Skip to content


       Szűrés lista

Hallottál már a rádióban mémekről tudósítani?

Bocsánat, mégsem az M1 lett az aranyérmes, hiába készítettek egy csodálatos tudósítást a baloldali összefogásról készült mémekről.
A bajnok szerintem a Kossuth Rádió, aki ugyanazt megcsinálta, csak ugye képek nélkül, csak hanggal.
Ami nem egyszerű feladat, de megcsinálták.

Az előző poszt kommentjei között hívta fel a figyelmemet "Köves D. Gábor": 
"Aznap este ezt a mém-szart nem csak a TV1 Híradó hozta le, hanem a Kossuth Rádió Esti Krónikájában is hosszasan beszéltek róla. 
Még egyszer: a rádióban(!) a vizuálisan értelmezhető mém-poénokról(!) hosszasan(!)
Értem én, hogy a pártirányítás központilag előírta az összes "közszolgálati" médiumnak, hogy aznap este mindegyiknek ezt kell belesulykolni a választópolgárok fejébe, de a rádióban ezt hallgatni mégis rémisztően bizarr volt. Nem is a hír nyilvánvaló pártos elfogultsága és propagandajellege volt rémisztő, hanem az, hogy olyan tartalmat erőltettek bele egy rádióműsorba, amit rádióban, azaz szóbeli közléssel képtelenség átadni a hallgatók számára! "

Kis keresgéléssel meglett az említett bejátszás, a Kossuth Rádió "Krónika" című hírműsorában adták le január 9-én este 10 órakor. Nem aprózták el, a 20 perces hírműsorból 4,5 percet szántak erre a riportra.


Nem is tudom melyik a kedvenc részem ... amikor a Cinket olvassák fel? Vagy amikor a Chuck Norrisos videót mesélik el? Ütős egy riport!

A riportot Somorjai Balázs készítette.
Ha minden igaz, akkor ő az. Kossuth Rádió, Echo TV, Lánchíd Rádió, Parlament TV, MTVA.

Somorjai felszólalt még 2007-ben a Média Konferencián, mint az ECHO TV munkatársa:

"Nézzük a kíméletlen valóságot: ennek az országnak egy begyöpösödött, évszázadokban mérhető lemaradásban lévő, szánalmasan gyáva sajtója van. A probléma többrétű. Egyrészt hazánk újságírását egy neo-moszkovita beidegződés jellemzi, ugyanis – nem tudom, tudják-e – csaknem minden újságírónak van egy kommunikátora. És a kommunikátor alatt itt értsenek egy-egy politikust, akihez az adott firkász közel áll, akinek ad a szavára, akitől információkat vár, és ez már önmagában predesztinálja egy-egy tudósítás hangvételét. Igen, ez is cenzúra. Cenzúra egyfelől a közönséggel szemben, másfelől pedig – az újságíró esetében - cenzúra önmagával szemben, mert amikor a leginkább extrovertáltnak kellene lennie, egyszercsak elkezd vagy csak a jobb, vagy csak a bal fülére hallani. Az információ kikerülésének pillanatában felborul a szabad sajtóról alkotott ki-ki szerint idealista avagy realista elmélet.

De egyáltalán: miért volna érdeke az államnak a szabad sajtó? A kérdés egyfelől költői, másfelől pedig hülye. Mert egyáltalán nem érdeke az államnak a szabad sajtó. (...)

Most mondhatják azt, hogy kéne egy tökös gyerek, aki kiáll, és leírja a tutit, borítja az asztalt, felrúgja a háromlábú országot, de nem fognak találni. És azt is megmondom, miért: mert az újságírók is, mint minden más dolgozó ember, egzisztenciálisan zsarolhatóak. Aki meg nem zsarolható a megélhetésével, az ritkán megy újságírónak…(...)


Nézzünk inkább néhányat abból az ezer sebből, amin keresztül vérzik a magyar újságírás! Az egyik legfőbb probléma nálunk, hogy megpróbáljuk elhitetni a közönséggel – és sokszor sajnos magunkkal is –, hogy mi ugyan nem cenzúrázunk, sőt, éppen, hogy a kiegyensúlyozottságra törekszünk. Gyakran emlegetik, illetve szándékosan félreértelmezik a BBC etikai kódexét, és darabszámra mérik a kormányoldal, illetve az ellenzék megjelenéseit adott csatornán. Pedig nem a mennyiségre, hanem a tartalomra kellene koncentrálni. Hadd mondjak egy eklatáns példát, ami segít megérteni, miről is beszélek! 2002-ben, a Kossuth téri nagygyűlésről a Magyar Televízió híradója egy 2, 20 – 2, 40-es anyagban számolt be, míg Kovács László akkori MSZP-elnök nyilatkozatát egy demó plusz szinkronnal lerendezték. Ez egy megjelenés az akkori kormányoldalnak és egy megjelenés az akkori ellenzéknek. De tartalmában már egész más a helyzet. Másnap egyébként valakit megkértek, hogy hagyja el a házat… a székházat… (...)

