Skip to content


       Szűrés lista

A Magyar Nemzeti Bank arculatváltása

Az MNB szép csendben új külsőt vett fel. Már tavaly decemberben megszületett az új logó, mindenképpen az én hibám lesz, hogy én csak a mai napon láttam meg először. Szeretném is megosztani eme felejthetetlen pillanatot veletek:


A régi logó, ami nem volt már elég jó:

 

Az arculatváltás senki ingerküszöbét sem karcolta meg, egészen addig, amíg az MNB új FB elnöke, egy bizonyos Járai Zsigmond április 1-én lerántotta a leplet:
"Az utóbbi három évben 46 millió forintot költött el a Simor András vezette Magyar Nemzeti Bank (MNB) arra, hogy a jegybank új arculatot kapjon. Így született egy új logó is, a belső ellenőrzés szerint szükségtelenül."

Ízlésbeli kérdésbe ne is menjünk bele, egyszer egy dögunalmas szemináriumon rajzoltam 7 pálcikát a papír szélére, abból nem lett logó, itt például meg lehet nézni a világ összes nemzeti bankjának a logóit.

Viszont: az új arculatot, a logóval együtt a B&P Braun & Partners-nek "köszönhetjük", vagyis Braun Róbertnek.

Braun Robi, Gyurcsány Ferenc volt stratégiai főtanácsadója, Medgyessy Péter volt  kommunikációs helyettes államtitkárra, az SZDSZ volt kabinetfőnöke 2010 márciusában, pályáztatás nélkül került az MNB-hez, mint kommunikációs tanácsadó.

Az MNB is reagált, feltették a második közleményüket az "MNB a tiszta közbeszédért" menüpontba.

Ebben oldalakon keresztül ecsetelik, hogy mennyire fasza gazdálkodást folytat az MNB, mennyivel csökkentek a költségeik, például kiderül, hogy az 591 munkatársukra 2010-ben 7 milliárd forintot költöttek, kommunikációra pedig 316 milliót.

És akkor Braun és az arculatváltás:


"Az MNB olyan közintézmény, melynek kommunikációja, annak stratégiai megalapozása a lehető legmagasabb színvonalon kell, hogy történjen. Dr. Braun Róbert elismert stratégiai kommunikációs szakember, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézetének docense, kandidátus. A Magyar Nemzeti Bank elnökének döntése alapján, a jegybank kommunikációs stábját egy stratégiai kommunikációs területen segítséget nyújtó szakértő tanácsadóval kívánta kiegészíteni. A szakember, oktatói, tanácsadói, tudományos kutatói munkája mellett, “további munkaviszony” keretében az MNB alkalmazottjaként – az MNB alkalmazottjaira vonatkozó összeférhetetlenségi, titoktartási kötelezettségek mellett – a Magyar Nemzeti Bank elnökének tanácsadójaként az elmúlt két évben intenzíven vett és vesz részt a jegybank kommunikációjának és nyilvános stratégiájának alakításában.
Dr. Braun Róbert nem pályázat, hanem korábban a jegybank számára végzett munkája alapján került kiválasztásra. A jegybanknak nincs semmilyen kötelezettsége, hogy munkatársait pályázat útján válassza ki, ahogy azt az új FB gyakorlata is igazolja, hisz a külső tanácsadót, akivel  a testület szerződést kötött, valamint az FB titkárságának új munkavállalóit az FB is pályázat nélkül választotta ki."


B&P Braun & Partners:


"A jegybank nemcsak az elmúlt pár évben, hanem korábban is igénybe vette kommunikációs ügynökségek szolgáltatásait. Kommunikációs szolgáltatásokra Járai elnök úr és Missura Gábor kommunikációs vezető idejében, 2006-ban még százmillió forint felett költött az MNB. Ez az összeg 2010-re 63 millió forintra csökkent, tehát reálértékben megfeleződött.

A kommunikációs szolgáltatásokon belül, a kreatív ügynökségi feladatokra sem szakmai erőforrás, sem a technikai feltételek nem állnak rendelkezésre a jegybankban (kreatív, grafikai tervek, rádióreklámok, filmek készítése, stb.).

Rendezvények megszervezéséhez, lebonyolításához és az azokon való személyes közreműködéshez esetenként olyan kapacitásigény mutatkozik, ami belső erőforrásokkal nem oldható meg, és nem is lenne célszerű, hogy ezek az erőforrások egész éven át rendelkezésre álljanak, amikor csak időről időre van rájuk szükség."


Vagyis Braun alkalmazták az MNB-ben, miközben Braun cége az MNB kommunikációs ügynöksége volt.

Az arculatváltás:


„Nem a ruha teszi az embert” szól a közmondás, de ha manapság a jegybank egyik felelős vezetője a hetvenes években a Vörös Október vagy a Május 1 ruhagyár által gyártott öltönyben jelenne meg a nyilvánosság előtt, akkor bizonyára sokan nem tartanák ezt összhangban lévőnek a jegybankban viselt felelős pozíciójával. Így van ez egy intézmény arculatával is.

Az arculat az a „ruha”, amely felöltözteti, formát ad a jegybank munkatársai által előállított elemzések, kutatások, megállapítások tartalmának. A tartalom és forma összhangjának hiánya magát a tartalmat is leértékelheti. Az MNB több mint egy éves munkával mérte fel, hogy milyen legyen a jegybank értékeit legjobban tükröző új arculata. Ehhez kikérte és figyelembe vette saját dolgozói és külső partnerei véleményét is. Az arculatváltás eredményeként, amelyre 2010 végén került sor, a jegybanknak módja nyílt a modern, elektronikus kommunikációs eszközök komplexebb kihasználására, illetve arra, hogy egy huszonegyedik századi jegybanknak megfelelő „ruhában” jelenjen meg a nyilvánosság előtt. Az arculatváltás teljes költsége 44,7 millió forint volt. Ez a jegybank éves működési költségeinek alig több mint 0,3%-a. Érdemes talán az összehasonlítás kedvéért azt is megemlíteni, hogy a jegybank működési költségei 2010-ben közel 1 milliárd forinttal csökkentek, ez az összeg több mint hússzorosa az arculatváltás költségeinek. Az arculatváltás költségei egyébként éppen akkorák voltak, mint a Járai Zsigmondnak 2007-ben kifizetett végkielégítés."


A végén azért odaszúrtak az új MNB FB-elnöknek, Járainak :)

Kemény egy munka lehetett: "Az MNB több mint egy éves munkával mérte fel, hogy milyen legyen a jegybank értékeit legjobban tükröző új arculata."

