Skip to content


       Szűrés lista

Beújít az ÁNTSZ

A mai nap híre :)

"Uniós támogatással megújul az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) honlapja az áttekinthetőbb szakmai munka és együttműködés, valamint a lakosságot is érintő friss egészségügyi adatok minél egyszerűbb közzététele érdekében. 

A 2009-ben megkezdett és az idén augusztus 31-én befejeződő, európai uniós és magyar állami pénzből megvalósuló informatikai fejlesztés 1,77 milliárd forintba kerül - hangzott el a projektet bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón. Paller Judit megbízott országos tiszti főorvos hangsúlyozta, hogy az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló projekt a közép-magyarországi régióra vonatkozik, de az egész országban működő ÁNTSZ-hálózat számára hasznos lesz.

Srágli Attila projektigazgató elmondta, hogy az ÁNTSZ hamarosan megújuló honlapján a lakossági felhasználók regisztráció nélkül, a szakmai partnerek pedig regisztrálva férhetnek majd hozza az információkhoz, és az eddiginél sokkal egyszerűbbé válik az előírt adatok beadása. A fejlesztés célja az elektronikus kapcsolat kialakítása az ÁNTSZ és ügyfelei, valamint partnerei között három fő témakörben, a járványügy, a kémiai biztonság, a sugáregészségügy területén - mondta a projektigazgató.

"Hamarabb és pontosabban érkeznek meg az adatok az ÁNTSZ-hez, és jobban tervezhetővé válik a munka" - mondta Srágli Attila, hozzátéve, hogy a jövőben "az adminisztratív terhelés csökken az ÁNTSZ-nél, hogy több idejük jusson a szakmai munkára, és ez igaz a háziorvosokra is". Melles Márta, az Országos Epidemiológiai Központ főigazgató főorvosa elmondta, hogy az új rendszer lehetővé teszi majd a szakemberek gyorsabb, konkrétabb együttműködését. A lakosság hamarabb tájékozódhat például arról, hogy influenzajárvány esetén hány beteg van azon a környéken, ahol él. Az új informatikai rendszerbe a gyermekeket beoltó orvosok és a védőnők is bekapcsolódnak."
 

Támogatási szerződés adatai

Támogató: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Közreműködő Szervezet: Váti Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft.
Kedvezményezett: Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Szerződéskötés dátuma: 2009. szeptember 3.
Projekt és a Támogatási Szerződés azonosító száma: EKOP-3.1.1-09-2009-0001
Támogatás összege: 1 773 141 090 Ft
Támogatás formája: Vissza nem térítendő támogatás
Projekt területi korlátozása: Közép-magyarországi Régió
Projekt befejezés és a pénzügyi elszámolás végső határideje: 2011. szeptember 30.
Projekt befejezése: 2011. augusztus 31.
Projekt fenntartási és üzemeltetési kötelezettség: minimum 5 év

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr112934254

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: „Narancsszínű kép” 2011.05.27. 09:12:22

Azok a bolondok, akik még követni próbálják a mai magyar történéseket, azoknak pedig különösen, akik ezeket meg kívánják örökíteni az utókor számára, nem okoznak meglepetést szavaim. Napjaink megszokott eseménye, hogy a nyakunkba telepedett 2/3 akár ór...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2011.05.26. 15:22:08

Azt a kurva...

Nincs itt semmi probléma, jut itt pénz mindenre. :(

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.26. 15:27:10

@CyberPunK:

Sajnos a rezidensek bérére nem lehet EU-s pályázatot kiírni, így nekik marad a 80 nettó.
Deköcsögdemagógvagyokmármegint!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.05.26. 15:27:53

Gondolom hasonlóan az kormanyszovivo.hu -hoz, itt is free szoftvereket számláznak majd ki. :)

Viktus 2011.05.26. 15:30:33

Mondom van itt pénz mindenre ... kiváncsi lennék Orbán kertésze pl. mit kap hamarost :P

rolika 2011.05.26. 15:31:08

Biztos szegényes a fantáziám, de el sem tudom képzelni, mire kellhet az ÁNTSZ-nek egyezerhétszázhetvenhárommilliós (és az apró) informatikai rendszer.
Kétszázból megcsinálja majd valami utolsó nevenincs szubalvállalkozó, a többi meg megy okosba'.

