Skip to content


       Szűrés lista

De te válaszd a magyart!

Kemény nap volt ma, talán már a holnapi telihold érezteti a hatását, vagy nem tudom. A rendkívül erős termésből is kiemelkedik a maga nemes egyszerűségével és nagyfokú abszurditásával a Magyar Termék Nonprofit Kft.-hez kapcsolódó "baki".

A múlt heti Heti Válasz mellékleteként terjesztettek egy CD-t, ami magyar élelmiszerek vásárlására buzdít. Az Index szerint viszont a CD-t a rajta található kódok (IFPI LY19 és a SID AAZ05) alapján Bulgáriában a Cristal Tone-nál készítették el.

 

Magyarországon az erős konkurenciaharc és a magas jogdíjak miatt egyetlen cd-gyártó maradt talpon, a székesfehérvári VTCD. A cég ügyvezetője, Baráth István az Indexnek megerősítette, tőlük sem a szervezők, sem a szponzorok nem kértek még árajánlatot sem.

Az Index megkérdezte a 13 hazai cég összefogásával létrehozott Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, Kecskeméti Attilát is a cd-ről. Ő azt állította, úgy tudja, Magyarországon készültek a lemezek. Az elkészítésre maradt idő rövidsége miatt logisztikailag sem lehetett volna megoldani a külföldi gyártást, állította, de hozzátette, hogy a CD elkészíttetése a Heti Válasz feladata volt.

A lap gazdasági osztályán először időt kértek, majd azt válaszolták, hogy a "film magyar és az a lényeg".

Tényleg. Teljesen egyedi, saját ötletből született önálló alkotás.

 

 

 

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr832747470

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tkgabor 2011.03.17. 16:14:04

Hogy miért nem lepődtem meg... Annyi balfaszság van komolyan, hogy már az tűnik fel, ha valami rendjén van.

Marcellusca 2011.03.17. 16:14:07

"film magyar és az a lényeg". - Na, itt hangosan felröhögtem. :)))

Bakker, legalább a látszatra adnának!

Báááár, végülis megvo't: piros-fehér-zöld a bolgárok zászlaja is. :)
Igaz nem ebben a sorrendben, de kicsire nem adunk. :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.17. 16:17:32

Kecskeméti Attilát átb*ta a Heti Válasz? :)

Furamadár 2011.03.17. 16:21:27

nem tudok se köpni, se nyelni...

newnt55 2011.03.17. 16:36:55

ez kb. olyan mintha a Nagy-Magyarország matricát Bukarestben gyártatnánk, majd felragasztanánk a francia(Renault, Peugeot, stb) autónkra... ÖNGÓL.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2011.03.17. 16:38:43

Ezért az EU segítségével tönkretett és jelenleg is két lábbal, teljes lendülettel taposott magyar mezőgazdaság a felelős, nem a Zemberek. Micsoda kábítás!

Keresse a magyar árut (főleg ha nincs).

Tiszta greyhound stílus. Nem lepne meg ha ő csinálta volna xmillióért..

forgodssake 2011.03.17. 16:39:24

kasszopó föcsög brigád ez akárhogy nézed

kej 2011.03.17. 16:51:14

azért az előző poszt zero gyűjtését hamar megfejelték egy újabbal a fijjuk:

index.hu/belfold/2011/03/17/gubcsi_bejelentette_ujabb_hm-ceg_feje_lesz/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.17. 17:02:13

@kej:

Ez a csütörtök, olyan, mintha péntek lenne ...akkor szokott ilyen bolondokháza lenni. De akkor mi lesz holnap? :)

Kuku 2011.03.17. 17:13:24

Most tényleg ezen kell kukacoskodni?
Mondjuk ti legalább kitettétek a videót, de az index ezt sem tette meg.

billybabbit 2011.03.17. 17:18:44

Kicsi, sárga, savanyú, de a MIENK! :D

Kicsit Karcos 2011.03.17. 17:19:12

A "Magyar termék" felirat a cédén a fogyasztók megtévesztése.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.17. 17:22:17

@Jack/rendetteremt/:

ez sablon. ugyanúgy a hogyan greyhound filmje is. az adobe after effects-el cinema4D-vel, poserrel, elég gyorsan meg lehet csinálni ilyen "animációs" kisfilemeket.
millió sablon elemből lehet válogatni, semmiféle szakmai felkészültséget nem igényel a dolog, max egy hónap alatt (ha nagyon lúzer balfasz vagy akkor eddig tart) profi editorrá válhatsz és ilyen filmeket tudsz készíteni :)
videohive.net/ pl ahol szétnézhetsz videoelemek után, és gyakorolhatsz kicsit, vannak tutorialok is :)

ezért hasonlítanak ezek a filmek szerkezetükben és elemeikben ennyire egymásra. ugyanazokat a sablonokat, effekteket használták fel a készítők.