Akkor ezek szerint ez a hét pálcika tükrözi a legjobban a jegybank értékeit :-)
Szerintem kellene egy új arculat médiakampány, mert ha sem láttam még idáig az új logót, akkor szerintem sokan mások sem ... a NOL vagy a Népszava biztos leadná a hirdetést. A "legjobb" reklámok még mindig a Paksi Atomerőmű reklámjai, az MNB-nek is fel kellene zárkóznia melléje.

Egy szép nagy táblázatban megtekinthetőek az MNB 5 millió forint alatti beszerzéseit.
Összesítve olyan 500 milliót költöttek el, és vannak közte egész furcsa tételek:
Nokia 3110 telefon 478 800 ft, Nokia 6233 telefon 532 945 ft, vagy a Bookline-tól rendeltek egy halom könyvet, pl. Limpopo-avagy egy strucckisasszony naplója, Svejk útleíró szakácskönyve, Matt a férfiaknak, Hotel Bali ... nem tűnnek szakkönyveknek :-)

Címkék: mnb járai simor pofátlan braun

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr142838932

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Napsütés és árnyék 2011.04.19. 18:57:25

„Látják, hogy ma a nap is másként süt" - mondta Orbán Viktor, hozzátéve: a kormány arra törekszik, hogy valamennyi célja világos legyen a választók számára.Azóta eltelt egy év, világossá váltak a célok és látszik a megvalósítás zsenialitása ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

derelyegrádi szellem 2011.04.19. 15:17:22

@Virág et.:

Látod tényleg nem értek hozzá. egy barátomnak volt yilen nagy batár autója annak se emlékszem nevére (amerikai volt és geci nagy), de én nem voltam eljáulva tőle. Mondta hogy ennek olyan nyomatéka van, felmegy falon, de engem nem győzött meg, mert én az esetek 99 %-ávan vízszintes,vagy ahhoz nagyon hasonló utakon járok, a falon felfele pedig szinte soha.

Én japán autós vagyok. Mindig azt veszek. Legközelebb is azt fogok.

Marcellusca 2011.04.19. 15:25:15

Hehe!

Ide is, meg majd az alkotmányos poszthoz is kapcsolódik:

"- Esküszöm arra megy ki ez a hajcihő, - kezdte elveszíteni az önmérsékletét Mesterházy - hogy a köztársasági elnök áprilisban feloszlathassa a Parlamentet, mert nincs költségvetés.
- Naná. - Oszkó már két hete elveszítette."

emiksz.blog.hu/2011/04/19/33_a_jovo_bevegzodott

Virág et. 2011.04.19. 15:27:47

@derelyegrádi szellem: Olyan autót vegyél, amiben jól érzed magad. Főleg mivel ügyvéd vagy, ezért elég sok időt töltesz úton, tehát az autódban az életedből. Nem mindegy, hogy közben az ember hogyan érzi magát.

bandika gazdája 2011.04.19. 15:30:04

@ColT: Egyébként nekem is tetszik! Csak egy kicsit drágállom! Meg ez a nagy spórolási időszak nem alkalmas. (Vagy az csak ránk vonatkozik?)

derelyegrádi szellem 2011.04.19. 15:32:10

@Virág et.:

Nem annyira sokat. A városra van egy rohangáló kisautóm, azzal nyomom ha valahova menni kell. De pl PKKB, FB,, LB-re nem gyalog, még kézen járva is át tudnék menni.

bandika gazdája 2011.04.19. 15:40:16

@Secnir: A Köztársasági Őrezred megszűnt és beleolvadt a TEK-be! (Jól tudom?!)

Virág et. 2011.04.19. 15:49:53

@derelyegrádi szellem: Értem. De ha vidékre vagy nem bíróságra, hanem bv-be vagy rendőrségre, a Tolnaiba mész, akkor azért néha jó a kocsi.

@bandika gazdája: Nem szűnt meg, még működik, csak egyes feladatait átvette a TEK, másokat meg meghagyott. Kevesebb munkája (és erőforrása is) lett, de még létezik.

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2011.04.19. 16:09:01

A hét pálcika a hanuka gyertyára utal, a zöld szín pedig az LMP-s szál

vomit 2011.04.19. 16:10:06

sajnos nem a logo vele a baj, az tenyleg akar lofasz is lehetne. berlusconi egyik ujsagja megirta az igazat, utana 2 nappal jol fejbedobtak a dommal. a cime szabad forditasban:
Szuverenitásunk megerőszakolása: a magánkibocsátású pénz
www.ilgiornale.it/economia/provocazione_quella_sovranita_moneta_mani_private/11-12-2009/articolo-id=406009-page=0-comments=1
"La Banca d'Italia non è per nulla la <Banca d’Italia>, ossia la nostra, degli italiani, ma una banca privata..."
Az Olasz Nemzeti Bank nem "Olaszország nemzeti bankja", tehát a miénk, olaszoké, hanem egy magánbank...

Geza 2011.04.19. 16:19:26

@derelyegrádi szellem:
Mondd, neked érdekeltséged van valamely vérnyomáscsökkentő gyártásában, vagy csak mezei passzióból hergelsz, mint kölyökmacskát szokás a papírgalacsinnal :) ?

Amúgy igen, a sanghaji pavilon tervezőgárdáját is a sarki arab gyrososnál szeretném látni, lassan forgolódva a nyárson, biztonságos apró szeletekben. Az állítólag '56-os 'vaskefe' tervezőjét meg temessék konzervdobozokban, de tízdekásnál nagyobb ne legyen közte, a közpénzekből oktatási intézményekbe rendszeresített 'művészi' ocsmányságokat megéneklendő még itt a 'bőrön volt cikk, na azokra a 'művészekre' is a medve igyon patakvizet, hasonlóan az igénytelenség csimborasszóját megvalósító tv-műsor- és hirdetésszervezőkhöz, akiknek meg a nyelvük száradjon a szájuk padlatára.

Ahogy a liberalizmus nem más, mint a punkok anarchizmusa öltönybe-nyakkendőbe öltöztetve, ez a 'modern művészet' sem más, mint a falakat ürülékkel összekenő kátrányos helyzetű mély-igényteleségnek a kannásborról kokainra áthangszerelt változata. Csak hát bárhogy is púdereznek egy ülepet, akkor se lesz belőle arc sehogyse...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.19. 16:21:31

@bandika gazdája: Ez max. akkor lenne válóóok, ha ő csinálta volna .D

Amúgy nekem nem is tetszik (nem az asszony, a logó). Semmitmondó.

minimalista 2011.04.19. 16:28:22

@vomit:
Az MNB törvény szerint az MNB a magyar állam tulajdona.
Sok helyen, mint például az USA-ban, Angliában, Olaszországban privát kereskedelmi bankok osztoznak a FED vagy a Bank of England tulajdonán. Azok valóban magánkézben vannak és finoman szólva kicsit nagyobb hatásuk volt és van a világgazdaságra, mint a mi kis MNBnk-nek. :)

Egyébként a Horthy korszakban a Magyar Nemzeti Bank is magántőkések tulajdonában volt...

