Skip to content


       Szűrés lista

Lézer Jani megnyugodhat

Lázár Jani bérelt Audi S8-as ügyének apró, de jellemző mellékszála volt, hogy a bérelt Audi S8 még traffipax blokkoló eszközt is tartalmazott.

A lézerblokkoló tartása nem bűncselekmény, azonban ha valaki sikeresen használja traffipax ellen és lebukik, akár két évet is kaphat (számítástechnikai adat, vagy rendszer elleni vétség).

Na mármost, egyszerű paraszti logikával is végiggondolva, ugyan miért szereltetne be bárki is 300 ezerért egy ilyen eszközt az autóba, hacsak nem szeretné a traffipaxot kikerülni? Annak, aki betartja sebességhatárokat, annak mi szüksége egy ilyen eszközre?

Február 14-én 4 LMP-s képviselő benyújtottak egy törvényjavaslatot, miszerint "a gépjárműben a gépjármű sebességét mérő készüléket jelző vagy zavaró technikai eszköz – így különösen radar- és lézerdetektor, lézerblokkoló – nem működtethető, és csak működtetésre alkalmatlan módon, a gépjármű csomagterében, lezárt dobozban tárolható vagy szállítható."
 
Az indoklásban pedig még oda is szúrnak egyet Lézer Janinak:


"Ezeknek a kereskedelmi forgalomban ma legálisan hozzáférhet ő és legálisan alkalmazható eszközöknek az egyetlen lehetséges felhasználási módja a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó, másokkal szemben a törvény teljes szigorával alkalmazott és a közlekedésbiztonság szempontjából kulcsfontosságú szabályoknak az elkerülése.

Nyugat-Európa szinte minden országában tiltott ezek használata, a sebességtúllépőkkel szemben a magyarhoz hasonló, kimentést nem tűrő felelősséget érvényesítő közlekedésbiztonsági szabályozást alkalmazó országokban (mint Ausztria vagy Franciaország) pedig elképzelhetetlen azok legális használata.

A törvényjavaslat elfogadásától egyben az állami és önkormányzati intézmények gépkocsiparkjának olcsóbb fenntartása is várható, hiszen sajnos arra is van példa, hogy szolgálati járműveket szerelnek fel ilyen, akár többszázezres értékű eszközökkel."


A Rogán Antal vezette Gazdasági és Informatikai bizottság (olyan arcokkal mint Baja Ferenc, Burány Sándor, Papcsák úr) március 7-én tárgyalta a javaslatot. 

Egész egyszerűen csodálatos az az 5 perc, ahogy lezavarták a "vitát", meg az a sok eszes ember ... át is adnám a szót a jegyzőkönyvnek, remélem senki sem izgul, hogy mi lesz a sztori vége :)

"SCHVÁB ZOLTÁN helyettes államtitkár (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium):
Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselők! A kormány ezt a kérdést nem tárgyalta, ezért csak tárcaálláspontról fogok tudni beszélni.

A tárcánk az önálló képviselői indítvány tárgysorozatba-vételének támogatását közlekedésszabályozási megfontolások miatt nem támogatja. Az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága korábban már megkereste a Belügyminisztériumot, hogy a közúti közlekedési ellenőrzések hatékonyságát csökkentő technikai eszközök használatát csökkentse, de egyszerű és egyértelmű jogszabályi keretek között.

Nagyon röviden, a kérdést szakmai alapon ketté kell szedni. Az egyik a rádiófrekvenciás sugárzást kibocsátó, a köznyelvben úgynevezett lézerblokkoló eszközök használatával kapcsolatos, amelynek a használata jelenleg sem engedélyezett. Tehát egy már létező jogszabályi tilalmat megismételni a közúti közlekedésről szóló törvényben nincs értelme. Itt a tényleges használat ellenőrzését lehetővé tevő technikai eszközöket kell majd biztosítani. Ilyen lézerblokkoló eszköz járműbe szerelése a típusjóváhagyás elvesztését okozza, ezért csak a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyével lenne ez lehetséges. Eddig egyetlen ilyen engedélyt sem adott ki a hatóság; ezután sem szeretne ilyen engedélyt kiadni, már csak az európai uniós jóváhagyási követelmény miatt sem.

A másik kérdés viszont a radar vagy lézeres sebességmérő készüléket érzékelő eszköz, amelynek a használatával kapcsolatban nem igazolt az, hogy a közúti közlekedés biztonságára negatív hatással lenne. Ezért feltételezhetjük azt, hogy a rendőrség a közúti közlekedés szempontjából kritikus szakaszokon és pontokon végez ellenőrzést, és az ellenőrzésnek a célja nem a bírságbevétel növelése, hanem a közúti közlekedés biztonságának a fokozása.

Közlekedésszabályozási megfontolások miatt az eszköz birtoklásának a tilalma jelenleg nincs jogszabályban elrendelve, és a KRESZ szabályai között ilyen eszközbirtoklási tilalom nem is rendelhető el, épp ezért a javaslat szerinti szabályozás önmagával sem koherens, a közúti közlekedésről szóló törvény szabályozási elvei közé egyáltalán nem illeszthető be, és így nem lehet alkalmas a szabályozási megoldás a célzott joghatás kiváltására, illetve kodifikációs szempontból is hibás, hiszen 21/c. pontot a közúti közlekedési törvény már tartalmaz.

Azt gondolom, hogy röviden ennyi, ha van kérdés, akkor...

ELNÖK: Köszönöm szépen, szerintem eléggé átfogó volt ez az indokolás ebből a szempontból. Van-e kérdés vagy észrevétel a bizottság tagjai részéről? (Jelzésre:) Józsa alelnök úr, parancsoljon!

DR. JÓZSA ISTVÁN (MSZP): Az a kérdésem, hogy ha nem történt ilyen engedélykiadás a Nemzeti Közlekedési Hatóság részéről, akkor miért tekinthető szabályszerűnek, ha valaki beépíti a kocsijába. Akkor az is szabálysértés. Tehát el lehet fogadni ezt az előterjesztést, ami ezt rögzítené.

SCHVÁB ZOLTÁN helyettes államtitkár (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium): Nem, egyáltalán nem tekinthető szabályszerűnek. Egy próbaper folyik is az ügyben. A lézerblokkoló használatára ma is törvényi tilalmak vannak, ilyen a számítógépes eszközök zavarása, de ilyenek a hírközlési hatóság egyes rendelkezései is. Nekem a felkészítő anyagban ezek részletesen ki vannak fejtve, hogy milyen pontokba ütközik ezeknek a használata. Itt a probléma azzal van, hogy a rendőri ellenőrzés során ezeket nem lehet feltárni, és a technikai eszközpark hiányzik ezeknek a mérésére, hiszen ezek rejtetten beszerelt eszközök.

ELNÖK: Van-e más észrevétel? (Jelzésre:) Úgy látom, hogy Vantara Gyula képviselő úrnak van. Parancsoljon!

VANTARA GYULA (Fidesz): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Bizottság! Talán elviekben két gondolatot. A rendőrség bírságolása és a hatóságok bírságolása egy dolog, de van a szakmai berkekben egy olyan mondás, hogy a ma járműveivel a tegnap útjain a tegnapelőtt emberei között közlekedünk. Ez egy nagyon fontos megállapítása a szakmának, hiszen rávilágít arra, hogy a büntetések és a hatósági úton történő kezdeményezések, amik gátolják tulajdonképpen a szabad közlekedést, ha nagyon belegondolunk, gondoljunk csak itt a radarmérésre, hiszen ennek az elve, hogy a fix radar jelezhető. De egyéb módszereket is ismer a rendőrség, mint a kukában történő elhelyezés és sok minden más, tehát inkább, és úgy tudom, hogy a minisztérium ebbe az irányba lép, az oktatás felé kellene eltolni.

Tehát a magyar közlekedés, a közlekedési vezetők, útépítők stb., az első jogosítványos generáció után úgy gondolták, hogy kinevelődik az a generáció, amely már a szabályokat fogja betartani, és nem arra kell törekednünk, hogy büntessünk, hanem arra, hogy segítsük a közlekedőket. Ez az oktatás elmaradt, óvodától kezdve fel kell építeni egy olyan oktatási rendszert, amely nem a szankciókat veszi elsődlegesnek, hanem a törvény betartását jelentő intézkedéseket tekinti annak, ami a megoldás felé visz.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Józsa alelnök úr, van még hozzászólás?