itt van egy lista http://directory.freelanceswitch.com/search/new?commit=Search&country=&keywords=&page=2&profession[]=Video+Editor freelancer (szabadúszó) video editorokról, akik egy-egy ilyen filmet két nap alatt cca 150-500 $-ért megcsinálnak.
a reklámok nagy részét ezek az emberek csinálják ennyi pénzért azoknak a cégeknek akiket megbíznak több tízezer dolláros áron :)

ez ugyanúgy működik, mint az informatikában szinte minden ágazat.
Te megbízod a hangzatos nevű és híres mediamarketing kft-t a munka kivitelezésével, aki kiadja a munklát egy freelancernek.
Te fizetsz a nagynevű cégnek másfél milliót az egy hónapos munkáért, amiből ő odaad 100 ezer forintot a munkát valójában két nap alatt elvégző freelancernek. A maradék pénz felét a saját reklámozására fordítja, a többit pedig "fejlesztésre" (iroda, nagy autó, stb)
Te boldog vagy, hogy neked egy ilyen neves cég csinálta a reklámod, dizájnod, honlapod, szoftvered, bármid, és ettől menő leszel.
A freelancer is boldog mert kapja folyamatosan a munkát a nagy cégektől így van bevétele tud enni és fejleszteni (gép, szoftver, irodaszék).
Valójában egy jó nagy lehúzás részese vagy, mert amikor a freelancer megkeres és azt mondja neked, 150 ezerért megcsinálja a munkát elhajtod, mert csak egy pancser lehet, aki szar munkát végez, le akar húzni a két napos igéretével, hiszen ott a híres cég akik profik és egy hónapra vállalják a munkát, és mint látható, millió alatt nem jön ki nekik sem.
Emiatt a freelancer fejlesztő kénytelen kevesebbért dolgozni a nagy cégnek, ugyanazért a munkáért.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.03.17. 17:22:38

@Kuku: "Most tényleg ezen kell kukacoskodni?"
valóban, sokkal rosszabb, amikor a "Kalocsai édesnemes fűszerpaprika" made in china.

kej 2011.03.17. 17:28:35

@zero: várjál zero, itt a legújabb:

www.fn.hu/belfold/20110317/nem_letezo_jogszabalyt_modositott/

Nem létező szövegrészt módosított a kormány javaslatára az Országgyűlés tavaly ősszel - közölte az ISSUES Management Tanácsadó Kft. Az fn.hu-hoz is eljuttatott közlemény szerint az idei költségvetést megalapozó törvény egy olyan szövegrészt módosított, amely 2007. január elsejével már kikerült az életüktől és szabadságuktól politikai okból jogtalanul megfosztottak kárpótlásáról szóló törvényben meghatározott határidők ismételt megnyitásáról és a kárpótlás lezárásáról szóló törvényből.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.17. 17:29:37

@zero:

Szerintem álljunk át twitterre, hogy bírjuk a tempót :)))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.03.17. 17:59:53

"180.000 professzionális gazdálkodó"

ITT A HIBA!

6.000.000 ha / 180.000 fő = 33⅓ ha/fő.

Ha megnézzük azokat az országokat, ahonnan imporátlunk, ott ez az arány sokkal nagyobb, ezért éri meg nekik olyan olcsón adni, a hipermarketeinknek meg importálni. Nem azért olcsóbb a spanyol paradicsom, mint a magyar, mert rosszabb minőségű, vagy génkezelt-vegyszerezett, hanem mert itthon átlag 33,3 hektár paradicsomnak kell eltartania egy évig egy embert. Lehet puffogtatni olyan hangzatos kifejezéseket, mint "családi gazdaság" meg "hagyomány", de a fogyasztónak az fog számítani, hogy a fizetéséből külföldi kaját vásárolva nem hal éhen, míg magyart vásárolva igen. A szomorú igazság sajnos az, hogy sírhatnak-ríhatnak a magyar gazdák, hogy a gonoszmulti így meg úgy kizsákmányolja őket és a termelési költségeik alatt vásárolja fel a termékeiket, de ma kb. tízszer annyian próbálnak megélni a magyar mezőgazdaságból, mint amennyit az el tud tartani. És amíg ez a helyzet, addig a magyar mezőgazdaság nem tud versenyezni a külföldivel.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 18:01:30

@Conv: Húúú, te aztán marhára értesz a témához.

Igen, lehet sablonokból építkezni, ahogy "profi" weboldalt is össze lehet rakni sablonokból ötezerért... Na az pont olyan is.

Na, de ha egy hónap alatt sablonból összedobod nekem a Mi éveinket vagy ezt a filmet, akkor meghajlok előtted.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.17. 18:03:26

@Kuku:

ez nem kukacoskodás, hanem egy csodálatos MAGYAROS történet :)
csak a móka faktor miatt lett belőle poszt :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.17. 18:04:07

@kej:

Most olvastam, így jár aki nem a Magyar Közlönyből dolgozik :))))

Dendrobatidae 2011.03.17. 18:06:04

@Gery.Greyhound: Jó a szimatod zöldkutya, hamar idetaláltál!:)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 18:09:04

@Dendrobatidae: Mivel a vbor kitette Facebookra, nem volt nehez. :)

K0vasz 2011.03.17. 18:14:03

"Az elkészítésre maradt idő rövidsége miatt logisztikailag sem lehetett volna megoldani a külföldi gyártást" - hát persze, hiszen Bulgária olyan kurva messze van:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.17. 18:15:54

@Gery.Greyhound: :)))))))))
csibefalat, ilyen hosszban komplett 3D animációs filmet is, sablon nélkül akár csak flash-el.
sőt a videohive-on sablonjaimat is találod, használtad is, de megtalálod a codecanyon-on, a graphicriver-en, themeforest-en, activeden-en is a munkáim, a tuts+-on pedig a tutorialjaim :)

félre ne érts, senki nem mondta, hogy rossz a filmed, nekem is tetszett, a kedvenceim közt van, vagy akár ez a film... csak hozzáértő felismeri, mikor melyik sablon/effekt van használva :)

forgodssake 2011.03.17. 18:27:52

@Dendrobatidae: szerintem mas szin lesz az a zoldkutya :)

Vfair 2011.03.17. 18:28:23

én azt nem értem, miért a CD-gyártásra hegyezi ki a végét.
Nem 30 millió db CD-t kellett leGYÁRTANI, hanem vagy 20.000 db-ot megírni, és címkével ellátni. Ilyen vállalkozás pedig nem egy van az országban, hanem sok.
És ezért megagáz igazán.
Vásárolj magyarul, mi? ...

