Skip to content


       Szűrés lista

Gabika számol

Tegnap felváltva örömködtünk Zeroval, mert mindketten az Allianz Magánynyugdíjpénztárnál voltunk, míg meg nem hallottuk a NER hívó szavát, és ez a gátlástalanburzsujtőzsdecápa pénzintézet a kifizetések elindításának első napján átutalta a reálhozamunkat, aminek bizony van helye. Itt egy lakásalakítgatás, ott egy esküvő készül, de az is lehet, hogy eltesszük a pénzt emlékbe, a nyugdíjunk utolsó mementójaként.

Nyilván sokaknak volt része rajtunk kívül a váratlan átutalás megérkezése okozta meglepetésben, így ezt a kormány sem hagyhatta szó nélkül. Persze ki más nyilatkozhatott volna az ügyben, mint a régen látott Selmeczi Gabika, aki nyilvánvalóan nem iskolában vagy agyátültetésen volt az utóbbi hónapokban.


"Megérkeztek az első adatok a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentő alaptól. Beigazolódott, hogy szükséges és helyes döntés hozott a kormány, amikor elindította a nyugdíjvédelmi programot. Meglehetősen "soványak" az első adatok a kifizetéseket illetőenjegyezte meg Selmeczi Gabriella. Összességében 3.020.778 tb rendszerbe visszalépő tagból 2.450.960 ember kap reálhozamot, 569.818 volt tag nem számíthat reálhozamra. A nyugdíjvédelmi miniszterelnöki megbízott elmondta, az előzetes adatokból látható, hogy több mint félmillióan egy forintot sem fogak kapni reálhozamként. Az ő befizetésük nem fialt, a nyugdíjvédelmi program azonban biztonságba helyezte nyugdíjbefizetésüket, így nagyobb kár nem érheti ezeket a tagokat sem. Az állam, a kormány garanciát vállalt, hogy ezeket a számlákat kiegészíti, a befizetéseik értéken tartva nem vesznek el – szögezte le a képviselő. Selmeczi Gabriella szerint mindenki, aki majd megkapja a reálhozamát, elgondolkodhat azon, hogy a befizetett összeg és a reálhozam mennyit ér, nyújtott volna-e időskorára megfelelő biztonságot. "

 

Sosem titkoltam, hogy nem az erősségem a matematika, annak idején még szóbeliznem is kellett belőle, mert az írásbeli érettségin nem ugrottam meg a lécet, de azért ha erőt veszek a lustaságomon, elboldogulok a komolyabb részeivel is, az alapvető műveletek pedig aztán végképp nem okoznak problémát.

Így aztán ez az enyhén szólva is meglehetősen érdekes számítási mód, amit a a nyugdíjvédelmi megbízott nagyasszony előadott, még nekem is fáj.

Segítek Önnek kedves Gabriella, és az Ön szavait gondolkodás nélkül benyaló fideszhívőknek:

A reálhozamot kapó 2.450.960 fő a visszalépő 3.020.778 embernek a picit több, mint 81 %-a.

Ezt a kétharmadot is felülmúló számot semmiképpen nem nevezném "sovány"-nak. Pláne nem annak a pártnak a tagjaként, amely a tavalyi országgyűlései választásnak a szavazásra jogosult állampolgárok 64,38%-ának részvételével lezajló első fordulójában kapott 77,74%-ot, majd a 46,66%-os részvételű második fordulóban 67,88%-ot..... a KDNP-vel összekapaszkodva.


(Fotó: Botár Gergely, fidesz.hu)

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr883090550

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Átlátszó hazudozás a nyugdíjvagyonról 2011.07.25. 10:29:13

Miközben a kormány több mint hárommillió állampolgár elkobzott pénzét, a későbbi nyugdíjukra felhalmozott tőkéjüket éppen a hibás gazdaságpolitikai miatt tátongó hatalmas költségvetési lyukak tömködésére pazarolja el, Selmeczi Gabriella megint előállt ...

Trackback: A Fidesz illegalitásba vonult? 2011.07.25. 07:05:49

 Itt valami nagyon nem stimmel! Az utóbbi két héten négy helyen volt időközi önkormányzati választás az országban (legalábbis ennyiről szóltak a hírek), de a kétharmados párt egyiken sem indított jelöltet. Se Felsőszentmártonban, se Leányváron, se...

Trackback: Hülye vagy fiam, csak nem forogsz 2011.07.24. 10:10:40

 Édesanyám szokta ezt mondani nekem, ha valami bődületes baromságot mondok. De úgy látom mostantól az állítás második fele már nem igaz. Mától kezdve forognom is kell. Legalábbis ez derül ki a Kedves Vezető iránymutatásából: „A nyugat fáklyá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smacika 2011.07.23. 08:53:53

Na ez a nő kábé olyan mint a cápa...embert nem eszik ugyan, de bízni nem szabad benne...

Virág et. 2011.07.23. 09:13:22

Tedd hozzá a Nagy Vezér facebook üzenetét nem is olyan régről, amiben azt mondta Az Ember Aki Sosem Hazudik, hogy azok lesznek kevesebben, akik kapnak reálhozamot.
Én is hülye vagyok a matematikához, ezért kérem eszkepet vagy Vidékit, hogy legyenek kedvesek elmagyarázni, hogy milyen jobboldali kurzust kell ahhoz elvégezni, hogy a végén kijöjjön, hogy 81% kevesebbe, mint 19%.

Nurrddin 2011.07.23. 09:23:35

nem akarom védeni ezt a libát meg a bandáját, de megkérdezném, hány év fizetés és mennyi tőke után, mennyi reálhozam keletkezett?
na ezt szorozd végig a nyugdíjadig, aztán abból élj meg szerencsés esetben nyugdíjazásodtól további 10-15-20 évig

Mr.Brown 2011.07.23. 09:26:48

Akik meg kb nem kaptak azok olyanok is mint én akik nincsenek 10 éve a nyugdíjpénztárnál csak kb 4 éve..és nem is kaphatna még lófaszt se..ergo bár elvették a magánnyugdíjamat de az utalásra nem is számítottam, mert ez a dolgok rendje, hogy ilyen "korai" stádiumban nem fogok még csak jattot se kapni :) szóval ebből is vannak szerintem mondjuk 100-200.000-en..és a statisztika máris ezerszer jobb :) Minek szólal meg egyáltalán ?

Virág et. 2011.07.23. 09:26:54

@Nurrddin: Nem a reálhozamból kell megélned, hanem a befizetésedből ÉS a reálhozamból. Arról nem is beszélve, hogy a rendszer nem teljes öngondoskodásra épület eleve, azaz a magánnyugdíjpénztári befizetések a biztosítottak többségénél csupán egy részét képezték volna az öregségi nyugdíjnak, a többi állami lett volna (hiszen oda is ment befizetés).

Virág et. 2011.07.23. 09:39:13

@Nurrddin: Egyébként ugyanezt a pénzt fizeted most is, csak az államinak. Ha ez a pénz eleve nem elég (egyébként de, elég, mert kb 40 évig fizeted, de 62 éves kor után nem fogsz még 40-et élni, statisztikailag nézve ötöt sem), akkor a rendszer - az állami rendszer - rossz.

Énbagoly 2011.07.23. 09:40:08

Nem szoktam ilyet mondani, mert mégiscsak nő vagyok, de ez a gabika a nyelve helyett inkább mást tartana a szájában. Az az IQ szintjének is megfelelne.

kridli 2011.07.23. 09:40:14

Laspalmas, rossz pontot ragadtál ki, az igazán röhejes gondolata az, hogy szerinte a reálhozamból kellett volna nyugdíjasként megélned. Amúgy nem tudom kivel dughat ez a csaj, hogy megtűrik, mert azért a fideszeseknek is tuti látják, hogy nagyon gáz ez a nő.

figyelmeztetés 2011.07.23. 09:44:07

Itt a legjobban a felosztó-kirovóban lévők lettek átverve. A magánnyugdíjrendszerbe áramló pénzek helyett az államnak hitelből kellett finanszírozni a jelenlegi nyugdíjakat. Ezeknek a hiteleknek a kamatát minden adó- és járulékfizető fizette.

A manyup-tagoknak ez nagyjából visszajött hozamként, csak átrakták egyik zsebükből a pénzt a másikba.

A felosztó-kirovóban lévők viszont 13 évig fizették az új rendszer költségeit, remélve, hogy amikor nyugdíjba mennek, több marad nekik az állami kasszában. Most mindenki visszatért az állami rendszerbe, tehát az előnyök ugrottak. 13 évig a nagy semmire fizettek.

Úgy lett volna igazságos, ha az összes adó- és járulékfizető között osztják szét a reálhozamokat!

Csak a pénzügyi analfabéták országában ha valakinek nincs a nevén a zseton, az többnyire nem is veszi észre, ha átverik és kifosztják.

Kartal (rezervált) 2011.07.23. 09:51:55

OFF de csak kicsit

www.origo.hu/allas/20110722-az-uj-munka-torvenykonyve-tervezete.html

Köszönjük a fidesz családbarát intézkedéseit! Háromszoros hurrá Orbán Viktornak a nép nagy jótevőjének, a dolgozó emberek rabszolgasorba süllyesztőjének, a munkatáborok megvalósítójának.

Kár, hogy már megittam a kávémat.

ON

@kridli: nem tudom kinek van hozzá gusztusa, én csak bottal piszkálnám, azt is távolról...

@Énbagoly: szerintem idejének nagy részében mást tart a szájában. A szónak minden értelmében. Különben hogyan tűrnék meg ilyen poszton?

Virág et. 2011.07.23. 09:52:21

@figyelmeztetés: Inkább az lenne a normális, ha a járulékfizetéseket nem a jelenlegi nyugdíjak finanszírozására fordítaná a mindenkori kormány, hanem félretenné vagy befektetné. Ez naiv gondolat, tudom, de ez lenne valahogy a távoli cél. Mert ha az állam ma elkölti a pénzem, amit befizettem neki, akkor semmi az ég világon nem garantálja, hogy x év múlva, amikor fizetnie kellene nekem, akkor lesz miből.

A Fidesz garanciavállalásáról a rendészetben dolgozók sokat tudnának mesélni. Semmit nem ér a szavuk, ha 2-3 évvel ezelőtt írásos ígéreteiket is szemrebbenés nélkül megszegik, akkor a 10-20-30 évre tett ígéretekkel mi a helyzet?

Virág et. 2011.07.23. 10:10:10

@Kartal (rezervált): Hát igen.

- csökken a rendes szabadság mértéke
- csökken a védettségek száma a rendes felmondásnál
- megszűnik a műszakpótlék
- könnyebb lesz a rendkívüli felmondás (nincs lehetőség védekezni)
- jogellenes munkaviszony megszüntetésnél nem kell kifizetni az elmaradt munkabért, csak a büntetést (eddig a kettő együtt volt), ami azért érdekes, mert így könnyedén beárazhatja a max 18 havi átlagkeresetet a munkáltatót - azaz akár jogellenesen is megérheti neki a munkavállaló elküldése
- a szakszervezetisek is könnyedén elküldhetőek lesznek, ami azért érdekes, mert így nehezen várható el érdekképviselet, ha a szakszervezeti tárgyaláson egy felmondással kínálja be a munkáltató a munkavállalók képviselőit (érdekesek lesznek a bértárgyalások pl.)

Ennek ellenére nincs illúzióm, hogy a Fidesz népszerűségi indexe pont azok között az emberek között fog tovább növekedni, akiket ezek a döntések érintenek. Az emberek hülyék.

Kartal (rezervált) 2011.07.23. 10:16:44

@Virág et.: "- megszűnik a műszakpótlék" - ettől majdnem agyvérzést kaptam. Gyakorlatilag műszakpótlékból élünk, ha az nincs, nem érdemes bemennem dolgozni délután és éjszaka. Ha ezt elkövetik, éhen fogunk dögleni a gyerekkel együtt. Családbarát fidesz, a kurva anyjukat!

Kartal (rezervált) 2011.07.23. 10:29:19

@Virág et.: a '30-as éveken a fasiszta Olaszországban is több joguk volt a dolgozóknak mint itt. Hol élünk mi? Anglia, 1840? Szovjetunió, 1930? Rabszolgateleppé akarják változtatni az országot? És panaszkodnak, hogy nem születik elég gyerek? Köpök az mszp-re is, rühellem őket mint háromhetes döglött macskát a küszöbömön, de ezeknek sikerült felül- (vagyis alul-) múlni gyurcsány elvtársékat is.
Abba is hagyom, mert remeg a kezem az idegtől.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.23. 11:05:52

Ez a nő félelmetesen demagóg, pontosan tudja, hogy az nem kapott reálhozamot, aki a vége felé 2006-2010 között lépett be.

Amúgy meg tavaly októberben még azt mondta, hogy MINDEN pénzt eltőzsdéztek.
Most meg már csak 500 ezer ember pénzét?
Hogy van ez Gabika?

bag 2011.07.23. 11:10:54

Sajnos egyet kell értenem államtitkár asszonnyal. A pénzemet pofátlanul eltőzsdézte a magánynyugdíj pénztáram!
kezdettől 98-ől ott voltam, mindig befizették utánam a járulékokat, több milliós összeg lett a végén, csak valahogy most közölték, hogy a reálhozamom egy szép kerekl összeg 0, 0 Ft. Felháborító disznóság!

Nurrddin 2011.07.23. 11:12:08

@Kartal (rezervált): a 30-as évek fasiszta olaszországa nem értem mit keres a felsorolásban, mert kimondottan munkásbarát volt

a többi viszont áll, haladunk azon idők felé...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 11:15:38

@zero: Ez a szerencsétlen pókharapó azt sem tudja, mit mondott tegnap, nehogy félévvel ezelőtt. A hazugságokba meg végképp belekeveredett. Azért azt meg remélem tudjátok, hogy egy rendes narancskomcsit a tények úgysem rendítenek meg, a seggnyalástól ennyi nem tántoríthatja el őket!
A tényeket meg majd magyarázzák, magyarázzák... A tények annyira nem érdekesek, a mondanivalóra figyeljenek csak narancskomcsi elvtársaink. Gabika meg csak beszél tovább hülyeségeket, bár azok a fránya számok egy kicsit talán már őt is zavarják.

