Skip to content


       Szűrés lista

A konszolidáció első lépése

És akkor a második napon megkezdődött a KONSZOLIDÁCIÓ!
Így, csupa nagybetűvel!

Az árkokat a választók betemették, a szeretet és az összefogás békemenete célba ért, most aztán megmutatják, hogy milyen a békés, egymást meghallgató, kompromisszumkész és a kompromisszumot kereső-igénylő új rendszer.

Az egész új korszak pedig azzal indult ma, hogy kizavarták a munkásokat a Szabadság térre, akik hozzákezdtek a német megszállás emlékművének építéséhez. A botrányos körülmények között "kiválasztott" ízléstelen szoborcsoport építéséhez. 

Hivatalosan is február 19-én  "elcsúsztattak" az éptíkezést májusra, hogy a kampányt ne terhelje ez a "probléma"

"Február 15-én, a választási kampány hivatalosan is elkezdődött. Belátom, hogy a mostani pillanat aligha alkalmas arra, hogy együttérzéssel és higgadtan mondhassuk el véleményünket egymásnak” – fogalmaz Orbán Viktor kormányfő abban a válaszlevélben, amelyet a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) vezetőségének küldött, Orbán Viktor megfogalmazása szerint az a veszély fenyeget, hogy „a legnagyobb jó szándék mellett sem halljuk meg egymás hangját”. Ezért a miniszterelnök a levélben azt javasolja, hogy a párbeszédet „a mindannyiunk számára megújulást hozó húsvéti ünnepek után” folytassák."

Húsvét után milyen párbeszéd fog folytatódni, drága Miniszterelnök úr?
Előbb építkeznek, aztán tartanak egy látszategyeztetést? 


tér1.jpg

 tér1.jpg

 tér1.jpg

 tér1.jpg

 (A képeket köszönjük Fanó Show-nak!)


(Kép: 444.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr215987969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Žďárský 2014.04.08. 15:55:24

Erre szavazott a drága nép, ház ezt kapja. Gondolom Rogánnak is lett azóta legalább még egy háza...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.08. 16:12:44

Hogy itt mi lesz még legalább négy évig...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 16:21:52

Várkert bazár bezárása a kinyitás után? :D
Ez is olyan.
Konszolidáció hát, a Közgép bevételeié :S

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 16:27:52

Ez az egész "Szegény ártatlan Gábriel arkangyalt" (tényleg jó, hogy a horthy-magyarországot nem mindjárt Jézushoz, vagy egyenesen a Kaporszakállú Atyaúristenhez hasonlították, beérték Gábriellel) meghágja a csúnya birodalmi sas, valami olyan döbbenetesen pofátlan, hogy az egyszerűen felfoghatatlan.

De hát a magyar nép a vitát (erről is) lezárta vasárnap, úgyhogy haladjunk.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 16:35:41

@ColT:

Majd az EP választások előtt megint átadják három napra.

InversioN 2014.04.08. 16:40:08

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: A biznisz le van zsírozva, a közpénz el kell jusson a megfelelő helyekre. Persze, hogy folytatják. A kampány költségeit ki kell fizetni a finanszírozóknak.

Egyébként a sas egy gyönyörű és méltóságos állat, nem értem minek belekeverni ebbe. Aztán majd a sok debil megint megy ki réti sast mérgezni, de ezúttal politikai legitimációt érezve.

MasterMason 2014.04.08. 16:48:24

Végül is egy 100 milliós orosz, egy kétszáz milliós amerika meg egy több tízmilliós anglia összefogása kellett ahhoz, hogy lenyomják a németeket, de szerintetek a magyaroknak egyedül is ellen kellett volna tudnia állni annak a hadseregnek amely legyőzéséhez még úgy is több év kellett, hogy a kor leggazdagabb és legfejlettebb több száz milliós nemzetei harcoltak ellene?! Lengyelországot, franciaországot is pillanatok alatt legyőzték a németek, pedig jóval többen voltak nálunk és jóval fejlettebbek is voltak. A németek voltak 60 millióan mi voltak 9 millióan. De mondok én neked valamit, tudod a német megszállásig Európában egyedülálló módon a magyar zsidóság szinte teljes egészében érintetlenül életben volt. Európában már 5 millió zsidót irtottak ki a németek, de nálunk még életben voltak és nem is deportálhatták őket a haláltáborokba, amíg meg nem szálltak minket!

Szembe kéne nézni a múlttal, azzal, hogy ha a magyarok a zsidók halálát kívánták volna akkor önként és dalolva deportálhatták volna őket és abban az esetben 42 tavaszára a magyar zsidóságot teljesen kiirthatták volna 42 tavaszára nem lett volna zsidó ember Magyarországon.

1944-re elején gyakorlatilag sehol nem volt már életben Európában a zsidóság, kivéve Magyarországot!

Arról nem is beszélve, hogy amíg egy 300 éves faji törvényekkel rendelkező állam polgárai, a szabadság hazájának csúfolhatják saját bűnös múltjukat és büszkék lehetne arra, addig nekünk sincs miért szégyenkezni.

Olyan ez mintha egy 15 éves vékonyka kis-srácot azzal vádolnának, hogy ugyan látta, hogy az az 5 kigyúrt felfegyverzett férfi megöli azt az idős nénit és kirabolja, de nem tett semmit ezért bűnös? És akkor utána rendőrbácsi majd elmondja a kisgyereknek a tanúskodás közben, hogy szégyelld magad te kis vézna, hogy nem tettél semmit, örökre szégyent hoztál magadra!?

Tényleg beteg az agya ezeknek a baloldali meg liberális politikusoknak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.08. 16:59:23

@Free-Press: eBBEN VAN VALAMI,DE MOST NEM EZ A TÉMA.
dE hORTHYZÁSNÁL MINDIG ESZEMBE JUT,HOGY MI A LÓFASZT TUDTUNK VOLNA CSINÁLNI?

Bocs de úgy maradt a billentyűzet.

InversioN 2014.04.08. 17:00:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Többség vagy nem többség, minden intézményben ők vannak beágyazva még hosszú évekre, nem egyszer a 2/3 erejével. Ha elvesztették volna a választást, akár 2/3-ot adva az ellenzéknek, a bebetonozott emberei olyan gyorsan vinnék romba az országot, hogy még idő sem lenne törvényt módosítani meg leváltani embereket és előrehozott választást kell kiírni. És a zombik szavaznának is a Fideszre, hiszen látták, hogy az ellenzék 3 hónap alatt vitte csődbe az országot (igen, MNB, ÁSZ, NMHH stb. segítségével ez lehetséges, elég egyszerűen).

hanta boy 2014.04.08. 17:06:25

Budapest ballibsi népessége arra szavazott, hogy épüljön az emlékmű.....

Egészségükre!
(egyébként mit vártak?)

hanta boy 2014.04.08. 17:07:43

Egyébként meg az emlékmű felépítésével ismét sikerült a Fidesznek a JOBBIK programját teljesítenie......

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.08. 17:09:27

volt német megszállás? volt. törikönyvet elő, a legmodernebbet, és hajrá. mert a Horthy-kor miniszterelnökét deportálták a német megszállás után a németek. meg a belügyminisztert, meg Horthy fiát, aztán Horthyt.

ezekután a fröcsögő hazug zsidóság szavának nem kéne bedülni az emlékmű kapcsán. mit hallgassunk meg a hazugságon?
amúgy tök felesleges, és mondom, gumicsont a szobor, csak ne csináljunk már úgy, mintha a szobor jelentése megosztó lenne.

persze egyetértek, nyilvános vitán kéne lealázni a mazsihisz-zsidókat a töri kapcsán, meg mondani nekik ha beleakarnak szólni magyarok dolgaiba, bel- és külpolitikába, akkor alapítsanak egy zsidó pártot.
mert amúgy közük nincsen hozzá.
ez a magyarok országa, nem izraeli városállam.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.08. 17:10:05

ez lemaradt az elejéről:

az hogy ízléstelen a szobor, az tény, így van amúgy, de a gumicsontba ne másszuk már bele értelmes emberként

hanta boy 2014.04.08. 17:18:16

hvg.hu

"Németországban az alkotmánybíróság jogkörének szűkítését fontolgatják a konzervatív CDU-ban. Német konzervatívok egy csoportja szerint az alkotmánybíróság ítéletei a társadalom liberalizálódásának irányába hatnak, és a testület ezzel túlterjeszkedik hatáskörén"

Ezt nem hiszem el!!

Már Merkel is Orbánt másolja?
(Németországban persze az Alkotmánybíróság hatáskörének csökkentése demokratikus, míg Magyarországon az Alkotmánybíróság hatáskörének csökkentése diktatórikus lépés....)

szíj 2014.04.08. 17:26:34

@Free-Press: Azért nézz utána egy kicsit jobban azoknak a történelmi tényeknek.

MasterMason 2014.04.08. 17:34:52

@szíj: Utána néztem:

A 300 éves múltra visszatekintő amerikai faji törvényektől egyenes út vezetett a holokauszthoz.

Az amerikai fasiszta egyesült államok bűnös faji törvényei és rabszolgatartó múltja manifesztálódott Európában azáltal, hogy más hatalmak is Angliához és Amerikához hasonló gyarmatokat és faji törvényeken nyugvó apartheid rendszereket akartak maguknak.

Amerika bűne a holokauszt. Az egész amerikai népnek felelőssége van abban, hogy mindezt megtörténhetett.

Ide vezet az, ha a szabadság hazájának neveznek egy olyan államot, amelyben a rabszolgatartás és a faji politikai 300 éven keresztül a mindennapok része. Amennyiben továbbra is megengedjük, hogy egy rabszolgatartó fajirtó állam és annak politikusai szabadságnak nevezzék a saját faji törvényeiket, a bűnös múltjukat, úgy megvan rá az esély, hogy mások újra követik majd a rossz példájukat és az amerikai politikusokhoz hasonlóan szabadságként kezdik értelmezik az egykori faji törvényeiket.

Amerika nem akar szembenézni a múltjával és saját felelősségével a holokauszt kapcsán, a mi felelősségünk, hogy minden egyes alkalommal emlékeztessük a világot amikor a holokausztról szó esik majd, hogy a rossz példa, a fasiszta amerikai politikusok cinizmusa, az amerikai nemzet bűne és faji politikájának gyümölcse tárul a holokauszt képében a világ elé.

Amikor azt mondják, hogy Amerika a szabadság hazája az olyan mintha azt mondanák, hogy a náci Németország a humanizmus bölcsője. Emlékezzünk az Amerikai politikusok embertelen faji törvényeire, emlékezzünk rá, hogy Amerika nem a szabadság hanem a faji törvények, a rabszolgatartás, a fasizmus hazája.

Emlékezzünk, hogy a 300 éven keresztül tartó faji politikát és embertelenséget ne nevezhesse többé egyetlen balnáci se szabadságnak!

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.08. 17:35:25

Elöbb írt egy kedves budapesti középkorú barátnöm (most komoly, na), hogy "milyen jó, hogy a Viktor nyert, mert a mocskos komcsik meg a zsidók mindent tönkrebasztak".

Nem értem én eztet, miért kell kreténnek lenni?