Ironfist 2011.04.19. 16:32:29

@chemicalshop: ebben csak az a tévedés, hogy az kilencágú.

derelyegrádi szellem 2011.04.19. 16:39:40

@Geza:

Nincs! Csak tetszik, amikor nekilódulsz....:-)

Én ezt úgy szoktam mondani: a türhőség high-tech környzetbe és Brook Brothers öltönybe csomagolva.

Avatar 2011.04.19. 16:49:28

Most az fáj, hogy ezt a melót a Braun kapta, nem pedig a Rákay Philipék?

fideszfigyelo.blog.hu/2010/01/11/onkormanyzati_milliok_rakay_philip_cegenek

Sátán meg a Jocó 2011.04.19. 17:06:15

egy teljes arculat, ráadásul egy nemzet bankjáé... teljesen korrekt ár. (az persze kérdéses, mennyire volt szükséges)
én inkább ettől megyek a falnak: "Nokia 3110 telefon 478 800 ft, Nokia 6233 telefon 532 945 ft,"

róam bezzeg lerohadna a máanyag bilincs, ha a NAV ilyet találna nálam, ezekről a tételekről üvölt, hogy valami emberüket kellet kifizetni belőle, rohadjanak meg.

sz4sz4 2011.04.19. 17:20:32

@derelyegrádi szellem:
"és delegációk fogadására kik szoktak kimenni? Na kik? "

A "tudjukkik"? :)

Kartal (rezervált) 2011.04.19. 17:21:28

@Geza: Nekem a liberalizmus - mármint a magyar, szdsz-lmp fajta -, ha a mélyére nézek, sokkal inkább náci mintákból táplálkozó egyoldalúra facsart ideológiának tűnik, és ez elrémiszt. Írok is a tazs-nak, vagy fasz-nak, vagy hogy hívják őket, hogy kreáljanak valami jogi hátteret ellenük, és küldjék a rendőrséget a mocsok terroristákra. Elvégre MINDENKINEK alkotmányos joga van a félelem nélküli élethez, vagy mi!

bandika gazdája 2011.04.19. 17:30:29

@ColT: Fogadjunk nem zavarna akármilyen ronda, ha anyjuk vitt volna haza 46 millát! Valld be! :-)

borisz 2011.04.19. 17:46:11

@Geza: nem csak neked, nem csak ehhez a kommentedhez, már elnézést, de abüdösistenfaszátbelétek.
attól függetlenül, hogy tetszik-e nekem az új logo, vagy sem:
"ami szép épület az 1945 előtti": szerinted előtted építészek tervezték az épületeket, vagy politikusok, akiknek a kurva anyját? (a helyes válasz: a) persze régen is rengeteg, főleg hatalmas sokminden épült politikai okokból, de minden, archaizáló öreg szar, amit ti lelkesen imádtok, az a maga korában progresszív, újító, modern volt, csak közben eltelt 100+ év. miért ne lehetne a mai kornak a ma stílusában építenie büszkén a környezetét?
mi faszért kellene egy helyben topogni, meg nemzeti szörnyházakat felhúzni, csak azért mert a megalomán, ám ízlésficamos, műveletlen faszoknak, az a szép, ami régi?

ennél a szájbabaszott logónál is csak a fikázás megy, de egyik grafikailag alulképzett fasz se vette itt észre, hogy ennek a logónak van egy minimális játéka, nem csak hét pecek egymásra baszva.

tanuljatok előbb valamit, aztán mehet a fika.

sz4sz4 2011.04.19. 18:01:43

@borisz: bjárisz, szerintem egy logó nem a grafikusoknak szól (illetve az olyan grafikailag túlképzett faszoknak, mint amilyen te vagy), és a kommentelők nagy része nem kapta el, hogy a "logónak van egy minimális játéka" (nekem se jött le), így szerintem nem mi vagyunk a faszok, hanem aki ezt a fost összehozta 46 millárt (tudom, nem csak a logó, az arculat került ennyibe).

derelyegrádi szellem 2011.04.19. 18:18:44

@borisz:

Én is egy grafikailag alulképzett fasz vagyok biztos, de a "minimális játékért" kicsit sokallom a 46 misit.

De tudod mit: adján nekem 46 millát és csinálok neked egy logót, aminek lesz egy kis "minimális játéka" is. Akkor azt modom, igazad van.

rendben?

aztán mehet fika vagy istenítés, művészkedés, bármi ami csak akarsz.

bandika gazdája 2011.04.19. 18:24:45

@borisz: Finomlelkű embernek tűnsz! Hol lehetne veled megismerkedni?

Horizont 2011.04.19. 18:58:39

@borisz:
Jelentkezem mint ízlésficamos, műveletlen (női:D)fasz és közlöm veled, hogy márpedig az a hét pecek egymásra lett baszva (szavaiddal élve)!!! 46 milkáért meg szinte oda van hányva! Menj el egy óvodába és százat simán találsz ennél jobbat!Régi épületek nem tetszenek ? Sajnállak, szar lehet neked mint webes grafikusnak, csak a modern meg az új! De ha már ennyire nem jön be ragadj meg egy bontóbaltát és ugorj neki mindnek. Ja és a grafikusoknak általában nem volt gyerekszobája vagy csak neked maradt ki?? Esetleg nyelvtanóra vagy illemtan?

Cateran 2011.04.19. 19:15:34

@borisz:
Ahem..nem akarok olyan "csunya" es -feltehetoleg- szamodra ismeretlen (ezaltal felelmetes) szavakkal dobalozni, mint pl ornamentika (meg a vegen azt hiszed anyazok:P) de elhiheted...regebben jobban oda kellett figyelni mit "dob" ossze az epitesz...De ha gondolod az Orszzaghazat lebonthatjuk (tok gaz azzal a mindenfele diszitessel, homlokzattal, oromzattal, babamfaszaval..)es felhuzhatunk helyette valami ultramodern, hipergiccses fisi-fosi epuletet....(a lenyeg, hogy kaszaljunk rajta mint a barom, nem?:P) Valami jo kis EMO-s cuccost....mondjuk lila tetovel....

kaqkkfioka 2011.04.19. 19:24:25

Hát ettől egy 2 éves gyermek gyurmából különbet hajtogat.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.19. 19:25:14

@borisz: meg kell ragadnom a pillanatot, hogy ideszúrjam egy korábbi gondolatomat, pont erről a '45 előtti házas témáról. :D
paralelart.wordpress.com/2011/03/02/miert-etalon-meg-mindig-a-nagykorut/

egyébként meg soha nem fogod tudni megértetni az emberekkel, hogy bizony egy letisztult forma mögött van kb. 2000 db skicc, ami nem volt annyira letisztult, meg szép.

