Skip to content


       Szűrés lista

Ön szerint is el kell tüntetni a hajléktalanokat szem elől?

Mi lehetne a karácsonyi készülődés hangulatához jobban illőbb, mint egy újabb miniszterelnöki konzultáció? Pláne hajléktalanügyben? Naugye.

Szabó Máté ombudsman indítványára az Alkotmánybíróság november 12-i határozatában alkotmányellenesnek minősítette és megsemmisítette az új szabálysértési törvény 186.§-át, amely szabálysértéssé minősítette a közterületen életvitelszerűen való lakhatást, mondhatni a hajléktalanságot.

"186. § (1) Aki a közterület belterületét rendeltetésétől eltérő módon, életvitelszerű lakhatás céljára használja, illetve életvitelszerű lakhatáshoz használt ingóságokat közterületen tárol, szabálysértést követ el.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés nem állapítható meg, ha a feladat ellátására kötelezett önkormányzat a hajléktalan-ellátás feltételeit nem biztosítja.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a közterület-felügyelő is szabhat ki helyszíni bírságot."

Emellett megsemmisítették azon törvényi rendelkezéseket is, amelyek rendeletalkotási felhatalmazást adtak az önkormányzatoknak a pénzbírsággal sújtható közösségellenes magatartások meghatározására.

A Fidesz-frakció november 15-én kiadott közleménye szerint tavaly minimálisra csökkent a közterületeken történt fagyhalálok száma, de az AB-döntés miatt ez a jövőben nem garantálható. A "Bár egyesek szerint megengedhető, hogy a nehéz sorsú emberek az utcán éljenek, mi kudarcnak tekintjük ezt a politikát, hiszen ezáltal a hajléktalanok még inkább kiszolgáltatottabbakká válnak és a közbiztonság is romlik." mondat mellett a végszó is csodálatos: "Nem hagyhatjuk, hogy emberek fagyjanak meg közterületeinken! "

És azokkal mi lesz, akik a saját fűtetlen házukban fagynak meg? Róluk nincs közlemény, elvégre nincsenek szem előtt....

Budapest ura, Tarlós István a Magyar Nemzetnek nyilatkozott szintén november 15-én: "Az Alkotmánybíróság (AB) hajléktalanokat érintő döntésével visszatérhetnek a 2010 előtti idők, amikor a fedélnélkülieknek az akkori liberális felfogás szerint elidegeníthetetlen joga volt szabadon megfagyni."

Alaposan kicsavart gondolkodás kell a hajléktalan létforma büntethetőségének megtiltása és a megfagyáshoz való jog közé egyenlőségjelet tenni. Még jó, hogy nem azt mondták, hogy az AB meg akarja ölni a hajléktalanokat.

De ha a csata el is veszett, a háborúnak még korántsincs vége. Orbántábornok előhúzta a kalapból az ultimate fegyvert, a NER JollyJokerét, a konzultációt.

Igaz, hogy szokásos pénteki rádióinterjújában legutóbb megmondta, hogy kb leszarja az AB-t meg a döntését, akkor is úgy lesz, ahogy ő akarja, mert az úgy jó.


"Orbán Viktor beszélt arról is, hogy szerinte a hajléktalanság kérdésével kapcsolatos alkotmánybírósági határozat "életszerűtlen" és igenis meg kell adni a jogot az önkormányzatoknak ahhoz, hogy úgy dönthessenek: közterületeiken ne élhessenek életvitelszerűen hajléktalanok. Közölte, az Alkotmánybíróság (Ab) döntése után a kormány egyeztet az önkormányzati vezetőkkel és "valószínűleg az emberekkel is fog". A miniszterelnök szerint két lehetőségük van: vagy készítenek egy új törvényt az Ab határozatának megfelelően, vagy "ki kell mondani olyan alkotmányos elveket, akár az alkotmányban", amely lehetővé teszi, hogy az önkormányzatok úgy dönthessenek, hogy közterületeiken ne élhessenek életvitelszerűen hajléktalanok. Hangsúlyozta: az állam az elmúlt időszakban képessé vált annyi menedékhely fenntartására, mint amennyi ember fedél nélkül él ma Magyarországon."

 

Viszont van különbség aközött, hogy a miniszterelnök eldönt valamit egyedül, vagy nagyszámú állampolgári igény van valamire, úgyhogy egy alibikonzultáció alibikérdésekkel mindig jókor jön, ha át kell tolni a felelősséget, és diktatórikusan dirigáló zsarnok helyett a nép kedves vezetőjének szerepében lehet tetszelegni.

orbánszállón.jpg

A kormányfő hétfőn a parlamentben megerősítette: nemzeti konzultációba kezd Budapesten és a megyei jogú városokban, hogy kikérje az ott lakók álláspontját a kérdésről. "Ha e vélemények eltérnek az Ab-állásfoglalástól - folytatta -, akkor a kormányzat olyan indítványokat terjeszt a Ház elé, amelyek jogszerűen lehetővé teszik, hogy a többség akarata érvényesüljön ebben az ügyben." Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke kedden jelentette be, hogy már zajlik a hajléktalanság kérdéséről szóló nemzeti konzultáció akciótervének kidolgozása. A kérdéssor összeállítása előtt Orbán Viktor kormányfő konzultál az érintett polgármesterekkel, és a miniszterelnök dolgozik azon, hogy mielőbb elindulhasson a nemzeti konzultáció a hajléktalanság kérdéséről.

Egy mintakérdőívet mi is készítettünk:

hajlektalanos.jpg

A miniszterelnöki levelek kapcsán gyakran szóba kerülő "haveri nyomda" feltevést egyébként cáfolja a KiMitTud-on keresztül október végén elküldött, és az AB-határozat napján Mikecz Péter helyettes államtitkár által megválaszolt közadatigénylésem, melyből kiderül, hogy a nyomdai munkálatait kevés kivétellel minden levélnek a 100%-os állami tulajdonban lévő, a KIM vagyonkezelése alá tartozó Magyar Közlöny- és Lapkiadó Kft. végezte.

(kép: Kovács Gergő, fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala)

Címkék: orbán társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr204948078

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.05. 11:00:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S.O.A. 2012.12.05. 09:39:42

Nincs joguk halálra fagyni. Arról, hogy kinek van joga megszületni, élni, és meghalni, a NER dönt, Tarlós és Orbán földi helytartók rendeletei alapján.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.05. 09:56:59

Kár a helyesírási hibákért a kérdőivben, mert egyébként jó.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 10:01:50

@Kőmíves Kelemen: gondolom zero követte el a kérdőívet, mert a hejjesírrás az ő reszortja :)

Hogy is volt anno: senkit sem hagyunk az út szélén... Na itt a megoldás: tííícccsuk be az út szélét, és a probléma - amolyan fityeSS-kdnp-s keresztyééénypóóógári módon - meg is "oldódott". NER mindenekfelett!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.05. 10:16:51

@Seduxen (már NEM dr.):
Azt olvastam, hogy töccsük be az útszélét :D
Abból áradás lenne, aztán Viktor megint parádézhatna mezőgazdasági makkos cipőben...

