Skip to content


       Szűrés lista

Külföld nekünk ne pofázzon!

Barroso levele után most Hillary Clinton levele is megjelent, teljes terjedelmében. Nagy a levélforgalom Orbánnál mostanában ...


"Kounalakis nagykövet és mások a Külügyminisztériumban azóta is aggodalmukat fejezték ki, mindig a barátság szellemében, és bízva abban, hogy barátaink a magyar kormányban komolyan fogják venni építő jellegű megjegyzéseinket. Aggodalmaink jelentősek és megalapozottak. A sarkalatos törvények szövegének alapos vizsgálatára épülnek, valamint olyan nemzetközi, nagy tiszteletnek örvendő civil szervezetek elemzésén alapulnak, mint a Transparency International, a Riporterek Határok Nélkül, az EU Velencei Bizottsága, vallási szervezetek szövetségei, valamint független magyar társadalmi szervezetek. A közelmúltban aggodalmaink kifejezéséhez csatlakozott az Európai Bizottság Igazsági, Alapjogi és Polgárjogi alelnöke, valamint az EU Pénzügyi Bizottságának hivatala is. Ennél is frissebb fejlemény, mint értesültem, hogy a magyar Alkotmánybíróság néhány sarkalatos törvény bizonyos pontjait alkotmányellenesnek ítélte. 

Két hét van Magyarország új Alaptörvénye és számos hozzá kapcsolódó, fontos sarkalatos törvény hatályba lépéséig. Sajnálom, hogy a párbeszéd a magyar és az amerikai kormány között, a kormányunk és a fent említett más konstruktív csoportok építő jellegű észrevételei nem vezettek a törvények alapos újragondolásához. Bár teljes mértékben tiszteletben tartom a magyarok jogát arra, hogy Magyarország számára törvényeket alkossanak, a magam részéről mégis csak sürgetném, hogy fontolja meg a következményeit annak, hogy ha az említett törvények a jövő hónapban változás nélkül lépnek hatályba.
(...)

Ismét nyomatékosan arra kérem Önt, hogy úgy vezesse át Magyarországot a fontos reformokat eredményező törvények általi változásokon, hogy közben megőrzik az egyéni szabadságjogokat és a szükséges fékek és ellensúlyok rendszerét. Remélem, hogy a kormánya úgy viszi át e változásokat a parlamenten, hogy mindeközben az egész világ előtt igazolja, hogy Magyarország elkötelezettsége a demokratikus értékek és az egyéni szabadságjogok iránt szilárdabb, mint valaha."
 


Csodálatos el lehet adni a megmarad keménymagnak, hogy külföldről nekünk ne pofázzanak be, főleg Amerikából, ahol verik a négereket, meg ez a Clinton ráadásul egy nő, akit még a férje is megcsalt. Clinton és az USA nem része a NER-nek, nem hatalmazta fel a kétharmad őket semmire, és különben is, hogy képzelik ezt, erősek vagyunk, erős az ország, erős felhatalmazással átalakítjuk az országot, végleg lebontjuk az elmúltnyolcévet és Gyurcsány a hibás!

Mivel a két szóvivő (Giró-Szász és Petike) érdemben nem tudnak nyilatkozni a levélről, hiszen nem ők a címzettek, így a tartalmáról nincs tudomásuk, így Orbán volt kénytelen valamit vakkantani:

"A magyar jogalkotásba senki sem szólhat bele, nincs olyan a világon, aki megmondhatná a magyar nép választott képviselőinek, milyen jogszabályt alkothatnak és milyet nem. A saját céljainkat kitűzzük, a saját céljainkat elérjük, és ha valaki jó tanácsokkal segít bennünket, azt megköszönjük, ha az utunktól el akar téríteni, akkor pedig udvariasan elhárítjuk."

Végül is csak egy sor nemzetközi szervezet tagjai vagyunk, kezdve az Európai Unióval, mely nemcsak jogokkal, hanem kötelezettségekkel is jár.  Az IMF-nek amúgy tagja az USA is, mégpedig elég jelentős tagja. Az IMF-től pedig pénzt szeretnénk kérni.

2012-ben már sikerült oda eljutni, hogy CNBC élő adásában arról beszélgetnek a szakértők, hogy "hasonlíthatjuk az olaszhoz vagy a többi periféria országhoz a magyar helyzetet, de egy valamit látni kell: Olaszország, Portugália vagy Spanyolország az euróövezet tagja, tekintettel vannak az alapvető európai értékekre, Magyarország viszont nem ezt teszi - tette hozzá a szakember. Ezen államok valamint Magyarország között különbséget kell tenni - mutatott rá az esetleges magyar IMF-EU-megállapodás kapcsán. Ha Európa vezető döntéshozóinak választaniuk kellene, hogy kit támogassanak nemzetközi hitelcsomaggal, akkor azokat fogják támogatni, ahol tiszteletben tartják az alapvető európai értékeket."

Hatalmas bravúr lesz, ha nem a görögöket kúrják ki az EU-ból, hanem minket.
 
"A tervek szerint január elején megkezdődnek a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) a tárgyalások, amelyek fontosak, de nem húsbavágóak. Ha az IMF ad nekünk egy biztonsági hálót, akkor nagyobb önbizalommal, nagyobb biztonságérzettel vágunk bele az előttünk álló időszakba, de ha nem jön létre ilyen megállapodás, akkor is megállunk a saját lábunkon, mivel a 2012-es magyar költségvetés egy figyelemre méltó alkotás." - Orbán Viktor 

"Az államnak egyelőre van elég készpénze, két negyedévre körülbelül. Addig játszhatja a játékát a piacokkal." - Peter Attard Montalto, a Nomura londoni elemzője

Félelmetes, nagyon félelmetes ... ez már tényleg túl van az ép ésszel felfogatható és megérthető dolgokon. A teljesen átírt és még most is teljesen irreális számokat tartalmazó költségvetést dicsérni? Miért nem lehet normálisan, józanul beszélni? Megértjük azt is, nem vagyunk hülyék.

Ennyire fontos a saját hatalmuk bebetonozása és a görcsös ragaszkodás az egyelőre még semmit sem bizonyított különutas gazdaságpolitikához? Miben bíznak, hogy egyik nap varázsütésre beindul minden, amit gazdasági téren kigondoltak, és onnantól minden szép és jó lesz? Mit fognak érni a hatalommal, ha becsődöl az ország? A semmiből nehéz a 10%-ot kilopni.

Megállunk a saját lábunkon? Hogyan? Milyen áron? Az egész pályás letámadás nem mindenhol működik, előbb-utóbb mindenkinek tele lesz a töke az ostoba és keménykedő magyarokkal, és elhúznak innen. Mert szerintetek az Erste Bank Lázár János kedves levele után vajon fog még befektetni Magyarországon? Majd hülye lesz.

Kína, az arabok nem adnak kölcsön. Az állampapírokat nem veszik, amit megvesznek, az is sokba kerül nekünk. A különadók lassan kikopnak. Manyup pénznek már annyi. Az adóbevételek elmaradnak a várttól. Minden és mindenki döglődik, egyik napról a másikra él.

De Szijjártó Petike kap állami Skoda Superb-et sofőrrel, nincs is ennél fontosabb!

Címkék: orbán fidesz eu

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr793506545

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Súúúhanterz: Miben buliznak politikusaink idén szilveszterkor? 2011.12.31. 10:51:50

Miután politikusaink még karácsonykor sem hagytak nekünk békét és már készülőben van az utószilveszteri perpatvar is az operaház előtt, mi Súúúhanterek arra voltunk kíváncsiak, miben buliznak országunk vezető politikusai szilveszterkor.   &nb...

Trackback: Világnézeti Érdekvédelem Magyarország 2011.12.31. 10:24:21

Valódi jogállamot! Elutasítjuk az egyházi államot és a többpárti diktatúrát. Csatlakozz mozgalmunkhoz ezen a közösségi oldalon.Világnézete van helyesen minden magyar állampolgárnak, és nem vallása. Így illene felmérni is. Hazánkban jelenleg elnyomot...

