Skip to content


       Szűrés lista

Különadó a BKV-nak

Másfél évvel a kormányváltás és 14 hónappal a Főváros "bevétele" után még mindig nem sikerült megoldani a BKV helyzetét. Tudjuk, hogy nem éppen rózsás állapotban vették át a BKV-t, de azt is tudjuk, hogy ha a kétharmad kigondol valamit, akkor nem számít semmi, keresztülverik-keresztülviszik. A BKV esetében viszont semmi sem történt, talán nem tudják, vagy nem is akarják megoldani a problémákat. Talán Tarlóst akarják szívatni, talán nem érdekük egy profi, költséghatékony, üvegzsebű közlekedési vállalat. Sajnos ez utóbbira már vannak jelek.
Viszont az 1,8 millió budapesti lakos és az agglomeráció szeretne normális áron, normális körülmények között balesetmentesen közösségi közlekedni.

Ideális esetben a BKV-t 3 szereplőnek kellene finanszíroznia: az államnak, az utasoknak és a tulajdonosnak 1/3-1/3-1/3 arányban. Tavaly láthattuk, hogy ez nem így történik, a jegybevétel 38%, állami támogatás 51%, a tulajdonosi támogatás 3,9% volt.

A Demszky Gábor által kitaposott útról sajnos Tarlós István sem lépett le, ugyanúgy havonta-kéthavonta plusz milliárdokért kuncsorog a kormánynál, mint Demszky, miközben a Főváros egyszerűen nem finanszírozza a saját közlekedési vállalatát.

"Halmozottan jelentkezik az a hiány, amely abból adódik, hogy a főváros hosszú éveken keresztül nem adott pénzt a közlekedési vállalat működési költséginek fedezésére. Az agglomeráció folyamatosan igénybe veszi a fővárosi közösségi közlekedést, de a kiegészítő normatívákhoz egyetlen fillérrel sem járul hozzá. A helyi adókat – még a parkolási díjakat is – a kerületek szedik be, a fővárosnak a szó szoros értelmében nincs adóbeszedési lehetősége." - írta Tarlós Orbánnak.

Mielőtt azonban rádobnánk az első követ Tarlósra, sajnos abban igaza van, hogy a helyi adókat a kerületek szedik be, az egységes fővárosi parkolási céget megfúrták, a parkolási pénzeket is a kerületek szedik be, az iparűzési adót osztja csak meg a főváros és a kerületek egymás között 47-53% arányban. Tarlós egyeztetett a BÖSZ-el, de a kerületek leszögezték, hogy "a kerületi polgármesterek nem tartják indokoltnak a változtatást az iparűzési adó megosztásának jelenlegi rendjén, ha a kerületektől elvonnának az összegből, akkor kötelező feladataik ellátása lehetetlenülne el."

Vagyis a kétszintű önkormányzati rendszerben a kerületek "élvezik" a közösségi közlekedés nyújtotta szolgáltatást, de nem fizetnek érte, fizetnie a Fővárosnak kellene, de az adóbevételek nagy részével nem ő rendelkezik.
Faramuci egy helyzet ...
 
Logikus lenne, ha a BKV büdzséjéből hiányzó 20-30 milliárd forintot fele-fele arányba adná össze Budapest és a 23 kerület, hiszen az iparűzési adón is ilyen arányban osztozkodnak. Ha valamelyik kerület pedig nem kíván fizetni a közösségi közlekedéséért, akkor ott nem lesz közösségi közlekedés...

A budapesti kerületi fideszes polgármesterek azonban nem így gondolkodtak, és benyújtottak október végén egy olyan törvényjavaslatot, amely szerint Budapesten 1%-kal, vidéken 0,5%-kal emelkedne az iparűzési adó, és ezt a pluszbevételt közösségi közlekedésre lehetne csak fordítani. A Fidesz-frakció a javaslatot elvetette.

Sajnos azonban más ötlet híján a Rogán Antal, Bagdy Gábor, György István, Láng Zsolt december 9-én benyújtották a fenti ötletük egy módosított változatát, e szerint csak Budapesten emelnék az iparűzési adót 2%-ról 2,5%-ra, de a cégek, vállalkozások levonhatnák belőle a a dolgozóknak vásárolt bérletek árát.

Az indoklás:
"Tekintettel arra, hogy a helyi közösségi közlekedés fenntartása az önkormányzatokról szóló törvény értelmében a települési önkormányzat feladata, az ehhez szükséges forrásoknak is a településeknél kell rendelkezésre állnia. Ezért a törvényjavaslat a főváros számára, amely a tömegközlekedés biztosításával jelentős költségigényű feladatellátást vállal fel, a feladatellátás biztosítása érdekében növeli az adóztatási mozgásteret a helyi ipar űzési adóban, a helyi adótörvény módosítása révén."

Cinikusan elismeri, hogy a BKV-t a Fővárosnak kellene fenntartani, de a kerületek nem adnak erre pénzt, inkább akkor emeljék az iparűzési adót.

Tarlós Istvánnal egyből elszaladtak a pacik:
"Mintegy 40-45 milliárd forintot várna a főváros az iparűzési adó emelésétől. Megegyeztem Orbán Viktor miniszterelnökkel, hogy csak ilyen forrást lehetséges találni, ennek alapján nyújtották be a képviselők a javaslatot. Az adómérték februártól lenne hatályos, de még az sem biztos, hogy ennek hosszú távúnak kell lennie, ugyanakkor néhány évre biztosan szükség van. Az adó igazolná a bankoknál, hogy a főváros rendelkezik forrásokkal, ez lehetővé tenné a BKV hiteleinek tovább görgetését."

A VEKE azonban gyorsan osztott-szorzott: "Álmodik a nyomor. A főpolgármester vagy nincs tisztában a számokkal, vagy megvezették. Ilyen összegnek semmilyen realitása nincs. Nagy baj lesz, ha most hátradőlnek, mert a probléma nagyon nincs megoldva."

A Főváros 2012-re ugyanis 79,8 milliárd forint iparűzési bevételt tervezett be, így elméletileg egy 25%-os emelés + 20 milliárdot hozna. Elméletileg.
- Az adóemelés rontja az adómorált.
- Elég a telephelyet áthelyezni az agglomerációba, és máris megspórolták az adóemelést.
- A bérletek ára leírható lenne ebből az összegből. A nagyobb cégek már most is állják a bérlet árának 80%-át a dolgozóiknak, a kisebb cégek, bt-k, kft-k esetében pedig ez a fél százalék olyan kis tétel, hogy ha már 1-2 ember áfás számlára veszi meg a havi bérletet, már megvan az összeg. Egy 20 milliós forgalmú cég esetében a fél százalék csak 100 ezer forint, ami 10 havi bérlet ...

"Csak éves bérletből kilencmilliárd forintnyit szeretne eladni a BKV, márpedig ezek többsége céges. Ha ezt mind visszaigénylik, lehet, hogy nem is lesz olyan jó az a szaldó. Mindenki számlát fog kérni a bérletéről meg a tömbjegyéről is, a vállalkozások meg fel fogják ezeket vásárolni, mert megspórolják vele az adót" - írja VEKE.

Azért fizetünk adót, nem is keveset, hogy az állam / önkormányzat megoldjon olyan feladatokat, ami az állam / önkormányzat feladata.
Ezzel az erővel ugyanígy ki lehetne különadókat vetni a MÁV, az egészségügy, vagy az oktatás finanszírozására.

Például el kellene azon gondolkozni, hogy Európában egyedül álló módon csak nálunk utazhatnak ingyen, korlátozás nélkül a 65 éven felüliek. Biztos, hogy az ország jelenlegi helyzetében erre kell költeni (ki tudja mennyit?). Ha a törvény erre kötelezi erre a BKV-t, akkor a szolgáltatás ellenértékét ki is fizetik nekik?
 
2012-ben is marad a 60-as 70-es évekből itt maradt lyukasztós jegyrendszer. Semmi reform, se zónák, se időalapú jegyek. A szöveg szokásos, "mi egyből a lehető legmodernebb jegyrendszert vezetjük be", bla-bla-bla. Mikor is?  2016-ban és vagy 30 milliárdból. Jó biznisz ez egyeseknek, addig meg az utasok legyenek szívesek összedobni azt az évi 50 milliárdot.

Aki szerint pedig a BKV-nál már minden rendben, megállították a milliók kitalicskázását, annak azt javasolom, hogy pörgesse végig a BKV hatályos szerződések pdf-et ... csupa-csupa finomság 10-20-30-40 milliókért. 65 oldalon keresztül.
 
Elképesztő dolgokra folynak ki a pénzek a BKV-nál, miközben 500 buszt azonnal le kellene selejtezni és "az elvégzendő nagyjavítások mindössze 16 százalékát végezték el 2005 óta, az elmúlt hét évben 1878 nagyjavítást kellett volna elvégezni, de ebből 1575 elmaradt." És az az ember, aki szándékosan hagyta szétrohadni a BKV-t, most a nyugdíjasok boldog életét éli Budakeszin. Mert neki volt egy nagy, nagyon nagy, 500 milliárdos álma, a 4-es metró...

Címkék: budapest fidesz bkv válság tartlós

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr913473709

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Profi túlélőcsomag 2011.12.19. 21:08:38

Kiszámíthatatlanság ellen Kalmopyrin helyett, Rambó-kés túlélő megoldások az üzletben. Irányított, kiválóan célzott cselekvések, eredményt hoz&

Trackback: Az új alkotmány megzenésítésére 62 milliót költ jövőre a kormány 2011.12.19. 10:28:32

Kerényi Imre miniszterelnöki megbízott egy, a fiatal kortárs művészek állami támogatásának lehetőségeivel foglalkozó megbeszélésen a svédasztal mellett véletlenül elejtett néhány információt, arról az eddig következetesen tagadott kormányzati tervről, ...

Trackback: Tarlósék 270 azori-szigeteki úttal jutalmaztak 2011.12.19. 10:28:29

A főpolgármester pénzügyi tanácsadója azzal fenyeget, hogy a BKV csődje bedöntheti a 4-es metrót, Budapestet és az országot. Azt gondolnánk, ilyenkor minden megtakarított fillér számít. De nem.A városvezetés ugyanis úgy gondolta, hogy feltétlen el kell...

Trackback: Orbán mögött meredező sztálinista zászlóerdő 2011.12.19. 09:56:32

Gyaláz-e nemzeti jelképet a miniszterelnök azzal, hogy a Rákosi-diktatúrát idéző péniszjelkép-dekorációt csináltatott a nemzeti lobogónkból?(A fidesztrollok kedvéért ezt mindjárt pontosítanám is: péniszjelkép, más szóval fallikus szimbólum alatt bármit...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.12.19. 09:54:52

Nemzetgazdasági miniszterünknek soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizot...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.19. 09:53:57

Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztőségeket alapít, meg kitüntetéseket kap ne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzu Petals 2011.12.19. 09:23:29

Ez most izgibb szerintem:
hvg.hu/itthon/20111219_Orban_IMF_harom_pontos_ultimatum
Bár ezek inkább felégetik az Országot, attól tartok...

