Skip to content


       Szűrés lista

Egy érdekházasság stációi

Gaskó István és Orbán Viktor.
Egyiküket sem kell bemutatni. Régi barátságuk a Gyurcsány elleni harcban teljesedett ki, az emlékezetes gördülő sztrájk idején.

Egyáltalán nem vagyok annak a híve, hogy hintsük be sóval a MÁV helyét - inkább rendbe kéne rakni, mint normális országokban - , de a legnagyobb szakszervezete roppant viszketőssé teszi az ember tenyerét. A cégtől milliós fizetést kapó Gaskó, amint a dolgozók érdekeit képviseli, hááát nem túl hiteles, de azért jópáran bedőlnek neki, és ugranak/ugrottak az első füttyszavára, ezzel pedig saját magukat megutáltatva asszisztáltak egy politikai játszmához. Persze tudom, ez csak egy régi komcsibolsi összeesküvéselmélet.....

Mindenesetre tény, hogy a Fidesz ellenzékből támogatta a vasutassztrájkot, illetve az annak alapjául szolgáló követeléseket, melyek közül a legfőbb, hogy a Gaskó által vezetett VDSZSZ a MÁV Cargo eladásából befolyó bevételből minden vasutasnak 250ezer forintot, és 10 százalék béremelést a kiszervezett MÁV-cégek - a Start, a Trakció, illetve a Gépészeti Zrt. - dolgozóinak. A 250 ezer forintot arra alapozva, hogy a privatizáció után mindenki, aki az áruszállításban dolgozott, 700 ezer forintot kapott a MÁV-tól, és Kóka egy tárgyaláson állítólag a többieknek is megígérte. Őszintén szólva én ezt simán kinézem Janiból, hiába mondta, hogy "szerint bizarrnak tűnik, hogy egy "füstös kocsma mélyén" odaígért volna 30 milliárd forintot a semmiért." Bizarr? Tőle? Ugyan! Gaskót sem kell félteni, de azért Kóka magasabb súlycsoport.... No mindegy, lényeg, hogy ez volt a kiindulási pont.

Emlékeztetőül a Gaskó-Fidesz jóbarátság állomásai:

- Gaskó 2007 végén, az EÜ-privatizálás elleni akciója előtt személyesen is egyeztetett Orbánnal, aki a későbbi demonstrációkat is bátorította.

- Szijjártó Péter akkori pártszóvivő 2008 végén az Országgyűlés költségvetési bizottságának fideszes képviselők által kezdeményezett rendkívüli ülésével összefüggő sajtótájékoztatón azt mondta, hogy "Elfogadhatatlan és tűrhetetlen, hogy a kormány semmibe veszi a sztrájkolók követeléseit és nem hajlandó érdemben tárgyalni a szakszervezetekkel. A kormánynak ez a magatartása a magyar emberek békés és nyugodt karácsonyát is veszélyezteti", illetve "Világossá vált, hogy az esztendő végére a kormány elvesztette a kontrollt az országban zajló folyamatok felett", valamint "leszögezte, hogy a sztrájk alkotmányos jog, és nyilván senki nem feltételezi, hogy az alkalmazottak "jókedvükben sztrájkolnának".".

- a Népszava szerint 2008 decemberében videoüzenetben szólt a sztrájkra készülő vasutasokhoz Orbán Viktor is, aki a "ma harcosainak" nevezte őket, és előtte is nyíltan kiállt a sztrájkok mellett, mondván: politikai fordulatra csak munkabeszüntetésekkel lehet rávenni a kormányt. (a videót sajnos nem találtam meg, tényleg igaz?)

- 2008 februárjában, a gördülősztrájk bejelentésekor a vasutasokat Kontur Pál, a Fidesz munkástagozatának elnöke biztosította pártja szolidaritásáról: "A Fidesz a kisemberek, a munkások, a vasutasok oldalán áll; elég volt abból, hogy a hatalom semmibe veszi az embereket. Szolidaritásunkról biztosítjuk mindazokat, akik demokrácia adta alkotmányos jogaikkal élve próbálják elérni a munkások, az alkalmazottak és családjaik sorsának jobbra fordulását" – mondta a politikus. Kontur Pál hangsúlyozta: olyan mértékben nőttek a megélhetési költségek, hogy egyáltalán nem elrugaszkodott a vasutasok bérfejlesztési igénye. Kérdésre válaszolva hozzátette: az is teljesen jogos követelés, hogy ha sikeres privatizáció ment végbe, akkor abból a vasutasok is részesüljenek."

Aztán jött 2010.

Kormányváltás, szembesülés a látszatnál is szarabb helyzettel, gazdasági és egyéb akciótervek. Gaskó viszont úgy érezte, most hogy a barátai vannak pozícióban, eljött a Kánaán, és ideje benyújtani a számlát sokéves gyurcsányfúrásáért. Bár a jóslatokkal ellentétben szerencsére nem lett közlekedési miniszter, már május elején "finoman célozgatott" rá, hogy ideje lenne egyeztetni az ígéretek beváltásáról.

Válaszlépés? Július elején Selmeczi Gabika vezetésével nagyító alá tették a szakszervezeti vezetők túl magasnak talált bérét, amiket hogy-hogynem a Magyar Nemzet szellőztetett meg, megadva az irányt a párthíveknek....

Majd jött decemberben az igazán komoly támadás: a korábban szolidaritásról nyilatkozó Kontur Pál Kara Ákos párttársával karöltve benyújtotta a sztrájktörvény-módosítást, amitől az összes szakszervezetis véreset köpött, Gaskó pedig éles logikával felismerte, hogy ezt a papírt bizony miatta, a VDSZSZ miatt írta a Fidesz. Csalódottan nyilatkozta, hogy "A Fideszt ellenzékben nem, csak kormányon érdekli az, hogy egy esetleges sztrájk esetén elégséges szolgáltatás nélkül maradhat-e az utazóközönség. Ezt nem tartja túl korrektnek". Hát bizony, tényleg elég köcsög dolog, és régi bolsi szokás kinyírni a korábbi partnerünket, de azt hittem Pista edzettebb, nemegykönnyenmeglepődős típus....

