Skip to content


       Szűrés lista

OEP-beszámoló

Az Országgyűlés egészségügyi bizottsága tegnap az OEP épületében ülésezett, itt Sélleiné Márki Mária főigazgató beszámolt az intézmény elmúlt két évéről.

Mondott több adatot, amik között pozitívum csak az, hogy 2007 óta 1,2 millióról a harmadára csökkent a rendezetlen jogviszonnyal rendelkezők száma. Aztán a negatívumok:  70.170-en szerepelnek az országos várólista-nyilvántartásban; az orvosok 42 százaléka 55 évnél idősebb, 24 százalékuk pedig már elérte a 62 éves korhatárt is. Végül a legsokkolóbb számok egy csinos kis képen:


oep_1.jpg

 

Ezzel kéne kiplakátolni a BKV-buszok hátulját, nem a CÖF-hirdetéssel.

Címkék: társadalom egészségügy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr934919198

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mostantól semmi sem bűzlik 2012.11.22. 21:44:41

Egy új magyar találmánynak köszönhetően egyszersmind véget vethetünk a kellemetlen szagoknak. Legyen az pöcegödör, cipőbe ragadt kutyaszar, vagy éppen korrupciós botrány, csak egy fújás, és nem bűzlik tovább.     Eddig csupán két dologró...

Trackback: Fizessenek a nyugdíjasok is? 2012.11.22. 15:11:05

Fizessenek a nyugdíjasok is egészségügyi járulékot - mondta Bodrogi József egészségügyi közgazdász, a Semmelweis Terv végrehajtásának koordinálásáért felelős egykori miniszteri biztos. Mert mi is ma a helyzet hazánkban, miért lenne erre oly égető...

Trackback: újabb településen cserélik fideszes politikusok arcaira az óvodai jeleket 2012.11.22. 14:18:40

- Újabb településeken cserélik fideszes politikusok arcaira az óvodai jeleket, márciusra pedig nem marad olyan óvodai csoport az országban, ahol ne történne meg az átállás! - jelentette be sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő, aki elmondt...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.22. 12:42:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emiksz 2012.11.22. 10:03:19

Hétjegyű számokkal sokkolni az átlag szavazót? Ez komoly?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 10:11:18

"Mondott több adatot, amik között pozitívum csak az, hogy 2007 óta 1,2 millióról a harmadára csökkent a rendezetlen jogviszonnyal rendelkezők száma. "
Akkor gondolom jogosultak lettek, mert kb. annyi a lakosság, mint a jogosultak száma :D

Transylvanianmixedgrill 2012.11.22. 10:11:21

Sebaj, majd tavasztól a MNB devizatartalék mindent megold...

Viktus 2012.11.22. 10:11:33

Elég baj ez ... nem véletlenül ilyen az eü. amilyen ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 10:11:55

@Emiksz: Lehet írni 3,8 milliót és 9.6 milliót is... Azt se érti :D

Viktus 2012.11.22. 10:12:28

@Transylvanianmixedgrill:

Nem hinném a többlet forrásokkal nem szoktak megoldani semmit csak elszórják lásd. Megyo-Gyurcsány-Orbán eddigi ezer milliárdos akciói ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 10:15:03

@Viktus: M-E-G-M-E-N-T-I-K.
Csak az nincs benne, hogy a saját bankszámlájukra... :D

ketroot 2012.11.22. 10:16:40

Hát igen, debil ez az ország, nem is vitás.

Geza 2012.11.22. 10:28:05

Értelmezzük a képet: 9.6 millió ember szavazna arra, hogy minden maradjon úgy, ahogy most van, és 3.9 millió arra, hogy ezen változtatni kéne. Kell-e magyarázni, hogy mi lenne az eredmény?
Éljen a demokrácia, ugye.

Kíváncsi vagyok, hogy mikor és kinek jut eszébe a demokráciát úgy értelmezni, hogy 'egyenlő súllyal szólhat bele a döntésbe mindenki _akinek erre alapja van_'.

Még a jelenlegi demokrácia-értelmezés szerint is csak a 18 évesnél idősebbeknek van szavazati joguk, ergo ez sem teljesen univerzális, azaz itt a példa a beleszólásra feljogosítottak körének a szűkítésére.

Kicsit visszás ugyanis, hogy az erről szavazók nagyobbik része más lőcsével veri a csalánt, és persze kibicnek semmi sem drága.
Kicsit általánosítva az elvet, a sima szavazójogot is lehetne súlyozni pl. a befizetett adóval, de ez már végképp a bilibe lógó kéz esete sajnos.

Szóval minden a régiben, lehet menni vissza dolgozni.

Tricera bácsi 2012.11.22. 10:32:16

Ráadásul a 3.8 millióból kb. 700-800 ezer állami alkalmazott, az ő járulékaikat meg adóból fizetik.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2012.11.22. 10:34:46

@ketroot: akkor te is debil vagy?

a teljes foglalkoztatás a 2010-es korfa (fogalomtar.eski.hu/index.php/Korfa) alapján 6.1 millió lenne, de ebben benne van az egész ország 20-65 éves korig ami nem reális, mert még nem is tartunk ott nyugdíjkorhatárral, és a 20 évesek nagy része még egyetemista, számoljunk 5.6 millióval, ami tehát az elméleti maximum. mivel mindig vannak, akik távol maradnak a munkapiactól, annak függvényében, hogy éppen mit tud nekik nyújtani, ezek tb ellátást sem feltétlenül fizetnek, és akkor maradnak a feketén dolgozók. (ez összesen 1.8-2 millió fő).

elég kevés a 3.8 millió, teherviselő, de muszáj kontextusba helyezni, hogy mennyi lehetne maximum.

amikor az orbánék egymillió munkahelyről beszéltek, akkor szépet álmodtak, az kb mindent megoldana.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 10:41:52

@Geza: ??? Ezt miből szűröd le?
A 9,6-ban benne van a 38 is, és a 9,6 egy jó része nem szavazóképes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 10:53:04

@Tricera bácsi: Hopp, ezt az előbb elfelejtettem. Köszi :)

Enrico72 2012.11.22. 10:54:59

Sajnos ezek tények, Ezen csak az segíthet, ha a népességfogyást sikerül megállítani, majd megfordítani (lassulás már erőteljesen tapasztalható).

7esbusz 2012.11.22. 10:56:33

esetleg a másik végéről kéne megfogni a dolgot, mivel a manyup ügynél is látszott, hogy hiába 3 milla körüli a valódi befizető, 90% a kamu minimálbér után fizeti a szinte semmit.Szóval maradjunk annyiban, hogy a fő teherviselő az a 3-400 ezer, versenyszférában, nagyobb multiknál dolgozó balek, aki nem tudja zsebbe kapni a fizut..... Már azzal is kánaán lenne, ha a többiek hirtelen kifehérednének. (Az más kérdés, hogy a magas adók miatt ezek a cégek hirtelen csődbe is mennének.)

m.gray 2012.11.22. 11:01:08

@Enrico72: hát persze
abban az országban, ahol ki lehet rúgni aki terhes, nem kell visszavenni, ha szülés után vissza akar menni dolgozni, és ugyanott, ahol egy fizetésből egy 3 fős család éhenhal
ja, tudom, te a partközpontos vagy, bocs

m.gray 2012.11.22. 11:01:58

@m.gray: ja igen, és kihagytam, hogy ott, ahol az állami bölcsőde IS fizetős, persze csak akkor, ha átrágtad magad a várólistán, mint kásahegyen

Enrico72 2012.11.22. 11:04:20

@m.gray: Az tény, hogy lassul a népességfogyás. Bízom benne, hogy növekedés lesz belőle. Milyen megoldásokat javasolsz? Ne lássuk el az időseket?

NYJetsTD 2012.11.22. 11:08:43

@Enrico72: Ja. Lassul. Az elvándorlás meg nem is létezik. Majd felébredsz, amikor már kilencmillió sem lesz.

Enrico72 2012.11.22. 11:11:26

@NYJetsTD: Elvándorlás mindig is létezett, ami az EUban könnyebb véghezvinni. Mindenesetre jelentős bevándorlás is létezik. A SOTE pl dugig van külföldi hallgatókkal, akik közül rengetegen itt is maradnak.

NYJetsTD 2012.11.22. 11:12:54

@Enrico72: Akkor meg is oldottad a MAGYAR népesség csökkenés problémáját. Köszönjük.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.22. 11:14:14

@Enrico72: Abban a statisztikában esetleg arról nem írtak, hogy ez a "lassulás" milyen összetételben történik? Hogy azok a gyerekek milyen körülmények közé, vagy ha úgy tetszik, milyen nemzetiségben születnek leginkább?

Egy szám önmagában semmi.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.22. 11:16:18

@Enrico72: Ja, kivéve, amelyik ugyanúgy a magyar orvosképzés relatív olcsóságát kihasználva akar még nyugatabbra menni orvosnak...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.22. 11:19:51

@NYJetsTD:
Amikor a taszári légibázis megnyílt, volt egy kabaréjelenet, amiben azt mondták, semmi gond, legfeljebb lesz pár Orsós Dzsoki meg Lakatos Szamanta.

Ennek nyomán ha Enrico szerint az megoldás Magyarország problémájára, hogy majd lesznek Rézműves Ahmedek meg Kolompár Alik, akkor hagyjuk meg őt ebben a hitében...

NYJetsTD 2012.11.22. 11:20:43

"az orvosok 42 százaléka 55 évnél idősebb, 24 százalékuk pedig már elérte a 62 éves korhatárt is."

Tehát az orvosok 66 százaléka 55 évnél idősebb. Még van max. hat éve a magyar egészségügynek, utána bezár a bazár.

NYJetsTD 2012.11.22. 11:25:27

@Rufus78: Arról nem is beszélek, hogy az itt tanuló vagy végzett diákok krízishelyzet esetén sokkal mobilisabbak. Öt perc alatt összepakolnak, azután ágyő....

Magyarország eddig azért tudta kompenzálni az elképesztő méretű népesség csökkenést, mert Erdélyből a rendszerváltás óta folyamatosan települtek át fiatalok. De már ez sem fog sokáig tartani.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.22. 11:25:31

@NYJetsTD:
Szerintem ezt nem kéne összeadni:). Aki idősebb 62 évnél, az általában idősebb 55 évnél is, így a 62 év felettiek 24%-a egy részhalmaza az 55 év felettiek 42%-ának:).

Nem mintha az, hogy az orvosállomány 42%-ának le kéne cserélődnie 6-7 éven belül, az nem lenne önmagában is elég riasztó adat...

NYJetsTD 2012.11.22. 11:29:27

@Rufus78: igaz, én kúrtam el. Mindegy, így is, úgy is rémisztő.

