Skip to content


       Szűrés lista

Kétharmadba öntött adókulcs

Török Gábor ma reggeli elemzésében remekül megfogalmazta mi a probléma a Fidesszel:
"A kormány egyre gyakrabban és egyre látványosabban kénytelen szembemenni ellenzéki időszakában hirdetett mondataival, ráadásul nyilvánosan azt sem vállalja, hogy egyáltalán viszonyuljon ezekhez, megmagyarázza a változás okait. Annyira tart a hitelességi válságtól, hogy a nyilvánvalót is megpróbálja eltagadni, amivel azonban csak tovább növeli a hitelességi gondokat."

Igazságos-e hogy 16% adót fizet az is, akinek 150 ezer forint a bére, és az is, akinek 1,5 millió forint?
Igazságos, vagy igazságtalan, milyen hatással lesz a költségvetésre?

Szlovákiába 2004-ben vezették be az egykulcsos adót. Mi is megtettük ugyanezt, csak 7 évvel később, egy teljesen más világgazdasági környezetben. Szlovákiában a személyi jövedelemadó, a társasági adó és az áfa kulcsa is 19% lett, az ingatlanátruházási adót, az örökösödési adót, az osztalékadót, az ajándékozási adót megszüntették. 2009-ben be is vezették az eurót.

Jellemző, hogy nálunk volt olyan párt, aki 8 éven keresztül képen volt az összes kampányát az egykulcsos adó ígéretére építeni, és bár a zsaroló-potenciájuk a Hubble-űrteleszkóp magasságában járt, mégsem sikerült keresztülvinniük egyik legfontosabb kampányígéretüket. Persze, bevezetjük az egykulcsos, adót, de a hiányzó százmilliárdokat honnan vegyük el, kedves SZDSZ? Erre már nem érkezett válasz, így marad céltalan káosz, betömtek 3-4 lyukat a tésztaszűrőn, de keletkezett 5-6 új. Fél év múlva újabb lyukbetömő programhirdetés, keserű tapasztalat, és így tovább ...
 
A Fidesz ellenzékben a szuperszámítógépeken (=Matolcsy agya?) lefuttatta, kiszámolta a modelleket, és úgy döntött, hogy a négy éves kormányzati ciklus gazdasági motorja az egykulcsos adó lesz. Vagyis a soha nem látott, egyszer és nagy összegű adócsökkentés.

Emlékszünk még, mivel indokolták a bevezetését?
- Az egykulcsos adó igazságos.
Nem az, mert bruttó 250 ezer alatt csökkent a nettó fizetés. Az átlagbér ma Magyarországon bruttó 210 ezer.
- Az egykulcsos adó miatt nem érdemes eltitkolni a jövedelmet.
Nem látjuk, hogy tömegével jelentik be a valódi bruttó bérre az eddig feketén vagy minimálbérre bejelentett munkavállalókat. Sőt, most olvashattuk, a 4 millió adóbevallás közül 1-1,2 millió minimálbéres.

- Az egykulcsos adó miatt keletkező pluszbevételt az emberek elköltik, ezzel nő a fogyasztás, nő az áfa és egyéb adóbevétel, nő a foglalkoztatás, így a költségvetés nem lesz mínuszban a kieső adóbevételek miatt.
Nos, már eltelt 9 hónap, megnéztük, hogy ez működik-e, és nem jött be.  Nem nőttek a bevételek, nem nőtt a foglalkoztatás, nem nőtt a fogyasztás.
- Az egykulcsos adó miatt egyszerűbb lesz az adóbevallás. Várjuk az söralátét méretű adóbevallást!

Mivel 20 éve a gombhoz varrjuk a kabátot, vagyis a kiadáshoz szedik össze a bevételt, így kormányról-kormányra, programról-programra a kétségbeesés és az gyávaság utolsó mentsvára mindig ugyanaz: áfaemelés és jövedéki-adó emelés.

Sokkal egyszerűbb áfát emelni, mint a GDP 17-18%-át kitevő 4800 milliárd (%) forintra becsült feketegazdaság ellen harcolni. Ja, hogy az áfaemelés pont a feketegazdaságot növeli?

Csak egy érdekes apróság: Évente pontosan 3 ezer milliárd forintot költünk nyugdíjakra. Csak az inflációkövető nyugdíjemelés 2012-ben + 138 milliárd. A 2,6 millió nyugdíjas közül 312 ezren 140 ezer forintnál több nyugdíjat kapnak, közülük 61 ezren 200 ezernél is többet. Ez csak tényleg érdekesség, nem célzok vele semmire, biztos sokan elégedettek lennének 140 ezer forintos kézhez kapott nettó fizetéssel, melyből fizetni kell a hitelt, a gyerekek nevelését, a havi bérletszelvényt ...

Most komolyan, a "végképp szakítottunk az elmúltnyolcévvel és mi vagyunk az übertökös sohanemlátott felhatalmazással bíró kormány" kiröhögteti az egész világ előtt Magyarországot a 27%-os áfakulccsal? Mikor a papíron nem, de gyakorlatban nagyon is államcsődben lévő Görögországban is "csak" 23% az áfakulcs, ahol mellesleg 3 hét múlva elfogy az állam pénze és game over?

Lassan mondom, hogy az új államduó, a Selmeczi-Szíjjártó párocska is megértse: Gyurcsány is csak áfaemelésre volt képes fene nagy böszmeségével és 2 év múlva már bukott ember volt, 3 év múlva meg a pártja el lett küldve a picsába ...

Vagy az Orbán-Matolcsy páros Vona Gáborból kíván miniszterelnököt csinálni? Mondjuk áfát ő is tudna emelni, ehhez nem kell közgáz diploma.

Amire legvégül ki szeretnék térni, az két dolog:

1. Nyilatkozott Cséfalvai Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára:
"Az egykulcsos adórendszer igazságos. Az átlagbérnél már jobban jár. Akkor ez arra ösztönzi az embert, hogy keressen többet az átlagbérnél. Nem? A 16 százalékos adónak egyetlen üzenete van, aki többet dolgozik, attól nem vesz el aránytalanul többet az állam."

Ennél cinikusabb, pofátlanabb nyilatkozatot rég olvastam, röhögve elismerik, hogy ja igen, tényleg szívás bruttó 250 alatt, keress bruttó 250 felett és akkor jól fogsz járni. Mert ez csak így megy, berontasz a HR-re, hogy ide a bruttó 300-al, mocskosgecik!

2. Terjedelmes Orbán-interjú a Metropolban. Ez így a pénteki Blikk kérdezz-felelek után már egy picit sok.

A legfontosabb: Kétharmados törvénybe iktatják az egykulcsos adórendszert. Csúcs ez az érzés.


Sok elemző mondja, hogy óriási összegek fognak hiányozni a jövő évi költségvetésből.
– A költségvetésnél azt kell számba venni, hogy mit tud vállalni az ország. Az elmúlt évben arra vállalkoztunk, hogy megteremtjük a közteherviselés igazságosabb alap­­jait, és ezért bevontuk az adózásba a bankokat és a multicégeket is. Arra is vállalkoztunk, hogy megmentjük az összeomlástól a nyugdíjrendszert és megszüntetjük a nyugdíjtőzsdét, hogy akinek állami nyugdíja van, nyugodtan aludhasson, hiszen azt biztosan meg fogja kapni. Az elmúlt év vállalása volt az adórendszer arányossá, egyszerűvé tétele is. Az országot többek között a bonyolult prog­resszív adózás tette tönkre, mert munka-, család- és vállalkozásellenes volt.  

Mire vállalkoznak 2012-ben?
– Arra, hogy megsegítsük a devizahiteleseket. Aztán arra, hogy kiteljesítsük a munkát és a családokat támogató adórendszert, és bezárjuk az adóelkerülést lehetővé tevő kiskapukat.

Kivezetik az szja-szuperbruttósítást?
– Igen. Magyarország jövőjének záloga a munkaalapú gazdaság kialakítása. Mi egy olyan világot akarunk, amelyben ha dolgozol, ha szorgalmas vagy, akkor előrejutsz, ha pedig nem akarsz dol­gozni, akkor lecsúszhatsz. Ennek a felfogásnak a legfontosabb kifejezője az adórendszer. Még hátravan néhány változás, ezeket pedig tűzön-vízen át kell vinni. Magyarországnak Európa egyik termelési központjává kell válnia, ami akkor valósulhat meg, ha az emberek úgy érzik, hogy van értelme dolgozni. Az arányos adórendszer erre sarkall: minél többet dolgozol, annál több pénz marad nálad. A harmadik dolog pedig, amelyre jövőre vállal­kozunk: az egészség­ügyi kassza rendbetétele. Ahogy rendbe tettük tavaly a nyugdíj­rendszert, egyensúlyba kell hozni az egészségügyi kasszát is: a beérkező összegek fedezzék a kiadásokat.