Aztán jöttek a különböző ügyek, hírek, intézkedések, és a tavasz beköszöntével az ezek által kiváltott tüntetések, így a VDSZSZ-kormány civakodás nem kapott nagy publicitást. Aztán mire feleszméltünk, már csak azt láttuk, hogy Orbán Miniszterelnök Úr személyesen ment el (nem fordítva!) a LIGA szakszervezeti tömörülés székházába tárgyalni, és ott a két régi jóbarát megbeszélte a problémákat.


(képek forrása: Orbán Viktor FB-oldala, az album alcíme:"Gaskó Istvánnál voltam, a Ligánál. Van, amiben egyetértünk, van amiben nem. Folytatjuk a tárgyalásokat.")
 

Most, három héttel később pedig mit olvashatunk? A kormány jogosnak és reálisnak tartja a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követeléseit, amelyek teljesítéséről egyeztetések kezdődnek. Ezt Fónagy János államtitkár mondta a államtitkár a VDSZSZ Szolidaritás VIII. küldöttgyűlésén.

 

 

Mivel szerencsére Gaskóék tavaly az árvíz miatt a 250ezer fejenkénti juttatás helyett már csak 150 ezerre tartanak igényt, "csak" annak, illetve a 10 %-os béremelés 2007. júliusáig visszamenőleges kifizetésével kell számolnia a költségvetésnek. Pár tízmilliárdból biztos kijön, és talán az államkasszában parkoltatott manyupos reálhozamok kamatbevételei fedezik is....

Hogy szerintünk mi történt? Egyszerű:

 

Jobb a békesség, hát Orbán megvette. Épp elég a rendőrökkel, tűzoltókkal, orvosokkal bajlódni, ne kelljen még a vasutasokkal is, mert az óriási öngól lenne, Gyurcsány meg röhögőgörcsöt kapna. 

Címkék: politika fidesz máv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr402910221

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétharmados karantén 2011.05.18. 00:37:46

p { margin-bottom: 0.21cm; A cím értelmetlennek tűnhet. Adott egy párt(szövetség), amely a Parlamentben kétharmaddal rendelkezik. Óriási fölhatalmazást kapott, akár új alkotmányt is konstruálhat (meg is teszi), akár az egész közjogi rendszert átszabhat...

Trackback: Le a nyugdíjakkal, éljen a munka! 2011.05.17. 19:42:06

            Mindenben egyetértek a kormánnyal! Aki munkára képes az dolgozzon (valamilyen munkára mindenki képes. Ha mozgásképtelen majd kap ülőmunkát, ha ágyhoz kötött majd a Médiacenzor Nemz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2011.05.17. 13:17:22

"Épp elég a rendőrökkel, tűzoltókkal, orvosokkal bajlódni"

Tedd mellé a tanárokat is az óraszám-emelés miatt.

P.mester 2011.05.17. 13:28:10

Díszszakszervezetissel lehet majd mutogatni, hogy lám-lám mi nemzetikonzultálunk, meg nemzetiegyüttmüködünk, csak a haza ellenségei nem veszik ezt észre bolsevikilag.

Secnir 2011.05.17. 13:45:28

"Egyáltalán nem vagyok annak a híve, hogy hintsük be sóval a MÁV helyét "

háááát..
...pedig egy próbát megérne. Aztán a 0-ról felépíteni töredékéből, töredéke üzemeltetési költséggel, szakszervezet nélkül. Esetleg 2-3 éven belül nyereséges is lehet.

Secnir 2011.05.17. 13:48:41

@Virág et.:
plusz azokat az ex-diákokat, akikre most húzzák rá az utólagos tandíjat.

ööö...
....ez a Gaskó ez ő?:

"1972 és 1975 között a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán, 1981 és 1986 között a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen tanult.

1975 és 1990 közt az állami vasúti vállalat MÁV-nál dolgozott különböző beosztásokban: Ormosbányán állomásfőnök volt, ezután Kazincbarcikán dolgozott, Budapest-Rákosrendezőn körzeti gazdasági üzemfőnök-helyettes volt, majd a Budapesti Igazgatóság gazdasági főmunkatársa. 1993-től tagja a MÁV Felügyelő Bizottságának.

1980-ban belépett az MSZMP-be, a szocialista állampártba, amelyből 1989-ben lépett ki. Ugyanebben az évben a Magyarországi Szociáldemokrata Párt (MSZDP) alapító tagja lett, 1990-ig alelnök
A Nemzeti Kerekasztal tárgyalásain ő képviselte az MSZDP-t.
1989-ben részt vett a VDSZSZ alapításában.
1990-ben a szakszervezet ügyvezető elnöke,
1991-től elnöke lett.
993-ban és 1994-ben a Liga könföderáció alelnökévé választották,
1996 óta a Liga elnöke"

csak a tisztánlátás kedvéért...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.05.17. 13:52:00

@Secnir:
Egy volt MSZMP-s komcsi Orbán kebelbarátja. Nahát.... a mi komcsink jó komcsi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.17. 13:52:29

Azért min. pofátlanság, hogy a kezdő orvosi bér br. 120 ezer, annyi mint a kezdő utcaseprői bér, és emiatt nincs elég orvos és emiatt valószínűleg emberek halnak meg ügyeletei időben, de a VDSZSZ pofáját betömik 10-20-30 milliárd forinttal.

rolika 2011.05.17. 13:52:55

valamit tudhatnak a vasutasok, hogy senki nem mer hozzájuk nyúlni...

tryclops 2011.05.17. 13:57:12

Aztakurva,aztakurva,aztakurva,
NEEEEEEEEEEEEEE!!!!

Pont a görény Gaskóval nem basznak ki, mindenki mással meg igen?
F.ck 2/3!

Viktus 2011.05.17. 13:58:06

Vasutas munkásőrség fogja majd visszaverni a minisztériumot ostromló rendőr-tűzoltó tüntető seregletet :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 14:00:44

@Secnir:

Olyan értelemben nem vagyok a híve, ahogy a habzószájúak szoktak hőbölögni, hogy adjuk el, különben is mi a picsának vonat, akinek nem telik kocsira, az ne akarjon utazni, vagy érje be a napi egy busszal. A vízfej levágását, a szervezet modernizálását, ésszerűsítését maximálisan támogatnám, de olyan szerintem sose lesz.

