Skip to content


       Szűrés lista

Mindenki egyenlő, kivéve

Az Alkotmánybíróság pénteken megint elmeszelte a végkielégítésekre kivetett különadót. (A határozat teljes szövege itt.)

Ezt rendesen elkúrta a Fidesz, mivel a törvényük nem csak a "pofátlan" "Szalainés" 90 millió végkielégítésekre vonatkozott, hanem minden végkielégítésre 2 millió forintos határ felett, ráadásul visszamenőleges hatállyal 2005-től 2010-ig. És ebbe már beletartoztak azok a "nem pofátlan" köztisztviselők, akiknek a hatályos törvények alapján, 20-25-30 év munkaviszony után a végkielégítésük meghaladta a 2 millió forintot.

A "pofátlan" végkielégítések azonban "pofátlan" menedzseri szerződéseken alapulnak, és ezek ellen rendőrségi nyomozások és/vagy bírósági tárgyalások vannak folyamatban.

AZ AB döntése teljesen korrekt, ezzel ezzel ez erővel akár visszamenőleges hatállyal ki lehet vetni különadót mondjuk az állami szférában kifizetett a 13. havi bérekre, a 100 ezer forint feletti részekre, 2005-től. Vagy 2006-tól. Vagy 2004-től.... hogy miért pont 2005-től gondolta a Fidesz, nem is értem.

Mellesleg az az egész cirkusz kb. 450 embert érint, ennyien fizettek be a NAV-nak 1,08 milliárd forint különadót eddig.

Pénteken Lázár és Harrach is reagált, Harrach nyerte versenyt: 

"Az aránytalanul magas végkielégítések okkal sértették a társadalom igazságérzetét, és a parlamenti törvényalkotással ezt a szempontot kívánták érvényesíteni. Az Ab viszont jogi szempontok alapján hozza döntéseit, amelyek nem mindig esnek egybe a társadalmi igazságosság követelményeivel. A parlament nem tehet mást, mint újragondolja a problémát."

Aztakurva, az AB jogi szempontok alapján hoz döntést, és nem mondjuk a horoszkóp alapján, teljesen el-ké-pesz-tő, Harrach úr!
 
Mivel az adóbevallás határideje május 20, így a 2010-es évre még lehet különadót kivetni, így Lázár ma reggel be is nyújtotta a friss változatot (Különadó 3.0):

"A 98 százalékos különadó a 2010. január 1-jén vagy azt követően a jogszabályban meghatározott jogcímen (végkielégítés, titoktartási pénz, illetve vezetők esetében szabadságmegváltás) megszerzett jövedelmeket sújtja. A 2005 és 2009 közötti időszakra vonatkozóan korábban befizetett különadó összegét az állami adóhatóság visszatéríti a törvény hatályba lépését követő 30 napon belül"


Lázár beletett egy új bekezdést is, miszerint most már az országgyűlési és európai parlamenti képviselőket, polgármestereket és alpolgármestereket, illetve megyei közgyűlési elnököket és alelnököket is érinti a 98 százalékos különadó.

Az indoklás:
"A különadóval kapcsolatos rendelkezések végrehajtása során felmerült olyan értelmezés, hogy" a törvény nem vonatkozik a politikai elit képviselőire. A társadalom igazságérzete megköveteli, hogy ők is fizessenek."

De ...

De nekik azonban nem a 2010-es, még aktuális adóévben, hanem csak a 2011. január 1-jét követően megszerzett jövedelmek után kell különadót fizetniük.

Hány országgyűlési képviselő, európai parlamenti képviselő, polgármester, alpolgármester és megyei közgyűlési elnökök vagy alelnökök kapott végkielégítést 2010-ben? Mivel országgyűlési és önkormányzati választások voltak elég nagy "mozgással", elég sokan.

Közülük hányan fognak kapni végkielégítést 2011-ben? Senki sem? Talán majd 2014-ben és 2015-ben.

Gratulálok, szép munka!

Friss:
Rogán délután módosító törvényjavaslatot nyújtott be a Lázár reggeli törvényjavaslatához, hogy mégis 2010. január 1-től különadózzanak a politikusok is.

Címkék: fidesz lázár pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr722889306

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kilencvennyolc százalék 2011.05.10. 13:30:08

Szerintem az alkotmánybírák lehet, hogy újszülötteket esznek. Nagyon mást már tényleg nem tudok gondolni róluk. Nemrég mondta ugyanis a Lézerblokkolók Védőszentje, az a bizonyos ismert délalföldi népművész és lázárboldizsár-scejcibankszámlatulaj...

Trackback: Védelmi zsarolás 2011.05.10. 10:20:38

“Eljöhet az idő, amikor a vezetők már nem tudják megőrizni a tüntetések békés jellegét” – mondta Kónya Péter, a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségének vezetője, miután hétfőn Pintér Sándor belügyminiszterrel egye...

Trackback: Pofátlan törvénykezés 2011.05.10. 00:40:01

Kénytelen vagyok kölcsönkérni Lézer Jani kedvenc jelzőjét, mert mással nem lehet jellemezni azt, ahogy a Fidesz harmadszor is nekifutott és a Jobbik támogatásával rohamtempóban keresztülverte a 98 százalékos különadót, pedig már kétszer elbukott vele é...

Trackback: Ami a Tiéd, azt is visszavesszük! 2011.05.10. 00:15:29

A 98%-os adó megint egy rusnya öngól a hatalmon lévőknek. De ez kevéssé lenne gond, ha számos munkás élet jutalmát nem érintené. Ám a böcsületes köztisztviselőket is megsarcolja.Jó példa a mostani kormányzópártokat nemrég még rajongó orvos házaspár ese...

