Skip to content


       Szűrés lista

Láng nem akarja a Fonódót

Van egy budapesti közlekedési projekt, aminek a terve majdnem két évvel ezelőtt fogant, de jelenleg úgy tűnik, sosem fog megszületni belőle maga a "gyermek".

Vagyis a "Budai fonódó villamosok", ami pedig a M(ég)4(év) után kifejezetten örömmel tölti el az ember szívét: értelmes, egyszerű és viszonylag olcsó is.

A beruházás két alapvető infrastrukturális elemből áll: a Duna-parti villamos hiányzó szakaszának visszaépítése a Batthyány tér és a Margit híd között, valamint a Margit körúton és a Moszkva téren keresztüli észak-déli vágánykapcsolatok visszaépítése, kapcsolatot létesítve az óbudai 17-es villamosvonal felől egyrészt a budai rakparti 19-es és 41-es vonalakhoz, másrészről az Alkotás utcai vonalhoz, ezáltal összeköttetést teremtve a dél-budai hálózattal.
Sok-sok utas közlekedését tenné könnyebbé, egyszerűbbé, olcsóbbá, a ma egy vagy két átszállással beutazható útvonalakat átszállásmentessé.

6 milliárd forintba kerülne, ebből ötmilliárd EU-támogatás lenne. Azonban a II.kerület 2009. áprilisa óta nem adja hozzájárulását az építési engedély kiadásához, így a projekt nem indulhat el. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tavaly decemberben írásban jelezte, hogy előremozdulást szeretne az építési engedély kiadásában. Ha ez nem történik meg március 31-ig, akkor felbontják a támogatási szerződést, vagyis ugrik az EU-támogatás, nem lesz Budai Fonódó.

Közel két év alatt, két különböző főpolgármesterrel sem tudott megegyezni Láng Zsolt (Fidesz), a II. kerület első embere, pedig 2010 szeptemberében még így nyilatkozott a Domboldalnak:

 

Ehhez annyit, hogy Tarlósra igazán nem lehet panasz, maximálisan partnernek tekinti a kerületet: a projekttel szemben korábban megfogalmazott kritikáinak egy részét figyelembe vették és beépítették. Ennek köszönhetően akadálymentes lesz a 17-es villamos közlekedése, előkészítették a BKV-nál a teljes vonal felújítását, a Kolosy téren kulturált átszállási kapcsolatot alakítanak ki, a Lukács fürdő előtt lesz balra kanyarodási lehetőség és megmarad a Frankel Leó út kétirányú forgalma is.
A főváros utolsó kísérletet tett a nézeteltérés rendezésére, január 11-én levélben kérte a kerület vezetését: a projekttel kapcsolatos fenntartásait, észrevételeit, a szükséges szakhatósági és tulajdonosi hozzájárulások kiadásához szabott feltételeit 15 napon belül írásban küldje meg.

Konkrétan a villamosfonódásról a következőket mondta Láng  tavaly ősszel:

 

Nos, a tanulmány díjazása valóban egy klasszikus BKV-biznisznek tűnik a Demszky-MSZP korszakból, Papcsák feljelentést is tett miatta (bár korábban maga is megszavazta). A tervek tartalmáról régóta  megy az adok-kapok, legutóbb épp a Hírszerzőn ütköztette álláspontját a BKK és a II.kerület.

Mindenestre elgondolkodtató, hogy a két, egymástól minden szempotban különböző főpolgármester milyen hasonló módon nyilatkozott Láng Zsoltról:


Demszky: "Mint a főpolgármester fogalmazott: egyfajta zsarolásról van szó, mert addig nem adnak az engedélyhez hozzájárulást, amíg a főváros nem oldja meg a kerület néhány problémáját. A rendszer nem hatékony, nem kellene, hogy ilyen egyeztetéseken keresztül valósuljon meg egy projekt, mert bonyolítja és lassítja a megvalósulást - tette hozzá."