Bee-zony 2014.04.08. 17:37:00

@InversioN: A Fidesznek egyetlen (nyilvános) programpontja van, az: hogy „folytatjuk”. Nincs min csodálkozni.
mandiner.hu/cikk/20140319_orban_viktor_a_fidesz_programjarol_folytatjuk
(…) Azt mondta, a jelenlegi kormánytöbbség választási programja egy szóban összefoglalható: „folytatjuk”. (…)

Párbeszéd volt, van, lesz:
– Józsi, a kurva anyádat.
– A te kurva anyádat.
Bővebben:
dia.pool.pim.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00447a/moldova00447a_o/moldova00447a_o.html

jani888 2014.04.08. 17:40:55

@Free-Press: -"Belátom ,hogy a mostani pillanat aligha alkalmas arra, hogy együttérzéssel és higgadtan mondhassuk el véleményünket egymásnak” – Hát erről lenne szó.Nem pedig arról ,hogy a MAZSIHISZ diktátum-szerűen kijelent valamit és mindenki tele gatyával meghátrál. Az emlékmű épüljön csak fel ,mert a megszállás alapvetően megváltoztatta Magyarországon a politikai viszonyokat és ,ha a magyarság erre emlékezni akar, joga van hozzá .Akkor is ,ha egy agresszív ,nagyhangú ,törpe kisebbségnek ez üzleti okokból nem tetszik

nandras01 2014.04.08. 17:50:43

@Free-Press:
"a világgal az a gond, hogy az értelmesek tele vannak kétellyel, az ostobák mindig mindenben magabiztosak"
olvasva a tömény marhaságaidat, kedves free-press, mélyen igaznak tartom a fenti gondolatot.
persze az az igazság, hogy bizonyos mértékben irigyellek. nagyon egyszerű neked a világ- és még az az előnyöd is megvan, hogy nem használódik el az agyad...

InversioN 2014.04.08. 17:53:06

@jani888: Szerintem Orbán pont az agresszív, nagyhangú törpével egyenlő és nem a magyarsággal.

hanta boy 2014.04.08. 17:55:59

N. András Van!

Ilyet én is tudok....

Addig nincs baj, amíg az okos hülyéskedik, a bajok akkor kezdődnek, ha a hülye okoskodik!

A másik: " te még azt sem tudod mi a szervita rend, és a rendszer vita közti különbség"

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 18:00:28

@InversioN: "Aztán majd a sok debil megint megy ki réti sast mérgezni, de ezúttal politikai legitimációt érezve."

A magyar átlagpolgár szellemi szintjét ismerve ez a lehető legvalószínűbb forgatókönyv. Az elmúltnégyévben a libák is szoptak rendesen.

hanta boy 2014.04.08. 18:05:35

Fodor Gabika a magyar liberálisok letéteményese!

Ő majd kiáll és a testével is megvédi a szovjet megszállási emlékművet!

Nem kell ide német megszállási emlékmű!
(egyébként Gabika, hol van az az egymilliárd forint, amit elnökséged alatt lopott az SZDSZ?)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 18:07:37

@Free-Press:

Népek Krisztusa, Magyarország... nem is értem, miért nem kapott Horthy posztumusz Béke-Nobel díjat.

Valószínűleg a fasiszta USA, meg a gyíkemberek miatt.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 18:18:47

@tesz-vesz:

Nem csak ízléstelen a szobor, de hazug is, na meg persze nettó pártpropaganda. Természetesen minél hamarabb fel kell állítani. Ez a "Magyarok Dolga".

Remélem, éjjel ki lesz világítva.

Kár, hogy nem forog.

Stenonis 2014.04.08. 18:31:39

@Free-Press:
Legalább jelképes ellenállást kellett volna tanúsítani a németekkel szemben.
A megszállás után Horthynak le kellett volna mondania és ellenállásra szólítani fel a lakosságot.
Szívtunk volna, de a német megszállással is szívtunk.

Stenonis 2014.04.08. 18:40:27

@tesz-vesz:
Ha megszállnak egy országot, akkor illene ellenállni a megszállóknak.
Egyedül Bajcsy-Zsilinszky állt ellen.

Meg a délvidéken pár alakulat, akik nem kapták meg időben a parancsot.

Milyen vezetése volt az országnak? Látták, hogy mit tettek a németek Olaszországgal.
Ha már tudatosan készülünk a kiugrásra, akkor arra is tudatosan kell készülni, hogy a németek megindulnak. Sehol nem készítették fel a honvédséget, hogy védje meg a hont a németekkel szemben. Nem készültek katonai tervek arra az estere, ha a németek támadni fognak.
Március elején a magyar vezetés tudta, hogy a németek csapatokat vonnak össze Bécsben, a Muraközzel szemben, a Vajdaságban. És kurvára nem tettek semmit sem.

Utána meg csendes belenyugvással nézték, hogy a németek tönkrevágják az országot.

nandras01 2014.04.08. 18:51:12

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"Kár, hogy nem forog. "
ne adj tippeket!

Kovács Ferenc 14 2014.04.08. 19:11:55

Ez még csak a bemelegítés, mint a 2010-es utcaátnevezgetések. A feketeleves majd csak ez után jön! Lesz itt 40%-os ÁFA, 600 Ft-os kenyér, meg ezer hóka-móka,majd meglássátok!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.04.08. 19:59:12

@nandras01:

De tényleg beszarok ezen a csávón, pedig azért nem egy hülyegyerek... ízléstelen is, gumicsont is, úgyhogy állítsuk már föl, de legyen vagy tizenötméteres, hadd kapjanak agyfaszt a zsidrákok... igazi elbaszott, rozsdálló mellékvágány magyar "gondolkodás"...

Baszki, te tényleg hellokittysre pingáltad a házad???
Ja, igen, gecironda, de látnád a szomszéd milyen fejet vágott, mikor meglátta, az minden pénzt megér.

Végállomás, Kosúttér.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.08. 20:08:03

@Stenonis: 40 német katona halt meg a német megszálláskor, és állítólag 10 magyar katona. mit akarsz? egy Dont akarsz ide? egy Világost?

Ha Horthy lemond, az összes zsidót deportálják. ezt akarod?

kiugrás? a német megszállás előbb volt, ha nem tévedek...

és készültek rá:

1944. március 18-ára Hitler tárgyalásra hívta Horthyt, azzal az egyértelmű, a meghívottal persze nem közölt szándékkal, hogy a megszállás idején Horthy ne legyen itthon, tehát döntéshelyzetben. Bár felmerült Kállay kiutazása is, végül egy kisebb küldöttség indult útnak Klessheimbe, a kormányzót többek között Ghyczy külügyminiszter kísérte el. Már napokkal korábban jelentések érkeztek, hogy a magyar-osztrák határon (amely ekkoriban magyar-német határ volt) Wehrmacht csapatösszevonások tapasztalhatók, ezért Kállay és a kiutazók úgy állapodtak meg, hogy ha a kintiek számára világossá válik az invázió, Ghyczy (aki közismerten gyomorbeteg volt), a következő szövegű táviratot küldi: "Kérem tudatni feleségemmel, hogy jól vagyok." A távirat befutott, és a miniszterelnök fia, Kristóf, aki egyben a személyi titkára volt, azonnal megkezdte az angolbarát személyek telefonos riasztását. A hír ezután futótűzként terjedt, és ekkor égették el Kállayék a miniszterelnökségen, illetve minisztériumok munkatársai és ellenzéki politikusok máshol azokat az iratokat, amelyeket életveszélyesnek ítéltek német kézbe kerülésük esetében.[3]

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1llay_Mikl%C3%B3s#cite_ref-3

csendes belenyugvás? a kiugrási kísérlet aztán csendes belenyugvás volt, meg hogy a fele társaságot deportálták konc táborba, aztán csendes belenyugvás volt, jaja.

nandras01 2014.04.08. 20:14:22

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"Baszki, te tényleg hellokittysre pingáltad a házad???
Ja, igen, gecironda, de látnád a szomszéd milyen fejet vágott, mikor meglátta, az minden pénzt megér."
ezen jót röhögtem- de sajnos orbánnál nem ez a helyzet.
ha csak azért tenne valamit, hogy a számára antipatikus oldalt bosszantsa, akkor még nem is lenne olyan nagy a baj.
az emberi lenne, sőt, mgé vicces is.
de orbán gondolkodásmódja nem ilyen szofisztikált. neke az elve az, hogy "ha nem sikerül elsőre, akkor próbáljuk megint, de kétszer akkora erővel", kedves érve a "csak" és különben is, hány hadosztálya van a pápának..?

Bee-zony 2014.04.08. 20:48:05

Böszmefogásék kordont bontanak: a cirkusz már megvan…
„A tüntetők bontani kezdték az emlékmű köré húzott kordont”
www.origo.hu/itthon/20140408-a-tuntetok-bontani-kezdtek-az-emlekmu-kore-huzott-kordont.html

Egyébként meg, visszanyal a fagyi:
„Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt. Előbb-utóbb megunják, hazamennek.”

Még egy kis böszmeség:
„De csak azért érdemes csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz.”

„Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz.”

„Diktatúrát nem lehet átépíteni. Szakítani kell végre azzal a leegyszerűsítő politikával, ami bal- és jobboldal, vagy népiesek és urbánusok, fideszesek vagy KISZ-esek párharcaként festették le a világot. Ebből én kiszállok;”
Népszabadság, 1989. június 22. - arról, hogy miért szállt ki a Demiszből)

„Le kell verni a jobboldalt. Az én feladatom az, hogy ennek a politikai versengésnek irányt adjak, feladatokat szabjak, és azokat számon is kérjem, s ezt meg is teszem hezitálás nélkül.”
(Népszabadság, 2004. február 9.)

„Ostoba módon azt hitetjük el nagyon sok emberrel, hogy neki a mai rendszer jó. Tévedésben tartunk milliókat. A mai rendszer nekik rossz. A mai rendszer a felső egymilliónak jó.”
(Index, 2004. augusztus 25.)

„Magyarországnak felelős politikusokra, nem pedig a féligazságok és a hamis adatok romló árujával házaló erőszakos politikai kereskedőkre van szüksége.”

„El lehet menni Magyarországról! Itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen! Tessék! Lehet menni!” (Országos Érdekegyeztető Tanács, 2006. június 15.)

Stenonis 2014.04.08. 21:34:23

@tesz-vesz:
A zsidókra fölösleges hivatkozni...
A szegény Gábriel arkangyal hivatalnokai és rendvédelmi erői terelték magyar állampolgárok tízezreit a marhavagonokba és adták át a megszállóknak.
Igen, kiugrás. Mit gondolsz, Kállayék min dolgoztak 1943-tól?
Igaz, hogy totálisan balfaszul, de dolgoztak.

Igen, tudtak a német csapatösszevonásokról, de nem dolgoztak ki semmilyen ellenlépést.
Katonait.
A német áldozatok jelentős rész balesetben halt meg. Újvidéken volt szórványos lövöldözés, mert nem érkezett meg a távirat, ami megtiltotta az ellenállást.

Igen, az ország csendes belenyugvással fogadta a megszállást.
Milyen kiugrási kísérlet? Az az elbaszott izé 1944. októberében? Amikor a legfőbb hadúrnak elfelejtett engedelmeskedni a hadserege?
Közlekedési balesetben többen haltak meg, mint a "kiugráskor".

A szobor azért hamis, mert az ország nem áldozat volt.
Önként és dalolva állt a németek oldalára és a magyar politikai és katonai elit jelentős része még 1944-ben is simán lefeküdt a németeknek.

lyken 2014.04.08. 22:05:09

@Free-Press: " szerintetek a magyaroknak egyedül is ellen kellett volna tudnia állni annak a hadseregnek amely legyőzéséhez"
Az ugye megvan, hogy a németek kérték a magyarokat, hogy lassítsanak a deportálás ütemén, mert technikailag nem bírják a tempót? De ennek ellenére se csökkent a magyar "szorgalom"? Na és itt jön az, hogy aki tanult történelmet az csak tátja a száját, hogy a szobor az ártatlan áldozat szerepét sugallja. Tudod akkoriban voltak a norvég Quislingek a skála egyik végén, a másikon meg a föld alatti ellenálló franciák. A "szorgalmas" magyar kollaboránsok szerinted melyik végéhez voltak közelebb?