Egy másik nagyon jelentős probléma a magyar hírszerkesztési gyakorlatban, hogy sokszor nem induktív módon készülnek a tudósítások. Tehát nem „A” pontból indulnak el az újságírók – most azt hagyjuk, hogy gyakorlatlanságból vagy szándékosan -, és jutnak el egy végkövetkeztetésig, hanem éppen fordítva: felállítanak egy tézist, és azt próbálják meg bebizonyítani. Ha mondjuk Deutsch-Für Tamás azt mondja – ahogyan azt tette is - , hogy Gyurcsány Ferenc ideggyenge, semmiből nem áll keríteni egy pszichiátert, aki a miniszterelnök kinezikájából és a poszturális jeleiből levezeti, hogy Deusch-Fürnek igaza van. És mivel egy szakember mondja, az emberek elhiszik. De sokszor még ez sem szükséges, mert minden csatorna rendelkezik egy kialakított célközönséggel, és ez a közeg felveszi az információt. (...)

Majdnem végkövetkeztetésként fontosnak tartom elmondani, hogy ma már nem abból áll a rejtett cenzúra a hírszerkesztésben, hogy bizonyos ideológiák mentén variálunk a hírsorrenddel, és ha nem is hallgatunk el egy információt, de bagatellizáljuk. Jóllehet, ez a szakma tényleg komoly lemaradásban van a lehetőségeihez képest, de annyira már fejlett, hogy okosan játsszon a szavakkal. A hírszerkesztők napjainkban a szövegkörnyezettel élnek vissza. Amikor elindult a Hír TV, ismert politikusokat kérdeztek a várakozásaikról, és akkor Kuncze Gábor valahogy így fogalmazott: nem mindegy, hogy azt mondjuk, hogy lezuhant egy repülőgép, és hetvenen meghaltak, vagy azt mondjuk, hogy lezuhant egy gép, és harmincan túlélték. Hiába írható le a minket körülvevő világ objektív matematikai képletekkel, ha a számok mást és mást jelentenek, attól függően, hogy balról jobbra, vagy jobbról balra olvassuk azokat."


2007 óta sokat fejlődött a cenzúra / öncenzúra / kézivezérlés, de ezeket "módszereket" Somorjai úr jól láthatóan ismeri.

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr585753244

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Csak Ferit tartsuk távol!" 2014.01.17. 18:01:36

Spanyol politikai elemzőnk az ellenzéki összefogásról. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.                

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

InversioN 2014.01.12. 12:13:49

Fel fogom találni a pártszigetelést. Alkalmazása az egyénen, tárgyon ill. ingatlanon meggátolja a pártpropaganda beáramlását, felhasználóhoz eljutását. Az igény megvan rá, mivel a lakosság egy nem elhanyagolható hányada pártmérgezésben szenved. A vegyület legfőbb hordozói a legkülönfélébb médiatermékek, de nem elhanyagolhatóak a közüzemi számlák, hivatali ügyintézés illetve véletlenszerű interakciók más emberekkel. A legveszélyesebbek azok az esetek, amikor az embert illetve közvetlen környezetét (pl. gyermek) lesből éri párttámadás, azaz olyan helyekre férkőzik be a pártpropaganda ahol a jóhiszemű egyéb legkevésbé sem számít rá, így a megfelelő idegi rákészülés hiányából fakadóan kritikus sérülést szenvedhet az életkedv és morál. Tehát a védelem szükséges. Milliomos leszek.

Watchdog 2014.01.12. 12:26:55

@InversioN: A vízcsappal és a lefolyóval sem árt vigyázni...

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.01.12. 12:48:34

Azért az elég szánalma, hogy a Vastagbőr most már teljesen átalakult egyfajta közmédia-figyelő bloggá. A Közmédia csinál valamit, ti válaszoltok. Nincs más témátok, srácok? Ez már hányadik bejegyzésetek ebben a témában?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.01.12. 13:29:56

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

Csinálj már magadnak egy blogot, ott reggeltől estig kotkodákolhatod a gyurcsánybajnait...

@InversioN:
Inkább zsarold meg a pártokat, hogy egy méltányos összegért NEM találod fel, sokkal nagyobb biznisz. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.01.12. 14:34:23

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

A második. És nem igazán kedvelem, ha belepofáznak, hogy miről írok / miről nem kellene írnom / miről kellene írnom .
Nem tetszik -> jobb felső sarok (X).

2014.01.12. 15:50:43

pár napja beautóztam az országba az M1 en és a kovetkező rádiókat lehetett hallgatni: kossuth, petőfi, class ( vagy öt helyen) , mária, lánchíd, jó rendben nem fideszes rádió nincs, de legalább normális zenei lenne

Bee-zony 2014.01.12. 16:52:34

A filozófia a teológia szolgálóleánya, a média a politika szolgálólánya.
Eljutunk odáig is, hogy mindenki tudja, hogyan működik a rendszer – az úr és szolga rendszer, ahol az osztogatási és zsarolási potenciállal rendelkező úr beszedi az adókat és a kiszolgálóinak osztogat belőle, és aki jól nyal, az sokat kap, akinek pedig nem tetszik, el lehet menni. Akinél a pénz van, az rendeli a nótát, és a megélhetési politikusok fizetik a megélhetési médiamunkásokat közpénzből, tehát az utóbbiak minden megnyilvánulásához oda kellene tenni az (x)-et (úm. fizetett politikai hirdetés) –, de ettől még nem változik meg a rendszer; amely rendszerben legfeljebb az a média független, amelyik a politikailag semleges hirdetőiből él, és amelynek a munkatársai szintén ideológiailag semlegesek – de hol van ilyen tökéletes állapot Magyarországon? – esetleg egy hobbirádió szintjén (vételkörzet 10 km).
Én sem politikailag semleges médiát csinálnék, mert nem vagyok politikailag semleges, tehát arról van szó, hogy van-e képmutatás és megtévesztés, amikor az ideológiai (és anyagi) függők így vagy úgy kiteszik magukra a független címkét, vagy nincs ilyen.
Közpénzből fenntartott média ≠ független média
Közpénzből fenntartott média = kormánymédia
Üdvözöl a valóság.
Aki nem ilyen valóságot akar, annak azt a másikat el kell érnie, ki kell kényszerítenie a politikai erőtérben.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.12. 17:08:51

