Skip to content


       Szűrés lista

Kötelezettség

Navracsicsnak nem csalt a szimata, Barroso bejelentette, hogy az Európai Bizottság három kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen: jegybanktörvény, bírák nyugdíjazása, adatvédelmi hatóság függetlensége.

Definíció:


"A kötelességszegés azt jelenti, hogy valamely tagállam hatósága nem vagy nem megfelelően teljesíti az európai uniós jogszabályokból fakadó kötelességeit. Ez megnyilvánulhat aktív módon, illetve mulasztás formájában. A jogsértő hatóság lehet központi, regionális vagy helyi szintű közigazgatási szerv.

Kötelességszegés esetén az Európai Bizottság elsőként „jogsértési eljárást”, más néven „bírósági eljárást megelőző eljárást” indíthat. A bírósági eljárást megelőző eljárás lehetőséget nyújt a tagállamnak arra, hogy nemzeti jogát önként az európai uniós jog követelményeihez igazítsa.



A bírósági eljárást megelőző eljárás több lépésből áll, ezenkívül megelőzheti információgyűjtési vagy vizsgálati szakasz is. Ez leggyakrabban akkor fordul elő, ha a Bizottság kívülről beérkezett panasz alapján indítja meg az eljárást.

A bírósági eljárást megelőző eljárás első lépéseként a Bizottság figyelmeztetést küld a tagállamnak, melyben felszólítja, hogy adott határidőn belül tegye meg észrevételeit az uniós jog alkalmazásával kapcsolatos konkrét problémáról.

Ezután a Bizottság indokolással ellátott véleményt küld a tagállam számára. A dokumentum ismerteti a Bizottságnak az adott jogsértéssel kapcsolatos álláspontját, valamint meghatározza a szükség esetén indítandó bírósági eljárás tárgyát. Az indokolással ellátott vélemény tartalmazza továbbá azt az időpontot, ameddig a tagállamnak lehetősége nyílik önként igazodni az uniós joghoz. A dokumentum összefüggő és részletes leírást ad azon indokokról is, melyek alapján az Európai Bizottság a tagállam kötelességszegésére következtetett.

Ezután következik a bírósági szakasz, mely a Bíróság bevonásával veszi kezdetét.

A Bíróság állandó ítélkezési gyakorlata szerint a Bizottság szabadon mérlegelheti, indít-e hivatalos jogsértési eljárást, vagy a Bíróság elé terjeszt-e egy adott ügyet. Arról is önállóan dönthet, mikor teszi meg a fent említett lépéseket."

 

Ilyenből indítottak tehát most Magyarország ellen hármat. A pártok reakciói.

Nem akkora ügy, az Európai Bizottság legfrissebb, őszi kimutatása szerint összesen 951, uniós átlagban tagállamonként 37 eljárás folyik.

 

A Magyar Hírlap más számokkal és hibás elnevezéssel dolgozik, de ezt tényleg csak érdekességképp:

 

Tehát nem nagy ügy ez, mint már mondtam. Illetve nem lenne az, erős gazdasággal. Akkor lehetne pimaszkodni a felszólalás végén, hogy „Magyarország a szabadságharcosok földje volt, ma is az, és az is marad. Ezeréves európai nemzetként megköveteljük azt a tiszteletet, amit mi is minden nemzet számára megadunk.”

Így viszont az első mondat nem egyszerűen vicces, hanem sajnálatra méltó. Hisz milyen béna szabadságharcos az, aki egyszercsak becsönget az elnyomóhoz, hogy adjon má' egy kis pénzt a szabadságharcra?

Az EU van nyerő helyzetben, mi kuncsorgunk náluk, így megtehetik, hogy példát statuálnak, és diktálnak. Előbb-utóbb pedig le kell nyelnie Viktornak a békát, mert a babakötvényekben kevés pénz van, Barroso pedig egyértelműen üzent.

"Barroso hangsúlyozta: szeretnék elkerülni, hogy a kételynek akár a leghalványabb árnyéka vetüljön arra, hogy "az európai család egyik kulcsállamaként" Magyarország teljes mértékben tiszteletben tartja a demokratikus elveket és értékeket. A bizottság - tette hozzá - eltökélt abban, hogy biztosítsa az uniós joganyag betűjének és szellemének tiszteletben tartását minden EU-tagállamban. Minél gyorsabban megoldódik a helyzet, annál jobb"

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr813573442

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán három, ordas nagy hazugsága az Európai Parlamentben 2012.01.19. 16:39:29

Orbán az Európai Parlamentben gyakorlatilag teljesen behódolt az Európai Bizottságnak. Nem Magyarország hódolt be, hiszen a magyar parlament korábban kétharmados többséggel - a Fidesz szavazataival is - elfogadta azokat a szerződéses alapelveket, amely...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.01.19. 12:06:50

Örülünk, Vincent?
Nem tudom már követni ezt az egészet. Hol itt a vastagbőr?
Poszt tolót mikor lehet...? :p

zrobasé 2012.01.19. 12:10:59

"Ezeréves európai nemzetként megköveteljük azt a tiszteletet, amit mi is minden nemzet számára megadunk."
aha, ez tök jó... "nekünk olyanok ne beszéljenek, akik kitalálták a kommunizmust meg a nácizmust"
ez micsoda tiszteletetadás volt a javából, szuper...
kölcsönkoki-saller visszajár...

babakötvény...

na és ? a manyupnál is az volt a jelszó, hogy mivel most nem veheted fel, majd csak egyszer, igy ez nem is tiéd...namármost most ugyanez a helyzet...az a kis szaros 3 éves mit pampog ? kussolda van neki is, az nem az ő pénze, majd megkapja, egyszer, tutibiztos, megigérjük...

babakötvény-védelmi megbizott van már ? lenne ötletem a személyére :D

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.01.19. 12:16:36

Kiváncsi leszek, hogy a babakötvény után honnan fognak még pénzt találni...
Előbb utóbb eljő' a Patás az önkéntes manyupért is, utána meg jön a Békekölcsön.

Kurvára szánalmas ez a "mindent felégetünk, felélünk" mentalitás.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 12:20:07

Manyup-babakötvény-????? Várom a következő einstandot. Mondjuk nekem a babakötvény eszembe sem jutott volna. Nem lennék jó uralkodó, nem vagyok percrekész az államosítható tételekből :(

Le_Penseur 2012.01.19. 12:22:57

@zrobasé:
A babakötvényben pont az lesz a biznisz (persze csak akkor, ha SG szenátorasszony segítségével megvédik a bankoktól), hogy a pénzt most lehet elrekvirálni kifizetni pedig úgyis csak 2024-ben kellene az első kötvényeseknek!

Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2012.01.19. 12:25:15

Kicsit off, de azért megjegyezném, hogy ami abban a teremben tegnap ment, az valami
döbbenet volt. Néztem tegnap, még a levezető elnök is kiakadt. A fegyelem teljes hiánya,
egymás sértegetése, ordítozás...ennél egy óvodában is több rend van!
Senki oda se pökött, hogy szólnak neki, hogy csihadjon, csengőt ráznak, hogy elég lesz már - mindegy.
Ez volt az első alkalom, hogy EP vitát néztem, de már mindent értek, miért tart ott az EU, ahol. Persze nem is csodálom: egy rakás ellenséges nemzet képviselőit betereltek egy hodályba, aztán rájuk zárták az ajtót és egyék meg egymást. Hát ez is egy megoldás...
Mondjuk én úgy láttam, hogy mindenről volt szó velünk kapcsolatban, csak valahogy rólunk nem. Védték a muszlimokat, a cigányokat, a zsidókat, meg aki csak eszükbe jutott - engem nem is említettek. Ja, igen: és tisztán szeretetből szóltak. Én is csak azt hallottam ki a hangjukból, ahogy értünk aggódnak...
Jó, mindegy, ettől még holnap is felkel a nap, csak nekem ez a kulturálatlan viselkedés amit ott tömegesen adtak elő - új volt.

rajaram 2012.01.19. 12:29:02

nem egészen értem, miért kellett idáig elmenni orbánnak, hiszen ezeket a kéréseket simán lehet teljesíteni. ennél sokkal nagyobb szemétségeket követtek el az elmúlt 2 évben, amit nem kritizált az EU. a jegybankos téma nyilván fáj, mert le akarták nyúlni a tartalékot, de majd megteszik 2013-ban, simor után, azt az 1 évet meg kihúzzák az IMF hitellel.

jágör68 2012.01.19. 12:35:31

@dr. Xilofon:
Az EP eddig is- ezután is- az otthon leszerepelt politikusok gyűjtőhelye.
A legtisztességtelenebb, tehetségtelenebb és leghatalomvágyóbb, demokráciát semmibe vevők lepratelepe.
Elég csak Mr Nigel Farage beszédeiből megismerni az igazságot:

www.youtube.com/watch?v=YWSYMpuCFaQ (a korábbi EU- bizottságról Mr Koveksz- szel)

www.youtube.com/watch?v=bdob6QRLRJU (a mostani EU- Bizottságról és a Berlusconit, Papandreout elmozdító- nem demokratikus erőkről)

Ironfist 2012.01.19. 12:46:32

@zrobasé:
Ember, te aztán rendkívül lusta vagy. Még le sem doktoráltál.. Így esélyed sincs a köztársasági elnöki székre.