Trackback: Súúúhanterz (2011/05/09) 2011.05.09. 20:57:49

Fotós kollégám péntek délután halálra vált arccal rontott be a szerkesztőségbe, majd kezembe nyomott egy pendrive-ot és lihegve ennyit közölt:-          Láttam. Itt van! Azt mondta, hogy visszajön. Én nem vá...

Trackback: Ön egyetért a 98%-os különadó eltörlésével? 2011.05.09. 13:47:06

Néhány megnyugtató és néhány nyugtalanító tanulságot levonhatunk az újabb alkotmánybírósági ítéletből, amely újfent elkaszálta a végkielégítésekre öt évre visszamenőlegesen kivetett különadót. Megnyugtató, hogy minden ezzel ellentétes propaganda e...

Trackback: Keserédes diadal 2011.05.09. 13:09:52

Azon gondolkozok, hogy vajon toporzékol-e most a miniszterelnök, ahogyan azt tette az emlékezetes európai parlamenti performansza alkalmával, miután az Alkotmánybíróság másodszor is elkaszálta a 98 százalékos különadóról szóló törvényt. Mindenesetre ha...

Trackback: A fagyi visszanyal 2011.05.09. 13:08:36

Lassan komolyan elgondolkodom azon, hogy melyik a pofátlanabb: a köztisztviselői törvény alapján, jogszerűen felvett, esetleg bruttó három és félmillió fölötti végkielégítés, vagy Lázár János. Én mindenesetre az utóbbira tippelnék.Lázár polgártárs megi...

Trackback: 98 % and counting 2011.05.09. 12:23:24

Lázár János frakcióvezető benyújtotta a különadótörvény harmadik változatára vonatkozó javaslatot: nagyon úgy néz ki, hogy előbb-utóbb negyedik is lesz, ugyanis a pénteki alkotmánybírósági határozat indokolásából az elvi megalapozáshoz csak a szám...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Whoo 2011.05.09. 11:48:05

„Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél”

Orwell ezt mar reg megmondta :)

Marcellusca 2011.05.09. 11:53:11

Őőőőő, izé, 2010-ben nem voltak véletlen ogy. és önkorm. választások?
Nem cserélődtek emberek?

Csak úgy kérdem. :)

Pazar2 2011.05.09. 11:57:13

...ahogy azt mondani szokták: Az erősebb kutya kurellik...

molaris 2011.05.09. 12:11:17

"Nem oda Buda!"
Ha megfogadják Feri tanácsát, kibújnak a fizetés alól, ha nem!!- perkálni kell!!
De ki fog ennek utánamenni. Az apró pepecs munka nem erősségük. Bár!!- itt a cocikon vágnak!!
Na- meg az ex- szadeszon.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 12:14:52

"Az aránytalanul magas végkielégítések okkal sértették a társadalom igazságérzetét..."
Sok minden más is sérti a társadalom igazságérzetét.
Pl. az enyémet sérti (a teljesség igénye nélkül)
-maffiózó belügyminiszter
-parlamenti képviselők magas tiszteletdíja
-önkormányzati képviselők magas tiszteletdíja
-az elmúlt 20 év minden ki nem vizsgált privatizációja
-az adómból dotált mocskos MÁV/BKv amiket évek óta nem használok
-az adómból eltartott sosem dolgozó/dolgozott norvégok raja
-nincs Audi A8-asom vajbőr üléssel és lézerblokkolóval
-nem kaptam ingyen ipad2-t (ipad1-et sem ha őszinte akarok lenni)
-nem tarthatom állami fizun magam mellett az asszonyt/öcsémet mint a titkárnőmet/titkáromat
-nem szólnak a fijúk mielőtt a forintot shortolnának így majdani kisfiam elesik a svájci bankszámlától (hogy jó parti lehessen)
Mivel van néhány ember aki néhány pontban egyetért velem várom Lézerjani törvénymódosítását. Lehetőleg még ma, köszönöm.

molaris 2011.05.09. 12:18:05

""És ebbe már beletartoztak azok a "nem pofátlan" köztisztviselők, akiknek a hatályos törvények alapján, 20-25-30 év munkaviszony után a végkielégítésük meghaladta a 2 millió forintot.""
Kiszámolva, ha Anyát most kirúgnák: 2 622 000 HUf járna neki. Ez még "belefér" kategória.
52 éves és nem "kispista" fizetésű köztisztviselő.
Itt a "legfelsőszinteken" van a problemma!!!- azért NEKEM megmaradjon.

NA!!- erre találták ki a fityiszesek az "életbiztosítás == adózatlan jövedelem" című játékot!!

molaris 2011.05.09. 12:20:58

@csizsikpizsik:
Nu- nu!- a végén még elvisznek ebben a qrwa nagy szabadságban!XDXD
Persze, szerintem is maffiózók irányítanak. De ettől a kijelentésemtől elhatárolódom!!

molaris 2011.05.09. 12:23:04

Komolyra véve: Pintér mint belügyér?????????
Tasnádi mellett a helye!!!!

pagonylako 2011.05.09. 12:32:53

@csizsikpizsik: engem az is zavar, hogy "észre sem veszi" pl. Szijjártó Úr, hogy mennyit is keres, de egyébként is rendben van az...

MrOne-Two 2011.05.09. 12:38:21

mennyi a plafon az orszaggyulesi kepviseloknel fizetesben? mennyi a kolsegteritesuk? hany helyrol, hany jogcimen vesznek fel undoritoan magas osszegeket? hany tanacsban, kozpontban, bizottsagban, etc. foglalnak helyet? mennyi az igy szerzett vegleges fizetesuk? senki sem tudja... inkabb sajat magukat adoztatnak meg, szemet ingyenelo bagazs.

