Skip to content


       Szűrés lista

Navracsics és a harminc spórolós

Van egy nagyon jó, ám egyelőre még méltánytalanul kevésbé ismert oldal, Az Ország Háza 2.0, amely lelkiismeretesen tölti fel magához az összes irományt a parlament.hu-ról. Nem tudni, ki csinálja, de ezúton is köszönjük a rengeteg munkáját, mely szerencsére most nyáron sem szünetel, így külön keresgélés nélkül olvashattuk, hogy a költségtérítés örökös bajnoka, a minden forintért lehajoló Nyakó Pista az adófizetők pénzéért aggódva megkérdezte Navracsics Tibort, hogy "Mibe kerül az állami vezetők hivatali lakása?", a KIM-miniszter pedig válaszolt.

A 4 + 8 főről pofás kis táblázatot is készítettek a minisztériumban:

 

Durván 2 millió 45 ezer forint havonta a 12 államtitkár lakhatása.

Kontrát Károly 55 éves, nős, egy 30 éves fia, és egy 26 éves lánya van.
Répássy Róbert 43 éves, nős, két gyereke van.
Halász János 48 éves, elvált.
Tállai András 52 éves, nős, két gyereke van.
Szászfalvi László 50 éves, nős, három gyereke van.
Kovács Zoltán 42 éves, nős, két gyereke van.
Szabó Erika 52 éves, házas, három gyereke van.
Molnár Ágnes 55 éves, házas.
Völner Pál 49 éves, nős, három gyereke van.
Hoffmann Rózsa 63 éves, házas, két gyereke és két unokája van.
Szőcs Géza 58 éves, nős, öt gyereke van.
V.Németh Zsolt 48 éves, nős, egy 23, egy 20, és egy 16 éves fia van.

Nem volt türelmem átbogarászni a vagyonnyilatkozataikat, de biztos nem a "nincs semmije" esetről van szó egyiküknél sem, egyszerűen csak ami jár, az jár, jelen esetben lakás vagy lakásfenntartási térítés.

Ám szerencsére ez egy Takarékos Állam, így a többi harminc államtitkár, és maga Navracsics sem kért efféle támogatást.

Igazán hálásak lehetünk.

Címkék: politika fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr63127139

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ártatlanságra ítélve - ha szeretnek, tiszta maradsz 2011.08.09. 11:00:00

 Vannak újra közpénzügyek a napirenden: az önkormányzatok hiánya nőhet a frankárfolyam miatt, a Strabag a Magyar Nemzetnél hirdet, a szocialisták az államtitkárok lakhatási támogatását firtatják, a kormány pedig átcsoportosítgat és harcot fol...

Trackback: A fülkeforradalom már a menza konyhájába is betette a lábát 2011.08.07. 16:32:01

Komolyan mondom, hogy ez már őrület! Nincs erre jobb szó. Tudom, hogy nyár van, de az idei nyár nem a hőségről szól. Nem hiszem, hogy napszúrást kaptak a fülkeforradalmárok és attól jönnek ezek az agyament ötletek.Koromnál fogva már sok mindenhol ettem...

Trackback: Agyrágó-bogár invázió Magyarországon! 2011.08.05. 19:21:09

 Hivatalosan még nem láttam az ÁNTSZ közleményét a bogárinvázióról, de hogy van az biztos. Mert eddig csak Szijjártótól vagy Lázártól, esetleg Kósától hallottam agyament megnyilatkozásokat. Na, és persze a Kedves Vezetőtől, de neki elnézem, mert ő...

Trackback: Belvárosi luxuslakások – miért kérnek most 1 milliárdot Budapesten? 2011.08.05. 11:51:48

Egymilliárd forintot nem csak helikopterpályával felszerelt kastélyokért, hanem belvárosi, bel-budai otthonokért is gond nélkül fizethetünk, hiszen ha csak módjával is, de ezek közt is akad néhány egészen borsos árú ingatlan....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.08.05. 10:17:05

Köszönjük Tibor. Ahogy a gazdád mondta, most kell szerénynek maradni.

Illye26 2011.08.05. 11:02:46

Legalább ő nem kér. Amúgy neked, ha azt mondanák, hogy: Haverom, fizetjük a kecód, hogy több maradjon a zsebedben, mint amennyit ello...megkeresel, akkor te mit felelnél?
Mikor jön rá az irigy ember már végre, hogy nem az a hülye, aki elfogadja a feltételeket, hanem az, aki ilyen nagyarányú juttatásokat AD!

OrrSir 2011.08.05. 11:22:14

Hogy lehet 4 szobás lakást bérelni 100 alatt?

mittu_domain · http://mittu-domain.blog.hu 2011.08.05. 11:22:14

Könnyes lett a szemem ezen az áldozatvállaláson. Hiába! Az emberek akaratával nem tud szembemenni ez a kormány és láthatóan nem is akar:-)

Artech 2011.08.05. 11:26:06

Halász Janinak minek 4+1 szobás kéró?
Ott tartja a ribiket?

egyedi 2011.08.05. 11:27:40

de aki pesti, annak miért kell támogatást adni? ahol addig lakott, az már nem jó?

lobaszopiatej 2011.08.05. 11:28:56

Nekem miért nem fizeti az állam a lakhatást?
Én is BP-n dolgozok vidékiként ráadásul versenyszférában (nem pedig láblógató orbánkultuszügyi-semmirekellő-seggnyalóminiszterként).
4 szobát követelek, az a minimum!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.08.05. 11:31:06

@Illye26: @Jani haverja: De akkor ne pofázzanak és ne elmúttnyócévezzenek folyamatosan. Maradjanak csendben és úgy intézzék a lopást, mert gyorsan itt lesz 2014 és mennek ők is a picsába.

CSENDES 2011.08.05. 11:31:19

@OrrSir: "Hogy lehet 4 szobás lakást bérelni 100 alatt?"

Azok hivatali lakások, csak az üzemeltetési költséget számolják el. Szerintem azért az elég szép.

Secnir 2011.08.05. 11:40:15

nem értem, hogy egy minisztérium hogy NEM tudja megállapítani, hogy pl. Szászfalvi László hány szobás lakásban lakik?
N.A.
Nincs adat.
vagy nem akarja megmondani (a kis sunyi titkolódzós), vagy nem bérli, csak felveszi (számlát ugye nem kell vinnie). Milyen már, hogy a Főnök Minisztériumának nem mondja meg?
baj lesz ebből, én mondom...

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.08.05. 11:40:57

laspalmas annak utánanéztél melyikük vidéki és melyikük nem?

Illye26 2011.08.05. 11:41:36

@the_lonewolf: Szerintem meg inkább ne lopjanak!:) Amúgy most megkérdezték tőlük, hogy: mennyit loptok? Válaszoltak... bárcsak ez lenne az összes. Elhatárolódom magamtól.

Peetee 2011.08.05. 11:42:54

Olyan, de olyan korrekt és rendes honatyák ezek ,hogy nem kértek eléfel költségtérítést, egész egyszerűen azt elintéztették a "hivatallal", aki bérli nekik a lakásokat.
Azt mondjuk nem értem, hogy mi a lóf@sznak 4+1szobás lakás arra, hogy " a hosszú munka után, a hazautazás helyett 1-1éjszakát eltöltsenek kényelemben a nagyurak! Erre kell a 4+1szoba, vagy a gyerek zsebpénzét biztosítja a lakás albérletbe való kiadása???????????????

kammatty · http://www.a1hitelcentrum.hu/ 2011.08.05. 11:44:16

tehát éves szinten ~50 millió, értem, ha 1 km-el kevesebb autópályát építenek valahol, akkor hány évig van meg a lakhatás? vagy ha BKV 1%-al emeli a jegyárakat, akkor az meddig fedezi? aprópénzeken lehet morogni, de azért mindeni átnézhetné, hogy apróságokra, felesleges dolgokra mennyit költ....

tudom, nagyon sok ilyen aprópénz van, ahol elfolyik a pénz, de ott a MALÉV/BKV/MÁV stb, ahol évente milliárdok folynak el.
a nagy folyó csapokat kéne elzárni, majd utána elég a sok apró csöpögő csappal foglalkozni.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.08.05. 11:44:24

Furcsa, hogy politikusoknak nem jut eszébe, hogy ha a néptől áldozatokat kérnek, akkor legalább szimbolikusan nekik is példát kellene mutatniuk. Pl. a költségeik látványos visszavágásával

lyken 2011.08.05. 11:45:10

Ez egy sima béren felüli juttatás. Az ilyesmivel az átlagadózó is él, ha lehetősége van rá. (Lásd pl. az utazási támogatást. Valami 80% körüli érték?)
A probléma nem akkor van amikor 2 milliát kivágnak az ablakon, hanem akkor amikor OV saját kezűleg emeli meg a vasútfelújítási keretet 25.374 milliárd forinttal, hogy a legdrágább pályázóként a Közgép nyerhesse el a vasútfelújítósdit.

Fenti lakhatási támogatósdi 2.454.000 Ft.
A vasútfelújítás 161.780.964.312 Ft.

Ha esetleg nem lehetne érzékelni a különbséget, akkor segítek: fenti összegből 949326 államtitkár lakhatását lehetne finanszírozni 1 éven át.

Értem én, hogy a legkissebb is számít. De azért nyugodtan ki lehetne ehelyett a szőrszálhasogatás jellegű post helyett inkább a valódi nagy zsetonokkal foglalkozni. Például kiderült már, hogy ki áll a tanácsadói holding mögött? Hogy ki az a névtelen banda aki eltesz 2 milliárdot "tanácsadásért"?

ucsacsu 2011.08.05. 11:47:11

A mi péterünk,gyártonk megmondta,hogy tíz forintbó,7 megy a kamatra, három meg kell a fizetésre,mit nem lehet ezen érteni he ?

Állásrafal 2011.08.05. 11:48:55

Az egyház megoldhatná ezt a problémát: az elesettekhez úgysem húz olyan mértékben, mint a kormányhoz, adhatna nekik ingyen szobát, hiszen támogatva vannak bőségesen, a papi lakosztályok lehet, hogy üresek. Utána mehetnének gyónni.

LongJohnHolmes 2011.08.05. 11:50:37

Na, már a fax is cidrizik ? :)

Dr.Bio74 2011.08.05. 11:51:26

@lobaszopiatej:
Egy szobát tudnak garantálni, azt is rácsokkal és együttlakással. Kell?

ucsacsu 2011.08.05. 11:53:49

@CSENDES:
Vagy önkormányzati bérlakások,még a ó világból,mert azért mindent nem adtak el. Aztán hátaztán nem beszélnek az üresen fen tartott lakásokról természeti csapások esetére,mert ŐK nem alhatnak az utcán má,van itt pénz derékig,csak arra nincs amire kéne,lásd a ingyé malac,lúd,pedig aztatattt én is szeretem fokhagymával, csirke, kecske, ment minden a pocsékba.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.05. 11:55:21

@lyken: Hát igen, az új divat nem a lejáratott sztrádaépítés, hanem a vasútfelújítás, drágábban, mint a sztrádaépítés.

Egyébként a vastagbőrösök védelmében: Én úgy emlékszem, hogy a vasútépítésről is volt már poszt.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.08.05. 11:57:41

A pofátlanságuk, szarháziságuk határtalan.
Ennyire érzéketlen, önző, sunyi, sumák, gátlástalan bandát nem látott még a világ.

Persze a nemzeti, a magyar , a kétharmad nevében.

Jól fizet a közmédia, legalábbis a legfelsőbb szinteken
A feladatok növekedésével indokolták az MTI vezetőinek szerződésmódosítását
Fizetés- és prémiumemelést kapott Belénessy Csaba, a Magyar Távirati Iroda (MTI) vezérigazgatója és két helyettese, még áprilisban.
közmédiumokat felügyelő Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumának nyilvános jegyzőkönyveiből kiderül, hogy Belénessy korábbi 1,7 millió forintos havi bruttó fizetését 1,9 millió forintra, az adható prémiumát pedig az éves személyi alapbérének 25 százalékáról 33-ra emelték. Így ha teljes egészében teljesíti a prémiumcélokat, jövedelme összességében meghaladhatja a havi két és félmillió forintot.

Három gyerekes anyaként nagyon szégyellem ezt a kormányt, Skicc Pál eltársat és a dájcsfürj féléket!

teefau 2011.08.05. 12:00:51

Mocskosgyurcsány, emútnyócév, tetves kommenisták, fülkeforradalom, kétharmad, az emberek akarata...kihagytam valamit?

nigel 2011.08.05. 12:04:14

Úgy látom, hogy Halász János elvált. Hogy lehet így vezető beosztásban egy olyan pártban, ami a családi élet felkent védelmezőjeként tetszeleg a zemberek előtt? Halász János ezzel a cselekedetével nem írta ki magát a nemzeti együttműködés (együtt szopás) rendszeréből?

nigel 2011.08.05. 12:05:59

@lyken: Itt az elv számít, meg a bor ivása a víz előnyös tulajdonságainak prédikálása közben.

kyncza 2011.08.05. 12:08:32

Nem baj, most majd jól elszámoltatják gyurcsányt! Megmondták!