Az Orbánképlet meg egyszerű. Nem mondhatja azt sehol, hogy ja, bocs, igazatok volt, mi tévedtünk, mert az egész kommunikációja a fidesznek (=hazugok bandájának) arról szól, hogy csak mi csak mi csak mi, mindenki más hülye, és ha egyszer bevallják, hogy ez azért nem egészen így van, a sok agyhalott Vidékifajzat még kénytelen lesz elgondolkodni, hogy ha saját kenyéradó gazdáitól hallja, hogy "mégsincs igazunk"... És az ilyen ember, ha gondolkodni kényszerül, felrobban a feje. És az országnak elég nagy része még mindig fideszfanatikus - igaz, ez csak a 80IQ alattiakra vonatkozik, na de ha az ő fejük felrobban, ki fog dolgozni a gyárainkban?

Úgyhogy Orbán Viktor csak a nemzetet védi, direktnek látszik, de valójában nagyon is indirekt módon :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 12:54:43

Én most csak a nagyrabecsülésemet szeretném kifejezni annak a kettőnek akik tegnap a nap emberei kategóriában győzni tudtak:

Politika: Ulrike Lunacek, köszönöm, ilyen riposztot rég hallottunk és ilyen finom eleganciával senki nem buzizta le Szájer fülkeforradalmár urat sem itthon, sem máshol (bár szerintem általánosságban beszélt, csak hát Józsinál ideget szúrt)

Sport: Wayne Rooney köszönöm, twittelni így is lehet :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 12:59:08

@zrobasé: Ez a babakötvény-dolog nem semmi, most már tényleg mit akarnak még megvédeni, ötletem sincs...Egyébként doktorit nem kérsz? Régi törzstagoknak ingyenes, oppo...izé, na azt vállalom prof. dr. Ironfist kollégával, egymás kis, közepes, nagy és legnagyobb doktoriját szakértettük, védtük, bíráltuk, fénymásoltuk :)))

Ironfist 2012.01.19. 13:03:03

@Prof. Dr. csizsikpizsik:

Jaja, és mindketten a fizika egy-egy ágából, de ha történetesen zrobasé nem abból szeretne doktorit, szerintem megoldható, hogy előtte gyorsan abból is ledoktoráljunk.

Ironfist 2012.01.19. 13:03:57

@Prof. Dr. csizsikpizsik:
Ja, erre meg csak nem reagáltam...

" Politika: Ulrike Lunacek, köszönöm, ilyen riposztot rég hallottunk és ilyen finom eleganciával senki nem buzizta le Szájer fülkeforradalmár urat sem itthon, sem máshol (bár szerintem általánosságban beszélt, csak hát Józsinál ideget szúrt)"

Ez hogyan volt? Nem követtem a dolgokat ugyanis.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 13:09:09

@Prof. Dr. Ironfist: Annyi történt, hogy kritzálták Szájerné Handó Tünde kinevezését a bírók élére, mire Áder Janika fejhangon visítva követelte a felszólaló Ulrike Lunacektől, hogy kérjen bocsánatot, mert ezzel azt sugallja, hogy diszkriminálja a nőket. Mire jött a válasz, hogy itt magával a pozícóval és azzal van baj, hogy pártkatonát ültettek oda, ő ezt akkoris kritizálná, ha Szájer egy férfival élne együtt.

Nougye nem kell mondani, hogy aki képben van Józsikával kapcsolatban az alig tudta elfolytani a röhögést :)))) Ulrike Lunaceknek nemtudom, hogy volt-e erről fogalma, de ez a megjegyzés igencsak betalált :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 13:10:07

@Prof. Dr. Ironfist: Az indexes tudósítást nem találom, a varánuszról ollózom, figyelem: forrást megjelöltem! (egyébként a mai bejegyzés remek összefoglalás Fabiustól, bár a legtöbb szösszenete remek/szuper/isteni)

A vita hevében előkerült Szájer Józsefné Handó Tünde neve és beosztása, mire az erkölcs keserves arcú szobra, Áder János kezdte követelni az éppen felszólaló Ulrike Lunacektől, hogy azonnal kérjen bocsánatot a diszkriminációért minden nő nevében. Lunacek azonban védett és visszaszúrt, mint SkiccPali fénykorában, majd közölte: a feltételezést is visszautasítják és akkor is tiltakoznának, ha Szájer egy férfival élne együtt.
Muhahaha :DDD

zrobasé 2012.01.19. 13:12:38

@Le_Penseur: lófasz lesz az, nem kifizetés...há' akinek kell a pénz, az önző, nemzetidegen, pénzhajhász geci...majd azt jól beszámitják a nyugdijába... újabb 40 év csúsztatás...
@Prof. Dr. Ironfist: ledoktorálni ? na, ahhoz túl sok az önálló gondolatom...de majd jól betörzsanyagozok, aztán meglátom :D
@Prof. Dr. Ironfist : izé, utaltak rá, hogy ki is a OBH elnökr (szájer felesége), erre áder-szájer kiakadt, hogy ez nőgyülölet, mire visszavágtak neki, hogy nem, mert ha pl. egy férfival élne együtt, akkor se lenne tetszetős, hogy őt nevezik ki :D

2012.01.19. 13:13:01

Magyarország ellen már 225 ilyen eljárást folytattak le. Volt is, lesz is, ez itt a praxis.
Egyébként meg eléggé kilóg itt a lóláb: zavarja őket, hogy mi akarjuk meghatározni a saját monetáris politikánkat??? Teccettek volna felvenni az euro-övezetbe, mindjárt nem lenne ilyen gond! Na persze az tetszenék nekik, hogy ők diktáljanak, de közben a forintárfolyammal spekulálgassanak... hogy mi nyeljünk be megint minden hátrányt, de ne tartsunk igényt egyetlen előnyre sem... hát NEM, a Nemzeti Együttműködés Kormánya nem fog ilyen előnytelen egyezségekbe belemenni!
A másik, a bírók. Mit zavarja ez őket? Diszkrimináció, hogy 62 évesen elmehetnek nyugdíjba? Na és? Ez "pozitív diszkrimináció", azt pedig lehet az eu-ban. Érdekes, az nem zavarta őket, hogy a bányászok meg a buszsofőrök korkedvezményt kaptak, akkor ugyanez most miért baj a bírók esetében? Ez csak kötekedés, semmi egyéb. Ugyanúgy, mint az adatvédelmi biztos esete. Jó vicc, mintha nem túrkálna boldog-boldogtalan szabadon az adatainkban. Adatvédelmi biztos a web2.0 korában? Ez valami vicc? Le vannak ezek maradva egy brossúrával!

fogash 2012.01.19. 13:15:51

okosok, inkább magyarázza meg valaki, hogyha ennyire várja az ország a seggbekukit, akkor miért 302Ft ma az euró? MI VÁLTOZOTT a gazdaságban az elmúlt két hétben, ami indokolná a 18 forintnyi (5%) erősödést???

Amit tegnap este láthattunk, az a "cirkusz" ,a kónbanditán külföldön is csak röhög mindenki.

Az erős gazdaságú országok megengedhetik magunknak? A listán az első 8 ország gazdasága ül a legmélyebb kakiban, mégis ellenük megy a legtöbb eljárás. Sőt, ezeknek durván több az államadóssága, a munkanélkülisége, a költségvetési hiánya, mégis mi vagyunk a téma a parlamentben.

Nem vagyok orbánista, meg fideszfan se, csak nem értem.

Amúgy érdekelne, hogy ha 3 témában megy eljárás, akkor miért 17/24 van a statisztikákban? Mi az a többi 14/21?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 13:17:52

@dr. Xilofon: A videóban 1 óra 23 perc körül van az említett rész. Epic pillanat.

2012.01.19. 13:19:07

@Kőmíves Kelemen: Nem tudom, de már a bankok is kezdenek berágni, hogy a kormány is a zsebükben túrkál meg a betétesek is menekítik ki a pénzüket külföldre, úgyhogy példul tegnapelőtt az utolsó is beszüntette a végtörlesztéshez használható forint alapú lakáshitelek folyósítását:
ecoline.hu/bank_hitel_kolcson/2012/1/17/Kapitulalt_az_OTP_is_nincs_tobb_vegtorleszt_4AA8PO#utm_source=hvg.hu&utm_medium=listing&utm_campaign=crossmarketing

jágör68 2012.01.19. 13:23:38

@fogash:
Tudod a németeknek, franciáknak VAN HAZAI KÉZBEN lévő GAZDASÁGA.
Nekünk nemigen. Max. a feketézős magyar rabszolgatartás- ahol a nagyfőnök 1 napa alatt gazdagszik meg- majd csődöt jelent, a többiek meg le vannak ejtve.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.01.19. 13:27:09

OFF:
Azért a DK is megérhetne egy egy postot.
A két cikk egymás után elég hatásos:
www.hirado.hu/Hirek/2012/01/19/12/DK__labbal_tiporjak_a_gyulekezesi_jogot_.aspx?source=hirkereso

www.magyarhirlap.hu/online/gyurcsanyek_jogserto_akcioja.html

... mert ugye a "mi demokráciánk", az mindig a legjobb

kyncza 2012.01.19. 13:27:59

A szlovákok ámokfutása nem zavarja a "tisztelt" EU demokratikus érzékenységét?

Idióták...