Seang Lee 2011.07.23. 11:17:33

Koltozzetek kulfoldreeee! itt egy takarito is tobbet keres mint pl anyam 30 ev utan, kozalkalmazottkent...

jenőke 2011.07.23. 11:17:35

@Virág et.: Nem. Nem csak a befizetések, hanem + a teljes hozam! A reál a teljes hozam kicsiny része.
Ja! És - a kezelési költségek.
A visszalépők viszont fenyegetett helyzetben vannak, mert már a kötvénykibocsátásokon túl a kormány nagy tételekben vásárol is részvényeket, amelyeket kellő áresés után értékesít (mondta a tőzsdecápa Varga Mihály), ha a költségvetés úgy akarja, és a haverok is. A haverok akarják. Keményen beszállt a tőzsdébe, csak nem szólt Kiflivégi Gabikának.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 11:19:42

@bag: Akkor te is azon pénzügyi analfabéták közé tartozol, aki nem vette azt a minimális fáradtságot, hogy megnézze, mire is fizet, hová is teszi a pénzét. Lehetett választani a pénztárak és portfólióik között. Ha nem értesz hozzá, lehetett volna megbízni olyat, aki ért is hozzá - ha átvertek (pl. dicső narancshű OTP) akkor meg most le lehet vonni a konzekvenciát... A jövőben sem lesz ez másként!

Seang Lee 2011.07.23. 11:22:59

ja es en MARADTAM a mnyp-ban. mire nyugdijba megyek ezek a pocsok mar sehol nem lesznek, a visszalepok termeszetesen bottal uthetik a most allamnak ajandekozott penzeiket, a realhozamot aki meg kapott mar jovo het vegeig elkoltik, mert hat minden filler szamit. (jo, aki mostansag megy nyugdijba, az nem szerences :( en meg remenykedem,
a, NEM a magyar kormanytol kapom majd a nyugdijamat (es az itteni mnyp meg majd szepen kiegesziti azt) b, ha megis hazakoltoznek, az utanuk kovetkezo 5-6 kormany ugyis vissza fogja allitani a alap nyugdijakat minimalis osszeg de lesz c, a mnyp-am nem megy csodbe es legalabb amit megtakaritottam abbol fogok tudni egy nyalokat venni az unokaimnak (es orulni fogok hogy nem a fidesz veszi maganak a nyalokat az EN penzembol)...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 11:25:23

@jenőke: No igen... Érdekes ez a fránya tőzsdézés, amit Pártunk és Kormányunk már ki is kotyogott... Megvédeni senki nem akarja a narancskomcsi droidhadseregből azt a MOL vásárlást-eladást, amit már beharangoztak? Miért is éri meg eladni azt, amit megvettek irreálisan magas áron, majd hatalmasat buktak már eddig rajta (miközben keményen emelik az állami tulajdonú MOL üzemagyagárait) és most majd hatalmas veszteséggel még eladják. Ez olyan balfasz Matolcsyné férje típusú biznisz, ahol a tanácsadó egy úriember lehet a háttérben, aki egyszer azt mondta, hogy "mindenkinek jogában áll hülyének lenni"? Mert akkor értem, de egyébként nem.

jenőke 2011.07.23. 11:27:56

@bag: Akkor Te vagy az egyetlen. Pech. Vagy más oka van, hogy ezt írod.

Nem vagy Te húsz éves munkanélküli?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.23. 11:29:22

Amúgy ha jól hallottam 220 milliárd a teljes reálhozam, ennyit utalnak ki az embereknek,
Vagyis 13 év alatt ennyi plusz pénzt (infláció felett) termeltek ki a manyup pénztárak, amiben volt egy kurva nagy gazdasági válság is.
Akkor most szarul csinálták?

És ha a kereskedők helyében sürgősen kurva nagy akciókat hirdetnék, hogy ezt a 220 milliárdot elköltsék az emberek :)

nyílméregbéka 2011.07.23. 11:31:43

@Seang Lee: Én is maradtam volna a manyupban, ha nem állami cégnél dolgoznék, ahol az új vezető az alkalmazottakkal úgy bánik mint a szarral, főleg azokat gyűlöli, akik már az előző (= régi kormánypárti) vezetés alatt is ott merészeltek dolgozni, még ha vécépucolók is azok. A munkáltató felé be kellett jelenteni, ha manyupban maradtál, és biztos vagyok benne, hogy a munkaügy készített listát ezekről, amely elkerült a nagyvezérhez.
De kormányváltáskor vissza fogok lépni.

Most épp azon mérgelődöm, hogy a volt magánnyugdíjpénztáram honlapján felkínált reálhozam-kalkulátorral, miután mind a kért tízezer adatot bepötyögtem, visszalökött a rendszer azzal, hogy "Önnek nincs érvényes tagsági viszonya!"
Hát bazzeg, pontosan AZÉRT kapok reálhozamot, mert már NINCS érvényes tagságom!! Akkor minek van a kalkulátor?

bag 2011.07.23. 11:35:26

@Boli: az elején sok választás nem volt, csak az hogy melyikbe lépjek be. én a svájci hátterű -AXA-Winterthur -stb-hez léptem be. Portfóliókat , amint azt bizonyára Te is nagyon jól tudod, csak az utolsó néhány évben lehett választani, amit meg is tettem, ennyit az analfabétizmusról, de hiába volt növekedési alapban, ha az elején annyira elrontották, hogy a végére már nem tudta visszaerősíteni.

Seang Lee 2011.07.23. 11:36:05

@nyílméregbéka: szep :( de legalabb van munkahelyed es nem kell kozmunkara menned. nezd a jo oldalat :)

bag 2011.07.23. 11:36:52

@jenőke: Nem ! immár 23 éve folyamatosan dolgozom, tisztességes fizetésért.

jenőke 2011.07.23. 11:37:51

@Boli: Az üzemanyag árak emelése tulajdonképpen egy jó szerencsejáték. Ezen az állam addig nyer amíg luxusprofittal (figyelem! nem extraprofittal, hanem luxus! A luxus náluk jelentkezik.) jelentős áfa és jövedéki adó pénzeket tud beszedni. Veszteni akkor fog, ha már a kamionosok sem tudnak tankolni.

anonymand 2011.07.23. 11:41:03

Tisztelt Boli!

Te elhiszed amit bag írt?
Mert én nem.
Minden pénztárnál utána lehet nézni, hogy mennyi a reálhozam.
5 évnél régebbi tagság esetén nem létezik nullszaldós egyenleg.
Hazudik a drága.

Tisztelettel:
anonymand

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.23. 11:41:06

@bag:

akkor nézd meg a papírokat, aki 98 óta tag, azért kap reálhozamot ...

kennyking 2011.07.23. 11:48:58

Én a kezdetektől tag voltam, a hozamom 450 000Ft, és a reálhozamom o forint az ING-nél.2008-ban léptem át az OTP-től és erre hivatkozva nem fizetnek egy fillért sem.( nem értem ugyan az indokot, és akinek elmondtam az sem.)Amikor átléptem, nem mondták, hogy hátrány fog érni ez miatt.Kérdem én, mekkora nyugdíjat fizetett volna az ING nekem ezek szerint.Ráadásul, ha tudom, hogy nem fizetnek, akkor hagytam volna náluk a pénzt.Legalább ezek a bankárbűnözők is megszívták .

bag 2011.07.23. 11:51:43

@anonymand:Nem hazudok, tényleg ez a helyzet. felőlem utánanézhetsz, fröcsöghetsz, nagyképűsködhetsz attól még ez most egy szép kerek 0. Inkább arra adj javaslatot, h hol lehet jogorvoslatot , felülvizsgálatot kérni, mert tényleg erre van szükségem.

anonymand 2011.07.23. 12:04:06

Tisztelt bag!

Hogy nézzek utána, ha nem adtad meg, hogy melyik biztosítónál vagy?
Átléptél-e időközben egyikből másikba?
Amikor a reálhozamokat néztem, nem létezett olyan pénztár, ahol ne lett volna pozitív az eredmény.
A PSzÁF az, ahol számodra segítséget tudnak nyújtani, utána kell járni.
Nem fröcsögtem, véleményemet írtam.
Módosítok: tévedsz, valamit nem jól tudsz.

Tisztelettel:
anonymand

kennyking 2011.07.23. 12:05:10

@bag: Én is keresem a lehetőséget.A PSZÁF-nál kedvesen ugyan, de elhajtottak, mert ők csak a formaiságot figyelik, nem pedig, hogy jogos a nem fizetés, vagy sem.Ők a polgári peres eljárást javasolták, de 100 000-ft-ért nem biztos, hogy megéri, főleg úgy, hogy jól fizetett jogász csapata van a bankárbűnözőknek, nekünk meg a lyukas seggünk.Talán egy pertársasággal megérné.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 12:08:17

@anonymand: Sántít a történet, mert mint ING-s elég szép kerek összeg jön most nekem. No mondjuk, a befektetésnél a személyes ismeretséggel sok előnyre is szert tehet az ember, az alapok és egyéb finomságok sokat számítottak... Viszont, ha előtte OTP-nél volt a hozam kit tudja, merre, melyik .... felé túnt el??? :( Az OTP-seknek nem igen kell verniük magukat, a leglehúzosabb és legpofátlanabb banda volt és maradtak is, minden területen. Nekem bár ott is van egyéb pénzem, de egyszerűen megoldottam a banki és egyéb költségeket velük. Ennyi másik banknál a kezelési és egyéb költség. Van rá opciójuk, vagy nincs? Ha nincs, akkor viszem a pénzt. Na így azért sokkal kezesebbek már! :))
Azok után, hogy ha valakinek ott volt a MANYUP pénze, sok mindent ne reméljen, vagy valami nagyon kemény zsének kellett oda befolynia, ha abból látni akart valamit.

kennyking 2011.07.23. 12:09:24

@bag: Jelenleg én is azon vagyok, hogy jogorvoslatot keressek.A PSZÁF elhajtott, mert ők csak az alakiságot figyelik, hogy az rendben van-e, de azt nem vizsgálják, hogy, jogos-e a kifizetés megtagadása, vagy sem.Ők a polgári peres eljárást javasolták, de nem biztos, hogy megéri 100 000 Ft-ért, mert azért ezeknek a bankárbűnözőknek jól fizetett jogászcsapata van, nekünk meg a meztelen valagunk, és ha nyerek, az is pár év múlva realizálódhat.Jelenleg keresem én is a jogorvoslati lehetőségeket.Sajnos az Anonymand által javasolt út nem járható, már próbáltam.

kennyking 2011.07.23. 12:12:56

@Boli: 450 000 Ft a hozamom az ING-nél, de erre nincs reálhozam, csak a magyarázat, hogy mert átlépő vagyok, ezért nincs.De ha van hozamom, akkor hogyan lehet, hogy nincs reálhozam.Ekkora infláció volt, hogy közel félmillió forint reálhozamát elvitte? Ez vicc.
( Az OTP-től áthozták a tőkémet,a hozamomat és nyílván a reálhozamot is.)

Jack Torrance 2011.07.23. 12:14:17

@Nurrddin: Ezután ugyanezt a pénzt az államnak fizeted és ebből lesz a nyugdíjad, csak NEM LESZ reálhozam. Ennyit a libáról és a matematikáról és az igazságról.

Más. Akik nem kaptak reálhozamot, azok javarészt pont a válság előtt léptek be a nyugdíjpénztárakba. És nyilván nem 3-4 évvel álltak a nyugdíj előtt. Tehát hosszabb távon simán kiegyenlítődött volna a válság okozta veszteség, ez így rövid távon persze pech, de a válság az válság.

kennyking 2011.07.23. 12:15:26

@Boli: Egyébként nekem is sántít a történet, mert nem értem miért nem fizetnek.Be vagyok pöccenve rendesen.Ráadásul üldöznek telefonon, hogy hallgassam meg a legújabb befektetési javaslataikat.Nem értem, szerintük mennyire érdekel ennek a cégnek a befektetési javaslata, ha közel félmillió után nem akadt egy árva buznyák reálhozam sem.Valami azt súgja nekem, hogy nagyon hülyének néznek engem.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 12:34:44

@kennyking: Ha előtte 2 évvel jöttél át az OTP-től, akkor talán ott kellene megnézni, mennyi reálhozamod volt ott... Addig minden tök felesleges. Kérdezz meg róla olyant, aki ilyen területen dolgozott. Én is ezt tettem anno, ez a rész tőlem messze áll. Viszont nekem bejött. Selmeczi Pókharapó azóta is tök hiteltelen, Pártunk és Kormányunkkal együtt. Ismerős kiokosított és megfelelő alapokba tette a pénzt. Én meg számítógépben tudtam neki segíteni...
Azért mert anno a cocik tök hülyék voltak, nem kifogás, hogy ezeknek is kötelező lenne! Neked, nekem meg pláne nem!!! :))

kacsa! 2011.07.23. 12:35:03

"Selmeczi Gabika, aki nyilvánvalóan nem iskolában vagy agyátültetésen volt az utóbbi hónapokban."
Nem.
AgyBEültetésen nem vett részt. Javítandó :-))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 12:36:52

@kennyking: Neked is ugyan ez: "Kérdezz meg róla olyant, aki ilyen területen dolgozott. Én is ezt tettem anno, ez a rész tőlem messze áll. Viszont nekem bejött. Selmeczi Pókharapó azóta is tök hiteltelen, Pártunk és Kormányunkkal együtt. Ismerős kiokosított és megfelelő alapokba tette a pénzt."
Az csak a Pókharapó Kisasszony aki annyira univerzális, hogy mindenhez ért. :))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 12:41:18

@kennyking: @bag: Egyébként tessék ezt elolvasni.
index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/22/a_vartnal_tobben_kapnak_realhozamot/
Sok minden benne van, szöges ellentétben azzal a gyenge, falmelléki dumával, amit a szőkeség próbál darálni... :)
"Ez is több az államinál"
"az állami rendszer csak a nyugdíjak reálértékének megőrzését biztosítja" - no, most innentől kezdve minden csak mellédumálás. Akkor pedig miről is folyik a nulla osztása?

