Skip to content


       Szűrés lista

Metró Mallorcán, 2 év alatt, 83 milliárdból

A derék spanyol szigetlakók 2005-ben úgy döntöttek hogy belevágnak a metróépítésbe.
És mivel Mallorcán nem volt Demszky, BKV, Hídépítő vagy Bamco csoport, 2007. április 25-én át is adták a metrót. 2007 szeptemberéig ingyen (!) használhatta mindenki, főszezonban (!!!). És döbbenetes 120 320 millió eurós összegbe került (32 83 milliárd forint).(*javították a wikipedián az összeget)

Palma de Mallorca Metro amúgy 7,2 km hosszú és 9 állomásos, 32 milliárd forint.
4-es metró 7,4 km hosszú és 10 állomásos 400 milliárd forint és ment már a fúrópajzs vagy 1 kilómétert !!! 5 éve épül ...

Most akkor lehet tippelni, hogy a 400 milliárdból mennyit lopnak el nálunk ....














































Update: (by Replicator,thx)  a tovább után ...

A metró 2 év 4 hónap alatt készült el, teljes hosszának 36%-a a földfelszínen, 8 szakaszából 4 beépítetlen területen halad, a földalatti részek átlagos mélysége 8 méter. A vonal a belváros határában véget ér, tehát gyakorlatilag elővárosi vasút. A beruházás valódi költsége 312 Mio € (80 Mrd HUF) volt, ami 120 Mio €-val volt több a tervezett költségnél. A próbaüzem alatt valóban ingyenes volt a használata (amikor éppen járt), azonban ezt követően a többszöri beázások miatt működését határozatlan ideig rögvest felfüggesztették, jelenleg sem üzemel.

Tényleg nem lehet 100%-ban a 4-es metróhoz hasonlítani, de azért közel 5 km alagutat ki kellett fúrni, az állomásokat meg kellett építeni stb, de a 2 beruházás költsége között viszont nagyságrendi eltérés van.


Plazma tévés végállomás.Jól néz ki.




















Még nagyonn plazma tévé.Biztos imádják a spanyolok :)









































































































Címkék: bkv demszky metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr68295476

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törzskocsma 2008.01.24. 13:05:01

1 négyes metró = 7000 Zuschlag = 100 000 Pepó-buszNo comment??? Indexes újságírók, szevasztok! Húzzátok le szépen sorban! És pláne a többi újság! Mondjuk, ez a kis eldugott cikk is valami, köszönjük. De kérem, tessék vörös posztót dobni…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fara-muci 2008.01.13. 12:46:00

Ezekből is lehet látni, hogy mennyire is irigyel minket Spanyolország!

Nekünk van egy hiper-szuperpolgármesterünk, meg egy hiper-szuper BKV-főnökünk; és nálunk 12 millás végkielégítést kap a kirúgott projektigazgató!

Ez ám a demokrácia!


P.S.: Tetszenek a bejegyzéseid!

tóbiás 2008.01.13. 15:28:44

Óriási!
Ennek az országnak a legutóbbi esélye, hogy egy normális ország legyen, az Osztrák-Magyar monarchiában volt. Azóta csak folyamatosan süllyed. És el fog tünni -senki nem fog sírni utánunk. Előnyösebb lenne egy újabb monarciáról gondolkodni. Mondjuk a románokkal, vagy a szlovákokkal -mert az osztrákok mégegyszer nem lesznek hajlandók.

Csók!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.13. 17:56:23

Sajnos ennyi a pofátlanság-rablás ebben az országban, hogy százával lehetne írni a cikkeket ,,,

A rohadt Kádári örökség miatt szívunk még 18 évvel a "rendszerváltás" után is, mivel itt semmi sem úgy működik ahogy egy fejlett demokráciában működnie kellene ...és meg kell várni amig kihal a hatalmoban lévő kádári generáció, akkor talán jobb lesz ... nem tudom :(

moRtiZ 2008.01.14. 09:59:18

Először a No comment jutott eszembe. Aztán az hogy nevetséges. Aztán az, hogy bár nevetséges, nekünk sírni kéne miatta. Abszurdisztán 2002-... :(

Golem 2008.01.14. 12:49:08

zero!
Soha nem fognak kihalni, felnevelik az utánpótlást, aki ugyanilyen elvtelen "lopóautomata" lesz. MINDKÉT nagy politikai pártunk ifjú titánjain látszik már most.

Atocha · http://www.atocha.hu 2008.01.15. 09:07:36

Én 1xüen nem jutok szóhoz..., csak a sirás kerülget, de nagyon!

szutyi 2008.01.16. 12:15:22

Azért - ha már belinkelted a wikipedia oldalt - illene megemlíteni, hogy a rendszeres beázások miatt 2007 szeptembere óta nem jár a mallorcai metró és egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor indulhat újra. Szóval ott se minden fenékig tejfel.

tippelnék 2008.01.16. 14:07:08

akkor be is temethetik, majd újra megépítik dupla áron és alig több mint 100 milliárdnál tartanak :)

