lehet rá, bármennyire irtózom is az ilyen "zenéktől").

Ha a fentiek igazak, akkor felmentem a szervezőt.

A WB-t dettó, ők csak bérbeadták az ingatlanukat.

Marad felelősnek az önkormányzat, akik ennyi embert beengednek egy ilyen helyre. Minden eszközük megvolt a korlátozásokra és azok betartatására.

Ugyanakkor olyan szokások uralkodtak el ebben az országban az elmúlt években, hogy az önkormányzatnál sem akasztanék, csak figyelmeztetnék. A következő hasonlónál viszont, akár van áldozat, akár nincs, akasztanék. Akkor talán magától észbe kapnának ezeknek a heringpartiknak az engedélyezői, legyen szó diszkóról, strandról vagy bármilyen más rendezvényről. Jut eszembe, távolsági buszok lökhárítóján lógva továbbra is szabad utazni?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:15:48

@Conv: ehhez képest egyetlen ember vállalta az arcát a nyilatkozathoz, az aki kivitte a karjában a földről felszedett lányt a kapun kívülre. ő viszont nem tud semmiféle késelésről

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:16:56

@Kicsit Karcos: ez a west-balkán kávézóra vonatkozik, nem a rendezvényteremre :)

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:21:21

@Conv: hallottam 10 órás korlátozásról, de csak ezt találtam. Ettől függetlenül az időpontnak nem látom jelentőségét a történetben, az csak arra van - ha van -, hogy a lakókat ne zavarják a hangoskodással. Ha túllépték az engedélyezett nyitvatartási időt, akkor mehet a csekk a szervezőknek, de ennek nincs köze foglalkozás körében több ember halálát okozó veszélyeztetéshez, ami alapján őrizetbe vettek 5 embert.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:26:16

@Kicsit Karcos: nem anyitvatartási idő miatt, hanem mert egy 300 fő befogadására engedélyezett helyre 4000 embert akartak beszuszakolni. ráadásul ezt a 300 fős engedélyt is két hete visszavonták. 16+-nak volt hirdetve a buli, a rendőrök szerint az igazoltatásnál több mint a fele 16 alatti volt.
a rendezvényt le kellett volna jelenteni az önkormányzatnál, mentőknél, tűzoltóknál, rendőröknél a létszám miatt, engedélyt kellett volna rá kérni. nem tették meg.

nem az volt a baj, főként, hogy 10 után, hanem hogy engedély nélkül egy olyan helyen ahol semmiféle rendezvényt nem lehetne tartani, még 10 előtt sem, 3 embernek sem.

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:30:50

szegedma.hu/hir/szeged/2010/12/az-ombudsman-mar-2009-ben-figyelmeztetett-a-helykozi-buszjaratokon-allva-utaztatas-veszelyre.html

Emlékszem még, milyen sírás volt, hogy az ombucman nem ismeri a realitást, pedig talán ez volt az első, két lábbal a földön járó ajánlása.

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:34:55

@Conv:

"300 fő befogadására engedélyezett hely"

Erre tudnál adni forrást légyszíves?

Meg akkor most egyáltalán nem volt engedély, vagy volt, de csak 300 főre?

Ha így volt, akkor megállhat a vád, viszont az önkormányzatot akkor is elővenném, ugyanis szvsz nemcsak a stempliket kell ráütögetni az engedélyekre, hanem a betartásukat is ellenőrizniük kellene.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:40:01

@Kicsit Karcos: eredetileg 300 főre volt, de azt is visszavonták két hete :) szakl jelenleg nem volt egy főre sem

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:40:07

Megvan:

"A szórakozóhelynek nem volt működési engedélye, de nyilvántartásba vették. A nyilvántartásba vételi dokumentum szerint legfeljebb háromszáz embert engedhettek volna be, és legfeljebb este tíz óráig tarthattak volna rendezvényt, mondta vasárnap a kerület polgármestere."