@gazoló: erről a mémről már nem fog beszámolni a közmédia (ahogy az előző híradós mémről sem számolta be)

Vidéki 2014.01.12. 17:35:44

Vastagbőr problémája a közszolgálati Médiumokat illetően hamarosan meg fog szűnni, ha Gyutcsányék megnyerik a választásukat és megvalósítják egyik programjukat a közszolgálati Médiumok felszámolását.

Akkor lesz itt jó világ és égig nő a szarkaláb.

Vidéki 2014.01.12. 17:43:23

@Bee-zony:

Írod:Közpénzből fenntartott média ≠ független média
Közpénzből fenntartott média = kormánymédia"

Akkor igaz lenne az is, hogy a pénzhatalom pénzéből fenntartott média független média lenne?

A cigányzenekarok régi elve volt: "Aki fizet, az rendeli a nótát!"

Bee-zony 2014.01.12. 17:47:07

Off

Jön a Kánaán, má’ dógozni se kő’, mennyünk kúrni!
(„Amit az egyik megtermel, azt elvonjuk a másiknak, aki nem csinál semmit!”)

„Surányi támogatná az alapjövedelem bevezetését”
www.origo.hu/gazdasag/20140111-suranyi-tamogatna-az-alapjovedelem-bevezeteset.html

On

Bee-zony 2014.01.12. 17:53:33

@Vidéki: „Akkor igaz lenne az is, hogy a pénzhatalom pénzéből fenntartott média független média lenne?”
Miért lenne igaz?
Pénzhatalom pénzéből fenntartott média = pénzhatalomtól függő média

„A cigányzenekarok régi elve volt: "Aki fizet, az rendeli a nótát!"”
Nem csak a cigányzenekarok régi elve, hanem az eddigi magyarországi kormánypártoké is.

Vidéki 2014.01.12. 17:55:10

A média minősége nagymértékben a fenntartó emberi minőségétől függ.

Maecenas neve a művészetek területén jellemző példa erre!

"Valamikor gazdag, sznobok volta a művészetek eltartói, kiknek lelki szemei előtt a római Maecenas példája lebegett, akinek a nevére a kutya sem emlékezne, ha nem bánt volna oly nagylelkűen Horatiusszal. A nagy költőnek juttatott sesterciusokkal és villásreggelikkel részt vásárolt Horatius hallhatatlanságából, és mindenki eldöntheti maga, mennyire érte ez meg neki.”

Lényeges, hogy Maecenas nem mindenkit támogatott, aki művésznek titulálta magát.

Ha ma élne, valószínűleg nem támogatna anyagilag olyan költőt, aki „Isten tömi szűzmáriát” szövegével semmi mást nem akar mint provokálni.

Olyan „képzőművészek” zsebét sem tömné Maecenas pénzzel akiknek alkotása „Az utolsó vacsora” 12 tányér szart tartalmazott.

Miért kellene a szemetet, a mocskot, a provokációt támogatni?

Csak azért, mert ahogyan Karinthy Frigyes írta. „Megrontották a szavak becsületét!”

Maecenas a maga korában okosabb volt, mint manapság sok olyan alak, aki „hozzáértőnek” mutatja be magát.

Ezért maradhatott fenn Maecenas neve és ezért állíthatott Horatius „Ércnél maradandóbb emlék(műv)et” magának!

schmittpál 2014.01.12. 17:56:14

@h.kovacs: múltkor tatabányáig bírta az egyik osztrák zenés adó, asszem hitradio volt, nem értettem, hogy hogy lehet, de nagyon örültem neki

Vidéki 2014.01.12. 18:02:20

@Bee-zony:

„Surányi támogatná az alapjövedelem bevezetését”

Úgy tudom valami hasonló rendszer működik az arab emirátusokban is.

Abu Dhabiban a lakosság 15 %-a bennszülött arab, ezek rendszeres apanázst kapnak az államtól.

A maradék 85 % viszont pakisztáni, indiai, stb. vendégmunkásokból áll, akik nem kapnak semmiféle ilyen juttatást és tartózkodási engedélyük csak két évre szól.

zsoltix 2014.01.12. 18:20:54

Köves D. előtt én is írtam, hogy leadta a Kossuth, csak ő kicsit jobban kifejtette. :) Egyébként következő reggel is leadták ugyanazt, hogy a későn fekvők mellett a korán kelők is értesülhessenek róla.

Én is akarok kommentelni 2014.01.12. 18:39:15

@Vidéki:
A cigányzenekarok régi elve volt: "Aki fizet, az rendeli a nótát!"

No ez az! Akkor miért nem a fidesz fizeti az egész kócerájt, miért pl. én?