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 10:20:56

@Kőmíves Kelemen: "parádézhatna mezőgazdasági makkos cipőben... " - te ugye most nem lecigányparasztoztad szeretve tisztelt min.elnökünket* ? UGYE NEM?

* min.elnök: miniszterelnök, véletlenül SEM a mini-elnök szófordulat akart lenni...

ámbátor 2012.12.05. 10:24:00

A helyes kérdőív, dekódolva így néz ki:

Vannak, akik szerint. Mások gondolkodnak.
- Orbán Viktor
- hazaáruló vagyok
- Leszarom, már kivándoroltam.

Énbagoly 2012.12.05. 10:27:02

Már megint azt gondolják, hogy ami nem látszódik, az nem létezik.
Ma reggel is olvastam valahol, hogy többen haltak meg a hideg miatt. És ez borzalmas dolog, akár hajléktalan az illető, akár egy kisnyugdíjas, akinek nincs pénze a fűtésre.
Ha a hajléktalanokat kiűzik a belvárosokból, attól ez nem fog változni.
Ez megint csak a problémáknak a szőnyeg alá söprése.

ketroot 2012.12.05. 10:29:54

Ezt a demagóg, fos, szar kérdőivet.... hogy basznák meg!

ketroot 2012.12.05. 10:30:34

Bocs, most nekem jár a faszkorbács. Most látom, hogy ez az ív kinek a műve :D

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 10:31:56

@ketroot: Hülye vagy!Ezt Zero találta ki!Nem látod?:))

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 10:33:17

Egyébként tényleg kellenek szálláshelyek a hajléktalanoknak.
Pláne így télen.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 10:34:52

@ketroot: azért ez durva, hogy SIMÁN HIHETŐ, hogy ezt a kérdőívet a kormányzat kreálta (persze közpénz-milliárdok árán...), szóval ne szívd mellre :)

Geza 2012.12.05. 10:35:09

Kissé egyoldalú a kérdőív megfogalmazása, úgyhogy ha megengeditek, kiegészíteném pár kérdéssel:

Vannak, akik szerint a közterületi padok rendeltetése az, hogy oda egyszerű emberek vegyi/biológiai védőfelszerelés nélkül is rövid időre leülhessenek.
[ ] Igen, a közparkok általánosan kikapcsolódás és pihenés célját szolgálják.
[ ] Nem, a közparkok eredendően fedetlen hajléktalanszállók és szemétlerakatok.
[ ] Csövest még csak filmen láttam és még egyszer sem jártam a kelenföldi aluljáróban.

Egyesek szerint a hajléktalanok higiéniai állapota komoly fertőzésveszélyt jelent a közterületeken és a BKV járművein egyaránt.
[ ] Igen, nem egyszer láttam, ahogy kukamocskos ruházattal, nyílt és felülfertőzött sebes kézzel használnak padokat, üléseket, kapaszkodókat, amit aztán más emberek -erről olykor nem is tudván- is használnának.
[ ] Nem, immunis vagyok a hullaméregtől a tbc-n át a bőrbetegségek teljes spektrumára.
[ ] Bőrgyógyász vagyok, ez adja a megélhetésem 60%-át.

Némelyek véleménye szerint úgy az ide látogatókban kialakuló országmegítélést mint a mi általános közérzetünket negatívan befolyásolja az, hogy mindenütt rongyos, koszos, büdös hajléktalanokat látunk és szagolunk, mindenhol az általuk kiborogatott kukák tartalmát kerülgetjük, minden bokor alá ők piszkítanak oda.
[ ] Igen, Budapest úgy általában úgy néz ki, mint egy teleokádott piszoár amibe még a hamutálat is beleöntötték.
[ ] Nem, ez így természetes, én is szemétdombon nőttem fel és akit ez zavar, az finnyás nyimnyám alak.
[ ] Nem tudom, nem járok a Rózsadombon kívül.

Mondják, hogy a környezetünkre való odafigyelés és annak felelős, másokra is tekintettel lévő használata, arra való vigyázás mindannyiunk erkölcsi kötelessége, hogy a hajléktalanság sem jogosít fel a szándékos nemtörődömségre, igénytelenségre és a rongálásra, és hogy a dolgozó többségnek nem kötelessége a végtelenségig tolerálni, hogy a hajléktalanok a közterületeket azok közös voltával visszaélve emberi használatra alkalmatlanná tegyék.
[ ] Igen, a hajléktalanszállókon ingyenes tisztálkodási és ruhatisztítási lehetőséget kapnak, a szemetet szétszórni nem kötelező, ezt eltűrni meg pláne nem.
[ ] Nem, eredendően mindenkinek emberi joga visszamenni mocskos, fertőző, igénytelen, környezetét leélő állattá, és a dolgozó ember egyáltalán nem azért fizeti az adóját, hogy a kisgyerekét levihesse játszani egy parkba egy tavaszi hétvégi délelőtt.
[ ] Ingatlankereskedelemből élek és nagyon jól jön nekem, ha egy hajléktalantanya miatt valahol esnek az árak, majd miután ott építkezni kezdek, a magánőrségemmel úgyis kirúgdalom onnan a sok serlokk hómleszt.

Szóval szép dolog, hogy törődünk a szegény elesettek jogaival, de mi szegény nem elesetteknek az emberileg élhető környezethez való jogunkkal mi lesz? És nem, a szegénység és hajléktalanság _nem_ implikálja az igénytelen koszmóságot...

(Ajánlott referencia-utak: kelenföldi aluljáró és az Etele tér, a 41-es villamos, ill. tetszőleges olyan park, aminek a közelében szelektív hulladékgyűjtő pont és kannásbort/kupakos kiflit áruló vegyesbolt is van.)

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 10:36:51

@kifordított nagyanyó: látom nem érted! NEM kellenek szálláshelyek! A hajléktalanok merő passzióból hajléktalanok, mindegyiket várja otthon a meleg kecó, csak lusták hazamenni, szimplán destruktívizmusból élnek az utcán, hogy ezzel is borsot törjenek a NER orra alá. BETILTANI őket! (már a hajléktalanok). A kutya úristenit!

Valamelyik narancstálib fidióta kormánydroidot ide ehetné a rosseb elmagyarázni a tutit...

ketroot 2012.12.05. 10:39:23

@Seduxen (már NEM dr.):

Az első kérdést olvastam csak el, a többi kérdést és a poszt szövegét nem.