Viktus 2011.05.17. 14:01:42

@zero:

Demagógia ez keményen így ebben a formában.

A kezdő orvos nálunk a képzésére nem fizeti ki a milliókat, mint másfele ... lényegében miután tapasztalatot szerzett már igen szépen keres, ha ért a szakmájához.
Orvosból pedig azon okból van egyre kevesebb, hogy a magyar oktatási rendszer romokban hever, és egyszerűen nincs elég ember aki a felvételi szintet megütné ... fizetésük lehetne kezdőnek fél millió is több orvostanhallgató nem lenne, mert az oktatási rendszer attól nagyobb koponyákat nem bocsátana ki.

dr. Aullah 2011.05.17. 14:02:24

Tehát akkor az átlag dolgozó is kérhet részt az összes privatizált cég eladásából? Vagy csak akkor, ha tudunk valami titkot a viktátorról?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.17. 14:08:42

@Aullah:

Ja, ez nem precedens teremtő? Visszamenőleges hatállyal?

Viktus 2011.05.17. 14:09:10

@laspalmas:

Egy éve kormányoznak, és még azt a bonyolult ésszerűsítést sem tudták megoldani, hogy Debrecenbe, Miskolcra stb. ne mászkáljon busz csak vonat ellenben pl. két emberrel ne gurigázzon a csihuhu mondjuk a Szolnok-Hatvan vonalon ... oda elég egy kisbusz is lazán ...

DArchAngel 2011.05.17. 14:16:45

A MÁV is egy szent tehén, mert nagy visszhangja van, ha megmozdul, a vasutas pedig (tisztelet a kivételnek) híres arról, hogy szeret a semmiért nagy pénzt akasztani.
Mondjuk azt nem értem, hogy a rendőröknek, tűzoltóknak, tanároknak miért nincs akkora zsarolási potenciálja, mint Gaskó bohócainak? Talán az a válasz, hogy az előbbiekben van annyi kötelességtudat, hogy előbb-utóbb visszamennek dolgozni...

Viktus 2011.05.17. 14:21:36

@DArchAngel:

Rendőr, tűzoltó, börtönőr, orvos, tanár ténylegesen nem sztrájkolhat a vasutas meg igen, és látszatja is van.

eFigyelő 2011.05.17. 14:29:00

Most nem értem mi a baj? Az, hogy Orbán ugyanazt mondta vasutas ügyben ellenzékben és kormányon????

Viktus 2011.05.17. 14:31:19

@eFigyelő:

Mostanat ugyebár gazdasági szabadságharc van minden forint számít ...

"Az elmúlt nyolc év szocialista kormányai súlyos örökséget hagytak hátra, a Gyurcsány-korszakban ugyanis a végletekig eladósították Magyarországot. Most a legfontosabb cél, hogy az államadósságot le tudjuk győzni"

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.17. 14:32:30

Aha, persze, ezt a pártizmilliárdot kiosztják a bunkó kallereknek, a mozdonyvezetőnek, a takarítónak meg a kerékkopogtatónak.
Kinyúlják a pénzt most narancsszínben és népnemzetikétharmadpántlikában és néhány gombot meg odapöckölnek a hülyevasutasnak aki még mindig csillogó szemmel issza Gaskó elvtárs minden szavát.

picur3ka 2011.05.17. 14:35:00

rendorok, tanarok, allami alkalmazottak, nem termelnek semmit. Ha a szallitas leall, az GDP veszteseg, igencsak exportfuggok vagyunk, sot geopolitikai elhelyezkedesunk meg tobb problemat okozhat.

Viktus 2011.05.17. 14:44:55

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

A szállításhoz a MÁV szakszervezetes Gaskónak sok köze nincsen a gördülős bohóckodásával a személyszállítást tudta lerohasztani.

Valandil 2011.05.17. 14:46:10

@laspalmas: MÁV: XIX. szd-i struktúra, XXI. szd-i kihívások...

CyberPunK 2011.05.17. 14:47:47

Zero: nem herélték már ki ezt a sztrájkos játékot valami új törvénnyel? Csak mert nekem valami ilyesmi rémlik.

CyberPunK 2011.05.17. 14:48:21

@CyberPunK: Bocs, Laspalmas. Most vettem észre a szerzőt.

Secnir 2011.05.17. 14:48:41

@laspalmas:
"Olyan értelemben nem vagyok a híve, ahogy a habzószájúak szoktak hőbölögni, hogy adjuk el, különben is mi a picsának vonat, akinek nem telik kocsira, az ne akarjon utazni, vagy érje be a napi egy busszal. "
nem, én sem erről beszélek. A gond egyrészt -ahogy te is írtad- a vízfejekkel van, másrészt magával a MÁV alkalmazottainak nagyrészével. Ők is keményen sárosak abban, hogy a MÁV itt tart, ahol. Mind megítélésben, mind anyagilag.
van bakter ismerősöm. többet van otthon, mint dolgozik. már amikor.
amikor bulizunk, meséli, hogy pölö hajnalban MÁR úgy be volt rúgva, hogy leült a sínekre, úgy várta a lacházi vonatot. Kollégája odébbhúzta, így a peronon ülve integetett a kis piros zászlójával, hogy álljon meg.
az meg persze baszott megállni, mert a lacházi egy órája elment, ez egy tehervonat volt, ami nem állt meg minden bokornál.
de azt is elmesélhetném, (de nem fogom) hogy a háza alapjában mennyi terméskő van (amit 'kinyert' a sínek közötti felújításra szánt kőből) - és ő csak egy BAKTER volt b+, egy vidéki állomáson.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.17. 14:49:04

@eFigyelő:

Nem éppen az ellenkezője.

Hogy ellenzékből demagóg módon felkarolta az ügyet, csak mert Gyurcsányt lehetett vele támadni, és képes kormányra kerülve meg is adni nekik ezt a pénzt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.17. 14:50:03

@CyberPunK:

De, volt is róla poszt. Meg kell egyezni az elégséges szolgáltatásról.... nincs azóta sztrájk :)

CyberPunK 2011.05.17. 14:50:48

Amúgymeg ha úgy lenne, ahogy az utolsó kép mondja, akkor szarban a haza. Azért egy diktátortól elvárja a felvilágosult állampolgár, hogy az állam ellenségeit lővesse már le a francba a titkosszolgálattal.

mocskosbaribaszó 2011.05.17. 15:00:04

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Aki nem termel az nem is dolgozó? Kifacsart logika de értem én.