Vidéki 2012.01.19. 13:48:52

„Tehát nem nagy ügy ez, mint már mondtam. Illetve nem lenne az, erős gazdasággal.”

„Az EU van nyerő helyzetben”.

"Barroso hangsúlyozta: szeretnék elkerülni, hogy a kételynek akár a leghalványabb árnyéka vetüljön arra, hogy "az európai család egyik kulcsállamaként" Magyarország teljes mértékben tiszteletben tartja a demokratikus elveket és értékeket.”

A kétely az bármikor felmerülhet, és aki az erő helyzetében van, mindig találhat olyan „kételyeket”, amiket ő megalapozottnak tart és úri kedve szerint szankcionálhatja a gyengébbet.

Ha van rajta sapka, azért, ha nincs sapka azért.

Oroszlánszerződésnek becézik azt a fajta szerződést, ahol a gyenge fél teljesen ki van szolgáltatva az túl erős félnek.

Aesopus tanmeséjében az oroszlán két másik állatot társul véve vadászni mentek.

Az elejtett zsákmányt három felé osztották, de az oroszlán úgy érvelt, hogy mindhárom rész jogosan őt illette meg.

A két gyengébb szövetséges társnak nem lehettek eléggé nyomós érvei az oroszlán túl erős és meggyőző érvei ellenében.

Aesopus végkövetkeztetése:

Nunquam est fidelis cum potente societas.

Azaz: Sohasem hűséges (őszinte) a (túlzottan) hatalmassal való szövetség.

Vastagbőr még azt is szeretné, hogy ilyen helyzethez még jó képet is kell vágnunk.

Egy régi magyar filmben láttam ezt a jelenetet:

Az őrmester ezt mondja a közkatonának:
„Nagy barom vagy!”

A nyomaték kedvéért rákérdez:
„Mi vagy fiam?”

A közkatona alázatos tisztelettel válaszol:
Nagy barom vagyok, őrmester úr parancsára.

Vastagbőr azt várja el tőlünk, hogy mi is hasonló alázatos tisztelettel viselkedjünk, mint az egykori közkatona felettesével szemben.

zrobasé 2012.01.19. 13:57:34

@Vidéki: a pénz kéne mi ? elinni, eljátékgépezni kéne mi ? ha aki adja, beleszól, hogy mégse, az nem tetszik mi ?
hmm...
tetszik a ruhád , buzi-e vagy ?
tetszik a cipőd, buzi-e vagy ?
tartod a markod, de nagy a pofád, segélyes-e vagy ?

zrobasé 2012.01.19. 13:58:13

@Vidéki: a két gyerekednek van babakötvénye ?

jágör68 2012.01.19. 14:07:09

@zrobasé:
Akkor inkább a barnultak segílyét kell lenullázni. Meg bevezetni a kapitalizmust az egészségügyben, szociális ellátásban is: annyit kapsz vissza, amennyit befizettél.
Kéne a jóf*sznak a hitel.
Hogy aztán a törlesztésére majd újabb hiteleket vegyünk fel?
Ez a pénzügyi rendszer fenntarthatatlan, felesleges erőlködni. Előbb- utóbb a német átlagpolgár is belátja, aztán akkor kiborul a bili.
Mégha Merkel és Szhárkózi fenét iszik is.

zrobasé 2012.01.19. 14:13:28

@jágör68: "Akkor inkább a barnultak segílyét kell lenullázni. Meg bevezetni a kapitalizmust az egészségügyben, szociális ellátásban is: annyit kapsz vissza, amennyit befizettél.
Kéne a jóf*sznak a hitel."

nosza...erre várok 22 éve...aztán mi van most ? mindent vissza állami kézbe, minden legyen ingyenes, támogatást a támogatásra, etc...

a német átlagpolgárt olcsó hússal,ingyenességgel,alanyi jogon minden jár dologgal nem veszed meg...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 14:19:16

@jágör68: "Akkor inkább a barnultak segílyét kell lenullázni. Meg bevezetni a kapitalizmust az egészségügyben, szociális ellátásban is: annyit kapsz vissza, amennyit befizettél."
Na, ezzel csupán a kétharmad 92%-át vesztette el az aktuális kormányzópárt, gondolom alig várják hogy megléphessék mindezeket. A mindenkori felelős ellenzék pedig dehogy ígérne fűt-fát a hatalomért cserébe a potyázni kívánó ingyenélőknek hanem ugyanezek elvek mellett kampányolnának.

abandi 2012.01.19. 14:41:37

Állítólag több ezer ilyen eljárás van folyamatban már évek óta más tagországokkal szemben is a nagytiszteletű eju bizotmányok előtt, de mivel lassan megy a fordítás jiddisre-arabra-lovárira, ezért állnak azok az ügyek...
A hunokat viszont villámgyorsan lefordítják...

2012.01.19. 15:02:45

@jágör68: Marx: A Tőke 24. fejezet 6. cikkely Gyarmati rendszer - Az államadósság rendszere - A modern adórendszer és protekcionizmus)
Bizony-bizony, Marx 1894-ben megjelent művecskéjében már pontosan leírta a mai Magyarországgal szemben alkalmazott gazdasági gyarmatosítási stratégiát (ami már akkoriban sem ment újdonság számba.) Visszafelé forog a történelem kereke.

abandi 2012.01.19. 15:18:26

Ezt biztos a maga beosztottja írta:
"Kilépni az EU-ból - belépni a biztos nyomorba? Florian Geyer válasza Temesszentandrási Kristófnak"

További részletek: kuruc.info/r/7/90937/#ixzz1juiDrCTZ

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:22:08

@szmoker (Homo Trollicus):

Dehogy örülök, hogy ilyen "odaszarokaküszöbre, aztánbecsengeteklekvárért, hogy mégtöbbettudjakszarni" módon képviseli az országot. Szabadságharcozzon, ha akar, de ne röhögtesse már ki magát, és így egész Mo.-t.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:25:56

@Dr. derelye vágó:

hát ez az átláthatatlanság igazi aranybánya egyeseknek.... meg kéne szüntetni azonnal
"a Pro Aurum közel felét birtokló két vagyonkezelő, a Pro A és a Pro B többségi tulajdonosa a Neo-Met Kft. volt, amelyet azonban többségében épp maga a Pro Aurum tulajdonolt. Így tehát egy zárt kör működött"

Virág et. 2012.01.19. 15:26:51

A kötelezettségszegési eljárásokat nem lehet darabra mérni. Ilyen szintű, a demokrácia alapjaival ellentétes rendelkezések miatt indultra alig találunk az EU-ban példát. Én egyet sem tudnék mondani.
Ami gyakoribb: valamelyik ország a másik kárára hozott olyan jogszabályt, amely védi az ő országából származó terméket a másikéval szemben, ezáltal sérti az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának elvét.

Itt most egy picit többről van szó.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:27:31

@dr. Xilofon:

Mindenki a maga dajcstomiját küldte ki, hogy otthon ne zavarjon. Van még kérdés? :)

Le_Penseur 2012.01.19. 15:29:16

@abandi:
"Nem akkora ügy, az Európai Bizottság legfrissebb, őszi kimutatása szerint összesen 951, uniós átlagban tagállamonként 37 eljárás folyik."

Virág et. 2012.01.19. 15:30:21

@fogash: Tegnap pl épp a gonosz spekulánsok húzták fel a forintot. Bizony, néha van ez így is. Persze most nem volt MH cikk a spekuláns-attakról.

Amúgy meg OV megegyezési szándéka és gyakorlatilag kapitulációja az, ami erősíti a forintot.

Marcellusca 2012.01.19. 15:37:50

@zrobasé: Pedig időnként má' nagyon jól, mondhatni professzori szinten nyomod a fityiszes, süket dumát. :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:37:50

@Prof. Dr. Ironfist:

80 feletti az IQ-m, dolgoztam gyárban szalag mellett, ha nem lenne más, ma is visszamennék, nem szégyen a kétkezi munka. Az a te szegénységi bizonyítványod, ha szerinted az valami lenézendő dolog, ami csak a hülyéknek való. Gyárakban készül az okosok segge alá a szék, és szemük elé a monitor, úgyhogy több tiszteletet.

Marcellusca 2012.01.19. 15:40:47

@laspalmas: Szvsz semmi sértő nem volt benne.

Akinek nem inge, nem gatyája! :DDDD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:45:28

@fogash:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/18/forint/
Most is keresik majd őket vajon, mint a gyengülésnél?

"Ha erős lenne a gazdaságunk" =/= "Az erős gazdaságú országok megengedhetik magunknak"
Ha nem épp kölcsönért kuncsorognánk, lehetne bátran szabadságharcozni, így viszont kissé kellemetlen, és borítékolható a végeredmény.

Gondolom azok korábban indultak, részletek passz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:47:42

@Prof. Dr. Marcellusca dr.:

"ez csak a 80IQ alattiakra vonatkozik, na de ha az ő fejük felrobban, ki fog dolgozni a gyárainkban"

szerintem sértő

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.19. 15:52:23

@Vidéki:

"aki az erő helyzetében van, mindig találhat olyan „kételyeket”, amiket ő megalapozottnak tart és úri kedve szerint szankcionálhatja a gyengébbet"

így van, és ezt Viktornak is tudnia kell, illetve kéne. Tetszik, nem tetszik, ez van. Nem muszáj pénzt kérni tőlük, és akkor lehet szájalni nekik.

