Skip to content


       Szűrés lista

A szocik és az erdélyi magyarok

A szocik már ott tartanak a megújulásban, hogy most épp az erdélyi magyaroknak nyalnak.

nefizessünk.jpgMondhatnánk, hogy ez abszurd, pedig valójában csak a vérprofi, mindent túlélő párt hideg logikával meghozott döntése a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva. "Mégis kettős állampolgárok lettek, akik szavazhatnak is? Akkor kampányoljunk náluk, hogy szavazzanak ránk! Hátha..."

Történelmi jelentőségű, kihelyezett elnökségi ülést tartott az MSZP Erdélyben, Kolozsváron, ahol elfogadták új Nemzetpolitikai programukat is.

"Mesterházy Attila szerint 2004. december 5-én az MSZP egy rossz politikai kérdésre rossz választ adott, kárt okozva ezzel a magyar-magyar kapcsolatoknak és olyan érzést keltve, amely joggal sértette a határon túl élő honfitársainkat. „Ez egy téves politikai döntés volt. Ezért elnézést szeretnék kérni mindenkitől, akit ezzel megsértettünk” – jelenti ki, hozzátéve, hogy a bocsánatkérésnek annak ellenére el kell hangoznia, hogy a rossz időben, rosszul feltett kérdés mások felelősségét is felveti."

Markó Béla, a Kós Károly Akadémia Alapítvány elnöke és Szabó Vilmos, a Táncsics Mihály Alapítvány elnöke a két pártalapítvány közötti együttműködési megállapodást írt alá.

Ajánlom Török Zsolt Facebook-galériáját, különösen a kolozsvári Szent Mihály templom vendégkönyvébe írt üzenetről készült képet.

szocikjézus.jpg

Erről a Mimostnagyonszeretjükazerdélyimagyarokat c. stratégiáról az MSZP miskolci különítményének talán elfelejtettek szólni , vagy csak az újdonság ereje miatt nem tudott még hozzá alkalmazkodni, mindenesetre Földesi Norbert, az MSZP miskolci önkormányzati frakcióvezetője azt a problémáját hangoztatja mostanában, hogy egyre nagyobb számban kapnak vezetői posztot Erdélyből áttelepült magyarok Miskolcon.


"A szocialisták sohasem beszéltek arról, hogy a város cégeinél dolgozó több ezer ember honnan jött, hogyan végzi a munkáját, csupán arra hívták fel a figyelmet, hogy a partiumi származású Kriza Ákos polgármestersége óta egyre több partiumi, erdélyi származású ember kap vezető állást a polgármesteri hivatalban, a város cégeiben, intézményeiben. Többségüknek korábban semmi köze sem volt Miskolchoz – fogalmazott az MSZP frakcióvezetője."

 

Földesi Norbert konkrétan ezeket kérdezte a fideszes Kriza Ákostól egy nyílt levélben:


"igaz-e, hogy Pálffy Kinga, a Miskolc Holding vezérigazgatója az ő rokona és beszéli a román nyelvet? Igaz-e, hogy Perecsenyi Attila, a Miskolci Városgazda igazgatója az ő barátja, s korábban ugyanabban a nagyváradi Ady Endre Líceumban tanult, ahol ő is? Igaz-e, hogy Szélyes Domokos, a MIK Zrt. vezérigazgatója Székelyudvarhelyen született? Igaz-e, hogy a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója,(archív fotó) a Miskolci Csodamalom Bábszínház igazgatója, a Szemere Bertalan Szakközépiskola igazgatója, a Miskolci Sportiskola felügyelő bizottságának elnöke, akiket egytől egyig a fideszes városvezetés hivatalba lépése óta neveztek ki posztjukra, mind-mind erdélyi, vagy partiumi származású emberek, s többségüknek korábban semmi köze sem volt Miskolchoz?

„Tényleg akad még ebben az országban olyan nagyváros Miskolcon kívül, ahol a fontos vezető posztokra lehetőség szerint nem a város szülötteit, hanem olyanokat kérnek fel, neveznek ki, akik ezer szállal kötődnek a polgármester szülőföldjéhez, ottani baráti társaságához, rokonságához?" – írja zárásként Földesi Norbert."

(Kriza ezzel a közleménnyel válaszolt neki.)

 

Biztos hatalmas siker lesz az MSZP békülési kísérlete az erdélyi magyarokkal.

Címkék: mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr905027941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2013.01.21. 13:57:55

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
"a székelyek – Attila hunjainak hős ivadékai"

akkor a magyarok azok kinek az ivadékai, te töketlen?

Geza 2013.01.21. 14:38:48

@istvan_h:
Azért én szívesen látnék egy olyan statisztikát, hogy az állampolgárságukat visszakapók közül hányan mely országban élnek. Pletykaszinten hallok rebesgetni 200-250ezer izraelben élő, újra/újonnan lett polgártársunkról, akik most valóban nem túl aktívak, de ha egy szavazásnál ők is leadják a voksukat, az már egy alacsony itthoni szavazási hajlandóság mellett akár 5% is lehet.

(Hoppá. Ha átment volna az n-szeres előregisztrációs mizéria, az pont egy ilyen alacsony részvételt eredményezett volna. Hát nem furcsa?)

Geza 2013.01.21. 14:43:16

@ftk: Lánc-szavazás néven ismeretes a módszer.

Először bemegy szavazni a vesztegető ember, de üres borítékot dob be, a szavazólapot kihozza, és kinn kitölti a saját pártjára.
Amikor megjön a megvesztegetett szavazó, akkor odaadja neki az immár kitöltött lapot azzal, hogy lesz szíves ezt bedobni és a saját üres szavazólapját kihozni. A fizetséget/konzervet/pálinkát csak akkor adja oda neki, amikor az átadta az üres szavazólapot.
Innentől a verkli ismételhető a 2. lépéstől.

Ironfist 2013.01.21. 15:04:10

úbazmeg, szocialisták Jézussasl kampányolnak? Baszki... vérciki.

Geza 2013.01.21. 15:04:58

@Munchausen:
"A 21. szazadban egy nem harmadik vilagbeli orszagban (remelem) siman megoldhato lenne, hogy ...maguk az erintettek szavazzanak az oket erinto kerdesekben."
Ez így van, valóban meg lehetne, viszont a kézenfekvő megoldás sajnos a névtelenség elvesztésével jár, márpedig a mai időkben sokan nem szívesen tennék ki nyíltan, hogy kire szavaztak, mert tartanának bizonyos pártok részéről retorzióktól.

Érdekesség, hogy van olyan szavazási módszer, ami tudja, hogy
- minden résztvevő csak egyszer tud szavazni
- a gyűjtőközpont el tudja dönteni, hogy egy szavazat hiteles-e
- a gyűjtőközpont nem tudja eldönteni, hogy melyik szavazat kitől érkezett
- utólag a szavazatok hitelességét bárki ellenőrizni tudja
Hátrány viszont, hogy a módszer kissé komplikált, és ha az ember maga számolja végig, akkor legfeljebb kb. ötezren fogunk szavazni az egész országban :), ha meg az átlagember egy programmal kódoltatja a szavazatát, akkor megint ott a kérdés, hogy megbízik-e a program készítőjében. Bővebben: Bruce Schneier - Applied cryptography, Chapter 6: Esoteric Protocols, Secure elections

Rogerius 2013.01.21. 15:22:47

Nagyváradi vagyok, ott is élek...és feledve egy percre a Magyarországon mindent és mindenkit elválasztó politikát a következő véleményem van a blog bejegyzéssel kapcsolatosan:

1. Én kimondottan nem örülok amikor nem nagyváradi kötődésű szakembereket neveznek ki a város közintézményeibe...gondolom én hogy ez egy természetes és pragmatikus lokálpatriotizmus ami mindenhol érvényes kell hogy legyen így Miskolcon is...úgyhogy jogos a miskolciak aggodalma az "idegenlégiosokkal" szemben.

2. Az említett erdélyi-pártiumi származású ujdonsült miskolci köztisztviselők azért jelentek meg, egyszer csak, mert:
- a Fidesz erdélyi "offenzívájának" ki tudja hanyadik fogaskerekei.
- a kormánypárt jutalmazza az amúgy leszerepelt Fidesz szimpatizáns erdélyi pártocskák markánsabb tagjait - miért is?...talán az Erdélyt így-úgy "segítő" (majd szőrén-szálán eltünő) álami támogatások visszajuttatásáért cserébe.
- per absurdum, valójában, páratlanúl jó szakemberek akiket érdemes importálni mert nélkülük megál Miskolcon az élet...

Rogerius 2013.01.21. 15:34:29

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
Kedves Stefánia elösször is ajánlom az Ön hüvös északi szivének felviditására Stefánt, a szőröstalpu oláh legényt - olyan egyforma az észjárásuk hogy biztos jól kijönnek majd egymással.

A székelyek így-úgy, blablával kapcsolatosan pedíg meg kellene hogy jegyezze hogy Erdélyben nem csak ők magyarok.

Gatinho 2013.01.21. 15:43:03

@felcsutisuttyo:

Íme egy kiművelt ballib... lol

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.21. 15:43:43

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
"A Székelység katonanép volt, s ezért háborúra állandóan
kész. Olyan helyen is lakott, ahol örökösen dúlt a harc kelet és nyugat
között. "

Lófaszt, fogságba ejtett bolgár-török származású zsoldos jövevénynépek.
Ott laktak, ahová a magyarok telepítették őket a zsoldként fizetett lakhatásért.
Sopron, Őrség, majd Erdély.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.21. 15:57:56

@BenFranklin: "Öröm és boldogság azt figyelni hogy az MSZP mit csinál...:) "

Főleg, ha más öröme nincs is az embernek. :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.01.21. 16:23:24

@ftk: az első megvásárolt szavazó üres borítékot dob be, kihozza a szavazócédulát, amit kitöltenek a xxxx párt jelöltjére, beviszi a következő megvásárolt szavazó, a szavazófülke magányában elhelyezi a borítékban, az üres szavazólapot elrakja és kiviszi magával...és így tovább, és így tovább.

A láncszavazás az egyik legegyszerűbb módszer. Egy darab szavazat elvész, de a többi garantált.