DR. JÓZSA ISTVÁN (MSZP): Csak annyi, hogy messzemenően egyetértek a képviselő úrral, hogy a jogkövető magatartást segítse a szabályozás meg a képzés is. Úgy gondolom, ez a szabályozás eleve a jogkövető magatartás irányába vinné a gépkocsi-tulajdonosokat, hogy ne is szereljék be azt a berendezést, amivel aztán jogellenes tevékenységet lehet folytatni. Úgyhogy szerintem jó ez az előterjesztés.

Köszönöm.

ELNÖK: Amennyiben nincs más kérdés vagy észrevétel, kérdezem, hogy a kormány képviselője akar-e reagálni esetleg az elhangzottakra.

SCHVÁB ZOLTÁN helyettes államtitkár (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium): Köszönöm szépen. A képzéssel, neveléssel kapcsolatban annyit, hogy igen, valóban óvodás kortól felépítünk egy képzési-nevelési programot. Az óvodában és az általános iskola négy alsó osztályában a multimédiás eszközök használata nélkül, hagyományosan, rajzversenyekkel, korszerű pedagógiai oktatási módszerek szerint végezzük, az ötödik osztálytól viszont - a parlament decemberben elfogadta a '88. évi I. törvény módosítását - az úgynevezett e-learning programok kerülnek bevezetésre, ami tényleg rendkívül hatásos módon, multimédiás eszközök segítségével nagyon jelentős lépést jelent a közlekedés biztonságának a javítása érdekében.

Köszönöm.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Amennyiben nincs további kérdés vagy észrevétel, akkor a döntés következik. Tehát a képviselői önálló indítvány tárgysorozatba-vételéről döntünk. A kormány nem támogatta a tárgysorozatba-vételt, az előterjesztő nincs jelen.

Határozathozatal

Tisztelt Képviselőtársaim! Aki egyetért az indítvány tárgysorozatba-vételével, kézfelemeléssel jelezze. (Szavazás.) A bizottság 8 igen szavazattal a tárgysorozatba-vételt nem támogatta. Ezzel ezt a napirendi pontunkat le is zárjuk."

Aki összerakja nekem, hogy Lézer Jani lézerblokkolójától hogy jutottunk el az óvodás rajzversenyekig, annak fizetek egy gombóc fagyit!
 
Ja, az egész poszt egy email kapcsán született, mivel az egyik olvasónk megkapta a Powertuning.hu diadalmas hírlevelét a nagy győzelemről:

Címkék: politika fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr442730448

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Épül a magyar Taigetosz 2011.03.13. 08:02:55

  De mint minden ez is tipikusan magyaros lesz, mert nem a gyenge és életképtelennek ítélt gyerekeknek épül, hanem az időseknek. Most még csak az alapjait akarják letenni többek közt Kósa Forintbedöntő Lajos, de tudjuk, ha az alap megépül, ut...

Trackback: Bicebócákat a gátra. 2011.03.12. 16:21:45

 Előre a teljes foglalkoztatás felé!    A Széll Kálmán agyonszorító csomag 5. pontja még csak utalt a közmunkaprogramra. Abban ez év július 1-je van megadva határidőnek a program kidolgozására, de kilyukadt a megszorító csomag zsákja és ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2011.03.11. 13:25:13

Egyeseknek mindent szabad. Mások viszont sokkal többen vannak. Mi lesz, ha mások már nagyon szeretnének pofán b@szni egyeseket?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.11. 13:25:32

Én ebben az egész történetben azt tényleg nem értem, hogy egy olyan eszközt, amit a szabályok betartásával kb soha, sehol, semmilyen körülmények között nem használhat az ember, miért lehet forgalmazni?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.11. 13:27:36

@Seduxen:

Ott a pont!

De látod, megmagyarázzák .... nem betiltani kell, hanem már óvodás kortól úgy nevelni a gyereket, hogy 15 év múlva, mikor felnő, ne is akarjon ilyen eszközt használni ...

Kész vagyok :)))))

Kulgar 2011.03.11. 13:28:31

Nem is vártam mást, mindenki védi a saját kölkét.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.11. 13:31:07

@zero: Hát peeerszee,hogy a mai gyerekek ilyenek lesznek,mert majd úgy neveljük őket.
Sőt,ha adót csökkentünk senki nem fog majd csalni!:))

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.11. 13:33:33

@zero: már csak ezért sem értem:

"Itt a probléma azzal van, hogy a rendőri ellenőrzés során ezeket nem lehet feltárni, és a technikai eszközpark hiányzik ezeknek a mérésére, hiszen ezek rejtetten beszerelt eszközök."

Hát bazze: ha van olyan eszköz, aminek (bár tilos) a használata (de megvásárolható), illetve maga az eszköz feltárása legalább is problémás, akkor nem az lenne az első megoldás, hogy próbáljuk meg azt elérni, hogy LEGALÁBB TÖBB NE KERÜLHESSEN forgalomba, és csak azzal kelljen "foglalkoznunk", ami már az autósoknál van?

Csak szerintem lenne ez a helyes sorrend?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.11. 13:34:33

Pont, mint a cigitilalom.
Ne gyújts rá sehol, de bárhol megveheted.
Képmutató köcsögök!

tryclops 2011.03.11. 13:35:36

@Seduxen: Mondjuk ezen nem segít az internet. Kb tök mindegy, hogy itthon meg lehet-e venni, ha az ebayen bármikor beszerzed...
Mindenesetre képmutatásból jeles a bizottságnak.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.11. 13:38:36

@tryclops: jó, de ha e-bayen is rendeled meg, csak átjön a vámon, vagy valamilyen hivatalos kézen-közön annak nyoma lenne, nem?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.11. 13:51:02

@tryclops:

"képmutatásból jeles a bizottságnak. "

kemény meló ez, és alig fizet :))

tryclops 2011.03.11. 13:53:20

@Seduxen: Látom nem nagyon használtál még ebay-t. :DD
Na, komolyra fordítva: kb 2-3 évvel ezelőtt kurva sok csomagot rendeltünk Tajvantól az USÁig mindenhonnan. A nem hivatalos statisztikáink szerint úgy 10-20% a vámon fennakadási esély, a többit házhoz hozza a posta vagy futár. Kivéve azokat, amiket a postások eleve ellopnak. :) És nem nagyon számít, hogy mi a csomag tartalma, vagy értéke, teljesen random az egész. Ha meg az Unióból rendelsz, akkor meg minden átjön (Kivéve azokat, amiket a postások eleve ellopnak).

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.11. 13:57:40

@tryclops: "Látom nem nagyon használtál még ebay-t" - na ebben történetesen tökéletesen igazad van :))))

viszont akkor a megoldás itt is adott: meg kell "győzni" a postásokat, hogy MINDEN E-bayen érkező cuccot lopjanak el... :)))

tryclops 2011.03.11. 14:01:34

@zero: Hát a fene tudja. Azért most visszagondolva, a fene a picsáját az óvónénimnek, hogy anno a az óvodában a tűzoltó-vadakat terelő juhász-űrhajós témakörben próbáltak bennünket pályaorientálni. Mennyivel jobb lenne most nekünk, ha akkor szóltak volna, hogy a tuti tipp a bizottsági tag. :)

qwertzu 2011.03.11. 14:01:43

@laspalmas: Közterületen, szabad ég alatt, saját kertedben, lakásodban, házadban annyit szívsz amennyit akarsz.

csak_csendben 2011.03.11. 14:02:11

Minek blokkoló? Elég egy szlovák, román vagy ukrán rendszám, aztán már azt csinál az illető, amit akar.

Ez a mondta:
"Ezért feltételezhetjük azt, hogy a rendőrség a közúti közlekedés szempontjából kritikus szakaszokon és pontokon végez ellenőrzést, és az ellenőrzésnek a célja nem a bírságbevétel növelése, hanem a közúti közlekedés biztonságának a fokozása."