Trackback: Jogos 2011.12.30. 17:48:24

Nem szívesen hivatkozok a Kedves Vezetőre, de ha már ilyen szépen megmondta, hadd állítsunk emléket neki. 

Trackback: Államcsőd 2012? 2011.12.30. 16:25:38

Karácsony napján két régi, az államcsődöt feszegető írásom kapott a semmiből olyan 2000 klikket. Arról van bennük szó, hogy minden vektor egy irányba mutat: a kormány (azaz Viktor) eldöntötte, hogy ő ezeknek nem fog fizetni. Majd meglátjuk, mit tu...

Trackback: Kilóra vett GDP 2011.12.30. 15:41:55

Elképedve vettem tudomásul amikor Orbán Viktor egy parlamenti felszólalásában képes volt rezzenéstelen arcal ecsetelni a növekedési prognózisát, amit Matolcsy György még el sem készült növekedési tervére alapozott. Igen arra a növekedési tervre ame...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2011.12.31. 08:59:52

@Viharszarok: A legközelebbi háború akkor lesz, amikor az USA nem tudja megvenni a számára szükséges üzemanyagot a világpiacon, mert Kínának lesz szüksége rá - és a kínaiak áruval tudnak fizetni, míg az amcsik csak játékpénzzel.

Martian (törölt) 2011.12.31. 09:02:18

Ötlet: amelyik választott parlament ciklusa végén több törvény van (akár paragrafusokban, akár betűkben számolva), mint a ciklus kezdetén, annak a (többségi törvéynhozó) képviselői nem indulhatnak a következő ciklusban.

2011.12.31. 09:09:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ezt persze lehet. De ha a minimálbért sem fizeted ki, éhenhal a közalkalmazott, és következő hónapban már nem lesz aki 6 órát dolgozzon.

2llkedő 2011.12.31. 09:13:05

@Őrült Ló Nagyfőnök: "De ha a minimálbért sem fizeted ki, éhenhal a közalkalmazott, és következő hónapban már nem lesz aki 6 órát dolgozzon."

Állnak még sorban munkáért, úgyhogy ne félj attól, hogy nem lesz aki 6 órát dolgozzon. Igaz, így eléggé gyorsan el fog fogyni a magyar.

2011.12.31. 09:44:20

@Ben Franklin: Jézusom, ez legalább akkora zöldség, mint hogy a zsidók el akarják venni a vizünket! 1/10-es arány csakugyan van, de nem úgy, hogy 1 Ft betét után 10-et adnak ki, hanem pont fordítva: az 1 Ft-ból 10 fillér kp tartalék a trezorban, és csak 90 fillért kölcsönöznek tovább kamatra. Ez pedig azért van így, hogy ha tízből egy ügyfél ilyen vagy olyan okból idő előtt felbontja a lekötött betétjét, akkor azt ki tudják fizetni, még mielőtt a kihelyezett pénzt visszakapnák. Ha tízből kettő akarja sürgősen visszakapni a pénzét, azt nevezzük likviditási zavarnak, ez történt anno a Postabankkal. Az meg, hogy a kölcsön vett pénzt visszateszik betét gyanánt, nettó hülyeség. Ki tenne ilyet? Legfeljebb a "vip hitelesek", akik a betéti kamatoknál olcsóbban kapnak kölcsön. Mindenki másnak nettó bukta volna.

@kvp: Van egy jelentős különbség: igaz ugyan, hogy a háború után újjá kellett építeni az országot, de megvolt hozzá a know-how meg a képzett szakember gárda. Most ez hiányzik. A marketingmenedzserek nem fognak szenet fejteni Tatabányán, zsurnalisztika szakosok nem fognak kovácsüllő mellé állni csepelen, a műkörmös meg kutyakozmetikus kisasszonykák sem fognak krumplit kapálni. Persze ki lehet őket zavarni rendőrökkel, de nem lesz a munkájukban köszönet, mert fingjuk sincs az egészről. 45-ben a tárgyi eszközök hiányoztak, ma a humánerőforrás.

@Viktus: Szar lehet évi 42 milla nettóból élni... ha lesz egy kis időm, majd sajnállak, jó? ;-)

sityak 2011.12.31. 10:16:18

@bkkzol: Úristen! Erre már tényleg kár válaszolni bármit.

Idet 2011.12.31. 10:16:57

@midnight coder: Titkos börtön Bukarestben, háború Irakkal a nemlétező vegyi/biológiai fegyverek ürügyén... és Guantánamohoz még: az elnök által (nem jut eszembe a neve most) engedélyezett kínzás, a vízbefojtós is.
Miért nem Egyiptommal szívóznak a demokráciadeficit miatt, egy csomó civil alapítványt, pl. a Konrad Adenauert is, most kutattak át Kairóban, ohne házkut. parancs v. egyéb formaságok, lefoglalták az iratokat meg a számítógépeket, és elvitték, irodák lepecsétel. Ez nem veri ki a biztosítékot?

inebhedj - szerintem 2011.12.31. 10:23:09

@SchindIer Pistája:
Na most ennél sokkal egyszerűbb, ha Kína a tartalékát dollárról mondjuk eurora váltja. Ezzel be is következik az USA államcsőd (merthogy az amerikai gazdaság amúgy a magyarnál gyengébben teljesít,. csak éppen elég sok állam tart dollárban megtakarítást, ami finanszírozza az USA adósságot, és mivel a dollár folyamatosan romlik, egyben az érintett államok gazdaságából szívja el az erőforrásokat).

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2011.12.31. 10:25:31

Külföld nekünk ne pofázzon!
KIVÉVE a talicskarúdnak (nem kormánynak)

Vatikán ás a kaotikus pápa

vilagnezet.blog.hu/2011/12/26/vilagnezeti_erdekvedelem_magyarorszag

Idet 2011.12.31. 10:29:54

@SchindIer Pistája: Nem hinném, hogy az olajszállítást csapnák agyon, mert magukat vágnák fejbe. Mint írtad, csak az oroszok tudnának önellátók lenni - valameddig - olajból.
Tudomásom szerint éppenhogy Ámerika van eladósodva Kínának, és nem fordítva. Valamint: megdől a KKP. Ja. És mi jön a helyébe? Szerinted?

Idet 2011.12.31. 10:32:41

@inebhedj: Csakhogy valami törvény, vagy szabály vagy miafene van, hogy olajjal csak dollárban lehet kereskedni.

gnme 2011.12.31. 10:41:01

különbek vagyunk mindenkinél, saját szabályaink vannak

olyan gazdagok vagyunk és olyan különbözők, hogy még az üzemanyagok ára is magasabb, mint pl. németországban

ezért megyünk csődbe

www.portfolio.hu/vallalatok/energia/nagyobb_benzinaremeles_lehet_mint_gondolnank.160705.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

vomit 2011.12.31. 10:53:19

@MikeBoy: valakik nehany szaz ev ota nagyon jol elnek annak elleplezesebol, hogy az orszagok nem bocsathatjak ki, csupan magankezbol kolcsonzik a sajat penzuket. par szaz ember tudhatja magyarorszagon elso kezbol, hogyan mukodik valojaban a penzrendszer. itt egy ritka kivetel, aki elmondja neked:
www.youtube.com/watch?v=w6fv0IXJ60A&t=85s
nagyon sokba kerult ugy idomitani minket, hogy begeto ketlabu allatkent ne lassuk at a jatekot.
"Közben a lakosság túlnyomó többsége, amely szellemileg
képtelen e pénzrendszer működését felfogni, zokszó nélkül
fogja elviselni a terheit.”

fikanick 2011.12.31. 10:55:55

@Kandeláber: Az Egyesult Allamokban a Ku Klux Klan marginalis jelenseg. Itthon egy mehkaptar-osszeomlasrol szolo cikk alatt is legkesobb a harmadik megnyilvanulas zsidozas vagy ciganyozas. Ha nalunk is alig lennenek nacik, mi is lehetnenk veluk nagyvonaluak, de sajnos nem igy allunk.