kormányzó 2011.05.26. 15:34:57

@CyberPunK: Ez azért igen komoly eredmény! Eddig ha meg akartam tudni hány influenzás van a környéken,sorra kellett kérdeznem a zismerősőket.(Őket is qrvára érdekelte a kérdés!) Ezután elég megkérdezni a körorvost.

schnee 2011.05.26. 15:35:32

Bakker. Anno az egész iWiw-ért nem fizettek ennyit.

zrobasé 2011.05.26. 15:38:46

ebből mennyi mol részvényt lehetett volna venni
ebből mennyit lehetett volna félretenni államadósság-törlesztésre
ebből mennyi ingyenlakást lehetett volna adni a romáknak
ebből mennyi audi S8-as kijött volna
ebből mennyi kórházat ki lehetett volna festeni
ebből mennyit is loptak el ?
gyurcsányahibás
hazugindex,szánalomvastagbőr,demagógzero

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.26. 15:47:55

@zrobasé: "ebből mennyi kórházat ki lehetett volna festeni" - és utána nem kifizetni az alvállalkozót, ugye, mint az a csodálatosan felújított Uzsoki utcai kórház esetében is történt :(((

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2011.05.26. 15:54:43

Drága, persze. De azért azt tudni kell hogy az ÁNTSZ-nél sem fenékig tejfel a köztisztviselői státusz. Kiszervezés ezerrel, emberek kirúgva, hatáskör korlátozva. Amikor meg nyaranta elszabadul a szalmonella mindenki néz bután. Régi szép magyaros történet... ;)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.26. 15:56:09

@schnee:

Tényleg :)
2006-ban 1 milliárdért vette meg a T-Online az Iwiw-et :)))

Secnir 2011.05.26. 16:04:21

...hajjjajjj...
...ebből hány informatikus lakhatna jól!

apropó, mennyi is volt az ügyfélkapu? ki csinálta?
és ezt ki fogja?

Qkoree 2011.05.26. 16:05:59

Na, erről pont tudom, hogy egy normális projekt, csak az "okos" MTI kicsit egyszerűsített. Minden megújul a sugáregészségügytől a kémiai biztonságon át a járványügyig. Egyszerűsítek: a papíros rendszer lesz lecserélve az összes ÁNTSZ-hez kapcsolódó szervnél. Meg pl. nyitsz egy kocsmát vagy bármit, amihez ÁNTSZ vagy OKBI vagy OSSKI engedély kell, és nem hónapokig tart, mire beér, iktatják, az iktatást is iktatják, lepecsételik, megnézik, engedélyezik, aláírják, és már rég elfogyott a pénzed, mert nem tudod megnyitni, hanem pontosan látod, hogy hol tart az ügyed, és esély sincs leszarni a határidőket - az ügyintézőknek. Az influenza és egyéb járványok követése a laikusnak meg csak a hab a tortán, a normális tájékoztatást szolgálja.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.26. 16:10:52

@Qkoree:

vagyis az antsz.hu-n töltesz ki egy űrlapot? :-)

Qkoree 2011.05.26. 16:19:51

@zero: igen, és az ehhez az űrlaphoz kapcsolódó teljes iktatási, adatbázis és jogosultságkezelési környezettel. Gondolom, a jelenlévő informatikusoknak nem kell elmagyarázni, hogy ez mit jelent... És akkor a teljes háziorvosi vagy védőoltási rendszer bekapcsolásáról még nem beszéltünk. Szóval oké, hogy sok pénz, meg nem olyan kézzelfogható, mint ha adsz minden magyarnak 177 forintot, meg amúgy 2009-ben kezdődött projekt, ami idén augusztusban ér véget (tehát nyilván gyurcsányahibás, mint azt fent olvashattuk :)), de ez tényleg a zembereket szolgálja. :)

figyelmeztetés 2011.05.26. 16:28:45

@Qkoree: Jelenlévő vagyok, informatikus vagyok, így első ránézésre ez százmilliós nagyságrend. "Iktatás, adatbázis, jogosultságkezelés" -- ezek standard feladatok, semmi különös nincs benne.