Megint!

bőrmók 2011.08.05. 12:08:45

@teefau: igen. "értékek mentén"

igényes 2011.08.05. 12:20:34

Dr. Schmitt Pál pedig napidíjat kap. Látom szegényt, amint elindul hajnali hatkor és Győrben egy tejcsarnoknál megáll a konvoja és a szerencsétlen iszik egy kakaót, majd eszik egy kalácsot. Délben a dr. Schmitt már Sopronban ebédel egy önkiszolgálóban, majd este visszafelé az Osztyapenkónál leállnak 16:00-kor és várakoznak 18:10-ig. Így jár ennek a szerencsétlennek a teljes napidíj.

Volt már táppénzen a Schmitt, vagy az Orbán féle? Makk egészségesek?

bőrmók 2011.08.05. 12:24:56

@lyken: kurvára igaz. Megkockáztatnám azt is, hogy az ilyen lakhhatási támogatás meg hasonló ügyek csak figyelemelterelés. Bejön!!

becike4 2011.08.05. 12:26:33

@weisz manfréd huba: Mindegyik vidéki,de nem a szó nemes értelmében.Büdös parasztok.

látjátok feleim szümtükkel 2011.08.05. 12:32:49

@Illye26: "Mikor jön rá az irigy ember már végre, hogy nem az a hülye, aki elfogadja a feltételeket, hanem az, aki ilyen nagyarányú juttatásokat AD! "

Ezt a megállapítást a POFÁTLANUL NAGY VÉGKIELÉGÍTÉSekre is lehet vonatkoztatni?

fkarpati 2011.08.05. 12:33:14

Gondolom nem kapnak fizetést, hogy abból fedezzék a lakhatásukat, mint egy átlagos, dolgozó ember.

látjátok feleim szümtükkel 2011.08.05. 12:35:51

@kammatty: Szerintem minden csöpögő csapot azonnal, nem egymás után kell elzárni.

bőrmók 2011.08.05. 12:36:34

@becike4: Nem mindegyik az. A full paraszt az OV szűk köre: OV, Kövér, dajcs.
Ezek azok a fajta parasztok, aki a piacon is átvernek ha tudnak, az meg eszükbe sem jut, hogy később nem náluk vásárolsz.

Dr. Verőköltő 2011.08.05. 12:45:05

A jobbik meg az elempé ezzel is foglalkozhatna nem csak az elmúltnyolccévvel!!

Kodomo 2011.08.05. 13:04:19

Nem értek egyet azzal, hogy előbb az "élet, a világmindenség, meg minden" problémáját kellene rendbe tenni és csak utána ...

Nekem elég, ha egy korrupt politikus kénytelen lemondani a szeretője miatt, vagy egy maffia főnököt adócsalásért varrnak be pl.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.05. 13:11:24

@Illye26:

"Mikor jön rá az irigy ember már végre, hogy nem az a hülye, aki elfogadja a feltételeket, hanem az, aki ilyen nagyarányú juttatásokat AD! "

1, egyáltalán nem vagyok irigy, szeretek büszkén a tükörbe nézni
2, egyik sem hülye, aki adja, az pláne nem, hisz egyszer neked, másszor nekem alapon megy ez köztük

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.05. 13:21:27

@weisz manfréd huba:

"Nem volt türelmem átbogarászni a vagyonnyilatkozataikat", meg különben sem jelentenek semmit. Ekkora fizukkal a zeemútnyócévre való tekintettel igazán lemondhattak volna a segélykéről, ha tényleg mások lennének. Ja, de nem is.....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.05. 13:31:18

@kammatty:
@lyken:

Vannak dolgok, ahol nem az összeg, hanem az elv számít.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.08.05. 13:35:10

@Illye26: A mondanivalód ott hibádzik, hogy valóban irigy hülye lenne a magyar, ha ő szavazott volna arról, hogy igen, politikuséknak a fizun felül is minden fizetve, mert megérdemlik. Viszont politikusék a saját bérükről, juttatásaikról maguk döntenek, sőt ezek mértékéről is, így értelmetlen amit írsz.

Tehát nem azért hülye a magyar mert ADJA (hisz ezekről a belterjes politika dönt), hanem mert HAGYJA: Ez pedig már más lapra tartozik... immáron több mint húsz esztendeje.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.08.05. 13:40:24

@Illye26: Ezzel a szemlélettel csak az a baj, hogy az hozza a törvényeket, aki utána igénybeveszi a juttatásokat.

Lucky Larry Silverstein 2011.08.05. 13:43:56

Semmi extra nincs ezekben az árakban, egyik sem éri el az 1000 euró/hónapot sem. Azt akármelyik nyugati cég megfizeti egy magyarországi(!) kisfőnöknek, hogy Pesten lakjon. Nem értem mire ez a hype.

lyken 2011.08.05. 13:59:26

@Jani haverja: Nincs problémám a vastagbőr szerzői gárdájával. Csak ezt most nem érzem olyan hangsúlyosnak.

@nigel: Lehet, hogy az elv számít, meg az is lehet, hogy bort iszik és vizet prédikál. De ne arról legyen szó, hogy legurított egy kupicával suttyomban, hanem arról, hogy kamionszámra vedeli. A kupica vedelése ugyanis a figyelmet tereli el arról, hogy közben töltik borral a kamiont hátul, hogy a cikluson túlra is maradjon valami kis itóka.

lyken 2011.08.05. 14:07:17

@laspalmas: Azt értem, hogy az elv számít, de ha van 5 csöpögő csap, meg 5 csőtöréses vízömlés, akkor te melyiket éreznéd hangsúlyosabbank?

Egyébként igen, érzem a pofátlanságot abban amit írok, nekem nem lenne ennyi türelmem egy ilyen blogot vezetni, ill. elviselni a postjaimmal szemben észrevételeket támasztók hülyeségeit. Mindezek ellenére úgy érzem, hogy ugyanezen elvet sértő mutyik vannak folyamatban, de nem érdekel senkit, mert közben repkednek a gumicsontok.
Néha olyan érzésem van, hogy ül a pártokban egy-egy ember, akinek az a dolga, hogy mikor valami lényeges mutyi történik, ilyen hangyakuki méretű dolgokról bepostol valamit és olyankor megy a hatalmas médiacunami - lényegében a semmiről.

Lucky Larry Silverstein 2011.08.05. 14:15:19

@lyken: Arról is számolj be lécci hogy milyen lényeges mutyi történik, ok?

barli 2011.08.05. 14:17:01

fú b+, 12 ember szolgálati lakást kap, világbotrány. Ezek az emberek még ha utálhatóak is, Magyarország végrehajtó hatalmának a vezetöi. Ti meg nem vagytok azok, ezért nem jár nektek. Ez tényleg aprópénz, és még csak nem is ellopott aprópénz, csak szolgálati plusz. Persze ha kiderülne róluk hogy a csajuknak béreltetnek állami lakást, vagy a fiuk vette meg bagóért, akkor lehet korrupciózni meg lemondást követelni. Így viszont ez szánalmas. És ezt mondtam a Gyurcsány alatt is.

lyken 2011.08.05. 14:47:40

@Bathory: Fentebb írtam kettőről, amikről a post óta néma csend honol. Írj te is, aztán majd írok még én is.

Kartal (rezervált) 2011.08.05. 15:08:33

@lyken: biztos vagyok benne, hogy a fityesz évekig gyűjtögette a "bullshit" muníciót, hogy amikor komoly probléma van, valamit ellőhessenek, amin aztán a média csámcsoghat. Meg mi is. Szerintem van náluk a raktárban még pár évre való gumicsont, szépen betárazva, odakészítve, cikkek, nyilatkozatok megírva, csak dátum kell rá, és mehet. A különböző "lobbik" - munkáltatói, dohány, hamburger, stb - tevékenysége meg szép csöndesen zajlik a háttérben teljes médiakuss mellett.

bandika gazdája 2011.08.05. 16:07:24

Fiúk! 255 forint a svájci frank! A kurmány meg elbeszélget egyesével Felcsúton vagy hol. Nem baj, hogy már a fél ország szarban van?! Nem zavar senkit?!

Illye26 2011.08.05. 16:43:06

Húha... nem leszek népszerű. Persze, nem korrekt, hogy ennyit kapnak. Ráadásul ha magamnak határozom meg a fizetésemet, nyilván annyit adnék, hogy örök életemre elég legyen + 1 évig. De ki nem? Ki lepődik meg azon, hogy egy főnök a saját beosztottjait előnyben részesíti?
Tudom, hogy erkölcstelen dolog ez, de mégis mi a faszt vártok?:)

Rejsztág 2011.08.05. 17:12:03

Jár is, jut is, Ne feledjük, hogy az elmúlt nyolc év után világbajnok adósságcsökkentést hajtott végre a kormány.

Horizont 2011.08.05. 17:18:32

@Illye26: Hát azért a fasznál egy kicsit többet! Mert, hogy azzal már tele van minden.....

Nincs kis ügy, nagy ügy!Csak szar ügyek vannak! Sajnos nem csak "ŐK" olyanok amilyenek, hanem még az itt kommentelők között is akad finoman szólva is, furcsa nézetű emberek! Ha valaki felemeli itt (??!!) az ilyesmi ellen a szavát akkor az irigy?? Na ja....

@barli: Mivel soha, senki, senkinek nem vizsgálta meg a lakáshasználatát ezért nem tudhatjuk ki, kinek, minek, hogyan bérli ezeket a lakásokat. Ezért ezzel kapcsolatban inkább nem mondanék véleményt és te se tedd!

becike4 2011.08.05. 17:19:45

@Takony_fősámán: Paraszt az mind,hidd el.Amióta nézem a parlamenti közvetítéseket mást sem látok,csak hazug,tolvaj,köpönyegforgató,élősködő gyökereket.

Rejsztág 2011.08.05. 17:25:05

Ha egy kormány a saját tagjai lakásproblémáit nem képes megoldani, hogy tudná másokét? Ezen élcelődne az ellenzék egyfolytában. Ki kellett fogni a szelet a vitorlájukból, még ha ez nem is tetszik egyes tőrőlmetszett MSZP-s, SZDSZ-es blogoknak, amik egyébként, megjegyzem, az elmúlt nyolc évben indultak (ezzel nem akarok célozni semmire, csak megjegyeztem).

2011.08.05. 17:30:26

Most mit csodálkoztok?
Nem különbek ezek, mint az előzők. Csak a nevük, a szinük , a zászlójuk és a vezérük más. A többi ugyanaz. Azok is csak dumáltak és ezek is dumálnak.
Leszarják ők hogy mi van azországban. A lényeg, hogy többet tudjanak zsebre tenni, a semmittevésért.
Már azt várom, hogy hülyeségi pótlékot mikor vezetik be, a gerinctelenségi prémiummal együtt. Akkor aztán lehet sorba állni. Sőt, van olyan aki kétszer állhat sorba!
Ezek mind "ezredesek". Minden ezredik szavuk igaz.De lehet hogy az sem.
Kiváncsian várom " 2/3-ad" Peti ujabb agymenését.Most vajon ki a hibás?

Illye26 2011.08.05. 17:48:53

Nincs ezzel probléma, hogy felszólalnak ellene... de tényleg vannak fontosabb dolgok is. 250.000 Ft egy (nyilván nem a nyóckerben lévő) több szobás lakásért egy jobb kerületben nem sok! Székesfehérváron 2005-ben, egy helyi multicég vezetőinek bérelték az egyik csoporttársam szülei házának az egyik szintjét (!!!) 400.000 Ft/hó-ért! Na most akkor mi a sok?

Amúgy meg ki érdekel, hogy küszöbön egy újabb világválság? Mert engem rohadtul!:(

Rejsztág 2011.08.05. 18:00:27

Az is jó döntés volt, hogy ipodot kaptak az államtitkárok. Az MSZP-s, SZDSZ-es kakaóbiztos számítógépeken még csak ilyen ökörhugyozáshoz hasonlító táblázatokat lehetett csinálni, mint ami a posztban is van. Véget kell vetni az elmúlt nyolc év gyakorlatának.

2011.08.05. 18:04:04

Ja, csak azok kedvéért, akik csodálattal hozsannáztak a fidesz -gazdasági szakértelméről--126%-os, az államháztartási hiány! Most módositották, mert a MOL plakettek vételárát kifelejtették az előző adatokból!
Analfabéták ezek mind, nem szakemberek!