 
Friss: A napi 18 TV spot ellenére csak 2300-an kérték az árfolyam rögzítését 4 évre.
Ezt nehéz lesz órási sikerként eladni, talán kezdhetne ezzel Selmeczi Gabika.

Címkék: gazdaság orbán fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr343237830

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ''Megvan a bohócügyi államtitkár'' - Nyulat kapott a gyáva kormány 2011.09.19. 22:53:12

''Megvan a bohócügyi államtitkár'' - Nyulat kapott a gyáva kormány. Dorosz Dávid azonnali kérdése a belügyminiszterhez, a rendőrség által nem engedélyezet szakszervezeti tüntetések védelmében.  

Trackback: Sajátos Harcmodor 2011.09.19. 22:12:45

 Csapataink harcban állnak......Orbán: "addig küzdünk a bankokkal, amíg győzünk" HVG Matolcsy György közgazdaságtanból lehet hogy megbukott, de stílusa van az biztos. Még hadüzenetet is küldött a bankároknak.   Levélben magyar...

Trackback: Mert megérdemeljük? 2011.09.19. 18:57:36

Jóri András adatvédelmi biztos vizsgálatot indított, miután az Országgyűlés elnöke kitiltotta a Parlamentből az Index.hu és az Origo fotósait. A kiváltó ok: szeptember 12-én képet közöltünk Orbán Viktor miniszterelnök jegyzetlapjáról. (Index.hu)Ehhez n...

Trackback: "Megvan a bohócügyi államtitkár" - Nyulat kapott a gyáva kormány 2011.09.19. 18:08:18

"Megvan a bohócügyi államtitkár" - Nyulat kapott a gyáva kormány. Dorosz Dávid azonnali kérdése a belügyminiszterhez, a rendőrség által nem engedélyezet szakszervezeti tüntetések védelmében.  

Trackback: Nem szándékolt következmény = Elkövető nélküli hazaárulás 2011.09.19. 17:00:52

A közgazdaságtan fejlődött egy kicsit a kamatszedés tilalma és a templomi pénzváltók felrugdosása óta. Kár, hogy páran még mindig középkori módszerekkel próbálkoznak. A vezérünk jogász, nem közgazdász, ezt ő is megmondta. Innen ered az a reflex, ...

Trackback: Bocs, mégsem 2011.09.19. 16:36:20

Egész szép kis lista kezd összegyűlni azokból a rendelkezésekből és ígéretekből, amelyek buzgó hangoztatásával vezető pártunk kétharmados többsége vitathatatlanná vált, aztán idővel kiderült, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet… íme egy gyors, korá...

Trackback: Orbánék a gyurcsányi úton? 2011.09.19. 15:59:28

Két héttel ezelőtt kezdték el tárgyalni a kormány tagjai a jövő évi költségvetést, igaz akkor még számok nélkül. Mi már akkor megírtuk, hogy számításaink szerint egy kb. 1000 milliárdos nagyságrendű megszorításra kiigazításra lesz szükség a várhat...

Trackback: Fertőző 2011.09.19. 15:23:53

A Nemzet Magyar Hangjának "mindenkijóljár" mantrája megfertőzte a Szent Jobbot. A matolcsyzmus újabb szörnyszüleményeinek hatását a Szent Jobb a "senki nem jár rosszul" szöveggel vezette fel pénteken. Szavai olyan erősen hatnak, hog...

Trackback: Fertőző 2011.09.19. 15:23:46

A Nemzet Magyar Hangjának "mindenkijóljár" mantrája megfertőzte a Szent Jobbot. A matolcsyzmus újabb szörnyszüleményeinek hatását a Szent Jobb a "senki nem jár rosszul" szöveggel vezette fel pénteken. Szavai olyan erősen hatnak, hog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GGG77 2011.09.20. 08:47:18

@Miazmás: "hogy én tudom az állami normatíva mellé az egyházi iskola kiegészítő támogatást is lehívhat, tehát többet kap egy gyerek után, mint az állami iskola.... "

Jól tudod.
Engem már az is kiakaszt, hogy reggelente egy egyházi iskola előtt megyünk el dolgozni. A tanítás előtt (gondolom kötelezően) a szemben lévő templomba mennek a gyerekek misére. Amióta a mi kerületünknek is fideszes polgármestere van minden reggel rendőr (!) irányítja a forgalmat a zebránál. Na most, a kerületi kapitányságnál amúgy is létszámhiány van. De kölykök miatt minden hétköznap reggel kell arra egy járőrkocsi, hogy a sok gyereknek megállítsák a forgalmat, amíg azok átkelnek. Kérdem én, nem csinálhatná meg ezt két tanár, kezükben egy STOP táblával?
Ja, a nem egyházi iskola előtt nincs rendőr. A sok polgári, "ateista" gyerekért nem kár, megdögölhetnek.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.09.20. 08:48:49

@Ipari-antidepresszió: Itt nem erről van szó. Ennél már csak egy igazságosabb lenne, mégpedig az, hogy mindenki ugyan annyit fizet adóba. Vagy ha nem, akkor az állami szolgáltatásokból is jobban részesüljön az, aki többet fizet. Itt most az a baj, hogy az alacsony keresetűek már nem tudnak többet fizetni.

GGG77 2011.09.20. 08:52:17

@Ipari-antidepresszió: "Ez miért igazságtalan? "

Szerinted egy olyan családban, ahol 120 e jutna egy főre ugyanolyan megterhelő a 19200 Ft/fő, mint a 200 e/fős családnak a 32000 Ft/fő?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.09.20. 08:53:22

@GGG77: Tudod van itt egy félreértés: az, hogy Magyarország keresztény ország. Nem az. De a katolikusok a FIDESZ hátán belovagoltak a politikába, így most az egyháznak irányító szerepe van az én életemben is, és itt álljunk is meg: olyanok hoznak egy ország sorsát befolyásoló döntéseket, akiknek képzelt, vakhiten alapuló képzelt barátaik vannak..... Súlyos.

Ipari-antidepresszió 2011.09.20. 08:53:47

@Miazmás: Ha olyan a minimálbér, hogy annak a nettója fedezi a létminimumot, akkor ez a probléma nem áll fenn. Másrészt az lenne a jó irány, ha minél többen keresnének a minimálbér fölött, de ehhez az is kell, hogy a munkavállalók is tegyék oda magukat.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 08:54:28

@Ipari-antidepresszió: "Mégis, mi lenne az igazságos?"

Azért, mert nem tud mindenki tízszer annyit keresni ( pedig szeretne!), sajnos ilyen a világ berendezkedése.
Gondolkodj el azon, a te munkádból kinek mennyi jut, és mennyi jut neked. Egyébként én nem írtam arról, hogy mi igazságos és mi nem, csak felvetettem, hogy a kapitalizmus nem ezen az elven működik.

GGG77 2011.09.20. 08:56:26

@Miazmás: "Ennél már csak egy igazságosabb lenne, mégpedig az, hogy mindenki ugyan annyit fizet adóba."

És egyben ez lenne a legigazságtalanabb is. Jó pár évvel ezelőtt, az akkori munkahelyemen egy kollégámmal elkövettünk egy hibát. Az akkori főnökünk közölte, hogy mindkettőnktől levon 20 ezret. Én pedig közöltem vele, hogy a büntetést elfogadom, valóban hibáztam, de a kollégám 1,5x annyit keres, mint én. Úgyhogy 20 ezer Fthelyett beszéljünk 20 %-ról inkább. És még így sem teljesen frankó a dolog. Megértette, belement.

Ipari-antidepresszió 2011.09.20. 08:56:28

@GGG77: Honnan tudod? Ha 200 e-fős családnak fölment a törlesztője 80-ról 120-ra, a 120-as család meg örökölt egy családi házat, akkor a 120-as család él jobban. A vagyon meg a jövedelem az elválik. Másrészt miért kéne egyformán megterhelőnek lenni? A szegénynek megterhelőbb az élet, ez ösztönzi arra, hogy próbáljon több pénzt keresni.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 08:57:44

@Miazmás:
Akinek meg szerencséje van, és nem tud dolgozni, az dögöljön éhen?

WildBear 2011.09.20. 08:58:14

@GGG77: "Szerinted egy olyan családban, ahol 120 e jutna egy főre ugyanolyan megterhelő a 19200 Ft/fő, mint a 200 e/fős családnak a 32000 Ft/fő? "

Egy butának ugyanolyan "megterhelő" elvégezni az egyetemet, mint egy "okosnak" ?
Hagyjuk már ezt az egyenlősdit..!
Aki kétszer annyit keres, az fizessen kétszer annyit.
Ne többet, de ne is kevesebbet.

