Skip to content


       Szűrés lista

Csúcsformában: egy hét, két csomag

Na, 15 hónap alatt hamar kihozták döntetlenre:



Nem volt elég ezen a héten az Országvédelmi terv, most pénteken megkaptuk az újabb csomagot (Országvédelmi Költségvetés néven fut) Matolcsytól, aki mesélt a 2012-es költségvetésről végre számokkal, ami így egyben egy durvább gombóc, mint ez eddig gombócok.

Tanítják, hogy a rossz híreket pénteken kell bejelenteni, hogy ne tudjanak rá reagálni, Matolcsy egyenesen a péntek délután 4 órát választotta.
 
A tervek, a portfolio.hu cikke alapján:
- Másfél százalékos GDP-növekedéssel készül a 2012-es országvédelmi költségvetés.
- Az államháztartás hiányát a GDP 2,5%-ában maximálja.
- Idén év végére 73%-ra, jövőre 72%-ra csökken a GDP-arányos bruttó államadósság ráta. - Az előzetesen prognosztizált 3,4% helyett 4,2%-os inflációval számol éves átlagban jövőre a kormány.
- A GDP-arányos kamatkiadások mértéke az idei 3,8%-ról jövőre 3,6%-ra csökken.
- Nagyon szerény, 0,2%-os fogyasztásnövekedéssel számolunk 2012-ben.
- A beruházások 2011-ben várhatóan 1% körüli mértékben nőnek, amely jövőre 3,2%-ra gyorsulhat.
- A folyó fizetési mérleg többlete a GDP 2%-ról 3% fölé emelkedhet.
- Másfél százalékos foglalkoztatásbővüléssel számol a kormány, amely mellett a munkanélküliségi ráta 10-10,5% közötti tartományba mérséklődhet.

2012-ben a tervezett 550 milliárdos kiigazítás helyett inkább 750 milliárdot vállalnak be: 300 milliárd a kiadási oldalon, 445 a bevételi oldalon.

25%-ról 27%-ra emelik az áfakulcsot, ebből 150 milliárd pluszbevételt remélnek, amit "betesznek az Országvédelmi Alapba, amely a költségvetési célok biztos teljesítéséhez szükséges."

Ezzel Európa egyedüli áfakirálya Magyarország, végre lehagyjuk a svédeket:

A gyakorlatilag államcsődben lévő Görögországban is csak 23%  az áfa ...

Ugye, ez jelenti, hogy január elseje el van baszva, mert lehet bemenni árat állítani, immár menetrend szerint...

Most ne abba gondoljunk, hogy a 125 ezer forintos LCD TV ára 2000 forinttal nőni fog, hanem olyan finomságokba, hogy a benzin ára azonnal 7 forinttal emelkedik.

Ez már tényleg az ötlettelenség legalja, semmi mást nem tudnak kitalálni csak az áfaemelést. Mikor így sem kapunk számlát a fodrásznál, az autószerelőnél, mobiltelefonboltban, a piacon, ezek után mennyien fogják azt mondani, hogy köszi, nem kell számla, vagy számla nélkül mennyi is lesz? Küldhetik a NAV-kommandókat, úgy meg fog nőni a számlaelkerülés, a feketekereskedelem, hogy nem fog itt semmiféle plusz 150 milliárd befolyni.            

"Csökkentsük a vállalkozások, munkavállalók terheit", illetve a "fél millió új munkahely" tervhez szánták gondolom azt, hogy
- a főállású és társas vállalkozásoknál a minimálbér másfélszereséig kell majd egészségbiztosítási járulékot fizetni.
- a munkavállalói járulék mértékét 1%-ponttal emelik.
- a társasági adóban a veszteségelhatárolás szabályait változtatják.
- az online szerencsejátéknál is bevezetnek új adót. Ez ugye még senkinek sem sikerült Európában, de Gyurinak biztos erre is van egy frappáns ötlete. Javaslom az "átutalási vasfüggöny" bevezetését, folyószámláról utalni csak belföldre lehessen.

Mu-ha-ha, és most jön a szokásos őszi "eldobom a hajam mit mondott már megint Matolcsy"-duma, a tavalyi magánnyugdíjpénztáras szöveg után újra alkotott:
"Mindannyian tudjuk, hogy az adóemelések az eltitkolt jövedelmekre vonatkoznak, tehát ez nem megszorítás."
Pólóra ezzel aranymondattal is!

Nem megszorítás, mi? Hiszen a Zemberek kormány szakított az elmúltnyolcév politikájával, és nincsenek, és nem is lesznek megszorítások. Csak 27%-os áfa. Egyelőre. Mert egy 35%-ost is akarnak. A 27%-oson felül. Állítólag luxuscikkekre. Majd a Gyuri kigondolja, mi a luxuscikk.
 
Még egy durva lépés:
Egyszerre kivezetik az adójóváírás rendszerét, illetve a félszuperbruttó rendszerét is. Az adójóváírás kivezetésével nyernek 370 milliárdot, a félszuperbruttó eltörlésével meg buknak 380 milliárdot, így szumma: buknak 10 milliárdot.

Igen ám, csakhogy.
2011-től az adójóváírás 16%-ra csökkent, legfeljebb havi 12.100 forint lehet, amennyiben a magánszemély jövedelme nem haladja meg a jogosultsági határt, amelynek összege évi 2 millió 750 ezer forint, ezt követően 12%-kal fut ki, ami azt jelenti, hogy az adójóváírás évi 3 millió 960 ezer forintos jövedelem felett nem érvényesíthető.




Vagyis akinek bruttó 250 ezer forint alatt van a bére, az havi szinten bukik 12 ezer forintot mínusz a félszuperbruttó eltörlésével nyert összeg.

Ha jól számolom most egy bruttó 200 ezer forintot kereső szja-ja 36.320 - 12.100 adójóváírás = 24.220 tényleges szja.
Jövőre se félszuperbruttó, se adójóváírás, így havonta 32 000 ft szja-t kell fizetni. Ez mínusz 7780 forint havonta.

Aki bruttó 250 felett keres, annak ugye nincs adójóváírás, így jól járnak a szuperbruttó kivezetésével.

Aki most bruttó 350 ezret keres, az most havi 71.120 forint szja-t fizet, jövőre csak
56.000 forintot fog. 

Matolcsy látszik, sokat tanult, az egykulcsos adó bevezetéséből, hogy a magasabb keresetűek adócsökkentését az alacsonyabb keresetűek fizették meg.  Most újra eljátssza, a félszuperbruttó kivezetését a bruttó 250 ezer forint alatt keresők finanszírozzák meg. 
(LOL, most láttam a Híradóban, hogy megint elsütötte, hogy senki sem járhat rosszabbul...)

Ennek már tényleg nem lesz jó vége ...

Arra már ki sem térek, hogy miket mondtak 2010 előtt ...

Török Gábor: 396. Ha ketten csinálják ugyanazt
Index, Dudás Gergely: Gyurcsány, takarodj!
LMP: Az elmúlt húsz év legnagyobb megszorító csomagja
Origo: Nettó 140 ezres fizetés alatt nagy érvágás a Matolcsy-csomag
Portfolio.hu elemzés: Ez bizony kőkemény megszorítás - és fájni fog
"A jövő évi hatalmas költségvetési elcsúszást a kormány alapvetően bevétel oldali lépésekkel kívánja megalapozni. Szinte nyoma sincs a Széll Kálmán-terv 550 milliárd forintos, reformértékű kiadáslefaragó átalakításának, a kiadási oldal korrekciója a megvalósíthatóságot tekintve a tömörségében is baljós "hatékonyságjavításon" alapul, többet erről nem nagyon tudunk. A csomag 60 százalékát kitevő adóemelő lépésekben az egyetlen fellelhető koncepció a "mindenből egy kicsit"-elv, érinti ez az szja-t a járulékot, az áfát, de a kisebb vállalkozásoknak is kijuthat a jóból a cégautóadó emelése révén."
"Ahhoz, hogy egy havi bruttó 100 ezer forintot kereső ember nettó reáljövedelme ne változzon az idei évhez képest, januárban 13 százalékos béremelést kellene végrehajtani. Ha ez megvalósul, akkor az foglalkoztatási sokkot fog okozni, ha nem, akkor fogyasztási sokkot."
FN.hu: Így változnak a bérek

Címkék: válság matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr253232279

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Országvédelem: mennyivel lesz kevesebb? 2011.09.18. 15:01:03

Közzéteszünk egy gyorskalkulációt, ami a Matolcsy-féle bejelentés jövedelmünkre gyakorolt hatásait mutatja be. A táblázatban a 2010-től kezdődően adott nettó jövedelem mellett az egyes jövedelemsávokban látható, milyen adóterhelés változás következett ...

Trackback: Nem megszorítás 2011.09.17. 08:03:47

A Kedves Vezető és balfék Jobb keze most aztán jól megvédi az országot az országvédelminek nevezett költségvetéssel. Matolcsy György szerint ez persze nem megszorítás, mi azonban azokkal értünk egyet, aki inkább a számoknak hisznek. Ez a rendszerváltás...

Trackback: 92520 Ft 2011.09.16. 19:34:54

Hogy mi a fenti összeg? 2012-ben legalább ekkora minimálbérre lesz szükség, hogy ne csökkenjen a nettó kereset. De ha hozzá vesszük az idei és a tervezett inflációt is, már rögtön 100.000 felett vagyunk, hogy ne legyen reálbércsökkenés.Mit is szoktak e...

Trackback: Lassan mondom, hogy mindenki értse 2011.09.16. 18:49:23

Még a Kedves Vezető, és magyar hangja Szájjárató Péter is.Nem lesznek megszorítások! A Nemzeti Hazudozás Kormánya drasztikus adócsökkentésekkel vet véget a megszorítások politikájának.Első lépésben drasztikusan csökkentettük az SZJA-t. Arról igazából n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GaZe 2011.09.16. 18:52:29

öö... már van megoldási javaslat a dologra: a munkaadó fogja fizetni a különbözetet, hogy senkinek sem csökkenhet emiatt a fizetése. a munkaadó meg.. bizonyára malomtulajdonos kulák aki a bankokkal cimborál.
most már egészen biztos, hogy Kádár rendszer 2.0 reboot zajlik éppen, de 1000%-ig.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 18:59:57

@GaZe:

Na ja, inflációkövető fizetésemelés helyett 5%-os nettóbér csökkenés, szép.

nemjogasz 2011.09.16. 19:04:13

Szíjjártó remix következik:
"Az adócsökkentés és Nemzeti Eggyüttműködés kormánya szakítani kíván az elmútnyolcév megszorító politikájával, és nem a zemberekkel fizetettei meg, és természetesen nem lesznek megszorítások, meg adóelemlések, mert egy konzervatív kormány nem szorít meg...."

GaZe 2011.09.16. 19:07:43

@zero: zelmúltnyócév...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.16. 19:07:58

"Mikor így sem kapunk számlát a fodrásznál, az autószerelőnél, mobiltelefonboltban, a piacon, ezek után mennyien fogják azt mondani, hogy köszi, nem kell számla, "

Hátvaze ez kész :D
Ezek szerint tudják, hogy a feketézés a baj, de szarnak rá, mert macerás megoldani? Mert esetleg kiderülne, hogy az ő cégeik sem adnak számlát? Vagymiafranc?
Megint tollas lett a hátunk, emberek (és nácikok :) )

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 19:09:25

Az állam úgyis gondoskodik rólunk hatósági áras rezsivel, amin nyilván jópár ezrest megfog mindenki. Simán futja adóemelésre az extraprofitunkból. Én még azt is bevezetném, hogy a fizetést, pardon, munkáltatói segélyt utalványokban kelljen adni. 20 rugó kajára, 20 rezsire, egy ötös ruhára, meg évente még egy ötös a Nemzeti Vágta belépőjére, van még valami költség?