@Illye26: De azért van egy kis különbség a kettő között.
1. A Szf.vári multicég vezetőinek nem az adófizetők pénzéből , hanem a saját céges pénzből bérelnek lakást.
2.Gondolom, a multi nincs olyan szarban, mint a magyar állam, akit a politikusoknak őnmagukat becézők tettek tönkre, 20 év alatt.
3. Gondolom, hogy a cég tulajdonosai , nem kóklereket alkalmaznak, mint nálunk , hanem szakembereket.
4.A nagy cégeknél ez gyakorlat.Mint ahogy az is, hogy ha valaki hülye, akkor elküldik a busba boldogságot keresni.

Illye26 2011.08.05. 18:15:00

@jános515: Igazad van, én csak az árat írtam!:)

2011.08.05. 18:36:59

@bandika gazdája: kit érdekel a sok gyagyás valutás? Mi a francnak költekeztek hitelből? Ráadásul CHF alapuból? Mert még ha euro alapuból, arra rá lehet fogni, hogy úgy volt, hogy nálunk is bevezetik majd, és akkor jobb mindjárt ezzel kalulálni, node CHF??? Nem is értem, ezek az emberek hogy hihették, hogy a forint nem fog tovább romlani? 2002 körül már a hozzám hasonló laikus is jól láthatta, hogy a szakadék szélén áll a gazdaság.

@lyken: Á, a vastagbőr már nem foglalkozik nagy ügyekkel. Amióta az orrukra koppantott a NER, és kitörlődött egy blogbejegyzés, csak ilyen pitiáner kis gyűlölködés van, meg emútnyócévezés, de az éppen regnáló rezsim ügyeit nem merik piszkálni.

lanyi 2011.08.05. 19:05:09

@teefau:
Kihagytad a rotható nyugatot, a zingyenélő rokkantakat az el tőzsdézett nyugdíjkasszát:)

valamint, harcban állnak csapataink a zállamadóssággal:)

lanyi 2011.08.05. 19:06:06

Bocsánat az igekötőt egybeírjuk az igével.

Tiszta smitpali vagyok:)

Horizont 2011.08.05. 19:25:58

@Hajszás Láncos:
Mostanában olyan jókat írtál, muszáj lerombolnod?:))) Nagyon örülök, hogy te olyan okos voltál megsimogatom a buksi kis fejecskéd, kapsz egy piros pontot!A beleérző képesség hiánya miatt meg egy feketét is!!Ámen!
Na és mi ez a VB-ről??? Ne csináld már....

2011.08.05. 21:39:13

@Horizont: Nem vagyok híján a beleérző képességnek, de engem anyám úgy nevelt, hogy addig nyújtózkjodjak, amíg a takaróm ér. És nagyanyám hozzá tette, hogy lehetőleg addig sem, hanem tegyek félre nehezebb időkre. És bejött. Egyébként ezt a törlesztő emelést nem is régen eljátszották már egyszer, antall józsi alatt a kádári lakáshitelesekkel, akinek csöpp esze volt, a más kárán már kiokosodott. A VB meg tényleg nem hozott semmi nagyágyut amióta elszabadult a viktatúra.

Horizont 2011.08.05. 22:01:26

@Hajszás Láncos:
És mit csináljon az a fiatal pár akit nem tudnak a szülők segíteni és lakást szeretne? Egy lepukkadt panelt mondjuk!Spóroljon igaz? És majd ha meg lesz a rávaló csak akkor vegyen lakást.

Szerintem meg nincs igazad a VB-ről. Volt itt nagyágyú, vízipisztoly, gépfegyver minden! Mit akarsz még tulajdonképpen? Döntsék meg Orbánékat? :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.08.05. 22:41:20

No de ettársak! Hádemán a gyurcsányiék is biztosan eztetet is csináták, pláne nyócévig! Akkó mostan a fidesznyikeknek is szabaggyon! Me'nemá, hogy csak nyócévig lehetett, mostan megasztán nem!

No, de komolyan! Mégis mi a búbánatost vártatok ettől a szarrágó és pitiáner társaságtól - is?
Miből gondolta valaki, hogy ezek nem lopnak el minden mozdíthatót? Csak valami olyan kifizetésnek lesz feltüntetve, ami majd "szükséges"...
A legkifejezőbb abban a papírban, a szobaszámnál lévő "n.a." - tehát nincs adat. Kb. akkor olyan lehet a kifizetés komolysága és jogalapja is. Szóval ott mire is fizetnek? Csak úgy? Bemondásra, mint a költségtérítésnél. KOMOLY EMBEREK EZEK! NAGYON!!!
Előre a kommunista úton elvtársak, hisz pártkórház már megvan, a pártüdülők még megvannak (?), munkamorál és hitelesség, meg mint a '89 előtti ősöknél! Ennyi kreténnek EZ JÁR!
REMEK! GRATULÁLUNK A DOLGOZÓ NÉP NEVÉBEN!
Az volt már, hogy bek....ják az elvtársak? Minden oldalon!
Nem? Pedig aktuális... Nem csak "nyócéve"!

Politikusaink dicső elődje... Bacsó, le a kalappal előtted!
www.youtube.com/watch?v=AVZ-BOfC5fI

bandika gazdája 2011.08.05. 23:11:37

@Hajszás Láncos: Én sem vettem fel baszdmeg, de attól még valamit tenni kéne! Nem kerűlhet utcára fél ország, míg a kormány elvan, másik fele a népnek meg gumicsontokat rágicsál amit a szájába adnak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.06. 10:33:19

@Hajszás Láncos:

Ellőtted a blog.hu, sőt a Zinternet megannyi lehetősége, indíts egy konkurens blogot, ahova mindent leírhatsz, amit innen hiányolsz.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.08.06. 11:18:28

Azt nem értem, hogy lehet olyan lakásra támogatást adni, amiről NINCS ADAT,hogy mekkora, hány szobás, ilyesmi???

yda 2011.08.06. 11:18:59

@bandika gazdája:
Arra nem gondolsz,hogy a te pénzedből (adó stb.)fizessék az egyesek palotára felvett hitelét.

yda 2011.08.06. 11:21:29

@Boli:
Nyald ki a dolgozó nép nevében.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 11:25:04

@yda: őőőőőőőőő... ez már így van elég régóta.

yda 2011.08.06. 11:27:50

@lanyi:
Mi van tudod,hogy mi az igekötő?

Jurganov 2011.08.06. 11:31:58

@laspalmas: szép riposzt :) de sajna attól még igaza van. vagy az is lehet, hogy a fityisz annyira lesz*rja az embereket, hogy az ámokfutásban már nincs idő az mszp-szerű lenyúlós hírekre sem. hiszen mégiscsak egy diktatúra kialakulását kísérhetjük figyelemmel :)

Prof. Dr. Simon Templar 2011.08.06. 12:22:13

Az alant látható videóban, mindannyiunk kedvenc cigánya, Győzike értékeli Pártunk és Kormányunk munkáját:
www.youtube.com/watch?v=5nJw8_d1mCE&feature=related

2011.08.06. 12:40:29

@Horizont: Az izsáki tanyavilágban 1 millióért már egész lakható kérók vannak, annyit azért össze lehet spórolni. Akinek meg nem sikerül, az meg lakjon anyjánál, legalább mindjárt nem gond kire bízni a gyereket amíg papa meg mama dolgozni megy. Volt ilyen régebben is, nem újdonság, mi is a nagypapa lakásában nevelkedtünk, már iskolás voltam, amikor elvitte a tüdőrák szegényt.

@bandika gazdája: nem hiszem, hogy a fél ország érintve lenne. És azt sem hiszem, hogy aki mégis érintett, az egyből a híd alá kerül. Még ha a rokonaikhoz (felmenőikhez) esetleg nem is mehetnek, egy albérleti szoba kibérlésére csak akad havi 25e Ft-juk. Nem eszik olyan forrón a kását... csak hát szeretnek a hitelesek is ajvékolni, mert hát könnyű a jót megszokni, új ház, ikea bútor, új kocsi, azt meghiszem, hogy ezek után rosszul esik visszamenni anyuhoz, és venni egy használt trabantot a helyett, amit lefoglalt a bank. De hát nekik ez JÁR, semmi más. Mindenkinek az és annyi jár, amit és amennyit ki tud fizetni. Ha nem vásárláskor, hát utólag, kamatokkal és költségekkel növelve. Aki nem fizet, attól el kell venni, ez rendjén való. Hogy ne mondjam: a régi szép időkben nem volt ilyen probléma, mert becsületes ember ha fizetésképtelenné vált, keresett egy csendes sarkot és főbe lőtte magát szégyenében, és nem ajvékolt mint valami vén cigányasszony.

@laspalmas: Kösz, de nekem más a hobbym. De nem is tetszelgek a Nagy Leleplező szerepében, mint egyesek.

Horizont 2011.08.06. 13:24:38

@Hajszás Láncos:
Látom azért a kor rajtad is meglátszik:) Vannak mélypontjaid......Persze azt nem mondom, hogy egy sorodban sincs igazság? De hogy lehet ennyi hülyeséget írnod? Izsáki tanyavilág? És ott mit dolgozzon? Óvoda,iskola? Ha nincs autója. És azt ne mond, hogy régen se volt autójuk és mégis éltek a tanyavilágban emberek, mert megmarom magam. Visszamehetünk a múltba persze. Mi is a szüleim kisszobájában laktunk és ott született meg az első gyerekünk is. A mostani fiatalok nem vállalják? Én mint szülő se igazán vállalnám már be (csak vészhelyzet esetén)!
"könnyű a jót megszokni, új ház, ikea bútor, új kocsi" ?????? Biztos, hogy ebben az országban élsz? Van-e családod, rokonaid,barátaid,szomszédaid, munkatársaid?? Gyűjtsél már egy kis tapasztalatot! Borzalom miket tudsz határozottan állítani, és mindenkire ugyanazt ráhúzni. És meg vagy győződve, hogy neked mindig igazad van! A fenéket:)
Mit basztatod a VB-t is? Milyen Nagy Leleplező szerepében tetszelegnek? Mikor kicsit jobb formába kerülsz nagy néha, akkor rögtön utána belehúzol és csalódnom kell benned!:)Tudom neked ez nem oszt, nem szoroz, na de mégis.........
Tényleg nő vagy? Nem akarom elhinni, bocs:DDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 13:33:01

@Hajszás Láncos:

bandikára:
azok közül akiknek bedőlt a hitele elhanyagolható azoknak a száma, akik új házra, új kocsira, vették fel a hitelt :)
talán 1 % sincs.
vállalkozás indításához, vállalkozás fejlesztéséhez, lakásfelújításhoz vették fel legnagyobb részét, több mint 70%-át ha jól emlékszem, a többi szabad felhasználású hitel, amit szintén erre a célra fordítottak nagyrészt.
jelentős része pedig a bankok által nyomott "esküszöm, hogy ezzel jársz jól, én értek hozzá" típusú dumák miatt forint hitelek kiváltására lett felvéve.

horizontra:
az izsáki tanyavilágban nem véletlenül olyan olcsó a ház. megélhetés nincs.
vagy vegyél mellé autót (jót hogy ne hagyjon cserben) el tudj járni napi szinten munkába, bevásárolni, iskolába, óvodába vinni a gyereket.
tanyavilágban élni felelősen gyereket nevelve, csak jó anyagi háttérrel lehet.

laspalmasra:
nem, te abban nem tetszelegsz, te egy egyszerű, frusztrált nyomorult senki szerepében élsz csernaja koma.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 13:33:51

@Horizont: bazz, megírtad, mire én leírtam :)

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.08.06. 13:35:55

@Conv:

És ne feledjük, hogy ilyen szabadfelhasználású volt a "vegyen fel jelzáloghitelt és menjen el belőle nyaralni" jellegű balfaszkodás is, aminek ugyancsak bedőlt egy csomó subintelligens létforma. Bedőltek, aztán csodálkoznak, hogy bedőlnek és viszik a lakást.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 13:42:47

@cserepj:

ezek száma szerintem még kevesebb, mint azoké akik új házra, új kocsira vették fel a frankhitelt és most bedőltek.

Horizont 2011.08.06. 13:45:20

@Conv: Most nem lehet rámenni az indára valami nagy átalakítás miatt, de amikor még lehetett emlékszem, hogy azt írta, hogy ő nő!Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy csak tudja magáról valaki, hogy nő vagy férfi-e? Mára elbizonytalanodtam:DDDDDD

@cserepj: Én ebben sem hiszek! Csak egy üdülés miatt nem viszik el a házát! Ha csak nem világkörüli útra ment valaki.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.08.06. 13:45:51

@Conv:

A bedőlés inkább a munkahely elvesztéssel korrelál. A fő gond viszont az ingatlanpiaci visszaesés. Tavaly vettünk lakást, előtte egy csomót nézelődtünk, és nem egy helyen azért nem tudtak engedni az általuk elképzelt, abszolúte nem piacképes árból az eladók, mert a hitelük kifizetése után még valahol valamit akartak volna venni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 14:00:02

@cserepj:

egyetértek.