ámbátor 2012.11.22. 11:30:28

Az OEP-nek ez a kisebb gondja. Sokkal jobban fáj nekik, hogy meddig lesz még OEP egyáltalán.
Bár az OEP-et is sikerült elárasztani semmihez se értő Fideszes ejtőernyősökkel, folyamatosan zajlik az összes OEP tevékenység áttolása a Gyemszi-be. Akárhogyis, az egészségügyben még mindig nagy pénzek mozognak, van miből csipegetni. Harapdálni. Habzsolni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 11:32:19

@Transylvanianmixedgrill: Jaja, pl. Matolcsy a hírek szerint eléggé esélyes arra, hogy az MNB elnökeként folytassa Magyarország tönkretételét.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 11:36:51

@Enrico72: Szeretem, amikor megnevettetsz :) Milyen lassulás van Te szerencsétlen, amikor a munkaadódnak hála mindenki húz külföldre gyerekestől :) Az egy dolog, hogy egy darabig megtartja a magyar lakcímét is, statisztikában jól mutat :)

Geza 2012.11.22. 11:37:08

@ColT:
Jogos, a nem befizető jogosultak száma 5.7 millió, és ez utóbbiból még lejönnek a 18 évnél fiatalabbak, kb. 1 millió (hirtelen a 2010-es korfáról néztem), azaz a korrekt arány tényleg 3.9 millió vs 4.7 millió, azaz kb. 45%-55%. A nem befizetőknek még mindig van 10 százalékpontnyi többségük.

Geza 2012.11.22. 11:44:01

@Geza:
... és megint elszámoltam. A 18 év alattiak száma kb. 2 millió, így az arány 3.9M vs. 3.7M, azaz kb. 50-50%. Na jó, határeset :).

ámbátor 2012.11.22. 12:01:22

weborvos.hu/egeszsegpolitika/oep_erosseguk_specialis_szaktudasuk/198502/

"A kihelyezett bizottsági ülésen nem esett szó az OEP további sorsáról, hogy – amint a „népek beszélik" – tényleg integrálódik-e a GYEMSZI-be, vagy talán éppen fordítva".

Kb. ezen a szinten van végiggondolva az egészségügy finanszírozása.

dr. Aullah 2012.11.22. 12:04:28

@Rufus78: Ember... korán reggel ilyen fárasztó matekot ne írjál :D

Szelid sunmalac 2012.11.22. 12:04:32

Nekem aztan mindegy milenszamokkal dobaloznak. En azt tudom, hogy amiota csak dolgozom, mindig kurva sokat fizettem mindenre, aztan ha evente egyszer orvoshoz kell mennem ,akkor hosszu orakat varok (persze szabit kell kivenni), mert minden nyugdijas, elore bejelentkezett, tinedzser stb. fontosabb, mint en.
Nem azt mondom, hogy ne lassak el oket, szivesen fizetem az idosek betegellatasat, de ha mar ennyit fizetek, akkor legalabb gyorsan es hatekonyan segitsenek, hogy minel hamarabb termelhessem tovabb azt, amibol fizetem az egeszet.

Zzenit 2012.11.22. 13:00:56

@Jani haverja: akinek külföldi rendszámos kocsija van, az nagyon hamar megszünteti a magyar lakcímét a saját jól felfogott érdekében. Csak aki gyerekkel megy külföldre annak szopóág van a gyámhivatalnál.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:09:15

@Zzenit: Már nem, megváltoztatták ezt a rendszámos hülyeséget szerencsére, mert nagy népfelháborodás volt. Most elég azt igazolni, hogy külföldön dolgozol.

A gyámhivatalnál sincs nagy szopóág, de egyszerűbb hagyni a lakcímet, mert kényelmesebb. Mi pl. tavaly október közepe óta nem voltunk Magyarországon, és egyelőre nem is nagyon szándékozunk menni a közeljövőben. Aztán akkor mit tudnak csinálni? Interpol kőrözést ilyenért csak nem adnak ki :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:22:48

@Zzenit: Egyébként meg úgy tartom, hogy a gyerek a feleségemé, és az enyém, és az égvilágon semmi köze nincs hozzá semilyen gyámhivatalnak, főleg nem a magyarnak. Ettől függetlenül anyósom beíratta magyar iskolába magántanulóként, majd egyszer levizsgázik talán, ha egyszer Magyarországra megyünk, ha nem, akkor meg nem. Itt meg jár rendesen iskolába, azt kész.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.22. 13:28:41

@Jani haverja: Tényleg, ez érdekes, ha a gyereknek jövőre kötelező lenne az óvoda, de mi családostól, kutyástól, Márai összessel dobbantottunk a hanyatló nyugatra akkor menni kell valami hivatalba ezt jelenteni?

Zzenit 2012.11.22. 13:30:40

@Jani haverja: és akkor nem veszik le a rendszámot, de a 200-400k HUF büntetés megmaradt. Szal csak annyit változtattak, h nekik kevesebb lett a papírmunkájuk, de azbállandó pénzbevételük megmaradt.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.11.22. 13:35:24

@csizsikpizsik - pique takarodj!: "akkor menni kell valami hivatalba ezt jelenteni?" - nem kell, majd a "hivatal" munkatársai keresnek fel az otthonodban, és rajzolnak lángvágóval piros pöttyöt a valagadra, félázsiai barátom Unortodox Kapitány dicsőségére! Ámen!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:39:24

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Óvodát nem tudom, mert a kisfiam most ősszel kezdte az első általánost, tavaly meg nem járt sehova, nyelvet tanult itthon. Illetve januártól bejárt a feleségemmel az iskolába napi 1-2 órát itt, hogy tanulják a nyelvet, mindezt persze mindenféle papír nélkül, mert ez egy emberközeli társadalom. Anyósom idén májusban beíratta magántanulóként az iskolába a távollétében, azt mondták a magyar iskolában, hogy az itteni iskolalátogatásáról majd kérnek igazolást, de azóta nem jelentkeztek, pedig az email címünk le van adva. Egyébként elég érdekes lesz papírt prezentálnom erről, mert itt úgy van, hogy az iskolában minden osztálynak van egy nagy fűzős dossziéja, és abban "irodai kotonok" vannak lefűzve, mindegyik kotonban csak az adott gyerek születési anyakönyvi kivonatának másolata, meg az oltási könyvének odavonatkozó másolata van benne (a miénknek is). Egyéb papír nincs a gyerekről itt, csak az osztálynapló, de azt mégsem kérhetem, hogy adjanak arról egy másolatot :)

Itt egyébként a beíratás is szeptemberben volt, annyit tett, hogy a gyerek születési anyakönyvi kivonatának, és az oltási könyvének a másolatát leadtuk az igazgatónak (fordítás nélkül, magyarul!!!), aztán jó tanulást kívánt a kölöknek, és elbúcsúztunk :) Három nap múlva meg kezdődött az iskola, az igazgatóval azóta sem találkoztunk, mert 13 iskolának van egy igazgatója, és nem itt székel, ekkora bürokráciánál ez normális is :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:40:33

@Zzenit: Mivel nekem sem vagyontárgyam, sem jövedelmem nincs Magyarországon esetleg egy ilyen esetben sikeres behajtást kívánok a magyar államnak. :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.22. 13:40:42

@Seduxen (már NEM dr.): Vazzeg, jönnek utánam? Jézus, tuti a gyereket is viszik, hogy ne olyan libsibolsi környezetben nevelődjön ami nálunk van...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:41:36

@Zzenit: De egyébként nem büntetnek meg, mert megváltozott a jogszabály tényleg, csak most lusta vagyok előkeresni.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.11.22. 13:43:07

@csizsikpizsik - pique takarodj!: így így, a szellemi táplálék is fontos, amit ugye a magatokfajta fertőjében aligha kaphat meg! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:43:46

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Jaja, én is gondoltam már rá, hogy még a végén kiküldik ide utánunk a TEK-et, hogy a gyerek nehogy ne a Hoffmann Rózsika által megálmodott oktatási rendszerben nőjön fel :)

De aztán rájöttem, hogy túl sokan vagyunk ilyenek, nincsen akkora létszáma a TEK-nek :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.22. 13:46:11

@Jani haverja: Nem, én arra voltam kíváncsi hogy Magyarországon (ha magyar állampolgárok maradtatok) jelentettétek-e hogy a gyerek külföldön veletek vagy hagytátok őket lógva? Csak mert tök ciki lenne ha az Interpool vinne el hogy nem oviztatom-suliztatom Rózsika elvei szerint a trónörököst...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.22. 13:51:30

@Seduxen (már NEM dr.): Azt kell mondanom meg fogja érdemelni, egyáltalán nem hálás, úgy elaludt a Barca legutóbbi meccsén...nem győztem megsértődni :)))

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.22. 13:51:50

@Enrico72:

Aztán mi a faszomtól csapna át növekedésbe, Okoska? Matolcsytól? Hülye fasz...

Seduxen (már NEM dr.) 2012.11.22. 13:56:43

@csizsikpizsik - pique takarodj!: khm, tudod a Barca meccsein nem nehéz... Nekem is sikerült már párszor. 185% feletti labdabirtoklás, tili-tol... ööö akarom mondani tika-taka, és arra eszmélsz, hogy vége a meccsnek, legyaktuk a Realt 4-1-re, sőt, még Özil is bevásárolt, ni:

www.kickette.com/files/2012/04/Mesut-Ozil-shopping-bags-Ronaldo-happy-Ryan-Bailey.jpg

nookedli 2012.11.22. 13:58:53

Ezek a számok inkább manipulatívak, mint valósak. Én és még sokan mások, amióta dolgozom, 15 éve, még 1 napot nem voltam betegszabin, táppénzen, ellenben befizettem egy kisebb ház értékét nekik. Főleg a mai remek munkaviszonyok között, ki megy el betegszabira, ha a fele fizetését kapja csak meg. A fizetett szabikat használják fel betegszabinak, nyaralásra úgysem futja.

czi75 2012.11.22. 13:59:25

És még így is csalóka a befizetők száma!!!

Hiszen benne vannak a közalkalmazottak. Így kellene számolni, még elkeserítőbb lenne a valóság.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 13:59:26

Mi magyar állampolgárok maradtunk, és a magyar lakcímről sem jelentkeztünk ki. A tavalyi tanévben úgy volt, hogy tavalyelőtt volt nagycsoportos a fiam, és az óvónőknek elárultuk, hogy ősszel külföldre megyünk, nehogy már iskolaérett legyen a gyerek. Így a gyerek tavaly is elvileg nagycsoportos volt, csak nem járt be :) Ezzel meg akkor nem lehetett mit csinálni a hatóságoknak, mert tavaly még úgy volt, hogy legalább 1 évet kell járnia a gyereknek iskola előtt, az meg bőven megvolt. Most már nem így van, de nem tudom, hogy hogyan van az óvoda.

Mérges 1234 2012.11.22. 14:00:38

Mivel befizető nem igen lesz több, ezért a jogosultak számát kellene csökkenteni.

Ileltve hamar háromszíntű ellátást benyomni, aki 2 éve semmit nem fizet, annak csak alap-alap, aki legalűább a minimálbér után fizet, annak közepes, aki a minimálbér háromszorosa felett fizet, annak rendes kiemelt ellátás.

Tessék elmenni kórházkaba, kicsit szétnézni az országban, aztán lehet helyeselni.