Éhes_ló 2013.01.21. 16:37:42

Az EMI közleménye Mesterházy Attila kolozsvári látogatása kapcsán
erdely.ma/dokumentum.php?id=134098
2013.01.17.
Ismét bebizonyosodott: Erdély nem kér a magyart a magyar ellen uszító politikusokból

Úgy tűnik, az MSZP és az RMDSZ azt hiszi, az ifjúság memóriája is olyan véges, mint a szavazóiké, s elég néhány év ahhoz, hogy elfelejtsék, milyen bűnöket követtek el nemzetünk ellen néhány évvel korábban. 2005-ben Eckstein-Kovács Péter próbálkozott Eörsi Mátyással Kolozsváron, most pedig, több év elteltével Markó Béla hívta az őt nemrég kitüntető elvtársát Mátyás király városába.
Az ifjúság azonban nem felejt, s nem dől be az immár nemzeti érzelemre hangolt kampányfogásoknak sem: az RMDSZ politikusai testükkel megvédve, rendőrök segítségével kísérték be a tüntetőkkel szóba állni gyávának bizonyuló Mesterházy Attilát az előadóterembe.
Az RMDSZ ugyanakkor leszerepelt a demokrácia és a szólásszabadság tiszteletben tartásából is: sajtóban és plakátokon meghirdetett eseményre a szervezők nem engedték be azokat az EMI-s fiatalokat és más, általuk nem ismert személyeket, akik véleményüket szerették volna kifejteni. Az RMDSZ Kolozs megyei elnöksége ujjal mutogatva jelezte, kik azok, akik bemehetnek, és kik azok, akik nem. Így nem szembenézésre és véleményütköztetésre, hanem odarendelt RMDSZ-es pártkatonák előtti összeborulásra került sor.
Azokat a fiatalokat, akiket nem szúrtak ki, és mégis bekerültek, nem hagyták szóhoz jutni a kérdések során, tehát az előadóteremben is tovább folyt az RMDSZ és az MSZP által diktált cenzúra.
Egyértelműnek tartjuk, hogy az MSZP „új politikáját" nem a megbánás vezérli, hanem az elszakított területeken lévő magyar állampolgárok szavazatának megszerzése, hiszen 2004 óta közel tíz év állt a rendelkezésükre bocsánatot kérni vagy a politikájukon változtatni. Nem tették, és nem is fogják soha, mert képtelenek nemzetben gondolkodni. Az MSZP velünk kapcsolatos legőszintébb megnyilvánulása az volt, amikor a Kempinskiben Erdély elcsatolására koccintottak vezető román politikusokkal. Ne feledjük, akkor is ott volt az RMDSZ...
Szeretnénk tudatni Mesterházy Attilával és párttársaival, és mindenkivel, aki az egységes magyar nemzet ellen bűnt követ el, hogy ezután sem lesznek Erdélyben megtűrt személyek.
2013. január 16.
Kolozsvár

2013.01.21. 17:17:22

Teljesen helyénvaló ha jól elverik ezt néhányszor a maszopon. de így vagy úgy ezen egyszer át kell lépni, főleg ha az akkori maszopos gárda eltűnik. szóval én a bejegyzésbe belekötni nem tudok.

Viszont ha valaki kicsit kívülről nézi Mesterházy mesterkedését (hehe), meg kell vallani, elég ügyesen kormányozza a maszopot, ki gondolta volna. Tiszta sor, hogy erdélyben is léteznek olyanok, akik megbocsátóak. Nem hinném, hogy ez szavazatokban meg fog mutatkozni, de egyszer az mszpnk ezt meg kellett lépnie(pl a DK bocsánatkérése sokkal gyomorforgatóbb lenne), . de az mszpnek még sokszor kell bocsánatot kérnie a határon túli magyaroktól(persze nem a londoniaktól, németektől ;)

zajos1 2013.01.21. 17:26:35

@felcsutisuttyo: Látom nem fogott rajtad a hittan, se a bérmakeresztapád tanácsai, szocionista, akkor voltál te ministráns , amikor én a FED elnöke...
@Anyád, a szúnyogok!!!: Hogy te mekkora tapló vagy, biztos nemmel szavaztál akkor is...

zajos1 2013.01.21. 17:27:48

Dr. Kriza Ákos közleménye
Miskolc – “Önleleplező nyíltsággal, megdöbbentő és immár az MSZP vezetői számára is vállalhatatlan kérdéseket tett fel a miskolciaknak és személyesen nekem Földesi Norbert a miskolci szocialisták frakcióvezetője, legutóbbi közleményében.” – kezdi közleményét Miskolc város polgármestere.

Google Hirdetések
Hegesztő tanfolyamUtoljára a régi OKJ szerint5 hónap alatt.Jelentkezz most.www.geniuszplusz.hu/hegesztotanfolyam
Havidíj mentes műhold TVEgyszeri költséggel,HD minőségben, bárhol az országban!www.onastra.hu

Share

alt
A témáról

alt kommentek
alt kapcsolódó link küldése
alt hiba beküldése

Minden szakmaiságot nélkülözve, bárminemű kritika megfogalmazása nélkül, pusztán azt kérdezi tőlem az MSZP, hogy igaz-e, hogy a város intézményeiben néhányan erdélyi születésűek?!

Sőt a közleményben maguk mondják meg céljukat, miszerint: „Mi csupán arra hívtuk fel a figyelmet, hogy Kriza Ákos polgármestersége óta egyre több partiumi, erdélyi származású ember kap vezető állást a polgármesteri hivatalban, a város cégeiben, intézményeiben”.

Majd azt kérdezi, hogy néhány miskolci vezető valóban erdélyi származású-e? Se többet, se kevesebbet. Elképesztő.

Nem azt kérdezik, hogy vajon jól végzik-e munkájukat? Nem azt kifogásolják, hogy hogyan irányítják a szocialisták által eladósított intézményeket, nem kifogásolják semmilyen módon szakmai tevékenységüket, csak azt kérdezik, erdélyiek-e?

A cél világos: újra sugallni akarják a jól bevált „románozást”, azt a szellemiséget, ami a 2004. december 5-ei gyalázatos népszavazáshoz vezetett, amikor az MSZP magyart uszított a magyar ellen és ami miatt Mesterházi Attila az MSZP nevében bocsánatot kellett kérjen tegnap Kolozsváron.

Kikérjük magunknak azt, hogy ezt a nemzetrontó szellemiséget Földesi Norbert és csapata még mindig szalonképesnek tartja. Nincs ma már civilizált ember, aki egyet értene a miskolci MSZP kérdésfeltevésével és annak céljával.

És, ami a kérdéseket illeti: igen, a közleményben sorolt vezetők erdélyi születésűek!

De: Pálffy Kinga nem a rokonom, a román nyelv tudására fel tett kérdése értelmezhetetlen.

Szélyes Domokos gyerek korától Miskolcon nőtt fel, itt tanult, érettségizett, és szerzett a Miskolci Egyetemen közgazdász diplomát és egy multicég vezető állását hagyta ott Miskolc szolgálatáért.

Miskolc színházba járó közönsége a legnagyobb megelégedéssel van Kiss Csaba munkája iránt. Az igazgató – aki pályáját Miskolcon kezdte és ide hazatért- tevékenysége, szakmai felkészültsége kapcsán mindegyik politikai oldal művészeinek elismerését bírja, a jegyeladások rekordokat döntenek.

A bábszínház élére és a Szemere szakközépiskola igazgatói állására mindössze 1, azaz egy pályázó volt, munkájukat a miskolci gyerekek és szülők megelégedésére végzik, a miskolciak javára. Pechükre pusztán azért kerültek az MSZP származási lejárató „román listájára”, mert Erdélyben születtek. De megtámadták azt a Zárug Péter Farkas politológust is, aki a Miskolci Egyetem adjunktusa, húsz éve van Miskolcon, 2009-ben a Bölcsész kar legnagyobb diák elismerését kapta meg, amikor közel kétszáz oktató közül „tiszteletbeli évfolyamtárs”-nak választották a kar hallgatói és ma rektori referensként a hallgatók Miskolcon maradásáért dolgozik. Nem PR-osként, ahogy hazudták a szocialisták, hanem a hamarosan útjára induló „Otthonunk Miskolc” gyakornoki program koordinálójaként, ötletgazdájaként.

Ezeket az embereket listázzák, pusztán azért mert valamikor erdélyi kötődésük volt?

És Földesi frakcióvezető a maga közleménye szerint „csak erre akarja felhívni a miskolciak figyelmét?”

De mi célból, milyen szándékkal, mit akar üzenni ezzel a miskolciaknak?

A szándék világos, csakhogy elfogadhatatlan!

Oly annyira, hogy ezt már Mesterházy Attila, de talán Ron Werber sem vállalja!

Földesi Norbert és a miskolci szocialisták igen.

Minden jóérzésű miskolci ember nevében gyalázatosnak és elfogadhatatlannak tartom Földesi Norbert kérdésfeltevését, visszautasítom azt, és e tárgykörben az emberi méltóság nevében sem magamról, sem más miskolci-erdélyi születésűről nyilatkozni többet nem fogok.

- Dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere -

MSZP: Miskolchoz nem kötődő erdélyi magyarok kapnak vezetői posztokat a városban
Miskolc, 2013. január 16., szerda (MTI) – Egyre nagyobb számban kapnak vezetői posztot Erdélyből áttelepült magyarok Miskolcon, ez tény, és ez nem emberek listázása – reagált Földesi Norbert, az MSZP miskolci önkormányzati frakcióvezetője Kriza Ákos (Fidesz-KDNP) polgármester szerdai sajtótájékoztatóján elhangzottakra.

Kriza Ákos: ne listázzanak
Miskolc – MSZP: egyre több partiumi, erdélyi származású ember kap vezető állást a polgármesteri hivatalban.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.01.21. 17:30:42

@Anyád, a szúnyogok!!!: "Bogár elvtárs, Orbán elvtárs tanácsadója elugatta a Heti Válaszban, hogy az itt született magyarok 30-40%át egyszerűen leírta a Fidesz, kiírtandó, agyonéheztetendő hulladéknak tekint 3-4 millió magyart."

Bár Bogár elvtársat magam is gyakorló elmebetegnek tartom, ebben a kérdésben sajnos igazat mondott (tudod, néha a bolond mondja ki az igazságot).

Hogy egy egyszerű analógiával éljek. A hőlégballon 3 dologtól repül:
1. Gázt engedsz a kupolába
2. Elvágod a kötelet
3. KIB@SZOD A BALLASZTOT

A Magyarország nevű hőlégballon csak akkor fog repülni, ha mi is kibasszuk a ballasztot. Ha érdekel, hogy kikről is van szó, ajánlom környezettanulmányra pl. a Keleti környékét délelőtt 10-kor. Na, ezeknek reszeltek, vagy Magyarországnak reszeltek a következő 200 évre.

Tudod, aki elissza vagy eldrogozza a családja pénzét, az tényleg dögöljön éhen...

Munchausen 2013.01.21. 17:53:41

@Geza:
A megoldas egyszeru majdnem ugy ahogy javasoltada tranzakcios szervereknek (tobbnek termeszetesen a hamisitasok elkerulese erdekeben) csak a kodolt azonositot kell tarolniuk, ebbol visszakovethetetlen az eredeti, ha a cheksum pedig stimmel, akkor nem volt csalas vagy hiba. Azert a szamitastechnika Adi Shamir ota is sokat fejlodott ezen a teren. ;-)
Miert ne biznanak meg az emberek egy nyilt forraskodu titkosito programban, ja hogy ez eseten nem a M$ vagy az almas ceg kaszalna.
Mellesleg ha ez a rendszer beindul ha valamelyik gyakorlatilag nincs szukseg a hagyomanyos ertelemben vett partokra, eppen ez a rendszer lenyege is. Ha pedig az emberek egymasban sem biznak akkor tenyleg johet akar az apokalipszis is, nem?

der Medve 2013.01.21. 17:54:15

Aztán azok a kádárnyuggerek, akiknek ez a szórólap szólt, most mit szólnak (mielőtt ment a kukába lefotóztam)?

i.imgur.com/tOqc2K5.jpg
i.imgur.com/tbjsLJx.jpg

...vagy már kezdenek (megjegyzem szerencsére) kipusztulni és nem számít? LOL
Ha egy csöpp esze lenne a Zsidesznek vagy a Jobbiknak, most szépen kióriásplakátolná az országot a 2004-es maszopos fröcsögésekkel.