Tarlós:
"Biztos vagyok abban, hogy a budai fonódó villamost minél hamarabb meg kell csinálni, és ezt Láng Zsolt is pontosan tudja. Csak bizonyos feltételeket próbál támasztani. Ha jogosak a feltételek, ezeket belekomponáljuk a megvalósításba. De olyan is van, hogy valakinek a kívánsága nem teljesül…"

 

Nem lehetséges esetleg, hogy nem a projekttel, nem is a fővárossal, hanem a II.kerületi polgármester idevonatkozó gondolataival van probléma?

 

Addig rendben van, hogy a legjobbat akarja a fennhatósága alá tartozó városrésznek, de újabb és újabb kifogásokal kerülni a komprumisszumnak még a látszatát is, roppant ellenszenves.

Emellett rávilágít Budapest közigazgatási rendszerének abszurditására is: egy helyi kiskirály megfúrhat, meg tud (!) fúrni egy, az egész fővárost érintő beruházást.

Hopp, most jut eszembe, Láng erről a faramuci helyzetről is ejtett pár szót: 


"A főváros kétszintű rendszerében én a kerületeket erősítem. Az Európai Unió önkormányzati chartájában is van egy passzus, ami arra hív fel, hogy a döntések minél alsóbb szinteken, az emberekhez közel szülessenek meg. Ez alapján is azt tartom, hogy intézményrendszerünkben erősíteni kell az önkormányzatok szerepét, és amennyi hatáskört, feladatot csak lehet - a szükséges anyagi forrásokkal együtt – át kell adni számukra. Budapesten az átfogó, csak egységesen kezelhető ügyeket viszont a fővárosnak kell szabályozni. Ilyen például a közösségi közlekedés, a parkolás, a szemétszállítás kérdése."

 

Köszönjük Zsolt, szaladhat aláírni a Budai Fonódó építési engedélyét!

 

Címkék: budapest abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr512601065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.01.24. 09:16:11

Vicces, hogy a 6, azaz HAT MILLIÁRD forintból 5, azaz ÖT MILLIÁRD forintot az EU fizetne ki... tehát a több mint a 80%át... és akkor ilyenekkel kell szarakodni.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2011.01.24. 09:36:27

@Aullah: ugyan mar! Minden filler (milliard) jol jon a IV metrora... a legkisebb is szamit, bkv.

Sliders 2011.01.24. 09:38:12

Komolyan nem értem, miért ne épülhetne meg a fonódás és azt sem értem, hogy miért vetné vissza Buda közlekedését évtizedekkel? Indexen ez jelent meg nem olyan régen egy cikkben.
Pont, hogy nem vetné vissza.
Nagyon mérges vagyok Láng Zsoltra. Pedig ez egy óriási lehetőség lett volna.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2011.01.24. 09:38:39

@Aullah: ugyan mar! Minden filler (milliard) jol jon a IV metrora... a legkisebb is szamit, bkv.

Mellesleg a legjobban az duhit fel, ha arra gondolok hogy a szar metrora elkoltott 600 milliard forintbol mennyi problemat meg lehetett volna oldani ebben a szar varosban. fonodo villamosok, nyugatiba meno sinek atjarhatosaganak problemaja, hev-metro osszekotes, teljes buszgarnitura csere - nem kulfoldi, magyar buszokkal es akkor meglenne a hianyzo munkahely is - , teljes metrokocsipark csere - nem kulfoldi, hanem magyar gyartmannyal -, teljes villamosvonal felujiatas, esetleg villamoscsere....

kocsog tolvajok.