én régóta próbálom, és nem, nem értik a népek. a tervezői munkának amúgy sincs túl sok böcsülete manapság.

hogy egy ház-tervezésen is mi tart fél évig, amikor csak néhány vonal, meg sraffozás az egész.

most ide lehetne szúrni, hogy a mol borzalmasan ronda csúcsán álló háromszög logója -és csak a logó- (a régi) kb. 25 milka volt kb. 10 éve, azaz reálban kb. ennyi, igaz az pályázaton nyert, ami talán még egy kicsit rosszabb ügy, merthát milyen volt akkor a többi. :(
csak minek?

a nemzeti banknak nem lehet új arculata, mert abcúg, és kész. pláne sok pénzből. jujjj!

amennyiben meg vannak politikai vetületei a dolognak, akkor meg tényleg értelmetlen bármilyen szakmai érveket bevonni a vitába, aki hőzöngeni akar, annak amúgy is van bőven muníciója.

bandika gazdája 2011.04.19. 19:28:05

@borisz: Egyébként mint mondtam, nekem tetszik a logo (noha az árát kissé sokallom) de ettől még nem kell mocskolnom azokat akiknek más az ízlése. Tudod! "De gustibus non est disputandum!" Amúgy nem muszály ide jönnöd, elleszünk itt nélküled ha már eddig kibírtuk valahogy!

Ja! Te tervezted? Háát, nem tartanék kutyát, ha nem lenne különb nálad!

kaqkkfioka 2011.04.19. 19:28:51

Minnyá jön a panelparlament. Több komfortos fülkével.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.19. 19:31:18

@Cateran: te tényleg nem érted, hogy mi a különbség a "régi, minőségi" vs "0új-minőségi" és a "régi-gagyi" vs "új-gagyi" relációk között?

hogy a "nagykörúti építészet" az velejéig kortárs volt a maga nemében és nem a mai kortárs építészet ellen kell harcolni, hanem a gagyi ellen, szülessen az bármilyen korban? (meg a politikai megrendelésre született borzalmak ellen)

tessék, a nemzeti színházon van ornamentika bőven, mégis szakmailag egy kalap fos.

ha szabad egy szerény kéréssel élnem, tanulmányozd a kortárs (nemzetközi) építészetet, mielőtt nagy lendülettel ontod a butaságot magadból.

Secnir 2011.04.19. 19:38:10

@bandika gazdája:
mittomén? követhetetlen számomra, ahogy tologatják jobbra-balra (állami zsebből magánzsebbe) az embereket és a milliárdokat...

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.04.19. 19:51:58

Ha valakinek még nem esett volna le, az a hosszabbik pálcika a végén, egy bújtatott FUCK OFF!

Cateran 2011.04.19. 20:08:00

@mcs:

Az eredeti commentbol "az a maga korában progresszív, újító, modern volt, csak közben eltelt 100+ év." Melyik resze nem vilagos? Egyaltalan, hogy jott kepbe a kortars (nemzetkozi) epiteszet? Szo nem volt rola...Mondjuk igy mar erthetobb, miert kell 2000 skicc valamihez, ami 1 bolhapocsnyit komplexebb csak 1 szazasszognel...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.19. 20:12:40

@bandika gazdája: Hátazééé!
Ő megnézné, mit ad ki a kezéből, másrést nem alkotna ilyen rondát alapból sem :D

Még ha én csináltam volna, akkor OK, hogy ronda, de nekem meg pofám nem lenne 46 millát ezért elkérni :D

graffalo 2011.04.19. 20:19:18

Nu, öcsisajt. Valóban ez lesz a vádirat. Szóval logo-t az Insomnia nevű ügynökség készítette, a háttérmunkát az Ogilvy végezte, a költségek az arculatváltás valamennyi költségét tartalmazzák (névjegyek, táblák, feliratok stb.). Semmi közöm nem volt a logohoz, azt az MNB kommunikációs osztálya menedzselte. Mellékesen elégedettek lehetnek vele -- ezt márkaszakemberként mondom (tudod, dr. Corvinus etc.) Ha a fejedet kihúznád a kuruc.info hátsó fertályából, a blogod is jobb lenne.

prendick 2011.04.19. 20:52:49

@graffalo: Teljesen elégedettek lehetnek vele. Sikerült létrehozni a megfelelő arculatot: "Kis gagyi, sok pénzért". Az MNB esetében ez még fedi is a pénzügyi világ véleményét.

Az én értelmezésem markánsabb. Egy stilizált Hótehénke fehér alapján ott áll a stilizált hét tirpák. Csak azt tudnám, kiknek akartak emléket állítani, pláne, hogy az egyik nagyobb.
Mondjuk lennének ötleteim. :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.19. 20:55:04

@Cateran: olyan aranyos, ahogy a 10 millió fociedző, politológus, építész és ki tudja mi mellé kiderül, hogy a 10 millió alkalmazott grafikus/iparművész országa is vagyunk.

tudnám minek vannak akkor az egyetemek, hisz elég csak egy blogra kommentelni és mindenki megvilágosodik, egycsapásra.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.19. 21:22:11

@chemicalshop:Én is valami ilyesmit mondtam. @Ironfist: Én csak a hétágút ismerem.

prendick 2011.04.19. 21:27:12

@mcs: "tudnám minek vannak akkor az egyetemek, hisz elég csak egy blogra kommentelni és mindenki megvilágosodik, egycsapásra."

Khmm, ahogy azt öreg mesterek mondták: "Nem kell avatott festőművésznek lenned, hogy meg tudd különböztetni a kutysz@rt a bécsi sárgától". Milyen igaz.