Meg a máv aztán sokat termel, volt egy poszt ,hogy hány embernek kell a 100-ból egész jegyet vennie, meg 500 ezer arcképes(ha jól emlékszem) van, a Cargóból meg sok pénzt nem látni mert privatizálták...

CyberPunK 2011.05.17. 15:04:03

@picur3ka/mesterhazymiklospart: kívánjak neked két hetet rendőr nélkül, hogy utána megbeszéljük a GDP-közszolgálat kapcsolatát? Vagy a tanár-50 évvel későbbi GDP kapcsolatát?

eszkep 2011.05.17. 15:08:42

No, ez már érdekesebb poszt. A múltkori orvosi bérpapír mellé oda kellene rakni, mennyit keres vajon egy "az anyavállalattól 2007 júliusában a MÁV-Start Zrt.-hez, valamint 2008 januárjában a MÁV-Gépészet Zrt.-hez kiszervezett munkavállalóknak." Sejtésem szerint többet, mint egy orvos...
Persze azért a posztban vagy egy kis összeesküvés mellett is, inkább csak az utolsó gondolat lehet a mozgatórugó. Az érdekházasság egy kicsit túlzás, az "ellenségem ellensége" helyesebb megfogalmazás lenne.
Ezt a "szarvletöréses" gondolatot sem értem, mert a sztrájktörvény módosításáról nincs hír a belinkelt közleményben, tehát azt (tudtommal) az eredeti elképzelés szerint módosítják (módosították?)

eszkep 2011.05.17. 15:12:37

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ők is termelnek, csak ez hosszú távú befektetés. Éppen ezért vannak a vasutasok igen jó helyzetben a sztrájkfenyegetéssel, mert az viszont közvetlenül hat a GDP napi alakulására.

eszkep 2011.05.17. 15:14:05

@zero: Pontosabban nem kell megegyezni, de akkor a bíróság mondja meg, mi számít annak...

eszkep 2011.05.17. 15:14:56

@Viktus: Megjegyzendő, a fegyveres testületeknek nincs is sztrájkjoga.

eszkep 2011.05.17. 15:17:03

@mocskosbaribaszó: "Aki nem termel az nem is dolgozó? Kifacsart logika de értem én."
Hajaj, dolgoztál már külföldi (amerikai, vagy esetleg japán, francia, angol) tulajdonú cégnél?

picur3ka 2011.05.17. 15:22:45

@CyberPunK:

a mi varosunkban vagy 20 eve nincs rendor.

Nehez megerteni a kulonbozo zsarolasi potencialjukat?

Gontar 2011.05.17. 15:22:46

@picur3ka/mesterhazymiklospart: "Rendőrök, tanárok, állami alkalmazottak nem termelnek semmit."

LOL... EMBER!!! A rendszerváltás óta az Ő munkájuk is beleszámít ám a GDP-be. :-) Csak a rendszerváltás előtti komcsi gazdasági számítások szerint nem számított bele a nemzeti össztermékbe (már nem emlékszem hogy is hítták ezt, de akkor még nem GDP volt a neve) a szolgáltatók + rendőrök, tűzoltók stb... munkája!!! De az már régen volt. :-) Modern piacgazdaságban (mint amilyen nálunk is van LOL) MINDEN munkavégzés termel valamit, és igen - beleszámít a GDP-be.

CyberPunK 2011.05.17. 15:27:00

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ha szerinted nagyobb potenciál az, hogy nem jár a vonat, mint az, hogy meglincselnek azok, akiknek védeniük kéne a seggedet, akkor biztos igazad van. :)

hoplita 2011.05.17. 15:52:47

@Viktus:
Szerintem tévedsz.
Az a bibi, hogy már nincs olyan presztízse az orvosi pályának, mint 25 éve.
Az okain már vitatkozhatunk, de ez így van.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 16:03:22

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Az a baj barátom, hogy a vasút már szart se szállít ezért veszteséges többek között. Mert a személy szállítás a vasúton már nagyon régen veszteséges ám.

picur3ka 2011.05.17. 16:09:52

@CyberPunK:

Az ilyen rendoroknek a kozeleben sem lenne szabad lenniuk ennek a palyanak. Es igen, az.

picur3ka 2011.05.17. 16:11:02

@Nikosi:

nem szemelyszallitasrol beszeltem. Nyilvan. olvasd el meg egyszer.

Vidéki 2011.05.17. 16:17:40

„A kormány jogosnak és reálisnak tartja a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követeléseit, amelyek teljesítéséről egyeztetések kezdődnek”

Amit viszont Vastagbőr, fejlettnek képzelt jogérzékével nem tart jogosnak.

Nagyon féloldalas Vastagbőr agyműködése:

Kifogásolja azt, ha a vasutas szakszervezet részt kér dolgozói számára a MÁV CARGO százmilliárdos privatizációs bevételéből, de nem éri el ingerküszöbödet az a tény, hogy a privatizációval kapcsolatban az ici-pici, 30000 forintos törzstőkéjű Geuronet Bt számláján 2 milliárd forint „sikerdíj” landolt, miként annakidején a Bibliai „égi manna”, noha az akkori „mindenre kiterjedő és alapos” Minisztériumi vizsgálat kiderítette, hogy az ügyben semmiféle érdemleges tevékenységet nem folytatott.

Mégis 2 milliárd forint ütötte a markát.