Secnir 2011.01.24. 09:45:45

menetrend:
Tarlós hívja Viktort.
-Te V. segíts mér, mert egy barom elqrja az egész beruházást.
Viktor berendeli Lángot.
-Ha nem írod alá, akkor még öt percig vagy párttag, aztán úgy jársz, mint Esztergomban a Tétényi Éva. Ha aláírod, akkor utalunk egy kisebb summát.
Láng nyilatkozik:
-Örömteli perceket töltöttem el magával Viktorral, ahol megbeszéltük, hogy milyen szerepem lesz a párt további életében.
Tarlós nyilatkozik:
-Végre elhárult minden akadály, kezdődhet a kivitelezés.

minimalista 2011.01.24. 09:48:46

Egy másik fővárosi "közlekedési" projekt:
index.hu/belfold/budapest/2011/01/24/hid_formaju_plaza_finta_jozsef_gyaloghidja/

Ha ez valóban úgy fog megvalósulni, amint azt a cikkben írják, akkor...

bugajakab 2011.01.24. 10:00:20

Rá kellene verni erre b***-ra a 6 milliárdból 5 milliárdos úniós rész előteremtését. Biztos megváltozna a véleménye.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.01.24. 10:15:54

Egyértelmű, hogy mire gondol azzal, hogy mennyi kerületi lakosnak lesz sz*r a villamosok összekötésével. Gondoljatok csak bele: szegény autósok, nem elég nekik, hogy a Komjádi előtti dugóban nézhetik, hogy hogyan repesztenek el mellettük a hévek, most még az a csúnya villamos is feltartja majd őket, meg elveszi tőlük a parkolóhelyeket a Bem rakparton meg a Frankel Leó végén...

minimalista 2011.01.24. 10:26:21

A szegedi kísérleti lézer is megkapta végül az engedélyt, ez is alá lesz írva még épp időben.
Mindenki csak az erejét fitogtatja, szívatja a másikat, bármilyen jó közös ügyről is légyen szó.

Nem mellesleg, nekem egyelőre úgy tűnik, hogy Tarlós fényévekkel rátermettebb és minden tekintetben jobb főpolgi, mint az előző volt. Talán az egyetlen fideszes így elsőre, akivel kapcsolatosan eddigi munkája alapján némi szimpátiát érzek.

teefau 2011.01.24. 10:38:42

@minimalista: A Szivárvány-sátorok nagy barátja, a Sziget örökös elkötelezett híve, Óbuda felvirágoztatója nem fideszes hanem független ugyebár :)

lyken 2011.01.24. 11:10:57

Ez az eredménye annak, hogy lelki nyomorékok irányítják a politikát akik a hatalmi egojuk polírozásán és a kissebb- vagy nagyobb rendűségi komlexuszusukon kívül semmivel nem akarnak foglalkozni. Láthatóan a Fidesz sem jobb mint a szocik, bármit vártunk is, csak nekik eddig nem volt meg a 8 évük.

James T. Kirk (törölt) 2011.01.24. 11:24:16

fideszes a fideszesnek kivájja a szemét? ejnyeno...
érdekes lehet végigvenni Láng tevékenységét, konkrétan mi az, amit tett a kerületért. azon néhány szerencsés önkormányzati vezető közé tartozik, akinek nem kell semmit csinálni az uralkodása alá tartozó terület önkormányzati vagyonának mértéke miatt. tessék csak megnézni, hogy pusztulnak le a régi "jó" környékek, mennek tönkre régi épületek, mert csak. ugyanaz az indok mint itt.
és mi a különbség? hogy nem nokijás dobozba kéri a pénzt, hanem a kajmán szigetekre? hmmm....

lyken 2011.01.24. 11:24:45

Boccs a dupe miatt, de ez igazán vastagbőr téma: meggyesahibas.blog.hu/2011/01/23/eltitkolt_meggyes_beszed_a_bukas_napjarol

"A polgármesterség egy színpad, messze nem dőlt el a város jövője, a 10 képviselői hellyel tovább tudunk menni, nincs semmi sem veszve, nálunk van az erő, a hit és az ész... ne adjátok fel, meg fogunk akadályozni mindent" - ezekkel a szavakkal kommentálta október 3-án Meggyes Tamás az évszázados vereségét. A történelmi 2/3-os vereséget a Fidesz 2002-es, hajszálon múlt vereségéhez, a saját népszerűtlenségét pedig Orbán Viktorhoz hasonlította.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.24. 11:28:16

Na, kérem.
Annak van igaza, aki nem a "néhány misis gazemberek", hanem a "népakarat" felhatalmazását bírja.
Ebben az esetben Láng a II.kerületben fideszesebb, mint Tarlós a főváros élén.