Ferka 2008.01.17. 09:50:58

Gyurcsány megmondta..akinek nem tetszik az elmehet. Nem csoda, hogy ázsiából meg szerbiából akarnak betelepíteni "őslakosokat" a felszabaduló helyre. Magyarország kitörölheti magának a több mint 1000 éves múltjával..Szlovákiának van kb 20 éves múltja és messze jobban áll mint Mo. Vegyük például azt, hogy a szlovák korona lassan már 10 forint körül van.. igen,jól értettétek 1 szlovák korona kb 10 forint... Szóval ennyit a kormányunkról és mi már nem biztos, hogy meg fogjuk érni azt a 40-50 évet mire jobb lesz a helyzet, vagy netán élvezni tudnánk... Én azt mondom, hogy fusson innen ki merre lát :D

Gézu 2008.01.17. 12:55:48

Ez sajnos mindig így lesz, nem hiszem, hogy a kádári generáció kihalásával bármi is változni fog. Nézed meg pl ezt: Zuschlag János, szül.: 1977. május 7.

mrvalient · http://wordsoundpower.freeweblog.hu 2008.01.17. 16:59:02

Hello. Kérhetek egy pontos forrást?

Canarino 2008.01.17. 17:03:48

Az csupán a baj, hogy nem pontosak az adatok. De nagyon nem. Ide sasoljatok: es.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Palma_de_Mallorca

A szöveg szerint "El proyecto tuvo un coste real de 312 millones de euros sobre los 235 reconocidos por el último gobierno" - magyarul a projekt költségvetése 312 millió euró volt, szemben a legutóbbi kormány által állított 235-tel. A 312 millió, de még a 235 se 120...

Ráadásul a szövegből az is kiderült, hogy idén ősszel, alig néhány hónappal az átadás után, egy nagy esőzés következtében az egész metró úgy, ahogy van elázott, úgyhogy jelenleg nem üzemel.

mrvalient · http://wordsoundpower.freeweblog.hu 2008.01.17. 17:06:49

Kösz, Canarino, erre gondoltam.

Máskor ellenőrízzétek le a forrást, így terjednek a rémhírek.

mrvalient · http://wordsoundpower.freeweblog.hu 2008.01.17. 17:38:28

Na, utána néztem mégjobban a mi kis mallorcai metrónknak.

A beszámolók és a cikkek csak és kizárólag az építkezésekre vonatkoznak, a tenderezésről, előtanulmányokról, térrendezésről, kommunikációról, fizetésekről egy kukkal sem tesznek említést. Az sem derül ki, hogy a fentebbiek értelmében így már 78 milliárd forintos beruházás csupán az önrészre vonatkozik-e vagy sem, hiszen a baleár-szigeteki politikai csatározások szempontjából nem lett volna érdekes, ha a beruházási pénzek EU-s források kárára nőttek volna, de nem ez történt, hanem a lényeg pontosan az volt, hogy a mallorcai adófizetők zsebéből húztak ki még több lóvét. A tervezetek, nyilvános adatok az odairányító linken keresztül véletlenül elérhetetlenek, a pdf-fájlokat eltűntek a hálóról (vagy soha nem is voltak ott). Ennek fényében?

mrvalient · http://wordsoundpower.freeweblog.hu 2008.01.17. 17:43:43

Mindent egybevetve. Ilyen-olyan lopásokkal együtt nem tűnt fel senkinek, hogy a spanyol és a magyar szám között egyszerűen irreális a diferencia?

DeadBodiesEverywhere 2008.01.18. 10:32:03

Ha azt nezed hogy az osszeg nem is jo, de 2 ev alatt elkeszult.
Termeszeti katasztrofakra meg "nem ved semmi"

kisbéla 2008.01.18. 10:52:15

Meg tán az sem mindegy, hogy a mallorcai épphogy a felszín alatt megy, azaz jó eséllyel nem fúrták, hanem kidózerolták az alagutat...
(Persze ettől még fos nekünk itt a balkánon)

Zsoltx 2008.01.18. 11:19:40

Kicsit utánanéztem, és nem minden pontos, Wikipedia (spanyol és angol adatai):
312 m€ (78 mrdFt)
7,2 km hosszból csak 4 km fut a föld alatt
6 db kétkocsis szerelvénye van, amelyek kapacitása 380 fő
1000mm.es nyomtávval épült.

Körtét az almával. De kicsit utánaszámolva, még így is sokkal-sokkal jobbak...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.18. 12:30:03

Köszi Zsoltx, korrekt.

De én tökéletesen meg lennék elégedve ennyiből ennyiért egy metróval.
9 állomást meg ott is meg kellett építeni, és annak az ára is benn van a 312 millió euróban :)

Replicator 2008.01.18. 13:10:45

Sziasztok!
Én is utánanéztem, csak lassabban, mint az előttem szólók, de hasonló eredménnyel:

A tárgybani metro 2 év 4 hónap alatt készült el, teljes hosszának 36%-a a földfelszínen, 8 szakaszából 4 beépítetlen területen halad, a földalatti részek átlagos mélysége 8 méter. A vonal a belváros határában véget ér, tehát gyakorlatilag elővárosi vasút. A beruházás valódi költsége 312 Mio € (80 Mrd HUF) volt, ami 120 Mio €-val volt több a tervezett költségnél (nem találtam én sem, hogy mit tartalmaz). A próbaüzem alatt valóban ingyenes volt a használata (amikor éppen járt), azonban ezt követően a többszöri beázások miatt működését határozatlan ideig rögvest felfüggesztették, jelenleg sem üzemel.

