Skip to content


       Szűrés lista

A sikeres magyar EU elnökség gyümölcse

A magyar EU elnökség legnagyobb eredménye volt, hogy sikerült összehozni a "6-pack" néven emlegetett jogszabálycsomagot.


"A jogszabálycsomag - amely a gazdasági kormányzás nevet kapta - célja, hogy megakadályozza a tagállamokat abban, hogy a jövőben túlzott államháztartási hiányt és adósságokat halmozzanak fel. A jelenség ellen az érvényben lévő Stabilitási és növekedési paktum is hivatott tenni. 2003-ban azonban Franciaország és Németország átlépte a paktumban szereplő 3 százalékos küszöböt, a két országnak mégsem kellett semmiféle szankcióval szembenéznie, gyakorlatilag nevetségessé és komolytalanná téve ezzel a deficitszabály intézményét. (Magyarország egyébként az uniós csatlakozás óta, 7 éve áll túlzottdeficit-eljárás alatt, az idei év lehet az első, amikor 3 százalék alá kerül a GDP-arányos hiány.) Ennek kiküszöbölése érdekében az új jogszabálycsomag úgy módosítaná a Stabilitási és növekedési paktumot, hogy egyrészt már a túlzott deficit kialakulását is meg lehessen előzni, másrészt pedig a szabályokat megszegő tagállamok ne tudjanak (olyan könnyen) kibújni a büntetés alól.

A megelőzést hivatott erősíteni az európai szemeszterként emlegetett intézkedés is, melynek keretében a tagállamok összhangba hozzák a közös uniós célkitűzésekkel makrogazdasági és költségvetési politikájukat, valamint szerkezetireform-intézkedéseiket. A cél az, hogy a kedvező gazdasági környezetben is megfontolt költségvetési politikát folytassanak a tagállamok, hogy a nyakló nélküli költekezés helyett tartalékokat halmozzanak fel az államok.

A javaslatcsomag arról is rendelkezik, hogy mi történjen a szabályokat megszegő tagállamokkal. A módosítások több fokozatú szankciós rendszert eredményezhetnek: a GDP 0,2 százalékának megfelelő kamatozó letét elhelyezésére köteleznék a szabályokat megszegő tagállamokat, amely betét további szankcióként nem kamatozóvá alakulhatna, vagy akár bírsággá is válna, amennyiben a túlzott deficitet felhalmozó tagállam nem hajlandó (vagy képes) teljesíteni a bizottsági ajánlásokat.

A magyar EU-elnökség a kezdetektől a legmagasabb prioritással kezeli a 6-pack ügyét. Orbán Viktor akkor kiemelte, hogy az elnökség teljes körű együttműködésre törekszik az EP-vel, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a hatos gazdasági csomag jogalkotási munkái júniusban sikeresen lezárulhassanak. Ez az átfogó uniós válságkezelés hitelességét mutatná, és megnyugtató jelzést küldene a piacoknak."


Gyönyörű szavak ezek, most képzeljük hozzá Matolcsy Gyurit és a kormány gazdasági ámokfutását.
Vagyis:
1 .A kormány tudta, hogy 2004 óta folyik ellenünk a túlzottdeficit-eljárás.
2. Két költségvetést már ők csináltak, a harmadikat meg már terveik.
3. Tudták, hogy idáig nem tudta az Unió szankcionálni, ha valaki dillettáns gazdaságpolitikát folytat.
4. Tudták, hogy az saját EU-s elnökségük legnagyobb eredményeként elfogadott 6-os csomag alapján ez alapjaiban változik meg.
5. Tudták, hogy Magyarország jelenleg erős monitorozás alatt van, éppen a saját kormányzásuk miatt, vagyis elég a szőnyeg szélére kakkantani, már abból egy jelentés lesz Brüsszelben.

És ezek után mi történik? Semmi.
Go, Matolcsy, go!
Folytassa csak, így tovább!

A csomagot 2011 szeptemberében megszavazta az EP, ami decemberben életbe is lépett, és februárban az elfogadott csomag alapján először éppen minket kapnak el, mivel az Európai Bizottság azt javasolja, hogy fagyasszanak be közel 150 milliárd forint Magyarországnak szánt kohéziós támogatási összeget 2013-tól, mert az ország nem teljesítette hiánycsökkentési kötelezettségeit. A javaslatról az EU-s pénzügyminiszterek fognak szavazni márciusban.

Szerencsére a kormány a helyén van, a kormány optimista, Cséfalvai államtitkár szerint "gyakorlatban nem kerül sor arra, hogy Magyarország a túlzottan magas államháztartási hiány miatti szankcióként ne férjen hozzá a kohéziós alaphoz", és valójában ez a tökkelütött Brüsszel nem érti az unortodox - sikeres - gazdaságpolitikát:
"Magyarország képes lesz a hiányt az előírt szint, a bruttó hazai termék (GDP) 3 százaléka alatt tartani, hiszen a kormány mellett a teljes államigazgatás, a gazdaság és a társadalom is képes arra, hogy teljesítse a vállalásokat.
Arra a kérdésre, hogy az EU szerint az egyik fő probléma, hogy a hiány leszorítását egyszeri intézkedések teszik lehetővé, az államtitkár rámutatott: nem szabad szem elől téveszteni, hogy az ország rengeteg reformot hajtott végre a gyógyszerkasszától kezdve a felsőoktatáson és a munkaerő-piacon át az adórendszerig. „Szinte nincs olyan terület, ahol a kormány ne kezdett volna átalakításba” – fogalmazott. Hozzátette, a reformoknak vannak a költségvetést érintő következményei is, ugyanakkor a várakozások szerint ezek az intézkedések előmozdítják a gazdasági növekedést.
"

Nyerges Zsolt kurvára ideges lesz, ha nem tud a 2013-as kohéziós alapból valami zsíros vasútvonal-felújításra pályázni a KÖZGÉP-pel!

Címkék: fidesz eu válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr684170840

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az egyetem biológiája 2012.02.23. 07:42:51

Rendkívüli biológia óra volt tegnap az ELTE egyik előadójában. Mint az képünkön is látható a mintegy 150 fős hallgatói létszám a sejtbiológia rejtelmeiben mélyedt el. Az előadás során egyfajta farsangi tematika is jellemző volt, hiszen, mint az az  ...

Trackback: Megasaller de luxe 2012.02.23. 04:55:21

Megjött az ítélet – ahogy tartani lehetett tőle, az Európai Bizottság azt javasolta az EU pénzügyminisztereinek, hogy a Magyarországnak juttatott felzárkóztatási támogatás egy részét – mintegy 150 milliárd forintot – vonják meg &ndash...

Trackback: A ló másik oldalán 2012.02.22. 21:55:07

„Hogyan lehet megkülönböztetni a lovat és a tehenet? Onnan, hogy a egymás mellé állítod őket, és ami a tehén mellett van, az a ló …” Valaki már megint komolyan vett egy régi viccet, felfedezte benne az üzleti lehetőséget, aztán megszületett az i...

Trackback: Mai napi BKV 2012.02.22. 15:14:11

"Kell egy csapat!" Ez lett a legújabb jelszava a BKV megmentésén fáradozó szakszervezeti egyesülésnek. A délutánra tervezett demonstráción barátságos futball mérkőzést játszanak a Kossuth téren, az egyik oldalon a jegyellenőrök, a másik oldal...

Trackback: KacsaLeaks: Kövér László dubajozik, aztán meg rijadozik 2012.02.22. 15:13:56

Kiszivárogtatott információk szerint a parlament házelnöke, a gazdasági válság elmélyülése okán, oly sok hazánklánya hazánkfia nyomdokaiba lépve, Dubajba indul. Mint megtudtuk, ez a dubajozás, nem az a dubajozás. Azután meg rijadozni is fog Kövér Lászl...

Trackback: Uniós saller Orbánnak: miért kapjuk? 2012.02.22. 14:54:39

Már látom a túlzottdeficit-eljárás döntő szakaszába fordulásának, a hazánknak szánt kohéziós támogatások mintegy harmadának befagyasztását kezdeményező döntésnek a kormányzati kommunikációját: Gyurcsány miatt van, meg amiatt, hogy hazai politikai ellen...

Trackback: 150 milliárdos uniós saller 2012.02.22. 14:50:57

Példátlan szankció a túlzott magyar deficit miatt: a támogatás harmada elmarad. A kormánypártok első reakciója, hogy Andor László a hibás....

Trackback: 150 milliárdos uniós saller 2012.02.22. 14:36:30

Példátlan szankció a túlzott magyar deficit miatt: a támogatás harmada elmarad. A kormánypártok első reakciója, hogy Andor László a hibás....

Trackback: Kémek a narancs seregben 2012.02.22. 14:34:31

Aki sokat küzd a vágyott hatalom megszerzéséért, az idővel rettegni kezd, hogy jön majd egy hasonló személy, aki megpróbálja letaszítani a trónjáról. Ha ez a félelem a józan logika határain belül marad, akkor nem több állandó készenlétnél, ha eltávolo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Squid 2012.02.22. 14:56:03

Csöndben azért érdemes eközben átgondolni, hogy mi lesz a sorsa emellett az IMF/EU-tól remélt "védőháló" segélynek!!!!??

Az összeget mindenki tudja ugyebár..

A fentebb emlitettek után kinek vannak tippjei, hogy OV Zrt milyen sebességgel fogja lehívni és elbaszni??!!! Természetesen szigorúan az államadósság elleni háború keretében 20+ évre paffra téve az országot!!

Jannni 2012.02.22. 14:56:31

Visszanyal a fagyi! Nem azt nézi az EU, hogy a kormány mit mond, hanem hogy mit tesz!
Engem is átvertek a választási kampány során, csak az EU -val szemben én nem tudok büntetni.

Kutchek (törölt) 2012.02.22. 15:10:37

Most jön az a kis passzus a Zalaptörvényből, hogy ha a kormány elbasz valamit, akkor a zemberek összedobják valami különadó címen!!!

csárli hárper 2012.02.22. 15:22:18

felköptek és most aláálltak....
és egy aranyköpés:
" a fidesz visszamenőlegesen megkapta a fizikai Nobel-díjat, mert bebizonyította, hogy a mohósággal párosuló sötétség gyorsabban terjed a fénynél"

Sir Galahad 2012.02.22. 15:22:37

Szerintem meg az jön most, hogy Ovi azt mondja: márpedig azokat a beruházásokat, amiket ebből a pénzből fejeztünk volna be - mondjuk az M43-as sztráda építése a határig - , mégiscsak kisebb veszteség saját pénzből befejezni, mint félbe hagyni. Ezért, szomorúan bár, de be kell jelenteni, hogy az átmenetinek szánt bankadót, a multicégekre kivetett válságadót és a többi hasonlót mégiscsak kénytelen lesz a kormány fenntartani a jövőben is. És akkor ezek a bankok, cégek a lobbierejüket azért fogják bevetni, hogy mégse büntessék meg Magyarországot. Érdekes lesz - ha így lesz.

bigapples 2012.02.22. 15:30:04

@Jannni:
2011-ben 3% hiány helyett szufficit.
2012-ben 3% alatti lesz a hiány
2013-ra becsülnek (!!) 0,25%-os túlköltekezést, 70 milliárdot.