Gonosz Repülőmókus 2011.12.19. 09:46:40

Kissé off: Most itthon vagyok. Miért is. Ja, mert nem járt a metró. Illetve 2 megállót tudtam vele menni, aztán stop. Onnan hazaballagtam.
Pont egy hete (na jó, pénteken volt egy hete) egész délelőtt nem ment, mert állítólag kigyulladt. Akkor a Köki-Kálvin távolságot pont egy óra alatt sikerült letudnom (10 perc helyett).
Itt minden egyre szarabb. Köszönöm adóemelés kormánya...

Kivlov 2011.12.19. 09:47:43

"Például el kellene azon gondolkozni, hogy Európában egyedül álló módon csak nálunk utazhatnak ingyen, korlátozás nélkül a 65 éven felüliek..."

Na, ez a lényeg...

rolika 2011.12.19. 09:47:56

@Zuzu Petals: Jaja, szerintem is. Hamarosan a BKV lesz a legkisebb probléma!

Perillustris 2011.12.19. 09:48:08

Az agglomerációs települések nyertek.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 09:49:05

@Zuzu Petals: Ha az én szavazatom kell, Orbán fejét vihetik, ha kell adom a díszdobozt...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 09:50:36

Egyébként meg baromi szar hangulatom van. Mindig másoknak van szerencséje, a hülye észak-koreaiaknak bezzeg megjött a Mikulás, a Kedves Vezető halott, a mienk meg még csak nem is köhög...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.19. 09:52:32

@Zuzu Petals:

Azért az, hogy a fideszesek felsorakoztak Orbán mögé, elég sokat sejtet. Ezek tényleg nem fogják elrántani a kormányt (Véleményvezér poszt), hanem velünk, utasokkal együtt megdöglenek.

Matolcsy:
"Gazdaságpolitikai szempontból semmi jelentősége nincs a forint árfolyamának. "
Ühüm. És ez a gazdasági miniszterünk... (még mindig)

camell · http://indafoto.hu/camell 2011.12.19. 09:53:02

OK, de mi a helyzet az olyan vonalakka, ami nem csak Bp területén közlekednek, hanem kimennek az agglomerációba (pl: Solymár, 64, és 164-es vonal)? Abba nem kellene beleszállnia jelen esetben Solymárnak?

sunblind 2011.12.19. 09:54:39

.. nemtom meddig jó az a pözsgő, amit akkor akartam kibontani, mikor a demszki letöltendőt kap, de parázok, hogy azé túl sok mindent tud az antifasiliszta élharcos félhülye gyökér, hogy csakúgy hagynák kinyílni a száját ...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.19. 09:55:39

Üzleti vállalkozás ötlet:
A vidéken élők papiron engedjenek be magukhoz minél több céget, évi 20e Ft-ért cserébe.

Gonosz Repülőmókus 2011.12.19. 09:56:10

@Kivlov: Fontos, de alapvetően nem (csak) ez a probléma. Ha ezt eltörölnék, akkor az valószínűleg csak elhanyagolható plusz bevételt jelentene. Vagy ha nem is elhanyagolhatót, akkor sem akkorát, amekkora javítana ezeken az állapotokon.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.12.19. 09:57:30

Szerintem a módosítóval kifejezetten jó irányba mozdult a dolog. Persze ha abból indulunk ki, hogy kétharmaddal 3 nap alatt átrendezhetnék az egész BKV-t akkor szar az egész ahogy van, de ez így ebben a formában a következők miatt lehet jó:

1) Mari néni Alsóecsekpusztáról nem fizet a 178-as buszért. Ugyanúgy, ahogy a pesti se fizet az Alsóecsekpuszta-Szilasszentszar vá. viszonylatú Volán járatért amivel ő a vasárnapi ebédhez valót hozza a piacról.
2) A dolgozói bérlet árát le lehet vonni. Persze nyilván lesz olyan rohadék cég, aki ezt megpróbálja a bérből levonni, de lássuk be, a minimálbérből már nincs hova.
3) A vállalkozások esetleg megmozdulhatnak Bp. területén kívül is. Itt is megvan az esély hogy inkább kiviszik Szlovákiába, de senkinek nem lenne hátrány, ha nem szinte csak Bp-n lehetne munkát találni.

Amúgy meg a fidesz monnyonle.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 09:57:48

@sunblind: Te valaha is komolyan gondoltad hogy pl. 2006-2010 között egy erős fővárosi Fidesz-frakció SEMMIT sem tudott hogyan talicskázzák ki mindenhonnan a pénzt? Mondjuk jó, nem tudott, akkor teljesen alkalmatlanok arra amire meg lettek választva, az összeset kirakni a szép nagy épületből és teljes gyámság alá venni őket, mert az IQ 3 alatt van. Ha meg tudtak akkor max. a koncepciós perekre számíthatsz, de az csak akkor jön ha már nagyon nincs mit enni, jövő tavasz vége...

NagyTomi 2011.12.19. 09:57:53

@Gonosz Repülőmókus: Ez igaz, mert nagyon sok nyugdíjas, fogná magát és nem utazna. Nem fizetné ki zsebből egy bérlet árát.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.19. 10:00:18

Az a Demszki egymagában nem volt egy kétharmados hatalom.
Viszont nem csődölt be.
Na, ezek igen.

Kivlov 2011.12.19. 10:01:38

@Gonosz Repülőmókus:
Nem a bevétel lenne a lényeg, hanem az elv. Rossz ösztönző ez az egész "ingyé' furikázás."

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.19. 10:02:35

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

"3) A vállalkozások esetleg megmozdulhatnak Bp. területén kívül is. Itt is megvan az esély hogy inkább kiviszik Szlovákiába, de senkinek nem lenne hátrány, ha nem szinte csak Bp-n lehetne munkát találni."

Ez hülyeség. Ahol nincs szükség telephelyre, ott rohadtul mindegy helyileg hol székel a cég. Átrakatja magát Bivalybasznádra, de attól ott nem lesz egy darab munkahellyel se több. (postát átirányittatja a Bp-i tényleges irodába, és csókolom)

Dráááúúútkoszorú 2011.12.19. 10:02:42

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

Csak a 3. pontodra: mégis hogy lesz ebből munka vidéken? Maximum a cég székhelyét viszik át, a munka azért nem menne vele nyilván....

NagyTomi 2011.12.19. 10:04:34

@Kivlov: Ha már ösztönzés: Nálunk van a legtöbb rokkantnyugdíjas. Elhiszem, hogy van olyan aki megérdemelten kapja, de van olyan is aki nem.
Minden tiszteletem a rendőröké, de mehessenek már 10 évvel korábban nyugdíjba. A tűzoltók még rendben, na de a trafizó rendőrök????

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.12.19. 10:04:38

@Dráááúúútkoszorú: való igaz, így korán reggel nem gondoltam bele, hogy a székhely a lényeg...
ezt visszavonom akkor, mea culpa.

NagyTomi 2011.12.19. 10:05:06

@NagyTomi: Hopp lemaradt a lényeg, a NE szó:)

Dráááúúútkoszorú 2011.12.19. 10:09:07

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Viszont a Szlovákiában, Romániában, stb országban igazad van, csak nem ettől az egy tételtől jut el addig az ember, hanem a folyamatos és módszeres szipolyozástól, hogy "a vállalkozó az teli van úgyis pénzzel..."-mentalitástól... Van egy pont, amikor már azt mondja az ember, hogy MOST kapjátok be, és ez a pont lehet egy ilyen 2.5 %-os emelés is...

qwertzu 2011.12.19. 10:09:33

@NagyTomi:
1. De egy részük igen. Szerintem nem is kéne 100%-ot fizetniük, de ha csak 25%-át kifizetik a bérletnek, azt már sokan megvennék, és számítana.
2. Akik nem, azok miatt csökkenne a zsúfoltság. Kevesebb utazó, kisebb fogyasztás.

Kivlov 2011.12.19. 10:10:45

@qwertzu:
jelenleg 37%-os áron megy a nyugi bkv-bérlet...

NagyTomi 2011.12.19. 10:11:02

@qwertzu: Igaz. Lenne realitása. Legalább egy diákbérlet szintet.

Kivlov 2011.12.19. 10:11:54

@NagyTomi:
Persze, ott is szigor kell. A trafisok, de az irodában netező Marika nénik is elég viccesek ilyen szempontból...

qwertzu 2011.12.19. 10:12:25

@Kivlov: 65 év alatt. Fölötte ingyenes. Azt kéne megszüntetni.

NagyTomi 2011.12.19. 10:12:41

@Kivlov: Ellenben igazad van, tényleg már 3700 a nyugdíjas bérlet.

gorgobi 2011.12.19. 10:14:47

Látszik, hogy ez a butaarcú Tarlós is állami csöcsön szocializálódott. Csak a bevételek növelésében, ujabb adók kivetésében tud gondolkodni, a kiadási oldal csökkentéséről hírből se hallott.
Talán a bkv-nak végig kellene gondolnia az esztelen pénzköltését.
Az agglomerációs járatokat jó részét meg kellene szüntetni, mi a fenének mennek a világ végére bkv buszok és a hév, mikor azok a falvak, amik ebből profitálnak, egy büdös vassal nem járulnak hozzá a bkv költségeihez.
Egy fél éve hallottam a rádióban, hogy valami agglomerációs polgármester még ki is akadt a kérdésen, mi az, hogy az ő települése is beszálljon a bkv finanszirozásába.

NagyTomi 2011.12.19. 10:14:53

Na mennem kell. Jó volt megvitatni a dolgokat Urak:) , de semmi sem fog változni.:(

sfi 2011.12.19. 10:20:46

"És az az ember, aki szándékosan hagyta szétrohadni a BKV-t, most a nyugdíjasok boldog életét éli Budakeszin. Mert neki volt egy nagy, nagyon nagy, 500 milliárdos álma, a 4-es metró..."

Azért ebből az 500 milliárdból nagyon sok az EU-s pénz, ami nem jött volna be, ha a buszok felújítására akarták volna költeni. Villamosokra meg azért igyekeztek költeni, de ott is erős a megkötés, hogy csak olyan villamost támogat az EU, ami alacsony padlós.
Ha nem kell Tarlósra köveket dobálni, mert a Demszky által kitaposott útról a fennálló kormányzati kapcsolatai mellett sem tud letérni, akkor talán Demszkyre sem kellene ezért köveket dobálni. Mögötte még ekkora kormányzati támogatás sem állt soha. Nem is beszélve arról, hogy ő tulajdonképpen majdnem mindig kisebbségben volt még a saját közgyűlésében is. Majdnem ugyanannyi harca volt az MSZP-vel, mint az ellenzékkel.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.12.19. 10:24:02

Szerintem a BKV hatályos szerződések pdf nagyjából megmutatta, hogy a kétharmados irányítás ugyanarra használja a BKV-t mint a koalíciós. Melegedőnek lehet használni, plusz lehet talicskázni a pénzt, akkora a kupi, hogy már fel se tűnik senkinek. Ráadásul a jelen helyzetben senkit sem érdekel a tömegközlekedés, nincs a figyelem középpontjában, van helyette más (IMF-hitel?, államcsőd?, forint összeomlása?).

lyken 2011.12.19. 10:27:55

Ki is mondta? "Ne az emberekkel fizettessék meg!"
Azzal a rohadt parkolási díjjal se lenne semmi baj, ha nem az járna az ember fejében miközben befele hajigálja az aprót, hogy 20% ÁFA, 10% az önkormányzatnak, 40% a pártkasszákba, további 30% meg a pártok holdudvarába kerül.
Hanem mondjuk lenne 20% ÁFA, a többi meg menne tömegközlekedés finanszírozásra. Vagy neadjisten jogszabályt módosítanának(ha jut idő rá Gyurka modosítgató recskázásai közben) és menne a 100% adómentesen tömegközlekedés finanszírozásra.