Vidéki 2011.05.09. 12:56:57

Vastagbőr megmondja a "tutit" : „AZ AB döntése teljesen korrekt, „

Vastagbőr, ki tudja miért, feltételezi, hogy az Alkotmánybírák döntései akármilyen helyzetben mindig csak jók lehetnek, míg a választók által felhatalmazott vezetők mindannyian gyarló, esendő emberek, akikről eleve feltételezhető, hogy nem tudnak a helyzetnek megfelelő döntéseket hozni.

pagonylako 2011.05.09. 13:01:50

@Vidéki: pont ezért "találták ki" a bíróságokat, valakinek meg kell mondania a frankót, ez van, ezt nevezik demokráciának nem diktatúrának.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.09. 13:15:19

@Vidéki:

"a választók által felhatalmazott vezetők mindannyian gyarló, esendő emberek"

Ez így van sajnos, nézd csak meg milyen kocsival járnak, és milyen ház(ak)ban laknak.

Vidéki 2011.05.09. 13:49:24

@pagonylako:

Egy május 7.-i hír:

„Hét évig tartotta félelemben Érpatakon egy ház tulajdonosait három önkényes lakásfoglaló, akiket végül önkormányzati és rendőri segítséggel lakoltattak ki.

Tettükért 8, illetve 10 nap elzárást kaptak . Ezt hívja a jog az okozott kárral arányos büntetésnek!”

Ez a jogállami működés közelít az anarchiához, és gyakorlatilag engedélyezi bizonyos köröknek a szabadrablást mások rovására.

Mégis a fennkölt gondolkodású, közvélemény deformáló, szuper-jogállamilag gondolkodó értelmiség ingerküszöbét nem éri el

Kartal (rezervált) 2011.05.09. 13:56:15

@Noname Cowboy: miután a Kossuth Rádióban lement egy majd' egy órás műsor a témában, és elég sokat értetlenkedtek benne, hogy ha ez egyszer közokirat hamisítás, akkor miért nem lép senki semmit...

@csizsikpizsik: támogatom a törvényjavaslat benyújtását.

@laspalmas: és hány A4-es lap kell a nevükön lévő ingatlanok felsorolásához...

@Vidéki: "nem tudnak a helyzetnek megfelelő döntéseket hozni. " - és ezt minden adódó alkalommal igyekeznek is bizonyítani.

Kartal (rezervált) 2011.05.09. 13:57:56

@Vidéki: cigányozol? Bántod az elnyomott kisebbség politikai érzékenységét? Hogy képzeled ezt, miféle civilizált ember vagy, hogy ilyen antidemokratikus kijelentéseket teszel???

Vidéki 2011.05.09. 14:05:14

@Kartal (rezervált):

Nem akarom elhinni, hogy a Gondviselés ennyire részrehajlóan osztotta volna el az észt.

Minden észt az Alkotmánybíróságnak juttatott volna, a többieknek, köztük a "hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezetének", a parlamentnek pedig semmit sem juttatott volna?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.05.09. 14:07:03

@Vidéki: 7 évért kaptak 10 napot! És ezt a híradó nagy dirrel-durral jelentette be, hogy először kaptak letöltendő börtönbüntetést önkéntes lakásfoglalók!
Eszméletlen, mi van ebben az országban. Mint annak a férfinek, akit felmentettek, pedig napokon keresztül megvert és megerőszakolt egy nőt!
Nézzétek a mai kékfényt!

Secnir 2011.05.09. 15:00:08

hááát
én másképp látom a dolgot.
Lázár kétszer benyújtotta a javaslatát. először ugye pofára esett, de oly nagyon.
Igen ám, de a Vezír megígérte a népnek, a szavukat tartani köll! Tehát benyújtotta másodjára is (ez már nem kapott nagy publicitást). Most bukott ez is.
Namármost.
Ha Lázár annyiban hagyja, akkor előveszi a Vezír, és megkérdi:
-Jánosom, hát segg az én szám? Ha megígértem, hogy lesz "Pofátlanadó" törvény, akkor lesz.
-De V....
-Nincs DE! Legyen! Nem érdekel, hogy kiről szól, meg milyen időtartamra, legyen olyan, hogy az AB már elfogadja, legyenek benne a "különadó" meg az "igazság" meg a "politikai elit is" szavak. Stimmt?
-Akkor viszont nem fog vonatkozni a volt MSZP-sekre...
-Nem baj, most kibújtak az álnokok a markomból! de majd legközelebb!
-főnök, ketten vagyunk, hagyja kicsit a jövőbelátó pózt; egy ilyen jó lesz? A Harrach írja a bevezetőt, én meg benyújtom.
-hm.. öhömmm.. ...öhömm.. jó lesz. Mehet.

Ez a törvány már nem arról szól, amire megtervezték, már csak a neve az. Majd OV bejelenti, hogy megalkották a pofátlan különadó törvényt is, ahogyan MEGÍGÉRTÉK (taps)...

kormányzó 2011.05.09. 15:39:10

@Vidéki: Vedd le a pizsamád,mer feljelentelek garázdaságér!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.09. 15:56:57

hirszerzo.hu/belfold/20110509_kulonado_vegkielegites_rogan

Rogán délután módosító törvényjavaslatot nyújtott be a Lázár reggeli törvényjavaslathoz ... ezek kommunikálnak egymással?!

Toszkána Grófja 2011.05.09. 16:07:32

@zero: Biztos hogy nem, de ezek szerint a Tóni is olvassa a Vastagbőrt :)

Remete 2011.05.09. 18:53:51

Még frissebb!

Rogán visszavonta a javaslatát. (T/3091/7) A képviselől, polgármesterek nem fizetnek a 2010-es kifizetés után.

esef 2011.05.09. 19:21:42

lézer urunk benyújthat bármit is, ebből jól már nem fog kijönni. segget csinál a szájából, a főnökéből meg még nagyobbat. most kellene szépen csendben kussban maradni. a szíjjártó petike meg elkommunkálhatná, hogy "errőlisagyurcsánytehet"...