Nincs ingyen ebéd.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.22. 14:08:00

@Seduxen (már NEM dr.): Azért a fiamtól többet várnék, illene tátott szájjal csodálnia a Barcát, még akkor is amikor tényleg...izé, hát nem olyan izgalmas a meccs :))))

@Jani haverja: Aha. Hát mi nem íratjuk sehová otthon, családi pótlékot pont nem fogadunk, talán nem pampoghatnak

ElPadre 2012.11.22. 14:09:19

azért egy pillanatra álljunk meg. az eltartottak száma némileg több, mint kétszerese a befizetők számának, de az eltartottakban benne van az is, aki fizet, vagyis marad úgy 5.7M "ingyenélő".

csakhogy azért abba is gondoljunk bele: a gyermekek 18 éves korukig nem fizetik maguk után a TB-t, és úgy tudom, nem is a szülőtől vonják le a TB-jét, tehát ő alanyi jogon ingyen kapja. a nyugdíjas dettó, ő is ingyen kapja a TB-t (és neki is van leginkább szüksége rá). és valahol azt is elfogadhatjuk, hogy a GYES/GYED-en levő kismama szintén az államtól kapja a TB-t, tudomásom szerint.

vagyis ebből az 5.7M-ból ki kell vonni a (rokkant)nyugdíjasokat, a GYED/GYES-en levőket, és a 18 év alatti gyerekeket. na most, az a szám, ami ezután marad, az a tényleges probléma. vajon az mennyi?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 14:11:51

@ColT: A rendezetlen jogviszony tényleg azt jelenti, hogy nem jogosult ellátásra :)

nookedli 2012.11.22. 14:14:08

Mint írtam, szerintem sokan így vannak vele, mint én. Mióta dolgozunk, nem megyünk betegszabira, mert túl drága. A gyógyszer is drága, ezért azt sem vesszük meg. Az a 9 617 700 igénybevevő kb. 2-3 millió, aki ténylegesen igénybeveszi az eü szolgáltatásokat. Sokan eü biztosítást fizetnek már maguknak és magánklinikán, magánfogorvosnál intézik el az eü dolgukat. Szóval az biztos, hogy akik az állami eü-t igénybe veszik, azok a töredéke ennek.

Steve123 2012.11.22. 14:16:43

Sajnos nagyon is valós ez a probléma. A kedvencem, hogy van olyan, aki külföldön dolgozik, de mégis a magyar egészségbiztosítást veszi igénybe. Elvileg nem lehetne, de mégis. Ezzel kapcsolatban egy másik érdekes bejegyzés.

kerdezzbatran.blog.hu/2012/11/21/cccc_132

xenuka 2012.11.22. 14:18:19

@ElPadre:
A probléma ez:
Kevesebb, mint 2 millió rendszeres TB befizető és 9,6 millió felhasználó.
És teljesen mindegy miért nem fizet TB:
munkanélküli, nyugdíjas, 18 éven aluli, kismama stb.

Makkasz 2012.11.22. 14:18:53

A 3.800.000 ből tömm mint 1 millió közalkalmazott (800.000) vagy államtól kap fizetést (300.000).

Így 2,7 m ember dobja össze 10m egészségbiztosítását, sőt, összes jövedelmét (félek ennél is kevesebb).

Ha ez az összes ember teljes fizetését eü-re adná, az sem biztosítana rendkívül magas ellátást (USA-ban drága, jó eü biztosítás 1.000$/hó).

Csőd itt is, nyugdíjban, mindenben, és látszik hogy a helyzet romlik (öregedő társadalom, 30 év múlva 6 m és csökkenő számú magyar, kivándorlás).

Ébredjetek már fel!

ElPadre 2012.11.22. 14:20:14

@xenuka: a kevesebb mint 2M hogy is jön össze, még akkor is, ha kivonjuk belőle a közszolgákat vagy állami cégek dolgozóit?

Az ezredes 2012.11.22. 14:21:32

@Mérges 1234: Aki két éve nem fizet, az semmilyen ellátást nem kap. Vagyis kap, csak kap mellé majd egy számlát is a kezelés költségéről. TB-t fizetni ugyanis kötelező.
"aki a minimálbér háromszorosa felett fizet, annak rendes kiemelt ellátás" - ne már! Szerinted az emberek tehetnek róla, hogy szaros minimálbérért, meg 70-80 e forintért dolgoznak?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 14:24:31

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Szerintem sem pampoghatnak. Egyébként meg úgy látom, hogy a magyar hatóságok egyszerűen nem tudnak mit kezdeni ezzel a helyzettel, hogy tömegesen hagyják el emberek az országot. Pedig amióta világútlevelet adtak az emberek kezébe (már jó régóta így van), azóta ez benne volt a pakliban. Csak éppen most csúcsosodott ki ez a tömeges kivándorlás. A lengyeleknél sokkal régebben, nem tudom, hogy pl. a lengyel állam mit kezdett ezzel, bár gyanítom, hogy ott is kisebb a bürokrácia, mint Magyarországon, úgyhogy szerintem nem is kellett sokat kezdeni ezzel a helyzettel nekik.

Bretschneider detektív 2012.11.22. 14:28:12

De hát ezen a slide-on se Gyurcsány, se Bajnai. Így hogy???
Amatőrök vattok.

Mérges 1234 2012.11.22. 14:28:35

@Az ezredes:

Szerintem alap-alap ellátást még a semmit nem fizetőknek is adni kell, ettől leszünk úgyains europai és nem ásziai ország.

Nem tehet róla sok ember, hogy emnniyt keres, de azért mégiscsak furcsa, hogy pl. mint a fönököm a havi 2 milla brutójával, együtt áll sorba a segélyesekkel, sőt......

Valami motiváció kell az embereknek, másként megközelítve, faszért fizetne valaki több tb-t, mint a minimál, ha azért semmi többlet ellátás nem jár?????

Az ezredes 2012.11.22. 14:29:59

@Mérges 1234: Én úgy tudom/tapasztaltam, hogy csak sürgősségi ellátást kap, aki semmit nem fizet.

Mérges 1234 2012.11.22. 14:32:39

@Az ezredes:

Sajnos ez nem így van. Menj be egy rendelőbe nézd meg mennyi ott a koszos roma, nem a jólöltözöttekről beszélek, mert nyilván azok fizetnek is, hanem a koszos putris segélyesekből.

Helyettük az önkori fizet..... :(

Fekete Dália 2012.11.22. 14:33:27

Mi változott?
A körzeti gyerekdoki 20 éve is egy vén 70 éves borzalom volt.
A profok 80 évesen is bejárnak dolgozni, van amelyik fürdeni is hetente egyszer.
Azt elfelejtik közölni, hogy az orvosokat nem szokás elküldeni nyugdíjba, kihalásig orvosok lehetnek.

Bretschneider detektív 2012.11.22. 14:33:42

@Rufus78: Az a baj (már aki szerint baj), hogy tényleg ez lenne a megoldás. A bevándorlókat fizetőkké tenni, ha már mi nem fizetünk.

Akármennyire is "szar" ma Magyarországon, sokaknak mégis élhető (többek közt nekem is, de ezt hagyjuk). Egész egyszerűen ez a föld legyen azé, aki megműveli, az ország meg azé, aki hajlandó fenntartani. Ha ő Helmut, Ahmed, Rómeó vagy épp Szergej, akkor ő.

Nem ördögtől való dolog ez, Szent István is így csinálta, akinek még a maradékát is büszkén hordjuk egyre kisebb körbe.

Bretschneider detektív 2012.11.22. 14:36:51

Mielőtt még valaki belémköt: a sváboknál nagyobb magyarokat alig találni. Pénzük is van, borászatuk is van, munkakedvüket sem lehetett még a kommunizmusban sem elvenni, és mégis a legnagyobbmagyarország matricákat és jelképeket sváb borászatokban, cukrászatokban (Soltvadkert!) találod. Harta (Hartau) közelében nemrég még honfoglaláskori sírokat is találtak. Lehet, hogy ők hamarabb itt voltak, mint "mi"? :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 14:38:06

@7esbusz: Sok a minimálbéres, de közel sem 90%. Tavaly éves szinten minimálbéres vagy az alatti jövedelmet az adózók harmada vallott be. Ezek között lehetnek olyanok is, akik nem dolgoztak egész évben, de egész évre átlagolva a minimálbér alattira jött ki a jövedelmük.

Ez volt az adózók jövedelmének megoszlása 2011-ben:
- minimálbér vagy alatta: 1457 ezer fő
- minimálbér és évente 2 millió között: 1608 ezer fő
- évente 2-3 millió között: 584 ezer fő
- évente 3-6 millió között: 487 ezer fő
- évente 6 millió fölött: 163 ezer fő

Vagyis 650 ezer embenek van közép és felsőosztályi életet biztosító jövedelme, plusz 584 ezernek alsó-középosztálybeli.

Az a szörnyű, hogy az évente 2-6 millió között keresők száma egy év alatt 6%-kal csökkent , miközben a minimálbéres réteg 16%-kal növekedett 2010-ről 2011-re...

xenuka 2012.11.22. 14:38:57

Az egyéni TB számlavezetés a megoldás.

Aki soha nem fizetett be az csak életmentő/minimális ellátást kap. Vagy ha van az apja-anyja vagy bárki más aki hozzájárul, annak a TB számlájának terhére kaphat.
A liberális férgek pl felajánlhatják a sose dolgozó cigóknak a saját TB keretüket.
Nem másokét, hanem a sajátjukat!
És örökbe is fogadhatnak, magukhoz költöztethetnek egy-két dzsipót.

Persze ez esetben egy született árva vagy egy 40 éves aki sohasem dolgozott (6 gyerekkel gyes, gyed +főállású anya, munkanélküli) csak minimális ellátást kap. Igen, nem fizettél be, csak ennyi jár alanyi jogon neked.
Ha többet akarsz fizess be.
Hogy nincs munka? Tanulj újra! Vállalj el más munkát is, máshol is!
A többieknek sincs kolbászból a kerítés

Nem azért megy annyi ember külföldre mert nem lenne neki jó itthon egy irodában heverészni és esténként szórakozni a haverokkal, hanem mert többet akar és tesz is érte, tanul, alkalmazkodik, áldozatot hoz.

Persze az ő TB-jüket nem tudja a fidesz ellopni és cigánytenyésztésre illetve nyugdíjasszavazatokra váltani.

Mérges 1234 2012.11.22. 14:40:27

@Bretschneider detektív:

újabban Isten ellen való cselekedet, kimondani, hogy fizessenek az emberek valamiért.