2013.01.21. 17:57:21

@Prof. Dr. Simon Templar:

gyakorló elmebetegre nem jó hallgatni

Mo. a korrupcióba döglik bele elsősorban, másodsorban mert minden fiatal elhúzik nyugatra külföldre(+a tehetségek+versenyképes szakmák+azok aki tudnak és akarnak dolgozni+akjik utálják a fideszt mint a sz.t). Amúgy voltak ballasztot dobáló elmebetegek, pl Hitler, Sztálin, Pol Pot, Mao, na bogárnáci kábé ezek agymenését ismételte. valóban elmerogyi a csávó

Munchausen 2013.01.21. 17:59:15

@zajos1: Az erdelybol jottek osszetartanak, ha egy kicsit megkaparod a temat nemcsak onkormanyzatoknal, hanem vallalatok vezetosegeben is egyes esetekben felulreprezentaltak az erdelybol attelepultek, ezen nincs is mit csodalkozni mutyimagyaroroszagon, a problema az, hogy az ilyen sogor-koma-jobarat szelekcio a szaktudasal es a ratermettseggel minden bizonnyal nem parosul, magyaran a vallalat vagy a kozosseg veszit ezen, mert elobb-utobb alkalmatlan haverokkal lesz tele a vezetes, ennek jo par eve meg is latszik az eredmenye, magyarorszag elvesztette a vezeto szerepet a regioban es lassan mar nem is balkani, hanem kelet-afrikai szinten van.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.01.21. 18:22:33

@Belpo: "Mo. a korrupcióba döglik bele elsősorban." Ez vitán felül áll. Meg abba, hogy minden megtermelt 2 forintból 1 forint 10 fillért visszaoszt valahová, az olyan kezdeményezéseket meg, amelyek a felelősség és az öngondoskodás felé terelnék a tömegeket, csírájában elfojtja, helyette létrehozza a paternalista államot., ami a létező legdrágább opció.

Munchausen 2013.01.21. 18:32:00

@Prof. Dr. Simon Templar:
Sokszor elgondolkoztam azon, hogy az allamtol kapott jutattasokat, segelyeket miert nem hajtsak be utolag meg akkor sem az illeton, ha a helyzete megvaltozott es ujra adobefizeto allampolgarra valt? Mondjuk ki lehetne az ilyenekre vetni 5% plusz adoterhet es gyermekeik is megorokolhetnek ezt amig az utolso fillerig vissza nem csorgott a segelyek osszege. Mindenki jol jarna, senki nem erezne magat eloskodonek a nemzet testen, es mindenki maga donthetne el, hogy igenyli-e a segelyt vagy sem. A segely fizefizetesekor csak minimalis kezelesi koltseget szabadna felszamolni kamatot nem.

Horizont 2013.01.21. 18:42:36

@Ironfist: Ez a hónap kommentje:DDDDDDDDDDDDDDDD

Nyuggervadász 2013.01.21. 18:44:15

@laspalmas:
"Játék:
cseréljük ki a partiumi szót zsidóra, az erdélyit meg izraelire.
Attiék már nagyban tüntetnének."
Mondd, te hol tüntetnél? Csak nem "békemenetes" vagy?

tudi 2013.01.21. 18:48:17

Erre nem lehet mást mondani, mint ez az anyámat egy guruló 20 filléresért. A miskolciak aggodalma megérthető senki nem örülne neki, ha messziről jött haverok döntenének felette a saját településén.

Horizont 2013.01.21. 19:24:42

Ezzel a "határontúli" őrülettel mind a két párt egy nagy rakás szar! Tudjuk, hogy a Fidesz nem azért csinálta se a régit se a mostanit, mert úgy szereti a határon túl élő magyarokat. Az MSZP se azért loholt most ki mert rájött közben, hogy mégis szereti őket. Az a mocskos politika! Szerintem nagyon helytelen, hogy bocsánatot kért. Felesleges volt. És értelmetlen is.
Miskolc? Láttam ezt a Kriza polgármestert az Este c. műsorban. Minden vezető pozícióban lévő meghülyül? Olyan pöffeszkedő, arrogáns beképzelt tapló volt. Háborgott. Ő is feleslegesen. Mindenki tudja, hogy mindegyik vezető a haveri körét juttattatja poszthoz. Istenem az ő haveri köre messzebbről érkezett!!
Még nagyobb fájdalmam, hogyha nem adok igazat ennek a határon túli magyarok imádatának akkor én egy irigy szemét vagyok. Ha én határon túli magyar lennék nem szavaznék a magyar választásokon , mert úgy gondolnám nincs nekem jogom ahhoz, hogy megmondjam a magyar hazában élő magyarok ki alatt nyögjenek a következő 4 évben!
A politikusoknak meg azt üzenném jobb és baloldalinak egyaránt, hogy ideje lenne ha most már a mi seggünket is elkezdenék nyalni, mert azzal, hogy lerendezik a nyugdíjasokat és a kinti magyarokat még nincs minden megoldva! Mi többen vagyunk és ne akarják, hogy ezt meg is mutassuk!!!
Jézus Krisztust meg jobb ha egyik párt sem emlegeti! Szánalmas!

Nyuggervadász 2013.01.21. 19:28:53

@BenFranklin:
Eléggé süket ( és néha farizeus) a dumád:
"

1.Ha ilyen elvek alapján szavaznánk akkor 8 millió ember helyett 2 millió szavazásra jogosult lenne. Persze igazságosabb lenne ha 10x annyit érne a 10x annyit adózó szavazata. Ugye?

2. Ha a németek 20 éve így gondolkodtak volna az NDK-ról akkor ma nem No. lenne a No1 Európában. Pedig ők kőkeményen fizettek is amit neked nem kell. "

1. Akik most nem adóznak (nyuggerek), azok valaha adóztak. Az egyéb "adóelkerülőket" pedig merje már a NAV felderíteni! ( főképpen, ha milliomos, -sőt milliárdos- "hazánkfiáról" van szó, és nem beszélve a politikusok retyerutyáiról....)
2. A németeket, meg jobb, ha nem hozod fel példaként. Ha nem lett volna az a söpredék bajszos piktor (anno), nem lett volna NDK sem, amit ( a volt NSZK-nak) erkölcsi kötelessége volt támogatni.

Annak ellenére, hogy minden tiszteletem a határon túl élő magyaroké, milyen alapon szavazhatnak a mi sorsunkról?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 19:29:20

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !):

"Aki nem itt adózik és nem itt él"

Tehát ne szavazzanak a nyugdíjasok meg a nem-dolgozó diákok. Rossz ötlet.

szist 2013.01.21. 20:10:07

@felcsutisuttyo:
és mond ezt tanították hittanórán, az ilyen gyűlölködést és a másik alázását, te szoci barom!
ministrálásod alatt biztos kifosztották jó pászor a perselyt , !!!
mire rájöttek, párttag lettél és népfrontos az tuti...
most meg megtaláltad a helyed a ballibsik között, nem voltzál te a rendörségnél 2006 őszén?
mert akkora állat vagy mint azok a csendőrök..

BadSimpson 2013.01.21. 20:18:54

"A szocik már ott tartanak a megújulásban, hogy most épp az erdélyi magyaroknak nyalnak."

Miért az erdélyi magyaroknak a magát nemzeti oldalnak csúfolt vérjoberrek nyalhatnak ? /A jelenlegi kormányzat így is szépen nyal és tejel nekik /

Horizont 2013.01.21. 20:20:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tudom!! "Aki nem itt adózik és nem itt él" Ez össze van kapcsolva már bocs!
itt él, itt adózik
itt él, nem adózik
nem itt él, itt adózik
nem itt él, nem itt adózik

Virág et. 2013.01.21. 20:24:25

@laspalmas: A zsidó, az nem származás, hanem vallás. Lehet valaki zsidó és egyben tősgyökeres miskolci is. Valaki vagy partiumi vagy miskolci, kettő együtt nem megy.
Egyébként meg én is azt javasolnám, hogy gondolatban cseréljük ki a polgármester erdélyi barátait mondjuk izraeli zsidókra, a román nyelvet (amely hirtelenjében a turbómagyarok nagy baráti nyelve lett és tudása és közhivatalokban gyakorlása az igazy magyarság fokmérője - román nyelvet a parlamentbe!) pedig héberre és már mást is írna Bayer Zsolti a tegnapi MH-ban.

Bármennyire is szeretnék itt az emberek ezt a HTM-ek ellen kihegyezni, a miskolci szociknak az az egy bajuk van, hogy az új polgármester a pozíciókat a saját atyafiaival tölti fel, akiknek Miskolchoz kb annyi közük van, mint Timbuktuhoz. Akinek a közleményből az jön le, hogy ezekkel az emberekkel az a baj, hogy nem anyaországi magyarok, az nagyon erőltetetten bele akar látni olyasmit, ami nincs is. Ugyanaz lenne velük a baj, ha nem erdélyi a polgármester, hanem mondjuk soproni sváb és onnan hozza a barátait a tuti pozíciókba és mindenki németül vartyogna, hogy nehogy má' a hülye ellenzékiek is értsék. Az meg különösen bájos, hogy a fideszdroidok mennyire védik, hogy egy magyar megye közgyűlésén valakik vidáman csacsognak román nyelven. Gondolom, ha mindezt héberül tennék, az is rendben lenne és az igazi nemzeti-turulos szívnek kedves.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:26:31

@Horizont:

Hülyeség ez. A szavazás politikai jog, s "ingyen" jár, nem kell kiérdemelni. Magyarországon még 1920-bna Horthyék szüntették meg a vagyoni és adócenzust, abszurdum lenne visszaállítani. Aki magyar állampolgár, az szavaz - mindegy, hogy mennyi pénze van, adózik-e, hol él.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:27:15

@Virág et.:

A zsidó az elsősorban egy nemzetiség, egy etnikum. S vallás IS:

Horizont 2013.01.21. 20:28:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Jól van na...én csak felsoroltam a választékot:)
Egyáltalán nem mindegy hol él!!!!
Felhasználják őket ocsmány módon!

Virág et. 2013.01.21. 20:32:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem. A zsidóság ma Magyarországon vallási kisebbség és nem nemzetiség vagy etnikum. Utóbbi egyébként egy olyan kategória, amely lényegében csak a cigányságra illik, a nemzetiség pedig eltérő anyaországi függést jelent. A magyar zsidóság viszont nem egyenlő a nem létező magyarországi izraeli kisebbséggel, mivel a legtöbb hazai zsidó már Izrael megalakulása előtt is magyar állampolgár volt, vagy legalábbis a családja itt élt. Viszonylag elenyésző az izraeli betelepülők száma, bármit is állít a Jobbik, Magyarország nem a Kánaán.

