Skip to content


       Szűrés lista

Egetrengetően fontos: Elvis Budapesten

Tarlós Istvánnal kapcsolatban reggel még az volt a friss hír, hogy most épp nyílt levélben harcolnak a Budai Fonódóért.
Késő délelőtt aztán előállt egy sokrétű sajtótájékoztatóval:
 - valószínűleg átvállalja az állam a BKV 77 milliárdos adósságát, neki már több kormánytag mondta ezt (Sakk!)
- csodás a Széll Kálmán Terv
- tavasszal jön a közterületek (különösen a Moszkva tér) átnevezése, a szobrok és díszpolgárok felülvizsgálata (Tarlós szerint még Sztálin is az, pedig nem, viszont pl Haynau szégyenszemre tényleg)
 

És a nagy bejelentés: legyen egy Elvis Presley tér a magyar fővárosban!

Az indoklás:


"1957. január 6-án a világhírű rocklegenda, Elvis Presley az Ed Sullivan Show műsorában adta elő a Béke a völgyben (Peace in the Valley) című spirituálét, amelyet az ’56-os magyarországi forradalommal való együttérzéseként osztott meg az amerikai közönséggel. A műsor házigazdája, Sullivan elmondta; "Elvis egy nagy, magyar segélykampányt tervez – mondta. – Fontos neki a magyarok megsegítése. És arra hívja fel a figyelmet, hogy azonnali segítségre van szükség. Arra kéri önöket, hogy minél előbb adják fel az adományokat az egyházaknak és a Vöröskeresztnek. Elvis pedig elénekel egy dalt, amivel a segélyezésre akarja buzdítani önöket.” Az adományok rögtön áramlani kezdtek.

 

Javasolni fogjuk, hogy Budapest Főváros Önkormányzata a magyarországi forradalom eszméivel való őszinte együttérzéséért, az országban esett áldozatok megsegítése, illetve a forradalom eseményeinek amerikai népszerűsítésében vállalt kiemelkedő szerepéért (post mortem) Budapest díszpolgárává avassa, valamint közteret nevezzen el minden idők egyik legnagyobb könnyűzene-énekeséről.

 

Kérjük, hogy szavazataikkal segítsék a város vezetőit és döntéshozóit abban, hogy eldönthessék; a jövőben Budapest mely közterülete viselje esetleg az Elvis Presley tér elnevezést. Közreműködésüket köszönjük!

 

2011. március 2. 11.00 órától 2011. március 15. 11.00 óráig SZAVAZHAT ITT."

 

Tehát lehet szavazni, hogy HOL legyen az Elvis tér. Mert biztosan lesz, azt már eldöntötték.

 

Az ominózus rádióműsorról részletesebben olvashatunk a Századunk.hu-n, egy mondatot emelnék ki: "Felhívásának volt foganatja, mert az adást követően nagyon sok csomag érkezett Magyarországra az akkoriban nálunk különlegességnek számító finomságokkal ( csokoládé, tejpor, kakaó stb.)."

 

 

 

Egyébként legyen ilyen tér nyugodtan, engem nem zavar. Sőt, örülök, hogy Budapesten rend van, megoldották eltüntették a hajléktalankérdést, nem dohányoznak a BKV-megállókban, csodás a költségvetés, szóval ráérnek ilyen apró simításokkal foglalkozni, mint az Elvis tér, meg a Tarlósnak nem tetsző zászló.

 

Címkék: budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr172703832

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Radics tér, Bencsik utca 2011.03.03. 12:48:39

Vannak, akik el se tudják képzelni, hogy egy közterületet ne politikusról nevezzenek el. Tarlós ötletére rögtön lecsapott két párt is, hogy a maga jelöltjét tolja reflektorfénybe. Az ezek szerint még mindig létező SZDSZ szellemi elődjét, Jászi Oszkárt,...

Trackback: Az állam átvállalja a BKV adósságát 2011.03.02. 17:09:01

Tarlós István szerint az állam várhatóan átveszi a BKV 77 milliárd forintos adósságát. A cég március végén 19 milliárd forintnyi támogatást kaphat, míg júliusban az adósság átvételére is sor kerülhet.