Ipari-antidepresszió 2011.09.20. 08:59:35

@látjátok feleim szümtükkel: Én többet keresek mint az átlag, de több adót is fizetek mint az átlag. Ez teljesen rendben van szerintem.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 08:59:56

@GGG77: "A sok polgári, "ateista" gyerekért nem kár, megdögölhetnek."

Pedig nem is osztják meg a társadalmat!

nu pagagyí 2011.09.20. 09:01:21

@Ipari-antidepresszió: Azért mondanék egy példát mire is kellene törekedni. A munkanélküliség a falvakban a legnagyobb, pedig ugyanaz a föld, ami korábban eltartotta a falut megvan, csak éppen olyan tulajdonosok kezében, akik nem tudnak vagy nem akarnak munkát adni. Szerintem nem érdemlik meg, hogy ezt a vagyont ők működtessék. Ahhoz hogy kiderüljön, jó kezekben van-e a föld egy méreten felül, olyan adót kellene rá kivetni, amit csak kifizetett munkabérekkel lehetne csökkenteni. Én kötelezném a tulajdonosokat arra is, hogy saját földjükön csak saját cégük gazdálkodhasson a földet pedig apportálni kell a cégbe.Így a bérleti díj turbózása is megakadályozható. Aki ílyen feltételekkel csődbe megy, az veszítse el a földjét és próbálkozzon más, aki meg tudja vásárolni a földet és lát fantáziát a termelésben. Talán még az is eszükbe juthat, hogy munkaigényes termelést folytassanak, feldolgozó üzemeket létesítsenek, amit az állam akár támogathatna is szigorú feltételekkel.

rosolina 2011.09.20. 09:04:05

@látjátok feleim szümtükkel: És én a 42 év BEJELENTETT munkaviszonyom alapján többet is fizettem be. Miért ne kapjak többet is a nyugdíjamként? Sokat tanultam, sokat dolgoztam, sokat is kerestem.... Ez az állandóan a másik zsebében turkálás már unalmas és visszataszító. Mindenkinek megadatott a sokat keresés, ha tett érte valamit. Persze nem csalással, nem lopással!

Whistler anyja 2011.09.20. 09:05:25

@Ipari-antidepresszió:

Valahogy nekem az az érzésem, hogy nem a munkavállalókon múlik a gazdasági lecsúszás, vagy épp a fellendülés.

A politikus elitünk, a vállalkozó elitünk, a vállalkozóink, a menedzserek, a fejlesztők és a kereskedők,
vagyis a jól keresők, akik olyan büszkék a munkájukra
- amit a fizetésük alapján itélnek meg...

nos, szerintem ők baszták el,
mert kurvára nem értenek ahhoz, amit csinálnak.....sokszorosan hülyébbek más népek elitjéhez képest.

Az átlagdolgozó, szakember szinten ezt a lemaradást nem lehet korrigálni,
se több munkával,
se tanfolyammal.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.09.20. 09:06:31

@látjátok feleim szümtükkel: Én ezt nem mondtam. De az nem megy, hogy mindenkinek ugyanannyi jár. Akkor járjon a kórházban külön szoba annak, aki sok tb-t fizet. Különben hol lesz érdekelt a gazdag, hogy fizessen, ha nem kap többletet a pénzéért?
@nu pagagyí: Addig ez sem old meg semmit, amíg nincs kiszámíthatóság.

És most mennem kell dolgozni, sziasztok!

Whistler anyja 2011.09.20. 09:07:48

@látjátok feleim szümtükkel: Az a fontos, hogy " eladható " tudást szerezzenek a gyerekek.
Ami hasznosul.
Például legyenek papok, vagy harangozók, esetleg imádkozzanak, mert arra még nagy szükség lesz.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.09.20. 09:09:23

Nem az elit a hülye, hanem a magyarok. Szánalmas egy nép, csodálom, hogy még nem pusztult ki az irigységtől meg a mások hibáztatásától. Követelni azt tud, meg nyugati bérekért ácsingózni, de sosem áll ki magáért, meghunyászkodik. És így irányítható. 300 Ft-ért elmegy szavazni, 3000 mrd. kizsarolásáért meg nem....

GGG77 2011.09.20. 09:11:25

@Whistler anyja: "nos, szerintem ők baszták el,
mert kurvára nem értenek ahhoz, amit csinálnak.....sokszorosan hülyébbek más népek elitjéhez képest."

Nem a "hülye" a legjobb szó (bár sok esetben ez is igaz). Hanem a "gátlástalan", "becstelen", "gerinctelen". 13 éve vagyok a munkaerő piacon, és néhány üdítő kivételtől eltekintve azt láttam/látom, hogy anyagi szempontból azok jutnak előrébb, akik gátlástalanok, becstelenek. Persze ehhez sokszor hülyeség, butaság is társul, de nem mindig.

Whistler anyja 2011.09.20. 09:17:46

@GGG77:
Szakmailag gondoltam.
Szigorúan szakmailag.
Egyik se nő föl ahhoz a magos beosztáshoz, amit csinál.
A külföldiek majmot csinálnak belőlük és mindent csődbe visznek, ami a kezük közé kerül.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.09.20. 09:19:56

@Whistler anyja: "A külföldiek majmot csinálnak belőlük"

Nem, ehhez semmi szükség a külföldiekre.... sem.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 09:23:29

@Miazmás: "Különben hol lesz érdekelt a gazdag, hogy fizessen, ha nem kap többletet a pénzéért?"

Nyugodj meg, mert már a szocializmusnak nevezett akármilyen rendszerben is, akinek volt rá pénze, az több ellátáshoz jutott, hamarabb lett Ladája stb. A "gazdagok " most sem az állam által, a szegényeknek adott támogatásokat, ellátásokat veszik igénybe. Persze mi ezt nem tudjuk, mert amikor külföldre mennek gyógykezeltetni magukat, minket erről nem tájékoztatnak,. mint ahogy arról sem, hogy lézerblokkolós autókat vesznek, sajnos nem a saját pénzükön, holott attól nőne a fogyasztás.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 09:25:54

@Miazmás: Ja, azt el is felejtettem, hogy a "gazdagok" általában nem a saját munkájukból gazdagodnak meg! Persze azért vannak kivételek is, de amikor gazdaggá válnak, azokat sem az izgatja, hogy a szegén y munkási jobban keressenek.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.20. 09:32:27

@rosolina: "Mindenkinek megadatott a sokat keresés,"

Meg a sokat nem találás is. Sajnos én sok olyan embert láttam, akinek a rendszerváltás csak a sokat nem találás esélyét hozta el. Gondolj csak a sok bezárt gyárra, ami helyett nem nyílt újabb.
Egyébként azt senki nem vitatja, hogy a befizetéseid után sok nyugdijat élvezhess, nem erről szól ez a beszélgetés. Sok boldog évet kívánok neked a nyugdíjadhoz.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.09.20. 09:37:16

A FRISS részhez meg annyit, hogy oké, hogy eddig csak ennyien éltek a lehetőséggel, de mert év végéig nyitva áll a kapu, ezért szvsz sokan kivárnak addig, majd jó magyar szokás szerint az utolsó napokban lesz egy nagyobb roham.
Hacsak a CHF és/vagy az Euró nem kezd mélyrepülésbe a jelenlegi árfolyamsáv alá a forinttal szembe...

GGG77 2011.09.20. 09:43:16

Végtörlesztésről, ami kb 100 ezer jómódún segít:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/20/egyszeru_nepszeruseghajhaszas_a_vegtorlesztes/

A "családi" adózásról, amely annyira családi, hogy még a 3 gyerekesek többsége is szív miatta:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/20/a_tobbseg_a_csaladi_adozassal_is_rosszul_jar_majd/

kenájkikit 2011.09.20. 09:48:15

@Ipari-antidepresszió: utcaseprőnek is jelentkezett mérnök, de nem minden embernek kell egyébként mérnöknek vagy orvosnak lennie, valakinek takarítani is kell és, ha valaki azt gondolja, hogy aki mondjuk takarítónő az meg is érdemli a minimálbért ami 70 az nem kapitalista, hanem fasszopó, de ugyanez igaz azokra akik verik a nyálukat, hogy én jól keresek ti meg megszoptátok, én így is jól járok és nem, egy fillérrel sem adnék többet. hábazmeg 70-ből, ha még elvesznek az mi? ellenben mondjuk, ha 300 kilóból még esetleg egy húszassal többet vesznek el az még mindig ugyanaz az életszínvonal. ezek az emberek a szomszédjuknak azt kívánják, hogy bazmeg éljél meg 50-ből ahogy tudsz én nem adok többet? a kurva nagy baj, hogy elhitették ezekkel a barmokkal, hogy ez a kapitalizmus, pedig baszottul nem.