S.O.A. 2011.07.23. 12:49:47

Drága Szent Szűzanyám...

Minden fülkeforradalmár megérdemli az ilyen megnyilatkozásokat, mint ez. Egyszerűen képtelen vagyok eldönteni, hogy annyira sunyi gecik, hogy direkt nyomják a bullshitet a reálhozamot nem kapók számáról, vagy ennyire ostobák, és nem ismerik a HOSSZÚTÁVÚ, azaz 10-20-30 éves befektetések tulajdonságait... Egy hosszú távra bankba betett pénzt pár hét múlva feltörnek, és sírnak, hogy hol a beígért kamat... direkt, hülyítésképpen, vagy ösztönös ostobaságból???

kennyking 2011.07.23. 12:55:00

@Boli: Köszi ! Ennek utánanézek, egy próbát megér !

teefau 2011.07.23. 12:57:29

Nekem az egészben az tetszik, hogy vérfideszes barátaim lesik a postást, mert ugyan a mnypt eltőzsdézett mindent, de mégis értesítve lettek hogy ketten együtt majd háromszázat kapnak (multinál jól bejelentve ugye magas bruttó, nagy befizetés kezdetektől) és aggódnak nehogy ne tudják átvenni mert akkor az állami alapba kerül. Amikor rámutattam hogy az állam a Pártotok és Viktorotok, illetve kérdeztem államadósság-alapba kerül-e a kapott hozam hát néztek nagyot, hogy hát izé, milyen demagóg vagyok :)))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 12:58:29

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: Az utóbbi, az ösztön, az az igazi... :))
Ecceriség - szép is az amikor a hülyeség a szorgalommal párosul! Mindez a nagypolitikában, meg kifejezetten hatásos is!

teefau 2011.07.23. 12:59:50

Ja és Gabika...aszem róla mondják, hogy még szopásra sem jó, máshoz pedig buta mint a főtt tojás.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.23. 13:02:39

@teefau: Az is! :) Háá, mert most mááá mééé?? Tudod, a narancskomcsi lendület a hasnál elenyészik. A narancs színről meg a napokban volt egy állat jó szöveg, Fabiusnál: "Nem narancs az, hanem napszítta vörös, tudod, mint az 1200-as Lada fényezése az évek teltével. :)))) (Llee)".
Ez nagyon ott van! :))

teefau 2011.07.23. 13:11:06

@Boli: Hahaha, ez ütött :))) A narikkal meg az a baj hogy nagy szavak, apró erények, szánalmas tettek. Felszabadultan röhögni is lehetne rajta, ha nem ülnék én is abban a rozzant verdában amit éppen atomjaira szednek és löknek a szakadékba.

pollucs 2011.07.23. 13:27:00

A párom, az egyik munkatársam és jómagam is '98-ban lettünk pénztártagok. Mindhármunk más-más intézetnél, kb. azonos befizetések mellett a következőképpen alakultak a reálhozamaink:
OTP, cca.35.000Ft !!!
ING, cca.118.000Ft
AXA, cca.500.000Ft
Látszik, hogy az OTP nagyon sokat tőzsdézhetett, van miből a régió legstabilabb pénzintézetének lenni!!! Rohadjanak meg, a multik szipolyoznak ki, mi?!

guma 2011.07.23. 13:46:51

@Kartal (rezervált): "Vért fogunk pisálni" - nagyokat ígért Kubatov és Csányi is Tusnádfürdőn

szerintem eltévesztették, mert helyettük a munkások fognak "Vért pisálni" de izzadni is, hogy vezetőink és "játékszereik" zsebe tele legyen és szórhassák amire akarják az adóforintokat, mert az ország csak süllyed az adósságba, miközben a manyup pénzt is napi kiadásra fordítják.

ami elgondolkodtat, az a meghatározása a bírálóknak!
csak a "régi elit bírálja" tevékenységüket! OOO
"A nyugati életmodell bukásával, a hanyatló Nyugat és Európa válságával magyarázta Orbán Viktor azokat a változásokat, melyeket a kormány vezetett be a hatalomra kerülése óta eltelt egy időben. A miniszterelnök tusnádfürdői előadásában felfedte eddigi döntéseinek hátterét: egy átfogó tervet vázolt fel a magyar nemzet megmentésére, melyet szerinte kormánya egy éve pontról pontra követ a médiatörvénytől a közmunkaprogramokon keresztül az új adópolitikáig. Szerinte csak a régi, reflexeit meghaladni nem képes elit bírálja a terv megvalósítását." (hvg.hu)

Fiona_kedvence 2011.07.23. 13:47:33

tőzsdézésről annyit, hogy az állam által megvett MOL pakett jelenleg kb 50 milliárd forinttal ér kevesebbet, mint mikor megvásárolták
azaz ma 50 milliárddal kevesebbért lehetne hozzájutni ugyanannyi MOL részvényhez, mint mikor állam bácsi kivásárolta az oroszokat

nagy biznisz volt az tuti
nem megy ez a tőzsdézés Viktorkáéknak

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.23. 13:50:31

Én valahogy örülök,hogy nem volt ebben az egészben részem.Nem tetszett annak idején a kötelező belépés.Sok más megtakarítási lehetőség van.Valuta,állampapír stb.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.23. 13:54:28

@Kartal (rezervált): Nekem is elmegy szerintem a fizetésem hatoda ezen.Ha jól számolom.

kalaposinas 2011.07.23. 13:54:52

Az én olvasatomban a Bölcsek Tanácsának Egyik Kiváló Bejelentője éppen arról világosított fel bennünket, hogy legalább 2 450 960 választópolgárt, adófizetőt /akik biztosan kapnak reálhozamot/ sikerült olcsó hazugsággal, zsarolással megvezetniük. Tisztességesen azt kellett volna bejelenteni, hogy hülyeségeket beszéltek, mikor a nyugdíjbefizetések eltőzsdézésével vádolták meg a nyugdíjpénztárakat. Nehogy majd hitelrontás miatt még perek is induljanak .

turcsány karcsi elvtárs 2011.07.23. 14:31:40

"Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok"

"A reálhozamot kapó 2.450.960 fő a visszalépő 3.020.778 embernek a picit több, mint 81 %-a."
vagyis minden ötödik magánnyugdíjpénztáras bukott a bizniszen. persze ha igaz a statisztika, mert ha nem, bizony-bizony sokkal rosszabb a helyzet.

turcsány karcsi elvtárs 2011.07.23. 14:35:10

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: ennyire buta nem lehetsz! ma magyarországon a bankok bármit megtehetnek, mindannyian tudjuk jól

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.23. 14:45:28

Ebbe a Picsba még a kiflicsücsök is kár volt, igaz ezt el lehetne mondani Pannonok Tévedhetetlen Dicső Vezéréről és zrt-jéről is...........

teefau 2011.07.23. 14:51:11

OFF
Anno valami nagy vezír kisfia is focizgatott lelkesen? (mondjuk az olaszba' de ha Silvio-ungabungapapa nem bukik nemsokára ki tudja a Gázsi-gyerek hová kerül)
sportgeza.hu/futball/2011/07/23/orban_fia_profi_futballszerzodest_kapott/

Czika57 2011.07.23. 15:09:50

Azért valamit ne hagyjatok figyelmen kívül! Igen, néhány nyugdíjpénztár többet költött a működésre, és néhány nyugdíjpénztár bizony rosszabbul sáfárkodott a befizetésekkel. De mi szabadon választhattunk, hogy melyikben bízunk meg! Sőt! választhattunk a befektetési kockázatok között is! Akkor azonban, amikor a hárommillió ember megtakarítását bezsebelte a "Gabika", akkor nem sok választásunk volt....

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.23. 15:11:53

@teefau: csak nem arra a vezírre gondolsz, aki kiírtotta/írtja a saját népét, szép jövő, sajnos lehet nem csak fantazmagória...........vezényló tábornokunk is inkább a labdát kergetné csányi mester vezénylése alatt, az esze meg van hozzá :)

Viktus 2011.07.23. 15:22:16

Én v.mi nagyon növekedési portfólióba voltam ami annyira növekedett, hogy a végén örült, hogy a mínuszból nullára növekedte magát miután kiléptem az otp-től két éve ...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.23. 15:27:46

Gyors pörgetés után látom, hogy eszkep és Vidéki még sehol :(
Azért elolvasom a kommenteket :))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.23. 15:30:19

@kridli:

Á, az csak a szokásoshülyeség-kategória. De a matekjára még ekkora rutinnal is felkaptam a fejem, mert veri a Veres-Matolcsy-összest :)

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.23. 15:31:19

@laspalmas: eligazításon vannak, vagy számolgatják a kis pííízt amit kaptak, vagy kapni fognak, ilyenkor örülök annak, hogy kiírtam magam a NER-ből, és HA MAJD sok év múlva esetleg megszívom, CSAK magamat szidhatom :D

Lobster1978 2011.07.23. 15:34:44

És ne feledkezzünk meg a "nyugdíjmentő" team azon kis manőverétől, hogy a maradókat is 14 hónapon át lenyúlják, az után is, hogy kizsarolták a milliárdokat.
Vagy 100ezer ember már el sem éri az ingerküszöböt manapság?
hirszerzo.hu/belfold/20101014_ellehetetlenit_orban_terve

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.23. 15:42:20

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Ismered biztos a mondást az optimista és a pesszimista közti különbségről: a pohár félig tele van, vagy félig üres.

Ez most annak a gondolkodókra és pártvakokra átírt verziója: a 3 millió 81%-a több , vagy a fennmaradó félmillió ember?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.23. 15:50:25

@vizslás:

nyugi, szerintem ezt senki nem felejti el.....

2011.07.23. 15:53:51

Az agyam eldobom! Lenyúlták a nagy dohányt, egy töredékét átutalják a zembereknek, hogy tarcsák a pofájukat, rendben van, de miért kell még őket froclizni is ezzel? Adják azt a 120e (vagy akármennyi) forintot, a többit kőcsék a haza boldogítására, és ne is beszéljünk róla többet! Nekem tulajképpen matt mindegy, hogy a politikusok vagy a bankárok nyúlják le a nyugdíjjárulékomat... hoci, ide nekem azt a "reálhozamot" de izibe, a többit meg intézzék a párnázott ajtók mögött zárt körben.

Viktus 2011.07.23. 15:59:51

"„Ám folyamatos a vita a régi, a hanyatló Nyugatot képviselő hazai politikai elit és a változásokat szorgalmazók között” - mondta Orbán. Szerinte régi, meghalandó reflex a Nyugat követése, hiszen magyarok már egy-két lépéssel az európai nemzetek előtt jár, sőt tőlünk fognak átvenni ötleteket. Példaként a médiatörvényt, a bankadót említette, amit szerinte sokan fognak másolni Nyugaton. Szerinte nem kell sajnálni a hanyatló Nyugatot, mert az a világ börtön, „legalább is kényszerlakhely” volt Magyarország számára"

uid445.mandiner.hu/cikk/20110723_orban_nem_kell_sajnalni_a_hanyatlo_nyugatot

:D:D:D:D:D:D

Azért ez mindent visz ... már a szockában is végig azt várták , mikor bukik már fel az a csúnya hanyatló nyugat :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.23. 16:05:47

@laspalmas: Mostanában nem igazán vannak.Max vidéki tűnik fel néha.De ő is egyre kevesebbszer.

jani888 2011.07.23. 16:21:44

Selmeczi Gabriella,Dajcs Tamás,Ágh Péter,Szíjjártó Péter,Balázs József,Lázár János meg a többiek.Adnak ezek a kétharmadnak.

nemak 2011.07.23. 17:04:49

99.01-től 2008.07-ig voltam OTP és magán nyugdíj pénztártag.
Utána AXAS lettem.340000 FT hozam után a reálhozamom -227000ft
HOGY VAN EZ? KI ÉRTI? MERT ÉN NEM!!!!!!!!!!!!!!!!!

mutant · http://universal.blog.hu 2011.07.23. 17:24:07

@Smacika: A cápa nem eszik embert, ez tévhit. Rátámad, ez tény, kicsit megkóstolja,majd otthagyja. Mondjuk a tigriscápa sokszor meg is öli... Na,de nem ez a lényeg. Ilyen nemes állathoz nem hasonlítanék egy papucsállatka agyával rendelkező nőstényállatot:D

mutant · http://universal.blog.hu 2011.07.23. 17:31:55

@Kartal (rezervált): "A javaslat szerint a jövőben a munkáltató hamarabb bocsáthatná el rendes felmondással a hatályos törvény szerinti védelmi időszakban lévő munkavállalóit. A táppénzen lévők, a várandósok, szülési szabadságon lévők, a gyermekgondozás, illetve hozzátartozó otthoni gondozása miatt fizetés nélküli szabadságukat töltő, a beteg gyermeket táppénzen ápoló és az önkéntes katonai szolgálaton lévő munkavállalókkal a védelmi idő alatt is közölhető a felmondás." AZTABÜDÖSKURVAÉLETBE! Így is betegen járnak be sokan, nehogy elküldják őket. De most tényleg a munkahelyen dögöljön meg az ember??NORMÁLISAK EZEK?!Találkoztak már dolgozó emberrel?!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.07.23. 18:02:06

Ekkora matematikai érzékkel én ki merem jelenteni, hogy lesz még belőle pénzügyminiszter. Szerintem megvan Matolcsy utóda.

www.origo.hu/allas/20110722-az-uj-munka-torvenykonyve-tervezete.html

Ezt tuti Csányi, Demján, a miniszteroligarcha (Fellegi) és társaik írták. Európa Kínája leszünk a társadalmi rétegek szintjén. A munkások méginkább kiszolgáltatottak lesznek, az uradalom pedig tovább zsírosodik.

voroner tamas 2011.07.23. 18:22:08

@Kartal (rezervált): "Ha a parlament is elfogadja az előterjesztést, akkor megszűnik az úgynevezett műszakpótlék, de az éjszaka dolgozók továbbra is tizenöt százalékkal több fizetést kapnának"

Hát ettől nekem is ökölbe szorult a talpam basszameg!

bandika gazdája 2011.07.23. 18:54:00

@zero: A tesóm 800 ezret kapott vissza! Nem tudom melyiik MANYUP-tól. Majd megkérdezem.