és ezért büntetnek, miközben majd 20 EU tagnál idén magasabb lesz a hiány mint Magyarországon. Azaz becslés alapján minimális eltérés láttán, ami a közel 14 ezer milliárdos költségvetés esetén különösebb probléma nélkül megfogható, a jövőre becsült (!) túllépés kétszeresére büntetnek.

Nem azzal van a baj, hogy mi van a költségvetéssel, vagy mit tesz a kormány, büntetni akarnak bennünket, ez a nagy helyzet. Kedves Andor elvtárs, a romantikus kommunista közgazdász, a magyar EU-s biztos pont erre az ülésre elfelejt elmenni. Szépen kiállt a hazájáért.... mert ne legyen kétség, ha tényleg elveszik a 150 milliárdot, azzal Magyarországot, a magyar lakosságot szívatják meg, nem a kormányt.

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:
Javaslom olvasd el az EB indoklását a döntésről, ott van benne a hivatkozás arra, hogy 2004 óta túllepjük az előírt 3%-ot.

csárli hárper 2012.02.22. 15:39:00

@bigapples: "2012-ben 3% alatti lesz a hiány"
hol? van egy normálisabb Magyarország, mert odaköltöznék....

Mesterlövész 2012.02.22. 15:39:30

@bigapples: A gazdasági növekedés meg -3% alatt lesz. Ha más országokban is van hasonló (amit nem veszek biztosra), akkor még mindig ott a gazdasági szabadságharc és a hazug nyugat, hiszen legény a magyar, megmutatja majd ő!

belekotty 2012.02.22. 15:45:07

Hol van most a naracskommandó?

dzsi85 2012.02.22. 15:47:19

@bigapples:
hogy milyen szufficit volt 2011-ben?! te szerintem nagyon keversz valamit! (gondolom a külker mérleget kavartad ide..)
a másik két adatod meg pusztán vízió, amit matolcsyék esetében nyugodtan nevezhetünk fikciónak...

Transylvanianmixedgrill 2012.02.22. 15:52:29

Érdemes olvasni a hozzászólásokat, összegzem: ELMÚLTNYOLCÉV a hibás! Ennyi.

mno.hu/eu/az-eb-befagyasztana-hazankat-1053955/?pagenr=1#cikk_hozzaszolasok

debreceni.blog 2012.02.22. 15:53:35

Erre is csak a legnagyobbak képesek: csinált magának ellenzéket. Tarkóján fogja érezni Brüsszel „hideg leheletét” a ciklus végéig. Ha már itthon elszívta a levegőt a többiektől.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1653_orban_viktor_oriasi_ongolja_a_balfelsobe

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 16:00:08

haat,ebbol nem tudom mi lesz.
Sem imf jitel sem,sem unios tamogatas...akkor aztan lehet venni a kalapot,es johet a kovetkezo kormany..

Hullamosó Papagáj 2012.02.22. 16:03:03

hát ez ilyen sux-pack inkább

Mitzimackó 2012.02.22. 16:03:09

@bigapples: elmondták sokan sokszor, csak a zsebnéró és tettestársai nem ezt sulykolják. igen, mindig magasabb volt a hiány, de egyre javult az államháztartási deficit. amikor megugrott, akkor kértük az imf-hitelt, és megint javult. namost a többi országra meg azért kár hivatkozni BÁRMIBEN, mert lehet, hogy minden olyat, amivel belénk kötnek, meg lehet találni VALAMELYIK eu-országnál, de mi vagyunk az állatorvosi ló, hogy az ÖSSZES létező szemetet egszerre megcsinálja a kormány, és mindehhez még pökhendi is.

Sátán meg a Jocó 2012.02.22. 16:12:53

...és tudták azt, is, hogy:

- csak 1%-al nagyobb a mienk, míg máshol 2-3x-os(!)
- az EU-átlagot meghaladó a fejlődés...

ez miért maradt ki a posztból?

Bryan élete 2012.02.22. 16:16:20

@bigapples: Csak eddig egyetlen kultúrált -bármelyik országbeli - kormány sem rúgta be rendszeresen a kocsmaajtót kokikat és sallerokat osztogatva. Most berágott a csapos....

bigapples 2012.02.22. 16:28:45

@Dr. csárli hárper: javaslom panaszkodj Olli Rehnnél, az EU biztosnál, mert ők is azt látják, hogy idén tartjuk az előírt hiányszintet.

@Dr. Mesterlövész:
A gazdasági visszaesésére eddig -1.5 és -0.5% közötti értéket láttak piaci elemzők. Most hogy jobban zártuk a 2011-et és kicsit kedvezőbbnek látszik a nemzetközi környezet, már hajszálnyi növekedést jósolnak Magyarországnak. (piaci elemzőkről beszélek, nem a korábbi szoci kormányok lakájközgazdászai által bedobott számokról)

privatbankar.hu/makro/elkerulhetjuk-a-recessziot-244837

@dzsi85:
A nyugdíjvagyonnal voltunk többletben tavaly, az idei és a 2012-es adat pontosan az, amit az EU is mond, nézd már meg Olli Rehn állásfoglalását, 0.25%-os túllépésről beszél 2013- kapcsán, ami tényleg csak 70 milliárd.

@Mitzimackó: 2011-ig egyszer nem voltunk 3% alatt. És lehet, hogy sok bajuk van velünk az új törvények miatt, de ezt a mostani büntetést csak a költségvetés állapota miatt szabhatják ki, ott meg most nagyon nem vagyunk az EU fekete bárányai között. Arról van szó, hogy példát akarnak statuálni, és erre jók vagyunk, mert annyira rossz a kép az EU-ban Magyaro2rszágról, hogy velünk ezt megtehetik. Szemét kettős mérce alkalmazása, ahogy most megbüntetnek bennünket.

zrobasé 2012.02.22. 16:29:27

@Sátán meg a Jocó: figyu, te úgyis útálod az úniót, akkor meg inkább örülnöd kellene, hogy nem adnak pénzt...a mocskos pénzük nem kell, nemdebár ?
meg, mint irtad, itt olyan nagy a fejlődés, hogy hajaj...nem is kell ide pluszpénz, inkább mi adjuk kölcsön a bugris németeknek, nem ?

csárli hárper 2012.02.22. 16:30:48

@Sátán meg a Jocó: "- az EU-átlagot meghaladó a fejlődés..."
mégis miben?
hülyeséget pofázásban?
koki és saller osztogatásban?
demagógiában?
a haverok helyzetbehozásában?

bigapples 2012.02.22. 16:32:36

@Spániel: hát igen, de milyen fasza dolog ez az EU, ahol a lefektetett szabályokkal szemben politikai okokból büntetnek bennünket és közben képmutatóan a gazdasági okra hivatkoznak.
Én nem tudom, ezek a brüsszeli bürokraták látják-e, hogy ezekkel az intézkedésekkel elsősorban nem Orbánékkal csesznek ki, hanem az EU ellenességet növelik és a Jobbikot hozzák fel.

zrobasé 2012.02.22. 16:37:07

@bigapples: fasza dolog az eu ? ne viccelj már... nekik mi osztunk ki kokikat meg sallerokat ! meg nekünk ők nem diktálnak ! sőt gyarmat se leszünk...
lehet, nem kellett volna a 120 kilós, tiszta izom kölyköt froclizni meg hergelni egy 40 kilós piszkavasnak...de ugye amikor az kicsit odaszúr, már megy a sirás-rivás, fogaknak csikorgatása...
a pénz kell,mi, de aki adja annak kuss van, ugye ? mer ez jár nekünk...hmmm...ismerős mentalitás...

jani888 2012.02.22. 16:38:52

Magyarország képes lesz a hiányt az előírt szint ,a bruttó hazai termék(GDP) 3 százaléka alatt tartani....Tele zsebbel,tele hassal könnyű osztani az észt.

Squid 2012.02.22. 16:41:26

@bigapples: "2011-ben 3% hiány helyett szufficit.
2012-ben 3% alatti lesz a hiány
2013-ra becsülnek (!!) 0,25%-os túlköltekezést, 70 milliárdot.

és ezért büntetnek, miközben majd 20 EU tagnál idén magasabb lesz a hiány mint Magyarországon. Azaz becslés alapján minimális eltérés láttán, ami a közel 14 ezer milliárdos költségvetés esetén különösebb probléma nélkül megfogható, a jövőre becsült (!) túllépés kétszeresére büntetnek.

Nem azzal van a baj, hogy mi van a költségvetéssel, vagy mit tesz a kormány, büntetni akarnak bennünket, ez a nagy helyzet. Kedves Andor elvtárs, a romantikus kommunista közgazdász, a magyar EU-s biztos pont erre az ülésre elfelejt elmenni. Szépen kiállt a hazájáért.... mert ne legyen kétség, ha tényleg elveszik a 150 milliárdot, azzal Magyarországot, a magyar lakosságot szívatják meg, nem a kormányt. "

2011-es Szufficit mi? Mész te a faxba bakker! Több millió ember 10+ éves megtakarításának államosítását, majd mindenféle kontroll és nyakló nélküli elherdálását akarod te eladni sikerként? A valós nem MNYP lével kitömött DEFICIT 7% volt, úgy ahogy OV anno Barrosonál kuncsorgott, ebbe már bele sem számít az, hogy SNEKIT aki állami megrendelésekre várt fizetséget nem kompenzáltak tavaly szeptember óta, hanem áttolták idénre.

2012-es év 3% alatt? Már hogyan is amikor 2011-ben nem telt olyan hónap, hogy Gyugyó ámokfutása miatt ne kelljen újratervezni a a költségvetést, vagy év közben áfát járulékot emelni..

Ez a kormány 3 hónapra sem lát előre a pénzügyek terén, köszönhetően az opportunizmus az alkalmatlanság és a klientúra mérhetetlen éhsége kulminációjából fakadó csődnek.

Az EU-nak miért lenne érdekében minket büntetni mert elérjük a Maastrichti kritériumokat? Mert nem kell nekünk segélyt%védőhálót stb adni? Te teljesen épp elméjű vagy amikor ilyeneket leírsz?

Az EU nem a Magyarokat bünteti, az EU a Fideszt és Orbánt bünteti azért amit az utóbbi 2 évben "alkotott" a mai helyzetért nem a Zemberek felelősek hanem "Csak a Fidesz".

Bakter 2012.02.22. 16:49:53

Gyarmatosítás, kancsók, gyarmatosítás. Az izraelita karvalyorrtőke a magyar focipályákra feni a fogát, és a kiaknázatlan magyar futballvagyonra. Ez hogy jön ide, nem tudom, de legalább olyan jól jól kapcsolódik a témához, mint a szíjrágó bármelyik szabadon választott magyarázata.
Oszt gyurcsány is ottana van.
Vik Dzsong Tor meg úgy volt vele, hogy Kokó még nem vágta pofán, tehát nincs boxolópofonra precedens. Az uniós Klicskó meg úgy gondolta, hogy most akkó lesz. Előbb utóbb az is megunja a sok sallert, és felemeli a paracliját.