A zsidóság származásként, nemzetiségként vagy fajként (extrém esetben) való feltüntetése a széljobb baromságainak egyike.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:34:10

@Horizont:

Mindegy, hogy hol él, hidd el. Az állampolgár az állampolgár és kész. Szinte mindenhol így van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:36:19

@Virág et.:

Az, hogy Magyarország mit ismer el kisebbségnek és mit nem, teljesen irreveláns. A kínaikat sem ismeri el a magyar jog kisebbségnek, jelenti-e ez azt, hogy Magyarországon nincs kínai kisebbség? De van, csak jogilag nincs elismerve nemzetiségnek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:39:20

@Virág et.:

"A zsidóság származásként, nemzetiségként vagy fajként (extrém esetben) való feltüntetése a széljobb baromságainak egyike."

Nem éppen. Ez a tényhelyzet, s nem szélsőjobbos baromság.

Virág et. 2013.01.21. 20:41:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Csakhogy én nem kisebbségről beszéltem, hanem nemzetiségről! Meg te is. A nemzetiség szerveződést és kollektív politikai jogokat feltételez. Ha a kínaiak is elkezdenek szerveződni és jelentkezik ilyen igényük (nem valószínű), akkor kérhetik a nemzetiségként történő elismerést,

Egyébként a nemzetiségként való elismerés feltétele, hogy legalább 100 éve itt éljenek - ennek a kínaiak aligha felelnek meg.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:44:31

@Virág et.:

Ez más kérdés. A zsidók viszont a magyarok előtt vannak az országban, azaz 1000 év is megvan, de egyszerűen a legtöbb zsidó nem akar ilyen státuszt.

Virág et. 2013.01.21. 20:46:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Tény, mert te annak mondod? Ami tény ezzel szemben:

1. a 2011. évi CLXXIX. törvény, de annak a nem NER-konform elődje, az 1993. évi LXXVII. tv. sem sorolta fel a nemzetiségek között a zsidóságot.

2. a nemzetiség jogszabályi fogalma: "E törvény értelmében nemzetiség minden olyan - Magyarország területén legalább egy évszázada honos - népcsoport, amely az állam lakossága körében számszerű kisebbségben van, a lakosság többi részétől saját nyelve, kultúrája és hagyományai különböztetik meg, egyben olyan összetartozás-tudatról tesz bizonyságot, amely mindezek megőrzésére, történelmileg kialakult közösségeik érdekeinek kifejezésére és védelmére irányul."

Az megvan, hogy a zsidók többsége egy szót nem beszél héberül? Simán lehetsz te is zsidó, ha holnap felveszed a vallást, de pl. szlovén nehezen lehetsz vagy ukrán. Max. kettős állampolgár.

Nyuggervadász 2013.01.21. 20:47:06

@Éhes_ló:
Eddig mindig azt írtam ( és őszintén hittem), hogy minden tiszteletem a külhoni magyaroké.
Most az EMI-s közleményt ( és a hozzákapcsolódó kommenteket) olvasva, ezennel minden eddigi pozitív véleményemet visszavonom!

Nyuggervadász 2013.01.21. 20:56:05

@der Medve:
A sors fintora ( vagy elégtétele), hogy nem csak a " kádárnyuggerek", hanem te is előbb-utóbb kipusztulsz ( sokak megkönnyebbülésére).....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 20:56:18

@Virág et.:

Válasszuk külön a jogi státuszt a tényektől!

Egyébként:
- nem könnyű felvenni a zsidó vallást, ez nem úgy megy, hogy szólok a rabbinak, s a következő héten már zsidó vallású vagyok,
- igazad van abban persze, hogy a zsidó vallás annyiban különleges, hogy aki betér, az elfogadják a zsidó nép tagjaként (bizonyos korlátozások azért vannak a betértekre, csak a gyerekeik lesznek "teljesértékű" zsidók),
- a magyarországi kisebbségek nagy része magyar anyanyelvű, mégis kisebbségek,
- az, hogy a magyar zsidók zöme - talán 60 % - magát magyar nemzetiségűnek tartja, nem változtat a lényegen, az ilyenek "zsidó származású magyarok".

Virág et. 2013.01.21. 20:58:18

Egyébként meg semmi értelme elterelni a beszélgetés lényegét abba az irányba, hogy ki a zsidó és ki nem. Ha én holnap lecserélem az egyébként nem gyakorolt római katolikus vallásomat mondjuk zsidóra vagy akár muzulmánra, akkor én milyen származású vagy nemzetiségű leszek? Hány generációval előttem kell valamelyik felmenőmnek ezt megtennie, hogy az adott nemzetiséghez tartozzak?

Ezért nincs értelme vallási közösségeket nemzetiségnek nevezni, mert az előbbieknél van átjárás, valaki választhat, hogy zsidó vagy muzulmán, vagy éppen keresztény akar lenni és a vallását le is cserélheti egy másikra, ha a világnézete változik. Ahhoz, hogy valaki örmény nemzetiségi legyen kellenek az örmény származású (de Magyarországon élő) felmenők. Ez nem választás kérdése.

Virág et. 2013.01.21. 21:02:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"nem könnyű felvenni a zsidó vallást, ez nem úgy megy, hogy szólok a rabbinak, s a következő héten már zsidó vallású vagyok,"

Semmivel sem bonyolultabb, mint az iszlám vagy keresztény hitre áttérni. Nyilván kell valami elméleti megfelelés, de ezt más vallások is elvárják. Egyébként egyáltalán nem bonyolult, a google első keresési találata is leírja, hogy lényegében bárki kérheti a felvételét.

"igazad van abban persze, hogy a zsidó vallás annyiban különleges, hogy aki betér, az elfogadják a zsidó nép tagjaként (bizonyos korlátozások azért vannak a betértekre, csak a gyerekeik lesznek "teljesértékű" zsidók)"

Ezt hogy érted? Ha holnap te felveszed a zsidó vallást, akár már másnap kérheted az izraeli állampolgárságot. Milyen egyéb jogokra gondolsz?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:12:09

@Virág et.:

"Semmivel sem bonyolultabb, mint az iszlám vagy keresztény hitre áttérni. "

Ennek nézz utána. Meg fogsz lepődni.

"Milyen egyéb jogokra gondolsz?"

A betért zsidóra bizonyos házassági korlátozások vonatkoznak. A gyermekeire már nem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:13:18

@Virág et.:

"Ha holnap te felveszed a zsidó vallást, akár már másnap kérheted az izraeli állampolgárságot. "

Na, pont ez az egyik ok, ami miatt nem könnyű felvenni a vallást.

Virág et. 2013.01.21. 21:13:54

Egyébként az alijához hasonló intézmény más vallásban is van. Pl. Szaúd-Arábia egyes részeit csak muszlim vallásúak látogathatják, oda nem muszlim nem is kaphat vízumot. Általánosságban szinte lehetetlen Szaúd-Arábiába nem muszlimként beutazni (üzleti okból vagy ott élő családtag látogatása céljából van csak kivétel). Ettől még a helyi iszlám közösség tagjai nem lesznek külön nemzetiség. Csak külön vallás.

Virág et. 2013.01.21. 21:16:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az izraeli állampolgárság kérése és megadása között azért van különbség. Izrael nem köteles automatikusan megadni - vegyük pl. Lovas István népszerű jobboldali író esetét egy híres elutasításra.

Egyébként azt vélelmezed, hogy az emberek tömegével szeretnének kiutazni a világ egyik legveszélyesebb országába, ahol napi szinten vannak merényletek, rakétatámadások és robbantások és az életszínvonal sem olyan magas, mint a nyugati világban. Nem akarnak tömegek Izraelbe vonulni, ott is van nyomor a vidéken, ázsiai nyomor.

Virág et. 2013.01.21. 21:18:25

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Ennek nézz utána. Meg fogsz lepődni."

Utána néztem annyira, amennyi erőfeszítést ebbe hajlandó vagyok beletenni (www.google.hu) és eszerint nem nehéz, egyszerű, bárki számára nyitott. Ha neked eltérő információid vannak, akkor halljuk a források megjelölésével együtt!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:21:11

@Virág et.:

A keresztény és muzulmán az vallás, nem nemzetiség. A zsidó pedig mind a kettő.

Az ókorban volt egy zsidó nép, sőt volt zsidó állam, s volt saját nyelvük is. Ugye ezt nem vonod kétségbe? Na, aztán e zsidó nép szét lett szórva, s sok országba eljutottak. Egyesen teljesen asszimilálódtak, a vallást is elhagyták. Mások megmaradtak zsidónak, a vallás volt az a jellemző, ami megtartotta a zsidó identitást. Egyes országokban a zsidók már csak vallásnak kezdték tekinteni zsidóságukat, más országokban megmaradt a nemzetiségi öntudat is.

Ma is így van ez. A világ legtöbb részén a zsidók nemzetiségként határozzák meg magukat. Máshol meg nem.

A cionista eszme éppen arra épül, hogy a zsidóság nem csak vallás, sőt elsősorban nem az. Így kitűzte a zsidó állam újraalapítását. Ez meg is történt a XX. sz. közepén. Ugye nem gondolod, hogy Izrael egy vallásnak az állama?

Tény, hogy Mo-n sosem volt népszerű a cionizmus a zsidók körében, de ez a lényegen nem változtat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:22:27

@Virág et.:

Szaúd-Arábiába nem tudsz bevándorolni csak azért, mert muszlim vagy. S persze állampolgárságot sem kapsz ezen az alapon.

Virág et. 2013.01.21. 21:23:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ki írt bevándorlást? Én beutazást (vízumot) írtam és ahhoz elég a muzulmán vallás. Azaz pontosabban: az az első követelmény, sok másik mellett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:27:33

@Virág et.:

Izraelbe bárki beutazhat, vallástól függetlenül, azaz ez esetben rossz a példád.

Virág et. 2013.01.21. 21:29:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Egyrészt: időközben sokan felvették a zsidó vallást, nemcsak az ókori nép leszármazottai a mai zsidók. Hogy miért? Főleg gazdasági okokból, mert a középkorban, de még a kora újkorban is egyes foglalkozások (pl. hitelezés) tiltottak voltak a keresztényeknek, azt épp ezért zsidók végezték. Egyébként ugyanez igaz szinte minden vallásra, az iszlám is az arab világból származik ma mégis nagyon sok pl. fekete amerikai is felveszi, akiknek pedig 0 közük volt a valláshoz korábban a családjukban.

"Ugye nem gondolod, hogy Izrael egy vallásnak az állama? "

Nem, Izrael a bibliai zsidó nép állama. Aki zsidó vallású viszont nem feltétlen izraeli állampolgár is. Az izraeli zsidó más kategória, az esetében adott a másik államhoz való tartozás és ha lenne 100 éve Izrael, akkor meg is felelne ugyanannak a feltételnek, mint pl. a szlovén kisebbség.