Virág et. 2011.09.16. 19:09:28

Az adócsökkentés kormánya úgy csökkent adót, hogy közben emel. Rekord magasra.
Az meg csak hab a tortán, hogy megint az alacsonyabb keresetűek járnak rosszul a magasabb keresetűekkel szemben (a hülyék kedvéért: nem, nem gazdag, akinek 400e a bruttója, de gazdagabb annál, akinek csak 120e).
Ha így folytatja, Orbán Viktor a történelembe egyfajta inverz Robin Hoodként fog bevonulni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.16. 19:09:50

@GaZe: Nem baj, a munkahelyteremtést egy kicsit félretesszük, amíg mindenkit kirúgnak...

majomkutya 2011.09.16. 19:14:40

Aztakurva. Most aztán kavarognak a fejemben a gondolatok.
De csak 2 dologra hívnám fel a figyelmet:
"- a főállású és társas vállalkozásoknál a minimálbér másfélszereséig kell majd egészségbiztosítási járulékot fizetni."
Ez nekem kísértetiesen hasonlít a gyurcsány féle elvárt adóhoz, amit ha jól emlékszem az AB kaszált el. Ja, hogy most az AB nem játszik? Én kérek elnézést...
"- a munkavállalói járulék mértékét 1%-ponttal emelik. "
Szíjjártó Péter azt hazudta, hogy a 16%-os egykulcsos adó azért kellett, mert a többkulcsos adó a munkát bünteti, ezért a visszatérés a többkulcsos adóra bűn lenne. (Azt, most hagyjuk, hogy ezek szerint is Szíjjártó Péter sajátosan értelmezi a bűn fogalmát (vö. egyenruhás bűnözés), de nézzünk már körül, a legtöbb kultúrállamban (pl. skandináv államok) kimondottan többkulcsos progresszív adó van.) De a lényeg: tavaly, mintegy huszadrangú kérdésként 10%ra emelték a nyugdíjjárulékot, most meg 1%-kal megtoldják az EÜ járulékot. Nekem ez szintén a munka büntetésének tűnik.
Az, meg hogy nem megszorítás az (mert az eltitkolt jövedelmekre vonatkozik), hogy drágább lesz mondjuk a parízer a boltban... háát bazdmeg szóhoz sem jutok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:21:06

@Virág et.:

+ várjuk mi lesz a diplomásadóval ....

majomkutya 2011.09.16. 19:22:20

@Virág et.: Igen, gyakorlatilag a permanensen lecsúszástól fenyegetett alsó-középosztály fog megint rábaszni.
Nekem úgy tűnik, hogy a Fidesz az intézkedéseivel feltétlen híveivé teszi a "magasabb" keresetűeket (középosztály+felső középosztály) + megtartja mindenhonnan azokat, akik annyira elvakult narancsködben élnek, hogy menthetetlenek és azokat, akik tőle függenek egzisztenciálisan. Ez egyes becslések szerint kb 2 millió ember is lehet. A többi szerencsétlent, meg megkeseredetté és apolitikussá akarja tenni, így 2 millió elkötelezett támogatóval+aki a kampányban beesik meg tudja nyerni a választást és most kidolgozandó, a Fidesznek megfelelően aránytalan választási rendszerrel. Anyám borogass.
Azt meg halkan jegyezzük meg, hogy amit ma jó fizetésnek tart a közvélekedés (mondjuk300-400 bruttó), ilyen árak mellett legalább annak kellene lennie egy normális államban az alsó-középosztálybeli fizetésnek. (és nem 80-120 nettónak)
Anyám borogass...

GaZe 2011.09.16. 19:23:36

@zero: az a franya internet (printscreen amig...)
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=136099

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:23:43

@majomkutya:

Azt mondta Matolcsy, hogy a TB kasszának el kell tartani az egészségügyet, azért emelnek. Mintha azt olvastam volna, hogy idén először pluszban van a TB-kassza, + 30 milliárddal.

Ja, ha meg kell az egészségügyre pénz, nem kellene az államnak benyelni a cigaretta 400 milliárdos jövedéki adóját + az alkoholét. Főleg mivel a tüdő meg májbetegeket az EÜ gyógyítja, nem az államkassza.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 19:24:38

@Virág et.: miféle adóemelés?

"Az adócsökkentés kormánya úgy csökkent adót, hogy közben emel. "

Pont fordítva, most csökkentik 35%-ról 27%-ra az áfát.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:24:53

@GaZe:

2009. július 7., 09:00:
"A Fidelitas Informatikai Kabinete az információs társadalom építését elősegítő és a fiatalok életét megkönnyítő, átgondolt kormányzati lépéseket támogatja, az értelmetlen és kizárólag megszorítást szolgáló elemeket - mint az ÁFA 20%-ról 25%-ra emelése - határozottan elutasítjuk és károsnak tartjuk."

LOL

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:25:56

@majomkutya:

Nyugi, éppen ezért heggesztik most az új választási rendszert ...

majomkutya 2011.09.16. 19:26:39

@zero: Lehet, hogy holnap kiderül, hogy maga az államkassza gyógyítja... Sosem lehet tudni.
Látod: EZ SEM MEGSZORÍTÁS, NEM VAGY KÉPES FELFOGNI??? ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.16. 19:27:37

@zero: Figyu, az a 30 milliárd lóf*sz ahhoz képest, amit az EÜ el tudna nyelni - mondjuk azt nem értem, hogy ha pluszban vannak, akkor miért nincs műtétekre sem pénz :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.09.16. 19:27:57

@Sarkalatos hozzászóló: Igen, a Minigazból jelentik, hogy az ÁFA mindigis 35% volt!

majomkutya 2011.09.16. 19:28:25

@zero: És hol van ilyenkor a "A Fidelitas Informatikai Kabinete" ?
Ja, ők most nem nyilatkoznak, mert már a közigazgatásban dolgoznak...

slaci89 2011.09.16. 19:28:50

Engem már komolyan kezd érdekelni, hogy KIK, hogyan és mennyi idő alatt fogják rendbetenni ezt a fekáliahegyet, amik orbiték összekormányoznak. A józan ész hozta törvényekből lassan nem marad semmi és akkor újra min. 2-3 év rendbetétel (vagy nem) következik a - megelőlegezem - 12 év lemaradásunk hoz? Ez a saját és leendő családom jövője? Brutális migrációs hullám elé nézünk...

majomkutya 2011.09.16. 19:29:23

@ColT: Mert ezért vannak pluszban... :)
Sőt, azért is, mert sok helyen időszakosan nincs pl. gumikesztyű, a kórházi kaja meg egy moslék.

Horizont 2011.09.16. 19:45:25

Lehetett kérdezni drága Miniszterelnökünktől és válaszolt is, na hol? Hát Blikkben:)
A kommunikációnak nagy mestere, vagy mesteri a kommunikációja!?
Nem különb Gyurcsánynál ő sem! Vajon ő is elhiszi amit mond??

"Orbán Viktor:
Nem pártolom azt az osztályharcos fölfogást, amely állandóan szembe akar fordítani valakit valakivel. A magyar emberek nem ellenségei egymásnak. A csúnyák sem a szépeknek, a szerencsések sem a balszerencséseknek, az egészségesek sem a betegeknek, a gazdagok sem a szegényeknek. Én nemzeti együttműködésben gondolkodom, amelynek az áll a középpontjában, hogy közösen építsünk fel egy olyan országot, ahol aki dolgozik az bízhat abban, hogy a munkájával előrébb is juthat. Ezért jó az arányos adórendszer, ezért jó az alacsony vállalkozói adó, ezért jó a startmunka program, és ezért jó, hogy a gyermekek és nyugdíjasok után, illetve helyett az állam fizeti az egészségügyi hozzájárulást. A sort még hosszan folytathatnám. Kérem, támogasson abban, hogy egy ilyen ország formálódjék munkánk eredményeképpen."

Hát ezt nem heverem ki egész hétvégén se....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:48:13

@Horizont:

LOL, zseniális az Orbán-chat a Blikken:

"tasunko:
Orbán úr!Nem zavarja e Önt személy szerint,hogy másfél éve kormányon vannak,de eddig semmi értelmeset nem csináltak?Ennyi volna a "készek vagyunk a kormányzásra". Így egy molylepke is vezetné az országot...

Orbán Viktor:
Veszélyes volna egy molylepkére bízni az országot, kérem gondolja át javaslatát. Tisztelettel: Orbán Viktor "

Horizont 2011.09.16. 19:50:25

@zero: Ezen röhögtem én is:) Lassan már egy molylepkével is jobban járnánk.....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 19:50:40

@zero:

"Keil János :
A kormány minden intézkedésével egyetértek egy dologgal nem,ez a 16 % adó.Önkormányzatnál dolgozom ,a fizetésem 2010 ben 90 ezer bruttó volt , most 2011 ben kaptam 3600 forint kiegészítést de a nettóm ugyan annyi. Akkor ez nekem miért jó? köszönöm ha válaszol jó egészséget kívánok

Orbán Viktor:
Az arányos adórendszer mindenkinek jó, ha végleges formájában megvalósul, mert Európa legegyszerűbb legáttekinthetőbb, leginkább családbarát és a munkát elismerő adórendszere lesz. Az előző adórendszer csődbe vitte az országot, büntette a munkát, nem ismerte el a gyereknevelést, és nem segítette a vállalkozásokat. Ez a változás meg fogja hozni az eredményét. Örülök, hogy az átalakulás során ön nem veszített a béréből. Remélem a következő években előrébb is jut majd. "

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.09.16. 19:59:16

@zero: amúgy ezzel az egy százalékos emeléssel megvalósították az Oszkó-féle 17%-os kulcsot :-)

Horizont 2011.09.16. 20:03:41

@zero:
"Örülök, hogy az átalakulás során ön nem veszített a béréből. Remélem a következő években előrébb is jut majd. "
A fene essen a pofájába!!!! Pofátlan dög! Én is kaptam fizetésemelést és így ugyanott vagyok mint tavaly! Mert elvitte a béremelésem a Matolcsy-Orbán szuper páros! Kérdem én jövőre mi lesz? Mert nem fognak a cégek vezényszóra annyit emelni!
Pedig én is írtam neki (igaz nem kérdeztem, mert mi a jó büdös francot is lehetne kérdezni tőle) persze nem lettem nyerő be sem jutottam:)) Még a Blikkbe se:DDDD

LuciFerko 2011.09.16. 20:03:54

Lassan tényleg forrni fog a dalom.

majomkutya 2011.09.16. 20:11:07

@zero: Erről beszélek. 90 ezer a bruttója, ami már évekkel ezelőtt sem volt elég a normális életvitelhez (normális életvitel nálam: jókedvű munka, rekreáció, évente legalább 1 hét nyaralás, hétvégén kikapcsolódás pl. mozi, étteremben kajálás, stb...) És most természetesen őneki sem fog emelkedni a fizetése és őneki is drágább lesz az élet. Ez az abszolút szopóág, amit úgy hívnak reálbércsökkenés. De azért OV reménykedik, hogy majd egyszer "előrébb is jut majd".
Ezek azok a fizetések, amit azért adnak, hogy a "rabszolga" ne haljon éhen. Hát elég sovány ha csak reméljük, hogy előrébb is jut majd.

Grigorij Pantyelejevics 2011.09.16. 20:13:03

Hol lehet szavazni a molylepkére?