Füsilier 2012.01.19. 15:53:07

A tegnapi közvetítést elnézve arra jutottam hogy az a bagázs rosszabb mint a mi parlamentük gyülekezete! Cirkusz volt a javából, és világosan mutatta hogy ez az uniós tákolmány önmagát rázza szét előbb minthogy Vonáék kiléptessenek minket. Kretének gyülekezete, értelmes megoldásuk a válságra nem lesz, nem lehet ilyen szétszórt, egyenlőtlen helyzetű és eltérő érdekű bagázsnak! A mutatott grafikon is és a majd 1000 "ügy" is jól bizonyítja hogy még az önmaguk által felállított szabályokat sem képesek betartani/tatni ..... A baj az hogy ezt Orbán is látja és MÉGSEM tesz lépéseket arra hogy az összeomlást átvészeljük. Leszarom ha behódol és a 3 vitatott törvényt átdolgozzák, HA KÖZBEN szépen újraszervezné a mezőgazdaságok, építetne 2 új cukorgyárat, elemiszeripari feldolgozó ipart telepítene újra.NA ERRE KÉNE A HITEL, nem a kamatfizetésre!

Kirako 2012.01.19. 15:56:11

Az EU feltételeivel kapcsolatban Orbán úgy fogalmazott: támogatják Angela Merkelt a fiskális unió megvalósításában, de az egységes európai adórendszerrel nem értenek egyet. Magyarország alacsonyabb adói ugyanis versenyelőnyt jelentenek, és erről az ország nem akar lemondani.

index.hu/belfold/2012/01/19/on_rossz_ember_orban_ur/
I lol'd.

zrobasé 2012.01.19. 16:13:45

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: olyan tanárok mellett mint vidéki,enrico,egerészölyv, és a néhai eszkep max. apródoktor lehetek :D
@Virág et.: a speciális spekuláns TEK kommandó épp tölti bele a sepullancsokba a pezsgőt meg a drogot, ők meg bódulva srősitik a forintot, na ! :D
@Kirako: "Magyarország alacsonyabb adói" bazmeg,bazmeg,bazmeg...áfa,jöv.adó,járulékok...micsoda adóparadicsomi állapot !!! hejj, de szar is lenne itt is 19%-os áfa, mint fricclandba...

Viktus 2012.01.19. 16:16:22

„Ki Kopits György és miért?" – címmel adott ki közleményt a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön. A posztmodern cím mögött az idén egyébként némaságba burkolózó Matolcsy György újabb védekezése húzódik meg. Kopits, a Költségvetési Tanács első elnöke a csütörtökön megjelent Heti Válasznak adott interjújában arról beszélt: Matolcsy Györgynek nincs már hitelessége sem belföldön, sem külföldön, ezért Orbán Viktornak meg kell válnia tőle.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/19/ngm_ki_kopits_gyorgy_es_miert/

-

Szegény Gyurink tiszta pofozózsák mostanság :)

Remélem még Vidéki bízik a szakértelmében ...

Viktus 2012.01.19. 16:18:47

@Füsilier:

Az EP egy kis cirkusz nincs is sok döntési jogköre a EB a lényeg ... az meg cumiztat lásd.

Beigazolódtak a kormány azon várakozásai, miszerint az Európai Bizottság elsősorban nem jogi érvekkel akarja sarokba szorítani a kormányt a jegybanktörvénnyel kapcsolatban. A Portfolio.hu birtokába jutott, Olli Rehn pénzügyi biztos által jegyzett brüsszeli jogsértésről szóló felszólítás alaposan ismerteti Brüsszel aggályait, és lényegében a kormány elmúlt másfél éves tevékenységének jegybankkal kapcsolatos összes megnyilvánulását részletezi (vagyis nem kizárólag a jegybanktörvényre koncentrál, amiben már csak kevés változtatást tart szükségesnek), ezzel is alátámasztva azon aggodalmát, hogy a kormány a jegybank befolyásolására törekszik. Bár a tizenhárom oldalas, magyar külügyminiszternek címzett dokumentum több helyen is óvatosabban fogalmaz, világosan kiolvasható belőle, hogy mi az Európai Bizottság szándéka. A bizottsági anyagból az is kiderül, hogy Brüsszel milyen konkrét észrevételekre vár megnyugtató választ a kormánytól a következő egy hónapban.

www.portfolio.hu/gazdasag/ezen_all_vagy_bukik_az_imf-megallapodas.161618.html

abandi 2012.01.19. 16:26:07

@Le_Penseur:
"Nem akkora ügy, az Európai Bizottság legfrissebb, őszi kimutatása szerint összesen 951, uniós átlagban tagállamonként 37 eljárás folyik."

Jó, akkor ezek szerint a"több ezer" részemről túlzás volt.
Esetleg ha valaki utánajárna az eddigi 951(?) közül a lényegesebbeknek...
Nem a fideszfélék védelme miatt, hanem a globalokomprádorok megszivattyúztatásáért!
(De vigyázat, mert: Ha a majom elé tükröt tartasz, agresszívvé válik...)

abandi 2012.01.19. 16:30:32

Egyébként orbán jól védte az NWO előtt a klasszikus demokráciát:
Fölszámolták az egyenruhásbűnözőket és mától nem kell félniük a zsidóknak, cigányoknak!
A magyarokról nem beszélt, csak mint a fidesz országáról...

Ironfist 2012.01.19. 16:51:58

@laspalmas:
" 80 feletti az IQ-m, dolgoztam gyárban szalag mellett, ha nem lenne más, ma is visszamennék, nem szégyen a kétkezi munka. Az a te szegénységi bizonyítványod, ha szerinted az valami lenézendő dolog, ami csak a hülyéknek való. Gyárakban készül az okosok segge alá a szék, és szemük elé a monitor, úgyhogy több tiszteletet."

Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy én is dolgoztam már gyárban, nem egyszer.

Hmm, le kéne szoknom az általánosítgatásról, de ha egyszer általában azt látom, amit mondok... Nyilván mindig van kivétel, de akinek nem inge, ne vegye magára. Elnézést ha úgy tűnt, mindenki, aki gyárban dolgozik/dolgozott , az lenézendő szerintem.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2012.01.19. 16:56:07

Van még mit államosítani a babakötvényeken kívül is. Pl. a lakástakarék-pénztárakat. Azok ugye nem pénzmultiplikátor-ral működnek, hanem zárt rendszerben, szigorú szabályok szerint = ami bent van, annak csak törvényben meghatározott %-át helyezhetik ki hitelbe. Az állam ezekhez a megtakarításokhoz hozzájárul évi 30%-kal. Ha ezt megnyesi (sehol a világon nem ad ennyit az állam), azonnal megcsappan az új szerződések száma, mert egy mezei bankbetét is meghozza ugyanazt a hozamot csak jóval likvidebben (zsarolásnak elég lehet ennyi). És ugye a bent lévő pénzek kötelezően magyar állampapírokban vannak. Mindez úgy, hogy az ltp-k max 3% (de inkább 1%) betéti kamatot fizetnek a pénzek után, miközben az állampapír jóval többet fizet, tehát a busás hasznon éldegél a sok "tanácsaló". Tavaly nyáron a 2db mo-i ltp-ban mintegy 400 Mrd Ft volt (igaz, mára ez kevesebb, sokan vettek fel hitelt a végtörlesztéshez). Igaz, hogy nem 3000, de az is valami. Szóval, ha ennek a kezelését is átvennék, akkor olcsóbb lenne az állam számára az állampapírok "piaci" finanszírozása is. Ötletnek nem lenne rossz. Minden megy a maga útján tovább, csak nem bank csinálná, hanem az állam vagy egy állami bank.

trojka 2012.01.19. 17:01:02

Na hiszen, ha csak ennyi lenne...

Horizont 2012.01.19. 17:17:35

Azt hittem eddig, hogy csak nálunk vannak barom, játszani vágyó, idétlen politikusok. Megnyugodtam odaát is nyüzsögnek annyian vannak! Nem is csodálom, hogy itt tart minden ahol van. Tényleg minden ország odapasszolta a saját hülyéit?
Orbán meg ezzel a szabadságharcosok földje mániájával annyira szánalmas már. Benne van a pakliban, hogy a harctéren el is lehet esni!Bizony ám!!

Most hallom, hogy a kormány 12 milliárd ft-ot akar beszedni az autósoktól, ezért lecserélné a rendszámokat! Hihetetlen!
hvg.hu/gazdasag/20120119_NFM_tervezett_rendszamtabla_csere

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 17:30:01

@DocThor (fixforex) 3,14ÉdzsDí: Van még mit államosítani a babakötvényeken kívül is. Pl. a lakástakarék-pénztárakat.

Elmész te a .... anyádba. Röviden ennyi a véleményem. Add oda a saját megtakarításod Viktoréknak ha ennyire adakozhatnékod van, vagy csak pénztelen fasszopó proli vagy aki mások megtakarításával vitézkedik?

zrobasé 2012.01.19. 18:12:59

@Horizont: rendszámcsere, mi ? a büdös kurva életbe...európa ilyet nem baszott...nemmegszoritás, mi ? megafaszom nem kéne ? pofám leszakad...és még az imf-eu megszoritásoktól rettegnek egyesek ? bazmeg, ezek önállóan sokkal kreativabbak...bűnmegelőzés, mi ? persze mazdmeg, mikor már másfél éve 2 hét alatt rend lett...akkor meg ? á, ezek már agyfaszt kaptak...