Ez egyébként lényegtelen. Az átjárhatóság a fontos: a származás alapján szerveződő nemzetiségek statikus dolgok, oda nem lehet választás alapján bekerülni vagy onnan kikerülni. A vallás viszont egyéni döntés, letehető és felvehető. Én ezt így látom és éppen ezért annyira tartom zsidónak a vallását akár már generációk óta nem gyakorló zsidót, amennyire magamat kereszténynek: semennyire.

Virág et. 2013.01.21. 21:31:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az alijához hasonlítottam és nem állítottam, hogy ugyanaz lenne a kettő, hanem csak hasonló. Az egyik - szaúdi - szigorúbb, már a beutazást is a valláshoz köti (a letelepedés viszont nettó lehetetlenség még a muszlimoknak is), míg Izrael csak az állampolgársághoz várja el a vallás felvételét. A különbség inkább Izrael és Szaúdi- Arábia anyagi helyzete és az alanyi jogon járó juttatások közötti eltérések miatt van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:32:38

@Virág et.:

Izraelben az életszínvonal nagyon magas, a legfejlettebb országok között van, azaz érdemes bevándorolni. Ha ilyen könnyű lenne zsidóvá válni, gondolod, hogy egy rakás szegény országban nem tennék meg ezt a bevándorlás kedvéért? Oké, van negatívum - hadsereg -, de azért egy szegény ember ez felvállalná.

Azaz a gyakorlatban csak akkor lehetsz zsidó, ha:
- zsidó származású vagy, de nem minősülsz jogilag zsidónak, így be akarsz térni,
- zsidóval kotsz házasságot és fel akarod venni a vallását,
- TÉNYLEG komolyan hiszel a zsidó vallásban és nagyon zsidó akarsz lenni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:36:53

@Virág et.:

A mai zsidók kb. fele az ókori zsidók leszármazottja. A másik fél "idegen", de asszimilálódott a zsidó néphez, azaz zsidó lett. Mint minden más népnél: a magyaroknál is így van, a mai magyarok túlnyomó többségének egyellen őse sem tartozott Árpádék népéhez. A zsidó népnél a sajátosság az, hogy a néphez csatlakozás nem a nyelven keresztül megy (mint a magyaroknál), hanem a valláson keresztül.

Virág et. 2013.01.21. 21:39:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Izraelben közepes az életszínvonal kb. Portugáliával azonos. A GDP listákon a 40. hely körül van:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29

Vagy még lejjebb:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29

Nem sokkal a magyar felett.

A mélyszegénység egyébként 20% feletti. Az új bevándorlók - hacsak nem vagyonosak - inkább ezt a statisztikát növelik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 21:41:10

@Virág et.:

"Lovas István"

Az izraeli bevándorlási törvényben benne van, hogy nem vándorolhat be az a zsidó, aki veszélyezteti Izrael érdekeit vagy részt vett a zsidó nép elleni tevékenységben. Ez utóbbi miatt lett elutasítva Lovas.

Virág et. 2013.01.21. 21:42:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szerintem ilyen felmérés soha nem készült, hogy a zsidó vallásúak milyen gyökerekkel rendelkeznek.

Az eltérés akkor is adott: zsidó vallású bármikor lehetsz. Magyar külföldiként csak akkor, ha a felmenőid is azok voltak vagy ha nem, akkor itt kell élned legalább 11 éve (magyar házastárs esetén 3) és megfelelned egy rakás feltételnek és vizsgának. Zsidó meg lehetsz a világ bármely részén, ahhoz az országodat sem kell elhagynod.

B.Lajos 2013.01.22. 10:28:55

@Virág et.: @maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Egy kis kiegészítés a vitátokhoz a gyakorlatban az alkalmazott cionista izraeli állampolgárságról vallási, politikai, társadalmi, gazdasági vonatkozásokban:

"ELSŐRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a zsidó anya szülte, hithű zsidó, kinek ősei Lengyelországból, vagy Oroszországból (esetleg Magyarországból, Dániából, vagy Belgiumból) települtek Izraelbe. Belterjesen házasodnak, nem nyitnak egyetlen más rassz felé sem. Köreikbe kerülni csak beszületés útján lehet. Ők az állam az államban. Ők Izrael feje.

MÁSODRENDŐ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Minden olyan, zsidó anya szülte, hithű zsidó, kinek ősei Európa más részéből települtek Izraelbe. Szintén belterjesen házasodnak, és ők sem nyitnak egyetlen más rassz felé sem. Felfelé azért nem, mert lehetetlen, lefelé azért nem, mert számukra elképzelhetetlen. Köreikbe kerülni szintén csak beszületés útján lehet. Ők alkotják Izrael gerincét.

HARMADRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a nemrégiben Izraelbe települt illető, aki születési jogán zsidó származású, ám nem tartja ősei hitét. Bár komolyan nem veszik őt, de mivel sorkatonai szolgálatra és adófizetésre kötelezett, mégis megbecsült tagja az izraeli zsidó társadalomnak. Ők Izrael törzse.

(További, igen figyelemre méltó tény, hogy az állampolgársági kérelem benyújtásakor az izraeli hatóságok a nácikéval mindenben megegyező procedúra során derítik fel, hogy az illető, leendő állampolgár milyen ágon, hányad részben zsidó?)

NEGYEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az az illető, aki születési jogán ugyan nem zsidó, de áttért a zsidó hitre. Ők, újkori farizeusokként, még a hithű zsidóknál is komolyabban tartják és tartatják be a Tóra és a Talmud betűit. Csak önmaguk között házasodnak. Illetve, ha valaki nem zsidó hitűvel akar frigyre lépni, akkor annak minden esetben át kell térnie a zsidó hitre. Ők Izrael bárkire lesújtó keze.

(Érdekesség, hogy az Izrael ortodoxok lakta területén található zsinagógákba, felvett zsidó vallásuk ellenére sem léphetnek be, valamint, haláluk után nem kerülhetnek zsidó temetőbe.)

ÖTÖDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó nő, aki gój (nem zsidó) férjet választott magának a kaukázusi népcsoport valamely alfajából. Ehhez tudni kell, hogy a Tóra szerint azt nevezzük zsidónak, akit zsidó anya szült. Tehát a zsidóság anyai ágon öröklődik. Ezt az sem befolyásolja, ha az illető gój férfi, a házasság előtt áttér felesége hitére. Ezen kijelentést egy egyszerű példával tudom megvilágítani: tételezzük fel, hogy ők, ketten, gyermekeket nemzenek. Békében és boldogságban élnek, amíg a feleség meg nem hal. Természetesen eltemetik őt a zsidó temetőben. Ugyanis Izrael minden településén három temető található: egy zsidó, egy gój, és egy arab temető. Nomármost! Ha meghal a férj, nem temethetik felesége mellé a zsidó temetőbe, hiszen nem zsidó. Akkor sem temethetik oda, ha időközben áttért a zsidó hitre. Mikor a gyermekeik is jobb létre szenderülnek, ők is az anyjuk mellé kerülnek, a zsidó temetőbe, ha csak máshogy nem rendelkeznek. De apjuk mellé akkor sem kerülhetnek, mert Izrael Állam törvényei tiltják zsidó emberek gój temetőben való elhelyezését, és viszont.

(Hogy e kaszt tagjai miért foglalnak el mégis ilyen, viszonylag előkelő helyet a ranglistán, annak egyetlen magyarázata van: a kaukázusi típusú gój férfiak nem rínak ki annyira zsidó környezetükből. Így a látszat megmarad, bár a közösség erős ellenszenvétől kísérve. Természetesen, ennek okán, e házaspár gyermekei már csak saját kasztjuk szülötteivel léphetnek frigyre. Illetve, a rabbi engedélyével (!), és a másik család tudtával, hithű zsidó párt is választhatnak maguknak, lemosva ezzel a családjukat ért szégyent, és nyomatékosítva zsidó voltukat.)

HATODRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Izraelben élő gój. Igazából az esetek 99,9%-ában nem kap izraeli állampolgárságot az a személy, aki sem származására, sem vallására nézve nem zsidó. De a sajtónak szánt propaganda céljából, minden évben van pár száz olyan személy, akinek megadják az állampolgárságot. Természetesen, jelentős állami hivatalt nem tölthetnek be, sem pediglen az állam erőszak-szervezeti egységeiben nem számíthatnak jelentős karrierre állambiztonsági okokból.

HETEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Ezt a nem annyira megtisztelő helyet az etióp zsidók birtokolják. Mivel rasszukat tekintve negroidok, születési joguknál fogva viszont, vitán felül zsidók, ezért ők Izrael állatorvosi lovai. Az utcaseprőnél, házi szolgánál (v.ö. rabszolga ) magasabb posztot soha nem tölthetnek be. Csak maguk között házasodhatnak. Ellenkező esetben igen gyakran halállal büntetik őket (természetesen indirekt módon, nem törvényi keretek között). Bár szavazati joguk elméletben van, de munkaadóik (uraik) a választás napján, mondvacsinált indokokkal ellehetetlenítik őket, s így az izraeli választások mindegyike az ő szavazataiktól mentes. Tehát sem vallási, sem politikai értelemben nem szólhatnak bele Izrael Állam működésébe.

NYOLCADRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó férfi, aki gój (nem zsidó) feleséget választott magának a kaukázusi népcsoport valamely alfajából. Minden igaz rá, ami az ötödrendű izraeli állampolgárokra, azzal a kitétellel, hogy, mivel, mint már írtam volt, a zsidóság anyai ágon öröklődik, ezért születendő gyermekeik nem lesznek formai értelemben zsidók. Állampolgárságuk ettől még megmarad. De minden jelentős nyilvántartásban oda kerül a nevük mellé egy jelzés, amelynek értelmében karrier-lehetőségük erősen korlátozott lesz.

KILENCEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó férfi, aki gój (nem zsidó) feleséget választott magának a negroid, vagy mongoloid népcsoportok valamely alfajából. Ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a tizenegyedrendű állampolgárokra. Így, e párok száma Izraelben a nullához konvergál.

TIZEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Izraelben élő arab (legyen az palesztin őslakos, vagy más sivatagi törzs tagja). Ők Izraelen belül egy teljesen zárt közösséget alkotnak. Egyrészt, mert a zsidók már eleve kiközösítik őket maguk közül, másrészt, mert ők sem kívánnak közösködni semmilyen értelemben a zsidó megszállókkal. Mivel számuk, az ország lakosságának alig 5-6%-át éri el, ezért soha, semmilyen körülmények között, semmibe nincs beleszólásuk. Tulajdonképpen jogaik sincsenek, hiszen rájuk még a keresztény gójoknál is jobban alkalmazzák a Talmud gyalázó szavait, s törvényeit. Mert, habár Izrael Állam, államformáját tekintve alkotmányos demokrácia, de a kibucokban, a kisebb városokban, és a nagyvárosok hászid-lakta területein nem az állami bírók, hanem a rabbik, és más „szent emberek” szava, a szokásjog, valamint a hagyomány dönt.

TIZENEGYEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó nő, aki gój (nem zsidó) férjet választott magának a negroid, vagy mongoloid népcsoportok valamely alfajából. Minden igaz ezen pont képviselőjére, amely az ötödik kasztban említve volt. Azzal a kiterjesztéssel, hogy az ilyen pár szinte soha nem éri meg, hogy gyermekei lehessenek. Sőt! Gyakorlatilag még a nászút végét sem. Ugyanis, a legtöbbször „cserbenhagyásos gázolás” áldozatai lesznek, vagy megöli őket „egy palesztin orvlövész” eltévedt golyója. Esetleg autójuk alatt „palesztin bomba” robban. Tehát megöleti őket az uralkodó hatalmi gépezet. A hithű zsidók ugyanis (Izrael első két kasztja) semmilyen formában nem tolerálják a bőrszínek, rasszok ilyetén való keveredését. Pláne, hogy a születendő gyermekek formailag zsidók lesznek. Így minden eszközzel meg kell akadályozniuk, hogy ez megtörténhessen. Ezen okok miatt, Izraelben nem találni ilyen házaspárt.

TIZENKETTEDRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó férfi, aki arab feleséget választott magának. Mivel esetükben is erősen valószínű, hogy még a gyermekvállalás előtt balesetnek álcázott gyilkosságnak lesznek áldozatai, így e párok Izraelben nem élhetnek meg. Ha vannak is ilyenek, házasságuk nem Izraelben köttetett, és ezen párok távol is maradnak Izraeltől mindörökre. Így, a katonai gyakorlatok, az adófizetés, és más kötelezettségek elmulasztása miatt, egy éven belül elveszítik állampolgárságukat, Izraelben hagyott teljes vagyonuk pedig, az állam kezébe kerül.

TIZENHARMADRENDŰ IZRAELI ÁLLAMPOLGÁR:

Az a hithű zsidó nő, aki arab férjet választott magának. Izrael Államban ezt tekintik minden tett legaljának. Ugyanis, bár formailag születendő gyermekeik, születési joguknál fogva zsidók lesznek, de az arab vérrel való keveredés egyszerűen elképzelhetetlen szentségtörés. És nem csak az ortodox, vagy ultra-ortodox zsidók körében, hanem a liberálisabban gondolkodóknál is. "

Költözzetek ki egy pár évre, nézzetek ott körül, tapasztaljátok meg magatok a dolgokat, hogy mi a valóság.

B.Lajos 2013.01.22. 10:30:20

@Virág et.:

De készült. A zsidó hitbe betérés módjának és lehetőségének szabályai eleve erre épülnek, hogy tudni kell, mik a gyökerek :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.22. 10:53:02

@B.Lajos:

Ez egy nyilas mítosz. Nem igaz.

Igaz, hogy kezdetben az askenáziak számítottak az elitnek a szefárdokhoz és a keletiekhez képest, ez azonban a nagyobb műveltség, iskolázottság miatt volt, nem más okból. S persze Izraelt az askenáziak alapították elsősorban. Azonban ez ma már a múlt, ma már régóta nem igaz. Sőt pl. a héber nyelvet illetően a keleti kiejtés számít a legszebbnek.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.01.22. 10:58:43

Mit csodálkoztok ezen?
Mivel a határon túliak is szavazhatnak majd, ezért természetesen minden párt kimegy hozzájuk kampányolni és a korábbi álláspontjuknak ellentmondani. A politikus már csak ilyen.
És valószínűleg maszopék rájöttek, hogy van keresnivalójuk, mert a fityisz kreálta erdélyi pártok leszerepeltek az rmdsz-el szemben a legutóbb.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.01.22. 11:07:06

@B.Lajos:
Honnan szedted ezt a szart?
Még hogy az általad tizedrangúnak tartott arabok nem közösködnek a zsidókkal.
Szerinted kik építették fel, építik fel az izraeli telepeket?
Az arab melósok, mert azok fele annyiért is elvállalják a melót, mint az izraeliek. 8-o

B.Lajos 2013.01.22. 11:23:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Mondom, költözz ki és tapasztald meg magad. Ha annyi időt eltöltesz izraelben mint Én, Te is máshogyan látod a valóságot, a gyakorlatot, mi a nyilas mítosz és mi nem :)
Nyelvészet terén akkor nézzünk meg valamit: melyik a jiddis, melyik a héber, és melyikben van telt magánhangzó kiejtésében a két szöveg közül? :)

זו עברית

דאס ייִדיש

זה לא עברית עתיקה

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:

Erre nincs mit mondanom, lévén azt sem érted amit eddig elolvastál. A kibucokat, az új izraeli telepeket, nemhogy nem építik arabok, hanem még csak a közelébe sem mehetnek :)))))))))

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.01.22. 11:53:43

@B.Lajos:
Akkor mutasd már be, "az izraeli hatóságok a nácikéval mindenben megegyező procedúra" papírjaidat. Köcce.

Szúrófény 2013.01.22. 16:32:45

@Rufus78:
„Mindinkább meggyőződöm, hogy az ország helyzete reménytelen, ez az ország nem képes magát megvédeni, mert nincsenek az állam kormányzatában becsületes emberek! (A pápai követ írja Rómának, 1526-ban!)
„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!

B.Lajos 2013.01.22. 17:41:52

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:

A nácik az alapján állították össze annak módszerét miként határozzák meg a zsidó származást ami alapján a zsidók is meghatározták magukat :)

Azaz hányadik szülőig visszamenően kell nézni anyai ágon a származást, apai ágon hányadik ágig visszamenően szükséges anyai zsidó ág, stb :)
DE elég ha csak bemégy egy zsinagógába itthon és bejelented, hogy szeretnél betérni.
Hogy ez egyszerű legyen majd vinned kell a születési bizonyítványokat, esetleg szülőktől, nagyszülőktől meglévő egyházi igazolásokat, a moher általi B'rit milah igazolását, igazolnod kell a zsidó származást anyai ágon, de legalább pár anyai ágat visszamenően kell lennie olyannak. Így betérhetsz egyszerűen, azonban, ha nyomokban sincs benned zsidó vér, akkor elég hosszadalmas lesz a betérésed útja és időszaka :)
Nem kell ehhez papír, ( halvány lila fingom nincs mire gondoltál amikor azt olvastad, a nácikéval mindenben megegyező procedúráról van szó ) - valami misztikus és aljas genetikai kísérletek sora és antropológiai mérések lenyúzott arcbőrrel merültek fel benned vagy nem tudom mi, de egyszerűen egy bürokratikus procedúráról van szó :)
Ha ezeknek a bürokratikus feltételeknek nem tudsz megfelelni, bizony a betérés egy hosszú tanulással és várakozással, bizonyítással teli folyamat lesz, az izraeli állampolgárság megadásáig évek kellenek akár még az ott kinn éléssel is, míg ha igazolod anyai ágon a zsidó származást akár pár napon belül máris betérhetsz a zsidó egyházba és könnyedén megkapod az izraeli állampolgárságot, még ha egy napot sem töltöttél addig izraelben :)

picur3ka 2013.01.22. 18:33:26

Nem hulye ez a Mesterhazy! Igen jo es valoszinuleg mukodo gonosz politikai kampanyt folytat.

Nem 'punci arc', hanem Mephisto.

Meridian74 2013.01.22. 20:40:36

Nemhiába gúnyolják Mesterházyt "szarházinak"... ez télleg igazi vastagbőr, méghozzá duplkán is, Török Zsoltikával tetézve.

Amúgy meg a véleményem az, hogy csinál baromságokat a fidesz rendesen, de az mszp szarháziságait (lásd ezt a mégis kampányolunk az erdélyi magyaroknál is, pedig nyíltan leszartáék , leköpdösték éket, kezdve a 20 millió "román" munkavállalóval //ezalatt valójában az erdélyi magyarságot értették, annak ellenére hogy nincsenek sajnos 20 miliónyian// való riogatással, majd a 2004-es mocskos húzásaikkal, stb.) soha nem fogják tudni überelni, pedig "keményen" dolgoznak rajta...

Meridian74 2013.01.22. 20:46:16

@felcsutisuttyo: az írásod alapján nem hívő vagy, hanem egy szellemileg visszamaradott... a fasisztákat kivégezték a háború után, nem tudtad?

Akiket ma fasisztázzák azoknak közük nincs a fasizmushoz, de a szocik mindenkire rákiáltják: te fasiszta!

Ironfist 2013.01.22. 21:01:09

@felcsutisuttyo:
" Aki szocialista gondolkodású az nem ateista, de állat!"

Hát pedig de, a szocializmus nem egészen kompatibilis a vallásokkal.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.01.23. 00:06:20

@B.Lajos:
"A kibucokat, az új izraeli telepeket, nemhogy nem építik arabok, hanem még csak a közelébe sem mehetnek :))))))))) "

Akkor a veled szellemileg egy szinten lévő világpanorámásszaniszlótól kérj helyreigazítást a riportjáért. 8-o

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.01.23. 00:12:39

@B.Lajos:
"Nem kell ehhez papír"
Jah, hogy nem tudod bizonyítani állításodat, de tutkóra mondod, hogy 13 féle állampolgár van. Nem tizenkettő, nem tizennégy, pont tizenhárom.
Rossz helyen jársz, ez nem a konteo. X-DDD

"halvány lila fingom nincs mire gondoltál amikor azt olvastad, a nácikéval mindenben megegyező procedúráról van szó"

Te írtad te balfasz. Idézlek seggarc:
"(További, igen figyelemre méltó tény, hogy az állampolgársági kérelem benyújtásakor az izraeli hatóságok a nácikéval mindenben megegyező procedúra során derítik fel, hogy az illető, leendő állampolgár milyen ágon, hányad részben zsidó?)"

B.Lajos 2013.01.23. 00:32:27

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:

Hát ez már csak ilyen. Ha ez így 13, akkor annyi bizony. De tényleg ajánlom neked is, hogy élj Izraelben, egy pár évet, hogy a valósággal szembesülj, ne szaniszlóktól kelljen tájékozódnod :)
Akibucok, új telepek lénye, pont a zteljes elszeparálódás az araboktól, fegyveres védelemmel és útzárakkal, ellenőrző pontokkal.

Jézusom, te nem sokat értesz az írott szövegből az tuti.
Én tudom mit írtam, azt nem tudom, ezt olvasva te mire gondoltál? :)

Úgy látom nem csak tájékozatlan vagy, de azt a keveset is nehezen érted ami eléd kerül.

Mókás, ahogyan egy hatvanon felüli zsidónak szeretnéd elmagyarázni milyenek a zsidók és milyen az az ország amelyiknél idősebb. és élt benne gyermekként, felnőttként egyaránt.

picur3ka 2013.01.23. 03:54:56

@B.Lajos:

Ne aggodjek, ez mindenkinek elmagyarazza, hogy kell tojast szopni!

Meridian74 2013.01.23. 07:26:22

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: azok nem indiai vendég (rabszolga) munkások voltak? És nem Dubajban?