Persze az a megaszopás, hogy, aki fizet az duplán fizet, sokan, meg semmit. Mondjuk jó lépés is, a TAJ kártya személyigazolványhoz való kötése, kelle még pár ilyen művelet, mert sok a potyaútas, kevés a páénz, és persze azt a keveset is rosszul használják fel a népek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 14:44:34

@Makkasz: Azért nem kell 30 év múlva 6 millió magyarral riogatni, várhatóan még 9 millió felett lesz.

fidzsi 2012.11.22. 14:46:36

@NYJetsTD: Nem a vita lényege, de rosszul értelmezed. Ha azt mondom: a jelenlévők 50%-a 60 év feletti, 20% 70 feletti, akkor továbbra is arról az 50%-ról van szó, ami tartalmazza a 70 feletti 20%-ot kitevő csoportot.. Ennyi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 14:47:17

@Steve123: Befizeti a havi 6 ezret és simán jöhet ide orvoshoz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 14:47:32

de ez a kép nem bajnairól szól, így ez nem lehet a buszokon...

jeriko 2012.11.22. 14:48:52

nagyon egyszerű a megoldás: ha már a következő választásra úgyis regisztrálni kell, akkor vezessük be azt is, hogy csak az regisztrálhat, akinek nincs OEP vagy NAV tartozása.

nookedli 2012.11.22. 14:49:04

Milyen 10 millió TB felhasználóról beszéltek? 10 millióból csak 1-2 millió járkál orvoshoz, kórházba, az sem folyamatosan. Biztos vagyok benne, hogy a 2-3 millió befizető sokkal többet fizet be, mint amennyit felél az a pár millió tb felhasználó. Ezzel próbálják megágyazni az újabb adóemelést.
Jobb lenne, ha végre észrevennénk, sokkal több adót fizetünk minden területen, mint amennyit ránk költenek. Amennyi Áfát fizetünk, csak abból finanszírozni lehetne az egész ország működését. Csak ugye elhazudják, ellopják. Arról miért nem beszél senki, mennyi a parlamenti képviselők bére, egyéb juttatása havi, évi szinten? Megéri az nekünk? Abból kéne elsőnek lefaragni, nem azok zsebéből kivenni, akik az éhhalál szélén tengődnek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 14:49:46

@ElPadre: Abba is gondolj bele, hogy egy évtizede már több a nyugdíjas, mint a gyerek. A jövő se valami bíztató, a következő 30 évben folyamatosan egyre nagyobb létszámú korcsoportok mennek nyugdíjba és a következő 20 évben egyre kisebb korcsoportok kezdenek dolgozni.

nookedli 2012.11.22. 14:50:05

@jeriko: Lesz regisztrációs adó erre is? :)

Fekete Dália 2012.11.22. 14:50:37

@xenuka:

Mit gondolsz, a magyar állam miért most kér minden államtól jelentést az ott dolgozó magyarjairól?

nookedli 2012.11.22. 14:52:29

@online távmunkás: A nyugdíjasok ügyén miért kell pánikolni? Eddig is voltak nyugdíjasok, mindig is lesznek. Az a pár százalék növekedés, illetve az eltartók csökkenése, még nem a világ vége. Sok más helyről el lehet vonni pénzt erre. Amúgy meg addig minek aggódni, míg a kormányunk elkölti focipályákra a pénzt? Ezek szerint van pénz, csak nem arra költik, amire kéne.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 14:53:18

Ha Bajnai nyer, nem lesz ilyen, mert ő zsebből kifizeti a különbséget. Amúgy is ömleni fog a pénz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 14:53:35

@nookedli: azért biztos,. hogy többen,mint 1-2 millióan járnak orvoshoz, több gyerek van ennél, és azoknak rögtön kötelező.

munkahelyen is van orvosi vizsgálat általában.

Artie 2012.11.22. 14:54:01

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ...és ha kórházba kerülsz, ne ugyanabba a lepusztult, ezerágyas putriba dugjanak, ahova az életében egy forint TB-t sem fizető nemzetiségieket...

Erről álmodozom én is, de félek, ez nem ebben az országban fog megtörténni.

nookedli 2012.11.22. 14:54:21

@online távmunkás: Azért az a 6 millió nem rossz, feltéve, ha az alja eltakarodik.

nookedli 2012.11.22. 14:56:41

@doggfather: Az mindenesetre biztos, hogy nem járkál 9-10 millió ember orvoshoz. Szóval a kép csalóka és manipulatív.

orient 2012.11.22. 14:57:23

@online távmunkás: köszönd ezt a multiellenes politikának. Ugye az egyetlen szféra ahol rendesen bejelentik az embereket...

jeriko 2012.11.22. 14:58:40

@nookedli: Ha picit körül nézel a net-en, a jelenlegi demográfia adatok ismeretében gyakorlatilag mindenki azt prognosztizálja (teljesen reálisan), hogy a következő 20 évben 20%-al nő a nyugdíjasok/nyugdíj járulékot fizetők aránya. Ha változatlanok maradnak a járulék mértékek, ezt azt jelenti, hogy a nyugdíjak reálértéke 20%-al kell csökkenjen.
Ez azért nem pár százalék, ha egy kormány 10%-al csökkentené a nyugdíjakat, forradalom lenne - azon túl hogy egyből megbuknának).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 14:59:01

@nookedli: persze, hogy nem nem is ezt állítottam, csak jeleztem, hogy azért, mert a kép csalóka nekünk nem kell. ;)

jeriko 2012.11.22. 15:02:11

@nookedli: "Az mindenesetre biztos, hogy nem járkál 9-10 millió ember orvoshoz. Szóval a kép csalóka és manipulatív."

Nagy különbség van aközött hogy "járkál", és hogy "járkálhat" (ha szüksége van rá). Én nem azért viszem a gyerekem kórházba, mert jobb programot nem tudok elképzelni számára, de HA szükség van rá, AKKOR igenis jogot formálok arra, hogy elvihessem.
Amit most fizetünk, az átalány. Nézz körül, a reális árak mennyivel magasabbak.

okostojgli (törölt) 2012.11.22. 15:11:02

Ja, hogy ez a Vastagbőr!

Már azt hittem, hogy Bokros új blogja.

pokesz70 2012.11.22. 15:14:34

két szó: "szociális népszavazás"

tass-tass 2012.11.22. 15:15:22

@orient: "köszönd ezt a multiellenes politikának. Ugye az egyetlen szféra ahol rendesen bejelentik az embereket... "

Szerintem azt bőven kompenzálja a kapott adókedvezmény.
Egyébként minimálbéren foglakoztatnak, csak van még(?) műszakpótlék, túlóra,jutalom, kafetéria, stb. ami miatt vonzóvá válnak. Egyébként a humánpolitikájuk általában olyan, hogy azokat alkalmazzák, akik után kedvezményeket tudnak igénybe venni. Ennek érdekében akár a teljes gyártósor személyzetét lecserélik...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 15:17:38

@pokesz70: és hangos nevetés...

nem rajtad, hanem, hogy mennyire igazad van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 15:21:23

@nookedli: A nyugdíjasok aránya soha nem növekedett ekkora arányban a társadalmon belül, mint most. Ezért kell aggódni. Nem pár százalékról van szó, hanem arról, hogy 60-70%-kal többen mennek nyugdíjba, mint amennyien születnek.

A politikusok mindig és mindenhol lopnak és hülyeségekre költik a pénzt, ez nem fog megállni akkor sem, ha esetleg a nyugdíjakat nem tudják fizetni...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 15:22:39

@nookedli: Sajnos nem az alja takarodik el, hanem a diplomás, több nyelven beszélő szakképzett réteg kivándorlása gyorsult fel az utóbbi években.

orient 2012.11.22. 15:23:08

@tass-tass: 12 éve dolgozom multiknak. Semmi kedvezményt nem kapnak utánam, minimálbér többszöröség fizetik be. Egyébként ki lehet rúgni őket az országból ha annyira irigyled az adókedvezményüket, de akkor - 1 millió munkanélküli és adófizető minimum és nem nyugdíjemelésre nem lesz pénz, hanem egyáltalán nyugdíjra sem. Nekem mindegy beszélek pár nyelven, jó tapasztalatom van 2 hét alatt találok munkát külföldön, de te fogsz itthon éhen dögleni meg 4 millió nyugdíjas egy államcsődölt országban. tetszik avgy sem a multik tartják el MO-ot. Ahogy a többi visegrádi országot is ahol sokkal jobban élnek mint itt mert ott erre rájöttek és a multiknak kedveznek, nem pedig szopatják őket a sok barom kérésére és elvárására mint amilyen te is vagy már bocs...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 15:25:17

@orient: Olvastad a Figyelő múlt heti elemzését a legeredményesebb magyarországi középvállalatokról? 500 céget elemeztek, ahol 50-250 fő között van a munkavállalók száma és pár milliárdos a bevételük, felük magyar, felük külföldi tulajdonban van. Az eredmény az volt, hogy a külföldi tulajdonú cégeknél másfélszer annyi az egy főre jutó bérköltség.

Jimbo75 2012.11.22. 15:26:27

@Tricera bácsi: A maradék meg adócsaló vállalkozó, és már helyben is vagyunk, ezért tart itt ez a kurva ország....

renugard 2012.11.22. 15:28:20

@Tricera bácsi: nem beszélve a ugyancsak állami finaszírozású közmunkásokról, ami ugyancsak adóból kapják a bért.

orient 2012.11.22. 15:29:10

@online távmunkás: és te olvastad ezt?

index.hu/gazdasag/2012/11/22/bod_nyolc_eve_all_az_orszag/

Nem épp egy libsi közgazdász...Orbán javasolta 2006-ban közös ME jelöltnek. De beszélhetnénk a Chikánról is aki szintén Orbán embere volt régen és nagyon nem ért egyet a mostani dolgokkal. Miért tűntek el ezek a józan emberek onnan és csak ilyen Lázár, Matolcsy, Rogán féle félnótás barmok kapnak helyet?

Dubito 2012.11.22. 15:30:31

@Geza: "Kicsit visszás ugyanis, hogy az erről szavazók nagyobbik része más lőcsével veri a csalánt, és persze kibicnek semmi sem drága."

Sebaj, 2 év múlva még kapunk párszázezer kibicet pluszban a határon túlról.

Jimbo75 2012.11.22. 15:32:36

@orient: Azért a semmi adókedvezmény az erős csúsztatás....
Lásd például Coca-Cola, aki 5 évente változtatja az itteni nevét, volt már Hungary, Beverages, meg még isten tudja mi is.

Six 2012.11.22. 15:42:41

@online távmunkás: ezen adatok forrása elérhető valahol? engem nagyon régóta hidegen hagy az átlagkereset, amíg nem tudom, hogy milyen a keresetek eloszlása. tudsz forrást?

trifid 2012.11.22. 15:45:09

@Anti Anyag: Nem, nem fog dőlni a lóvé, nem, nem fogja kifizetni mellényzsebből az elbaltázott milliárdokat, de legalább Te nyüszíteni fogsz. Már ezért is megérné!

orient 2012.11.22. 15:46:20

@Jimbo75: értelmezd már a mondandómat éértelmesen kérlek. Nem azt mondtam semmi adókedvezményt nem kapnak, hanem semmi adókedvezményt nem kapnak UTÁNAM. Az ember barma azt állította, hogy a multi aki engem felvesz be sem fizeti utánam az adókat mert csak olyanokat alkalmaz akik után nem kell adót fizetni. Ez orbitális hazugság. Nyilván társasági adóból kap adókedvezményt (nem 0% adót akkor sem), de cseréba alkalmaz 3000 embert közvetlenül, alvállalkozókkal, beszállítokkal együtt több mint 10,000-t akkor szerintem bőven megéri az országnak hogy itt van és nem kéne gyarmatosítózni meg beállítani rabló gazembernek. A rablók sajnos a magyar cégek nagy része akik semmi adót nem fizetnek szinte és nem a multik. (fél évig dolgoztam magyar KKV-nak életemben ahol mindenhol adót csaltak és feketéztek, közben meg offshore bankszámlákra tolták ki a pénzt szegények annyira rosszul ment nekik...)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.22. 15:51:09

@Enrico72: A fenét segít, ha megállítod a népesség fogyását!