Pauser 2011.03.17. 18:28:33

@Gery.Greyhound:
Azt hittem Google Alerts. :)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.17. 18:28:52

@Gery.Greyhound: "Igen, lehet sablonokból építkezni, ahogy "profi" weboldalt is össze lehet rakni sablonokból ötezerért... Na az pont olyan is."

csak nem az orbanviktor.hu-ra gondolsz? .. kb 2 nap alatt összedobható nyílt forráskódú cms-sel :)

btw. egy személyes kérdés: mostanában mennyiért csinálgatod a kormánynak a videókat? szarban vannak vektorék, kéne valami mém a hívők megerősítésére. pl brüsszelt összevágni moszkvával vagy valami fletós, az mindig eladható a birkáknak :)

(aki nem tudná miről van szó: hvg.hu/itthon/20101021_vitezy_loppert_rakay_fidesz - kulcsszó: Greyhound Multimédia Kft. :-)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 18:32:15

@Conv: linkelj mar nekem legyszi olyan sablont, amin egy metromegallot latunk, aztan a foldon keresztul a budapesti Nyugati palyaudvarig emelkedik a kamera... Hatha meg egy filmemben szuksegem lenne ilyenre, kurvasokat szoptam vele, istenem, milyen hulye vagyok, ha tudom hogy erre is van sablon...

Ramkereshetsz a hive-on, gerygrey neven vagyok ott, lathatod hogy miket toltottem le. Egyedul ket dolog van onnan: a film elejen a google terkepes radaros keresgelos cucchoz a gadgetek, illetve az ehhez tarsulo hangeffektek, minden mas sajat munka, hosszas szopas Fotosoppal meg AE-vel.

A tuts+ az jo cucc, sokat tanultam onnan, premium elofizetest is vettem, illetve a Videocopilot-on "submerged" neven megtalalod a tutorialt, ami alapjan a metros cucc keszult. Az, hogy alkalmazol egy technikat, az nem azt jelenti, hogy copypaste egy sablonra oszt jonapot...

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2011.03.17. 18:47:24

@Conv: néhol nem vágom, hogy tényleg komolyan gondolod, amit a szakmáról írsz, vagy csak poénkodsz.
"millió sablon elemből lehet válogatni, semmiféle szakmai felkészültséget nem igényel a dolog, max egy hónap alatt (ha nagyon lúzer balfasz vagy akkor eddig tart) profi editorrá válhatsz és ilyen filmeket tudsz készíteni :)" - na kb. az ilyen "szakemberek" miatt gondolkodnak el sokan a halálbüntetés visszaállításán. Az ilyenek nem profik lesznek, maximum lelkes középhaladó amatőrök.

"a reklámok nagy részét ezek az emberek csinálják ennyi pénzért azoknak a cégeknek akiket megbíznak több tízezer dolláros áron :)" - a reklámok jó részén egész gárda dolgozik, maximum bizonyos részfolyamatokat osztanak ki szabadúszóknak, de ez elég ritka. Nem véletlenül kerül annyiba egy reklám, amennyi a számlán figyel.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.17. 18:48:40

@Gery.Greyhound:
egy szóval sem mondtam a filmedre, hogy sablon úgy ahogyan van.
csak azt mondtam, ha megvan az alap arra lehet már építkezni.
akár a felismerhetetlenségig lehet más a megjelenés, attól függetlenül, hogy ugyanazon effektek és motion sablonok vannak használva két filmben.
na ez nem sikerült teljesen a post két videójában.

ezt pl s3.envato.com/files/1569621/WallXplode_960.flv a photowizards.eu intojának a végén üvegtörés effektre van használva :)

még egyszer mondom, tetszik amit csináltál.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.17. 18:49:27

@Vfair:

A székesfehérvári cég legyártja és megírja, 2in1
www.vtcd.hu/index.php?module=cd_szolgaltatasok

Gondolom a bolgár is ilyen komplett munkát végez, nem hiszem, hogy vettek 27ezer kínai CD-t Szlovákiában, majd elvitték hozzájuk Bulgáriába megíratni, bár ki tudja....

forgodssake 2011.03.17. 18:57:55

@Conv: annyival azert kiegeszitelek, hogy itt nem csak a sample dolgokat hasznaltak, hisz az elofordul... Itt a szofordalotok is hasonloak, igy kis magabiztossaggal kijelentheto, hogy pofatlan lopas maga a video.

