Skip to content


       Szűrés lista

Áfacsalás? Érdekel még valakit?

Az áfacsalás "botrány" szép lassan a érdektelenség mocsarába süllyed, már csak talán Vágó Gábor LMP-s képviselő dolgozik az ügyön Horváth Andráson kívül. A Fidesz taktikája bevált, nem kell vele foglalkozni, nem kell neki teret adni, szépen magától kifullad az "ügy". Pedig Horváth állítását az 1000 milliárdról maga a NAV-elnökhelyettese is megerősítette, a NAV szemmel láthatóan rákapcsolt és sorba találja meg a kishalakat, a cukor után is a lisztről is kipakolt a terület prominense, de olvashattuk, hogyan működik ez az autó vagy a gabonakereskedelem területén.

Pedig néha az orrunkat is keveri a konkrét példa, most például az Auchan hirdeti óriásplakátjain a kristálycukrot.
Az ára 208 forint, ez az ár 27% áfát tartalmaz, vagyis a termék nettó ára 164 forint. Mivel a beszerzési ár alatti értékesítés tilos, és ezt szigorúan ellenőrzik, így az Auchan a cukrot mindenképpen 164 forintnál olcsóbban vette meg a forgalmazótól.

Ugyanez a német kristálycukor Szlovákiában 20%-os áfatartalommal 1,09 euró, vagyis 320 forint. Nem gondolom, hogy a két cég közül az egyik nagyobbat szeretne kaszálni a cukron, mint a másik, de akkor hogy is lehet, hogy ugyanabból a gyárból származó, ugyanolyan termék 27%-os áfával 110 forinttal olcsóbb, mint Szlovákiában 20%-os áfa mellett?
Ha tudjátok mi lehet a magyarázat, bátran osszátok meg, tényleg kíváncsi vagyok.
Mondjuk az utóbbi időben gyengült az euró ... ja, akkor drágulnia kellett volna a német cukornak itthon.


szlovákia_cukor.jpg

auchan_cukor.jpg



Ja, hogy ez nagyon összetett, nehéz felgöngyölíteni, sok a cég, adják-veszik a termékeket, áfát fizetnek be, áfát igényelnek vissza, és csak 23 ezren dolgoznak a NAV-nál, de amúgy minden rendben, nincs itt semmilyen áfacsalás, csak egy bolond fantáziája az egész?

Én kérek elnézést ...

Címkék: áfacsalás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr555818158

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.19. 10:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hamajd 2014.02.17. 15:28:10

Horváth Úr azért erőlködött, mert kirúgták, vagy azért rúgták ki, mert erőlködött ?

Gera 2014.02.17. 15:29:06

"Érdekel még valakit?"

Engem nem igazán :) De nem én tehetek róla, Horváth és társai semmit nem tesznek az érdeklődésem fenntartásáért. Snowden vajon mennyire lett volna érdekes, ha csak öt percben elmeséli, mi van szerinte az NSA-nél, de azt is lehetőleg úgy, hogy semmi konkrétumot ne mondjon?

nu pagagyí 2014.02.17. 15:43:06

Nem azért csalnak az Áfával mert magas a kulcsa, hanem azért magas, hogy lehessen csalni vele. A gázolaj- és a borhamisítás után nagyon kellett már egy újabb játszótér, ahol meg lehet forgatni a tisztességtelenül szerzett tőkét. A csalók két kasztba tartoznak, a hatalom védelmét élvezők és a saját kockázatra dolgozó maffia-szerű hálózatok.

Mária 2014.02.17. 15:45:26

Szerintem inkább azon kéne rugózni, hogy miért van 27% áfa az alapvető élelmiszereken. A boltokban nem azért annyi az akciós cukor, mert azon krva jól lehet áfát csalni, hanem azért, mert kilónként 300+ forintért nem tudnák és nem is akarnák megvenni az emberek, inkább a fogyasztásukat csökkentenék.

A liszttel ugyanez.

kunzoo 2014.02.17. 15:50:46

@Vidéki:
Nem-e? Ahhoz képest hogy ez az ügy a NAV szerint nem is létezik, sorra buknak ki a több milliárdot csaló cégek. És azért érdekes hogy csak miután Horváth borította a bilit, mozdult a NAV.
Ráadásul a kaposvári cukorgyár egyik főnöke nyilatkozta nemrég hogy a termékeikkel keményen mutyiznak. Most meg a malomipari főmufti is ezt nyilatkozta.

Tudom, hiába mondja a volt ellenőr, hiába mondják a termelők hogy csalnak a termékeikkel, amíg maga Lázár vagy Szíjjártó nem mondja addig nincs áfacsalás és kész.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.02.17. 15:51:37

Mi ezen a meglepő ?Bevallottan(!) évtizedek óta(!!) több száz, több ezer milliárd jövedéki adót csalnak el, és ennek valószínűleg kisebb része a fodrász meg a vízszerelő, amit szeretnek ellenérvként felhozni azok akik a legtöbbet kaszálnak ebből.Persze nem mondom , hogy normális, hogy a kkvék adót csalnak, csak ugye ez is a kis keleteurópai mutyi kiegyezés eredménye, MI lopunk sok adót, közpénzt ti proletárok lophattok keveset.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.17. 15:53:41

Itt nagyon nagy félreértés van.
Nem az az ÁFa tűnik el, amit az auchan pénztárnál kifizetsz. Azt az auchan befizeti, ugyanis a blokkokon, számlákon rajta van. Tehát olcsóbb vagy drágább emiatt nem lesz a cukor.

A buli ott van, hogy amikor a sok cég egymásnak adja, veszi a cukrot, hányszor igénylik vissza az áfát.

Ez más, mint amikor a sarki ABC-be a joli néni nem ad blokkot, mert ott ő konkrétan lenyúlja a vevőt az ÁFÁ-val. Viszont az auchanban árult cukor után be lesz fizetve az áfa, csak lehet hogy 2-3x is visszaigénylik.

Mária 2014.02.17. 15:55:45

@Transylvanianmixedgrill:

"Szóval tök jó, meg örülünk, meg bukjanak le az áfacsalók, de tessék mondani: a cukor ugye marad olcsó, mert voltaképp ez az ami minket érdekel momentán!"

Én úgy emlékszem, az a szoci retorika része volt, hogy a kínai "kereskedőket" azért nem volt szabad ellenőrizni, mert akkor a proli honnan venne magának olcsó ruhát, és milyen lenne már, ha kitörne a parasztlázadás.

Akkor most mi ez a visítozás a cukor árán?