és elhiszem.
én olyan sztorit hallottam, hogy a főnöke felajánlotta a bedőlős embernek, hogy egy millával többet ad neki a lakásért, mint amennyi a hitelhátralék, megveszi tőle a lakást. a kégli ér nyolcat a piacon, öt a hitelelmaradás, hatot kapott volna most érte.
benne lakhatott volna a lakásban, fizeti az albit a piaci áron a főnöknek a kégliért, és ha úgy alakul a sorsa, azért a hatért amennyiért megvette tőle a főnöke, visszavásárolhatta volna a kéglit 10 éven belül.
nem ment bele a marha. mert ő nem adja a nyolcmilliós lakását hatért.
majd elviszi a bank és baszhatja. mert eladni nem fogja tudni nyolcért az biztos.
ha bele ment volna, akkor 10 év alatt összerakhatott volna hat misit, vagy ha visszaáll a rend, vesz fel hitelt és megveszi a kérót ismét.
közben a főnök is a hat misiére kapott volna 30 ropit havonta kamatnak az albérleti díjként. mindenki jól járt volna, de hülyének nehéz elmagyarázni a dolgokat.

Horizont 2011.08.06. 14:04:55

Nahát, nahát, hogy mik vannak??
Fidesz 225 fős frakciójából 152 képviselőnek van kölcsöne. Az 58 fős MSZP-frakcióból 37 politikusnak van banki tartozása. A 46 fős Jobbik-frakcióból 23-an vettek fel bankhitelt, az LMP frakció 46,6 százaléka tartozik, a KDNP-nél pedig a képviselők felének van banki kölcsöne.
Fidesz képviselőcsoportja összesen több mint 1,5 milliárd forintnyi banki tartozást halmozott fel.
A felsorolás hajmeresztő. 30-40-60 milliós hiteleket kaptak jobb és baloldalon egyaránt. Hogyan kaphattak annyit? (Meg egyáltalán mire?:DDD)

2011.08.06. 14:56:26

@Horizont: megy oda sárga busz, munkáltató fizeti a bérlet 80%-át... vagy lehet mezőgazdasági őstermelni. És igen, lehet autó nélkül létezni. Vagy lehet venni használtat. Rongyos 150-200e-ért már olyan lada samarékat lehet venni, hogy megszólal, és ugyanúgy el lehet menni vele A-ból B-be, mint a 2,5 milliós ignissel. Addig nyújtozkodj, ameddig a takaród ér, ez ennyi.

Horizont 2011.08.06. 15:08:28

@Hajszás Láncos: Tudod olyan vagy mint aki ott ragadt a múlt században és verklizi vég nélkül a betanultakat. Most minden mondatodra írjak valamit? Hogy a sárga busz hogy jár? (vidéki vagyok), hogy a munkáltató nem fizeti mindenkinek a bérlet 80%-át, hogy őstermelni lehet, csak megélni belőle nem. Honnan ez a fene nagy magabiztosságod, hogy te úgy éltél, hogy addig nyújtozkodtál ameddig a takaród ért, és mindenki más meg nem??!!

guma 2011.08.06. 15:42:01

@Horizont: na ezt ad össze!
fizetett és mégis sáros!
akármit csinálsz adós maradsz jogszabály szerint is! :(

www.pecstv.hu/archivum/?vid=cXVnBRk=
www.hir24.hu/belfold/2011/08/05/felmillioval-nott-a-hitele-negy-nap-alatt/~~fokusz

bandika gazdája 2011.08.06. 15:45:34

@Hajszás Láncos: Izsáki vagy?! Ott születtem, ott töltöttem 18 éves koromig minden téli-nyári szünidőt a nagymamánál. Nem vagy rokonom?! :-)

bandika gazdája 2011.08.06. 15:56:05

@yda: Nem mondtam, hogy fizessék ki helyettük! És van azok között egyszobás panel is! Mondjuk átütemezhetnék, oszt fizessenek amíg élnek, vagy ilyesmi. Nem vagyok közgazdász, a pénzhez meg nem értek. Azért nem merek hitelt felvenni hála Istennek, inkább lakom kicsi lakásban, az meg biztonságos! Velem egyszer már kiizéltek a rendszerváltás után, mégegyszer nem hagyom.

bandika gazdája 2011.08.06. 16:10:07

@Horizont: Nem azé hogy beleugassak, de az izsáki tanyavilág nagy része Kecskemétról tényleg megközelíthető busszal, és sok járat van, be lehet jönni dolgozni, sokan meg is teszik! És Kecskeméttől néhány kilométerre sokkal olcsóbban tényleg lehet egész klassz ingatlanokat venni. Kár, hogy a kisvonatot bezárta az Mszp, de talán újra lehetne indítani. A tanyákon ráadásul az emberek sokkal normálisabbak, kedvesebbek, segítőkészebbek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 16:21:56

@bandika gazdája:

én ismerem azt a részt, meg az egész kecskemét környéki világot, lévén huszonévet éltem kecskeméten, nem egy leányálom az kisgyerekkel.
Én fenntartom, hogy a tanyavilágban biztos, erős anyagi háttérrel lehet csak élni, vagy pedig nagyon szegényen. aki a kettő közt van az nem él ott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 16:38:19

Nekem mikor ad az állam pénzt rezsire? Albérletre se adott.
A cégem sem.
Nekik se kéne, elég jó fizut kapnak.

Horizont 2011.08.06. 16:38:36

@bandika gazdája: Az utolsó mondatod igaz, ha igaz ma már egyáltalán valami. Én nem mondom azt, hogy nem lehet tanyán (jól) élni.Én csak arra válaszoltam, hogy jobban az kizárt. Persze vannak vészhelyzetek és ha választani kell, hogy a híd alatt vagy egy olcsón megvett tanyán? Nem kérdés. Amúgy itt nálunk nem jellemző és nincs is nagy gyakorlat abban, hogy felkerekedünk és áthelyezzük az egész családot az ország másik felébe.Én erre válaszoltam @Hajszás Láncos: -nak. Mert szerinte nagyon egyszerű a megoldás. Tehát adva van egy fiatal pár, egy kis városban, szerencsések dolgoznak mind a ketten. Hitelt szeretnének felvenni, hogy megvegyenek egy panelt 7-8 millióért. Hajszás Láncos szerint nem kell kölcsön hanem a szülők kisszobájában gyűjtsenek össze 1 milliót és vegyenek egy tanyát Izsák környékén. És éljenek ott. Szerinted ez kivitelezhető? Ja pláne ha valaki a 9. emeleten lakott világéletében:) Amit felismerne az egyedül a sárga busz:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 16:40:01

@Horizont: AAzért vedd azt, hogy az MSZP frakció összement a választások során ;) Meg páran börtönben ülnek :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 16:41:07

@Horizont: Ja a Hajszás szerint minden egyszerű és a szocializmus jobb volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 16:42:24

@Hajszás Láncos: A sárga busz? Mikor utaztál busszal (többször, pár hónapig azzal járni) akár 2 megyeszékhely között? Asszem lenne undorod.

bandika gazdája 2011.08.06. 17:16:44

@Conv: Nem azt mondtam, hogy leányálom, csak végszükség esetén. Az igaz, hogy pénz kell hozzá.

Horizont 2011.08.06. 17:41:48

@ColT:
Én busszal járok!Kirándulni vagy külföldre menni nagyon szeretem a buszt.De minden áldott nap, hát én is utálom. Én csak azért, mert össze kéne adni, hogy egy évben hány percem (óráim? napjaim?:D)megy el a várakozással. Soha nem pontosak! Az ember odamegy a buszmegállóba előbb (ne nem mindenki:D) Ha 10 perccel előbb ott vagyok és 10 -et késik az már 20 perc! Annyi idő alatt gyalog milyen messzire elérnék! Ha megtehetem és nem szorít az idő inkább gyalogolok, ahol lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 18:23:24

@Horizont: Busz nem is lehet pontos, mert a kzutakon jár... Nem az a baj.
A magyar Volánok szolgáltatása.

Kaposvár-Pécs még egy elég gyakori viszonylat, de pl. ha én Laposvárról hazamennék, vagy barátnőm Lapovár mellé menne haza, akkor máris 1-2 busz van naponta, amivel nem kell órákat várni a csatlakozásra. Szexárd-Pécs megint hasonló... Hétvégén még katasztrófább...

Szóval jobb helyeken biztos jó a tömegközlekedés, csak az nem itt van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 18:25:48

@Horizont: Jah, meg itt Pécsett még elég jó a helyi buszközlekedés, meg Pöstön is, de pl. Kaposváron próbáljon meg valaki helyi busszal járni... Megy óránként?

guma 2011.08.06. 18:29:25

@Hajszás Láncos: utaznom kell családhoz, orvoshoz, stb.
sosem áll meg vidéki busz "normális" helyeken. nekem az 50-60 perces út néha 3 óra ezért, mert ha leszállok két átszállással (visszafelé) tudom elérni a célom!
a vonat jobb, de abban az időben "pont" kimaradnak járatok, tehát kényszer a busz...
ebben az országban tapasztalom, hogy eszméletlen sok felesleges utat kell tenni egy "vidékinek", ami idő és sok-sok "kidobott" pénz, és mégis időhöz vagy kötve nagyon.

2011.08.06. 19:03:26

@bandika gazdája: nem vagyok. Ismerősöm él arra, néhányszor meglátogattam. Meg egyszer voltam rendezvényen a Silveradoban.

@Horizont: nézd, csibém, nekem nincs adósságom se frankba, se forintba, így nem vagyok rászorulva arra, hogy utólag ideológiát gyártsak hozzá, miért nem lehetett semmi mást tenni, hanem én maga vagyok a létező ellenpélda, hogy hitel nélkül is lehet úri módon élni. Pedig nem parádés a fizetésem nekem sem.... csak éppen nekem nem derogál az angolturiból öltözködni, vagy a vateráról 10e-ért vett NDK mosógéppel kimosni a vonalkódos alsógatyáimat.

@guma: Akkor marad a jó öreg kontrafékes parasztbicaj. Amúgy hidd el, egy pesti sokkal több felesleges utat tesz meg. Napi 2x 1...1,5 óra buszozás nem megy ritkaság számba, adj hozzá még nyolc óra munkát, és utána legyen még kedved szórakozni... áh, vacsi, cicamosdás, és be az ágyba. Másnap aztán kezdődik az egész előlről. Egyébként jogos a kritika, a tömegközlekedés tényleg béna. De ebből még nem következik, hogy el kell adósodni 7 évre CHF alapon egy műanyagból és bádogból összegányolt fogyasztói aszfaltpattanásért. Veszel egy használt robogót 40e-ért, és juhé, tied a világ! Vannak alternatívák, ezeket csak az nem veszi észre, akinek a reklámokkal teljesen kimosták már az agyát.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 19:19:36

@Hajszás Láncos:

az úri módon élésbe nem igen tartozik bele a 25 éves mosógéppel áztatás :)

a silverado ballószögben van, elég messze az izsáki tanyavilágtól. :)

menj be az izsáki tanyavilágból mondjuk hat kilóméter földúton télen hóban, vagy nyáron porban, ősszel sárban naponta dolgozni és vidd a gyereket is magaddal az óvodába robogóval, kontrafékes bicajjal :)

ember te annyira nem ebben a világban élsz, hogy az valami félelmetes.