en.wikipedia.org/wiki/Palma_de_Mallorca_Metro
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=459713

A budapesti 4-es metro kapcsán az első kapavágás 1,5 éve, 2006 nyarán történt (egyes állomások kialakítása), a fúrópajzs (késéssel) 2007. április 3-án indult el. Naponta max. 12-20 métert tud haladni, a lehetőség szerinti folyamatos üzem mellett ~2 év alatt végez, a napokban éri el a Bocskai úti állomást, ami több, mint 2 km (október végén járt a Tétényi útnál). A nyomvonal végig beépített területen halad, az épületek és a Gellérthegyi karsztvízvízbázis megóvása, valamint a Duna miatt nagy mélységben kell haladni (15-30m). Az utolsó info szerint a Bosnyák térig tartó 14 állomásos vonal 511 Mrd forintba kerül szerelvényekkel együtt, ebből a Keleti PU-ig tartó első, 10 állomásos szakasz 348 Mrd HUF (9 állomás fajlagos ktsge tehát 313 Mrd).

Laikusként nyilván nem tudom megítélni, hogy mekkora a reális költség, azonban annyi biztos, hogy a két metro nem összehasonlítható (különösen nem szándékosan téves adatokkal). Az EU – úgy tűnik – hajlandó támogatni a projektet (az eddigi pályázati bénázások ellenére), ami inkább utal arra, hogy a bekerülés összege nem egészen irreális.

hu.wikipedia.org/wiki/4-es_metr%C3%B3
www.metro4.hu/index.php
uniospenz.hu/cikkek/cikk.php?article=24862&ter=15

Összességében inkább az a bajom, hogy az ilyen csúsztatásos hírek demoralizálnak, és ez helyrehozhatatlan, mert a valós tények már nem jutnak el mindenkihez. Sok a baj az országban (hol nem?), de én jól akarom érezni magam, és csakazértis meglátom a szépet.

Név: 2008.01.18. 15:12:27

Az egész sokkal jobban hasonlít a kisföldalattihoz, mint bármelyik metróhoz. Mondjuk a VEKE szerint a 4-es metró is ilyen kis hobbimetrócska lesz csak a valóságban.

Nálunk persze a hannoveri villamosokat is szarul kezelik, azok egy rendes pályával, magasperonos megállókkal, ahogyan Hannoverben is vannak, röhögve leköröznék.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.18. 17:12:09

Replicator

Amikor írtam még a Wikipedian 120 millió volt, msot javított ott is ki valaki.de kösz az infot.

Nem csúsztattam semmit, de most javítoam a plussz infokkal.

macko 2008.01.18. 22:44:27

Replicator :

szerintem akkor nézzed sokat ezt a szép Gyurcsány Ferit :-)))

vaskukac 2008.01.18. 23:07:45

En ugyan ehez sem ertek, de szerintem a cso maga nem a legdragabb az egesz projectben. Szerintem az a technika ami utana kerul beepitesre sokkal huzosabb. Gondolok itt a vaganyokra, a vontatashoz szukseges berendezesekre a biztonsagtechnikara a vilagitasokra, az allomasok berendezeseire. Szerintem egy allomas epiteszetileg sokkal tobbe kerul mint a cso, ahol a kutyat nem erdekli milyen burkolat van es milyenre van festve.
Jo lenne egy szakertoi velemeny, hogy a tenyleges furas fajlagos koltsege (valos) mennyi.
Ha igazam van, akkor szomorkodhatunk, mert tok mindegy, hogy a felszin alatt fut, vagy a melyben.

Replicator 2008.01.19. 11:01:48

Sziasztok,

Épp arról próbáltam értekezni, hogy ez egyáltalán nem egy hír. Városi legenda, szándékos kacsa, műszenzáció. Egyikünk sem tudja megítélni, hogy akkor most az M4 olcsó, vagy drága. (körte/alma), viszont alkalmas arra, hogy megtévesszen, és a polgárok keserűen morfondírozzanak azon, hogy ők ehhez képest milyen keveset tudnak lopni.

Mellesleg a hír címe még mindig a régi (32Mrd), számos fontos adat nem került be, és továbbra is sugalmazó. Igazán ennek a cikknek itt nem is volna helye. Hasonlítsd össze az M4-et egy másik almával, az majd hír lesz. Vagy nem...:-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 12:27:58

A címet javítottam.

Szerintem meg igenis fontos, mégha alma/körte hasonlat akkro is.

Az M5-ös autópályát is összehasonlítják a horvát autópályákkal, pedig az egyik az Alföldön megy, a másik meg viaduktokon/alugatokon keresztül .És nem a magyar az olcsóbb ...