2011.12.31. 10:57:21

@2llkedő: Hát pont ez itt a baj, hogy a tőkés munkaadók így gondolkodnak. Aztán persze csodálkoznak, hogy ha nincs fizetőképes kereslet semmilyen termékükre, és fél év után bekrahhol a vállalkozás. Túl kéne lépni ezen a zimmerferi-szemléleten, mert pont ez vezetett a mai helyzethez. Nem a politikusok, nem a gonosz bankok, lófaszt, nem, hanem a három évtizedes nadrágszíjhuzogatás, egymás semmibe vevése, kihasználása és megalázása. Nyugaton ez nincs, és nyugaton működik is a gazdaság.

midnight coder 2011.12.31. 11:08:17

@SchindIer Pistája: Erre vannak a stratégiai olajtartalékok. Az meg, hogy a kínaiak fizetik az amcsi fogyasztást, nem megy a végtelenségig. Az amcsik meg nem nyelik be az életszínvonaluk drasztikus esését. Ha Joe-nak át kell szállnia SUV-ról biciklire akkor kardot ragad. Márpedig a készletek végesek, a finomító kapacitás véges, és egyre több kínai autózik.

midnight coder 2011.12.31. 11:09:47

@fikanick: Az amcsiknál 80 éve a négerek még nem ülhettek le a buszon. Marginális ? Pont annyira marginális mint nálunk a cigánykérdés.

fikanick 2011.12.31. 11:12:05

@midnight coder: Valoszinuleg te valami meggyozodeses vagy es ezert beszelsz ostobasagokat. Persze lehet, hogy egyszeruen fogalmad sincs, hogy mirol beszelsz es az altalanos magyar kisebbrendusegi erzesbol taplalkozo zaszlolengetes kicsinyiti le az altalanos fasisztaproblemat a fejedben itthon es nagyitja fel az USA-ban, de akarhogy is van, ertelmetlen veled huzakodni, leven nincs meg vagy a jozan eszed vagy a muveltseged ahhoz, hogy be tudj latni dolgokat.

Hulyekkel pedig nem vitatkozom, idopocsekolas.

midnight coder 2011.12.31. 11:13:54

@Őrült Ló Nagyfőnök: Lúfütty. Kis hazánkban eleve minden hazai cég helyzeti hátrányból indult a tőkés konkurenciához képest - nem volt pénz, technológia, tapasztalat. Ezt 20 év alatt akkor lehet behozni, ha nagyon jók a körülmények - lásd Kína. De itt nagyon rosszak voltak a körülmények, végig. És ma is szarabb itt vállalkozni mint akár csak szlovákiában. És ott a kínai konkurencia is, ahol a magyar minimálbér költségéből 4-5 embert eldolgoztatsz, és ez a 4-5 ember nem csak végigdolgozza a napi 8 órát, de a nap végén megköszöni hogy nem lőtted le.
És ha ma céget csinálsz / működtetsz, akkor ezzel kell szembe nézned. Dolgozóként pedig azzal, hogy a melóhelyek 2/3-át a hazai cégek adják - mert ahol a magyar cégnek szar, ott a multinak sem annyira jó.

midnight coder 2011.12.31. 11:15:28

@fikanick: Te viszont nyilvánvalóan néger vagy aki egy amcsi néger szegénynegyedből jár be naponta a bankvezéri melóhelyére.

fikanick 2011.12.31. 11:21:21

@midnight coder: Nem az elettapasztalatot kertem szamon, hanem a nyitott hozzaallast.

2011.12.31. 11:28:46

@midnight coder: Viszonyítás kérdése. Németországban, Angliában még több a minimálbér, mégis van iparuk. :-p Az az igazság, hogy a magyar vállalkozók faszariak, mindenen spórolnak, a végeredmény meg rengeteg élő munka felhasználásával előállítva egy piacképtelen termék lesz, amit legfeljebb nyomott áron tudnak eladni. Azért sajnálni nem kell őket, hidd el, hogy bármelyik sokszor többet keres, mint amennyit a futószalag mellett vagy a képcső előtt kapna, csak szeretnek vernyákolni.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 11:39:35

@Őrült Ló Nagyfőnök: Pedig idonkent visszateszik. Peldaul: a hitelbol plazmatevet veszel, a plazmatevegyaros pedig a bevetelet a beteti szamlajara tolja.

soproni1 2011.12.31. 11:41:39

@Őrült Ló Nagyfőnök:

A magyar vállalkozónak magyar munkaerőből kell válogatnia ! Hidd el, nem egy leányálom ! Azért vernyákol a vállalkozó, mert nincs megrendelése, van, de nem fizet a vevő, az alkalmazott olyan, amilyen, üldözik a hatóságok.
Most munkavállalónak jó lenni. Meg munkanélkülinek.

Lindauer László 2011.12.31. 11:44:36

@Őrült Ló Nagyfőnök: személyes érintettség révén : ekkora undormányt már rég olvastam,milyen lelkivilágod lehet neked ,hogy ekkora gyülölködö baromságokat irsz le ?!
hánynom kell töled.

midnight coder 2011.12.31. 11:45:36

@fikanick: Az hogy valami hogy van, nem hozzáállás kérdése. Lehet azt mondani, hogy az amcsiknál a négerek egyenrangúak, ahogy azt is hogy nálunk nincs cigánykérdés. De mást fog mondani ez ügyben egy fehér amcsi, egy néger amcsi, és egy néger emberjogi aktivista - ahogy nálunk is mást fog mondani egy magyar, egy cigány és egy roma emberjogi aktivista.

Ahogy anno a Hofi mondta: Náluk van négerkérdés! Tudjuk! Megoldjuk! Nálunk meg van cigánykérdés! Hát, majd megvizsgáljuk a dolgot...

Na, ezt csinálják az amcsik is amikor a világ csendőrét játsszák. Van ott nekik odahaza épp eleget mit söprögetni, a négerektől az indiánokig és a spanyolajkúakig. Majd ha odahaza rend és demokrácia, akkor _esetleg_ elkezdhetik osztogatni az észt másoknak. De addigra rég nem lesz aki osztogasson.

midnight coder 2011.12.31. 11:48:33

@Őrült Ló Nagyfőnök: Németország és Anglia is az évszázadok alatt felhalmozott tőkéjét és technológiáját éli fel. Az ő polcaikon is ugyanúgy minden Made In China mint a miénken. Csak nekik picit több megtakarításuk van amiből fenntarthatják a nagy a jólétet. De nem sokáig.

fikanick 2011.12.31. 11:51:23

@midnight coder: Ezt kerdezem minden meggyozodesesbol, aki meg mindig ebben a komcsi lozungban hisz, amit te is terjesztesz, hogy megis, mi az a talaj, aminek a bizonyossagarol ilyen vastag hulyesegnek latszo dolgokat fogalmaztok meg? Matolcsy, Orban, te? Vagy nem kell ide tekintely, neked latszik es kesz, a tobbiek meg a kutatasaikkal es tanulmanyaikkal ugyis ostobak?

Vicces lenne ez az egesz, ahogy egy senki ugatja az 500 eves vilagrendet, de hat tragikussa teszi, hogy ennek az apropojan basszak szet az osszes baratom es ismerosom egzisztenciajat.

Na, igy mar nem vicces.