Sárga Pecsenyekacsa 2014.01.12. 19:10:26

@zsoltix: Eleve gyanúsnak kellett volna lennie, hiszen a tévében nyilatkozó szakértő is a Kossuth stúdiójából lett bevágva. Összedolgoznak, no.

Amúgy nem ez az első műfajidegen riportjuk, "A hely" c. förmedvény Farkas Erikával viszi nálam a pálmát (nem tudom megy-e még), ahol olyan riportokat készítettek pl. az amerikai nagykövetségről, hogy a mikrofont se vihették be. Tehát se kép, se hang. De leadták, elmesélték mit láttak bent.

zsoltix 2014.01.12. 19:18:46

@Sárga Pecsenyekacsa: Megy ám. A rádióban is, plusz még könyveket is adnak ki róla.

Zedder 2014.01.12. 19:27:47

@schmittpál: illetve az M1-esen még játszanak szlovák adók is, igaz azoknál totál nem érteni a pofázást, de vannak rendes zenei adóik.:))

Revolutionist 2014.01.12. 19:47:52

Hajrá abszurdisztán hajrá orbanisztán

Bee-zony 2014.01.12. 19:54:06

@Vidéki: Off

Már „Alapjövedelem Európai Polgári Kezdeményezés” is van rá, és naná, hogy a zsidók nyomják.

Egy előzmény, Kanada: „A Manitoba tartománybeli Dauphin városában Kanada kísérleti alapjövedelmi programot vezetett be („Mincome”) 1974 és 1979 között.”
www.cbc.ca/news/canada/manitoba/1970s-manitoba-poverty-experiment-called-a-success-1.868562
Csak éppen ez egész más volt:
„The participants who worked had their supplement reduced 50 cents for every dollar they earned in an attempt to encourage people in the program to look for work.”
Az alacsony jövedelműek minden megkeresett dollár mellé kaptak 50 cent kedvezményt – vagy mondhatjuk úgy is, hogy minden megkeresett dollár mellé 50 centet –, és a jobb egészségügyi ellátás volt a program célja. Köszönik, nem vált be, azért nem tartott 5 évnél tovább. Persze a benne résztvevőknek ez siker volt, naná, sikeres potyázás.

Mivel Magyarország tele van élősködőkkel, minden „ingyen sör” jellegű politikai programmal egész sok szavazatot lehet szerezni, miközben Magyarország egyre jobban lezüllik, ami viszont beleillik Magyarország kifosztásának és felvásárlásának koncepciójába.

On

zsoltix 2014.01.12. 20:07:23

@Sárga Pecsenyekacsa: Egy kalap alá vették a tévét, meg a rádiót is, minimális önálló műsorkészítést hagytak nekik, azt is az MTVA szigorú felügyelete alatt, a híreket meg kizárólag az MTI hírszolgálat nyomathatja. Vidéki-szerű narancspropagandistáknak nyilván ez az áhított állapot, a kritizálók meg örüljenek, hogy a net ilyen-olyan eldugott zugaiban leírhatják a véleményüket.

Vidéki 2014.01.13. 08:13:28

@Bee-zony:

"Mivel Magyarország tele van élősködőkkel, minden „ingyen sör” jellegű politikai programmal egész sok szavazatot lehet szerezni, "

Erről Kazal László jut eszembe,

aki Kanffy Hugo alakját megszemélyesítve vidéken így érvelt egy akkori választási kampányban.

„Ide figyeljetek, atyafiak, parasztok:
Kánaán lesz ez a vidék, hogyha reám szavaztok,
Olcsóbb lesz a sör és a bor, de felmegy a tök ára,
Aranybullát veretek a községháza falára.”

Trackers 2014.01.13. 08:32:04

Jól láthatóan az öncenzúra nálad is megjelent.

Hisz véletlenül se írtál baloldali 2002-2010 közötti példát.

Trackers 2014.01.13. 08:34:14

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Az index is jó példa, ami az öncenzúrát illeti.

A ballib fikázó és a jobboldal fikázó blogok megjelenése az ajánlóban kb 1 a 10-hez a jobboldal fikázás javára.

Conchobar 2014.01.13. 09:01:38

"ma már nem abból áll a rejtett cenzúra a hírszerkesztésben, hogy bizonyos ideológiák mentén variálunk a hírsorrenddel, és ha nem is hallgatunk el egy információt, de bagatellizáljuk" - Tehát tulajdonképpen nem is a mémekkel van a baj, hanem az esetleges bagatellizálással (a rádióműsor esetében). A mémek bemutatásával akkor lenne gond, ha a témájuk egy negatív töltésű dolog lenne (Schmitt bukása, tavaly márciusi hóhelyzet, Gyurcsány bukása, Hajdúbét, Schmitt szakdolgozata, Gyurcsány szakdolgozata). A rádióműsorban a mémek szerepeltetése csak híradás színesítést, teljeskörűvé tételét szolgálja. A jelen poszt (sem) elemzi a hallottakat, tulajdonképpen egy büdös szót se veszteget arra, hogy megmagyarázza, hogy mit és miért tart negatívnak (vastagbőrnek) a mémekről való híradás kapcsán, helyette hosszasan idézi azt, hogy mit mondott Somorjai 2007-ben a másik oldali ellenlábas médiáról. A magam részéről elfogadnám, hogy maga Somorjai pont olyan, mint akikről beszél, de azt bizonyítani kellene. Az kevés, hogy valaki elkiáltja magát, hogy: mémek voltak a köztévén meg a rádióban!