A hír meg nem legenda.Felépítették ? Fel. Ennyibe került ? Ennyibe.
4-es metrót feléíptették ? Nem.Ennyibe kerül? Senki sem tudja ...

csepeli srác 2008.01.19. 15:04:55

Nyilvánvaló, hogy a 4-es metró projekt úgy ahogy van pénzügyileg egy katasztrófa. Az eltetlt majd 18 év alatt Demszky csak dumált... semmire másra nem használták a négyes metró tervét, mint politikai hecckampányra. Pát évvel ezelőtt miég kevesebb mint 200 milliárdos költségvetésről volt szó.... most meg állítólag valami 500 milliárd körül lesz a vége... döbbenetes, ne szórakozzunk már... hogy állítólag ezt meg azt bele kell építeni, meg ilyenek... hihetetlen... elmebetegség amit csinálnak...
Persze vannak országok úgy látszik, ahol nem dumálnak, hanem tesznek....
Ahhoz egyébként mit szóltok, hogy a bukott Aba Botond BKV vezér állítólag a Máv-Start élére tart, vagy tán már meg is érkezett???

matfu 2008.01.19. 16:21:12

Valamelyik netbúvár ásson már elő egy M4-hez hasonló méretű metróépítést valahonnan!
Csak építettek a közelmúltban hasonló paraméterrel metrót...

Replicator 2008.01.19. 16:25:20

Látom, nem akarod érteni...

Felépítették? Fel. Működik? Nem. Mennyiért nem működik? 83 Mrd-ért... Mennyibe került fél év ingyenes próbaüzem? Ki tudja...

Nem folytatom, hagyjuk...

Abban egyetértünk, hogy ezek fontos dolgok, de ettől még lehetünk objektívek, és nem muszáj ragaszkodnunk a prekoncepciónkhoz. Ha nincs olyan paraméter, ami összehasonlítási alap volna, nem kell erőltetni.

Rákerestem azért, hogy máshol mennyiért építenek hasonlókat:

1) Toronto Sheppard: 8km, 7 állomás = 10 év, ~300 Mrd HUF (1 CAD=170 HUF)
2) Toronto Spadina: 6,2 km, 4 állomás = 9 év, ~210 Mrd HUF (2003-as árakon, szerelvények nélkül)

www.ttc.ca/postings/gso-comrpt/documents/report/f1749/_conv.htm

3) Kína (!) - Guangzhou: 52M USD/km (~ 9Mrd HUF)
4) Kína - Hangzhou: 66M USD/km (~11 Mrd HUF)

china.org.cn/english/BAT/133423.htm

5) Köln: 3,3km tervezett (!) költsége 600M EUR (~150 Mrd HUF, (1 EUR=250 HUF))

www.railway-technology.com/projects/cologne/

6) Prága: 4,6km (ebből 3,5 km fúrt alagút): 16 Mrd CZK (~150 Mrd HUF)

www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307889&page=3

A kölni azért jó példa, mert a belváros alatt megy majd az is. Ott, Torontóban és Prágában a fajlagos költségek a 4-es metróéval megegyeznek. Biztos e helyeken is ugyanannyit lopnak...

További kellemes bosszankodást. ;-)

ui.: csepeli srác: látom, Neked is megmondják valakik, hogy mit gondolj...

Replicator 2008.01.19. 16:30:31

És Prága részletesebben, ha már belefutottam:

The European Investment Bank (EIB) has helped with other metro extension plans. It lent City Hall some € 75 million — three-quarters of the total costs — for the construction of a 4.6 kilometer section of metro line C from Ládví to Letňany in northeast Prague.

Ez egy "kicsit" drágább, mint az M4.
(www.cbw.cz/en/metro-to-airport-on-track/2223.html)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 16:45:14

Replicator

Köszi! Jó példák, ezzekel már tényleg korrektebb az összehasonlítás !

thx,
zero

hufi 2008.01.19. 19:28:21

Ha azt vesszük csak hogy ez a majom demszky már 16 éve építi az ő kis négyes metróját, akkor azzal az időszakával szinte mindenki mást megver. Talán csak rákosi pajtást nem, aki szintén eljátszott egy időben a gondolattal metró ügyekben, aztán valahogy jó sokára lett csak belőle valami.
(A Közlekedési- és Postaügyi Minisztérium rendelkezésére és irányításával 1949-ben megkezdődött a metró törzshálózatának, illetve első vonalának tervezése. .... 1954 februárjában egy kormányhatározat leállította az építkezést - a folytatás pontos időpontjának megjelölése nélkül.)

Ajtony 2008.01.20. 11:30:04

Sziasztok! A zsugázás nem nagy százalék, ha van. Az összeg nagysága miatt már 1-2-3-százalék is jelentős. Az sajnos jellemző nagyjainkra, ami a benzinkártyával történt - 300 km-re elfogyott 4300 liter benzin. Diesel autóba!

Üdv

Hatalmas szog 2008.01.21. 10:59:02

Nem értem ez miért kérdés számotokra!!

Szerintetek miből épül ferikének a dubai villája? he?

Azt hittétek hogy egy kalapács 1400 Ft meg egy láda szög 500.... Ebből nem lehet meggazdagodni, ellenben ha egy csap 170.000 Ft na abbol van mit hazavinni!!!!!

Éljenek a politikusok, ti is ugyanugy lopnátok ha a helyükben lennétek!!!!!!

Parasite 2008.01.21. 13:43:54

nem metró ez hanem hév! amúgy meg elég csumpi, nekem nem kéne. olcsó húsnak híg a leve. itthon meg persze hogy lopnak, mindenki lop, te fizeted rendesen a tb-t, adókat, be vagy jelentve full fizetésre? először mindenki nézzen szét maga körül, utána ugasson mást, köszi.

barkzso 2008.01.21. 16:35:41

Felélénkültek a ballib agitprop elvtársak is, és magyarázzák a szaros pelenkát...