2011.12.31. 11:54:17

@bkkzol:

A milliomos és a csóró együtt hol alkotnak teljes halmazt?
A fejlődőországok azért fejlődnek, mert a béka segge alól indulnak.

hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_egy_f%C5%91re_jut%C3%B3_GDP_szerinti_list%C3%A1ja_%28nomin%C3%A1lis%29

A Brazilia, Mexico, Argentína, Kína és szegény India meg többi általad sorolt szépen le van ám maradva hozzánk képest az egy főre jutó GDP-ben. Thaiföld szintén zenész.
Szóval nem árt, ha az ember megfelelő módon tudja kezelni az információkat, amit úgy hívnak ez esetben GDP (gazdasági) növekedés. Tipikusan a feltörekvő országokban magas és itt tipikusan szegények az emberek és nem is jó élni.
Ugye, hogy a linkelt táblázat alapján nem is állunk olyan rosszul, pedig 2009-es és nem is lenne szükség isteni gazdaságpolitikára ahhoz, hogy a problémáink kezelve legyenek.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 11:54:50

@midnight coder: "Az ő polcaikon is ugyanúgy minden Made In China mint a miénken. Csak nekik picit több megtakarításuk van amiből fenntarthatják a nagy a jólétet. De nem sokáig. "

Nekik sincs megtakarításuk, csak tornyozzák az adósságot.

2011.12.31. 11:56:15

@soproni1: Van magyarországon minőségi munkaerő. Vagy legalábbis volt. Csak az undormány magyar vállalkozók azt nem hajlandóak megfizetni, mert akkor nem jutna minden szirszar 5 fős kft góréjának palotára meg luxuskocsira. Éhbérért, szar munkakörülmények közt pedig csak a hitványából lehet válogatni, ezen egyáltalán nem kell meglepődni. Tessék végre felébredni! Benne vagyunk az eu-ban, konvertibilis a forint, határok nincsenek, és megnyíltak a külföldi munkaerőpiacok, ha a drágalátós magyar vállalkozók nem változtatnak a szemléletükön, akkor az összes valamire való (képzett, intelligens, szorgalmas stb) munkavállaló el fog vándorolni, oszt akkor majd el lehet töprengeni azon, hogy a négy általánost végzett cigány dolgozókkal hogyan lehet felvenni a konkurrenciaharcot a nyugattal. :-p

igaz_ember 2011.12.31. 11:57:36

@ob.szerver: "És hova ment az az amerikai tisztviselő? Magyarországra disszidált?
Azt gondolom, hogy nagyon keveset értesz a világból, Amerikából meg még annyit sem. Ezért hathat rád a lábszagú és ostoba jobbikos propganda. Ennyi."

Gőzöm sincs hová menne az amerikai tisztviselő:) De például Floridában nem alkalmaznák spanyol nyelvtudás nélkül semmire sem:), mondjuk WC papírt sem tudna eladni arrafelé angolul. Az elnökválasztási kampányokban már alapfeltétel, hogy megszólítsák azt a közel 50 millió embert aki spanyolul ért. Nézd már utána és aztán beszélj. Igen Te aztán sokat értesz a világból majmold az USÁ-t. De normális európai demokráciákban nem tapsolnak nekik, és pláne nem nyalják a hátsó felüket ész nélkül. Max UK van oda érte, de ha néznéd a híreket látnád mennyire elege van belőlük is mindenkinek. Ne dobálózz a jobbikkal ha elolvastad volna az egész hozzászólásomat különösen a végét, pontosan látnád mi is a véleményem erről a népről, meg a magyar politikai elitről.Olvasni sem tudsz mert a nagy amerikai imádatodban elfelejtetted a magyar szövegértést. Szóval továbbjutottál, leülhetsz kettes.

2011.12.31. 12:02:01

@midnight coder: Haha, ezt ugye te sem gondolod komolyan... persze, olcsó kínai bóvli ott is van, de a hitech fejlesztések még mindig ezekből az országokból jönnek. Aztán persze a kínaiak gyorsan lemásolják és olcsóbban árulják, de ez már egy másik kérdés. Azért a körúton nem kínai villamos jár, a közlekedési lámpákat sem kis kínai vendégmunkás kapcsolgatja, az orvosnál is max a vérnyomásmérő kínai, a röntgen meg a CT már nem kifejezetten, és sorolhatnám. Arról már nem is beszélve, hogy már a magyarok is német camambert zabálnak.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 12:06:38

@vomit: Amit az MNB-rol mond, az meglehetos hulyeseg. Tulajdonkeppen csak hadoval. Ami a fiat money dolgot illeti, elso evben tanitjak egyetemeken es nincs benne titok, fent van a Wikipedian is.

2011.12.31. 12:08:09

@MikeBoy: Azt azért ugye egy percig se felejtjük el, hogy a GDP az egy BRUTTÓ szám? Engem jobban érdekelne az NNI (belföldiek által realizált nettó jövedelmek összessége) összehasonlítása! De erről szemérmesen kussolnak a globalista kapitalizmus lakájai. :-(

2011.12.31. 12:10:28

@vomit:

Neked is sikerült pont bele a közepébe!
Vajon miért tudtam előre, hogy vagy Drábik vagy Vezér-Szörényi lesz a videón amit linkelsz?
Pedig tudtam és ismerem mindkettőt.

Vezér-Szörényi:
Pénzügyi Rendszermérnök! :-)))

Nézzük az első slide első sorát .

Pénz létrejötte
- nem tanítják sehol az egyetemeken.

Most komolyan! Elhiszed ezt?

Viktus 2011.12.31. 12:19:57

@Őrült Ló Nagyfőnök:

Az még mindig csak árbevétel. Ebből még népeimnek enni kell adni, alkatrészt vásárolni, fejleszteni ...

2011.12.31. 12:21:11

@Őrült Ló Nagyfőnök:

El lehet menni ebbe az irányba is, de hidd el, nem jobb egy kínai vagy brazil melósnak/középosztálybelinek (sőt rosszabb), mint nálunk, hiába nagy a gazdasági növekedésük.

Viktus 2011.12.31. 12:21:43

@midnight coder:

Jah csak most az elnök is fekete. :P

soproni1 2011.12.31. 12:23:41

@Őrült Ló Nagyfőnök:

nincs használható munkaerő se sok pénzért se kevésért. Aki használható, az már saját maga csinálja, a selejt részben munkanélküli lett, részben közalkalmazott, részben munkahelyen van és dug a főnökkel. Amilyen önéletrajzok jönnek hozzánk, az brutál. Csomót kirakunk a falra, ha rossz kedvünk van, mindig elolvassuk. Főleg a diplomás önéletrajzok érdekesek, a többieket már megszoktuk.

Viktus 2011.12.31. 12:24:47

@Őrült Ló Nagyfőnök:

Erősen demagóg sok köze nincs a magyar valósághoz.

2011.12.31. 12:34:02

@MikeBoy: Nagyon nehéz az összehasonlítás, mert külországokban más a fogyasztói kosár elemeinek egymáshoz mért aránya. Például Shanghaiban drágább az ingatlan, mint Budapesten, viszont olcsóbb a rezsi meg a kaja. A fizetések meg nagyjából ugyanott. Akkor most elmondhatjuk hogy jobb a kínainak mint a magyarnak, vagy hogy rosszabb? Hát az attól függ... ha örököl egy kéglit, vagy a szüleivel lakik, akkor jobb. Ha sajátot akar, akkor rosszabb. Vagy meg lehet nézni a kész termékek és szolgáltatások arányát is. Nálunk ugye 800 Ft egy kiló kv és 6500 Ft egy autószervíz rezsi óradíja. Németországban 1 euro egy kiló kávé, és 60 euro egy autószervíz rezsi-óradíja. Most akkor jobb vagy rosszabb Németországban a helyzet? Attól függ, megbütyized-e a trabantod a parkolóban, vagy szervízbe viszed. És van még ezer közhely, Indiában példul feleannyira sem nyomasztó költség a fűtés, mint Kanadában, vagy hogy amerikában a városszerkezeti sajátosságok miatt nagyobb távolságokra ingáznak a dolgozók, mint európában, no szóval az összehasonlítgatásnak általában nem sok értelme van. De ha már összehasonlítunk, akkor már nem egy bruttó számot hasonlítsunk össze, hanem egy nettót!