Kicsi Kacsa 2011.05.26. 16:32:52

@figyelmeztetés: jajj, nem érted! Így nem lehet visszacsorgatni pénzt a pályáztatóhoz! Kis butus kocka!

Horizont 2011.05.26. 16:47:35

Ez annyi pénz, hogy a vírust és a bacit is eltéríti:) Lehet, hogy én egy földhözragadt bérből élő átlagember vagyok, ekkora összegeknél fel sem tudom fogni ésszel, hogy mennyi is az annyi:)) Sőt bevallom nem is tudom azt se mennyiért mérik az ilyen munkálatokat. De azt azért látom innen alulnézetből is, hogy csak úgy dobálják a milliárdokat, ide ennyi milliárdot, oda annyi milliárdot, közben persze spórolni kell, az adósságot lefaragni, derékszíjat nekünk meg kell húzni, bár olyan szoros, hogy a derekam helyett már a bokámon van:) Minden EU-s pénzhez önrészt kell biztosítani, ami nem két fillér. A szerény véleményem szerint akkor flancoljunk, ha minden más alapjáraton jól működik. Addig amíg ez nem így van, le kell (kéne) mondani sok mindenről - nem csak nekünk itt lenn!!!!

lyken 2011.05.26. 17:01:13

Aztakurva. Látták, hogy Meggyes Tamás Esztergomban megcsinálta simán, úgyhogy nekik is meg kellett. Oké, hogy EU-s pénz, de az ugye megvan, hogy az EU-t mi pénzeljük? Tehát a zsebünkből betettük az adókasszába, onnan kitettük az EU-s asztalra, onnan meg be a miniszter unokaöccsének az offshore cégébe.

Marcellusca 2011.05.26. 17:43:16

@figyelmeztetés: Pontosabban: 177 milliós.
A 10x-es szorzó a közbeszerzés miatt van.
Lásd: vasút-felújítási tender!

Scala 2011.05.26. 18:11:31

Ennyiért akkor MIÉRT NEM lett jobb???
Mindenkinek ajánlom Nagy-Britannia NHS honlapját:
www.nhs.uk/Pages/HomePage.aspx
Ez a szint lenne a minimum!
Basszusklarinét.

Megyek, mert jól feldühítettem magam.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.05.26. 18:14:37

@figyelmeztetés:

Százmilliós nagyságrend, ha a fejlesztési oldalát nézed, de gondolom 1-2 multi beletolt még egymilliárd értékű hardvert meg licenceket, amit egy normális architect simán megspórolt volna, ha a közbeszerzés nem kőbe vésett állapotokat jelentene. Mi is úgy jártunk egy fejlesztésnél, hogy mi lettünk a noname alvállalkozók a piramis alján, akik konkrétan dolgoztak is, a teljes projektérték kevesebb, mint 10%-ért, de olyan licenceket megvett az állam (support nélkül ráadásul), hogy csak néztük, hogy ezt meg mi a francnak kellett... A kifejlesztett szoftver meg végül full open source alapokon nyugszik, igazából a méregdrága adatbáziskezelő se kéne bele, mert csak bazinagy XML-eket tárolunk benne ami amúgy egy szép elosztott Hazelcast in memory gridben figyel, és egy jetty clusteren is tökéletesen elfutna a Spring miatt, de ha egyszer ott van a megvásárolt sokmilliós alkalmazásszerver, akkor futtatjuk azon...

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.05.26. 18:17:08

@Scala:

No azért az NHS nem éppen egy sikertörténet. Eszméletlen mennyiségű pénzt beleöltek abba a projektbe az elmúlt 8 évben. Még a Sun-nál dolgoztam amikor kinti a projekten dolgozó kollégákkal sikerült összefutnom Münchenben és egy sörözés közben meséltek dolgokat... hajmeresztő baklövések voltak abban a projektben is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.26. 18:19:35

@Scala:

ez még nem az új honlap, te ...azt még most heggesztik valahol :)

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.05.26. 18:24:24

Amúgy valahol ott cseszi el az állam az informatikai beszerzéseket, hogy nincs egy központi koncepció, mondjuk egy Nemzeti Felhő (cloud:), aminek a használata kötelező lenne minden újonnan indított állami informatikai beszerzésnél - olyan szoftvert ami nem a Felhőn fut, nem lehetne állami pénzből finanszírozni és kész. A cloud infrastruktúrát meg meg lehetne versenyeztetni a hardverszállítók között. És akkor nem az lenne, hogy túlméretezik a hardvert amire milliárdokat költenek el, a szoftverfejlesztőkkel meg megy a huzavona a piramis alján, mert sokallják a 10 ezer forintos óradíjat tőlünk.