2012.01.19. 18:25:49

@Horizont: De legalább értelmesen csinálnák... mi ez a regionális baromság? Miért nem hozzák inkább be a svájci rendszert? (Ott a rendszám nem az autóhoz tartozik, hanem a vezetőhöz, mindenki a jogsijához kapja a táblát, és felteszi a kocsira, amit vezet. E módon nem kell sem objektív felelősség, se semmi.)

2012.01.19. 18:29:55

@Prof. Dr. Valahol Máshol: Orbán elvtárs jó elvtárs, a morzsákat is gondosan összeszedegeti, nem derogál neki a 43.000 Ft-os babakötvényekért sem lehajolni, hát még a sokmilliós lakáskasszákért! Te meg addig örülj, amíg nem kell a fizetésed 2/3-áért békekölcsönt jegyezned a 2/3-os győzelem emlékére. ;-)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 18:30:07

@Horizont: Az Orbán-Matolcsy költségvetést ismerve most rendszámcsere, két hónapra rá új személyi, aztán újabb két hónap múlva új lakcímazonosító, persze az ezek után beszedett illetékekkel egyetemben.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 18:30:31

@DocThor (fixforex) 3,14ÉdzsDí: No igen, a magyar állam az amire nyugodt szívvel rábízod mindened, főleg a lakástakarékodat...kicsit továbbgondolva esetleg a bankbetétemet is kezelhetnének olcsóbb és jobb feltételekkel, egy részét kihelyezve gazdaságélénkítésre, egy részét kihelyezve a mezőgazdaságba, egy részét meg időarányosan elérhetővé teszik nekem és beosztják helyettem mennyivel előbbre tartanánk. Sőt, be is csengethetnének a csajom petéiért éréskor, garantált fix gyerekszámot kihoznak belőle...

@Horizont: Új rendszám??? Na meg a fülkeforradalmár idesjóapátokat, most komolyan beújítok egy szlovák rendszámot :/

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 18:36:47

@dr. Hörömpő Töhötöm: Kétharmados békekölcsön, na kérlek ez lenne ám az igazi szabaccságharcos virtus. Mondjuk olyan tempóban haladunk visszafele az időben, hgy már semmire sem tudom azt mondani, hogy "ugyan, ezt még ő sem meri meglépni". Nulla ellenállás mutatkozik irányában, gyakorlatilag annyit sajtol ki a dolgozó emberből amennyit nem szégyell. Azt meg láthatjuk, hogy nem egy szégyellős fajta, oda szarik ahová aztán pénzt megy kunyerálni, ez sokmindent elmond a jelleméről.

A békekölcsönér vajon jár-e majd valami kis emlékplakett, hogy legyen mit mutatni majd öreg koromban, hogy én is hozzájárultam a 2010-ben kezdődött nagy gazdasági szabaccságharchoz.

2012.01.19. 18:39:07

@Prof. Dr. Valahol Máshol: inkább vessék ki mint levegővételi adót, akkor legalább a hivatali ügyintézést megspóroljuk! Nem a rongyos 8e-t sajnálom tőlük, de hogy most egy napot üljek az ocsmányirodában emiatt, na ahhoz semmi huzatom nincs.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 18:39:56

@csizsikpizsik:

Köszönjük felajánlásait, a részletekért hamarosan felkeresi önt Kovács százados és az osztaga, négy darab Q7-es Audival érkeznek majd, talpig feketében.

Kétharmad Icuka, TEK, forradalmi felajánlások ügyosztály

2012.01.19. 18:43:40

@Prof. Dr. Valahol Máshol: Haha, fiatal lehetsz! A békekölcsönről szép okiratot adtak. Pár évvel később a gyerekek játszottak vele. (Mert annyit ért.) Emlékplakett nem jár, de aki nem szabaccságharcó, annak nem lesz öreg kora, amikor mutogathatna. Tudod, mint az első világháborúban, amikor ment a roham, szemből lőttek a géppuskával, amikor már mindenki feküdt, jöttek a beteghordók, meg velük a csendőrök, és akit nem találtak eléggé sebesültnek, azt helyben főbe lőtték gyávaság és a katonai eskü megszegése miatt.

Horizont 2012.01.19. 18:50:50

Ne nagyon emlegessétek a Békekölcsönt mert még megkapjuk:(
Az én szüleimnek volt és halványan én is emlékszem rá, na nem a jegyzésre (:DDD) hanem a visszafizetésre. Olyan szegények voltak anyukámék és kötelező volt.
Mint majd most a rendszámcsere:(

"Népköztársaságunk kormánya ezért BÉKEKÖLCSÖN kibocsátását határozta el és felhívással fordul népünkhöz: bocsássa megtakarításait a nép államának rendelkezésére.
A Magyar Népköztársaság kormánya meg van győződve arról, hogy felhívása a dolgozók közt lelkes visszhangra talál. Bizton tudja, hogy hazánk minden hű fia, városban és falun egyaránt, a béke ügyének védelmében fokozott áldozatkészséggel fog a felhívásra válaszolni.
A BÉKEKÖLCSÖN csakúgy, mint az ötéves tervkölcsön, a dolgozó nép saját államának nyújtott kölcsön, melynek révén saját sorsát fogja előrelendíteni.
Jegyezzen mindenki BÉKEKÖLCSÖNT! Szolgáljuk ezzel is a béke, a haladás ügyét, boldog, erős, független hazánk jövőjét!
Budapest, 1950. szeptember 28. Rákosi Mátyás Dobi István "
www.rev.hu/sulinet45/szerviz/dokument/bekekolcson.htm

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 18:57:13

@Horizont: Csak át kell írni a Népköztársaságot Magyarországra, a végén átírni a dátumot, meg a két nevet és már készen is van. Mennyi az idő? Este hét? Jajj, simán fiatal még az idő, a holnap Közlönybe könnyedén belefér.

jágör68 2012.01.19. 18:58:10

Addig b*szogatják zsideszék az adófizetőket, amíg télleg csak a nyuggerek meg bodzásék maradnak Magyarországnak.
Jól ellesznek a semmirekellő, hazaáruló tolvajpolitikusokkal.
Csak nemtom kinek a kontójára fognak majd hiteleket felvenni...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 19:00:52

@jágör68: Szerinted tolvajpolitikusék ittmaradnak akkor? Ha nincs már mit sajtolni akkor az eddig összekapirgált összegekkel elmennek élvezni az életet. Az elmerokkantabbik részének persze fájni fog, hogy már nincs hatalom, de a felhalmozott javak erre is gyógyírt jelentenek majd.

2012.01.19. 19:05:38

@Prof. Dr. Valahol Máshol: Pali bácsi majd átírja, ő úgyis ebből doktorált. :-)

Horizont 2012.01.19. 19:07:28

@Prof. Dr. Valahol Máshol: :DDDD Nekem meg az jött le, hogy akkor is hülyének nézték a népet, azóta is meg most is! Magyarán MINDIG! Valami fricskát csak kéne már nekünk is adni!!??

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.19. 19:10:23

@Prof. Dr. Valahol Máshol: Ha Lázár vagy Rogán idefrissít az ipaddal nagy szarban vagyunk és Te vagy a felelős :)))))

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.19. 19:19:04

@csizsikpizsik: Mikor elküldtem már átvillant az agyamon, csak itt nincs komment törlése gomb :)))

Rogán és Lázár urak, eme ötletemet szerény anyagi megbecsülés fejében hajlandó vagyok nagyrabecsült kormányunk rendelkezésére bocsátani (NYAL).

2012.01.19. 19:23:57

@Horizont: "lesznek tüntetések. Lesznek. Lehet tüntetni a parlament előtt... majd megunják és hazamennek" ENNYI! Nem tehetsz semmit, mert nem érdekel senkit, hogy mit teszel.

Horizont 2012.01.19. 19:28:02

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Valami mást.....Valami polgári engedetlenségi mozgalmat!!Mondjuk egyszerre levesszük a rendszámtáblákat, eldugjuk és nem tesszük fel az újat:DDDDD
Bocs, hogy humorizálok, de kétségbe vagyok esve! És szétesve is:)

2012.01.19. 19:43:41

@Horizont: Az volna csak az igazi öngól! Kiállnának éberék a főutak mentén, és sorra osztogatnák a bírságcsekkeket, amit aztán letiltatnának a munkáltatóddal vagy ráterhelnének a tulajdonodra. Jól ki van találva e a rendszer! Könyörtelenül rád kényszeríti az akaratát, és még csak revansot sem tudsz venni, még csak haza sem tudsz lopni az állami tulajdonból semmit, mint a szocban, mert egyszerűen hozzá sem férsz. Ez már nem 1849, amikor még a legtöbb alattvalóról azt sem tudták, hogy a világon van, mert még az anyakönyveket sem mindig vezették! A kompjuterhálózatok és fényképes igazolványok korában már nincs menekvés, nem lehet elbújni, nem lehet renitenskedni, az egyénnek nincs mozgástere.