2011.12.31. 12:35:17

@soproni1: Milyen ágazatról van szó?

2011.12.31. 12:42:30

@Őrült Ló Nagyfőnök:

"Az meg, hogy a kölcsön vett pénzt visszateszik betét gyanánt, nettó hülyeség. Ki tenne ilyet? Legfeljebb a "vip hitelesek", akik a betéti kamatoknál olcsóbban kapnak kölcsön. Mindenki másnak nettó bukta volna."

Ha a pénz nagy része a bankokban van. És reméljük ott van, akkor a kölcsönök is visszakerülnek a bankokba.
Nem arról van szó, hogy aki felveszi a kölcsönt az berakja betétbe. De az akinek fizet, mert beruházott mondjuk, az visszarakja a bankrendszerbe a pénzt és ugyan ott vagyunk.
A tartalékráta (TR) sem a likviditás miatt van igazából, hanem ha belegondolsz, ezzel a pénz mennyisége szabályozható. Ha nulla lenne, akkor végtelen mennyiségű hitelpénzt adhatnának a bankok 1 FT betétre (hisz kiadják, visszajön, kiadják visszajön), míg 100% esetén nullát, mert nem hitelezhetnek. A kettő között meg a Multiplikátorral (M=1/TR) kell felszorozni, hogy 1 Ft betét mennyi pénzt generálhat összesen.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 12:45:18

@MikeBoy: "It is well that the people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning." -- Henry Ford

2011.12.31. 12:52:29

@Őrült Ló Nagyfőnök:

"De ha már összehasonlítunk, akkor már nem egy bruttó számot hasonlítsunk össze, hanem egy nettót! "

Az indiai egy főre jutó GDP-t 10-zel míg a Kínait 4-gyel kell megszorozni ahhoz, hogy a magyart megkapjuk. Ilyen eltérésnél mindegy, hogy bruttó vagy nettó.
Ha pedig a két összehasonlítandó szám kezd közel kerülni egymáshoz, akkor az általad említett okok miatt úgyis mindegy.
De a lényeg nem is ez volt, hanem az, hogy a magas (főleg extrém magas) gazdasági növekedés nem a gazdagságot jelenti, hanem éppen a szegénységet általában.

2011.12.31. 12:58:26

@MikeBoy: Gondold végig egy egyszerű példán keresztül: Mari néni leköt 100 fabatkát egy évre a bankban. Én kérek 90 fabatka kölcsönt arra, hogy importáljak egy konténer plazmatévét. A cuccot egy év alatt eladom, 110 fabatkáért, közben a tartozásom 100 fabatkára nőtt a kamatok miatt. Ezt visszafizetem a banknak, marad nálam 10 fabatka haszon. A banknál szintén képződik 10 fabatka haszon, amit megfelez Mari nénivel. Ennyi a történet. Nincs "végtelen mennyiségű hitelpénz" meg faszom, ezt csak valami paranoid skizofréniás elmebeteg találta ki és terjesztette el az interneten.

Viktus 2011.12.31. 13:00:21

@Őrült Ló Nagyfőnök:

Csak az arányok nem ilyen jók :P

kifordított nagyanyó 2011.12.31. 13:03:15

@Őrült Ló Nagyfőnök: Van benne igazság de a multinál se 200 ezret kap a melós.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 13:04:37

@Őrült Ló Nagyfőnök: Vegtelen mennyisegu hitelpenz nincs, de multiplikatorhatas van. Lasd te is:

en.wikipedia.org/wiki/money_multiplier

2011.12.31. 13:04:41

@Silverstein -'I was lucky'-:

Ismert mondás. De ez Henry Ford sajátja és ezt vélhetően nem 30 év tudományos kutatással alapozta meg, hanem reflexből

Lássuk az enyémet is reflexből:
Nem állítom, hogy a pénzügyi rendszer tökéletesen működik, sőt ennek az ellenkezője igaz, amit a PÜ válságok tökéletesen mutatnak.
De ezek a hiányosságok vagy hibák, nem összeesküvések miatt vannak.

Tudjuk, hogy a dohányzás megölhet és mégis dohányzunk.
Tudjuk, hogy lehetne biztonságosabb a közlekedés, mégsem az.
Tudjuk, hogy szabályozással nagyon sok rendszer biztonságosabbá és jobbá tehető, de mégsem tesszük meg.
Ilyen a pénzügyi rendszer is a világban.

2011.12.31. 13:06:36

@MikeBoy: Ja, bocs, visszaolvastam, és most látom, hogy a GDP fogalmával sem vagy tisztában. A GDP az bruttó össztermék (vagyis az összes gazdasági szereplő árbevételeinek összege), és nem pedig holmi növekmény. A GDP növekedhet is, csökkenhet is. Ez viszont nem a szegénység mutatója. A szegénység mutatója az NNI statisztikai megoszlása.

2011.12.31. 13:11:38

@Őrült Ló Nagyfőnök:

Jajj!
Én sem állítottam ezt az isten szerelmére. Olvasd már el amit írtam.
A 0% és 100% a két szélsőérték és közte van a valóság. A TR sosem 0 és sosem 100, de attól még kiszámolhatod, mi lenne ha annyi lenne, hogy megértsd a lényeget.
Már bocsi, de a TR lényegét azért írtam le, hogy megértsd ez:

"az 1 Ft-ból 10 fillér kp tartalék a trezorban, és csak 90 fillért kölcsönöznek tovább kamatra. Ez pedig azért van így, hogy ha tízből egy ügyfél ilyen vagy olyan okból idő előtt felbontja a lekötött betétjét, akkor azt ki tudják fizetni, még mielőtt a kihelyezett pénzt visszakapnák."

amit így nem igaz.

2011.12.31. 13:15:22

@Őrült Ló Nagyfőnök: amit írtál így nem igaz.

"amít írtál így nem igaz" az előző vége

Ember! Le sem írtam, hogy mi az a GDP!
Döntsük már el, melyikünk a közgazdász és milyen vitába szólsz bele?
Megértetted egyáltalán, hogy akivel vitáztam és amibe beleszóltál, miről szólt?
:-))))

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 13:21:45

@Őrült Ló Nagyfőnök: A GDP az egyenlo szumma hozzaadott ertekkel. Pelda:

A buzagyaros lekaszal egy tanyer buzat, amit a malommenedzser megvesz tole 10 forintert.

A malomban csinalnak belole lisztet, amit a kenyermuves megvesz 25 forintert.

A kenyermuves kenyeret sut a nap melegen es eladja neked 50 forintert.

A GDP (50 - 25) + (25 - 10) + 10 = 50 forint, nem 50 + 25 + 10 forint.

2011.12.31. 13:21:59

@Őrült Ló Nagyfőnök:

"A GDP növekedhet is, csökkenhet is. Ez viszont nem a szegénység mutatója. "

Nem a szegénység mutatója, de ahol 10%-ot nő a GDP az az ország vagy szegény vagy
talált 20 milliárd liter olajat a kertben cseszd meg!
És mivel a második opció ritka, ezért marad az első.
El tudod képzelni, hogy Svájc gazdasága 10%-ot nő? Persze, hogy nem.
De ha egy bantu törzshöz odamész és hozzájuk vágsz egy zsák vetőmagot meg némi instrukciót, akkor ha jó az idő te leszel az isten, mert életükben nem láttak még annyi kaját egy évben mint amit akkor.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 13:42:58

@Őrült Ló Nagyfőnök: Ime hogy a GDP miert "brutto":

en.wikipedia.org/wiki/Net_domestic_product

Mert bennemarad az ertekvesztes. Ennek ellenere a GDP nem bevetellel, hanem hozzaadott ertekkel dolgozik. A buzagyaros munkaja 10 forintot er, a malommenedzser 25-ert adja el a lisztjet, de 10-et kifizet a buzaert, o 15 forintot termelt, a kenyermuves ugyanigy 25-ot.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 13:48:10

@MikeBoy: "I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. Already they have raised up a monied aristocracy that has set the government at defiance. The issuing power (of money) should be taken away from the banks and restored to the people to whom it properly belongs." -- Thomas Jefferson, U.S. President.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 13:50:09

@MikeBoy: Nem a szegénység mutatója, de ahol 10%-ot nő a GDP az az ország vagy szegény vagy
talált 20 milliárd liter olajat a kertben cseszd meg!