"A jegyző szerint nem lehet mondani, hogy nem tűnt volna fel a rendszeres létszámtúllépés a szórakozóhelyen. Szerinte többször ellenőrizték is a szórakozóhelyet a rendőrséggel együttműködve, és arra is volt példa, hogy kiürítették a helyiséget. December 11-én is ez történt: akkor a létszámmal nem volt gond, mert kétszáznál is kevesebben voltak a szórakozóhelyen. A kiürítés oka a tíz óra utáni nyitva tartás volt. A jegyző szerint a jogszabályi környezet az oka, hogy ennél többet nem tudtak tenni."

index.hu/bulvar/2011/01/17/vonzerokent_tekintett_a_tomegre_a_west_balkan/

Így már oké lehet, mit mond a szervező?

Az biztos kamu, hogy nem volt több lehetősége az önkormányzatnak, ha december 11-én ki tudtak menni, akkor máskor is ki tudtak volna menni. Ha nincs rá pénzük, fejjék meg a rendezvényt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:41:58

@Kicsit Karcos: talán ha elolvasod a postot feltűnik :) de tessen parancsolni www.terezvaros.hu/index.php?oldal_id=1&al_id=2&elo=0&ielo=71989b0dab354eee6bfcd3a57c63befc
"Volt nyilvántartásba vételi száma a Nyugati téren működő West Balkán szórakozóhelynek, ám ennek értelmében mindössze 300 fő tartózkodhatott volna az 1238 négyzetméter alapterületű épületben és csupán este 10 óráig." :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 14:45:42

@Kicsit Karcos: a szervező semmit, nem mond, előzetesben van :)
mivel elmulasztotta a kötelezettségeit. az rendben, hogy "nem tudott arról, hogy nincs engedélye az üzemelésre a helynek", de nem az első bulit szervezi, tudnia kellett a bejelentési köztelezettségről.
csakhogy ha bejelenti és engedélyt kér, máris nem kapott volna, lévén akkor tudatják vele, hogy nincs engedélye a helynek :)
nem véletlenül felejtette el az engedély kérést a lelkem :)

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:54:01

@Conv: jogos, köszi.

Nagy sóhivatal lehet a terézvárosi önkormányzat, de ha minden úgy volt, ahogy mondták, akkor rajtuk nem lesz elverve semmilyen por, tőlük ma este is lehet hasonló rendezvény, ha más szervezi, de a szervezők kezdhetik lemondogatni az otthoni előfizetéseiket vízre, gázra, telefonra, tévére.

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.17. 14:55:34

@Conv: Mit vársz? Nézd meg a kurucon a vele készült videót. Kecskés Tamásnak kb. tényleg annyi esze lehet, mint egy papucsállatkának, jól irja a kisérő szöveg

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:56:42

@Conv:

"a szervező semmit, nem mond, előzetesben van :)"

Attól még mondania kell, nyilván kihallgatják / kihallgatták már.

Kicsit Karcos 2011.01.17. 14:59:02

@James Onedin (aka Zöld Ember): nem hinném, hogy hülye, aki ekkora bulit meg tud szervezni hétről hétre. Ha törvényt sértett, az persze más kérdés.

2011.01.17. 15:56:20

@James Onedin (aka Zöld Ember): itt a bűnügyi hírekben mindig ott van, hogy ilyen-olyan bevándorló.

Egyébként hivatalosan felháborodtak a Sarazzin könyvön, de a német embernek erről 'nincs véleménye' , inkább a nyelvét harapná el, mint sem hogy kimondja. Nagyon nagyon jó barátság, borköközi állapot kell ahhoz, hogy azt mondja, hogy tele van a töke a törökökkel.

Megnyirbálták a családtámogatásokat Merkelék. Nem háborgott senki, sok gyereke nem a németnek van.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 15:58:33

@Kicsit Karcos: jah, én azt hittem mit nyilatkozott :) biztos mondott/mond, de azt egyenlőre még nem tudni mit :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.17. 16:00:10

@James Onedin (aka Zöld Ember):
igen, nekem erős a gyanúm, hogy ő csak az arc, vannak mások a háttérben.,

2011.01.17. 16:02:52

@derelye vágó:
annyit tehetsz, hogy így ahogy van, elküldöd a rendőrségnek akár emilbe. Mert itt nagyon durva vádak hangzanak el. A rendőrséggel szemben. Vagyis el akarják titkolni, mi történt. De az, amit most leírtál - pontosabban ezt olvastad valaki facebookos bejegyzésében - ezt most nagyon sokan olvassuk ám. Az a vád, hogy a rendőrök el akarják titkolni, mi is történt valójában, az beláthatatlan következményekkel járhat, ha hitelt érdemlően bebizonyosodik. Én nem tudom, ezt így helyes volt e feltenni, mert ebből még durva problémák lehetnek.