Trackback: Megfosztják Sztálint díszpolgári címétől 2011.03.02. 16:58:02

Márciusban törölheti a fővárosi közgyűlés Sztálint és Haynaut Budapest díszpolgára címétől. Ősszel a szobrokat is áttekintik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2011.03.02. 15:24:02

Nekem is van javaslatom:
Jack Sparrow sugárút az Andrássy út helyére

Secnir 2011.03.02. 15:25:10

...Százholdas Pagony a Széna tér helyett...

zrobasé 2011.03.02. 15:25:36

miazhogy előbb lesz Elvis tér, mint Széll Kálmán fasor ? Vagy Kun János körút ? Abzug ! Már megint ez a kólámámorban fetrengő rothadó nyugat majmolás ! Magyar Nemzeti Utcaneveket !

Marcellusca 2011.03.02. 15:26:11

Előbb-utóbb csak lesz (már végre) Chuck Norris hidunk. :))))))))

Secnir 2011.03.02. 15:26:25

...és a Négyszögletű Kerek Erdőt a Roosevelt tér helyére.

Secnir 2011.03.02. 15:28:03

V. Ker. Párizsi utca helyett TokaSzalonna utca.

guma 2011.03.02. 15:29:01

@Marcellusca (I'm happy): az csak a VASTAGBŐR térre vezethet majd! :)

Secnir 2011.03.02. 15:29:40

vagy Orbánlába köz.
értelmet nyerne a "Mi van az Orbánlába köz öt" kifejezés.

Secnir 2011.03.02. 15:31:25

meg kellene szüntetni az Orbán-dűlőt.
Alkotmányilag!
ha a PUF -ot betiltották, mert azt mondták a Balatonszepezdben, hogy Magyarország felett felhők gyűlnek, akkor a fenti dűlő egyenesen az Ördögtől való. Orbán egyenes, mint a szög!

Sátán meg a Jocó 2011.03.02. 15:34:09

Nem az a szabály, hogy csak holt személyekről lehet elnevezni közteret?!

:}

havi 2011.03.02. 15:34:25

Bp top 100 - A BKV rémálma

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.02. 15:35:37

Tarlósnak mára nem volt semmi programja, így gyorsan leszerveztek neki egy térelnevezős meetinget .... hiába, nagy a rend, fegyelem és jólét Budapesten, már ilyenekre is jut idő és figyelem ...

De a BKV 77 milliárdos adósságával mesterien beszopatta a Fideszt, ha mégsem vállalja át a kormány azt az aprópénz, abból is csak jól jöhet ki Tarlós.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.02. 15:36:26

@Sátán meg a Jocó:

Ja, Elvis nem halt meg, csak hazament ...xD

havi 2011.03.02. 15:36:57

Mihael Jackson tér, Gyözike tér

Roltii 2011.03.02. 15:41:49

fasza, azt nem lehet kiírni hogy restaurant, mert nem túl magyar, de elvis presley tér lehet...vagy hogy lesz kiírva, elvisz preszli tér?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.02. 15:47:12

Legyen XII.Piusz pápa tér is ennyi erővel, mert ő meg a forradalom hírére azonnal imára szólította a világ katolikusait a budapestiek győzelméért.

Marcellusca 2011.03.02. 15:53:27

@Secnir: Mi bajod van azzal a jó kis párizsival? :)
Fíííínom parízer. :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.03.02. 15:55:40

Azért ugye látja mindenki lelki szemei előtt az első neten keringő áfás számlát:
Vevő neve: Kovács és Társa Bt.
Címe: 1xxx Budapest, Elvisz Prészlí tér 3.

Marcellusca 2011.03.02. 15:58:25

@Secnir: Dehát, Viktorkárol már utat is elneveztek.
Nem, nem az Orbánhegyi, hanem az Istenhegyi utat. :DDD

TIN modell (törölt) 2011.03.02. 16:07:02

A hülyeség felülről nem korlátos függvény.

Secnir 2011.03.02. 16:07:58

keresztyények kedvéért még mehet a
Tomás de Torquemada utca/tér a Mátyás-templom elé...