MasterMason 2014.04.08. 23:02:06

@lyken: Hihetően hangzik, hogy azok akik 5 millió zsidót irtottak ki mire megkezdték nálunk a deportálást, a deportálás lassításán fáradoztak volna, és nem pedig ellenkezőleg. :D

Hát ezt tudod kinek meséld be?! :D

azbesztos 2014.04.08. 23:36:14

Ezen a mai tüntetésen szarházi bolsi, antiszemita rasszisták játszották a zsidóvédő demokratákat. Meggyalázni egy készülő emlékművet, amely az antiszemitizmus áldozatainak állít majd emléket, gyomorforgató, aljas cselekedet. Hiába hazudozzák, hogy ők zsidók, vagy tűzik ki a mellükre a Dávis csillagnak álcázott horogkeresztet, a nyilasok szekerét tólják az ilyen Karávcson y Gergely, Horváth Csaba féle tetvek és az ott zajongó törpe saöpredék. Ne tűrjük a rasszista fajgyűlöletet, a a felforgató nácik randalírozását. Ez az emlékmű a náci megszállásra, a magyar zsidók elhurcolására kell, hogy emlékeztessen és nem jöttment ávós ivadékok balhézására.

nandras01 2014.04.09. 00:34:09

@Free-Press:
tudod, a történelmi tények azok tények.
persze van az a valóság, ahol annál rosszabb a tényeknek...

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 00:35:50

Nagyon örülök hogy nem egyeztetnek holmi zsidókkal hogy az állam milyen emlékmüvet hova tegyen.

Vegyenek földet, vagy lopjanak palesztínában, aztán holokauszt szobrot basszanak a közepébe. Kit érdekel?

nandras01 2014.04.09. 00:36:03

@azbesztos:
"Meggyalázni egy készülő emlékművet, amely az antiszemitizmus áldozatainak állít majd emléket, gyomorforgató, aljas cselekedet."
egy ilyen emlékmű meggyalázása valóban gyomorforgató lenne.
de ez a készülő emlékmű nem az áldozatoknak állít emléket, hanem egy sötét korszakot kíván tisztára mosni.

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 00:37:24

@azbesztos: Már a kutyának a faszát se érdeklik, tetszik is hogy azonnal munkához láttak.

Mind a 3000 magyar településre kell német megszállási emlékmü a nagy sikerre való tekintettel...:)

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 00:39:15

@Stenonis: Szerintünk meg áldozat volt az ország. Kit érdekel mit gondolsz?

nandras01 2014.04.09. 00:51:10

@MSZP Afrika Korps:
" Kit érdekel mit gondolsz?"
na, ez egy virtigli ner- komtabilis érv volt.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 00:56:39

@Free-Press: "Hihetően hangzik, hogy azok akik 5 millió zsidót irtottak ki mire megkezdték nálunk a deportálást, a deportálás lassításán fáradoztak volna, és nem pedig ellenkezőleg. :D
Hát ezt tudod kinek meséld be?! :D "

Én se hittem el, bár nem azért, mert nem hittem Ungvárynak, hanem mert olyan hihetetlen volt. (Az emlékmű ellen tiltakozó cikkében olvastam ezt.) Aztán rátaláltam a neten A náci orvosok című könyvre, és kivettem a könyvtárból. Az interjúkban, amiket egy amerikai pszichiáter készített a haláltáborok orvosaival, ilyen mondatok vannak: "(a peronra érkezők közül) a magyarok voltak a legszerencsétlenebbek", "mindenki a technikai problémákkal foglalkozott ( az erkölcsi aggályok helyett)". Elolvastam, mik voltak a technikai problémák: nem bírták a krematóriumokban elégetni a magyar zsidókat, nem tudták hova tenni a holttesteket (a gázkamrák azok bírták az iramot). Árkokat ástak, és olajjal locsolták az EMBERHALMOKAT, amíg meggyulladtak. Később a megolvadt EMBERZSÍR elég volt, hogy a tűz erősen égjen. De nagyon sokat próbálkoztak, mire ezt kikísérletezték.
Ezért szóltak a magyaroknak, hogy lassítani kéne a deportálásokat. 3 hónap alatt 450 ezer ember túl sok volt a krematóriumoknak. Vajon tényleg csak az egyik fél a bűnös ebben a történetben?

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:02:38

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Szerencsére ezekből az emberhalmokból szart sem találtak azóta se.

Gázkamrát egyet lehet látni ami 45 után épült. 88 után kiderült hogy mégse 4 millió elgázosított áldozat volt Auschwitzban, amit persze csakis antiszemiták kérdőjeleztek meg 1945-től 88ig, hanem 1,1 millió, ebből 900ezer zsidó.

Persze ez utóbbi sem igaz. Sok újdonság várható hollóügyben a köv. évtizedekben.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 01:13:36

@MSZP Afrika Korps: "Szerencsére ezekből az emberhalmokból szart sem találtak azóta se."

Nem tudom, hogy milyen maradványokat találtak a helyszínen kutató tudósok. A könyv szerzője csak a monogramjukat írja ki, de jelzi, hogy volt náci orvosokkal készítette ezeket az interjúkat. Ők mondták ezeket az amerikai írónak.

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:17:57

@vigyüktúlzásbaadolgokat: 'Nem tudom, hogy milyen maradványokat találtak a helyszínen kutató tudósok. '

- semmilyeneket, mert nem is kutattak. mert 'vallási, szakrális okokból tilos'....:)) szerinted 1945től 1988ig a 4 millió áldozattal kik kampányoltak? Nem történészek?

- van ellenben néhány állami egyetemek ált. nem támogatott kíváncsi ember aki viszont kiment auschwitz környékére ásni, mintát venni, a 'gázkamrában' is, mindenki olvashat róla akit érdekel

'A könyv szerzője csak a monogramjukat írja ki, de jelzi, hogy volt náci orvosokkal készítette ezeket az interjúkat. Ők mondták ezeket az amerikai írónak.' - holoscifi, források sehol, és zsidó írta. Rengeteg ilyen munka van, és volt 1988 előtt is.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 01:18:37

@MSZP Afrika Korps: "Gázkamrát egyet lehet látni ami 45 után épült."

A könyv szerint a németek felrobbantottak minden létesítményt, ami bizonyíték lehetett volna, mikor megtudták, hogy közelednek a szövetségesek.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2014.04.09. 01:19:06

a konszolidáció következő lépése:

az ALAPÍTVÁNYOK KORLÁTOZÁSA, BEZÁRATÁSA v ÁLLAMI IRÁNYÍTÁS ALÁ helyezése.

index.hu/belfold/2014/04/08/lazar_osztana_a_kulfoldiek_penzet_is/

igazi jóféle Putyini irányított demokrácia épül.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 01:21:33

@MSZP Afrika Korps: "holoscifi, források sehol, és zsidó írta."

Történetesen teli van tűzdelve forrásokkal a mű, pl. a náci Németország eugenikai programja elég jól dokumentálható.

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:25:01

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Hát persze. És égett hulla se nincsen. Lyukat meg tilos ásni mert 'kegyeleti jogok', ugye. De biztos ami biztos tv-eket kell hozni azok ellen akik tényleg kíváncsiak rá mi volt a holokauszt.

Ez kicsit büdi.

Ilyenkor a bíróság befejezi az ügyet, ha egy halottról van szó. De mivel ez politika, a nürnbergi bíróság kizárólag tanúvallomásokat vett figyelembe (na meg a híres emberi szappant, emberbőr lámpernyőt, amikről évtizedekkel később derült ki hogy hamisak).

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:25:59

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Most írtad hogy még az interjúalanyok neve sincs benne. Igazi dokumentált okosság, akárcsak a hollókoszt.

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:27:04

@szorokin: 'igazi jóféle Putyini irányított demokrácia épül. ' - nem tragédia ha nem a Soros alapítvány fog irányítani

MSZP Afrika Korps 2014.04.09. 01:34:47

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Mind1 késő van. Ha érdekel kezdheted itt: www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Az okos amerikai zsidók már a 2. vh kitörése előtt is tudták hogy 6 millió áldozat lesz, sőt már Hitler 1933as hatalomrakerülése előtt is.

És ezt tucatnyi amerikai napilapban meg is jelentették, sajnos ennek nyoma van.

És az emberek annyira buták hogy ezt még ma is megeszik.

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 02:11:42

Jó lenne egyszer nem a Konrád-Heller brigádtól tájékozódó fizetett sajtómunkások hazugságait tálalnák itthon külföldi véleményként, hanem akár az ilyen cikkekhez hozzászóló külföldi kommentelők véleményét.
Akkor kiderülne, hogy külföldön nem lenéznek minket Orbán miatt, hanem egyenesen irigyelnek, tisztelnek és össze tennék a két kezüket egy saját Orbánért.

Jó példa erre a hétfői Die Welt förmedvény alatti német hozzászólók, akik kivétel nélkül mind Orbán-pártiak.
www.welt.de/debatte/kommentare/article126655384/In-Ungarn-kann-es-jetzt-ungemuetlich-werden.html

tom:
Gratulálok Orbán úrnak!

Volker Dirk Hiller:
Ez a cikk megint egy jó példája annak, hogy a sajtó és a közvélemény köszönő viszonyban sincs egymással. Kényelmetlen?(utalás a cikk címére) - legfeljebb az EU számára.

Karl-Ernst v Hallmackenreuther > Volker Dirk Hiller:
A vélemények mind Orbán pártiak, min vagy úgy felháborodva?

kietz > Karl-Ernst v Hallmackenreuther:
Szerinted ez a cikk Orbán-párti? Olvastál egyátalán Orbán-párti cikket a sajtóban?

Karl-Ernst v Hallmackenreuther > kietz
Úgy értem a kommentek, a közvélemény Orbán-párti, nem a cikk.

Fritz > Karl-Ernst v Hallmackenreuther
Jaj ez csak 'összeesküvés-elmélet', erre te tönkreteszel mindent. Ráadásul tényekkel :)

Fred1999:
A magyarok bátor és büszke nép, akiket nem lehet elnyomni. Olyan utat választanak maguknak, amilyet akarnak, akár tetszik az EU-nak, akár nem. Tanulhatnánk tőlük.

G. Weinelt:
Gratulálok a magyaroknak

vendég:
"Magyarország kényelmetlen lehet"(idézi a cikk címét)....kiknek? Valószínűleg csak Brüsszelnek, Martin Schultznak és Barrosonak. Május 25.-én (EP választás)küldjük el őket!

IB:
A baloldali propaganda ellenzi, hogy az európai emberek maguk döntsenek az identításukról és az értékekről. Hangos nemet a szocialista beetetésre! Itt az idő, hogy Németországban is megváltozzanak a dolgok.

Lex Luthor:
Orbán sokat tesz a magyar emberek érdekeiért ezért mindig újraválasztják. És mivel ezért a mi EU vezetőink állandóan besározzák, számomra világos, hogy valószínűleg jól csinálja amit csinál. Orbán a kevés, ha nem az egyetlen igazi demokrata az EU-ban.

Hawe: Magyarország szerencsés - csak gratulálhatunk a kormányának és a választóinak.

Tom Vander:
Mit jelentsen az, hogy "az EU nem fogadhatja el"? Puccsot robbantanak ki és megbuktatják a kormányt? Demokratikus szavazás volt. Ha arról döntöttek volna a magyarok, hogy kilépnek az EU-ból, azt is kötelessége lenne elfogadnia az EU-nak. Ez a szép a demokráciában.

gassst:
HATALMAS ÉLJEN a bátor magyar embereknek!

mgladbacher:
A magyarok már másodszor választották meg nagy többséggel Orbánt az ország élére, erre EU-s vezetőink nehézségekről beszélnek.
Milyen demkokraták ezek?