Nikorene 2014.01.13. 09:03:37

@h.kovacs: Én Gyôrig hallgatom az Ö3-t, aztán CDt Pestig. Hazafelé megint Gyôrig CD, aztán Ö3. :)

bgp 2014.01.13. 09:20:12

@Vidéki: Hát, ha nem is fog megoldódni, az látszik, hogy Somorjai úr önfeljelentő :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.13. 09:36:26

hát somorjai obersovszky díjat kaphatna ezért nyugodtan...

dr kíváncsivagyok 2014.01.13. 09:40:46

Borsod megyében CSAK kormánypárti rádiót lehet hallgatni...
Nem balodali , de legalább semleges egy sincs !

Jenyei 2014.01.13. 10:02:27

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Jé, ez már hányadik eset a "köz"szolgálatban, ami ilyen blog-bejegyzést indukál?

Tapmancs 2014.01.13. 10:39:33

@Vidéki: Érdemben is tudsz reagálni a posztra?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.13. 10:48:55

A csávókám oké, hogy szervilis, meg hülyeségeket beszál (bár sokszor nem annyira), de mémeket elmesélni a rádióban kb. a szakma csúcsa, vaze.
Nem ott kezdődik a dolog, hogy van-e cenzúra, ennyire alkalmatlan barmokat a médiába engedve még arra sincs szükség :D

Secnir 2014.01.13. 10:50:20

@Vidéki:
"Úgy tudom valami hasonló rendszer működik az arab emirátusokban is. Abu Dhabiban a lakosság 15 %-a bennszülött arab, ezek rendszeres apanázst kapnak az államtól."

tudsz valamit, de rosszul.
-abu dhabi az nem egyenlő az egyesült arab emirátusokkal, abu dhabi az EAU fővárosa.
-a lakosság 40%-a arab.
-nem apanázs, hanem a kitermelt kőolajból származó bevétel után minden nagykorú arab férfit havi szinten 5000 dollár illet meg.
a kötőszavak stimmelnek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.13. 10:51:53

@Vidéki: Gyakorlatilag ahogy ma a közmédia működik, tök mindegy, van-e... Ha felszámolják, legalább nem kerül pénzbe :D
Nem mintha alternatíva lenne a maszop, de ebben a témában mondjuk tök mindegy, csak vagy legyen színvonalas, független köztévé, vagy ne toljuk bele a pénzt, minek.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.01.13. 10:55:26

Semmi gond, egy váltó-kormány majd visszamenölegesen törvénykezik az állampolgárokat megtévesztö hírek sugárzásáról. Addigra úgyis önellátó börtöneink lesznek, tehát hely lesz dögivel, és még pénzbe sem kerül az adófizetöknek. A szénbányánkiat pedig már most újra nyitják. Oszt jónapot... :)))))

Netuddki. 2014.01.13. 10:56:56

A közmédiát 1db párt szócsövének használni sikkasztás, hatalommal visszaélés. Teljesen mindegy melyik oldal csinálja.
Ami meg a magyar fideszes "köz" médiában folyik az a bűncselekményen felül szégyen az újságírókra, TV-sekre és főleg szégyen a fideszre nézve. Na, erre mondják, hogy vastag a bőr a pofájukon...

Secnir 2014.01.13. 11:01:54

@Trackers:
" A ballib fikázó és a jobboldal fikázó blogok megjelenése az ajánlóban kb 1 a 10-hez a jobboldal fikázás javára. "
ez könnyen lehet. mondjuk azért, mert 1:10 aránya a jobboldalt fikázó blogoknak? hány baloldalt fikázó vagy "tényfeltáró" blog van? kettő?

Conchobar 2014.01.13. 11:12:04

@kovi1970: "Na, erre mondják, hogy vastag a bőr a pofájukon... " - Már csak az a kérdés a jelen cikk alapján, hogy kinek a orcáján vastag? Annak vastag, aki a hír kapcsán sok véleményt ismertet Bajnaival kezdve ismert emberektől egészen az ismeretlen netezőig (mert a mém nem más, mint egy vélemény), vagy annak, aki úgy ír egy cikket, hogy még azt is elfelejti megmondani, hogy miért kellene negatívnak tekinteni azokat a mémeket. Megteheti, mert az törzsolvasói zöme hívő, akik nem igényelnek semmiféle bizonyítást, indoklást akik ugyanazt írják ha esik, ha fúj. Igen hívők, egyiknek az imája a 'Hiszek egy Fideszben', a másiké meg a 'Hiszek egy gonosz Fideszben'

Netuddki. 2014.01.13. 11:14:52

@Conchobar: Nem érdekel a mémes téma. Viszont tény, hogy év eleje óta gőzerőre kapcsolt az ellenzék fikázása. Az mr1-en legalábbis, TV-t nem nézek...

Bafana 2014.01.13. 11:28:01

Jó kis összeállítás. Minden mondat igaz benne, nem lehet belekötni. Aki mond valamit, annak a mondata álljon egy rendezvényen ugyanúgy, mint egy TV (rádió) stúdióban. Álljon a szava november 1-én ugyanúgy, mint februág 9-én. Még ha az öreg Norris mester mondja, akkor is.
-Ha hatalomra kerülnek elveszik a kismamáktól a gyed extrát?
-persze!
-ennek nem fognak a kismamák örülni...
-hmhm
Ha valaki mond egy ilyet az ATV-n, az másnap ne cáfolja meg a királyin! Az ilyenek ánuszrózsát gyártanak saját szájukból.
Igen, a Fideszben is van ilyen!