Nurrddin 2011.05.09. 19:28:52

@Remete: na csak helyrebillent az a bizonyos szekér...

dr. Aullah 2011.05.09. 19:31:46

@zero:
Persze...
-Jani... te megkaptad a kenőpénzből a részed?
-Igen.
-Remek... én is.

pizsama 2011.05.09. 19:45:56

Nem kéne egyáltalán 98%-os adót kivetni, ha nem lennének pofátlanul magasak a végkielégítések! Erre nem gondoltak a magasról letisztelt képviselő "urak"?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.09. 20:06:40

Probalkoznak, probalkoznak.
Nem eleg nekik a zIsten adta nep magannyugdija, hanem kell az a keves is amit az allam osztott ki a szolgainak.

johevi 2011.05.09. 20:09:04

A szándék elfogadható, a pofátlan végkielégítések irreálisak, de velük együtt rendes polgárok is szívnának, sajnos ezt így nem lehet, be kell látni. De ez az erőlködés már szánalmas.

csoko20 2011.05.09. 20:17:56

Nyakatekert körmondatok helyett: "a mi kutyánk kölyke nem fizet, a többit meg megnyúzzuk!"

_ng_ 2011.05.09. 20:18:29

Vajon Lázár mikor nyújtja be a pofátlan költségtérítések különadójára vonatkozó javaslatát? (Természetesen visszamanőleg.)

Alterix 2011.05.09. 20:23:00

@_ng_: Ha majd összelopta a különadóra valót is....

nemstatikus 2011.05.09. 20:26:21

Hohohó! Hát persze, hogy rájuk nem vonatkozik. Hát van még olyan ember, aki nem zavarná el ezeket a halál...........ra?

break 2011.05.09. 20:27:20

Szeretem a jol elokeszitett es gnodosan kimuvelt torvenyjavaslatokat. :-)

kela-bá 2011.05.09. 20:35:45

AZT HISZEM, HOGY MINDENKINEK IGAZA VAN ! CSAK AZ A BAJ, HOGY NAGY BAJ VAN AZ EGÉSZ VILÁGUNKBAN....
A SOK FELESLEGES ENERGIÁT SAJÁT MAGATOK EGÉSZSÉGÉRE FORDITSÁTOK EMBEREK !
További szép estét !

Pistie 2011.05.09. 20:50:39

. Baromi jól élünk mi ha 1 milliárd forint jön be a végkielégítésekből, de ezen ennyire szenvedünk, aztán 800 milliókat kiszórunk kérdőívekre (volt az alkotmányos, most jön a 2., és már tervben van a 3. kör, körönként 800 millióért.. király)

Netuddki. 2011.05.09. 21:04:08

Egyre jobban belegabalyodnak, mint majom a horgolócérnába. Hiányzik a gógyi, azt meg nem lehet erővel pótolni. A fagyi előbb utóbb visszanyal. Öntudat tömbtársak, öntudat. Ezek meg húzzanak már végre a véresbe. Most nincs jobb? Majd lesz...

minimalista 2011.05.09. 21:04:19

@Remete: @zero:
Újra egy oldalon a fidesz és az mszp! Halleluja!
Utoljára talán pont a képviselői fizetéseket megemelő törvényjavaslat szavazásakor volt ilyen.
Előtte meg a titoktörvény szigorításakor...

kibulizottorszag.net/

redwolf 2011.05.09. 21:04:30

Mindenki, aki aránytalanul magas végkielégítést vett fel, csaló. De kik engedték ezt elharapózni? A politikusok ingyen csinálhtanák azt, amiért fizetést kapnak. Saját magukon kellene kezdeni a spórolást, nem a köztisztviselőkön. A politikai elit kifejezés szerintem vicc, mert a politikusok magukat járatják le folyamatosan, minden országban, mert ez nemzetsemleges. Az a párt, amelyik nem tud magszabadulni azoktól a tagjaiktól ,akik a legtöbben ártanak nekik, eltünik majd, mint az szdsz, mdf, kisgazdák.

minimalista 2011.05.09. 21:11:04

@minimalista:
Elnézést az mszp frakciótól, ezúttal a jobbik volt a ludas! :)

Alterix 2011.05.09. 21:20:48

@break: Képzeld el, ha nem egy jogász lenne a miniszterelnökünk :)))))
Hanem pl.: egy NB II.-es csapat segédedzője....

lyken 2011.05.09. 21:22:30

@Vidéki: Volt szerencsém eddigi életem során négy alkotmánybírót megismerni. Némelyikük még most is aktív, némelyikük már nem tagja a testületnek. Abban biztos vagyok, hogy Ők a törvény szelemében járnak el. Ismerek 5-6 politikust is és tudom, hogy ők viszont a saját érdekükben járnak el fontossági sorrendben: önérdek, pártérdek, ismeretségi kör érdeke és utána minden más.

gabest1 2011.05.09. 21:25:19

"Minden észt az Alkotmánybíróságnak juttatott volna, a többieknek, köztük a "hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezetének", a parlamentnek pedig semmit sem juttatott volna? "

A politikus mindenhez ért!!! A világ legokosabb emberei.

lyken 2011.05.09. 21:27:55

@Vidéki: Dehogy. Minden észt te kaptál, akik meg nem értenek egyet veled, azoknak semmi nem jutott...

lyken 2011.05.09. 21:34:24

Az eset amikor Kínát irigyli az ember: inforadio.hu/hir/kulfold/hir-432428

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 21:38:57

@Vidéki:

ez fordítva működik.
ahhoz, hogy alkotmánybíró legyen valaki ész kell. szakmai felkészültség és tudás, ismeretek abban amit csinál.
ahhoz, hogy parlamenti képviselő legyen valaki, ezek nem feltétlen követelmények.

hát így.