Laciii 2011.09.20. 09:55:40

@Seduxen:
"a jobban keresőknek ADOTT. "
Apád f*szát ADOTT, én csak levonást találok a bérpapíron, 200e felett. Ne én legyek már az élősködő k*csög. Amikor a buli helyett tanulni kellett nem irigyeltek, amikor a munka mellett tanulva a vasárnapom ráment az alvásra ami egész héten alig volt és utána újra hajtás volt akkor se irigyelt senki, most se irigyeljen.
Tudom milyen amikor minden fillér számít és nem értek egyet a kormánnyal, csak unom hallgatni, hogy én vagyok a gazdag k*csög aki elszedi a pénzt a szegényektől.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.09.20. 10:00:41

Az ország teljes bizalmi erkölcsi, etikai és gazdasági krízisben van. Minden döntést politikusok, pártpolitikai alapon hoznak, minden kinevezés pártvonalon történik.
Ugyan már hogy lehetett oktatásban vezető Magyar Bálint, Hiller István, Pokorni Zoltán, Hoffman Rózsa? Hogy lehetett gazdasági vezető Kóka János, Csillag István vagy Matolcsy György? Hogy szakmai alapon nem, az teljesen holt ziher. Pártvonalon jól mozogtak, ezért kaptak egy vezetői pozíciót ahol természetesen csak kárt tudtak okozni, előrehaladást nem.
Ez természetesen vonatkozik minden más területre is, egészségügyre például.

Szarba kerül a haza, mi történik? Emelik az ÁFÁ-t, jövedéki adót, a munkaadói és vállalói járulékokat, új és új adókat hoznak létre, semmi más ötletük nincs mint az adóemelés. Mindenki ugyan így csinálta kivétel nélkül. Lehetne máshogy is? Lehetne. De akkor szavazatokat veszítenének. Így is, de ez akkor is jobb így, mert nem kell gondolkodni.

A kiadáscsökkentést nem meri meglépni egyik sem. Ha egy kicsi vér lenne Matolcsy vagy Orbán faszában, százmilliárdokkal lehetne csökkenteni a kiadási oldalt. Ó persze, fájna, sokaknak, de észre kellene venni, hogy fájni mindenképp fáj valakinek, és mindig csak azoknak akik dolgoznak, akik viselik a terheket, ők, az értéket termelő munkások, mérnökök, kisvállalatok, vállalkozók stb.
Miért nem nyúlnak végre hozzá a kiadási oldalhoz?
Miért nincs még egy normális közbeszerzési törvény?
Miért nincs még pártfinanszírozási törvény?
Miért nem vágják meg a civil szervezetek, alapítványok, egyházak támogatását?
Miért nem helyezik piaci alapokra végre, a MÁV-ot, a BKV-t, a és a többi pénznyelő állami szervezetet, intézményt?
Miért nem fejezik be az ész nélküli segélyosztást?
Miért nem fizettetnek a nyugdíjasokkal legalább egy minimális eü hozzájárulást?

Értem hogy fájna a segélyesnek, meg a nyugdíjasoknak, a beteg gyerekeknek, meg mindenkinek akit ez érint.

Azt kellene megérteni végre, hogy ha teljesen ellehetetlenítik a dolgozókat, a fiatal szakmunkásokat, mérnököket, azok itt fogják hagyni az országot szépen sorban, aztán előbb utóbb úgyis bekövetkezik az a helyzet hogy nem lesz miből segélyt meg nyugdíjat fizetni.

Végre csökkenteni kéne a munkára, és munkásra eső terheket, és hagyni azt hogy mindenki annyit kapjon amennyiért megdolgozott. Amerika azért lett Amerika, mert egészen nyugodtan tűrte, hogy ha valaki megkeresett 5 millió dollárt, az gazdag ember lett, aki meg megkeresett 5 dollárt, az meg szegény.

Azt hiszik hogy az orvosok és a rezidensek problémája egyedi? Azt hiszik csak az ő problémájukat kell megoldani? A Dunántúlon már most sem lehet épkézláb munkaerőt találni, rengeteg ismerősöm, barátom ment már el (egyik sem orvos), mert nem hajlandó itt 100-120 nettóért dolgozni. A fiatalok menekülnek innen mint patkányok a süllyedő hajóról. Lehet hogy talán már most is késő valamit tenni, de 2014-re már biztosan az lesz.

Caprica99 2011.09.20. 10:03:11

@WildBear:
"Aki kevésnek érzi a fizetését, az kérjen többet, vagy menjen oda dolgozni, ahol többet adnak.
Ha nincs olyan hely, akkor ennyit érsz a munkaerőpiacon, amennyit kapsz."

Oké, képzeld el, hogy mindenki (milliónyi ember) elmegy oda, ahol többet adnak.
Szerinted akkor ki fogja kitörölni a segged a kórházban?
Ki fogja tanítani a kölkeidet?
Ki építi fel a házadat?
És ki fogja eloltani a tüzet, ha felgyújtják?
Ki fogja megjavítani a TV/hűtő/stb gépeidet, ha elromlik?
.... és sorolhatnám...

Ennyit arról, hogy legyen mindenki vállalkozó, meg építész (amúgy ez most nem túl jó szakma), meg agysebész, meg közgazdász, meg . ilyenolyan mérnök.

A "kiszolgáló személyzet"-nek is meg kell maradnia és meg kell tudjon élni!
Jelenleg ez a réteg szív és szív és szív.

WildBear 2011.09.20. 10:12:26

@Caprica99: Írtam, hogy a VERSENYSZFÉRA !!
Nővér, tanító, tűzoltó NEM versenyszféra !!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.20. 10:15:50

@Laciii: nem tudom ismered -e azt a mondást, hogy akinek nem inge ne vegye magára? az apád f***a mondta - akár neked, akár másnak - hogy a JOBBAN KERESŐ az a bruttó 200.000 forintos kategória.

"Amikor a buli helyett tanulni kellett nem irigyeltek, amikor a munka mellett tanulva a vasárnapom ráment az alvásra ami egész héten alig volt és utána újra hajtás volt akkor se irigyelt senki, most se irigyeljen." - hadd ne sajnáljalak ezért... Én is végigcsináltam munka mellett a főiskolát, és itt vagyok.

Whistler anyja 2011.09.20. 10:21:50

@WildBear:
De hiába kiabálsz rá.
Az is elmegy, ha többet igérnek neki.
Mert máshol az is versenyszféra,
meg ha nem,
akkor lehet választani másik szakmát, vagy másik ország közszféráját.

Laciii 2011.09.20. 10:27:17

@Seduxen:
A 200000 levonás nem a bruttó, ha megnézed milyen számokat szoktak írni akkor bizony a jobban keresők közt vagyok.
Nem, egyáltalán nem kell sajnálni, irigykedni nem kéne.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.20. 10:31:11

@Laciii: Ha neked ennyi jött le a post - meg főleg a temérdek komment - elolvasása után, akkor sajnálom, nem fogom leírni sokadjára, amit előttem megtettek. De mégis: a többségünknek itt nem azzal van a baja, hogy - mondjuk - bruttó 500.000 felett több marad a zsebben, hanem azt tartjuk masszív szopásnak, hogy nettó 80-100-120 ezres fizetésből élőtől veszik el minden átmenet nélkül az adójóváírást. Mindezt azok után, hogy az egykulcsos adóval már megszívták egyszer a brokit.

És mondom mindezt úgy, hogy én is elég jól jártam az egykulcsos adóval. De bele tudom képzelni magamat annak a helyzetébe, akinek bizony havi 10-15.000 forint is nagyon sokat jelent.

kenájkikit 2011.09.20. 10:32:13

@Laciii: gecire nem irigyli senki tőled te barom, te hiszed, hogy te jobb vagy akárkinél is aki nem annyit keres mint te, és, hogy aki kevesebbet keres az annyit is érdemel.

Laciii 2011.09.20. 10:38:49

@Seduxen:
Leírtam, hogy nem értek egyet azzal, hogy még többet vesznek el. És bizony olvasd el, sokaknak az a baja, hogy az állam a "gazdagoknak ADOTT".

@kenájkikit:
Nem zavar, hogy én ilyet nem írtam? Saját magad hülyeséget felőlem fikázhatod.

kenájkikit 2011.09.20. 10:39:54

@Laciii: nem írtad, de amit írtál abból egyértelmű...

Gaius Plinius Secundus 2011.09.20. 10:39:57

Igazából ugye alapból minden adó amit beleöntünk egy nagy kondérba értelmetlen...