Etniez 2011.12.19. 10:29:02

@gorgobi: Én agglomerációban lakom, ide csak akkor jönne ki a BKV, ha fizetnénk.

Te és a többiek viszont elgondolkodhatnátok azon, hogy ha többe kerülne a bérletük az agglomerációban élőknek, talán nem is vennének bkv-bérletet sem, mivel az autó olcsóbb lenne.

Mondok egy nagyon egyszerű példát. Ha valaki Gödöllőn lakik és mind a két szülő Budapesten dolgozik, megéri venni egy autót (használtat, de még hitelből is), mint HÉV-et használni.

Hidd el, nem az agglomeráció miatt van szarban a BKV. Az utasok befizetik, amit be kell, az állami/önkormányzati szerepvállalás kevés. Kettejüknek kellene adni a 66%-ot, ehelyett csak 54%-ot adnak.

Nem kell túldimenzionálni a bkv-sztorit. Túl sokan lopnak túl kevésből.

Jofiu 2011.12.19. 10:30:50

@Kivlov:
"Nem a bevétel lenne a lényeg, hanem az elv."
Mivaaaan?!! XDD
Te, ez a nap, ha nem a hét poénja, eszméletlen. : )))

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.19. 10:30:54

Nos, ezt elég jól körüljártátok, nagyjából ezeket szerettem volna leírni, amik a posztban voltak.

Az a helyzet, hogy Magyarországon az adók elsöprő része az államhoz kerül, és kevés marad az önkormányzatoknál, még kevesebb a fővárosinál. Meg kéne vizsgálni, hogy a BKV működési költségei mennyiben térnek el a környező országokban működő, hasonló nagyságú közlekedési vállalatokétól, és akkor lehetne látni, hogy a BKV költségei ilyen szolgáltatási színvonal mellett (oké hogy koszos, ellenben nagyon sűrűn jár), és főként ennyire lepusztult járműpark mellett, indokoltak. Ez esetben viszont a cég nem veszteséges, hanem forráshiányos, valaki nem biztosítja a pénzt, azért a szolgáltatásért, amit megrendelt. Itt bár esetünkben a megrendelő a főváros, a jó minőségű közlekedésből származó bevételek, adó formájában nagyrészt megint az államhoz kerülnek. Így, amíg ilyen az adók eloszlása itthon, természetes, hogy a költségek nagyobbik részét az államnak kell magára vállalni. Ez amúgy egy nagyon-nagyon elhibázott rendszer, mivel pl. rákényszeríti az önkormányzatokat a pénzvadászatra, pl. vég nélküli parkolózónák kiépítésére, olyan területeken, ahol semmi nem indokolja létüket.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.19. 10:34:06

@Etniez:
Gödöllőről csak a hülyék járnak be HÉV-vel, az inkább a Kistarcsa és a többi település miatt jó.

Gödöllőről vonattal érdemes bejárni:
- kulturált modern vonatok vannak (hatvani gyors), van fűtés, van klima
- 40 perc alatt a Keletiben van
- árban ugyanaz mint a HÉV
- nincsenek havonta pótló buszok, mert valamelyik szakaszon éppen karbantartanak

lyken 2011.12.19. 10:36:05

Ironia ON
A BKV helyzete amúgy nem aggasztó. Meg kell nézni, hogy mi történt a Fidesz modell Esztergomban. Lázadtak az emberek, miután eladósította őket a narancsos vezetés. Hát jól bebüntette a várost azzal a Fidesz, hogy akadályoz mindent. Közben nő az adósság, és egyre több minden áll le. Az egyik első áldozat a tömegközlekedés volt. Na ezért kár aggódni azért, hogy rohad a BKV.
Ironia OFF

Etniez 2011.12.19. 10:36:23

@d.z.: Ja, emlékszem még az álságos dumára, hogy azért kell a parkolóóra, mert nincs parkolóhely. Nos, óra van mindenhol, parkolóhely sehol. De legalább kiderült, milyen jó autókra fussa a rokkantaknak.

Most megy a duma a dugódíjról. Hogy majd nem lesz. Ismerős? :)

Londonban is bevezették, de az elmúlt években már csökkentik a zónákat, mert rájöttek hogy nem jó semmire.
Ahol bevezetik, ott jobb lesz a levegő, de drágább minden és kevesebb a munkahely. Ez kiköltözési hullámot indít el, tehát gettósodás kezdődik az adott területen.

2011.12.19. 10:36:49

3700 szerintem tök jó ár. Ha a normál bérlet ennyi lenne, eszembe se jutna potyázni. De a 10.000 az FÁJ. És azért lássuk be: egy magyar nettó fizu nem több 63%-al, mint egy magyar nyugdíj.

Asztalos Gábor 2011.12.19. 10:40:43

"
A Főváros 2012-re ugyanis 79,8 milliárd forint iparűzési bevételt tervezett be, így elméletileg egy 25%-os emelés + 20 milliárdot hozna. Elméletileg."

A 79,8 mrd az IPA fővárosra eső része, magyarán a 2%-nak a fele. A +0,5% így 40 milliárdot hozhat(na).

Etniez 2011.12.19. 10:40:50

@Kőmíves Kelemen: Nagytarcsán lakom, ide nem hajlandó kijönni a bkv, pedig 3 km autóút lenne. Igazából fillérekből megoldhatnák.
Ehelyett venni kell egy 6 km-es útra 10 km-es Volán bérletet. Ez olyan vastagon lehúzás, hogy külön cég fuvarozta éveken át az utasokat, de a Volán szagot fogott és kidobta őket.
Ez azt jelenti, hogy a bejárás Budapestre ~21.000 Forint :)
És nem mindegyik cég fizeti ki ám a bérletet, amire törvény kötelezi...

Vidéken az autó nem luxus, hanem spórolás. Persze használt Suzukiban kell gondolkodni.

Roa 2011.12.19. 10:41:37

@Hörömpő Töhötöm:
Arról nem is beszélve, hogy egy minimálbéres kevesebbet visz haza, mint a nyugdíjasok nagy része, úgy, hogy akár még gyereket is nevel. Akkor most neki is ingyen jár a szolgáltatás? Vagy ingyen kellene, hogy járjon? Vagy esetleg netalántán a 65 év feletti is fizessen? Vagy mi a tökömmel indokolható az ingyenesség a szavazatvásárláson kívül?

Zirowe 2011.12.19. 10:44:27

"Ezzel az erővel ugyanígy ki lehetne különadókat vetni a MÁV, az egészségügy, vagy az oktatás finanszírozására."

Egészségügy esetében már megtörtént a népegészségügyi adóval.

Mindenre új adó, de akkor a régieket mire is fordítják?!

Lassan tényleg nem marad már semmi a zembereknél.

Kellett nektek fülke forradalom, gyökerek!

Manatwork (törölt) 2011.12.19. 10:44:52

A belinkelt BKV-s szerződésekben van pl. egy ami "nagyon tetszik":
Az M3 metróvonal 4 állomásán ÁDI (állomás diszpécser) asztalok javítása - 40 590 000 Ft.
Tehát ezeknek az asztaloknak a javítása állomásonként 10 millió Ft lenne.
Bár nem tudom milyen lehet egy állomás diszpécser asztal és pontosan mennyi van belőle 1 állomáson, de így látatlanban is meglehetősen bűzlik ez a szerződés....

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 10:45:28

@gorgobi: "Egy fél éve hallottam a rádióban, hogy valami agglomerációs polgármester még ki is akadt a kérdésen, mi az, hogy az ő települése is beszálljon a bkv finanszirozásába."

ok ugy vannak hogy oruljon a proli Budapest hogy az agglok gyerekei legalabb nem terheli autoval a pösti utakat!!! egyfajta kegy hogy atszallnak a HEVre
amugy hozzatennem, hogy a felnott berlet olyan "horror" hogy azt tutti nem veszi meg szentendrerol, inkabb becsapat autoval az apuka, de a gyerek az ha nem lenne kozel ingyenes a HEV akkor megterhelne meg jobban az utakat

hat erre mondom hogy jojjon a 12 eves terhelje csak meg :))))

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.19. 10:45:52

@Etniez: A dugódíj azért is hülyeség most már, mert az emelkedő üzemanyagárak ezt szép lassan el fogják intézni, ez a trend nem fog megfordulni. A fizető parkoló övezetre szükség van, de pár éve már olyan helyeken építik ki, ahol ezrével vannak parkolóhelyek százas nagyságrendű autóra (lakótelepek, jó példa vizafogó), másrészről ezek a részek arra is jók lettek volna, metró közelében, hogy ha már nincs P+R, legalább itt rakják le az emberek a kocsit és szálljanak át a tömegközlekedésre.

A másik dolog, ami viszont rettentően kínos, hogy ha így megy tovább a világ, az egyéni közlekedés jelentősen vissza fog szorulni a következő években. Ezt pedig a BKV egy hihetetlenül szétrohadt, tartalékokkal nem rendelkező járműparkkal várja, ez pedig gond.

Eddig azon "ügyködtek" a városvezetésben, hogy mindenki váltson át a tömegközlekedésre. Most meg kell oldani, hogy a tömegközlekedés hogy viszi majd el ezt a rengeteg embert.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.12.19. 10:46:19

... és eközben a BKV managerei, középvezetői (és fölfelé) épp megkapják az év végi jutalmukat... egy csődközeli, veszteséges vállalatnál.. én így szeretlek Magyarország!

aha, persze 2011.12.19. 10:46:21

Hogy ti mindig rácsodálkoztok mindenre :D

Javaslom egy évösszegző poszt megírását, nulla magyarázattal, csak pontokba szedve az összes szarságot (esetleg zárójelben a párt neve), a végére nem lennétek meglepve :)
(Még szebb lenne, ha csak az lenne feltüntetve, melyik törvényt sérti.)

Nem mellesleg szép kis alap lenne a későbbiekben a "Rólunk" rész második mondathoz.

JohnHenry 2011.12.19. 10:47:03

"És az az ember, aki szándékosan hagyta szétrohadni a BKV-t, most a nyugdíjasok boldog életét éli Budakeszin. Mert neki volt egy nagy, nagyon nagy, 500 milliárdos álma, a 4-es metró..."

tévedés, a 4-es metrót 1974-ben(!) hírdették meg a nemtudomhányadik ötéves terv keretében.

gorgobi 2011.12.19. 10:47:36

@Etniez: Teljesen igazad van, nem arra próbáltam kisarkitani, hogy az agglosok döntik be, csak ez is egy szög a bkv koporsójában.
Szerintem nem csak az agglomerációban, hanem itt is piaci alapúvá kellene tenni a bkv-t, jelenleg alig fizet valaki teljesárút. Legyen annyi, amennyibe kerül, persze, a bkv költségcsökkentésével szinkronban. Kirakhatnák a bazi nagy adminisztrativ létszámuk felét, átalakithatnák a járatstruktúrát.
azt sosem tudtam megérteni, miért jár a hévvel párhuzamosan busz, pl a Kerepesi-Veres Péter szakaszon és azt sem, hogy miért van 100 m-enként buszmegálló egy csomó helyen.