Béla Bácsi 2011.03.02. 16:21:27

@Secnir: Megfontolandó! Jó gyerek volt a csávó. (Nekünk se ártana egy saját :)))

Horizont 2011.03.02. 16:31:11

@laspalmas:
Elmondjam hogyan működik egy Vastagbőr olvasó, rajongó?:D
Most hallottam a hírekben ezt az Elvis teres baromságot. (nem ő a barom, őt értékelem) Na gondoltam ez aztán jó kis hír lenne a VB-n!! Idejövök, idekattintok és láss csodát itt a poszt!
VB én így szeretlek:DDDDDDDD Tényleg!

Marcellusca 2011.03.02. 16:33:22

@Béla Bácsi: Igen. :)
A Balatonról meg szelet is. A Balaton szelet. :D

MagyarZizzi (törölt) 2011.03.02. 16:33:48

Csak olyanról lehet elnevezni közterületet, aki már meghalt? Akkor miért nincs még Zámbó Jimmy utca?! Vagy külföldi halottnak kell hozzá lenni?

loop80 2011.03.02. 17:08:10

Akkor legyen Forrest Gump utca is! Elvégre nélküle Elvis nem lehetett volna világsztár... ;)

Disznó Úr 2011.03.02. 17:16:43

Egy Moldova könyvben olvastam , hogy:
"még alig múltam negyven éves, de máris két utcát neveztek el rólam Budapesten, a Mester és a Szép utcát." ahhhahhhaaaa

Énbagoly 2011.03.02. 17:39:07

@MagyarZizzi: Ne! A végén még megcsinálják Csepelen. :) És egész nap hangszórókból fog szólni a zámbóösszes. Brrr...

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2011.03.02. 18:23:47

Akkor a Lazio focicsapatról is lehetne utcát elnevezni, ez az indulójuk:
www.youtube.com/watch?v=nIat-_cmhR4

2011.03.02. 19:37:18

A kurva annyuka, már megint kezdik az átnevezgetést, már megint nem fogok eligazodni a városban.
Haszna meg semmi nincs az egésznek. :-(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.02. 19:39:14

Na,most ki a király?
1,Elvis
2,Viktor
3,Jimmy

2011.03.02. 19:58:57

Jó ötlet, nekem rögtön beugrott a Börtön rock. Abszolút stílusos.

hoplita 2011.03.02. 20:02:23

@chemicalshop:
Jó ötlet.
Mink szeressük űket, mer' fasisztákok...:)))

Professzor Käosz 2011.03.02. 20:06:42

Szia!

Szerintem Elvis a király! Persze mindenki tudja, hogy UFO. És nem halt meg csak hazament. Kvázi élő személy. :)

Én egyébként felállíttatnék az Elvis téren egy vandálbiztos jukebox-ot, amiből a halhatatlan zseni dalai szólnának.

Nem lenne semmi dolog!

Amúgy meg hajrá Tarlós Pisti!!! És nevezzetek át mindent, és döntsétek le a sok bolsi szobrot! És le az Angstrommal meg a sok b*zi metrókocsigyártóval, és küldjetek rájuk kémeket, és szabotáljátok a gyáraikat, és dobjatok rájuk b*mbát!!!

G*cibe a disznókkal!!

És különben is.

valójábannemberci 2011.03.02. 20:34:10

@Roltii: Ja, ahogy a Roosevelt tér is Rózevelt tér, ugye. ;)

Kövezzetek meg, de szerintem ez jó ötlet. Persze, én is elvárom, hogy fontosabb dolgokkal is foglalkozzanak, sőt. De azért ne legyünk már szőrszálhasogatók. Ezt már akkor meg lehetet volna lépni, amikor legelőször bemutatták a tévében...

Akinek a rokonai kaptak anno pakkot Amerikából, azok nagyon is örültek neki, és a gyűjtést a Király kezdeményezésére szervezték. Szóval méltó rá, hogy megemlékezzenek rá.

Én az Üllői út, Ferenc körút kereszteződést választottam. Indokaim:
- a Corvin köz közelsége, 1956 kapcsán;
- a legforgalmasabb villamos- és metróvonal egyik találkozópontja.