Megdobbent 2011.07.23. 20:28:51

@zero: erre a celra a forintot rontjak a frankhoz kepest, megvan a helye a ner-ben, ne aggodj :) Gabika meg hat na istenem, igy pozicionalja a noi nemet a fidesz, legyen peldaerteku.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.23. 21:33:47

@figyelmeztetés:

Pont a felosztó-kirovót kellene megszüntetni. Sajnos az átmenet áldozattal jár, viszont 40 éves távlatban az állam kvázi mentesült volna a nyugdíjfizetési kötelezettség alól.

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2011.07.23. 21:34:29

@nemak: szerintem a trükk az, hogy az átlépésnél a hozamod tőkévé változott, így az addig keletkezett hozamod már nem hozamnak számított. Hátrány nem ért, mert a hozamod kezdőtőke lett az új pénztárban, de 2008-as válságnál szépen elmásztál minuszba, utána 2010 végére nem jöttél pozitívba (míg valszeg a korábbi hozamoddal pozitívban lennél).

Én legalábbis erre tippelnék.

.524521 2011.07.23. 22:01:40

@nemak: úgy van, hogy buta vagy, pont akkor mentél át máshova amikor nem kellett volna, így realizáltad a válság miatti veszteséged, amit ha maradsz javarészt ledolgozott volna a pénztár.

turcsány karcsi elvtárs 2011.07.23. 22:42:28

@laspalmas: a történelem során így kezdődtek a gondok, először csak félmillió ember beáldozható, aztán 6 millió!

NYJetsTD 2011.07.23. 22:43:15

ne bassz... már megint feltűnt ez a némber???
Megyek, eldugom az összes kiflimet, még a végén megvédi őket...

Kartal (rezervált) 2011.07.23. 23:28:43

@guma: meg azok bírálják, akikből épp rabszolgát csinál a sleppje némi "munkáltatói lobbi" - értsd: legális korrupció - hatására. Attól mennyiben javul a helyzet, hogy elveszik a műszakpótlékot??? Kinek jó ez? Nekünk - dolgozó, adófizető állampolgároknak, vagyis a NEMZET alkotóelemeinek - nem, de le vagyunk mi szarva. Az országnak sem, mert ha kevesebbet keresek, kevesebb lesz az adóbevétel is, de az ORSZÁG IS LE VAN SZARVA!!! Na akkor kinek is jó??? És ezt magyarázzák? Ő a nagy nemzetmentő? Kit akar becsapni, kit néz hülyének?

Meg a másik: családbarát program, meg a gyerekvállalás serkentése, közben az apaszabadságot fizetetlenné akarják tenni. Amikor amúgy is meghasalunk a kibaszott sok kiadás miatt, akkor egy hetet még fizetetlenen legyek itthon. FIDESZ! ORBÁN! NORMÁLISAK VAGYTOK????

Kartal (rezervált) 2011.07.23. 23:33:45

@voroner tamas: a pótlékok egy erősebb hónapban a fizetésem 15-20%-át adják. Ezt akarják elvenni? És szaporodjunk, szüljünk gyereket? Mire? Miből fogom felnevelni, amikor ez a mocskos kormány elszedi azt, amiért jogosan megdolgoztam? És nem csak rólam van itt szó, sok százezer emberről, akinek a megélhetése kerül veszélybe, családok mennek tönkre, anyagi csőd az egész. Így menti meg a nemzetet? Normális ez???

Professor Chaos 2011.07.24. 00:41:51

laspalmas, zero:
Jó lenne ha abbahagynátok már a panaszkodást nyugdíjügyben. Nem volt kötelező odadni a megtakarításotokat, Ti mégis odadtátok és most vidáman költitek az ajándék pézt. Írásokban nagyon bátrak vagytok, volt rá lehetőségetek, hogy tettekben is bátrak legyetek, de nem voltatok. De örüljetek, megmentettek titeket és a nyugat úgyis haldoklik. Szobaforradalmárok...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.24. 00:53:46

@Professor Chaos:

Kurva nagy volt a választási lehetőség. Vagy odaadom, vagy semmit nem kapok (A 75%-ot, ami az állami rész)

Ezután muszájból odaadják a reálhozamot, mert azt már nem merik ellopni.

Minél tovább tűr a nép, annál nagyobb a majdani eszkaláció.

misztikus alfahím 2011.07.24. 01:22:33

Na igen elég demagóg dolog amikor a tényeknek csak kis szeletkéjéről beszélünk, féligazságokkal elbolondítjuk a népet fenntartva az állandó hőbörgés mámorító kis zümmögését.

1) Amikor bevezették a magánnyugdíjpénztári rendszert, az addig kizárólag az államoz áramló járulékok jó része átvándorolt a lakosság magán számláira, ez az összeg onnantól kezdve hiányzott a költségvetésből.
A rendszer bevezetésekor az volt az elképzelés, hogy ezt az extra hiányt gazdasági növekedéssel ki lehet nőni és különben is csak "átmeneti" időszakról van szó, hiszen a manyupon kívüli aktivak és nyugdíjasok fokozatosan halnak ki és jó pár év elmúltával, mikor már csak manyup nyugdíjasok lesznek az állam végleg megszabadul egy hatalmas tehertől, a nyugdíjkifizetések egy részétől (mert a manyup tagok nyugdíjának egy része is állami lett volna ugyebár)

2) A valóság sajnos pofán baszta a rendszert, mert gazdasági növekedéssel nem sikerült kinőni a hiányt, így hiteleket kellett felvenni annak pótlására. A hitelek után az államnak kamatot kellett fizetnie. Az államnak, vagyis nekünk adózó állampolgároknak (mert az állam mi vagyunk :) ), akik boldogan gyűjtöttük magán számláinkon a nyugdíj Forintokat.

3) Jöttek jobb idők, rossz napok, a pénztárak több kevesebb szerencsével forgatták a pénzünket, sajnos az összehasonlítások szerint kevesebb haszonnal, mint jó pár befektetési alapkezelő viszont semmivel sem kevesebb kockázattal azoknál (a 2008-as válság a manyup hozamokat is megfektette csakúgy mint akármilyen privát, manyupon kívüli portfóliót.)

4) Ráadásként, mintegy újabb pofonként kiderült, hogy az 1 pontban felvázoltak szerint felvett hitelek kamatai meghaladták a manyupok által termelt nyereséget. upsz...

5) Azért minden jó, ha a vége jó csak fizet jó pár manyup hozamot. Persze nem mindegyik, de azok akik a nemfizető manyupokat választották nyilván gazdasági analfabéták, ellentétben azokkal, akik kapnak hozamot, mert azok jó előre látták ezt az egészet és bölcsen tudatosan választottak pénztárat.
Innét gratulálunk a bölcsek táborának és egyúttal megkérjük őket, hogy a most zsebre tett hozamot ne költsék el bohó módon, mert ugye hát a kamattörlesztések. Azokat fizetnie kell az államnak, vagyis nekünk.

+1
Mindez persze fikció. Nem kell komolyan venni, nyugodtan lehet hőbörögni tovább. Nyugodtan el lehet mondani még 100 x, hogy ez a tetű kormány elvette a nyugdíjunkat, elvette az öngondoskodás lehetőségét.

El, az öngondoskodást aztat el.

Mától nem tudunk öngondoskodni. Eddig tudtunk, mert a járulékokat levonták a fizetésünkből, aztán ment ahova ment államhoz, manyuphoz ki tudja. Így öngondoskodtunk szorgalmasan, keményen, tudatosan.
Mostantól nincs tovább öngondoskodás, ezt a megkapott nyereséget is jobb lesz gyorsan elkölteni TV-re, kajára, nyaralásra. Ez is a nyugdíjunk része lett volna, de így, hogy az állam ideadta a markunkba, így már nem lehet öngondoskodni vele. Pokol ez kérem, pokol.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.24. 01:37:55

@misztikus alfahím:
1998-ban volt egy kormány, amely a 6%-ról induló, majd fokozatosa 9%-ra emelkedő manyup járulékot egy tollvonással 6%-on tartotta. Ezt a Meggyesi utána egyből, fokozatok nélkül emelte 9-re. Na az a hirtelen 6-ról 9 cseszett be az egyensúlynak, (meg a 100 napos program stb), ám ha nem emeli meg, akkor azzal kell szembenézni, hogy az embereket belekényszerítettük valamibe, ahonnan nem lesz nyugdíjuk.
Ezért (azaz viktor miatt) volt az első visszalépési hullám, mert a körülményeket a kormány önkényesen változtatta.

az lett volna a jó, ha a manyup és az állami aránya fokozatosan megfordul, de ezt egyik kormány sem akarta, mert akkor soha nem lehetett volna választási költségvetés, MÁV adósságelengedés, MoL vásárlás, alagút a mező alá, a rét fölé meg viadukt, satöbbi.

MA lehet úgy állunk, hogy a manyup a kamatot sem termelte meg, viszont egy manyup rendszert nem 5 évre hoz létre az ember, hanem általában 40-60-100 éves távlatokban kell gondolkozni, mikor egy nyugdíjrendszert átalakítunk.

anonymand 2011.07.24. 05:27:31

Tisztelt misztikus alfahím!

Az első pontodra alapozva szépen levezetsz egy logikai sort.
Csak kissé hibás a kiinduló pont.
Ugyanis a pénztárak államkötvényt vásároltak (javarészt, kötelezően) , tehát kvázi az államot finanszírozták.
10 év múlva, az állami kifizetés ugyi, csak a nyugdíj 75%-ra jelentett volna kötelezettséget. Meg a demográfia . Ezek mintha nem kerültek volna képbe.
De azért szép piszkozat volt.

Tisztelettel:
anonymand

Virág et. 2011.07.24. 07:23:20

@misztikus alfahím:

1) "mert a manyup tagok nyugdíjának egy része is állami lett volna ugyebár"
Ahogy a befizetések is azok voltak. Ezzel mit akarsz mondani?

2) Azért mert a mindenkori kormányok ígérgetés-cunamija miatt nem lett elég a pénz és hiteleket kellett felvenni, azért nehogy már a mnyp-k legyenek a felelősek! Mi lenne, ha esetleg a befolyó járulékokat nem nyugdíjkifizetésre cseszné el a kormány? Mi a garancia, hogy egy büdös fillér is marad a befizetésekből a 10-20-30 év múlva esedékes, most hogy ráborul a kassza a kormányra? Semmi az ég világon. Csak több forrás lett, amiből jobban lehet majd osztogatni a cukorkát kampányban.

3) Azért 81%-nak mégis lett rajta nyeresége. Ha csak 100 ft, akkor is 100 ft-tal több, mint amennyit az államinál kapott volna. Szerintem jó üzlet volt. A 0-hoz képest minden pénz számít, te nem így gondolod?

4) Talán nem hiteleket kellett volna felvenni, hanem felelősen kormányozni? Mindegyik kormánynak 97 után. Nem így gondolod? Szerinted, ha a hozamok milliósak lettek volna mindenkinél, akkor könnyebb lett volna az államnak a hiteleket törleszteni? A pénz a tagoké, nem ment volna a kasszába. Hol itt az összefüggés?

5) Akik nem kapnak, azok 99%-a 2006 után lett tag. Kevés befizetés + gazdasági válság = 0 reálhozam. Tudod, a befektetés, az általában olyan dolog, hogy nem az első naptól hozza a nagy pénzt. Hanem 5-10-15 év után. És van benne rizikó. De lehet vele nyerni is. Az én családomban is van olyan, akit érint és százezres kifizetést vár a számlájára. A fiatalabb munkatársaim közül sem kap senki 100 ezernél kevesebbet.

+1

Te hülye vagy. Az öngondoskodás itt azt jelenti, hogy nem az ÁLLAM, hanem a PIAC szereplői állják majd a költségeket. Fel tudod fogni, hogy a mnyp megszűnésével a kormány egy biankó csekket írt alá, amely alapján a nyakába vette párezer milliárd belső adósságot? HITELT VETT FEL. Ez a sok pénz, amiből most futja Gabika kétmilliós fizetésére meg Lázár Jani rekordköltségtérítésére, ezt vissza kell majd fizetni esedékességkor az embereknek.

Ha maradt volna a rendszer, akkor ennyivel kevesebb lett volna a jövőbeni kifizetés.

Scala 2011.07.24. 07:39:15

@kridli: a kérdés helyesen, hogy kikkel, és ***OTT, ***OTT stb. a régi szép időkben. Amikor egy életre összekovácsolódott a csapat. Kb. a teljes "vezérkar".
Az húszas éveink szextapasztalatai lám-lám milyen sokáig kitartanak.
+
kell egy bohóc, ezt az egészet senki se veszi komolyan, hogy jót tettek velünk a visszaállamosítással...
Nagyon nehéz feladat meghatározni a fidesz legalja csoportot, de Deutsch T.és Gabika biztos befutók. Számomra a Lázár is itt, de nem offolok.

Scala 2011.07.24. 07:46:15

@bag: a legszarabb, a Winterthur-Axa , sajnos. :-(

DArchAngel 2011.07.24. 10:05:43

De legalább nem hazudott. Csak nem bontotta ki a valóság minden szeletét...

csodalámpa 2011.07.24. 10:51:14

@anonymand: hát boccs. de sajnos tudlak cáfolni, 1998 óta vagyok tag 2000 - 2004 között nem volt befizetés (egyetemre jártam) , 2009-ben az Aegonból átléptem az AXÁ-ba, a kiegyensúlyozott portfólióm reálhozama egy nagy büdös nulla.

csodalámpa 2011.07.24. 10:58:57

@nemak: heh, én is AXÁ-s átlépő vagyok, és én is beszoptam, azért fura, mert csak szopóágon levő emberekről tudok, nyerőről nem :(

Deathstick 2011.07.24. 11:00:21

Valóban megdöbbentő az a cinizmus, ahogyan napról-napra egyre pofátlanabb módon nézik hülyének a népet. Nem feltétlenül maga Selmeczi, mert belőle simán kinézem ezt a matematikai "képességet", hanem azok, akik a Selmeczi-féléket rászabadítják a társadalomra.