Ebből következik, hogy Lángnak van igaza.
Tarlós jobban tenné, ha mehúzná magát.

Kamee 2011.01.24. 11:30:14

Egyébként maga a terv rossz, és ésszerűtlen átépítéssel járna, ha a villamos a Híd előtt menne le a rakpartig. Sokkal kezelhetőbb, ha a Frankel León végigmenne, és csak a Bem téren vinnék le, ahol elég hely van mind villamosmegállót kiépíteni, mind pedig az átépítés lenne sokkal egyszerűbb...

Baldrick02 2011.01.24. 11:30:37

Az egész önkormányzat azt hiszi. hogy övéké a II. kerület. Akik utukba állnak azokat lehetetlené teszik. Mint tudjuk" fejeitől" bűzlik a hal. Persze a" horváthcsabi" se volt jobb, de az legalább szóba állt az emberekkel.( igaz átunna ő is azt csinált amit akart)
www.masodikkerulet.hu/hirdetotabla/bizottsagiulesekdokumentumai/kolts_bizottsag/2009
2009.04.07. jegyzőkönyv 6 napirendi pont 8. oldal
Példásan mutatja a kerület "demokratikus"mivoltát. Kár, hogy szegény Beni Hil ezt nemérhette meg.
Itt annyira félti a lakosságot a zajtól, máshol parkolót épít a családi házak közé, majd megfejeli ezt egy nyilvános WC- vel. Mindezt építési engedély, célokmány és a lakosság megkérdezése nélkül.( legalábbis ezeket a papírokat nem tudták megmutatni). A lényeg, hogy a terület kell, ezért az ott lakóknak mindent megtiltanak a saját tulajdonukon. A gyerekeket is biztos imádja. A Hűvösvölgyi útra a végállomással szembe épít konténer óvodát és bölcsődét. Biztos imádják a pöttömök azt a remek levegőt, zajjal spékelve. A Budai Polgár a polgármester reklámlapjává változott, érdemi információt nem nyújt. Egy rendezési vagy átsorolási tervezetet nem jelentetnek meg a lapban. Eldugva a sorok között van rá hivatkozás , hogy ki lehet kérni az önkormányzatnál. A lakossági fórumok idejét csak a csókosok tudják. Az újság 14.-én jelenik meg és tájékoztat, hogy 13.- án lesz a fórum. Nehogy valaki kérdezni tudjon. Mert azt a polgármester úr nem szereti ám. Ezért nincs blog a honlapon. Az újság is csak a kedvező véleményeket jelenteti meg. Még valaki olyat kérdezne vagy írna amitől jó " lángzsoltunk" esetleg megsértődhetne. Lakossági fórumon aki kényeseket kérdez azt kiröhögik. Sajnos, a jelenlévő kerületi OGY képviselő sem szerette volna megtudni az igazságot.
De a demokrácia lényege működik. Felfelé nyalni, lefelé taposni.
Orwell imádná ezt a licenszt.
Persze a lényeg se maradjon le.
Ennyi idő alatt megkérdezhette volna a kerület lakóit, hogy ők mégis , mit és , hogyan szeretnék.
Ennyit röviden egy jobboldali választótól.

Albu 2011.01.24. 12:17:56

Ez az egész mizéria az iskolapéldája, hogyan tud valaki keresztbetenni, csak úgy.

A beruházás előnye: három-négy kerületnyi utas napi szintű eljutásának jelentős színvonalbeli (idő, átszállásmentesség, kényelem) javítása – közlekedési beruházás léptékében – bagóért. Néhány apró vágánykapcsolattal mindenhonnan mindenhova el lehet jutni villamossal, úgy, hogy végig ugyanazon a járművön ülsz. Ne feledjük: ezek a vonalak Budafokig vezetnek.