A kínai kici occó papuc az OK volt a szociknak, a szlovák kici occó cukor meg skandaluma szociknak?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.17. 15:56:09

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Akkor is téged nyúlnak le, csak közvetve... Az állam az adóból működik, azt te is fizeted (ha igen).

kunzoo 2014.02.17. 15:57:37

@Vidéki:
Kb egy hónapja bukott be egy cukros cég, érdekes miután az indexen volt hosszú cikk róla hogy az egyszemélyes vállalkozás versenymotor csapatot szponzorál (!) És ugyanazon a címen már ez a sokadik cukros vállalkozás.....valami 4 milliárdot csaltak el...ezt már a NAV mondta....hát nálad mennyit kell csalnio hogy az ne kisegér legyen?

Ja és ugyanez a cikk ment utána a cukor gyári árának, itt derült ki hogy a boltban olcsóbb áfával mint a gyárban vagonban. Ezután nyilatkozott a cukorgyár vezetője a 70% ban elcsalt cukorról.
Érdekes persze az is hogy amíg ezt meg nem szellőztette egy újságíró, addig hallgatott róla.

Előtte Horváthot mindenki hülyének akarta láttatni, a tények (sajnos) őt igazolták....

kunzoo 2014.02.17. 15:59:41

@Mária:
Ezt te hol álmodtad? És mit akarsz vele mondani? Hogy ez így OK?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.17. 15:59:54

@Hamajd: Minden másban tudnak szarni a unióra... Ebben valahogy nem.
Illetve papíron utaztatni akkor is lehet, ha itthoni.

Gera 2014.02.17. 16:04:34

@kunzoo: Amit Horváth állított, abban nem az volt az újdonság, hogy nagyban megy az áfacsalás itthon, hanem az, hogy ő ezt a bótokon akarja leverni. Ez szerintem továbbra is hülyeség.

Hamajd 2014.02.17. 16:05:00

@Mária:

Mindíg az a skandalum, ami nem engem gyarapít.:(

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.02.17. 16:07:01

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): hú hawwer most megnyugtattál!szóval Joli néni ezer forint után elcsal 270 forintot, a drága multi akinek -az európia normák szerint- a kezéből kell enni és még meg is nyalni hogy eljött múcsára munkahelyet teremteni, az meg a dupláját, tripláját, máris megértőbb vagyok XD

kunzoo 2014.02.17. 16:11:11

@Gera:
Ha jól emlékszem akkor azt mondta hogy a csalás végén az áru hipermarketekben landol....és nem?

Ha veszel egy bicajt a valódi ár töredékéért akkor elvárják tőled hogy tudd az áru vagy lopott, vagy hamis. Miért is nem várjuk el a nagy láncoktól ugyanezt? Ők ne tudnák hogy mennyi a VALÓDI ára egy terméknek? Egy mezei újságíró ki tudta nyomozni mennyibe kerül a cukor a vagonban, egy hiper beszerzési-logisztikai apparátusa meg nem? Dehogyisnem. Tökéletesen tudták hogy a termék nem annyit ér amennyiért veszik.

nu pagagyí 2014.02.17. 16:13:24

@Mária: Látom sikerült már nulla erkölcsi szintre leküzdened magad, így már nincs akadálya, hogy részt vegyél a soron következő rezsicsökkentő show-n. Az előadás helyszíne az egykori munkás kultúrpalota, előadó a briliáns fokozatú rezsiszónok, Rezsi Szilárd. A büfében olcsó rántott húsos szendvics kapható.

Hamajd 2014.02.17. 16:14:10

@ColT: Ugye nem jól gondolom, hogy ha Fideszes kormányzás alatt csatlakozunk az Unióhoz, akkor más feltételekkel sikerül.?

Mária 2014.02.17. 16:15:28

@nu pagagyí:

"Látom sikerült már nulla erkölcsi szintre leküzdened magad"

Még nem :)

Én még nem szidom orosz nick mögé bújva a szocik érdekében a ruszkikat :D

kunzoo 2014.02.17. 16:15:45

@nu pagagyí:
Megjelenés szigorúan kínai papucsban! Figyelem, a teát erősen cukrozzuk!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.17. 16:16:38

@Hamajd: Jó kérdés. Csak arra gondoltam, hogy a regisztrációs adóval p. tudott nagy lenni a magyarok szája, meg a rőzsecsökkentést is nagyon védik, de pl. ilyet, hogy a magyar mezőgazdaság, vagy cukorgyártás érdekében nyomultak volna, azt egyik kormány sem lépte meg... Milyen érdekes!

kunzoo 2014.02.17. 16:17:34

@Hamajd:
a feltételeket még Viktor tárgyalta le, a csatlakozási szerződést ő is aláírta.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.17. 16:18:42

@Mojzes Pál: Ne haragudj, nem vagyok haverok.
Nem azt mondtam, hogy a Multinak szabad. Csak azt jeleztem, hogy Mari néni közvetlen tőled lop, a multi meg közvetve, az államon keresztül. Illetve nem is biztos, hogy a multi lop, mivel a beszállító igényli vissza az áfát, az pedig külön cég, jellemzően valaki kutyájának a kölyke érdekkörében.

Holle anyó 2014.02.17. 16:19:28

@Én is akarok kommentelni: Eltaláltad szarva közt a tőgyit.
Az adócsalók bűnözők, a NAV meg egy civil hatóság. A NAV eleve alkalmatlan arra, hogy áfacsalókat üldözzön. A NAV nyomozóhatóságának meg nincs külön adószakértői intézete, hanem a NAV-val, mint civil hatósággal végeztetik el az ellenőrzéseket, mire mindent szabályosan lepapíroznak, bottal üthetik a nyomát az adócsalóknak. :)))))
Az egyébként külön ciki, hogy bűnügyi munkára ki nem képzett két gyerekes, 50 kilós revizoranyukát esetleg kiküldenek egy adócsaló céghez ellenőrizni.

Gera 2014.02.17. 16:19:28

@kunzoo: Engem ez nem érdekel. Egyrészt nyilván messze nem igaz, hogy csak a hiperekben landol, persze, hogy ott van a legtöbb, ha eleve mesés részük van a kiskereskedelemben, másrészt ezek a cégek már legálisan működő cégektől vásárolnak, még ha sejtik is, hogy valami valahol nem volt OK a lánc elején. Én kibaszottul undorítónak tartom azt az adóhivatali hozzáállást, amit Horváth is képvisel, hogy a vállalkozásoknak kellene elvégezni helyettük az ő dolgukat. Persze nulla eszköztárral, sejtés alapon, miközben nagyjából biztosak lehetnek benne, hogy ha nem ők veszik meg azt az olcsó cukrot, akkor a rivális lánc és rábasztak. Ez nevetséges. Talán az adóhivatal az ötszáz forintos nyugtaadások helyett szálljon rá a százmilliós-milliárdos számlákra, nincs abból olyan sok.

kunzoo 2014.02.17. 16:29:10

@Gera:
Bocs de ez kb. az a hozzáállás hogy sokan elmennek Devecserbe "behozott" (értsd:lopott) motort, laptopot egyebet venni. Nyílt titok hogy lopott de megveszik. "a rendőrség mér' nem buktatta le őket, leszarom" Most a motorolaj a sláger.