Korábban egy igen képzett hozzászóló megemlítette, hogy ennek a logónak "játéka van". Szerintem ezt, minden jelentősebb előképzettség nélkül is mindannyian észrevettük. A sok hozzászólás is főként azért született, mert próbáljuk eldönteni, hogy ez a játék a szokásos hatalmi sakk, amiben megint mi vagyunk a parasztok, vagy inkább olyasmi, amit a kisgyermek játszik azzal, ami vele egyidős.
Ebben kérdéskörben sokunknak akkora praxisa van, ami tudományos fokozatok tucatjaival érne fel, ha lenne erre is fakultás.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.19. 21:33:13

@prendick: nos, a vélemények megoszlanak.

jelen logó grafikailag, logóilag, azaz design szempontból tök korrekt, már-már jónak mondanám. az ár a komplett arculatváltás tényleges költségeivel együtt szintén simán piaci ár.

igazából nem értem a hisztit. erősen árnyékra vetődés volt ez a poszt.
sebaj, a következő majd jobb lesz, hisz nem talál az ember minden bokorban egy párizsizó hagyót.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.19. 21:36:06

@Geza: Zseniális vagy.:)) Conv és Kurt S.Earp szokott még ilyen jól fogalmazni.:))

Horizont 2011.04.19. 21:38:07

@graffalo: Kicsit visszavehetnél a nagy arcodból. A blogot meg ne fikázd egy poszt alapján, majd ha csinálsz jobbat. ha nem tetszik ne olvasd! Egyszerű, ehhez nem kell diploma, csak egy csomó minden más ami belőled hiányzik. A Kurucnak sok mindenhez köze van speciel ehhez semmi. Tudod leszarom magasról, hogy az arculatváltást ki a tököm préselte ki magából. Feleslegesen! Sok pénzből. De ha kilóg a seggünk a gatyából márpedig kilóg (az egész országnak) a tiéd persze lehet, hogy nem,akkor talán ne ugráljunk már!És ha valakinek más a véleménye tanuld meg elfogadni még ha nagyon nehéz is. Gyakorold!

@mcs: Nem vagyok se fociedző,se politológus, se építész, se grafikus, csak egy magyar ember aki dolgozik, adózik, ízlése is van, véleménye pláne és aki már nagyon utálja amikor hülyének nézik, mint most ezzel az arculatváltással! Ha a szakmádat akarod védeni tedd meg, de könyörgöm ne így!

prendick 2011.04.19. 21:53:01

@mcs: A vélemények valóban megoszlanak. Pár grafikus vérző körömmel kapaszkodik és védi a mundért, a többiek meg vagy röhögnek, vagy szörnyülködnek. :)
Ezt a logót feltenném egyik low cost kft-m levélpapírjára, ennek megfelelő díjazás ellenében. Háromnapos fércmunka, de eladható. Vettem is már hasonlót.
Egy MNB esetén viszont maga a nagy magyar gagyi.
És ezen még vitázni sem lehet, akinek van szeme, az látja.

Bármennyire is szeretnék a grafikusok önmagukat művésznek tekinteni és múzsa általi smaciztatást láttatni a produktumaikba, a szakterületük mégis egyszerű szolgáltatóipari terület, mint a cégtáblafestőké és a plakátragasztóké. Ebből kifolyólag, a tetszési index határozza meg a munkájuk értékét, nem az, ahogy egymás vállát veregetik.
Ennek a logónak a tetszési indexe még csak nem is határeset. Úgy 5-6%-os lehet. Vagyis pályáztatásnál az "első körben elbúcsúzunk" kategória.
Alig hiszem, hogy szükséges védeni a védhetetlent.

graffalo 2011.04.19. 21:56:48

@horizont: a hazugság az hazugság. Ettől jó egy blog, hogy például nem hazudunk. És mesélj már, hogy mi hiányzik belőlem?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.19. 22:16:09

@Horizont: @graffalo: Mér mi a baj?Olyan rég volt már,hogy lenáczizták ezt a blogot.:))
Mostanában libsibolsikomcsik szoktak lenni.A másik,előző posztban már én is kételkedem Zeroban.:))

Geza 2011.04.19. 22:19:03

Járt a fejemben egy idevágó idézet, csak időbe telt, míg beugrott a forrása:
"Manapság már mindenki művész, akinek a kancsalságon felül ívhegesztő is jutott." - (Doc Harshaw a 'Stranger in a strange land'-ben)

A másik meg, bár eredetileg a gondolatra volt megfogalmazva, de a művészetre is megáll:
"Az emberi gondolat olyan, mint a víz: ha igazán mély, akkor kristálytiszta akar lenni, hogy az emberek egész az aljáig lelássanak, ha pedig zavaros, akkor az általában a sekélység jele is egyben." (F.W. Nietzsche)

Na, jó éjszakát mindenkinek, én "mostan megyek színes tintákkal álmodni", a szürke és zöld téglalapokat pedig meghagyom a kubista művészlelkeknek.

Horizont 2011.04.19. 22:24:04

@graffalo: Már leírtam a véleményem, nem ment át miről? Lehet, hogy márkaszakember vagy ezzel én nem is vitatkoznék, mert ugye hiányosak az ismereteim rólad és ezért nem is ítélkezhetem.Csak az egy kommentedre "szakosodhattam" és a véleményem is nyúlfarknyi volt és nem olyan karakteres mint neked. Tudod azért többségében a törzskommentelők a posztolóval együtt nem hülyék gyülekezete vagyunk. Ha szépen korrekt módon leírod a véleményed és érvekkel alátámasztod akkor esetleg vitába szállunk vele. És ha leírod, hogy szerinted ezt meg ezt nem helyesen látjuk . De nem te öcsisajtozol, fikázod a blogot és jössz itt a Kuruccal. Amiben hiányod van? Az talán egy kis emberség! Persze lehet, hogy nagyravágyó vagyok:))

Horizont 2011.04.19. 22:26:22

@Tigeri:
Na már te is? Mi lesz még itt?
Nem fogadod el más véleményét?
Te sem? Ejnye-bejnye:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.19. 22:29:10

@Horizont: Na most mit csináljak?Benáczultam emiatt a blog miatt és most a mesterem elárul engem.:)) Na jóéjt mindenkinek!

Spiritmonger 2011.04.19. 23:25:40

a tervezőt javaslom z alábbi díjra:

szenbanyasz.blog.hu/

de előtte még egy másfél éves üdülőtábort kötelező jelleggel az alábbi módon:

www.youtube.com/watch?v=fpI0EnESP4k

2011.04.20. 00:12:28

jövőre megkezdődik a pénz átszivattyúzása a szegényektől a gazdagokhoz:

hvg.hu/gazdasag/20110419_szja_valtozasok_portfolio_elemzes

burn mnb, burn :):):)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.04.20. 01:24:47

magyaridiot.blog.hu/2011/02/24/mindennapi_barangolasok_a_neten_2011_02_24

Idelle írt már erről, ott is megmondtam a véleményem, itt is.
Nekem nem a logo a problémás, bár az is eléggé tré, de a honlap is átalakult, ráadásul az valami katasztrofális lett. Nekem túl futurisztikus, a régit sokkal jobban szerettem.

Meridian74 2011.04.20. 02:35:04

Sztem a hosszabbik pálcika az nem más, mint ahogyan valaki beint neked... a MNB beintése.