JohnHenry 2011.12.19. 10:48:45

egyébként meg az összes politikust kötelezni kéne a tömegközlekedésre, mindjárt lenne rá pénz.

Leriel 2011.12.19. 10:49:09

"A tökéletes megoldás, kedves barátaim: a dolgozók minden hónapban kötelesek bemutatni az alapvető számlákat (víz, gáz, villany stb.) munkáltatójuknak, aki azt köteles, ismétlem: köteles ellentételezni. Élelmiszerre, tisztálkodási szerekre és egyéb, hétköznapi cikkekre egységesen fejenként havi 30,000 Ft-ot kap mindenki, munkába járásra pedig 10,000 Ft-ot. Minden, ezen felül kiosztott pénzt fölösleges luxusra költenének, ami pazarlás! Ezért felszólítok minden magyar állampolgárt, hogy mondjon le a fölös hívságokról, az élet üres és semmitmondó fényűzéseiről! Mondjon le fizetése nagyobbik hányadáról az állam javára, hogy megmenthesse az országot, hogy javítsa az állam külpolitikai megítélését, a nemzeti morált, visszaállítsa a hazafias gondolkodásmódot! Döntsük le az elmúlt nyolc év bálványait, ahogyan a forradalmárok döntötték le Sztálin szobrát 1956-ban! Döntsenek most Önök!"

Részlet O. V. 2012. január 12.-ei beszédéből.

2011.12.19. 10:50:41

@camell: azokért a buszokért az érintett települések fizetnek, nem is keveset (kb. járatonként 2,5 millió Ft/hó) szóval nem rajtuk múlik, hanem a kerületeken...

Nyugdíjasok... már megint itt tartunk... nos, tudjátok mit? Maradjon, utazzon ingyen, hisz vegyétek észre, a többsége nem tudná kifizetni. De akkor legyen diákjegy(nem bérlet, jegy) is, mert ők (mi) igen is bliccelünk, amíg drágább, mint a sör és legyen olyan a jegykezelő rendszer, ahol igen is kezelni kell. Legyen zónás jegy, s forduljon elő néha, hogy időben célba is érek az adott járművel.

Emellett megjegyzem: ha kőgazdag lennék SEM vennék jegyet addig, amíg az ellenőr köszönés helyett rámordít és már lökdös is. A MÁV sincs túl jó helyzetben, de ott mi van? Nem álruhában, mint egy komcsi jelentgető jön, hanem egyenruha, jó napot kívánok, jegye... nincs jegy? Tessék, vehet, kallertól függően simán vagy 500-2000 Ft büntivel, de nem olyan, BKV-s stílusú, majd' kivégzéssel fenyegető levelezéssel operálnak, mint pl. nálam, hogy jún. 3.-án blicceltem, fizessek. Azt, hogy bizonyítani tudtam, hogy én spec akkor Thessalonikiben voltam, addig nem érdekelte őket, amíg a levelezésemet át nem adtam egy neves ügyvédnek...:)

gorgobi 2011.12.19. 10:50:59

@Leriel: ne adj tippet ezeknek a köcsögögnek, mert lehet, hogy ötletet meritenek:)

Manatwork (törölt) 2011.12.19. 10:51:24

Ez se rossz: domain név regisztrálása - 300 000 Ft
Aki nem járatos ebben a témában, 300 ezerből több mint 150 db domainnév regisztrációja kijön 1 évre! Biztos kell ennyi a bkv-nak?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 10:54:40

@Leriel: A Kedves Vezető figyelmébe ajánlanám hogy forinttal nem kellene veszkődni, jegyrendszer!

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 10:55:16

@sfi: "Azért ebből az 500 milliárdból nagyon sok az EU-s pénz, ami nem jött volna be, ha a buszok felújítására akarták volna költeni. "

ez nem metro4 blog, de tele a ficerem ezzel nekem is!!!

zarjak be a piri metrot ha annyira nem kell de a pesti proli fajtajukat hogy csak a proli pestieket akarnak kedvezni, pl. a M2-GHEV KEZDETI !!! 60 - 170 Mrd -s osszekottetest is nyomnak de a budainak ne legyen metro!
es arra se jon ra a csop kis agyaval hogy sutyiban olyan kozmu felujitasokat vegztek el erre a koltsegre amit amugy meg kellett volna sajat penzbol!!!
nem hiaba szedtek szet mindent a keleti kornyeken na most ahhoz legalabb 30 evig nem kell nyulni

EIdk (törölt) 2011.12.19. 10:55:34

@JohnHenry: Sőt, az akkor egy teljesen fontos, korszerű project lett volna - nem úgy, mint ma, mikor pont az a fő baj, hogy nem igazán frissítették a terveket... (pl. Kelenföldön alábukik a sin, keletinél fel és máris nem az Almston-kocsikkal szívunk, hanem lemehet a kis piros villanyvonat is, ha kell, mint ahogy sok helyen így van... mi el sem tudjuk képzelni, de máshol tök bevett szokás, hogy a vasút átveszi ezt a szerepet:)

EIdk (törölt) 2011.12.19. 10:58:52

@Etniez: "Nem kell túldimenzionálni a bkv-sztorit. Túl sokan lopnak túl kevésből."

Pontosan.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.19. 10:59:25

Sajnos pénz néklül csodát nem lehet tenni. Azt pedig sem Tarlós sem más nem tud szülni. Ellenben a BKK több olyan projeketet is futtat, ami +90% feletti EU pénzt kap. Erre sky alatt képtelenek voltak.

Azért ne várjuk már el, hogy a válság legszarbb évében (itthon) majd hirtelen 1,5 év alatt megszűnnek a BKV gondjai... Pozitív változások már felsejlenek. Csak ne olyan hülyén kommunikálnának le mindent...

sfi 2011.12.19. 11:02:24

@SvenH.: "es arra se jon ra a csop kis agyaval hogy sutyiban olyan kozmu felujitasokat vegztek el erre a koltsegre amit amugy meg kellett volna sajat penzbol!!! "

No igen. Meg a kerületek zsarolásainak eredményeképpen területrendezések is. De tényleg nem akartam belemenni mélyebben.

Füles [Göd.HU.EU] 2011.12.19. 11:02:40

@Kivlov: Nem hiszem, hogy ebbe rokkanna bele a BKV, ha egyébként minden más rendben lenne.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.19. 11:05:54

@gorgobi: Az agglomerációs települések pont azért panaszkodnak, mert a BKV a szart is méregdrágán méri... Ugyanis ezért fizetnek az agglomerációs települések.

Füles [Göd.HU.EU] 2011.12.19. 11:06:05

@SEMPI: Akkor lennél fasza gyerek, ha azt mondanád: addig nem utazom a BKV-val, MÁV-val, amíg ilyen a szolgáltatás. Az nem fasza, hogy nem fizetek, de azért használom, mert...jogom van, vagy jár nekem, vagy valami ilyesmi...

CyberPunK 2011.12.19. 11:06:14

@molnibalage: Kíváncsi lennék arra a pozitív változásra. A metró témát most hanyagolom, inkább más konkrét eset: mióta bejelentette a BKV, hogy sűríti a 173-as vonalat, azóta egyre kevesebb busz jár. Konkrétan lehet érzékelni azt, hogy hétről-hétre egyre kevesebb busz áll be a vonalra.

Kandeláber 2011.12.19. 11:06:26

Mi az, hogy a "főváros bevétele"? Tarlóst tudtommal nagy többséggel választották főpolgármesternek a budapestiek, ugyanúgy, ahogyan Demszkyt is három alkalommal.
Budát a törökök "vették be" annak idején, aztán 1686-ban a keresztény seregek ugyancsak bevették, immáron a törököktől.
a BKV-ról pedig lehet fanyalogni mondjuk Mátészalkáról, de aki ebben a városban él, annak igenis fontos a fővárosi tömegközlekedés, amely amúgy csak sztrájk, illetve taxisblokád idején nem működik.
Persze a 10 millió szakértő országában, ahol mindenki mindenhez ért, lehet jópofa tanácsokat adni, lehet elképzeléseket vázolni. Hál' Istennek, az ugatás ellenére a karaván azért halad.
Egy budapesti lakos/tömegközlekedő.

Kandeláber 2011.12.19. 11:09:53

Bocs, Demszkyt négyszer választották meg.
Aki pedig akkora tahó, hogy amikor először látott villamost, beleharapott, mert azt hitte, hogy törökméz, az halkabban csaholjon.

2011.12.19. 11:12:07

@Roa: A kedvezményeket jövedelmekhez kéne szabni, nem korhoz. Az is tök nonszensz, hogy én, mint munkanélküli, 10e-s bérletet kell vegyek, apám meg a 180e-s nyugdíjával ingyen utazik. (Nem, nem volt rendőr, rendszergizda volt, és kizsarolta magának a nagy fizut. :))
Nem volna egy olyan nagy tett megoldani, hogy példul a munkanélküliek kiskönyve vagy a nyugdíjszelvény vagy a múlt havi fizetéslap épp úgy bemutatandó legyen az ellenőrnek, mint a bélyegzett diákigazolvány, ehhez csak a szándék hiányzik, semmi egyéb. Itt már régesrég nincs szándék semmiféle igazságosságra vagy kiegyensúlyozottságra.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.12.19. 11:13:27

Csak röviden a kommentek elolvasása nélkül. A 4-es metró igenis kell a városnak, csak sajnos pofátlanul sokat loptak belőle. A 10% is undorító, de 10-20 itt nálunk nem számít meglepőnek. De a metró esetében minimum a felét ellopták, ha nem a háromnegyedét...

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 11:14:05

@sfi: hat ja, de ez az M4 hogy lassan kotoszo, hat jobb lenne abbahagyniuk...
lassan mar 10 eve epul, es allandoan ugy van beallitva hogy evente 500 Mrd, meg most is hogy mar nem lesz II szakasz!!! es igy nem is lehet 500 Mrd!!!
habar az igaz hogy Demszky 500 Mrd -os alma volt abba nem lehet belekotni :)))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 11:16:16

@Kandeláber: Akkor próbáld újra a bejegyzést elolvasni, szó nem volt róla hogy Kiskomahadházafelső villamost nem látott parasztjai a BKV beszántását követelik, hanem hogy megint valami adóemelés amit nem gondoltak át és csak az amúgy is siralmas adómorált rontja, az attól remélt bevétel garantáltan nem fog beérkezni és Te tovább utazol a 35 éves hideg villamoson és az alattad kigyulladó életveszélyes metrón, viszont az elvtársak - legyenek bármilyen színűek is - targoncával emelik ki a pénzt a városból.
Egy másik budapesti lakos.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.12.19. 11:16:40

@CyberPunK: 1,5 év alatt szerinted lemenne egy busztender még, ha pénz is lenne rá? A vesztes borítékolhatóan megy a bíróságra, hogy ugyamááááááá, miért ő vesztett.