Ironfist 2011.03.02. 21:38:38

@Marcellusca (I'm happy):
Chuck Norris híd nem lesz, mert csak akkor lehetne, ha meghalna. Ez meg önmagában ellentmondás :P

Viszont javaslataim:
a Keleti pályaudvar előtti tere...gödröt nevezzék át: Nurgle térre
a parlament előtti meg esetleg Kerrigan tér lehetne
a Józsefvárosi piac meg talán Mordor

gramercy 2011.03.02. 22:02:46

ez egy olyan dolog hogy alapjaban veve leszarom, sot, talan meg kicsit orulnek is a dolog kozmoplita jellegenek...

..de, amikor mindjart a nyakunkra dol a disznool es kozben ilyenekkel foglalkoznak a politikusok akkor a sokadik ilyen hir utan nem lepodnek meg ha valamelyik embertarsunk szepen betarazna egy felautomatatat, feloltozne az alkalomhoz, elballagna az avatounnepsegre es a tribunon sorakozokba uritene a tarat

Secnir 2011.03.02. 22:08:35

@Ironfist:
nem.
a VIII. kerület lenne Mordor :-)
a volt Csepel-művek meg Vasudvard

lomposfarkas 2011.03.02. 23:12:00

1. Elvis jól nyomta, ez nem vitás, kedvelem a fickót.
2. Másrészt meg ooolyan kíváncsi lennék egyszer egy politikusok négyszemközti beszélgetésére, premier plánba, őszintén, a színház nélkül. Mi a halál farka jár ezeknek a fejükbe? Mer nem elmebetegek, az tuti, ahhoz nagyon is céltudatosan kártékonykodnak.

f.m.j. 2011.03.02. 23:56:45

elképzelem, ahogy a metrón bemondják: kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak (vagy fordítva) az elviszpreszli tér következik... Istenem, de szánalmas, és annyira idegen...

f.m.j. 2011.03.03. 00:05:00

meg az is olyan erőltetett, ahogy ez a hullamerev csávó (tarlóspista) lazáskodik, ő kérem modernkedik ezzel a preszlivel... valaki mondja már el bácsinak, hogy mennyire nem menő, már hallgatni se hallgatják, csak unalmas amerikás filmek sivatagi lebujaiban, a zenegépekben fellelhető zenéről van szó :)... nem hogy tereket nevezzenek el róla távoli országokban...

lcutti 2011.03.03. 01:11:50

@f.m.j.: Jóhogy nem má' valami tuctuczenészről akarsz teret elnevezni.

Homeoffice 2011.03.03. 07:01:37

Ötleteim:
Blaha Lujza Tér helyett Genyórázó Mária Tér
Erzsébet híd helyett VV Anikó híd
Ferenc Körút helyett Viktor körút
Országház helyett Fővárosi Nagycirkusz

Kurt S. Earp 2011.03.03. 07:19:18

Követelem, hogy nevezzenek el teret -még életében, már holnap- Heller Ágnesről.
Ez a néni egy Csoda.
Tegnap volt alkalmam látni az esti Hír tv híradóban, ahogy fikciónak nevezte az Október 23. -án történt rendőri atrocitásokat. Morvai kérdésére az EP-ben kijelentette:
-senki sem sebesült meg
-senkit sem lőttek meg
-nem voltak kínzások
-Morvai agyszüleménye az egész
Mindezt többször egymás után.
Sajnos, utána okádnom Hellett és csak most nyertem vissza az erőmet.
Remélem látta még valaki, mert ha nem, azt kell hinnem valami rémálmot láttam.

S.O.A. 2011.03.03. 07:19:32

@Marcellusca (I'm happy): haverom szerint Chuck Norrisról kellene elvnevezni az összes rakpartot, sosem merné elönteni a Duna :DDD

Homeoffice 2011.03.03. 07:42:25

@Rettegő [ 1/102.000 - nem védtek meg...]:

Nem:)
Chuck Norris I. Nemzetvédelmi zászlóalj
Chuck Norris II. Légvédelmi zászlóalj
....
Szerinted ki állna ki egy ilyen nevű hadsereg ellen? Mienk lenne az egész Föld:)))

Marcellusca 2011.03.03. 08:10:45

@Hajszás Láncos:
"Haszna meg semmi nincs az egésznek. :-(" - Már hogy ne lenne!
Bizonyos utcanévgyártó haveri vállalkozásoknak. :P

Marcellusca 2011.03.03. 08:18:18

@Kurt S. Earp: Megnyugtatom, Mr. Szörp, nem volt rémálom. :)
Én is láttam, de csak egy kis részt belőle (húúúúú, az az ánglis ákcentus, vaze! :D), bőven sok(k) volt.