Nincs kedvem nevetni, ha lenne, körbe röhögném az egész bagázst. Én még egyszer sem láttam iskolák mellett vagy zebránál trafit, M3 bevezetőn naponta.

Engem nem zavar nagyon a gyorshajtás, siet, menjen. Én zebrán előzésnél, gyalogos leszarásért, buszsávban közlekedsérét, lekanyarodósáv kiegyenesítésért osztogatnám a százezres csekket, nem pedig autópályán 200-al száguldásért.

qwertzu 2011.03.11. 14:04:46

@csak_csendben: Valamint az egyenessáv lekanyarításáért.

Marcellusca 2011.03.11. 14:09:37

A másik kérdés viszont a radar vagy lézeres sebességmérő készüléket érzékelő eszköz, amelynek a használatával kapcsolatban nem igazolt az, hogy a közúti közlekedés biztonságára negatív hatással lenne. Ezért feltételezhetjük azt, hogy a rendőrség a közúti közlekedés szempontjából kritikus szakaszokon és pontokon végez ellenőrzést, és az ellenőrzésnek a célja nem a bírságbevétel növelése, hanem a közúti közlekedés biztonságának a fokozása. - MUHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.11. 14:12:24

@qwertzu: sikerült a lényeget megfogni :))))

'palmas (amúgy szerintem helyesen): párhuzamot vélt felfedezni ezen sztori, és a dohányos között képmutatás terén.

Van egy termék (cigi), ami egészségtelen (ezzel nehéz lenne vitázni), de be nem tiltják a forgalmazását, "csak" szigorítani próbálják a "használatot". Van egy másik termék ("lézerblokkoló), aminek a használata szabályokba ütközik, de nem akarják betiltani a forgalmazását, csak a használatot szankcionálni. Szerintem mindkét eset a képmutatás iskolapéldája.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.11. 14:12:32

@Marcellusca (I'm happy):

Most miért neveted ki az államtitkár helyettes urat?

Fehérvarjú 2011.03.11. 14:13:09

OFF - Ebay
Nekem Keletről (Kína, Tajvan) eddig 60 csomagból 1 nem érkezett meg. Nem hiszem, hogy vámon akadt volna fel (apróság volt és nem hamisítvány). Valószínűnek tartom azt is, hogy nem a HongKongi posta nyúlta le, itthon tetszett meg valakinek.

ON

Hát igen, senki sem gondolta komolyan, hogy tovább jut ez a dolog. Elég nagy képmutatás, az biztos. de technikai oldalról sem egyszerű a dolog.
A próbaper szerintem halott, a 300/C-t is elég necces ráhúzni, de a jog útjai kifürkészhetetlenek.
A rendőri intézkedés akadályoztatása lenne a járható út. Egy ilyen eszköz egyébként sem csak erre jó (legalábbis papíron), tehát a szándékosságot is kell bizonyítani, ami nem könnyű.

Akit érdekel: autozz.blog.hu/2011/03/01/a_lezerblokkolo_per_elso_kezbol

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.11. 14:44:27

A lázárjaninak mentelmijoga van, minek neki lézerblokkoló? hülye ez?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.11. 14:45:27

u.i.: nekem az egyik is elég lenne. De egyikre sincs pénzem. Úgyhogy csak simán szabályosan közlekedek. Tudom hogy ez gáz. Még az indexet is használom pedig nem divat. négymilliónál drágább autókban általában nem is működik. hetesbéemwékbe, nyolcasaudikba gyárilag be se rakják már.

Marcellusca 2011.03.11. 14:49:40

Ja, most jutottam a poszt végére, úgyhogy nem tudom, kommentekben volt-é-e mán: sz@rral gurigázás, semmitmondás tipikus esete.

Emiksz 2011.03.11. 14:57:48

emiksz.blog.hu/2011/02/10/5_valodi_bor_kormany

"- Itt 50-es tábla van nem?
- Itt meg egy zöld LED van, ugye! Jelzi, hogy nem lézereznek a kerületben. Ha ez a sárga ég, akkor igen, de a kis spéci kütyü azt üzeni vissza nekik, hogy 'csak 50-nel megyünk, menjetek, igyatok egy kávét!' Imádják."

James T. Kirk (törölt) 2011.03.11. 15:12:16

a Radartech és a Detektorbolt kilóra megvette a fideszeseket? mennyibe kerülhetnek?

bandika gazdája 2011.03.11. 15:30:31

@qwertzu: Nana! Szabad ég alatt van a buszmegálló is!

delle 2011.03.11. 15:34:58

Az éremnek két oldala van, nem biztos, hogy csak az ámukfutók tesznek fel blokkolót
A rendőri szemétkedés is bőven megérne egy misét...
Párszáz méterre lakom egy iskolától, ezerrel futkároznak a gyerekek az úton, 30-as tábla is van, mégis akad jópár barom, aki tojik a táblára. Itt például rendőrt még életemben nem láttam autókat lézerezni.
Ennél több az olyan hely, tökegyenes, lakott területen kivüli belátható út mellett, ahol akad egy jó búvóhelyük, ott hetente mérnek.
A lézerezés már rég nem a balesetek megelőzéséről szól, hanem simán csak az autósok sarcolgatásáról, páran meg védekeznek a lehúzás ellen.

bandika gazdája 2011.03.11. 15:37:19

Nem értelek titeket! Be kell lépni, oszt ha valamit rosszul csináltok, hoznak egy törvényt, hogy jó az! Ennyi! Egy barátom mesélte, hogy anno volt egy mongol évfolyamtársa az egyetemen, aki magyarul sem nagyon tudott, nemhogy az anyagot. Vizsgán rosszul felelt, a professzor közölte vele, hogy ez így nem jó! "Jó az!" Szólt a mongol, oszt jónapot! Nnna!

bandika gazdája 2011.03.11. 15:56:53

@No comment: Isten a tanúm, nem vagyok fidesz fan, de mi f..sz baj van má megint a sajtószabadsággal?! Kezdem unni ezt is! Addig hergelnek míg "átállok"!

2011.03.11. 16:02:06

Mint látható, az ovónők a hibásak, hogy nem tudták "Lézer" Jánost megnevelni az oviban. Neveletlen lett, és most hogy hatalmon vannak, leszar mindent és mindenkit--mert nekik lehet. Azt hittem hogy gerincesebbek mint a maszop, de tévedtem. Ezeket még a csiga is megelőzi, a gerintelenek közül!

sárkányfő 2011.03.11. 16:10:39

Ha az a Fidesz logikája, hogy "adni-venni-birtokolni szabad - de használni nem", akkor várható a drogok és fegyverek kereskedelmének felszabadítása is? Tegyük szabaddá a fűtermelést? Lehessen pisztolyt, tankot venni? Legyen kapható a tescoban a heroin? A csomagoláson figyelmeztetéssel, hogy felbontani, használni tilos?

Na jó, elég a tréfából, javaslom, hogy Fidesz-logókból építsük fel a Nemzeti Képmutatás Szobrát.

sárkányfő 2011.03.11. 16:21:03

@sárkányfő:
Képmutatás - II.: "Hét egykori szt-tiszt alkalmazottját bocsátja el a Külügyminisztérium."

Tehát volt SZT tisztnek kínos lenni abban a minisztériumban, melynek vezetője az a Martonyi János, aki az MSZMP tagja volt, meg kormánybiztos az utolsó komcsi kormányban. Olyan időkben, amikor egy egykori kommunista miniszter-helyettes az államfő.

Komolyan, már szinte én restellem magam.

S***ci 2011.03.11. 16:28:34

"Az egyik a rádiófrekvenciás sugárzást kibocsátó, a köznyelvben úgynevezett lézerblokkoló eszközök használatával kapcsolatos"

Khm, rádófrekvenciás lézer? Ja, meg fénnyel működő mobiltelefon... Ezek szerint az államtitkár szerint még radarral mérnek, vagy a lézerfény szerinte rádiófrekvenciás?