Eltűnődtem. Működőképes. Cseréljünk. A molylepkét még nem próbáltuk, de az a tulajdonsága, hogy 4 évre beérné egy ócska szövetkabáttal, messze az elmúlt 20 év legfelelősebb politikusai közé emelné.

Európa először tán furcsállná, de hamarosan az olaszok lecserélnék Berlusconit az első arra járó svábbogárra, a franciák se várnának soká a maguk pillangójával.
Egyszer végre valóban példa lehetnénk.

majomkutya 2011.09.16. 20:15:15

Közben olvasom, hogy "Magyarország aktív uniós szerepvállalásra törekszik"
Nem gondoltam volna, hogy egyszer Bödöcs Tibornak fogok igazat adni: "Előbb egy normális hétköznapot kellene megrendezni..."

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 20:16:34

"Szijjártó Péter egyértelműen kijelentette, hogy a Fidesz nem támogat olyan intézkedést, amely az emberek terheinek növekedésével járna. "Semmilyen adóemeléshez nem vagyunk hajlandóak asszisztálni, mert nem erről volt szó a választások előtt" - tette hozzá. Igaz, akkor még nem a miniszterelnök szóvivője volt, az idézet ugyanis 2006 júniusából származik.

Matolcsy György ma bejelentette: 27 százalékra emelik az általános áfakulcsot, megszűnik az adójóváírás és a félszuperbruttó, a munkavállalói egészségbiztosítási járulék egy százalékkal emelkedik."
Őőőőőőőőőőőő... Szép is! Komoly emberek, no meg hitelesek is! Tényleg! Komolyan!

Ismerőst idézve - "Miért nem bírta az anyja lenyelni inkább!?"

"Amikor az elmúlt hét évben az MSZP politikusai adócsökkentésről beszéltek, végül mindig adót emeltek - mutatott rá a Fidesz helyettes szóvivője, Cser-Palkovics András 2009-ben. Mint fogalmazott, a kormány nem más, mint politikai adócsalók gyülekezete, akiknek semmi sem szent.

Érdekes párhuzam, hogy akkor az áfaemeléstől várt többletbevételt krízisalapba helyezte volna az akkori kormány, most Matolcsy a 27 százalékos kulcstól várt többletbevételt országvédelmi alapba tenné.

Pedig Cser-Palkovics szerint "az ilyen intézkedésekből pontosan látszik ugyanis, hogy a krízisalappal a szocialisták valójában nem az általuk bajba juttatott embereken akarnak segíteni, hanem csak a választási pártkasszát töltik fel. Ha nem így lenne, akkor nem hoztak volna olyan megszorító intézkedéseket, amelyek éppen a legnehezebben élő embereket hozzák még kiszolgáltatottabb helyzetbe. Ilyen például az áfaemelés, és annak árnövelő hatása" - mondta 2009-ben a szóvivőhelyettes."

Kisköcsög naridroidokat komolyan kérem, legyenek szívesek már megvédeni agyatlan és szinte nem is hazug pártunkat és kormányunkat! Érvekkel és tényekkel... Seggarcok! :)

Csigataposó 2011.09.16. 20:29:37

@zero: "Örülök, hogy az átalakulás során ön nem veszített a béréből"...csak annak vasarloertekebol Amig pofan nem basszak szivlapattal.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 20:29:47

"Ahhoz, hogy egy havi bruttó 100 ezer forintot kereső ember nettó reáljövedelme ne változzon az idei évhez képest, januárban 13 százalékos béremelést kellene végrehajtani. Ha ez megvalósul, akkor az foglalkoztatási sokkot fog okozni, ha nem, akkor fogyasztási sokkot. "

www.portfolio.hu/gazdasag/ez_bizony_kokemeny_megszoritas_es_fajni_fog.155497.html

majomkutya 2011.09.16. 20:32:45

Origó: "A bejelentés előtti napon került csak be a kormány elé az áfa és több más adó megemeléséről szóló javaslat, amelyet pénteken jelentett be Matolcsy György gazdasági miniszter."
Ez ám a tervezés, nem mondom.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 20:35:48

"Magyarország megvédi a költségvetést a hiánytól, mert 2,8 százalék fölötti deficitnél automatikusan nőne az államadósság, és ezt nem engedhetjük meg", mondta Matolcsy."

Azt hinné az ember, hogy 0% feletti deficitnél nő automatikusan az adósság, de ma már új szelek fújnak. Ki lehetne így vagy 70 év után próbálni egy nullszaldós vagy szufficites költségvetést, hátha kiderül, hogy az is csökkenti az adósságot, igaz, az ilyen költségvetés nem igazán ejrópai, talán intőt is kapnánk érte valamelyik minősítőtől.

kej 2011.09.16. 20:45:21

Nettó bérek változása bruttó 78 ezer forintnál
Munkavállaló 2011 2012
Gyermektelen 60 600 48 120
Egygyermekes 64 350 61 870
Kétgyermekes 64 350 64 350

+ áfa-emelés (kapásból hét-10 forinttal nő a benzin ára), dízel jövedéki adó emelés, egyéb jövedéki adók emelése: mind mind inflációgerjesztő hatású. gyakorlatilag gyerek nélkül 250 ezer forintig mindenki szopni fog. de azért, hogy egy minimálbéres 12 ezer forinttal kevesebbet kapjon:(((

hát basszák meg, de ez nem megszorítás. ja és a 11-11,5 százalékos tervezett munkanélküliség a mostani 10,8 százalék helyett. lesz á itt munkahely

de ez nem megszorítás

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 20:50:34

"Semmilyen adóemeléshez nem vagyunk hajlandóak asszisztálni, mert nem erről volt szó a választások előtt"
Szijjártó Péter, 2006

Most sem volt! Semmiről... Hurrá, éljen a Párt!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 20:57:44

Ja, és ez nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás! ... nem megszorítás!

Vörös Szonja, a tetovált lány 2011.09.16. 21:01:24

nekem nincs eltitkolt jövedelmem, és nagyrészt becsületes & törvénytisztelő vagyok.
(Voltam eddig)

Most már értem, miért nem vagyok egyáltalán kicsit sem sikeres. Bár még élek, szóval ez akár egyfajta sikernek is elkönyvelhető.
:S

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:07:03

@zero: Te Zero! Tudom nem ide tartozik,de nem mostanában van ennek a szánalmas blognak a születésnapja? :)) Vagy mostanában már nincs kedvetek ünnepelni?

Botosjeti (törölt) 2011.09.16. 21:13:18

Nem értem, minek aprózzák azt az ÁFA emelést. Legyen egyből 100%, úgy könnyebb számolni vele.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2011.09.16. 21:20:19

@fura nick: kár, hogy nem lehet lájkolni a kommenteket :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:20:45

Január elseje elbaszva,mert lehet bemenni árat átállítani. Teszkóba dolgozó vazeg?:))

Csigataposó 2011.09.16. 21:21:44

Torokgaboron olvastam de kb ezt erzem en is:

Tanító néni - Gyerekek! Ti mivel tisztelegnétek Orbán Viktor miniszterelnök úr előtt?
Évike - Én a mellemre tetováltatom az arc képét és dagadni fog a keblem a büszkeségtől.
Julika - Én a hasamra fogom tetováltatni az arcképét és a leendő gyerekem alatta fog fejlődni.
Tanító néni - És te Móricka?
Móricka - Én a pöcsömre tetováltatom az arcképét és vagy megy a picsába, vagy lógni fog.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 21:22:35

@fura nick: Teljesen igazad van! Szarnak aprózzák el. 1-2 hónap múlva 29%, aztán meg 34... Egyből durr bele!
Az legalább olyan alapos előkészítés után lesz majd bevezetve és kitalálva, mint ez! Komolyan! Nem röhög!!! :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:23:46

Erőteljesen megfogni a nyakukat és elmagyarázni nekik,hogy ez sem megszorítás.....

Vörös Szonja, a tetovált lány 2011.09.16. 21:27:56

LOL mindenkit lájkolok :) csak a humor(érzék) ne vesszen el, mert akkor tényleg vége.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:28:58

ezek az alapok amibe mennek a pénzek milyen alapok és hová kerül az a pénz?
Amúgy aztán még jöhet:
Nemzetvédelmi akcóterv.
2012 költségvetés kiigazítása.
2012 költségvetés kiigazítás kiigazítása (nem úgy jöttek össze a dolgok,ahogyan kidobtuk dobókockával).
I.Viktorról (szerényen) elnevezett terv.

Enrico72 2011.09.16. 21:34:31

Értem. Szóval ti felvennétek újabb hitelt? Szerintetek mi a megoldás? Most mit kellene csinálni?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.09.16. 21:37:34

@fura nick: miért csak 100? Lehetne 150-200-250 is, el fogunk jutni odáig.....

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 21:38:36

Aki elégedetlenkedik, az vegyen be egy ciántablettát, és akassza fel magát!

Vörös Szonja, a tetovált lány 2011.09.16. 21:41:57

@Enrico72: megannyi fontos kérdés.
de hitelt soha többé.
én készülök innen el; ki tudja, hogy lesz majd, de a felkészülési időszakban várok, megfigyelek, túlélek. Ha kell, amikor itt az idő, a hazámért harcba szállok. És remélem, túlélek.

Ha semmi nem változik később se, és nem tehetek semmit, akkor tényleg lelépek. Nekem már nincs vesztenivalóm, tökmindegy, mi történik.

majomkutya 2011.09.16. 21:44:10

Utánanéztem a guglival és úgy látom, hogy nem csak EU elsők, hanem világelsők lettünk az ÁFA mértékét tekintve, egyedül - ha jól értem - Brazília előz meg minket, mert ott - szintén ha jól értem - akkor 3 elemből tevődik össze az ÁFA.
Ehhez már tényleg csak gratulálni lehet. Matolcsy a világ legmagasabb ÁFA kulcsával és egy elb@szott egykulcsos adóval "pörgeti" a fogyasztást.

Secnir 2011.09.16. 21:44:42

jóasszony: akkor mennyi lesz a hajvágás?
fodrász: háááát.. ...kétezer számla nélkül
jóasszony: ok, rendben.
bbbrrrr, csiit, csatt.
fodrász: kész, akkor kétezer.
jóasszony: tessék. nyugtát nem kapok?
fodrász:, áhh, az olló nem tud adni...
jóasszony: na nézzük, jön a férjem...
férj: jónapot kívánok, NAV. a jóasszony is a NAVnál dolgozik, itt az igazolványunk, itt úgy látszik, feketevágás történt. nyugta nélkül.
jóasszony (NAV): hát igen, nem adott nyugtát. mielőtt a könyvelést elkérnénk, szeretnénk tájékoztatni, hogy a várható bírság olyan 200.000.- jó magyar forint lesz.
fodrász: ajajajjj.....
férj (NAV): akkor szeretnénk látni ugye a pénztárgépet, a nyugtatömböket...
fodrász: az nincs ugye...
jóasszony (NAV): a bírság alsó határ akkor már olyan 300.000.- forint lesz:
fodrász: ööö.... ...és ha nem kérek róla számlát?
férj (NAV): ööö... ...akkor ötvenezer lesz.
fodrász: óóhhh áááh, nézd csak, pont annyi van a kasszában, tessék. akkor így rendben vagyunk?
jóasszony (NAV): háát.. végül is nem rontotta el a frizurámat...
fodrász: és legközelebb mikor jönnek ellenőrizni? csak azért kérdem, hátha esetleg nem én leszek bent az üzletben... ...nincs véletlenül egy ilyen sms-küldő értesítő szolgáltatásuk?
férj (NAV): ööö... ...de, van, éves előfizetési díja 30.000.- forint.
fodrász: tessék, feliratkoznék erre a listára, itta mobilom, és az első éves díj. viszontlátásra...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 21:44:58

@Sarkalatos hozzászóló: Bakker... Kövér elvtárs személyesen? :) Jóvanna...! :)) Én inkább Pártunknak és Kormányunknak ajánlanám ezt, sokunk megkönnyebbülésére! (Ja, és Fecót is magukkal vihetik!)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:50:31

@Boli: Akartam írni,hogy ez@Sarkalatos hozzászóló: egy javaslat mindkét oldalról,mert a ciántablettát a másik oldal egyik prominense ajánlotta. Eltartott egy darabig mire felfogtam.