Sheldor_der_Eroberer:
Gratulálok Orbán Viktornak a választáson elért eredményéhez!

Dr. Acula:
Mitől lenne "kényelmetlen"? A magyarok mindent jól csináltak, de jellemző: mindenki aki szembemegy az EU-s őrültségekkel, az mindjárt szélsőjobboldali.

Bastasta:
A ma este 7 órás híreket 10 másodpercig tudtam nézni. Amint meghallottam a jobboldali populista kifejezést, nyúltam a távirányítóért és elkapcsoltam a ZDF1-ről. De a többi csatorna sem volt különb. Hagy döntsem el én, hogykit tartok jobboldali, baloldali vagy EU-s populistának, vagy akárminek.

Herbert Frahm Jr.:
Csodálom ezt a bátor apró magyar nemzetet, ahol a többség nem hajlandó behódolni a nyomásgyakorlásnak és az EU-s elnyomásnak. Én ezt úgy hívom nemzeti büszkeség és szabadság és őszintén úgy gondolom, hogy a magyarok valódi európaiak.

A vörös-zöld baloldali demokratát mindig olyan nagyon a szabad választások és népszavazások mellett kardoskodnak, de ha véletlenül a nem nekik megfelelő eredménnyel végződnek, akkor egyből hangosan kiabálnak és csalást gyanítanak.
A magyarok nagy része ismét olyan kormányt választott egy szabad választásokon, amelyik a nemzeti érdekeket az EU-s érdekek elé helyezi. Semmilyen kivetnivalót nem tudok ebben észrevenni. Én is Orbánt választanám ezerszer inkább, mint egy szocialistát vagy egy kommunistát.

Wahler:
Orbán a népéért és az országáért dolgozik, ezért nyeri a választásokat. Jó lenne, ha itt Németországban is lenne egy ilyen valaki.

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 02:17:36

Az a történelem-hamisító, aki bármilen módon ellenzi ezt a szobrot. Azok tulajdonképpen a magyarok kizárólagos és kollektív bűnösségét hirdetik, és elvitatják azt a tényt, hogy a német megszállásig ez volt a kontinentális európában a háborúban álló országok közül a 'béke szigete' számukra, ahol relatív biztonságban lehettek, valamint azt, hogy a megszállásnak és a háborúnak Magyarország és a magyarok is áldozatai voltak.
Nem állítja senki, hogy ez már az ígéret földje volt számukra, de nem volt véletlen, hogy hozzánk menekültek és nem máshova, és az sem, hogy a német megszállástól és deportálásoktól való félelem miatt nem hagyták az angolszász hatalmak, hogy kiugorjunk.

Az ellenzők tulajdonképpen a hazai zsidóság azon marginális magyargyűlölő része, akik számára Landeszmann, Kertész Ákos és dr.Regős a szellemi etalon, ebből pedig elég volt!

ob.szerver 2014.04.09. 06:35:02

Az, hogy Orbán szava (és írása) mit ér, azt eddig is tudta minden épeszű ember. A szoborral azonban egyszerre ment neki, és sértette vérig a németeket és a zsidókat.

Nem okos dolog.

nu pagagyí 2014.04.09. 06:43:53

@valódivélemények: A német kuruc info hozzászólói elfelejtették megnézni a szavazatarányt. A csaló Orbán pártot csak a kisebbség támogatta. Most ehhez mérten kellene diktatúrát rittyentenie. Nem fog sokáig tartani.

bölcsbagoly 2014.04.09. 06:57:42

@ColT: marha! megmondták, hogy csak az épületek lettek felújitva, a környéket májusig rendezik! ha valamelyik hülye újságirónak a fejére esne valami (vagy ő az orrára) akkor megint pofáznátok!

ciccaful 2014.04.09. 06:59:33

@Free-Press: érdemes az egész könyvet elolvasni.

"...Magáról Horthyról is kettős képet ad a kutatás. 1944. március 19-ig Horthy pozitív figuraként tűnik fel, nem lelkesedik a zsidótörvényekért, igyekszik mérsékelni azokat, próbálja menteni az embereket, kemény harcot folytat azért, hogy legalább a zsidó tartalékos tiszteket ne hívják be munkaszolgálatra és így tovább. "Ha a történet véget érne március 19-cel, akkor még a szoborállítás se lenne jogtalan Horthy Miklósnak. De hát nem ér véget, és ami utána derül ki róla, az borzasztó lesújtó: nemcsak antiszemita, hanem nem is érdekli ez az egész, mert megsértődik" - hangsúlyozta Ungváry.

A Horthy-rendszer mérlege - Diszkrimináció, szociálpolitika és antiszemitizmus Magyarországon Ungváry Krisztián
Jelenkor Kiadó, 2012

bölcsbagoly 2014.04.09. 07:02:17

@Free-Press: teljes mértékben egyetértek! de ezeknek a nagypofájúaknak az fáj, hogy a magyar áldozatoknak is készül az emlékmű! Mert szerintük magyarok közül nem voltak áltdozatai a megszállásnak, csak kollaboránsai! S ha mégis voltak, emlékmű nekik akkor sem jár! Az az ő kizárólagos privilégiumuk!

ob.szerver 2014.04.09. 07:08:39

@valódivélemények:

"Akkor kiderülne, hogy külföldön nem lenéznek minket Orbán miatt, hanem egyenesen irigyelnek, tisztelnek és össze tennék a két kezüket egy saját Orbánért."

Ó, hát hogy a picsába ne. Csakhogy azon kommentelők többsége, akik túlmentek az örömnyilvánításon és a gratuláción és indokoltak is, totális tájékozatlanságukról tettek tanúbizonyságot. Csak ez valahogy kimaradt a ferdítés gyűjteményedből.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 08:00:55

@Free-Press:

"De mondok én neked valamit, tudod a német megszállásig Európában egyedülálló módon a magyar zsidóság szinte teljes egészében érintetlenül életben volt. Európában már 5 millió zsidót irtottak ki a németek, de nálunk még életben voltak és nem is deportálhatták őket a haláltáborokba, amíg meg nem szálltak minket!"

Ja, s ugyanaz volt még 10 európai országban is, többek között a főfasiszta Olaszországban. Szóval ez az "egyedülálló" nemigen áll fenn.

Zedder 2014.04.09. 08:01:15

@MSZP Afrika Korps: "Gázkamrát egyet lehet látni "

Mi van buzi nácikám, megtanultad használni a netet, és most itt fröcsögsz?

Én ugyan szarok a zsidókra, de egyszer voltam Dachauban, és még ott is volt gázkamra a kremók mellett. Pedig Dachau aztán nem megsemmisítő, hanem "sima" munkatábor volt.

Ugye tudod, hogy amit művelsz, azt minden kultúrországban büntetik? Szarházi féreg.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 08:02:21

A cikkhez: a szobor üzenete történelemhamisítás. Fene érti minek kell ez az egész Orbánnak egy történelmi választási győzelem után.

Zedder 2014.04.09. 08:05:00

@valódivélemények: aztán nehogy a következő cikk az legyen, hogy a szerkesztőség megnézte, és az ilyen hozzászólók magyar IP címről vagy a berlini követségről írkáltak...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2014.04.09. 08:10:08

A konszolidáció második lépése... vagy inkább a vérszem-projekté?:
index.hu/belfold/2014/04/08/lazar_osztana_a_kulfoldiek_penzet_is/

Mert nehogy már mindenféle külföldiek úgy támogassanak magyar ökocivileket, hogy a naccságos Lázár úr arra ne bólintott volna rá, csak mert, ó jaj, azok a civilek láttak egy LMP-st! És a CÖF-fel a hátuk mögött még van képük leírni, hogy "magukat civilnek nevező szervezet".

Stenonis 2014.04.09. 08:13:49

@MSZP Afrika Korps:
"Szerintünk". :)
Szerintem keress egy pszichiátert. ;)
Hány személyiség lakozik benned? :)

Hogy kit érdekel? Pl. titeket :)
Mert elolvastad, reagáltál rá. Igaz, hogy érvelésre, bizonyításra kevés vagy, de attól függetlenül egy csakot ide tudtál biggyeszteni.

Virág et. 2014.04.09. 08:17:24

Ez eléggé marginális kérdés, miattam olyan szobrot húznak fel, amilyet akarnak. Ha ilyen 0 értelmű, történelemhamisító giccsparádét szeretnének, hát legyen.
A napi hazugságokon az sem ront sokat, hogy most szobrot állítunk egy népszerű hazugságnak. Még illik is a rendszerhez valamennyire.

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Ürül a kassza, kell a pénz a CÖfnek.

bölcsbagoly 2014.04.09. 08:24:24

@ciccaful: az alma nem esik messze a fájától, UK meg UR-tól!

bölcsbagoly 2014.04.09. 08:27:11

Az egész lufinak kizárólag egy jelentősége van: az emlékmű elnevezése: mert az A NÁCI MEGSZÁLLÁS ÁLDOZATAINAK EMLÉKMŰVE - nevet kellene viselje s akkor lássuk kinek s mi kifogása van ellen?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 08:29:31

@Stenonis: felesleges volt megmenteni Horthynak a bp-i zsidókat? feleseges volt Kállaynak védenie a zsidókat?
te antiszemita vagy?

"Becslések szerint az 1942. évi szlovákiai deportálások elől 6000-8000 zsidó menekült magyar földre. A magyar hatóságok általában elnéző magatartást tanúsítottak. A zsidók elleni szlovákiai hajsza idején az ottani lelkészek sok zsidót segítettek. Külön meg kell említeni Puskás István zólyomi, Sedivy László nyitrai és Brányik Sándor eperjesi református lelkész nevét. Ők hárman ezernél több zsidót kereszteltek meg, hogy mentesülhessenek a legsúlyosabb rendelkezések alól. Hívei segítségével bújtatott szökött munkaszolgálatosokat bújtatott Gaál Ferenc nyékvárkonyi plébános. Puskást és Sedivyt a hatóságok bebörtönözték, gyötrelmes fogságot szenvedtek.

A szlovenszkói zsidók menekítésével kapcsolatos nyomozás során megállapították, hogy a szlovákiai Magyar Párt számos tagja és vezetője, gróf Esterházy János tevőlegesen támogatta az üldözötteket. Esterházy már 1939 őszén segítette a lengyel menekültek magyarországi befogadását. 1942. május 15-én a pozsonyi parlament hatvanhárom képviselője közül egyedüliként, kivételes bátorsággal, tüntetően tagadta meg a szlovákiai zsidóság deportálását kimondó törvény megszavazását.

A következőkben a Szlovák Állam rágalmazásának vádjával megfosztották parlamenti mandátumától, jogerősen félévi börtönre ítélték. 1944-ben ismét átsegített Magyarországon halálra hajszolt zsidókat, szlovák és cseh polgárokat, családokat. 1945 áprilisában Pozsonyban a szovjet hatóságok letartóztatták, később több szlovákiai magyar társával Moszkvába hurcolták. Koholt vádak alapján tíz év kényszermunkára ítélték. A csehszlovák hatóságok 1947 szeptemberében Esterházyt bizonyítékok nélkül, távollétében halálra és teljes vagyonelkobzásra ítélték. "

www.wallenberg.hu/hu/raoul-wallenberg/kiadvanyok/40-a-menekueltek-segitese-a-nemet-megszallas-eltt.html

a szlovákok fizettek a náciknak a zsidók deportálásáért, személyenként ötezer koronát, ezért a szlovák zsidók Magyarországra menekültek, ha tudtak; a románok ugyan megtagadták a deportálást, de maguk láttak neki a zsidók és magyarok irtásának: "Romániából Ion Antonescu marsall megtagadta a zsidók deportálását, viszont a román hadsereg és a Vasgárda brutális kegyetlenséggel maga kezdett neki a népirtásnak. Emiatt kb. 70 000 zsidó menekült a szomszédos országokból Magyarországra". Magyarokat, székelyeket többek közt a Maniu-gárda irtotta brutális kegyetlenséggel.)

kkbk.blog.hu/2013/11/05/a_horthy-szobor

mit nem lehet azon érteni, hogy a német megszállás előtt nem deportálták a zsidókat?