Angliai 2008.01.21. 18:53:53

Amit a Fleto mondott azt megfogadtam: "akinek nem tetszik,el lehet innen menni" vagy vmi ilyesmi volt.Jelenleg UK ,és lehet hogy kicsit szokatlan,meg hiányoznak a dolgok,de 10 honap után (ex)otthon voltam,és már alig vártam hogy vissza jöjjek. Vicc ami Magyarisztánban megy:(

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.21. 23:21:15

Parasite

persze hogy fizetjük az adókat ... levonja a cég.
Bérből és fizetésből élők nem tudnak trükközni :((

Angliai

Komolyan modnom irigyellek ... de Angliából is felidegesíted magad ilyen szarokkal ? Ne tedd ....
Ott nincsenek ilyen ügyek ?

Valaki 2008.01.22. 00:01:46

Angliai!Mindenki nem mehet el az országból.Itt kell élnünk és vagyunk egy páran!Igaz nem olyan jó most itt de nem is annyira rossz mint azt sokan szeretnék!

Civis 2008.01.22. 12:39:30

Azt miért nem jegyzi meg senki, hogy a .... 1998-2002-es működése során leállította a tervezést és mindent a metró beruházással kapcsolatban, hogy a mai napig mindent elkövet, "civil és polgári körök" révén, hogy nehezítse és hátráltassa a beruházást. A közigazgatási törvényünk vétó jogot ad a fővárosi beruházások akadályozására a kerületi polgálmesterek kezébe! M0 sem lesz kész így soha! Az, hogy Mallorcán az olcsón megépített metró a beázások miatt nem üzemel, hogy a duna alatti átvezetése a víz betörése miatt, az egész beruházás a város alatt található víztározók megóvása miatt össze sem hasonlítható a Mallorcaival. Cak sírtok, és az ezer éves múltal takaróztok, de aki Nektek ellent mond, mert más a véleménye az már nem is MAGYAR. Mallorcán talán a parlamenti képviselők bejárnak a parlamentbe és dolgoznak is nem csak "kerítést bontanak"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.22. 13:08:20

LOL
az index is megírta, ők is a rossz számmal (32 milliárddal)
index.hu/politika/belfold/budapest/0122mdrdmtr/

Remélem a szemét Index is megkapja amit én, hogy idézet
"Összességében inkább az a bajom, hogy az ilyen csúsztatásos hírek demoralizálnak, és ez helyrehozhatatlan, mert a valós tények már nem jutnak el mindenkihez."

xDDDD

Engríí 2008.01.22. 21:59:15

Szerintem sokan vannak olyan helyzetben ebben az országban mint én. Családos emberek kisgyermekkel, ne adja Isten valamelyik fél gyógyíthatatlan betegséggel.
Igen, tőlük is megvonták az élethez szükséges gyógyszer térítésmentességét és nekik is egyre nehezebb megélniük.

Szomorú

Pepper 2008.01.22. 22:32:18

Mallorca:
"Az építőknek itt azonban nem kellett alagutat fúrni, mert a vonal csak 8 méterrel halad a felszín alatt."
Nagy különbség!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.22. 23:27:41

Szerintem az alagút fúrás olcsóbb mint kiásni egy 10 méter mély gödöt kilómétereken keresztül, kiépíteni a vonalat, majd visszatemetni ... szerintem.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.01.23. 13:40:58

Zero, nem értesz hozzá. A fúrás kurvára drágább, hogy ilyen precízen fogalmazzak :)
A mallorcai egy kéregvasút asszem, de ilyet nálunk nem lehet csinálni a városban, meg ott a Duna is.
Szerintem a kommentek alapján már kiderülhetett, hogy fajlagosan egy ilyen metró, mint a mienk, ennyibe kerül, tehát a cikkel kapufát lőttetek.
A metrónkkal nem ez a baj, hanem az, hogy túl sűrűn vannak az állomások. Meg persze nyilván lopnak mint állat, de ezt sajnos nem ezzel a cikkel sikerült leleplezni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.23. 15:02:27

Parapitty

Legalább abban egyetértünk, hogy kurvára gázos a négyes metró ...

Bár ezt a mallorcai metró részletes ismerete NÉLKÜL is tudtuk :)