Ez mind igaz, de ez azért ne akadályozza a fejletteket abban, hogy a fejletlenektől tanuljanak!

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 14:15:45

@MikeBoy: Lássuk az enyémet is reflexből:
Nem állítom, hogy a pénzügyi rendszer tökéletesen működik, sőt ennek az ellenkezője igaz, amit a PÜ válságok tökéletesen mutatnak.
De ezek a hiányosságok vagy hibák, nem összeesküvések miatt vannak.

- May be.

Presidents who brought back issuing power of money to the US. goverment:

Andrew Jackson - attemped several times
Abe Lincoln - assassinated
James Garfield - assassinated
John Kennedy - assassinated

Rate of inflation from 1863(end of civil war)-1913 near or below zero. From 1913 (FED Act) to present... 100 dollars worth less than 5 1913 dollars. Remember: The US gained the No1 world economy level in the years before the FED system, from than on, america is sinking, even if we fought continuosly.

Simple question: Why does a private bank issuing american dollar, wich is now backed only by the tax of american taxpayers? This is taxpaying without representation, completely un-constitutional and absolutely crazy.

I only used english to get rid of the hungry pensioners allways barkling at this blog.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 14:23:37

@térképesember: -A central bank, reserve bank, or monetary authority is a public institution-

This was the first sentence, the truth is that FED is not public but private, controlled by the stockholders. The fraud is beginning with the name: FED is as federal as the FedEx. Check it and think.

2011.12.31. 14:36:52

@Silverstein -'I was lucky'-:

Ne haragudj, de nem igazán érdekelnek a világ összeesküvés elméletek.
Nem volt nehéz elutasítani őket, annyira erőltetettek néhol.
Lásd: JFK merénylet.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.31. 14:38:59

@MikeBoy: Ismert mondás. De ez Henry Ford sajátja és ezt vélhetően nem 30 év tudományos kutatással alapozta meg, hanem reflexből

May be.

If I'm curious about the money system, I would rather ask a self-made tycoon than some professor of financing on Harvard who is working for government salary....:)

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 16:16:11

Sajnos igaz, amit a kolléga ír a bankrendszerről. Tényleg így működik: Mari néni betétbe elhelyezett forintjainak - az adott ország törvényei szerint megengedett - többszörösét kihelyezi a gazdaságba egy ENTER lenyomásával (pénzmultiplikátor). Tehát egy virtuálisan létrehozott összeg után szedi be a tőkét és a kamatokat. Ahogy csordogál be a pénz, a bank a virtuális részt "megsemmisíti", hiszen az ugye nem volt, a többi pedig megy forrásköltségre (Mari néninek kamat) meg "bulizásra" (5 csillagos hotelben pogácsázás, prémiumok stb.). Gyakorlatilag ez az egész nem más, mint "fél"virtuális pénznyomtatás elvileg szabályozott körülmények között. Tehát a kihelyezett hiteleknek sajnos nincs meg a tényleges fedezete a gazdaságban. A hitelkihelyezések (pénzgyártás) folyamán az árak a pénbőség miatt emelkedtek (ld. ingatlanárak - főként), többnyire irreálisan, és most a pénzcsapok elzárásával ezek konszolidálódnak. Csak a pénzszűke egyéb hozadéka, hogy a munkahelyek száma is csökken, így gyakorlatilag garantált a bukás. A felvett hiteleket nem lehet reálértéken visszafizetni. Itt 3 megoldás van: 1. Pénznyomtatás, 2. Csőd, 3. Valahonnan pénzszerzés és hitelvisszafizetés. Az első kettőt senki sem kíván(hat)ja, a harmadik meg nem lehetséges. Itt állunk most. A többit mindenki modellezze le saját maga.
Szuverén véleményem, hogy OV-ék hülyék. Szándékosan államcsődöt csinálnak, hogy a hitelezőket veszteségleírásra kényszerítsék (mint a görögök). Szerintem azért ilyen k..va fontos a lehető legtöbb deviza-alapú hitel forintosítása, mert ha legalább forintban van denominálva, akkor van sanszunk elinflálni. Bár azt még nem látom, hogy a jegybank hogyan fog pénzt nyomtatni, mivel amíg EU tagok vagyunk, addig erre nincs jogosultsága a jegybanknak. A szükségállapot jegyében van MOL-unk (bár ez az ország energiafelhasználásának csak alig 25%-át képes adni - lehet, még annyit se), meg van egy döglődő mezőgazdaságunk, ami talán tud annyit termelni, hogy ne dögöljünk majd éhen.
Valami azt súgja, hogy mindenki szopni fog. Akinek van megtakarítása az azért, akinek nincs, az meg azért.
BÚÉK - még egy utolsó buli, aztán kakukk...

király vagyok 2011.12.31. 16:24:08

vegyétek a petárdát mer uj mercit akarok venni köcsögök

2011.12.31. 16:43:39

@fixforex:

Így első közelítésben egy apró kérdés: Mari néni pénze honnan van?

bkkzol 2011.12.31. 16:56:19

@MikeBoy: Segény szerencsétlen! Én nem a táblázatokat nézem hanem kinn élek Thai honban, néhe átnézek Kínába. Tábázat szerint boldog vagy (megnézted ki csinálja a táblázatot?) Nézdd már meg, hogy miét ment a Mercedes Mecskermétre?! Kinai ár alatt a munkabér és nem 7000 km hanem 700. Még laza seggnylást is kapnak ingyen.
Hol voltál az elmúl 5 évben? Kína? India? Balaton?

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 16:59:47

@MikeBoy: a gazdaságból, ami sok féle-fajta forrást jelent. Most ebbe nem megyek bele. A bank (mint pénzügyi közvetítő szereplő) a forrástöbblettel rendelkező helyekről (Mari néni) a forráshiányos részekre irányítja a pénzeket. Elvileg ez a dolga. Ez van megspékelve a pénzmultiplikátorral, a derivatív deviza swap ügyletekkel, meg még egy csomó mindennel, amitől már a közgazdászok se nagyon igazodnak el egy banki gyorsjelentésen. Illetve amik miatt olyan faszán lehet gyorsjelentéseket hamisítani, hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal. Ezt jól beszopják a részvényesek, akik azt hiszik, minden k..va jó, miközben a klotyópapír többet ér, mint egy részvény, mert a bankok a felelőtlen (fedezet nélkül) hitelkihelyezéseikkel elkártyázták a betéteseik pénzét és mára gyakorlatilag insolvenssé váltak.

2011.12.31. 17:05:43

@fixforex:

"a gazdaságból, ami sok féle-fajta forrást jelent. Most ebbe nem megyek bele. "

Pedig jó lenne, ha belemennél, mert ez a mondat azt jelenti a gazdaság nevű valami pénzt teremt, ami értelmezhetetlen. Szóval, mi az a sok féle-fajta forrás? Kezdjük mondjuk egynek a leírásával.

2011.12.31. 17:18:08

@bkkzol:

Én meg Budapesten élek. És Magyarország kerti törpe Kínához képest, de nem követem el azt a hibát, hogy azt mondjam, tudom itt milyen az életszínvonal, mert van hozzá eszem, hogy felmérjem ez hiba lenne. Egyszerűen azért, mert az átlagos életszínvonalat a makrogazdasági mutatók adják és nem a zseni bkkzol, aki egy mikulás sebességével kérdezi ki az összes Kínait és Indiait, hogy ugyan már mi is a helyzet arra felé?