@zero, laspalmas: Kíváncsian várom az esetleges posztokat a Munka Törvénykönyv tervezetről, no meg Orbán kölkének profi szerződéséről! :-)

misztikus alfahím 2011.07.24. 11:40:57

@Virág et.:

Ne hülyézz, te paraszt, mert nem vagy képes megérteni:

"Azért mert a mindenkori kormányok ígérgetés-cunamija miatt nem lett elég a pénz és hiteleket kellett felvenni, azért nehogy már a mnyp-k legyenek a felelősek! "

Az ígérgetés cunami miatt felvett hitelekért NEM a manyup a felelős.
A manyup azokért a hitelekért felelős, amiket azért kellett felvenni, mert egyik napról a másikra az államhoz befolyó járulékok nem az államhoz, hanem az állampolgárok egyéni számláira folytak be. A bevezetés előtt is kevesebb folyt be, mint ami az aktuális nyugdíjkifizetésekre elment, a bevezetés után ez a költségvetési rés egy hatalmas szakadékká terebélyesedett. EZT a szakadékot kellett betömni felvett hitelekkel és EZEKNEK a hiteleknek a kamata több volt, mint a manyup számlákra átfolyatott töke hozama. Ha tehát CSAK az elmúlt 13 évet vizsgáljuk akkor az állam, vagyis az állampolgárok (vagyis te és én többek között) jobban jártunk volna ha az állam NEM engedi ki a kezéből ezeket a járulékokat és NEM kényszerül hitelt felvenni pótlásukra.

40-50-60 év távlatában persze jobb lett volna a 100% manyup rendszer (ha nem viszik el a pénztárakat pénzügyi válságok talán), de mint a VALÓSÁG megmutatta ez a nép nem bírta volna ki ezt az időt félig kifordított zsebbel, meghúzott nadrágszíjjal, kevesebb nyugdíjjal és/vagy kevesebb általános szociális juttatással. A kormányok be akarták tömni a rést, hogy a hozzád hasonló hőbörgő nyomorultak azt higgyék minden rendben van és ez lett a vége. Besült a mutatvány, kezdhetünk mindent előröl.

A +1 -es reagálásod és hülyézésed fentiek miatt teljesen értelmezhetetlen, arról nem is beszélve, hogy csak ismételni tudom magam: nem vagy képes felfogni mi a különbség aközött ha te felelősen eldöntöd mire költöd el a pénzed, mennyit teszel félre, mennyit takarékoskodsz, és aközött, ha havonta levonnak x Ft járulékot a számládról amire '98 előtt "államnak" '98 után "pénztárnak" címkét ragasztottak.

Egyébként - de ezt már végképp nem fogod felfogni - olyan gazdasági szakemberek, akik amúgy ekézték a jelenlegi (és sokszor az előző) kormányt is azt mondták a manyup rendszer bedózerolása még akár erősítheti is az öngondoskodást, mert talán egyre többen rájönnek, hogy abból lesz nyugdíja amit ő félre tud tenni, meg tud takarítani.

Te, én és a többiek, akiket áttereltek a manyup rendszerbe '98-ban semmivel sem lettünk takarékosabbak, öngondoskodóbbak, semmivel sem költöttünk kevesebbet nyaralásra és semmivel sem tettünk félre többet öregkorunkra, mert ugyanazt a pénzt amit addig automatikusan levontak, azt vonták le továbbra is csak egy másik csatornán folyt el. Ennyi történt.

Virág et. 2011.07.24. 12:36:21

@misztikus alfahím: Ha valaki hülyeséget ír, azt nevén kell nevezni. Az öngondoskodást keverted a nyugdíjkifizetések kiszervezésével. Egyébként, ha kicsit csiszolsz a flegma, "megmondomatutit" stílusodon és kinyilatkoztatások helyett elkezdesz érvelni, akkor kevesebben fognak hülyének nevezni. Ez így működik.

"40-50-60 év távlatában persze jobb lett volna a 100% manyup rendszer"

Ez a lényeg. Ma két nagy feneketlen zsák van a költségvetésben: az egészségügy és a nyugdíj. Mivel a keresetek alacsonyak és a társdalom öregedik,e zért ezeket nyugodtan nevezhetjük ketyegő bombáknak is. Az eü piacosítása irányába tett első tétova lépéseket a szociális népszavazás, a nyugdíjrendszer esetében pedig a legutóbbi államosítás lehetetlenítette el. Ahol most tartunk az épp ott van, ahol a 20 éve is voltunk. Azaz sehol. A bomba ketyeg, megoldás láthatáron sincs, de most legalább van pénz, amit elcseszhetnek.

"A manyup azokért a hitelekért felelős, amiket azért kellett felvenni, mert egyik napról a másikra az államhoz befolyó járulékok nem az államhoz, hanem az állampolgárok egyéni számláira folytak be."

Nem, barátom. Ezekért a hitelekért az elmúlt 15 év kormányai a felelősek, akik nem voltak képesek más forrásokat találni. Ez ennyire egyszerű.

De kíváncsi lennék, hogy szerinted mi lesz a következő lépés? Ki fogja kifizetni azt az elvett nyudíjvagyont, amit épp most vernek el? Ki fogja finanszírozni a jövő nyugdíjasait? A napról napra fogyó aktívak és fiatalok? Mi a megoldás, ha nem az öngondoskodás, azaz a nyugdíjvagyon kiszervezése az állami vagyonból, hogy a jövő (és a jelen) kormányai ne tudják elverni másra?

"semmivel sem tettünk félre többet öregkorunkra"

Az emberek többségének nincs és nem is lesz megtakarítása. Öngondoskodásra ebben az értelemben nem "nevelni" kell az embereket, hanem olyan jövedelmi viszonyokat teremteni.

Virág et. 2011.07.24. 12:38:42

@fokabacsi: Barátot találtál? Nem könnyű ez ilyen vészterhes időkben, tudom. Csapásokat adunk, csapásokat kapunk. :)

Vidéki 2011.07.24. 12:45:27

laspalmasnak nem kellene dicsekednie azzal, hogy

„Sosem titkoltam, hogy nem az erősségem a matematika, annak idején még szóbeliznem is kellett belőle, mert az írásbeli érettségin nem ugrottam meg a lécet.”

Ezért lelkendezik azon, hogy „a visszalépő 3.020.778 embernek a picit több, mint 81 %-a” egy soványka reálhozamhoz hozzájutott.

Az nem jut eszébe, hogy ha egy egyszerű (mezei) járulékbefizetőnek megengedik, hogy járulékain egy bankban állampapírokat vásároljon, csaknem 14 év alatt, egyszerű számla művelettel, toronymagasan jobb reálhozamot ért volna el, mint a manyup szakma jól fizetett és kiválónak mondott vezetői.

A MNYP szuper befektetés volt: a kecskéknek, akikre rábízták a káposztát.

laspalmasnak némi energiát be kellett volna fektetni még a középiskolában ahhoz, hogy képes legyen felfogni a kamatos kamat fogalmát és a reálhozamról is fogalmat kellene alkotni.

Akkor nem lenne annyira elégedett azzal, hogy volt egyáltalán reálhozam.

Akkor fogalmat alkothatna arról, hogy mi mennyi és, hogy a kevés, mennyire jó.

Vidéki 2011.07.24. 12:52:49

@Virág et.:

A magánnyugdíjpénztárakban volt magánvagyonokat ön szerint ellopták.

De csak az ön pihent agyában.

Vegye a fáradságot és olvassa el a neves közgazdász, Kun János, a Bajnai kormány főtanácsadójának cikkeit a témával kapcsolatban.

Simonovits András, neves közgazdász nemrégiben a Népszavában ezt nyilatkozta:

„Vagy nézzük a nyugdíjprivatizálást. Nem voltam híve a magán-nyugdíjrendszernek, egy kozmetikai műtétnek tartottam, külföldi hitelből finanszíroztuk miatta az ellátásokat”

Virág et. 2011.07.24. 12:53:58

@Vidéki: "Az nem jut eszébe, hogy ha egy egyszerű (mezei) járulékbefizetőnek megengedik, hogy járulékain egy bankban állampapírokat vásároljon, csaknem 14 év alatt, egyszerű számla művelettel, toronymagasan jobb reálhozamot ért volna el, mint a manyup szakma jól fizetett és kiválónak mondott vezetői."

És volt vagy most van erre lehetőség? Tudod mi van most? Megy az egész a büdös nagy közösbe, ahonnan soha senki nem fogja kideríteni, hogy 20 év múlva hova került, amikor az épp aktuális kormány majd államcsődöt jelent be, mert nem tudja fizetni a nyugdíjakat.

A mynp-nál van jobb befektetés? Persze! Értelme van erről beszélni, amikor nem dönthette el senki, hogy befekteti-e a pénzét nyugíjfizetés helyett? Nincs. De ha már ebbe az irányba mentél, akkor mondd meg nekem: melyik fizet jobban hozamot, a mnyp vagy az államkassza? Mert ez a két lehetőség van, te pedig az utóbbi mellett kardoskodsz.

Virág et. 2011.07.24. 12:55:37

@Vidéki: Nem, nem lopTÁK el. Most lopJÁK el és költik el a szemünk láttára. Nem érdekel a Bajnai tanácsadója, már akkor sem támogattam a mnyp államosítást, amikor Bajnaiék próbálták felvetni az ötletet. Tudod, vannak olyanok, akik a pártszimpátián túl is tudnak gondolkozni.

Vidéki 2011.07.24. 13:05:26

@Virág et.:

Írja:
"Ezekért a hitelekért az elmúlt 15 év kormányai a felelősek, akik nem voltak képesek más forrásokat találni.

Ez ennyire egyszerű."

De csak egy primitív agy számára ennyire egyszerű, amelyik mindenhatónak képzeli az elmúlt 15 év kormányait.

Valójában egy darabig lehetett hitelfelvételekre támaszkodni, a közvagyont privatizálni, a következő nemzedékek portája elé seperni a szemetet.

A természeti folyamatok is a kisebb ellenállás irányába futnak.

Mára bebizonyosodott, hogy "a fák nem nőhetnek az égig" nemcsak nálunk, hanem például Görögországban sem.

Virág et. 2011.07.24. 13:06:16

Egyszerű a képlet. A társadalom öregedik, az aktívak száma kevés, az elvándorlás magas. A kormány válasza erre a közmunka, amely külső forrásokat nem teremt, csak a belső átcsoportosításon változtat, ettől több pénz a közösbe nem kerül. A gyerekvállalási kedvet ösztönző adócsökkentéssel szemben a munkavállalói jogok megnyirbálása áll. Amit nyertek a vámon, elvesztették a réven. A tendencia ezek alapján nem fog változni: a keresetek maradnak alacsonyak, a társadalom pedig tovább öregedik.
Ez van az egyik oldalon, a másikon pedig a folyamatosan növekedő eü-i kiadások (hiszen az általános árszínvonal, az orvostudomány fejlődése növekedő kiadásokat jelent, illetve az öregedő társadalom is nagyobb mértékben szorul orvosi ellátásra, mint a fiatalabb) és a szintén növekedő nyugdíjkiadások. A társadalom öregszik és a várható életkor is nagyobb ma, mint 30 éve volt - tehát a nyugdíjakat tovább kell majd fizetni.

Erre megoldás lehetett volna, ha az állam kiszervezi ezeket (legalább részlegesen), azaz nem neki kell miattuk aggódnia, hanem más piaci szereplőknek. Erre volt jó a privát eü-i biztosítás ötlete és a mnyp. Persze, ehhez a kifizetéseket is oda kell irányítani, ami a nyugdíj esetében nehézséget jelent, de ezt hívják befektetésnek: ma nadrágszíjhúzás, holnap hatalmas könnyebbség, hogy nem nekem kell fizetnem.

Ehelyett ott vagyunk, ahol a rendszerváltáskor elindultunk. Bátran visszaléptünk a startkockára. Remek.

Virág et. 2011.07.24. 13:09:45

@Vidéki: Az egysoros bölcsességek mellett érvek is vannak? Mert nem találok sehol egy darabot sem. Kinyilatkoztatásokkal vitatkozzak?

Nem, nem voltak mindenhatóak az elmúlt 15 év kormányai, de tudod egy kormány hozta a döntést a mnyp-ak felállításáról és most egy másik kormány államosítja őket. Azé a felelősség, aki a döntést hozta, illetve aki nem tett ellene az elmúlt 15 évben semmit. Nem én kapom a milliókat havonta, hogy megoldást találjak az ország gondjaira. Azért a pénzért a minimum, hogy felelős döntéseket hozzanak: Hornéktól Orbámékig mindenki. Ha nincs rá forrás, akkor nem hozok ilyen döntést, vagy méginkább: teremtek. Befektetőket hozok az országba, növelem a foglalkoztatást, serkentem a belső fogyasztást, a vállalkozási kedvet.

Vidéki 2011.07.24. 13:17:41

@Virág et.:

Kérdezi:
„De ha már ebbe az irányba mentél, akkor mondd meg nekem: melyik fizet jobban hozamot, a mnyp vagy az államkassza?”

A VG-n olvastam egy közgazdász véleményét a Svéd nyugdíjrendszerről, amelyet a világ legjobb működő nyugdíjrendszerének tart.

Svédországban minden adóköteles 100 koronából 18,50 megy az állami nyugdíjkasszába és ez elegendő a nyugdíjrendszer stabilitásának fenntartásához. Az állami nyugdíjkassza működési költségei eltörpülnek a magyar manyup rendszer működési költségeihez képest.

Nálunk 10+24=34 % sem volt elegendő a nyugdíjrendszer stabilitásának fenntartásához, mielőtt a manyupokhot nyúltak volna 900 milliárd forintot kellett évente a nyugdíjkasszába pumpálni, hitelfelvételből, az ország eladósításával finanszírozva.

Virág et. 2011.07.24. 13:19:53

@Vidéki: Ne csak az arányokat, a nominális összegeket is nézzük, ha már Svédország. Mekkora egy svéd fizetés? Annak mekkora összeg a 18,5%-a? És mekkora egy magyar?