Hátránya: a villamosvonal mentén megszűnik néhány parkolóhely (amit könynen lehet kezelni pl. mélygarázzsal, más utcákban való kijelöléssel stb.).

Nem igaz a híd alatti felső rakparti kapacitáscsökkenés. Kettő (!) vágányt egyetlen (!) sáv szélességben vezetnek át, és az a sáv egyébként is buszsáv lesz, még a beruházás megkezdése előtt.

Ez szimplán szakmai kérdés, és azon belül a legkisebb beruházással legnagyobb társadalmi hasznosságot hozó, azaz iskolapélda.

A politikai síkját nem értem, de arra nincs is igény.

Albu 2011.01.24. 12:43:04

@Baldrick02:
„Az egész önkormányzat azt hiszi. hogy övéké a II. kerület. Akik utukba állnak azokat lehetetlené teszik. Mint tudjuk" fejeitől" bűzlik a hal. Persze a" horváthcsabi" se volt jobb, de az legalább szóba állt az emberekkel.( igaz átunna ő is azt csinált amit akart)
(…)
2009.04.07. jegyzőkönyv 6 napirendi pont 8. oldal
Példásan mutatja a kerület "demokratikus"mivoltát. Kár, hogy szegény Beni Hil ezt nemérhette meg.
Itt annyira félti a lakosságot a zajtól, máshol parkolót épít a családi házak közé, majd megfejeli ezt egy nyilvános WC- vel. Mindezt építési engedély, célokmány és a lakosság megkérdezése nélkül.( legalábbis ezeket a papírokat nem tudták megmutatni). A lényeg, hogy a terület kell, ezért az ott lakóknak mindent megtiltanak a saját tulajdonukon.”

Átnéztem, de így másoknak is könnyebb megtalálni: www.masodikkerulet.hu/data/cms46253/ktsgb_jegyz_090407.doc

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2011.01.24. 12:51:00

@minimalista:

szupi koncepcio. igazan atgondolt. aztan ha panik van, a sok ember, aki ott lezeng a tobbemeletes hid alaku plazaban, eltapossa egymast.

miert van az, hogy a mai "sztarepiteszek" szinte mindig csak a kulsot tervezik meg, es az is allandoan ezust/acel kombo haloszerkezetu amorf alaku dolog? ez a meno?

minimalista 2011.01.24. 13:01:24

@denever:
Márpedig a tragédiához akár csak egy dzsínszklábbos leárazás is éppen elegendő lehet! :))

James T. Kirk (törölt) 2011.01.24. 13:06:09

@Albu: Ez az egész mizéria az iskolapéldája, hogyan tud valaki keresztbetenni, csak úgy.

Fekete Lovag nem adja fel, még akkor sem, ha több százerer emberrel baszik ki. Mert megteheti.

z666 2011.01.24. 13:09:48

@minimalista: "Nem mellesleg, nekem egyelőre úgy tűnik, hogy Tarlós fényévekkel rátermettebb és minden tekintetben jobb főpolgi, mint az előző volt."

Ha egy kupac sz*r ketült volna demszky helyére, arra is igaz lenne a fenti megállapítás...

Ceterum censeo, demszkyt ki kell végezni!

minimalista 2011.01.24. 13:24:19

@z666:
Carthaginem esse delendam!

z666 2011.01.24. 13:27:45

@minimalista: Az már nem aktuális... :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.24. 13:54:05

@simonmondja.:

Kifejtenéd kicsit bővebben?
Kíváncsivá tettél.

TIN modell (törölt) 2011.01.24. 13:56:05

Lángnak küldhetne Pista lófejet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.01.24. 14:52:01

Ezt a faszt úgy rúgnám segbbe, hogy az én lában törne bele...

Samott 2011.01.24. 15:15:36

De legalabb megfogalmazna hogy mi a problemaja... nehany elvesztett parkolohely miatt megy a balhe? Vagy van mas gond is a tervvel? Mert errol hallgat a polgarmester ur... csak az latszik az egeszbol hogy nem akarja, amig volt a Demszky addig arra fogta, most a Tarlosnal meg masfele maszatol. De nem irja sehol hogy pontosan mi a gond a beruhazassal. Ot elfelejtettek megkenni, vagy mi?