Sejtés alapon :))))))))) Ezek a cégek nem állnak másból mint egy postaládából. A reklámban meg: "többszörösen ellenőrzött beszállítóink..." na persze.
Én elvárom hogy az a cég aki ebből él meg, ismerje a piacot. az árakat. a szabályokat.

Nefélj Te is ki lennél akadva ha a kocsidba féláron vett hamis olajat öntenének, drága szegény szerviznek miért is tűnne fel hogy ezt az olajat feleannyiért kapja mint amit a gyártó kér érte? Hát tehet róla szegényem?

Hamajd 2014.02.17. 16:31:43

@kunzoo: Ha nem ő tárgyalta volna le, aláírta volna-e? Szerintem igen, nagy volt akkoriban az egyetértés és ez a mostani hiszti is csak pohintés. Mindíg az gyarapszik aki éppen hatalmon van, a másik meg eljátsza, hogy neki nem tetszik.:(((

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.02.17. 16:33:19

@Hamajd:

"Júniós cukorkvóta ?"

Mindjárt jön a kérdés, hogy "az mi az?"

Ezek ismerete nélkül egyébként akár cukor-nagyhatalom is lehetnénk. Elviekben, mint sok minden másban:

=> "világhírü magyar képzés/képzettség" nagyhatalom.
=> "világhírü a magyar munkaerö" nagyhatalom.
=> "világhírü magyar bor" nagyhatalom.
=> "világhírü magyar kaja" nagyhatalom.

kunzoo 2014.02.17. 16:33:28

@Hamajd:
Papásmamást játszanak és néha cserélnek?

Gera 2014.02.17. 16:37:32

@kunzoo: Nem, ez egyáltalán nem ugyanaz a hozzáállás. Hadd kérdezzem már meg, ha annyi lenne a lopott motorok száma a kínálatban, mint a nem lopottaké, akkor is a vevő lenne a felelős? Egyébként engem továbbra is érdekelne, hogy akkor most a vásárló áfacsaló-e, amiért megveszi az óccsó cukrot, pláne most, hogy már mindenki ennyire kibaszottul képben van ugye.

Az a dolga az adóhivatalnak, hogy az áfacsalókat lebuktassa, nem az, hogy a vevőket baszogassa. Ehhez minden erőforrás a rendelkezésükre áll, csak nem a vaterán a használt gyerekruháikat áruló emberekkel kellene foglalkozniuk.

kunzoo 2014.02.17. 16:38:10

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:
Ki ne hagyd hogy világhírű lovasnemzet vagyunk!
Világhírű pornósnemzet vagyunk.

A cukorkvótát nem kényszerítették ránk, sok termelő maga választotta a termelés (cukorrépa) leállítását. Cukorrépa nélkül nehéz egy cukorgyár élete. A cukorrépatermesztést a szubvenció tartotta a felszínen.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.17. 16:39:24

@négyzethálós: Ha kiiktatnád az áfacsalást, akkor kevesebbet lopnának el a közvetítők, kevesebbet utaztatnák a cukrot és lehet, hogy nem sokkal kerülne többe. És persze lejjebb lehetne vinni az áfát, ha normálisan fizetné mindenki.

Holle anyó 2014.02.17. 16:44:05

@Gera: Ne tetesd hülyének magad! A láncok egy részét maga a multi hozza létre és ő finanszírozza a gyártótól a saját raktáráig tartó úton az árut, az elcsalt áfán meg osztoznak. Sokszor a terméken eleve az eladó multi neve van feltüntetve, bár ezzel már leálltak.

Gera 2014.02.17. 16:45:31

@Holle anyó: Ez ugye az, amit Horváth állít és semmi bizonyíték nincs rá. Semmiféle osztozás nem történik Horváth szerint, a dolognak ugye az a lényege, hogy olcsó legyen a cukor.

Holle anyó 2014.02.17. 16:45:41

@Holle anyó: Ja! Egyébként az lenne a normális piaci magatartás, hogy közvetlenül a gyártótól vásárolok, mert a közbenső kereskedő haszna drágítja a terméket....

kunzoo 2014.02.17. 16:47:07

@Gera:
A cukor meg a liszt azért nem olyan dolog amit mindenki termel ezerszám. A szállítási költségek miatt kb. 4-5 cukorgyár jöhet szóba (ebből ugye egy van itthon) tehát nem tűnik kivitelezhetetlennek egy hipermarket szempontjából az, ha bekéri a gyári árlistát. Biztos vagyok benne hogy be is kéri.

Ezért mondom azt hogy a nagy láncok tudják hogy az áru simlis. Ha a nagy láncok ki lennének lőve a játékból az kihatna a kisboltokra is mert a legtöbb kisbolt a hiperből veszi meg a kisboltjába a cukrot.

Itt a vásárló nem végfogyasztó, haszonnal továbbadja mifelénk. Az árusító -tetszik nem tetszik- felelősséget kell vállaljon a termékéért. Ha ezt a felelősséget levennénk róla, mindenki nekiállna a legbizonytalanabb beszerzési útvonalakat is megkeresni, lásd "szegedi" paprika aflatoxnin, meg a marokkói mérgező zöldpaprika.

Gera 2014.02.17. 16:47:13

@Gera: A logónak semmilyen relevanciája nincs, a bót lead egy megrendelést ilyen és ilyen csomagolású cukorra oszt kész, ez nem jelenti azt, hogy ő szervezte a csalást.

Holle anyó 2014.02.17. 16:48:28

@Gera: Többféle lánc van. Amelyik nem a saját tőkéjét forgatja (mert hajléktalanokból áll), az a multi tőkéjéből finanszírozza a beszerzést és ott van a haszon, hogy be nem fizetett áfát igényel vissza, abból leveszi a részét, a többit visszaadja a multinak.

Gera 2014.02.17. 16:49:00

@kunzoo: Mondom, hogy engem nem érdekel, hogy tudja-e. Azt se a júzeren akarom leverni, ha a vízszerelő nem ad neki számlát. Ez pontosan ugyanaz az eset. Illetve nem pontosan, mert itt papíron minden legális.

Holle anyó 2014.02.17. 16:50:34

@kunzoo: De az ugye biztos feltűnik a multinak, hogy ez a kis kereskedő gyerek olyan tejet hozott nekem olcsóé, amin pont a mi áruházunk neve díszeleg. :))))))))))))))))))))))) Nahát!

Nagyzee 2014.02.17. 16:51:18

A Sweet Family emlékeim szerint egy viszonylag régóta a polcon lévő cukor márka. (Mondjuk a Sovereign is megélt 1-2 évet.) A Sparokban amúgy most a Koronás cukor volt akciós szintén 209 Ft körül.