Bryan élete 2012.02.22. 16:52:03

@bigapples: Csakhogy egy eu-ellenesség nem magától nő a cserépben, hanem jobboldalról erősen táplálni kell. És aki erre fogékony, annak elég egy-két jó szó. Nem hiszek abban, hogy így a jobbikot hozzák fel, ezzel már csak cigánygyerekeket lehet ijesztgetni és különös jele sincs. Sajnos, a kilátástalanság és a szegénység már olyan méreteket öltött mára a kormány 2 éve tartó intézkedései miatt, hogy sokan el kell gondolkodjanak a saját sorsukon, ki és mi miatt kerültünk ilyen helyzetbe. - .És nem az EU fog eszükbe jutni, hanem az, mit igérgettek nyolc évig orbánék arra az esetre, ha ők lesznek kormányon. Egyszer érdemes lenne tételesen felidézni az ellenzéki megszólalásaikat.
Én nem bánom ki a kormányfő, milyen szinű a kormány, csak előbb hozzon létre egy szociálisan is stabil, emberek anyagi biztonságát jelentő államot.. Utána jöhetnek a vágyálmai megvalósításai.

S.O.A. 2012.02.22. 17:00:06

@bigapples: ja, ha ott van benne a hivatkozás, hogy 2004 óta túllépjük a hiánycélt, akkor tényleg megvan mára a gyúrcsányahibás-emútnyócév. Az, hogy ez a Fidesz kormány ciklusának fele előtt kicsivel született... biztos csak az adminisztráció késedelme.

Elképesztően sötétek vagytok. Te a posztot olvas el, azt a részt, ami arról szól, hogy:
2. Két költségvetést már ők csináltak, a harmadikat meg már tervezik.

Most, hogy idestova 2 éve semmi köze az MSZP-nek a dolgok alakulásához, mégis mit tippelsz, hány év múlva fog eljönni az az idő, hogy az idióta narancsdroidok bármiért is vállalják a felelősséget??

Talon 2012.02.22. 17:04:22

Akkor lesz igazán sufficites a költségvetés, ha minden fizetést a máknak kell utalni, aki 47.000,-Ft/fő-t átutal az adott munkavállalónak. De ezt minden hónapban, nem évente. Mindenki befoghatja, mert a Gyuri és a Zsiga is megmondta, hogy ennyi elég kell legyen. Akkora szufficit lesz itten, hogy majd Oli idejár hegyet mászni. Ez lesz a fasza, de azt szeretném, ha először ezt a FIDESZ párttagoknál vezetnék be, hogy megmutassák a hazaárulóknak, így él egy igazmagyar.

S.O.A. 2012.02.22. 17:07:54

@bigapples: 2012-ben 3% alatti lesz a hiány
2013-ra becsülnek (!!) 0,25%-os túlköltekezést, 70 milliárdot.

Bele vették ezekbe a becslésekbe a Malév csőddel járó bankgaranciákat, adóbevétel kiesést, munkanélküliek emelkedését, stb? Belevették ugyanezt a BKV-val? Számítottak arra, hogy görög barátaink történetének vége a legnagyobb dráma lesz, amit Európa láthatott tőlük valaha is (és rántanak magukkal mindenkit, ha kell, ha nem...) ?

Ahogy Squid mondta kiválóan:
'Ez a kormány 3 hónapra sem lát előre a pénzügyek terén, köszönhetően az opportunizmus az alkalmatlanság és a klientúra mérhetetlen éhsége kulminációjából fakadó csődnek.'

ARP 2012.02.22. 17:11:47

Orbánt és csapatát azért fizetik valakik (ne felejtsük el, hogy Orbán Bilderberg-meghívott volt), hogy végigvigyen egy forgatókönyvet, ezt valamiféle "gazdasági szabadságharc"-ként tálalva (vajon kik ellen vívja?), végeredményben soha nem látott anyagi függésbe és kiszolgáltatottságba taszítva az országot.

Marcellusca 2012.02.22. 17:12:24

Öt perce ezen röhögök:
"szamóca

2012. február 22., szerda 12:04

...világos, hogy kellett valamit tenni, mert kezdtek rendbe jönni a dolgok M.o.-on. ."

Forrás: mno.hu/eu/az-eb-befagyasztana-hazankat-1053955/?pagenr=2#cikk_hozzaszolasok

rolika 2012.02.22. 17:17:30

Alapvetően elhibázott (volt és az is) az EU-támogatások intézményrendszere. Elképesztő, hogy a jól teljesítő nyugat-európai államok adófölöslegéből (ha úgy jobban tetszik, állampolgárainak szorgalmából) fel akarják húzni a "lemaradt" országokat, köztük édes hazánkat. Építünk autópályákat, hidakat, metrókat, faszomat, mindent, csak azért, hogy lehívhassuk az EU-pénzt. Ez a mantra, bazmeg: van EU-s pénz! Rákötöttük magunkat egy infúzióra, aminek persze nem nálunk van a csapja. Ha elzárják, hamar kiderül, hogy a magyar gazdaság TELJESEN életképtelen, nemcsak leragadna mondjuk a béka segge közelében a kohézió nélkül. Itt senki nem tud beruházni semmire, ha nem kap EU-s pénzt. Mindenki erre vár, az egész mezőgazdaság meg se mukkanna az EU-s pénzek nélkül, seperc alatt menne csődbe az egész hóbelevanc. Nem mintha nem érdemelnénk meg.
Több értelme lett volna annak, ha azt mondják a csatlakozás előtt, hogy figyeljetek, úgy szar nálatok minden, ahogy van, de most komolyan. Szüntessétek meg a BKV-t, a volánokat, a MÁV-ot, a 800000 rokit, a másfél millió álnyugdíjast, mindenféle kedvezményt, amit a kádárista csökött agyak megszavaztak a rendszerváltás óta, oszt' itt van háromgrillió ajró, fedezzétek belőle az átmenetet, nehogy éhenhaljon valaki. Van tíz évetek.
Hát, most nem itt lennénk, nem így állnánk, az biztos.

S.O.A. 2012.02.22. 17:18:54

@Marcellusca dr.: erre mondom azt, hogy bármekkora, de tényleg, bármekkora hatalom és sötétség összpontosul odafent a kormány körül, az igazán félelmetes mégis az, hogy ehhez még mindig tömegek tapsolnak...

Squid 2012.02.22. 17:19:54

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: "Bele vették ezekbe a becslésekbe a Malév csőddel járó bankgaranciákat, adóbevétel kiesést, munkanélküliek emelkedését, stb? Belevették ugyanezt a BKV-val? Számítottak arra, hogy görög barátaink történetének vége a legnagyobb dráma lesz, amit Európa láthatott tőlük valaha is (és rántanak magukkal mindenkit, ha kell, ha nem...) ? "

Tedd mellé a következőket:

Nokia
Sodexho
Edenred
T-Csoport
Telenor
Voda
Komplett Bankszektor
Nyugdíjpénzárak

Ez csak így fejből mindenféle alaposabb gondolkodás nélkül! Ez mind multi és mind leépít nagyrészben a Fidesz turbómagyar multiszopatásának eredményeképp. Kivágva azt a pengevékony adózói réteget aki nem minimálbér + zseb konstrukcióban, hanem full jövedelem után fizeti az SZJA bevételek háromnegyedét.

Ezek után jön még a nemzeti mobilcég 11%-os piaci részesedés aspirációval az első évben ami a másik 3 mobilcégnél és a T-csoportnál további leépítéseket és ezáltal csökkenő adóbevételt fog eredményezni.

Vidéki 2012.02.22. 17:26:28

2004 óta túlzott deficiteljárás alatt állunk. Volt olyan év, hogy a GDP 9 százalékánál nagyobb volt a deficit.

Mégsem jutott az EU potentátoknak eszük ágába sem, hogy a balliberális kormányzatok ellenében bevessék ezt a nehézfegyvert.

2011. évi pénzforgalmi hiányának alakulása megerősíti azt, hogy az államháztartás 2011. évi kitűzött egyszeri tételek nélküli eredményszemléletű (maastrichti) hiánycélja a GDP 2,94%-a a várakozásoknak megfelelően várhatóan teljesül, írta a Világgazdaság.

Az EU tagállamok túlnyomó részében nem biztosítható a három százalék alatti államháztartási hiány, mégis Magyarországgal akarnának példát statuálni?

Hol van ebben a ráció?

Voltak évek, amikor hatalmasan túlzott volt a deficit, mégsem javasolta az Európai Bizottság, hogy lépjen a következő szakaszba a túlzott deficiteljárás a országgal szemben.

Most mikor a túlzott deficit megszűnt, az Európai Bizottság azt javasolja, hogy lépjen a következő szakaszba a túlzott deficiteljárás a országgal szemben?

Őrült eszme és nincs benne rendszer.

Értelmetlen dolog ezért az Orbán kormányt felelőssé tenni.

Az EU illetékes elvtársai kételkednek most a 2012. év elején, hogy teljesül-e 2012-es költségvetési hiány irányszáma.

A kétely az bármikor felmerülhet annál, aki az erő helyzetében van, az mindig találhat olyan „kételyeket”, amiket ő megalapozottnak tart és úri kedve szerint szankcionálhatja a gyengébbet.

Ha van rajta sapka, azért, ha nincs sapka azért.

Oroszlánszerződésnek becézik azt a fajta szerződést, ahol a gyenge fél teljesen ki van szolgáltatva az túl erős félnek.

Aesopus tanmeséjében az oroszlán két másik állatot társul véve vadászni mentek.

Az elejtett zsákmányt három felé osztották, de az oroszlán úgy érvelt, hogy mindhárom rész jogosan őt illette meg.
A két gyengébb szövetséges társnak nem lehettek eléggé nyomós érvei az oroszlán túl erős és meggyőző érvei ellenében.

Aesopus végkövetkeztetése:

Nunquam est fidelis cum potente societas.

Azaz: Sohasem hűséges (őszinte) a (túlzottan) hatalmassal való szövetség.

"Az élet nem egy habostorta"

Viktus 2012.02.22. 17:27:19

Példaként hozták fel, hogy találkoztak olyan adószám nélkül dolgozó kereskedővel, aki a lebukását követően is folytatta tevékenységét. Ajándéktárgyainak értékesítését a másodszori ellenőrzés után sem hagyta abba mondván: „gyűjt a következő bírságra”.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/22/a_busojarasra_csapott_le_a_nav/

Ez ám az az unyiós tagország :D van az országban pár ezer kínai üzlet azokat mi okból nem tudják végigjárni?

Viktus 2012.02.22. 17:35:16

@Vidéki:

Nehéz ez a narancs bolsi koponya. Éveken át Európa túlköltekezett, de jött egy világgazdasági válság meg egy euro válság , és biza vége lett a világpiac pénzbőségének vagy miképpen is fogalmazott anno a vörös bolsik vezére anno. A vörös bolsik megbuktak jöttek a narancs bolsik, és bizony unortodox tatárjárás helyett észre kellett volna venni az új szelek fújdogálását. Már nincsen számolatlanul feltételek nélküli ingyen pénz ez van. Tetszik nem tetszik Olaszországban ezen okból bukott a miniszterelnök, görögöknél is új banda lett. Pénz kell most már olyan számokat kell prezentálni amik finanszírozható jövőképet mutatnak, és persze mindezt ortodox módon Gyuri unortodox hülyeségeire max. a hazai narancsbolsik vevők. Idén nincs manyup. pénz irreális a NAV plusz 1000 milliárdos bevételnövekménye is, ha csak nem újítják fel narancs bolsiék a pufajkás hagyományokat, és mennek padlást söpörni ... anélkül pedig kénytelenek lesznek cselekedni valódi REFORMOKAT nem csak pofázni róla, ahogy amaz túlmozgásos anno, és csökkenteni ténylegesen a kiadási oldalt.