Most minden egyes állami szerv konkrétan milliárdokat költ el bután hardverbeszerzésekre amik szinte teljes egészében kimennek az országból, a beszerzett hardvert három év alatt leírják nullára, és természetesen minden projekt első lépése a hardverszállítás. Ennek eredményeképpen a fejlesztés még sehol nem tart, de a hardver amortizációja már elkezdődött.

Minden normális piaci cég először kifejleszteti a szoftvert, majd méreget hosszasan, majd az alapján kiszámolja, hogy mekkora felhasználószámhoz milyen méretű hardverre van szüksége, majd ezután szerzi be a hardvert, amit azonnal elkezd kihajtani a már kész szoftverrel. Az állam ezt is fordítva csinálja...

AntiChrist™ 2011.05.26. 18:32:34

Hm. Nem rossz...

OFF
/bocs, hogy itt dobom be - bár lehet, hogy már felvetődött valahol/

Erről tud valaki bármi közelebbit?

"A miniszterelnök az ország átszervezésének példájaként említette az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetését, egy "teljesen új nyugdíjrendszer" létrehozását, a tíz százalékos társasági adókulcs bevezetését, valamint az emberek meggyőzését arról, hogy egyhavi fizetésükről, illetve nyugdíjukról mondjanak le."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/25/orban_a_joleti_gazdasagnak_vege/

Ezt vajon hogy értette a miniszterelnök úr?
"...az emberek meggyőzését arról, hogy egyhavi fizetésükről, illetve nyugdíjukról mondjanak le."

Valami régi, már megtörtént intézkedésre gondolt - tolvajnyelven (esetleg dakotául)? Vagy ezt most akarják majd megvalósítani? Ha igen, vajon mit jelenthet?
ON

Scala 2011.05.26. 18:37:55

@cserepj: Értelek, köszi. Nem tudtam.
Ezek szerint nagy kupi, kevés precízió, túl sok szintetikus drog van mindenhol. :-)
@zero:
Jaaa! Akkor a cégnek grat, a referenciaoldalához...
Nem akarok prejudikálni (akik ezt mondják, mind arra céloznak, hogy durván előítéletesek, megfigyeltük?) de abból kiindulva... hahaha.

lyken 2011.05.26. 18:54:03

@AntiChrist™: Azt jelenti, hogy külföldön be meri vallani, hogy igenis 1 havi fizetésével rosszabbul járt az átlag adófizető. Odahaza meg még mindig azt mantrázzák amit eddig. GY.k., hogy senki nem fog rosszabbul járni/senki nem jár rosszabbul/senki nem járt rosszabbul...

Horizont 2011.05.26. 19:17:59

@ketroot: :DDDDDDDD Jobban érzed magad? :))) Én szóban mondtam egy sort (díszsort) :))))Egy kicsit, nagyon kicsit jobb:)

@AntiChrist™: Én már az idei béremelésemet Orbán úrnak adtam. Mi a francot akar még???Ugyanis végre kaptunk béremelést, de ezt el is vitte a szja miatt csökkentett bérem. Most ugyanott vagyok ahol tavaly.Bár az árak is ott lennének:((( Úgyhogy csókoltatom (a többit meg hozzágondolom). Menjen a francba (az összes).

Marcellusca 2011.05.26. 19:47:37

@AntiChrist™: Na, vaze!

Nálam már ez leverte a biztosítékot:
"Az embereket a kormány nem arról próbálja meggyőzni, hogy egyes intézkedéseket vagy döntéseket támogassanak, hanem arról, hogy át kell szerveznünk az egész országot." - Magyarán: hisztek, akartok, kiabáltok, amit akartok, akkor is az lesz, amit mi akarunk!

És ezeket szavazták meg 2/3-dal.
Én meg hiába pofázom - immár több, mint - két éve, hogy ÓRIÁSI HIBA, de senki nem hallgatott rám.
Most meg isszuk a levét.