Ami nekem inkább gyanús volt, az az a cukor, ami kb. 1 hónapja váltotta a Sovereign-t pl. a Sparban is. (Amikor vettem belőle szintén 210 Ft körüli ára volt.) Ennek gyakorlatilag márkajelzése sincs, egyszerűen csak három nyelven rá van írva, hogy kristálycukor egy kávéscsészét és cukorral teli kiskanalat ábrázoló kép fölött. A forgalmazó szlovák, egy kis dél-szlovák faluba vannak bejegyezve, és a kontaktinfója egy gmail-es cím.:D

Gera 2014.02.17. 16:52:05

@kunzoo: Mondom, hogy engem nem érdekel, hogy tudja-e. Azt se a júzeren akarom leverni, ha a vízszerelőtől nem kap számlát. Pedig az tényleg direkt adócsalás. Meg azt se, ha olyannal dolgoztat, aki zsebbe fizet az alkalmazottjának. Az kb ezzel analóg eset. Miért nem bízott meg rendes céget? Fizesse csak be szépen az adóhiányt, neki tudnia kellett volna, hogy ennyiért legálisan senki nem szerel vizet, mindenki tudja.

Holle anyó 2014.02.17. 16:52:16

Tudod mit Gera! Jáccad a hülyét, tök mindegy. A faszom se fog veled vitatkozni.

Gera 2014.02.17. 16:53:13

@Gera: Köcsög szar blog.hu, háromszor frissítettem, hogy elment-e, de nem, erre most megjelenik.

Holle anyó 2014.02.17. 16:54:28

@Nagyzee: Az a vicc, hogy ugyanaz a cukor van benne, ugyanott csomagolják, arra hivatott, hogy a vásárlóban a VÁLASZTÉK érzetét keltse.

Gera 2014.02.17. 16:55:00

@Holle anyó: Nem játszom semmiféle hülyét. Én készséggel elhiszem, hogy a teszkó százmilliárdos áfacsalást szervez, amint Horváth előáll bármiféle bizonyítékkal. Mióta tart ez az ügy? Hosszú hónapok óta? Ez egy kibaszott blöff, nincs az a hülye, aki így állna elő egy ilyen sztorival.

Holle anyó 2014.02.17. 16:55:55

@Online Távmunkás: Ez olyan bonyolult összefüggés, amink felismerését nem lehet széles tömegektől elvárni.

Holle anyó 2014.02.17. 16:58:12

@Gera: Hogy miért nem áll elő bizonyítékkal, azt itt már nem részletezném, mert kb 120 alkalommal írtam le különböző topikokban az adótitok fogalmát és annak megőrzésére vonatkozó kötelezettséget.
De CSAK NEKED elismerem, hogy Horváth hazudott, nincs itt semmiféle áfacsalás, csak könyörgöm, hagyd már abba, mert nagyon ciki.

Gera 2014.02.17. 17:00:50

Mondom, nekem alapvető bajom van ezzel az adóhivatali hozzáállással, ami szerint nekem, mint üzleti partnernek kellene nyomozni a partnerem után, hogy legálisan működik-e. Én ebben a kérdésben Simicska örökbecsűjével értek egyet: mindenkinek joga van hülyének lenni. Ezzel az erővel gyakorlatilag minden adócsalást számon lehetne kérni az üzleti partnereken. Én ezt nem támogatom. A NAV végezze a dolgát és számolja fel a csalásokat. Én elhiszem, hogy egyszerűbb a sarki boltot baszogatni, mint egy száz cégből álló maffiát, de leszarom.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.02.17. 17:01:18

@Nagyzee:

"A forgalmazó szlovák, egy kis dél-szlovák faluba vannak bejegyezve, és a kontaktinfója egy gmail-es cím"

Ez bazmeg...

Transylvanianmixedgrill 2014.02.17. 17:03:01

@Mária:

Forrás? Honnan veszed ezt? Ki mondott ilyet?

Gera 2014.02.17. 17:04:32

@Holle anyó: Ez senkit nem érdekel. A nagy leleplező eleve már a dokumentumok összegyűjtésével bűncselekményt követett el. Ha belefogott, akkor már csinálja végig, mert eddig csak magából csinált hülyét. Feltételezem, hogy ennyi esze neki is volt, hogy ezt lássa, úgyhogy nem értem, mit akart. Egy ilyen ügynek kizárólag úgy van értelme, ha az ember pár ezer oldal dokumentum kiszivárogtatásával alá is tudja támasztani az állításait. Még egyszer kérdem, Snowden érdekelt volna-e bárkit is, ha csak annyit tud felmutatni, mint bármelyik ócska összeesküvés-elméletes weboldal?

Holle anyó 2014.02.17. 17:05:04

@Holle anyó: Maga Selmeczi Gabriella is NYOMATÉKOSAN FIGYELMEZTETTE Horváth Andrást, hogy nem sértheti meg az adótitkot. Ki a fasznak hiányzik itt választások előtt, hogy pofázzon. :))))))

Holle anyó 2014.02.17. 17:06:11

@Gera: Hülyeség Igazad van NAGY GERA! Nincs itt semmiféle áfacsalás. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

mim 2014.02.17. 17:06:38

Kedves igen tisztelt Magyar Választó Polgár!
Tudomásomra hozták, hogy felmerültek bizonyos kételyek önökben a Nemzetellenes médiákban hangoztatott terror és félelemkeltés hadjáratnak köszönhetően. Ezek a megbízhatatlan források tudni vélik, hogy a kereskedelemben megfizethető áron terjesztett kristálycukor általam nem ismert - de felelős szakértői bizottságunk részéről annál inkább - márka után illegálisan nem fizetnek be bizonyos titokzatos résztvevők adót.
Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy bár a hír nagyrészt kacsa, Mi komolyan foglalkozunk a kérdéssel és részben már megtaláltuk az alacsony keresetűek cukor hozzáférését támadó érdekeltségi körök felkutatásával, ami...
Ott fut GYURCSÁNY mindenki utána!

Holle anyó 2014.02.17. 17:08:36

@Gera: Hülyeség Igazad van NAGY GERA! Nincs itt semmiféle áfacsalás. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Gera 2014.02.17. 17:08:49

@Holle anyó: Te tényleg egy ostoba kretén vagy. Én egy szóval nem mondtam, hogy nincs áfacsalás. Pont azt mondtam, hogy van. Ezt Horváth előtt is tudta mindenki. Mint említettem, Horváth nem ebben mondott újat és én pont azzal nem értek egyet. De hajlandó vagyok revideálni az álláspontom, amint előkerül bármi konkrétum, ez az, amire egyre kevésbé számítok.