Utána, éjszaka volt nálam rémálom. :DD

Marcellusca 2011.03.03. 08:26:18

@f.m.j.: Már bocsi, de még mindig Elvis a Király. :)
Mindenhol így emlegetik, mert nagyon nagyot alakított és az egyik legjobb énekes volt (színészi és magánéleti teljesítményébe ne menjünk most bele!).
Sosem fog meghalni! Ugyanúgy, mint a Beatles, a Rolling Stones, a Queen (40 évesek!), az AC/DC, stb, stb sem.

Csak röhejes lesz, hogy (amint Te is írtad) az Elvis Aaron Presley téren nem állhat majd egy Irish Pub, csak egy Ír Söröző. :)))

molaris 2011.03.03. 08:37:26

@Gunther:
Na- na!!- és Bruce Willis kutya?????XDXD

molaris 2011.03.03. 08:42:27

De, hogy saját javaslatom is legyen: Wilbour Teodor tér/út/utca!
Na- ki is Ő?!

Homeoffice 2011.03.03. 08:55:47

@molaris:

Ő kis Hazánkban nem celeb! OK?

galoooshka 2011.03.03. 09:11:41

Tavaly nyáron akkor dobtam el az agyamat, amikor kaptam egy címet az Eiffel térre...Csak néztem, hogy ez most mi, aztán kiderült, tényleg van eiffel terünk...csak torony nincs még rajta, de ami késik nem múlik, úgy tűnik, annyira semmi gáz nincs a városban, hamarosan megoldjuk ezt a kis hibát is...

global001 2011.03.03. 09:19:22

Nem azért mondom, de 8-10 hónapja van kormányon a NAGY VEZÍÍÍÍÍR meg a "zseniális" bandája; "megmentették" a nyugdíjamat kevesebb lett a fizetésem, drágább a lét fenntartás.
És még egy kurva teret se lehet elnevezni róla ???? Mi ?????????
Hát, hol hugyozzak ezek után ????????

Marcellusca 2011.03.03. 09:25:02

@molaris: Az stb-be belefér az is. :)))

eszkep 2011.03.03. 09:40:30

laspalmas, azért mert az Indexen felvállalják, hogy ilyen hülyeségekkel égetik magukat ("ráérnek erre-arra, amikor van fontosabb"), azért neked nem kell magadból idiótát csinálnod. A budapesti városvezetés (se) egyszerre csak egy dologgal tud foglalkozni, tuuudoood?

eszkep 2011.03.03. 09:44:25

@zero: Mit szólnának hazánkban valami ahhoz hasonló történethez, hogy Reagenről még életében repülőgép hordozót neveztek el?

eszkep 2011.03.03. 09:47:11

@Horizont: Öööö, én rajongónak számítok? Álmomban nem gondoltam volna, hogy laspalmas képes lesz még ebbe is belekötni. Pedig már minden rosszra fel vagyok készülve, amikor ide jövök...

2011.03.03. 10:01:51

Javaslom az Elvis helyett legyen Politikus terünk. Mert ugye Elvis az Elvis, de a politikus pedig mindig mindent elvisz! Ez lenne a momentó, a gengszterváltás emlékére.

Kamee 2011.03.03. 10:19:30

Nem értem a dolgot... nem előbb a komcsi diktatúrában keletkezett maradványneveket kéne eltüntetni? :)

Leriel 2011.03.03. 10:28:48

Javasolhatok?

Gyorskocsi utca -> Elvis Presley utca ("Jailhouse Rock")
Moszkva tér -> Bukarest tér
Baross tér -> Leningrád tér (ostrom után)
Városliget -> Linkin Park
Ferihegy -> Vikihegy

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.03. 10:31:52

@eszkep:

Az előző két postnál hogyhogy nem kommenteltél semmit? :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.03.03. 10:48:51

@laspalmas: ismét tök hülye vagy laspalmas, pedig teljesen triviális. "DOLGOZOTT!"