Persze, hogy "felajánlották" 1 havi keresetüket, nyugdíjukat.
Simán elvették a 13. havi nyugdíjt/fizetést és az egykulcsos adóval mégtöbben sz@rabbul jártak.
De nincs vége!!!
Először a rendvédelmisek nyugdíját fogják megadóztatni, utána jöhet a többi.
Aki azt hitte - nem rendvédelmisként, valamint min. 62 éves nyugdíjasként - , hogy hátra dőlhet és majd kivárja a végét, nehogy pofára essen.
Mert mindenkitől van még mit elvenni.

Pölö a lakásokat.
Hogy legyen mit odaadni a cigányoknak!

ketroot 2011.05.26. 20:06:07

@Horizont:

Igen, le is töröltem a habot a szám széléről! :D

gramercy 2011.05.26. 20:58:36

szoftverért kurvadrága, ha lenne ? benne némi hardver pl. valami országos hálózat vagy tökömtuggya akkor talán

AntiChrist™ 2011.05.26. 21:08:23

@lyken: @Horizont: @Marcellusca: Én is valami olyasmire gondoltam, hogy ez a már meglépett intézkedések külföldiek felé történő interpretálása (b+, teljesen úgy beszélek, mint egy magyar politikus...)
Mondjuk ezzel együtt még mindig van mit elvenni (persze nálunk, átlagpolgároknál már nagyon kevés) - és sajnos nagyon úgy fest, hogy még mindig akarnak elvenni.

ketroot 2011.05.26. 21:14:41

@Horizont:

Monnnyonle!!! Gyúcsány takarogggy!!44!

(Egyébként Touché!) :D

Horizont 2011.05.26. 21:23:00

@AntiChrist™:
Mit akar elvenni még? Nekem már csak az életem maradt:)
Azt meg nem adom (könnyen) ilyen politikai toprongyoknak:)

Tokány 2011.05.26. 21:40:40

Gondolom most se fogja futni egy pár (tiz) dolláros SSL certre, mint azt már láttuk a magyar informatikai fejlesztéseknél.

Dendrobatidae 2011.05.26. 22:02:15

Ez valami NATO kompatibilis, csillagháború-kompatibilis, barát-ellenség felismerővel ellátott informatikai rendszer lehet ennyiért.
De van pénz. Tart még a magánnyugdíjakból elcsórelt lóvé...

Kartal (rezervált) 2011.05.26. 23:59:01

@zero: akkor én is, mert nekem is ez jutott eszembe. És milyen felzúdulás volt a kormányszóvivő portáljának 200 milliós ára miatt!...

@Marcellusca: én már pedzegettem, hogy volt már ilyen időszak a történelemben, amikor elvettek mindent bizonyos társadalmi csoportoktól, hogy aztán másoknak adják azokat. Pl. gyurcsány is egy olyan villában él, amit apró antal újított pontosan ezzel a módszerrel... csak ott más volt a célcsoport.

siqlum 2011.05.27. 00:19:41

@Dendrobatidae: olvasd végig a posztot: Szerződéskötés dátuma: 2009. szeptember 3.

Akkor még olt magánnyugdíjpénztár, hajaj milyen szépen hasítottak:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.27. 00:30:56

Informatikai fejlesztés... 1,77 MILLIÁRD még akkor is sok, ha lecseréltek egy jópár hardvert, nem csak a honlapot... Ez nagyon sok...
...nem lehet, hogy nem is voltak választások?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.27. 00:31:36

@siqlum: Ja, így már érthető.
De a Fityisz kormány miért nem lőtte le az egészet?

lyken 2011.05.27. 07:26:16

@Kartal (rezervált): "És milyen felzúdulás volt a kormányszóvivő portáljának 200 milliós ára miatt!..."
Derégenvolt. Mennyien is használják azóta? Gondolom fidesz a nagy nemzeti megtakarítás jegében átvette használatra azt is.

lyken 2011.05.27. 07:34:40

@AntiChrist™: "és sajnos nagyon úgy fest, hogy még mindig akarnak elvenni. "

Nem olvasol Viktort? Milyen hazafi vagy te? Megdalolta nemrégen, hogy minden honpolgárnak annyival kell hozzájárulni amennyivel csak bír. Hát persze, hogy akarnak még elvenni. De csak lassan növelik az elvett összegeket, mert úgy kevésbé érzik szarnak a zemberek.
Viktor legutóbb teli kasszával vette át a placcot és még így is megutáltatta magát 2 év alatt. Most a kassza töküres volt, (bár a kasszában volt egy nagy adag IMF hitel) így most egy év alatt zuhant a mélybe a népszerűsége. 2014-re majd a Ferivel emlegetik egy lapon.

gatling 2011.05.27. 08:11:22

Ennyiből már kijön a Skynet is...