Amúgy én simán kinézem a majdani konzultációban az olyan szintű kérdéseket, ami pl az elsőben is szerepel.

CSENDES 2012.12.05. 10:44:06

@Geza: KedvesGejza!

Szép, szép amit írsz. Hát arról már hallottál e, hogy az egyik hajléktalan szállón lehet enni, a másikon tisztálkodni, a harmadikon a ruhát tisztítani, de egy nap csak egyik intézménybe mehetsz?

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 10:48:14

@Seduxen (már NEM dr.): Az a TÉNY,amit viktor mond.
@ketroot: A 4. kérdés nagyon üt.:))
@Geza: Valahol igazad van.
@CSENDES: Szarul van megszervezve.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 10:49:58

@Geza: alapvetően igazad van, már ami a "nemhajléktalanok" jogát illeti, de az szerintem egyértelmű, hogy a hajléktalan-kérdés NEM rendészeti ügy, sokkal inkább szociális. Abban egyetértek, hogy jó lenne "beterelni" őket az utcáról, de az kurvára nem megoldás, hogy "betiltjuk" a hajléktalanság "intézményét".

K0vasz 2012.12.05. 10:50:29

Tuti, h a visszaküldési határidő másnapján (legkésőbb) bejelentik, h a nép viktornak ad igazat...

Geza 2012.12.05. 10:58:33

@CSENDES:
Igen, hallottam (elsőkézből, mert dolgozott rokonom ilyen szállón). És?

Még heti egyszeri ruhatisztítással és fürdéssel, plusz napi mosdással (kéz+arc) sem néz úgy ki az ember, mint ők. Negyven-ötven évvel ezelőtt vidéken még kb. ez volt a norma, és messze nem egy rohadt szeméttelep volt az ország.

Hogy a hajlékonyak az ételük milyen részét szerzik a szállókon és milyen részét másutt, azt nem tudom, de egyrészt vannak egyéb ingyenkonyhák is, másrészt ha valakinek piára meg bagóra futja, akkor az ne sírjon, hogy kajára nem jut, ergo a szállóknál már csak a mosást és a fürdést kell néznünk.

Harmadrészt pedig nem tudom, hogy ki és pláne hogyan ellenőrzi, hogy egy hajléktalan, miután evett az egyik szállón, ne menjen aznap fürödni egy másikba. Ott tartani ugyanis nem lehet és nem is szabad őket, és nem hinném, hogy komoly óra-pontosságú informatikai rendszer lenne kiépítve ennek a megakadályozására...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.12.05. 11:05:07

@Geza: Ez egy tíz pontos írás volt részedről, maximálisan egyetértek vele.

Most ha szabálysértéssé tesszük a csövezést, mire megyünk vele? Megbirságolják? Miből, a két forintos sörösdobozok "betétdíjából"? És ha nem fizeti? Bevágják a fogdába, vagy a bv intézményekbe, ahol nélkülük is elég nagy a zsúfoltság és nem túl jó a higiéniai helyzet? Akkor ott lesz baromi nagy botrány, mert valószínűleg még a pedofiloknál is kevésbé örülnének nekik a rabok.

Ide nem ilyen módszerek kellenek, ez nem old meg semmit. Foglalkozni kell velük, többé vagy kevésbé humánus, de felülről szervezett módon, úgy, hogy ne terjesszenek mocskot és betegségeket.

Geza 2012.12.05. 11:11:43

@Seduxen (már NEM dr.):
Egyetértek, ez valóban nem jogi kérdés, és ezzel valóban nem oldanak meg semmit, pláne nem konstruktívan.

Mondanám, hogy először is lehetőségeket kéne adni nekik, és csak aztán szigorúan fogni a kérdést, de... mit csinálsz azzal, aki nem is akar élni a lehetőségekkel, mert neki jó így is?

Persze, tartsuk tiszteletben egymás szabadságát és mindenki élhessen úgy, ahogy neki jó (elvégre nem vagyunk mink nácikok, ugye :)...), csak akkor mi lesz azokkal, akiknek meg az nem jó, hogy mocsok veszi őket körül?

Szerintem a _köz_területekkel kapcsolatban azért igenis meg kéne valami normarendszerben állapodnunk, hogy _mi_mindannyian_ hogyan akarjuk azt használni, és ezt valahogyan be is kéne tudnunk tartatni.

Csak hát megint visszajutunk oda, hogy és akkor mit csináljunk azokkal, akik akkor is rendszeresen a szoba közepére okádnak?

Anno kollégistaként az esetleges fürödni nem akaró 'büdösbogarak' sorsa általában az lett, hogy meglehetősen antidemokratikusan ki lettek vive a zuhanyzóba, valahogy rájuk nyílt a víz, beszóródtak ultrával és aztán ismeretlen egyének padlósúroló kefével addig sikálták őket, amíg habzott. Általában nem kellett ismétlés ahhoz, hogy az illetőkben tudatosuljon, hogy ennél kíméletesebb a bőrnek, ha ők maguk tisztálkodnak még akkor is, ha esetleg ennek személy szerint nem is látnák szükségét :)...

Csak hát, megintcsak, a jogszabály semmit sem old meg, erőltetni dolgokat nem szabad, maguktól nem tesznek semmit, ez meg patthelyzet, és marad a retek és a bűz.

2012.12.05. 11:16:57

Senkit nem hagyunk az út szélén, csak azt, akit akarunk és csak azt , aki nem kiabálja hogy "hajrá Magyarország, hajrá magyarok ".
De akinek akarjuk azoknak szórjuk lapáttal a milliárdokat és nem érdekel bennünket hogy mi van az országban, az oktatásban, az egészségügyben, mert a NER az gyönyörű, csak az a baj, hogy a kisembernek szart sem ér !
Semmivel nem különbek ezek mint Fletóék voltak. Sőt, aljasabbak mint a zaccos fekete kávé.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 11:17:50

@Geza: szerintem a hajléktalanok nagy részét (nem vagyok szakember, de gyanítom nagy részét) egy normálisan működő ellátórendszerbe (nappali melegedők, éjszakai szállás, étkezési, tisztálkodási lehetőség, és úgy egyáltalán: megpróbálni visszavezetni a normális életbe) be lehetne vonni "erőszak" nélkül is. Na persze, aki ezek UTÁN sem akarna felhagyni az utcán éléssel, azt lehetne szankcionálni.

De itt éppen a gondolatsor ELEJE hiányzik, ergo megint a gombhoz akarjuk szabni a kabátot. A hajléktalan-lét kriminalizálása ÖNMAGÁBAN nem old meg semmit. Ez amolyan fideszes gondolatmenet. Büntessük az utcán-lakást, és ez megold mindent.

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 11:18:26

@Seduxen (már NEM dr.): @Geza: Az tény és való,hogy amikor itt volt a forma 1 ,a határ úton külföldiek járkálnak ,egy rakás csöves meg ott figyel az aluljáróban.
Országimázs.