derelyegrádi szellem 2011.01.17. 16:30:08

Ha nem lett volna ez a törvénymódosítás (nyilvántartásba vétel elegendő) egyszerű lenne a helyzet:

egy étteremnek, egy kávézónak, kisállatkereskedésnek, mindennek kell működési engedély. Oda, ahova bemegy (bemehet) 2-3 ezer ember annak meg pláne.

Működési engedélyt az kaphat, aki a hatósági engedélyeket ELŐRE meg tudja szerezni. Na most a tűzoltóság csak akkor ad szakhatóságit, ha van egy terv (meg a tervnek megfelelő infrastruktúra is) arra, hogy hol, hogyan és MENNYI IDŐ ALATT tudják biztonságosan kiüríteni a helyiséget. (itt még tűz sem volt, így is meghalt három kislány, R.I.P.), menekülési útvonalak, vészkijáratok, azok percenkénti áteresztőképessége.

Aki ilyet nem tud mutatni, annak nem lehet működési engedélye, ennek magyarázata az, hogy aki egy közforgalom számára nyitott helyre (pl egy szórakozóhely) bemegy, alappal feltétezheti, hogy itt erről godoskodtak, hiszen nem kell jegyvásárlás előtt ellenőriznie, hogy van-e pl vészkijárat. Mintt ahogy étterembe sem szalmonella jelző indikátorral megyünk, ha nyitva van, alappal feltélezzük, hogy itt nyugodtam rendelhetünk, hiszen az ANTSZ ezt ellenőrzi. Ezért tartjuk a hatóságokat.

Ez ennyi.

Csak meg kellett hozzá halni három kislánynak, ami annyira szomorú és tragikus, hogy erről írni sem akarnék semmit.

Csak részvétemet, és együttérzésemet nyilvánítom a családtagoknak, barátaiknak így ismeretlenül is. Ez talán a legtragikusabb, és legértelmetlenebb halál volt, ami csak elképzelhető.....

u.i Minidg is csodálkoztam, hogy pl. a Fatmoo's hogy kaphatott engedélyt annak idején, hiszen egy szűk lejárata volt, ráadásul még egy 90 fokos szögben törő lépcső vezett le (kifele fel), ami pl egy tűz esetén önmagában kizárta, hogy onnan emberi számítás szerint bárki élve kijusson, közben voltak ott lenn vagy 4-500-an egy szombat este.

derelyegrádi szellem 2011.01.17. 16:35:02

@Kicsit Karcos:

kihallagatták, őrizetbe vették, és kezdeményezik előzetes letartóztatásukat mind az ötüknek.

helyes.

trojka 2011.01.17. 17:18:38

en egyszer megkérdeztem egy diszkorol a jegyzöt, hogy az meddig lehet este nyitva: - ameddig ö kiirja a nyitvatartási táblára- volt a válasz. Na, erröl ennyit.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.01.17. 17:51:59

@derelyegrádi szellem: "u.i Minidg is csodálkoztam, hogy pl. a Fatmoo's hogy kaphatott engedélyt annak idején, " - szerintem ez nagyon sok belvárosi szórakozóhelyre igaz (legalább is amelyek pincehelyiségben működnek).

megjegyzem, hogy az elmúlt 30 évben sokat változtak ezek a helyek (aka amikor te voltál 25 éves) :)))

derelyegrádi szellem 2011.01.17. 18:23:02

@Seduxen:

te milyen vicces fiú vagy! :-))

És még mennyit fognak addig, míg téged beengednek majd egy olyan helyre. :-))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.17. 18:50:15

"ulajdonképp a West Balkán halálesetek kapcsán, ki a f* kérte a TV2-t, hogy mutogassa az egyik lány iwiw profilját?! Etika? Morál? Valami? "

Meg mondjuk 20 percet erről nyomatni a híreket, ez nem csak felesleges, de már gusztustalan is.