Conchobar 2014.01.13. 11:34:38

@kovi1970: "Nem érdekel a mémes téma" - Hát éppen ezt mondtam magam is: 'az törzsolvasói zöme hívő, akik nem igényelnek semmiféle bizonyítást, indoklást akik ugyanazt írják ha esik, ha fúj'. Ami meg a "év eleje óta gőzerőre kapcsolt az ellenzék fikázása. Az mr1-en legalábbis, TV-t nem nézek..." dologban nem tudok nyilatkozni, én még mr1-et sem hallgatok. Mindenesetre, a jelen cikk (poszt) is alkaltmatlan ennek alátámasztására

Conchobar 2014.01.13. 11:39:02

@kovi1970: "év eleje óta gőzerőre kapcsolt az ellenzék fikázása" - ...egyébként, ha ez igaz is lenne, az sem lenne nagy baj, mégha egy baloldali számára bosszantó is. Az 1994-es választás már bebizonyította, hogy az ilyesmi visszafelé sül el

elwood 2014.01.13. 11:45:21

az mszmp-nek 100%-os médiafölénye volt.
az mdf-nek 94-ben 100% kiszolgáló közmédiája volt.

bár segít, nem ezen múlik.
egymillió lobotómiás orbánvallás-hívő békemenetesen és egymillió csökkent gondolkodású ("azér jobb mint a gyurcsány volt") szavazón.
ezen múlik.

előre tovább az argentin úton.

Bee-zony 2014.01.13. 11:47:27

@lyken: Abszurdisztán jobban teljesít; valószínűleg itt vannak a világ legjobban ellátott iskolái, úgyszólván teljes az ellátás a bölcsőtől a sírig.
Rendelhető tételek pl.:
Nyuszi ház
Franciaágy
Taktikai öv
Bilincstartó tok
Gyorstok (pisztolyhoz)
Könnyfakasztó tartó tok (könnygázhoz)
Tonfatartó
Vécépapír (többféle)
Zárkaajtó
Zárkabútorzat fából
Lábujj-címke (hulláknak)
Temetői fejfa
Zsebkendő

Ha hozzáadjuk a mai nap (01. 13.) hírét, „Robbanás a XIII. kerületben: kiégett egy bankfiók”
kuruc.info/r/2/122621/
(„Lehetséges, hogy valaki, akinek nem jött be az egyoldalú szerződésmódosítás, most egyoldalúan módosította a bankot.”
„"Bombajó" ajánlatot adtak.”
„Úgy kezet szorítanék ezzel a JÓ ADÓSSAL!”
„Dehogynem történt személyi sérülés, 3.5 millió ember sérült meg a bankok miatt a legkülönbözőbb formákban.”)
…ebből is látszik, hogy mekkora előrelátással, sőt, a múlt, jelen és jövő teljes ismeretével bír ártunk és kúrmányunk.

Conchobar 2014.01.13. 11:52:43

@elwood: "egymillió lobotómiás...egymillió csökkent gondolkodású" - Egy ötéves számára a 'hülyék az emberek, oszt azért' magyarázat még megteszi, de ha már elmúltunk ötévesek...

Netuddki. 2014.01.13. 12:22:29

@Conchobar: El kell, hogy keserítsetek. Nem azért bosszant mert baloldali lennék (nem vagyok). Azért bosszant mert mindezzel a fidesz seggét nyalják, miközben értékes műsoridőt vesznek el, és mindezt közpénzen teszik. Ha a fidesz saját rádiót akar akkor vegyen magának. Amit csinál az bűncselekmény. Ennyi.

Conchobar 2014.01.13. 12:47:56

@kovi1970: "Azért bosszant mert mindezzel a fidesz seggét nyalják, miközben értékes műsoridőt vesznek el, és mindezt közpénzen teszik" - Az nem lehetséges, hogy te eleve elutasítod a Fideszt, és ehhez keresel, vagy tán találsz is indokokat?

elwood 2014.01.13. 12:56:55

@Conchobar: mondj jobbat.
a kádár rendszerben voltak orosz tankok, azt mondhattuk azért van ilyen rendszer.
azt, hogy most tankok nélkül az emberek kádárt rendszert választanak önként, erre nincs jobb magyarázatom, minthogy megeszik a demagógiát, amit én buta viselkedésnek hívok.

Conchobar 2014.01.13. 13:18:50

@elwood: "a kádár rendszerben voltak orosz tankok, azt mondhattuk azért van ilyen rendszer" - Te magadról hogyan vélekedj, te megeszed a demagógiát, vagy helyesebben a propagandát? Mit gondolsz, a lakosság nagyobb részének ellenére volt a Kádár-rendszer (1985-öt megelőzően)? Mit gondolsz, miért mondták azt egyes nyugati politikusok, hogy Magyarországon Kádár megnyerne egy szabad választást is akár?