S.O.A. 2012.02.22. 17:35:28

@Vidéki: Isten hozott sötétség fejedelme... olvasd el alaposabban a posztot te is, mert neked is szövegértési gondjaid vannak. Összefoglalom a lényeget, hogy trollok is értsék: a büntetést lehetővé tevő törvény a magyar EU-s elnökség idején született, AZÉRT MOST BÜNTETNEK.

Nem kell válaszolni, szűrtelek. Egyszerűen belefáradtam a trollok elleni kommentháborúba (=igen, neked van igazad, én meg mszp-s zsidó vagyok)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.02.22. 17:35:36

@Vidéki: jólvan, látom előkerültél te is. :D

Dekatlon 2012.02.22. 17:37:53

@Kutchek:
"Most jön az a kis passzus a Zalaptörvényből, hogy ha a kormány elbasz valamit, akkor a zemberek összedobják valami különadó címen!!! "

Tekintve, hogy mióta tudták, hogy ez lesz, nem tűnik véletlennek ennek a passzusnak az alaptörvénybe kerülése...

sárkányfő 2012.02.22. 17:39:02

@bigapples:
"2011-ben 3% hiány helyett szufficit.
2012-ben 3% alatti lesz a hiány
2013-ra becsülnek (!!) 0,25%-os túlköltekezést, 70 milliárdot."

2011-ben a strukturális hiány több mint 6% volt. Pont.
Minket se lehet hülyének nézni, az EU-t sem. Hogy az elrabolt manyup kassza miatt végül a nominálisan jobb lett az eredmény, az nem számít, mert egyrészt egyszeri bevétel volt, másrészt nem a Fidesz képességét mutatja, hogy a 11 év alatt 3 millió ember által felhalmozott pénzt el bírta költeni, harmadrészt a strukturális hiány még nőtt is, tehát a rendszer maga egyre rosszabb, negyedrészt ekkora lopással nem büszkélkedni kéne hanem szégyenkezni.
De most komolyan. Tényleg nem kéne már mindenkit hülyének nézni. Benned olyan fel bír merülni, hogy a pl. ebben a Fidesz hibás? Vagy bármiben? Te tényleg a Fidesz által felvázolt világban élsz? Komolyan mondom, minden bántás nélkül, de rossz nézni. És a fenti posztot egyáltalán elolvastad?

2012-2013: nyugtával dicsérjük, oké? Pont ma derült ki, hogy korrigálják a költségvetést, szóval máris megbukott. Másfél hónap alatt. Ennyit tud Matolcsy. Azért tud ennyit, mert egy dilettáns barom. Bár fejlődik, tavaly január végén kellett (először) módosítani a költségvetést, szóval akkor csak pár hetet bírt ki a zseniális szellemi termék.
A fideszeseken kívül senki nem hisz Orbán és Matolcsy szavainak, még a múltról és jelentől is hazudnak, gondolod, hogy a jövőre vonatkozó szavaikat elhiszi bárki? Hogy egyáltalán felmerül a hallgatóban, hogy igazat mondanak? Vagy szerinted most "nincsenek megszorítások"? Tényleg hihetetlen miket irkálsz be.
Eh, csak hergelem magam, most is nyilván csak a falnak beszéltem...

Viktus 2012.02.22. 17:41:17

@zrobasé:

"micream 2012. február 22. 16:50

mindenki tudta, hogy orbán forradalma nem lesz olcsó! de a szabadságharc megér egy kis nélkülözést! ha kuba ki tud tartani a szabadságharca mellett több mint ötven éve, akkor a magyarok is kitudnak."

:D

bigapples 2012.02.22. 17:54:34

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:
lol eurózóna tag vagyunk? mióta? vagy aláírtuk a paktumot és ránk is vonatkozik?

ha a tagjai lennénk, épp a paktum alapján kisebb, de azonnali büntetést kapnánk, ha elmeszelnek bennünket.

sárkányfő 2012.02.22. 18:02:02

@Sir Galahad:
Kedves Galahad,

a legnagyobb jóindulat mellett írom, hogy kommented téves valóságérzékelést tükröz.

Legalább három olyan nagyobb tévedésre és életszerűtlenségre alapozol, ami az egész logikádat teljesen alaptalanná teszi:

1. A döntés a jövőnek szól, a már megítélt kohéziós támogatásokat oda fogják adni, csak újakat nem ítélnek oda csak egy szűkített keret erejéig.

2. A bankadót, válságadókat fennt lehet tartani, de ennek egyrészt azonnal újabb bizalomcsökkentő hatása lesz, amivel ismét tökör rúgja a kiszámíthatóságot és a bizalmat a Fidesz, és a bizalomcsökkenést a piac azonnal beárazza, tehát gyengül a forint, nő a benzin ára, stb.
Továbbá - bár ezt a kormány talán soha nem fogja felfogni - a magyar gazdaságot további mélyülő recesszióba döntené a több különadó. Ők persze sose értik meg, de ha a nyereséges cégeket, szektorokat agyonadóztatják, akkor pont azokat terhelik le, akik húznák a szekeret. Ezek részei a magyar gazdaságnak, nem valami különálló dolgok. Ezek megszorítások, amikből nem lesz növekedés. Ezek az adók növekedés-visszafogó adók. Lehet utálni a bankokat, de mélyen szerves részei a magyar gazdaságnak, sőt kulcsfontosságúak. Ha őket bántjuk, közvetve magunkat bántjuk. Elég lenne elolvasni Széchenyi István könyvének csak a címét: Hitel. Nem véletlenül ez a címe. A magyar kb. gazdaság ezer éve tőkehiányos. Ő már felismerte. A fidesz vajon felismeri-e valaha?

3. Úgy általában az a logika, hogy majd mi szkanderezünk az EU-val, ha az EU csökkenti a támogatást, akkor majd bosszúból mi különadózunk, és akkor mi nyertünk, ez komolyan, szürreális. Először is ne akarjuk szkanderozni az EU-val. Tudod az óriás meg a hangya. Nem mi fogjuk őket legyűrni. Ez az egész logika, hogy szabadságharcolunk saját szövetségeseink ellen, akik egyébként nem várnak el semmi mást tőlünk, mint amit önmaguktól is elvárnak, és amit mi is beígértünk, ez egy beteg logika.
Aztán a szektorális különadók most is per alatt vannak. Ezek sem EU konformak. Könnyen lehet, hogy majd vissza kell azokat fizetni. Talán még ebben a ciklusban, talán a következőben. Ekkora bombát/csontvázat hagyni a következő kormányra, és főleg a magyar népre, finoman szólva se nem okos, se nem nem hazafias cselekedet, és bőven meg fogja bosszulni magát.

És szintén e kapcsán (ez akár már a 4 pont lehetne): ezek a bankok nem tudják rávenni az EU-t a döntése megváltoztatására. Ezek a bankok itthon nagynak tűnnek, de az EU-ban kicsik. Legalábbis ami a magyar részüket illeti. Pici ország vagyunk, nagyon. Az EU GDP-jének 1%-át sem állítjuk elő. Az itteni leányvállalatok magyar mércével agyon lehetne adóztatva, de ez az EU-ban fel sem tűnik. De amúgy sem pár bankon múlik mit dönt az EU, ez csak mélyjobbos paranoid rémálmokban van így, a valóság más.

bigapples 2012.02.22. 18:03:29

@sárkányfő: A 2012-es és 2013 számokat az EU mondja, lehet az az álláspontod, hogy mindenki hülye narancsdroid az EU-ban is, de azzal nem sokra megyünk. :)

Persze, 2011 csak a nyugdíjvagyonnal van meg, de ritka unfair akkor büntetni, amikor szerintük is teljesítjük a feltételeket és csak minimális csúszást látnak a jövő évben. És igen, elkezdték gyorsan visszavágni Matolcsyék a kiadásokat pár 10 milliárddal, hogy végül ne lehessen oka 0,25%-okra hivatkozva elvenni 150 milliárdot az országtól az EU-nak, mert ha elveszik, az végleg elveszik a számunkra.

Vidéki 2012.02.22. 18:10:59

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Megértelek, hogy félsz elolvasni egy normális hozzászólást .

Dédelgeted tévhiteidet és kényszerképzeteidet.

Még a széltől is óvod őket, nehogy meginogjanak.

Vidéki 2012.02.22. 18:22:13

@Viktus:
Nem jól látod a „környülállást”!

Például gondolhatnál erre is:

Az „Édentől Keletre” terül el a kétsebességes Európai Unió hátsó udvara.
Amikor még az EU egy sebességes volt, mindenki egyenlő volt.
A kétsebességes Európai Unióban viszont a vannak egyenlőbbek.
Az Európai Bizottság döntéshozó potentátjai az első sebességes területéről kerülnek ki

Például:

A mérhetetlenül arrogáns öreg hölgy „Neelie Kroes holland biztos arra kért egyértelmű választ, hogy a kormány kér-e átfogó véleményt az Európa Tanácstól a magyar médiajogszabályok módosításainak megfelelőségéről és azok végrehajtásáról, továbbá elfogadja-e és gyakorlatba iktatja-e az ET majdani ajánlásait.”

„A Bizottság képviselője azt akarta kicsikarni a magyar kormány képviselőjétől, hogy az Európa Tanács tagállamokra nem kötelező, sőt ez esetben még meg sem fogalmazott, senki által nem ismert ajánlásainak elfogadására a magyar kormány vállaljon kötelezettséget. Ez egyszerűen egy arcpirító helyzet volt."

„Bezzegeurópa is tud tévedni, ami főleg a hozzám hasonló, javíthatatlanul nyugatos polgárok számára fájdalmas. És dühítő, ha nem tévedésről, hanem egyértelmű és túlzó beavatkozásról van szó.”

„A múlt heti vitában nem konzultálni akartak, hanem biankó aláírást követeltek egy még nem is létező ajánlás kötelező elfogadására. Erről lehet vitatkozni, de a vitában az érvek helyét nehezen pótolja az indulatos hangnem.”

Kroes arroganciája olyan érzésből táplálkozhat, hogy neki korlátlan hatalma van a neki kiszolgáltatottak felett.

Kroes csak egy csepp a vele egyforma mentalitású EU potentátok tengerében.

sárkányfő 2012.02.22. 18:26:17

@bigapples: na azt megnézem, hogy az EU ezt mondja, belinkelnéd?
max olyat mondhattak, hogy a kormány tervei beválnak, azaz az lesz, amit a Fidesz mond, akkor lesz ennyi hiány, de egyébként meg a fidesz-médián túli kis világban, a földgolyó maradék kis részét illeti, épp attól hangos a sajtó, hogy teljesen megalapozatlanok a számok, idénre is, jövőre is. idénre valami 400 milliárdos hiányt számoltak ki, de ha a recesszió nagyobb lesz, akkor még többet.