@trojka: Ja, most lesz majd törvénymódosítás - az illegális helyek ellen jó lesz, de kiváló alap lesz, hogy az egyes nagyemberek a saját bizniszeiket fogják engedélyezni, minden mást majd jól bezáratnak... jól jár ezzel még valaki. :S
Na mind1., ha meg lehet rendszabályozni a magyar vendéglátós mentalitást, az nem lenne rossz.

Scala 2011.01.17. 19:13:51

A Fővárosi Levéltárban voltam egész nap, a tervtár részen, Teve utca 3-5. Büféből, ebénél folyamatosan rálátni a rendőrségi kp-ra, sok tini ment be, sztem tanúvallomásokat vesznek fel.
De a legérdekesebbet akkor láttam, amikor mentem a metróba le, 16h15 kb...
Úgyse hiszitek el, és nem akarok magamnak se rosszat, de titokzatoskodni sem akarok, én biztos vagyok benne, hogy a válasz: igen.

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.01.17. 19:56:15

@derelyegrádi szellem: Ahogy Szellem ur magyarazta. Ott a lenyeg.

Paran itt kisse eltevelyedtek. Teljesen erdektelen, hanyan fernek be egy szorakozohelyre. Az szamit, hogy veszhelyzet eseten hany ember tudja rovid ido alatt biztonsagosan elhagyni a helyet. Lehetett volna ez stadionnyi arena is, ha egy szem kis folgoajto van a bejaratan, es se veszkijarat, se alternativ menekulesi utvonal, akkor abba a rohadt stadionba is csak szaz ember mehet be. Ide kellett volna tobb menekulesi utvonal legalabb 3 kijarattal, es meg egy halom feltetel, amit reszletesen nem ismerek, de valaki csak elmagyarazza, aki szaki.

Igenis felelos a berbeado IS, es a szervezo IS. Halovany felelossege van az onkormanyzatnak is, mert ha hetek ota folytatolagosan sertettek a torveny, akkor hogy a ragyaba nem volt egy csini kis plomba azon a bejaraton? Elhangzott egy statisztika, hogy a rendorok szerint az igazoltatottak bo ketharmada kiskoru volt. Es csak a hivatalosan eladott jegyek szama 3000 korul mozgott.

Kerdem hat megegyszer: mi a banatos rossebet keresett ketezer kiskoru ejfel utan egy lebujban? Drog, pia, meg ami jon. Szulok? Mindenfele hatosagok? Rendorok? Valaki???

Masik: a nyitas utani elso oraban kedvezmenyes volt a jegy. 800Ft. Ezt igy hirdettek meg. Azonban a szervezok kiadtak az ukazt, hogy csak szep lassan kiadni a jegyeket, minel kevesebben menjenek be. Addig folgyulik a tomeg, aztan amikor mar teljes aru a jegy, akkor lehet beereszteni omlesztve a bandat ellenorzes nelkul, hogy minel tobb jegy fogyjon. Jo kis "marketing fogas", ugye? Elso a haszon. Ez is kokmenyen rajatszott ara, hogy lehetetlenul sok ember zsufolodjon ossze a szuk lepcson. Ha szepen lassan engedik oket, mindig amennyi fer, akkor a ruhatarbol lett volna idejuk a tancterre bemenni, is nincs lepcson rekedo tomeg. Dehat az a plusz egy milla, amit igy be lehet szedni, az is csak penz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.17. 20:16:44

Jutott eszembe, a média, meg azon keresztül egy csmó ember rácsodálkozik a világra, hogy jé, éjszaka egy csoman buliznak, meg ilyesmik...

Scala 2011.01.17. 22:04:58

@Belpo: tegnap nem az a változat ment HKF részéről, hogy nem kellett senkit újraéleszteni, és ez helytelenül lett elterjesztve???

"Horváth Katalin Fanny elmondta: a Nyugati téren átautózó VI. kerületi rendőrjárőrök akkor érkeztek meg, amikor a biztonsági őrök a három áldozatot kivitték a térre, s megkísérelték újraéleszteni őket. A biztonságiak már hívták a mentőt, a rendőrök csak „ráerősítettek", hogy több kocsira lesz szükség, mert úgy tűnt, nagy a baj, majd a biztonságiakat felváltva folytatták a lányok újraélesztését a mentők kiérkezéséig. Sem ők, sem a mentők nem tudták azonban már megmenteni őket."