OK, akkor legyen többkulcsos adó, én bevallom jól keresek, az átlagbér többszörösét mind nettóban és bruttóban is, de akkor nekem is vannak feltételeim:

- segélyezés, MINDEN KIBASZOTT SEGÉLYEZÉS megszüntetése. Szépen gondoljuk át kinek szeretnénk fizetni, akinek muszáj, és csak annak fizetünk. Nincs kibaszott munkanélküli segély, nincs cigányoknak 100 címen kifizetett lényegében szarra szart öntő pénz, nincs szoctám, nincs rendkívüli segély, nincs közvetlen pénz a gyerek után, nincs pénz a nevelőszülőknek sem, nincs ápolási díj. Minden szépen levonandó az adóalapból, ami nem feltétlenül szükséges. A feltétlenül szükséges segélyeket sem pénzben kapjuk, hanem kártyán és csak meghatározott helyeken a személyazonosság igazolása mellett lehessen használni

- átlátható adómozgások, egyéni számlák, a kormány és az APEH köteles értesíteni és elmondani szépen, hogy pontosan mire is megy el az én évi több milliós adóm. Leszarom mennyibe kerül ennek az adminisztrációja és hogy hogyan oldják meg.

- ÁFA csökkentése 20 de inkább 18%-ra, no comment

- A benzin és gázolaj közel 50%-os jövedéki adórészét csökkenteni

- Előnyugdíjazási lehetőségek megszüntetése

- Vizitdíj: mivel tudjuk hogy nagyrészt a nyuggerek és a szegények járnak orvoshoz, ezért ők terhelik is a rendszert, amit megint nem ők fizetnek ki. Az ingyenes egészségügy nem létezik, a zemberek azt szeretnék hogy MÁS fizesse a számlát. Plusz eü ellátást aki nem fizet TB-t csak sürgős esetben kapjon. Unom hogy bármikor bemegyek egy magyar kórházba szinte csak cigányokat látok akik életükben nem fizettek még TB-t, sőt úgy sejtem semmilyen adót sem

- Tandíj: Alacsony összegű (relatíven) tandíj bevezetése a felsőoktatásban: gondolok itt olyan félévente 30-40 ezer forintra.

- Fordított ÁFA fizetés ahol szükséges

- Összes építési vállalkozó, autószerelő, autókereskedő, villanyszerelő stb. adóellenőrzést kap évenként szépen. Tulajdonképpen minden olyan szakma ahol nagy a készpénzes és ellenőrizhetetlen forgalom ilyet kéne hogy kapjon minél gyakrabban. Az sem érdekel ha az APEH felvesz négyszer több embert, még mindig sokkal kisebb költség.

- Aki börtönben ült, akinek a vállalkozása hitelekkel bedőlt, az legalább 3 évig ne indíthasson újat

- Alapkamat csökkentése amíg lehet, ha 0 nem lehet akkor 1%

Most hirtelen ezek jutottak eszembe. De lófaszt sem ér amíg 1,5 millió eltartó tartja el a többi 8 milliót.

Caprica99 2011.09.20. 10:43:43

@WildBear: a versenyszférában is szép számmal találhatsz példát a kiszolgáló személyzetre.
Azt nem értitek meg, hogy nem lehet mindenki pénzügyi szakember, mérnök, IT-s, stb - mert ha hirtelen mindenki váltana, akkor a túlkínálat okán egyszercsak az eddig lenézett kőműves, ács, villanyszerelő lenne a hiányszakma - akkor meg megint váltson mindenki?
Könnyű belátni, hogy az nem megoldás, hogy menj, oszt' keress magadnak jobban fizető szakmát!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.20. 10:46:15

@Laciii: akkor ezt azoknak címezd! Nekem azzal alapvetően nincs bajom, hogy a "gazdagnak" adott. De egy adócsökkentést úgy beharangozni, hogy ez az elmúlt ezer csilliárd év legnagyobb adócsökkentése, majd utána - mert elkúrták, nem kicsit... - flegmán közölni, hogy "nem járhat mindenki jól", sőt ezek után befenyíteni a munkáltatókat, hogy korrigálják ők a kormányzat faszságát... Nos ez egyrészt ősi román szokás, másrészt emlékeztet böszmeferi "mi csak a tv-ből nézzük a válságot" egyedfejlődésére.

És ha ez nem lenne elég, most még tetézik is az adójóváírás egy lépésben történő kivezetésével... (az már csak hab a tortán, hogy az egykulcsos bevezetésekor még az volt a mantra, hogy 2013-ig FOKOZATOSAN vezetik ki az adójóváírás intézményét). Nem tudom, hogy ezek szimplán ennyire tuskók, vagy inkább aljas patkányok...

Laciii 2011.09.20. 10:47:48

@kenájkikit:
Neked egyértelmű, de egyértelműen baromság. Anyám baromira keveset keresett egész életébe és bárkinél többre tartom (magamnál is, hihetetlen mennyi erőre volt szüksége egyedül felnevelni kettőnket), de sose másoktól akart elvenni, hanem engem is arra tanított, hogy próbáljak önerőből annyit amennyit tudok. És igen, sokan botrányosan keveset kapnak a munkájukért, de nem én tehetek róla.

WildBear 2011.09.20. 10:53:26

@Caprica99: Ne hülyülj, a jó szakember; ács, kőműves, villanyszerelő a leginkább versenyszféra !
Sokkal többet ér egy _jó_szakmunkás, mint száz kamudiplomás.

kenájkikit 2011.09.20. 10:56:49

@Laciii: senki nem is mondta, hogy te tehetsz, és senki nem is irigyli tőled, de felkéne fogni, hogy a minimálbér már így is kevés a megélhetéshez, és most még kevesebb lesz, és ez kurvára nem jó. én inkább adnék az én pénzemből, még, ha nekem kicsit kevesebb is jut, hogy ne keljen még csökkenteni a minimálbért és tudom, hogy szomszéd meg anyám, meg akárki nem fog éhezni mondjuk.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.09.20. 10:57:56

@misztikus alfahím:
Jól rátapintottál a lényegre, tényleg ott van elb***va a haza politika, hogy ha egy választási győzelemre esélyes párt 4 évente nem ígér kánaánt, akkor azt a "zemberek" leszavazzák.
Horn Gyula szavaival élve: "Az a párt nagyon szegény, aki még ígérni sem tud"

De a magyar embereknek ez a primitív komcsi felfogás kellett, hát tessék! (Igaz előtte 40 évig ez volt a divat és nem volt senki, aki felkészítsen minket a rideg kapitalizmusra). Akkoriban az arctalan munkásosztály volt a példakép, ma pedig a gazdag, sikeres burzsuj, a becsületes dolgozó pedig el lett felejtve. Persze, hogy hirtelen mindenki gazdag, sikeres burzsuj akar lenni a semmiből. (És nem is fogják felfogni, hogy ezt nem lehet... a vállalkozók között ezért is van sok tufa barom, aki 2-3 év alatt milliomos akar lenni és kész.)

Én sem irigykedek betegesen a nálam tehetősebbekre. Mégis azt látom, hogy szinte lehetetlen jobb munkát találni, előbbre lépni az életben. Miközben az árak emelkednek az áfa miatt, a benzinárak miatt, de magasabb béreket képtelenek kigazdálkodni a cégeknél, a brutális mértékű adók miatt.
A másik probléma pedig, hogy lassan a határokon kívül olcsóbb lesz az élelmiszer, jobban megéri onnan vásárolni, aki megteheti. És jobban megéri a külföldről behozott élelmiszert megvenni.

Sajnos ez van... a megszorításokat el lehetne osztani 8-10 éves távlatra is, de akkor 2014-ben senki sem fogja verni a mellkasát a kormányból a kampány alatt. Nem lesz mit villantani a "zembereknek". Sajnos ez az "osztogatok-megszorítok" játék megy 4 évente immár 20 éve.

Gaius Plinius Secundus 2011.09.20. 11:00:15

@Caprica99:

A társadalmi felemelkedés lényege az lenne, hogy a kiszolgáló munkákat a dolgozók átmenetinek tekintsék. PL. diákmunka, vagy időszakos munkának. Nem a tűzoltóra gondolok, hanem pl. a titkárnőre, hosztesszre, pincérre, manikűrösre. Ezeknek a munkáknak az lenne a lényege, hogy aki végzi emellett próbálja magát képezni (akár a szakmájában is) és előrébb jutni. Fárasztó/a Zorbán miatt nem lehet/bulizni járok reggeleste? Leszarom, az ő baja akkor. Én is ismerek pl. néhány pincércsajt aki levelezőn tanul, és már az is 100%-al több mint amit a többi csinál (nagyjából abból áll hogy nyafog egész nap hogy szar a munka, meg a zállam a hibás stb. esetleg valami pénzes faszit akar leakasztani aki majd eltarccsa). Ha nincs szakképzettséged akkor menj ki külföldre pl.

Laciii 2011.09.20. 11:17:05

@Gaius Plinius Secundus:
A pincér meg a manikűrös is jól meg tudna élni, ha az embereknek maradna pénze étterembe járni. Ehhez ugye kevesebbet lopó, jól gazdálkodó állam kéne, meg hogy sokan ne otthon tökvakarjanak hanem betöltsék a szakmunkás hiányt, mert az is van ám.