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 11:21:45

@jános515: Ugyanazt csinálják,mint fecóék csak durvábban!
@Seduxen (már NEM dr.): Na a belvárosi TASZ-os jogvédő.:))

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.05. 11:22:32

Ez a "homeless-konzi", bazmeg. Az eszem megáll.

A legrosszabb, hogy tényleg hasonló fos-listát kapunk (az adóforintjainkból) manipulációs célzattal.

Valaki igazán Excel-be foglalhatná az elmúlt ~2,5 évben (a hasonló dolgokra) elbaszott adóforintokat számszerűsítve.

Geza 2012.12.05. 11:23:30

@no-night:
Nekem lenne egy ötletem, bár ez sem humánus: ifa platóra feltenni, városhatár után húsz kilométerre meg le.
Ott a gond, hogy ha valaki nem _akar_ változni, akkor annak bármennyi lehetőséget is kínálsz fel, nem fog élni vele, legfeljebb visszaélni.

A probléma gyökere amúgy abban van, hogy számos jogot megszavaztunk ugyan egymásnak, amiket nem akarunk megsérteni, de az ezekhez tartozó kötelességeket már fogalmazzuk meg és nem is kérjük számon senkin.

Ergo kimondjunk, hogy közterületen mindenki oda megy, ott és annyit tartózkodik, ahol és amennyit kedve tartja, de nem tettük hozzá azt a kötelességet, hogy a közterület állagára vigyázzon az illető.

Kimondtuk, hogy akarata ellenére nem szabad senkit slaggal addig veretni, amíg kosz van a lefolyó vízben, de nem tettük hozzá a kötelességet, hogy magától is meg kéne tennie minden lehetségest a társadalmilag elvárt higiéniáért.

Jogszabály védi a kukát kiborító csőlakót attól, hogy addig üssem (egyszer használatos) bottal, amíg vissza nem rak bele mindent az utolsó darabig, (sőt, még ha netán jogkövető állampolgárként csak rendőrt hívok a 'környezetkárosítás' okán, még a helyszínen sem tarthatom a delikvenst akarata ellenére), viszont nincs ott a kötelesség, hogy ilyet nem szabad csinálni.

Geza 2012.12.05. 11:30:05

@Seduxen (már NEM dr.):
Való igaz, egyetértek, először tényleg a lehetőségeknek kell meglennie, és utána már lehet keményen fogni a kérdést.

Ergo az akciótervet eldöntöttük, már csak politikus uramékat kéne rávenni, hogy ezzel foglalkozzanak a léggömbhámozda, paragrafus-manufaktúra és az általános harácsolás helyett :).

Geza 2012.12.05. 11:32:18

:set offtopic
Apropo jogászkodás: kolor megúszott mindent! Érdemes figyelni a gügyészség megindoklását, hogy miért is nem szabad hozzányúlni ezen minden kormányok házikedvencéhez:
radicalpuzzle.blogspot.hu/2012/12/kolompar-meguszta.html
:set noofftopic

kifordított nagyanyó 2012.12.05. 11:37:11

@Geza: Ez most a 150 milliós ügy vagy egy másik ,vagy annak a része?
Mehet farkas,hunvald,hagyó mellé...

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 12:01:18

@Geza: ha már a politikus "urakat" említetted, telefonálnék előbb egy gyorsat, és kezdhetjük. Hová is tettem Bane telefonszámát... Hm...

www.youtube.com/watch?v=qvTNJ6jPE5A

zala 2012.12.05. 12:31:48

"Hangsúlyozta: az állam az elmúlt időszakban képessé vált annyi menedékhely fenntartására, mint amennyi ember fedél nélkül él ma Magyarországon"

Valaki akinek hallatszik is a szava a nagy zsivajban - tehát nem én - vegye már a fáradságot és kérdezze meg az érintett szakszolgálatoknál dolgozó vezető beosztású embereket, hogy mi is történt az elmúlt időszakban náluk menedékhely, fenntartás, finanszírozás, stb. témakörben.

Míg gépeltem rájöttem, hogy nem is ordas hazugság a fenti kormányviktor kijelentés, hanem ordas csúsztatás. Ui., lehet, hogy az állam képessé vált, de nem teszi.

bolondok közt viktor a király 2012.12.05. 12:39:14

Jókat mosolygok, ha ez az abberált kormány nyilatkozik. Minden második csoda megoldásuk a szankciók, büntetések bevezetése. Majd jó megbírságoljuk és úgy majd úgy ugrálnak ahogy mi fütyülünk.
Hülyék ezek úgy ahogy vannak. Az átkosnak nevezett rendszerben is a differenciáltság volt a bírságolásoknál az alap. Az elkövetett cselekménnyel arányban álljon a kiszabott büntetés. Ezt a fidess persze, hogy felrúgta, mert így nekik az általuk elkövetett cselekmények miatt, még a halál büntetés sem állna arányba. Okos dolog megbírságolni egy olyat akinek semmije, szó szerint semmije nincs. Ezek a hajléktalanok, igaz eddig senki nem merte kimondani sohasem, de jelentős részük alkoholista. Ezek azért lettek azok, hogy nem tudjanak normálisan gondolkozni, mert amit ők átélnek, abba józanon bele bolondulnának. Ezáltal, mivel alkoholisták, a börtönök sem fogadják be őket, mert a delliriumba elpusztulnának. Ezt a börtönök nem fogják sohasem felvállalni. Ott maradt egy rakás felesleges munka, és a be nem hajtható bírságok tömkelege, amelyeknek az értelme nulla. Az erre fordított pénzeket normális szállásokra kéne fordítani. A szállások vezetőit, tisztelet a kivételnek, nem gestapós módszerekre fel jogosítani. A mi városunkba egy két vállalkozó azt csinálta, hogy a hajléktalanok mozgás körében felvásároltak ingatlanokat, azokba kályhát raktak, és úgy rendezték, hogy a hajléktalanok titkon felfedezzék és be költözzenek. Érdekes módon egymás között felosztottak mindent és meg tudnak mindent becsülni, nem öli meg őket a szemét, mert azzal tüzelnek. A rendőrök tudják, hogy ki hol van, de fölöslegesen nem basztatják őket.
Itt ebben az országban az a módi, hogy aki szarban van annak vaslapáttal még jobban nyomjuk a fejét a szarba, mert annak úgy is mindegy. Ennek ékes példája a - szemembe - nem miniszterelnök. Én még tudattalan állapotomba sem szavaznék egy ilyen tetű emberre.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.12.05. 12:43:48

@ketroot:

ötlet palmas, kivitelezés KovácsGergő :)
ill. az első kérdés zero ötlete volt

titan 2012.12.05. 13:09:43

@Geza: cáfoljatok meg, ha tévedek, de szerintem a közterület beszennyezése már most is szabálysértés. Persze a vandalizmus is az, mégis sok esetben elfeledkeznek róla már vagy 6 éve :)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.05. 13:23:42

@laspalmas:
1. kérdés 2. válaszában "anyira"

4. kérdés: "Gurcsány", bár ez elvileg lehet szándékos is.