Dottor 2008.01.23. 15:40:33

Parasite: Körülnéztem magam körül. Rendesen fizetem a TB-t, és az adókat, teljes fizetésemen vagyok bejelentve, mellékeshez nem jutok...ugathatok? (kérdésem költői volt) Angliai: Szívemből szóltál! Valaki: Bárki szabadon mehet, senkinek nem 'kell' maradnia. Öszintén csodálom optimizmusod és kitartásod, különösen az elmúlt 60 év retorikája tekintetében. (bővebben majd kommentár esetén fejtem ki) Civis: Teljesen igazad van, de sajnos ilyen a magyar mentalitás. Ellene tenni csak egy valamit lehet. (lásd fentebb) Zero: fúrni sokkal drágább mint ásni és temetni. Tudod miért? Mert 6milliárd ember él a Földön, és ebből kevés kivétellel mindenki képes ásni, lapátolni vagy temetni, másnéven kubikolni. Fúrópajzsa viszont keveseknek van. Remélem nem kell kifejtenem, hogy ez közgazdaságilag milyen hatással van a kereslet-kínálatra és ezáltal az árakra. Parapitty: Egyetértek veled. Nem az a gond, hogy mennyibe kerül (sokba), és hogy mennyit lopnak. Hanem inkább a nyomvonallal, a hosszal (akár a nyomvonal akár a szerelvény), a megállok sűrűségével stb. Továbbá felmerül szükségesség kérdése is, hiszen lehet, hogy inkább az elővárosi tömegközlekedést kellene 'izmosítani' és nem az ún. 'nehézmetró' építését erőltetni.

simonmondja... 2008.01.24. 11:11:53

Zero.
Dottor.
Persze, nagyon gázos.

Mint a Nemzeti Színház is.
Azzal is nagyon gáz volt, hogy ott és annyiból épült, ahol szükség volt rá, és amennyit összeszedtek rá.

Sokkal jobb helyen kellett építeni.
A Viki haverjának a telkén.

És nem a mások szerződéseivel.
Új, tutihaver szerződésekkel.

Így aztán nagyon nem gázosra sikerült.

Ha ezt a metródöglesztő trükköt még egyszer beveszitek,
lesz jó sok nagy semmink a pusztákon.

Ahol épp a metródöglesztőknek van telke.

simonmondja... 2008.01.24. 19:30:26

Törzskocma.

1 négyes metró= 1,5 db Lopakodó = 10 db Gripen

simonmondja... 2008.01.24. 19:32:37

Ja, azért mondom Lopakodóban, mert azt is könnyű volt levadászni.
Egy puskás bácsi is elég volt hozzá.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 21:44:00

Nabaszdmeg, lehet felidegeltem a DBR-t :))

"A Palma de Mallorca metróvonal tizedébe kerül a 4-es metrónak, pedig ugyanolyan hosszú és ugyanannyi állomása van - állítja egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás az interneten."

www.metro4.hu/hirek_reszletes.php?id=379

LEGALÁBB beszélünk a témáról, és külön öröm ha DBR magyarázkodik :)

m 2008.01.24. 21:52:29

canarino, mrvalient, zsoltx és replicator által gyűjtöttekhez még néhány adalék:
- a vonal egynyomú, csak az állomásokon van dupla sínpár;
- a szerelvények 33 méter hosszúak és keskeny nyomtávúak, ennek megfelelően harmad olyan hosszú állomásokkal, mint az m4-en;
- az egész (vonalastul-állomásostúl) a felszínről épült, a vonal 80%-án még munkatér-határolásra sem volt szükség (rengeteg kép érhető el a neten az építkezésről, akkor még büszkék voltak rá), mert volt hely bőven a rézsűnek;
- a legmélyebb állomás legmélyebb pontja sincs 8 méternél mélyebben, a felszínre jutást biztosító szerkezetek egyszerű magasépítési cuccok (szemben az m4 bányászott lejtaknáival: horribilis összeg);
- a szerelvények nem automaták, masiniszta vezeti;

és hát ide kell írnom a már lelőtt slusszpoént: tavaly szeptember óta (5 hónapnyi üzem után) az egész cucc víz alatt áll, képtelenek helyrehozni. igazad van, zero, az egész pont olyan sikertörténetnek néz ki, amivel érdemes példálózni fikázáskor.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 23:11:44

Tökmindegy, írthattam volna Madridot is (Madrid Tartomány Kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban 1144 milliárd forintból)

azt is kimagyarázták :
www.metro4.hu/hirek_reszletes.php?id=381

Szval, kussoljon mindeki, így jó minden ahogy van, örüljünk hogy csak 511 milliárdba kerül.
És még a végén majd köszönjük is majd meg nekik.

Hányok ettől a szocializmusból ittmaradt szemlélettől, amit DBR meg a BKV képvisel ...:(

Atocha 2008.01.25. 15:37:49

Sziasztok

www.fn.hu/cimoldal/20080124_181108/

Olvassátok el és kiváncsi vagyoka véleményekre is.

Köszi

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 16:41:45

Írtam erről, ott van 2 link is a DBR közleményhez
vastagbor.blog.hu/2008/01/24/en_kerek_elnezest_6

Mindent megmagyaráznak, persze nem is vártunk mást...

Davido · http://www.nincs.hu 2008.01.27. 17:46:39

Helló,
a 4es metróról nem sokat tudok, viszont a mallorcai metróról annál többet, én ugyanis itt élek. A szóbanforgó metró egy kampányhúzás volt, a sziget közlekedésének egyáltalán nincs rá szüksége (a politikai propagandában már második vonalról is beszéltek). Amikor elkészült, hatalmas ceremóniával nyitották meg, de csak az első nagyobb esőig ment, utána sem "beázásokról" volt szó, hanem konkrétan derékig áltt a víz az egész alagútban. Mint kiderült, az egész vízelvezető rendszert kifelejtették a konstrukcióból. A metró főbejárata egy hatalmas, fedetlen lefolyóra emlékeztet, így aztán maga az elkészült alagút lett a vízelvezető rendszer, és korábbi funkcióját (hogy vonatok közlekedjenek benne) már nem tudja ellátni :).
Azóta valahogy nem beszélnek a politikusok a metróról.
www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=444334&idseccio_PK=1021&h=

üdv,
www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=444334&idseccio_PK=1021&h=

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.31. 13:44:14

Csak ne röhögjetek a beázáson!
Majd ha a Duna alatt járnak a fúrópajzsok, és ott szakad be, mint a két panelház között...
Lehet, hogy sűrített levegővel fogják nálunk hajtani a szerelvényeket?