Kis ember 2011.09.16. 21:51:20

@Enrico72:

Ingyen nem adok tanácsot, hogy mit tegyünk. :)

De azt megmondom, hogy mit NE: ne mondjuk azt, hogy nem adóemelés, mikor valaminek az adóját 25-ről 27-re emeljük. Így ez ugyanis akkora hazugság, mint amit utoljára a régi kommunisták csináltak. És az nem sok embernek szimpatikus.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 21:52:00

@Tigeri: :)) Én örülök a megtiszteltetésnek...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 21:53:17

@Secnir: Ez nagyon, nagyon... Szégyelld magad, miket te nem gondolsz! :)) Jóóóóóó! Azután ne nagyon csodálkozz majd! :)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 21:53:41

Nincs Magyarok Nyilai, de volna rá igény.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 21:55:02

@Enrico72: I.terv:Viktort a Fecó mellé akasztjuk.
Ha ez nem segít,mehet melléjük a szíjjártó-kóka páros mondjuk.
Aztán jöhet matolcsy és bajnai mondjuk.
Van még egy pár ötletem.....
De kezdjük azzal,hogy nem a csórókat kéne még jobban szopatni.

Enrico72 2011.09.16. 21:59:03

Szóval tippek vannak arra, h mit nem kéne csinálni, de hogy mit kéne arra nincsenek. Addig viszont marad ez.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2011.09.16. 22:01:55

komolyan azt gondolják most is, hogy ettől felpörög a fogyasztás?

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.09.16. 22:01:59

Háááááát......... Lássuk csak:
- Nem sok országot tudok mondani, ahol az elmúlt 2-3 évben reálbérnövekedés volt (csak a nagypénzűeket, de náluk meg nőtt a zállamadósság), így annyira nem lep meg, hogy itt sincs. Igaz itt legalább csökken, ami tényleg szar.
- Az elmúlt pár év egyre hektikusabban változó energiaárai a jövőben várhatóan még nagyobb amplitúdóval, még nagyobb magasságokba fognak emelkedni (exponenciálisan) - természetesen világviszonylatban is. Ennek egyenes következménye a rezsik növekedése is - nem várhatjuk el, hogy Vityáék a végletekig - már-már a kommunizmust idézve - visszafogják. A rezsin kívül pedig minden, aminek az előállításához bármilyen energia (olaj, gáz, szén) kell, annak az árában is ez meg fog mutatkozni (a világon előállított termékek 87%-ához - beleértve az élelmiszereket is - fosszilis energiákat használ az ipar). Ezeket az emelkedő árakat valamiből majd ki kell fizetni! Vagy valamivel ki kell váltani őket. Szemmel láthatóan ez nem zajlik az igényeknek megfelelő ütemben, tehát prognosztizálható, hogy baj lesz. Ha központilag nem megy, akkor egyénileg kell gondoskodni ezekről - vagy választhatja bárki, hogy többet keres. Az utóbbira egyre nehezebb lesz megoldást találni ebben a dekonjunktúrában (ami előreláthatólag akár 20 évig is eltarthat majd), tehát javarészt a megoldás egyéni szinteken kell, hogy megtörténjen. Mindenki gondolja át, hogy tud-e és ha igen, milyen mértékben megújuló energiákat beépíteni és valamicskét az otthonában megtermelni, amiért majd nem a boltban kell pénzt kiadni.
- Az állami kassza pont olyan nagyban, mint mindenki másnál odahaza a családi. Megnézik, mennyi van, és annyit tudnak szétosztani. Eddig az volt a gyakorlat, hogy ha nem volt elég, akkor hitelt vettek fel, ezzel növelve az államadósságot. Folytathatjuk ezt is, de szerintem mindannyian tudjuk, hogy ezt tényleg nem akarjuk. Persze igaz, hogy a korrupció, lopás, haveri cégek is vastagon benne voltak/vannak abban, hogy soha nem elég a kasszában lévő pénz. Mára már elég nagy a botrány, így Vityáék is visszavettek - persze azért még mindig több jut nekik, mint idelent nekünk.
- A devizás (180-as ajánlatos) történetet ha nézzük, akkor látnunk kell, hogy ezzel MOST AZONNAL a nép zsebéből átvándorol a bankokhoz egy nagyobbacska összeg. A bankoknak ez ugyan jövőbeli követelés, azonban a cashflow belső megtérülési rátáját figyelembe véve megintcsak ők fognak jól járni, hiszen ez a tuti, ha náluk a pénz (még ha egy kicsit kevesebb is) egy ilyen időszakban, amikor inkább csak bedőlésekre és behajthatatlan kitettségekre lehet majd számítani. Itt kell megjegyezni, hogy bizony van még lejjebb is, tehát aki ma még tud fizetni, az lehet, hogy holnap már nem. És egyre több ilyen lesz, tehát a bank - ha jobban bele gondol(unk), örülhet, ha minél többen élnek a 180-nal.
- Ha ezeket a valószínűnek tűnő lehetőségeket figyelembe vesszük és átgondoljuk, akkor hosszabb távon még egy olyan következtetésre is juthatunk, hogy a részleges vagy teljes önellátás és energia- és közszolgáltatóktól való minél nagyobb függetlenség jelentheti a biztonságosabb egyéni életkörülményeket, ami viszont egy kert nélküli ingatlanban szinte lehetetlen. Tehát van esély arra, hogy a társasházi lakások egyre eladhatatlanabbak lesznek.

Az adóterhek pedig - mint kishazánkban eddig mindig - a jövőben is emelkedni fognak, ugyanis nincs pénz a kasszában. A probléma, hogy lassan már máshol se. Ahol meg lenne, ott vigyáznak is rá. De - hogy kicsit kárörvendjen is a magyar - a mostani nehéz időkben még a nagy gazdaságok vezetői is csak impotens és idióta és soha ki nem próbált ötletelésekkel igyekeznek valami(ke)t csinálni kb ugyanilyen balfasz módon, mint derék fideszünk.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 22:02:19

@Tigeri: IGEN! IGEN! Azokat ne... Az első kettőn kiszórakozzuk majd magunkat! Abszurdisztán főterén jó lesz? :))

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:02:26

Mennyi pénz megy évente pályázatokra, amiken 100%-ban külföldi cégek, jóhaverok és ügyeskedők nyernek? Egybillió állami, egybillió EU-s?

11%-ra lehetne csökkenteni ennyi pénzből az áfát, meg felezni a járulékokat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 22:06:17

@Enrico72: Én vagyok a hülye,hogy leállok veled vitázni de.
PL.: gazdagéknak visszaemelni picit az adót.Segélyezés átalakítása.Pénzek értelmes célra fordítása.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:06:28

@fixforex:

"- Az állami kassza pont olyan nagyban, mint mindenki másnál odahaza a családi. Megnézik, mennyi van, és annyit tudnak szétosztani. Eddig az volt a gyakorlat, hogy ha nem volt elég, akkor hitelt vettek fel, ezzel növelve az államadósságot."

Rezsire a lakosságnak kb. 10%-a vesz fel hitelt, az államoknak 100%-a már évtizedek óta. Mondj 1 országot és 1 évet ez EU27-ből, amikor annak az országnak abban az évben szufficites volt a költségvetése!

Ha sikerült, akkor "nevezd meg" egy olyan ismerősödet, akinek a zelmúlt 20 évben 5-nél több deficites éve volt. Lehet minimálbéres is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:07:45

@Enrico72:

Nr.1
1 millió adózó minimálbéres. Ebből 500 000 kamu minimálbéres. NAV-ot felduzzasztani, jogszabályokat megváltoztatni, az összes adócsaló levadászása.

Nr 2.
Minden 140 ezer forint feletti nyugdíj arányos lecsökkentése.

Nr3.
Évi 900 milliárd forint EU-s pénz jön be. Mind olyan beruházásra megy el, ami 0 munkahelyet teremt. Ezt megszüntetni.

Nr.4.
Ingatlanadó

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.09.16. 22:13:08

Ha belegondoltok, egyre jobban üldöz mindenkit az adók növekedése, az árak és sárga csekkek emelkedése, a munkanélküliség kísértése. Mégis mire számítunk? Hogy egyszer csak majd hirtelen a semmiből megugranak a bérek? Nem tudjuk elképzelni, mert azt hisszük, ez nem történhet meg, de előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor már majd nem tudjuk tovább húzni azt a nadrágszíjat. Csak akkor már késő lesz majd azt mondani, hogy: "ma már tudom, mit kellett volna tennem tavaly... vagy azelőtt".

Lázár úr kockái 2011.09.16. 22:13:16

Gyertek, igyátok Szíjjártó szavait:

SzP: Mi a növekedés ösztönzésében hiszünk, a munkahely teremtésében, a vállalkozások támogatásában. És mindenek van egy alapvető feltétele, mégpedig a radikális adócsökkentés, mihelyt az új kormány hivatalba lép.
HirTV: És addig mi lesz, amíg ezek az eredmények jönnek?
SzP: Hát nézze, a..., már hogy a..., minek az eredménye?
HírTV: Hát az adócsökkentésé. A munkahelyek teremtődnek szép lassan...
SzP: Hát valamikor el kell kezdeni. Tehát, e..., nincs olyan, hogy e...., nem csökkentünk adót, aztán mégis jobb lesz a helyzet, tehát először adót kell csökkenteni. Nemzetközi példák, hogy messzebb ne kelljen menni, mondjuk Szlovákia példája bizonyítja, hogy a radikális csökkentés csak nagyon rövid ideig hoz bevétel kiesést és azonnal a gazdaság kifehéredésével, az új munkahelyek létrejöttével, a növekedő járulék bevételekkel, a fogyasztás növekedésével egyértelműen egy jelentős adónövekedést fog okozni.

HirTV 2010. 04.

Horizont 2011.09.16. 22:14:01

@Enrico72:
Mit kellene csinálni? Én mondjam meg?? Ezért furakodtak, törekedtek hosszú 8 éven keresztül ész nélkül, hogy most én mondjam meg???? Felesküdtek, kapnak magas színvonalon ingyen koszt, ingyen kvártélyt, akkor oldják meg! Itt már jót nem lehet csinálni ez tény, látva a felhozatalt:) De könyörgöm hagyják már ezt a hülye szövegelést. Már Kádár is megmondta,a krumplileves legyen krumplileves:))) ( nála se ment ez)
Ha megszorítás akkor ne azt akarja sulykolni, hogy milyen jó nekünk! Miért vagyunk ilyen szerencsétlen nép, hogy már több mint 20 éve ilyen vezetők jutnak nekünk?
Mit kellene csinálni?? Hát amikor a cipőm szorít nem a sálat veszem le a nyakamról, hogy jobb legyen! Azt majd akkor ha azzal fojtogatnak....

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:14:08

@zero:

Nr.1. Brutális járulékcsökkentés, NAV leépítése, mivel érdekeltségi alapon menne utána a dolog, nem sallerekkel, pofonokkal.

Nr.2. Nyugdíjplafon az átlagkeresetnél + jövedelemadó. Előbbi, mert nekem már előre megígérték a 0 nyugdíjat, utóbbi, hogy a nyugdíjasok ne akarjanak milliószám adót emeltetni.