Holle anyó 2014.02.17. 17:11:16

@Gera: Abban egyébként valóban igazad van, hogy a NAV szereti megfordítani a bizonyítási kötelezettséget, ami törvénytelen, de azt nem ilyen esetekben teszi. Hanem pl. úgy, hogy győződj meg, hogy a partnered rendelkezik-e azokkal a munkaeszközökkel és alkalmazottakkal, akikkel majd elvégzi azt a munkát, amit megrendeltél tőle.

Na hát erre én is azt mondom, hogy a NAV kapja be!

De itt nem erről van szó.

kunzoo 2014.02.17. 17:11:35

@Gera:
Elmagyaráztam már hogy itt a TESCO és tsai NEM végfelhasználók. A végfelhasználók mi vagyunk.
Ha bemész egy étterembe és rántotthúst rendelsz bízol az eladóban hogy az a hús amiből kajád csinálja az OK. Nem hiszem hogy vigasztalna az hogy ha kiderül "valahol" féláron megkapott valamit amiről kiderül hogy gond van vele....akkor kielégítene Téged a magyarázata: "féláron vót', egy internetes címrű' rendeltem a neten. Nem jó? Na és? Tehetek én róla?" "A húsgyárban rohadtdrága vót' nehogymá onnan rendeljek"

Gera 2014.02.17. 17:11:38

@Holle anyó: Te amikor villanyszerelőt keresel, az alapján választod ki, hogy minél drágább legyen, mert akkor biztos rendesen adózik? Elismerésem.

Gera 2014.02.17. 17:14:50

@kunzoo: Baszki, ha az étterem tudja igazolni, hogy legális forrásból vette féláron a húst, akkor megsúgom, hogy semmi baja nem lesz ebből azon kívül, hogy többet nem eszek ott. Csakhogy a dolognak ez utóbbi részét nem kellene idekeverni, mert ugye itt szó nincs ilyesmiről.

Holle anyó 2014.02.17. 17:15:01

@Gera: Nem baj, mert a konkrétumokat nem is neked kell megvizsgálnod és az ügyet eldöntened. Személy szerint te más ügyekről sem kapsz konkrét bizonyítékokat. Ha megölték Hózsi bácsit, akkor a rendőrség bizonyít, ő látja a konkrétumokat, te meg a sajtóból értesülsz arról hogy a Józsibá megölése ügyében vádat emeltek XY z-i lakos ellen. Oszt mégis elhiszed, hogy Józsibát megölték, pedig nem is láttad.

Holle anyó 2014.02.17. 17:16:42

@Gera: Nem, mert én magánszemély vagyok. De ha vállalkozó lennék, akkor utána néznék, már csak azért is, mert ha átbasz, akkor cseszhetem az áfát és még meg is bírságolnak.

Gera 2014.02.17. 17:18:18

@Holle anyó: Aha, persze. Csak ha azt hozzák ki ebből a hatóságok, hogy nem volt semmi, akkor azt persze nem hiszed el nekik. Amúgy jogosan, elég vicces szokott lenni, amikor az állam saját maga ellen vizsgálódik. Pont ezért nonszensz az az elképzelés, hogy a bizonyítékok közzététele nélkül bármi lehet egy ilyen ügyből. Ezt csak egy hülye nem látja. Innentől meg nehéz eldönteni, hogy akkor most tényleg van valami vagy csak Horváth kavarja a szart, magától vagy valakinek.

Gera 2014.02.17. 17:20:25

@Holle anyó: Elég kevés eszköz áll ehhez a rendelkezésedre. Hogy tetszene, ha a villanyszerelő egyik alkalmazottjának az elmaradt járulékbefizetéseit rajtad, mint megrendelőn hajtaná be az állam, mondván, hogy hát ezér volt olyan óccsó, jobban kellett volna figyelni.

Holle anyó 2014.02.17. 17:28:28

@Gera: Te olvasol is, vagy csak fröcsögsz? Bazmeg, láttad, hogy mit írtam fent a megfordított bizonyítási kötelezettségről?

Megnézném, hogy működő adózó-e, mióta működik, élő adószáma van-e, ezt lefűzném az iratok közé és bizonyítva, hogy utána néztem. Ennyi.

Nagyzee 2014.02.17. 17:29:14

@Nagyzee:
Lőttem róla egy képet:
kepfeltoltes.hu/view/140217/Cukor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Komoly cég benyomását kelti a forgalmazó, az biztos...

Mária 2014.02.17. 17:32:03

@Transylvanianmixedgrill:

"Forrás? Honnan veszed ezt? Ki mondott ilyet? "

legutóbb például itt:

"Pedig a Négy Tigris Piac a Kőbányai út másik oldalán működő nagykereskedői hálózatokkal közösen országos jelentőséggel bír a kispénzű vásárlók fogyasztásában, olcsó termékekkel való ellátásában – tehát az itteni kereskedelmi funkciónak szociális vonatkozása is fontos.

De miért pont most juthattak arra a döntéshozók, hogy feláldozzák az egyébként nemcsak helyi érdekeket szolgáló piac működését?"

hvg.hu/itthon/20131213_Megszuno_piacok_A_kozeposztaly_neveben

De ha beírod bármelyik nagy hírportál keresőjébe, hogy józsefvárosi piac, szépen kapod a találatokat évekre visszamenően, amiben ezzel érvelnek a kínai kisker-nagyker létjogosultsága mellett.

Gera 2014.02.17. 17:38:51

@Holle anyó: Ez szuper. Na, ez ugye semmit nem ér :) Feltételezem, hogy aki a végén eladja a teszkóknak a cukrot, az abszolút legális, hosszú évek óta működő cég.

Holle anyó 2014.02.17. 17:42:45

@Nagyzee: Hát még ha tudnád, hogy az ömlesztett cukrot (szavatosság szempontjából ez nem cikis termék) egérszaros zugraktárban csomagolják, a csomagológépben csak a papírt cserélgetik, egyszer ilyen gyártó van ráfestve, egyszer olyan. :))))))))
Vegyél három különböző cukrot és hasonlítsd össze.
:))))

Az olaj azért olyan, mint a víz, mert csomagolás előtt pálmaolajjal van felhígítva, ami olcsó.

Tíz kicsi indián 2014.02.17. 17:45:39

Elsikkadt, mert Horváth András is csak azt csinálta, amit ilyenkor Magyarországon szokás. Dobálózott számokkal, meg homályos utalásokkal, meg zöld mappával. De bárki bármilyn egzakt adatot fel tud idézni, amit ő mondott el? Hogy pl. a Jézus Szíve Mgtsz. tavaly 150 tonna kakasos nyalókával csalta el az ÁFA-t? Na ugye. Mert az már "üzleti titok". Na persze. De az állítólagos zöld mappa kilopása az APEH-től az teljesen helyénvaló volt.
Szóval haknizott egy jót, remélt némi politikai hátszelet, majd minden szépen lassan belesüllyedt a mocsárba.