Nem vagyok fideszes 2011.05.09. 22:05:05

Majd ha a saját cimbijeiknek 2002-ben kiosztott pofátlan végkielégítéseket és a jófej szászkaresznak lepasszolt lóvét is vizsgálják, akkor hiszek nekik. Addig viszont annyira kilóg a lóláb, hogy a patkóján a szögeket meg lehet számolni.

Ja, meg a lézer által felnyalt rekord összegű költségtérítésről nem is szóltam.

vasgyuszi 2011.05.09. 22:26:24

Viccország. Mármint így, a távolból szemlélve, hála az égnek...

Winston Smith 2011.05.09. 22:32:16

Még életemben nem védtem meg Harrachot, de szerintem most teljesen korrekten nyilatkozott, szemben pl. Lázárral, aki szerint az Alkotmánybíróság a "zemberek" érdekei ellen döntött.

"Vagy 2006-tól. Vagy 2004-től.... hogy miért pont 2005-től gondolta a Fidesz, nem is értem."

Az MSZP-nek nem sok vagány ötlete volt az elmúlt évben, ezek egyike egy módosító indítvány volt, hogy a visszamenőleges hatály terjedjen ki 2002-ig, amikor ugye szintén nagy mozgás volt az állami vezetők között és sokan kaptak szép magas végkielégítéseket. Hogy, hogy nem, a Fidesz nem szavazta meg ezt a módosítót.

tcom 2011.05.09. 22:51:15

Hánynom kell ettől a Lázártól. Tipikusan az a politikus, aki keményen oda teszi magát pártja bukásáért.

Lázár egyedülálló a magyar politikában. Havonta képes pofátlanul hergelni a népet, majd másnap az eddigiekkel teljesen ellentétesen, bűnbánó módon meggyónni. Valami miatt azt hiszi, hogy a Fidesz örök és ő mindent megtehet. Kíváncsi lennék a jelenlegi népszerűségi indexére! Persze tőlem és Lázár tetteitől függetlenül a magyarnak még tetszhet is a közpénzen bérelt lézerblokkolós luxus limuzin, vagy kérkedni a vagyonnal, jó partinak beállítva a kis Lázárkát, vagy a különadó körüli botrány, vagy a polgármestersége alatt legjobban eladósodott város, vagy a tavalyi évben költségtérítés címén felvett 18 millió, vagy saját városában elkövetett merényletek.

dr kíváncsivagyok 2011.05.09. 22:52:00

@Winston Smith: Hogyan szavazta volna meg,....hiszen alkotmányellenes visszamenőlegesen Fideszeseket megadóztatni....

Nem vagyok fideszes 2011.05.09. 22:54:41

@tcom:

Igazi fideszes, más nem is várható tőle.

Molenaaar 2011.05.09. 23:00:17

Emlékeztek, amikor Lépes György akarta a dézsmát 2 évre visszamenőleg beszedni, mekkora balhé lett belőle?

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.05.09. 23:01:46

Az eredeti mondás: "Oszd meg és uralkodj" már nem hozott elegendő hasznot, így új jelszó után kellet nézni. A gyarmatosítás alapelve lett a Foszd meg és uralkodj! - de érdekes módon a demokrácia is szépen merített belőle. Ügyes tologatás eredményeként a mai demokráciákban is a vezetésért mindig jár a luxus, mint a középkorban.
Az már külön Hofi díj, hogy a polmenedzser hozzáértési szintje olyan, mintha a ciklikus patkányirtó irányítaná a paksi atomerőművet, arra hivatkozva, hogy neki is van belépőkártyája :)

tcom 2011.05.09. 23:27:06

@Winston Smith:

De miért lehet kérdés az alkotmánybíróság döntése? Kész, punktum. Az AB döntött, nincs miről beszélni.
Arról ne is beszélve, hogy 2007-ben a Tekintetes Úr, a Kárpátmedence géniusza, a Kedves Vezető, a főnök még azt mondta, hogy :

"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye. "

Persze csak volt olyan ország, mert Orbán szava ennyit jelent, avagy a hatalomért mindent.
A másik szégyen a kormányra nézve, hogy a hatalmas politikai nyomás, és az új baráti tagok (Stumpf) ellenére sem tudják teljesen "bePalibácsizni" az AB-t.

Harrachnak valamiért megjött az esze. Vannak a törvények a jogrendszer és van a szubjektív pofátlanság. Vajon az AB-nek is konzultálnia kellene pár 100ezer emberrel írásban, mint ahogy a kormány bohóckodik? És arra alapozva hoznia a döntését?

Elment Orbán esze, hogy 2011-ben lehet ilyet nyilatkoznia a Fidesz frakcióvezetőjének?

Hova vezet, ha teljesen hasra ütés szerűen visszamenőleg hoznak, módosítanak törvényeket? Holnap visszamenőleg 2000-ig mindenki visszakapja a kocsmában elfogyasztott sör árát? Persze csak ha számlával igazolja?

A Szalainék miatt váltották le a baloldalt. Ez a demokrácia törvénye. Az akkori jogrend megengedett ekkora végkielégítést. Ugyan hihetetlen pofátlanság, de a törvény szerint történt minden. A törvényeket pedig a demokratikusan megválasztott kormány és parlamentje szentesítette.
A nyugati demokráciákban ezt nem engedheti meg magának a politika, de nekik 40 évvel több idejük volt megtanulni ezt. Orbán és a Fidesz szisztematikusan azt teszi, amitől az eddigi kormányok elbuktak. Maszatol, vagy ha kemény és bátor, akkor a később megijedve nem változtat a roskadozó államon, a beteg ellátó rendszereken. És ez nem is igazán az Orbánok, Gyurcsányok bűne, hanem a csodaváró, a szocializmusban a józan eszét elveszítő társadalomé, amelyik még mindig elhiszi, hogy munka nélkül is "jár", hogy nincs másra szükség, mint hogy a hatalomból elzavarják az MSZP-t és jöjjön a Fidesz és máris itt az ígért kánaán.