asmodean 2011.03.17. 19:01:43

Gyár tényleg csak egy van, ( mellékesen az index cikkig senki nem tudta, hogy mennyi van szvsz.
Volt 3 ilyen gyár, most már csak 1 van).
Viszont emellett a 3 (ebből magyar tulajdonban 2 volt) gyár mellett is volt több olyan cég, aki vállalt CD "gyártást" és most is van.
Ezeknek a cégeknek egy része vagy a magyar gyáraktól rendelte meg a CD-t vagy nem. És erről az ügyfél nem tud, mert nem nyomozza le, hogy vajh valójában hol gyártják le. Van ahol teljesen átadják a megbízást a gyártónak, leadják a nyomat filmeket a master CD-t, borító tervet stb és visszakapják a megrendelést. Van ahol csak a CD-t gyártatják le és a koplettírozást itthon végzik.
Mindeközben az ügyfél meg van győződve róla, hogy az a cég a gyártó.
Nem egy ilyen esettel találkoztam, hogy szent meggyőződése volt a megrendelőnek, hogy XY CD gyártó cég, miközben a cég igazából max az előkészítő munkálatokkal foglalkozott a tényleges gyártással nem.
Így egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek azt, hogy valóban azt hitték, hogy a CD magyar gyártmány.
Nem állítom, hogy ez így volt, de nem vonom meg tőlük annak a lehetőségét, hogy "jóhiszeműen" jártak el.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.17. 19:10:09

@_alesi_: Persze, vannak túlzások a dologban :)
Természetesen nem minden informatikai ismeret nélkül veendő az egy hónap, de nem kell több szerintem akár az after effect akár a cinema4D elsajátításához, ha megvan a photoshop , flash és mondjuk valami cad ismeret.
Ha szétnézel mondjuk a renderosity-n olyan amatőröket találsz akik bármikor űberelik a profikat.

A betett, (sajnos nem jelent meg linkként) linken felsorolt pár emberről beszéltem példaként mint profi freelancerekről, nem az amatőrökről.
A reklámoknál, ha filmről van szó, amit forgatni kell, akkor valóban szép nagy a csapat. A kész videoanyagot viszont egy, max. két ember dolgozza össze tapasztalataim szerint.
Photoshopos vagy (bármilyen cg) felhasználásával készülő kép felhasználású animoknál azonban nincs nagy csapat, szükség sincs rá. A 3d rendereléses dolgok megint más, de ott sem a sok ember a lényeg, hanem egy jó bivaly "kártya" és gép.
Ha viszont csak mondjuk kis és nagy arculatról van szó, film nélkül minden designnel a tervezéstől a nyomdai előkészítésig, akkor hidd el, tizedét fizetik ki az effektív teljes munkáért a freelancernek mint amit a megrendelőtől elkérnek a marketingcégek.

passaran 2011.03.17. 19:20:38

@Conv: Bizony ez így van :( Pár éve melóztam reklámügynökségnél és később szabadúszóként. A legtöbb esetben a freelancer 10 max. 20%-ot kap azért a melóért amit az ügynökség a tételes elszámolásra leír. Én is passzoltam le melót bagóért freelancereknek. Kemény üzlet ez....

Vfair 2011.03.17. 19:44:36

@laspalmas: menetközben rájöttem, hogy az írható CD-n se feltétlenül lenne magyar gyártási szám.... :)

Kartal (rezervált) 2011.03.17. 19:45:25

@.Pierre Bezuhov.: bassza meg! Életemben először ránéztem Viki honlapjára. EZÉRT MILLIÓKAT FIZETTEK KI???? Ilyet nem egyet csináltam ingyen haveroknak!
Na megyek iszok egy kávét, ideges lettem...

asmodean 2011.03.17. 20:10:48

@Vfair: Ezek nem írt CD-k.
Megjegyzem Mo. utolsó értesülésem nincs írható CD gyártás, és fogadni mernék rá, hogy a VTCD azóta se vásárolt be ilyen gépekből.

kuki123 2011.03.17. 20:22:19

ó a csodálatos Fideszisztán földjén ilyen dolgok mindennaposak...

Vfair 2011.03.17. 20:45:22

@asmodean: nem erre gondoltam, hanem a kispéldányszámú CD-mellékletekre (pl. az ún. infotermékek színes-szagosra nyomott lemezeit valószínűleg nem "gyártatják", csak készíttetik).
de lehet, hogy ma ilyen mellélövősre állok. :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.03.17. 20:47:15

@zero: Mert olyan marha kekec vagy! Különben is 2/3-ad, meg "nyócévig"! Fülkeforradalom vót, vagy mi a t.k.m... Nem hallott róla az elvtárs??? :) Mi ez a hazafijjatlanság?

ketroot 2011.03.17. 21:28:34

@gramercy:

Gubcsi for president? :/

(Elég csúnyán bepörgött ez a fazon, úgy látom!)

vadiúj nick 2011.03.17. 21:28:57

Nálam ez az jómagyarrá átvedlett nemnormális, közveszélyes őskomcsi verte ki ma a biztosítékot.

index.hu/belfold/2011/03/17/gubcsi_bejelentette_ujabb_hm-ceg_feje_lesz/

A cikkbe belinkelt pökhendi, arrogáns "választ" (valójában persze nem válaszol, hülyének néz mindenkit, mint a régi szép időkben) tényleg kávé helyett ajánlom.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 22:25:21

@Conv: "nem kell több szerintem akár az after effect akár a cinema4D elsajátításához, ha megvan a photoshop , flash és mondjuk valami cad ismeret."