Horthy és Kállay nem volt hajlandó engedelmeskedni a német követelésnek, miszerint deportálják az itteni zsidóságot?

sőt a német megszállás előtt sem vonultak be ők ketten önként egy német fogságba, koncentrációs táborba...

"Kállay tehát fokozatosan feladta elődje, Bárdossy tengelyhatalmak felé irányuló vonalát, arra számítva, hogy a győzelem az angolszász szövetségeseké lesz, titkos tárgyalásokat kezdeményezett velük. Először Törökországban történtek béketapogatózások, majd Stockholmban, Bernben és Lisszabonban is aktívvá vált a magyar diplomácia. Lisszabonban a magyarok az emigráns lengyel kormány katonai attaséján keresztül léptek félhivatalos érintkezésbe az angolszászokkal, majd később az amerikaiakkal is.

Rendkívül megnehezítette a helyzetet, hogy Hitler mindeközben folyamatos követelésekkel lépett fel, amelyek három területre terjedtek ki: a 2. magyar hadsereg kiegészítésére, vagyis újabb magyar katonai alakulatok frontra küldésére, a Harmadik Birodalomba irányuló magyar szállítások (elsősorban gabona-szállítások) mennyiségének növelésére, és nem utolsó sorban a magyarországi "zsidókérdés mielőbbi megoldására". Kállay mindhárom területen ellenállt a nyomásnak, a magyar gazdaság helyzetét a valóságosnál sokkal sötétebbre festette a németek előtt, ragaszkodott hozzá, hogy nem képes az ország újabb alakulatok felfegyverzésére és ellátmányozására, a zsidók esetében pedig magyar sajátosságokra, keresztényi humanitásra és a zsidók társadalomban betöltött nélkülözhetetlen szerepére hivatkozva utasította vissza mind a deportálások, mind a sárga csillag viselésének gondolatát. A nyílt konfrontáció elkerülésének szándékával azonban jóváhagyta, hogy az izraelita vallást visszaminősítsék bevettből elismertté, továbbá olyan rendelkezéseket léptetett életbe, hogy zsidó vallásúak nem vehetnek és birtokolhatnak földingatlant és katonai szolgálat helyett munkaszolgálatra kötelesek."

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1llay_Mikl%C3%B3s

A megszálló csapatokkal együtt Magyarországra érkezett az ún. különleges bevetési egység (Sondereinsatzkommando – SEK), melynek feladata az ország „zsidótlanítása” volt.

amúgy meg arról volt szó, hogy munkatáborba kerülnek, és újjáépítik az országot. kölcsönzött munkaerők, akik a családjukkal mehetnek.

nem voltak Magyarország terültén gázkamrák. haláltáborok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 08:30:11

@Stenonis: továbbá:

"Kállayék totálisan rosszul, de dolgoztak."

totálisan rosszul dolgoztak? mester, mit kell csinálnia a kisegérnek két oroszlán között hogy túléljen? lehet példálózni hogy csőrcsil izé, de hitler angolbarátságával meg ott az elszakadt szigeten milyen nagy államférfi volt, csak senki nem hiszi el, mikor ez geopolizika csak, a franciákat is megszállták simán a németek.
ha nem jönnek a jenkik, a briteket is megszállják.

a kiugrási kísérlet Faragho Gábor tábornok és Kéri Kálmán vezérezredes idejében volt, persze előtte is folytak különbéke tárgyalások.

tudnál mutatni linket erre: "A német áldozatok jelentős része balesetben halt meg"

addig nem hiszem el. szegény Marancsik Pál és tsai egy németet se találtak el, a 26 németet ott az újvidéki vasúti hídnál baleset érte...

"Újvidéken volt szórványos lövöldözés, mert nem érkezett meg a távirat, ami megtiltotta az ellenállást."

ugye ezt nem egy történelemhamisító bolsevik találta ki?

"a Magyar Király Honvédség hídőrséget adó 16. határvadász zászlóaljának kerékpáros százada tüzet nyitott a határ-hídon engedély nélkül átkelni akaró német csapatokra. A rövid tűzharcba a teljes magyar határvadász zászlóalj nem tudott felfejlődni és bekapcsolódni a német szakaszok határozott fellépése miatt, azonban még így is az eseménynek 26 német – főként tisztek – és 1 magyar – Marancsik Pál honvéd – halottja lett. "

sehol nincs szó táviratról, ill csak itt:

"Horthyék a Turán nevű különvonaton megérkeztek Salzburgba, ahonnan a delegáció – Csatay, Szombathelyi, Ghyczy, Fütterer – a Klessheim kastélyba érkezett. A tárgyaláson Hitleren kívül még Wilhelm Keitel, Kurt Zeitzler vezérezredes (vezérkari törzsfőnök),[25] Alfred Jodl, Walter Warlimont altábornagy, Ribbentrop, Himler és Martin Bormann voltak jelen, illetve a hadműveleti törzs két szakértője. Az eredménytelen tárgyalások ideje alatt minden külvilági kommunikációtól elzárták a magyar küldöttséget, ezzel a németek elérték, hogy a bevonulás napján az ne tudja ellenállásra felszólítani a magyar csapatokat. "

hu.wikipedia.org/wiki/Margarethe_hadm%C5%B1velet

"Milyen kiugrási kísérlet? Az az elbaszott izé 1944. októberében? Amikor a legfőbb hadúrnak elfelejtett engedelmeskedni a hadserege?"

folytak a különbéke tárgyalások a szovjetekkel Faragho Gábor tábornok úr részéről, Kéri Kálmán vezérezredes úr részéről, aki átment a szovjetekhez, amikor Horthy kiadta a hadparancsot a kiugráshoz.

a német kémek és németérzelmű tisztek miatt bukott meg a kiugrás. Hindy Iván tábornok meg a társai, az árulók. Bakay Szilárdot, a budapesti I. hadtest parancsnokát tőrbe csalták. ezért nem lett nyílt konfrontáció, nem azért mert Horthy nem akart, nem azért mert béna volt. sok volt az áruló.

ahogy a zsidómentő Koszorús ezredes írja:

"„Horthy Miklós barát és ellenség által abszolút korrektnek ismert személye minden lépésével, teljes önzetlenséggel csak Magyarország ügyét akarta szolgálni. Mint messze kimagasló világítótorony tündöklik e sötét magyar éjszakában. Tévedett ő is, hiszen ember volt. De tévedései mind jóhiszeműek voltak, és szándékosan sohasem keresztezték az ország érdekeit. Önmagából, e feddhetetlen belső énből kiindulva elképzelni sem tudta, hogy a honvéd egyenruhát viselők közt olyan jellemtelen törtetők is akadjanak, mint akik nyakára nőttek mind Magyarországnak, mind neki. Ez volt a legnagyobb tévedése.”

A második világháború utáni marxista történetírás szerzői és ideológusai is saját érdeküknek megfelelően torzították Horthy megítélését. Horthyt minősítették többek között fasisztoidnak, diktatórikusnak és népnyúzónak. A pozitív Horthy-kép megszüntetése érdekében érdemeit elvitatták, tevékenységét pedig a magyar történelem mélypontjaként mutatták be."

ugye még te is régi könyvekből tanultál?

"A szobor azért hamis, mert az ország nem áldozat volt.
Önként és dalolva állt a németek oldalára és a magyar politikai és katonai elit jelentős része még 1944-ben is simán lefeküdt a németeknek. "

így van, önként raboltatta el magát Horthy fia, meg önként ment a belügyminiszter, meg a miniszterelnök, meg a kormányzó haláltáborba, fogságba, önként, nem a németek akarták kivégezni őket, önként akartak öngyilkosok lenni, dalolva, bravó!

Kurt S. Earp 2014.04.09. 08:32:30

@maxval a gondolkodó birca: “A cikkhez: a szobor üzenete történelemhamisítás….”
Nem.
A szobor elkészítését és felállítását támogató politikai hatalomnak van üzenete,

lenne egy üzenete

amely üzenetnek a továbbítására, a vonatkozó műalkotás teljesen alkalmatlan.

Egy rendkívül összetett, minden részletében bonyolult, történelmi-politikai-érzelmi síkon is sokszoros átfedéseket tartalmazó, és porcelánfinomságúan érzékeny témát nem lehet egy Ilyen szoborba belesűríteni, mert az óhatatlanul torz végeredményt szül, és lehetőséget teremt olyan politikai támadások kiváltására, amelyeknek valódi célja a regnáló hatalom besározása és meghurcolása.

A minden porcikájáben ízekre tört balliberális ellenzék számára ez egy kihagyhatatlan magas labda. Teszik, amiről úgy gondolják: hasznot hajt. EU parlamenti választás folyik, ősszel önkormányzati választás lesz: “az aprópénzért is lehajolnak.”

Kitűnő mesterük van. A legjobbtól tanulták a szakmát. És láták, hogy ez jó.

flort 2014.04.09. 08:42:45

@Kurt S. Earp: ez a társaság a kétféleképpen értelmezhető politikai szoborállításokra fixálódott, Budán is átvertek egy turulos szart, lesöpörve minden ellenérvet, bírósági döntést, jó ízlést és a józan észt.

Ez van.

Amúgy a műnek valóban szimpla hazugság az üzenete. Egy anekdota szerint megkérdezték a hadműveletet vezető német tábornokot, hogy mennyi idő kell Magyarország megszállásához, mire azt mondta, 24 óra, de ha ellenállásba ütköznének, elég lesz 12 óra is, mert akkor elmaradnak az üdvözlő beszédek.

lyken 2014.04.09. 08:43:49

@Free-Press: "Hihetően hangzik, hogy"
Nem volt eszközük. Tudod, háború volt. Persze értem, hogy komplex logika kell ahhoz, hogy felfogd, hogy aktív használat mellett jobban fogytak a vagonok és nem volt. Emiatt kérték a tempó csökkentését, nem azért, mert kurva nagy filantrópusok lettek hirtelen.

dr kíváncsivagyok 2014.04.09. 08:47:56

@Free-Press:
Tudod,...nekem az is jobban elviselheto lenne - nem zsidó magyarként- ha nem akarta volna túlteljesíteni a deportálást és nem akkora buzgalommal végezték volna..., hogy a haláltáborok nem tudták fogadni a szerencsétleneket...

etruszk 2014.04.09. 08:50:22

@nandras01: "Hihetően hangzik, hogy azok akik 5 millió zsidót irtottak ki mire megkezdték nálunk a deportálást, a deportálás lassításán fáradoztak volna, és nem pedig ellenkezőleg. :D"
Ezek után várom azt kommentjét, amiben a holokausztot tagadja... :)

dr kíváncsivagyok 2014.04.09. 08:51:49

@dr kíváncsivagyok:

ja,...és a németeké lett a zsidók vagyona , háza , gyárai ? Miután legyilkolták oket ?
Valoban semmi felelosségunk nem volt ebben ?
A magyar kozéposztály kinézte maganak a zsidók vagyonát és alig várta a németeket , hogy legyen mire hivatkozni !

dr kíváncsivagyok 2014.04.09. 08:54:12

Amellett a birodalmi sas mellett ott kene lennie a turulnak is....jó -jó...szarka méretben , de ott a helye ...