Joe.UK 2011.01.24. 15:31:31

@minimalista: "Nem mellesleg, nekem egyelőre úgy tűnik, hogy Tarlós fényévekkel rátermettebb és minden tekintetben jobb főpolgi, mint az előző volt"

Ez nem nagy kihivas az elodot ismerve... :D

spag · http://railzone.nl 2011.01.24. 15:58:28

@Kamee: A Frankel León nem fér a villamos, ugyanis nem ad hozzá a tűzoltóság engedélyt. Továbbá újratervezésre nincs idő a zsé és így de facto a projekt elvesztése nélkül.

Így ez az ésszerű terv.

lyken 2011.01.24. 16:58:13

@laspalmas: Erre gondolt: meggyesahibas.blog.hu/2011/01/23/eltitkolt_meggyes_beszed_a_bukas_napjarol

Meggyes Tamás:

"És előre fogunk jutni. Meg fogjuk akadályozni azt, hogy a …(nagy sóhajtások) néhány misis bűnözők … "

Szép videó, érdemes megnézni.

Perillustris 2011.01.24. 20:33:09

"az emberek szeretnének felfokozott utcazaj nélkül élni"

Nem csak a II. kerületben, te tahó!

Scala 2011.01.24. 21:50:32

@denever: Mai sztárépítész???
Ez az ember vén, mint az országút!

Finta (Déli Pu., Penta Hotel, Novotel) József egy önfontosság hangsúlyozó tehetségtelen seggnyaló.

Scala 2011.01.24. 21:55:38

@Samott: sztem igen, nála nem cseng le ennek a projektnek a 'közhasznúsága'...

Scala 2011.01.24. 22:03:01

a nyolcvanas években voltak azok a műanyag (idegesítő) játék kígyók...
egy kis Vasarellyvel kombinálva, lett belőle:
galeria.index.hu/belfold/2011/01/21/bolyai_hid/?current_image_num=6&image_size=xl

OkoskaTo:rp 2011.01.24. 23:34:50

Miért, a Moszkva teret sikerült már rendbe tenni néhány évtized alatt? Csak nem ott is az egyik résztvevő a jelen sztoriban is szereplő II. kerület (még kettő az I. és a XII.)?

ruba 2011.01.24. 23:40:13

Ennek kapcsán a következő dolog jutott eszembe: Budapest egy város. Budapestnek 24 önkormányzata van. 1 város, 24 önkormányzat. Normális ez? Nem-> a 23 kerületi önkormányzatot úgy ahogy van, meg kéne szüntetni a francba. És nem érdekel ez a baromság a lehető leghelyibb szinten meghozott döntésekről, mert ennyi erővel minden utcának lehetne saját önkormányzata. Budapest egy szervesen együtt fejlődő nagyváros, és nem normális, hogy egy-egy nagyobb projekthez több önkormányzat megegyezése szükséges, mint némelyik autópálya-szakaszhoz. Az meg nem igazán érdekel, hogy az önkormányzati polgármesterek mit mondanak, mert ők valójában csak a saját kis zsíros állásukat féltik.

Scala 2011.01.25. 01:24:47

@ruba: kellene egy fővárosi, max. két budai, és max. 4 pesti kerület.
Én éppen egy kisebb léptékű, de tarthatatlan lipótvárosi-terézvárosi 'nincs gazdája ügy'-ön munkálkodik éppen. :-)

Látta már valaki milyen aprócska pl. a 7. kerület? Teljesen felesleges...

Moszkva tér: szégyen, de szerintem az egész város (főként télen) kétségbeejtő, balkáni...

sapuh 2011.01.25. 12:27:01

@laspalmas: Nem tartanám meglepőnek, ha kiderülne, Lángon keresztül Tarlósnak üzennek "fentről". Az új főpolgármester ugyanis (a Fidesz számára) kellemetlenül önjárónak tűnik eddig, ez pedig a Nemzeti Együttműködés Rendszerében megengedhetetlen.