Az egész jegyzőkönyv egy nagy BullShit! Mellébeszélnek. Ennél korrektebb lett volna egy: "lesz*rjuk a beterjesztést, mert itt csak abból lesz törvény, amit mi találunk ki" is...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.11. 16:31:44

@Sanyci:

ja, azért tettem be, mert epic xD

bandika gazdája 2011.03.11. 16:32:55

@sárkányfő: Háááát! Akkor miért von valaki felelősségre, hogy nem megyek szavazni? :-) Hozzáteszem, a kommunizmusban sem mentem, de mivel kötelező volt, mikor már csak rám vártak, kijöttek, hogy mehessenek már haza! Én meg mivel már csak rám vártak, jót röhőgtem, mert a határidő (este akárhány óra) még nem járt le. Szegényeket szívattam. De azé jó vót!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.03.11. 17:06:41

Na akkor. Én ismerek olyat, akinek van házilag készített, az összes mai lézert blokkoló eszköz az autójára téve. Jobb, mint néhány negyed millás cucc. Az ember sokszor idegesítő módon tartja a sebességkorlátokat, azonban a vidéken kirakott 30-as csapdáknál, vagy a nem egyszer kintfelejtett útépítős szaroknál, továbbá az autópályán feloldani elfelejtett korlátozásoknál nem kap csekket. És az egész mütyür 60 pénz oldalanként (előre/hátra). Szóval nem mindenki azért veszi, mert száguldozik, csak adott esetben 1 bírság árából megvan, akkor meg miért ne?

nigel 2011.03.11. 17:11:00

Ezzel a logikával az éles lőfegyver is legálisan forgalmazható lenne.

Dendrobatidae 2011.03.11. 18:35:04

A hibás nem Lézerjani, hanem az óvónők...
Új ország... Gratulálok!

Nurrddin 2011.03.11. 19:08:06

a trafipaxozás lehúzásról szól, akinek egy csepp esze van az látja...
vidéki kapitányságokon, ki van adva, hogy szolgálatonként mennyi feljelentést, kb milyen összbüntetési értékben kell kiadni
ha azt a fakabát notóriusan nem teljesíti, lőttek az adható juttatásoknak
az állam már mint potenciális bűnözőt, és fejőstehenet lát a polgárai helyet
az is vicc hogy az éves költségvetésbe be van tervezve a büntetés, ergo a jogkövetés mint lehetőség a pógárok részéről fel sem merül
más kérdés hogy a szabályozássokkal el is érik hogy lehetetlen legyen a jogkövetés
ez így megy a vöröskomcsiknál, meg a narancskomcsiknál is

egyébként úgy veszem észre, hogy a vb megtalálta a maga favoritját az lmp személyében...
hát gyerekek.... göthösebb nyüves lóra nem is nagyon tehetnétek...

Ironfist 2011.03.11. 19:42:50

OFFOFFOFF

Nekem netről rendelve nem érkezett meg egy dvd-m, majd miután a küldő rendkívül korrekt módon küldött egy másikat ingyen, és az sem érkezett meg, szólván neki inkább (szintén rendkívül korrekt módon) visszaküldte a pénzt, azzal az indoklással, hogy az országunkban nem biztonságos a posta, ugyanis az még nyomon követhető volt, hogy angliát elhagyta a küldemény. WOOOHOOO ORSZÁGIMÁÁÁÁZS!

ON
@Sanyci:
Ez jó. Úgy ismersz itt egy politikust is, mint aki korrekt? :D Hisz láttad, mi lett azzal az eggyel is, aki egyszer igazat mondott: Vityáék elűzték. Félnek a saját fegyverüktől, még akkor is, ha senki más nem használja.

causa sui 2011.03.11. 20:12:16

pont most mondtam egy nagy fideszes kollégának: a parlamentben nem két vagy három maffia van. csak egy. az mozgatja a pártokat egytől-egyig.
kicsit megfagyott a levegő körülöttem...
de úgy látom nem tévedtem.

Spiritmonger 2011.03.11. 20:20:16

szóval, kedves vastagbőr, nagyon mellélőttetek ezzel a poszttal
a lézerblokkoló hasznos cucc, nem véletlenül nincs betiltva
a németeknél is legális a dolog, csak úgy, hogy kapunyitónak nevezik, ami véletlenül hasonló elven működik, mint a lézer/radar:-)

miért baj az, ha valaki gyorsan megy?
önmagában az abszolút sebesség nem oka a baleseteknek, a gyorshajtás okozta balesetek 100%-ért a relatív gyorshajtás a felelős
a lézerblokkoló az állampolgár fegyvere az önkényeskedő rendőrök ellen
nagyon hasznos jószág, akit valaha kaptak már el sunyi zsaruk, mert a 30-as táblánál 37-tel ment, és fizetett, noha semmi mást nem követett el, az tudja, hogy teljesen jogos, ha gyors kocsik alkalmazzák az eszközt

különben is, le kellene szerelni az összes traffipaxot, elzavarni a rendőröket bűnözőt fogni, és minden jobb lenne
lehet, hogy néhány balesettel több lenne az utakon, de ez jó ár azért, hogy aki mennei akar, az mehessen
önszabályozó módon kiszelektálná a gyenge vezetőket, pár hónap után csak az menne az utakra, akinek tényleg dolga van, és az is sietne, hogy hamarabb célhozérjen és ne tartsa fel a többit

jellemző, hogy a belvárosi biciklisnácik és bölcsészek pártja adta be a javaslatot

a fegyvertartást és viselést is amerikai mintára kellene rendezni itthon, kb fél év átmeneti időszak után hihetetlenül javulna a közbiztonság, párhuzamosan azzal, hogy a btk megszigorításra kerülne
a bolgár és a szlovák példa elég jó, a szabad fegyvertartás előtti bűnesetek kb 20%-ára esett visza a fegyveres rablások, nemi erőszakok, sérülésekkel járó betörések száma mindkét országban
a drogokat is teljesen legalizálni kellene, azzal a feltétellel, hogy a drogfogyasztóknak nincs ingyenes orvosi ellátás
fél év, és itt is beállna az egyensúly, a sok drogos köcsög kihalna, mellesleg a drog megszerzésére törekvő bűncselekmények is megritkulnának az alacsonyabb árak miatt, és a szervezett bűnözés fő pénzforrása is eltűnne egyik pillanatról a másikra

vissza a radarblokkolóra, semmilyen kárt nem okoz másnak a szerkezet
a sok irigy, tehetségtelen ember csámcsog a témán, akiknek vagy nincs pénzük, vagy nincs merszük beszerelni az eszközt, vagy nincs kocsijuk, amibe betennék.

közlekedésbiztonságilag is előnyös a dolog, mert ha az ember figyelmen kívül tudja hagyni a traffiveszélyt, sokkal nyugodtabban vezet, ami biztonságosabb utazást tesz lehetővé

2011.03.11. 20:38:52

@Spiritmonger: Sosem értettem, minek ilyen kurvára sietni. Most mit tudsz nyerni rajta, ha 30 helyett 37-tel méaz? Fél percet? Egy percet? Inkább elindulok annyival hamarabb, és béke van. Persze, az abszolút sebesség nem oka semminek. De a reakcióideje senkinek sem nulla, a fékút az sebességgel négyzetesen arányosan nő stb stb, szóval az abszolút sebesség korlátozásának, és a korlátozás betartatásának igenis van létjogosultsága. Az már egy másik kérdés, hogy a korlátozó táblákat nem mindig forgalombiztonsági szakmai szempontok szerint helyezik ki. Itt szeretném megjegyezni, hogy nem is értem, ez miért a tanács jogköre, miért nem a forgalmi rendőrség foglalkozik a forgalomszervezéssel, politikai szempontok helyett szigorú szakmai alapokon? Na persze bár ez volna az egyetlen abszurdum a magyar közigazgatásban...

Secnir 2011.03.11. 21:07:59

Vantara Gyula Fidesz:
" és sok minden más, tehát inkább, és úgy tudom, "
b+ szívlapátot neki

Secnir 2011.03.11. 21:24:23

@Laci Today Magazin:
"A lázárjaninak mentelmijoga van, minek neki lézerblokkoló? hülye ez?"

nem. a sofőrjének nincs mentelmi joga. nem cserélheti minden nap.