Reszecskegyorsito mukodtetesehez se kell sok, ha megvan a kvantumfizikai, kemiai es egyeb ismeretek. :))

Igen, maga az AE megertese es elsajatitasa nem nagy kunszt, en ugy ket ev gyakorlas utan jutottam el arra a szintre, hogy ossze tudjam dobni a videot (megjegyzem, ket honapig tartott, es nem egyedul csinaltam) - elotte persze evekig jatszadoztam Photoshoppal, Premiere-rel es 3D Max-szel, ezek nelkul az AE-be belevagni eleg remenytelen vallalkozas. Sokkal konnyebb ugy, hogy megvannak az alapok, de kitalalni a film alapkoncepciojat es kivitelezesi modjat a legaprobb reszletekig, na az a kemenyebb dio. Es

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 22:27:32

@Conv: egyebkent publikus, hogy milyen neven vagy a hive-on es a tuts-on? Csak ugy kivancsisagbol kerdezem. :))

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 22:29:33

@Szekuriti Blogger: majd eljon annak is az ideje. Most mas projektek vannak napirenden. :))

NYJetsTD 2011.03.17. 22:49:52

Ezs a tremék iggenis madjar, tavaj nyárro kértte eztet edj itt nyarraló madjar, vallami orbán viktorov, éss azt kértee hodj mondjamm hodj a tremék madjar. hüje akki nem érti!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 05:17:39

"a rajta található kódok (IFPI LY19 és a SID AAZ05) alapján Bulgáriában a Cristal Tone-nál készítették el."
Epic fail... :D

2011.03.18. 07:06:48

Kicsit könnyebb lenne magyart választani,ha pl. az 1000 milliárdos Kínában elköltött import pénzeket a hazai gazdaság fejlesztésére fordítanák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 07:11:19

@éberség elvtársak: Meg hát az egyéb, hazai termék helyett importált cuccok...
...volt pl. a Videotonnak egy CD-nyomó gyára, az hol van?

Virág et. 2011.03.18. 07:45:25

@Pisti, az aragorn: Inkább ne tette volna. Vagy ne így. Az ilyen hisztis, sértődött csapkodás nem segít, csak árt.

Egyébként aki beszél magyarul, az látja, hogy a hozzáadott szellemi termék 0, a magyar egy az egyben a kanadai tükörfordítása - épp csak az adatokat voltak szívesek a hazaira kicserélni. Meg a grafikán látszik kicsit jobban, hogy nem valódi. Ez a nagyobb baj, nem a bolgár CD. Az csak érdekes. (Mondjuk egy szimbolikus akció esetében a határidőt talán ki lehetett volna tolni, hogy mégis a magyar gyártótól szerezzük be az alapanyagot. Ezzel az erővel a meggyőzni kívánt magyar vásárlók is hivatkozhatnak arra, hogy de az ő nyugdíjukból csak kínai paprikára telik, magyarra nem, pedig megnézték a magyart is. De ezt már csak az ördög mondatja velem.)

Virág et. 2011.03.18. 07:46:14

@Virág et.: Természetesen helyesen így lett volna:

"Aki beszél angolul ..." és nem magyarul.

eszkep 2011.03.18. 08:14:11

laspalmas!
Ekkora marhaságot hoghy ehet írni???
"Magyarországon az erős konkurenciaharc és a magas jogdíjak miatt egyetlen cd-gyártó maradt talpon, a székesfehérvári VTCD."

Gondolom nyomott lemezre gondolsz, nem írottra (hisz azt mindenki tud csinálni)...
30 másodperc keresés után itt egy ellenpélda:
www.digitalcopy.hu/cd_dvd_gyartas.php

Virág et. 2011.03.18. 08:25:18

@eszkep: Ezt nem laspalmas írta, hanem az index - és ezt a heti válasz meg is erősítette. Tehát a marhaságot Borókai írta, nem a vastagbőr - legalábbis szerinted.
Egyébként nem segítesz a saját ügyednek, mert ha több van, akkor még inkább érthetetlen, hogy külföldről hozatták be.

Jurganov 2011.03.18. 08:25:26

régi, de jól jellemzi, hogy mi a gond:
"Svájcba emigrált magyar tanárnő fia szájából hallottam, hogy amikor a
mamát befogadta a helyi iskola, azzal tüntette ki az igazgató, hogy
ő intézhette az iskola számára szükséges eszközök beszerzését. Persze
bizonyítani akart, és összeállította a listát, amit izgatottan vitt a
bemutatásra.
Az igazgató vetett rá egy pillantást, majd elmondta, az úgy rossz,
ahogy van, lehet újraírni. Az értetlen arcot látva, jóindulatúan
elmagyarázta:

- Először meg kell nézni, hogy a városban gyártják-e ezt a cikket ?

Ha igen, meg kell venni, mert az a legolcsóbb, hiszen a város
lakóinak munkát biztosítunk és a későbbi minőségi problémák kizártak.

Ha nem, meg kell nézni, hogy a tartományban készítenek-e ilyesmit,
mert ez a második legolcsóbb, minőség vitára itt sem kell számítani.

Amennyiben a tartományban nem készül, megnézzük, hogy Svájc területén
előállítják-e a terméket. Ha igen, jöhet.

Végül felmerül a kérdés: mi a teendő akkor, ha nem gyártják Svájcban ?