Nr.3. Pályázatok megszüntetése tollvonással.

Nr.4. Ingatlanadóból leírható jövedelem / társasági adó.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:16:13

@Lázár úr kockái:

Idióta ...mikor Szlovákia lecsökkentette az adókat, kurva nagy konjuktúra volt, de mi akkor a Meggyesi 100 napos csomagjában elszórtuk pénzt.

Gazdasági világválság kellős közepén az adócsökkenéssel éppen hogy a pénzüknél maradnak az emberek, nem fognak többek vásárolni.

Enrico72 2011.09.16. 22:16:35

@Tigeri: Milyen célra fordítsanak pénzeket? Itt éppen az a gond, hogy kevés van. A segélyezést most alakítják át. Lesz helyette közmunkaprogram. 25%ról 27re emelés a gazdagokat is érinti. Mivel ők többet vásárolnak, ezért többet is adóznak majd.

Redmaster · redmatyi.blog.hu 2011.09.16. 22:16:42

Zero már ne haragudj de jó hülye vagy. Ezt nem lehetett volna korábban kirakni hogy a fizetett narancsdroidok a munkaidőben tudjanak reagálni hogy miért is jó ez most nekünk? Így most várni kell hétfő reggel 8-ig mert hétvégén ők se dolgoznak. Pedig egy két vélemyényre kiváncsi lennék ha már 70 kommentből 70 csak mocskosbüdöskommunista aki szidja a fideszt.

Ja és amúgy én egy gyermektelen pályakezdő vagyok nettó 70000 forintos fizuval jelenleg. És nem szeretem a csalamádét, túró rudit meg nem eszek mert fáj a fogam tőle. Akkor én mehetek innen nyugodtan?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.16. 22:16:43

@zero: Ne már! Te logikát és ésszerű dolgokat akarsz? Hol élsz TE??? :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:18:16

@Sarkalatos hozzászóló:

Pedig a minimálbéres vállalkozót az Audi A6-os, meg 2 házzal +1 nyaralóval csak az 1-es és a 4-es ponttal lehet megfogni....

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.09.16. 22:18:36

@Sarkalatos hozzászóló: A (következő évi) költségvetést közgazdaságilag megengedett deficitesre tervezni, mivel ebbe beleszámítják (próbálnak rá kalkulálni valamit, ha el nem számolják, mint Matolcsyék) a beruházások általi GDP növekedést, várható inflációt, meg még egy csomó jövőbeli tételt. Épp ezért van az, hogy előzetes kalkulációk szerint 2,8%-os deficites költségvetésnél 0%-kal változik majd az éppen aktuális államadósságunk.

Lázár úr kockái 2011.09.16. 22:18:54

@zero: 5. külföldre menekített pénzek megadóztatása
6. offshore cégek magyarországi tulajdon elkobzása, amennyiben nem tárja fel valódi tulajdonost x időn belül (Görögországban ez történik most)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:19:42

@Redmaster:

du 4-kor jelentett be Matolcsy, 18:41-kor megjelent a poszt, ahelyett hogy örülnél, hogy milyen gyorsan dolgoztam vele, vacsora HELYETT.

Hétfőig el lehet rajta vitatkozni ...

stefiapo 2011.09.16. 22:20:04

Szomorú vagyok.... Nevettem, sírtam, "hisztizttem",cirkuszoltam, vitatkoztam... MárA CSAK EGYSZERŰEN ENNYI Remélem a gyerekeimnek jobb lesz... Angol és német nyelv..., EL INNEN

Enrico72 2011.09.16. 22:20:43

@zero: Most kapott a NAV utasítást az átvizsgálásokra.

Nem tudom mennyi ilyen van, de ez jó ötlet. Szerintem hozzá is fognak nyúlni, én bízom benne.

Honnan szeded ezeket az adatokat, h 0 munkahely?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:22:52

@Redmaster: a 70 rugós fizetés az derék, mivel 40 rugó már a középosztályhoz is elég. Kár, hogy pályakezdő vagy, fizettetnék veled visszamenőleg 200% jövedelemadót, ha már ilyen pofátlanul magas a fizetésed, legalább nem herdálnád el kenyérre meg villanyszámlára.

@zero: ha nincs vagy kicsi a jövedelme, akkor nincs mit leírnia a palotái utáni ingatlanadóból -> fizethet, mint a katonatiszt. A NAV nem tud mit tenni, cég nevén vannak az ingatlanjai, arra az ingatlanadó hat, nem a vallatólámpa.

Redmaster · redmatyi.blog.hu 2011.09.16. 22:23:34

@zero: Akkor ezt direkt csinálták. 4-kor lejárt a munkaidő a kommentközpontban gyorsan Matolcsy közénkszarta ezt a csodálatos álomvilágot és így most lesz egy hétvégéjük kitalálni hogy mit is kell majd mondaniuk miért szép és jó ez így.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:23:57

@Lázár úr kockái:

na ja ...

Amúgy én azt nem értem, mi a fasznak terveznek a gazdasági növekedéssel? Mindig beszopjuk, mert soha nem jönnek a tervek. Számoljon 0-val, ha majd kiderül 2012-ben hogy 1 vagy 1,5 vagy 2% lett a növekedés, akkor van pár száz milliárd elkölteni.

A másik: tudom nem könnyű egy 14 000 milliárdos költségvetést összerakni, de ez olyan, mintha októberre én a családi költségvetésbe beterveznék 500 000 forint kiadást, befizetek nyaralásra meg egyebek, októberben meg csodálkozok, hogy csak 400 000 forint a bevétel, és honnan akasszak le 100 ezret...

Miért nem a bevételhez tervezik a kiadást, miért a kiadáshoz tervezik a bevételt?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:24:54

@fixforex: ja, ha a GDP arányában számoljuk, mint eddig. Ez az az út, aminek sosincs vége. Adósságot nem lehet kinőni, csak visszafizetni. (Vagy duzzasztani még tovább.)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:26:42

@zero: mert ugyanúgy jutalékot kapnak a hitelek után, mint a vigéc az autókereskedésben. Ezért a hiánycél az uralkodó doktrína, és nem a többletcél.

Whistler anyja 2011.09.16. 22:26:51

@majomkutya:
Azt is mondta Viktorunk, hogy a közmunka díja út a középosztályba. 48 000- ez lesz a közép.

Redmaster · redmatyi.blog.hu 2011.09.16. 22:27:03

@Sarkalatos hozzászóló: Hát igen én a felsőbb osztályba tartozok. Ezért tehetem meg hogy Borsodit iszok a lidlös sör(jellegü ital) helyett.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:27:53

@Enrico72:

A NAV idáig 850 vagyonosodási vizsgálatott végzett (2011-ben), 90%-ban talált eltitkolt jövedelmet és 8 milliárdot szedett így be. Az 10 millió / koponya.

Na mármost, ha 8500 vagyonosodási vizsgálatot csinálna, akkor 80 milliárdot szedne be.

Számold ki, mennyi az esély, hogy a 4 millióból pont belekerülsz a 850-be ... nevetséges.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:30:41

@Sarkalatos hozzászóló:

Ja, erről beszélek, de ezt is elkúrta a Fidesz.
SZJA-ból leírható ingatlanadó.
Kurva nehéz a vagyont eltüntetni, a "nagy átlag" vesz házat, drága autókat, vitorlást. Mind látható, kézzelfogható.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:31:50

@Redmaster:

Ja, ezt tanítják, még az Elnök emberiben is benne volt, a rossz híreket MINDIG péntek délután kell bejelenteni.
Senki nem tud rá reagálni, a szakértők sem dolgoznak, hétfőre tompul az éle ...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:35:09

@zero: ez már akkor nyilvánvaló volt, amikor kivágták az alapító tag Mádit a felvetés után, mint macskát szarni. Molnár Oszkár is így járt, ő a veszélyeztetett magzatokért szólalt fel. Illés Zoltán maradhatott a cukor- meg tésztaosztás után talán még dícséretet is kapott. Akkor még apró jel volt, ma már sarkalatos valóság. Fidesz-Lungo Drom

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 22:37:03

@zero: Te Zero!Nem mintha zavarnál de hogyhogy ilyenkor ide kommentelsz? Vagy most eszed a vacsorádat?Esetleg kirakott az asszony?

Horizont 2011.09.16. 22:40:07

@Tigeri:
Na ebbe a rohadt helyzetbe legalább te mosolyt csaltál az orcámra:)
Mosolyt?? A francokat! Röhögést!

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:40:43

@Tigeri: amióta 27% SZJA-t kell fizetni a házastársi szolgáltatások után, azóta kevesen basszák el ilyenekre az idejüket.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.16. 22:41:17

@Tigeri:

Nézem az ÖsszeEsküvőket a TV2-n, de valami borzadály ....

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:41:43

Vagy áfát? Mindkettőt? Mindegy is.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 22:45:14

Irigy lehet most a Böszme, amikor látja, hogy minden pénteken új programot jelent be a Misi. De majd jól megbüntetjük a Misit, és '14-ben visszaszavazzuk a Böszmét, sarkalatos többséggel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 22:46:19

@zero: Az előbb átnéztem az 1-esre.Valami jobbikos csávó volt,nem jut eszembe a neve meg egy elempés lehetett a műsorban.Én meg a netkávézóban vagyok.Lassan megyek haza.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 22:47:20

@zero: Vagy inkább nézd a tahóvilág beszavazást!:))

kej 2011.09.16. 22:48:12

@Enrico72: te egy igazi droid vagy.az áfa-emelést gyakorlatilag a szegények szívják meg. és tudod miért? mert nem tud megtakarítani, mert csakis is kizárólag élelmiszerre, ruhára és rezsire költ. fentebb belinkeltem, hogy mit okoz az adójóváírás és a szuperbruttó kivezetése a minimálbérnél. gyerek nélkül az eddigi 60 ezer helyett 48 ezret kap kézbe.

hát tudod mit narancsdroid: baszd meg az ikont, miközben viktor a seggedről is lenyúzza a bőrt.

ráadásul a kancsal nem elég, hogy az elmúlt egy héten minden téren brutális adóemelést jelentett be, de 11,5 százalékos munkanélküliséggel számol (nesze neked egymillió munkahely), a fogyasztás bővülését pedig 0,2 százalékra becsüli (nesze neked növekvő fogyasztás, meg kinőjük a hiányt).

a kancsal inden intézkedése növeli az inflációt. és, hogy keretes szerkezetben dühöngjem ki magam: tudod, hogy hívják az inflációt? a szegények adója. mivel úgy látom gondod van az értelmezéssel a szegények adója is azt jelenti, hogy a szegények (aka bérből és fizetésből élők) szopják meg.

úgy, hogy még egyszer: baszd meg az ikont, miközben a viktor a seggedről is lenyúzza a bőrt

gramercy 2011.09.16. 23:02:51

mandineren újonganak, erről ennyit

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 23:06:02

@kej: Kovács Ákos Ikon:
"Ikon,felragyog újra a napon,hinnék benned vakon"
Nem tudom pontos e az idézet,de remélem.:))

kej 2011.09.16. 23:07:17

@Tigeri: felőlem felragyoghatna, de szó szerint :))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 23:12:46

@kej: Baazzzz!Eszembe jutott a folytatás:"Kegyetlen szép vagy ikon". ááááááááááááá nem is
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

kej 2011.09.16. 23:14:54

@Tigeri: Ikon
Felragyog újra a napom,
Ikon,
Hinnék benned vakon,
Ikon,
Kegyetlen-szép vagy,
Ikon,
Ikon.