Nem nyeltannácizkodom, csak kurvára zavaró :)

Seduxen (már NEM dr.) 2012.12.05. 13:27:51

@Kőmíves Kelemen: "Nem nyeltannácizkodom, csak kurvára zavaró "

TROLLLOOOOLOOOOOO :)

Milyen az a "NYELTANNÁCI"? :DDDDDDDDDD

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.05. 13:29:04

@Seduxen (már NEM dr.):
Kabbe :D

Basszameg, pedig direkt ránéztem a küldés előtt mégegyszer :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.05. 13:38:58

A hajléktalanokat el kell takarítani a közterületekről. Komoly egészségügyi veszélyt és bűnözési kockázatot jelentenek.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2012.12.05. 13:41:10

@Geza: Látom fogalmad nincs a hajléktalan életről. Vannak olyanok is akik isznak és elsüllyedtek a mocsárban de a többség az józan és a hibák ellenére dolgozik és rendesen él. Csak nem tudja fzetni a házát és a lakásának rezsijét és a hiteleket is sokan fizetik még igy is. Mert egyszerüen nincs olyan munkája amivel 60 ezer fölött kapna kézhez. Nem leányálom a hajléktalan élet!!! Ne legyen benne része senkinek. Vannak jónehányan akinek pár éve mindene volt és mára elfogyott mindene. Megérteni és segiteni kell őket nem pedig még belerúgni és eltaposni!!!! Ez minden kormány és vezető dolga lenne. Remélem egyszer ők is megismerik a hajléktalan élet árnyoldalait és akkor talán más lessz a véleményük róla.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.12.05. 13:49:09

@ámbátor: DDD

Ez nagyon jó. Szerencsére rám már a harmadik igaz, és ennek nap, mint nap örülök :)

Prof. Dr. Simon Templar 2012.12.05. 13:49:24

@Geza: Teljes mértékben egyetértek veled, plusz kiegészíteném a referenciahelyeket a Garay+Alpár utca a Rottenbillertől a Dózsa György útig.
Kurvára elegem van abból hogy folyamatosan ott hugyoznak, okádnak nem csak hajléktalanok.
Múltkor egy ilyen, a nyílt utcán, az építkezési terület palánkjánál hugyozó alkoholista véglény "véletlenül beesett" a palánk mögé, a mögötte hesszelő roti legnagyobb örömére, meg a bizti őr legnagyobb rémületére...

Prof. Dr. Simon Templar 2012.12.05. 14:03:46

@Geza: Amúgy se értem, hogy a Keleti környékét mér' nem lehet megtisztítani a mindenféle alja népektől. Komolyan b+, mint Mos Eisley a Star Wars-ban.:((

VT Man 2012.12.05. 14:05:36

Az miért maradt ki a posztból, hogy a szocialista (MSZP) vezetésű 13. kerület foggal-körömmel tiltakozik és gáncsolja az új hajléktalanszálló és ellátó megnyitását?

Az igazi indok, hogy még az MSZP szavazók se szívesen látnának hajléktalanokat a lakóhelyük szomszédságában. Persze ezt nem mondhatja ki az MSZP-s polgármester, ezért kamu indokokkal kötözködik.

Erről volt már poszt a Vastagbőrön?

Geza 2012.12.05. 14:26:03

@kublerek:
"Látom fogalmad nincs a hajléktalan életről"
Valóban nincs. Amikor összeszakadt körülöttem minden (munkahely, család, iskola, kollégium, stb.), akkor az utolsó hónapon elmentem rakodónak egy áruházba, mert az _azonnal_ kéznél lévő munka és ott a legolcsóbb a létszükségleti kaja (sérült áru, káló, dolgozói kedvezmény, stb.), ezalatt (2-3 hét) ismerősöknél csöveztem, majd az első fizetésemből béreltem egy szobát.
Kinn a retekben, de ott volt olcsó.
Onnan jártam be, csináltam ezt még két hónapig, aztán ezalatt találtam szakmai munkát. Nem álmaim állását, de legalább szakmait és persze többet hozott a konyhára a rakodásnál.
Három hónappal később már egy ismerőssel összefogva ki tudtunk bérelni egy, a munkahelyhez közelebbi garzonlakást. Kb. ez volt az a pont, amire rá lehet mondani, hogy már a fejem kinn volt a vízből, onnantól már leheteett a minőségről gondolkozni, nem csak a puszta lehetőségről.

Mi volt a lényeg?
1., legalább egy hónapra előre nézni
2., nem hülyíteni magunkat, nem keverni az ábrándot ('de holnap már megtalálom álmaim melóját') a valósággal ('mit találok _ezen a héten_?')
3., elválasztani a létszükségletet a luxustól.
- szükséges dolgok: fedél és fűtés: jó munkát csak egészségesen tudsz csinálni, mosdó: mocskosan és szakadtan nem állnak veled szóba (apropo: ez csap+hidegvíz+lavór kombóval is elérhető!), étel: ha nem eszel, dolgozni sem bírsz
- luxus: 'szép' lakás 'jó' helyen, cigi, pia, buli, új telefon, divatos ruha, válogatósság bármilyen téren, 'nekem értelmiségi munka dukál'
4., ne állj meg soha. amint kiemelted a fejed a vízből, azon dolgozz, hogy teljes egészében kimássz belőle. amint kimásztál, azon dolgozz, hogy soha semmi ne lökhessen be oda még egyszer. feladni nem opció, mert ha te nem küzdesz magadért, más sem fog, és ha átmeneti segítséget kapsz is, csak feléled és kifolyik a kezed közül.
5., balszerencse, rossz sors és mocsok emberek folytán mégis bármikor visszacsúszhatsz, ergo figyelj, próbálj tartalékot felhalmozni és minél több lábon állni, és persze reméld a jót de készülj a rosszra
6., 'lassan járj, tovább érsz': csak annyit kockáztass, amit el mersz veszíteni. ha találsz is egy ígéretesebb munkát, csak akkor válts, ha megvan a biztos terved arra az esetre is, ha nem jönne össze

Szóval elhiszem én, hogy nagyon sokan _közvetlenül_ önhibájukon kívül kerültek az utcára, de
- állítom, hogy ezek közül sok a 'de hát honnan láttam volna előre, hogy...' esete, amire (persze utólag) ott a válasz, hogy ne kockáztasd azt, ami létszükséglet
- szerintem nagyon sokan nem tudnak vagy nem próbálnak élni a lehetőségeikkel, esetleg rosszul próbálják

Természetesen mindezeken felül is vannak, akikkel végképp csúnyán kibabrált a sors és végképp semmivel sem érdemelték ezt ki, és tényleg nincs módjuk semmit tenni ez ellen. Hát őket természetesen sajnálom és szeretnék is nekik esélyt adni, de most őszintén, szerinted
- ez az esetek hány százaléka
- és főképp: milyen olyan módot tudsz javasolni, amivel ezek az emberek tudnak _élni_, de a többiek nem tudnak _visszaélni_?