Így is túl sok ember van az országban!
Nincs munkaerőhiány, ellenben van munkanélküliség!
Vagy szerinted, ha lenne még hárommillió munkaképes korú ember, akkor azoknak lenne munkája?
Annyi feladat van, hogy csak húú meg hááá, de nincs, aki megcsinálja?

Ez a demográfiai populizmus egyszerűen elképesztő!
Nem több ember kell, hanem több munkahely meg magasabb fizetés!
Abból van több pénz, nem az emberek számából!

2012.11.22. 15:56:42

Hello, nézzétek már meg az Index Belföld oldalának fizetett hirdetését. Ezt is a Simicska intézte?

Vidéki 2012.11.22. 16:02:15

A lókupecek bevált technikája volt, hogy ha olcsón meg akartak szerezni egy lovat, többen oda mentek a gazdához és hosszasan ócsárolták.

Különösen keményen mutatkozott ez meg a szoclib kormányzás alatt, amikor azt a dogmát terjesztették, hogy az egészségügyben állami tulajdonos által kinevezett menedzser eleve csak "kutyaütő lehet, míg egy magántulajdonos által kinevezett menedzser csodákra képes:

Meg tudja ismételni azt a bibliai csodát is, amikor 5 kenyérből és két halból ötezer embert vendégeltek meg.

A megyei önkormányzatok akkoriban8 hatalmas kórházat passzoltak át a Hospinvest és a Medisyst Kft-knek.

Ezek nemhogy csodát nem tudtak tenni, hanem egytől-egyig csődbe mentek, hatalmas kárt okozva az adófizetőknek.

Az USA egészségbiztosítási rendszere egy főre számítva több, mint ötször annyi pénzből gazdálkodik, miközben az árak hozzánk is begyűrűznek.

Mégsem bizonyult hibátlannak és tökéletesnek. Nemrégiben kellett módosítani a törvényen, mert 47 millió állampolgár kimaradt az egészségbiztosítási rendszerből.

Nincs igaza a Vastagbőrnek, aki szerint az új kormánynak, most rögtön, de jó lesz azonnal is, le kell hozni a földre a "Paradicsomot", "Különben dühbe jövünk".

Teljesen igaza van Szócska Miklós, az egészségügyért felelős államtitkárnak:
"Demográfia és gazdaság, ezt a két prioritást most el kell fogadnom."

Nincsen egészségbiztosító rendszer a világon, amelyik tökéletesen hibátlanul működne, és minden felmerülő igényt azonnal ki tudna elégíteni.

Vastagbőrt sokkolta, hogy a befizetők-biztosítottak száma nem éri el a 3,9 millió főt, míg az igénybevevők- jogosultak száma meghaladja a 9,6 millió főt.
Most esett le nála a tantusz?

Korábban talán az igénybe vevők- jogosultak száma nem haladta-e meg jelentősen a befizetők-biztosítottak számát?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.22. 16:05:38

2006ban volt egy vagany vitez aki szerint 15 ev alatt kepesek voltak az emberek elfogadni hogyha a hus ara emelkedik akkor nem a Zallamot kell hibaztatni hanem a parasztokat, akik a hust termelik

ezt akarta volt megcsinalni a DRAGA egeszsegugyi ellatasokra is, sot volt mas gyermek is aki szerint nem feneketlen zsak az allami kassza: www.vg.hu/kozelet/vg_online/kozelet_-_belfold/080313_orban_213160

most ott tartunk hogy egy fel milla havidijas muvese kezelest barmilyen roman vagy ukran 3 havi TB hozzajarulassal elnyerhet(=20e), es ez igy jol van sok ember szerint...
mert az egeszseg alanyi jog, hiaba rokkan bele az orszag

Vidéki 2012.11.22. 16:07:36

@kolbászoszsömle:

"Annyi feladat van, hogy csak húú meg hááá, de nincs, aki megcsinálja?"

Parragh László kamarai vezető véleménye a reális, amit a Hírszerzőn részletesen kifejtett:

"Ahhoz, hogy a magyar gazdaság fenntartható pályára kerüljön, a gazdaság körüli rendszereket rendbe kell tenni.

Nagy kérdések:

Akiket például kiszorítanak a jóléti ellátásból, vajon alkalmassá válnak-e automatikusan az aktív munkavégzésre?

Kérdés, hogy szándékról vagy képességekről van-e szó.

Vagyis akik hosszú-hosszú ideje kiszorítva voltak a munka világából, akarnak-e újra dolgozni, vagy képesek-e az elvárásoknak megfelelni? "

Vidéki 2012.11.22. 16:11:22

@kolbászoszsömle:

Egy kolbászoszsömle számára minden pofonegyszerű.

Mindenki hülye kolbászoszsömle számára, aki a feladatot felelősséggel terhelve végzi.

Egy kolbászoszsömle úgy képzeli, hogy ő mindenható lenne, ha rábíznák az egészségügyet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.22. 16:12:53

@Vidéki: Teljesen mindegy, hogy alkalmas-e egy feladat elvégzésére valaki, vagy sem, ha nincs is feladat, amit el kell végezni!

7esbusz 2012.11.22. 16:20:14

@online távmunkás:
Kösz, akkor nem jó emlékeztem. Mondjuk 1, 1.5 milla valamivel jobb, de azért kíváncsi lennék, hányan keresnek ténylegesen minimálbér, vagy ahhoz közeli összeget.
Egyébként évi 2 millás fizura is elég brutál a tb+eü, nagyjából 110k nettó bérre a munkáltatóval együtt 56k-t kell fizetni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 16:25:49

@orient: Sok újdonság nincs a cikkben, ugyanezt mondja minden közgazdász, aki nincs benne a kormányban.
Szerinted marad ott normális ember, ahol a legkisebb kritikát sem tűrik el? Minden vezetőképzés azzal kezdődik, hogy hagyj mozgásteret az emberidnek és figyelmesen hallgasd meg a véleményüket...

Vidéki 2012.11.22. 16:30:15

@kolbászoszsömle:

Teóriája. "Ez a demográfiai populizmus egyszerűen elképesztő!"

Vastagbőr cikkében is szerepel: " az orvosok 42 százaléka 55 évnél idősebb, 24 százalékuk pedig már elérte a 62 éves korhatárt is."

Az egész társadalom elöregszik az orvosok sem kivételek, ha a születésszám alig haladja meg a stabilitáshoz szükséges születésszám felét.

Ezt egy kolbászos zsömlének is fel kellene tudni fogni! Hacsak nem lókolbászos!

orient 2012.11.22. 16:33:08

@online távmunkás: tudom nincs újdonság, de eddig mindenki aki nem értett egyett az rohadt libsi volt. Azért van jó pár erőssen jobboldali közgazdász is aki nem ért egyet velük és látja mi a gond, csak ezt akartam. Ezeknek kéne jobboldali pártot csinálni nem a Bokrosnak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.22. 16:41:03

@Vidéki: Ha hárommillióval többen lennénk, akkor több és fiatalabb orvos lenne?
Vagy kevesebb munkanélküli?
Vagy kisebb arányban lennének munkanélkülieink?
Most az a baj, hogy kevesen vagyunk, vagy az, hogy azok közül, akik még itt vagyunk, kevésnek van munkája, és akinek van, még az is szarul keres?
Gondolkozz bakker!
Azért nincs elég orvos, mert nem képzünk eleget, és azért nem képzünk eleget, mert nem születik elég gyerek, hogy feltöltsük a keretet, vagy azért, mert kicsi a keret?

Tormássy Félix 2012.11.22. 16:41:31

@Enrico72:
Kérem, hogy állítását alátámasztandó néhány konkrét forrást is szíveskedjen megadni!
Amit én találtam (a KSH oldalán bárki számára elérhető) a következő:

Népesség száma: (adatok: millió Fő)
2000-ben 10,222
2009-ben 10,031
2010-ben 10,014
2011-ben 9,986
2012-ben 9,958

Nem látom, hogy a népesség csökkenés üteme hol lassul vagy áll meg. Akkor meg főleg nem, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a népesség természetes fogyása évről évre több, (az utolsó két évben több, mint 40 000 fő/év) mint a népesség számának változása.

Mitől növekedne a népesség Ön szerint?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.22. 16:53:48

@orient: Bod és Chikán már több mint 2 éve kikerültek abból a körből, akikre hallgatnak. Ilyen szempontból őket is egy kalap alá veszik a libsikkel, hiszen ők sem állnak be a Tündérország-kórusba.

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.22. 16:55:25

Felháborító, hogy 55 éves matuzsálemek még dolgozhatnak orvosként. Pelyhedző szakállú friss diplomást minden műtőbe!

nyehehe 2012.11.22. 16:58:01

A 9 milla az ugye "jogosult" és nincs éjjel-nappal a rendelőben.
Azon kell dolgozni, hogy az emberek minél kevesebbet találkozzanak a rendelővel/kórházzal, és akkor tökmindegy mekkora a jogosultak tábora. Sport, egészségre nevelés, jó kaják. Az első felé már jó lépés a napi szintű testnevelés.
Szerény személyem már 8 éve nem volt betegszabin (előtte egyéni vállalkozó voltam, nem figyeltem) , és csak az éves kötelező üzemorvosi vizsgálaton látok orvost. (vagy egy-két amatőr sportverseny előtt) Az éves influenzajárványt is megúszom egy félnapos torokkaparással. Javaslom mindenkinek a napi sportolást. A kormánypártiaknak pláne! Így tudnak spórolni a kaméleonnak.

A dagadt cigizőket viszont ugyanúgy büntetném, mint az extrémsportolókat. Aki élvezetből rombolja a testét, az bizony jobban nyúljon a pénztárcájába! Én is elköltöm azt a pénzt a testemre... igaz, hogy nem a kórházban, hanem az edzőteremben, vagy a zöldségesnél, úgyhogy egálban leszünk.

2012.11.22. 17:29:44

Gondolom roppant antiejrópéer és rasszista lenne megvizsgálni, hogy a dolgos, nemhiábaszületett cigányok aránya mennyi a befizetők és mennyi az igénybevevők között...

Vidéki 2012.11.22. 18:09:28

@kolbászoszsömle:

„Gondolkozz bakker!”

Ha a demográfiai helyzet olyan rossz, hogy a társadalom elöregszik, egyre vékonyabb rétegnek kellene gondoskodni a hatalmas létszámú öregek társadalmáról.

A WHO tanulmánya foglalkozott a demográfia által felvetett problémákkal:

2050-re Magyarország esetében, ha a demográfiai helyzet változatlan marad,

a lakosság száma 7,5 millióra zsugorodik,

ezen belül a munkaképes korú lakosság létszáma mindössze 2,5 milliót tenne ki,

ezen belül a munkaképes korú cigányok tennék ki a zömöt, 1,7 millió fővel.