Conchobar 2014.01.13. 13:23:50

@elwood: "orosz tankok" - Mit gondolsz, Nyugat-Európában hogyan lehettek befolyásos kommunista pártok (főként a francia ésaz olasz)? Orosz pénzből, orosz tankok miatt és tudatlanságból vagy más okból

Conchobar 2014.01.13. 13:27:51

@elwood: "megeszik a demagógiát" - Mit gondolsz, a következő rendszerben élő unokáink hogyan fognak vélekedni rólunk, akik éltünk ebben a demokráciának mondott valamiben (1989 óta)?

elwood 2014.01.13. 14:21:55

@Conchobar: "Mit gondolsz, a lakosság nagyobb részének ellenére volt a Kádár-rendszer (1985-öt megelőzően)?"
akit én ismertem annak igen. aki kitette a lábát a határon sokkot kapott az életszínvonalbeli különbségtől.

"Nyugat-Európában hogyan lehettek befolyásos kommunista pártok "
nem hiszem, hogy valahol pártállamot építettek volna önként Ny. Európában 45 óta.
dél amerikában teszik ezt több helyen is, ahol nincs középosztály, csak széles, demagógiára fogékony szegény réteg. ahogy nálunk.

Vidéki 2014.01.13. 15:38:06

@Bee-zony:

A méregdrága, kakaóbiztos óvodai számítógépeket elfelejtetted említeni!

Talán szándékosan?

Vidéki 2014.01.13. 15:46:38

@Bee-zony:

A bankrobbantás témában csak a negatív elemeket emeled ki.

A Népszava úgy tudja, hogy az a motoros, akit nagy erőkkel keresnek, és akit a bűnténnyel gyanúsítanak, a detonáció előtti percben elküldött egy, a bank közelében tartózkodó hajléktalant, így megóvta az életét.

Akkor, ha van benned némi tárgyilagosság, akkor lehetne azt mondanod, hogy ez egy szép hajléktan kedvelő nemes gesztus volt, mondhatni a bankot robbantó egyed egy "Szelíd Motoros" volt!

Bee-zony 2014.01.13. 19:00:50

@Vidéki: A 444.hu „lyken” által linkelt cikkében van egy letölthető lista, ezt a részt keresd: „Annyira jó ez a lista, itt lehet az egészet átpörgetni. Ha én iskolaigazgató lennék, egész biztosan képtelen volnék dönteni a sok klassz termék között.”
A szocialista-közeli kakaóbiztos számítógép nincs ott a rendelhető dolgok listáján, most a Fidesz-KDNP sokkal vadabb dolgai vannak rajta.
De ha te mégis megtalálod ott, szóljál. Mert ugye most arra utalsz, hogy ott van rajta a listán a kakaóbiztos számítógép, csak elfelejtettem említeni, sőt, szándékosan felejtettem el.
Ha szerinted ott van a listán, akkor keresd, és találd meg, naridroid.

Bee-zony 2014.01.13. 19:06:51

@Vidéki: Milyen „csak negatív elemeket” emelek ki?
Egyre nehezebben fogod fel a dolgokat, és egyre jobban elhülyülsz… bár a Fideszben ez a főáramlat, lásd pl. Kerényi, de akkor is rossz látni a szellemi leépülésedet, ahogy az utolsó betűig véded a fos pártot a szar párttal szemben, és úgy általában mindenkivel szemben, mert a fos párttól kapod a zsetont. Egy igazi hűséges nyalonc szolgalélek vagy, fehérgalléros gazemberek szolgálatába szegődött megélhetési talpas zsoldos. A Fidesz törzsét és tömegét olyanok alkotják, mint te, a homo feudálisok, és ezért a választék Magyarországon a tetves szegfű és a rothadt narancs, és a szar és a fos váltakozása, és ezért van hanyatlás, egészen a polgárháborúig, amely folyamat egy pontja a mai robbantás.

Hogy te is felfogd, nem vagyok ellene, hogy a „következmények nélküli országban” visszaható következménye lett a fehérgalléros bűnözők bűnözésének, és az általuk generált oknak lett okozata is, lásd ott pl. az első idézetet az egyoldalú szerződésmódosítás kapcsán.

Kimentek a tankok, bejöttek a tankok; menjenek ki a (rabló)bankok is!

Vidéki 2014.01.14. 09:07:12

@Bee-zony:

Bertold Brecht nagyon cinikus volt, mikor ezt írta:

"Mi egy bankrablás egy bankalapításhoz képest!"

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2014.01.14. 17:58:56

@Vidéki: Adófizetőként én állom a cehhet.

De a röhej nem is az, hogy a pártok azt csinálják, amit. Mert nekik ez megéri. A röhej, és egyszerre szánalmas az, hogy te ezt meg is magyarázod. Te büszke vagy rá, hogy szopatnak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2014.01.14. 18:01:28

@Bee-zony: Ne feudálisozzunk már, ez annyira marxista. Az egy működő rendszer volt, alapvetően szilárd morális alapokkal. A NER ellenben mezei balkáni posztkomcsi nacionalista virtus. Értéktelen fos.

Vidéki 2014.01.14. 19:51:34

@TaTa86.:

Radnóti, rólad is írhatta volna:

"Míg balhitekben hitt,

S tajtékzott téveteg,

Befonták életét,

Vad kényszerképzetek!"

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2014.01.14. 19:56:01

@Vidéki: Művelten sokkal nagyobb bűn ilyen gerinctelennek lenni... Javaslom Radnóti mélyebb tanulmányozását. Talán ragad valami rád.