Mert -már megbocsáss, de- feneketlen hordóba nem szívesen hordok vizet, és végképp nem nézném jó szemmel, ha minden erre költött ötszáz forintból csak egy jutna a jó felhasználásra, és négyszázkilencvenkilenc csak a nyomort és a posványt táplálná.

Ha ez a helyzet, akkor sajnos el kell dönteni, hogy vagy azt az egyetlen szerencsétlen embert hagyjuk sorsára, vagy pedig ennél hatékonyabb módokat használunk a megsegítésére - akár azon az áron is, hogy ezzel a 499 élősködő érdekei és jogai csorbulnak.

Olyan pazarlás amit nem tudunk fenntartani, egy elesett sorsára hagyása illetve nem-demokratikus megkülönböztetés - ezek a lehetőségeink, már persze ha nem tudsz jobbat mondani.

titan 2012.12.05. 14:38:49

@Geza: rugalmasan sikerült a helyzetet kezelned, ehhez gratulálok, ahogy ahhoz is, hogy volt egy ismerős, akinél tudtál csövezni az átmeneti időszakban. Sajnos nem mindenkinek van annyi lélekjelenléte, hogy ilyen rugalmasan kezelje a dolgokat, és bizony vannak akiknek nincs olyan ismerőse, akinél el lehet csövezni. Bármelyik hiányában legalábbis rövid időre az ember utcára kerül. Ha ezért még meg is büntetik - mert ugye erről van szó -, akkor még az esélyét is elveszik, hogy kikapaszkodjon, elveszti a reményét is, és anélkül már nem is fog akarni visszakapaszkodni. Tehát a terv kontraproduktív. És nem megfelelő a hajléktalanellátás, hogy az ismerősnél csövelést kiválthassa.

házelnök 2012.12.05. 17:06:02

Olcsóbb és sokrétűbb orbánék szemét kiszúrni.Ehhez azonban nem kellenek kifogásnak a hajléktalanok.

incze 2012.12.05. 20:04:20

@Geza: "Amikor összeszakadt körülöttem minden (munkahely, család, iskola, kollégium, stb.), akkor az utolsó hónapon elmentem rakodónak egy áruházba, mert az _azonnal_ kéznél lévő munka és ott a legolcsóbb a létszükségleti kaja (sérült áru, káló, dolgozói kedvezmény, stb.), ezalatt (2-3 hét) ismerősöknél csöveztem, majd az első fizetésemből béreltem egy szobát.
Kinn a retekben, de ott volt olcsó."

Géza (személyesem Mézga úr?), meg sem tudom számlálni, hányféleképp bűzlik ez a sikertörténet. De ha nyer az az 1%, amennyi esélyt adok annak, hogy ebből 1% igaz, akkor sem kéne elfelejteni, hogy rengeteg ember van, sokunk személyes ismerőse, aki ennél jóval többet megpróbált, és nem ment, és visszakapaszkodni aztán szinte lehetetlen.

Llew 2012.12.05. 20:31:47

a 2., 3. kérdés középső választási lehetőségei valami gyönyörűek

Putyilov gyári melós 2012.12.06. 00:11:02

Azért rendes Orbán elvtárs, a Dunába is lövethetné a kasztja áldozatait, a hajléktalanokat, hogy ne zavarja a látványuk a magasztos országépítés elmélyült feladatai közben.

Vagy bevezethetné a KMKt, Gyengébbek, fiatalabbak kedvéért: KMK=Közveszélyes Munka Kerülés.
Ezért börtön járt 89 előtt.
De hatóságilag, börtönbüntetés terhe mellett ki is lehetett tiltani embereket városokból, településekről, ugyanúgy, ahogy Pártunk Bölcs Főtitkára Orbán elvtárs a Tákolmányba akarja bepikkelyezni.
Sőt, ellenzékieket még az országból is ki lehetett tiltani.
Egyszerűen feltették őket egy nyugat felé tartó vonatra, repülőre és az utazási idő alatt a bíróság megfosztotta őket az állompolgárságuktól.

Úgyhogy van ám itt unortodox=kommunista megoldás bőséggel.
Ha a Párt megoldotta a hajléktalanok problémáját, az után sorra kerül a 3-5 millió magyar koldus is, ők mehetnek munkatáborokba.

Szúrófény 2012.12.06. 04:50:48

Alapvető kérdés? Mi a különbség, az impotens,és az eunuch között? Az impotensnek emlékei vannak a férfiasságról, az eunuchban ez ki se alakul, ismeretlen! A magyar politika "hajléktalan ügyben" eunuch, csak adóügyben férfias! Erővel elszed mindent!

Szúrófény 2012.12.06. 04:50:48

Alapvető kérdés? Mi a különbség, az impotens,és az eunuch között? Az impotensnek emlékei vannak a férfiasságról, az eunuchban ez ki se alakul, ismeretlen! A magyar politika "hajléktalan ügyben" eunuch, csak adóügyben férfias! Erővel elszed mindent!

Orbángárda (törölt) 2012.12.06. 08:52:15

Nem ismerek a blogra. Átvette az a szerkesztését Mesterházy-Schniffer? LMP-MSZP-DK lappá vált? Gusztustalan.
Pedig régen olvasható volt ...

Geza 2012.12.06. 11:31:50

@incze:
" De ha nyer az az 1%, amennyi esélyt adok annak, hogy ebből 1% igaz"
Igaz.

"rengeteg ember van, ...aki ennél jóval többet megpróbált, és nem ment, és visszakapaszkodni aztán szinte lehetetlen."
Igen, valóban van ilyen is és ez valóban sajnálatos.
Viszont még ez sem indok, se nem felhatalmazás arra, hogy az illető például kukákat borogasson ki (üvegekért, csikkekért, stb.) és utána a neki nem kellő szemetet ott hagyja kiöntve.
Szintén nem indok és nem felhatalmazás arra sem, hogy fekve hugyozza össze magát, aztán ezzel üljön fel a buszon arra az ülésre, ahová (erről nem tudva) te a gyerekedet fogod ültetni negyedórával később.
Mint ahogy arra sem, hogy kezeletlen, elfertőzött és maga körül mindent továbbfertőző sebbel illetve kezeletlen TBC-vel mászkáljon.