Holle anyó 2014.02.17. 17:45:58

@Gera: A baj az, hogy a teszkó nem a gyártótól vásárol, pedig annál egyetlen beszerzés sem lenne olcsóbb. Oszt részemről itt be is fejeztem ezt a parttalan hülyeséget.

Nem kell indokolatlan közbenső kereskedést fedezni, mert büdi. Ennyi

Én nem vásárolok olyan cégnél, akiről tudom, hogy így szerzi az árut. Bojkottálom.

Holle anyó 2014.02.17. 17:49:53

@Tíz kicsi indián: Az akta kilopása nem volt helyénvaló. Sőt egyenesen fölösleges volt, mert csak az ügyszámokról kellett volna készíteni egy listát. :)))))))
Ez azonban nem érinti azt, hogy az áfacsalást hatóságilag elnézni súlyos mulasztás.

Holle anyó 2014.02.17. 17:54:24

@Gera: Gondolom, nem akar azonnal börtönbe kerülni. Azt meg nem tudjuk, hogy a feljelentésben- egyébként szabályszerűen - milyen bizonyítékokat jelölt meg. Mert abban az eljárásban megteheti, de nyilvánosságra nem hozhatja.

Ruszin Zsolt 2014.02.17. 18:09:17

A forgalmat adóztató csalás mindig is létezett és amíg lesz ilyen adó addig azt részben el fogják csalni (még az USA-ban is, bizony). A kérdés az, hogy a modern technika és a szédületes adatfeldolgozási lehetőségekkel kíván-e élni a NAV. Ha rajtuk múlna nyilván megteszik, mert minden hivatali vezető szívesen domborít a visszaélésektől megtisztított iparágakkal, vagy a nagy számban lefülelt adócsalókkal. Világos. A módszer alkalmazása során azonban az adóbefizetést elsíbolókat kell elkapni, nem pedig a beszerzőket. A folyamatokat látva világos, hogy néhány éven belül fordulat következik majd be az adóelkerülés terén, ami azonban komoly árszínvonal emelkedést fog okozni. Vagyis minden drágább lesz. Gondolom a cikk írója is ezért kért előre elnézést. Tehát az lenne a legjobb, ha a hivatal minél több adatról értesülne és emberi kéz kizárásával automatikus értesítésekkel kezdene vizsgálódni, annak érdekében, hogy a kiválasztási rendszer ne legyen manipulálható. Aki szakember, érti, hogy mi írok, a laikusoknak pedig csak annyi, hogy féljenek csak, mert ez fogyasztóként bizony fájni fog. Meglátjuk majd a liszt, a cukor, az olaj és a hús árán.

Azt viszont, amit Horváth András képvisel nem szabad támogatni. Ő a beszerzőknél büntetné évekkel később az adóhiányt, amit nem is a beszerző okozott. Ez persze ütközik az uniós joggal, de ez kevéssé zavarja. Azt mondja, hogy az Európai Bíróság ítéletei csupán azt jelzik, hogy a hivatal nem tett le elég "produktumot" az asztalra. Köszönjük, az ilyen vélelmező, minősítgető, a kellő körültekintés hiányára hivatkozó "produktumokat" már bőségesen megtapasztaltuk, köszönjük, elég volt. Az Európai Bíróság ezt a módszert lényegében betiltotta. Most már csak el kellene fogadni. Horváth András úrnak is.

Abban viszont egyetértek, hogy ki kell vizsgálni, hogy miért kapott 17 cég 170 MdFt áfa kiutalást 2011-2012 vizsgálat nélkül. Ha ebben volt valahol korrupció, akkor sajnos nehéz lesz megtalálni a felelősöket.

AntiKorrupt 2014.02.17. 18:21:14

Áfacsalás útján kerül a boltokba a cukor 80-90 százaléka. Lehet azon örülni hogy emiatt lesz olcsó a cukor, és Mari néni is meg tudja venni, de nem ilyen egyszerű a helyzet.

A maffia beépült a politikába, behálózta a hatóságokat, és
rendszerszinten biztosítja magának a szabad rablást ÁFA-csalással,
jövedéki adó csalással, járulékcsalásokkal, az állami és uniós
támogatási pénzek korrupt elosztásán keresztül, az önkormányzati és
állami közbeszerzések korrumpálásán keresztül, több független elemzés
szerint a GDP 20-25%-át lopják el így, ebben a kisemberek adókerülése benne sincs, ezek kifejezetten az oligarchákhoz, a politikai-gazdasági korrupcióhoz köthető csalások. A kiszivárogtatókat minden lehetséges eszközzel tapossa, nyomja el a rendszer, agyonverik, ellehetetlenítik, mint az olajügyeket leleplező Karancsi Tibort, vagy egyszerűen megölik, mint Karancsi több kollégáját.
Szervezetten fosztanak ki bennünket, és az adónkból fizetik saját védelmüket - ellenünk.
Az állam költségvetéséből így hiányzó ezermilliárdokat az állampolgárok és cégek adóinak gátlástalan emeléséből finanszírozzák. Ez versenyhátrányba hozza a magyar cégeket és munkaerőt, és emiatt van Mari néninek csak az olcsóbb, áfacsalt cukorra pénze. Ha az áfacsalásokat fel lehetne számolni, és a politikai vezetést és a hatóságokat a maffiától megtisztítani, ezek a problémák egyszerre szűnnének meg.

nu pagagyí 2014.02.17. 18:37:54

@Holle anyó: Mire a Tesco-hoz (CBA-hoz, stb.) jut az áru már kifehéredett.

Horváth leírta hogyan működik a dolog.
A lánc első tagja csalja el Áfát, aki vagyontalan, fellelhetetlen, akár le is csukható. Onnantól húsz százalékkal olcsóbban forog az áru. A többiek "jóhiszeműen" vásárolják meg a piacon levő legolcsóbb árut, hiszen vásárláskor az eladó még kifogástalan pedigrével rendelkezik, lebukni majd később fog. A közbeiktatott viszonteladók csak arra kellenek, hogy minimális haszonért továbbfehérítsék az árut.