Ugyanennyit a a MÁV egyszerű dolgozói is tettek, tehát ha logikusan gondolkodunk, őket is illetheti sikerdíj,
ha mindenki Egyenlő és nincsenek Egyenlőbbek.

zrobasé 2011.05.17. 16:27:59

@Vidéki: igy is van, tettek érte kapják meg...de akkor a máv veszteségeit is fizessék már be ugyanők...a cégtől, ha nem jogosan kapta, akkor indokolatlan haszonszerzés miatt vissza kell perelni a pénzt...

dr. Aullah 2011.05.17. 16:33:34

@Vidéki: A követelésük nem csak pofátlan, de teljesen jogtalan. Ezzel az ütemmel másnak is kellene adniuk. Ráadásul a hülye is belátja, hogy az egész arra ment, hogy szopássák a volt kormányt. Most hogy ezt megtették, megkapják az ezüstjeiket. Persze... orbán kiáll a sztrájkolókért. Ha neki érdeke...

picur3ka 2011.05.17. 16:56:43

@zrobasé:

ebbol a penzbol, peldaul

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 17:05:53

@Viktus:

Más a kampány és más a kormányzás ugye :) Nem mernek egyik társasággal sem kibaszni, meg aztán megint egy halom munkanélküli, és persze nem ők akarnak azok sem lenni, akiket úgy emlegetnek a falukban, hogy "elvették a buszt Marika néniéktől"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 17:09:04

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

A szállítást privatizálták ugye, és a cargósok hangját nem is hallod azóta. Ergo a személyesek sztrájkolnak, akik nemigen exportálnak, viszont kiválóan tudják szopatni az országot. Én azt mondom, vagy legyen normális sztrájk, mint pl a franciáknál, vagy ne legyen semmilyen, mert a teszetoszáskodásnak sehol semmi értelme.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 17:16:55

@Secnir:

Ismerek ilyet is - olyat is, mint mindenhol, itt is vegyes a kép. De én amondó vagyok, hogy az alkalmazottak ellanyhulásáért a vezetők a felelősek, ők hagyták az elkurvulást, hogy ők is csinálhassák a saját bizniszeiket. Tulképp ez az egész országra jellemző.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 17:19:24

@eszkep:

Érdekházasságot nem csak anyagi, hanem politikai vagy egyéb okok miatt is köthetnek, így a példa szerintem tök jó.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 17:21:49

@Vidéki:

Tehát ha Gyurcsányék loptak, akkor lopjunk mi is?

:: M/OR :: 2011.05.17. 17:28:28

Ebbe ma botlottam bele a Napiszaron. Összedolgozik a két blog? :D (Meg a tecső :))

youtu.be/GIt-pA6JQfI

picur3ka 2011.05.17. 18:03:42

@laspalmas:

Ok jogos. De a kerdes amire reagaltam, csak ilyen altalanos volt, hogy a vasutasoknak, miert erosebb a sztrajk pozicioja, mint a tanaroknak.

John D. Rockefeller (törölt) 2011.05.17. 18:52:39

Kicsit off, de az a helyzet, hogy a "bunkó kaller" egész hónapban dolgozik mint az állat, aztán nem kap nettó 80-at se!
Ezek után még mosolyogjon melléje? Arról nem is beszélve, hogy milyen légkörben kell dolgoznia..

Tisztelet a kivételnek!

Secnir 2011.05.17. 19:05:42

@Nikosi:

"Mert a személy szállítás a vasúton már nagyon régen veszteséges ám."

ez sajnos így van.
ámde.
számoljunk picit, demagóg módon, pusztán statisztikai alapon: ki tudja-e termelni egyáltalán a MÁV mondjuk csak az ÖNKÖLTSÉGET?
szóval.
legyen adott egy viszonylat, mondjuk Budapest-Vác (50km), legyen mondjuk 200 utas, egy nap 4* (ingázók). Legyen 1 vonatvezető (napi 4 járat nem megterhelő), legyen 1 kaller, meg 4 személykocsi (kényelmesen elfér a 200 utas). adjunk hozzá 1 takarítónőt (a 4 vagonhoz, hogy tisztaság legyen, de ne a végére csatoljuk).
50km, 915 ft-os jegyár, a (rossz hatásfokú dízel) mozdony fogyasztása legyen 100l/100km.
tehát akkor:
a vonat egy nap kitermel 200*4*915 forintot. (+732000). az üzemanyag 200km-en 200l*385 ft. (-77000)
tehát egy napon a vonat kitermel 655000 forintot. egy hónapban (20*655e) 13.100.000.-
ebből minusz
mozdonyvezető - 500e bruttó
kaller - 400e bruttó
takarítónő -250e bruttó

tiszta nyereség: 11.950.000.-

ebből bőven fussa könyvelőre, karbantartásra, tisztítószerekre. több vonat esetén igényelhető állomásfőnök stb. - ha kell.
kérdem én:
hány járat fut egy nap ma Mo-on?
hol a többi pénz?

ucsacsu 2011.05.17. 19:14:08

@Secnir:
Minden volt már ez a százezer mester,csak akasztott ember nem.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.17. 19:34:31

@Secnir: Nohát, én nem tudom, mennyibe fáj nekünk a MÁV egy évben, csak tippelek: olyan 200 milliárdba. Vajon hányan veszik igénybe? 1 millióan? Osszuk szét köztük a zsét jövőre, mindenki vegyen egy szakadt Suzukit, oszt le van tudva az egész baszakodás. Akkor aztán sztrájkolhat a sok tömzsinyakú. Értsük meg végre, hogy itten nem lehet keresztbe feküdni a haladásnak, a széthúzás agyonbassza a szinergiát, no.

Secnir 2011.05.17. 19:45:44

@Bokortalan Hajléktalan:
és ez csak egy erősen alábecsült statisztika.

picur3ka 2011.05.17. 19:51:15

@Secnir:

Felesleges szamolni, semmilyen tomegkozlekedes nem onkoltseges alatalaban, sehol.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.17. 20:05:28

Tény, hogy a MÁV a második világháború környékén sokkal jobban kihasználta kapacitását, de ebből nem lehet "megélni" további évtizedekig! Most meg még perelik is, szal mindenképp meg kell szüntetni, jogutód nélkül. Ez Magyarország érdeke.