Kartal (rezervált) 2011.05.27. 08:58:27

@lyken: már most, nyugodj meg, sokan már most a ferivel emlegetik egy lapon.

lyken 2011.05.27. 09:39:45

Elgondolkoztam rajta amúgy, hogy Esztergomban például benne volt az árban egy komplett hivatali keretrendszer, szóval lehet, hogy itt is erről van szó.
Viszont jobban elolvasva:

"Projekt befejezés és a pénzügyi elszámolás végső határideje: 2011. szeptember 30.
Projekt befejezése: 2011. augusztus 31.
Projekt fenntartási és üzemeltetési kötelezettség: minimum 5 év"

Kevéssé valószínű, hogy alaposan és jól megterveznek egy rendszert(imho magában min. 3-4 hónap, ha mögöttes keretrendszerrel van), lefejlesztik, letesztelik, terheléses tesztelik, ledokumentálják és átadják élesbe betanítással. 3 hónap alatt. 5 évre. Jó biznisz. 3 év múlva lehet kiírni hardvervásárlást, 5 év múlva meg új honlapot. Nagggyon jó biznisz. Ha csak 500 misi a nyereség, az is 100 misi per év. Adózás után, legálisan, "EU-s pénzből" (amit tulképpen a magyar adófizetők tettek be az EU-s asztalra). Ennél kevesebbért még mindig ott ülnek a smasszerek Eleonóra cellája előtt.

medvemellszobra 2011.05.27. 10:00:21

Én nem értek az ilyen rendszerekhez, de a szakmai kommenteket is figyelembe véve, a saját tapasztalataim alapján én simán el tudom képzelni, hogy ennyibe kerül:
- rengeteg helyen teljesen átgondolatlanok az IT beszerzések. Pl. anno az egyetemen a kávézóba azért lettek zsír új gépek, hogy elfuttassák az új Windowst. Persze jó, hogy lettek, a hallgatók manapság elektronikusan kell, hogy intézzenek mindent. De ez így nem oké, ezek nem "munkagépek" voltak speckó programokkal, csak ETR, FB, iwiw, gmail, freemail stb. "futott" rajtuk, azaz kb. csak a böngésző. Ilyen feladatokra (kis túlzással) kb. bármilyen gép jó bármilyen opensource oprendszerrel.
- személyes tapasztalataim szerint a közbeszerzés a duplájára is emelheti a költségeket
- tuti biztos, hogy a költségtervezet úgy lett elkészítve, hogy csurranjon-cseppenjen azért valakiknek (Magyarországon ez sajnos szerintem 99%-ban kihagyhatatlan...)

tokmányos 2011.05.27. 10:26:05

Az ÁNTSZ-ről megvan a saját tapasztalatom.A cigány szomszédom az emésztőjéből a fekáliát kiszivattyúzza a saját kertjébe...... Beadvány: (fényképekkel,alátámasztott elektronikus levél), majd személyes beszélgetés. Eredmény : kijöttek ,a cigány letagadta,és ennyi. A határozatban a cigány szavai ,voltak perdöntők. De rábaszott az ANTSZ is,meg a cigány is . Decemberben belefagyott a slaugja a hóba.....Na most volt corpusz delikti! Erdemény, megkérték,hogy többet ,ne csináljon ilyet....! A cigány természetesen megígérte. Másfél éve volt az eset ,azóta szerintetek? Nem folytatom ,az eset idején bővebben leírtam a történteket. Most csak azért szóltam hozzá,hogy :miért is akarják a a honlapjukat fejleszteni? " Áttekinthetőbb szakmai munka, és együttműködés..." Meg a kurva anyátok ,tetves korrupt banda. Minden intézményben stb...előre tudják az ellenőrzés időpontját ! Tudnék mesélni! Ma sem iszom reggelire kávét.