Egyelőre szó sincs új Budapest-törvényről, pedig Tarlós számára az lett volna a legfontosabb, hogy felszámolhassa a kerületi kiskirályságokat, és végre egységes stratégia mentén lehessen tervezni a fővárosban. A választások előtt kijelentette, addig marad ogy-i képviselő, amíg ezt ki nem harcolja, azóta viszont úgy mondott le a parlamenti mandátumáról, hogy a törvény szóba sem került. Sőt: fő ellenfele, a parlamentben sokkal otthonosabban mozgó Rogán kiharcolta, hogy az idegenforgalmi adóbevételeket elvegyék a fővárostól, és adják a kerületeknek, ami igen súlyos csapás Tarlósnak.

Közben a BKV-nak ígért támogatást fél évig visszatartotta "a minisztériumnál valaki'", a közlekedési hatóság viszont felfüggesztette a BKV kötöttpályás járműveinek pályahasználati engedélyét (bár egyelőre csak felfüggesztve függesztette fel). Fellegi bejelentése szerint Finta úgy tervezhet egy teljesen értelmetlen gyaloghidat, mindenféle egyeztetés és pályázat nélkül, hogy arról a főváros vezetése is csak a sajtótájékoztatón keresztül értesül. Most meg ez a Láng-ügy...

sapuh 2011.01.25. 12:28:00

Az első mondta szórendje helyesen: Nem tartanám meglepőnek, ha kiderülne, Lángon keresztül "fentről" üzennek Tarlósnak.

Perillustris 2011.01.25. 13:03:17

@sapuh: Szerintem az első változat is jó volt, egyébként jómagam is erre gondolok.

LastScout 2011.01.25. 13:21:13

Lehet, hogy a BKV szabotálja, elvégre nekik nem jó az, ha egy vonaljeggyel le lehet tudni egy ekkora utat... Persze nem tudom hányan vesznek vonaljegyet, gondolom az emberek többsége vagy bérlettel jár, vagy bliccel...

spag · http://railzone.nl 2011.01.25. 18:09:55

@LastScout: Láng Zsolt szabotálja, nem a BKV - és nem is éppen a Fidesz. De az is igaz, hogy ez a FIdesznek nem fontos annyira, hogy "megbüntessék" Lángot -- rajta kívül a Fideszt leginkább nem érdekli, van-e fejlesztés, vagy nincs.

nana! 2011.01.31. 22:27:17

Mi faszomnak kell párhuzamosan a Hévnek, villamosnak. 86 busznak járni? A 2.ker ezen részén így is kevés parkolóhely van, aki itt lakik hol parkoljon? Mondjuk, ha a sok vidéki parasztot nem engednék bejönni a városba lenne elég parkolóhely!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.31. 23:00:10

@nana!: és kellene még 65 busz és villamos, vagy a vidéki parasztok egyáltalán be se jöjjenek a városba, esetleg repüljenek? :)

spag · http://railzone.nl 2011.02.01. 13:56:17

@nana!: a villamos azert epul, hogy a dugoban allo 86-os buszt tehermentesítse, es tobb embernek legyen elonyos nem autózni.

Ez annak is jó aki nem hajlandó kiszállni az autójából. A villamosprojekt nem jár jelentős parkolóhely-megszűntetéssel így a korábban átszállásmentes kapcsolat híján ideautózók egy részének villamosra pártolásával éppen, hogy több szabad parkolóhely lesz.

Egyébként ha nincs elég parkolóhely akkor - mivel a közterület szűkös erőforrás - növelni kell a parkolási díjakat és csökkenteni a helyi lakóknak adott parkolási kedvezményeket.

Perillustris 2011.02.01. 21:19:41

@nana!: Sor kerül majd rájuk, nyugi. Muszáj csökkenteni az agglomerációs nyomást.

süti beállítások módosítása