Secnir 2011.03.11. 21:26:43

Vantara Gyula Fidesz:
" rávilágít arra, hogy a büntetések és a hatósági úton történő kezdeményezések, amik gátolják tulajdonképpen a szabad közlekedést, ha nagyon belegondolunk, gondoljunk csak itt a radarmérésre,"

b+ szívlapátot neki aszondom.
a radarmérés már miért gátolná a szabad közlekedést?????

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.03.11. 21:27:59

@Secnir: sofőrt tart? Mondom, hogy hülye. aki ilyen autó vezetését átengedi másnak, az vérhülye.

dr. Aullah 2011.03.11. 21:28:44

@Spiritmonger:
"a lézerblokkoló az állampolgár fegyvere az önkényeskedő rendőrök ellen"
Igen? Szerintem meg a gyorshajtók fegyvere a törvény ellen.

"akit valaha kaptak már el sunyi zsaruk, mert a 30-as táblánál 37-tel ment, és fizetett"
Ideális esetben a 30as táblának megvan az oka. Csak ugye néha olyan helyre rakják, ahol direkt büntetnek, elismerem.

"önszabályozó módon kiszelektálná a gyenge vezetőket, pár hónap után csak az menne az utakra, akinek tényleg dolga van, és az is sietne, hogy hamarabb célhozérjen és ne tartsa fel a többit"
Hülye vagy. És nagyképű... politikus vagy-e?

"vissza a radarblokkolóra, semmilyen kárt nem okoz másnak a szerkezet
a sok irigy, tehetségtelen ember csámcsog a témán, akiknek vagy nincs pénzük, vagy nincs merszük beszerelni az eszközt, vagy nincs kocsijuk, amibe betennék."
Ahha, most már biztos, hogy fidesz droid vagy. Nem érted meg, hogy azért nem kéne gyorsan hajtani, mert balesetveszélyes? Te FASZ!

"közlekedésbiztonságilag is előnyös a dolog, mert ha az ember figyelmen kívül tudja hagyni a traffiveszélyt, sokkal nyugodtabban vezet, ami biztonságosabb utazást tesz lehetővé "
Tudod csak az izgul miatta, aki sunyizik. Aki vét a törvény ellen.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.03.11. 21:50:39

@Spiritmonger: jesszusom, és te nácizod a bringásokat. Elég erősen fasisztoid felfogásod van, meg talán kicsit kisebb arccal kellemesebb lenne, nem gondolod? Te fingod a passzátszelet vagy mi? Te száguldani akarsz, elmebeteg módjára, aki meg nem, az takarodjon. Akinek nincs lézerblokkolója, mert mondjuk betartja a nem véletlenül kitalált szabályokat és nem kijátszani akarja őket, az seggfej lúzer. Van képed azt mondani, hogy akinek nincs lézerblokkolója, az szimplán beszari. Tudod, pont az ilyen hozzád hasonló mindig mindenkinél okosabb vagyok és mindent jobban tudok figurák miatt szar ez az ország. És mindig meg tudjátok magyarázni, hogy má'pedig nektek igazatok van, mer' csak. Szabályok és törvények azért vannak, hogy szabályozzák és keretet adjanak a békés együttélésnek. De úgy látom neked jobban tetszene az erőseb kutya baszik meg a kőkorszak. Csak nehogy legyen egy erősebb ősember nagyobb bunkóval... (van autóm (nem szar), van pénzem, beszarinak sem érzem magamat, sietni is szoktam, és nem éreztem késztetést lézerblokkolót beszerezni mégsem. Semmiféle fájdalmat és fizikai / szellemi / lelki traumát nem okoz igyekezni betartani a szabályokat. Ha meg mégis balfasz voltam, fizettem mint a katonatiszt. Lúzer vagyok? Lehet, de az élhető világ erre van, nem ahol rinocérosz módjára tapostok át egymáson, mer' nektek lehet. Pont ez a szemlélet termelte ki a Lézer Jani-féle idiótákat is, és most milyen jó nekünk, ugye...)

nagyon_buta 2011.03.11. 21:59:25

1. Ez is címlap lesz
2. Jó a téma, biztos több százan fognak írni arról, hogy ők minden szabályt betartanak csak a fidesz droidok hajtanak gyorsan ( csak aztán a csekk megérkezésekor ne lenne ennyi köpködés a rendőrökre )
3. Valaki már írta és én is úgy találom, hogy egyetlen gyalogátkelőnél, iskolánál nem mértek még....
4. Irigység az egyetlen közös pont a magyar választókban.....

dr. Aullah 2011.03.11. 22:13:24

@nagyon_buta:

1. Ez nem zeroékon múlik.
2. Talán olvasd el a posztot, mielőtt fikázod. Ez nem arról szól, hogy ki hajr gyorsan, ki nem. Inkább arról, hogy miket nyilatkoznak. Na az az igazán vastagbőr.
3. Na erről nem tudok nyilatkozni. Mellesleg aki ott gyors hajt az egy nagy paraszt. Függetlenül attól, hogy elkapják vagy sem.
4. Igen. Irigyek vagyunk, mert nekünk nincs ilyen a kocsinkon.
Én szerintem meg aki felrak ilyet a kocsijára, az eleve gyorshajtani akar, tehát bűnöző!

Összeségében: Nagyon buta vagy.

majomkutya 2011.03.11. 22:20:28

OF:
Az LMP kezd teljesen megvadulni, ostorral csattogtató és baltával fenyegetőző polgárőröket vízionálnak Gyöngyöspatára... :)
Érti ezt valaki?
ON

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.11. 22:45:55

@Spiritmonger: Na,csak a témához kapcsolódó dolgokban nincs igazad.A többiben igen.Ez fasza.
@nagyon_buta: nem,nem,igen ,nem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.11. 22:49:00

Én néha arról ábrándozom,hogy lenne egy 600 lóerős amerikai izomautóm vagy egy Lamborghini terepjáróm és aki ennyire siet és baszik átengedni a gyalogost a zebrán azt egy kicsit megtolnám.Ha meg hisztizik:-Dehát én csak segíteni akartam,mert láttam mennyire sietsz!

majomkutya 2011.03.11. 23:00:29

@Conv: Egy párszor pedig ezt már tagadták...

Mertcsak 2011.03.12. 01:04:31

Én ezt el nem olvasom.

Sofőr vagyok 12 éve,a legnagyobb büntetésem 5.000 Ft volt,lakott területen kívüli,50 km/h-ás sebességkorlátozás be nem tartásáért.

Ezek meg itt osszák az észt,csak nehogy büntetni kelljen valamelyik "elvtársat". Mocskos.tolvaj,hazug gané,mind egytől egyig.
Lehet itt szó lézerblokkolóról vagy síkságon alagútról,egy a lényeg: A POLITIKUS SZINONIMÁJA A HAZUG!!!

2011.03.12. 06:47:32

@Mertcsak: Megváltozott a szabály, most már min 30.000 egy gyorshajtás, méltányosság nincs, leülni, leközmunkázni nem lehet, ha egyszer kiszabták, azt be is hajtják, letiltják a fizetésedből, vagy ha nincs olyan, akkor megy a végrehajtó. Pofátlan gecik, bele se gondoltak, hogy legtöbbünknek ez fél, vagy legalábbis harmad havi fizetése, amit ki kell koplalni.

bandika gazdája 2011.03.12. 07:53:45

@Hajszás Láncos: Hú te! Mintha csak én csináltalak volna! Én is mindig azt mondom: és mi lett volna, ha felkel 15 perccel előbb, oszt nem kell rohanni! Csakhát aztán rájöttem mi a gond! Ezek direkt mennek gyorsan, így "mutassák" meg, hogy ők aztán valakik! Még senki sem mondta meg nekik, hogy senkik, így nem tudják szegények!

bandika gazdája 2011.03.12. 08:13:37

@Tigeri: Zebrán átkelni felér egy extrém sporttal! (Nekem elheheted, bringával járok, és mindig leszállok a zebránál (akkor is ha lámpa van) és gyalog evickélek át!) Statisztikát vezettem egy ideig, és most közlöm veletek közérdekű kutatásaim eredményét! 10 férfi vezetőből 8 átenged a zebrán (mióta szigorúan veszik) 10 női vezetőből 7 NEM enged át! Csak azért nincs több baleset, mert kevesebb nő vezet! Kedvencem mikor valaki idegesen integet, hogy menjek már, de nem látja, hogy mögötte valaki jön ezerrel és b...ik megállni! Ha nem veszem észre, csókolom! Mielőtt hímsovinizmussal gyanúsítanátok, nőnemű vagyok! (A fene essen belénk a volánnál!)