2011 kapcsán megismétlem azt, amit úgy látszik nem sikerült megérteni: NEM teljesítettünk semmit. A strukturális hiány számít, az egyszeri rablásból származó pénzzel nem lehet elvakítani senkit, hiába szajkózzátok. 2011-ben hatalmas hiány volt, nagyobb mint 2010-ben vagy 2009-ben, azaz a rendszer lefelé tartó pályán van, évről évre nőtt a hiány.

De tudod mit? Én vagyok a hülye. Komolyan. Teljesen kizárt hogy bármit is elérjek nálad (vagy más fideszesnél) józan érvekkel, ilyenekkel, és ezt már régen tudnom kéne.

Vidéki 2012.02.22. 18:31:49

@sárkányfő:

Látomásaidban az elrabolt manyup kassza jelenik meg.
Ébresztő, fel!

Az már kiesik a tudatodból, hogy korábban kötelezően muszáj volt belépni a manyupokba, amelyek hatalmas működési költségekkel működtek, a járulékosok szempontjából rossz befektetési döntéseket hoztak, ezért 14 év alatt siralmasan rossz hozamokat tudtak csak produkálni.

Kizárólagos haszonélvezők voltak a kecskék akikre rábízták a káposztát.

Nagy vesztes volt az államkincstár, ahonnan hiányoztak a nyugdíjkiadások fedezetét biztosító bevételek ezért évről-évre hatalmas, nagy kamatköltséggel járó hitelfelvétellel kellett fedezni a nyugdíjkassza hiányát.

Erre a Bajnai kormány főtanácsadója is rájött, és széles körben publikálta javaslatait.

Tehozzád ezek a gondolatok még nem jutottak el.

„Le vagy maradva több brosurával.”

sárkányfő 2012.02.22. 18:44:23

@Vidéki:
"Látomásaidban az elrabolt manyup kassza jelenik meg."
A közelmúlt történelmi tény, hiába akarod látomásnak beállítani. Ez a nagy fidesz-terv? ami vállalhatatlan azt látomásnak hazudni?

"korábban kötelezően muszáj volt belépni a manyupokba"
valóban, ahogy nyugdíjjárulékot is kötelező volt fizetni, és ha a kormánynak az lett volna a baja, hogy kötelező, akkor megszüntethette volna kötelezőséget, illetve szabaddá tette volna a kilépést (na nem zsarolással tette volna kötelezővé)

"hatalmas működési költségekkel működtek, a járulékosok szempontjából rossz befektetési döntéseket hoztak, ezért 14 év alatt siralmasan rossz hozamokat tudtak csak produkálni."
hazugság, hazugság, hazugság.

"Kizárólagos haszonélvezők voltak a kecskék akikre rábízták a káposztát."
Ha Fidesz-közpénz kombóról beszélsz, akkor egyetértek. Egyébként nem csak hazugság, de abszurd is, hiszen a manyupok működési kereteit, szabályozását az állam tudja szabályozni, ahogy szabályozták is, tehát nevetséges az egész állításod logikája is.

"Nagy vesztes volt az államkincstár, ahonnan hiányoztak a nyugdíjkiadások fedezetét biztosító bevételek ezért évről-évre hatalmas, nagy kamatköltséggel járó hitelfelvétellel kellett fedezni a nyugdíjkassza hiányát."
Hazugság, a manyupok léte önmagában növelte az országgal szembeni bizalmat, amit a piac beárazott, tehát kamatokban, CDS-felárban, tőzsdében, az ország hosszútávú kilátásaiban és főleg a ma dolgozók 20-30 év múlva esedékes nyugdíjaiban egyaránt visszajött (volna) bőven az ára.

További kellemes hazudozást.

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.02.22. 19:05:19

@sárkányfő: pont a minap volt szó a rádióban Görögország kapcsán arról, hogy a megszorítások olyan mélyülő recesszióba dönthetik az országot, ahonnan soha többé - és ezt kéretik szó szerint venni - SOHA TÖBBÉ nincs kiút. Csak összeomlás, évtizedes káosz, nyomor és füstölgő romok. Ez az, amit a magyar politika soha a büdös életben nem fog fel. A növekvő árak, csökkenő fizetések, megszorítások és elvonások egy olyan recessziós spirálba ránthatják az országot, ahonnan már nincs kiút.

Te vidékivel beszélgetsz? Fölösleges. Ennyi erővel keress egy spambotot, és írj neki emileket, kb ugyanazt fogod elérni. Elfáradsz. Fölöslegesen.

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: ne mszp-s zsidózz, a fidesz tele van velük (igaz, azok mszmp-sek eredetileg). Csak erről szeretnek elfeledkezni a narancs-szemüveges létformák.

Virág et. 2012.02.22. 19:07:06

@Vidéki: Az ilyesmit hívják befektetésnek. Tudod, amikor eleinte áldozattal jár valami, de aztán nyersz rajta. A MANYUP befektetés volt az államnak, amely rövidtávon nyilván nehézségeket okozott, hiszen kiestek azok a bevételek, de a kifizetések még megmaradtak, viszont hosszútávon nagy mértékben és fenntartható módon tehermentesítette volna az államot, hiszen azt a pénzt nyugdíjként már nem az államnak kellett volna kifizetnie.

Ehelyett ezek a zsenik államosították az egészet és azóta már a seggére is vertek, hogy toldozgassák a Matolcsy-féle gazdaságpolitika miatti lyukakat. A probléma csak az, hogy ezt a pénzt egy kormánynak végül is majd vissza kell fizetnie nyugdíj formájában az embereknek. Akkor ez a 3000 milliárd nagyon fog hiányozni és hacsak nem találunk olajat a Hortobágyon, akkor sem lesz sehol felesleges 3000 milliárdunk.

Ezt hívják belső hitelfelvételnek. Olyan, mint az IMF csak itt nem a gonosz karvalytőke hitelez, hanem mi vesszük el a pénzt azoktól, akiket elvileg képviselnünk kéne és utánunk az özönvíz alapon majd lesz valami, valaki majd visszafizeti 10-20-30 év múlva, az minket már nem érdekel.

Squid 2012.02.22. 19:07:14

@bigapples: "Persze, 2011 csak a nyugdíjvagyonnal van meg, de ritka unfair akkor büntetni, amikor szerintük is teljesítjük a feltételeket és csak minimális csúszást látnak a jövő évben. És igen, elkezdték gyorsan visszavágni Matolcsyék a kiadásokat pár 10 milliárddal, hogy végül ne lehessen oka 0,25%-okra hivatkozva elvenni 150 milliárdot az országtól az EU-nak, mert ha elveszik, az végleg elveszik a számunkra."

Jézus a kereszten!!!

Tehát elismered hogy a "kreatív könyvelés" eredményeképp "lett" meg a 2011-es szám. Mond már el nekem akkor miért unfair, hogy idénre nem hiszik el hogy sikerülni fog? Vagy van még egy MNYP kassza amiből meglesz az idei, aztán még egy amiből a 2013-as?

Amiért az EU büntet minket az a FENNTARTHATÓ gazdasági politika hiánya! Szerinted a békemenetes agyalágyultakon kívül kit lehet megetetni (főleg az EU-ban), hogy nálunk minden rendben lesz megszorítás nélkül? Szerinted kinek nem tűnik fel, hogy a MNYP pénz nélkül 2011-ben bedőltünk volna? Az hogy egyszer kikozmetikázták tavaly a számokat a lenyúlt lével nem azt jelenti, hogy a jövő is biztosítva van. Ez a baj ezt kéne felfogni, és nem az EU-n hörögni, hanem itthon felelősségre vonni Orbánt és Matolcsyt azért amit az elmúlt 2évben tettek és romboltak.

Ennyi..

dzsi85 2012.02.22. 19:22:17

@bigapples: hiába írod le megint, attól még nem igaz! az államháztartási hiányt igaz, hogy a manyup pénzekkel kozmetikázta a kormány, így mentek 3 % alá.. de ez nem szufficit! és enélkül közel 7 % lett volna a hiány! ez minden, csak nem dicsérendő... pech, hogy a bizottságban se fideszes droidok ülnek és pontosan látják, hogy a 3 % csak a nyugdíjpénzek einstandolásával sikerült!

2012-vel kapcsolatban meg javaslom olvasgass egy évvel ezelőtti ngm-es anyagokat, megmosolyogtató, hogy a valóságban történtektől mennyire elrugaszkodott terveik voltak!

dzsi85 2012.02.22. 19:29:08

@Vidéki:
"Mégsem jutott az EU potentátoknak eszük ágába sem, hogy a balliberális kormányzatok ellenében bevessék ezt a nehézfegyvert."

1. az eu-nak eddig nem volt ilyen lépéshez jogalapja.
2. a jogalapot a magyar eu elnökség alatt elfogadott, a kormány által deklaráltan támogatott "hatos csomag" teremtette meg. ezt hívják öngólnak!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.22. 19:34:32

Ezen azért röhögtem. Az EU meg akarja vonni a támogatások egy részét, hogy _ösztönözze_a_hiány_csökkentését_ .
Az fasza, tutira kevesebb lesz a hiány, ha alapból nem lesz pénz...

Az EU szerintem azért vonja meg a támogatást, mert meg mertük basztatni a bankokat...

Sir Galahad 2012.02.22. 19:35:06

@sárkányfő: Kedves sárkányfő! Amit leírtam, abban - bár lehet, nem volt egyértelmű - részemről volt némi irónia is. Persze, igazad van, az EU-val nem lehet szkanderezni... az erősebb kutya vacsorázik, pont. De azért - idézlek - abban is van némi irónia, hogy az EU-t úgy emlegeted, hogy "akik egyébként nem várnak el semmi mást tőlünk, mint amit önmaguktól is elvárnak". Nos: hány tagországnak van 3 százaléknál magasabb deficitje? És közülük hányat büntetnek most? Ugye-ugye... Hozzáteszem, a fejlesztéseket, amiket a kohéziós alapból finanszíroznának, fel is lehet függeszteni, nem kell saját forrásból befejezni. De ez esetben megintcsak megy majd a sírás-rívás, hogy azaszemétrohadtorbán... szóval nem lesz ez jó így se, úgy se. És még valami. Igazad van, nem lehet a bankszektort meg a multikat agyonterhelni. De a lakosságot se... és akkor mégis, ha kell, akkor kit?

dzsi85 2012.02.22. 19:36:15

@Vidéki: óriási, tényleg hasznosak ezek a pártközpontos kommunikációs órák... egy pillanat alatt sikerült arra terelned a szót, hogy a manyup-ok milyen szarok - ja, azzal nem fárasztanálak most, hogy tévedsz -, miközben arról volt itt szó, hogy a 3 %-os hiány tartása ezen manyup pénzek államosításával sikerült csak! ez utóbbi kapcsán is hallhatjuk esetleg megtisztelő véleményed?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.22. 19:36:15

@Squid: Az a baj, hogy ha megbüntetnek minket, akkor tök mindegy, milyen lesz a gazdaságpolitika, a hiány az egekbe megy, a Forint bedől, a gazdaság összeomlik.

sárkányfő 2012.02.22. 19:36:15

@Sandman (KaraKum): igazad van.

ami a örögöket illet, az egy nagyon szomorú történet. valaha, bő 2 ezer éve, ők voltak a világ legfejletetbb része, de ez már sehol sincs. az elmúlt 200 évben vagy 5-6 -szor volt államcsődjük, átlagosan 30 évente összehoznak egyet, náluk ez már hagyomány.
ebből mondjuk tanulhatnánk, a kapitalizmus és demokrácia önmagában semmit sem ér, azt is el lehet kúrni, okos, dolgos, változni-alkalmazkodni képes nemzeteknek való a kapitalizmus. remélem mi bírunk jobbak lenni a görögöknél, bár fogadni nem mernék rá.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.22. 19:38:35

Mondjuk az is igaz, hogy kurvára nem látszik az országon, hogy mennyi pénzt belenyomtak eddig.

dzsi85 2012.02.22. 19:38:59

@ColT: a "büntetés" valójában a kohéziós alapból származó támogatások visszatartása! ergó, 2013-tól cc 150 milliárd forinttal kevesebbet hívhatunk majd le, ha minden így marad autópálya építésre, hídfelújításra, metróra, stb... én azt gondolom, nem is feltétlen baj, hogy ezeket a pénzcsapokat itthon elzárják... persze a fidesz közeli építési vállalkozók most biztos aggódnak (bár szerintem olyan nagyon nem... max még tíz alvállalkozóval kevesebb lesz projektenként kifizetve)

Virág et. 2012.02.22. 19:49:10

@ColT: Nem vonnak meg semmit. Jön a 100 milliárdos "kiigazítás" (megszorítás narancs neve) és meg lesz a 3% vagy legalábbis az irány látható lesz és nem hajtják végre a szankciókat.