Sovany.Vigasz 2008.02.02. 18:33:39

Hi!

Nos a 4-es Metro rég megépült volna már ha a citromunk nem ugatna be folyton. Igaz mehetne gyorsabban is. Emlékeim szerint kb. másfél éve épül. Az 5 évet nem tudom honnan vetted. Mielőtt leírsz valamit, legalább tájékozódnál. A pénzbeli különbségekben igazad van talán.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.02. 19:26:10

Sovany.Vigasz

Nos a 4-es Metro rég megépült volna már ha a citromunk nem ugatna be folyton

Most a FIDESZ-re célzol?
18 évből 4 évig voltak kormányon, tényleg miattuk nincs még 4-es metró.

Az 5 évet nem tudom honnan vetted. Mielőtt leírsz valamit, legalább tájékozódnál.

2003--ban írtak alá a szerződést. .. az, hogy utána még 3-4 évig egy kapavágás sem történt, az építettők szegénységi bizonyítványa ...

Sovany.Vigasz 2008.02.03. 13:36:53

Na igen, de 4 évvel már ezzel tolták. Lehet, hogy a szerződést aláírták, de te most az építésről beszélsz. Az nem ugyanaz. Az tény és igazad is van, hogy 3-4 évig nem történt semmi. Ez sajnos a magyar mentalitásnak és nemtörődömségnek az eredménye párttól függetlenül.
Azt még azért tegyük, hozzá, hogy Mallorcán nincs Kálvin tér pl.. Nincs olyan módon beépítve és így arra nem kellett akkora költséget szánni, de mint kiderült ők is kihagytak fontos dolgokat. :) Azóta se működik ennek következtében. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.03. 14:52:14

Sovany.Vigasz

No igen, 3-4 évig tényleg nem történt semmi...
De mivel Demszky 1990 óta "építené" , simán azt hittem hogy készen állnak a tervek, aláírják a papírokat, másnap meg megy a markoló ..xDDD

Persze naív voltam ...

észosztó 2008.02.04. 15:17:55

Az 50-es években tele volt a t-künk azzal, hogy ha valaki azt mondta, de szép idő van ma, mindjárt valami politikai sandaságot feltételeztek róla.
Most annyit változott a világ, ha valaki azt mondja, nekem tetszik ez az új metró, vagy azt, hogy nekem nem tetszik ez az új metró, mindjárt valami politikai sandaságot feltételeznek róla.

Ezt gondolom erről az egészről. Politikai sandaság nélkül.

"Észosztó"

imcsu 2008.02.06. 16:58:50

Hát én nem is idegesítem magam,hú ez felháborító ,hogy ez a sunyi sok képviselő mennyit lop....én se vagyok szent ember ,de legalább nem mások pénzét lopom el ami itt folyik magyarországon szégyen....

no comment... 2008.02.12. 12:48:29

Azért nem kell mindent elhinni a magyar médiáknak amikor saját országunkat akarják lehúzni...
Ez a metro dolog sántít egy kicsit mert az a 120millio eoró az 312millió volt...
Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan elönti a víz és nem működik az egész, dehát ennyi pénzért mit is várnánk... Meg mit is várnánk a magyar médiáktó, mi mást mint uszítást... a magyar meg úgy se néz utánna mi igaz vagy mi nem...
en.wikipedia.org/wiki/Palma_de_Mallorca_Metro
www.diariodemallorca.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1687_2_301291__MALLORCA-metro-tiene-deficiencias-todas-estaciones

:)))

no comment 2008.02.14. 10:29:27

Akkor ezek szerint torontóban is ellopták a lóvét? metróbővítés 2003-as áron... a számok magukért beszélnek... link a végén... a lustáknak beírom ide is 8km 7 állomás 1.750.000.000 dollár(canadai) ez forintban 3.275.000.000 aza 3.25milliárd... azóta az energiaárak meg kicsit elmentek... akkor? NÉZZETEK UTÁNNA A HÍREKNEK MIELŐTT TÉNYKÉN KEZELITEK ÉS MESSZEMENŐ KÖVETKEZTETÉSEKET VONTOK LE... Képzeljétek déljemenben 1millió forintból épült a metró... remélem ezt is elhiszitek... :))) Hihetetlen mennyi bamba ember van ebben az országban... Tudjátok a neten nem csak fikázni lehet, hanem utánna is lehet nézni dolgoknak... (biztos vagyok benne hogy megy zsebbe lóvé, de kicsit gyanus volt a 1/10 ár...)