1-es vili +90%-os EU pénzből.

www.youtube.com/watch?v=SGHoSe1fBM8&feature=g-all-u&context=G2b0629bFAAAAAAAABAA

A pótlóbuszokat meg így nem a BKV fogja adni. A 3 éve a budai villamosfelúítás alatt is pl. más vállakozó buszai jártak. Hát jobb álltapotban votl mint a BKV-s buszok...

Kivlov 2011.12.19. 11:17:18

@Jofiu:
akkor röhögjél, karácsonykor élvezd ki magad rajta.

Kivlov 2011.12.19. 11:17:48

@Füles [Göd.HU.EU]:
nem a belerokkanás a lényeg.

Hajdú IC (törölt) 2011.12.19. 11:21:51

Nekem az jön le a hsz-ból hogy a BKV és holdudvara tele van köztörvényes bűnözőkkel. Akkor miért nem jelenti fel őket senki?

Füles [Göd.HU.EU] 2011.12.19. 11:38:11

@Kivlov: Úgy értettem, hogy inkább ne legyenek bliccelők és "ne lopják ki a milliárdokat". Én elfogadható, sőt támogatandó gesztusnak tartom az "öregeinkkel" szemben, hogy mászkáljanak ingyen, amennyit akarnak. Hiszen ha belegondolunk, nem idegenek, hanem mindannyiunk szülei, rokonai, akik átdolgozták az életüket, értünk is.

Moncsalaki 2011.12.19. 11:40:08

Hogy nem csinálnak semmit???
Új táblák a metrón, ahol az állomások sorrendje: Dózsa György út - Forgách u. - Árpád-híd - Gyöngyösi utca...
HÉV-táblák, ahol kimarad az egyik megálló...
nagyon dolgoznak.... :S

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.12.19. 11:44:49

azért az fasza vicc hogy a négyesmetró a demszky álma... nem az egész ország érdeke lenne 4-es, 5-ös, hatos metró is? a nullás körgyűrű is 25 év alatt készül el, el is baszarintották... hatalmas a korrupció, mindent lenyúlnak, a parkolás téma nem kifejezetten eu konform... 10 éve már csak a büntetésre mennek, magáncégek gazdagodnak belőle... a BKV egy pénznyelő automata, de egyetlen vezetőnek, politikusnak sem jut eszébe hogy profik egy stratégia alapján végre átszervezzék, inkább a zavarosból szedik ki a párzsetont... a máv ugyanez, rohad az egész, gusztustalan, drága! Ez így nem lesz jó. Nem lehet lehúzni a zsetont sokáig ugyanarról a bizniszről, változások, felújítások nélkül. Az ország nem egy kocsma!

LoviGabi 2011.12.19. 11:44:55

@Gonosz Repülőmókus: ma gázolás miatt nem közlekedtünk KöKi-Nagyvárad tér között, bocsánat.

Kandeláber 2011.12.19. 11:54:26

Nyilván tetszetősebb volt tavaly Horváth Csaba elvtárs, MSZP-s főpolgármester-jelölt víziója az ingyenes BKV-ról.
Csak azt nem értem, miért nem szavaztak rá többen?

GGG77 2011.12.19. 11:55:07

A 65 éves kor feletti ingyenességet AZONNAL el kéne törölni, a diák- és nyugdíjaskedvezményt pedig mérsékelni.

Vidéki 2011.12.19. 11:59:34

Milyen finoman, visszafogottan is tud Vastagbőr fogalmazni:

„Tudjuk, hogy nem éppen rózsás állapotban vették át a BKV-t, „

Ha Vastagbőr ballábbal kel fel, akkor a „nem éppen rózsás” helyett még a „szar” kifejezést is alkalmazhatta volna a helyzet jellemzésére.

A BKV elképesztően nagy adósságot görget maga előtt.

Egy állítólagos török versikében a fiatal asszonyka így kérleli szerelmetes férjét:

Kedvesem, egy szép bül-bül madarat hozz nekem,
Estefelé szépen szól a bül-bül.

Mire a férj:

Vennék édes, de nem tudom mibül-bül.

A BKV gazdája a budapesti önkormányzat is hasonló helyzetben lehet, mint az ifjú török férj.

Ha azonban az iparűzési adó ötlete bejön "Mintegy 40-45 milliárd forintot várna a főváros az iparűzési adó emelésétől.”

Az állami költségvetés is eléggé túl van feszítve.

Van-e Vastagbőrnek valamilyen titkos receptje, amivel pótolni lehetne például azt a 272 milliárd jogtalanul visszatartott áfát, amit a mostani kormánynak vissza kell fizetni, és amit nem a mostani kormány tartott jogtalanul vissza, csak a csontváz éppen most pottyant ki a szekrényből?

A 272 milliárdos áfa-visszatérítési ügynek például már szakálla van.

Azóta a szakértők szakértői, a balliberálisok kormányoztak sok évig, mégis utódaikra hagyták az ügyet. Idáig nem volt sürgős az EU-nak sem, most mégis nagyhirtelen sürgős lett, ki tudja miért?

Tételezzük fel, hogy az eladósodást nem lehet tovább fokozni, valamint manna sem potyog az égből, mint egykor, és a kormány nem mindenható.

Akkor hogyan kellene megoldani a BKV problémáját?

v2peti 2011.12.19. 12:00:35

"Nekem az jön le a hsz-ból hogy a BKV és holdudvara tele van köztörvényes bűnözőkkel. Akkor miért nem jelenti fel őket senki? "
Hiába! Az ügyésznek béna a keze. Elejti a vádat!

Kandeláber 2011.12.19. 12:01:35

@csizsikpizsik: A targoncával kiemelés jó ideje folyik már, valóban pártállástól függetlenül.
De most őszintén, ez nem világjelenség? A jéghegy csúcsát mindenhol felmutatják a népnek, néhány sáros figurát bekasztliznak, aztán ugyanabban a mederben minden megy tovább.
A hangosan kiabáló vádlókból az idő múlásával tolvajok lesznek.
A közélet soha, sehol nem volt és nem lesz tiszta, amíg van mit ellopni, addig loptak, lopnak, és lopni fognak.
Sajnos, ez az élet.

belekotty 2011.12.19. 12:06:51

@Etniez: "Nem kell túldimenzionálni a bkv-sztorit. Túl sokan lopnak túl kevésből." Így igaz! :-))
Az oligarchák változtak csak.

Kivlov 2011.12.19. 12:15:31

@Füles [Göd.HU.EU]:
felesleges gesztus. ilyen alapon ingyen lehetne nekik a kenyér is a boltban. vicc.
ha furikázik, fizessen. ne 100-ot, de egy 25-öt legalább.

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 12:17:31

@Vidéki: ha Orban lemondana azzal sok problema megoldodna

Jofiu 2011.12.19. 12:21:12

@Kivlov: Ez a karácsony most megint annyira megy a témához mint a BKV különadók cikkhez a 'nem a bevétel, az elvek a lényeg' szöveg. : )))
Ezen a megközelítésen csak röhögni lehet, annyira haszontalan.

JohnHenry 2011.12.19. 12:22:49

@Manatwork: nincs lift, azért kerül ennyibe.

Kivlov 2011.12.19. 12:23:32

@Jofiu:
annyira haszontalan, mint te lehetsz. :D

Spiro 2011.12.19. 12:26:50

Mi ebben a probléma:

BKV ilyen olyan bevételei X, kiadásai Y.

Amennyiben X nem növelhető, akkor addig kell csökkenteni Y-t, ameddig a szükséges egyensúlyi helyzet kialakul, ami magában foglalja az eddigi hitelek visszafizetését.

Felelős vállalatirányítás ennek megfelelően alakítja ki a paraméter könyvet, felhívja a tulajdonos figyelmét, hogy nem tudja az elvárt szolgáltatást nyújtani. Az agglomerációban megszünteti a nem finanszírozott járatokat, egyéb helyeken ritkít, racionalizál, stb.
Ellenkező esetben csőd büntettet követ el, vagy ennek kísérletét valósítja meg.

Az még sem lehet megoldás, hogy hitelből működteti magát és koldulással próbálja fedezni a hiányokat. Siralmas, ami itt zajlik.

Bárki utána számolhat, hogy egy 60M-os busz költsége (lízing-, üzemeltetési-, karbantartási költségei (2 sofőrrel, napi 16 órás menetidővel) óránként ~ 60 db, 300Ft-os jegyet váltó utas esetén kb. 1 év körüli megtérülést eredményez). Azaz harmad akkora jegyár és/vagy kisebb utazó szám esetén is 3 évente új buszokat lehetne beállítani. (ha a beszerzéseknél szokásos korrupciót is figyelembe vesszük, akkor sem romlik sokat a matek).

Hülye dilettáns, amatőrök vezetnek minket.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2011.12.19. 12:27:52

A BKV járművek állapota tényleg szörnyű, meg a zalkamazottai nagy része is(tisztelet a kivételnek), de a lefedettség meg a járatsűrűség nagyon magas és jó , a vidéki, vagy egyes az egyes isteni nyugati városokéhoz viszonyítva is, ezt sokan nem tudják, lehetne racionalizálni bőven a nyugdíjasok ingyenjegyén kívül is.Na persze ha nem járna egyes helyeken 10-15 percenként csak 30-45percenként járat vagy egyszerűen megszűnne pár éjszakai, megnézném hogy állna egyesek szája.

JohnHenry 2011.12.19. 12:28:08

@Moncsalaki: ez ugye vicc??? mondd, hogy csak kamuzol, lécci!

Manatwork (törölt) 2011.12.19. 12:33:09

@Vidéki: " valamilyen titkos receptje, amivel pótolni lehetne például azt a 272 milliárd jogtalanul visszatartott áfát"
A 1 kulcsos adó bevezetésével éves szinten kb. 500 milliárd Ft adóbevétel esett ki a költségvetésből. Ha pl. csak 1 évvel később vezetik be, akkor már nem lenne okod kérdezni a 272 milliárdos tételt, hiszen az 500-ból simán kifizethető lett volna és maradt volna némi ellpható apró.
Már a bevezetés előtt gyakorlatilag a teljes közgazdász szakma sikított, hogy nagyon nem jó ötlet az 1 kulcsos bevezetése, mert 1: tovább növeli a társadalmi szakadékot, 2: rettentően fog hiányozni a költségvetésből az a bevétel.
Igazuk lett - hiányzik!

EIdk (törölt) 2011.12.19. 12:38:13

@Füles [Göd.HU.EU]: igazad van, s ha megnyugtat, a MÁV-ot használom, azért fizetek, a BKV-t meg nem, mert az én tempómmal gyorsabb az Arany János utca a Nyugatitól, mint lemenni a metróba, nézni, hogy ég a szerelvény, visszamenni, trolizni stb. (Ami persze megint érdekes kérdést vet fel, hogy 5 utazásból min. 2-szer miért van műszaki hiba...)