Conchobar 2014.04.09. 08:56:32

"A botrányos körülmények között 'kiválasztott' ízléstelen szoborcsoport építéséhez" - Ezek a kiválasztottak gondot szoktak okozni. A fentebbi kommenteket olvasva felvetődik, hogy egy magyar embernek miért aszerint kellene megítélni a Horthy-korszakot, hogy az hogyan viszonyult a zsidókhoz? Miért nem aszerint ítéli meg, hogy hogyan élt a magyar lakosság, akinek a problémáját nem a numerus clausus sem nem a zsidótörvények jelentették, hanem a munkásság és parasztság helyzete, szegénysége, életkörülményei. Ha valaki előtt a Horthy-korszakbeli a munkásság és parasztság helyzete olyan vörös, bolsi dolognak rémlene föl, az gondoljon arra, hogy a Horthy-korszakban is felmerült ám a változtatás gondolata, a parasztság számára a földosztás (pl Gömbös)

Kurt S. Earp 2014.04.09. 09:09:18

@flort: “ Amúgy a műnek valóban szimpla hazugság az üzenete.”
Nem.
Magyarországot megszállták a német csapatok. Pont. Ez egy történelmi tény. Minden létező történelemkönyv és minden történész szerint: történelmi tény.

A szobor azonban úgy akar egyszerre többféle célnak/üzenetnek megfelelni ennek a történelmi ténynek a bemutatásán keresztül, hogy egyrészt szátmállasztja és szétmaszatolja a felelősségi szinteket a megszállás előtti, alatti és utáni események tekintetében és egyazon pillanatban akar emléket állítani a megszállás és ezáltal a Magyarország minden pontját elpusztító háború polgári/katonai/tárgyi áldozatainak- tehát a deportálások elszenvedőinek is. Ez pedig lehetetlen.

Az anekdotát ismerem, de talán hanyagolnám az anekdotákat.

ciccaful 2014.04.09. 09:10:00

@bölcsbagoly: ezt a történész által felvázolt adatok cáfolatának szántad?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.09. 09:11:04

@nandras01:
"én azért nem dicsekednék egy ilyen barátnővel :) "

Debilnek, debil... de biztos időnként jól esik kúrogatni a muffját. X-DDD

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.09. 09:16:17

@Free-Press: Na most ki fogadta el az első zsidókat hátrányosan megkülönböztető törvényeket? A Numerus Clausust és a többit? Ez még bőven Hitler hatalomra jutása előtt történt. Magyarországon kívül azért volt jó pár más ország is Európában, akik inkább a megszállást és az ellenállás különböző formáit választották. Csak néhány példa: Csehország, Hollandia, Belgium, Görögország, Lengyelország, Jugoszlávia. Innen is onnan is mondtam neveket a kiegyensúlyozott tájékoztatás érdekében. Emellett a magyarok bőven kivették a részüket a zsidók deportálásában is önként és dalolva. A II. magyar hadseregnek a Don kanyarban megsemmisített része mellett volt az úgy nevezett megszálló hadserege is. Erről most jelent meg Ungváry Krisztiánnak egy dokumentum könyve. Szóval azért Magyarország nem volt pusztán a körülmények áldozata a II. Világháborúban. Ezt azért ne felejtsd el a Free Press szellemében sem. Inkább olvass utána.

Conchobar 2014.04.09. 09:22:20

@Kurt S. Earp: "és szétmaszatolja a felelősségi szinteket" - Hagyjuk mostmár a felelősséget a csudába, akik tevékeny részesei voltak azoknak az eseményeknek, azokból már hírmondó is alig maradt. Le kellene már zárni a múltat (lám a franciák és az angolok is meg tudtak békélni egymással is, meg a németekkel) Túl ezen, a kollektív felelősség elve nagyon rossz vicc, nem vállalhat az ember felelősséget a vezetői, főnökei vagy éppen a szomszédja cselekedeteiért, még kevésbé több emberöltővel ezelőtt élt, már rég elhalt és eltemetett emberek cselekedeteiért

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.09. 09:24:04

@Free-Press: "Végül is egy 100 milliós orosz, egy kétszáz milliós amerika meg egy több tízmilliós anglia összefogása kellett ahhoz, hogy lenyomják a németeket, de szerintetek a magyaroknak egyedül is ellen kellett volna tudnia állni annak a hadseregnek amely legyőzéséhez még úgy is több év kellett, hogy a kor leggazdagabb és legfejlettebb több száz milliós nemzetei harcoltak ellene?!"

Rohadtul nem ez a kérdés. Nem érted, vagy az a dolgod, hogy ne értsd. Magyarország a népirtásban PROAKTÍV volt, az az emlékmű pedig azt akarja sugallni, hogy semmi közünk nem volt hozzá. Persze igen, ezek a libsibolsik mindent túlgondolkoznak. Eleve minek bármin gondolkozni, elég csak azt ismételgetni, amit Viktor mond, nem?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.09. 09:26:46

@MSZP Afrika Korps: Azt ugye tudod, hogy Vezéred és Istened is elítéli a holokauszttagadást. Nehogy aztán ne kapd meg a mai prémiumot.

flort 2014.04.09. 09:29:24

@Kurt S. Earp: én az üzenetről beszéltem, nem a tényekről, amiket tök felesleges hangsúlyoznod, merthogy senki sem kérdőjelezi meg őket.

Az üzenet, vagy ami nekem lejött, az nagyjából az, hogy a védtelen és patyolattiszta magyarságot megtámadták és földre teperték a náci hordák.
Pont.

És ez nem igaz. Ha nem díjazod az anekdotákat, akkor emlékeztetnék arra, hogy van egy Oradour meg egy Lidice nevű falu, amiket újra kellett építeni, miután a teljes lakosságot lemészárolták. De (pont) egyik sem Magyarországon van. Ott lenne létjogosultsága egy ilyen műnek (bárt azt hiszem, nem ezt a témát választották az emlékművekhez), de Magyarországon az említett üzenet szimpla hazugság.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.09. 09:45:24

@Free-Press: Bravó szóval Amerika tehet a Holokausztról. Akkor itt az idő, hogy rehabilitáljuk Hitlert és Szálasit. Szegények csak a körülmények áldozatai voltak, ők csak jót akartak, azt is csak humanizmusból. Te hülyébb vagy mint elsőre gondoltam.

Conchobar 2014.04.09. 09:49:15

Valahogy nem akarjuk észrevenni, hogy a játék, a politikai szkander az ugyanaz. Csak a szobor más, évtizeddel ezelőtt a turul-szobrokkal támadt gondjuk a kazár származású honfitársainknak, az utóbbi években a Horthy-szobrokkal, most meg evvel a megszállott szoborral. A tétje a dolognak nyilvánvalóan az, hogy kazár származású honfitársaink és szövetségeseik bizonyítani tudják ország-világ előtt, hogy ki az, aki fújja a passzátszelet itt Magyarországon

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 10:08:04

@Zedder: akkor te vmi superman lehetsz, mert Dachauban olyan nem volt.

". Az utólagos vizsgálatok során nem találtak olyan anyagot, ami mérgező gáz használatára utalna. A dachaui tábor nem megsemmisítő tábor volt. "

egyeztess az amerikai hadsereggel és a történészekkel!

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 10:09:24

@nu pagagyí: szóval a Die Welt a néme kuruc.info? dehát a cikk orbánt és Magyarországot gyalázza, csak a hozzászólók 100%-a ezzel vmiért nem akarnak egyetérteni. se a Die Weltnél, se más külföldi lapoknál.

vazzup 2014.04.09. 10:22:52

A szobornak csak három hibája van:

- nem forog
- nem zenél, játszhatná a "Deutschland, Deutschland Über Alles"-t végtelenítve (éjszaka is)
- a környező házfalakra és egyéb sík felületekre kivetíthetné a Völkischer Beobachter-gyűjteményt mikroszalagról

Hiszen meg lettünk szállva, és ezt kell megjeleníteni! Azt meg csak pontosan, szépen szabad!

Stenonis 2014.04.09. 10:31:55

@tesz-vesz:
Javaslom áttanulmányozni a Rubicon 2014/3-as számát. Még kapható az újságosoknál.
Klessheimből hazafelé megállt a vonat Linzben. Itt Szombathelyi táviratban utasította a honvédséget, hogy a kormányzó hazaérkezéséig semmiféle ellenséges lépést ne tegyen a bevonuló németekkel szemben. Ez még március 18-án volt.

Na ez a parancs nem érkezett meg idejében Újvidékre.
A németek tudták, hogy a Magyar Királyi Honvédség megkapta a parancsot, csak arra nem számítottak, hogy nem jut el időben a csapatokhoz.
A hídon átvonuló németek nem számítottak arra, hogy lőni fognak rájuk. Ezért szenvedek ekkora veszteségeket.

Igen, Horthy béna volt. Ő nevezte ki a Honvédség vezetőit, ő volt a legfőbb hadúr. Olyan honvédséget csinált, ami németbarát volt, és teljesen figyelmen kívül hagyta a magyar érdekeket. Ez egyértelműen Horthy hibája volt.
Horthy fasiszta nem volt. Inkább egyfajta autokrata rendszert épített ki, de a demokratikus intézmények is működtek. Voltak ellenzéki pártok, szakszervezetek stb. De alapvetően Horthy körének akarata érvényesült.

Akárhonnan nézzük nem volt komoly ellenállás a németekkel szemben. Komoly ellenállást mondjuk a norvégok nyújtottak. Vagy a finnek, amikor a különbéke után kiverték az országukból a németeket. A magyar bürokrácia végig dolgozott és segítette a megszállókat. A tisztikar jelentős része tapsolt az egészhez, és leszarta Horthyék bénázását. Ha már kiugrunk, akkor nem kellett volna védeni a potenciális célpontokat? Nem grállovagok harcoltak a 2. világháborúban. erre gondolni kellett volna. Skorzeny csapata az egyik legjobb elitalakulat volt, de azért a honvédség is ki tudott volna állítani majdnem ekvivalens, viszont létszámfölényben lévő csapatokat vele szemben.

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 10:37:16

a konszolidáció első lépésének annak kéne lennie, hogy a hazai zsidóság marginális, szélsőséges része felhagy a történelem-hamisítással, a magyarság kollektív bűnősként való megbélyegzésével és kiveti magából a Kertész Ákos, dr Regós és Landeszmann György által hangoztatott elveket.

aki ellenzi ezt a szobrot, és főleg olyan elvek mentén, mint a zsidóságnak az a marginális magyargyűlölő kisebbsége, akik most tombolnak, azok Kertész Ákossal kerülnek egy platformra, miszerint a holokausztért kizárólag mi magyarok vagyunk a felelősök, mi vagyunk a gyilkosok mindannyian, és nekünk egy valamihez van jogunk, térdre esni minden nap kollektíve és bocsánatért esedezni valami olyasmiért, amire annyi ráhatásunk volt, amit meg is tettek elődeink, megmentve ezzel közülük számtalan embert.

lett volna deportálás, ha nincs a német megszállás? nem.
kellett sárga csillagot hordani a megszállás előtt? nem.
Magyarország és a magyarok is az áldozatai voltak a német megszállásnak? igen.

senki nem állítja, hogy nem történtek zsidóellenes intézkedések, hogy nem érte őket jogsérelem, de a tény az, hogy a háborúban álló kontinentális európai országok közül ez a béke szigete volt számukra, ezért menekültek ide. az pedig maga a fasizmus, amikor minden de minen felelősséget - a németeket is felmentve - próbálnak ránk tolni egyesek, és kollektív bűnösnek megbélyegezni. ebből elég volt, ezzel a felfogással nincs semmilyen kompromisszum a jövőben.

valódivélemények (törölt) 2014.04.09. 10:41:26

@Stenonis: Olvasd el Az egy cionista orvos naplóját. Ott van benne, hogy az egész katonai vezetés német volksbundisták kezén volt, és hogy ezek a "magyarok" élükön Hómannal, jobban utáltak minket, mint a zsidókat. Hóman kb Landeszmannhoz hasonló elveket vallot: ti magyar kultúra nincs, itt minden pozitívumot a németek és a zsidók hoztak létre.