lomposfarkas 2011.05.27. 11:01:29

A fentebb linkelt Orbán riport utolsó mondata se rossz:

"A legjobb gyakorlatok könyve című dokumentumból meg lehet nézni, hogy mi az, ami a magyar ember karakteréhez, gondolkodásmódjához illeszkedik, és az Magyarországon módosításokkal megvalósítható"

Vagyis a további népnyúzó reformokat direkte a magyar irhára szabják, hogy mindent kifacsarhassanak.

Kartal (rezervált) 2011.05.27. 11:46:23

@abschattung: tegnap mondták a rádióban: Magyarországot a TI a legrosszabb besorolású országok közé tette a korrupció vonatkozásában. Nem tudom most mennyi a korrupciós ráta, de minimum 40%-ra tippelem. Éves szinten az mennyi kiesést jelent? 600 milliárdot? Többet? És ezt a pénzt rajtunk akarják beszedni? Kurva anyjukat!

Scala 2011.05.27. 12:29:40

@Kartal (rezervált): Én negyven százalékra tippelem.
Na jó. Tapasztalom.
Balkán, Bizánc, Camorra. Nem kéne hazudni, legalább magunknak ne!
Tízzel kiröhögnek pl.

Kicsit Karcos 2011.05.27. 13:21:17

Hát ez nagyon szép honlap, alig merek rákattintatni a linkekre, nehogy elrontsam.

Rwindx 2011.05.27. 16:14:54

Nem hiszem hogy ennyi pénzt bármelyik honlap is megérne. Az tény hogy a mostaninak van nyomora, azon túl is hogy iszonyat lassú.

Kicsit Karcos 2011.05.27. 16:19:20

@Rwindx: ja, ez még a régi? Hát elég szar, kéne egy új.

lyken 2011.05.27. 22:13:32

@abschattung: "de a szakmai kommenteket is figyelembe véve, a saját tapasztalataim alapján én simán el tudom képzelni, hogy ennyibe kerül"
Ha szakmai szemmel nézem, akkor egy fullos cég weboldala extrákkal mindennel, mondjuk 10 misi plusz áfa. Legyen alá mondjuk hw ami kiszolgálja, ez mondjuk még 10 millió plusz áfa. Vegyük hozzá, hogy opensource helyett mindenből licenc-t vesznek, mondjuk összesen 100 millió plusz áfáért. Ez máris brutális túlzás, de ennek ellenére összesen 150 millió. Szóval szakmai szemmel nézve marhára nem érthető a kiírás alapján az 1700 millió ft.
De majd gondolom ez is jól meg lesz magyarázva.
Ja és még egy apróság: én még nem láttam olyan projektet ami 3 hónap alatt lezajlott volna. Olyat már láttam amit 3 hónap alatt lezavartak és aztán még 15 hónapig foltozták.

lyken 2011.05.27. 22:19:55

Plusz adalék, hogy mennyi is az annyi: 3-4 éve egy vidéki ismerős képviselőtestületi tag volt. Kaptak honlapot pályázati pénzből. Fix áron szállított egy cég nekik és még 60 önkormányzatnak honlapot. Állami szerver, azon tárhely, html weboldal. 4.2 millióért. A piac akkoriban 80-100.000 ft körül készített hasonló minőségű weboldalakat. Lehet számolni, hogy 4.2 millió x 60 honlap, plusz szerver, plusz üzemeltetési költségek az mennyi. Utána a 100.000 ft x 60 honlap, plusz többit is lehet felszorozni és feltenni a kérdést, hogyan mehetett ki valahova indokolatlanul saccra 240 millió ft.

zsoltix 2011.05.28. 00:32:24

Olyan fajin honlap lesz, hogyha rakattintasz, beszkenneli webkamerarol a szemgolyodat, oszt megmondja az iriszedbol, hanyszor mostal kezet a heten. De csak kozepfoldere vonatkozik, keleten es nyugaton nagyobb lesz a hibaszazalek. Par milliardocskabol ez is kikuszobolheto. :)

süti beállítások módosítása