Horizont 2011.08.06. 19:19:39

@Hajszás Láncos:
Csibém????:DDD Legfeljebb tyúk:) Nagyon örülök, hogy úri módon élsz hitel nélkül. Csak tudod több bibi is van a mondandódban! Először is egyedül könnyebb (csak anyagilag!!! amúgy szar)aztán meg mit jelent a te úri életed? Mindenkinek mást! Gondolod másnak derogál?? Lehet, hogy nem cserélnék az életeddel semmi pénzért hiába nincs hiteled!Természetesen nem helyes hitelt felvenni, vagyis nem jó dolog, ki állította az ellenkezőjét? Te meg valami megmagyarázhatatlan okból mély meggyőződésből tévesen azt hiszed aki hitelt vett fel az dőzsöl!!!????És persze egy felelőtlen hülye agyatlan paraszt aki meg is érdemli, hogy szarba jutott!Na erről is lehetne vitázni ki miatt jutottak bajba kinek a hibája és miért! Hihetetlen egy figura vagy!! Olyan fennkölt magasságból osztod ki a hiteleseket mintha ismernéd annak a több százezer embernek az indokát miért is kellett a hitel! Tudod mit b+ örülj és még jobban örülj! Ennyi...
(mindig megfogadom, hogy nem hagyom felhúzni magam általad, de nem sikerül megtartanom)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.06. 19:23:36

@Hajszás Láncos: Kontrafékes parasztbicaj. Mondjuk 30km-re, és ne szakadt paréjként érkezz a hivatalba. Gratulálok, vannak még ötleteid?

guma 2011.08.06. 19:27:43

@Hajszás Láncos: ahogy észreveszem te klasszisokkal több reklámmal mosatod agyad mint én. :)

van igazság sokszor szövegedben, ez nem téma. de olyan környezetbe helyezed az igazság szikráit, hogy kioltod azokat.
én már vezetni sosem fogok megtanulni, bicajjal sem vágok neki 60-70 km-nek. szeretek gyalogolni az ésszerű határok között. eladósodni, sem mertem sosem, nincs is semmim.
de a fiatalokat sajnálom!
miért kell a középkorba visszavetni őket, ha nem oda tartoznak!
láttad azt a fiatal párt, aki tanyára ment, hogy önmagát eltartsa? az lett a vége, hogy a gyermekeiket is elvették tőlük, leépültek - gondozásra szorulnak saját maguk is, mert hiába végeztek egyemet gazdálkodni nem tudtak és szinte csak csalánt ettek...

tisztelem mindenki meggyőződését, de le kellene szokni mások kioktatásáról. többre lehet menni, ha együtt gondolkodunk megoldáson, hogy gyerekeink, unokáink emberi életet éljenek.

guma 2011.08.06. 19:32:56

@Horizont: @Conv: hehehe :)

bazzzzzzze mire leírtam, ti is szövegeltetek már! DDDDD
:)

2011.08.06. 20:40:14

@guma: Aki nem akar középkori színvonalon élni, az dolgozzon meg érte, és keresse meg a rá valót, vagy legalább törlessze zokszó nélkül a hiteleit. Az alap szintű ellátás viszonylag könnyen elérhető, akinek extra igényei vannak, az ne a bank lehúzásából akarja finanszírozni, mert úgyis a bank az erősebb, és könyörtelenül be fogja rajta hajtani. És ez így is van rendjén. Szegény csóringer svájciak egy életen át görnyedtek az óragyárakban, élére rakták a garasokat, hogy öreg napjaikra gondtalanul élhessenek, aki baszik törleszteni a hiteleit, az őket károsítja meg, nem a bankárokat.

@ColT: Há nem kell úgy hajtani, tezstvír, hogy a veríték follyék rúlad! Csak úgy szép komótosan, ahogy á Misi bácsi szokott a korcsmábú jövet.

@Conv: Akkor mittudomén, mi volt a neve, ott volt Izsáknál valami vesztern rancs. Nem mondtam, hogy nem viszontagságos a tanyavilágban lakni. De a budai hegyekben is halálos a hó, hidd el nekem nyugodtan, mert kerek tíz évig élvezhettem. Éjjel leesett a hó, reggel észre vették az illetékesek, és amíg nem jött a hókotró, és le nem takarította patyolat tisztára az utakat, addig bizony nem ment a 8-as busz, mert nem is tudott, csak keresztbe. Haj, mennyit hallgattam e miatt a főnökeimtől... ja, és pont 6 km-re laktam a BAH csomóponttól, úgyhogy pontosan tudom, milyen ennyit lekutyagolni a hóviharban. :-p Bár egy idő után ha behavazott, a reménytelenség biztos tudatában nyugodtan hátradőltem valami meleg helyen, és kivártam, amíg elolvadt. ;-) De Izsák jobb hely, sokkal. Először is nincs jelentős domborzat, szóval lefagyott úton is el lehet menni. Másodszor is nem agyagos, hanem homokos talaj van, ami elég jól nyeli a hólét. Harmadszor mivel nem város, hidegebb van, nem +3 és -5, hanem -2 és -15 között van a napi hőingás, így nem olvad fel nappal sem a hó, és nem fagy éjjel jégpáncéllá.

@Horizont: Nem akartalak le véntyúkozni, de ha neked úgy tetszik... ;-) A többire hadd ne reagáljak, mert már megint a személyemet támadod a véleményem helyett. Márpedig az én személyemnek kurvára semmi köze nincs sem ahhoz, hogy aki hitelből költekezik, az azt a pénzt költi, amit még meg sem keresett, és amiről természetesen senki sem garantálja, hogy valaha meg fogja keresni, sem pedig ahhoz, hogy hitelre megvenni valamit drágább, mint összespórolni rá, mert rájön a kamat meg a többi sáp, szóval igazán nem tudom, hogy aki összespórolni képtelen, az miből gondolja, hogy később a hiteleit törleszteni tudja.

Kartal (rezervált) 2011.08.06. 21:30:07

@Hajszás Láncos: na jó, de vannak esetek, amikor muszáj hitelt felvenni. Nekem a fejem fölül eladták a házat, nem tudtam összespórolni pénzt júliustól novemberig egy lakásra... kénytelen voltam valamennyi hitelt felvenni. De az, aki plazma tévére, nyaralásra, kocsira vesz fel hitelt... na annak úgy is kell.

Horizont 2011.08.06. 22:37:44

@Hajszás Láncos:
Nem mondtam, hogy véntyúk csak azt, hogy tyúk! Tudod "magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más tegye, azt nem tűröm el":)
"már megint a személyemet támadod a véleményem helyett" Már ne is haragudj, de ezt nem lehet különválasztani! Támadom?? És te? Nem engem, hanem mindenkit aki csak hitelt vett fel, gőgösen, megalázóan. Általánosítasz!
"Szegény csóringer svájciak egy életen át görnyedtek az óragyárakban, élére rakták a garasokat, hogy öreg napjaikra gondtalanul élhessenek, aki baszik törleszteni a hiteleit, az őket károsítja meg, nem a bankárokat." Hát ne is haragudj, de ez a hét (negatív) legjobb komment mondata, jót röhögtem. Úristen, úristen!:))))

@Kartal (rezervált):
Azért nyaralásra, plazma tévére nem több milliós hitelt vett fel valaki. Már te is Hajszás nyomdokaiba léptél?:)))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 23:04:04

@Kartal (rezervált): nem a plazmások, nyaralósok, nagykocsisok hitelei dőltek be :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.06. 23:18:07

@Hajszás Láncos:
"igazán nem tudom, hogy aki összespórolni képtelen, az miből gondolja, hogy később a hiteleit törleszteni tudja."

igazán nem tudom, hogy míg fizeti az albérletet mellette 20 év alatt összespórol egy lakásra valót, az mitől jobb mint aki felveszi a hitelt, fizeti a részleteket az albérlet helyett?
hidd el koma, azért vette fel a hiteltaki felvette, mert úgy látta, inkább magának fizet mint másnak. aztán hirtelen pár év alatt a fizetése 10 000 forinttal nőtt, (vagy kirúgták, kevesebbért dolgozik) a törlesztője meg 50 000-el. aki hat éve vette fel a hitelt annak már pont duplájára nőtt a hiteltörlesztője.
a svájciakat felejtsd el. semmi közük a frankhitelhez. a frankhitelesek is forintban kapták meg a hitelt és forintban is törlesztenek, az egész csak arról szól, hogy beleegyeztek, hogy a bank frank alapon számolja a hitelüket. voltaképpen annyi az egész, hogy a bank jó magyar forintot adott ki, és jó magyar forintot vesz be, csak nem a forint inflációjának megfelelően számolja a kamatot, hanem a frank árfolyamán.
figy, ha én most felvennék frankhitelt ezzel a konstrukcióval, (fura módon már nem lehet) és konszolidálódik a valutahelyzet, két év múlva már csak 1 frankra nem 240 hanem 130 forintot fizetnék, akkor a bank azonnal sápitozna, hogy dehát ez nem jó, és én fizessem meg a kárát, mert ő másra számolt. viszont a frankhiteles nem sápitozhat.
ez a hibája ennek a rendszernek, amit sehol a világon nem engednek meg, mindenhol a hitelvalutában adják ki a pénzt és a hitelvalutában is kell törleszteni. csak itt magyarországon megvolt ez a kiskapu és kihasználták a bankok.
kitalálod melyik bankvezér ötlete volt a frankhitel forinton történő kezelése?

2011.08.07. 06:24:04

@Horizont: De, nagyon is külön lehet választani. Csak az igazi szánalmas alakok kezdik ki vitapartnerük személyét akkor, ha kifogytak már az érvekből.

@Conv: Megmondtam: amíg nincs pénz, lehet lakni anyunál. Ez régen is így volt, a szocializmusban is, sőt, a paraszti világban is. A különköltözés nem "jár" senkinek.

@Kartal (rezervált): Van ilyen eset is. Ezért mondtam, hogy disztingválni kellene hitel és hitel között a "megsegítést" illetően. Mondjuk 1-től 5 millióig tejedő lakáshiteleseket "megsegíteni", a többi meg dögöljön bele.

2011.08.07. 06:31:27

@Conv: Igen, régen azzal vették fel a hitelt, hogy "ez ugyanannyiba kerül, mint az albi, akkor már inkább ezt" Na most ez megváltozott, és a hitel elkezdett többe kerülni, mint az albi, ebből követlezőleg aki nem győzi fizetni, annak vissza kell mennie az albiba, nem pedig azért vernyákolni, hogy valaki fizesse ki helyette. Csányi Sándor? ;-)

Jurganov 2011.08.07. 07:17:23

@Conv: szerintem nem obca. ő más nézőpontot vallott és másként érvelt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.07. 07:34:40

@Hajszás Láncos:

Te vagy a tipikus irigy, megkeseredett kisember, aki inkább egyszuszra magába tömné az almafáján termett 15 kiló gyümölcsöt, minthogy adna belőle a kétgyerekes szomszédnak, akinek egy fertőzés tönkretette az azévi termését. Elvégre miért volt olyan ökör, és miért nem mindent úgy csinált, ahogy te?!

Ha már neked nincs, dögöljön meg a szomszéd tehene is, ugye?
Ha valaki bátrabb, többre vágyik, az kussoljon, ha nem olyan kasztba született, igaz?
Elhiszem, hogy neked megfelel a turiból kikukázott áramzabáló mosógép, én viszont csóróként életem első gépét havi 3ezerre vettem, amin nyilván volt kamat, viszont garanciában jöttek beállítani, átszerelni, és még ma is kapnék hozzá alkatrészt.

Pofázni, fikázni könnyű ám, de a puding próbája az evés: mondj fel a munkahelyeden, költözz ki te egy tanyára, majd fizesd krumplival a villanyszámlát, és hordd a kisbabádat kontrafékes biciklivel a földúton többkilométerre orvoshoz, meg később oviba. Így az ő jövőjét is elintéznéd egy életre. Ökör.

Még egy-két komment, és csernajaobca meg sorompóőr után ez a skizofrén kommunista nicked is megy a kukába.

Horizont 2011.08.07. 08:37:34

Kedves @Hajszás Láncos: csernaja obca és sorompóőr!
Na így már emlékszem 1-2 nekem írt ordenáré kommentedre! Na ki is a szánalmas???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 09:58:36

@Hajszás Láncos: "@ColT: Há nem kell úgy hajtani, tezstvír, hogy a veríték follyék rúlad! Csak úgy szép komótosan, ahogy á Misi bácsi szokott a korcsmábú jövet."

Te mit szívsz? Kérek belőle én is!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 10:12:40

@laspalmas: Abban mondjuk igaza van, hogy addig nyújtózkodjunk, amíg a takarónk ér; én is igyexem elkerülni, hogy bármit is hitelre keljen vennem, míg a magyarok egy része pl. úgy működik, hogy neki mindenképp új autó kell, mindegy, hogy hitelre, mert nem jó ám a használt...