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.03. 10:50:26

@eszkep: "Mit szólnának hazánkban valami ahhoz hasonló történethez, hogy Reagenről még életében repülőgép hordozót neveztek el?" - nem túl szemléletes példa. Az Elvisről utcát neveznek el Budapesten történetnek max az lehetne az analógiája, hogy - maradva az amcsi elnökös példádnál - egy MAGYAR köztársasági elnökről neveznék el az új CVN-t.

Marcellusca 2011.03.03. 10:51:16

@laspalmas: Mondom én, hogy szóhoz se jutott. :D

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.03.03. 11:03:27

A jövőben tényleg lesz egy két olyan személy, akikről feltétlenül teret, utcát, parkot, színházat...stb. fognak elnevezni.
Gondoljunk a heti tetves tagjaira, Hernádi Judit, Bajor Imre, Kern András, Gálvölgyi János, Verebes István. Szakmájukban lehet, hogy jól teljesítettek, de emberileg leszerepeltek.
Aztán jönnek majd a keményebb ötletek is:

Kertész Imre utca
Soros György út
Tom Lantos tér
Esélyegyenlőség körút
Tolerancia utca
Liberalizmus tér
,,, stb.
na én mentem is hányni

Arivistus 2011.03.03. 11:34:19

Ez az egész baromság. Ki emlékszik már ma arra, hogy ki a fasz is volt ez az Elvis??? OK, egy zenész, de fel tudja valaki idézni akár csak az egyik számának a címét? Én sem.

Mellesleg, ha már valami sztárocskáról nevezünk el közterületeket, akkor miért nem egy - hasonlóan lényegtelen - magyar sztárocskát választanak?

bandika gazdája 2011.03.03. 13:17:47

@Arivistus: Te nagyon fiatal vagy ugye??!! :)

Arivistus 2011.03.03. 15:13:06

@bandika gazdája:
Idősebb vagyok mint Szlovákia.

Horizont 2011.03.03. 15:41:19

@eszkep: Rossz szemszögből készülsz fel:) Vagy a szemüveged üvege "barbirózsaszín":) Tudod attól, hogy elkötelezett híve vagy egy pártnak (ideológiát akartam írni, de az nekik nincs) attól még két lábbal állhatnál a földön és ami baromság az baromság bármibe is csomagolják. Nem itt csinálnak a VB-n ebből problémát, hanem azok akik ebben a roggyant helyzetünkben ilyen ökörséggel kábítják a jó népet, (akik közül sokan ki sem tudják mondani a Presley nevet). Ettől azért többet vártam Tarlóstól a Fideszről nem is beszélve.

Van Heves megyében egy szép gazdag(ocska) falu, Domoszló ahol a mai napig a következő utca nevek vannak:
Lenin utca
Ságvári utca
Kun Béla utca
Mező Imre utca
Hámán Kató utca
Felszabadulás utca
Nekem semmi bajom ezzel csak mosolyogtam egyet:)

galoooshka 2011.03.03. 20:23:05

Esetleg a parlament állhatna inkább a Johny Cash téren...

Béla Bácsi 2011.03.03. 21:52:42

@Arivistus: Az amcsiknak csak második az atyaúristen után rögtön. Túrisztikailag nem lenne olyan halott ötlet. Az amcsikat ismerve, képesek lesznek túrákat szervezni a kedvencük európai terét meglátogatni. Párizsba szabályos zarándokutakat szerveznek a Père Lachaise Temetőbe jim Morrison sírjához! (Vagy róla se halottál, Szlovákia?)

galoooshka 2011.03.03. 22:01:45

@Béla Bácsi: gratulálok, hogy megragadtad a lényeget :)

galoooshka 2011.03.03. 22:02:46

@Béla Bácsi: a turisztika meg rövid u! És most kinyújtottam a nyelvem is, csak hogy tudd, okostojás!