Whistler anyja 2011.09.20. 11:18:12

@Gaius Plinius Secundus:
Nem a dolgozókon múlik.
A munkáltatók véleményén.
Ha egy pincércsaj elvégzi az egyetemet, akkor utána sem lesz csúcsvezető, de még beosztott sem,
mert az 500 jelentkező közül mindig valaki másnak lesz jobb a szakmai múltja.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.09.20. 11:27:58

@Caprica99:
Logikus is... csak a probléma ott gyökerezik, hogy a "hiányszakmából" pl.: kőműves, villanyszerelő...stb. nem lehet tisztességesen megélni. Láttam álláshirdetéseket, hogy ilyeneket keresnek és 100E alatti a kereset. Így eleve nem lesz vonzó. És inkább mindenki IT szakember akar lenni, még ha tufa, hülye is a számítógépekhez.

Én sok esetben hiányolom azt, hogy a dolgozóknak nem kínálnak előrejutási lehetőségeket a cégen belül. Mert egy pályakezdő elkezdi "az aljamunkával", de kb. 1 év múlva sem fogja senki le se sz**ni, hogy ő mennyire végzi azt jól, mennyire érdemes továbbképzésre az előrelépésre. Persze ha rosszul csinálja, akkor mehet a levesbe. A másik szlogen pedig: "nem kötelező itt dolgozni, a helyedre találok 5 másik embert".

Gaius Plinius Secundus 2011.09.20. 11:33:32

@Whistler anyja:

Ez csúsztatás, rengeteg ember végzett munkát egyetem mellett, én is voltam Tescóban árut feltölteni, még az önéletrajzomban is szerepel.

Persze nyilván más 29 évesen, de én sem 18 évesen kezdtem az egyetemet.

Gaius Plinius Secundus 2011.09.20. 11:36:00

@csabapayne:

Ne azt a pénzt vedd alapul amit meghirdetnek.

Ez egy torzított kép mert egy magasan képzett mérnöknek szinte 0% esélye van számla nélkül dolgozni, egy villanyszerelő pedig 70%-ban számla nélkül dolgozik.

Lehet hogy te havi bruttó 500 ezerért SAP-t telepítesz, de azt a pénzt mind be is vallod, míg Józsi a villanyszerelő kap havi 100 ezret a cégétől, meg zsebbe ugyanonnan még 100-at, plusz ide oda bedolgozik további 100 ezerért, mindjárt többet keres, mint te.

sárkányfő 2011.09.20. 11:54:31

@Ipari-antidepresszió:
Ez nagyon érdekes. Mióta gondolod úgy, hogy pl. a minimálbér ne az elvégzett munka ellenértékét fejezze ki, hanem a munkavállalóról szóló ítéletedet fejezze ki, és afféle büntetésként is működjön?

Ugyan mi köze a sportoláshoz vagy akár a józan életnek ahhoz, hogy valaki egy éjjel kipakolja a teherautót és felrakja a tesco polcaira az árukat?

Egyáltalán, ha valamiféle általad elképzelt (buta, korlátolt, sajnálom, de ez van) igazságosságra célozgatsz, akkor az hol igazság, hogy egy józan életű, képezett, ám mondjuk kora miatt sehová fel nem vett diplomás ember ugyanannyiért takarít, mint egy 8 osztályt el sem végzett ember? Én ismerek ilyet.

Arról már nem is szólva, hogy hol igazság az, hogy mondjuk egész napos földmunkáért még a létminimumot sem adjuk oda? Pedig az fárasztó fizikai meló, az ilyen embereknek több kaja kell.

Megjegyzem a felszínes igazságérzeted nyilván nem tudja, hogy az emberek 90%-a a saját szülei életszínvonalát is örökli, örökli társadalmi státuszát, kultúráját, iskolázottságát, stb. Akinek tehát árulfetöltő, netán munkanélküli szülei vannak, az annyira terhelt családból jön, ahol az iskolai eredmény kb. századrangú kérdés, mert annyi bajuk van, küzdenek hogy a víz felett maradjanak elsejéig, olyan körülmények között élnek, mely körülmények között sokkal nehezebb azt a tanulmányi eredményt elérni, mint egy stabil hátterű családból származó diáknak.

A te "igazságaid" nem érik egy mexikói szappanopera világképének mélységét és kidolgozottságát, de ítélkezni azt keményen tudsz a kiszolgáltatott és nyomorult milliók fölött.

Gratulálok.

elektromotor 2011.09.20. 11:59:05

@dekol84: A "nem adózott" béréből terméket és szolgáltatást vásárol" A nem minimálbéren tengődő is " béréből terméket és szolgáltatást vásárol! Mire fel kellene neki X az n-edik hatványon adózni?! Mert a keveset kereső hülye -lusta volt tanulni?! Képezni magát, hogy keresni tudjon normálisan?
Érdekes meglátásaitok vannak!

elektromotor 2011.09.20. 12:01:55

@Miazmás: Neked van igazad! Aki 10x-es adót fizet az sem kap pl.a kórházban külön szobát!

elektromotor 2011.09.20. 12:04:39

@EÖ: És az a baj, hogy sokaknak csak ennyi eszük van !

Whistler anyja 2011.09.20. 12:38:59

@Gaius Plinius Secundus:
Ahogy akarod.
Ami veled történt, az történik mindenkivel.
Aki mást mond, az csúsztat.
Tudod, vannak versenyelőnyök, meg versenyhátrányok.
A műkörmösből nehezen lesz bróker, vagy vállalatigazgató.
De egyezzünk ki egy kompromisszumban :
Ha mondjuk belép egy kormánypártba, akkor bármi lehet belőle, határ a csillagos ég.

Jurganov 2011.09.20. 13:08:17

@pupak30: az orosz piacot azért "hagyták veszni" mert kiutat jelenthetett volna az eu-s gyarmatosításból. ezért kellett megszüntetni.

Bee-zony 2011.09.20. 15:42:47

Egyrészt:
Nehezen eldönthető kérdés, hogy kártékonyság/év-ben az öszödi böszme és bandája vezet-e, vagy a viktátor és bandája?
Ez kb. olyan, mint hogy a ’70-es években a Szovjetunió, vagy az USA állt-e jobban katonailag; összességében fej-fej mellett voltak, és megvolt az erőegyensúly.
De nem meg lett mondva idejében, még a 2010-es választás előtt, hogy az egyik egy vörös vödör, a másik egy narancsvörös csöbör, és lényegi különbség nincs közöttük?
Ugyanazon irányítású színtársulat két része közül mindegy, hogy melyiknek tapsolnak a nézők, csak ezt lehetőleg azonos arányban tegyék, mert különben megbukik a kétkezes bábjátékos rendszer, és akkor az ál-ellenzék helyére a valódi ellenzék jön.
A Fidesz megvalósította az MSZP alkotmánytervezetét, és az SZDSZ egykulcsos adó programját. A közös pont, az origó: zsidó tanácsadók. Kapis?

Másrészt:
Ha azon megy a vita kvázivégtelen mennyiségben, hogy igazságos-e a progresszív adó, akkor így jól beleragadtok a felülről kikevert mocsárba, mert ez a kérdés nem létkérdés. Az már sokkal inkább az, hogy Magyarországon a minimálbérből nem lehet megélni, mert az alapdolgok fenntartása többe van mint a minimálbér, a nagyjából normális működésű országokban viszont meg lehet élni a minimálbérből, és ezért kevesebb is a hajléktalan és az elégedetlen, akikből aztán a tettek mezejére lépett lázadók lesznek.
Ami a progresszív adózást, és a pénzforgalmat, mint teljesítmény- és értékmérőt illeti, ott két kategória van: az egyik a valós teljesítmény-különbség, a másik pedig az elosztási trükkök kategóriája.
A teljesítmény-különbség nemigen lehet nagyobb, mint 1:10-hez napi 8 órában; ezt ki lehet próbálni egy lakatlan szigeten, a’la Robinson és Péntek.
Ami ezen felül van, az már a pénzügyi (újra)elosztási trükkök kategóriája. Pl. halálra keresheti valaki magát a tőzsdén, de az nem azért van, mert annyi értéket állított elő, mivel értéket nem igazán állított elő, viszont vastagon és sikeresen újra-elosztott. Politikusoknál ugyanez a helyzet. Vagy vegyünk egy még nyilvánvalóbb esetet az újraelosztásra, a szerencsejátékot. A játékosok bedobják a „hülye alakok heti adóját” a közösbe, állambácsi levesz belőle 50%-ot (már spekulálnak rajta, hogy nekik ennél is több kell), aztán a nagy többség simán elbukja a heti befizetését, kevesek nyernek keveset, amivel még mindig nincsenek igazán pluszban (kisnyeremény), és a nagyon kevesek azok, akik valóban pluszban vannak (nagynyeremény). Ez az egész az újraelosztásról szól, szerencse-alapon; és banánköztársaságokban a tényleges gazdaság is sok mindenben a szerencséről és az újraelosztásról szól, és nem a hatékony termelésről és az igazságos elosztásról.