Én is akarok kommentelni 2011.12.19. 12:47:44

@Vidéki:
"Van-e Vastagbőrnek valamilyen titkos receptje, amivel pótolni lehetne például azt a 272 milliárd jogtalanul visszatartott áfát, amit a mostani kormánynak vissza kell fizetni, és amit nem a mostani kormány tartott jogtalanul vissza, csak a csontváz éppen most pottyant ki a szekrényből?
A 272 milliárdos áfa-visszatérítési ügynek például már szakálla van.
Azóta a szakértők szakértői, a balliberálisok kormányoztak sok évig, mégis utódaikra hagyták az ügyet. Idáig nem volt sürgős az EU-nak sem, most mégis nagyhirtelen sürgős lett, ki tudja miért?"

Azt házi feladatnak megkapod, hogy utánanézz, hogy kinek a nevéhez fűződik az a törvényi rész, ami miatt most fizetni kellett. Egy kis segítség a kutakodáshoz:
2002 előttről van szó, az illető neve "V"-vel kezdődik, és "arga Mihály"-ra végződik, de gondolom ez nem zavar.

Jofiu 2011.12.19. 12:48:42

@Kivlov: Csak mert irreleváns, haszontalan dolgokat hozol és ezt kiröhögik, azért miért kell személyeskedni. Mondjuk mindegy, mondhatsz amit akarsz, beszélhetsz összevissza, van itt elég hely.

Andreas91 2011.12.19. 13:10:04

@Mojzes Pál: milyen járatsűrűségről beszélsz? 10-15 perc? Moszkvában a metró percenként! jön (szó szerint) és akkor nem az a büdös, koszos, összefosott metro kocsi jön, hanem a felújított verzió vagy egy totál zsír új. Egy vonaljegy pedig sacperkábé 150-200 forint + 13 metro vonal van. Akkor miről beszélünk? Németországot már nem is említem, nem 1 kategória Abszurdisztánnal.
Tipikusan magyar sztori a BKV és a MÁV is. Undorító.

Roy 2011.12.19. 13:19:58

@Kivlov: Na ne. Tudsz-e arról, hogy nem csak a hazai 65 éven felüliek utazhatnak ingyen minden helyi, és távolsági járatokon (Bkv, Máv, Volán), hanem minden EU-s, és svájci állampolgár akik betöltötték a 65. életévüket.
Kérdésem ezzel kapcsolatban azért volna. Mi is ingyen utazhatunk az EU-ban, és Svájcban?
Még valami. Nem a Magyar 65 éven felüliek amortizálták le a BKV-t.

Roy 2011.12.19. 13:28:15

@Leriel: Jelenleg ez van Észak Koreában is.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 13:31:34

@Red shield representative: Az lehet, de hogy a metró modernebb, tisztább, kényelmesebb azt tanúsíthatom. Igaz, a bangkoki magasvasútra is elmondhatjuk ugyanezt. Sőt, nincs olyan főváros ahol ilyen szakadt, csöves, szinte életveszélyes metrójárat (3as metró) lenne. Meg villamos és buszhálózat. És hogy ilyen kutyául bánnának a valóban dolgozó tömegközlekedésiekkel (vezetők 45 fokban, fagyban, stb.) de az irodában melegedőknek osztják a nagy zsetont és a felsővezetés minden irányba hordja a még nagyobb pénzt.

Kivlov 2011.12.19. 13:32:26

@Roy:
Ez egyértelmű. Állampolgárság szerint nem lehet diszkriminálni EU-ban, ezt már egyszer valaki felvetette és buktuk ojrópában.

Kivlov 2011.12.19. 13:33:05

@Jofiu:
:D
szádnak enni adjál, kiscsillag...

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 13:36:10

@Red shield representative: ah hagyd mar koztudomasu hogy Mallorcan is epult egy a mi kek metronkhoz hasonlito metro(kapacitas bonyolultsag, pl. atomtamaadas ellen vedo!!!), igaz kint epult a facban a prerin de poenbol lefurtak 20 meterre mint nalunk a belvarosban :)))

GGG77 2011.12.19. 13:36:31

@Vidéki: Vagy a teljesen felesleges MOL részvény vásárlást is meg lehetett volna úszni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.19. 13:39:25

Szerintem legyenek a metróban kézi hajtányok! Aki menni akar, az üljön be a hajtány egy szabad ülésére és hajtson! :) Mennyi áramot és karbantartást meg lehetne spórolni!
Esetleg közmunkásokat is alkalmazhatna a metró hajtányozásra!
Mekkora 5let! :)

balfék 2011.12.19. 13:39:54

@csizsikpizsik: már règ az Alston kocsik robognának, ha a közlekedési felügyelet, nem akart volna betartani az előző vezetésnek a várható fidesz győzelem kapcsán

HatEnVagyok 2011.12.19. 13:55:04

És mi lenne, ha a második egy százalékot lehetne adni bkv javításra a szemforgatók helyett? Lehetne olyan kiemelt költségvetési előirányzat, vagy mifene.

felka 2011.12.19. 14:07:34

@Füles [Göd.HU.EU]: Ráadásul, konkrétan ez az egy "luxus" van az életükben, mivel nem járnak hawaii-ra, mint nyugat-európai sorstársaik....

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.12.19. 14:15:08

@NagyTomi: Hülye gyerekek, szakadjatok már le rokkantnyugdíjasokról. Ti is beszoptátok az állami mesét a milliós számú rokkantnyugdíjasról, akiket nektek kell eltartanotok? Gondolkozzatok egy kicsit. Eddig már mondtak 700 ezer rokkantnyugdíjas, majd a 700 ezerből lett hirtelen 900 ezer, most már meg ők sem tudják igazából hányan vannak. A "700 ezer" állítólagos rokkantnyugdíjas jó része kb. 400-450 ezer ember már túl van a nyugdíjkorhatáron, csak még mindig ide számolják őket.
Orvos ismerősöm mondta, hogy azok közül a rokkantnyugdíjasok közül, akik még nem töltötték be a nyugdíjkorhatárt, kb. 100-150 ezer embert lehetne visszahívni a felülvizsgálatra, és azok töredékét lehetne újra visszavezetni a munkaerő piacra. Az egész rokkantnyugdíjas kérdés kormányzati szinten történő napirenden tartása, csak arra jó, hogy lehessen találni egy társadalmi réteget, akiket lehet utálni, és megbélyegezni.
Szerencsére ti is beveszitek orbánék propagandáját, és inkább a rokkantnyugdíjasokkal foglalkoztok, és nem az elmeroggyant kormány zsebeiteket érintő intézkedéseivel. Az a baj, hogy amíg ilyen emberek élnek ebben az országban, addig orbánnak, matolcsynak és a Fideszes sleppjüknek nincs miért aggódnia.

Ringlósztár 2011.12.19. 14:21:17

@csizsikpizsik:
:DDDD
Ez az év kommentje!
Nálam.
Sajnos.

belekotty 2011.12.19. 14:22:56

@csizsikpizsik: :-)) Bazz... ez tényleg az év kommentje.

Bartoki 2011.12.19. 14:27:50

@camell: "mi a helyzet az olyan vonalakka, ami nem csak Bp területén közlekednek, hanem kimennek az agglomerációba (pl: Solymár, 64, és 164-es vonal)? Abba nem kellene beleszállnia jelen esetben Solymárnak?"

Jelenleg elég drága extra bérleteket kell venni ezeken a járatokon, ami legalább 50%-kal megdobja az innen származó jegybevételt - a költségeket viszont nem biztos, mert nem az agglomerációs buszok kerülnek sokba, hanem a sok bel-budapesti kötött pályás fejlesztés.

A főváros amúgy jellemzően úgy állt hozzá (ehhez is) hogy "szálljatok bele pénzze, de persze beleszólást nem kaphattok".

Szóval igen, az lenne a logikus ha az agglomeráció is beszállna pénzzel, de akkor bele is szólhatna pl. a menetrendbe, minőségi paraméterek betartatásába, expressz járatok kialakításába, stb.

Főváros vs. kerületek viszonyában dettó.

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 14:35:45

@Bartoki: szerintem Budaors az befizet es bele is szol
igaz az coci volt az elozo 4 evben mint Bp es pont e miatt talaltak meg a kozos hangot

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 14:35:56

@csizsikpizsik: Látom ez másnak is feltűnt végre.Jó volt.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 14:39:10

Jó,hogy ezt a nyugdíjas témát megemlítetted.Egy páran mpst kiélhetik magukat.:))
Amúgy ha jól emlékszem 6000 ember dolgozik a BKV-nál,ebből 2000 sofőr.
Van 24 szakszervezetük,meg valami töbsszáz fős vezetőségről is szó volt.
Nem is tudom hol kéne spórolni.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 14:49:07

@Tigeri: Pont ezt írtam fentebb, a valóban dolgozókkal bánnak a legszarabbul a BKVnál, a vízfej meg dőzsöl.
OFF: Na, kinek lett 5 kupája egy szezonban? :D

dr. Aullah 2011.12.19. 14:57:05

@JohnHenry: Pontosítok. Minden politikust "kötelezni" kéne. Pont :d

Démonmac1 2011.12.19. 14:57:15

Azt a metrót (4) régen meg kellett volna építeni, ott követték el a hibát, hogy magyar céget bíztak meg a kivitelezéssel.
És nem a nyugdíjasoktól kell elvenni azt a kevéske juttatást ami megmaradt nekik, végülis ledolgozták az életüket, felneveltek egy halom embert. Persze a nevelés egy része nagy csődról tesz tanúbizonyságot, az onokák elvennék nagymami, nagypapi ingyenes utazását is.
"De nekünk meg kellett venni a Molt, Malévet, fel kell építeni egy ménkűnagy stadiont, ti többiek meg dögöljetek éhen style."

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:06:41

@csizsikpizsik: Kedvenc Pókember regényemből idézve:" Jól szórakoztál Raxton?Hosszú időre most nevettél utoljára! :)) (az esetleges hibákért elnézést kérek)
Ez a szezon már messze nem lesz olyan jó.:))
@Démonmac1: Tökéletesen igazad van. A második bekezdés meg főleg nagyon igaz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:08:27

@csizsikpizsik: Bocs nem figyeltem.Most is a bírók segítettek,vagy ez már végre magatoktól ment....? :))

NagyTomi 2011.12.19. 15:13:09

@the_lonewolf: Orvos vagyok. Ismerek egy pár "rokkant" nyugdíjast.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 15:18:41

@Tigeri: Előfordulhat, akkor is szép volt (ez is) és jól esett. A bajnoki valszeg elúszott már, a BL meg nehezebb mint az EL ugyebár...:))))))))
És magunktól igen, ha nem láttad nézz bele, a dél-amerikai foci siralmas, nem csoda hogy a válogatottjaikat az európai légiósokra építik. Tiszta grundfoci volt, nem mi voltunk űrből alászálltak hanem ők rettenetesek :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 15:22:35

@NagyTomi: "Rokkant" nyugdíj mellett három helyen dolgozom nem bejelentve, plusz gyógyszerekkel, parkolókártyával seftelek és felülvizsgálaton még sosem voltam úgy megkentem a dokit? Igen, egy ilyen ismerőse mindenkinek van, és van egy olyan is aki tényleg rokkant, tényleg nem fűt és alig eszik a kevésből, de évente négyszer van bizottság elé citálva hogy kinőtt-e a lába...

2011.12.19. 15:23:09

@csizsikpizsik: Szerintem is zseniális a kommented. 10 percet röhögtem, aztán felolvastam a főnökömnek.