Secnir 2011.05.17. 20:35:20

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
de ennek oka van.
egy igazi -írdd és mondd igazi- vizsgálat kideríthetné, hogy mitől veszteséges.
(hasonló lehet az ok, mint a BKV-nál, ahol a 11000 főből 6000 fizikai dolgozó - sofőr, lakatos stb. van)

picur3ka 2011.05.17. 20:44:42

@Secnir:

Egyszeru az ok szerintem. Az utasoktol soha nem lehet annyit kerni egy jegyert, hogy ez akar a felet is finanszirozna az uzemeltetesnek.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:15:51

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Te nem érted. A vasúton jelenleg csak személy szállítás megy semmi más. A többi elhanyagolható, nincs teher forgalom látszik is. Ergo a gazdaság meg sem érez egy vasúti sztrájkot, csak az emberek akik így nem tudnak balkáni körülmények között, bunkó személyzet mellett, koszban, lassan, télen mínuszban, nyáron sütőben utazni. A gazdaság köszöni szarik a vasutas sztrájkra, mivel nem használja.

Az meg, hogy a nagy megszorítás közben adakozunk ráadásul egy pénznyelő szervezet dolgozóinak, nem kicsit vérlázító.

Dendrobatidae 2011.05.17. 21:16:13

@laspalmas: Ezzel akár ki is bővítheted a cikket!:

www.youtube.com/watch?v=GIt-pA6JQfI&feature=player_embedded

Máris úton vagyunk a Kínával való versenyképesség, továbbá az "Európa legdinamikusabban fejlődő, térsége" cím felé. Ahogy azt a Kedves Vezető említette a minap. Jó az irány, húzzunk bele!

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.17. 21:19:18

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Voltaképp ez lenne a jövő útja egy szebb világban. El kell kérni 10.000 magyar forintot egy vonaljegyért, így a csökkenő kereslet miatt kapacitás szabadulna fel, amit le lehetne építeni. További költségmegtakarítást lehetne elérni környezetbarát technológiák, un: megújuló energiaforrások alkalmazásával. Be is dobom Vitézy Dávid ötletládájába a "napelemes metró" javaslatomat. A komcsik meg majd csak tátják a szájukat! Innováció a kulcs.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:20:27

@Secnir:
"hol a többi pénz? "

Egyszerű. A vasútban nagyüzemben megy a pénz kilopása. Ott, hogy a vasút rendelkezik szerintem a legtöbb igazgatóval hazánkban. Akkor vízfej ül rajta a szervezeten, hogy ahhoz képest a közszféra, egy csontváz. Az egész rendszerben a vasúton nem lövök mellé ha 30.000 fölösleges irodista van akiket simán ki kéne dobni a fenébe. Ebből legalább 1-2000 vezető komoly összegekért. Több 100 igazgató tengeti életét, a nagy semmivel milliós fizetésekért. A vasút még ott van ahol a kommunizmusban hagyták, egy kis langymeleg kommunizmus és szabad rablás az állam berkein belül.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:22:21

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Nem nem nyereséges sehol, de ennyire veszteséges csak nálunk lehet. A null szaldóhoz közeli veszteség simán elérhető cél.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:30:14

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
"Egyszeru az ok szerintem. Az utasoktol soha nem lehet annyit kerni egy jegyert, hogy ez akar a felet is finanszirozna az uzemeltetesnek."

Rettenetesen tévedsz. Az ok kizárólag a túlfoglalkoztatottság az irodákban. A túl sok vezető, a túl sok slepp és a túl sok Mancika aki semmit nem csinál csak körmöt reszel.

Pár évvel ezelőtti adatok. Budapest központi vízfej (1500 munkaügyes 300 jogász). Van 6 régiós vízfej is. Amit a központra írtam csak két terület. De mi a ferde fasznak 1 jogász is a vasúthoz. Na jó legyen 3-4 de nem több száz. Na itt folyik el a pénz értelmetlenül.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.05.17. 21:35:46

Általában nem vagyok összeesküvés-elmélet párti, de nem lehet, hogy gaskó egyszerűen bezsarolta vityát (nem fogom naggyal írni a nevüket), hogy mondjuk nyilvánosságra hoz valamit a gördülősztrájkkal kapcsolatban? Lehet a vén gasi mégsem olyan hülye, csak várt a kedvező pillanatra a kártyái felfedésénél. Viszont ha így van, akkor rafkósabb vityánál, ő pedig megérdemelte ezt a büdös nagy pofont. Feltéve hogy tényleg így van! Kár, hogy akármi is történt, mi fogunk szopni ezzel is.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.05.17. 21:38:47

@Nikosi: Ez nem csak a bérköltségekben jelenik meg, hanem a kedvezményekben is. A fölösleges mancikák is ingyen utaznak, és ha még megvan, akkor a családtagjaik szintúgy (de mintha valahol lett volna szó róla, hogy ezt megszűntetik).

kifordított nagyanyó 2011.05.17. 21:40:43

A BKV-nál is valami több száz (300?) főnökről/vezetőről beszéltek, itt vajon mennyi lehet?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:41:33

Minden vasút rentábilisabbá tevő kísérlet eljutott odáig, hogy bezártak pár szárnyvonalat, kirúgtak pár kaller, masinisztát, baktert. De ezt meg lehetett volna spórolni egyetlen fölösleges igazgató megszüntetésével is. Ha meg még slpejét is kirakták volna az már csak plusz extra nyereség lett volna.

Aki szörnyülködik az állami bürokrácián az egyenesen infarktust kapna attól ami a vasútnál és a társainál BKV, Volán megy.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:42:35

@pszicho pete: A pofont megérdemli, de az árat mi fizetjük, egy újabb nem megszorítás keretében.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 21:44:36

@pszicho pete: A kedvezmények is számítanak, de elenyésző tétel a bérköltségekhez. Mert a nagy lét nem azok teszik zsebre akik dolgoznak is a vasúton, hanem azok akik nagyon nem dolgoznak ott semmit csak a bérpapírjukat veszik fel hó végén.

picur3ka 2011.05.17. 21:47:28

@Nikosi:
Idezzel mar valami adatot, ahol, barmely orszag legyen ez, a tomegkozlekedes jegybevetelel fedezi a koltsegvetesuk kiadasi reszet. Elore is kosz.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 22:31:04

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Talán vasútnál tetszik dolgozni vezető pozícióba, hogy ennyire véded őket. Te meg idézzél egy adatot külföldről egy társaságot ahol arányában ennyire veszteséges a vasút.

De tudod mit google-tam a kedvedért íme egy társaság ami kizárólag személy szállítással foglalkozik. Vonaton és buszon egyaránt lás csodát nyereséges.