Béla Bácsi 2011.03.03. 22:06:25

@galoooshka: Nincs benne, gyengécske sútka. Azért hívtam fel viccelődő figyelmét, hogy ha már kűfődi nevekkel teccik viccőni, akkor legalább legyen helyes! (Engem pl. irritál, amikor Budapestet a rohadt káposztevő német libsi a tévériportban "budapeszt" néven gyalázza!)

galoooshka 2011.03.03. 22:09:55

Az hogy vki az s-betűt sz-nek ejti, nem gyalázkodás...Tudod, mi a gyalázkodás? Mutatok egy példát: "a rohadt káposztaevő német libsi".Na, ez gyalázkodás.Amúgy nem gondolom, hogy egy betű kihagyása akkora probléma volna, lévén egy inetrnetes blogban kommentálunk...Vagy ha igen, akkor magadra vess, mert a "káposztevő" egy nem létező kifejezés....
Kötözködő...

galoooshka 2011.03.03. 22:14:38

@galoooshka: jézusom, most látom, hogy elírtam az internetet...Ez nyilván azért van, mert nem tudok írni/nem láttam még sose leírva/nem tudom azt se mi az...Igaz, BélaBácsi?

Béla Bácsi 2011.03.03. 22:23:31

@galoooshka: A "turisztika" esetében jogos a két pont! (Leellenőriztem, neked van igazad! Máskor körültekintőbb leszek!) Viszont cserébe te meg igérd meg (vagy Ígérd meg?) hogy megtanulsz magyarul olvasni! Nem azt írtam, hogy Budapest nevének "sz"-szel ejtése a gyalázkodás, hanem miközben gyaláznak minket (hogy konkrét legyek: épp azon aggódott a "német" riporter a szóban forgó esetben, hogy BudapeSZten egy "szélső-jobboldali, populista kormány" van uralmon!) Na nekem ez a gyalázkodás. Az az IRRITÁCIÓ, hogy pesti meleg haverjaival töltött kellemes hétvége után libsikém nem akar emlékezni rá, hogy itt a fiúk Pestnek ejtik a város nevét, nem Pesztnek. Meg amúgy is: két világháborút végigharcoltunk a szaralakok mellett, talán ennyi idő után megtanulhatnák az országunk (amit kétszer leszívattak) fővárosának a nevét.
A Káposztaevő meg igenis létező szó! Most írtam le, sőt már idegenek is használták (te) és remélem, elterjed ( a németekre)! Mellesleg a békaevő analógiájára írtam. :)))

Béla Bácsi 2011.03.03. 22:26:50

@galoooshka: Fene se tudja... Te mit gondolsz, drága?

galoooshka 2011.03.03. 22:50:46

@Béla Bácsi: A káposztevővel arra céloztam, hogy kihagytad az a-betűt, pont úgy, mint én a johnny második n-jét, nem kézírás, a klaviatúrával néha előfordul, és ebbe belekötni...ez eléggé jellemez.(ennek szöges ellentéte a turisztika hosszú ú-val, ami ha a rövid u mellett lenne, sima elírás, és mint ilyen egyáltalán nem gáz...de nem ott van)
A német riporterről szólva meg nemigazán magyaráztad meg a dolgot, azt írtad, Budapesztként alázza.Ha nem az sz-betűvel van bajod, ne azt mondd, hanem ami a bajod.Sajnos a riportot nem láttam, mindenesetre remélem, hogy mint a nyelvi finomságokra igen érzékeny európai polgár, te a Párizst sem zs-vel mondod, hanem míves franciával Páríííínak ejted...