NagyTomi 2011.12.19. 15:26:07

@csizsikpizsik: Nem nem csak ilyen. De elég sokan nevetve dolgoznak a rokkantság mellett. Ez van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:29:17

@csizsikpizsik: Már megint övön aluli vagy.Lehet,nekünk az EL is nehéz lesz vagy nem lesz kedvük hozzá a fiúknak.
Ez az.Én mindig ezt látom,hogy nem ők a jók,hanem az ellenfél bénázik.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 15:30:42

@Dogla: Nyugtass meg, nem a TEK-nél dolgozol...Bár mindig is ki akartam próbálni hogy beférek-e egy autó csomagtartójába...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 15:34:59

@Tigeri: Te meg bírózol, az nekünk övön aluli (mert nem igaz ugye), szóval kvittek vagyunk. És hát a dolog erről szól, ha az egyik béna akkor a másik nyer. De ezen a meccsen az angol másodosztály kiesője is kettőt rúgott volna, döbbenetes volt az a futkározás amit Pelé zsenialitásnak adott el...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:35:25

@NagyTomi: @csizsikpizsik: A 100 kilós 25 éves,népes családdal rendelkező rokkantat nem basztatják.Jobb a békesség.
Az 50-60 körüli emberkét,aki 1 órán keresztül vesz reggelente meleg fürdőt,hogy be tudjon indulni,na azt behívják felülvizsgálatra.Mondjuk ez több,mint tíz éve volt de szerintem most is ez a gyakorlat.

NagyTomi 2011.12.19. 15:36:43

@Tigeri: Én ezt egy percig se kérdőjeleztem meg. Nem tudom észrevette-e, hogy ugyanazt mondjuk. Van, aki megérdemli. De sajnos nagyon, nagyon sok olyan van aki nem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:39:17

@csizsikpizsik: A Chelsea meccs óta bírózok.
Amúgy meg tegnap a Skrtel féle fejesgól szép volt,azt el kell ismerni.

tucano 2011.12.19. 15:40:50

1996-ban jelent meg az első cikkem nyomtatásban, az volt a címe:
"Jövőre elektronikus jegyet vezet be a BKV"
Arról szólt, hogy kész a terv a chipkártyás bérletrendszerre.
majd jövőre...

2011.12.19. 15:42:51

@csizsikpizsik: Nyugi! Én már próbáltam (igaz gyerekként), de tuti beleférsz. Főleg amekkora hajóik a TEK-eseknek vannak..
Amúgy nem ott dolgozom. Csak meg akartam nevettetni a morcos főnököm, Sikerült.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 15:49:24

@Tigeri: Az oda-vissza játék volt, az első meccsen mi is sokat reklamálhattunk volna. És még jó hogy szép volt :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 15:55:42

@tucano:- Drágám!Megvehetjük azt amire 89-óta vágyunk.
-Egy vadiúj Mercedest?
-Nem.Egy 89-es Mercedest.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 16:02:18

@csizsikpizsik: Azt pont nem láttam.:))
De igen.Arra emlékszem,hogy tördelték a játékot rendesen.De otthon sokkal jobban játszottak,mint a barca.De hát az az egy-két meg nem adott tizenegyes....
A következő évben meg igaz,hogy megadtak az internek egy lesgólt,viszont odahaza 60 percig emberelőnyben játszhattak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 16:10:28

@csizsikpizsik: @Dogla: Szerintem kicsit megdolgozva,magzati pózban simán belefér az ember.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 16:14:11

@Tigeri: Pedig tanulságos lenne, hogy nekünk ugyanúgy vétettek (az Inter elleni pedig hányinger, olyan vezetőedző kezdett ellenünk bírózni aki kapott egy lesgólt, egy tőlünk elvett gólt - száz óra buszozás pluszban - és aki a zöld asztal mellett, a bíróságon majd ellenfél hiányában önmagával eljátszogatva húzott be bajnokikat egymás után olyan csapattal akiknek pecsétes papírjuk van a bundázásról egy olyan ligában ahol a botrányok egymást érik)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 16:22:00

@csizsikpizsik: Azért odahaza emberelőnyben.Ez rutinfeladat lett volna.Bár nem bánom.
Ráadásul egy sz.os Inter ellen.Murinnyó meg olyan amilyen.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 16:39:09

@Tigeri: Akkor is kussoljon egy Inter kispadon. Nem vitatok én semmit, megérdemeltük a kiesést de akkor sem bírózunk egy Inter kispadon, hanem pofánk lapos, Ferrarit veszünk a maffia pénzén és abban feszítünk mint egyszeri szövőnő a parlamenti freskó alatt...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 16:52:04

@csizsikpizsik: Nem tudom ott miért bírózott.Hazai vagy BL-meccs miatt.
Gondolom arrafelé kap az ember fia néhány visszautasíthatatlan ajánlatot.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 16:54:08

Amúgy meg megint a poszthoz:És mi lesz akkor ha megint jönnek a nagy hidegek?
Vajon hány busz fog bedögleni?

Horizont 2011.12.19. 17:01:42

Vidékiként (nem összetévesztendő "vidéki" elvtárssal:D) kirándultam szombaton fővárosunkba. Felültem a Fogaskerekűre, mert 30 éve utaztam rajta utoljára. Szerintem ugyanazon a pályán, ugyanazon a szerelvényen utaztam mint 30 éve:) Olyan iszonyatos hangja volt, félelmetes, akinek közel van a háza a sín mellett nem is tudom hogyan bírja ki.
Másnap hallom a rádióban, hogy kisiklott a Fogaskerekű!!!:) Személyi sérülés nem történt.
Addig húzzák, nyúzzák ezt a lerobbant járműparkot, amíg nem történik valami nagy tragédia. A metrón pl. Gondolom fájdalmas lenne, de nem lehetne egy erőteljes átvilágítást végrehajtani, hogy valóban kell-e annyi ember az irodákba, kell-e annyi szakszervezeti vezető, kell-e annyi osztály? Reformokat. De senki nem mer belenyúlni, csak toldoznak, foltoznak, lapátolják be a milliárdos kierőszakolt adóforintjainkat és nyelik el!Hol van a VEKE? Hol van Vitézy Dávid úr (??!!) Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője aki ellenzékben még nagyon tudta mi kéne, mára meg beállt az agya. Havi 1,6 millióért és 40%-os teljesítmény-prémiumért.

A BKV honlapján olvastam ezt a gyöngyszemecskét:
"A BKV jövőképe:
A technikai feltételek, a szolgáltatás színvonala és a humán erőforrás tekintetében egyaránt hatékonyan működő, a XXI. század követelményeinek megfelelő utas- és környezetközpontú, a főváros lakosságában tulajdonosokat tisztelő szolgáltató vállalat."
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok......

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 17:01:58

@Tigeri: ...illetve hány sín fog a hirtelen jött, sosem látott extrém hideg (-2 fok, előre szóltak 1 héttel ezelőtt a nagymellű időjósok) miatt törni, plusz felsővezeték leszakadni, odafagyni, akármi...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 17:08:26

@Horizont: Nénike,maga 30 évente utazik a fogaskerekűn?És ez hányadik útja? Bocs kislány.:))
@csizsikpizsik: Az a baj,ha a nagymellű időjós van,nem tudom milyen lesz az időjárás. :P

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 17:09:34

@Horizont: A barátnőm is mindig ezt mondja, amíg nem történik tragédia addig semmi sem fog változni.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 17:23:41

@Ásó[Mosó]maci: Ja, a fél ország szilikon alatt ha oldalt fordul :)
És vajon miért van a nyakában egy magyar áruház hirdetése? Arzenál...biztos valami szponzorjáték két karton cigiért...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 17:23:50

@Ásó[Mosó]maci: Én igen.Valahogy megragadott az egyénisége.:))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.12.19. 17:27:52

@csizsikpizsik: Biztos fázott, és felvette azt a sálat, amelyik legjobban áll neki! :-) @Tigeri: A Milan elleni meccsen is remélem felveszi ezt a sálat. Mármint a BL közvetítés előtt :-P :-DDDD

Horizont 2011.12.19. 17:29:48

@csizsikpizsik:
Eddig megúszták egy kis füsttel, egy kis áramütéssel, egy nem fogó fékkel, és kisiklással,leszaladt emberi testrészek nélkül. Na de ha a metróval az alagútban történik valami, sok lesz az áldozat. A lányom is mindennap utazik rajta:( Isten ments, hogy valami legyen, de akkor majd megy az egymásra mutogatás felelősség áthárítás.
Ha lenne egy varázspálcám akkor beintenék (:D) és 1 teljes hónapra az összes hazai politikusnak (MINDNEK) leblokkolnám az autóját, és nem ülhetne autóba semmilyenbe. Csak tömegközlekedéssel, fővárosba, vidéken mindenhol. És úgy, hogy szigorúan teljesárú menetjegyet kéne vennie. Az átlagfizetésből. Na és 1 hónap után elbeszélgetnék vele:)) Na persze ha lenne varázspálcám akkor inkább varangyosbékává (békávé:D) varázsolnám mindet, és senki nem csókolhatná meg őket:DDD

@Tigeri: Ne kekeckedj te... nem esett útba jövet - menet:) Most nosztalgiáztam és majdnem ráfaragtam:)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 17:29:57

@Ásó[Mosó]maci: Miért, szerencsét hoz a szilikon? :D
@Tigeri: Igen, olyan jól megfogható az egyénisége lényege :DD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.12.19. 17:32:38

@csizsikpizsik: Áh. Ez nem szerencse kérdése. (Ha az lenne, akkor nem kaptunk volna ki a Citeh-től vasárnap :-( )

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.12.19. 17:37:50

@csizsikpizsik: http://www.2perc.com/picture/5260/pszt.....figyelj-csak!/

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 18:03:00

@Ásó[Mosó]maci: Hmmm, semmi csöcs csak két rossz frizura? (egyébként lemaradt a végén a röhögés, hogy Iniesta meg Pique is elkezdi a nyomorultat csépelni :)))

tudi 2011.12.19. 18:22:35

Vidékiként (nem mint Vidéki)engem ez az egész nem igazán érdekelne, de sajnos az én adómból is folyik oda rendesen, amíg a helyzet nem rendeződik, addig még sajnos fog is, én sem értem, miért tartják még fenn a 65 éven felüliek kedvezményét (illetve sejtem). Ha csak annyit kellene fizetniük, mint a többi 65 év alattinak, már érzékelhető bevétel lenne, ha a nyugdíjasok kedvezményét levinnék mondjuk 80-70-60%-ra már talán lenne némi pénz. Na persze ezzel párhuzamosan a korrupciót és az ilyen-olyan szerződéseket is fel kellene számolni.

tudi 2011.12.19. 18:23:42

U.i nem tudom mikortól vezették be ezt a 24 órás bérletet, de ez értelmes jó döntés volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 18:23:53

@Ásó[Mosó]maci: @csizsikpizsik: A hangjába szerettem bele.Természetesen.Miért ti valami másra gondoltok?:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 18:26:18

@tudi: Az utolsó mondatodon hangosan felröhögnek!
Amúgy meg persze kikérik maguknak,hogy te hogy gondolod hogy ők.....:?