íme a link: www.go-ahead.com/goahead/media/news/2010news/2010-09-02/
Íme pdf-ben: www.go-ahead.com/goahead/storage/pdf/2010-09-02a.pdf

Röviden kivonatolva a cég Angliai az elért eredmények 2010-ben.

Éves működési eredmény (operation profit) 102 millió font
Kifizetett osztalék (Dividend paid and proposed) 81 millió font
Bevétel arányosa haszon 4,6 %

Én nem nyereséget várok csak közel null szaldót vagy enyhe veszteséget. Elérhető, lehetséges. Nagyon is. Szét kéne csapni a MÁV-nál és a BKV-nál és a Volánnál? Igen.

picur3ka 2011.05.17. 22:51:32

@Nikosi:

Ez egy maganceg, ilyen nalunk is van, csak annak nem is meri a nevet kimondani karomkodas nelkul, mer jol megy, szoval szemet.

Kozponti tomegkozlekedesrol indultunk ki. Ilyet mondjon. Londoni, brusszeli, akarmi.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 23:04:03

Mi a különbség, ha egy magán cég tud nyereséges lenni akkor az állami is tud csak enyhén veszteséges. (nem nyereséges, enyhén veszteséges)

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 23:04:51

Arra már szót sem ejtek, hogy nem a fejlesztések miatt veszteséges a MÁV az is biztos.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 23:24:27

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

De tudod mit, íme a Deutsche Bahn (ez csak vasút, de itt van ugye minden, és ez már remélem elégé állami)

Íme a link: www.financielebijsluiter.com/registers/fv_documents/6330.pdf

2010-es év (net result after taxation) adózás utáni nettó eredmény 6.055.000 EUR

Nem vaskos de nyereség. De be fejeztem, többet nem fogok keresni, ha szerinted ennyi nem elég. Van magán csak személy szállítás van állami vegyes vasút. A nullszaldó közeli kis veszteség elérhető, cél ezek után egyre inkább azt hiszem.

picur3ka 2011.05.17. 23:38:09

@Nikosi:

haha. Jegyeladas meg csak megemlitve sincs, ahogy vegigfutottam hirtelen. magyarazd el a sajat peldadon, honnan van a beveteluk.

nem allami kozledes kulonben, egy nemet ceg brusszeli erdekeltsegenek tunik

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 23:47:45

Na jó mond meg őszintén mi a faszt védsz a tolvaj mocsok MÁV és BKV és Volán vezetésen. Bármit hoznék ide neked az sem lenne elég. Tudod mit az üres troll kötözködésedből elegem volt. Ez azért nem jó mert bú az meg bá, tessék hozzál te ellenpéldát veszteségesebb és szarabb vasutat mint a MÁV . Nincs értelem kár volt egyáltalán foglakózonom is vele. Meg van a véleményem a MÁV-ról és a többi tolvajok által vezetett pénznyelőről. Meg arról is aki mentegeti ezeket a cégeket és a vezetőit.

Menjél nyalogasd fényesre a MÁV igazgatók cipőjét mert Ők a fasza csávók. Majd megdobnak pár milla kenőpénzzel érte biztos. Ennyi részemről.

picur3ka 2011.05.17. 23:58:08

@Nikosi:

Semmit nem vedek. Ez csak igy van, a tomegkozlekedes altalaban rafizeteses, mindenhol. Sajnalom, ha ez ujdonsag, de az nem az en hibam. Csak mas tevekenysegi, beveteli forrassal lehet sikeresen mukodtetni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.18. 06:51:28

Így van, a személyszállítás mindenhol veszteséges, DE NORMÁLIS országban a nyereséges teherszállítás kinullázza, sőt mi több pozitívba lendíti az egyenleget. Na ezt nálunk eladták, az osztrákok meg azóta is röhögnek a markukba, hogy pillanatnyi kiadásért hosszú távú nyereséget vettek maguknak a magyar államtól, annak finoman szólva is készséges segítségével.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.18. 09:03:04

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Rendben van legyen veszteséges. De akkor mért tud egy magán cég lásd a fenti Angliai magán cég aki csak és kizárólag személy szállítással foglalkozik nyereséges lenni (jó tudom Anglia nem Magyar ország). De ha egy magán cég képes nyereségesen működni, akkor egy állami tulajdonú cég is képes. Mert a különbség csak annyi, hogy a tulajdonos nem Kovács István, hanem az állam. De nem várok én nyereségességet, de ne kelljen már sok tíz milliárdokat beleönteni évente, most kapnak 350 milliárdot vajon meddig lesz ez elég, ha nem lesz változás . A gépezet bedarálja pár év alatt és lehet adni a következő száz milliárdokat.

Én tudom, hogy máshol sem nyereséges, de az már nonszensz, amilyen szintű veszteségek halmozódnak fel ebben az országban a közlekedési cégeknél. Mert azt ne mond nekem, hogy normális dolog, hogy ebben az évben például 90 milliárd forintot kellet az államnak beleönteni a BKV nevű förmedvénybe, hogy működőképes maradjon. Ilyen a világon nincs csak nálunk.

Azt meg senki nem akarja, vagy nem tudja felderíteni, hogy hol a veszteség. Mert, ha nem elsikkasztják (ami ugye bűncselekmény) akkor pedig csak az adminisztrációs (érsd menedzsment, jogászok, munkaügy, mancika és társai) vihetik el a céget ennyire a szarba. Akkor ott mér nem takarítanak, és mért nem takarítottak soha még. Ne mond nekem, hogy szükség van ebben az országban régiós igazgatóságokra a MÁV-nál. Főleg nem régiós menedzsmentekre, meg miért is van így szétdarabolva a MÁV. Minek ennyi párhuzamos szervezet, párhuzamos igazgatóság, igazgatókkal mancikák hadával. Szerinted ez normális, Szerinted minden rendbe van a MÁV-nál, Volánnál, BKV-nál. El kéne fogadnia mindenkinek, hogy az adó forintjainkat ezekbe a pénznyelő gépekbe ontják bele.