Örök hajnal vagy,
Más nem érdekel,
Csak olyan jelent hozol,
Amilyet a világ megérdemel.

Itt bűn és erény
Csak képregény,
Tegyél rendet bennem
Te mindig új remény!

felhívnám a figyelmed a csak olyan jelent hozol passzusra:)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.09.16. 23:17:03

@kej: Mondom,kurva nagy bűnünk lehet,hogy csak ez jutott nekünk.

dr. Aullah 2011.09.16. 23:20:42

@gramercy:

"Silvio 2011. szeptember 16. 18:54
@blogen

Az ÁFA emelés legjobban a leggazdagabbakat érinti, mert ők többet fogyasztanak. 2% senkit nem ver a föld, persze én se örülök neki, de a szuperbruttó eltörlésével egy csomó pénzt nyerek!!"

kej 2011.09.16. 23:29:23

@gramercy: viszont akkor valakik bedobtak egy teljes hálózatot a minuszolásra egy botot, mert 1162-re ugrott a mínuszok száma a cikk mellett,

de amíg ilyen hülyék vannak, mint "az áfa emelése a gazdagokat érinti jobban", addig sajnos ujjongani fognak:(

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 23:37:26

@Tigeri: nem ez jutott, ezt választottuk. Féltette mindenki a nyomorult szavazatát a körzet tisztességes jelöltjeitől (pl. általános iskolai, középiskolai tanároktól - ugye volt ilyen minden körzetben?), nehogy "elvesszen". Mi van, ha "elveszik" pár ember szavazata, semmi. Ha meg soknak "veszik el", akkor nem "veszik el" senkinek. Ha pont lemarad a jelölted, akkor kap egy nagy adag biztatást, és legközelebb ő nyer, de az nem jó, inkább legyen rögtön egy untauglich. A Böszmét gondolatát továbbvive, ha megkérdezi majd az unokánk, miért ezekre a faszszopókra szavaztunk, mit mondunk neki?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 23:46:12

* Böszme. Meg a másik, aki Böszmébb a Böszménél. "Minden nemzetnek olyan kormánya van, amit megérdemel." Fel kéne már ébredni. Mint a gyöngyöspatai derék parasztok, akik tettek a kormányra, tettek a cigókra, tettek a zsidókra, és csak a saját érdekeiket nézték. Volt hídpénz, nincs hídpénz, ez ilyen egyszerű, Juhász ha akarná, se tudná visszaállítani a hídpénzes rendszert a kényelmes székéből, egyszerűen olyan lett ott a közhangulat, ami nem engedi meg a visszafordulást.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 23:51:05

Meg aztán Juhász ott él gyerekkora óta, agrármérnök, gazdálkodó, magukfajta, nem hülye. Tavaly a 176 egyéni körzetből hány olyan képviselőt választottunk, akik 3 hetente járnak vissza a körzetükbe, akik már 10-20 éve 3 hetente járnak csak vissza? A supermaneket leszámítva, akik néha visszasüvítenek az S8-assal polgármesterkedni pár órát, aztán húznak is vissza a vízfejbe. Az ilyeneket hogy akarja ellenőrizni a jónép? Akkor minek választja meg?

Ironfist 2011.09.16. 23:53:20

Éljeeen, Enrico az új vidéki, meg az eszkep! :D

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.16. 23:57:31

Biztos attól tart a jónép, hogy a fizikatanárt, aki őket is tanította, meg a szüleiket is, meg hamarosan a gyereküket is fogja, azt majd átverik, így inkább leszavaznak Farkas Flóriánra, aki igaz, hogy köztörvényes, igaz, hogy buta, igaz, hogy cigány, és az is, hogy semmit nem csinált még a politikában a lopáson kívül, de biztos dörzsölt, meg a becsületes Pokorni majd levágja úgyis a kezét, ha lop.

Csigataposó 2011.09.16. 23:59:42

@Ironfist: Hogy folytananak vizbe parat kozouluk. Mert gyuriferi elzavarni aki behuzta a magyarnarancsra a x-t azt megertem, de akinek meg mindig nem eg a pofajan a bor mert EZEKET akarta. Na az legyen puffedt vizihulla a gazdajaval egyutt. Ha ilyen utemben folytatjak negy ev alatt tobbet fognak rombolni mint feri elvtars 8 alatt az meg nem semmi.

NYJetsTD 2011.09.17. 00:08:53

Tessék mondani, hol lehet sorban állni ezeket pofánbaszni?

@Enrico72: öcsém, te egy olyan ritka állatfaj vagy, nekünk kellene megmondani, mit kell csinálni?
Kapunk érte lét? Nem
Ha megmondjuk, megvalósítják? Nem
Eddig szinte csak szart csináltak? Naná!
Szerinted normálisnak tart bárki is téged, akin nincs nariszemüveg?
Ejnye, enyje vadász, te csak szopni jársz ide...

Kis ember 2011.09.17. 00:14:16

@Enrico72:
Nem érted?
Otthon lekevernek neked egy pofont és azt mondják, ez puszi volt. Benyeled?

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.09.17. 00:36:37

Összeesküvőket, Valóvilágot, továbbmegyek kereskedelmi csatornát sikeres ember nem néz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.17. 01:13:28

www.origo.hu/itthon/20110916-az-afaemeles-hattere.html

" A névtelenséget kérő képviselő szerint Orbán Viktor miniszterelnök az egykulcsos adót támadó képviselői észrevételekre reagált úgy, hogy az egységes adókulcsokból semmiképpen nem hajlandó engedni, illetve, hogy ha a bevételek növelése érdekében valamilyen módon mégiscsak adót kell emelni, akkor csakis a fogyasztást terhelő adókat lehet. Orbán ebben a vitában azzal érvelt a fogyasztást terhelő adók - akkor még esetleges - emelése mellett, hogy az - ellentétben a többi adófajtával - tervezhetőbb, kiszámíthatóbb bevétel, hiszen nem kell behajtani, nem lehet elkerülni, "bemész a boltba, és megfizeted"."

Édes istenem, ez hülyébb mint Gyurcsány ...."nem lehet elkerülni" .... nem a faszt!

Viktus 2011.09.17. 01:20:43

Matolcsy teljesen megbolondult ... a maradék kis melós nép beveszi a mélytorkost ugrik a adójóváírás ... áfa emelés mellette járulékemelés is ...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.17. 01:44:22

@zero: a nagyját azért megfizetik becsületesen a zemberek az ukrán, szloták, szlovén, osztrák, német, luxemburgi, amerikai, kínai stb. államnak, Telekom költségeim nagyját már én is Luxemburgba meg a zUsába fizetem, más a benzint meg a cigit veszi az ukránoktól, a harmadik a kocsit Szlovákiában, a negyedik a ruhát és a lapostévét a sógoroknál, az ötödik az élelmiszert Szlovéniában. Jobb is, mintha ők vásárolnának nálunk, még a végén baszhatnánk a hiánycélt, és többletünk lenne.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.17. 01:57:10

Persze van pár szolgáltatás, amiről nem szoktam számlát kérni, sőt miután a szaki kezébe nyomom a zsetont borravalóval, gyorsan köszönök és megyek, miattam ne legyenek rossz gondolatai. Sosem volt garanciális gondom ilyen szakikkal, akivel volt, annál lobogtattam a számlát, ő meg javasolta a fogyasztóvédelmi gittegyletet, aztán ennyiben is maradtunk, persze többször nem mentem hozzá se a magam ügyében, se másokéban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 06:26:11

Este 9-kor kerültem hírközelbe, akkor láttam. Bíztam benne, hogy reggelre elmúlik, de nem.
Eszméletlenek a fiúk.

"Giró-Szász András hangsúlyozta: a 2012-es költségvetés egyik világos célja, hogy gazdasági téren minden korábbi vállalását tartania kell a kormánynak. Magyarország szakít azzal a korábbi politikával, amely költségvetési megszorításokra épült. Ellenben munkahelyteremtésre és adósságcsökkentésre építi fel költségvetését – húzta alá a kormányszóvivő."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=171607

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 06:31:39

"ahhoz, hogy egy havi bruttó 100 ezer forintot kereső ember nettó reáljövedelme ne változzon az idei évhez képest, januárban 13 százalékos béremelést kellene végrehajtani."

Legalább Antinak is lesz munkája, mehet megint kommandózni!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 07:08:20

@GaZe:

Tudod, mi a durva?
Hogy most ezt küldték a napi hírlevéllel együtt, ahogy a minapi jövedékiadó-emelés után a 2009-es Szijjártó-nyilatkozatot.
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130437

Szerintem nem hülyék, "csak" végtelenül cinikusak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 07:13:24

@zero:

Ui.: Munkatársaim hamarosan felkeresik, kérem maradjon ahol van....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 07:15:03

@zero:

"Örülök, hogy az átalakulás során ön nem veszített a béréből. Remélem a következő években előrébb is jut majd."

Régi dakota bölcsesség, hogy minden csak Nézőpont (hihi, érteeeed) kérdése. :)

eMM2 2011.09.17. 07:35:39

Ugye mindenki tudja hogy ez az adócsökkentés kormánya.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.17. 07:37:46

@Sarkalatos hozzászóló:

"Jobb is, mintha ők vásárolnának nálunk, még a végén baszhatnánk a hiánycélt, és többletünk lenne. "

Ja, a hanyatló nyugat keresztülhúzná Matolcsyné számításait. :)

Whistler anyja 2011.09.17. 07:53:25

Két hét két csomag ?

Én úgy emlékszem három csomag.

- cigi-pia-só-cukor-koffein-hamburger-üzemanyag - adóemelés
- frankhiteles végtörlesztés
- Áfa 27% -ra emelés, járulékemelés, biztosítási adó

Az három csomag.

redriot77 2011.09.17. 08:08:55

Hol vannak most nemzeti öntudatuktól és igazságérzetüktől fűtött honfitársaink akik vállvetve vonultak az utcára, mikor a kommunista Gyurcsány ocsmány hazugsága napvilágot látott? Hol vannak most a Kossuth tér hősei?
Most nem csapták be őket? Ők a 27%-os áfára és a reálbércsökkenésre, meg a nyugdíjszámlájuk államosítására szavaztak?

Hol vannak azon honfitársaink, akik népszavazással akadályozták meg a 300Ft-os vizitdíj és a hallgatói hozzájárulás nemzetnyomorító sarcát? Hol vannak ezek a remek emberek, és most miért nem tesznek semmit?

Whistler anyja 2011.09.17. 08:13:40

@redriot77: A spontánok - spontán elégedettek a jó kormányzással.

kavinton 2011.09.17. 08:23:12

Valami nem stimmel a jelenlegi folyamattal. Valami nagyon nem.
Ja, megvan. Elmaradt Orbán és társainak szentté avatása.
hu.wikipedia.org/wiki/Szentt%C3%A9_avat%C3%A1s

zsoltix 2011.09.17. 08:32:00

"I. Ferenc császárról, aki a magyar jakobinusokat végeztette ki, tartotta fenn a szóhagyomány ezt a jellemző kis történetet.
Ferenc császár valami terhes nagy adó kivetése után kérdezi a kancellárjától:
- Mit csinálnak a magyarok?
- Esznek, isznak, dáridóznak, - válaszol a kancellár.
- Akkor hát nincs semmi baj! - nyugszik bele a császár és újabb adót rak a magyar nemzet vállaira.
Az új adó után megint csak a kancellárhoz fordult:
- Nos, mit csinálnak a magyarok?
- Dikcióznak, protestálnak! - jelenti a kancellár.
- Se baj, hadd dörögjék ki magukat! - jegyzi meg az uralkodó, s még egyet csavarint az adóprésen.
Ezután ismét kérdi:
- Hát most mit csinálnak a magyarok?
- Hallgatnak és isznak! - hangzik a jelentés.
- Akkor már baj van! - kiált fel az uralkodó. - Most már csakugyan dobni kell valamit a magyarnak.
S csakugyan 1824-ben, tizenhárom évi önkényuralom után, összehívta a magyar országgyűlést." II. Viktor féle verzió: -Hallgatnak és isznak? Tehát van nekik miből. - És még egyet csavarint az adóprésen.