Virág et. 2011.07.24. 13:24:33

@Vidéki: Viszont, ha már itt vagy, a legfontosabb kérdésre válaszolhatnál nekem:

A 81 több-e a 19-nél? Beugratós kérdés, mindezt OV facebook üzenete tükrében kérdezem.

Vidéki 2011.07.24. 13:39:06

@Virág et.:

Írja a Horn kormányra utalva: „Ha nincs rá forrás, akkor nem hozok ilyen döntést.”

Nem könnyű megtagadni ilyen döntést, ha az IMF is nyomatékosan tanácsolja és a kormány nem szeret ellentmondani ilyen tekintélyes tanácsadóknak.

Másrészt létezett olyan befolyásos csoportoknak a „szabad sajtó” által megtámogatott lobbi tevékenysége, akik azt a dogmát propagálták, hogy az állami alkalmazott eleve csak „kutyaütő” lehet egy magánbanki pénzügyi „szakértőhöz képest”.

Rózsaszín jövőt ígértek azoknak, akiket sikerül „bele léptetni”.

Később kötelezővé tették a MAGÁN nyugdíjpénztárba belépést.

Csaknem 14 évig működött manyup rendszerünk hasonlított egy nagyon rossz hatásfokkal működő, nagy belső surlódású motorhoz.

Ezért, ahogyan korábban egy "aszora" nevű hozzászólótól olvastam:

"A manyupok hozama évi átlag 2,1%-kal maradt alatta az állampapír hozamoknak az elmúlt 13 évben a legjobban teljesítő pénztáraknál.

Így az egésznek annyi értelme mégis van, hogy bebizonyítja, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszer csak veszteséget termel, (az államnak, aki magas kamatra felvett külföldi hitelből finanszírozza a manyup rendszert) a jövőbeni esetleges haszna pedig (amire hivatkozva bevezették) sehogyan sem kimutatható a mérlegben."

Mi értelme volt beiktatni a manyupokat? Csak azért, hogy leszedhessék a sápot?

Virág et. 2011.07.24. 13:49:36

@Vidéki: "Mi értelme volt beiktatni a manyupokat? Csak azért, hogy leszedhessék a sápot? "

Az volt az értelme, hogy csökkentsék az állami kiadásokat hosszútávon. A mnyp-ak mögött erős bankok álltak, akiken a későbbi kifizetéseket számon lehetett volna kérni. A most elmúlt válság ha mást nem is, azt bebizonyította, hogy a nagy bankokat egyik állam sem hagyja bukni.
Görögország példája az ellenkezőjét látszik bizonyítani az államokkal kapcsolatosan. Egy államcsődnek nagyobb esélyét látom Mo-n, mint annak, hogy az OTP tönkremegy.

guma 2011.07.24. 13:52:23

@Kartal (rezervált): akkor még egy kis idézet a tervezetből a legcikisebb részekből szemezgetve:

1./ A tervezet szerint az a munkavállaló, akit munkavégzése, magatartása miatt akarnak elküldeni, nem védekezhet az ellene felhozott kifogásokkal szemben. (- azonnal elküldhető!)
2./ A javaslat szerint változna a munkavállalók kártérítési felelőssége is: eddig korlátozott, ezután korlátlan felelősséggel tartoznának az általuk okozott károkért. (pl – Egy váltókezelő naponta több száz olyan műveletet végez, ami komoly kockázattal jár. Ha egyet elront, milliós kár keletkezik, amit soha nem tud megtéríteni.)
3./ A munkaközi szünetet érintő változást is aggályos. (Eszerint a szünet nem képezhetné a munkaidő részét, vagyis aki eddig 12 órát dolgozott, annak ezután 12 óra 45 percet kellene, de úgy, hogy ebből csak 12 óráért kap fizetést.)
4./ Az alapszabadság húsz nap marad, de az eddigi 25 helyett csak 26 éves kortól jár évente 21 nap, majd három- helyett csak ötévenként nő egy vagy két nappal a kivehető szabadnapok száma. A javaslat szerint a munkáltató évente öt nap szabadságot köteles a munkavállaló által megjelölt időpontban kiadni. (Egybefüggően legalább tíz napot kell kiadni, ha nem állapodnak meg másképp.)

és ami a legszebb az egyeztetéseket, "levelező tagozaton" akarják intézni.
szemtől szembe nincs egyeztetés, tárgyalás...
a konzultáció részeként a kormany.hu internetes oldalon írásban várják a javaslatokat.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.24. 15:14:43

Szerencsére úgy néz ki, hogy én megoldottam a nyugdíjproblémát saját magamnak, meg a feleségemnek. De nem Magyarországon.

Asidotus 2011.07.24. 15:46:36

Én 1998-ban léptem be a Winterthurhoz, 700 ezer Ft-os befizetéshez jött még 270 ezer Ft hozam, így az egészre rájött még 10 ezer FT reálhozam.
Ezt dobta a reálhozamkalkulátor.

anonymand 2011.07.24. 16:37:55

Tisztelt csodalámpa!

Nem kell engem cáfolni, cáfol az a több, mint 2,5 millió fazon, akinek lesz kifizetés.

"A reálhozamot nem az elért hozam alapján kell meghatározni. A számítási módszer egységes, minden magánnyugdíjpénztárnak a törvényben meghatározott képletet kell használnia a reálhozam kiszámításához. A reálhozam (azaz a hozamgarantált tőke feletti összeg) megállapításához elsőként a hozamgarantált tőke összegét kell meghatározni. A hozamgarantált tőke számításakor - az 1997. évi LXXXII. törvény 3. számú mellékletének rendelkezései szerint - a pénztártagság során az egyéni számlára került tagdíjakat és tagdíj-kiegészítéseket havi szinten összegezzük, és ezt az összeget a KSH által megadott havi fogyasztói-árindexek szorzatából képzett inflációs rátával megszorozzuk. Amennyiben a hozamgarantált tőke összege kisebb az egyéni számla egyenlegénél, a különbségről rendelkezhet a pénztártag; ez a médiában hivatkozott felvehető reálhozam, másképpen az infláció felett elért hozam"
Ha menet közbeni átlépéssel a korábbi hozam tőkésítve lett, teszem azt, akkor ugyi még kevésbé egyszerű.
Ha nem kéne visszafizetni a tagoknak, gondolod, hogy Bonsai Duce és csapata nem örömtüzek körül ugrálna?

Tisztelettel:
anonymand

Szóönt 2011.07.24. 16:44:03

@guma: ez olyan szinten vérlázító, hogy nehezen találok rá szavakat. Mocskos, munkavállaló kizsigerelés mikor már így is ki vagyunk szolgáltatva a végletekig.
Szemét kis kapitálfeudalizmus alakul itt ha hagyjuk. El kell hajtani ezeket végleg.

Szóönt 2011.07.24. 16:49:06

1./ A tervezet szerint az a munkavállaló, akit munkavégzése, magatartása miatt akarnak elküldeni, nem védekezhet az ellene felhozott kifogásokkal szemben. (- azonnal elküldhető!)

Ez a vérigazságos eljárás, hogy semmit se tehessen a paraszt de vele azt tehessen a munkáltató amit akar. Erre fog dőlni a munkahely az országba? Rászabadítottunk egy ilyen gátlástalan bandát az országra.

Baldrick68 2011.07.24. 20:25:59

A vastagbőrös fiúk alszanak vagy nem bírják követni az újabb és újabb fejleményeket.

Egyrészt itt az új és remek M.T. csodás remek pompás, nem is találok szavakat.
Meg a legújabb orbán vízió a hanyatló nyugatról.
mandiner.hu/cikk/20110723_orban_nem_kell_sajnalni_a_hanyatlo_nyugatot

„Ám folyamatos a vita a régi, a hanyatló Nyugatot képviselő hazai politikai elit és a változásokat szorgalmazók között” - mondta Orbán. Szerinte régi, meghalandó reflex a Nyugat követése, hiszen magyarok már egy-két lépéssel az európai nemzetek előtt jár, sőt tőlünk fognak átvenni ötleteket. Példaként a médiatörvényt, a bankadót említette, amit szerinte sokan fognak másolni Nyugaton. Szerinte nem kell sajnálni a hanyatló Nyugatot, mert az a világ börtön, „legalább is kényszerlakhely” volt Magyarország számára.

Ez a fickó kész van mint a házifeladat.
Ezek szerint Szent István egy hülye volt meg úgy utána kb mindenki hogy a nyugat felé akart haladni.
Úgyhogy majd az emútnyócévet felváltja az emútezerév ... :-)

anonymand 2011.07.24. 20:40:57

Tisztelt Vidéki!

Milyen sápról írogatsz?
Törvény szabályozta a működési költséget (meg persze azt, hogy mibe kötelesek befektetni).
Azon kívül ki, hogyan hordta volna ki a sápot?
Tudod, hogy miket írsz?
Vagy csak el vagy ájulva Selmeczi okosságától?

Tisztelettel:
anonymand

voroner tamas 2011.07.24. 21:10:49

@guma: A munkaközi szünetet sajna eddig sem volt kötelező fizetni,
az idejét biztosítani :(

"Szintén a munkaközi szünetre vonatkozik az Mt. 117. § (1) a) pontja, miszerint eltérő rendelkezés vagy megállapodás hiányában a munkaidőbe a munkaközi szünet időtartama - a készenléti jellegű munkakör kivételével - nem számít be. Ebből viszont az is következik, hogy a munkaközi szünet időtartamára a munkavállalónak díjazás sem jár. Viszont annak sincs akadálya, hogy a munkaadó mégiscsak figyelembe vegye munkaidőként a munkaközi szünet tartamát.

Ezzel szemben a munkavállaló nem mondhat le munkaközi szünetéről. A munkaközi szünet nyilvántartásáról a jogszabály előírásokat nem tartalmaz."

www.ugyvezeto.hu/?cid=76806&wa=hk10

Anno én is mondtam a munkaügyes hölgynek nálunk, hogy akkor nem
írok a munkalapra kajaidőt, de ugyanazt mondta, mint két sorral feljebb:
nem mondhatok le róla. Ez lenni törvény.
Az elszámolása még trükkösebb (gecibb) :
A napi 8 órából 7,68-at számolnak el (0,32 kajaidő).
4 havi munkaidő keretben vagyunk, és ha a harmadéves
összesítőnél nincs meg a kötelező óraszám, akkor azt
levonják a szabadságból.

Vidéki 2011.07.24. 21:21:05

@anonymand:

Nézzen már utána, 1998-től visszamenőleg, hogy évről-évre mekkora teljes működési költséggel tevékenykedtek a manyupok.

Ezen túlmenően: ""Azok a nyugdíjpénztárak, amelyek mögött professzionális szolgáltatói háttér van, magasabb költséggel és alacsonyabb hozammal működnek, mint amelyek nem rendelkeznek ilyen háttérrel.

Ez azt valószínűsíti, hogy a pénztárak költségágon, valamint az alacsonyabb hozamokon keresztül ezt a szolgáltatói hátteret táplálták.

A lehetőségeket maximálisan kihasználva ezen a vonalon - ha szabályosan is - jelentős vagyon áramlott át a mögöttes szolgáltatói körhöz" - jelentette ki Szász Károly.(a PSZÁF elnöke ) az MTI-nek nyilatkozva

Vidéki 2011.07.24. 21:28:18

Teoretikusan a tőkefedezeti rendszer bizonyos előnyöket élvezhet a felosztó-kirovó rendszerrel szemben, de magában rejti a lehetőséget,

"hogy a rendszer számos felkészületlen kényszerbefektetőt is a bonyolultabb befektetési konstrukciók piacára kényszerít, akiket a nyugdíjalapok azután kényükre-kedvükre megkopaszthatnak."

A Magyarországon az IMF nyomására "felelősen" bevezetett "manyup" rendszer ezt a negatív vonást domborította ki.

A hatalmas működési költségek, a járadékosok szempontjából rossz (de a manyupok vezetői szempontjából viszont lehet, hogy kedvező) befektetési döntések siralmasan rossz hozamokat eredményeztek.

Az átutalt járadékok egy része elpárolgott és nagy zsebekbe lekondenzálódott.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.24. 22:25:37

@zero: 2008 szeptemberében léptem be. 10% feletti reálhozamom volt, pedig a legkockázatmentesebb portfóliót választottam...

guma 2011.07.25. 00:09:55

@voroner tamas: már nem merek hozzászólni, mert engem ledöbbent amiket írtok.
lehet nevetni, gúnyolódni a szakszervezeten, de ha nincs akkor a melós megnézheti magát!

a szakszervezet is olyan amit a tagok maguknak megteremtenek.

nálunk is rengeteget hibáztak és sokan szidják, de olyan juttattatásokat szereztünk meg amiről az országban sok helyen csak álmodnak! pedig termelő nagy cég és jó pár éve már a tulaj sem magyar. mégis sokkal nagyobb a pótlék (50% éjjeli) mint amit a törvény előír, nyugdíj, eü pénztár befizetés, étkezési és üdülési jegy. több váltás ruha, amit mosnak. tisztálkodószerek, stb...
még a nyugdíjast is támogatják anyagilag rendszeresen meghatározott összeggel!
tanulmányi szerződést köt dolgozóival és segíti a képzéseket (még ma is szereznek diplomát vagy szakmai képesítést!!!), munkavédelem terén is milliók mennek az egyéni védőfelszerelésekre.
itt van lakásvásárláshoz támogatás (kamatmentes), és üzemeltettünk családi szállót, ahol meghatározott ideig kötelező takarékossággal lakhatnak a fiatal családok, és nem sorolom mert senkit nem akarok idegelni.

azt viszont tudom, hogy kőkemény minden évben a bér és szociális megállapodás tárgyalása (nem egyszer nálunk is megalakult a sztrájk bizottság, de a melóhely érdekeit "is" szem előtt tartva a megegyezés mindig megszületett). és a melósok (több ezer főből még az alkalmazottak is!) 60-70%-os szervezettséggel tagok a szakszervezetben, és ezzel a háttérrel már lehet eredményt elérni!
jogsegélyszolgálatunk van, és más szakszervezetet is támogattunk nem egyszer oktatással, tanáccsal de volt esett, hogy pénzzel is!