B.Lajos 2013.01.23. 11:29:38

@kenájkikit:

már miért ne szavaznának?

zobertke 2013.01.23. 15:07:41

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Te sem vagy egy túl analitikus ember. Remélem nem is engednek döntéshozó közegbe.
Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Ajánlom figyelmedbe: Czeizel Endre A magyarság genetikája, i. m. 220-222 és 259. old.
De lehet te is meglepődnél ha megnéznéd a tied, mihez áll igazán közel :)
Máskor először gondolkodik, aztán ír,máskülönben leminősül és egyszerű troll marad a végére.

Bee-zony 2013.01.25. 00:05:00

Mióta a Fidesz megváltoztatta a játékszabályokat, és a határon túliak szavazata is ér, azóta az MSZP is meggondolta magát, és nekik is kellenek ezek a szavazatok. Megélhetési politikus pedig a szavazatért mindent megtesz, ha kell táncol, vagy éppenséggel felköp, és alááll...

„...mindent túlélő párt”.
Hányszor kell még ezeknek megbukni, hogy végre eltűnjenek? Nem adják fel az biztos, a kitartás megvan bennük, és ez a „sportjuk”. A pénzről és hatalomról, és az általuk keltet zavarosban való halászásról, nem mondanak le – őket le kell mondatni, ahogy az SZDSZ-t és az MDF-t, 5% alá kell hogy kerüljenek a szavazatokban – és az is kell, hogy legyen egy olyan párt is, akikre érdemes szavazni, és ne csak a Kétfarkú Kutya Párt legyen a szimpatikus a választékból.
A jelenlegi, méltó segges politikai garnitúra azt teszteli, hogy hol van a kreténség és aljasság legalja, és mindig újabb rekordokat érnek el.
Azért a Mariana-ároknak is van valahol legmélyebb pontja, és fizikai képtelenség az, hogy mindig van lejjebb. Bár van egy olyan érzésem, hogy a dolgok legalja, ahol már nem a még mélyebb van, hanem már csak a koppanás, az a polgárháború lesz. Ha az ex-jugoszlávoknak sikerült elérni ezt a szintet, akkor a magyarok is, dafke – és ha Magyarország éltanulóból az utolsó lett a térségben, akkor miért ne legyen a társadalmi negatív rekorder is? Vannak hozzá történelmi „hagyományok”, sajnos.
Tudják, merik, teszik, megcsinálják, rajtuk nem múlik – hanem azokon múlik, akik támogatják, illetve hagyják.
Én pedig már azon vagyok, hogy a máj váljon el a szartól, világnézetileg és fizikailag is, mert a keveredés a májnak nem jó, egész más a funkciója, a méregtelenítés, a másik pedig a kiválasztott salakanyag, és alapvető, hogy ne keveredjenek. (És végre arra is sikerült rájönnöm, hogy miért a zsidók a kiválasztottak: ezért is vonzódnak mindenhez, a „művészetben” is, ami húgy és szar. ŐK ilyenek, és nekik ez a „művészet”, ami alapból baj, de az még nagyobb baj, amikor ezt mások is sikeresen beveszik.)
Aki tudja magáról, hogy ő máj, annak jól meghatározott jó elvek mentén nem kéne cselekedni és szervezkedni?
Dehogynem...
Aki nem azonosul a korruptakkal és kriminálisokkal, akikből a nagy és büdös szarvár épül(t), az ha teheti, menjen egy országgal odébb, mert ez a „könnyen-gyorsan” elérhető szükséges minimum a normális élethez; aki ezt nem teheti, bármilyen okból, az pedig szerveződjön, keresse a hozzá hasonlókat, és tartson velük össze, jobban mint a cigányok és zsidók egymással, mert különben atomizált egyénként vége lesz, kifosztja és felőrli, és így-úgy megsemmisíti a másik oldal, az ellenség.
Az embereket alapvetően két részre lehet osztani, az alapvető két haladási irány és cselekvés szerint: a társadalmilag kölcsönösen hasznosakra, a nyer-nyer helyzetben gondolkodókra és ezt elérőkre, és a 0 összegű játszmákban gondolkodókra és ezt elérőkre (tehát amennyit nyernek ők, annyit veszítenek a többiek), kártékonyakra, lezüllöttekre, szenvedélybetegekre, hedonistákra, rögzülten rossz értékrendűekre.
Még sarkosabban, bűnözőkre és nem bűnözőkre, gazemberekre és igaz emberekre, szemétistákra és antiszemétistákra lehet osztani a társadalmat, és kell is, mert a célok és irányok eltérőek.
Amelyik országban bűnöző a többség, beleértve a bármilyen módú bűnpártolást, és a bűnözés hagyását is, az lehúzza a többieket is, ha ők, a többiek nem különülnek el a többségtől kinyilvánítottan, és lehetőleg fizikailag is.
Ha nem vagy bűnöző, és nem tetszik a rendszer, nem tetszik az, amiben vagy, akkor neked kell cselekedned, mert nem teszi meg helyetted más. Tehát vagy kezdeményezz, vagy csatlakozz valamilyen meglévő, és kellően jónak talált kezdeményezéshez, csoporthoz.
Ez egy nagy tanulság, amit mindenkinek fel kell fognia, aki nem bűnöző.

Mit tud tenni aki nem bűnöző, a siránkozáson és nyavalygáson túl, hogy jaj de rossz, ami van?
1.) Az elhatárolódás és elkülönülés alapvető, ezt mindenképpen meg kell tenni, amennyire csak az adott keretek között lehet. Ha sikerül olyan mértékben elhatárolódni, mint a mennyország a pokoltól, hogy a kettő között nincs semmilyen átjárás, akkor ezzel a probléma meg van oldva, és már csak annyi megoldandó van, hogy ha a mennyországi szint nem egységes, hanem van benne rétegeződés, akkor eszerint is csoportosulni kell, hogy meglegyen az optimum; és mivel az erkölcsi és szellemi szintekben különbségek vannak még az alapszintként elvárt nem bűnözés esetén is, tehát kell a szintek szerinti csoportosulás is.
2.) Ha nincs elérve a tökéletes elválasztódás, akkor viszont keveredés van, és szembenállás és harc van. A harcban az erőviszonyok döntenek (erőnek tekintve a létszámon kívül a tudást, a képzettséget, a fizikai eszközöket és a hatalmi pozíciót is), és ha nagyon kedvezőtlenek az erő-arányok, akkor előre tudható, hogy ki lesz a vesztes, és minek kellene belemenni olyanba, ami saját magunk lenullázásával jár? Már Szun Ce is megmondta, hogy ha kevesen vagy, gyenge vagy, kerüld a harcot, és a te dolgod a menekülés és rejtőzködés, addig, amíg kellő erőben nem lesztek.
Szun-ce
hu.wikipedia.org/wiki/Szun-ce
Ő egyrészt (állítólag) bemutatta azt a hatalomszerzési és gyakorlási módot, amit jelenleg az észak-koreaiak követnek (el), másrészt az ő élete is arra példa, hogy csak azt nem győzik le, aki nem harcol, ti. elkerüli a fizikai harcot, és nem ezen az úton szerzi meg az irányítást.
Hogyan lehetne megdönteni pl. az észak-koreai rendszert belülről? Jelenleg sehogy, mert bőven többségben vannak a rezsim emberei, és brutálisan megtorolnak minden ellenszegülési kísérletet országhatáron belül. Azt a területet megnyerték maguknak, és onnan el kell menni, vagy meg kell lapulni annak, aki más nézeten és véleményen van arról, hogy mi a jó és helyes. Semmi rossz marad fenn végtelen ideig, csak sokáig, akár generációkon át...
A cickányok dolga nem az, hogy fizikailag legyőzzék a dinoszauruszokat; majd ők, az izomagyúak legyőzik egymást, aztán pedig legyőzi őket a természet azon változása, amihez ők már nem tudnak alkalmazkodni, a kicsik viszont igen. Utána arra kell vigyázni, hogy a kicsikből nehogy dinoszauruszok legyenek, és ők legyenek a következő kihalók.
Bár látszólag az a jó, hogy minél nagyobbnak kell lenni, a kicsiségnek is megvan a maga előnye, csak akkor agyilag nagyon jónak, rekord-intelligensnek és rugalmasnak kell lenni az életben maradáshoz, a fennmaradáshoz és a fejlődéshez; és legnagyobb és legjobb elérendő célként mi lehetne más, mint az isteni szint, és a mennyország elérése, ahol nincs bűnözés, és ha netán bármi okból mégis felütné a fejét, akkor semmi perc alatt meg tudják szüntetni az ottaniak, mert tudják hogy ehhez mit kell tenni, és felkészültek minden lehetséges kedvezőtlen esetre.
3.) Az irányítás megszerzése harc nélkül: az agyak megszerzése korrekt módon, manipulálás, csalás, ámítás, stb. nélkül, és a szükséges erkölcsi szint mindenkori megtartásával a többség megszerzése, és a többség alapján az ország irányításának megszerzése, és a mindenkori választékból a legjobbnak levéssel a megtartása.
Függetlenül az aktuálisan elérhető eredménytől, már csak becsületből is erre az útra kell lépni, és kinyilvánítani hogy ezek és ezek az elveink és az elérendő céljaink, ezek vagyunk mi, és ehhez tartjuk magunkat, még ha a kitűzött célok olyan távoliak és nehezen elérhetőek is, mint pl. a legközelebbi lakható(vá tehető) bolygó, a Mars; tehát már csak becsületből is politikai marslakóknak kell lennünk, távoli és nehezen elérhető, de fontos és jó célokkal.
Aki erre az útra lép, az két dolgot biztosan meg fog tapasztalni: egyrészt azt, hogy milyen kevesen vagyunk (legalábbis kezdetben), másrészt pedig azt, hogy a jelenleg hatalmon lévők mennyire foggal-körömmel ragaszkodnak az irányítói és végrehajtói hatalomhoz és a pénzhez. Ez a két kedvezőtlen tényező, nehézség, probléma, akadály alapból benne van a pakliban, úgyhogy ezek ne lepjenek meg senkit.
Mindezek ellenére mégis ez a jó út, és az aktuális magyarországi politikai helyzetből mindig le lehet vezetni; minden levezetés ide vezet.
Hogy nézne ez ki konkrétan?
Pl. így:
Normális Magyarország lobbicsoport

Magyarország aktuális 5 legnagyobb problémája (avagy Magyarország 5 legnagyobb baja):
1. Alacsony népszaporulat;
2. Alacsony erkölcsi és szellemi színvonal;
3. Magas bűnözés;
4. Gazdasági hanyatlás;
5. Magyarország politikacsinálói már egy ideje mindig megtalálják azt a jónak látszó rossz oldalt, akikből aztán a vesztők lesznek, és a győztesek a kis (és egyre kisebb) Magyarországon alaposan elverik a port.

Az elérendő célok ezek alapján:
1. A szükséges népszaporulat;
2. Az erkölcsi és szellemi szint növelése, amennyire csak lehet;
3. 0 bűnözés;
4. Gazdasági tudatosság, önállóság;
5. Semleges Magyarország.