Meridian74 2011.03.12. 08:17:21

@csak_csendben: elég egy ukrán/román /szlovák rendszám és azt csinál amit akar?

Na, ez nem így van... a rendőr a helyszínen bevonhatja a jogsidat - mivel az ugye magyar marad - az autódat meg a helyszínen kel hagynod.

bandika gazdája 2011.03.12. 08:18:28

@bandika gazdája: A munkahelyemtől a lakásomig 4 lámpa volt. Egy kolléganőm 3 piroson átment, a negyediknél megállt. Mikor szóltam neki, hogy "te véletlenül megálltál a piros lámpánál", úgy megsértődött, hogy egy hétig nem beszélt velem. Hozzáteszem a rend kedvéért, hogy nem siettünk sehová!

2011.03.12. 08:18:56

@bandika gazdája: Mentségükre szolgáljon, hogy a fogyasztói autókban más a sebességérzet, mint a tizen-huszonéves konstrukciókban. De a fizika törvényei a fogyasztókra is vonatkoznak. Álljon itt egy kis grafikon a megállási látótávolságról (a tapadási tényező függvényében): eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/Image401.gif
Hát ezért vannak sebességkorlátozások. (Megjegyezem, ha ezzel tisztában lennének az autóvezetők, akkor korlátozásokra nem is volna szükség, hiszen melyik normális ember riszkírozná a bőre vagy a sokmilliós autója épségét feleslegesen?)

nagyon_buta 2011.03.12. 08:41:43

Még egy pici hozzászólás:
Mindenki a tiltásban látja a megoldást, talán inkább a rendőrség eszköz parkját kellene átalakítani, szerintem egy középiskolai szintű feladat olyan sebességmérő építése, mely zavarása jóval nehezebb (esetleg "lehetetlen" épeszű árban).

molaris 2011.03.12. 08:57:00

Spiritmonger 2011.03.11. 20:20:16- Nálad a pont, jó eszmefuttatás.
Meg kell mondani, hogy az agyonszabályozás ad lehetőséget Gombóc Artúrnak és csapatának a bevételszerzésre. A korrupció melegágya az egyéni elbírálás. " A mi qrwánk még szűz " metodika azért van, hogy a népet kordában tartsa. Semmivel nem különbek, mint az előző 8 év köztörvényes bandája.

A lényegi dolgokhoz nem nyúltak, csak a fajansz felszínén kapirgálnak. Mondjuk, amint kihirdették a kormány összetételét, ez már látható volt. Ezzel a belügyérrel csak a csapat változott- a nívó, a cél, a módszer, erkölcs, a jogkövetés nem. Sem a testületen belül, sem kívül. A tisztességes rendőrnek most is ugyanolyan szar a helyzete, mint volt.

Mindenben osztom a véleményed.

molaris 2011.03.12. 09:01:59

@nagyon_buta:
Pl.: az úton keresztbe fut két grammra érzékeny érzékelő egymástól 10 m- re. A két impulzus közötti különbségből kiszámítja a sebességet- és villanhat a vaku.
Ilyesmire gondoltál? Csak meg kell venni- mert Svájcban van ilyen.

molaris 2011.03.12. 09:06:26

@bandika gazdája: /bandika gazdája 2011.03.12. 07:53:45 - re!
Mikorra rádöbbennek, akkor meg már csak a gyászoló rokonok tudják levonni a konzekvenciát.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.12. 10:21:53

@nagyon_buta:

Igen, középiskolai szintű feladat, a NASA ezért nem tudott a mai napig olyan műszert készíteni amellyel minden időjárási körülmények közt követni tudja a saját eszközeit :)

Erős lehetett a gimnázium ahova jártál :)

2011.03.12. 10:50:03

Az ember esze megáll, hogy milyen energiákat fektetnek be emberek abba, hogy büntetlenül szeghessék meg a törvényt.

Én azt gondolnám, hogy ezeken a szar utakon ami ugye otthon van, a normális emberek maguktól is belátják, hogy nem lehet gyorsan menni, de nem hogy nem látják be, épp azok szegik meg akik csinálják.

A politikusoknak nem lenne egyszerűbb egy törvényt hozni: nincs sebesség korlátozás, hiszen megtehetik, ez nem kerül semmibe, nem kell ilyen kis kütyüket venni, és helyre billan a költségetés.

bobsys 2011.03.12. 11:51:49

Basszus szar helyre jottem. Itt a vilag masik felen (Sydney) nemhogy nem hasznalhatod hanem meg a birtoklasaert is lecsuknak. Ezek meg paradeznak.

nagyon_buta 2011.03.12. 12:18:05

@Conv: Nem tudom, hogy esetleg nem a Plutónál járó eszközeiről nem tudja?
De követni egészen más mint a másodperc törtrésze alatt, sebesség meghatározás céljából, két távolság mérést végrehajtani egy fizikálisan látott objektumon.
Csak elgondolkodtatónak: a radaros sebességmérőket miért nem zavarják?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.12. 13:22:31

@nagyon_buta:
lehet azt is zavarni :)

A radar hatósugara legnagyobb mértékben a radarkészülék erejétől függ. A távolság növekedésével a radarhullámok ereje csökken, tehát minél nagyobb a távolság a mérőeszköz és a mérni kívánt tárgy között, annál kisebb az esély a pontos sebességérzékelésre.
A forgalmi „radar” elektromágneses hullámokból áll, amelyek frekvenciája állandó (mérőeszköz típusonként eltérő), amik könnyen visszapattannak tárgyakról, mint például az autók, védőkorlátok és felüljárók, útfelület. Amikor abba a sugárba ér a gépjármű, ahol a radarhullámok terjednek, a hullámok visszaverődnek a mérőeszköz antennájához. A mikrohullám frekvenciája a visszaverődés következtében megváltozik, (ha közeledik a jármű akkor nő, ha távolodik csökken) így a radar a visszaérkező jelek frekvenciaváltozásaiból számolja ki a mért tárgy sebességét.
Azonban, ha ugyanezt a frekvenciát sugározza a jármű is, illetve bármely más frekvenciát, akkor a hullámok átfedésekor kioltják egymást, és nem megfelelő a mérés eredménye. Ha egy gépjárműben mikrohullámú mobil internet kapcsolat van pl a gps-hez, vagy egyéb navigációs, vagy reálidejű adatrögzítéshez, ebben az esetben semmiképpen nem elfogadható a radaros sebességmérés eredménye. Ezért van a legtöbb radaros eszközben lézeres mérő is integrálva.
A lézeres mérés zavarását ismerjük jelen postból is.

Nem a mars vagy egyéb szondákról van szó, a NASA esetében is pl a beérkező tárgyak, meteoritok, űrszemét és a saját eszközök légköri jelenléte esetében sincs teljesen megbízható és zavarásmentes eszköz, éppen ezért minimum 4 különböző, és mérésmódban is eltérő egyidejűen működő mérőforrás adatainak egyeztetése történik.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.03.12. 13:31:46

@Spiritmonger: hogy te mekkora tapló vagy!? - miért hirdeted magad? Nem váltanál országot inkább? ha a te féléid nem lennének magyarok, akkor egész hejde kis nemzet lehetnénk... Lázárt is vigyed meg az egész kormányt, ha kérhetem :)

bandika gazdája 2011.03.12. 13:37:13

@Spiritmonger: Ez a "biciklisnáci" kifejezés tetszik! Megfogadtam, hogy nem használok itt ilyen kifejezéseket, de te tényleg hülye vagy! Egyébként Isten a tanúm én egy törvényjavaslatot sem nyújtottam be! Egy biciklisnáci! :-)