Dél-amerika, india, kína!

Szóval írd le szépen, hogy hol is nagyobb ezek közül az átlagos életszínvonal, mint nálunk?
És azt valamilyen forrás adattal igazold kérlek, ami nem a kút fejed lesz!

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 17:19:26

@Silverstein -'I was lucky'-: Az amerikai rendszerrol beszelsz, mert a YouTube-videok arrol szolnak. Az EKB es az MNB nem maganintezmeny. Egyebkent a Fed sem egeszen:

en.wikipedia.org/wiki/Fed#Balance_between_private_banks_and_responsibility_of_governments

2011.12.31. 17:35:32

@bkkzol:

Első cikk amit találtam a neten, csak neked:

mno.hu/migr/megvaltoztak-a-kinai-jatekszabalyok-+-kepek-892168

A fejlődés ára

A kínai munkások zöme embertelen körülmények között dolgozik, hónapokat kénytelen eltölteni zsúfolt munkásszállókon. A dolgozóknak a monoton munkavégzés mellett a kikapcsolódásra gyakorlatilag nincsen idejük, lehetőségük. Az elviselhetetlen körülményekre egy 2009-ben kezdődött öngyilkossági hullám hívta fel a figyelmet. A tajvani székhelyű, elektronikai eszközöket gyártó mamut, a Foxconn egy 25 éves dolgozója választotta a halált, miután a biztonságiak lopással gyanúsították meg. A vállalatnak 2010-ben öt hónap alatt 10 dolgozója vetette a mélybe a magát, ketten közülük szerencsésen túlélték a zuhanást. A dolgozók mind 18 és 24 év közöttiek voltak. A cég a dél-kínai Senzen városban 420 ezer munkást dolgoztat óriásüzemében, a munkások többek között az Apple, a Hewlett-Packard, a Sony és a Dell termékeit szerelik. A vállalat az öngyilkosságok hatására megemelte a minimálbért, a 2010-es havi 130 dollár helyett 2011-ben már 290 dollárt fizet.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 17:58:01

@fixforex: "többszörösét kihelyezi a gazdaságba egy ENTER lenyomásával (pénzmultiplikátor)"

Te is felreerted a penzmultiplikatort. A multiplikator nem egy kereskedelmi bank egyszeri kihelyezesenel jelentkezik, hanem a teljes szektorban, ahogy a betetek szabad reszebol kihelyezett hitelek visszafordulnak betetekbe.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 18:13:00

@térképesember: természetesen. Sarkítva vázoltam, de a lényeg és a hatások makro-szinten fedik a leírtakat.

2011.12.31. 18:24:28

@fixforex:

Igen, ilyen "Tudtam, tudtam, csak nem sejtettem" feeling-em volt már nekem is sokszor. ;-)
No, de szegény Mari néni magára maradt.... :)))

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 18:30:57

@MikeBoy: Te most csomót keresel a kákán? A kommentben Mari néni = betétes. Betétes = derék polgár (dolgozó, vállalkozó, nyugdíjas, állami alkalmazott stb., magyar v. külföldi). A derék polgár forint betétje származhat:
1. Pénzintézettől felvett hitelből
2. Munkabérből, amit fizethet a versenyszférában működő vállalkozó vagy állami alkalmazott esetén az állam az adófizetők pénzéből
3. segélyből, amit az állam az adófizetők pénzéből juttat
4. saját vállalkozásból, amit vagy tisztán leadózott vagy valami ismert trükkel kimosott
5. privát javak értékesítéséből (ingó- és ingatlan)
6. külföldi munkavállalás esetén más ország gazdaságából
7. egyéb befektetés (magyaro-i vagy külföldi) hozamából
8. stb.
Ennél részletesebben hadd ne fejtsem ki.
Mire szeretnél kilyukadni?
A kommentem lényege, hogy a banki működési szabályok miatt a gazdaságba úgy kerülhet többletforrás, hogy a jövőbeli GDP-ből (egyéni vagy országos javak) kell majd törleszteni. Na itt a probléma: hogy a gépezetbe nemhogy porszem, de egy komplett hegyoldal került, és gyakorlatilag leállt a folyamat kellős közepén, messze a virtuális célszalag előtt. Nincs GDP növekedés, kamatfizetési kötelezettség azonban van. Ez halmozottan veti vissza a fejlődés ütemét.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 18:46:23

bocs, a lényeg: a valós javakon felüli többletforrás. Mindez a pénzmultiplikátor miatt. Eredmény: nem létező többletforrásért cserébe valós követelés. Gyakorlatilag a társadalom törvényes kifosztása - nem csak Magyarországon, hanem mindenhol.

2011.12.31. 18:50:52

@fixforex:

Bármilyen hihetetlen, de a kérdést nem véletlenül tettem fel.
Ugyanis:

"Mari néni betétbe elhelyezett forintjainak - az adott ország törvényei szerint megengedett - többszörösét kihelyezi a gazdaságba egy ENTER lenyomásával (pénzmultiplikátor)."

ha nem tudod megmondani, hogy Mari néni pénze honnan származik, akkor az általad leírt rendszer (aminek nincs sok köze a valósághoz) összeomlik. Tudod, van ebben a rendszerben egy kályha, ahonnan el kell tudni indulni.

És:

1. Pénzintézettől felvett hitelből

mivel Mari néni pénze indította el azt a folyamatot, amit te hitelezésként írtál le, ezért Mari néni pénze nem származhatott hitelből, mert akkor az a hitel amiből származik honnan származik?
Marinénitől biztos nem.

ugyan így megbukik a 2,3,4,5,6 (még a 6-os is igen), 7, 8-as pont.
Azért, mert a kérdés technikai jellegű és a kályhára vonatkozott és arra, hogy belásd valami nem stimmel.

2011.12.31. 18:55:30

@fixforex:

"bocs, a lényeg: a valós javakon felüli többletforrás. Mindez a pénzmultiplikátor miatt. "

Nos ez már szerintem kb. negyedigazság.
Annyiban egyetértek, hogy hitelválságok, PÜ válságok a gazdaságba áramoltatott fedezetlen pénzre vezethetők vissza jelentős mértékben. Azonban csak a multiplikátort (tartalékrátát) hibáztatni e miatt az biztosan téves.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 19:04:36

@MikeBoy: Én elfogadom a kritikát, csak kérlek, írd le jobban, amit szerettem volna, hogy mások is megértsék. A kommentemben a kályha=betétesek pénze. Ha ezt tovább szeretnéd bontani, és meghatározni a betétek származását, az nem változtat a leírásomon, csak kiegészíti.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2011.12.31. 19:08:51

@MikeBoy: ide tartozik még a tőkeáttételek használata is, ami szintén torzítja az instrumentumok valós árait/árfolyamait ezzel torzulásokat okozva a gazdaságokban.

Kámasuka 2011.12.31. 19:28:16

@MikeBoy: Még itt vagytok?

Nem igazán téves. Ha a szomszédod kölcsönkéri a kalapácsot, nem tudod neki kölcsönadni, ha neked nincs kalapácsod. A központi bank törvényesen teheti meg.

Ez akkor durva igazán, ha a központi bank magánbank, de ha állami, akkor is felelőtlenség.

Mivel adták el a népnek a központi banki modellt? Meg kell nézni bármelyik jegybanktörvényt, mi a jegybank célja. Több pontja van, ami közös az a valuta vásárlóérték védelme.

Ehhez képest fent betettem az amerikai inflációs ráta jegybank előtti és utáni alakulását. Egyértelmü a számokból, hogy az ellenkező dologra jött létre, mint a demonstrált cél. Persze nincs ezen mit csodálkozni, ha megnézzük a jegybanktv. keletkezési körülményeit. Akkor is paráztatták a népeket meg óriás válságot ígértek ha nem fogadja el a kongresszus.