Horizont 2012.01.19. 19:55:54

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Na de én emlékszem pl. egy taxisblokádra! Te nem?:)

Viktus 2012.01.19. 20:02:23

A megújuló Magyarországon nem az összeköttetések és az ügyeskedés, hanem csak az igazi teljesítmény számít - mondta Orbán Viktor csütörtökön, amikor Réthelyi Miklós nemzetierőforrás-miniszterrel közösen elismeréseket adott át nemzetközi tanulmányi versenyen eredményt elért diákolimpikonoknak a Parlamentben.

hvg.hu/itthon/20120119_orban_ugyeskedes

Nagy humorzsák ez a Viktor :D

2012.01.19. 20:24:48

@Horizont: Hogyne emlékeznék. Kevésen múlt, hogy a katonákat be nem vetették ellenük. Sőt, még arra is emlékezem, hogy miután a taxisok rongyos 12Ft engedménnyel hazamentek, két hétig minden műsorközben beolvasták a tévébemondók, hogy a "magyar történeti hivatal" fénykép és filmfelvételeket gyűjt a blokádokról. Nézegették a rendszámokat, nézegették az arcokat, állítólag akit be tudtak azonosítani, azt be is gyűjtötték és megfingatták egy kicsit. További következménye volt a dolognak, hogy a taxisoknak megtiltották a CB rádiók használatát, helyette URH rádiók használatára kötelezték őket. A két technológia között fő különbség hogy utóbbi esetében egy központi, ellenőrizhető, és szükség esetén egy mozdulattal kikapcsolható átjátszó állomáson megy keresztül a forgalom, vagyis a korporista állam becsukta a véletlenül nyitva maradt kiskaput, újabb blokád esetén egyetlen mozdulattal meg lehetett volna bénítani a taxisok kommunikációját. Mondom én: teljes a kontroll. Az államhatalom ördögi, egyszerűen nem tudsz neki ártani. Tudod: verspatika.wordpress.com/2008/09/03/romhanyi-jozsef-a-bunbano-elefant/

Horizont 2012.01.19. 20:36:51

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Na de mennyiből is engedték le azt a 12ft-ot?:)
Amúgy az volt az utolsó össznépi összefogás kis hazánkban! Ezt ismerjük be!

2012.01.19. 21:07:04

@Horizont: 38-ról emelték 64 Ft-ra. És voltak azért "fasizmus, marxizmus, taxizmus" táblás ellentüntetők is. Az összefogás meg a szolidaritás itt csak addig tart, amíg nem kell sorban állni a kenyérért. Akkor aztán egyből kezdődik a gyűlölködés, széthúzás. Magyar átok.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.19. 22:57:38

Kudarc volt az adósságcsökkentés: plusz 914 milliárd a mérleg

www.mfor.hu/cikkek/Kudarcot_hozott_az_adossagcsokkento_ev___914_milliarddal_nott_az_adossag.html /forrás:mfor.hu/

A központi költségvetés adóssága egy év alatt 914 milliárd forinttal növekedett annak ellenére, hogy a decemberi adatok havi szinten 471 milliárdos csökkenést mutatnak.

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.01.20. 00:02:50

@dr. Hörömpő Töhötöm: @Horizont: ott kezdődik az egész, hogy azt az szdsz szervezte, noha mindenütt tagadta. Nem tetszett nekik az elvesztett választás. És a folytatás az, hogy akkoriban annyi üzemanyag volt itthon, hogy még el is adtunk belőle, nemhogy hiány miatt kellett volna emelni az árakat, vagyis az első szabadon választott demokratikus kormány úgy baszta át választópolgárait, mint szart a palánkon. Ennyit a magyar politikusokról.

(DocThor) fixforex (3,14ÉdzsDí) - nem adom olcsón 2012.01.20. 00:26:57

@Prof. Dr. Valahol Máshol: "Elmész te a .... anyádba. Röviden ennyi a véleményem. Add oda a saját megtakarításod Viktoréknak ha ennyire adakozhatnékod van, vagy csak pénztelen fasszopó proli vagy aki mások megtakarításával vitézkedik?"

Ezt nekem szántad? Én csak leírtam, hogyan fogják kommunikálni. Mellesleg nekem is van több ltp-m is. Legközelebb gondolkozz vagy kérdezz, mielőtt parasztkodsz! Valami azt súgja, hogy kettőnk közül te vagy a "fasszopó proli", aki előbb lő aztán jön csak rá, hogy elkúrta.

molaris 2012.01.20. 04:34:37

Karakterre kaptok fizetést laspalmas?
Ennyi hülyeséget egy rakáson???

dr. Aullah 2012.01.20. 06:42:01

OFF LOL

hvg.hu/itthon/20120119_Schmitt_Heinemann_doktori_masolas

Nem mondott igazat Magyarország elnöke: Schmitt 17 oldalt emelt be egy német kutatótól

Emiksz 2012.01.20. 09:43:53

"(...) babakötvények is állami "védelembe" helyeződnek, minek következményeként a betétek a költségvetés nagy pöceszagú örvényébe merülnek, hogy az örök vadászmezőkön együtt kalandozhassanak 3 millió magánnyugdíj megtakarítással.
Mivel a Magyar Nemzet megszellőztette, és az NGM cáfolta, ezért biztosak lehetünk benne így lesz."
emiksz.blog.hu/2012/01/20/73_meglehet

Vidéki 2012.01.20. 10:58:24

@laspalmas:

A Daily Telegraph szerint figyelemreméltó tettet hajtottak végre az eurokraták:

Nekik köszönhetően népszerűbb lett a magyar kormány.

Daniel Hannan, a brit konzervatív párt európai parlamenti képviselője a brit konzervatív napilap honlapján emlékeztet: korábbi írásaiban már bírálta Orbán Viktort autoriter intézkedései miatt. ám

„az az őrjöngő hangnem, amellyel támadást intéztek ellene, csupán azt a hatást váltotta ki, hogy kritikusai fölé emelkedett.”

"Amint az EP-ben figyeltem őt, udvarias és békülékeny modorával, az üresen fecsegő provokációval szembesülve, szimpátiám egyre inkább az ő oldalára állt."

Mi ebből a tanulság?

Talán az, hogy a világ egy picit bonyolultabb hely lehet lehet annál, mint ahogyan Vastagbőr lefesti, miszerint az egyedül üdvözítő megoldás a korlátlan meghunyászkodás lenne, amikor még attól is rettegni kellene, hogy érveinket kifejtsük, mert akkor még jobban bevadulnak ránk "az őrjöngők" és az "üresen fecsegő provokátorok".

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.01.20. 11:03:29

@DocThor (fixforex) 3,14ÉdzsDí: A leírásodból nem igazán jött le, hogy ezt egy fideszes kommunikáció ismertetésének szántad, ha ez így volt akkor természetesen ELNÉZÉST. És igen, már előbb lövök és aztán kérdezek, ha valami baromságot olvasok arról, hogy mit kéne államosítani, pláne az emberek megtakarításai közül. Sajnos annyira szürreális lett ez az egész szerencsétlen ország, hogy már semmi sem elképzelhetetlen. Amivel tegnap viccelődtünk az holnapra valósággá válhat.

Viktus 2012.01.20. 11:41:40

Mégis miből végtörlesztett százezer devizahiteles?

Úgy tűnik, mintha a semmiből teremtették volna elő a devizahitelesek a 468 milliárdos összeget.

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/megis_mibol_vegtorlesztett_szazezer_devizahiteles.161669.html

A cimboráknak, feketézőknek nagy segítség volt ...

Homeoffice 2012.01.20. 12:17:21

@xstranger:

Mivan Bmeg?
Azt hitted hogy itt INGYÉ elmész tanulni, aztán meg kint éldegélhetsz Bódogan?
Rábasztá!
Éjen a Fidesz!
:)

trojka 2012.01.20. 13:27:52

@Aullah: Na és! Ha deutschtomika egy hónap alatt leállamvizsgázhatott, mert ugye, a kormányban prolira, köztisztségviselőre, közalkalmazottra nem volt szükség, (csak hímringyókra) akkor most mi a gond. Ha állandóan azt figyelnénk, ki kitől lopott, a fele doktori címet vissza lehetne vonni. Most miért pont ennek a szerencsétlennek kell elvinni az összes hülye helyett a balhét! (Eddig jó volt, narancsosok).

Vidéki 2012.01.20. 13:50:27

Agricola6709
2012. 01 20., 13:47
- -
Lehet, hogy nem ismerem a részleteket, de Magyarország akkor is egy diktatúra.

Nagyjából ez a hangulat burjánzott el a brüsszeli falanszterekben. Meg azokon túl is.

Az ország megítélése mára hitvitává vált, ahol már nem számítanak a tények, elég a személyes benyomás.

Bántó, ha a mérsékelten kardinális zöld ombudsmani tisztség megszüntetése miatt kiabálnak diktatúrát olyan országok, ahol az egyébként nem létezik, soha nem is létezett.

Bántó, ha a házasság alkotmányos meghatározása (ti. végy egy férfit és egy nőt) miatt válik diktatúrává egy ország, miközben számos más tagállamban ugyanígy van.

Bántó, ha a 14 bejegyzett egyház miatt igazolt a fasizálódás ténye, miközben más tagállamokban hivatalos államvallás is van (Belgiumban pedig 6, Olaszországban 8 az elismert egyházak száma).

Bántó Daniel Cohn-Bendit, az is bántó, ha Konrád György az egyszemélyes és oszthatatlan civil szféra.

Bántó, ha az utánajárás teljes hiányát azzal mentegetik: nem a részletek számítanak, hanem a nagy egész. És igen, minden külföldi pocok olvasson legalább utána, mielőtt harsányan bírál.