Scala 2011.03.12. 17:42:03

Én teljesen egyetértek veletek, csak az a szomrú, hogy MINDEN bizottsági ülés ilyen! Ez a jegyzőkönyv pontos és hiteles mintát ad arról, mit jelenthet egy-egy képviselői/tisztviselői munkanap.
és egyesek még jól fel is szednek a pogácsától. :-)

kacsa! 2011.03.12. 20:26:02

Görények.
Palibácsi meg most nyilatkozik a Fradi-Vidi meccsen @ DunaTV. Egy hozzáértő.

kacsa! 2011.03.12. 20:33:24

"A képzéssel, neveléssel kapcsolatban annyit, hogy igen, valóban óvodás kortól felépítünk egy képzési-nevelési programot. Az óvodában és az általános iskola négy alsó osztályában a multimédiás eszközök használata nélkül, hagyományosan, rajzversenyekkel, korszerű pedagógiai oktatási módszerek szerint végezzük"
Lehet ezt röhögés nélkül mondani ennek kapcsán? Lézer János Közlekedésbiztonsági Rajzverseny. Beszarok.

dr. Aullah 2011.03.12. 20:35:28

@kacsa!: Kizárt. Én pl nem tudtam végigolvasni röhögés nélkül :D

Perillustris 2011.03.12. 20:50:22

Egy olyan eszköz kell, ami a közelben lévő rendőröket érzékeli. Így lopni, rabolni is nyugodtabban lehetne.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.12. 21:26:36

@Perillustris:

van :) a rendőrségi urh rádiókat is pontosan meg lehet határozni, hogy vannak-e adott távolságon belül :)

lomposfarkas 2011.03.12. 23:16:03

Az emilből egyértelműen az derül ki, hogy a 2 bolt vette meg a bizottságot, nem is nagyon takargatják. Számlát kaptak-e?

Aszongya "úgynevezett e-learning programok kerülnek bevezetésre"
Óó csessze meg, de lennék én fidesz-haveri cég, ami e-learning felszerelést árul! Már vízionálom is a milliárdokat! Interaktív tábla, emlékszik még valaki?

Kicsit Karcos 2011.03.13. 01:19:00

A detektor is és a blokkoló is legális, legalábbis a rendőrség illetékese szerint: www.youtube.com/watch?v=LOboY9OXL6A

2011.03.13. 07:09:32

@lomposfarkas: interaktív táblát néznek az éhező gyerekeka kacsingató neonok fényében, miközben hullik a fejükre a 40 éves vakolat. :-( Amúgy dícséretes, hogy törődnek az oktatással, csak már megint rosszul súlyozzák a dolgok fontosságát. A fidesz-közeli cégek ugyanolyan nagyot kaszálhatnának iskolatatarozáson, gyermekétkeztetésen is.

2011.03.13. 07:14:34

@Kicsit Karcos: Legaláis, nem legális, annyi bizonyos, hogy aki nem notorius szabálysértő, az aligha költ ilyesmire százezreket. Én 14 éve autózom, előfordult az is, hogy gyorshajtottam egyszer-egyszer, láttam már sokszor trafit az út szélén, de még sose lett belőle bírság. Nem is vettem blokkolót. Nem éri meg. Ha holnap kijön egy 30e-s trafi, még mindig beljebb vagyok. Blokkolót az vesz, aki _mindig_ és _jelentős_mértékben_ túllépi a megengedett sebességhatárokat. Az ilyeneket szokták egy idő után a tűzoltók kikotorni a sztaniolgalacsinná tört aszfaltpattanásaikból. Remélem, lézerjani is mielőbb erre a sorsra jut!

Kicsit Karcos 2011.03.13. 07:45:14

@Hajszás Láncos:

"százezreket"

Elég relatív, kinek mennyire fájnak ezek a százezrek.

"Ha holnap kijön egy 30e-s trafi, még mindig beljebb vagyok."

Számolj a büntetőpontokkal is.

"Blokkolót az vesz, aki _mindig_ és _jelentős_mértékben_ túllépi a megengedett sebességhatárokat."

Vagy akinek kivan a fasza a közlekedési rendőrökkel (vagyis kb. az összessel) és a lehúzásokkal. Pl. az autómentőnek, aki életmentéshez sietett, megbüntették, és akit a mellette valló tűzoltók, mentők és persze a megmentett férfi vallomása ellenére hónapokig szopattak.

"Az ilyeneket szokták egy idő után a tűzoltók kikotorni a sztaniolgalacsinná tört aszfaltpattanásaikból."

Marhaság, Németországban fikarcnyival sincs amiatt több baleset, mert ott csak ajánlott maximális sebesség van autópályán, és épeszű ember nálunk is úgy számít, mintha a sebességhatár csak ajánlott lenne.

"Remélem, lézerjani is mielőbb erre a sorsra jut!"

Ezt nem kommentálnám, gyökér.

Perillustris 2011.03.13. 10:54:38

@Conv: Már Tetrán nyomják, nem?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.13. 11:28:09

@Perillustris: igen, ha jól tudom már 2006 óta elviekben az EDR megy, azonban még rengeteg talpas járőrnél van urh-s és kocsikban is, főleg vidéken.
De végül is mindegy, mert a készüléket így is úgy is be lehet mérni, hogy van-e a közelben . A tetra technológia titkosítási dolog, tehát ugyan nem tudod mit kommunikálnak, de attól tudod, hogy van-e készülék a közelben :)

kukac50 2011.03.13. 11:37:03

A mi kedves politikusaink nagyon sok kérdésre nem tértek ki,mint az uniós csatlakozáskor.eltitkolták az eredményét ,hogy az ország kétharmada éhen pusztul .Eltitkolták,hogy a Magyar árúnak még esélye se marad a piacon maradáshoz.,a mezőgazdaságból élők meg segélyt kapnak,hogy éhen ne pusztuljanak.
Adókra már nem számíthatnak mert a minimálbér után nagyon kevés így a büntetésből szedik a pénzt össze.Mindenért íreálissan magas árat szabnak ki.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.13. 11:46:31

@bandika gazdája: Végre valamiben egyetértesz velem!:))
Az a helyzet,hogy a terepjárós tahó és a Suzukis nagymama néha ugyanúgy nem képes átengedni az embert.Néha meg kellemesen csalódik az ember egy egy nagy német autó sofőrjében.

bandika gazdája 2011.03.13. 13:31:39

@Tigeri: A cégünk vezérigazgatója egy alkalommal megállított a folyosón, azt mondja: "képzelje, megint megbüntetett egy rendőr"! Miért? kérdeztem. "Mert mozgott az autó kereke." Ezt nem értem, válaszoltam. "Hát a stoptáblánál mozgott"! Ez még az ántiban volt, az öregnek volt magas ismeretsége a zsaruknál. Miért nem intézte el, - kérdeztem kajánul. "Mert megérdemeltem", felelte. Ennyi! Nem gyártott a hülyeségére elméletet.

bandika gazdája 2011.03.13. 13:33:05

@Tigeri: A másik posztnál válaszoltam neked!

Horizont 2011.03.13. 14:07:05

Na így zajlik egy ülés! Mit mondjak csodás!
"Tehát a képviselői önálló indítvány tárgysorozatba-vételéről döntünk. A kormány nem támogatta a tárgysorozatba-vételt, az előterjesztő nincs jelen." Előterjesztő nincs jelen???!!!!!
A fideszes szerint: "ma járműveivel a tegnap útjain a tegnapelőtt emberei között"
Mondanám: a ma országában, a tegnap hibáival, és a "tegnapelőtti" típusú emberekkel itt tartunk!

Nem is értem ezt az egész blokkolós ügyet. Már évek óta nem vezetek. Nem vagyok rákényszerítve, és inkább kifaroltam az egészből, mert a mai autós világ nekem már nem jön be:) Utas vagyok. Nem is értem hová rohannak az emberek mindig. Megéri-e, hogy kacifántos előzésbe belemegy, hogy 2-3 autóval előrébb legyen és közben egy fél tucat autóban ülőnek az életét veszélyezteti. Biztos a rendőrök között is akad aki vadászik a büntetésre. De ha én betartom a szabályokat akkor hiába is vadászik rám! Na és egyes kommentek? Nem semmi.