Persze meg tudom indokolni, hogy miért pont ezek a legfontosabbak, csak az hosszú és részletes, úgyhogy ez későbbre marad, a hogyan-jával együtt.

Amíg ez az 5 fő cél nincs elérve, addig lehetőleg ne legyen más kitűzött cél, hacsak valaki be nem csatlakozik a fő célokkal összhangban lévő mellékcélokkal, és mindezt úgy, hogy semmilyen emberi és anyagi erőforrást nem von el, hanem saját erőt és csapatot pluszként hozzáad.

A tagság teljesítendő feltételei, a betartandó szabályok ezek és ezek (és van néhány szükséges, úgyhogy ez nem lehet egyszerű).

Nagyjából itt tartok ezzel a projekttel, és kb. március első felére meglehet, mert annyira azért nem bonyolult, 10 A/4-es oldalra biztos elfér, és akkor már van egy használható kezdési pont, startkocka.

Korrupt és kriminális többségű társadalmi közegben hogyan lehet jó célokat jó módon elérni? Erről szól a történet, és hogy ne adjuk fel soha. Ha a másik oldal sem adja fel soha, abból érdekes dolgok következnek, a jó és rossz kvázi örök harca. Ez van, ember, küzdj, és bízva bízzál, ahogy Madách már megírta; az élet ilyen, és fontos az is, hogy mégiscsak az ő kitartásuk legyen a véges, és ne a miénk.

Ami a tökéletességet illeti, egyrészt, én sem vagyok hibátlan, másrészt a hibáink – ha már vannak, és elkövettük – azért vannak, hogy tanuljunk belőlük, és kijavítsuk őket, és nem arról van szó, hogy itt aztán minden tökéletes, hanem arról, hogy törekszem rá.

kantorlaszlo 2013.01.25. 16:42:48

Mocskos komenisták. Jut eszembe:
KOmmunisták, halál rátok,
eladtátok az országot.
Jön még bizony hideg rátok,
szét lesz majd baszva a szátok.

Ironfist 2013.01.26. 12:46:14

@kantorlaszlo:

Nagyon kreatív... Gondolom eszedbe sem jut, hogy (például) a Fideszről dalolászol ily bőszen.

Kurt S. Earp 2013.01.28. 10:32:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ez is nyilas mítosz?

Adalék az ún. baloldal teljesebb megértéséhez.
Avagy
van olyan, hogy józanul- egysíkúan gondolkodó-távolságtartóan realista-elfogult-kommunista-fasiszta-arabbérenc-antiszemita-hazaáruló -jobbikos szekértoló-zsidó?
Nehéz feladvány azoknak, akik skatulyák, mítoszok, pártutasítások vagy egyéb, a teljes gondolkodást kiiktató, a világot leegyszerűsítő képletek útján járják az agymosottak ösvényét.

Avagy elegendő útmutatásként szolgál-e az ATV/Népszabadság/Népszava/Bartus-Paul Lendvai féle irányjelző kizárólagos kombinációja, másképpen szólva, segíti-e a Magyar Nemzet/Heti Válasz/Hír TV triumvirátus a tudásra szomjazókat az információk tengerében, ha elfordítják fejüket minden egyébtől?

magyarinfo.blog.hu/2013/01/22/ha_magyarorszag_fasizalodik_akkor_izrael

Bee-zony 2013.01.28. 21:25:13

@Kurt S. Earp: A magyarországi fasizálódást - judeonácik vs. náci-nácik - magában foglalja az a probléma, hogy Magyarország hanyatlik, erkölcsileg, szellemileg, gazdaságilag, közbiztonságilag:

300 forintos euró teszteli a jegybankárok bátorságát
www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20130128-ujra-300-forint-folott-jar-az-euro-fontos-a-jegybank.html

Az IMF új irányt javasol Orbánnak
www.origo.hu/gazdasag/20130128-uj-gazdasagpolitikai-iranyt-lat-szuksegesnek-az-imf-2013-as-orszagjelenteseben.html

„Béke”, „rend”, Magyarországon, 2012 január 28-án:

Hunyagiak támadtak palesztinokra Gyarmaton
index.hu/belfold/2013/01/28/hunyagiak_tamadtak_palesztinokra_gyarmaton/

Rendőröket vertek Kenderesen
index.hu/belfold/hirek/2013/01/28/rendoroket_vertek_kenderesen/

Bee-zony 2013.01.28. 21:29:55

@Kurt S. Earp: Eh, pardon, ez nem tavaly volt, hanem most. Tavaly ilyen még nem volt...

Kurt S. Earp 2013.01.29. 07:32:10

Mocskos kommentzabáló kommenyista newyorktelavivbudapest összeesküvő tengelyisták.

Kurt S. Earp 2013.01.29. 07:49:44

Mocskos kommentzabáló fasisztanáciirredentasovinisztaantiszemitaprolicsürhe tengelyisták.

Feladom, ti győztetek.

bölcscsősz 2013.01.29. 10:50:13

Hol van szépszőke hajzuhatagfogú szóvivőnk?- Hol volt, hol nem volt de úgy tudom, elment az üveghegyeken túli Tesco -ba kiflivéget el venni. Ha visszajött, küldd hozzám. Csak nincs valami probléma van vele? – Az utóbbi. A főnök és a Békemenet nem elégedett, de egyenesen elégedetlen, mert amióta maga írja a beszédeit, nem győzi magasztalni az ellenzéket. Több kritikai szellem kell, hogy mi, de nem különben ellenségeink is, átérezzük, azt, hogy ez így nem mehet tovább ezen az úton. Valamennyi szeméből áradó kedvessége, a szim és -antipátiája, az együttérzés túlcsordulása, az intuitív beleérző képessége túl megy minden határon. Egy- egy beszédét követően sok könnybelábadozót lehet látni, s a fel- fel zokogók töltik be a termet sűrű orrfúvások közepette. Ennek véget kell vetni, mert ma már a választási csalásra való felkészülésünk jegyében és időszakában ez nem megengedhető. Nem mindegy, hogy sarokba szorított, avagy barátként a keblünkre boruló ellenséggel van e dolgunk, munkaalapú társadalmunkban. Határon túli véreinket nem sokára megkeressük, szinte egy emberként, mintegy Kőrösi Csoma Sándor, hogy ha kell, meggyőzzük őket, akár mennyi ára is van a szavazataiknak, amivel együtt jár anyagi megbecsülésük, ami a magánzsebeinket illeti. Az ellenzék viszont ellenpropagandával szeretné felnyitni lelki szemeiket kinti véreinknek, nem különben itthoni fegyverhordozóinak. Ezt minden áron meg kell akadályozni nonstop, akár éjjel és nappal is. Tudatosítani kell velük, hogy szégyelljék magukat, mert ma még egyáltalán nincs szégyenérzetük, s arcbőrük sem sül le eléggé. Másrészt belpolitikailag is több részre kell bontanunk, s ehhez a receptet is sulykolnia kell. Ez lenne a szóvivői úgymond fars poetica. A forgatókönyv már elkészült, amit sok -sok gyakorlással talán el tudna sajátjaként hatóan is mondani .

Bee-zony 2013.01.29. 16:52:17

@Kurt S. Earp: A mocskos kommentzabáló fasisztanáciirredentasovinisztaantiszemitaprolicsürhe tengelyisták azért tudnak győzni, mert nem adják fel.
Gyurcsány és társai feladták? Nem. Orbán és társai feladták? Nem. Nekik (is) annyiszor és annyira kell megbukni, amíg az 5%-os parlamenti küszöb alá nem süllyednek, és ez végső soron a választókon múlik. Amíg ők nincsenek leszavazva, addig mondhatják, hogy kérem, van támogatottságunk, vannak elegen akik szerint jól csináljuk a dolgokat; és azt is mondhatják, hogy hol van az, aki náluk jobb? Na ugye. Tehát...
Arra akartam felhívni a figyelmed, hogy mi a jelenlegi főáramlat, és hogy ha békét akarsz, készülj a háborúra, mert jelenleg a kárpát-medencei társaság (is) tele van igazságtalansággal, bűnözéssel, élősködéssel, és minden rosszal, és ezért több mint valószínű, hogy a nyirkai jóslat forgatókönyve valósul meg, először is az igazsághoz és igazságossághoz vezető folyamat, ami végső soron lehet akár háború is, ha megoldásként már csak ez marad, mert a szemben állók ragaszkodnak az álláspontjukhoz, a gazemberek a bűnözéshez, az igaz emberek pedig a bűnözéstől és a bűnözőktől való mentességhez.
„Magyar magyart gyilkol” ... „A nép fele elpusztul.”
végül „A JÓ SZOMSZÉDSÁG TÖRVÉNYE győzedelmeskedik.”

Melyik van közelebb a folyamatban, és mi a sorrend, szerinted?

Van az úgy, hogy az igazság az egyik oldalon van, az erő pedig a másikon, mert két független dologról van szó, és az egyik nem jár automatikusan a másikkal. Hogy együtt legyen a kettő, ahhoz igazságosnak és erősnek kell lenni. Egy olyan országban, amelyik tele van igazságtalansággal, tipikusan nem ez valósul meg, mert az igazságtalanok a többség, ők az erő és a főáramlat.

Megállapítható, hogy Magyarországon (is) „több az olyan ember, akinek rosszak az ösztönei, mint az olyan, akinek jók az ösztönei”, másként mondva, híján vannak az erkölcsi érzéknek, és ebből sok minden egyéb következik, amint ezt részben a „Cion bölcsei...” is tárgyalja, és az is megállapítható, hogy kik azok a „horgászok”, akik a szabadság, demokrácia, és egyéb csillogó frázis-csalik villantása által akasztanak a horgukra tömegeket, azért hogy felhasználják őket a saját céljaikra, kihasználják és kifosszák őket.

Ha olyan vagy, mint Gandhi, igazságod van, fizikai erőd nem igazán, akkor tollal és szóval küzdj, és vedd tudomásul, hogy csak akkor fog győzni az ügyed, ha melléd áll a többség. Úgyhogy legyél türelmes és kitartó, és annak tudatában tervezd meg a taktikádat és stratégiádat, hogy itt és most nem te vagy a főáramlat, és nem is a hozzád hasonlók.
Ha igazából te már „a jó szomszédság törvénye győzedelmeskedik” résznél tartasz agyilag, akkor jobb ha kihagyod a háborút az életedből, és ehelyett keresd meg a jó szomszédságot, így jársz a legjobban, és az ügyed is így jár a legjobban.
A jó szomszédságot ne ott keresd, ahol nincs, mert ott nem fog összejönni – nem véletlenül van az, ami, hanem szándékok és világnézetek szerint – hanem ott keresd, ahol van, ha határon kívül, akkor ott, és legyél kitartó az ügyedben, és mindig tudd, hogy hol a határ, mi az, ami már, vagy még nem megy, pl. a falon való átjárás ajtó nélkül – és akkor ugye ott meg kell kerülni, vagy el kell kerülni...

Remélem felfogtad, és minél alaposabban.

Peace.

süti beállítások módosítása