SvenH. (törölt) 2011.12.19. 18:40:09

@tudi: ja igen... amugy nem csak a te videki adod folyik ide a negyes metroba pl. hanem a segelyes adoja is, hiszen o is fizet am adot!!!

dr. Aullah 2011.12.19. 18:47:15

OFF:

"http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/19/egyre_nagyobb_az_adossagunk/"

Ezt a harcot elbuktátok. MOCSKOS TOLVAJOK, LÓGNI FOGTOK!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.19. 18:56:03

@Aullah: Ez a harc lesz a végsőőőő, csak összefogni hááát...Viszont fél óra és Vidéki elvtárs lekommunikálja két Madách idézettel hogy miért állunk jobban és hogy a kóbor macskák helyzete Gyurcsány hibája...

dr. Aullah 2011.12.19. 19:06:31

OFF:

"http://manyup-nyilatkozok.blog.hu/2011/12/19/manyupban_maradok?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2011_12_19&utm_campaign=index"

Mocskos viktor Takarodj! Te hazug kis törpe!

Gonosz Repülőmókus 2011.12.19. 19:11:02

OFF: Asszony nézi az ReTekLub hiradót. Különösen fontos hír: A köztársasági elnök rezidenciájának kertjét vaddisznók dúlták fel. A Budakeszi vadaspark munkatársai négy nagy állatot fogtak be. Schmitt Pál egy percig sem volt veszélyben. Kapott almát, répát, diót, makkot és néhány óra múlva szabadon engedték, így csak három disznó maradt a vadasparkban.
Kim Dzsongil meghalt. Egész Észak-Korea gyászol. Mutatják az utca embereit, akiknek fájdalma mély és őszinte, legalább annyira, mint egy átlag magyarnak akkor, ha a parlamentet meteortalálat érné aznap, mikor a képviselők éppen a járandóságukról szavaznak (azaz kivételesen mindenki ott van).

dr. Aullah 2011.12.19. 19:15:20

@Gonosz Repülőmókus:
"Schmitt Pál egy percig sem volt veszélyben. Kapott almát, répát, diót, makkot és néhány óra múlva szabadon engedték"...

Na nem túl veszélyes ez? Szegény olyan hülye, mint a seggem. Kíséret nélkül ki tudja hova császkál el.

tudi 2011.12.19. 19:29:48

@Tigeri: Mondjuk ja elég optimista vagyok, előbb találnak ki még 100 különadót, minthogy szembemenjenek a problémával.

Mitzimackó 2011.12.19. 19:58:55

a borzasztóan okos vitézi-csemete a jutalommal együtt havi bruttó 2 milláért eddig még csak héveket meg villamos- és metrómegállókat nevezett át, pedig mekkora volt a pofája jóllakot napközis veke-vezetőként!
úgy látszik, a jobboldal úgy hülye, ahogy van: ország-, város-, közszolgálati média- és közlekedésvezetésben egyaránt semmihez sem értő nagypofájú tolvajok vannak. és fejétől bűzlik a hal.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.19. 21:51:51

@Aullah: És a makkal mit csinált?A többit még megértem.

záporjózsi 2011.12.19. 23:52:10

"Ideális esetben a BKV-t 3 szereplőnek kellene finanszíroznia: az államnak, az utasoknak és a tulajdonosnak 1/3-1/3-1/3 arányban."
Ezt ki és hol írta elő?

Roy 2011.12.20. 07:34:13

@Horizont: Te is ennyi fizetést kapnál mint Vitézi, Neked is eállna az agyad.

Horizont 2011.12.20. 07:58:43

@Roy:
:DDDD Az én agyam is "beáll" nap mint nap. Csak nekem a kevés fizetésemtől és tőlük:(
És a Vastagbőrtől:))

@záporjózsi: Talán, mert a világban máshol ez így működik jól?

@Mitzimackó: Sajnos ez nem csak a jobboldalra mondható. Hazánk nagyon nagy tragédiája az, hogyha egy politikus pozícióba kerül, a hatalom elveszi az eszét, és mindent megtesz ami nincs benne az esküjében és amivel kárt okozhat az embereknek és az országnak. És összeér a szakmai és emberi gyengeség! Mi meg szívunk 21 éve.

Horizont 2011.12.20. 08:25:35

32 milliárd forintot kap a főváros a BKV-ra.
A pénzt a 35 milliárdos települési önkormányzati keretből vonták el.
A helyi közösségi közlekedésének támogatásának összegéből vették el.
Tehát BKV 32 milliárd, az össze többi 3 milliárd!
Bravó, csak gratulálni lehet. Éjjel meg is szavazták!
index.hu/belfold/budapest/2011/12/20/32_milliard_forintot_kap_a_fovaros_a_bkv-ra/

Dr.Zomboss 2011.12.20. 09:01:38

1 db sebességváltó felújítása: 3 100 000ft. A hülyének is megéri!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.20. 09:25:31

@Gonosz Repülőmókus: Én tegnap este mentem fogorvoshoz kontrollra és a Blikk is a váró újságkínálójában, benne egy cikk: Disznók tanyáznak az államfői rezidencián. Gondoltam ezek milyen bátrak, végre valaki kimondja az igazat :DDD

És ne piszkáld az észak-koreai testvéreket, fogunk mi még az Orbán szobor előtt zokogni hogy Kedves Vezetőnk nem halhatott meg, mi lesz velünk, mutass utat új vezetőnk, Orbán Gáspár!

SvenH. (törölt) 2011.12.20. 09:29:06

@Horizont: szerintem is a nugdijasok ingyenes utazasaihoz kellett volna hozzanyulniuk

Horizont 2011.12.20. 09:44:16

@SvenH.:
Azért az nem lenne 32 milliárd!:) Amúgy igaz, mert ha így állunk semmi ne legyen ingyenes. De a politikusoknak se!!!!Semmi! Ha nem telik rá, akkor le kell mondani, ennyi lenne.

@csizsikpizsik: :DDDDDD Orbán Gáspár.... Jó....De ne fesd falra az ördögöt:)

Horizont 2011.12.20. 10:47:17

@Gunther:
Pontosan elég ha Orbán tud mindenről:(( Nekik elég, nekünk nem, de ki törődik ezzel?
Ja és Szijjártó adta be a javaslatot, na ezen eldobtam magam:((( Úristen!

HatEnVagyok 2011.12.20. 13:07:39

index.hu/belfold/budapest/2011/12/20/tarlos_ismet_a_bkv_leallasaval_fenyeget/

"A főváros most nem újabb 32 milliárdot kapott, hanem az eddig automatikusan járó összeget kurtították meg 3 milliárd forinttal. Ezt az országban bárhol felhasználhatják, kivéve Budapesten, mondta Tarlós."

Ehhe-ehhe...

Mint laikus kérdem, tényleg nem lehetne a második felajánlható 1%-ot közlekedésfejlesztésre fordítani? Lehetne kiemelt költségvetési irányzat, mint a "Nemzeti Tehetség Program" címen futó tényleg nem tudom micsoda...

záporjózsi 2011.12.20. 13:28:56

@Horizont: Hány helyen működik így? Londonban így működik? Párizsban így működik? Berlinben így működik? Milánóban így működik? Rómában így működik?

Brüsszelben így van. Hogy működne az egy érdekes kérdés, ott közlekedni is érdekes, tömegközlekedni még érdekesebb. Van miből 1/3-okat osztogatni ez tény, de annyival nem csinálnak jobbat, mint amennyivel drágább, pedig jóval kisebb település.

Az 1/3-os "szabály" azért jó, mert meg lehet jegyezni és lehet mantrázni.

Horizont 2011.12.20. 15:12:28

@záporjózsi:
Azért tettem kérdőjelet a mondatom végére, mert nem tudtam hány helyen működik így. Oké. Akkor írd már meg kérlek, hogy szerinted hogyan is lenne igazságos? Érdekelne.

@HatEnVagyok: Az első hírek félreérthetően fogalmaztak, én is azt hittem kaptak 32 milliárdot. Mjad meglátjuk mi lesz!:)

záporjózsi 2011.12.20. 15:51:32

@Horizont: Nincs univerzális recept. Van egy olyan lehetőség, hogy a jegyár (ez a harmad most is megvan) igazodjon a "társadalom teherviselő képességéhez". Ezzel az a baj, hogy a többit az adóból kell kigazdálkodni, ami szintén ahhoz igazodik. A villany ára meg a kenyér viszont nem, azaz vagy a melós bérét viszed lejjebb, vagy a jegyárat följebb. Lehetőség még az átstrukturálódás.
Ha a jegyár változásával nem számolunk, akkor a bevételekkel nem fedezett költségek közfinanszírozásában lehet változás. Ilyen lehet a tömegközlekedési különadó, ami viszont nem csak a BKV-ra, hanem az ex-BKSZ területén pár 10 cégre igaz és egy közös megrendelőt (ennek készült a BKK) kell felállítani. Ez annyit jelent, hogy a BKK számára a közlekedésre fordítható összeget átutalják, majd erős személyi felelősségek mellett a teljes régióra kiterjedő tarifarendszert és a kedvezményeket is meghatározzák és finanszírozzák. Itt most 100 milliárd forint környékéről beszélünk évente, azaz ahol ekkora a diszpozíciós összeg, ott azért felmerülhet a nem egészen racionális gazdálkodás gyanúja. A modell jó, csak nem hiszem, hogy itt működne, mert mindig lesz 1-2 ember, aki a többiek munkáját elrontva garázdálkodik.
A forrás egyrészt ez a bizonyos közlekedési adó lehet, másrészt a parkolási és behajtási díjak, harmadrészt a jelenlegi költségvetési támogatások (kedvezmények után, közvetlen a MÁV-nak és a BKV-nek nyújtott infúziók.).
Igazságos pedig nem lesz. Használható és fenntartható lehet.
Szerintem egyébként ott kellene kezdeni, hogy a bevételt egy magasabb utasforgalomtól beszedni. Erre szolgálhat az SMS-jegy, a zónás jegyek és bérletek rendszere, stb. Azt meg el lehet felejteni, hogy olcsó legyen. Inkább minőség legyen, az hosszú távon megéri.

Horizont 2011.12.20. 17:20:26

@záporjózsi: Kösz a válaszod. Igazságos tudom nem lehet. Én vidéken élek, Volán busz, drága bérlet, ritka járat. Vissza a BKV-hoz. Na de ha drága és a minőség még se jó? Vagy csak azt látja az átlagember, hogy pumpálják bele a pénzünket és nem vizsgálják, világítják át a vállalatot, magyarul nem rakják rendbe? Egy újabb adó nem igazán fér már bele az életünkbe! A társadalom teherviselő képessége?Itt vidéken általában nagyon gyenge fizetések vannak.Többet ha akarnánk se tudnánk fizetni! Nem is hiszem, hogy valaha rendbe tudja tenni bárki a BKV-t.(MÁV-ot meg a többit se)
Szomorú, hogy már reményt se érez (semmihez) az ember....

Viktus 2011.12.20. 19:18:02

@Horizont:

Nyugi Szijjártó mindjárt javasolta a zárolását így februárban leáll a BKV. Tarlós most siránkozott a híradóban. Matolcsyval sem tudott beszélni, mert az meg azt mondta, hogy fáradt.

süti beállítások módosítása