Bee-zony 2014.01.14. 21:03:50

@TaTa86.: „Ne feudálisozzunk már, ez annyira marxista.”
Leszámítva azt, hogy Marx a kapitalizmussal foglalkozott, nem a feudalizmussal, és a magyarországi speciális esettel sem foglalkozott, a rövid ideig tartó kapitalizmussal.

„Az egy működő rendszer volt, alapvetően szilárd morális alapokkal.”
Alapvetően szilárd morális alapok, hogyne. Dózsa Györgyről és az általa vezetett parasztfelkelésről hallottál-e már (amiből aztán 12 évvel később a mohácsi csatavesztés lett, mert egyrészt az urak nem akarták felfegyverezni a parasztokat, másrészt a parasztok szartak az elnyomó, kizsákmányoló uraikért harcolni)? Idén van a parasztfelkelés 500-ik évfordulója.

Van a magyar többségi mentalitás, és az erre épülő, demokratikusan győztes szervezetek és rendszerek:
Mártonfi Attila: „Történeti meghatározottságból adódóan a (hosszú ideig feudalizmusban élő) magyar társadalom tagjainak kulturálisan meghatározott, jellegzetes viselkedése, hozzáállása a mindenkori hatalomnak való alárendelődés.”

Kb. ilyen a magyarországi mentalitás-összetétel:
vastagbor.blog.hu/2013/10/30/torok_zsolt_hazugsag-folyamatabrat_mutogatott_kalman_olganak/fullcommentlist/1#c20928776
A nácik, fasiszták, hungaristák, buddhisták, krisnások, stb. nincsenek ott említve, mert bár a teljes palettához tartozó ideológiai (politikai, vallási) csoportok, Magyarországon nem meghatározó erők, a többség nem vevő rájuk, se genetikusan, se memetikusan nem rájuk vannak hangolva (vö. média-befolyás, közszellem…).
Libajnai mondta az összefogásukról: „...érdemi támogatással rendelkeznek, valódi társadalmi csoportokat képviselnek.” Ez így van. Kiknek és kik által van tömegtámogatottsága Magyarországon?
Lehetsz akármennyire szép, jó, okos, ha nincs tömegtámogatottságod, nem nyersz választást, ez ilyen egyszerű.

A genetikusan és memetikusan feudalizmusra szocializálódtak, a homo feudálisok a Fidesz-KDNP-ben vannak tagként és szavazóként, a vörösök, a homo kádárikuszok az MSZP-ben és holdudvarában.
A Vajk-Istváni hatalomkoncentrálós, keresztény-feudális, úr és szolga vonal nem halt ki, sőt, ez a legvastagabb Magyarországon.
A Fidesz vezetősége némi kezdeti kavarás és helyezkedés után (pl. „Csuhások! Térdre, imához!” „Jézus Krisztus nevében tapsot kérek!”) belőtte magát a feudális-keresztény mentalitású magyar többségre, alkalmazkodott hozzájuk, így lett nyertes tömegpárt.
Fidesz = Fides, hűbéri hűség+szekta, ahol az aljasság és hülyeség nem akadály.
Magyarországon ilyen feudális, úr és szolga gyökerű és mentalitású a többség, amire a szovjet nagyhatalom erővel viszonylag könnyen rá tudott építeni egy szintén úr és szolga szellemű szocializmust (pártfejes = kiskirály, és pl. Moldova György eleget írt erről, ha valaki nem tapasztalta meg személyesen).
Ezért nincs Magyarországon nagy változás – mitől, és mire fel lenne, amikor a Fidesz és az MSZP van összhangban a többségi mentalitással? A másik nagy kérdés, ez mire elég? A hanyatlásra és a polgárháborúra. Mivel ez így van, jobb, ha a nem Fideszes, nem MSZP-s kisebbség elmegy, mert ilyen körülmények között nem fog rövid és középtávon hatalomra kerülni. A Vona-féle „Az ország kétharmada jobbikos, csak még nem tud róla.” (2009-ben mondta) – ezen lehet jót nevetni, és ha ennyit tud a pártfőnök, mennyit tudnak többiek? 20-30 év múlva akár már igaz is lehet a 2/3-os jobbikosság, addig viszont még sok rossz fog történni Magyarországon.
Ami jelenleg van:
Rohadunk, csak csendben rohadunk
444.hu/2013/11/24/nem/
Az irány az egyre hangosabb rohadás… a biológia fizikája, ahogy növekszik a lég(gáz)nemű anyagok aránya.

Bee-zony 2014.01.14. 21:21:34

@TaTa86.: Belemerültem a részletekbe, mert meg akarom érteni, minél jobban, hogy mi van és miért, és mit lehet legjobbként kihozni belőle.
Ehhez még annyit, hogy ha mentalitás szerint Magyarországhoz hasonló többségű országokat keresel, akkor ezeket a Kárpát-medencétől keletre találod, Ukrajnától az Uralig, közben pl. van Azerbajdzsán az azeri baltással, Türkmenisztán a türkménbasival, és a többiek, a hasonlóan korruptak és kriminálisok; és mindezt úgy, hol külsőre Magyarországon európai típusú szép nők vannak, miközben a mentalitás, a hajlam és agyi struktúra szerint az ázsiai vonal dominál, amiből az következik, hogy még a külső is előbb változik meg, mint egy ország népének az átlag-mentalitása, pedig látszólag a mentalitás változhatna a legkönnyebben és leggyorsabban.

süti beállítások módosítása