Zavaró, ha a kedden megindított három kötelezettségszegési eljárás ténye önmagában elég a diktatúra-bizonyítvány kiállítására. Főleg úgy, ha összesen 739 ilyen, Európai Bizottság által kezdeményezett eljárás van folyamatban. A magyar demokrácia talán nem az adatvédelmi ombudsmani rendszeren és a bírók nyugdíjkorhatárán fordul meg.

Sokszor hiányzott az alázat a kormányzat elmúlt két évéből. Ezt az alázatot ugyanakkor minden külföldi szereplőtől is kérnénk. Főleg, ha a rólunk szóló jelzőkről van szó. (Mandiner)

jágör68 2012.01.20. 13:51:24

@xstranger:
A jóqrvaannyát az összes zsideszes tahónak.
Először mutassanak példát: ők fizessenek vissza mindent először- ugyanis egyikük sem a diplomájának megfelelően helyezkedett el.
Bár az alapötlet egy nagyon okos embertől- a volt komcsi párttitkár
Miséta elvtárstól származik, a POTE rektorától.
Most biztos milliárdos jutalmat kapott az ötletéért.

2012.01.20. 14:03:43

@Gunther: Hah, ettől még nem fog megállni az elvándorlás. Ejrópában 2000-2500 eurót megkeres egy diplomás, ha el tud helyezkedni, mellényzsebből visszafizeti azt a párszázezer forint tandíjat. Már ha egyáltalán megtalálják, hogy hol van. Mert már önmagában ez sem igérkezik könnyűnek.

Füsilier 2012.01.20. 15:15:49

@dr. Hörömpő Töhötöm:
2000 eurót egy árófeltöltö nőci is megkeres 6 órás munkakörben. ennél többet kapnak a diplomások az fix.

2012.01.20. 15:33:33

@Füsilier: Lehet. De van egy másik aspektusa is a kérdésnek: mi lesz azokkal, akik nem tudnak elhelyezkedni? Mondjuk a tarisznyás bölcsésszel, aki sikeresen végez mondjuk tibetológia szakon, ámde a rákövetkező húsz évben pont nincs tibetológus felvétel egyik multinál sem. Akkor mi lesz? Önfoglalkoztatóvá kell válnia, be kell jegyeztetnie egy tibetológiai magánvállalkozást, ha nem akarja visszafizetni? Hajaj, lehet ezt még ragozni... mert könnyű azt mondani, hogy a diplomások ne menjenek el, na de ettől még nem termelődnek majd évente száz- és ezerszámra a pályakezdő diplomásokat felszívó munkahelyek, a nélkül meg megint csak adtunk a szarnak egy pofont.

trojka 2012.01.20. 16:20:40

@dr. Hörömpő Töhötöm: Nyugi! Majd ők is kapnak új rendszámot, és még az egér "lukában" is megtalálja őket a "Viktor kommandó"!

2012.01.20. 16:37:23

@trojka: Rendszámot? Homlokra tetoválva, vagy hogy gondolod?

trojka 2012.01.20. 19:27:02

@dr. Hörömpő Töhötöm: Én arra értettem, hogy "ha egyáltalán megtalálják őket". Ne félj, ezek mindenkit meg fognak találni itt és ott, aki nem úgy menetel, ahogyan ők akarják. Nos, én erre gondoltam, meg arra, hogy nem volt elég lenyúlni a magán nyugdíjpénztárak megtakarításait (rablóbanda), hanem, még nyíltan be is ismerik, hogy a rendszámtáblák lecserélésével akarnak újabb milliárdokhoz hozzájutni. (kell a furikázásra). Legközelebb, csippet ültetnek belénk, de még ezt is velünk fogják majd megfizetteni. Na, erről ennyit így éjszakára.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.01.21. 01:27:53

"Túl vagyok már a Nagy indiánkönyvön is meg A Tenkes kapitányán is, tehát nem okoz nekem problémát, hogy ha egy-egy kérdésben engedni kell, ha Magyarország nemzeti érdekei éppen azt kívánják."

index.hu/belfold/2012/01/20/orban_azt_is_megvaltoztatna_amit_az_eu_nem_kovetel/

Elmagyarázná, logikailag végigvezetné nekem valaki, hogy ha egy (vagy három) EU által kifogásolt jogszabályhoz kötődő kérdésben engedni, tehát a szabályt megváltoztatni csak a nemzet érdekeivel összhangban szabad, akkor jelenti-e ez a mondat azt, hogy a jogszabály jelenlegi formájában nem vagy nem maximálisan képviseli a nemzeti érdekeket? Jelenti-e ez a mondat azt, hogy Orbán Viktor coming outolt, és bevallotta, hogy talán mégsem minden jogszabály megalkotásakor volt totális elsődlegessége a nemzet érdekének (még úgy is, hogy Schmitt Pál is megmondta, hogy még az ötösön is van mit javítani)? Esetleg mellé még azt is elmondhatná valaki, hogy ennek mi köze a Tenkes kaiptányához, meg a Nagy Indiánkönyvhöz? Lécci:)!

2012.01.21. 09:49:59

@Rufus78: cö-cö-cö, azért az eu is megéri a pénzét. Hadd idézzek: "Az államadósság az eredeti felhalmozás egyik legerõteljesebb emeltyûjévé válik ... Minthogy az államadósság fedezetét az állami bevételek alkotják, amelyeknek fedezniük kell az évi kamat- stb. fizetéséket, a modern adórendszer a nemzeti kölcsönök rendszerének szükségszerû kiegészítõje lett. ... A modern adórendszer, amelynek tengelyét a legszükségesebb létfenntartási eszközökre kivetett adók (tehát ezek megdrágítása) alkotják, ezért magában hordja az automatikus fokozódás csíráját. A túladóztatás nem rendkívüli jelenség, hanem ellenkezõleg, alapelv. Ezért Hollandiában, ahol ez a rendszer elõször honosodott meg, de Witt, a nagy hazafi Maximáiban úgy ünnepelte, mint a legjobb rendszert arra, hogy a bérmunkásokat alázatossá, mértékletessé, szorgalmassá és... munkával túlterheltté tegyék. ... A protekcionizmus rendszere mesterséges eszköz volt arra, hogy gyárosokat gyártsanak, független munkásokat kisajátítsanak, a nemzet termelési és létfenn¬tartási eszközeit tõkésítsék. ... A függõ helyzetben levõ szomszéd országokban minden ipart erõszakkal kiirtottak, mint például Anglia az ír gyapjú-manufaktúrát." És most tessék megkapaszkodni, megadom a forrást: Karl Marx: A tõke (A MEK-rõl letölthetõ változatban a 699. oldal környékén találjátok ezeket a gondolatokat.) Bizony-bizony, a drágalátós EU egy 110 éves recept alapján főzi nekünk a mérget! Lehet, hogy orbánc faszul adja elő magát, de ha ez eu-ban ennyire hápognak ellene, akkor talán valamire mégiscsak rátapintott...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.01.21. 12:02:00

@dr. Hörömpő Töhötöm: Nem tudom. Állandóan azt mondják, hogy milyen művelt, firnyákos a magyar. Most be lehetne ezt mutatni. Persze az adott szabályok elfogadásával.
Csak nálam nem ilyen tevékenység az, ha - foci hasonlattal élve - lecserélik a középcsatárt, mert rosszul játszik, a cserepadról beállt másik csatár (amelyik addig üvöltve kritizálta az előzőt) pedig elkezd a pályán kung-fu harcosként mindenkibe belerúgni, aki elmegy mellette. Amikor a bíró szabadot fúj, akkor meg odamegy, hogy spori, ezt nem kellene, mert én nem is csináltam ilyet! (A bíró háta mögött pedig a B-közép felé fordulva a bíróra mindenfélét mutogat, a B-közép pedig lelkesen óbégat, hogy milyen tökös gyerek ez az új középcsatár.) Azután meg a második sárga után a B-közép ordít, hogy milyen hülye a bíró, meg az ellenfél. A B-közép őrjöng, hogy igazi, belevaló fickó az új középcsatár, de a többi néző, meg az ellenfél is látja, hogy miatta veszítettük el a meccset, így a három pontot. És mivel a ligában így is sereghajtók leszünk, akár a II. osztályba is juthatunk. (Néhányan persze azt mondják, hogy nem baj, mert majd ott úgyis elsők leszünk, mert annyira jó csapatunk van.)
Szóval, szerintem a szabályokat először meg kell tanulni, jól kell játszani. (Néhány szabálytalankodás belefér, de összességében a fair play fontos.) És sokat kell futni, ütközni, labdát szerezni és gólt lőni. Ehhez pedig jó játékosok kellenek, akik meghalnak a pályán.
Visszatérve az írásodra. Az Eu támogatások során eszméletlen pénzösszegeket ad a pályázatokon keresztül Magyarországnak. Ezeket viszont nem szökőkutakra kellene fordítani, hanem munkahelyteremtésre. Pl. A kabai cukorgyár szökőkútjának felépítésére pályáznánk 3,5 milliárd forintért. Nincs cukorgyár Kabán? Sebaj, a pályázati forrásba belefér. :-D
@Vidéki: Ez már tényleg a szánalmas kategória csúcsa, amikor másik nicknéven szereplő saját magadat idézed, No comment.