Mondjuk én azért tudtam ezt megtenni (a hitelnélküliséget), mert kifogtam egy jó munkahelyet, ahol egész jól kerestem, így tudtam spórolni... de aki nem tud...? Meg pl. egy lakásra spórolhat az ember élete végéig, ha csak nem vezérigazgató lesz hirtelen.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 10:48:54

@ColT:
igen, az ember addig nyújtózzon, míg a takarója ér, ez így van!

de ha egy olyan takaród van, ami két év múlva fél méterrel rövidebbé válik anélkül, hogy ezt előre jelezné amikor megszerzed, akkor baszhatod, nem tudod kiszámolni meddig nyújtózkodj :)
főleg amikor még az ágyat is kirúgta alólad a takaróárus.

az analógiája:
az munkahelyed az ágyad.
a fizetésed a magasságod.
a hitelképességed a takaród.
a bank a takaróárus.

márpedig ez a takaróárus tisztában volt vele, hogy amit csinál az ezzel jár.

mi több, megkérdem, hogyan gondolták, hogy forintban adja ki a hitelt amit forintban is kell visszafizetni, azonban egy másik pénznem értékszámítása alapján?
egyrészt 20 évre kiadtak egy hitelt forintos törlesztésre úgy, hogy az volt a terv 5 éven belül euro zóna leszünk, megszűnik a forint. vajon az euro vagy a forint átváltási arány alapján kívánták a hiteltörlesztést számszerűsíteni a továbbiakban? :)
súgjak? érthetővé válik a dolog a következők után:

ez egy előre tudott és eltervezett (ekkora "sikerre" biztos nem számoltak, max 5-10 % értéknövekedésre) pénzügyi manőver volt, amivel a bankok extra haszonra tehetnek szert.

Ők forintot adtak, nem frankot. forintot is kapnak, nem frankot.
a frankhoz semmi köze a frankhitelnek, csak annyiban, hogy ők annak alapján számolják a törlesztőt, nem az inflációhoz igazítva.
egy petákot nem költöttek arra, hogy neked frankot vegyenek és azt kapd meg. egyszerűen az excell táblában a frank értéket jelölték be számoláshoz :).

csak matematikai módszer a bevételük növelésére az egész., ami olyan jól sikerült a "válság" miatt, hogy kezd túlnőni a kezelése rajtuk. (valójában értékkezelésben nem,mert mivel a hiteled forintban adták, tehát amit veszthetnek, az a forinthiteled értéke, nem pedig a kétszer annyira nőtt frankértékhitel)
valójában ezzel, amíg a frank értéke nőtt, a frankhiteles gyorsabban törlesztette a hitelét, mint ha forinthitele lenne, mert folyamatosan növekvő befizetései voltak, és a futamidő végére sokkal nagyobb haszonnal (már uzsorakamat értékű) kamattal kapja vissza a pénzét.
Ismerek olyan frankhitelest (nem dőlt be, valójában nem okoz neki nagy gondot a törlesztés), aki a futamidő harmadánál tart és már visszafizette az alaptőkét a forint befizetései alapján, a frank alapján még a háromnegyedét sem.
tetszik érteni a dolgot?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 11:50:19

no, nem voltam rest,
felhívtam az ismerőst, ő 121 forintos franknál vette fel a frankhitelt forintban, 235 frank a havi hiteltörlesztője, természetesen forintban fizeti.

a kezdetnél 28.436 forintot fizetett, most 58.200 forint volt az e havi levonás a számlájáról.

bandika gazdája 2011.08.07. 12:10:01

@Conv: Azért röhögök, mert pont a minap magyarázták el fontos banki emberek a drágabolgárúr műúsorában (néha érdemes azt is meghallgatni amivel nemegészen (?!) értünk egyet) hogy a szegény bankok azért adtak svájcifrank alapon hitelt mert ők a hozzávalót svájcifrankban vették fel, és most hogy szívnak szegények. Ami síma hazugság az első szótól az utolsóig. Felhívnám a szíves figyelmet arra a csekély apróságra, hogy ez egyedül és kizárólag a mi országunkban van így ilyen méretekben, és akkor had vessem már fel a volt és mostani kormányok felelősségét ezügyben!!! És ami engem külön bőszít, az az, hogy a kormány strandgatyában (Blikk) társalog a miniszterelnök nyaralójában hogy ők milyen szépek meg okosak, miközben a szó szoros értelmében ég a ház!
Hajszás Láncosnak: én nem haragszom rád, de had kérdezzek valamit: mondjuk egy házaspár egy kétszobás lakásban felnevelt (mert felnevelt) két-három gyereket, és most a gyerekek felnővén megházasodnnak. (Vagy nincs joguk hozzá?) Mondd már meg nekem bazmeg a két-három házaspár - esetleg születendő gyerekekkel - hogy a nemlétező faszomba húzza meg magát a szülőknél? Én "könnyen vagyok"! Meghalt a férjem, meghalt a gyerekem. Elférek egy nagyobbacska egyszobásban a macskáimmal. De aki élni tud és élni akar, az hogy csinálja szerinted? Neked igazad LENNE ha nem Magyarországon élnénk! Egy olyan országban, ahol a tisztességes munkáért tisztességes bér jár, ott igen, béreljenek, vagy gyűjtsenek. De itt?! Nyócaezerből? Vagy Százezerből? Örülnek ha nem döglenek éhen. Ne bosszantsál már te is. Attól, hogy én (vagy te) nem vagyunk bajban, lássunk már a szemünkkel az Isten szerelmére!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 12:37:12

@Conv: Ezért írtam a végére, hogy viszont van, amit hitel nélkül eléggé sehogyan nem lehet megvalósítani. Ilyenkor muszáj. A nem muszáj az az, hogy hitelből nyaralni, plazmatévé, esküvő, autó, stb.

Ha muszáj a nagyob lakás, akkor muszáj, ezt nem mondta senki, hogy hülyeség.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 12:52:17

@ColT: autós, plazmás, esküvős hitelek nem igen dőltek be. illetve ha bedőltek, akkor azok szándékosan.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 12:56:38

@Conv:
hallottam olyat, aki szabad felhasználású frankhitelt vett fel, aztán amikor elért egy értéket a törlesztője, azt mondta, na ennyit már nem ér a dolog, vigyék a kérót, úgyis a hitel értékét éri csak meg a kégli.
de van olyan is aki eleve már az első részletét sem fizette a 4 milliónak amit a háromszáz ezret érő tanyára vett fel .

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 13:25:06

@Conv: Háát, szerintem azok is magukkal rántottak pár embert, de szerintem érthető, hogy csak a nagyobb hitelekkel foglalkozik az állam, mindent nem lehet.

Horizont 2011.08.07. 13:26:51

@Conv: Na ezen azért csodálkozom, mármint a 300 ezres tanyára 4 milliós hitel.
Ugyanis a jelzáloghiteleknél a bank kiküldte az értékbecslőjét aki fel(le)értékelte az ingatlant és akkor a hitelbiztosítási érték kiszámolása után állapították meg mennyi hitelt adhatnak.
Nagyobb városokban és megyeszékhelyeken az ingatlan forgalmi értékének 80%-a, kisebb városokban 50 - 60 % ez az érték.És ennek is csak bizonyos %-át adta hitelbe.Ezért nem értem azt, hogy lehet, hogy a képviselő uraknak, asszonyoknak hogyan lehet 30-40-60 milliós hitelük??
Nekem is van ismerősöm aki 7.8 milliót vett fel, 2 éve törleszt ma már a dupláját, és ha most vissza akarná fizetni egy összegben a hitelét akkor 11.5 milliót kéne. Csapda minden oldalról. Amibe belecsalták az embereket. Ők jól jártak és most lehet tele szájjal bő nyállal pofázni,lealázni a hitelfelvevőket, hogy meg is érdemlik, tudták, maguk másztak bele, nem kellett a forint hitel stb. Szerintem jobban járnának a bankok ha bevállalnák és azt mondanák mindenki törlessze ahogy az első hónaptól kezdte. Na és ha akkor nem fizet valaki vigyék mindenét.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 13:32:13

@Horizont: egészen pontosan megkérdezzem neked mennyit kell az értékbecslőnek adni, hogy jól értékelje fel! az ingatlant? :)

ilyen egyszerű ez a dolog, :)

Horizont 2011.08.07. 13:48:28

@Conv: Ja????!! Mindig elfelejtem, hogy hol élek!!! Meg aki csak becsületes ésszel tud gondolkozni annak eszébe se jut ilyen egyszerű dolog:) Áh a francba... Ja és most nem dicsértem magam és nem is dicsekedtem, inkább hülyének érzem magam:)

Béla Bácsi 2011.08.07. 14:00:08

@Horizont: Kérem szépen! Nagyon a régi OTP-s, eccerű hitelezésben teccenek gondolkodni!
Először is: a nagyon-nagyon konzervatív (Bush alatt a "vállalkozói szabadság neve alatt eltörölt) kölcsönzési axióma az 1:9-10. ( Lefordítva, ha valaki betesz a bankba 1 Forintot, a bank kiadhat kölcsönbe 10-et.)
A legnagyobb vakság, amikor az emberek a bankokkal kapcsolatosan igazi pénzekkel kezdenek gondolkodni, mint pl. ha a nagyitól kölcsönkérek: nagyi meggürizett a pénzért, szépen félretette, kell majd neki, de kölcsönadja, illik visszafizetni. A bank nem nagyi, de szegény nagyik megkuporgatott krajcárait adja ki hitelbe, illik visszafizetni.
Itt jegyzem meg: ha szinte senki sem adna vissza egy kanyit se a bankoknak, az se jelentene hiányt a betét oldalon, csak a bevétel oldalon.
Másik nagy banki trükk, hogy a bankok nem csak jó fizetőknek adnak hitelt! Ezek a kultúra elhozó, progresszív emberek sok-sok barbatrükköt tudnak még! A kép bonyolultabb, mint teccenénk gondolni. Tudniillik, ők egymást is szívatják (ill., hát valljuk be, a végén mégiscsak az adófizetőket. Teccik tudni: holló a hollónak....) Szóval, Barba-trükk numero duo: bebiztosítják a hitelt arra az esetre, ha a hitelezett fizetésképtelen lenne. Namost ilyenkor megesett, hogy szegény "bankárok" olyan tudatzavarba kerültek, hirtelen, átmenetileg, hogy csupa-csupa arra érdemtelen embernek adtak véletlenül hitelt, majd azt bebiztosították. A hitel -csodák csodája!- bedőlt, a biztosító fizetett mint a katonatiszt (csak akkor nem fizet, ha gojok házát viszi el a hurrikán, akkor fizetésképtelenné válik valahogy!), majd szegény ebbe majdnem tönkrement (lásd AIG) és a kormánynak muszály volt kimentenie!
Tehát, ha jobban megkapirgáljuk a folyamatot: teccik látni, hogy -a kormányon keresztül- mindeféle fondorlatok után "bankáraink" befutottak és elértek a célba: az adófizetők pénzéhez! És ez átlagjóskának úgy lett eladva, hogy bakker, muszály volt, mert különben itt kő kövön nem marad, minden "bedől"!
Ez a "svájci frankos" bohózat ez annyira nevetséges és törvénytelen isten-ember előtt, hogy egy sima törvénnyel ki lehetne dobni mindet arra hivatkozással, hogy a kölcsön Forintban realizálódott, abban törlesztendő és -bár a svájci frank kamatlábát vették figyelembe a törlesztő részlet meghatározásánál- a svájci frank relatív értéke a forinthoz képest ebben az egyenletben semmis, legfeljebb a svájci frank inflációját vehetik figyelembe (a kamtlábát) nem pedig a (hangsúlyozom!!!) paritását.

Horizont 2011.08.07. 14:24:31

@Béla Bácsi:
" teccik látni " Látom de nem tetszik! Szerintem az a baj, hogy az egyszerű átlagembert nem képezték ki a pénz világában való eligazodásra:) Teccik érteni?:) Honnan is tanultuk volna meg? A zsiványságot meg pláne honnan a francból értettük volna meg? Azt se értettem hogyan lehet abból mozgatni a világot, hogy a pénzt adom veszem és nem kell dolgozni sem.(szőke nő:DD) Én csak csodálkozva aztán rémülten figyeltem, hogy a bankok sok éves szigorúsága hogyan kezdett fellazulni a hitel adásában.
Emlékszem olvastam arról, hogy egy ügyfél bement a bankba, hogy szeretné visszafizetni a tartozását svájci frankban, úgy elhajtották mint a sicc!
Ha az igazi felelősöket keressük ebben a drámai helyzetben, szerintem az ügyfél az utolsó a sorban, csak a szívásban az élére került!! Mint minden másban is....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 14:27:55

@Béla Bácsi: Csak aztán ez a biztosított hiteles dolog is körbeér előbb-utóbb, és ott jön a kedvenc elméletem, hogy az egész világ egy marha nagy körbetartozás, és a fél világ nem létező pénzekből működik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 14:29:21

@Horizont: Itt azért bejön az is, hogy okos ember nagyon utánanéz a pénzügyeknek, ami persze nem jelenti, hog nem fogják megszívatni valamivel, amiről nem is álmodott. De minél jobban illik valamivel bebiztosítani magát az embernek.