2011.04.20. 04:42:24

@Belpo: Cuki. Ezek a politikusok tényleg nem nyugszanak, amíg ki nem tör a parasztlázadás. Hát hová akarják még csökkenteni a fizetéseket? Az lakosság 1/3 része máris a létminimum alatt él!

eszkep 2011.04.20. 07:49:52

OFF
Mivel Zero ész nélkül átvette a "több, mint egymillió embernek csökken a nettó fizetése" című marhaságot, tán' kellene egy poszt a KSH ez évi statisztikáiból. Ja, és ezek még a családi adókedvezményt NEM veszik figyelembe.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 08:17:57

@eszkep: megvárod vele, míg lesznek ezévi statisztikák? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 09:13:50

@eszkep: Te ugye valami más dimenzióban élsz, ahol megvannak az ezévi év végi adóbevallások, amiknek erdményeit majd jövő májusban átadja az apeh a ksh-nak aki elkészíti az ez évi hiteles statisztikákat és közzéteszi :)

vagy esetleg egy olyan ksh adatra hivatkozol ami hasonlóan a legutóbbi munkanélkülis ksh eredményhez, egy kis idő után a kormány neheztelése miatt módosításra került? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 09:29:58

@Conv:

csak azért kérdem, mert így belülről is megnézve a dolgot, nekem úgy tűnik még hivatalos első negyedéves adatok sincsenek a versenyszféra átlagkereseti adatairól 2011-re :)
kepfeltoltes.hu/110420/KSH_Statinfo_1303284427668_www.kepfeltoltes.hu_.png

eszkep 2011.04.20. 10:04:12

@Conv: Akkor rossz helyen keresel, mert már van január, február is.

eszkep 2011.04.20. 10:08:00

@Seduxen: Nálunk kb. minden kilencedik-tizedik kocsin van igazolvány. És nem a Suzukin...
A Lexus terepjáró már kicsit durva :-)
Liptai duplán hülye. Az az igazolvány szerintem közokirat. Ez akkor így már túlmutat a szabálysértésen szerintem.

eszkep 2011.04.20. 10:11:31

@Conv: Te ugye valami más dimenzióban élsz és ezért nem tudod, hogy a KSH a NAV-tól is kap adatokat. Bizonyára még arról sem hallottál, hogy az adóelőleg és a bruttó jövedelem egymással arányban áll, nem csak úgy "hasra" fizetjük az adóelőleget
Nyugtass meg, hogy csak viccből szórakozol és adod a hülyét...?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.20. 10:14:56

@Conv: sz'tem erre gondolt:

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/jel1/jel11101.pdf

"2011 első hónapjában a bruttó átlagkereset – a számviteli nyilvántartások alapján – 210 200 forint volt, nominálisan 1,6%-kal magasabb az egy évvel korábbinál. Az átlagos havi nettó kereset összege 139 600 forintot tett ki, ami 3,3%-kal haladta meg a 2010. januárit. A vállalkozások területén 142 300 forint, a költségvetésben 134 900 forint, míg a nonprofit szférában 121 200 forint volt a kézhez kapott bér összege. Ez a versenyszférában 10,4%-os, a nonprofit szférában pedig 5,4%-os növekedést jelentett, miközben a költségvetés területén – a 2010. évi eseti keresetkiegészítés első részletének januári kifizetése miatti bázishatás következtében – 11,2%-os nominális nettóbér-csökkenés volt megfigyelhető. (A közszférát érintő intézkedés, hogy az itt alkalmazásban állók 2011-ben havonta az adó- és járulékváltozások ellentételezése okán a keresetbe nem tartozó kompenzációban részesülnek.
Januárban a teljes munkaidősök több mint egyharmadát érintette ez a változás, és átlagosan mintegy 5500 forint juttatást kaptak ezen a címen.) "

eszkep 2011.04.20. 10:17:25

@Seduxen: Ah, köszön! Nem erre gondoltam, van előfizetésünk. Ez honnan érhető el?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.20. 10:18:00

@eszkep: "Az az igazolvány szerintem közokirat. Ez akkor így már túlmutat a szabálysértésen szerintem. " - ja egyértelmű. Ha tényleg az elhunyt édesanyjának a kártyáját használj(t)a, akkor az sz'tem simán lehet közokirat-hamisítás.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.20. 10:23:24

@eszkep: a főoldalról :))))

bal oldali menü: Kiadványok --> Gyorstájékoztatók.

eszkep 2011.04.20. 10:35:11

@Seduxen: "a főoldalról :))))"

Igen, röhögtem is magamban... De hamar megtaláltam :-) Conv szerintem még azóta is keresi...

eszkep 2011.04.20. 10:39:57

@Seduxen:
"274. § (1) /b.
Aki hamis vagy hamisított, illetőleg más nevére szóló valódi közokiratot felhasznál, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.20. 10:55:36

@eszkep: pontosan erre gondoltam, igen.

amúgy - ha be is bizonyosodik, hogy igaz a blikk állítása - nem lesz ebből semmi. jön a szokásos "celeb-mosdatás", erkölcsi oldalról úgy sem talál benne semmi kivetnivalót, a szokásos köröket - jó pénzért persze - végigfutja (frizbi, mokka, stb), és annyi.

hányok ezektől az emberszabású akármiktől. igaza volt Vonának (dózer + felszántás + só).

jadviga79 2011.04.20. 11:49:19

Hát valami csodálatos az új logó, a régi tényleg nagyon csúnya. :((( De értem a sunyítást.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 12:11:08

@eszkep: nem kereste egyáltalán. elképedve ült, hogy milyen hülye vagy, és elgondolkodott azon, érdemes-e egy ilyenforma fidiótának egyáltalán megpróbálni bárminemű világosságot gyújtani a fejében.

"A közszférát érintő intézkedés, hogy az itt alkalmazásban állók 2011-ben havonta az adó- és járulékváltozások ellentételezése okán a keresetbe nem tartozó kompenzációban részesülnek.
Januárban a teljes munkaidősök több mint egyharmadát érintette ez a változás, és átlagosan mintegy 5500 forint juttatást kaptak ezen a címen."

tudod, azért kellett a bérkiegészítés, mert csökkent a nettó bérük. érted nyomi?
arról nem beszélve, hogy a versenyszférában teljesen más a kép, a dolgozók 80%-a abban a sávban van amikor az adócsökkentéstől nem lett több nettójuk, hanem jó esetben nem változott, de többségének csökkent.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 12:12:15

@Seduxen: erre gondolhatott a nyomorult, csak a narancs ködtől nem érti amit olvas.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.20. 12:18:33

@eszkep: nem tartom valószínűnek, mert ezek itt amit betettem neked, a hivatalos adatbázis publikus adatai :)
nem a statisztikai előkészítéshez használt NAV által kalkulált adatok amik köszönő viszonyban sincsenek a tényleges országos átlag adataival, hiszen a cégek jó része negyedéves /féléves/éves lejelentő és befizető. amit a havi adatokra tudnak mondani az a közszférára és a havi lejelentésű cégekre vonatkozik. ez pedig lófing.