Ilyen alapon akkor két hét múlve előjönnek a valóban késelés volt és xyz konkurencia a felbujtó, a közvetlen tettes(ek) kilétére nem derült fény...
Ha ez a nagy strategy, akkor minden elismerésem, komolyan! :-(

Sunder 2011.01.18. 00:51:00

Írkáltunk itt egy másik kommentelővel arról, hogy milyen lehetséges vádpontok állják meg a helyüket.
A mai index cikket olvasva bevallom őszintén, hogy kinyílt a bicska a zsebembe. Én egyike vagyok a jól megfizetett dolgozóknak, tehát adózok mint hat örök, erre mit látok:

Az egyiket, a vendéglátással foglalkozó West-Balkán Kft-t még 2001 tavaszán jegyezték be, tulajdonosa Arató Gábor és Szalontay Győző. A cég 29,4 millió forint árbevétel mellett 657 ezer forint adózott eredményt ért el 2009-ben.

Tehát ha csak heti egy bulit számolok a WB Kft. szervezésében, akkor az adózott eredmény bulinként kb. 12.000 forint. 2009-ben. Én pedig a dalai láma rendőr unokaöccse vagyok jégeralsóban, már nem azért.
És ez elkeserítő, ha belegondolunk, mert ez még csak nem is egy agyonoutsource-olt fantomcég, hanem egy szem előtt levő.

Thumbs up az APEH-nek és minden felelős közalkalmazottnak (és főleg vezetőnek).

Sunder 2011.01.18. 00:54:29

@Sunder:
- A zsebembe után aposztróf
- az örök az ökör
- a középső szakasz idézőjelben
- az utolsó mondat után felkiáltójel
Én pedig nem írok több kommentet éjfél után (meg a mai nap után).

Marcellusca 2011.01.18. 08:44:19

@Scala:
"Ilyen alapon akkor két hét múlve előjönnek a valóban késelés volt ..." - Ma reggeli híradás: találtak egy - kinyitott - bicskát a bejárat mellett/közelében, az utcán, az egyik oszlop tövében.
De, cáfolják, hogy köze lehetett a szombati eseményeknek, később is oda kerülhetett.
Hozzá teszem, a felvételen elég porosnak tűnt, nem olyannak, amit pár perccel azelőtt tettek oda.

f.m.j. 2011.01.18. 08:51:11

nekem mindenesetre nagyon furi, hogy a hatalom mennyire rárepült erre az esetre

vagyis egy sima szórakozói balesetnél nem indítanak titkosszolgálati módszerekkel...
sajnálom, hogy az igazság megint homályban marad, annak a 3 lánynak az édesanyja megérdemelné, hogy megtudhassa mi is történt a gyermekével...

Marcellusca 2011.01.18. 09:06:06

@f.m.j.: Mindemellett Don Alessandro már tegnap este kijelentette, hogy megvannak a felelősök.

f.m.j. 2011.01.18. 09:11:22

@Marcellusca: azt a kecskéstomit nem bánom, hogy kicsit megnyomorgatják :)
biztos irigykutya vagyok, hogy egyszerűen nem értem, hogy egy 21 éves kölök hogy került olyan helyzetbe, hogy ekkora szervezéseket csináljon... és ilyen dörzsölt legyen a wb-nal egyetemben, hogy ilyen furmánósan kijátsza az engedélyeket, jogszabályokat

Roltii 2011.01.18. 09:19:28

@f.m.j.: ez nem rendezvényszervezés. Kibérelni egy helyet, meg hívni 1-2 DJ-t, akár külföldől is, még semmi. Ott kezdődne a rendezvényszervezés, hogy gondoskodik arról, hogy minden rendben van, a kiűrítési tervtől kezdve a takarításig. Meg egy rendezvényszervező a saját buliján nincs beállva, sőt...max utána megünnepli, hogy jól sikerült, de ez...nevetséges

golyóstroll 2011.01.18. 09:21:55

Az is milyen már, hogy a biztonságiak és a rendőrök is takarodjatok innen-t mondanak.
Hát nem volt ezeknek gyerekszobájuk?
Költői a kérdés. :)

neeskens 2011.01.18. 09:51:09

index.hu/bulvar/2011/01/18/ezer_tanubol_egy_sem_latta_a_keselest/

Nyilván mind hazudik, meg a rendőrség is. Az, hogy ezek az innen-onnan összeszedett infók mennyire hitelesek, az persze nem érdekes.
Az fogja mindenki szajkózni, amit hallani szeretne.