A szomorú az egészben, hogy ez előre volt látható, de ezeknek a barmokban tényleg helybe kell menni a pofonért, hogy értsenek belőle.

"Az EU szerintem azért vonja meg a támogatást, mert meg mertük basztatni a bankokat... "

Nem, a bankadó épp költségvetési bevételt növelő tétel, tehát pont hogy a büntetés ellen szól. Az egykulcsos környékén kell kapirgálnod, ha az okokat keresed. Viktorék azt hitték, hogy a manyup einstanddal mindent elintéztek, EU letudva, pipa, lehet továbbmenni. Azzal persze nem törődtek, hogy Brüsszel Bajnaiék óvatos bepróbálkozására hasonló témában (amit persze fideszes "megvédjük a nyugdíjakat a szocialistáktól" felkiáltás kísért) már kereken kimondta, hogy azt nem fogják beleszámítani a túlzottdeficit eljárás során.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.22. 19:54:54

@dzsi85: Közvetve elég sok bevételtől esik el az ország, mert azért ezekből a pénzekből elég sok olyan munka folyt, amiből valaki fizetést kapott.
A kormányközeli cégeket ne féltsd, mert azoknak nem lesz kevesebb lopnivaló, majd elveszik tőlünk :D

@Virág et.: "és meg lesz a 3% vagy legalábbis az irány látható lesz és nem hajtják végre a szankciókat."
Pont azt mondták, hogy nem látják az irányt (én sem amúgy :D )

"Nem, a bankadó épp költségvetési bevételt növelő tétel, tehát pont hogy a büntetés ellen szól."
De a nagy bankok ellen is, azoknak meg megvannak a kapcsolataik.
Különben is nonszensz, hogy pont pénzelvonással akarnak ösztönözni egy olyan országot, aminek elsősorban pénzre lenne szüksége a gazdaság beindításához :D

"Azzal persze nem törődtek, hogy Brüsszel Bajnaiék óvatos bepróbálkozására hasonló témában (amit persze fideszes "megvédjük a nyugdíjakat a szocialistáktól" felkiáltás kísért) már kereken kimondta, hogy azt nem fogják beleszámítani a túlzottdeficit eljárás során. "
De amúgy beláthatnák, hogy ha nem nyúlják le a manyup pénzt, akkor itt már államcsőd lenne.

Azzal mondjuk nem vitatkozok, hogy a kormány alkalmatlan, de ez nem újdonság, már vagy 20 éve így van...

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.02.22. 19:59:42

@ColT: mert csorog az mindenütt, mindenki zsebe tele lesz, csak az ország megy csődbe közben.

Vidéki 2012.02.22. 20:03:23

@sárkányfő:

Ez is egy látomásod: "hatalmas működési költségekkel működtek, a járulékosok szempontjából rossz befektetési döntéseket hoztak, ezért 14 év alatt siralmasan rossz hozamokat tudtak csak produkálni."
hazugság, hazugság, hazugság."

A 14 évi tevékenység évi reálhozama mindössze átlag 0,78% volt! Messze alatta marad annak, amit egy laikus is kpes lett volna elérni, ha befizetett járulékain egyszerűen magyar állampapírokat vásárol

A manyup rendszert még a Horn kormány alkotta meg a Világbank nyomására. Ezt a reformnak kikiáltott kártékony rendszert egyetlen nyugat-európai ország nem vezette be, csak gyenge kelet-európai államokra tudták rákényszeríteni.

Csehország és Szlovénia kormányai a saját önérdeküket józanul képviselve elzárkóztak ettől.

Svédországban jól működő állami nyugdíjrendszer létezik.

Virág et. 2012.02.22. 20:03:40

@ColT: Most nem látják, mert még nincs. Itt az alkalom, hogy lépjen a kormány, eddig a szép szóra nem hallgattak, most már van tétje is a dolognak. Talán majd most.

"De a nagy bankok ellen is, azoknak meg megvannak a kapcsolataik."

Paradox módon épp a bankok és úgy általában a befektetők járnak rosszul, ha elfogynak az EU-s pénzek. Az EU-s pályázatok sok vállalkozói hitel önrészét képezték, illetve voltak elengedhetetlenek, hogy egyáltalán befektessenek az emberek. Az EU-s pénzek befagyása leállítja a gazdaságot és az árt a bankoknak is. Ezzel nem tudnak nyomást gyakorolni a kormányra. Nem, ez tisztán hiánypolitika és erősebb EU, ami nem kicsit Viktor elnöklete alatt lett olyan, amilyen.

"Különben is nonszensz, hogy pont pénzelvonással akarnak ösztönözni egy olyan országot, aminek elsősorban pénzre lenne szüksége a gazdaság beindításához :D"

A pénzelvonás rémével ösztönöznek. Egy fillért nem vettek egyelőre el és ha észre tér a gazdaságpolitika, akkor nem is fognak. Ha nincs ez a kényszer, akkor elmúltnyolcévezéssel kibekkeli a kormány belföldön egész a szakadék mélyéig.

"De amúgy beláthatnák, hogy ha nem nyúlják le a manyup pénzt, akkor itt már államcsőd lenne."

És miért van ez így? Mert dilettáns gazdaságpolitikát folytattak: csináltak egy éves szinten újratermelődő 500 milliárdos lyukat az egykulcsossal, amitől aztán csodát vártak, de nem indított be semmit. Mivel visszacsinálni ciki lenne, ezért áfá-t emeltek, meg jövedéki adót (fogyasztási adók), amelyek tovább fogják vissza a fogyasztást, tehát lassítják a gazdaságot. Miután látták, hogy ez nem jó, jöttek a szektorális különadók, bankadók, aminek köszönhetően a multik leépítenek, illetve korlátozódik a vállalkozói hitelkihelyezés - tovább lassul a gazdaság. Ez egy spirál, amit maguknak csináltak.

Nem volt fényes helyzetben az ország 2010-ben, de azon is sikerült rontani és ezért egyedül ők a felelősek, senki más. Bár ezt soha egyetlen fideszes sem fogja elismerni. Ahhoz gerinc, egyenesség és tartás kéne.

Vidéki 2012.02.22. 20:17:57

@Virág et.:

"Átmeneti nehézségeket is el kell viselnünk egy jobb jövő reményében"

"Nem ehetjük meg a holnap aranytojást tojó tyúkot ma paprikás csirke formájában"

Te is ezt ismételgeted:

" Az ilyesmit hívják befektetésnek. Tudod, amikor eleinte áldozattal jár valami, de aztán nyersz rajta. A MANYUP befektetés volt az államnak, amely rövidtávon nyilván nehézségeket okozott, hiszen kiestek azok a bevételek, de a kifizetések még megmaradtak, viszont hosszútávon nagy mértékben és fenntartható módon tehermentesítette volna az államot, hiszen azt a pénzt nyugdíjként már nem az államnak kellett volna kifizetnie."

De konokul nem akarod felfogni, hogy ennek a rossz hatásfokkal működő intézménynek hatalmas költségeit az adófizetők fedezték:

Nagy vesztes volt az államkincstár, ahonnan hiányoztak a nyugdíjkiadások fedezetét biztosító bevételek ezért évről-évre hatalmas, nagy kamatköltséggel járó hitelfelvétellel kellett fedezni a nyugdíjkassza hiányát.

Erre a Bajnai kormány főtanácsadója, Kun János, neves közgazdász is régen rájött, és széles körben publikálta már akkor javaslatait.

Virág et. 2012.02.22. 20:31:23

@Vidéki: Persze, hogy az adófizetők fedezték, ki más fedezte volna? A marslakók? Mindent az adófizetők fedeznek, ha hiszed ha nem, még a bankokat is, mert a banknak sincs saját pénze csak a betéteseinek van, azok pedig végső soron adófizetők - maximum nem magyar adófizetők.

Azzal próbálj meg vitatkozni, hogy hosszútávon nem lett volna-e jó dolog a nyugdíjköltségeket kiszervezni a költségvetésből. Nem fog menni.

A jelenlegi megoldás a legrosszabb: 3000 milliárd, ami keservesen fog hiányozni, ha majd ki kell nyugdíjnak fizetni, eltűnt, nyoma sincs. Az államadósság gyakorlatilag érintetlen, az aktuális árfolyamtól függ, hogy csökkent vagy nőtt, de lényegét tekintve érdemi elmozdulás nincs. Nyugdíjbomba ugyanúgy ketyeg, csak már a szebb jövő sincs, amiben bízhatnánk.

Viktus 2012.02.22. 20:34:43

„Ha a budapesti kerületi polgármesterek gyomra beveszi hogy 23 polgármesteri hivatal és 23 polgármester mellett 23 kormányhivatal és 23 kormányhivatal-vezető jöjjön létre, és ez a közigazgatás racionalizálásába az ő részükről belefér, akkor én meghajlok az ő erejük előtt. Ők pont 22-vel vannak többen, mint én” – mondta Navracsics a Hír tv-nek.

index.hu/belfold/2012/02/22/navracsics_beletorodik_hogy_legyen_23_jarasi_hivatal_budapesten/
-

ez ám a spórolós közigazgatási reform ...

delano 2012.02.22. 20:37:18

@Vidéki: "De konokul nem akarod felfogni, hogy ennek a rossz hatásfokkal működő intézménynek hatalmas költségeit az adófizetők fedezték"

Az a nagyon gáz, h nem arra válaszolsz, ami az egész undorító nyugdíjrablás lényege. Az intézmények drágán működtek? Lehet. Lényegtelen. Kevés hozamot hoztak? Lehet. Lényegtelen.