www.ttc.ca/postings/gso-comrpt/documents/report/f1749/_conv.htm

sdfhhb 2008.02.14. 10:35:09

"A rohadt Kádári örökség miatt szívunk még 18 évvel a "rendszerváltás" után is, mivel itt semmi sem úgy működik ahogy egy fejlett demokráciában működnie kellene ...és meg kell várni amig kihal a hatalmoban lévő kádári generáció, akkor talán jobb lesz ... nem tudom :( "

Persze azt senki nem veszi észre, hogy a jobb oldal hírdeti legjobban a nagy szocialista eszméket... Ingyen oktatás, támogatott energiaárak, ingyen ellátás mindenhol és sorolhatnám hehehe jól átmosták az agyatokat...

qwerty 2008.03.11. 20:44:18

"a jobb oldal hírdeti legjobban a nagy szocialista eszméket... Ingyen oktatás, támogatott energiaárak, ingyen ellátás mindenhol " azért nem mindenhol
Ezért is csalódott az mszp szavazótábora, és pártol át a fidesz magyar polgári szocialistákhoz

qwerty 2008.03.11. 20:48:48

amúgy te pénzért tanultál, kedves sdfhhb? az energiaárakat ez a kormány is támogatja, abba a kurva magas tb járulékba pedig igazán beleférne évi 5 x 300 Ft. De örülök, hogy téged nem érdekel, mennyi pénzt szednek ki a zsebedből, mert nyilván ki tudod fizetni a növekvő terheket. Vagy egyszerűen igénytelen vagy és azt az összeget úgysem fordítnád másra, vagy egyszerűen birka vagy.

dragon 2008.03.19. 10:21:45

SZÁNALMAS EGY HAZUG USZÍTÓ CIKK !!

Amellett még számtanilag se stimmel... és még aki utánaolvas látja mekkora kamu az egész !!!

Olyan mint a vizitdíj, sírtatok a 300Ft-ért.. most majd jól fölemelik a TB-t hogy a segélyen-gyesen lévő romák, minimumra bejelentett munkavállalókét is mi fizessük ki !!! LÁMÁK !!!
Én dolgozom, adózok, a többi ember meg jól él az adómból.. SZÁNALMAS !!
A Kórházak is csalnak, lopnak, a Fidesz-doki meg maffiáján kersztül eladják a rákgyógyszert !!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.19. 12:50:07

dragon

Micsoda hülye vagy ...

Ki emeli a TB-t ? Nem tududnk róla ? Ha emelik Gyurcsány emeli.

Én is dolgozok, én is adózok ...és 2002 óta szoci-szadesz kormány van, jó reggelt !

Vasutasrics 2009.03.08. 15:31:10

Szerintem is igen erőltetett ez a dolog, mert ez a metró tényleg nem üzemel, több része van ami a felszinen van emellett ha jól megnézed nem az új technikával van épitve, mint a 4 -es metró, hanem ugyanazzal mint a jó öreg M2, M3.

Mindamellett az alábbi dolgokban össze sem lehet hasonlitani:

- Az M4 szerelvényei kicsit majdnem tripla ilyen hosszú, és emellett az AVR is teljesen automata nincs mozdonyvezető benne, de ahogy láttam jelen metrónál ez nem igy van!

- Azt sem szabad elfelejteni, hogy az M4 átmegy a Duna alatt ez is egy + olyan tényező ami elég költséges.

- A járművek, biztositó berendezések, és az állomások is modernebbek. Lehet, hogy ott van plazma TV, de én szerintem az a legutolsó szempont, mert hiába van plazma TV, ha a rendeltetés szerinti célját nem tudja kiszolgálni.

- És jelen esetben felsővezetékes az M4 esetében pedig felsőtapintású harmadiksines az áramfelvétel ez is kicsit kölcségesebbé teheti az egészet.

Igy összegezve sz,','ból nem lehet várat épiteni, bár tényleg drága a többi metróhoz képest, de rengeteg dolog van ami ezt befolyásolja! Én nem pártolom az M4 -et, és rengeteg minden van amit másképp csinálnék (pl az automata vezérlésnél egy cégnél vettem volna kompaktibilitási okokból a metrószerelvényt és a hozzá tartozó biztositó berendezéseket, de ezmost mellékes) de attól még nem lehet összehasonlitani 1 rakással ezt be kell látni!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.03.24. 16:30:15

Funkcionálisan és gazdaságossági szempontból mi is különbség? (Ki a f.t érdekel, hogy milyen módszerrel jutok A-ból B-be! Tőlem teleport is lehetne...)

kishuje 2009.04.15. 21:11:50

AZ EREDETI CIKK ÍGY FOLYTATÓDOTT...

Most akkor lehet tippelni, hogy a 400 milliárdból mennyit (??????) el nálunk ....

A metró 2 év 4 hónap alatt készült el, teljes hosszának 36%-a a földfelszínen, 8 szakaszából 4 beépítetlen területen halad, a földalatti részek átlagos mélysége 8 méter. A vonal a belváros határában véget ér, tehát gyakorlatilag elővárosi vasút. A próbaüzem alatt valóban ingyenes volt a használata (amikor éppen járt), azonban ezt követően a többszöri beázások miatt működését
határozatlan ideig rögvest felfüggesztették, jelenleg sem üzemel.


süti beállítások módosítása