2011.03.13. 18:09:29

@Kicsit Karcos: "épeszű ember nálunk is úgy számít, mintha a sebességhatár csak ajánlott lenne" - nem akarok hinni a szememnek! Te tényleg azt állítod itt, hogy aki betartja a sebességkorlátozásokat, az nem épeszű? Medve anyám! És én vagyok a gyökér? Mondja ezt egy sebességmániás, antiszociális, közveszélyes barom.

bandika gazdája 2011.03.13. 18:58:35

@Hajszás Láncos: Néhány éve a telephelyünktől 150 kilométerre építettünk (pontosabban felújítottunk). Olyan sűrű ködben mentünk reggel a munkásbusszal, hogy az autó orrát nem lehetett látni. Egymás után húztak el mellettünk az előzők! Fingjuk nem volt róla, hogy jön-e szembe valami. Abszolút nem zavarta őket. Hülyeség ellen nincs orvosság! Csak az a baj, hogy az is meghal (vagy csak az hal meg) aki ártatlan. A baromért nem lenne akkora kár.

trojka 2011.03.13. 19:09:27

Egyszer megálltam (mint mindíg) a pirosnál. a mögöttem jövö, aki még a követési távolságot sem tartotta be, szépen belémszaladt. amikor kiszálltam, hogy megbeszéljuk, azt mondta: "azt hittem, hogy még átmegy." Legközelebb ugyanitt, mikor sárga volt, átslisszantam, nehogy megint megszivjam (jöttek mögöttem). 50 méterrel arrébb megállitott a yard, közölte, hogy átjöttem a piroson. Mondtam, az sárga volt, akkor váltott sárgára, amikor már alá értem. a KRESZT ugy oktatták, ha már nem tudok megállni, söpörjek gyorsan át, amig piros nem lesz. na, örmesterunk rádion megkérdezte a nyuszivadászt, milyen szinu volt a lámpa? lehet, hogy aznap még nem szedtek össze elég birságpénzt, mert a válasz piros volt. erre már se nyelni, sm köpni nem tudtam, csak mondani, hogy bizony ez nem igy volt. lehet, hogy ö is érezte valahol az igazságtalanságot, mert kemény dorgálás után elengedett. nos, minket ilyenekkel rémisztgetnek, uraimék meg azt csinálnak, amit akarnak. (nem csak ebben).

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.03.13. 21:26:59

@Hajszás Láncos: Tévedsz. Mostanra olyan is vesz blokkolót, aki betartja a sebességkorlátozásokat. Ehhez annyi szükséges, hogy sokat járj autóval. Olykor-olykor feltűnik egy-két régi klasszikus forgalomból kivétel és bünti helytelenkedésekért, de legtöbbször a rendőrök épp másfelé néznek, mert sok más dolguk van. Viszont amibe naponta kétszer belefutsz, ha sokat közlekedsz, na az a trafizó sunyigörény, akik a jó melegben ücsörögve javítják a közbiztonságot. De a ködben, hóban, este, városon kívül lámpa nélkül közlekedők nem kapnak ám a video alapján büntit, csak az, aki 40 helyett szokásos tempójában kerülgeti az úthibákat...
@Horizont:
Akkor a hiába vadászik rám felvetésre: kérlek, jusson eszedbe, hogy micsoda kampány indult egy időben a "lejárt" szavatosságú eü csomagok esetében. A másik pedig, ami köztudott, mert a rendőröknek is vannak rokonaik, ismerőseik, akiknek nincs tapasz a szájukon: kiküldi a törzszászlós urat (pl.), hogy akkor a mai napon a közúton 8 helyszíni bírságot kell abszolválni, mert akkor statisztikailag kimutatható a körzetben az ugyanezen időszakhoz képesti növekedés/csökkenés (felsőbb igény szerint). Meg persze a bevételi minimumok meghatározása testületi szinten...
Hagyjuk azt, hogy a jogkövetés békével és nyugalommal jár, mert ez már rég nem igaz. Ha meg akarnak büntetni, meg is fognak, erre számtalan példa van.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.03.13. 21:29:44

Ja, és 60-ért olyan márkajelzésmentes blokkolót tudok, ami az ufókat is lezavarja az égről :)

Kicsit Karcos 2011.03.13. 21:39:45

@Hajszás Láncos: talán félreérthetően fogalmaztam, talán a szövegértéseddel adódott kisebb probléma, de azt írtam, hogy "úgy számít, mintha", és nem azt, hogy "úgy vezet, mintha". Vagyis aki autópályán nem számít rá, hogy akár 250-nel is jöhet valaki a belső sávban, az bizony nem épeszű. Ehhez nem kell túllépned a sebességkorlátozást, ehhez figyelned kell.

Arra nem akarsz írni valamit, hogy miért kívánod Lázár halálát? Hidd el, nekem sem a szívem csücske, de egy lézerblokkoló miatt valaki halálát kívánni elég nagy böszmeség így elsőre, hogy finoman fejezzem ki magam.

2011.03.14. 08:03:43

@bandika gazdája: Nekem a hatos út nyomvályús szakaszán volt ilyen élményem felhőszakadás idején. 60-nal mentem és tele volt a gatyám, hogy lerepülök az útról, és közben jobbról-balról előzgettek. Láttam is árokba csúszott fogyasztót út közben.

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Egy időben futárkodtam is, akkor sem volt blokkolóm. Annyi a titka, hogy nem kell ész nélkül száguldozni. Akkor aztán akárhol lehet trafi. 50km/h ötösben, kis fogyasztás, üldögélek, nézelődök, hallgatom a zenét, ha elémugrik a gyerek a labdával, kényelmesen megállok, trafipaxtól nincs félni valóm, többhavi fizumat sem kell kibasznom se kütyükre, se bírságokra. Az életem vidám és szép, eszem ágában sincs idegeskedőssé és szarrá tenni azért, hogy 5 perccel hamarabb érjek el A-ból B-be.

@Kicsit Karcos: Ez ugyan csak magyarázat, de legalább fejlődőképes vagy. :) Lázár nyugodtan megdöglhet, szarházi pénzlopó senki, a kutya se csaholna utána, ha feldobná a pacskert. Az összes agresszív vezető szintén megdögölhet. Meg mindenki, akinek nem volt gyerekszobája, és lehúzással, átgázolással előre megfontolt szándékkal foglalkozik. Torkig vagyok ezzel a sok önző idiótával.

trojka 2011.03.14. 08:14:23

emlékezzetek a másikra, arra az MSZP-sre-Ö ugyan késöbb feldobta a bakancsát, dehát nem ö vezetett, hanem a szerencsétlen soför, akinek "huzzon bele Jozsikám" ukáz lett kiadva. Nálunk volt egyszer (nagyon régen) egy baleset, asszonyok mentek a régi hármason a Szentkuthoz. Nos, itt nem a soför vezetett, hanem az "elvtárs", kiegyelt közuluk hármat, szépen meg is haltak. "Jozsikám" magára vállalta, ult két évet, addig a párt gondoskodott a családjárol. Csakhogy- "jozsikámat" az egész ugy meviselte, hogy ahogy kiszabadult, nemsokára el is dobta a kanalat. Lázár urat ki kéne tiltani mindörökre a közuti forglombol, utazzon taxival, vonattal vagy busszal, azzal is elérheti uticélját.

Spanish VVax 2011.03.14. 20:26:09

Álszent köcsög az egész banda....bezzeg ha gyurcsánynak lett volna ilyen !!! Még a rápillantás is félmilla helyszini lenne a Zemberek érdekében. Okádnom kell.

bmw55 2011.03.22. 19:32:08

Hallottátok a legújjabb pletyit?
Állítólag a nagyságos asszony (a janink neje) meg a mi janink nem laknak már együtt.
A nagyember kamatyolt tán valami képviselő asszonnyal.
Akik ismerik azok tudják,hogy ki az.
Szívásssssssssssss.

Scala 2011.03.22. 23:04:39

@bmw55: Semmi vész! A Boldi gyerek nem sínyli meg hogy csonka családban nő fel, mert így is jó parti.
Lesz egy alap amire építkezhet, ha jól alakul a forint-euró árfolyam az elkövetkező években.

//Unalomig kéne lejáratni ezt az alakot, mint GyFet az örszödi beszéd miatt. Minimum.//

süti beállítások módosítása