ámde hidd el, szórakoztató a színed, ami kiül a szellemi képességeidre is :)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.20. 12:38:26

@Conv: na jó, de a korrektség jegyében hozzá kell számolni a "rambó-faktort" is (aka arrogáns-kommandó). ez az egész bérkommandós baromság amúgy egy hatalmas bullshit. elvonatkoztatva attól, hogy egy minimum megkérdőjelezhető hatékonyságú kormányzati döntés ellensúlyozását nem hogy a magánszektor munkaadóitól várják el, de még meg is fenyegetik őket, nos ez egy dolog.

de az számomra hihetetlen, hogy honnan a bátorság a kormányzat részéről, hogy ő akarja megszabni, hogy X.Y Kft rendelkezik -e a béremelésekhez szükséges fedezettel? és ne jöjjenek nekem a társasági adó csökkentésével, mert az nem elég fedezet ehhez.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.04.20. 13:39:01

Most mindenki az MNB logóján rugózik, de nagyon hasonló párhuzamot mutat az NMHH arculatváltása is, csak épp az a jelenlegi klientúrához köthető:

images.google.hu/search?tbm=isch&hl=hu&source=hp&biw=1280&bih=866&q=nmhh

Amikor 2010. nyarán elfogadta a parlament a NMHH megalakításáról szóló törvényt, akkor a balra dőlő vonalas logót kezdte el használni a hivatal. Azonban ez nem tartott sokáig, mert ősszel ismét logót váltottak, ekkor vezették be a jelenleg is használtat.

Vajon fél éven belül ez a kettő arculatváltás mennyibe kerülhetett nekünk?

Kartal (rezervált) 2011.04.20. 16:39:51

@Conv: pl a húgom. Hallanotok kellett volna, milyen keserűen beszélt arról, hogy 3-5000 forinttal lett kevesebb a keresete. Elhiszem, hogy ez az összeg még aprónak is kevés, de amikor az ember két műszakban havi 65000 Ft-t keres, akkor kurva nagy érvágás az az 5000 Ft is. Elvakult narancsködös fideszes munkatársam meg kétségbeesve magyarázta, hogy hát a fidesz mindent megtett, meg mittomén...
Amúgy is vicces azzal jönni, hogy "senki nem járhat rosszabbul", mert ha a nettó bére ugyanannyi maradt volna, mint tavaly, már rosszabbul jár az áremelések miatt, vagyis a fidesz ugyanazt a hazug kommunikációt folytatja, mint az elődje.

visonka (6th ham) 2011.04.20. 16:45:03

Csak a szokásos zsidó biznisz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.04.20. 16:47:25

"Az MNB több mint egy éves munkával mérte fel, hogy milyen legyen a jegybank értékeit legjobban tükröző új arculata."

:)

ez az tényleg. kimagaslik a hazaáruló közintézmények sorában.

kkbk.blog.hu/2010/09/06/bankok_hilton

bandika gazdája 2011.04.20. 18:19:42

@Tigeri: A hétágú Izrael 7 törzsét jelképezi. A kilencágún (hanuka) a nyolc napos ünnep minden napján meggyújtanak egyet a kilencedik a szolgagyertya arról gyújtják meg a többi nyolcat!

nadiposzata 2011.04.20. 18:21:26

@Virág et.: ez eddig nekem hogy nem esett le. Pedig néztem, néztem...

fokabacsi 2011.04.20. 18:22:11

"Az MNB több mint egy éves munkával mérte fel, hogy milyen legyen a jegybank értékeit legjobban tükröző"
Mit neveznek ezek a buzik munkának? Hiszen ha meg kellene emelni a valagukat valami okból, egyből megy a haveroknak-rokonoknak a "kiszervezés" súlyos tízmilliókért!? Már ezt a mondatot olvasva gondolkodtam, hogy odamegyek egy törölközővel, és törölgetem a vizes homlokukat a lázas munka közben ezeknek a köcsögöknek! Mikor lesz már megnézve, hány szarházi hizlalja az MNB-nél a hájas valagát úgy hogy közben alkalmatlan a munkára?!

bandika gazdája 2011.04.20. 18:25:19

@mcs: A szocrealtól is seggre kellett esni a maga idejében, most meg lehet tőle hányni! Amúgy lenne még a nagyképű dumádhoz mondandóm, de a magadfajtával minek! Egy építész ...

nadiposzata 2011.04.20. 18:35:30

Olyasmi a párhuzamot tudnék vonni, mint a kommunikációs szakember haverommal történt, aki az egyik energetikai cég igazgató helyettesének tartott egész napos kommunikációs tréninget, hogy tudjon jól fel- és lekommunikálni. És foglalkozott vele egy stályliszt is, aki megmondta neki, hogy meleg színei vannak és 60000 Ft+ÁFA/óráért még meg sem lehetett dugni. Csak a szája járt. És mindez elenyésző része volt az egész kiképzés összegének.

A kocsmában mesélte a terhes munkanapját. Majd megemlítette, hogy menni kéne metszeni a szőlőt hétvégén a nagyapjával.
- Nem vagytok ti azzal egy kicsit elkésve? - kérdeztem
- Dehogynem. De te! Te nem vállalsz ilyesmit? Úgyis ez a szakmád.
- Hát hogy a viharba ne! Szívesen.
- És mennyiért?
- Hatvanezer plusz áfa óránként. Számlát is adok róla.

Valamiért nem akarta. :)

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.04.20. 18:36:26

Nos ilyen egy banklogó amit brajnék terveznek.. a hatodik magasabb pálcika utalás sabeszra, és úgy az egész a héber írás karaktereinek stílusától bűzlik. Egyébként miért zöld a két pálcika? Nos a lehet más a moszad momentán "ökopárt"-ként aposztrofálja magát, talán ebben lehet némi párhuzam. Közelít a szépújvilág, egyre közeledik.

Apropos a vesztend hómkaféjának (átkosban: otthon kávéház...sic!) logóját nem brajnék tervezték véletlenül?