Nehéz fogást találni a lánc végén álló cégen. Annál nehezebb persze, minél inkább nem akarja a hatóság leleplezni a csalást. Horváthnak pont ez volt a baja és ezért fordult a nyilvánossághoz. Szerinte a Nav vezetése akadályozta a lánc felgöngyölítését. Ezt a fajta szervezett csalást csak beépülő emberekkel lehet feltárni, a NAV vezetése pedig nem kérte a sem a pénzügyőrséget, sem a rendőrséget a nyomozáshoz. Elégedettek voltak a lánc elején álló hajléktalan "leleplezésével" és gyorsan lezáratták az ügyet. Sikerként pedig azt könyvelték el, ha lefoglaltak egy nejlon szatyrot a százmilliárdos adótartozás fejében. Mindenki lehet hülye, de az ne az államigazgatás csúcsán ücsörögjön.

kunzoo 2014.02.17. 18:54:11

@Ruszin Zsolt: Azért a dolog nem példa nélküli.Ha jól tudom akkor munkaügyi dolgoknál van egyetemes felelősség. Ha dolgoztatsz egy alvállalkozóval és az feketén dolgoztat, Te is felelős vagy. Pont azért vezették ezt be hogy ne lehessen "lepapírozni" kamu vállalkozói szerződésekkel. Ennek valahogy be kell szivárogni a kereskedelembe is. Ne legyen elég hogy papír van róla, így mosom kezeimet. Az eladónak felelősséget kell vállalnia az általa forgalmazott termékért, elvárható tőle a gondosság. Egy ilyen kevés szereplős piacon mint a cukoré, az minimum elgondolkodtató hogy a gyári ár feléért veszek cukrot egy egyszemélyes kft-től amit a múlt héten alapítottak 2 millió törzstőkével, és ezertonnaszám árulja a cukrot.

Azért ne nézzük már egymást hülyének.

lyken 2014.02.17. 21:21:47

@Willie: "10%-os munkanelkuliseg mellett teljesen mindegy, hogy hanyan es hova mennek, mert mindig lesz valaki, aki a helyukre lep igy a jovedelmuk nem esik ki gazdasagbol."

Tehát ha eddig 10 millió ember 10 millió kg kenyeret vett naponta, akkor mostantól 8,5 millió ember is 10 millió kg kenyeret fog venni? Vagy hogyan képzeled? Ki tudnád fejteni, mert nem sikerült pontosan megfejteni a logikádat.

Achmed, a hitetlen 2014.02.17. 21:41:18

Nem tudom, csak nekem jutott eszembe ez a cikk?
index.hu/gazdasag/2014/01/22/lecsapott_a_nav_a_sovereign_cukorra/
Az előzményekben olvasható, hogy egy indexes cikk alapján indított vizsgálatot a NAV... hát gratulálok neki.

@AntiKorrupt: a GDP 20-25%-át lopják el így? Ez kurva sok, van valami forrásanyag hozzá? Én eddig a legvadabb becslést úgy 1000 milliárd körül hallottam. De mint tudjuk, Magyarország jobban teljesít...

@Mária: szépen haladunk a baráti és testvéri Észak-Korea felé. Csillivilli de fenntarthatatlan és kihasználatlan üveg-fém-beton monstrumok, közben a nép szegénységbe és rabszolgaságba taposva nyomorog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.18. 06:42:24

@Achmed, a hitetlen: Ezen szoktam csodálkozni. Több éve (5-8) működő bűnszerveztek, aztán valahogy csak most derül ki... Milyen érdekes... Eddig mit csinált a NAV?

lyken 2014.02.18. 06:57:24

@Achmed, a hitetlen: Valamit kever. A 20-25% az a GDP-hez viszonyított teljes adókerülés.

hvg.hu/gazdasag/20130919_A_magyar_GDP_37_szazalekat_is_elerheti_a
www.napi.hu/ado/lepne_az_eu_az_afacsalasok_visszaszoritasa_erdekeben.575694.html
"Az Európai Bizottság legutóbb szeptemberben tette közzé adatait az áfacsalások becsült gazdasági hatásairól. Brüsszel szerint például 2011-ben az EU tagállamai összesen mintegy 193 milliárd euró (mintegy 59 100 milliárd forint) áfabevételtől estek el, ami GDP-jük körülbelül 1,5 százalékát teszi ki. Magyarországon Brüsszel szerint abban az évben az állam a GDP 3,7 százalékának megfelelő 3,7 milliárd euró (1133 milliárd forint) áfabevételtől esett el. Brüsszel szerint a kiesésnek több oka is lehet, de meggyőződése, hogy a csalás ebben komoly tényező."

Tehát az ÁFA 3,7%, de ez becsült adat és egyelőre csak 2011-ről van feldolgozott adat.
Érdekesség, hogy a külföldön élő/dolgozó magyarok által hazautalt összeg a GDP 1,8%-át teszi ki. Ennek több mint a fele banki törlesztésre megy, de a maradék nagy valószínűséggel bekerül a napi pénzforgalomba.

Áfa Töprengő · http://afatoprengo.blog.hu/ 2014.02.18. 07:43:41

Még egy gondolat: a NAV folyamatosan tegye közzé a legérintettebb termékek listáját. Az cég, aki kereskedelmi céllal (nagy/kiskereskedelem) havi Xmillió forintot meghaladó összegben kíván ilyen terméket vásárolni belföldi beszerzésként (=áfa levonásávával), az előzetesen adja le a beszállító alapadatait a NAV-hoz (mittudomén, adószám, cégnév, kapcsolattartó elérhetősége, várható volumen). Ezzel akár a "kellő körültekintés", "tudja vagy tudnia kellett volna" kérdést is letudja, vagyis ő tényleg óvatosan járt el, és innentől nem hibáztatható: a NAV dolga, hogy ha valami tényleg gyanús, utána fusson.
Így nem 1 - 2 - 3 - 4 hónappal később futnak össze az adatok a NAV-ban arról, hogy egy cég olyan áfát vont le, amit elvben az eladó nem fizetett meg; hanem előre ott lesznek az információk.

lyken 2014.02.18. 08:18:15

@Áfa Töprengő: Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a politikus szavazza meg újra, hogy legyen visszahívható. Vagy legyen anyagilag felelőssé tehető. Vagy legyen elszámoltatható. Vagy hogy harapja magát tökön.

A politikus visszahívhatóságát egyébként ha jól emlékszem a pártok teljes egyetértésben törölték el 1996-ban, majd 1998 után se találta a kormány lényegesnek a visszaállítását, ahogy 2002 után se.

AntiKorrupt 2014.02.18. 08:38:18

@Achmed, a hitetlen: olvasd el még egyszer, a GDP 20-25%-át nem az ÁFA-csalásra írtam, hanem a maffia által lenyúlt összegekre, önmagában az Áfacsalás 1000 milliárd körüli összeget tesz ki, H.A. és az EU becslése szerint is.
A politikai-gazdasági oligarchiához köthető tevékenységek:
- nagyüzemi ÁFA-csalás
- jövedéki adó csalás
- járulékcsalások
- állami és uniós támogatási pénzek elosztásánál haverok előnyben részesítése, többszörös túlszámlázások
- önkormányzati és állami közbeszerzések korrupciós ügyei, 10-20% kenőpénzek + túlszámlázások (a nagyságrendet jelzi, hogy csak Simicska 431 milliárd értékű közbeszerzést nyert 2013-ban)
Ezen utóbbiakat nem tartalmazzák a feketegazdaságról szóló becslések.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.02.18. 09:58:16

Csoda,hogy még működik ez a kóceráj!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.18. 11:25:48

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Volt egy erre irányuló kutatás Brazíliában, ahol ugyanez volt a jelenség, hogy olyan mértékű korrupsün volt, hogy valójában nem működhetett volna.
Aztán nekiláttak a törvényeket a valósághoz igazítani, és elkezdtek javulni a dolgok.