De ha már mondtad, hogy a te személyes ismerőseid között is van hajléktalan: ő melyik fajtájú, a magát lehetőségekhez képest tartani akaró, vagy a minden iránti igénytelenségbe süllyedt fajta?
És vajon szerinted mennyi a hajléktalanok közül az igénytelenek aránya, illetve mi módját látod annak, hogy rávegyük őket arra, hogy ha sikerül lehetőségeket nyújtanunk nekik, akkor inkább válasszák a felkapaszkodás fáradságos útját, és ne csak feléljék a kapott segítséget és utána megint csak nyújtsák a markukat?

És ha már történeteknél tartunk: Egyszer baráti társasággal egy parkon átmenve egy csőlakóra rászóltam, hogy az általa eldobott csikket talán ha volna szíves a teljes öt (5) méterre lévő szemetesbe dobni, erre még neki állt feljebb, hogy mi közöm hozzá. Az, hogy én fizetem azt az embert, akinek azt a csikket fel kell takarítania. Húzzak a francba mert leszúr (!). Erre már nyitott pengével a kézben kérdeztem meg, hogy 'és ugyan mivel', így a dolognak nem lett folytatása, de azért elgondolkodtató egyrészt az, hogy a rohadék teljes nyugalommal szólt be négy normális fizikumú embernek olyat, hogy 'leszúrja' az egyiket, másrészt meg az, hogy ezzel az égvilágon semmit nem lehetett kezdeni!

Rendőrt hívjak? Megtehetem, de nem várja meg, ott meg nem tarthatom.
Utólag panaszkodjak valami hivatalban? Lehet, de csak magamnak csinálok utánajárást, ő egyrészt elő se kerül, másrészt meg az égvilágon semmi se történne vele.
Szúrjam le én? Igaz, hogy életveszélyesen megfenyegetett, de a jogos védelemet fix hogy nem ítélné meg a bíróság.
Fordítsak hátat neki? És ha mégis komolyan gondolta? Elvégre neki semmi kockázat nincs benne.

De legyen, az én esetemben még nem annyira zűrös a dolog, mert egy átlag csöves néz elég rázósnak ahhoz, hogy ne érje meg torzsalkodni velem, de mi a helyzet például egy 50 kilós fiatal nővel, őt mi védi meg egy ilyen szituációban?

Ha arra nem tudunk (mert ezek szerint nem tudunk!) rávenni egy csövest (szép szóval/törvénnyel/erővel), hogy ne szarjon a parkba, akkor MIVEL akarjuk elejét venni annak, hogy ugyanez a csőlakó a 'könnyű prédák' pénztárcáit kezdje elszedni, ha ráébred, hogy ez jövedelmezőbb, mint üres üvegeket gyűjtögetni?!

Vagy szerinted azt is el kéne tolerálni, mondván 'de hát rá van szorulva szegény'? Hol a határ, illetve szerinted van-e egyáltalán határ?

titan 2012.12.06. 11:50:47

@Geza: azért viszonylag kevés a késsel hadonászó csöves, ahogy szerencsére a magát összehugyozó is, bár sajnos elég feltűnőek. Viszont csak miattuk az összes hajléktalant inkriminálni elég erős túlzás. Mondhatni nem éppen szikével történő műtét, inkább bárddal. Az meg, hogy bűnözőként kezelik őket a helyzetük miatt, csak ront azon, hogy tudjanak vagy akarjanak kitörni ebből.

Vidéki 2012.12.06. 13:53:15

Sok demagóg balfácán a magyarok józan többségét Kertész Ákossal együtt „genetikusan alattvalóknak” tartja, ezért jóleső érzéssel tölti el, ha a magyarokat olyan helyzetbe hozza, hogy muszáj nekik a szarkupacokat és húgytócsákat kerülgetni, ha sorsuk úgy hozza, hogy át kell menniük egy "közterületen?"

Vidéki 2012.12.06. 14:00:14

a hajléktalanság mint élethelyzet nem ok arra, hogy elviselhetetlenné tegyük a többi, nem hajléktalan emberek életét”.

A jogilag is helyes megoldást a kormánynak valószínűleg Dienes-Oehm Egon alkotmánybíró különvéleményében kell keresnie.

Azt ő is elismerte, hogy a hajléktalanok bírsággal való fenyegetése többnyire céltalan, de úgy vélte, hogy a vizsgált paragrafusok megsemmisítése helyett a mulasztásban megnyilvánuló alaptörvény-ellenességet kellett volna kimondani, és határidőt kellett volna szabni az Országgyűlésnek, hogy kijavítsa a törvényeket.

A megsemmisítés miatt ugyanis Dienes-Oehm szerint

1. az önkormányzatoknak semmilyen jogi eszköze nem marad arra,

2. hogy a közrend biztosítása céljából felléphessenek azokkal szemben, akik azzal, hogy sűrűn látogatott helyeken (például a metró aluljárókban) laknak,

3. egyrészt zavarják a közterület rendeltetésszerű használatát,

4. másrészt „egyúttal veszélyeztetik is az emberi életet, egészséget,

5. illetőleg a környezet védelmét,

6. valamint a vagyonbiztonságot”.

7. „Az önkormányzatoknak arra kellene felhatalmazást kapniuk, hogy az illetőségi körükbe tartozó közterületeken meghatározzák azokat a helyeket, ahol jogellenes és tilos az életvitelszerű ott tartózkodás”

– írta az alkotmánybíró, aki szerint a tilalmat megszegőkkel szemben a hangsúlyt nem a büntetésre kellene helyezni,

8. hanem „hatósági úton, ha szükséges kényszerintézkedéssel” el kellene őket távolítani.

9. Azokkal szemben pedig, akik nagyon makacskodnak, lehetővé kellene tenni a büntetések alkalmazását is.

incze 2012.12.06. 15:03:44

@Geza: OK, nem vitatom a történetedet, vannak kivételesen szerencsés emberk, láttam én már lottónyertest is. Ugyanakkor egynormális lottónyertes nem gondolja, hogy az ő útja egy követjető, mindenki számára nyitva álló lehetőség.

Veled én vitatkozni nem fogok, mert telis tele vagy rövidlátó előítéletekkel. A hajléktalanok zöme amúgy tartósan "lakik" valahol, ott "berendezkedik", eljár dolgozni, meghúzza magát, hogy ne zavarják el. Ugyanez áll a nem hajléktalanokra is. Közlöm veled, hogy az utcán hugyozók többsége NEM hajléktalan, etc.