Ekkor hátra kell dőlni és behunyt szemmel, (esetleg egy rövid
szunyókálás után) pihent állapotban azon lehet elgondolkodni, hogy
egyáltalán - kell nekünk ez a .....?"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 08:25:31

@eszkep: OK, akkor miért nem azokkal csináltatták?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.18. 08:35:46

@Pisti, az aragorn:
csak mosolyogni tudok azon, hogy két napa alatt a Mandiner és a HetiVálasz is szánalmas magyararázkodásra kényszerül. s ráadásul mekkora öngólok voltak ezek! mindkettő a pipába, mint anno Djurica www.youtube.com/watch?v=HUgZCpNWmqQ ;))

s még egy év sem telt el a kormányzásból. lesznek itt még érdekes dolgok :)

eszkep 2011.03.18. 08:35:55

@ColT: Tökömet sem érdekli, de legalább ne írjunk el nyilvánvaló valótlanságot.

Virág et. 2011.03.18. 08:35:55

Egyébként pedig a megoldás egyszerű: sem az index, sem Borókai nem téved. A VTCD tényleg az egyetlen magyar CD gyártó vállalat. A gyártás alatt itt fizikai előállítást kell érteni. Tessék megnézni a cég honlapját.

eszkep 2011.03.18. 08:37:32

@Virág et.: Lényegtelen ki írta, ha nyilvánvalóan nem igaz. Hogy kinek az "ügyét erősíti / gyengíti" egy TÉNY az irreleváns.

eszkep 2011.03.18. 08:41:22

@Virág et.: Ha a nyersanyagra gondolunk, amiből nyomják a CD-t DVD-t, akkor ezek szerint pl az Ikarus busz sem volt magyar, mert acélban szegény ország vagyunk?

Virág et. 2011.03.18. 08:41:22

@eszkep: A dolog pikantériája, hogy igaz, amit írtak. Valóban a VTCD az egyetlen CD gyártó. Itt többről van szó, mint szimpla írásról vagy nyomásról.

Virág et. 2011.03.18. 08:42:37

@eszkep: Ez ne tudom, hogy jön ide. Nem nyersanyagról van szó, hanem a konkrét adathordozóról, amiről az egész cikk szól. Hogy ti. nem magyar, pedig van magyar alternatíva is. Ennyi és nem több.

Kurt S. Earp 2011.03.18. 08:48:45

Két héttel ezelőtt vettem egy doboz fogpiszkálót. Lazán, oda sem figyelve emeltem le a CBA egyik üzletében a polcról. Otthon, az asztalnál ülve kezembe fogtam és megnéztem. Kis műanyag doboz, színes tetővel, benne kb. 200 lenyűgöző mínőségű, faipari termék. Aztán elájultam.
A doboz oldalán kis tulipánvirág rajzocska és egy felirat volt.
Yi Wei. Made in China.

Egy apró kérdésem lenne az itt kommentelőkhöz.
Nem, nem a cigánybűnözés-Lázár Audi-Fester vs sajtosszenya, levente- Égő Szanyi- Gubcsi-komcsik-Heller - Hiller logikai vonalra kérdeznék rá, egy sokkal egyszerűbb kérdésre szeretnék választ kapni:

ORSZÁGNAK tekinthető-e az a határokkal körberajzolt földdarab, amelyikben egy vállalkozás még a FOGPISZKÁLÓT is Kínából hozatja be?

eszkep 2011.03.18. 08:50:28

@Virág et.: Ez úgy jön ide, hogy laspalmas ezt írta:
"Magyarországon az erős konkurenciaharc és a magas jogdíjak miatt egyetlen cd-gyártó maradt talpon, a székesfehérvári VTCD."

Virág et. 2011.03.18. 08:53:17

@eszkep: Az Ikarus buszhoz felhasznált acél hogy jön ide. Nem az volt kérdés, hogy a műanyagot vagy mit hol állítják elő, hanem hogy magát a CD-t hol készítik. Mint a buszt, a végterméket.

Mégegyszer leírom: ezt nem laspalmas írta, hanem az index, amit a Heti Válasz megerősített, ami összecseng a www.vtcd.hu oldal nyitólapján található tájékoztatással. Nekem ennyi elég, hogy elhiggyem, hogy ők az egyetlen Mo-n.

Marcellusca 2011.03.18. 08:54:43

@eszkep: Köszönjük, Emese!

Hogy mé' nem takarodsz már ...?!

eszkep 2011.03.18. 08:56:58

@Virág et.: A cégünk életében nem készített még promóciós anyagot (nyomott, tehát nem írt) DVD-t a Videotonnál. hogy mit írnak a honlapjukon, az egyéni szoc. probléma. Vagy te azt is elhiszed, hogy XY mosópor 160%-al hatékonyabb, mint a hagyományos mosóporok?
Mellesleg ellenpéldát is említettem.

asmodean 2011.03.18. 08:59:06

@eszkep:
A Digitalcopy sem gyárt CD-t. Megrendelést vesz fel gyártásra, amit aztán valahol legyártat.

eszkep 2011.03.18. 08:59:16

@Marcellusca (I'm happy): Nem okozom meg neked ezt az örömöt...

Virág et. 2011.03.18. 08:59:28

@eszkep: Milyen ellenpéldát? Szerinted a Digital Copy GYÁRT CD-ket? Vagy csak megrendel gyártóktól és adatot visz fel rá?
A VTCD GYÁRT CD-ket. Gyártás= előállítás. Előtte nem volt semmi, aztán lett belőle egy korongalakú adathordozó. Tényleg úgy érzem, mintha az óvodában magyaráznék.