SvenH. (törölt) 2011.07.25. 02:03:27

@Vidéki: jo ok nem volt tokeletes a magyup
erre az kellett volna hogy tortenjen valasz gyanant, hogy Orban az OTPvel a hata mogott odaall es elmondja hogy nem kell hogy mindenfele hokusz-pokusz befektetes legyen, hanem legyen egyfajta allami alap, ami a midnenkori alapkamatot koveti
sok szamolgatas nem kell, nagy apparatus se kell, az OTP fiokhalozatanak koszonhetoen nagyon kiepitett irodak se kellenek

viszont akkor nem lehetett volna elkolteni folyo kiadasokra a manyup egy reszet, mint most teszik...

anonymand 2011.07.25. 04:38:55

Tisztelt Vidéki!

Mondom törvényben írták elő.
Mondom ott volt a PSzÁF 98 óta.
Mondom ha indokolatlanul magasnak találták a kezelési (a taglétszám növekedésével arányosan lehetett volna csökkenteni), miért nem lépett az állam.
Ez akkor sem eltőzsdézés!
Szász pedig tehet egy szívességet, megpróbálja támogatni a kiflis liba baromságait.

Orbán anno még azt adta elő kenetteljes képpel, hogy "sajnos azok vannak többen, sokkal többen, akiknek vesztesége(sic!)" ....
Az éppen úgy hazugság volt.
Pedig ő még soha nem hazudott!
Nem-e?

Tisztelettel:
anonymand

2011.07.25. 06:05:54

@Baldrick68: Régi régi Hofi poén: A kapitalizmus napjai meg vannak számlálva! Csak éppen amikor éjfélkor szellemjárás van, nem ő jön föl kísérteni, hanem mi megyünk le ENNI. :-)

Vidéki 2011.07.25. 07:45:37

@anonymand:

Ön szerint: „Szász (a PSZÁF elnöke ) pedig tehet egy szívességet”.

Arra utal, hogy Szász (a PSZÁF elnöke ) ön szerint nem kompetens a témában, mivel a Gondviselés nagyon részrehajlóan a „szakértelmet” csakolyan anonymandoknak juttatta , mint ön.

Írja még: „Mondom törvényben írták elő.”

Nem könnyű megtagadni ilyen törvény létrehozását, ha az IMF is nyomatékosan tanácsolja és pártunk és kormányunk nem szeret ellentmondani ilyen tekintélyes tanácsadóknak. A „szabad sajtó” által megtámogatott lobbisták tevékenysége is olyan törvény megalkotására serkentett, amilyent egyetlen nyugat-európai kormány sem volt hajlandó meghozni.

Írja még: „Mondom ha indokolatlanul magasnak találták a kezelési (a taglétszám növekedésével arányosan lehetett volna csökkenteni), miért nem lépett az állam.”

Tettek is erőtlen kísérleteket a „szabad sajtó” által támogatott lobbisták érdekei ellenében, de pártunk és kormányunk nem mert ellentmondani a „szabad sajtónak” sem.

Írja még: „Ez akkor sem eltőzsdézés!”

A lehetőségeket maximálisan kihasználva ezen a vonalon - ha szabályosan is - jelentős vagyon áramlott át a mögöttes szolgáltatói körhöz.

Ez azt mutatja, hogy ha a törvényhozók képtelenek ellenállni a lobbisták nyomásának és rendkívül laza törvényeket alkotnak, akkor az amit normális helyeken „eltőzsdézésneknek” neveznek, nálunk szabályos, törvényes tevékenységnek nevezhető.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.25. 08:15:18

@Vidéki:

"Szász (a PSZÁF elnöke ) ön szerint nem kompetens a témában, "

Ahol anno szász gyakornokként kezdett, csak parizerért lehetett elküldeni, olyan hülye volt. De azt is elfelejtette, szeletben vagy egészben kell-e vinnie.

Ezt a beszámolót első kézből hallottam.

Vidéki 2011.07.25. 08:45:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem tipikus, hogy hülyéket neveznek ki egy ilyen jellegű nagy hozzáértést igénylő intézmény élére.

Fogadja józan kételkedéssel "a beszámolót", amit első kézből hallott. Én is ezt teszem.

Secnir 2011.07.25. 09:01:18

@Vidéki:
"Nem tipikus, hogy hülyéket neveznek ki egy ilyen jellegű nagy hozzáértést igénylő intézmény élére."
Matolcsy Miklós?
Szalai Anomália?
Schmshidt Pál?
Pintér Sándor?
Arnold Mihály?

folytassam?

f.m.j. 2011.07.25. 09:04:48

bocsánat... off: index.hu/kulfold/2011/07/24/budapest_a_norveg_meszaros_kedvenc_varosa/

nekem olybá tűnik, hogy ezért is mi vagyunk a felelősek, sőt orbán pénzelte az egész borzalmas tömegmészárlást, de legalábbis Hunyadi János óta nácik vagyunk, már az áldott klubrégyó is bemondja... :):)

Vidéki 2011.07.25. 10:15:42

@Secnir:

Ön talán a legfőbb bíró aki eldönti, ki a hülye és ki nem?

Van erre valamilyen titkos módszere?

Talán a hasra ütés?

Akkor ön egy "haladó értelmiségi" lehet?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.25. 10:34:30

@Vidéki: nem kell titkos módszer.

ha a közt elnök nem tud írni, a gazdasági miniszter nem tud számolni, ha a kulturális miniszter nem tudja, hogy a balneológia, nem bálnatan, akkor azt kell mondani, a minisztereink nem a kiemelkedő szellemi képességeik miatt, hanem a seggnyalási képességeik miatt (jellemtelen, ostoba nyalonc) vannak a helyükön.

ennyi a titok.

anonymand 2011.07.25. 10:43:54

Tisztelt Vidéki!

Arra utaltam, hogy hazudik, ahogy a csövön kifér.
Úgy látszik, hogy elkerülte a figyelmedet, de megemlítettem már, hogy a témával kapcsolatban a félisten is hazudott:
www.youtube.com/watch?v=6A7lo1sEvag

Nehogy már az IMF akadályozta volna meg bármelyik kormányt is, hogy a kezelési költségek nagyságát egy törvényben módosítsa.
Ez csacsiság!
De, ha adsz hiteles és ellenőrizhető forrást, elismerem, hogy én is tévedhetek (először az életben).
Akkor még egy kérésem van, a "jelentős vagyon"-ról részleteket ha közölnél.
Mennyit, ki, hogyan?
A többi nem is érdekel.

Tisztelettel:
anonymand

lomposfarkas 2011.07.25. 10:59:13

Csak tátom a számat, hogy milyen szakszerű levezetéseket zavartok le a manyupokról. Én meg kis falusi faschiszta tökre abban a hitben éltem eddig, hogy azért tolták ki maszekba, hogy pár fajtárs elszórakozhasson a milliárdokkal.

reKorrekt 2011.07.25. 11:48:01

AXA
2010 áprilisban léptem át OTP-ből (2008 óta tag voltam).
idén május elején kaptam egy levelet tőlük, hogy az akkor becsült reálhozamom ~65.000 Ft lesz.
Most megnéztem a honlapjukon mennyit fogok kapni: 45.000 Ft.

Valaki biztos érti ezt, mert én nem :)
Mellesleg sok helyen olvasom hogy az AXA halálraszopatja épp a volt ügyfeleit, hát kivi leszek mit lesz belőle...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.25. 11:49:42

@Vidéki:

Nyugi, az infó 100%-ig megbízható.

Egyébként elég sok hülye van kinevezve, aki nem ért ahhoz, amit vezet. Miért pont karcsika lett volna a kivétel?

reKorrekt 2011.07.25. 11:52:05

@reKorrekt: *nahh, 1998 óta voltam tag természetesen nem 2008.

SvenH. (törölt) 2011.07.25. 12:12:38

@Vidéki: Matolcsy szerintem nem hulye

o pl. a manyupban tartotta a penzecskejet
addig amig Orban meg azt akarta elerni hogy a manyup altali "veszteseget" le lehessen irni a GDP aranyos hianybol
ez rendes gondolkodni tudo emberek szamara azt jelenti hogy Orbanek konyorogtek hogy hadd lehessen 8% a GDP aranyos hiany

kiderult hogy az IMF ezt nem engedi
utana kiderult hogy ROSSZ a manyup
utana kiderult hogy Matolcsy a penzugyeket a felesegevel inteztette azert volt ROSSZ befektetesben a penze

ez tobb mint MEGALOL

csak idiotak vedhetik ezt a helyzetet, en azert remenykedem hogy a rendes videkiekbe szorult egy kis jozan paraszti esz

Vidéki 2011.07.25. 13:32:34

@SvenH.:

Dédelgesse csak tajtékzó tévhiteit.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.25. 13:38:12

@Vidéki:

tudtam! tévhit, hogy matolcsy nem hülye.

SvenH. (törölt) 2011.07.25. 14:20:56

@Conv: en nem tudom...
leirtam neki hogy mi hogyan tortent
kronologiai sorrenben!!!

es akkor en vagyok a hulye... meg a Matolcsy
hat ezt kikerjuk magunknak!!!

gyakorlatilag ezt irtam:
- ha A akkor B
- most A van
- akkor ugye B ???
erre: "Dédelgesse csak tajtékzó tévhiteit. "

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.25. 14:37:03

@SvenH.: én nem mondtam, hogy vidéki nem hülye.

Meridian74 2011.07.26. 03:42:07

"...hogy eltesszük a pénzt emlékbe, a nyugdíjunk utolsó mementójaként"

Nem értelek, ha ennyire nem bízol az állami nyugdíjban, akkor miért nem maradtál tag? Az legalább "fizet" (-ett volna). Az állami nyugdíj rendszer úgyis összedől szerinted, onnan akkor pénzt úgyse látsz, ezzel a fenti mondatoddal (és a körítéssel) ezt állítottad.

Ha meg nem, akkor mit sír a szád? A magánnyugdíj rendszert eddig hitelből finanszírozta a költségvetés, amelyek sokkal többen keresték zsírosra magukat mint az normálisan lehetséges lett volna. A pénztárkezelők tulajdonosai, és az államnak hitelt biztosítók...

Meridian74 2011.07.26. 04:05:48

@Virág et.: te ugye maradtál magánnyugdíj-pénztári tag? Mert ha nem, akkor nem értem az egész érvelésedet.

Ugyanis te azt vizionálod, hogy az állam úgyse fog (tudni) nyugdíjat fizetni. Erre az esetre biztosítva volt neked is, hogy MNYP tag maradhass. Nem vesztettél volna semmit sem, a 75%-os részt sem, hisz az állam ÚGYSE lesz képes nyugdíjat biztosítani 30 év múlva... ugyebár? Mert te ezzel érvelsz.
Ennyit erről.

Virág et. 2011.07.26. 08:13:17

@Meridian74: Én akkor kezdtem még dolgozni, amikor nem volt mnyp tagság. Az átlépés meg valami miatt nem volt megoldható nekem később (a részleteket már nem tudom, kor vagy akármi, nem én bérszámfejtek magamnak).

Ha ezen az úton haladunk tovább, akkor bizony 30 év múlva az állam nem fogja tudni kifizetni a nyugdíjakat. Nem lesz miből. Az aktívak fogynak, elvándorolnak, a foglalkoztatottságot belső trükkökkel, közmunkával növelik, amely pluszforrást nem teremt a költségvetésnek, csak az újraelosztáson variál. A másik oldalon meg növekszik az eltartottak, a nyugdíjasok száma. A matematika egyszerű, ami már ma is nagy teher, később lehetetlen lesz teljesíteni.

"Nem vesztettél volna semmit sem"

Nehéz felfogni, hogy én most nem a saját pénztárcám miatt aggódok? Elárulok valamit, van elég megtakarításom és befektetésem, hogy ha az állam 0 ft-t fizet is majd nekem nyugdíjként, akkor is megoldom valahogy.
Ez nem változtat a tényen, hogy a rendszer ebben a formájában (ami a rendszerváltozás korát idézi - fejlettségben) nem lesz fenntartható. Átmeneti könnyebbséget hoz, valójában a jövőt éljük most fel. Ez az államosítás 14 év visszalépés. A bombát újra élesítették, ennyi történt.

Megértem én, hogy most nincs pénz ilyen befektetésekre, de akkor talán fel kéne vázolni valami mást helyette, ami fenntartható. Egy új modellt. Ennek a nyomát sem látjuk. Az pedig egyenesen álságos, hogy az államosított vagyonból szerzett bevételeket kormányzati teljesítményként próbálja eladni a propaganda. Államosítva vagyont szerezni nem nagy kunszt, ahhoz tehetség vagy szakértelem nem kell.

Meridian74 2011.07.26. 08:43:12

Én sem voltam tag, mivel nekem még volt választási lehetőségem '98 elején vagy mikor.
Akkor én egy szövetkezetben dolgoztam, a főnök, aki tulaj is volt, piroskönyves "kommunista" volt, és amikor jöttek az leendő mnyp rendszer "hittérítői", ő aztán igazán kínos kérdéseket tudott nekik feltenni - e téren nem volt egy idióta ember a ember (na persze 1988ban saját szövetkezetet összehozni sem egyszerű volt, tehát értett valamihez) ... a lényegében arra jutottunk ki, hogy meg lett állapítva az, hogy az egész nem más, mint a más faszával verni a csalánt, és ezt nem tudták megcáfolni azt az illetők, hogy ez az egész nem a pénztárakat alapító (volt) komcsi vezéregyéniségeknek lesz a jó, legyen az akár egy külföldi bank itteni lokális megbízottja, vagy legyen az hazai pénzintézet. Az igazi hasznot az ő érdekeltségi köreik húzták ebből később, mintahogyan a PSZÁF ezt meg is állapította. A bankoknak megvolt a maguk kis haszna a kezelési költséggel- ez még rendben is volna, de a befeketésekkel úgy játszottak ahogyan akartak. És azt meg saját kézre játszották, ez magyarországon sok pénz esetén mindig így megy. Valszeg nyugaton is így megy, de ha ott valaki megbukik, nem vállveregetést kap - hogy jól csináltad, de akkor most egy ideig kussolnod kell...