Rövid keresés után megtalálhatpd a neten az EU hajléktalansággal foglalkozó szervezeteinek közös honlapját. Megtalálod ott a nemzeti hajléktalan stratégiákat. Két dolgot veszel észre:

- Magyaroszáh nincsen köztük
- nem bűn a hajlétalanság

Akinek a nincstelenségről a bűn jut eszébe: beteg ember. Magyarországon sok ilyen mentálisan beteg ember van, az egész társadalom mentális betegnek hat, mert ez a beteg beszéd uralja a közbeszédet, és a sok előítéletes kényszeres szófosó zajától meg sem lehet szólalni másként.

Adok neked egy nagyon egyszerű feladatot. Érd el, hogy egy nagyon jól behatárolt embercsoport járjon rendesen munkába, ott dolgozzon tisztességgel, ne üvöltözzön, viselkedjék szobatisztán és ne borítsa el szeméttel az ország egyik legszebb helyét NAM MINT NAP:

Ha végeztél, szóba állok veled újra: foschtalicska.blog.hu/2011/03/20/uj_szemetlerako_budapesten

xclusiv 2012.12.06. 23:20:24

Hát én éppen nem kedvelem a vezénylő tábornokot, meg a sleppjét se, csak itt ugye már megint a félrebeszélünk.

Vannak hajléktalanok, akiknek nincs hajléka és satöbbi. Együttérzek velük, nem akarok nekik semmi rosszat, és elvárom az államtól hogy az adómból a lehető legjobban gondoskodjon róluk.

DE!
Vannak még az általam csak csövesnek nevezett létformák is, akik (amik?) hónapok vagy épp évek óta nem tisztálkodtak, jellemzően alkoholmeghajtással üzemelnek közterületen, és a húgyukban-szarukban fetrengve, több méteres aurát eregetve teszik élhetetlenné legfontosabb köztereinket és nem utolsó sorban a bkv-t, amit télidőben melegedőnek használnak. És perze az életmódjuk miatt ki tudja milyen betegségeket és fertőzéseket terjesztenek.
Szóval az ilyen lényeket a mindenkori kormány, önkormányzat, rendőrség, bkv, apámfasza hatóság legyen olyan kedves és távolítsa el a közterületekről és járművekről, mert nem akarok a közelükbe se menni, nem akarom a szagukat érezni, nem akarok tőlük semmit elkapni, nem akarok utánuk leülni az ülésre a bkv-n, és főleg nem akarok leszállni egy járműről, mert szerencsétlenségemre egy ilyen bűzbomba pont arra a járműre szállt fel, amivel én is közlekednék, és én megvásárolt bérlettel.
Nyilván a többtízezer hajléktalan közé besorolt párszáz csövesről van itt szó, de ezeket viszont takarítsák el előlem, Nem érdekel hogyan, csinálják!

xclusiv 2012.12.06. 23:46:51

@incze: "Veled én vitatkozni nem fogok, mert telis tele vagy rövidlátó előítéletekkel."

mondhatnám én is

"A hajléktalanok zöme amúgy tartósan "lakik" valahol, ott "berendezkedik", eljár dolgozni, meghúzza magát, hogy ne zavarják el. Ugyanez áll a nem hajléktalanokra is."

És nem is róluk van szó, természetesen...

"Közlöm veled, hogy az utcán hugyozók többsége NEM hajléktalan, etc."

Részletkérdés, mert egyrészt legyen nyilvános WC ne csak kerületenként 1, másrészt aki nem ott végzi azt basszák meg akár hajléktalan akár nem.

"Rövid keresés után megtalálhatpd a neten az EU hajléktalansággal foglalkozó szervezeteinek közös honlapját. Megtalálod ott a nemzeti hajléktalan stratégiákat. Két dolgot veszel észre:
- Magyaroszáh nincsen köztük
- nem bűn a hajlétalanság"

Ebben akármennyire is igazad van, de nem ez a kérdés.
A kérdés az, hogy nekem néha érvényes bérlettel a zsebemben le kell-e szállnom egy bkv járműről, mert épp azon melegedik egy olyan csöves, akinek (aminek) 5 méterről is elviselhetetlen a szaga.
Erre a kérdésre pedig igen a válasz, amire én azt kérdezem, hogy miért?
És ezen se stratégia, se semmi nem változtat!

"Akinek a nincstelenségről a bűn jut eszébe: beteg ember."

Aki pedig valós problémákra csak ekkora bullshit-et képes felhozni, az meg hazug.

titan 2012.12.07. 11:05:31

@xclusiv: te magad is elismered, hogy nem úgy en bloc a hajléktalanokkal van bajod, hanem csupán egy rétegéről... akkor helyes a hajléktalanság büntetése?
A nyilvános budikkal kapcsolatban messzemenőkig egyetértek.

gug3 2012.12.12. 23:45:40

A hajléktalanokat el kell tüntetni.Ez jó megoldásnak látszott 20 évvel ezelőtt.Még ma is ezen fáradoznak sokan,de mivel egyre többen gyártanak hajléktalanokat,az eltüntetés már nem lehetséges abban a formában,hogy innen elzavarjuk...aztán onnan is,miközben egyre többen lesznek.Minden ember aki ide született a földre,egyenlő.NEM LEHET EGY HAJLÉKTALAN SEM!Nem lehet vizi/légiparádé...tüzijáték amig EGY hajléktalan éhező ember űzött vadként bujkál egy bokorban.Egy gyermek születése maga a "csoda".Egyformán édes aranyos egy kisbaba.Az egyikből hajléktalan lesz a másikból király.Persze mindenki király akar/na/lenni.Csak nem értem miért?Huszonegyedik század van kb és még itt tartunk?Még mindig ugyanaz a rabszolgaság van mint több ezer évvel ezelőtt/csak a forma más...át lett nevezve a fáraó ,a láncok helyetti kifinomult módszer a"hajtsd magad vállalkozók" lettek a saját rabszolgatartóik.
Ha ez így megy tovább,akkor Ti kedves kommentelők mind hajléktalanok lesztek.Most még elég ha beleképzelitek magatokat a helyzetükbe.Egy órára,egy napra...ki meddig bírja.
Képzeld el hogy elvettek tőled mindent amit lehetett.Még benned van a félelem és az elvárások.
Nem mersz odamenni egy kukához,de muszály mert éhes vagy és tudod hogy van benne kaja.
Az éhség leküzdi a félelmet,meg azt hogy mit szólnak mások.Először csak a tetején turkálsz....egy hét múlva kiborítod és minden jót kiszedsz,de visszapakolod mert benned van a félsz!Elzavarnak,megszólnak.Egy hónap és nem érdekel mit szólnak.A minden mindegy állapotban lévő ember,vagy állat bármire képes...ez az "életösztön" erősebb mint bárki/vagy bármi.
Arra most nem akarok kitérni,hogy a kukában szeméten kívül mit keres ehető élelmiszer,vagy olyan ami nemszemét.

süti beállítások módosítása