Milyen mosópor? Miről beszélsz?

zrobasé 2011.03.18. 09:12:29

örömöt SZERZÜNK, bánatot OKOZUNK...magyar nyelv helyes használata :)
vegyél hazait ! de ha olcsóbb, és gyorsabb a külföldi, akkor ne...mindent meg lehet magyarázni...max. szánalamas lesz a magyarázat, és hiteltelen...

eszkep 2011.03.18. 09:15:31

@Virág et.: "Előtte nem volt semmi, aztán lett belőle egy korongalakú adathordozó."
Kicsit egyszerű a gondolkodásod... nem akarlak elszomorítani a műsoros (nyomott) DVD/CD-k alapanyagának előállításával nem sokan foglalkoznak az egész világon, a lemez nyomása már egy létező alapanyagra történik (szerintem ezt a Videoton is importálja, de lehet, hogy erre gondolnak gyártás alatt). Az alapanyag előállítása teljesen elkülönülő munkafolyamat a nyomástól. A CHIP magazinban volt a nyomott lemezről egy jó cikk már egy jó éve, sajnos nincs fent a honlapjukon.
De itt van még egy brigád, aki nyomott MŰSOROS lemezeket gyárt:
www.dvdlemezek.hu/dvd-gyartas/

eszkep 2011.03.18. 09:17:17

@Virág et.: Vagy csak megrendel gyártóktól és adatot visz fel rá?
Nyilvánvalóan igen, a hordozóréteget nem az gyártja aki készíti a műsoros lemezeket. Miért te mire gondoltál? Megjegyzem ez már vámjogilag is megfelel a kielégítő megmunkálásnak.

Marcellusca 2011.03.18. 09:19:35

@eszkep: Szerzed, bazdmeg, szerzed!

Ez triviális!

zrobasé 2011.03.18. 09:21:21

Bulgáriában készült ? Igen vagy nem ? Igen
Ez így röhejes ? Igen vagy nem ? Igen
Ez így hiteles ? Igen vagy nem ? Nem

Marcellusca 2011.03.18. 09:22:00

@zrobasé: Eszondom én is. :)
De, hátesszüjjjje! :DD

zrobasé 2011.03.18. 09:23:08

@eszkep: "De itt van még egy brigád, aki nyomott MŰSOROS lemezeket gyárt:" vesd össze : "hogy mit írnak a honlapjukon, az egyéni szoc. probléma. "

zrobasé 2011.03.18. 09:29:20

@Marcellusca (I'm happy): pacsi :)
de mindegy, úgyse fogja beismerni, hogy ő rosszul tudja, max. személyeskedik, nagyképűsködik, fellengzősködik...lásd még a déli harangszó témája :D

Emiksz 2011.03.18. 11:32:01

emiksz.blog.hu/2011/03/18/jusztisjus

"- De én nem vagyok kalózzenész. Magyarországnak kell csináljak egy országimázs filmet, amely a magyar termékek vásárlására buzdít. Kéne 27000 darab. Ezzel támogassam ezt az Arcticjus céget közel másfél millióval? Nincs valami kiskapu?
- Van, ha nem kell számla, én is tudok szlovákot, de a főnökömnek ne szóljon!"

mutant · http://universal.blog.hu 2011.03.18. 11:34:50

Csak azt tudom tanácsolni, hogy a termékek címkéit mindenki olvassa. Ha a szlovák tej olcsóbb, akkor is magyart veszek. Nem feltétlenül ezt a piros-fehér zöldet,mert nem egyszer fogtam ki romlottat sajna:S Persze,ez a bolt hibájából is lehet. Csak CBA MAXI/Prímában vagy Intersparban vásárolok, mert ott találok mindig jó magyar terméket. Zöldséget,meg a zöldségestől veszek itt a Lehel piacnál. Meglátszik a benzin ár növekedése, felment a paradicsom 980 FT/kg-ra:S De akkor sem veszek lengyel zöldséget,muhaha:D

hoplita 2011.03.18. 12:22:27

@Gerusz:
Marhaságokat beszélsz és virágcserépben láttál eddig földet.

Van neked fogalmad arról, mennyi paradicsom jön le 33 hektár intenzíven kezelt tábláról...?
Asszem nincs....még segédlila se.

Egyet jegyezz meg....nem a termékek, a támogatások versenyeznek.
Nincs elegendő támogatásod..? Akkor nem rúgsz labdába.
Ilyen eccerű ez.

tryclops 2011.03.18. 13:06:39

@laspalmas:
"Magyarországon az erős konkurenciaharc és a magas jogdíjak miatt egyetlen cd-gyártó maradt talpon, a székesfehérvári VTCD"

Csak szeretném hangsúlyozni, hogy ez a mondat kb komplett baromság, úgy ahogy van. Tudom, hogy az index írta le, de ez a tényen nem változtat: A VTCD a jogtulajdonos megrendeléslére gyárt (nyom/présel) lemezeket, és ez nins semmilyen összefüggésben az (importált) írható lemezekre kirót matricával, jogdíjjal. Tehát az lehet, hogy egyedül maradt talpon, de nem a matricák miatt.