A lényeg az, hogy privát számlára gyűjtöttem privát pénzt, félretettem nyugger éveimre. 12 évig gyűjtögettem, majd ezek kiraboltak, és lenyúlták az utolsó fillérig. Így tényleg olcsóbb kezelni, mert nincs mit kezelni. Hozamot sem fizetnek, mert nincs mire. A pénz eltünt. Nyom nélkül. Pár hónap alatt. Ez a lényeg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.22. 21:00:29

@Virág et.: Az a baj, hogy lóvé nélkül akkor sem tér magához a gazdaság, ha amúgy megtenné. Az EU pénzekből meg mondjuk szerintem vajmi kevés szokott a bankokhoz visszafolyni. Az igaz, hogy lassuló gazdaság nem vesz fel annyi hitelt, de igazából a bankok ettől nem fognak csődbe menni.

vomit 2012.02.22. 21:42:52

@Talon: volt mar ilyen otlet
UK Proposes All Paychecks Go to the State First
m.cnbc.com/us_news/39265847
The UK's tax collection agency is putting forth a proposal that all employers send employee paychecks to the government, after which the government would deduct what it deems as the appropriate tax and pay the employees by bank transfer.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.02.22. 21:54:12

azért még vannak gazdaság-élénkítő ötletek, lásd Kincsem program ... lehet, hogy valakinek vannak felesleges bányalovai? Ha befulladnak a kohéziós milliárdok, még mindig vágtathatunk a szebb jövő felé ...

morgasjoga.blog.hu/2012/02/22/a_lo_tuloldal

sárkányfő 2012.02.22. 21:57:37

@Vidéki:
Ha igaz lenne amit írsz, még az is szép eredmény volna a nagy világválság után, de nem igaz. Ráadásul akárhányszor énekeld el a versikédet, még elvi szinten sem jogsítana fel semmilyen kormányt milliók zsarolására és kirablására az, hogy szerinte nem elég nagy hozammal működik egy cég. Ilyen alapon bankokat, cégeket, biztosítókat lehetne bármikor államosítani...

Ráadásul pláne szép a manyupok hozama (amit eleinte egyébként veszteségnek hazudtatok, Orbánnal az élen, ma már "csak" kis nyereséget hazudtok), ha az állam mindent elnyelő fenektelen bendőjéhez viszonyítjuk: az ugyanis azonnal elpusztít, felél minden befizetést a komminista korszakban felépített, kommunista logikájú nyugdíjrendszer miatt. Ez utóbbit védik annyira a kedvenceid. Azaz miközben a manyupk megőrizték a tőke 100%-át, és még kamatoztatták is, addig az állami nem hogy nem kamatozik, de a tőke 0%-át őrzi meg. És hogy mi lesz 20 meg 30 év múlva? Miután a demográfiai bomba robban? Lassan mondom, hogy megértsd: le-szar-ják.
Ezt csinálják az önjelölt nagymagyarok.
Lopnak, majd még mellüket döngetik, hogy milyen jól csinálták, hogy az ellopott pénz betakarja az elkúrásukat... Szarháziak...

Squid 2012.02.22. 21:58:29

@Vidéki: "De konokul nem akarod felfogni, hogy ennek a rossz hatásfokkal működő intézménynek hatalmas költségeit az adófizetők fedezték:

Nagy vesztes volt az államkincstár, ahonnan hiányoztak a nyugdíjkiadások fedezetét biztosító bevételek ezért évről-évre hatalmas, nagy kamatköltséggel járó hitelfelvétellel kellett fedezni a nyugdíjkassza hiányát."

Adófizetők a saját betétükből fedezték basszus ennyire nem lehet vastag az arcbőröd bakker...

Államkincstár? Vesztes? Tényleg? Szerinted most javult a helyzet?

Ha nem lennél teljesen nyakig a Fidesz egyéb testnyilásában akkor tudnád, hogy ezzel a huszáros nyugdíjmentéssel a következők történtek:

1. A Magyar állam elvesztette a LEGNAGYOBB államkötvény vásárlóját, mivel a MNYP megszünt. Ehelyett adhatjuk 10% körüli kamatra külföldi befektetőknek, már ha épp megveszik valamelyik nagyfejű aktuális beszédétől függő CDS felár hullámvasút miatt!

2. Cirka 2 generáció és az utána következők elvesztette az egyetlen reális lehetőséget tisztes öregkorra. A Korfa alakulása és a kismillió minimálbéres jövendőbeli minimálnyugdíjas majd mehet 30 év múlva Orbánhoz mert épp éhen döglik.

A MNYP rendszer nem volt tökéletes, lehetett volna újraszabályozni ha annyira meg akarták volna menteni. Miképp fog 3000 milliárd 2011-12 kozmetikázásra és molra elbaszott pénz visszaszármazni majd 20-30 év múlva szerinted a becsületes emberekhez akik befizették?

Pofátlan, Cinikus és Hazug vagy, remélem tudsz tükörbe nézni.

sárkányfő 2012.02.22. 22:07:24

@Sir Galahad:
ha valóban ironizálni akartál, az jó dolog, de tényleg nem bántásként, abszolút nem tűnt fel, ha legközelebb odabiggyesztesz egy szmájlit akkor már nem lesz félreérthető.

"hány tagországnak van 3 százaléknál magasabb deficitje? És közülük hányat büntetnek most? Ugye-ugye... "
Ugye akkor ez most irónia volt? Tényleg nem tudom. Az ezzel védekezőkön ironizáltál? Mert akkor nem fárasztom magam a könnyen adódó cáfolattal.

"a fejlesztéseket, amiket a kohéziós alapból finanszíroznának, fel is lehet függeszteni, nem kell saját forrásból befejezni."
el se kezdődtek ilyen fejlesztések. a már odítélt támogatásokat oadaadják, csak újakat nem adnak, ahogy már írtam.

"De ez esetben megintcsak megy majd a sírás-rívás, hogy azaszemétrohadtorbán..."
ezzel egyetértek. én inkább az átkozódást mondanám, iszonyat károkat okoz ez az ember a hazámnak, és még a gazdasági jellegű károk a kisebbek, bár azok is nagyon nagyok.

"szóval nem lesz ez jó így se, úgy se."
dehogynem, jól kell csinálni, és akkor jó lesz. de úgy látszik ez ebben az országban lehetetlen.

"És még valami. Igazad van, nem lehet a bankszektort meg a multikat agyonterhelni. De a lakosságot se... és akkor mégis, ha kell, akkor kit?"
Először is nem hiszem, hogy a 300 huf felett keresőknek egy huszonpár százalékos adó agyonterhelés lenne, agyonterhelés most a minimálbéreseken van, akik jó nagy reálbércsökkenést kénytelenek elkönyvelni, illetve elszenvedni.
Természetesen az általad felvetett kérdés egydimenziós, száz és száz módszer van egy országban mind a kiadások csökkentésére, mind a racionalizálásukra, mind a bevételek növelésére, mind pusztán a jó és kiszámítható kormányzás adta előnyök forintosítására, stb, stb, stb, stb... csak az állami működésen több száz milliárdot lehetne megspórolni (persze akkor sok tolvaj sírna), de ha az egyháznak nem adnánk évente 30+ milliárdot, netán az "együtt sírunk, együtt nevetünk + NER" szellemében arra is kivetnénk egy nagy különadót, akkor csak ez önmagában év mondjuk 60 milliárd plusz lehetne az államnak. csak azért kaptam elő az egyházat, mert pont erről volt most egy poszt valahol, de lehetne sorolni minden mást is....

SvenH. (törölt) 2012.02.22. 22:24:07

@Viktus: a kinai uzleteket is vegigjartak, azert kellett most 550 -et fizetnem a nagy milkaert mig elotte 500bol megusztam
amugy a tobbi szivgyogyszerre kellett, a 40% -os fajtabol :)

SvenH. (törölt) 2012.02.22. 22:28:39

latom a regi felbolond Videki bebefofog megint... de ez a friss hus ez a nagyalmas ez egy igazi provokator...
ugy laccik erre van penz az allamizgazgatasban na... semmi anyazas autos oldalon, tutti kamu profil...
legalabb a Videkit le lehetett parasztozni politikamentesen de ezt a masik jomadarat nem lehet massal megfogni csak hogy vegye mar ki Orban seggebol a nyelvet

zsoltix 2012.02.22. 22:36:00

1,2 milliárd ide, 1,2 milliárd oda:
www.kreativ.hu/cikk/orszagmarkara_koltik_az_1_2_milliardot
www.napi.hu/magyar_gazdasag/beteljesul_matolcsy_alma_egymilliardbol_kutatja_a_jovot_a_tervhivatal.511412.html
Jövőkutatás, kormányzati kommunikáció. Jól belelendültek a srácok a költségek lefaragásába.

Bee-zony 2012.02.23. 01:50:03

@ColT: „Mondjuk az is igaz, hogy kurvára nem látszik az országon, hogy mennyi pénzt belenyomtak eddig.”
Dehogynem látszik, pl. 40 centis kilátó, 2 Hummer a Balatonban…
Látszik, hogy hülyék hülyeségekre szórják el a pénzt.
Ennyire gazdagok vagyunk? Nem, hanem ennyire cigányok.

Elkúrt ország ez, ami szerintem csődbe és polgárháborúba megy. Csak egy kérdés a sok közül: ki és miből fogja visszafizetni a Manyup pénzeket? Ha senki és semmiből, akkor már egy okkal több a csődre és a polgárháborúra.
Utánunk az özönvíz – ez jellemzi a magyar politikát. Kádár, Gyurcsány, Orbán, mind egyre nagyobb szart hagynak az utókorra.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a görögök Magyarország előtt járnak a témában, és ők az első elrettentő példa.

Squid 2012.02.23. 11:46:52

@Bee-zony: "Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a görögök Magyarország előtt járnak a témában, és ők az első elrettentő példa."

És? A Görögök vagy bármely értelmesebb nemzet szerinted mit rendezett volna a MNYP, Alkotmány stb stb lépésekre? Szentendrétől Érdig minden égett volna Budapest közig határain belül, ehhez képes mi magyarok hagytuk magunkat anyagilag és morálisan kisemmizni!

redriot77 2012.02.23. 16:40:28

Magyarország erős, megáll a saját lábán, nincs szükség az EU alamizsnájára. Az eddigi reformok új, stabil alapokra helyezték a nemzetgazdaságot így az uniós válság visszahúzó hatása ellenére gyarapodni fogunk. Ehhez persze szükség lesz a magyar emberek összefogására, de bennük nincs okunk kételkedni hiszen áprilisban lesz idestova két esztendeje hogy országmentő, történelmi célokért egész Európában és talán az egész világon példátlan mértékben képesek egységbe kovácsolni erejüket, elhivatottságukat. Minden derék magyar polgár aki ezt elhiszi egyen szart és haljon meg!

Laciii 2012.02.23. 16:49:24

@Squid:
És te még nála is rosszabb vagy.

Az a pénz most folyik EGYENESEN a kasszába annélkül, hogy a manyup lesarcolná NEM KELL HELYETTE kamatra kérni külföldről.

Nyugdíjasként neked persze, hogy jobb lett volna, csak a gyerekeidnek kellett volna fizetni a kamatokat a hiányzó pénzre felvett hitelek után.