Magyarország még mindig jelentősen tovább nyújtózkodik, mint ahogy a takarója ér. Hiába fényezi magát Matolcsy, ő is tudja, hogy a rabolt nyugdíjpénzekkel csak időt nyertek. Az pedig elfogy és akkor jön az igazi fekete leves.

FalóNyúl 2011.05.10. 00:02:09

@Vidéki: A vidéki agyaddal nehéz is. Az Alkotmánybíróság választott testület, ahová (jó esetben) a legmagasabb szintű tudással rendelkező szakemberek kerülnek be. Feladatuk politikamentesen megítélni a törvényeket és beadványokat. Eddig tiszta? A fityisz meg keresi a kiskaput vagy nagykaput, ha nincs bedönti. Mit számít nekik holmi törvény, jogbiztonság, visszamenőleges kötelezettség megállapításának tilalma? Na nyammogj ezeken a trágyadombodon.

FalóNyúl 2011.05.10. 00:07:14

@tcom: Ez így kerek és tökéletes amit írtál. Sajnos. Bár ma azt hallottam rendvédelmis szakszervezeti vezetőtől, hogy nem jó hosszú távon kekeckedni fegyveres testületek egyre idegesebb tagjaival :-) Remélem.

Pszt! 2011.05.10. 00:25:01

De mi a francot akarnak ezzel a különadó dologgal? Miért nem lehet azt mondani, hogy mximum 2 millió forint lehet a végkielégítés összege és kész? Úgy néz ki, hogy bennhagytak egy kiskaput. Tudniillik, ha akarok adni a 2 millán felül még egyet, de az után 98% az adó, akkor adok inkáb 50 milliót, leadózik a haver, és tisztán megmarad neki az 1 millió.

2011.05.10. 06:11:07

Aki meg 43 év munka után kap 4 millió Ft-ot vegyen fel hitelt hogy visszafizesse a felét.

ubetterwatchout 2011.05.10. 06:59:12

nekem még mindíg azzal van tele a fa.zom, hogy Lázár úr annak ellenére, hogy vagyonos, ( ugye kockáról kockára) életében nem volt még NEM közalkalmazotti-köztisztviselői munkája.

Annyira érdekelne, hogy kockáról kockára hogy lehet egy önkormányzati vagy parlamenti kévsielői fizetésből milliárdokat keresni legálisan.

Tedat 2011.05.10. 07:14:27

Erdekes hogyaz az MSZP tiltakozik, aki visszamenoleges hatallyal megadoztatta az egyszer mar adozott jovedelmet...

Ugy hivtak: ingatlanado!

Fizethettel SZJA-t, TB-t a jovedelemre, ha utana lakast vettel belole akkor az ingatlanadoval evente ujra es ujra megadoztattak...

eszkep 2011.05.10. 07:25:11

Ez a poszt az ékes bizonyíték, mekkora 0 (nulla) Zero színvonala mostanában. Az egész poszt egy sci-fi... Lásd a valóságot bármely hírportálon (kivéve persze az Index)... Az egy más kérdés, hogy pl. a blikk "Nem fizetnek a politikusok!" címmel ad hírt arról, hogy fizetnek a politikusok. Na zero,. ez a te színvonalad! Meddig tudsz még süllyedni?

Vidéki 2011.05.10. 07:25:43

@FalóNyúl:

Füled hosszú, eszed, farkad rövid.

Írod: Az Alkotmánybíróság feladata politikamentesen megítélni a törvényeket és beadványokat.

Azt észre kellene venniük, ha annyira überokosak, mint ahogyan elképzeled, hogy nem légüres térben tevékenykednek.

Még a "Szakértői" Bajnai kormány hozott egy vagyonadó törvényt. A szakértői kormányt szakértők szakértőiből válogatott jogászok segítették, mégsem voltak képesek kihámozni a magyar nyelven írt alkotmány szövegéből, hogy "alkotmányellenes" törvényt fognak beterjeszteni és elfogadtatni a parlamenttel.

Annyira biztosnak képzelték alkotmányjogászati tudásukat, hogy a vagyonadóból származó 100 milliárd forintot betervezték a 2010-es költségvetésbe.

Még a jogászok krémje sem volt képes előre látni, hogy jóval később az Alkotmány bíróság ki fogja herélni ezt a fontos költségvetéssel összefüggő törvényt.

A régi vitorlás hadihajókon egy viharban elszabadult hajóágyú okozott hasonló meglepetéseket.

Sok „alkotmányjogász szerint állítólag létezik egy "Láthatatlan Alkotmány" is, amit közönséges halandók nem láthatnak, hanem csak az Alkotmánybíróság felkent papjai. Ha bárki, bármikor, bármilyen ügyben az Alkotmánybírósághoz fordul, akkor az AB bármikor teljesen váratlanul, kiszámíthatatlanul kiherélheti a Parlament és a kormány határozatait.

Ha a "jogállam" ilyen méretű kiterjesztése elérhető, miért van szükség a demokrácia látszatára, szabad választásokra és parlamentre?

Ebben a helyzetben a demokrácia ezen intézményei csak a "bűnbak" szerepét játszhatják el.

Sokkal egyenesebb megoldás lenne, ha ilyen mentalitású jogászok, élükön az misztikus képességekkel felruházott Alkotmánybírósággal vennék át a hatalmat, annak minden felelősségével együtt, mint a "papság" által irányított államokban.

Iránban létezik egy ilyen, tévedhetetlenek által irányított állam 1979 óta.

Alterix 2011.05.10. 07:37:43

@Vidéki: "Még a "Szakértői" Bajnai kormány hozott egy vagyonadó törvényt. A szakértői kormányt szakértők szakértőiből válogatott jogászok segítették, mégsem voltak képesek kihámozni a magyar nyelven írt alkotmány szövegéből, hogy "alkotmányellenes" törvényt fognak beterjeszteni és elfogadtatni a parlamenttel."