Vipera01 2011.03.18. 14:37:04

Lehet hogy a videó gagyi, de azért vegyük csak a magyar terméket, amikor csak lehet.

suhanyc 2011.03.18. 15:35:02

@tryclops: már miért? az artisjus ugyanúgy lehúzza azt aki cdt importál, mint aki gyárt. a lényeg, mindkettőre kerülhet illegális tartalom.

suhanyc 2011.03.18. 15:39:39

@suhanyc: sőt pont emiatt mehetett tönkre a többi, ha volt, mert a szlovákiából szürkeimportban behozott írható dvdken nincs matrica, amit itt gyártanak arra meg nyilván már a gyárban muszáj rakni kb.

suhanyc 2011.03.18. 15:46:40

@tryclops: "Az üres kép- vagy hanghordozót gyártó, importáló vagy más Uniós tagállamból behozó, vagy azt belföldön először forgalomba hozó személy köteles legkésőbb minden naptári hónap tizedik napjáig a gyártott vagy behozott üres hang és képhordozók mennyiségéről, típusáról és a forgalomba hozatal, illetve beszerzés egyéb adatairól az Artisjust tájékoztatni. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztása esetén az egyébként számítandó jogdíjjal azonos költségátalány terheli a mulasztót."

www.artisjus.hu/felhasznaloknak/ures_hang_es_kephordozok_dija.html

látom máshol is terjeszted hogy nem kell jogdíjat fizetni arra amit itthon gyártanak, szerintem inkább olvass utána...

asmodean 2011.03.18. 16:48:49

@suhanyc:
Elmondom még egyszer: Magyarországon nem gyártanak/gyártottak írható CD-t, DVD-t.

A "műsorosan" nyomott CD-re pedig a megrendelő vásárolja meg a címkét (amire szükséges).

suhanyc 2011.03.18. 17:01:06

@asmodean: Elmondom mégegyszer, Magyarországon egy cég _gyárt_ cd/dvd-t, a VTCD. Mindenki más importálja.

"A DVD gyártás megkezdése előtt szükség van egy ún. nyomólemez elkészítésére, vagyis arra az információt hordozó negatív formára, amelyet aztán a gyártósorokra feltéve megkezdhető a sorozatgyártás. Az elkészítendő nyomólemezek számát az információs rétegek száma határozza meg, DVD5 esetében elegendő 1, DVD9 ill. DVD10 esetében pedig 2-2 ilyen nyomólemez készül."

Nekem nem muszáj hinni, de elég megnézni, olvasgatni a siteon. Nyomólemez, negatív forma, érthető? Nem master cd, amiről másolnak, hanem negatív forma!

asmodean 2011.03.18. 19:01:53

@suhanyc:
És akkor most mi van? A VTCD , a Kenson Optical és az MC&CD (ez utóbbi kettő volt, ami gyártott CD-t, de már megszűntek) is "csak" műsoros CD/DVD-t gyártott, aminek a tartalma után a megrendelő fizetett az artisjusnak.
Ergo a jogdíjakat nem a cég pengette ki.
mind a 3 cég dolgozott ezenkívül írható CD-DVD-vel, amelyeket vásároltak valahonnan, vagy maga a megbízó cég vitte oda nekik. Ergfo mind a 3 céget érintette a jogdíj.
Már csak az a kérdésem, hogy ez miért okozta 2 megszűnését.

Megjegyzem nem a netről ismerem ezt a 3 céget, meg a CD/DVD gyártás sem.

suhanyc 2011.03.18. 19:31:49

@asmodean: Semmi nincs, béke van. ,) Én csak írtam hogy de, van gyártás. Én nem tudom mi okozta a megszűnésüket, ezek szerint te se. Lehet hogy csúsztatás hogy az Artisjus tehet róla, lehet hogy nem. Lehet hogy gyártottak volna írható blank cd-t is ha nem vertek volna rá árban a jogdíj miatt a szlovákok, műsorosból meg kevés jött be, de lehet hogy teljesen más a háttér. Egy ideális világban amúgyis minden adat streamingelődik a levegőből. Mindenesetere az Artisjus szerintem továbbra is a szemétdombra való a dj tanfolyammal és az manuális lyukasztóval együtt, de ez már az én magánvéleményem és teljesen offtopic.

kattan70 2011.03.18. 21:46:24

Az alábbi linken található a megszólított szervezet állásfoglalása:

amagyartermek.hu/cikk?id=14
Hátha ez is érdekel valkit.

trojka 2011.03.19. 07:21:45

Amikor nagyanyám reggel fejte a tehenet, é meg ott kuporogtam a fal mellett a fél literes bádogbögrémmel, és egy hajtásra kiittam belöle a frissen fejt tejet, az magyar volt. Nagyanyám is, én is, a tehén is, meg a tej is. az a baj hogyha valamék falauban véletlenul találnak egy tehenet, mamár régészeti leletként unnepelik. Igaz, az én gyerekkoromban a falu falu volt, a város város. a falusi gazdálkodott, a városi meg mást végzett. Mamár ugyancsak felborult az egész. A falusi városba ment, a városi falura, a kert bevetve gyepnek, a borsoágyás helyén furdömedence. Irány a Pláza, ott meg az kell, ami olcsobb. Ennyi.

harcsabajuszos 2011.03.22. 13:30:35

@trojka: Azután jön egy pillanat, mikor a multinál üres lesz a polc és mindenki megeheti a tuját, gyepet és fürdőmedencét a telkén.
Akkor már késő lesz gondolkozni.

süti beállítások módosítása