Visszaköszönő bölcsességek a történelemből:
„A fehér ember ért a dolgok elkészítéséhez, de nem ért az elosztásukhoz.” (Ülő Bika, sziú indián törzsfőnök)

Az a nép a leggazdagabb, ahol a gazdagok nem túl gazdagok és a szegények nem túl szegények. (Thalész)

„A nélkülözőknek sok hiányzik, a kapzsinak minden.”

„A déli országban volt egy város, melyet úgy hívtak: Szüzek öröme. Élt benne egy király, kinek neve Halhatatlan Hatalom volt. Jól ismerte mindazon könyveket, amelyek az élet bölcsességeivel foglalkoztak. A lábát sugárzó fénybe vonta az előtte térdeplő hatalmas királyok fejékének gyémántjaiból áradó ragyogás. Mindent tudott az ember életét édesebbé tevő művészetekről. Ennek a királynak volt három fia. Úgy hívták őket, hogy Gazdag Hatalom, Harcias Hatalom, Végtelen Hatalom, és mindhárman szörnyen ostobák voltak.” (Pancsatantra – Öt könyv)

„Amíg hatalomra nem jutottál, csak az számít, hogy milyennek látszol, utána már csak az, hogy milyen vagy.”

„A hatalom a vagyon, a vagyon a hatalom megszerzésére törekszik az igazság és a nép nevében.”

„A politikusok mindig ott lesznek, amikor szükségük lesz rád.”

elektromotor 2011.09.20. 15:43:21

@Caprica99: Amikor én bárhol nem keresek annyit, amivel meg vagyok elégedve, onnan azonnal megyek! Csak ehhez kell tudás és gyakorlat is!

Jurganov 2011.09.20. 17:07:13

@elektromotor: rofl. ennyire ne vedd humorosra a figurát :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.20. 17:38:09

Tanulságos...

vimeo.com/29273064

elektromotor 2011.09.20. 17:47:38

@Jurganov: Miért is?! Te kis ruszki gyerek, jobban tennéd ha tanulnál! Ahelyett, hogy itt osztod az "észt"! Meg a lett!

Horizont 2011.09.20. 19:13:08

@Viktus:
Akkor Viktorunk is elvesztegetett 4 kerek esztendőt anno? Beismerte? Hm...
"Orbán szerint a kormány olyan alapvető változtatásokat végez el, amelyeket eddig húsz év alatt senkinek sem sikerült"

rajaram 2011.09.20. 19:43:42

Nézem Kálmán Olga műsorát, Szíjjártó egy nagyon megfáradt ember. Már szinte sajnálom. Össze vissza beszél szerencsétlen.

protoplanetáris korong 2011.09.20. 19:46:51

nem tartott sokáig az egykulcsos 16%-os szja
lásd index cikk
csak megszopatnak mindenkit, nem bírták ki, hogy csak az emberek egy részét szívassák

Don Blasius 2011.09.20. 20:09:53

@protoplanetáris korong:
Ez az amire én is gondoltam. Sejtettem, ha mégis bevezetnek második adókulcsot, azt úgy teszik, hogy fájjon az átlagkeresetűnek. Mint 2009-ig. Bravó. Ez azt jelenti, hogy 202 és 300 ezer között lesz az igazi szopás?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.20. 20:21:11

Érti azt valaki, hogy miért jó kivezetni az adójóváírást és a szuperbruttót egyszerre, aztán kompenzációról beszélni, amit az átlagbérnél (azért az jó lenne, ha legalább ezt az egy adatot egy könyvből néznék, mert 200-tól 250 ezerig gyakorlatilag az egész számegyenest bejárták egy hét alatt) jobban keresők fizetnek, tehát minden marad, ahogy van, ahelyett, hogy pirossal áthúznák azt a pénteki marhaságot, és elölről kezdenék a számolgatást? Az egész egy plusz adminisztráció, egy hurok, a költségvetésnek meg már úgyis mindegy, hogy hány hetet késik.

Tessenek azt mondani, hogy ez a kettő szoci csökevény, amiktől undorodnak, és ha törik, ha szakad levágják őket a nemzettestről. Úgyis ez van...

Viktus 2011.09.20. 20:22:10

"Az egykulcsos adó a szakirodalom szerint egyszerű, foglalkoztatottságot javít, valamint fehéríti a gazdaságot. Érdemes egy pillanatra végiggondolni a magyar egykulcsos adó sajátosságait. Jövőre a minimálbér csaknem 20 százalékkal emelkedik, drasztikusan növelve a leginkább inaktív, képzelten munkaerő foglalkoztatási költségeit. Az adóék az átlagbérig meg fogja haladni a 2010-es szintet is.

A kicsivel minimálbér felett keresők számára az 5%-os bérajánlás értelmezhetetlen, mert azzal nem érnék el az új minimálbér szintjét. Ezért ott óriási bértorlódás várható, a foglalkoztatási költségek jelentős, akár 20 százalék feletti emelésének igényével. Mindez a konjunktúra látványos lanyhulása mellett további ellenösztönzőt jelent a foglalkoztatásra nézve.

A "béremelés állami segítséggel", illetve a "rosszul jártál az egykulcsossal, kapsz még egy kis pénzt" programokat értelmezni is nehéz, de az biztos, hogy bonyolultak, tovább növeli a lehetséges méltánytalan szituációk számát - és természetesen innentől nem is beszélhetünk egykulcsos adóról.

Ennek már csak egy nyíltabb beismerése, hogy a kormány meglehetősen alacsony jövedelemszintnél, kicsivel az átlagbér alatt gyakorlatilag visszahoz egy újabb adókulcsot.

Összegezve: Magyarországnak sikerült megcsinálni azt az egykulcsos adót, amelyik nem egykulcsos, egyszerű helyett egyre inkább bonyolult, fehérítés helyett szürkít, a foglalkoztatottsági helyzetet pedig ahelyett hogy javítaná, inkább rontja. Ez is egyfajta teljesítmény."

www.portfolio.hu/gazdasag/jon_a_92_ezer_forintos_minimalber_es_az_atlagber_feletti_ado.155657.html

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.20. 20:29:10

Átmeneti hozzájárulás (nem SZJA-emelés):

"Úgy kompenzálnák az adójóváírás, a szuperbruttó kivezetése és az egészségügyi hozzájárulás emelésével rosszabbul járó tömeget, hogy a 202 ezer forint felett keresőkre átmeneti hozzájárulást terhelnének – jelentette be a nemzetgazdasági tárca."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/20/az_adohivatal_fizet_annak_aki_keveset_keres/

Viktus 2011.09.20. 20:34:01

@Sarkalatos hozzászóló:

Elég reális elképzelés, hogy pl. a samsungos soron dolgozó melós a NAV-tól kap fizetést ...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.20. 20:35:28

@Viktus: Egyszerűen ehhez már nincs is mit hozzáfűzni. Önellentmondások, önámítások és önmentegetések egész sorozata... Ez az Országvédelmi Költségvetés, aminél azt hiszem, rekordnak számít, hogy egy héttel azután megbukott és a politikai játszmák és parasztvakító jelszavak közepette toldozni-foltozni volt szükséges, hogy egyáltalán a sarokszámait bejelentették.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.20. 20:43:10

@Sarkalatos hozzászóló:

Nem érdekel, hogy minek hívják. Tőlem a szivárvány színeiről is elnevezhetik az összes adókulcsot, átcsoportosíthatják más törvények alá, vagy hívhatják nemzetvédelemszolidaritási adónak is, ha egyszer bizonyos jövedelemig X százalékot adózok, a felett meg X+Y, akkor az pont úgy néz ki, mint egy többkulcsos SZJA. Ami tollas, hápog és a mája finom, az kacsa.

Elképesztő, hogy csak azért, hogy ne fussanak bele egy korábbi hülyeségük vagy elhamarkodott kijelentésük, döntésük beismerésébe, neadjisten, hogy elhagyja a szájukat egy "Bocs, tévedtünk...", azért egy katyvasszá alakítják az adórendszert.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.20. 20:56:06

@Rufus78: nem egészen így néz ki a dolog, hanem egyrészt az összes adózó 10%-át(!) kitevő, átlagbér felett keresőkre rákúrnak egy progresszív (de szép, mondhatni progresszív konnotációjú szó is ez) adókulcsot, az átlagbér alatt kereső 90% meg igényelhet segílykét a NAV-nál. Egyik oldalon padláslesöprés, a másikon stasis korbács és kalács.

||: Kihúzták a lófaszt félig a "jómódú", európai minimálbért keresők seggéből, és most megint visszanyomják tövig. :||

Asztalos Gábor 2 2011.09.20. 20:56:46

@Rufus78:
Ugyanaz az átbaszás, mint az "adóalap-kiegészítés", más néven szuperbruttó.