El tudja képzelni, hogy ebben a helyzetben az Egészségbiztosítás, milyen magas színvonalon működne?

1,7 millió munkaképes cigánynak és 0,8 millió munkaképes nem cigánynak kellene gondoskodni 5 millió munkaképtelen öreg magas színvonalú egészségügyi ellátásáról.

Egy lókolbászos zsömle ezt szemrebbenés nélkül el tudja képzelni!

igi1 2012.11.22. 18:15:03

Ebből azért sokan vannak külföldön, akik itthon is fizetnek járulékot, és itthon kezeltetik magukat ingyen. Amiért külföldön vagyonokat elkérnének.

igi1 2012.11.22. 18:16:10

Számoljunk, 4 milla melós, 2 milla nyugdíjas, 2 milla gyerek, akkor marad 2 milla egyéb fajta? Megvannak a bodzások akkor.

igi1 2012.11.22. 18:19:53

@igi1: persze, az átfedéseket nem számolva, ugye, aki nyugdíjas, melós, feketén foglalkoztatott, melós diák

Horizont 2012.11.22. 19:55:35

Csűrhetjük, csavarhatjuk, csócsálhatjuk, oszthatunk, szorozhatunk, cigány, nem cigány, gyerek,
öreg, dolgozó, rokkant .......... a lényeg ebben a két számban van:
3 893 000 és 9 617 700 !!!
Ennyi. E szerint élünk! És ez az arány csak egyre rosszabb lesz!
Csak úgy mint az egészségügyi ellátásunk!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.22. 20:35:06

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Van gyereked nyomorék?:))És mennyi idős?
@Seduxen (már NEM dr.): Álmodozz csak kisköcsög!:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.22. 20:37:22

@Torma F.: Azért,mert ő egy idióta fideszbirka.És szerinte most minden jól megy.

Danubius 2012.11.22. 20:57:09

A kép rasszista, mert nincs rajta egy roma sem, cigány meg pláne

igi1 2012.11.22. 21:08:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: hát, ha így kérdezed, te vagy a nyomorék. Mer nem érted a saját kérdésedet.

vallatas 2012.11.22. 21:12:48

ez a kép nem magyar, nincs rajta kereszt

Környezettudatos 2012.11.22. 21:24:05

@doggfather: Fent kell tartani a rendszert és a jogosultak számához viszonyítva kell fent tartani. Ez eleve pénzkiadással jár. ...és még el sem mentek orvoshoz.

vontod75 2012.11.22. 21:26:01

@nyehehe: Ja a dagadt cigizők mellett, az alkoholt fogyasztókat, a zsíros kaját fogyasztókat, sőt azokat a szemeteket is akik nem kristálytiszta hegyi levegőjű környéken, hanem a mocskos szmogos belvárosokban töltik az idejüket...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.22. 21:31:51

@igi1: ???
És most képzeld el,hogy kérdezném tőle ha nem lennénk jóban?:))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.22. 21:38:36

@Vidéki: "Ha a demográfiai helyzet olyan rossz, hogy a társadalom elöregszik, egyre vékonyabb rétegnek kellene gondoskodni a hatalmas létszámú öregek társadalmáról." Meg a technológiai fejlődés generálta munkanélküliekről.
A népesség számának emelése az elvégzendő feladatok számának emelése nélkül kontraproduktív.
A sok ember sok munkanélkülit is jelent.
Az "több ember" leánykori neve a "foglalkoztatottak arányának csökkenése".
És ennek nincs köze ahhoz, hogy akinek nincs melója, az cigány, vagy sem, ahogy ahhoz sem, hogy milyen a képzettsége az átlagos munkanélkülinek.

"A WHO tanulmánya foglalkozott a demográfia által felvetett problémákkal:

2050-re Magyarország esetében, ha a demográfiai helyzet változatlan marad,
a lakosság száma 7,5 millióra zsugorodik,
ezen belül a munkaképes korú lakosság létszáma mindössze 2,5 milliót tenne ki,
ezen belül a munkaképes korú cigányok tennék ki a zömöt, 1,7 millió fővel."

Tehát, a WHO szerint (ami egy egészségügyi szervezet), Magyarországon a 18-62 év közötti lakosságból nyolcszázezer nem cigány lesz...
Hadd röhögjelek pofán!

"1,7 millió munkaképes cigánynak és 0,8 millió munkaképes nem cigánynak kellene gondoskodni 5 millió munkaképtelen öreg magas színvonalú egészségügyi ellátásáról.

Egy lókolbászos zsömle ezt szemrebbenés nélkül el tudja képzelni! "

Elképzelhetetlen az az ostobaság, amit megvillantasz!
De most komolyan!
Ha egy országban van 7,5 millió ember, amiből 2,5 millió a munkaképes, akkor szerinted 5 millió munkaképtelen öreg van?
Agyhalott fasz!
Tűnj a picsába az ostobaságoddal együtt, és vidd a gyerekkúró keresztény haverjaidat is!

Ironfist 2012.11.22. 21:39:03

Abból amúgy nem lesz cikk, hogy az a NÉPNYÚZÓ PAPCSÁK (hátha feltűnik neki :P ) feljelentett pár kommentelőt, akik népnyúzónak evezték, és a rendőrség ki is kérte a kommentelők adatait?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.22. 22:25:31

@Ironfist: Csatlakozom a NÉPNYÚZÓ PAPCSÁK-oláshoz.
És kérem nagyon, hogy az én szolgáltatómtól is kérje ki az adataimat :)
Még annyit is segítek, hogy a szolgáltatómat úgy hívják, hogy DailyNet :)

xenuka 2012.11.22. 23:19:24

@ElPadre:
A kevesebb, mint 2 millió TB igazgatósági ülésen elhangzott szám.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.22. 23:31:08

A felsorolt adatok valóban rémisztőek, de azért....ez kicsit demagógi így...és rossz a megközelítés is.

Naná, hogy sokkal több befizető-biztosított van, mint ahány igénybevevő-jogosult, hsizen igen magas a nyugdíjasok aránya. Azt hiszem, ez több, nálunk sokkal fejlettebb ország esrtében is így van.
Szóval nem ez a kérdés, illetve nem ez az elsődleges kérdés.

Sokkal inkább az, hogy a befizetéseinket hogyan használja fel az állam: egy hatékony, viszonylag magas színvonalú szolgáltatást nyújtó egészségügyet tart fenn, miközben próbálja növelni a VALÓS foglalkoztatottságot és az újértéket, vagy pedig az amortizációt sem teszi be a rendszerbe és hagyja rohadni az egészet, hogy majd egyszer a messze távoli jövőben csillió forintokért lehessen csak vele valamit egyáltalán kezdeni.

A kivetített néhány nominális szám sokat nem árul el minderről, a valóság és az ördög mindig a számok mögötti összefüggésekben rejtőzik.

Az sem túl beszádes önmagában, hogy magas az idős orvosok aránya. Van arról bármi statisztika, hogy ennek ellentételezésére miylen programot dolgoz ki az állam, mikor kezdi azt és milyen hatás várható? Mondjuk 10 év múlva ugyanezek a számok hogyan néznek majd ki? Mi lesz a részarány a 55 év allatti orvosok számát illetően? S mennyi nővér lesz, mennyi kórházi ágy? Még mindig a betegnek kell majd elemet vinnie a vérnyomásmérőbe, vagy lesz pénz elemre/napelemesre is?

Ez így gumicsont, semmi több.

2012.11.23. 01:01:39

@Vidéki:
Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Mindkettőtöknek igaza van, feleslegesen kötöttél bele.
A TE gondolatmenetednél maradva, szerinted az 1,7 millió cigány munkát kapna? Vagy nem tartana el senkit, még saját magát sem?
Szóval akkor ott tartunk, hogy munkát kéne találni annak a cca 3 millió embernek, hogy egyáltalán legyen befizetett járuléka.
És ezt mondta kolbászoszsömle is.

Vinnie Jones 2012.11.23. 01:06:22

Magyar holokauszt 22 ev alatt bekeidoben: 1,5 millio magyarral kevesebb felmillio cigannyal tobb a 10,5 bol igy lett 9,5 millio. A hatarontuli magyarok szazerei de pl a kinaiak tizezreit nem is szamolva... hany temetes volt a csaladodban 90 ota es hany gyermekaldas? Koszi, hogy atgondoltad felpercben

Nyers Fa 2012.11.23. 01:08:19

Egyébként a születésszám emelkedés csak rontana a statisztikán, minél több gyerek születik annál rosszabb az arány. Ennek a pozitív hatásaira legalább 20 évet kellene várni, addig csak rontanák a statisztikát. Ettől függetlenül jó lenne, ha minél több gyerek születne (egészséges munka szemléletű, dolgozó, dolgozni akaró szülőktől).

2012.11.23. 01:10:00

@Horizont: a lényeg ebben a két számban van:
3 893 000 és 9 617 700 !!!

És ezzel mi a baj? Ez teljesen hibátlan arány.
Ha cirka 4 millióan befizetők, és minden családban van egy gyerek és egy nagyszülő, akkor már nyolcmillió a szám, és alig marad, aki munka nélküli, vagy eltartott, vagy külföldön dolgozik, de ide van regisztrálva, vagy országgyűlési képviselő, vagy...

2012.11.23. 01:11:44

@VinnieJones: Igazad van, de ennek semmi köze a témához.

Makkasz 2012.11.23. 01:36:46

@online távmunkás: 80.000 szuletik evente. 70 eves eletkorral szamolva az 5,6 m. A fogyas gyorsulo, mert egyre kevesebb embernek kellene megszülni az évi 80.000-et, pl. nekünk akkor 3 helyett 6 gyreket kéne nevelni.
Ebben nincs benne a durván gyorsuló emigráció, igaz, a bevándorlás sem, viszont ez kisebb.
Nincs itt riogatás, tiszta matek.
Ha a korfát belevennénk, még rosszabb lenne a helyzet, mert a "nagy" korosztályok kiöregedtek a szülésből.

Igaz, a 30 évet csak saccolom, lehet hosszabb a lefutás, de arra is nagy esély van, még ennyi sem lesz.

Makkasz 2012.11.23. 01:38:47

@online távmunkás: Ez nem riogatás, hanem a rideg valóság. A 6 millióból meg 500.000 lesz 30 év alatt.

Ironfist 2012.11.23. 06:02:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Mindkettőtöknek igaza van, feleslegesen kötöttél bele."

Szerintem meg Vidéki nem elbeszél valaki mellett, hanem direkt terel - ahogy szokott. ;)

@Jani haverja:
"És kérem nagyon, hogy az én szolgáltatómtól is kérje ki az adataimat :)
Még annyit is segítek, hogy a szolgáltatómat úgy hívják, hogy DailyNet :)"

Nem a netszolgáltatótól, hanem a blogszolgáltatótól kérték ki, ha jól tudom.
Zero!
Legyen cikk légyszi a NÉPNYÚZÓ PAPCSÁKról is! :)

felcsutisuttyo 2012.11.23. 06:28:40

FÉLNEK A GAZEMBEREKE, MERT--ha nyernek az csalással lesz-és akkor is lesz forradalom, ha nem nyernek akkor is lesz nem elszámolás, hanem LESZÁMOLÁS !!!!!!!!
Be vannak tojva a Nemzeti Fidesz Banditák!!!!