Hát, egy jogot végzett miniszterlenöktől is túlzás elvárni, hogy tudja: nem hoznak visszamenőleges hatállyal törvényt? :)))))) Pláne, hogy a maszoposok is elhasaltak?
Ezt egy első éves jogászhallgató is tudja...

Alterix 2011.05.10. 07:43:12

@Vidéki: "Még a "Szakértői" Bajnai kormány hozott egy vagyonadó törvényt. A szakértői kormányt szakértők szakértőiből válogatott jogászok segítették, mégsem voltak képesek kihámozni a magyar nyelven írt alkotmány szövegéből, hogy "alkotmányellenes" törvényt fognak beterjeszteni és elfogadtatni a parlamenttel."

Hát, egy jogot végzett miniszterlenöktől is túlzás elvárni, hogy tudja: nem hoznak visszamenőleges hatállyal törvényt? :)))))) Pláne, hogy a maszoposok is elhasaltak?
Ezt egy első éves jogászhallgató is tudja...

Dubito 2011.05.10. 08:19:02

Nekem is sok minden sérti az igazságérzetemet. Pofátlannak tartom például a képviselők által számla nélkül felvett költségtérítést, és követelem, hogy fizettesék velük vissza 1990-ig visszamenőleg. Kamatostul.

Grabovszky 2011.05.10. 08:25:39

"Mellesleg az az egész cirkusz kb. 450 embert érint, ennyien fizettek be a NAV-nak 1,08 milliárd forint különadót eddig."
Ez tévedés, ennek a többszörösét érinti, ennyien fizették be eddig. Gondolom azok, akik jelenleg egyéni vállalkozók, mert nekik az SZJA fizetési és bevallási határidő február volt, a többiek nagy valószínűség szerint kivártak, hiszen május 20 a határidő. Nagyon sokan vannak, akik a 30 éves munkaviszonyukra tekintettel kaptak végkielégítést, de olyanról is hallottam, hogy 2001-2006-ig GYES-en lévő az 5 év szabadságának megváltásával lépte túl (GYES lejárta után ki kellett lépnie), és ez is adóköteles (volt)!!

Dubito 2011.05.10. 08:34:27

@Tedat: "Erdekes hogyaz az MSZP tiltakozik, aki visszamenoleges hatallyal megadoztatta az egyszer mar adozott jovedelmet...

Ugy hivtak: ingatlanado!"

Azért ennyire nem lehetsz korlátolt. A jövedelem, az jövedelem, a vagyon az vagyon. Ez még akkor is két külön fogalom, ha a jövedelemből keletkezhet vagyon, és a vagyonból jövedelem. Az akkor hatályos alkotmányban szó szerint is benne volt, hogy mindenki "jövedelemi ÉS vagyoni helyzete alapján" járul hozzá a közteherviseléshez.

Semmi visszamenőleges nem volt benne. Akkor lett volna, ha a két évvel azelőtt eladott házadra vetették volna ki. Azzal, hogy valamikor VOLT vagyonod.

Apropó, be lehetne vezetni a "pofátlan vagyon" fogalmát is. Az 500 négyzetméteres villák cirádás vaskapuval és kőoroszlánnal is sértik a panelban lakó polgár igazságérzetét.

gpetersz 2011.05.10. 08:41:52

Mocskok. Mi itt a probléma? Nem ezt nézzük már 21 éve? (meg mondjuk már vagy 100 éve) Nekünk ilyen gazemberek jutottak. Igaz az is KÖZÜLÜNK választjuk őket.

vkaresz6 2011.05.10. 08:43:44

A kommentelő közösségnek kellene egy pártot alapítani. :) Van benne mindenféle vélemény és kb 10x keményebben járnak körbe minden témát mint bármelyik politikus sőt még egy rakás magas olvasottságú oldal is a közelükben van.

EasyRight 2011.05.10. 09:22:58

@Vidéki: Egy május 7.-i hírhez: én az önkényes lakásfoglalással azonos ideig tartó bentlakásos intézményben szavaznék meg nekik szállást és munkahelyet. Jut eszembe, a böriben csak papírválogató munka létezik? Kéne nekik adni egy köbméter fát fejenként/naponta, meg egy nem túl éles fejszét, és hajrá. Amennyi fa megmarad, annyi kaját nem kell nekik adni.
@Dubito: Ámen.

Leslieke 2011.05.10. 10:23:29

"Mellesleg az az egész cirkusz kb. 450 embert érint, ennyien fizettek be a NAV-nak"

Ez így csak félinformáció! Sokkal több embert érint, de sokan kivártak az utolsó pillanatig az adóbevallás beadásával, így ők nem s fizettek be.

Squid 2011.05.10. 10:45:30

Azért forgonak rajta mert ha a 98% megbukik akkor nagy sansza van a MANYUP lehúzás megbukásának is.

Na ha az bekövetkezik a költségvetés beborul mint részeg tata biciklivel az árokba, és megy vele az ország is.

Na akkor lesz forradalom, igaz nem fülkében és nem az a verzió ami a Fidesz-nek kedves lenne...

ügyfélszolgálatos 2011.05.10. 11:36:25

@csizsikpizsik: Egy pontot kihagytál. Nem kapunk 400e benzinpénzt soha semmikor. Ennyiből én a Holdig elmennék.... Kötsögök ezek.