Homeoffice 2011.09.17. 08:44:24

Mit akartok...
Meg kellene köszönni Viktoréknak, hogy átveszi azt a terhet, hogy Mire is költsük el a fizetésünket...
Így nem kell filóznunk.

(Legalábbis a magunkfajta 200 000 bruttósoknak)

nemecsek ernő áruló 2011.09.17. 09:35:25

@redriot77: Benn ülnek a parlamentben. Tudod, a korrupcióról kampányoló politikus csak be akar kerülni közéjük.

Énbagoly 2011.09.17. 09:37:39

Nem tudom linkelte-e már valaki az origo cikkét.
Rendes, pontos számítások, hogy milyen jó lesz mondjuk a minimálbéreseknek jövőre.
Kézhez is kaphatnak akár 51.870 forintot. Megindul a dőzsölés, basszus. Ja, és nettő 140.000 alatt mindenki szívni fog.
De megvédik a (gazdag) embereket...
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20110916-az-atlagber-alattiaknal-nagy-ervagas-a-matolcsycsomag.html

nemecsek ernő áruló 2011.09.17. 09:42:13

@Enrico72: Ezek Gyurcsány szavai, te "komcsi patkány". :P

Whistler anyja 2011.09.17. 09:48:14

@Énbagoly: Azt mondja, hogy a kiskeresetűeket foglalkoztatóknál

- vagy tizenszázalékos béremelést csinál jövőre a munkáltató,

-vagy elbocsájtás a másik lehetőség.

fizetést emel - kirúg
kirúg - fizetést emel

De izgi. Vajon melyiket ?

Borenbukk 2011.09.17. 09:59:19

@kej: "az áfa emelése a gazdagokat érinti jobban"

Ne legy igazsagtalan! Szigoru ertelemben igaza van. Az alacsony keresetu fogyasztoi kosaraban valoszinuleg nagyobb reszt tesznek kia kedvezmenyes kulcsu termekek, igy aranyaiban kevesbe erinti a valtozas. Hogy a magasabb keresetu eleve nem kenytelen elkolteni honaprol honapra az egesz fizeteset, es igy mar tulkepp kevesbe erinti az egesz? Hja, kerem, nem bontotta ki az igazsag minden reszletet.
Amugy nem ez a 2 szazalekpontnyi afa fog fajni a kispenzu pogarnak. Az adojovairas eltuntetese annal inkabb.

Virág et. 2011.09.17. 10:03:04

@Borenbukk: Az ÁFA-emelés a változatlan ÁFA-kulcsú termékek árát is megnöveli áttételesen. Ha mást nem is, az üzemanyag árnövekedése miatt a szállítási költségeket valahol kompenzálni kell - ez pedig érinti a fogyasztói árat.
ÁFA növelés minden esetben általános árszínvonal-emelkedést okoz. És akkor a szolgáltatásokról még nem is beszéltem. A fodrásztól a fogorvosig minden drágább lesz.

kormányzó 2011.09.17. 10:03:16

Nagyon szép,megható temetést kívánok a Nemzeti Jobb és Bal kéznek,a Fejének és valamennyi testrészének!

ketroot 2011.09.17. 10:04:28

@gramercy:

Írni is akartam, hogy érdemes meglátogatni azt az állatkertet. Hihetetlen. Már-már utolérték a kapcsolat.hu-s színvonalt.

Ha Matolcsy bejelentene még nagyobb faszságot, ahhoz is tapsolnának.

Borenbukk 2011.09.17. 10:18:41

@Virág et.: Ja. De azokra nyilvan kevesbe. De mondom, nem az a 2 szazalekpont es annak hatasai fog fajni igazan, hanem az adojovairas eltorlese.

Virág et. 2011.09.17. 10:20:51

@Borenbukk: Az tény. Ez már csak hab a tortán nekik. Senki nem vádolhatja azzal a kormányt, hogy a szegények, alacsonykeresetűek pártján állna.
A vicc az, hogy bár belőlük van a legtöbb, a sok szerencsétlen mindegy mennyi pofont kap, még mindig mosolyogva Viktoroz. Vagy nagyon hazudnak a közvéleménykutatók, nem tudom.

Whistler anyja 2011.09.17. 10:25:36

@Virág et.:

Ingyen is dolgoznak neki.
Egy éve ingyen.
Vigyáznak, hogy nehogy szóljanak egy rossz szót.
A fideszurak tán megharagudnának a rabszolgákra.

hvg.hu/itthon/20110914_korai_fejlesztes_pest_megye

Mit es mondott Kertész Ákos ? Csicskanép ?

Jurganov 2011.09.17. 10:26:18

@laspalmas: besz*rás...", januárban 13 százalékos béremelést kellene"-egy multinál dolgozom és pont most hallottuk, hogy 20%-ot emelnek a pénzünkön. persze rosszabbul járunk vele, de akkor is. már tudták ...

Borenbukk 2011.09.17. 10:31:21

@Virág et.: Tudod, en nem vagyok kis keresetu, ezekkel a valtozasokkal en jol jartam/jarok. Csakhogy az orszagot a kozeposztaly tartja el, amit szerintem Viktorek (gondolom a tapasztalat hianya miatt)rosszull lottek be a hazai viszonyokra, igy a kozeposztaly tamogatasa helyett a kozeposztaly felso szelet(es persze a felettuk levoket) igyekeznek tamogatni, mikozben a kozeposztaly nagyresze orul, ha egyaltalan szinten marad. Ez pedig azt jelenti, hogy hiaba nyertem en az ugyon Forintra, osszessegeben lehet, hogy rosszabb lesz nekem is a vegen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.17. 10:34:30

@Borenbukk:

"Az alacsony keresetu fogyasztoi kosaraban valoszinuleg nagyobb reszt tesznek kia kedvezmenyes kulcsu termekek, igy aranyaiban kevesbe erinti a valtozas."

csak az alapvető élelmiszereknek és a könyveknek van alacsonyabb áfa-kulcsa.
Minden másnak 27% lesz.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.09.17. 10:35:57

Tegnap hívtam a nagyfőnököt, hogy Matolcsy, bejelentett, nem kaptam telefont vagy e-mailt, hányra menjek a válságértekezletre, meg kell beszélni, hétvégét lemondom, stb.
Nagyfőnök: még csak szeptember 16. van Viktor, januárig 1.-ig még 15 péntek van, még 15 alkalommal meg lehet menteni a nemzetet és átírni a költségvetést meg az adótörvényeket. Kellemes hétvégét!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.09.17. 10:37:42

@Borenbukk: Mármint a proli csak tejet, kiflit, gyógyszert és könyvet fogyaszt? Mert kb. ezek vannak a "kedvezményes" adókulcsban.

Borenbukk 2011.09.17. 10:43:35

@zero: Szerinted kinek a vasarlasaiban van aranyaiban tobb alapveto elelmiszer, akinek ki kell centiznie minden honap veget, vagy akinek bevesarlasnal nem kell folyton a tarcajaba pislogni, hogy belefer-e meg?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.09.17. 10:44:14

Ja, és Orbán szerint az áfa befizetés kijátszhatatlan.
Orbán ebben a vitában azzal érvelt a fogyasztást terhelő adók - akkor még esetleges - emelése mellett, hogy az - ellentétben a többi adófajtával - tervezhetőbb, kiszámíthatóbb bevétel, hiszen nem kell behajtani, nem lehet elkerülni, "bemész a boltba, és megfizeted".

Igen vazzeg, de életből az analfabetizmus legmélyebb mocsarában dagonyázó szerencsétlen kivakarózott senki, én megfizetem, de 2 csomag virsli helyett csak egyet veszek és ezzel nem a költségvetésbe toltam be hanem a bolt pénztárába. Onnantól kezdve csupa rizikó, leadott áfa bevallást? Valós számokat írt a bevallásba? Befizette a bevallottat? És ez csak egy kisbolti példa te miniszterelnöki kreatúra, te...

Kis ember 2011.09.17. 10:57:26

@Borenbukk:

Hát pajtás, te se nagyon hallottad még a "fogyasztói kosár" kifejezést. Ha az energiahordozókon nő az ÁFA, akkor a kiskerestűek, akiknek a jövedelmük fele-kétharmada arra megy el, igencsak megszívják. Arról nem is szólva, ha nő az üzemanyag adója, akkor az alapvető élelmiszereké is nő.

Borenbukk 2011.09.17. 11:04:29

@Kis ember: Semmi baj! A szovegertes nem egyszeru kihivas.

Whistler anyja 2011.09.17. 11:10:35

@Borenbukk:
tej - cc- ........200-Ft.
kenyér - cc- 250-Ft
--------------------
Egy l tej+1kg kenyér 450-ft.

Ha 30 napig minden nap akar enni kedvezményes kulccsal ennyit, az - 13.500-Ft.
31 napra már 14.850-Ft.
kábé - 60.000 - Ft. netto minimálbérnek ez kábé - 25 %-a .

Ha tejen és kenyéren elél dolgozva,

akkor már csak maradék - 45.OOO-Ft - ját súlythatja 2 % áfaemelés,
ami 25%-nál 11.250 - Ft. volt - eddig,
de eztán veszít még - 900 - Ft- ot.

Pont két napi kenyér-tej fejadagnyi összeget.
Tényleg jól jár.
Úgyhogy a napi betevő tej-kenyéren kívül a - 32.750 -Ft- az mind az adómentes teljesállású jövedelme,
ha a gyárban alszik a mosogató alatt.

Már Kínában vagyunk, vagy még csak arra hajózunk ?

Borenbukk 2011.09.17. 11:19:33

@Whistler anyja: Ezt pofazmanyolom en is. A figura ugy hazudott, hogy szo szerint igazat mondott. A jol keresok Forintra tobbet buknak az uj afakulcson. Aztan hogy honap vegere 100k Huffal nott az egyenleguk, vagy csak 90-nel, abba nem roppannak bele. Aki eddig is honaprol honapra elt, az meg forintra tenyleg kevesebbet veszit, csak neki mar nem mindegy, hogy az eddigi 0 helyett mondjuk -5k-t mutat a kivonata.

NevebenIs 2011.09.17. 12:37:21

@ColT: Legalabb az revizorok jol fogjak erezni magukat. Ingyen fodrasz, ingyen etel. Hisz tudjuk, hogy ok bulizas kozbe is dolgoznak, lasd a 2 napja bemutatott limuzin berlos technikat.