Aztán az akkor sajtó is azzal volt tele, hoyg az egész rendszer nem lesz tatható tovább mint 10-12 év. Nos annyiban tévedtek, hogy 2008-ban idevágott a válság, és emiatt el lehetett halasztani a visszaállamosítást egy kis (nagy) IMF hitellel. Akinek nem rémlene az IMF hitelt úgy vettük fel hogy nem is vettük fel. A bankoknak nem kellett, és azt mondták magyarország sincs bajban, aztán hogy-hogy nem mégis csak eltűnt valahova a pénz és ráadásul villámmegszorítások is kellettek... hát pont emiatt. Elhazudták azt, hogy az egész költségvetés összeomlott volna már és nemcsak a korrupció mögött lévő pénzlopkodások miatt, hanem a nyugdíjlyuk már akkora volt már akkor, hogy államcsőddel fenyegetett... de ehelyett kommunikáltak Pannon Pumát meg hasonló baromságokat. De innen már mindenki ismeri mi történt.

98 ban a Fidesz sara volt hogy nem stoppolta le az egészet, de mivel akkor ép a választási év volt, és kurvára örültek egyáltalan annak, hogy hatalomra jutottak, meg a kisgazdákkal kellett egyezkedniük, beindult az egész folyamat, amit akkor már nem lehetett csak úgy nagy hirtelen megállítani, később meg ők is úgy gondolták, nem kell ebben belenyúlni, hisz vastagon volt pénz 2002-ben, az államadósság is csökkent az infláció is lement 10% alá, stbstb. Minden jónak tűnt. Csak aztán jött az impotens medgyessi és a rablóbanda mszp...

De aki az mnyp-ben hisz, hoyg ez a megoldás, az nézze meg a 2010-es "inside job" című filmet.
Az mondjuk USA, de a válság alatt több mynp pénztár egész egyszerűen lenyúlta a tagok pénzeit és most pereskedhetnek hosszú évekig amiíg lesz valami belőle. Addig persze nyugdíj semmi, mivel USA-ban nincs állami nyugdíj. Persze az ottaniak relatíve jobb helyzetben vannak, hisz abból a jövedelemből nekik volt lehetőségük külön is spórolni, na de itt magyarországon? Ki az aki félre tud tenni a béréből? Kb 5-10%, a többi nem. Persze itt a szociális háló magasabb szintű mint az USA-ban, csak kevesebb pénz jut rá.

Amúgy nyugdíjkérdésben számomra az ausztrál modell a követendő. Ott jövedelemtől függetlenül fix összegű nyugdíj van, ami egyenes arányban van a munkaviszony éveinek számával - és azzal, hogy külföldön él e vagy maradt a seggén és ausztráliában költi el az illető a nyugdíját.

Aki bankigazgatóként 10x annyit fizetett be az államnak, annak a jövedelme is 10 magasabb volt, abból 10x több lehetősége volt megtakarításokra is, ha luxust akar nyugdíjas korában, egyénileg lehet előtakarékoskodni. Mint pl nálunk az önkéntes kiegészítő nyugdíjpénztárak esetén.

Ennél igazságosabb rendszert nem tudok elképzelni.

anonymand 2011.07.26. 09:07:38

Tisztelt Meridian74!

"Az igazi hasznot az ő érdekeltségi köreik húzták ebből később, mintahogyan a PSZÁF ezt meg is állapította. A bankoknak megvolt a maguk kis haszna a kezelési költséggel- ez még rendben is volna, de a befeketésekkel úgy játszottak ahogyan akartak. És azt meg saját kézre játszották, ez magyarországon sok pénz esetén mindig így megy"

Ki, vagy kik ellen indított eljárást a PSzÁF? Hogyan játszották ki a törvény által előírt befektetési kötelezettséget? Hogyan játszották saját kézre?
Kérlek, részletezd má, ugyan hogyan vették el a befizetett tagdíjak nyereségét, kik, és milyen jogerős ítélet született az ügyben.

Segítségedet előre is köszönöm!

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: vagy csak reszelgeted a körmöd?

Mad Mind 2011.07.26. 09:26:08

@Boli:
Vicces módon az OTP több mint 10%-os hozamot csinált nekem a pénzemre.

SvenH. (törölt) 2011.07.26. 10:03:27

@Meridian74: ugy tunik szamodra teljes egessze all ossze ez az iras...
te egy fideSS hivo vagy...

hogy lehet egyszerre az allami rendszert es amennyit-befizettel-annyit-kapsz rendszert imadni?
fel nem tudom fogni...
a manyup negyedreszt lehetove tette hogy aki amit befizet azt ugy meg is kapja, a tobbi a vilagvalsagrol humbug...
mondom te egy hivo vagy, hat sok sikert higgyel vakon Vittoriodban szuksege lesz arra az 5%os kemeny magra majd 2014ben!!!

SvenH. (törölt) 2011.07.26. 10:04:39

@anonymand: nem csak a kormet reszelgeti hanem hulyesegeket is beszel...
es az a vicces hogy szamara ez total egessze all ossze semmi ketelkedes semmi hogy hat a fijjuk rosszul is tehetnek valamit...

SvenH. (törölt) 2011.07.26. 10:11:18

@Meridian74: mea culpa ... nem olvastam vegig, ez elofordul amikor hivoknek trollkodom :))))

ezt irtad:
"Amúgy nyugdíjkérdésben számomra az ausztrál modell a követendő. Ott jövedelemtől függetlenül fix összegű nyugdíj van, ami egyenes arányban van a munkaviszony éveinek számával - és azzal, hogy külföldön él e vagy maradt a seggén és ausztráliában költi el az illető a nyugdíját."

oksi kommancskam, ertem en...
csak az adofizetesi moral kulonbozik a 2 orszagnal...
es mit is irtak, a 40% -at adjak az atlag fizunak, azaz 60e?

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.07.26. 10:58:17

@Meridian74: "Persze az ottaniak relatíve jobb helyzetben vannak, hisz abból a jövedelemből nekik volt lehetőségük külön is spórolni,"
Hát az amerikaiak nem éppen a spórolásukról híresek (még ha van is részvényük), mert ők szinte mindent hitelből vásárolnak. Legalábbis a válságot megelőzően még ez volt a trend.

Amúgy az általad fölvetett ausztrál modell első pillantásra nekem is tetszik; a kérdés csak az, hogy az ottani minimál keresethez (ha van egyáltalán...) képest ez mennyivel alacsonyabb, hogy az átlagról ne is beszéljünk már.

Meridian74 2011.07.26. 17:30:25

@anonymand: legálisan csinálták, tehát senki nem lesz seggbe rúgva, éppen ez a pláne benne.
Ahogyan amerikában is legálisan csinálták azt a mai napig, hogy az USA-t AAA+-nak minősíti a Moody's és társai... Minthahogyan a Lehman and Brothers-t is az utolsó pillanatig AAA-nak minősíteték, másnap meg csődöt jelentett be - és sokaknak utána "ugrott" a pénze.

Megy pereskedés, de lőttek érte valaki le már amerikában? Nem.

SvenH. (törölt) 2011.07.26. 17:33:15

@Meridian74: nalunk az ALLAM allt helyt a manyup penztarakert, ugy mint a Postabankert is anno...
de mondom, amint van 200e -d ne tartsd bankban mert az is azonnal bedolhet es akkor mi lesz?

Meridian74 2011.07.26. 17:37:39

@SvenH.: 2009 óta nem vagyok Fideszes. Ha olvastál volna. Jobbikra szavaztam, mivel a Fideszt puhapöcsű, megalkuvó, simlis társaságnak tartom (lásd Lázár János, L. Simon László, stb.). Akik csak pofáznak a felelősségre vonással kapcsolatosan, esetleg egy-két kártyát kijátszanak, de a többség problémamentesen megússzák.

Hasonlóan Keller elvtárs ténykedéséhez, most is csak egy rakás pénzt basznak el mindenféle vizsgálóbizottságokra meg feljelentősdire, de még senkit nem vágtak 20 évre börtönbe, és nem kobozták el a vagyonát kompletten a családi és rokonsági körükkel együtt (mert ne legyünk naívak, ha mégis valakit megdugnak, az előtte szépen átmenti a vagyonát a rokonokra - lásd Hagyó Miklóst, ugye - rengeteg ideje és lehetősége van erre mindegyik faszszopónak)

A mai napig senkit nem basztak meg.

anonymand 2011.07.26. 21:00:31

Tisztelt Meridian74!

"Ki, vagy kik ellen indított eljárást a PSzÁF? Hogyan játszották ki a törvény által előírt befektetési kötelezettséget? Hogyan játszották saját kézre?
Kérlek, részletezd má, ugyan hogyan vették el a befizetett tagdíjak nyereségét, kik, és milyen jogerős ítélet született az ügyben."

Szóval: részleteznéd?

"Segítségedet előre is köszönöm!"

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: jó néven venném, ha ellenőrizhető forrásokat is megadnál, amikor válaszolsz. Nem olyanra, hogy Lószerszámkészítő aszonta, meg Kiflissy őnagysága is monta. Tudod, csak (tiszta) hiteles forrással érem be....

Egyéves Önkéntes 2011.07.27. 09:25:27

@laspalmas: a diáktábort először diktátornak olvastam

kovego 2011.07.27. 10:07:59

"Ezt a kétharmadot is felülmúló számot semmiképpen nem nevezném "sovány"-nak."

én viszont soványnak nevezném! a pénztár tagok 19%-a nem azért fizetett 10 éven keresztül, hogy a pénze után egy fillért se kapjon. ezzel az erővel, ha lekötötte volna egy bankban már jobban járt volna!

Egyéves Önkéntes 2011.07.27. 10:15:45

@kovego: ha lekötötte volna és IDŐ ELŐTT hozzányúl, akkor pont ugyanígy járt volna
Én naivan azt hittem, hogy még 20-30 év hátravan a futamidőmben, de a fidesz másképp gondolta.

kovego 2011.07.27. 10:18:04

@EÖ: akkor 81% miért nem járt ugyanígy? ők nem vették fel "idő előtt" a lekötésüket???

Egyéves Önkéntes 2011.07.27. 10:31:58

@kovego: de ők is, de nem mindegy, hogy ki mikor lépett be. nagyon nem. a 81% is sokkal jobban jár, ha nem idő előtt kell nekik kilépni.

anonymand 2011.07.27. 13:22:09

Tisztelt kovego!

Tévedsz.
Nem 10 éven keresztül fizettek
Az utolsó években belépők nem számíthatnak hozamra.

"Az ING Nyugdíjpénztár 49 milliárd forintnyi reálhozamot fizet ki. A tagok átlagosan 132 ezer forintot kapnak. Míg például az OTP Magánnyugdíjpénztárnál közel 60 milliárd forintot fizet ki a cég. Ők átlagosan 65 ezer forintot kapnak." - és mi lett volna, ha nem tőzsdézik el a pénzet?
atv.hu/cikk/20110726_vastag_es_vekony_hozamok_az_ing_ketszer_annyit_fizet_mint_az_otp?source=hirkereso

Tisztelettel:
anonymand

SvenH. (törölt) 2011.07.28. 01:18:42

@kovego: ha meg aranyat vett volna unciat anno 100e Ftert (~2004ben) es most 1600 dolcsi akkor hogyan jart volna?
akkor ez maris veszteseg? hogy nem fizetik ki?

amugy igazad van... kellett volna 2 uj portfolio, az egyik a banki betet portfolio a masik meg a allamkotveny portfolio
csak ezt igy utolag lehet mondani hogy igy jobban jartak volna

pecsabi 2011.07.29. 20:06:56

@kridli: aki dugja az az egyik legnagyobb gyógyszerforgalmazó cég egyik magyarországó tótumfaktuma.

pecsabi 2011.07.29. 20:09:48

@bag: az AXA tette veled is?

pecsabi 2011.07.29. 20:13:05

@anonymand: nem hazudik, én is ugyanúgy jártam mint "bag" úr! Én is 98 óta voltam tag ugyanott!!!

anonymand 2011.07.29. 20:44:47

Tisztelt pecsabi!

Majdnem elhiszem amit írsz.
Azért vannak kételyeim, mert két és félmilliónak ugye fizetnek. Az igaz, hogy nem minden pénztár teljesített egyformán, de ha utánanézel, akkor számodra is kiderül, hogy 10 éves tagság után (ha jól emlékszem) nincs nem pozitív szaldós biztosító.
Macerás, de utána kell nézzél (először talán a biztosítódat kérdezhetnéd), részletes kivonatot kell kérjél, stb.
Járj szerencsével!

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.07.31. 08:30:04

Tisztelt pecsabi!

"Mekkora átlagos hozamot fizetnek az egyes pénztárak?
2011. július 25. | 14:18 "
www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdi%20j/mekkora_atlagos_hozamot_fizetnek_az_egyes_penzta%20rak.152855.html
Vesd össze az AXA és pl. az ING hozamát! Bár van jobb is.

Tisztelettel:
anonymand

atila68 (törölt) 2011.08.07. 12:20:24

1,8 millióra 78e reálhozam.
Egyetlen csendes kérdés;
Tessék mondani ki engedte oda a fazékhoz az ilyeneket?
Nem Selmeci az biztos.

nyílméregbéka 2011.09.05. 18:11:38

AXA, AXA: 0 Ft reálhozam, 2.584.000.- Ft-ra, amely 1999. augusztusától kezdőd tagsági viszony után (végig ugyanott) gyűlt össze. Nulla forint!
Erről ma volt arcuk levelet írni.

Nos, a jövőben még a kutyámnak sem fogom hagyni, hogy az AXA kapuja elé szarjon, nemhogy bármit üzleteljek velük. Az egészségpénztáram még ott van, de holnap átlépek máshová.
Költség a reálhozamomat szívgyógyszerre, a ... anyjukat!

Viktus 2011.09.05. 18:16:43

@nyílméregbéka:

Nekem is ilyen szép kerek összeget fizetett az AXA :P

süti beállítások módosítása