NA YA! 2011.05.10. 12:42:30

Már csak az emberi méltósághoz való jogot kell törölni az alkotmányból, vagy sarkalatos törvényben kimondani, hogy az Alkotmánybíróság, az alkotmányt érintő kérdésekben nem jogosult ítélkezni! Miért is gondolom, hogy ha kell, akkor ezt is megteszik! Szijgyártó meg úgy is meg tud magyarázni mindent! Az egyik elkúrta, a másik meg átkurja!

látjátok feleim szümtükkel 2011.05.10. 15:38:30

@Vidéki:" Ha bárki, bármikor, bármilyen ügyben az Alkotmánybírósághoz fordul, akkor az AB bármikor teljesen váratlanul, kiszámíthatatlanul kiherélheti a Parlament és a kormány határozatait..."
Tudod ez az eredménye annak, ha silány jogszabályt alkot a parlament. Ha az AB hatáskörét pontosan meghatároznák, és az alaptörvényben nem hivatkoznának történelmi alkotmányra, akkor az alkotmánybírók se tudnának ilyenre hivatkozni.
Azzal, hogy a törvényben kizárták az AB hatáskörét a költségvetés, és az adójogszabályok vonatkozásában, veled, velem, és minden magyar állampolgárral, adózóval szúrtak ki. Ennek egyszerűen az az oka, hogy ezek a törvények is lehetnek az alkotmánnyal ( alaptörvénnyel ) ellentétesek. Ha az állampolgár nem tanúsíthat alkotmánysértő magatartást, akkor az állam illetve a nevében eljáró hatóságok tanúsíthatnak? A rendszerváltásnak éppen ez volt a lényege, hogy az államot leszállítsuk a magas lóról. Azzal természetesen egyet kell érteni, a költségvetést ne boríthassa fel az AB, de ezt pontosan meg lehetne fogalmazni a törvényben úgy, hogy az államnak se kelljen jogbizonytalanságban költségvetést tervezni, és ne legyen lehetősége alkotmánytól eltérően eljárni se.

Vidéki 2011.05.10. 16:47:01

@látjátok feleim szümtükkel:

A választópolgárok akaratából létrejött parlament képviselői Ön szerint
nem jártak el racionálisan, amikor definiálták az Alkotmánybíróság hatáskörét.

Ez egy politikai állásfoglalás, mert megkérdőjelezi a választott képviselők alkalmasságát.

Ezt Ön helyénvalónak és vitathatatlanul igaz állításnak tartja.

Szerintem viszont helyénvaló definiálni az Alkotmánybíróság hatáskörét

Ha a hatáskör határtalan, létezhet egy „Láthatatlan Alkotmány” is, akkor annak határtalan és misztikus területén barangolók mindent és mindennek az ellenkezőjét megmagyarázhatnak.

Nekünk ezt muszáj elhinni, mert miránk, közönséges halandókra vonatkoznak a természet törvényei: mi nem vagyunk képesek látni a láthatatlant.

Iránban 1979 óta létezik egy, korlátlan hatáskörűek és tévedhetetlenek által irányított állam 1979 óta.

Squid 2011.05.10. 17:32:10

@Vidéki: "A választópolgárok akaratából létrejött parlament képviselői Ön szerint
nem jártak el racionálisan, amikor definiálták az Alkotmánybíróság hatáskörét.

Ez egy politikai állásfoglalás, mert megkérdőjelezi a választott képviselők alkalmasságát.

Ezt Ön helyénvalónak és vitathatatlanul igaz állításnak tartja.

Szerintem viszont helyénvaló definiálni az Alkotmánybíróság hatáskörét

Ha a hatáskör határtalan, létezhet egy „Láthatatlan Alkotmány” is, akkor annak határtalan és misztikus területén barangolók mindent és mindennek az ellenkezőjét megmagyarázhatnak.

Nekünk ezt muszáj elhinni, mert miránk, közönséges halandókra vonatkoznak a természet törvényei: mi nem vagyunk képesek látni a láthatatlant.

Iránban 1979 óta létezik egy, korlátlan hatáskörűek és tévedhetetlenek által irányított állam 1979 óta. "

Kedves Vidéki!!

Egy idézet neked válaszul!!!

"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye. "

Orbán Viktor 2007.

Ebből nem jössz ki jól.

látjátok feleim szümtükkel 2011.05.10. 18:46:43

@Squid: Köszönöm, ezt az idézetet nem ismertem.

látjátok feleim szümtükkel 2011.05.10. 21:36:08

@Vidéki: "Ez egy politikai állásfoglalás, mert megkérdőjelezi a választott képviselők alkalmasságát."
Ez nem politikai állásfoglalás, pusztán szakmai kritika. Nem kérdőjelezem meg a képviselőek alkalmasságát, de te sem tudsz vakbelet operálni, gondolom nem tetszene, ha a sebész helyett egy képviselő operálná ki belőled.
A képviselőnek vannak szakmai tanácsadói, azokat kellene jól kiválasztani egy törvény megszavazása előtt, mert a törvényt nem csak megszavazni kell, előtte meg is kell értelmezni annak aki dönt róla.
Van ezen kívül szakminisztérium, ahol szakemberek dolgoznak, a jogalkotás hibátlanságáért ők is felelősséggel tartoznak.
Azért nyugodj meg nem ez a parlament az egyetlen, amelyik esetenként rosszul használható törvényt alkot, sajnos a rendszerváltás óta ez nagy divat. Korábban voltak a törvénytervezeteknek szakmai vitái, ahol az érintett szakemberek elmondták a tervezettel kapcsolatos aggályaikat. Ez azért fontos, mert egy-egy szakma joganyaga olyan nagy, hogy a gyakorló jogászok is, a több ezer jogszabályból csak részterületeket ismerhetnek. A politikai akarat, ha nem megfelelően illesztik be a törvénybe, nem pótolja a jogi pontosságot. A jogalkalmazó nem a politikai akaratot, hanem a jogszabály szövegét alkalmazza. Ugye nem mindegy, hogy a csapra szar, vagy a szarra csap?
Ha egy jogszabály több féle képen értelmezhető, az nem az értelmező hibája. Majd amikor egy hivatalban a te károdra értelmezik a jogszabályt, magad is rájössz ennek igazságára.

süti beállítások módosítása