Elnézést kérek nyíltan antiszemita és hungarofasiszta paranoiámért.

bandika gazdája 2011.04.20. 18:42:51

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: A héber írás jobbról balra megy, így a szombat előlről a második lenne! (Nem, nem vagyok az!) :-)

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.04.20. 19:04:12

@bandika gazdája: Jó, de mégiscsak Európában vagyunk, ahol a nagyátlag balról jobbra olvas. Meg milyen lenne már: dnm, vagyis demagóg nyomorultak monopoly-ja?

turcsány karcsi elvtárs 2011.04.20. 19:21:31

szegény zsidókat mindig ok nélkül bántják ezek a gonosz náczikok :(

fokabacsi 2011.04.20. 19:28:23

@turcsány karcsi elvtárs: Én már magamtól is elhatárolódtam! Szögesdróttal, őrtornyokkal! :-))))

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.20. 20:04:28

@bandika gazdája: most mondasz valamit, vagy nem?

egyébként semmitől sem kell hasra esni, a szocreáltól meg különösen nem.
én a minőségről beszéltem, vagy annak hiányáról. hogy te miről is akarsz beszélni az egyelőre még nem világos.

borisz 2011.05.03. 17:02:12

@derelyegrádi szellem: @sz4sz4: @bandika gazdája: @Horizont: @Cateran:
vastagbor.blog.hu/2011/04/19/a_magyar_nemzeti_bank_arculatvaltasa/fullcommentlist/1#c13265828
nem tudok ennél többet mondani.
11 évig dolgoztam a reklámszambában grafikusként, annak, hogy ettől az évtől végleg befejeztem a legfőbb oka pont az volt, hogy az oktatás (hiánya), az önteltség, az ostobaság, vagy nem tudom mi miatt, de mindenki azt hiszi, hogy a grafika, az olyan hihetetlen egyszerű, "hát ezt én is megtudnám csinálni" szintű valami, mint a rántotta készítés.
nem, nem olyan egyszerű.
mindegy, ti nem akarjátok megérteni, hogy a világ ELŐRE irányban fejlődik, én meg nem tudom megérteni, hogy ti nem akarjátok ezt, szóval részemről ennyi.

Horizont 2011.05.03. 17:32:21

@borisz: Nagyon vakvágányra futottál! Csak a magam nevében írok, ha már megszólítottál! Én nem nézem le a grafikus munkáját,(másét se !!) pláne akkor ha én nem tudom megcsinálni. A jó munkát díjazni is szoktam és nagyra értékelem bárki is végzi. Itt én másról beszéltem. Először is a stílusoddal volt baj, idejössz és ellenvélemény esetén lefaszoztál mindenkit. Baj, hogy rosszul eset??
Megértem, hogy egy munkavállaló grafikusnak is el kell végeznie bármilyen munkát is adnak,ha pálcikát igényelnek hát pálcikákat! De engedd meg, hogy pont ettől a logótól ne essek hasra. Az árától amennyibe meg került, na attól viszont hasra estem.
Tudom, hogy a világ előre fejlődik (nem mindenben sajnos:D) volt időm bőven megtapasztalni. De az ellen ami régi és szép és hangulatot áraszt (legyen az egy épület vagy egy régi logó) ennyire ellene legyél csodálkozom. Az emlékeink hozzánk tartoznak és kellenek nekünk.
De egy ilyen logó nélkül talán ellettünk volna ........
Ja és legyél toleráns más véleményével szemben és ne írj bunkón, már bocs!:)

Kurt S. Earp 2011.05.03. 18:15:03

@Zigi: Ravasz megközelítés! XD
@Geza: "Száz szónak is egy a vége, sorba kéne állítani ezeket négykézlábra, mindegyiknek a szájába adni az előtte térdelő tökeit, aztán a legutolsóét meg összecsapni két féltéglával. " Ez irgalmatlan volt, uram! Könnyesre fetrengtem magamat! XD
@prendick: NAGGYON JÓÓÓ! :-)))
És most hogy ennyit nevettem, jöjjön egy kis kikapcsolódás:
@borisz: Én grafikus vagyok. A Képzőmûvészeti Egyetemen végeztem és csak azért nem lettem Köztársasági ösztöndíjas, mert elbasztam egyszer az építészeti vizsgámat, pedig az építészetet szeretem is. Ezt nem azért mondom, hogy fényezzem magam(dehogynem, egy sunyi kis geci vagyok) hanem csak azért, hogy lásd, nem egy Ring tanfolyamon szereztem a képesítésemet a nyári holtszezonban, és bár a tanáraim, sőt a barátaim is állandóan azzal csesztettek, hogy illusztratív alkat vagyok(munkáim is ilyenek és valóban ebben a közegben érzem jól magam)
van szemem a hivatásnak ehhez az ágához.
Ez tehát egy szakmai vélemény -de csak vélemény: ez a logo gyenge. Kapásból kiszúrom a kamut és ez az. Nem mozdul meg, nem él, nem kreatív, divathullámot lovagol meg és nem éli túl önmagát sem. Egyszerű, letisztult és nemes próbál lenni de szürke lett és erőtlen. Nem képviseli a tradiciót , nem jut el a jövőig, vicces de egyáltalán nem szórakoztató asszociációkra késztet, önmagában élettelen és még véletlenül sem Nemzeti, pedig ahhoz nem kell a piros-fehér-zöldet felvonultatni.
A helyzet az, hogy kellett egy kis zsé a haveroknak. Ezzel semmi gond. Csináltam ilyet. A menő-tényleg milliomos-grafikusbarátaim is csináltak ilyet. Ez egy politikai megrendelés kiszolgálása és még abban sem vagyok biztos, hogy a benyújtott variációk közül a megrendelő éppen a grafikus által preferáltat választotta ki. Van ilyen. Nem szégyen. Az ár amit adtak, az pedig ha igaz amit ez a @graffalo: nevű úr írt, rendkívül korrekt. És akkor még megemlítném a szerelő esetét, mint klasszikus példabeszédet, aki egy kalapácsütésért elkér 10000 Ft-ot és amikor a megjavított autó tulajdonosa elkezd pampogni, hogy ennyi pénzt egy kalapácsütésért akkor a szerelő így szól: Nem, uram. A kalapácsütés 1 Ft. Az, hogy tudtam hova, mekkorát, mikor, milyen szögből és mivel kell ütni az 9999.
Tudom mennyi munka van egy laikus számára nullának tűnő, valóban letisztult és nemes logo megalkotása mögött.
Ez nem az. Ez pénzipar. De annak vérprofi. És ezzel máris több. mint amit én fel tudok mutatni, ezt be kell ismerjem.

Kurt S. Earp 2011.05.04. 06:41:18

@soibegin_: Maximálisan egyetértek. Ötletesség, stílus, kreatív véna. A grafikusok megdolgoztak a pénzükért. Nem kell mást tenni, mint öszehasonlítani őket ennek a posztnak a választott témájával. Akármelyik laikus elme számára nyilvánvaló lesz a különbség. Hozzáállásban, problémafeldolgozásban különösen.

mthrfckr 2011.05.23. 20:16:15

ja, fasza lett a logó!

süti beállítások módosítása