Vénségére az idióta Wilson is látta már, hogy mennyire átvágták, de már késő volt: "I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated Governments in the civilized world no longer a Government by free opinion, no longer a Government by conviction and the vote of the majority, but a Government by the opinion and duress of a small group of dominant men." -Woodrow Wilson, after signing the Federal Reserve into existence

2011.12.31. 19:28:54

@fixforex:

A kályha nem más, mint az MNB.
Akár a wikipédián is jól össze van foglalva.
Pénz, pénzteremtés, hitel, egy vagy kétszintű bankrendszer, tartalékráta.
Ezekből kiindulva kb. 10-20 oldalnyi szöveget elég elolvasni és megérteni.

2011.12.31. 19:46:13

@BenFranklin:

Atya ég! :-)))))
Ha jól látom új vizekre eveztünk, minden esetre a véleményem a hitelezéses dolgot érdemes átnézni, ahogy eggyel feljebb írtam.

Erről a témáról:

"Ehhez képest fent betettem az amerikai inflációs ráta jegybank előtti és utáni alakulását. Egyértelmü a számokból, hogy az ellenkező dologra jött létre, mint a demonstrált cél. "

heteket lehetne beszélni, de biztosan nem intézhető el ennyivel.
Csak néhány gondolat.
- a modern (amiben már van jegybank is) pénzügyi rendszereknek megvannak a sajátosságai
- pl. a magasabb infláció lehetősége is a sajátosságok között van, de az időben előte levő pü rendszerektől sok másban is eltér
- vannak hibái ennek a rendszernek dögivel, de ez nem jelenti azt, hogy rosszabb, mint mondjuk az aranyfedezeti rendszer volt
- személy szerint nem támogatok semmilyen összeesküvés elméletet a pü rendszerrel és az ehhez szorosan köthető háttérhatalommal kapcsolatban

Most szilveszterkor Boldog Új Évet és ne kezdjük el ezeket kifejteni, inkább bulizzunk! :-)))

Kámasuka 2011.12.31. 19:46:47

@MikeBoy: ha nem tudod megmondani, hogy Mari néni pénze honnan származik, akkor az általad leírt rendszer (aminek nincs sok köze a valósághoz) összeomlik. Tudod, van ebben a rendszerben egy kályha, ahonnan el kell tudni indulni.

Megkísérlem. Tulajdonképpen mind1, hogy az pl. munkabér vagy nyugdíj. Elsődlegesen úgy keletkezik a Mari néni pénze is, mint a többi....hitelpénz, ami a tartalékrátáról függően több, mint a mögöttes valódi érték. Igy adott a bank valamikor 100 ft-ot a vállalatnak(holott neki mondjuk 10 volt), amiből az megvette Mari néni írógépét, meg fizeti a bért meg a rezsit.
Az nem kétséges, hogy a rendszer nem fenntartható. Amikor ez a nagy mohóság banki oldalról történelmileg létrejött, még sok fehér folt volt a térképen, és az európaiak expanziója a világba nagy hitelkeresletet teremtett. Ez messze meghaladta a bankok lehetőségeit( főleg a Bank of England), de megoldották csalással, ez a részleges tartalék.
Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes világvallás megtiltotta a kamatszedést(kivéve a zsidó vallás), és akkor még fingjuk sem volt a kamatos kamat exponenciális görbéjéről.

2011.12.31. 20:02:38

@BenFranklin:

"Tulajdonképpen mind1, hogy az pl. munkabér vagy nyugdíj. Elsődlegesen úgy keletkezik a Mari néni pénze is, mint a többi....hitelpénz, ami a tartalékrátáról függően több, mint a mögöttes valódi érték"

Na ez az ami nem így van! :-))))
Ennek kellene kicsit utánanéznetek.

térképesember · http://khartesz.blog.hu/ 2011.12.31. 21:34:20

@BenFranklin: A penznek onmagaban nincsen erteke. Az aranynak sincs, hiaba sarga es hiaba csillog. A penz erteket egyedul az adja, hogy dolgokat tudsz rajta venni, amik neked hasznosak. Innentol a penz mogott allhat arany, egy tehen vagy egy papirdarab, a lenyeg ugyanaz. A forintnak addig van erteke, amig emberek hasznos dolgokat adnak erte.

bkkzol 2012.01.01. 01:45:26

@MikeBoy: Tudod, hogy ki nem szarja le a makrogazdasági mutatókat?! A szép és okos eszmefuttatásaiddal akár kormányszóvívő is lehetnél. Látom szépen megmagyarázol mindent ott a tejjel-mézzel folyó kánaánban. Igazad van, sokkal jobb a 0-val kezdődő fejődés vagy visszaesés ,mint a kétszámjagyű fejlődés.

2012.01.01. 13:18:57

@midnight coder:" És ha ma céget csinálsz / működtetsz, akkor ezzel kell szembe nézned. Dolgozóként pedig azzal, hogy a melóhelyek 2/3-át a hazai cégek adják - mert ahol a magyar cégnek szar, ott a multinak sem annyira jó. "
És az adóteher is lényegesen nagyobb a magyar cégeken. Nem kap adómentességet az első öt évre.
Nem kap iparűzési adó kedvezményt., mert ott ruház be.
Amúgy megkülönböztetném a vállalkozásokat, mert van tisztességtelen célból létrehozott is, de most szerintem nem erről beszélünk.

2012.01.01. 14:58:41

@bkkzol:

"Igazad van, sokkal jobb a 0-val kezdődő fejődés vagy visszaesés ,mint a kétszámjagyű fejlődés. "

Látom kezded érteni a lényeget. ;-))
Kínának 4000 körüli a GDP-je, ha az nő 10%-ot az 400 növekedés.
Svájcnak 60000. Ha az nő 1%-ot, az 600 növekedés.
A fránya matek mindenit neki! ;-)

Szóval félretéve itt az előző viccet, nem állítottam azt, hogy rossz a két számjegyű növekedés, a 0-val szemben.
De:
Van két ország.
Az egyikről azt tudjuk az utolsó 3 évben 10,10,10%-ot nőtt a gazdasága.
A másikról azt, hogy 2,2,2%-kal nőtt a gazdasága.

És most ez alapján döntened kell, hogy melyikben akarsz élni. Okos ember nem a 10%-ost választja. Olyan nehéz eszt megérteni? Maradsz a fölösleges demagógiád mellett?

2012.01.01. 15:09:46

@BenFranklin: "Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes világvallás megtiltotta a kamatszedést(kivéve a zsidó vallás), és akkor még fingjuk sem volt a kamatos kamat exponenciális görbéjéről. "

A keresztény zsidó vallás? Akkor a mohamedán is. Márpedig ott is tiltva vagyon a kamat. Igaz, a bank tulajdont szerez, a nyereségből részesedik. Magánszemélynél pedig elvárják a hozzájárulást az egyház büdzséjéhez.
Bár kamat névleg nincs. Csak a hitel záloga sose lesz a tied.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.01. 22:39:28

mit mondtam a fékek és egyensúlyokról????

"megőrzik az egyéni szabadságjogokat és a szükséges fékek és ellensúlyok rendszerét."

hol volt hileri 2006-ban? akkor minden rendben volt az országban, te ostoba kommunistavédő kutya

Nzoltan 2012.01.04. 07:20:39

@tesz-vesz: Az USA soha nem komálta a fideszt. Báb Feri meg a Balfasz Megyó jobban bejött nekik. Bajnai IMF Gordonról nem is beszélve.

Soha nem értettem ezt a zizegést a nagy demokrácia körül. Most sem szarabb mint eddig. Csak kicserélődtek azok az emberek akiknél nyalni kell a pénzért.

süti beállítások módosítása