Béla Bácsi 2011.08.07. 14:39:59

@Horizont: Hát ezt magyarázom itt szép szeliden és csendesen! Ez itt semmi más, mint a folytatása a régi szép keleti mesének, az Ali baba és a negyven rabló címűnek.
A magyar kormány, aminek a az elsődleges funkciója -ha jobban belegondolunk- az őt megszavazó, magyar adófizetők érdekének a képviselete lenne a mindeféle más befolyású érdekek ellenében. (Logikus: a civizációban az emberek föladják a saját érdekvédelmet (Smith&Wesson a vadnyugaton) a közösségi érdekvédelemért cserébe.) Itt viszont úgy tűnik, hogy a "magyar" kormány a bankok és külföldi "befektetők" érdekeit őrzi vigilánsan a magyar csőcselékkel szemben! Afféle számadó juhászok ők, terelik a nyájat és lesik a nagygazda minden titkos gondolatát, nehogy ne találják el időben és menesszék őket!
A példádról, hogy nem fogadják el a hitel egybeni kifizetését én is hallottam. Itt látható a pőre cinizmus, amivel kendőzetlenül, pofátlanul kivicsorítják a valódi célt: itt nem valódi kölcsönadott pénzek kezléséről van szó (kölcsönadni és visszaszerezni) hanem a magyar nép vásárlóerejének a megszüntetéséről! Valakik valahol nem akarják, hogy a megváltozott, új (kapitalista) körülmények között a magyar is "fel tudja vásárolni" a saját hazáját. Ahhoz kellenek a "külföldi befektetők". :(

Béla Bácsi 2011.08.07. 14:43:51

@ColT: "Csak aztán ez a biztosított hiteles dolog is körbeér előbb-utóbb, és ott jön a kedvenc elméletem, hogy az egész világ egy marha nagy körbetartozás, és a fél világ nem létező pénzekből működik..."
Törd a buksidat, hogy ki áll ennek a "körbetartozásnak" a legvégén? (Megfejtés: a magyar náczi)

bandika gazdája 2011.08.07. 14:55:41

@Conv: Veled nem szívesen vitatkozom, mert nagyon okos vagy, de olyan nincs. hogy vesszen a kéró, szarok bele. Ugyanebben a műsorban (és sok másban) mondták el, hogy attól, hogy elárverezik a házad, nem menekülsz! Ha száz évig élsz, száz évig fogják vonni még a nyugdíjadból is, ha nem fedezi azt az összeget az elárverezett ingatlanod amit ők úgy gondolnak, hogy nekik jár! Hogy miért? Csak ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 15:05:43

@Béla Bácsi: Meg úgy mindenki, csak annyi a különbség, hogy a kisemberek cumizzák a pélót.
Eléggé kimutatható, hogy a mi munkánkból él jól (többek között, és azért, mert mi kevésbé jól élünk) a német, persze vonatkoztathatnánk ezt a kínaiak és a mi viszonyunkra is, csak oda nem mindig igaz.

Amúgy legjobb sztori : munkahelyem a csőd szélén (multi, nem csak itthon van üzem, hanem csomó országban, de az anyacéget sikerült olyan frankón vezetnie a managementnek, hogy bedőlt), az igazgatótanács elnöke lemondott, lelépett, cég maradt a sorsára, csomó ember munkahelye meg fog szűnni - a fejeseknek semmi gondjuk nem lesz, kisemberek, akik az effektíve munkát végezték, game over.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 15:20:51

@bandika gazdája:

azok, akik direkt döntik be a hitelüket, fel vannak erre készülve, hogy sose tudnak tőlük levonni semmit :) egész iparág épül erre a dologra pl a vásárlási kölcsönökkel kapcsolatban :)

mondok egy érthető és élő példát:

Emberünk akar venni egy új autót, de nincs rá 15 misije. viszont van egy hat misit érő ingatlana. eladja egy hajléktalannak/csórónak ingyen, és ő biztosítja fedezetként az ingatlant. (átíratja a nevére) eszközöl egy munkáltatóit esetleg neki jó fizuval. lezsírozza a felértékelést, megkap 15 milliót rá. kifizetett eddig cca 2 mist, hogy rendben menjenek a dolgok, megveszi a 15 milliós kocsit. mit ad isten két hónap múlva a kocsit bejelenti, hogy ellopták. (10 milláért eledta az ukránoknak, sose kerül elő) a biztosító fizet mint a katonatiszt. a banknak nem fizet, az lefogja az ingatlant. az emberünknek most van egy 15 misis új autója a biztosító révén és 10 misi készpénze az ukránok révén. kifizetett két millát és bukott hat milliós ingatlant. van 8 misi mínusza, és 25 misi plussza. jól járt?
a bank meg hajtsa be a csövesen a fennmaradó pénzt, ha bírja, megtalálja, aki szintén örül, mert kapott mondjuk hatszáz ezer forintot, és egy jó évig volt hol laknia, esetleg még a piáűja is megvolt.

szóval, így megy ez a direkt bedőlős hiteleknél :)

Horizont 2011.08.07. 15:27:27

@ColT: Remélem megmarad a melóhelyed. Ezek az igazán nagy tragédiák!

" okos ember okos ember nagyon utánanéz a pénzügyeknek " Ebben a témában nagyon kevés az okos ember szerintem. Amúgy lehet, hogy nem buta emberek csak könnyebb hinni a szépben, jóban, könnyebb a jobbik utat választani, pláne ha valaki szorult helyzetbe kerül.Itt konkrétan arra gondolok, hogyha valakinek szüksége volt x millió ft-ra akkor besétált a bankba ott azt mondták adunk svájci frankba x évre x forintért havonta. És az ember az örök optimista, kiszámolta elviseli-e a családi kassza, belefért oké. Nem aludt jól ettől, de ment tovább az élet. Azt, hogy a svájci frank így felmegy erre még egy fő-fő bank fejes se gondolhatott. Akkor a pórnép hogyan?Sőt mennyi idős nyugdíjasnak is adtak akik felvették a gyerekeiknek.
Az én meglátásom még az, hogy sajnos Magyarországon a kisembernek annyira kevés a jövedelme, és miután meg is világosodott, hogy ez a rendszerváltás után se lett másképp, és képtelenség, hogy előre összespóroljon nagyobb dolgokra, és a türelem is odalett, a lehetőség meg jött és rácuppant a félország. Aztán meg rá is b@sszott.

Horizont 2011.08.07. 15:31:34

@Conv: Miért nem írtad ide ezt a kommented előbb pár évvel??? Csak, hogy tanultunk volna valamit:DDDDDD Már nem is írom azt, hogy hihetetlen. Mert ennyi már ragadt rám, hogy tudjam nem az. Azt viszont ideírom, hogy nagyon szomorú!

bandika gazdája 2011.08.07. 15:44:14

@Conv: Vakujjak meg ha értem! De szerintem nekem nem is kell érteni. Nem az én műfajom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 15:49:52

@Horizont: Alapból az árfolyamkockázattól megijedtem volna, tehát attól, hogy nem tervezhető a kiadás. Azt rühellem. Inkább a forinthitel. Az nem új találmány.

Béla Bácsi 2011.08.07. 16:11:13

@ColT: Részvétem a nehézségeidben! Sajnos, ez most világjelenség. A 29-es (híres) válság kutyafasza ehhez képest. És még korán sincs vége!
Csak gondolat indítónak: a régi szemlélet szerint a banki szektor is értékteremtő (igaz nem állítanak elő terméket, de úgy tekintheünk rá, hogy szolgáltatás, így pénzt hoz, a pénz meg érték). A régivágású közgazdasági szemlélet szerint úgy 16%-a a GDP-nek a banki szektorból kell jöjjön. Most ez 40% körül van az USA-ban! (Lefordítva: az USA GDP-jének a 40%-a -legjobb esetben is- 4%-ot kiadó valódi tőkének a spekulációs hozadéka! Még egyszerűbben: "Nesze semmi, fogd meg jól!" Vagy "nojn und nojcis lufballon".)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 18:58:23

@Béla Bácsi: Világjelenség ide, vagy oda, a dolog felháborító, hogy bizonyos szint felett nem érvényesek a társadalmi szabályok.
Tudom, nem Utópiában élünk, de attól még ez igaz.

2011.08.07. 19:07:10

@Horizont: az "egyszerű átlagember" nyugodtan besétálhatott volna egy pénzügyi tanácsadóhoz mielőtt húsz évre szóló döntéseket hoz.

@laspalmas: Nem vagyok megkeseredett, de ha a szomszéd a jószándékú figyelmeztetések ellenére elspórolta a permetezést, és emiatt tönkre ment a termése, az szerintem az ő baja. Miért kellene nekem akárcsak egyetlen almával is többet adnom neki, mint amennyit ő adott volna nekem, ha véletlenül tönkre nem ment volna a termése? Én hiszek a társadalmi szolidaritásban, de azért mindennek van határa, adott esetben nyilvánvaló hogy a "bajba jutott hiteleseknek" saját felróható hibájuk miatt van bajuk, vették volna fel forintban ugyanazt, most nyugtuk lenne. A bankok becsapták őket azzal, hogy alacsony kamatot ajánlottak, és a nyilvánvaló árfolyamkockázatról nem szóltak a tv spotjaik, ez igaz, de becsapni csak a hiszékeny, tájékozatlan, ostoba embert lehet, az ilyenekre pedig a darwini természetes kiválasztódás-elmélet vonatkozik. Ennyi. Ha valaki bátrabb, többre vágyik, az DOLGOZZON MEG ÉRTE, és majd ha letett valamit az asztalra, azután reprezentáljon. Aki meg erre képtelen, az jobban teszi, ha a lehetőségeihez szabja az igényeit, különben "bajba fog jutni." Igényei mindenkinek volnának, de ez már nem a szocializmus, amikor Kádár János joviális mosollyal megsimogatta a kis buksi fejecskéjüket, és felvett 20mrd USD hitelt, hogy jusson mindenkinek trabicsek meg panelkecó. Ez itt a kapitalizmus, itt annyid van, amennyit érsz.

Kartal (rezervált) 2011.08.07. 19:36:08

@Horizont: dehogynem. A környezetemben konkrét példákat tudnék mondani. De tudom, hogy Convnak is igaza van, mert ismerősök között van akinek a törlesztő részlete a duplájára szökött, a fizetése meg konkrétan nullára esett. Építőiparban dolgozott a srác, és több mint két éve nincs munkája. Amikor felvette a lakáshitelt, lazán ki tudta fizetni, külföldre ment nyaralni, és a többi. Most a családdal, gyerekekkel együtt éhezik.

Kár, hogy nincs halálbüntetés, mint Kínában. Aki a frankhitelt kitalálta és rádumálta az emberekre, simán főbe kellene lőni.

Kartal (rezervált) 2011.08.07. 19:42:07

@Hajszás Láncos: lószart mama! itt annyid van, amennyi kapcsolatod, gumigerinced és vastagbőröd van. ez NEM kapitalizmus. itt munkából nem fogsz normálisan megélni, legfeljebb beledöglesz, miközben pszichopata öltönyösök röhögve nézik agóniádat a légkondis kocsijukból, ha egyáltalán tudatában vannak létezésednek...

2011.08.07. 19:48:17

@Kartal (rezervált): Hahaha, ez, amit leírsz, maga a kapitalizmus! Hogy is kezdődött az egész? Emlékszel még az iskolai töriórákra? A ködös Albinonban valakik _lekerítették_ az addig közös használatú legelőket, s az így lételemüktől megfosztott parasztok jobb híján elmentek éhbérért robotolni a gyárakba meg a bányákba. Itt ugyanez történik. Néha szó szerint is. Lásd példul az Egerszalóki gyógyforrás esetét, ami nem is oly régen még közkincs volt, most meg valaki lekerítette, és már csak pénzért mehetsz be. A kapitalizmus a széles tömegek szivatása, mindig is az volt, még Ámerikában is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.07. 20:01:36

@Hajszás Láncos: Milyen ködös Albionban?
Ruszki történelmet tanultál? :D

Kicsit régebben kezdődött, és hosszab folyamat volt.
Amúgy a kapitalizmus a versenyre épült, ami mostanra kb. megszűnt; ma lobbik vannak, cég- és politikai érdekek, amik köszönő viszonyban nincsenek a helyes, és a morális fogalmával, illetve az emberiség esetleges jövőjével.

Egész véletlenül lehet, hogy pont ugyanazt gondoljuk, de ez csak egy kb. egy pontnyi egyetértés; hogy ez már régen nem kapitalizmus, az tuti.
Különben is, mondtam már, ha annyira nem kapitalizmust akarsz, menk É.-Koreába, ott megkaphatod a másik rendszert.