NE használd 2011.09.17. 12:51:51

@zero: Miként azt Te is írtad, a minimálbéresek fele "kamu" kisjövedelmű. Ezért nem értem, hogy miért akarod a 14o eFt /hó nyugdíjakat radikálisan csökkenteni? Ők becsületesen adóztak magas jövedelmük után, ezért lett magas a nyugdíjuk/ nem úgy, mint a vállalkozók zöme, akik csak minimálbérre jelentették be magukat, s a nagy pénzeket meg különböző könyvelési trükkökkel kiszívták a vállalkozásaikból/. Ingatlanadó: remélem, nem egységesen kívánod kiterjeszteni , a vagyoni viszonyok figyelembe vétele nélkül / a lakosság 6o-7o%-a falvakban, kisvárosokban él, a maga 5-15 milliót érő kis házában/ Adóbehajtás: maximálisan egyetértek, de: amíg a mostani "főelvtársak" némelyikének, vagy a retyerutyájuknak 1oo millát meghaladó adótartozása van, de az Apeh nem találta őket/ holott, lakossági bejelentés alapján csak 3 házzal kellett volna lejjebb menniük a behajtóknak/ addig mit vársz?!? Egy újabb "hosszú bájtok éjszakáját" ? A munkahelyeket nem teremtő, EU-s pénzekből épült beruházások radikális szankcióival egyetértek.

kej 2011.09.17. 13:22:55

@zero: köszönöm zero. így nem kell megkeresnem a választ.

egyébkén kibaszottul felhúztam magam a blikk-interjún.

ovi ugyanis azt nyilatkozta, hogy lehetővé kell tenni a képviselőknek is a kedvezményes törlesztést a svájci frank és euró hiteleik után. hát megmondom őszintén úgy ahogy vannak mindet fel kellene akasztani. szarházi képmutató, ótvar, tehetségtelen banda. lázár/lézer "tudatosan készülök a törvénysértésre" jános még pont az ellenkezőjét mondta.

csak nyugdíjas anyám mondatai jutnak eszembe.

neki békesi lászló volt a "kedvenc" pénzügyminisztere. nem azért, mert libsibolsi volt, nem azért, mert tehetséges volt, hanem azért, mert mindig bujkált egy könnycsepp a szemében, amikor az éves áremelést jelentette be.

de tudjuk: nem lesz megszorítás, ne az emberek fizessék meg, emútnyócév, gyurcsányahibás.

ha megvalósul az elszámoltatás és keresnek majd hóhért, istókuccse fizetek azért, hogy kirugdoshassam alóluk a sámlit.

kej 2011.09.17. 13:26:03

@Énbagoly: hát legutóbb mit is mondott a kedves vezető? tán azt, hogy jön a középosztály megerősítése, 48 ezer forintos közmunkából. hát a gyermektelen minimálbéreseknek pont ennyire csökken le a bére:(

kej 2011.09.17. 13:28:28

@kej: és off: nem hiszem el, hogy még mindig a 2006. őszi eseményeken lovagol a teljes jobb oldal. tényleg ennyire hülyének néznek mindenkit? :(((

kej 2011.09.17. 13:31:17

@laspalmas: ezt tegnap mondta a estében. ez volt az utolsó mondata. azt hittem rosszul hallok

kej 2011.09.17. 13:33:27

EZ IS OFF, bár kibaszott nagy vastagbőr:

Információink szerint a tegnap esti testületi ülésen, zárt előterjesztésként tárgyalta és szavazta meg a Fidesz frakció többsége azt az előterjesztést, mely alapján 940 millió forintos pertárgyértékű keresetet kell indítania Esztergom Város Önkormányzatának a Magyar Suzuki Zrt. ellen. Úgy tudjuk a kérdésben csak a Fidesz tagjai szavaztak igennel.

szeretgom.hu/content/68977-a-fidesz-frakcio-940-millio-forintos-pert-akasztat-a-varossal-a-suzuki-nyakaba;jsessionid=p7d2yxyonfiu1vh1z1l83onkz

büdös, geci multik, tovább az orbáni úton:(((

bandika gazdája 2011.09.17. 15:04:48

@zero: Ti semminek nem tudtok örülni!
1. Ez nem csak úgy költségvetés lesz, hanem ORSZÁGMENTŐ költségvetés!
2. Győztünk! Legyőztük a nyomorult svédeket, nálunk magasabb az ÁFA beee!
3. Azt is mondta a közszolgálati, hogy londoni gazdasági elemzők el voltak ragadtatva a költségvetés tervezetünktől. Az ő fizetésükből én is el lennék ragadtatva, ha az ő ÁFA-juk lenne 27%. (Ami mint tudjuk, nem 2% áremelés, hanem ennek ürügyén sokkal több.)
Csak magamat nem értem! A rohadt életbe, én már semminek nem tudok örülni mióta ilyen vén hülye lettem!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.17. 18:18:33

@kej:

Majd áttelepül a Suzuki Párkányba, oszt' csókolom !

Ayuamarca 2011.09.17. 19:01:55

@kej: "szarházi képmutató, ótvar, tehetségtelen banda. " - ez nem ok az akasztásra. A gond ott kezdődik, hogy hazaárulók is, ami viszont már elegendő ok.

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20110916-az-atlagber-alattiaknal-nagy-ervagas-a-matolcsycsomag.html
Országvédelmi terv, mi? Mocskos rohadék hazaárulók bandája az egész fidesz, ha ezt így megszavazza. De azoknak az agyhalott üresfejű rohadtagyú idióta barom állatoknak is száradjon le a keze, akik a fideszre szavaztak, basszák meg! Itt az országmegmentő forradalmi kétharmad üzenete a minimálbéreseknek, tessék: KINYÍRUNK GECI!!! MEGDÖGLÖTÖK!!!

@laspalmas: tartani fogja. Beledöglünk, leszarják, de tartani fogja.

butab 2011.09.17. 19:50:11

Szerintem így akarnak mindenkinek munkát juttatni , hogy a minimálbéresek fele éhen hal , aztán már is lesz azoknak munkája akiknek ezidáig nem volt. Jó terv.

kavinton 2011.09.17. 20:56:06

@butab: Jó, de addig azok is éhen döglenek. Ez a szegénység elleni harc. Ez jobb terv...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.17. 23:06:59

Van egy jó ötletem, duplázzuk meg a közlekedési bírságokat, a regadót és az illetékeket. Majd a politikai elemző vállalkozóból lett nyakóista, szíjjártó elmagyarázza.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.17. 23:10:31

Giró-Szász: nem kell cégautó minden vállalkozásnak, az csak cafeteria, ezért megemeljük az adóját.

videotar.mtv.hu/Videok/2011/09/16/22/Giro_Szasz_Andras_a_jovo_evi_koltsegvetes_tervezetrol.aspx

Viktus 2011.09.18. 00:17:16

Ez a Matolcsy hülyébb, mint a sokéves átlag ... szerintük a vállalkozásoknak nem probléma a béremelés a kereskedők meg simán benyelik az áfa emelést. :D

szaktatar 2011.09.18. 01:28:11

@redriot77:
hogy hol vannak? passz.
eddig két fajtával találkoztam.
az elsőnél végérvényesen leszállt a narancsköd és csak peitpapagájt mantrázza.
a másik a haját tépi, amiért ezeket juttatta hatalomra.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.09.18. 03:24:58

@Ayuamarca: ezt akartam postolni én is, a lényeg:
"az átlagbér alattiak rosszabbul járnak az szja változtatásával, az átlagbér felettiek jobban, és minél magasabb a kereset, annál nagyobb a haszon"

Ilyen van? Ez komolyan megtörténik? A kormány meglopja a szegényeket, hogy a gazdag embernek adja azt ?

Ayuamarca 2011.09.18. 07:47:08

@Himpellér: Szerintem fordítva olvasták a Robin Hoodot a mocskok. Szólok: ott a GAZDAGOKTÓL VETTEK EL, és a SZEGÉNYEKNEK ADTAK, nem fordítva!
Plusz azon agyalnak, hogyan lehetne olyan törvényeket hozni, hogy a kedves képviselők minél előbb megszabaduljanak a devizahiteleiktől. Orbán már megtette. Mégis, kinek jó ez az egy összegű törlesztés rögzített árfolyamon? Mert nekünk nem, az biztos.

Hazaárulók bandája, de meg is érdemli ez az birka ország:
www.vg.hu/kozelet/politika/nezopont-most-vasarnap-is-ketharmaddal-gyozne-a-fidesz-357820

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.09.18. 09:18:40

@nemjogasz: ezt hívják unortodox megszotításnak, ahol mégis a zemberekkel fizettetik meg a zemúttnyócévet, (amiből lassan kettő már az ő töketlenségük következménye).

Viktus 2011.09.18. 14:10:34

"www.tmcfirst.hu/wp-content/uploads/2011/09/jovedelem.jpg Az Orbán-kormány lépéseinek hatása a jövedelmekre. // Vigyázat, sokkoló adatok!"

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.18. 19:13:52

Azzal a mondattal, hogy "Mindannyian tudjuk, hogy az adóemelések az eltitkolt jövedelmekre vonatkoznak, tehát ez nem megszorítás." (amellett, hogy egy ilyen mondattól, ami úgy kollektíve leadócsalózza az alacsony jövedelműeket, nekem spec leégne a pofámról a bőr, ezért is nem lennék jó nemzetgazdasági miniszter, de még politikus sem), sajnos ez a remek kis "vicc" érvényét vesztette:

"Obama: Nálunk egy amerikai munkás keres havi 3.000. dollárt, 2.000.-ből meg lehet élni és nem érdekel, hogy mire költi a maradék 1.000.-et.
Merkel: Nálunk egy német munkás keres havi 2.000. eurót, 1.500-ból meg lehet élni és nem érdekel, hogy mire költi a maradék 500-at.
Orbán: Nálunk egy magyar munkás keres havi 50.000 forintot, 80.000-ből meg lehet élni és nem érdekel, hogy honnan teremti elő a maradék 30.000.-et...".

Merthogy ez a mondat csak annyit jelent, hogy keresni ugyan még mindig 50-et keresnek, megélni még mindig 80-ból lehet, de most már bassza a csőrüket, hogy miből van a maradék 30! Mintha rossz végén izélnék a lovat, nem?

Viktus 2011.09.18. 19:27:54

@Rufus78:

Cséfalvai idióta is ilyet szól, hogy több munkára akarnak ösztönözni ... bevágnám a samsungba, boschba stb. dolgozni egy kicsit ... aztán leshetne, hogy a napi 8-10 óra után mit kap ...

ketroot 2011.09.18. 22:35:37

Nem tudom, hogy nézte-e valaki az rtl híradót, ahol valami államtitkár vagy ki a tököm nyilatkozott ezzel kapcsolatban. Megemlítették, hogy most a tehetősebbek fognak jól járni a rosszabbul keresők kárára, amire az volt a válasz, hogy ez is ösztönző lehet, mert "megéri többet keresni", komolyan mondom, ha elém kerülne ez a féreg, minimum leköpném.

NYJetsTD 2011.09.18. 22:49:33

@ketroot: ja igen, nekem is egyből felment a vérnyomásom, főleg amikor megint elővette a "sokat dolgozol-sokat keresel dumát...

ketroot 2011.09.18. 22:52:41

@NYJetsTD:

Ezzel anno Magyar Anna is jött, hogy "azért keresik meg a min.bér 10x-t, mert 10x annyit dolgoznak".

elektromotor 2011.09.19. 02:02:00

@NYJetsTD: Meg nézném én , hogy a napi 1,2 tonna vasat hogyan állítaná össze, hegesztené meg, tisztítaná és rakná raklapra az ilyen félkegyelmű!

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.09.19. 03:35:23

@majomkutya: faterom jól járt az egy kulcsos SZJA-val, és úgy tűnik jól fog járni a végtörlesztési kedvezéssel is. mégsem fog a Fideszre szavazni 2014-ben, mivel létezik társadalmi szolidaritás is, és az irritáló kis faszkalap fityisz hiába ad havonta egy tízest (pontosabban kevesebbet vesz el a saját fizudból, a semmire, a traffipaxozásra, a "ja, bocs, fájdalomcsillapító az nincs" egészségügyre, a talán valamikor nyugdíjra), attól még irritáló kis faszkalap marad.

Viktus 2011.09.19. 08:25:58

@ketroot:

Sajnos ezek ennyire vannak tisztában a magyar valósággal ...

süti beállítások módosítása