Marcellusca 2011.01.18. 09:59:54

@f.m.j.: Lásd: @Roltii: !

Ez csak egy kispöcs, aki kapcsolatai vagy mittudoménmi révén sikerül helyet és "DJ-ket" felhajtania és ennyi.
A többivel nem foglalkozik.

Már ment valamelyik kanálison, hogy azt is vizsgálják, hogy a biztonsági őrök (személyenként) követtek-e el, foglakozásuk körében mulasztást.

Bakker, lassan eljutunk/-jutnak odáig, hogy a Józsibakter a Nyugatiban lesz a bűnös, mert nem tett bejelentést, mikor látta a kiplakátolást és aznap este a nagy tömeget. :(((

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.01.18. 10:06:15

@derelyegrádi szellem: Amúgy Budapest pince vendéglátóhelyeinek közel 100%-át be lehetne zárni. Mert menekülési útvonal sehol sem elegendő. A romkocsmákat már ne is említsük. Ott még az is benne van a pakliban, hogy összedől.

Marcellusca 2011.01.18. 10:09:01

Erről beszéltem:
hvg.hu/itthon/20110117_diszkotragedia_kes_west_balkan

Mondjuk, nekem inkább koszosnak, porosnak tűnik, nem rozsdásnak. :(

Roltii 2011.01.18. 10:09:38

A legnagyobb gáz a szakhatósági engedélyeknél van. Emlékeztek még a sakáltanya c. filmre? Ott a tűzoltóság jött ki, és ha sokan voltak, egybál bezárták a helyett, nem szórakoztak. Nálunk meg még átadás előtt sem kell rábólintania...nevetséges.
Egyébként rühellem az összes ilyen helyet, leginkább kocsmázni jártunk/járunk, de már az is megőrjít, mindenhol kibaszott cigi füst, borzasztó. Én is cigiztem ~10 évig (2 éve tiszta) de csak most tűnik fel, hogy ez de durva. Ráadásul sokszor senki semmit nem csinál, csak cigizik...de ez már másik poszt témája lehetne:D

szanalmas 2011.01.18. 13:19:12

Ez 14-én jelent meg, egy nappal korábban:

www.info-media.hu/hirek/munkavedelem/atfogo+tuzvizsgalati+ellenorzes+a+fovarosi+szorakozohelyeken/70489

Tök jól leír mindent, és benne van, hogy azokat ellenőrzik majd amiknek a befogadóképessége meghaladja az ötven főt.
Majd ezek a mostani okosok meg ellenőriznek mindent, a teaháztól a kiskocsmáig amennyi eszük van, oszt jól megbüntetik a felét, hogy fasza statisztikájuk legyen. Gondolom, a csókos helyeknél minden rendben lesz, ahogy szokott lenni "errefelé". Kis ország, nagy duma.

törcsi 2011.01.18. 15:08:10

@Scala: már ne haragudj de amit itt összekonspirálgattál vezetéknevek meg monogrammok alapján, az szemet gyönyörködtető... vagy inkább siralmas.

de örülök, hogy sz.gy.-re és a.g.-re már rájöttél, hogy egyikük se 60+ éves nyugdíjas lemezlovas.
ők a hely tulajdonosai és valszeg rá fognak fázni.
a másik 3 emberről is megnyugtatlak, hogy nem csak a P.L. monogram (aki ugyebár nyilvánvalóan nem Palotai Zsolt) nem takar celebet, politikuscsemetét vagy egyéb híres embert, hanem egyszerűen csak 3 fickót akik kivették a helyet az előbbi kettőtől. meg tudnám mondani a neveiket, de nem mondom, mert úgyse mondana neked semmit. a 21 éves srác, akit mindenhol említenek nem egyedül hozta össze a bulit/tragédiát. de ezt ha figyeltél pintér főnökúr sajtótájékoztatóján elég világosan hallhattad.

derelyegrádi szellem 2011.01.18. 17:39:01

@Noname Cowboy:

Nem kell bezárni őket (mármint a pincehelységeket). Csak nem szabad engedni, hogy ott többen legyenek, mint ahányan biztonsággal ki tudnak vész esetén menekülni. Ha 50 -en akkor 50-en, ha 500-an, akkor 500-an.