AutosVilli 2012.11.23. 08:06:22

Szerintem nyugodtan felakaszthatnák az összes magyar politikust a rendszerváltás óta.És azokat is akik fővállalkozóként munkát kaptak onnan.
Akkor elkezdődhetne valami új nálunk.

Shopping 2012.11.23. 08:16:43

@Steve123: A külföldön dolgozó is fizet EHO-t. Tehát jogosan használja a szolgáltatást.

Shopping 2012.11.23. 08:19:08

Minden családban van 2 dolgozó aki eltart 6 embert( 2 gyerek, 4 nagyszülő). Ez így normális.

Zka77 2012.11.23. 08:28:12

Abban a 3.8 millióban benne van a kb 1M közalkalmazott is, akinek nem csak az ellátását kell kifizetnünk, hanem a bérét is adókkal együtt. Szóval a helyezt sokkal súlyosabb.

Szittyakürt 2012.11.23. 08:34:16

@xenuka: Látod, ezért tart itt az ország! Böfögöd bele a nagyvilágba a hülyeségedet, ahelyett, hogy dolgoznál.

Vidéki 2012.11.23. 08:35:12

@kolbászoszsömle:

"Ha egy országban van 7,5 millió ember, amiből 2,5 millió a munkaképes, akkor szerinted 5 millió munkaképtelen öreg van?"

Az 5 millió munkaképtelen túlnyomó része öregember lesz, kisebb hányaduk, csak sima még nem öreg munkaképtelen lesz.

Gyerekek akkor is lesznek majd csak egyre kevesebben és lassacskán olyan ritkák lesznek, mint a fehér holló.

Nyolcszázezer rokkantnyugdíjasunkkal már most világbajnokok vagyunk.

A rokkantnyugdíjasok aránya a lakosság létszámához viszonyítva elképesztően magas nálunk. Erre nincs racionális magyarázat.

A szomszédos Szlovákiában ez az arányszám egy nagyságrenddel kisebb.

pjm 2012.11.23. 08:59:03

Minden esetre nyugodtak lehetünk, több, mint 12 millió magyar van, Itt feltüntették a lakosság 130%-át. Ettől kezdve hogyan is számoltak?

pjm 2012.11.23. 09:01:54

@Vidéki: Van racionális magyarázat. Csak nézd meg a világ dohány és alkoholfogyasztási statisztikáit. Ha más nem, az magyarázatot ad, no meg a munka és életkörülmények, a stressz és a hagyományosan irígy és szemét dzsentri életfelfogás. Ezt valamennyit figyelembe véve azt mondhatjuk, hogy CSAK 800 ezer...

dennisthemenace 2012.11.23. 09:05:08

@online távmunkás: Ketlem. Ha csak nem szamolod bele a kulfoldre tavozottakat is.

Éhes_ló 2012.11.23. 09:11:05

Esztán te nagyon hülye poster, ez a szám két év alatt lett-é ilyen fos, vagy keményen gyúrt rá a politikai elit vagy 70 évig?
Ennyire hülye vagy?
Most komolyan?
Ezt is rámaszatolnád bárkire, kivéve a kedvenceidet, te szerencsétlen?

vladimir964 2012.11.23. 09:21:38

Erre bizony csak két megoldás létezik, bármennyire is népszerűtlen lépés mindkettő:
1.CSAKIS az kapjon egészségügyi ellátást (kivéve életmentő beavatkozások de azt is csak amíg necces a csávó élete), aki fizeti a TB-t akár államit, akár maszekot. ugrásszerűen megnőne a befizetők száma, ugyanis meggyőződésem, hogy a potyautasok legalább fele megtehetné hogy fizessen, de nem teszi, hisz megkapja így is a juttatást. A másik fele sajnos vesztett, tessenek kiharcolni a bejelentést/befizetést tisztelt munkáltatójuknál.
2.Ha már kilószámra osztogatjuk az állampolgárságokat a "kinnrekedt" ungarische Wirtschaftnak", csak az kapjon állampolgárságot, aki ide fizeti az adóját, meg a TB-jét. Ha már valaki ennyire nemzetileg tudatos, hát akkor áldozzon is valamit az "anyanemzetért"!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 10:18:23

@Ironfist: Tudom, először a blogszolgáltatótól kérték ki az IP címet, meg egyebeket, utána mentek a netszolgáltatóhoz, hogy megnézzék, ki is az a valós személy, akit ezért felelősségre lehet vonni. Én legalábbis így tudom a NÉPNYÚZÓ PAPCSÁK-os történetet.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2012.11.23. 10:21:26

Kedves Viktor!
hol a megígért 1 millió új munkahely 1 év alatt?
vaze!
hazudni és ígérgetni én is tudok, bezsebelni, kizsákmányolni, lerabolni az országot bárki tudna, ha a helyedben lenne
Miért érzem azt, hogy olyan törvényeket, szabályokat hozol, amivel a még álló magyar cégeket is ledöntöd?
ha nem megy az ország helyreállítása, akkor takarodni kell a picsába, és majd más próbálkozik, de fejezd be azt amit csinálsz a "hozzánemértő lózungokat prufogtató Matolcsival".

gnme 2012.11.23. 10:40:50

@Vidéki: ehhez még hozzátenném, hogy a sokmillió "buta" országa leszünk

..és milyen sok mérnök lesz (már a kormány elképzelése szerint)

kár, hogy mérnöknek kvázi születni kell ... attól, hogy mások (tudjuk kik) azt akarják, attól nem fog a mérnök darabszámra "képződni"

nagy a sötétség, megyek a fényre ..uraim

www.youtube.com/watch?v=79-ySK_1Hps

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.23. 10:50:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ha jövőre lenne aktuális a kötelező magyar óvoda akkor...? :DDDDDDDD

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.23. 11:04:53

@Anti Anyag: Így van. Ez volt az első okos hozzászólás tőled. Csak így tovább.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.23. 11:09:05

@kifordított nagyanyó: Naaaaa, attól mert én köcsög vagyok ő sikerülhetett (sikerült is, de tényleg)!

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2012.11.23. 11:20:24

Hát igen ez a kép többet mondott minden szónál.

Vidéki 2012.11.23. 11:23:24

@www.Bisex.hu:

Írja: "hol a megígért 1 millió új munkahely 1 év alatt?
vaze!
hazudni és ígérgetni én is tudok,"

Az látszik, hogy hazudni nagyon tud!

Orbán sohasem ígért "1 millió új munkahelyet 1 év alatt".

Nagyon tudatmódosított állapotban lehetett, mikor a kocsmában, vagy a Kendermagosoknál ezt hallotta valakitől!

efhábé 2012.11.23. 11:29:39

@Geza: Fú de megszaporodott a népesség, vazze, 9.6+3.9=13.5 milla szavazó, plusz a 18 év alattiak meg a jogukban korlátozottak.
Vagy esetleg simán bekajálsz mindent érdemi gondolkodás nélkül. Aki fizet, a 3.9 milla, az igénybe is vesz, tehát része a 9.6-nak. De nem mind a 9.6 szavaz, lásd fent. Nem baj, majd megközelebb.

efhábé 2012.11.23. 11:32:14

@Enrico72: Komoly? Csak mert viccnek elég szar. A SOTE külföldi hallgatói, mint demográfiai trend :) Vazze, te másodállásban Szijjártó Péter vagy?

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 11:34:02

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Na jó,neked is gratula!De az anyjáé a fő érdem.
Magára engedett egy ilyen barmot.Kihordta a gyereket.Továb kell adnia a jó tulajdonságait,mert neki biztos vannak ilyenek.Meg hát valakinek nevelnie is kell,nehogy olyan legyen,mint te.

efhábé 2012.11.23. 11:36:28

@NYJetsTD: Te is matekzseni vagy vazze :)

Az 55 évnél idősebb orvosok fele 62-nél is idősebb.

Van 100 orvos összesen, közülük 42 több, mint 55 éves. A 100 orvosból 24 több, mint 62 éves. Tehát 58 orvos még nem érte el az 55 éves korhatárt. Nem olyan bonyolult ám a matematika...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 11:38:25

@Makkasz: A születéskor várható élettartam tavaly 71,7 év férfiaknál és 78,7 év nőknél, ez szerencsére picit jobb a 70 évnél. 88 ezer gyerek született tavaly, szóval ezeket összeszorozva inkább 6,5 millió jön ki, persze az is csak 60-70 év múlva, nem 30 év alatt.

A bevándorlók/kivándorlók arányát nehéz becsülni, mert a magyarok nem intézik a hivatalos papírmunkát. Ez igaz a Magyarországról külföldre költözőkre és az Erdélyből Magyarországra költözőkre is. Papíron 17 ezerrel több a bevándorló, mint a kivándorló.
Egyébként szerintem a kivándorlási hullám le fog lassulni, mihelyt vége lesz a válságnak. Vagy csak rájönnek az emberek, hogy az EU többi részén is válság, nem olyan a helyzet, mint 6-7 éve... A lengyelek tömegesen költöznek haza már 2 éve.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 11:39:05

@Makkasz: Az 500 ezer az már csak a fantázia szüleménye :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 11:41:41

@dennisthemenace: Ha felgyorsul a népesség fogyása átlagosan évente 32 ezerre, még akkor is 9 millió felett lesz.

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 11:53:29

@online távmunkás: öö talán mert Lengyelország kicsit máshogy áll....?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 12:09:14

@kifordított nagyanyó: Nagyjából ugyanolyan szinten élnek ott is, mint Magyarországon.

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 12:14:55

@online távmunkás: Azért valahogy úgy érzem ők ott jobban érzik magukat .

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 12:29:55

@kifordított nagyanyó: Ez egy érdekes dolog. Elég sok különböző országokban élőkkel találkoztam (találkozok) manapság, és tetejében elég széles spektrumból. Nem objektív, személyes tapasztalataimra hagyatkozó meglátásom szerint legalábbis itt Európában Magyarországon érzik magukat az egyik legkevésbé jobban az emberek, főleg a közhangulat miatt. Úgyhogy szerintem a lengyelek is jobban érzik magukat.

grgrgr 2012.11.23. 12:32:03

A következő 10 évben elv ileg jelentősen csökkennie kell a nyugdijasok számának, mert azok az 57-es nők, akik a régi rendszer szerint 55 éves korukbaan, tehát az idén nyugdijba mehettek volna, most már csak 65 éves korukban, teehát 10 év múlva mehetnek nyugdijba. Tehát minden évben csak feleannyi ember megy nyugdijba mint eddig, mert kétévénte ugrik a koremelés. Meghalni meg ugye... na az nem a törvények szerint történik, hanem a jóisten szerint.