2012.01.21. 13:11:51

@Ásó[Mosó]maci: Drága bátyám, az eu a támogatásokat pántlikázva adja, azokat CSAK szőlőírtásra, cukorgyár rombolásra, és egyéb inproduktív beruházásokra (pl szökőkút, aszfaltozás) szabad fordítanunk. Éppen ez az aljas az egészben! Na persze ez csak neked újdonság, a függõ helyzetben levõ szomszéd országokban minden ipart erõszakkal kiirtani már Marx korában is divatban volt, mint például Anglia esete az ír gyapjú-manufaktúrával. Az EU gonosz! A mézesmázos szavak mögött jól láthatóak a kolonizációs törekvések!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.01.21. 13:26:20

@dr. Hörömpő Töhötöm: Csak szőlőírtás, cukorgyár rombolás?
"A békésszentandrási egység 2 megawattos teljesítménnyel az ország ötödik legnagyobb vízerőműve lesz. A Hydro Power Consulting Kft. egymilliárd forint KEOP-támogatást nyert el a fejlesztéshez, a teljes projekt 2,5 milliárd forint feletti összegbe kerül, a beruházás várhatóan 2012 őszére fejeződik be. Szintén uniós forrás felhasználásával bővítik a pornóapáti, ikervári és felsődobszai erőműveket, amelyek összteljesítménye 0,8 megawattal gyarapítja a hazai megújuló-kapacitásokat. A négy beruházás együttesen évi 11 264 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást."
www.agroinform.com/aktualis/16761/V%C3%ADzer%C5%91m%C5%B1_%C3%A9p%C3%BCl_a_H%C3%A1rmas-K%C3%B6r%C3%B6s%C3%B6n.html

Viktus 2012.01.21. 14:27:44

Békemenet Magyarországért Január 21-én, szombaton délután 16 órakor
Útvonal: Budapest, a Hősök terétől az Országházhoz

Hajrá Magyarország, Hajrá magyarok!

Küldd tovább!

:D:D:D:D:D:D

2012.01.21. 14:44:16

@Viktus:
giga LOL békemenet békében :D:D:D egy olyan pártnak a talpnyalóitól, akiknek mindenki ellenség LOL

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.01.21. 15:44:40

„Magyarország szuverén, ne fenyegess szoci rém!”
„Magyarország jövője a Fidesszel visz előre”.

Ez kibaszottul LoL.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.01.21. 15:50:10

@Viktus: "Egy a jelszó:
Tartós béke!
Állj közénk és
Harcolj érte!"

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.01.21. 16:28:38

@Viktus: A harmadiknál Lászlóné nagyon Epic!
Egyébként meg már csak egy transzparenst hiányolok a kezükből:
A jövő elkezdődött
archiv.mszp.hu/public/images/articles/2008/07/big/mszp_4888664e3d0cc.jpg

komplikato 2012.01.23. 08:51:47

@Füsilier: OFF: A két új cukorgyárba ki fog áron alul beszállítani? Értsd önköltségi ár alatt?

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.23. 10:33:56

@Ironfist: előrebocsátom én is dolgoztam gyárban, vörösiszap-szerű lében kúszva a gyártósor alá került motorblokkokért, nagyapám is lehúzott egy ötvenest a vagongyárban, no de ez pontosan az a semmitérő, kizsákmányoló munka, aminek abszurditása a kommunizmust eredményezte (aztán ad absurdum végigkísérte).

régebben erre nem volt alternatíva, ma vannak ipari robotok, egy gyáregységet pedig már a jelenkorban, de a jövőben meg még inkább maximálisan lehet gépesíteni. márpedig ha eljutunk oda, hogy a kvázi rabszolgamunka (kétkezi, monoton, idegölő, kreativitást nem igénylő) a robotok következtében megszűnhet, és a kétkézi munkás-gép-technikus-vezető négyest gyáregységenként gép-technikusi konglomerátumok váltják, akkor szerintem új fejezet nyílik az emberi méltóság és szabadság történetében.

viszont ahhoz, hogy ez elérhető legyen, szükségszerű az, hogy a munkástömegek ne igényeljék ezen nem (józan) embernek való munkák emberekkel való elvégeztetését. ehhez megint Marxhoz jutunk: a munkásokat fel kell emelni, méghozzá oktatással.

és még akkor is az lesz a helyzet, hogy sok az ember, kevés a fóka (a munkahely), tehát meg kell találni a módját ebben a jövőben a nem dolgozó embertömegek jövedelmének forrását.

Ironfist 2012.01.23. 10:55:54

@dr. Kusics Iván:
Sajnos ez nem teljesen van így. A munkáltatók nem fognak ennyit belefeccölni, hogy gépesítsenek, sokkal egyszerűbb, és olcsóbb valóban a nyugat kínájának lenni, emberek tömegét tudatlanságban tartani, és kétkezi munkával robotoltatni, mint valóban robotizálni.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.23. 15:54:57

@Ironfist: szerintem a jövőben olcsó lesz a gép és drága az emberi munkaerő, de persze lehet hogy torzulnak a mai tendenciák vagy jön valami kegyetlen paradigmaváltás, tény, hogy nehéz kiszámítani a jövőt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.23. 18:53:55

@zrobasé:

a babakötvény egyrészt hibahatár alatti aprópénz (mindössze 15 milliárd a lakossági befizetés), másrészt sokkal hangsúlyosabban magántulajdon, mint az mnyp számla volt. plusz valahogy úgy vagyok vele, ha én, aki elvből nem megyek tüntizni, odáig jutottam, hogy ha meglépik, akkor nullánál nagyobb lesz az esélye, hogy kimegyek mégis, akkor mások még inkább úgy lesznek vele, márpedig aprópénzét kihívni a jónép haragját az azért nem egy nagyságrend egy jó kis 3000 milliárdos lenyúlással. de fene tudja.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.23. 19:18:49

@dr. Hörömpő Töhötöm:

„Marx: A Tőke 24. fejezet 6. cikkely Gyarmati rendszer - Az államadósság rendszere - A modern adórendszer és protekcionizmus)
Bizony-bizony, Marx 1894-ben megjelent művecskéjében már pontosan leírta a mai Magyarországgal szemben alkalmazott gazdasági gyarmatosítási stratégiát (ami már akkoriban sem ment újdonság számba.) Visszafelé forog a történelem kereke. ”

1. a tőke hivatkozott első kötete volt szíves 1867-ben megjelenni. 1894-ben a harmadik jelent meg.

2. a 24. fejezet (Az úgynevezett eredeti felhalmozás) 6. cikkejének címe Az ipari tőkés keletkezése, tehát köszönő viszonyban sincs azzal, amit te írsz.

3. az általad idézett szöveg a VII. fejezet (A tőke felhalmozási folyamata) 6. cikkelyében (Az ipari tőkés keletkezése) található, és a már marx életében is történelemnek számító XVI-XVIII. századi eseményekről szól, nem is kis elfogultsággal, de ez mellékszál. marx finoman szólva nem hiteles forrásmunka, főleg nem gazdaságtörténeti szempontból.

+ bónusz: külön elképzelem, ahogy egy ún. jobboldali bőszen olvasgatja a mocskos hazug komcsi marxot, hogy aztán mint figyelemre szakirodalmat tudja idézgetni, sőt, prófétai előrelátást tulajdonít neki.

eleve, amikor egy ún, jobboldali ember klasszikus neoballer és vulgármarxista antikapitalista lózungokkal kezd el hajigálózni, az konkrétan cirkuszba való produkció. :)

következő profetikus forrásmű mi lesz? a sztálin összes? :-D

PS: viktorék éppen pénzt kunyiznak a gyarmatosítóktól (az egyik a mi bankunk, ugye), jaj, jaj, mi lesz velünk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.23. 19:22:22

@mavo:

szintén az ominúzus 699. oldalról:

„Sok tőke, amely az Egyesült Államokban ma születési bizonyítvány nélkül fellép, nem egyéb Angliában csak tegnap tőkésített gyermekvérnél.”

ez a marx bácsi nagyon tudott, nyami, nyami. :) már értem, honnan vették a marcista törikönyvek azokat az irdatlan mondatokat, amiken gimiben annyit röhögtünk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.23. 19:27:47

@mavo:

elnézést, tévedtem, valóban huszonnegyedik fejezet, de ez semmit nem von le abból, amit a vulgármarxista baromságok „jobboldali” felbüfögéséről írtam.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.23. 19:32:42

@dr. Kusics Iván:

„a jövőben olcsó lesz a gép és drága az emberi munkaerő” bő harminc éve megy ezen a síránkozás, de ha akarod nyugodtan visszamehetünk a ludditákig is. ha már marx komoly, tudományos forrássá lépett elő. :)

Ironfist 2012.01.23. 22:22:28

@mavo:
" tüntizni"

De komolyan, fáj azt írni a tüntizni helyett, hogy tüntetni? Ugyanannyi karakterből áll pedig.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.23. 23:28:37

@mavo: hohó, én rühellem ám a ludditákat, szerintem igenis végezze a lealacsonyító munkát a gépezet, arra való. lehet hogy már Luddék is ettől paráztak, és csak nem jött el, de én meg epekedve várom, és már vannak jelei annak, hogy reális opció lehet.

Marxot meg emelem egy How it's made-del. :)

süti beállítások módosítása