A nprvégoknak könnyő volt 1 db Quisling ellen, de nálunk szinte az egész vezetés ilyenekből állt.

Conchobar 2014.04.09. 10:52:25

@Stenonis: "Akárhonnan nézzük nem volt komoly ellenállás a németekkel szemben" - Azt értem, hogyha valaki a 'bűnös nemzet, utolsó csatlós' dolgot akarja tolni, annak okvetlen emlegetnie kell az ellenállás hiányát. Csakhogy, Dániában sem volt ám ellenállásTúl ezen, a finnek, a szerbek meg a norvégek könnyen tudtak ellenállóskodni a periférián. Más volt a helyzet itt nálunk, a hadak útján, pontosabban az oroszok útjában. Már a háborúba is amiatt léptünk be, mert az elitünk harcolni akart a kommunizmus ellen, mikor meg már a határainknál volt a kommunizmus, akkor már végképp nem érzett más alternatívát, mint a németek oldalán harcolni ellene. Tulajdonképpen nem a végével volt a baj (hogy nem fordultunk szembe a németekkel), hanem az elejével, hogy beléptünk a háborúba

Stenonis 2014.04.09. 12:08:10

@Conchobar:
Sehol sem állítottam, hogy utolsó csatlós voltunk.
A megszállás után a németek kvázi azt tettek, amit akartak Magyarországon. Csak az volt a gond, hogy túl sok volt a kollaboráns.
Viszont addig a teljesen legitim vezetés állt ki mellettük.
Nem a kommunizmusellenesség miatt léptünk be, az csak ürügy. A németek megvették a magyar vezetést a visszacsatolásokkal. Semmi ok nem volt a hadüzenetre.

1944-ben meg már teljesen értelmetlen volt a harc. Sztálingrád után, de legkésőbb Kurszk után mindenki tudta, hogy a németek elveszették a háborút. Onnantól kezdve már csak idő kérdése volt az egész.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 15:20:32

@MSZP Afrika Korps: "Hát persze. És égett hulla se nincsen. Lyukat meg tilos ásni mert 'kegyeleti jogok', ugye. De biztos ami biztos tv-eket kell hozni azok ellen akik tényleg kíváncsiak rá mi volt a holokauszt."

A náci német kormány eugenikai programja még a háború előtt volt, és németek ellen is irányult. Dokumentumok: kicsit se volt feltűnő, hogy kb. 20 ezer német családnak küldtek ki szinte egyidőben gyászjelentést, hogy értelmi fogyatékos/mentálisan sérült családtagjuk hirtelen elhunyt. Olyannyira nem volt feltűnő, hogy országos felháborodás alakult ki, és le is állította a kormány a programot.

"a nürnbergi bíróság kizárólag tanúvallomásokat vett figyelembe (na meg a híres emberi szappant, emberbőr lámpernyőt, amikről évtizedekkel később derült ki hogy hamisak)."
Nem hinném, hogy csak tanúvallomásokat vettek figyelembe, de nem is ismerem túlságosan a témát. A tanúvallomásokkal az az egyetlen baj, hogy kevés van belőlük, mert kevés volt a túlélő. Ugyanis a halotthordozókat (akik a gázkamrákból átvitték a testeket az égetéshez), bizonyos időközönként legyilkolták, pont azért, hogy ne maradjanak szemtanúk.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 15:23:51

@InversioN: "Egyébként a sas egy gyönyörű és méltóságos állat, nem értem minek belekeverni ebbe. Aztán majd a sok debil megint megy ki réti sast mérgezni, de ezúttal politikai legitimációt érezve."

Egyetértek azzal, amit a sasról írsz ezzel az üggyel kapcsolatban.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.09. 15:28:10

@Stenonis: "Legalább jelképes ellenállást kellett volna tanúsítani a németekkel szemben.
A megszállás után Horthynak le kellett volna mondania és ellenállásra szólítani fel a lakosságot.
Szívtunk volna, de a német megszállással is szívtunk."

Így van. Bajcsy-Zsilinszky se lehetett egy grállovag, de hatalmas ez a sztori, hogy pisztollyal fogadta az őt letartóztatni érkező németeket. Később besúgók buktatták le, ez is milyen jellemző. Akkoriban is a sunnyogóknak és lapulóknak állt a világ ....

Zedder 2014.04.09. 19:10:33

@valódivélemények: 10 éve voltam ott, közepes német-tudással. A kremók mellett volt egy melléképület, ahol emlékeim szerint az volt kiírva: "gázkamrának tervezve, de használva nem volt".

A kremók tény, azt felesleges tagadnod. Mint ahogy azt sem kell bemutatnod, hogy munkatábor volt, mivel én is ezt írtam.

Mindenesetre öröm látni új nickeket, most cserélitek le a végső harcban elesett régi neveket?:)

valódivélemények 0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2014.04.09. óta tag.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 22:02:45

@Kurt S. Earp: pedig ez nem csupán egy mítosz, nem névtelen anekdota

Walther von Brauchitsch tábornagy, a német haderők főparancsnokának válasza egy német diplomata kérdéseire, Az idézet a Háború és 49 év béke 1994/1. folyóirat 15. oldalán található

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 22:11:46

@Stenonis: A hídon átvonuló németek nem számítottak arra, hogy lőni fognak rájuk"

egyem a kis szívüket, megijedtek a lövésektől, tehát baleset a szívinfarktusuk.

"Olyan honvédséget csinált, ami németbarát volt, és teljesen figyelmen kívül hagyta a magyar érdekeket. "

ki kellett volna töltetni a tisztekkel egy tesztet, hogy vajon a magyar, vagy a német érdeket választanák-e a kiugrási kísérletkor.

a norvégoknál nem volt szovjet kommunista diktatúra 60 évig, úgy könnyű kiverni a vesztes német sereget.
A megszállás idején Norvégiáé volt a világ negyedik legnagyobb kereskedelmi flottája, így könnyű ellenállni két hónapig a németeknek.

a finnek 1941 és 1944 között (Németország jelentékeny segítségével) harcoltak a Szovjetunió ellen, ahogy a magyarok, ahelyett hogy visszautasították volna és ellenálltak volna nekik. ejnye.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 22:13:51

@valódivélemények: így van, ez a cionista orvos még véletlenül se volt bolond, gyűlölködő hazudozó, aki le akarja járatni Hómant. alig vannak ma is ilyen emberek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 22:17:07

@Stenonis: igen, voltak kollaboránsok jelentős számban, de voltak olyanok is jelentős számban, akik nem kollaboráltak, pl csak a MINISZTERELNÖK, csak a BELÜGYMINISZTER, meg csak a KORMÁNYZÓ, aki csak egy bizonyos szintig volt kompromisszum kész, ennek köszönheti a mai budapesti zsidóság és az külföldről idevándorolt menekülő zsidóság az életét.

m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/01/horthy-zsidok2.jpg

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.09. 22:20:08

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: úgyhogy állítsuk már föl"

?

"amúgy tök felesleges, és mondom, gumicsont a szobor"

felesleges = úgyhogy állítsuk már föl?
ugye te tudsz olvasni?

Stenonis 2014.04.10. 09:54:44

@tesz-vesz:
Nyugodtan lehet balesetnek tekinteni az újvidéki hidat. Vagy szerinted akkor is 26:1 arányú lett volna a veszteség, ah a németek tudják, hogy lőni fognak rájuk?

Tudod, akkor már régen feltalálták a titkosszolgálatokat. De bármennyire humorizálsz, Horthy is tudta, hogy kikre számíthat és kikre nem. Nem kellett hozzá teszt.

Milyen 60 évnyi kommunista diktatúra?
Itt valamit nagyon benéztél... Norvégoknál? És utána kiverni a németeket?

A finnek a németekkel szövetségben harcoltak. Csak az volt a különbség, hogy Mannerheim tisztikara teljesítette a parancsot és a szovjetekkel kötött tűzszünet után felvette a harcot a németekkel. 1944-ben ki is szorították a német csapatokat az országukból. Azért nem kellene csúsztatni... ;)

Szóval a Horthy által kinevezett Sztójay és Jaross nem kollaborált a németekkel? Ez nekem újdonság...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.10. 11:55:19

@Stenonis: baleset? neked fogalmad nincs arról, mint jelent az a szó, hogy baleset.
erre inkább a gyilkosság szót használjad, ha már, de még az se nagyon lehetne. a németek mit gondoltak amúgy? hogy csak úgy besétálnak a határon? nem gondolhatták, hisz Horthyékat elcsalták direkt, és elzárták a külvilágtól pont a német megszállás idejére. a magyar katonák tartották magukat a protokollhoz, a németek ilyen hülyék voltak, hogy nekik fogalmuk nem volt a szabályokról?

nem lehetett nagyon miből válogatni, a kor emberének még fontos volt a haza sorsa, trianon miatt a legerősebb felszólaló pedig hitler volt, aki területek ítélt meg a magyaroknak. elég jelentős volt hitler támogatottsága tehát itthon.
de ez nem egyenlő azzal, hogy aki emiatt hitlert támogatta, az bűnös lett volna, bármiben is.

mit néztem be? megszállták a szovjetek norvégiát? ottmaradtak a német megszállók?
ezt írtam: " norvégoknál nem volt szovjet kommunista diktatúra 60 évig"

mi itt a csúsztatás? "A finnek a németekkel szövetségben harcoltak." ahogy a magyarok, megszállás alatt.
az hogy utána hogy alakult, az most nem fontos. az geopolitikai kérdés, hogy mikor szorították ki őket. az meg hogy nem álltak ellen a németeknek mikor itt volt a másik, sokkal kegyetlenebb, és barbárabb megszálló erő, ne rójuk már fel a kor magyarjainak, elvtárs, jó?
nem a zsidószenvedés körül mozog ám a történelem.

sztóyait a német megszállás alatt nevezték ki, bábkormány szó biztos ismerős. a wiki elég pontosan leírja , hogy még ez a Kállay-kettős hintapolitika része volt.

"Magyarország német megszállását (Margarethe hadművelet; március 18-19.) követően alakult azzal a céllal, hogy az ország legalább részleges önállóságát fenntartsák, s így ne süllyedjen Magyarország a Cseh-Morva Protektorátus szintjére. Sztójay kinevezéséig a Magyar Királyság berlini nagykövete, s mint ilyen, erősen németbarát volt, szemben elődjével, Kállay Miklóssal. A németek követelése ellenére a kormányba nem kerültek be az általuk kívánt szélsőjobboldali elemek (pl. Ruszkay Jenő) de ennek ellenére (vagy éppen ezért) igyekeztek kiszolgálni a német zsidópolitikát."

hu.wikipedia.org/wiki/Szt%C3%B3jay-korm%C3%A1ny

még nem készült fel a világ, arra, hogy értékelje az időhúzást. más taktikánk nem lehetett, csak a hintapolitika.