A probléma az, hogy hiába emelték a nyugdijkorhatárt egy 60 éves nő akkor is munkanélküli, mert nincsenek állások, szóval hogyan fizessen járulékot. Ami ennél is sokkal nagyobb probléma, hogy a fiataloknak sincsenek állások, és elhúznak Londonba, és ők se fizetnek járulékot. illetve hát eügyi járulékot ugye muszáj,havi 6500 ft-ot. de az kevés. Ami a multikat illeti, ott valamivel nagyobb a rend, de ott is vannak ám trükök. Nagyon sok multi kölcsönző cégen keresztül dolgoztatja az embereket.

Amúgy meg az OEP persze hogy nyivákol, az könnyebb, mint rendesen megszervezni az egészségügyi rendszert. Aki például idős szüleivel arra kényszerül, hogy gyakrabban látogassa az sztk-t, a háziorvost, stb., napról napra elképed a szervezetlenségen, a felesleges pénzkiadásokon. Mondjuk én pl. nem értem miért a reumarendelés van a negyediken, és a bőrgyógyászat a fszt-en. A reumára a páciensek többsége képtelen fölmenni a lépcsőn, állandó tumultus a liftnél, két kerekesszék ugye nem fér be egyszerre, stb. De ez csak egy apró példa. Informaikus ismerősöm megnézte egy orvos szgépes rendszerét, és elképedt annak amatőrségén, gazdaságtalanságán, informatikus szempontól. Mert hát minden közbeszerzést a csókosok nyernek, és szar szoftvereket csinálnak, ötször akkora összegekért, mint amennyiért rendeset is lehetne csinálni. Egyáltalán, ha a beszerzéseket megkapirgálnák , ott rengeteget lehetne spórolni, csakhát akkor a csókosok zsebébe nem jutnának milliárdok. A laborvizsgálatok kiszervezéséről ugyancsak legendák keringenek, például az az orvos akit agyonlőtt a szeretőjének férje a nyáron valahol a Balatonnál, ilyen labortulajdonos volt, legendák keringtek a környéken, hogy mennyi pénze van, szórta a pénzt, százmilliókat rebesgettek évi jövedelemnek a környéken róla, mert a laborok kiszervezése marha nagy üzlet azoknak az orvosoknak,akik megszerzik őket.
Szóval az egészségügyben nemcsak azt kéne az OEPnek a grafikonon ábrázolni, hogy milyen kevés a járulékfizető - tényleg kevés. De azt is, hogy abból a pénzből, ami azért igy is elég sok, mennyi kerül törvénytelenül, korrupt módon magánzsebekbe, az ő svájci számláikra és luxuskiadásaikra. szóval mennyit lopnak el belőle azok, akik közel vannak a husosfazékhoz.

grgrgr 2012.11.23. 12:38:34

@vladimir964: érvényes TAJ szám nélkül most se adnak ellátást ingyen, hanem csak pénzért. Havi 6500-ért meg lehet vásárolni.
A külföldieket azért pátyolgatja a fidesz, mert rá szavaznak. Ez szimpla szavazatvásárlás, kurva drágán és azoknak a pénzéből, akik kénytelenek itt élni és adót fizetni.

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 12:42:22

@Jani haverja: Meg szerintem a gazdaságuk is egy picit jobban teljesít vagy jobbnak érezhető,mint nálunk.

NYJetsTD 2012.11.23. 13:07:32

@fidzsi: @efhábé: NYJetsTD 2012.11.22. 11:29:27

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 13:10:09

@kifordított nagyanyó: Ez is igaz. Egyrészt szerintem az emberi boldogság egyik legfőbb titka, hogy előrefelé haladjanak a dolgok. Másrészt meg néha sokkal kevesebb pénzből is jobb színvonalon lehet élni, persze feltéve, hogy a költségek is kicsik. Pl. itt Albániában a rezsiköltségek összesen kb. az ötöde, tizede, mint Magyarországon, és nem csak azért, mert kevesebbet kell fűteni, hanem mert a magyar áraknak az 1/3-a az áram KWh-ánként, a vízdíj meg elenyésző, én 300 Ft-nyi összeget fizetek pl. 1 hónapra, aztán annyit folyatom a vizet, amennyit akarom. De az élelmiszerárak, meg a benzin is kb. 3/4-e a magyarénak, a szolgáltatások árai meg kb 1/3-a. Összevetve mindent egy albán átlagember sokkal kevesebbet keres, mint egy magyar, mégis jobban él gyakorlatilag. Az persze már más kérdés, hogy egy világkörüli turistautat ki tudna összespórolni előbb, úgy, hogy a fogához veri a garast, pont azért, mert egy ilyen út ára országfüggetlen.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 13:30:22

@kifordított nagyanyó: A magyar közélet elég siralmas és a magyar az egyik legpesszimistább nép tapasztalatom szerint. A lengyelek gondolkodása teljesen más.

Void Bunkoid 2012.11.23. 13:35:03

@xenuka: "Hogy nincs munka? Tanulj újra! Vállalj el más munkát is, máshol is! "

Alapvetően amúgy egyetértek az egyéni TB-számlás ötlettel, ám a fenti kijelentés kissé furán hat, amikor tanulásra próbálnál rábírni egy soha nem dolgozott 40 évest, vagy egy 18 éves kora óta gyerekgyártással foglalkozó anyukát.

A tanulás nem kötelező 18 évtől, hanem - pont jelenlegi kormányunknak köszönhetően - keményen csengetni kell érte, hacsak fel nem veszel egy jó kis diákhitelt.

A máshol dolgozáshoz is bezony tőke kell,pl. a soha nem dolgozott, már nyugdíjas szüleinél lakó vidéki negyvenéves hiába kapna akár valami nem túl jól ,de fizető melót Budapesten, nem tudja a filatáskájába hajtogatni a bordó falvédős kisszobáját, aztán Pesterzsébeten meg kihajtogatni belőle - albérletre meg kvázi nincstelenül nem futja. Max, ha bevállalja, hogy az első albifinanszírozást megengedő tőkefelhalmozásig hajléktalanszállón lakik.

Ennek további és mélyebb folyománya az oktatáspolitka refromjának egyre erősödő kényszere - hogy az emberek olyan dolgokat tanuljanak még tanköteles korukban, amivel legalább alapszinten el tudnak helyezkedni valahol - sajnos egyes, akár szélsőlibsi akár szélsőjobbos képviselők hiábavalóan vizonálnak a kétkezi, képzettséget nem igénylő munka újbóli bevezetéséről ("építtessünk autópályát cigánnyal/pályakezdő munkanélkülivel közmunkában!"), de elfelejtik, hogy egyetlen nagyobb teljesítményű kotrógép (mondjuk 3-4 köbméteres kanállal) el tudja végezni körülbelül 150 kubikos melóját, viszont a fenntartása, és a gépkezelő munkáltatói költsége körülbelül 3-4 kubikos munkáltatói költségéve egyezik meg.

És a pályázatokat is eszerinti árazással írják ki, a tenderkiíró meg hülye egy olyan melót kifizetni, amit kézzel harminc-negyvenszeres áron és körülbelül háromszor annyi idő alatt kiviteleznek, mintha géppel csinálnák. És NEM, nem érdekli az ilyen befektetőket az ország érdeke, csak az, hogy ő olcsón kurva sokat keressen.

Na, szóval olyan oktatást kellene csinálni, ahol épkézláb dolgokat tanítanak. A 16. századi erdélyi valláspolitikával, Petrarcával meg tizenkilenc és fél huszonhetedes csángó népdalokkal nem lehet pénzt keresni.

Void Bunkoid 2012.11.23. 13:37:11

@Void Bunkoid: illetve amúgy pl lehetne KÖTELEZŐVÉ tenni a kézi erő jelentős százalékban történő alkalmazását építőiparban, de erre legkézenfekvőbb válasz az lenne az építőipari vállalkozók részéről, hogy majd ők akkor fognak kubikossal építtetni, amikor Orbán Viktor bicklivel a Parlamentbe járni :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 14:03:07

@Void Bunkoid: Pontosan.

Amikor anno Orbán Viktor azt mondta, hogy nem XXI-ik századi módszerekkel kell Magyarországon a gátak építését megoldani, egyből az jutott eszembe, amikor egyszer valaki asszem az ENSZ-től valami segélyekből épült beruházást nézett meg Afrikában. Ott büszke volt a projektvezető, elmondta, hogy gépek nélkül csinálják, így több embernek van belőle munkája. Mire az illető gunyorosan megkérdezte, hogy akkor lapát helyett miért nem kiskanállal hányják a földet, úgy még több embernek lenne munka :)

vladimir964 2012.11.23. 15:59:13

@grgrgr: Na hát épp ezt a 6500 forintost meg kéne szüntetni. akinek ennyi pénze van TB-re, hát legyen normális egészségbiztosításra is...

dennisthemenace 2012.11.23. 18:04:27

@Vidéki: Egymilliot igert, negy ev alatt. A tizmillios Magyarorszagon.. Az angolok ugy latszik hulyek, mert ok a hatvanmillios orszagukban tizenharom ev alatt tudtak negymillot letrehozni, mily szerencse, hogy nekunk a felcsuti kokero tobbet tud igerni..

picur3ka 2012.11.24. 01:45:48

@Geza:

En 70 IQ alatt senkit nem engednek szavazni.

picur3ka 2012.11.24. 01:47:35

Jo poszt, Palmas, utos.

picur3ka 2012.11.24. 01:51:30

@Enrico72:

Szerintem, ne lassuk el a vikingeket. Dogoljenek meg.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.24. 11:11:59

@NYJetsTD: Nekünk már csak a játék öröme marad.:((

NYJetsTD 2012.11.24. 11:52:40

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "a játék öröme"
hülyeeee ! : ))))) ez szenvedés volt a javából. Éljen a sakk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.24. 15:14:59

@NYJetsTD: Én csak az eredményt néztem meg és anyáztam.
A tiétekből láttam valamennyit.De borzasztó volt.Valamit mondtak a Ricsiék,hogy 1 perc alatt kaotatok 3 TD-t. Nagyon erős ez a Pats.
Mi meg kikapunk egy utolsó Redskinstől! Inkább már nem is reménykedek rájátszásban,úgy könnyebb lesz.

Meridian74 2012.11.27. 07:57:56

"Ezzel kéne kiplakátolni a BKV-buszok hátulját, nem a CÖF-hirdetéssel."

Miért is?
Te sem a számok világában élsz, és egy kis matek azonnal megdönt.

3,8millió befizető arányban van a 9,6millió igénybevevővel. Ugyanis ha csak úgy számolunk, hogy egy családban 2 szülő és 2 gyerek van, és még él 2 nagyszülő is, akkor máris teljesül a fenti arány.

Persze ennyire nem eccerű az eset, mert torzítja a képet a lassan egymillió cigány is, ahol 90%-ban szociális alapon meg az egész. Na, ezen kellene alakítani. Csak erről kussolnak. Viszont ezt már ki lehetne plakátolni. De úgyse fogják.
Lásd legutóbbi TASZ-os balfaszságot is... télleg, abból lesz vastagbőrös poszt? ...vagy az már nem annyira érint minket?

süti beállítások módosítása