A manyup megszüntetése egyike a kevés értelmes intézkedésüknek a sok baromság mellett, nem kéne ostobán támadni csak azért, mert narancsos.

Squid 2012.02.23. 17:08:14

@redriot77: Már kezdett viszketni a tenyerem, de a csattanón jót röhögtem.

Squid 2012.02.23. 17:36:52

@Laciii: "És te még nála is rosszabb vagy.

Az a pénz most folyik EGYENESEN a kasszába annélkül, hogy a manyup lesarcolná NEM KELL HELYETTE kamatra kérni külföldről.

Nyugdíjasként neked persze, hogy jobb lett volna, csak a gyerekeidnek kellett volna fizetni a kamatokat a hiányzó pénzre felvett hitelek után.

A manyup megszüntetése egyike a kevés értelmes intézkedésüknek a sok baromság mellett, nem kéne ostobán támadni csak azért, mert narancsos. "

De legalább nem vagyok tájékozatlan és oktondi félinformációkból ítélve Mr Mekk Mester!

Milyen kasszába folyik? Nyugdíjkasszába? Oh ugyan mutass nekem kérlek ilyet! Felosztó Kirovó rendszer mond valamit? Amit ma beszednek adó/tb/nyugdíjjárulék formájában azt holnap kifizetik Mol-ra 1 kulcsosra, Debrecenbe stadionra, senki semmivel nem "gazdálkodik" vagy gyűjtöget neked a nyugdíjas korodra "Lacii" feliratú virtuális malacperselybe.

A mostani rendszer arra épül, hogy majd amikor te Lacii nyugdíjas leszel, lesz annyi adóbevétel ami alapján kifizetik a nyugdíjad többek közt.

Olvass egy kicsit, szerintem a konklúzió megérthető:

biosyourlife.blogspot.com/2011/05/magyarorszag-korfaja.html

Pilótajátékba adta a több millió ember a pénzét amikor "megmentették" nekik, meg lehet érteni közgáz nélkül is szerintem.

A MNYP rendszer ezt a problémát volt hivatott enyhíteni, a 10-20 év múlva bekövetkező katasztrófa idején!!

Hiszen ha most 3,6 millió tart el 6 milliót akkor a gyérebb gyerekszületés miatt 2m vagy neadjisten az alatti aktív adózó mit fog tudni teljesíteni 10-20 év múlva? Vedd ebbe bele a Magyar Népi Sportot az adóelkerülést ahol 2-3millió minimálbérre bejelentett ember, 20-30 év minimálbér után fog nyugdíjat kapni!!! Szerinted azokkal mi lesz?

A MNYP erre volt alternatíva ahol személyre szabva megvolt mindenkinek a pénze ellenőrizhető módon. Erre 3-4 évvel az első kifizetések elkezdése előtt szétbombázták az egészet a picsába aktuálpolitikia hazudozás és ígérgetés érdekében. A MNYP tag SAJÁT pénzéből tartotta fent a pénztárakat amelyek mellesleg a legnagyobb államkötvény vásárlók voltak. A munkavállalók MNYP tagságért cserébe 25%-al kevesebb állami nyugdíjat kaptak volna amit a MNYP-nél felhalmozott megtakarításból egészítettek volna ki. Win/Win! Ezt hívják öngondoskodásnak fejlettebb nyugati országokban!!

A borzalmasan gusztustalan és gyomorforgató hazugság az egészben az, hogy ők "megmentették a nyugdíjakat" amikor konkrétan generációk egyetlen reményét a tisztes öregkorra rombolták le, mert Viktor azt mondta 1kulcsos SZJA KELL és Viktor szava parancs.

A MNYP rendszer és a miatta kieső bevétel KALKULÁLT rész volt a költségvetésnek, ha tetszik 30 éves befektetés az állam és a majdani nyugdíjasok részéről. Az más tészta, hogy te és az összes többi birka beszopta a dumát, hogy emiatt deficites a költségvetés és meg kell szüntetni!

A költségvetés a BKV,MÁV,Egészségügy és legelsősorban az elmúlt 21 év politikusai miatt veszteséges. A mocskos trógerség az, hogy aktuálpolitikai érdekek miatt most a MNYP pénz megszerzése érdekében a MNYP rendszerre verték rá az egészet.

Te meg örülsz bakker, hogy megszüntették a tisztes öregkorod egyetlen esélyét, és elbaszták a MOL-ra meg a 2011-2012 éves deficitjének kozmetikázására! Gratulálok! Ezért tart itt ez az ország!

Remélem sőt kívánom, hogy jussak eszedbe amikor eléred a nyugdíjaskort és szembesülsz 1 szám első személyben a fent leírtakkal. Emlékezz majd milyen baromságokat mondtál és hittél!

Egy dolgot ígérhetek, keserű pillanatok lesznek!

Laciii 2012.02.23. 18:04:05

@Squid:
"Te meg örülsz bakker, hogy megszüntették a tisztes öregkorod egyetlen esélyét"
Államcsőd esetén baszhatod. Teszek én félre magamnak, nem valami elvont helyre amit az állam szabályoz (mondjuk 90 éves korodig nem vehetsz fel belőle csak alamizsnát) hanem külföldre is több helyre.
Akiknek ez az egyetlen esélye a tisztes öregkorra azok megszívták.

"Amit ma beszednek adó/tb/nyugdíjjárulék formájában azt holnap kifizetik Mol-ra 1 kulcsosra, Debrecenbe stadionra"
És én leírtam, hogy a többi hülyeségükkel nem értek egyet? Ott van tisztán, csak normális vita helyett narancsidiótaként kezelsz. Ezért írtam, hogy rosszabb vagy nála, elvakult egyoldalú zombi vagy csak nem narancs hanem antinarancs.

Ha képes vagy normálisan vitázni a manyupról akkor majd tárgyalhatunk.

Squid 2012.02.23. 18:14:59

@Laciii:

"Akiknek ez az egyetlen esélye a tisztes öregkorra azok megszívták.'

Ez kb az ország 80%-a, alsó hangon, mert ma kispéntek van és a közeli hétvége miatt optimista vagyok! Mondjuk arra ki sem térek, hogy megpiszkáljam "azok megszívták" mélyebb jelentőségét, szociális érzékenység szempontjából a mondanivalódban.

No és? Leírtad, hogy nem értesz velük egyet, kritizáltam én ezt valahol? A második idézeted csak példa volt mire szórják el a pénzt, szövegből kiragadott részletek bírálata nem az egész jelentésének a bírálata.

Vitatkozz az egész mondanivalómmal ne 2 kiragadott mondattal, akkor majd tárgyalhatunk hiszen semmilyen érvre vagy az egész mondanivalómra nem reagáltál, csak személyeskedtél.

:P

Laciii 2012.02.23. 18:57:31

@Squid:
"A Magyar állam elvesztette a LEGNAGYOBB államkötvény vásárlóját, mivel a MNYP megszünt. Ehelyett adhatjuk 10% körüli kamatra külföldi befektetőknek"
Leírsz egy ekkora baromságot és válasz helyett a nyugdíjrendszerről rizsázol.

A manyupba befizetett pénz kb. feléből vettek államkötvényt ami pénz ment a kincstárba, ehelyett most egyenesen megy az összes a kincstárba. Meséld már el nekem mi helyett kéne több kötvényt eladni.
Terelésre nem fogok reagálni.

Squid 2012.02.23. 19:25:08

@Laciii: Megint kiragadott mondatokkal akarsz vitatkozni nem az egész általam leírt mondanivalójával, ezzel még ellehetünk holnapig hiszen sokat írtam! Reagálok ha tételesen megcáfolod az EGÉSZ érvelésemet, kiragadott részek kritizálása nem elegáns ezt te is tudod.

Kellemes nyugdíjat!

kifordított nagyanyó 2012.02.23. 19:35:28

@ColT: Hát ez az.Kevesebbet adnak mi meg oldjuk meg valahogy nagyon jó.

Bee-zony 2012.02.23. 20:14:09

@Squid: "És? A Görögök vagy bármely értelmesebb nemzet szerinted mit rendezett volna a MNYP, Alkotmány stb stb lépésekre? Szentendrétől Érdig minden égett volna Budapest közig határain belül, ehhez képes mi magyarok hagytuk magunkat anyagilag és morálisan kisemmizni!"

Attól függ, hogy ki miből tanul. Pl. nehéz felfogásúak csak a fegyver általi tanításból tanulnak. Elrettentő példa van elegendő a világban, pl. polgárháborúból Líbia, most Szíria, forradalomból Egyiptom, EU-n belüli deficites gazdálkodásból Görögország… Magyarország ezekből nem az első a sorban, de ha nem tanulnak vezetésileg és többségileg a többiek esetéből, és a reakció csak annyi, hogy „na és”, akkor mindez hiába van.
„– Te, figyelj, az ezen az úton haladók mind beleestek a szakadékba, és elpusztultak.” „– Na és? Egyrészt felgyújtjuk az úton a kukákat, mert az jó, másrészt unortodox módon a szakadék után is vízszintesen folytatjuk az utunkat, mert az még jobb.” „– És gondolod, hogy ez így jó, és működik?” „– Hát persze!” „– Aha. Ha meg nem, akkor kollektív öngyilkosság és kihalás lesz, mint a Népek Templomában.”
Akinek nem a „na és?” a szellemi szintje, az idejében lépjen.

Bee-zony 2012.02.23. 20:20:04

@Squid: "Pilótajátékba adta a több millió ember a pénzét amikor "megmentették" nekik, meg lehet érteni közgáz nélkül is szerintem.

A MNYP rendszer ezt a problémát volt hivatott enyhíteni, a 10-20 év múlva bekövetkező katasztrófa idején!!

Hiszen ha most 3,6 millió tart el 6 milliót akkor a gyérebb gyerekszületés miatt 2m vagy neadjisten az alatti aktív adózó mit fog tudni teljesíteni 10-20 év múlva? Vedd ebbe bele a Magyar Népi Sportot az adóelkerülést ahol 2-3millió minimálbérre bejelentett ember, 20-30 év minimálbér után fog nyugdíjat kapni!!! Szerinted azokkal mi lesz?"

Ugye hogy a polgárháború (nyirkai jóslat: a nép fele elpusztul) megoldja a gondot?
Az erők eredője be van állva ebbe az irányba, és ebben a gyurbán kúrmánynak és a rájuk szavazóknak nagy felelőssége van, mert ők tették ezt beton-szilárddá.
A feladat: elkerülni a polgárháborút, úgy, hogy a bűnösök is megkapják a büntetésüket. Megoldható? Ha igen, hogyan? Ha nem oldható meg… akkor lásd fentebb.

strappa 2012.02.24. 12:29:48

@dzsi85: "1. az eu-nak eddig nem volt ilyen lépéshez jogalapja.
2. a jogalapot a magyar eu elnökség alatt elfogadott, a kormány által deklaráltan támogatott "hatos csomag" teremtette meg. ezt hívják öngólnak! "

Inkább hülyeségnek hívják, amit te is megettél.
Magyarországra nem vonatkozik ez a megállapodás, mert nem vagyunk tagjai az euronak.
Vastagbőr: elégtelen, leülhet!

süti beállítások módosítása