2011.08.07. 20:12:20

@ColT: Oszt miért én mennyek el? Mennyenek el a szegín bajba jutott hitelesek! Én jól érzem itt magam így is.

guma 2011.08.07. 20:32:58

@Kartal (rezervált): ejnye, ejnye :)

az biztos nem gyurcsány beszélte rá a fideszeseket, hogy személyesen és "önkormányzataik" által felvett frankhitellel jól járnak!
ki is volt 2007-ig a MNB elnöke aki kitárta erre a kaput...

guma 2011.08.07. 20:47:07

@Kartal (rezervált): ami lemaradt az előbb :

szerinted miért 2014-ig tervezi csak "menekülő" utat a lakás devizahiteleseknek a vezetés most is... :(
valamint igaz-e, hogy ingatlanforgalmazó irodát akar nyitni a nagy bankunk?
na akkor jön ám szép világ a kiemelt ügyfeleknek akik simán kapnak ezután is sok milliós hitelt!

2011.08.07. 21:04:22

@Conv: Nekem a rothadó részével nem sok kapcsolatom van. Nem vagyok se politikus, se vállalkozó, csak egy kis csavar a nagy gépezetben, amivel senki sem törődik, és aki ezért megengedheti magának, hogy ő se törődjön senkivel. Rezsimek jönnek-mennek, én dolgozgatok, ők fizetgetnek, és eléldegélünk szépen ebben a kis Hazában.

Béla Bácsi 2011.08.07. 21:14:46

@Hajszás Láncos: Na, akkor ettől most senki se lett okosabb!

Béla Bácsi 2011.08.07. 21:19:03

Senki nem javallotta itt, hogy más adjon másnak almát!
Először is: nem máshoz kerülne az alma!
Egyszerűen meg kell magunkat, családunkat és vagyonunkat védeni tolvajok és csalók ellen!
Először törvényekkel, ha nem megy fegyverrel. Úgy mint régen.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.07. 21:53:41

@Hajszás Láncos:
akkor voltaképpen elégedett vagy, semmi gondod, minden rendben.
csak azt nem értem, minek visnyákolsz itt állandóan a kommunizmusért akkor, ha elégedett vagy.

2011.08.08. 06:28:52

@Conv: Mert én egy bánk-báni alkat vagyok. Látom, mekkora nyomor van az országban, és hogy dőzsölnek a merániak, és azon túl, hogy az én életem viszonylag szerencsésen alakult, ez nekem nem tetszik. De ettől még az aki hülye, haljon meg elv érvényesül. Aki a saját rátartisága miatt "jut bajba", azt ne sajnálom.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.08. 09:09:30

@Hajszás Láncos:

idézlek: "Ez itt a kapitalizmus, itt annyid van, amennyit érsz."

mit sírsz itt, hogy egyesek hogy dőzsölnek? miért baj ez neked?
ha neked kevesebb van mint másnak, bizony akkor nem is érsz annyit. ne pampogj, ha értéktelenebb , vagy szerencsétlenebb vagy valakinél. lófasz neked a seggedbe, ne pofázzál, ne síránkozzál.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.08.08. 09:40:33

"Szobaszám: n.a." Hm, miért nem merik odaírni?
Amúgy az is érdekes, hogy 3-4 szobás lakásokat 40-50 ezerért adnak egyeseknek. 4+1-nél a 100 ezer még azt mondom, hogy reális.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.08.08. 10:05:33

'napot náczik! ez ugyan off, de "érdekes":

jelenleg hatályos Mt. (Munka törvénykönyve):

A munkaviszony alanyai
71. § A munkaviszony alanyai a munkáltató és a munkavállaló.
72. § (1) Munkaviszonyt munkavállalóként az létesíthet, aki tizenhatodik életévét betöltötte.
(2) Korlátozottan cselekvőképes személy törvényes képviselőjének hozzájárulása nélkül is létesíthet munkaviszonyt.
(3) A munkaviszony szempontjából fiatal munkavállaló az, aki tizennyolcadik életévét még nem töltötte be.
(4) Munkaviszonyt létesíthet - az (1) bekezdéstől eltérően - a tizenötödik életévét betöltött, általános iskolában, szakiskolában, középiskolában nappali rendszerű képzés keretében tanulmányokat folytató tanuló az iskolai szünet alatt.
(5) A tizenhat éven aluli fiatal munkavállaló munkaviszony létesítéséhez törvényes képviselőjének hozzájárulása is szükséges.

és az új tervezetben:

A munkaviszony alanyai

32. § A munkaviszony alanyai a munkáltató és a munkavállaló.

33. § Munkáltató az a jogképes személy, aki munkaszerződés alapján munkavállalót foglalkoztat.

34. § (1) Munkavállaló az a természetes személy, aki munkaszerződés alapján munkát végez.
(2) Munkavállaló az lehet, aki a tizenhatodik életévét betöltötte. Ettől eltérően munkavállaló lehet – az iskolai szünet alatt – az a tizenötödik életévét betöltött tanuló, aki nappali rendszerű képzés keretében tanulmányokat folytat.
(3) A gyámhatóság engedélye alapján a jogszabályban meghatározott kulturális, művészeti, sport-, hirdetési tevékenység keretében a tizenhatodik életévét be nem töltött személy is foglalkoztatható.

hmmm, érdekes.

bandika gazdája 2011.08.08. 10:18:57

@Hajszás Láncos: Veled azelőtt lehetett normálisan vitatkozni, mikor (és mitől) hibbantál meg ennyire? Szísz valamit? Hagyd abba, az sokba kerül állítólag. Vagy ragasztózol? Az ócsó.

bandika gazdája 2011.08.08. 10:23:35

@guma: Majd minden csatornát "bejárt" egy karpek, aki svájci valutában akarta visszafizetni a hitelét. NEM ENGEDTÉK MEG NEKI! Befizette forintban, majd négy nap múlva felkérték, hogy még félmilliót legyen szíves, mert annyit romlott a forint amíg odaért az átutalás (4 nap alatt?!). Banki szakemberek és PSZÁF közölték, hogy ez így helyes. Mi van itten, tessék mondani csak!!!

bandika gazdája 2011.08.08. 10:26:33

@Hajszás Láncos: Jósolok neked ingyen! Ezentúl ha a kommunizmusért rinyálsz ahogy szoktál, kapsz majd a szemed alá rendesen!

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.08.08. 10:32:11

@Seduxen: Legalizálni akarják pl. a gyermekmodellkedést.
Amúgy nekem az eredeti megfogalmazás jobban tetszik.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.08. 11:23:44

@laspalmas: én nem találom az irományok szövegét (a kérdéseket de a válaszokat sem) az országháza 2.0 honlapon, sem a parlament honlapján.
el lehet olvasni, vagy csak én vagyok béna?

2011.08.08. 12:18:08

@bandika gazdája: Miért is? Csak azért, mert alkalmazkodok? Nem vagyok sem kollaboránsa, sem pártoló híve a kapitalista kleptokráciának, mindössze elfogadtam, hogy pillanatnyilag ez a helyzet, és alkalmazkodtam hozzá. Mert akinek nem hajlik a gerince, annak törik. Lehet dacból felvenni a hiteleket, és úgy csinálni, mintha nálunk is német életnívó lenne, de végülis ez sajnos nem így van, jó régen nem, és még jó sokáig nem is lesz, aki ehhez a körülményhez nem tud alkalmazkodni, az sajnos ki fog hullani Darwin rostáján. Ember embernek a farkasa, akinek a préda szerepe jutott, legjobb, ha kurva óvatos. Lehet fejjel menni a falnak, de minek?

intifada 2011.08.08. 12:22:32

video.google.com/videoplay?docid=-1509230126993333797

Béla bácsi mindent tud, de ebből mindenki megértheti hogy mi a fene folyik a pénzzel vagyis a nem pénzzel.

@Hajszás Láncos: Mintha Lézer Jani hallanám. Ezek szerint neked semmi problémád nincs ezzel a hatalmi szabadrablással, mert még a retorikát is használod. Az avatarodból ítélve nem véletlen, ha hozzávesszük, hogy nem volt változás 1989-ben, mert te is csak alkalmazkodtál, ruhát cseréltél és mostmár az a hülye akit a rendszer beszopat. Nem ám a rendszer a gyalázatos, nem !? Csak kevésbé érthető, hogy mi nem tettszik amikor az alapja az általad favorizált rendszernek, hogy asszongya: Mindenki egyenlően tesz be és igényeinek megfeleúen vesz ki- ha jól tudom. A mostani és eddigi nagyurak és hölgyek nagyobb igénnyel vannak. Ocsmány, ahogy lehülyézed azt akit besyopattak, holott te is lehtnél ilyen helyzetbe csak te nem mertél vagy nem is akartál változtatni az életeden, "mert Rezsimek jönnek-mennek, én dolgozgatok, ők fizetgetnek, és eléldegélünk szépen ebben a kis Hazában." és neked ez jó! Gratulálok!! Igazi proli felfogás. Az eszedbe se jut hogy tégy a rendszer ellen -mert milyen jó a langyos pocsolya- ami csak azt engedi hogy kifizesd a számlákat azt kuss! De aki fulladozik ebbe a régi-új pocsolyába az még le is nyomni szánalmas.

Ezt kifejtenéd bővebben:"Látom, mekkora nyomor van az országban, és hogy dőzsölnek a merániak, és azon túl, hogy az én életem viszonylag szerencsésen alakult, ez nekem nem tetszik."

2011.08.08. 13:45:02

@intifada:

"Õ csorda számra tartja gyülevész
Szolgáit! éppenséggel mintha minden
Hajszála egy őrzőt kívánna; sok
Meránit, olykor azt hinné az ember,
Hogy tán akasztani viszik, úgy körül
Van véve a léhűtőktől, s mi egy
Rossz csőszt alig tudunk heten fogadni.
Õ táncmulatságokat ád szüntelen,
Úgy, mintha mindég vagy lakodalma, vagy
Keresztelője volna: és nekünk
Szívünk dobog, ha egy csaplárlegény az
Utcán előnkbe bukkanik, mivelhogy
A tartozás mindjárt eszünkbe jut.
A jó merániak legszebb lovon
Ficánkolódnak - tegnap egy kesej,
Ma szürke, holnap egy fakó: - nekünk
Feleség- és porontyainkat kell befogni,
Ha veszni éhen nem kívánkozunk.
Õk játszanak, zabálnak szüntelen,
Úgy, mintha mindenik tagocska bennek
Egy-egy gyomorral volna áldva: nékünk
Kéményeinkről elpusztulnak a
Gólyák, mivel magunk emésztjük el
A hulladékot is. Szép földeinkből
Vadászni berkeket csinálnak, a-
Hová nekünk belépni nem szabad.
S ha egy beteg feleség, vagy egy szegény
Himlős gyerek megkívánván, lesújtunk
Egy rossz galambfiat, tüstént kikötnek,
És aki száz meg százezert rabol,
Bírája lészen annak, akit a
Szükség garast rabolni kényszerített."

Ismerős a helyzet?
Tovább is van:

"Ő cifra és márványos házakat építtet; és mi csaknem megfagyunk kunyhónk sövényfalai közt. – Aki száz meg százezret rabol, bírája lészen annak, akit a szükség garast rabolni kényszerített. –Tűrj békességgel, ezt papolja az apáturunk is sokszor… de tömve volt magának a gyomra. – Ha szorongat a szegénység, a poklot nem féljük; a mennyország sem jön oly szép színben a szemünk elébe."

Katona József: Bánk Bán
Újra aktuális.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.08. 14:07:57

@vero:

Úgy van, hogy a kérdés szövegét mindig csak a válasz megjelenésekor teszik fel a parlament.hu-ra. Akkori, tehát aug.4-i dátummal van fent az Ország Háza 2.0-án, és a linkjük továbbvisz a válasz szövegéhez (van, amikor ők is kiteszik a teljes szöveget, van amikor csak linkelnek, ez változó), annál pedig linkelve van a kérdés:)

Azt egyébként Nyakó indítványai között is megtalálni, ellenben Navracsics válaszát saját magánál nem..... kicsit komplikált nekem a parlamenti kereső, ezért is örülök ennek a másik oldalnak, mert szépen időrendben leszipkáz mindent, és listázza a Facebookon is, így 2 perc ráfordítással naprakészen lehet tudni, ki mikor mit adott be, cím és benyújtó alapján pedig azonnal eldönthető, hogy érdekes-e. :)

Endrosz 2011.08.08. 14:39:34

TÉMÁN KÍVÜL:

A Mindennapi csinált egy interjút Bodoky Tamással, természetesen főleg Átlátszó/MagyarLeaks ügyben.
www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/bodoky-tamas-es-a-magyar-wikileaks-interju-/2011-08-08/5729
Jó visszhangja volt itt a kezdeményezésének, gondoltam, van rá érdeklődés.

süti beállítások módosítása