Olyan helyre, ahol van egy 1.5m*2.2m es ajtó, és ez az egyetlen be- is kijárat (esetleg lépcsősorral nehezítve), oda nem lehet több száz embert beengedni. De ettől nyitva lehet, csak olyan profilt válasszon, ami a hely adottságainak megfelel. Még a szabadtéri rendezvényekhez is kell az engedélyezéshez menekülési terv, útvonalakkal, áteresztőképssség számítással, várható létszámmal, meg sok mindennel.

Ez egy szakhatósági állásfoglalás és engedély kérdése kell hogy legyen. Mint pl az, hogy mit kell teljesíteni valakinek ahhoz, hogy melegkonyhás éttermet nyithasson, ahhoz működési engedély kapjon.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.01.18. 17:43:31

@derelyegrádi szellem: Pedig a legöbb helyre többszázakati engednek. Egyébként tehetik rá a lakatot.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.01.18. 20:42:52

no comment:

index.hu/belfold/2011/01/18/szabadlabon_a_west_balkan_ugyvezetoje/

gondolom minden idegszálával a nyomozás segítésére fog koncentrálni...

Scala 2011.01.19. 07:36:42

@Rwindx: ja. Eg ylaza kétezer négyzetméterrel túlszaladt a telekhatáron, bolygatta a talajt. Teljesen Vastagbőr. :-D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.01.19. 09:53:14

@Scala: Na igen! Itt is mindenki másra keni! Mertugye szarnak bajnak nincs gazdája! :)

eszkep 2011.01.19. 12:10:50

"Ezt mégis hogy gondolhatták komolyan?"
Ezt úgy gondolták komolyan, hogy a JOGKÖVETŐ magatartás mindenkitől ELVÁRHATÓ és ELVÁRT. (Állampolgári alapismeretek első óra)
Ellenkező esetben mindenki mellé lehetne állítani minimum 1 rendőrt, és egy NAV ellenőrt, nem beszélve az egyébhatóságoktól. Azt' Zero siránkozna a leghangosabban...

"Jogszabályok vs. valóság"
Valóban, a jogszabályok a folyamatosan változó társadalmi normákat próbálja szabályozni, tehát eleve lépéshátrányban van. (Állampolgári alapismeretek első óra). A nyilvántartásba vételi számos példát egyébként nem értem, hisz az önmagában eleve sem jogosított volna egy ilyen rendezvény megtartására.

"Hm......talán megért volna egy vizsgálatot, hogy vajon miért is játssza ezt a macska-egér játékot a tisztelt hivatallal, nem? Csöppet sem gondolkodtak el rajta?"
A hülyeség önmagában nem von maga után jogi szankciókat. Államigazgatásban is elég sok "mókás" beadványt látni, le kellene mindegyik beadványozót nyomozni, hogy tényleg hülye-e?

Ebben a posztban egyébként az a vicces, hogy ha esetleg a jegyző karhatalommal este 10 órakor (vagy ha több mint 300 embert már beengedtek) kiüríti a helyet, Zero azért nyivákolna. És a posztban pl. ugyanúgy szerepelne a "Tyű, micsoda fogás!", "Ezt mégis hogy gondolhatták komolyan?", "Jogszabályok vs valóság." szóösszetételek...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.19. 12:37:47

@eszkep:

A jogi kiskapu kihasználást nem nevezném hülyeségnek, sokkal találóbb rá a macska-egér játék.
A többire meg inkább nem reagálok, köszönjük a kommentet, nem csalódtunk! :)

eszkep 2011.01.19. 13:35:57

@laspalmas: "A jogi kiskapu kihasználást nem nevezném hülyeségnek"

Valóban nem ugyanaz, viszont elég nehéz eldönteni, hogy konkrét esetben melyik tényállás áll fent.

süti beállítások módosítása