Béla Bácsi 2011.03.04. 02:03:28

Látom, hogy egy nővel akasztottam össze a bajuszt. A végsőkig küzdeni foggal s (legfőképp) körömmel a kicsinyes részleteken! (28 év házasság fekete övessé tesz).
Még egyszer: (ismétlés!) "A "turisztika" esetében jogos a két pont! (Leellenőriztem, neked van igazad! Máskor körültekintőbb leszek!)"
Második: "(Engem pl. irritál, amikor Budapestet a rohadt káposztevő német libsi a tévériportban "budapeszt" néven gyalázza!)" Itt átmegyünk szemantikába: Nem a Budapeszt néVVel gyalázza, hanem gyalázza és ezt a nevet használja rá! (A gyalázás mibenlétét később kedves értetlenségedre kifejtettem.)
Harmadik: "Ha nem az sz-betűvel van bajod, ne azt mondd, hanem ami a bajod." De igen, az SZ betűvel is bajom van, ki is fejtettem, hogy számukra nem kéne annyira egzotikus tájnak lenni Magyarországnak, legalább is annak a személynek a részére nem, aki ide jön, Budapestre riportot csinálni a mi ügyeinkről. Nagyon jól minősíti a riportja színvonalát, hogy Budapestet pár napi ittléte után is Budapesztnek ejti és arra a konklúzióra jutott, hogy Magyarországon egy szélső-jobboldali, populáris kormány van.
A billentyűzetről annyit, hogy elég nagy munkám van a magyar ékezetek helyes használatában, mert sajnos csak QWERTY billentyűzetem van (angol) és a Windowsban átprogramozva megjegyeztem a magyar betűk helyét.
Parist magyarul Párizsnak hívjuk, de hidd el, rengeteg (művelt) külföldi tisztában van Budapest város nevének helyes kiejtésével. (Annál is inkább, mert tudják, hogy a "pest" angol szó, kiejtve "peszt" férget, kártevőt jelent. Ezért aztán boldogan és fellélegezve konstatálják, hogy nem az, csak helyesen kell kiejteni. Ha megy egy átlag amerikainak, a káposztaevők igazán betanulhatták volna Lehel és Botond óta.)
Akkor se érinti egyik részlet sem a lényeget, hogy miért találtad említésre méltónak, hogy a Parlament előtti tér átneveződjék Johnny Cashről? (két n-nel) Komolyra nem vettem, nem hiszem, hogy mozgalom lenne folyamatban ennek az elérésére jelen pillanatban akár Budapest város vezetősége, akár a polgárok közt szimultán. Így marad az, hogy iróniának szántad a Presley tervezet analógiájára. Ezt tartottam én gyengécskének és a viccnek odaszánt személy nevének elírását hoztam össze fejecskémben a helyesírásával. (Gyenge vicc=gyenge helyesírás) Azóta megtudtam, hogy elírás volt. Megesik. Elnézést az alaptalan vádért. Bár ugye én nem vádoltam (te vetted magadra) én csak megjegyeztem, hogy "a Johnny az két n-el van".
Ezt fel lehetett volna fogni egyszerű korrekciónak, vagy segítségnek, de ahogy szegény megboldogult édesapám szokta volt mondani: "Ki mint él, úgy itél."

molaris 2011.03.04. 05:09:33

És mint másik nem fiatal, megjegyezném: Johnny messze fajsúlyosabb alakja a zenetörténelemnek, mint Elvis.
/Akkor jövőre én is megkapom a fekete övet?XD/

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.03.04. 06:50:33

négyszögletű kerek erdő - benn a városban - csak a neve hallatán is olyan mint egy oázis a betondzsungelben.

miért kell ismeretlen-híres emberekről elnevezni mindent?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.03.04. 06:54:20

@Béla Bácsi: bélabácsi, mag mit vár attól, aki a guluskát 2 oo-val írja sch helyett?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.03.04. 06:55:27

3al , bocs, miért nem 4gyel? :)

Béla Bácsi 2011.03.04. 13:29:01

@molaris: Egyetértek Johnnyról. A feketeövességet (ha visszamégy a kezdetére a civakodásomnak galuska asszonysággal) a 28 év folyamatos házasságban (háborúban) töltött időmre és az ott szerzett harci sérülésekre, sebekre értettem! :)))

Béla Bácsi 2011.03.04. 13:30:07

@vero: Nem sokat. :)) (Ha csak az lenne a legnagyobb baj vele!)

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.04. 17:48:01

@laspalmas: Ahogy olvasgattam a hozzászólásokat, nekem is eszembe jutott egy nagy név, amely sokkal nagyobb hatással volt az európai értelmiségre, a közvélemény felrázására, és volt egy-egy év Magyarországon, mikor az évfordulón felolvasták a rádióban levelét.
Albert Camusra gondolok.

Róla viszont bizonyára nem fognak mostanában - sem - utcát elnevezni, mert bizakodni kell, a haza fényre derül, és ez nem kámü.

süti beállítások módosítása