(Indexen volt egy intrerjúban, egy volt NGM-es monta el.)

lyken 2014.02.18. 11:45:22

@ColT: "Aztán nekiláttak a törvényeket a valósághoz igazítani, és elkezdtek javulni a dolgok."

Magyarországon olyan sikeresen hülyíthető a nép a populista politizálással, hogy szerintem amíg nem kap mg 8 évet a fidesz, aztán még 8-at a Viktor és nem rágják le csontig az országot, addig nem nyílik ki az emberek csipája.
A mai Magyarország egy csoda egyébként. Az emberek képesek a saját érdekeik helyett a politikusok érdekeit messzemenően mindenek fölé helyezve választani. Ez az igazi önzetlenség. 30-50 év eladósodást bevállalni a Viktorért meg a Feriért megy a Simicskáért és társaikért. Ez az igazi keresztényi magatartás, gratulálok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.18. 11:54:34

@lyken: Ennyi :D
Nem volt egy értelmes kormány tizenéve. Még mindig ugyanaz a politikai elit. He?

Hamajd 2014.02.18. 14:44:47

@lyken: " Viktorért meg a Feriért megy a Simicskáért és társaikért."

Ők maguk az ország, így ha az Istenadta nép akár többször is újraválasztja őket, az ország érdekében cselekszik.:(

lyken 2014.02.18. 16:32:36

@Hamajd: Emlékszel arra a palira pár hete a hírekből akit kerget a rendőrség, mert 2 milliárdot forint áfát elcsalt? Írták, hogy utólérhetetlen, mert valahol a Bahamákon vitorlázgat. Egyébként meg kiadatási egyezmény sincs és amúgy is el fog évülni az ügy.
Erről az jutott akkor eszembe, hogy politikus bűnöző nincs. Mert ugye amit csináltak, azt törvényessé tették.
De ezen kívül, mikor összedől az ország és jegyre lesz a fogpiszkáló is, ők vajon hol fognak vitorlázgatni abból amit összegyűjtögettek "munka" közben?

Achmed, a hitetlen 2014.02.18. 17:47:34

@AntiKorrupt: én sem az ÁFA csalásra értettem, hanem az össz állami korrupcióra, azért is lepődtem meg.

lyken 2014.02.18. 19:40:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Bár ahogy az eddigi összes kormányt megismertem, mind megtartotta a pénzt. "

Valószínűnek tartom, hogy emiatt aránylag indifferens a probléma az átlagember számára. Ha egy köztörvényes bűnöző és egy politikusbűnöző közül kell választani, kb. egálban lesz a megítélésük. És manapság minden politikust bűnözőnek tekint az ember. Kimondva vagy kimondatlanul.

lyken 2014.02.18. 19:47:49

@ColT: Majdnem azt mondtam, hogy a rendszerváltás óta se, de az az igazság, hogy az elmúlt ezer évből se tudtam mondani.

Bee-zony 2014.02.18. 21:13:08

„Áfacsalás? Érdekel még valakit?”
Igen, pl. őt; a szerencsétlen eddig még nem értette meg az idők szavát…
„A NAV nyomoz, én megőrülök”
index.hu/belfold/2014/02/17/a_nav_nyomoz_en_megorulok/

Bee-zony 2014.02.18. 21:16:28

„150 ezren dolgoznak ingyen a pártoknak
Budapest — Egy nagyváros lakossága, számításaink szerint több mint 150 ezer pártaktivista kezdte meg tegnap a jelöltállításhoz szükséges ajánlások gyűjtését.
Az aktivista számháborút a Fidesz nyerte, állításuk szerint minden idők legnagyobb, százhétezer önkéntesből álló csapat segíti munkájukat, míg az ellenzéki Összefogás kampányát 30-40 ezer aktivista támogatja.” (...)
www.blikk.hu/blikk_aktualis/150-ezren-dolgoznak-ingyen-a-partoknak-2237793

„...azt a 107 ezret, amiről vetítenek, nyugodtan osszák el 10-el, és még akkor nagyvonalú voltam. 17 ezer aktivistánál többel a Fidesz nem rendelkezik.”
„A Fidesz 2011-es taglétszáma 30 ezer volt.”

Akár 150 ezer, vagy 30 ezer vagy 17 ezer, így is meggyőző, arra vonatkozóan, hogy Magyarországon aljasokból+ostobákból áll a többség. Ezzel szemben csak az a félmillió kivándorolt van, akik a lábukkal szavaztak, ők viszont nem magyarországi politikai erő. Ebből nem nehéz felfogni, hogy Magyarország sorsa egy lefelé mutató egyenes vonal, ahol az egyenes vonal társadalmi tömegkatasztrófával, éhséglázadással vagy polgárháborúval ér véget.
Gy. Ferenc (legyen fegyenc) mondta: „hátha jön egy új politikai elit…” Honnan? Hacsak nem japán, vagy skandináv importból…
Egy pöcegödörben nincs nagy választék alapanyagokból, és ami a belőlük való várépítést illeti, nagyot és büdöset és nem tartósat lehet belőlük építeni, ennyi.

Ruszin Zsolt 2014.02.18. 21:37:16

@kunzoo: Alma - Körte. A munkaügyi csalásokat ne keverjük bele az áfa ügyekbe. Ráadásul a Tóth ügyben hozott Kúria ítélet egyértelműen kimondja, hogy áfát nem lehet azért megtagadni, mert az alvállalkozó nem jelentette be a dolgozókat.

Közkeletű tévhit, hogy egy kiskereskedő minden jöttment adócsalótól beszerez, csak olcsó legyen.

Hamajd 2014.02.19. 11:16:46

@lyken: " Írták, hogy utólérhetetlen, mert valahol a Bahamákon vitorlázgat. Egyébként meg kiadatási egyezmény sincs és amúgy is el fog évülni az ügy."

Szerintem a 2milliárd töredékéért, baleset érheti, vitorlázás közben, a többi Bahama-szigeteki magyar meg okul.

dbeata 2014.02.20. 15:49:54

@Mária: A proli most már a turiból öltözködik, nem tudja megfizetni a kínai ruhacikkeket. Legfeljebb vegyiáruért megy a piacra.

süti beállítások módosítása