Stenonis 2014.04.10. 20:05:01

@tesz-vesz:
Nem érted?
Szombathelyi még március 17-én éjjel Linzből hazatáviratozott, ami megtiltotta az ellenállást.
Ez a parancs nem érkezett meg időben Újvidékre.
A németek tudták, hogy van ilyen parancs, ezért jöttek át gyanútlanul a határon.

A politikai vezetés tudta, hogy mi készül. Kaptak jelentést a bécsi konzultól és a délvidékről is a német csapatösszevonásokról. Le akarták beszélni Horthyt a kiutazásról. A vezérkar nem hitt a jelentéseknek. Horthy a vezérkarra hallgatott, nekik hitt. Balfasz volt.

Finnországot sohasem szállták meg a németek. Finnország területén német harcoló alakulatok tartózkodtak, de a finn belügyekbe nem szóltak bele. És igen is számít a finn példa. És a román is. Lehetett volna sokkal jobban csinálni az egészet.
A finnek előtte 2 háborút vívtak a szovjetekkel. Tisztában voltak a sztálini rendszer barbarizmusával. Ettől függetlenül kiverték a németeket az országukból. A románok is okosan tudtak váltani, pedig ők is tisztában voltak a szovjetek viselt dolgaival.
Szóval felróható a magyar vezetésnek.

Igen a Sztójay kormány bábkormány volt, de legitim bábkormány. Ha Horthy kellően tökös lett volna, akkor máshogy alakul a történelem. De csak egy tétova vénember volt és legitimitást adott a báboknak.

Ha végigolvasod a hozzászólásaim, hol írtam olyat, hogy a zsidószenvedés körül mozog a történelem? Hol utaltam ilyen dologra?

Továbbra is javaslom, hogy vedd meg a mostani Rubicon számot. Sokat okulhatnál belőle. Sok olyan dolgot is kibontanak a szerzők, amik nem szerepelnek a wikipédiában.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 11:54:08

@valódivélemények (törölt): és ha tudnánk az igazságot a "majdnem beszervezett " orbánról. mekkorát esnének a széken

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 12:37:41

@Stenonis: ja, köszi hogy felhozod Szombathelyit, aki:

" jobboldali vezérkarban erős visszatetszést keltett, hogy szigorú vizsgálatot, majd adbírósági eljárást indított Feketehalmy-Czeidner altábornagy, Grassy vezérőrnagy, Deák ezredes, Zöldi főhadnagy ellen az ún. "újvidéki vérengzés", Hideg napok miatt"

mégis: "a népbíróság 1946-ban életfogytiglani börtönbüntetésre ítélte, ennek ellenére kiadták Jugoszláviának, ahol háborús bűnösként megkínozták, majd a péterváradi erőd falánál agyonlőtték. Sokáig elterjedt az a tévhit, hogy a kivégzés módja karóba húzás volt, ez azonban nem felel meg a valóságnak. A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bírósága 1994. március 16-án bűncselekmény hiányában hatályon kívül helyezte az ellene hozott népbírósági ítéletet."

ilyen alakok hozták ittho a törvényeket, ezek szolgáltattak igazságot, ezek írták a történelmet is.
és te ezeknek hiszel mindenben.

tehát:

"1943-1944-ben igyekezett kapcsolatot teremteni az angolszász hatalmakkal, mely gyakorlati eredménnyel nem járt

1944. március 18-án, ismerve a magyar hadsereg pontos összetételét, illetve létszámát, az ellenállást eredménytelennek minősítve, a kormányzót a német megszállás jóváhagyására buzdította"

erre már regáltam, de nem figyeltél, egy újabb doni katasztrófát szeretnél?

és én nem értem? te nem figyelsz, ez egy Világos volt.

"1944. április 19-én, német nyomásra felmentették beosztásából, majd nyugállományba vonult
1944 nyarán a szélsőjobboldali sajtóban támadások indultak ellene, melyet az új vezérkari főnök, Vörös János állíttatott le "

"Horthy a vezérkarra hallgatott, nekik hitt. Balfasz volt."

mert nem tudta a jövőt, értem. te tudod a jövőt? mondd már el, hogy ki nyeri 2018-ban a választásokat.
amúgy honnan tudod hogy a vezérkarra hallgatott? miért beszélte meg a titkos jelet Horthy küldöttsége akkor, aminek alapján Kállayék elégették a békekötési levelezést?
és ha a vezérkarra nem hallgatott volna, akkor jött volna te terved, a felesleges vérrontás, a második don. ami azzal jár, hogy az összes zsidót azonnal kitoloncolják, azt a rengeteg zsidót is, aki budapesten gyűlt össze, akikről te lemondanál, vagy mi.
bizonyára Görgeyt is utálod, hogy letette a fegyvert.

"Finnországot sohasem szállták meg a németek. Finnország területén német harcoló alakulatok tartózkodtak, de a finn belügyekbe nem szóltak bele."

nem? biztos nem volt ott elég zsidó. nem szóltak bele a németek, tehát a finnek önként döntöttek a 8 finn zsidó haláláról?

"A Gestapo nyomására a finn rendőrség végül megkezdte ugyan a külföldi honos zsidók kiadását: összesen 11 személyt. Amikor azonban Mannerheim marsall kormánya tudomást szerez a rájuk váró sorsról, haladéktalanul leállíttatja a deportálásokat."

ahogy Horthy. csak finnországban alig volt zsidó, itt meg rengeteg volt, hizs ide menekültek a kis-antant országaiból, hisz a német megszállásig itt teljes biztonsában voltak.

lehetett volna jobban csinálni? mészároljuk le magunkat és azonnal adjuk meg magunkat a szovjeteknek?
illetve önként válasszuk meg rákosi elvtársat, az jobb lett volna mi, ha tényleg demokratikusan válasszuk meg rákosit.

"A király vezetésével puccsot hajtottak végre és Románia sikerrel kiugrott a németek szövetségéből. A kiugrást többek között az tette lehetővé, hogy Hitler feltétlenül megbízott Ion Antonescu marsallban, így - ellentétben Magyarországgal - semmilyen kísérletet nem tett egy esetleges kiugrás megakadályozása érdekében. Románia számára a kiugrás megcsillantotta a lehetőséget: ismét megszerezheti Erdélyt, miközben az ennél kevésbé értékes Transznyisztriáról és Besszarábiáról kénytelen lemondani a Szovjetunió javára. "

de a királyt ugyanúgy elüldözték, és ugyanúgy jött csaú, mégis miben más románia?

abban hogy maguk irtották a zsidókat és a magyarokat a vasgárdával és a maniu-gárdával?

hogy? kérdeztem már, hogy legyen Horthy tökös?
lehet a hasra csapni, csak nem érdemes. ugyanis felvázoltam már eddig is minden lehetőséget. de ha konkrétan megmondod.
egyetlen hiba a hadbalépés volt, de ezért bárdossy a fő felelős, le is váltották Kállayra, és bárdosst ki is végezték.

az egész mondandód arra jön ki kamenyectől a német megszállásig, hogy a zsidók körül mozog a történelem.

értsd meg, hogy nagyon nem tudott volna akkor sem csinálni, ha Horthy leváltja a németbarát tiszteket, ugyanoda lyukadunk ki, két nagyhatalom között nem tud mit csinálni a kisegér. lásd román királyt és csaú esetét,

Stenonis 2014.04.13. 23:29:53

Nagyon durva prekoncepcióid vannak...

Attól, hogy egy tehetségtelen balfasznak tartom Horthyt, még nem vagyok baloldali.

Legitimistákról hallottál?

Ismerem Szombathelyi sorsát. Ha nem vennéd észre, van fogalmam a történelemről.

Nem, nem szerettem volna újabb doni katasztrófát. Csak te azt felejted el, hogy az ország ettől függetlenül 1944-45-ben megkapta. Lásd deportálások, és az ország szinte teljes pusztulása.

1944-ben kurvára nem kellett nagy jósnak lenni ahhoz, hogy valaki megállapítsa, hogy Németország elvesztette a háborút. Minden fronton visszavonulásra kényszerült, az angolszászok elkezdték porrábombázni a német ipart és lakosságot. Sok fontos alapanyaghoz már 1943-ban sem tudott hozzájutni (főleg ötvözőanyagok), így a német ipar nem tudta fenntartani a korábbi magas színvonalát (pl. a tankok páncélzatának minősége 1944-ben komolyan romlott).

Mellékesen egy jól kiképzett és felkészített hadsereg komoly gondot tudott volna okozni a németeknek. Mivel 1944. márciusáig a szovjetek brutális élőerőveszteséget okoztak a németeknek. Közben harcolniuk kellett az olasz fronton is és nagyon komoly erőket kellett a Balkánon és Franciaországban állomásoztatni.

Ne hasonlítsuk már össze a finneket a magyarokkal. Finnországban kb. 2000 zsidó élt. És ezen felül kb. 150 zsidó menekült. Ezek közül adtak át nyolcat német nyomásra. A deportálások miatt az evangélikus miniszterek, és az egyház is tiltakozott. Egyből leállították a zsidók átadását a németeknek és a nem finn állampolgárok Svédországba költözhettek. A finneknél a zsidók harcoltak a szovjetek ellen és nem munkaszolgálatosak voltak. Elvileg 2 finn tiszt is megkapta volna a vaskeresztet, csak visszautasítottak, mivel zsidók voltak és 22 finn zsidó halt hősi halált a háborúban.
Mellékesen hallottál már politikai nyomásgyakorlásról?

Ezt sem érted... 1944. októberében maga Horthy is elfogadta amit írtál. Megadta volna magát a szovjeteknek és megnyitotta volna a frontot. Talán akkor nem lőtték volna szét Budapestet és sokkal kevesebb civil halt volna meg.

Tudod miben más Románia? Észak-Erdélyben más!

Szövegértés elégtelen... Egyszerűen nem tudsz a prekoncepcióidtól elvonatkoztatni. Te látod az egész történelmet úgy, hogy a zsidók körül mozog.

Két nagyhatalom között manőverezni kell és megpróbálni jó kapcsolatokat fenntartani mindkettővel. Az 1920-as évektől geopolitikai szempontból Magyarország természetes szövetségese a Szovjetunió kellett volna hogy legyen. Minkét államnak volt elszámolni valója a románokkal. Továbbá gyümölcsöző kereskedelmet lehetett volna folytatni. Erre a németek képesek voltak, mi nem; még a diplomáciai kapcsolatot sem voltunk hajlandóak felvenni velük.

Mindenki jobban csinálta a környéken. A románok visszakapták Észak-Erdélyt, "Szlovákia" győztes államként fejezte be a háborút, a csehek megúszták pusztítás nélkül (mivel nem soroztak tőlük), Jugoszlávia szintén győztes hatalomként, területi gyarapodással fejezte be a háborút, Ausztria meg mint áldozat (muhaha) szerepelt a béketárgyalásokon.

Vidéki 2014.04.14. 07:56:57

"De gustibus non est disputandum"

Az ízlések különbözők (a. m. az ízlésekről nem kell vitatkozni)

Kinek a pap, kinek a papné!

Zero "A botrányos körülmények között "kiválasztott" ízléstelen szoborcsoport építéséről" regél:

A tervezett emlékmű nem az 1944 március 19-i német megszállást dicsőítené,

a megszállást követő áldozatoknak állítana emléket.

Bezzeg a szovjet emlékmű, amely a megszállást felszabadításként dicsőiíette, az aztán megfelelt Zero különleges ízlésének.

Schiffer az ATV-ben hisztériakeltésként értékelte a szoborral kapcsolatos elvadult agitációt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.24. 22:10:22

@Stenonis: nagyon gerinctelen, hogy nem használtad a válasz gombot, most büszke vagy magadra, te szánalom? most nincs időm később reagálok kutya

süti beállítások módosítása