Viktus 2011.09.20. 21:32:19

Az mfor.hu kalkulátora szerint az NGM pontosan számolt, jövőre a 92 ezres minimálbér 60 260 forintot jelent majd a munkavállalónak, ami minimálisan kevesebb csak az idei 78 ezer forintos bruttó minimálbér után járó 60 600 forintnál. Más kérdés, hogy ez az összeg idén 100 230 forintba kerül a munkaadónak, míg jövőre már 120 475 forintjába fog.
-

Szép

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.09.20. 21:41:04

@Viktus: Más kérdés, hogy ez az összeg idén 100 230 forintba kerül a munkaadónak, míg jövőre már 120 475 forintjába fog.

Ez ám az ösztönzés a munkahelyteremtésre. A melós ugyanannyit keres, de az állam még többet sápol.

A fidesz egy ideje maszopos mélységekbe süllyedt, remélem a sorsuk is hasonló lesz a következő választásokon.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.20. 21:52:26

@Viktus: teljesen korrekt, kiszámlázol 150 ezret, áfát befizeted, 120 rugós minimálbért kifizeted, a 60-ból az áfa nélkül marad 50 (se). Kétharmados kúrmány, kétharmados elvonás, könnyű számítás, söralátét. Az 50 ezret kétszer felduplázod pókeren, nem rossz pénz ám az.

Viktus 2011.09.20. 21:55:06

@Sarkalatos hozzászóló:

Én szerintem jövőre tönkremegyek ... :P ahogy mostanság számolgatom a tételeket amiket rebesgetnek ... a fő üzleti partnerem meg 2008 óta egy vasat nem emelt max. annyit mond lehet másnak is dolgozni ...

vazzup 2011.09.20. 21:56:23

no, erről ennyit, lesz kiegészítő adó, ennyit az egykulcsos elhamarkodott bevezetéséről, megint csak toldoznak-foldoznak, ahelyett, hogy beismernék, elbaszták, vastagon, elmennek anyjukba mostmár

Birkesz 2011.09.20. 22:48:20

Mivel bocsánatot nem kérnek, a hibájukat be nem ismerik, ezért az előző egykulcsos rendszert kritizálókat nem édesgetik vissza.
Mivel azt a réteget, aki eredetileg jól járt volna, megszopatják, őket is elidegenítik.
Mivel a maradékot kirúgják, mert nincs pénz minimálbért emelni, vagy azt látja, hogy hiába dolgozott húsz évet az önkormányzaton, a tegnap felvett gyakornok is pont annyit kap, mint ő (bérfeszültség a közalkalmazotti bértábla közép és felső részén) így ők is visszaküldik őket a szülőcsatornába.
Érik ott lassan a 2002-es bukta ismétlése, csak nehogy Jobbik kétharmad legyen a dologból.

Viktus 2011.09.20. 22:53:02

@Birkesz:

Jobbikot megvették már kilóra ...

Zedder 2011.09.20. 23:02:41

@Zedder: amire tegnap is még csak egy lehetséges opcióként tekintettem, a ma esti fejlemények után már bizony kőkemény következő lépésként lebeg előttem: lelépni, mielőbb. Hosszú éveken át próbáltam kitartani, tisztességesen élni, de ugyan miért, hogy ellopják a pénzem, megaláznak és hülyének nézzenek úton-útfélen?

Holnap reggeltől nálam egy dolog élvez prioritást minden felett: megtalálni azt az országot, ahol le szeretném élni életem hátralévő részét.

Viktus 2011.09.20. 23:22:33

Nem bírják a cégek a 92 ezer forintos minimálbért
Az NGM javaslata után rögtön közölték: az államnak ilyen bérekhez a cégeket is kompenzálnia kell.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/20/nem_birjak_a_cegek_a_92_ezer_forintos_minimalbert/

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.20. 23:37:36

@Viktus: Igen, ez teljesen logikus. A cégek megemelik a béreket, hogy a dolgozók a magasabb bérük után magasabb adót és járulékot tudjanak fizetni, amiből az állam kompenzációt fizet azoknak a cégeknek, amik megemelték a béreket. Ez aztán tényleg csökkenteni fogja a burokráciát és az adminisztrációt!

Még mindig ott tartok, hogy "a gátló hormon gátolja az agyműködést, a serkentő hormon meg serkenti a gátlót"...

Viktus 2011.09.20. 23:47:36

@Rufus78:

Eszement járulékrendszerbe kellett volna eleve belenyúlni ... nem az szja tologatásba ... de ahhoz először az állami pénznyelőrendszereket kellett volna ténylegesen megreformálni-felszámolni ... minden csak pótcselekvés.

Birkesz 2011.09.21. 00:37:34

@protoplanetáris korong: "Persze, ha valódi közteherviselés lenne, akkor akik nem fizettek sose szja-t, azok nem is kapnának egy fillért sem az államtól, és fordítva, aki éven több milliót adózott, az ne maximum bruttó 76ezer Ft-ot kapjon GYED-re, mint mostani verzió szerint.
Aki többet adózik, az többet is kapjon a közösből, így lenne fair. "

Tévedsz ez éppen hogy nem közteherviselés. Ez az amerikai megoldás, ahol ha fizeted a saját biztosításod, kapsz ellátást, ha nem, akkor max. alapszinten. Valahogy mégis úgy érzem, hogy nagy sírás lenne itt azok részéről, akik a befizetéssel arányos újraelosztást propagálják, ha ezt vezetnék be nálunk is. Tudod, semmi nem biztosítja, hogy nem veszíted el a munkád/lesz baleseted, ami hatására a külvárosi kertes házból lakókocsiba kényszerülsz (ami ott a proli szinonímája)

Jurganov 2011.09.21. 07:16:36

@elektromotor: gtfo-ahogy a művelt orosz mondaná.

látjátok feleim szümtükkel 2011.09.21. 08:46:19

Beszélnek a számok: "

index.hu/x.php?id=inxnapi&url=http%3A%2F%2Fwww.napi.hu%2Fado%2Fmiben_eri_meg_vallalkozni_itt_vannak_a_legjobb_uzletek.496143.html

Miben éri meg vállalkozni? - Itt vannak a legjobb üzletek

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
Tavaly összesen 383 ezer egyéni vállalkozó volt Magyarországon, közülük azonban 2010-ről mindössze 277 ezren készítettek elemzésre is alkalmas bevallást. Az összes árbevételük 1732,5 milliárd forintot tett ki, ami öt százalékkal kevesebb a 2009-esnél. Ez ugyanakkor nem is annyira rossz hír − állítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szaklapja −, mert ez a mínusz javuló tendencia kezdete lehet, a csökkenés ugyanis kisebb, mint a korábbi.
Az mindazonáltal elgondolkodtató, hogy az egyéni vállalkozók átlagos árbevétele alig haladta meg a hétmillió forintot − ez tavaly 7,25 millió forint volt. Ez havi szinten 583 ezer forint bevételt jelent. A legmagasabb egy főre jutó bevételt a pékek produkálták, itt 27,9 millió forintról adtak számot a vállalkozók, de jóval az átlag felett teljesítettek a közúti áruszállítók 19,6 millió, a mezőgazdaságban érdekeltek 13,9 millió és a kiskereskedők 13,1 millió forinttal. Hozzá kell tenni, hogy a pékek 600 ezer forinttal kevesebb bevételről vallottak, ami számszerűen az egyik legnagyobb visszaesés − arányaiban azonban messze nem. Igazán jelentős visszaesést könyveltek el a kőművesek, majd hétmilliós árbevételük 6,2 millióra apadt tavaly."

Ehhez sok mindent nem lehet hozzáfűzni, csak annyit, hogy itt nem jövedelmeről, hanem bevételről van csak szó.

MindenbeKészakarvaBelepofázóZombi 2011.09.23. 14:55:15

@Zébácsi: "@Ula:
"Egyelőre a fidesz teszi tönkre az országot. 2012-ben szavazhatunk, hogy kik legyenek a következő körben, aki szorongatnak."
- Szerintem elírtad (vagy tudsz valamit). 2014-ben lesznek a választások, már, ha egyáltalán....

Szép napot!
"

Nyilván elírtam, 2014 a helyes dátum. A már ha egyáltalán rész meg... nos senki sem túl bizakodó.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.09.23. 16:14:15

@Ula:

Köszönöm a választ! Sajnos igen, elég fura irányt kezdtek venni a dolgok. Vajon mit bír ki a magyar demokrácia?

Szép napot!

süti beállítások módosítása