Adaléknak annyit, hogy 5 év alatt 850 embernek 1,8 milliárd forintot fizetek lelépési pénz, prémium meg mifene címen a vastagon veszteséges MÁV-nál. Ezt sem a bakterok kapták ugyebár mert ez per fő 2,1 millió forint. Mit osztogatnak egy ilyen cégnél a menedzsmentnek jutalmakat, meg bármit is. Örülni kéne a sok léhűtő igazgatónak, hogy nem rúgják ki Őket és kapják a milliós havi fizetéseiket.

Nem azt várom, hogy a tömegközlekedés nyereséges legyen, bár az lehetne, de egyszerűen az elvárható, hogy mivel például a MÁV-nál szinte nulla fejlesztés, akkor legalább a veszteséget minimalizálják például évi 1-2 milliárd forintra, ne 20-50 milliárd legyen már. Ja és se prémium se jutalom sőt én még a menedzsment fizetésének is egy vastag százalékát fenntartanám amit csak akkor kap meg ha sikerül a null szaldót elérni év végén. Így nagyon sok ember képes lenne elvezetni ezt a pénznyelőt, ha meg nem tudják jobban csinálni mint bárki, akkor minek is a nagy lóvé. Tegyenek is le valamit az asztalra vagy ha nem tetszik el lehet menni kapálni nekik is.

nesze nektek két harmad... 2011.05.18. 09:38:00

Rohadt Gaskót valaki verje már jók véresre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nincs a Szakszervezetiek között egy karakán munkás aki elintézné..?????

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2011.05.18. 09:48:32

Ne feledjük, hogy az április 16-i rendvédelmis demonstráción még a LIGA is támogatta a rendőröket. Aztán elbeszélgettek....

Secnir 2011.05.18. 10:13:02

@laspalmas:
"Így van, a személyszállítás mindenhol veszteséges"
utolsó példám a cáfolatra:
van (volt) a családban buszos ismerős. kb 30 busz, ebből 4 hosszújáratú (országok közötti). asszem 3 vidéki városban szolgáltatnak helyijáratot.
elég csinosan megélnek belőle.
viszont nincs 32 igazgató a 30 buszra.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.05.18. 10:22:26

Rakjuk egy kicsit tisztába a dolgokat.

A teherszállítást már itthon se állambácsi végzi, hanem az eladott Cargo és egyre nagyobb számban a különféle (részben hazai, részben külföldi, részben pedig vegyes tulajdonú) magánvasutak. A VaffenSzSz-nek vannak itt is emberei, de viszonylag kevesebb - ezért sem állt le úgy a teherszállítás az elmúlt években.

A személyszállítás nyugaton általában háromféle irányt vehet:

1. A mellékvonalakra beengedik a magánvasutakat, akik technológiai és elsősorban személyzeti ésszerűsítésekkel tudnak faragni a költségeken. Emellett ezek a vonalak általában beleesnek egy közlekedési szövetségbe, amelyből le tudnak osztani nekik jó arányban menetdíjbevételeket, emellett a régiók (mondom, elsősorban régiók, és nem a helyi önkormányzatok!) fizetnek azért, hogy a népek eljussanak dolgozni, tanulni, ügyet intézni.

2. Ennek van egy nagybani változata is, ahol a fővonali, részben elővárosi jellegű regionális részben pedig távolsági forgalmat (mint például a München-Nürnberg, Drezda-Lipcse vagy Hamburg-Kiel vonalak) kell fenntartani, sokak által használt vonalakon. Itt sok ember jár, de a régiók is jó pénzeket adnak a forgalom lebonyolításáért, emiatt sokan pályáznak erre.

3. A klasszikus távolsági forgalom (ICE, TGV) nagyrészt a piacról él, a repülővel, az autóval meg néhol a busszal versenyezve, és csak azt tűri meg, ami profitot hoz.

Nálunk meg minden versenytársnak egyszerre fizet állambácsi, regionális finanszírozás nincs, normális közlekedési szövetség nincs, max csak az, hogy "fizessék az önkormányzatok" - amelyeknek már a puszta létük is egy probléma.

Ebben a zavarosban persze hogy tudnak halászni Faszkóék, akik amúgy ugyanolyanok helyi szinten, mint a pártok is: ott is a legalját tudják csak megszólítani az emberanyagnak, aki majd csak elissza ezt a kicsikart pénzt, vagy belefeccöli a soha el nem készülő házába. Amúgy meg sokan úgy gondolják, hogy jó munka a vasútnál dolgozni, csak utas ne legyen, Bodrogi Gyula után szabadon, aki egy színdarabban mondott hasonlót, csak szállodaportásként a szállóvendégekről...

jozicsenko 2011.05.18. 11:17:53

@kifordított nagyanyó: @Nikosi: nem rég voltam egy quizjátékban, az egyik kérdés ez volt: hány BKV szakszervezet van? a válasz: 25

a mozgólépcsőt kezelő személyzetnek is van külön egy...

a magam részéről 2 szakszervezetet hagynék meg: egyet az mszp-sknek, egyet a fideszesnek

az összes többit meg elzavarnám dolgozni, a fenti kettő úgyis megtárgyalja, mi kell a cégnek...

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.18. 12:36:32

@nesze nektek két harmad...:
Gaskó egy igazi szar alak most bebizonyította. Megvehető csak a megfelelő összeg kell. Én arra lennék kíváncsi a zárt ajtók mögött, mennyit kapott Viktortól személyesen Ő. Nem más ez az ember mint Viktor láncos kutyája, egy igazi Júdás. Az garantálni merem, hogy a 150 ezer meg a 10 % azért kellet, hogy befogja a saját dolgozói száját. Ő legalább az 100 de lehet 1000 szeresét kaphatta Vityától.

gramercy 2011.05.18. 21:21:55

privatizálni kell a legutolsó sinszögig, sőt, a volánokat is

aztán majd a piac eldönti hogy ki mennyit is ér, nem a lázár féle pajtások

stepboy 2011.05.20. 21:51:16

@laspalmas: városi legenda, a MÁV-Cargo (emlékeim szerint) legjobb pillanatában is 3 milliárd forint nyereséget tudott felmutatni, vajh' hol van ez az évente hiányzó 10 milliárdokhoz? Aztán érdemes megnézni az osztrákok "sikereit" is; ők sem a nyereségesség miatt küldtek/küldenek el egy csomó embert...

süti beállítások módosítása